En dat mag dus niet meer. Iedere fabrikant gebruikt dezelfde mapping voor al zijn motoren dus de 4 Honda's hebben dezelfde mapping wat betreft het ICE gedeelte. Dit geldt overigens nog niet voor de oudere motoren in de pool.Bestla schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:10:
[...]
Nee, met welke motorstand je qualificeert, daar rijd je ook de race mee uit. En die kan voor iedere rijder (bandenkeuze ) anders zijn zijn.
Ik kan mij voorstellen dat HAM met rood een andere motorstand heeft dan BOT met geel. Zeker bij de start heel belangrijk. De rest moeten ze dan maar doen met de rechtervoet.
De mappings zijn gelijk. Maar de motor heeft meerdere standen volgens mij... Met elk zijn eigen mappong. En die standen wisselden ze continu tijdens het racen. Denk aan de ecostand of sportstand op een auto....DarkFire1985 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:28:
[...]
En dat mag dus niet meer. Iedere fabrikant gebruikt dezelfde mapping voor al zijn motoren dus de 4 Honda's hebben dezelfde mapping wat betreft het ICE gedeelte. Dit geldt overigens nog niet voor de oudere motoren in de pool.
En ze mogen dus niet meer wisselen tussen ecomode en sportmode.
De Mercedes PU is by far de snelste . Dit jaar al verschillende keren gezien dat als Max te dicht bij kwam zij er voor gingen zitten en in racetrim met gemak.4 seconden per lap pakte . Zij hebben zoveel overspeed tot beschikking en daarnaast een verschrikkelijk goed chassis.
Naast het feit dat dit de races voor de nr 1 positie niet spanend maakt, is mijn mening dat dit totaal geen glans geeft aan de prestaties van Lewis. Ik heb totaal niet idee dat het idee dat hij de laatste 5 jaar maar ooit op 100% van zijn auto heeft hoeven rijden, qualify rondes daar gelaten.
Vind de staat van dienst dan ook behoorlijk geflatteerd en niet veel zeggen over Lewis. En dat is jammer voor hem , voor de sport en de fans.
Ik kijk nog steeds met plezier , maar dan alleen naar het middenveld.
Ik zeg , fast forward naar 2022
Naast het feit dat dit de races voor de nr 1 positie niet spanend maakt, is mijn mening dat dit totaal geen glans geeft aan de prestaties van Lewis. Ik heb totaal niet idee dat het idee dat hij de laatste 5 jaar maar ooit op 100% van zijn auto heeft hoeven rijden, qualify rondes daar gelaten.
Vind de staat van dienst dan ook behoorlijk geflatteerd en niet veel zeggen over Lewis. En dat is jammer voor hem , voor de sport en de fans.
Ik kijk nog steeds met plezier , maar dan alleen naar het middenveld.
Ik zeg , fast forward naar 2022
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als de FIA werkelijk zo stom is dit toe te staan, dan hebben we een nieuwe regulerende organisatie nodig.Damian schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:15:
Wat was eigenlijk het antwoord op de vraag die Olav zichzelf vroeg tijdens de Q. Dat een team hem op volle bak stand kan zetten bij aanvang Q. Dan na X rondes in de race na dikke voorsprong roept “oh oh” probleem met motor. Hij moet een standje omlaag waar die op moet blijven. Maarjah. Wel al die voorsprong... vond het wel een interessante vraag. Loophole?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Elke race heeft iedereen wel een sensorfout (“fail 0-5”). Ik vind het wel een interessante hypothese.kronolith schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:19:
Je moet, dacht ik, wel kunnen aantonen dat er problemen waren. Je mag hem niet zomaar naar beneden schroeven.
Ik meen tijd terug ergens gelezen te hebben dat als je de motor terugschroeft i.v.m. problemen dat je alleen die race mag uit rijden. Daarna moet je de motor dan ook bij het schroot zetten. Oftewel: dan moet je ook een nieuwe motor in de pool nemen en dus gridstraffen nemen.Damian schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:15:
Wat was eigenlijk het antwoord op de vraag die Olav zichzelf vroeg tijdens de Q. Dat een team hem op volle bak stand kan zetten bij aanvang Q. Dan na X rondes in de race na dikke voorsprong roept “oh oh” probleem met motor. Hij moet een standje omlaag waar die op moet blijven. Maarjah. Wel al die voorsprong... vond het wel een interessante vraag. Loophole?
Mwa, met die "fail" negeren ze gewoon de sensor / zetten ze de waarschuwing uit. Met een "fail" "aan" kunnen ze nog steeds plankgas in party mode rijden. Zo'n vaart zal het dus niet lopen dat ze bij een sensor fout meteen de boel terugschroeven naar de limp-home mode.Type-R739 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:51:
[...]
Elke race heeft iedereen wel een sensorfout (“fail 0-5”). Ik vind het wel een interessante hypothese.
Ik snap je gedachte en echt duidelijk is het ook allemaal niet maar als ik AMuS en Tanabe mag geloven:Waah schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:42:
[...]
De mappings zijn gelijk. Maar de motor heeft meerdere standen volgens mij... Met elk zijn eigen mappong. En die standen wisselden ze continu tijdens het racen. Denk aan de ecostand of sportstand op een auto....
En ze mogen dus niet meer wisselen tussen ecomode en sportmode.
https://www.gpblog.com/en...nd-the-best-balance-.html"Our programme was slightly different to the usual one on Friday, as we worked on assessing the best engine management settings to comply with the new FIA technical directive, which requires us to use the same mode for qualifying and the race across all four of our cars,"
Ze zijn gewoon aan hun racestand aan het optimaliseren. Ze moeten van verschillende racestanden die voor elk scenario een speciale stand hebben, naar één stand die alles een beetje goed doet.DarkFire1985 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:02:
[...]
Ik snap je gedachte en echt duidelijk is het ook allemaal niet maar als ik AMuS en Tanabe mag geloven:
[...]
https://www.gpblog.com/en...nd-the-best-balance-.html
Dat betekend niet dat ze voor de éne coureur niet een risicovollere stand (voor de motor risicovoller) kunnen verzinnen. En een meer "veilige" stand.
Bij mijn weten, maar dat is niet wat Tanabe zei, mogen ze nu wel een engine mode per auto hebben. Maar zou dat verboden worden als er een nieuwe motor wordt gepakt. Als Verstappen dus volgende week een nieuwe motor pakt in Mugello en Albon twee weken later in Sochi dan moeten ze beiden met exact dezelfde engine mode rijden. Nu zou dat dan niet zo zijn omdat ze met "oude" motoren rijden die een andere slijtage hebben door het draaien in andere engine modes. Maar ook dan is het een raar verhaal, want niet alle coureurs pakken een nieuwe motor in hetzelfde weekend. Laat staan dat alle coureurs met motor van dezelfde fabrikant een nieuwe motor pakken in hetzelfde weekend. Dus verschillen in mileage houd je dan nog steeds.Waah schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:12:
[...]
Ze zijn gewoon aan hun racestand aan het optimaliseren. Ze moeten van verschillende racestanden die voor elk scenario een speciale stand hebben, naar één stand die alles een beetje goed doet.
Dat betekend niet dat ze voor de éne coureur niet een risicovollere stand (voor de motor risicovoller) kunnen verzinnen. En een meer "veilige" stand.
Maar Tanabe geeft dan dus weer aan dat vanaf nu al alle motoren over alle auto's (met motor van dezelfde fabrikant) ook exact dezelfde engine mode moeten draaien, ook op de oude motor dus.
Ik had het wel een leuke oplossing gevonden dat je van engine mode mag veranderen in de pitlane. Dan wordt het niet constant tijdens de race/quali misbruikt, maar is het nog wel nuttig bij regen, andere banden of om voor de snelste ronde te gaan.
"which requires us to use the same mode for qualifying and the race across all four of our cars."Waah schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:12:
[...]
Ze zijn gewoon aan hun racestand aan het optimaliseren. Ze moeten van verschillende racestanden die voor elk scenario een speciale stand hebben, naar één stand die alles een beetje goed doet.
Alle motoren dienen exact dezelfde mapping te hebben.
Terecht lijkt mij, Ocon zit ook in zijn snelste ronde, zou hij dan aan de kant moeten gaan en dus zijn ronde moeten verspelen? Kimi had niet zo stom moeten zijn om er zo dicht achter zijn ronde te beginnen, lijkt mij dus een goede beslissing.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zover ik begreep mag je maar 1x terug schroeven en mag je die motor nooit meer omhoog schroeven. Voor de vrijdag training zou die misschien nog gebruikt kunnen worden. Maar we gaan het allemaal meemaken. Bij de Fia weet je het ook nooit zeker. Die snappen soms hun eigen regels ook niet helemaal.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:46:
[...]
Als de FIA werkelijk zo stom is dit toe te staan, dan hebben we een nieuwe regulerende organisatie nodig.

Ah die had ik gemist.DoeEensGek schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:38:
[...]
"which requires us to use the same mode for qualifying and the race across all four of our cars."
Alle motoren dienen exact dezelfde mapping te hebben.
Das wel bijzonder. De motorfabrikant bepaald dus straks de engine mappings? Dus Mercedes bepaald het ook voor Racing Point?
Ik weet niet of dat zo handig is... Aangezien Mercedes (en Ferrari en Renault) hun engine mappong dus aanpassen op hun chassis....
Dit is helemaal niet waar!Bestla schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:10:
[...]
Nee, met welke motorstand je qualificeert, daar rijd je ook de race mee uit. En die kan voor iedere rijder (bandenkeuze ) anders zijn zijn.
Ik kan mij voorstellen dat HAM met rood een andere motorstand heeft dan BOT met geel. Zeker bij de start heel belangrijk. De rest moeten ze dan maar doen met de rechtervoet.
Er zijn ondertussen tal van uitzonderingen die gewoon tijdens de race gebruikt mogen worden. Het is dus niet zo dat de motorstand die ze gisteren gebruikt hebben vandaag vanaf de eerste tot en met de laatste seconde gebruikt moet worden.
Gewoon even op Google kijken wat de regels zijn dan zal het wel duidelijk worden
Ik zie het dus voor me dat straks Ferrari Renault Mercedes en Honda bij de Fia staan omdat ze allemaal een eigen interpretatie van de regels hebben.LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:05:
[...]
Dit is helemaal niet waar!
Er zijn ondertussen tal van uitzonderingen die gewoon tijdens de race gebruikt mogen worden. Het is dus niet zo dat de motorstand die ze gisteren gebruikt hebben vandaag vanaf de eerste tot en met de laatste seconde gebruikt moet worden.
Gewoon even op Google kijken wat de regels zijn dan zal het wel duidelijk worden
Ik ga het maar afwachten.
De regels zijn naar mijn gevoel gewoon duidelijk. Je moet ze alleen wel lezen, maar ik denk dat de F1 teams daar wel een paar minuten de tijd voor genomen hebbenDoeEensGek schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:09:
[...]
Ik zie het dus voor me dat straks Ferrari Renault Mercedes en Honda bij de Fia staan omdat ze allemaal een eigen interpretatie van de regels hebben.![]()
Ik ga het maar afwachten.
Welke uitzonderingen dan? Tijdens het racen mogen ze bij mijn weten toch maar één mode gebruiken. Alleen bij SC / VSC mogen ze de motor terug schroeven, en voor de rest niet (tenzij de motor dan issues heeft, maar dan mag je hem niet meer harder zetten). Verder hebben ze alleen de overtake knop, maar dat is natuurlijk geen engine mode.LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:05:
[...]
Je noemt zelf al 1 uitzondering op, er zijn er nog een paar.RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:19:
[...]
Welke uitzonderingen dan? Tijdens het racen mogen ze bij mijn weten toch maar één mode gebruiken. Alleen bij SC / VSC mogen ze de motor terug schroeven, en voor de rest niet (tenzij de motor dan issues heeft, maar dan mag je hem niet meer harder zetten). Verder hebben ze alleen de overtake knop, maar dat is natuurlijk geen engine mode.
Ja en met die gedachte zou je dus ook kunnen verklaren waarom Perez er zo goed bij zit.Waah schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:57:
[...]
Ah die had ik gemist.![]()
Das wel bijzonder. De motorfabrikant bepaald dus straks de engine mappings? Dus Mercedes bepaald het ook voor Racing Point?
Ik weet niet of dat zo handig is... Aangezien Mercedes (en Ferrari en Renault) hun engine mappong dus aanpassen op hun chassis....
Nog even iets wat mij opviel. als je de tijden van de top 10 tussen q2 en q3 vergelijkt dan zie je dat Bottas, Perez, Verstappen, Stroll, Albon en Gasly dus allemaal sneller in q2 dan q3 zijn. Normaal wordt er geroepen dat je liefst wacht tot het laatste moment want meer rubber op de baan maar dat zie je hier dus totaal niet terug.

Zoals ze gister als makke lammetjes achter de Mercedes (die veel eerder de baan opgingen als gedacht) de laatste ronde gingen doen sloeg gewoon nergens op. Durft er niemand meer hun eigen plan te maken.
Hoe zie je dat voor je? Hamilton die roept "We need a safety car" - "For how long?" - "Till the end of the race please"LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:20:
[...]
Je noemt zelf al 1 uitzondering op, er zijn er nog een paar.
Ze moeten gewoon stoppen met het maar en als gedoe. Daardoor krijg je juist die grijze gebieden en onduidelijkheid. Dus niet van maar met een oud blok mag je nog wel zus en zo. Als je een probleem kunt aantonen, dan mag je dit. Nee gewoon 1 stand en klaar.LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:15:
[...]
De regels zijn naar mijn gevoel gewoon duidelijk. Je moet ze alleen wel lezen, maar ik denk dat de F1 teams daar wel een paar minuten de tijd voor genomen hebben
Maar al die uitzonderingen hebben toch geen invloed op de race. Terugschroeven tijdens (V)SC, in / out lap etc heeft toch geen invloed op hoe hard ze van lights out tot finishvlag rijden. Daarom dat ik ook zeg "tijdens het racen". En het aantal in/out laps, ronden achter (V)SC is ook voor iedereen hetzelfde (aantal runs tijdens Q uitgesloten dan).LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:20:
[...]
Je noemt zelf al 1 uitzondering op, er zijn er nog een paar.
Net de Formule 3 race gekeken, een stuk vermakelijker om naar de te kijken dan die treurige F1, ondanks dat Verschoor en Viscaal 10 en 11 finishten.
Dat heeft niks met makke lammetjes te maken. Waar Mercedes op eigen kracht 8 tienden los is van de rest, geldt voor de rest dat het verschil tussen wel en geen tow ineens drie tienden is. En dat kan het verschil maken tussen P3 en p13.DoeEensGek schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:20:
[...]
Ja en met die gedachte zou je dus ook kunnen verklaren waarom Perez er zo goed bij zit.
Nog even iets wat mij opviel. als je de tijden van de top 10 tussen q2 en q3 vergelijkt dan zie je dat Bottas, Perez, Verstappen, Stroll, Albon en Gasly dus allemaal sneller in q2 dan q3 zijn. Normaal wordt er geroepen dat je liefst wacht tot het laatste moment want meer rubber op de baan maar dat zie je hier dus totaal niet terug.
[Afbeelding]
Zoals ze gister als makke lammetjes achter de Mercedes (die veel eerder de baan opgingen als gedacht) de laatste ronde gingen doen sloeg gewoon nergens op. Durft er niemand meer hun eigen plan te maken.
Rubber maakt op Monza minder verschil dan elders, gezien het vooral rechte stukken zijn.
Ik heb een uur gezocht naar de regels (Fia technical directive). Eerst op de website van de FIA. Met google.Met google en dan blogs over de regelwijzigingen. In geen van de artikelen of blogs staat een verwijzing naar de officiele regels.LopendeVogel schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:05:
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wat mij betreft is gisteren aangetoond dat de huidige motoren onnodig complex en duur zijn. De enige juiste oplossing zou zijn dat alle elektrische rommel er per direct vanaf gesloopt moet worden en dat de toegestane rpm naar 20.000 gaat, waarbij dingen als max fuel flow en dergelijke losgelaten worden.
Relevant voor de straatauto’s zijn deze motoren toch allang niet meer. Kan je maar beter weer een beetje focussen op meer actie en herrie...
Relevant voor de straatauto’s zijn deze motoren toch allang niet meer. Kan je maar beter weer een beetje focussen op meer actie en herrie...
Leuk en aardig, maar resultaten hoeven niet in een ander topic vermeld te worden.Bushie schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:32:
Net de Formule 3 race gekeken, een stuk vermakelijker om naar de te kijken dan die treurige F1, ondanks dat Verschoor en Viscaal 10 en 11 finishten.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Mercedes gaf aan juist vrije lucht te willen hebben omdat het verlies in de bochten niet opweegt tegen de winst op het rechte stuk.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:37:
[...]
Dat heeft niks met makke lammetjes te maken. Waar Mercedes op eigen kracht 8 tienden los is van de rest, geldt voor de rest dat het verschil tussen wel en geen tow ineens drie tienden is. En dat kan het verschil maken tussen P3 en p13.
Rubber maakt op Monza minder verschil dan elders, gezien het vooral rechte stukken zijn.
Blijkbaar dacht elk ander team er anders over.
Nee, maar het ging over de hypothese dat Mercedes met party mode gekwalificeerd heeft en dan met een reden de boel in de race na een paar ronden naar de race mode zetRobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:58:
[...]
Mwa, met die "fail" negeren ze gewoon de sensor / zetten ze de waarschuwing uit. Met een "fail" "aan" kunnen ze nog steeds plankgas in party mode rijden. Zo'n vaart zal het dus niet lopen dat ze bij een sensor fout meteen de boel terugschroeven naar de limp-home mode.
Gisteren een hele dag bezig geweest en niks,.maar dan ook helemaal niks van F1 mee gekregen. Na een hoop pagina's lezen, kom ik tot de conclusie dat ik niet heel veel gemist heb.
Uiteraard straks lekker de race kijken, maar ik ben toch wat bang voor een weinig spannende race. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Midfield is sowieso leuk om naar te kijken, dus daar ben ik het meest benieuwd naar.
Uiteraard straks lekker de race kijken, maar ik ben toch wat bang voor een weinig spannende race. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Midfield is sowieso leuk om naar te kijken, dus daar ben ik het meest benieuwd naar.
Waiting on the world to change
In hoeverre kan de rest eigenlijk aangepast worden?
Het lijkt me nu dat het de sport gaat worden om om de engine mode heen te werken? Bijvoorbeeld door het gaspedaal iets minder verder te laten gaan, een schroefje op de turbo om wat druk te reguleren etc
Ben benieuwd vandaag
Het lijkt me nu dat het de sport gaat worden om om de engine mode heen te werken? Bijvoorbeeld door het gaspedaal iets minder verder te laten gaan, een schroefje op de turbo om wat druk te reguleren etc
Ben benieuwd vandaag
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
ERS is nog helemaal vrij om aan te passen gedurende de race, alleen de ICE zit nu 'vast' in de stand waarmee de Q gereden is. Uitzondering is dat je nog wel mag detunen, maar terug omhoog in vermogen mag niet.Rene schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:12:
In hoeverre kan de rest eigenlijk aangepast worden?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens mij nog niet gepost, de topsnelheden en best sectortimes van de quali van gisteren.
Opvallend dat Mercedes pas op de 9e plaats te vinden is qua topsnelheid:

Valt toch wel mee hoe opvallend dat is? Mercedes dacht gewoon, fuck dat met die tows. Wij gaan gewoon rijden. Dus 9e zonder tow tegenover een Kimi die 15km/h harder gaat, met tow, is niet zo gek.Jimster schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:16:
Volgens mij nog niet gepost, de topsnelheden en best sectortimes van de quali van gisteren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Niet perse toch? Mercedes heeft altijd zonder slipstream gereden. Dat kost gewoon een aantal kilometers per uur aan topsnelheid, ook al heb je de betere motor.Jimster schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:16:
Netjes van McLaren
Today all of us at McLaren pay tribute to Sir Frank and the Williams family for their indelible legacy to Formula 1. While it is the end of one era, their inspirational achievements will live on through the name of the team. pic.twitter.com/ErsUH5hEFs
— McLaren (@McLarenF1) 6 september 2020
hier moeten ze het vandaag mee doen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Daarom ging Mercedes dus gisteren nog naar buiten met een set medium, ze hadden gewoon nog een extra set liggen.
Al met al.. moeten ze gewoon niet meer op Monza gaan rijden dan. Klaar met dit probleem.. dan is er wel weer iets anders. Maar tis een baan zonder sensatie, vind ik..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Met dit top speeds-lijstje geloof ik nog minder dat LEC de 362km/u heeft aangetikt op Spa vorige week.Jimster schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een beetje geluk is het vanaf 2022 weer echt interessant, met minder dirty air.Nickrsd schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:34:
Al met al.. moeten ze gewoon niet meer op Monza gaan rijden dan. Klaar met dit probleem.. dan is er wel weer iets anders. Maar tis een baan zonder sensatie, vind ik..
En vorig jaar vond ik het sensatie genoeg met een hell bent Leclerc die kostte wat kost Hamilton wou voorblijven.
Mugello gaat ook heel leuk worden qua treintjes, en de roval in de woestijn ook
People as things, that’s where it starts.
Mugello? Mugello valt toch wel mee qua rechte stukken? De main straight (1100m) is best lang maar valt alsnog in het niet in vergelijking tot La Source - Eau Rouge/Raidillon - Kemmel straight (2000m). Daar zullen de Renaults en McLarens wel weer afvallen als wat meer downforce vereist is.RobinHood schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:37:
[...]
Met een beetje geluk is het vanaf 2022 weer echt interessant, met minder dirty air.
En vorig jaar vond ik het sensatie genoeg met een hell bent Leclerc die kostte wat kost Hamilton wou voorblijven.
Mugello gaat ook heel leuk worden qua treintjes, en de roval in de woestijn ook
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Maar het zijn, op de eerste 3 bochten na, allemaal bochten die in een F1 min of meer volgas kan nemen. Het is ook een supersnel circuit en denk dat draften ook zeker wel voordelen kan bieden.Bansheeben schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:49:
[...]
Mugello? Mugello valt toch wel mee qua rechte stukken? De main straight (1100m) is best lang maar valt alsnog in het niet in vergelijking tot La Source - Eau Rouge/Raidillon - Kemmel straight (2000m). Daar zullen de Renaults en McLarens wel weer afvallen als wat meer downforce vereist is.
In bed zodat je comfy in slaap kan vallen?
https://www.formula1.com/...HXiQUy5H79Ca1vhLuyec.htmlThere was drama on Sunday morning in the Italian Grand Prix paddock as Racing Point revealed they have decided to withdraw their appeal of the stewards’ verdict regarding their controversial brake ducts…
Racing Point owner Lawrence Stroll said last month that he was “angry” and “appalled” by “the poor sportsmanship of our competitors” as he boldly defended his team after they received a significant fine and points deduction for running illegal rear brake ducts on their RP20 car.
Racing Point heeft zijn appeal teruggetrokken...
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2020 14:04 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik denk eerder dat die gewoon naar de slaapkamer is verbannenRobinHood schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:00:
[...]
In bed zodat je comfy in slaap kan vallen?
-
Olav heeft de technical directive die ik zocht wel opgeduikeld. Blijkbaar ook via duistere wegen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
En wat was het verdict?hansvk schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:12:
Olav heeft de technical directive die ik zocht wel opgeduikeld. Blijkbaar ook via duistere wegen.
1 motorsetting, terugschroeven mag niet meer, overtake button mag wel, alleen in de race.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
@MikeyMan Hij heeft het papier alleen laten zien en een paar dingen eruit aangehaald. O.a. over de OT button.
dus de eerste vier rondes hebben de mercedessen een ducttape-je over de overtake knop zitten zodat hij constant ingedrukt is?Quad schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:14:
[...]
1 motorsetting, terugschroeven mag niet meer, overtake button mag wel, alleen in de race.
Dus de quali mode zit gewoon onder een knopje wat je ingedrukt moet houden. Same shit different story...Quad schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:14:
[...]

In quali mogen ze hem niet gebruiken. Wat de overtake precies doet, geen idee. Maar zoals ik Olav begreep mogen ze een motor gedurende race niet terugschroeven, tenzij er een aantoonbaar probleem met de motor is.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:20:
[...]
Dus de quali mode zit gewoon onder een knopje wat je ingedrukt moet houden. Same shit different story...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
dat knopje was er altijd al.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:20:
[...]
Dus de quali mode zit gewoon onder een knopje wat je ingedrukt moet houden. Same shit different story...
OT button heeft met ERS te maken en niet met motor settings.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:20:
[...]
Ja dat klopt, maar als die nog gebruikt mag worden, heeft dat verbod op motor modi ook geen zin voor de races. Dan hadden ze die er ook af moeten halen.
OT kan maar heel kort gebriikt worden.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:30:
[...]
Ja dat klopt, maar als die nog gebruikt mag worden, heeft dat verbod op motor modi ook geen zin voor de races. Dan hadden ze die er ook af moeten halen.
[ Voor 7% gewijzigd door hansvk op 06-09-2020 14:31 ]
Zelden zo tegen een F1 race opgekeken

Laten we hopen dat de strijd om de 3e plek wat vuurwerk gaat opleveren
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2020 14:33 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Is dat reglementair gelimiteerd? Vziw niet namelijk.
Ja, is gelimiteerd.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:33:
[...]
Is dat reglementair gelimiteerd? Vziw niet namelijk.
Is dit topic nu al net zo doods als de race straks?
Blijkbaar heeft Bottas zich flink verremt op weg naar de grid. Mogelijk heeft hij zijn banden beschadigd of de auto omdat hij over een kerb ging.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen zit ff de laatste druppels er uit te persen op de wcBart-Willem schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:43:
Is dit topic nu al net zo doods als de race straks?
@Bart-Willem Valt wel mee, is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
- 3-de plek gevecht
- Hoeveel motoren gaan er ploffen
- 3-de plek gevecht
- Hoeveel motoren gaan er ploffen
Ik ga zo vast beginnen met koffie malen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hopelijk kan Max met een goede start meteen een of meerder plekken goed maken. Lastste tijd gaan de starts goed en hij verliest bijna nooit plaatsen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik verwacht niet teveel van de race, maar goed je weet het niet. Het zal even aankijken worden hoe de racepace zich ontwikkeld in de eerste 10 ronden en of er een SC, crash, etc. komt. Wie weet een enerverende start 
En inderdaad Bottas verremt zich.
En inderdaad Bottas verremt zich.
Its Lights out and away we go as Hamilton wins the Italian grand prix ahead of his teammate Bottas. (Insert Max, Sainz, Perez) comes in third to complete the podium!
Kleine voorspelling
Denk niet dat er ook maar iets gaat ploffen
Kleine voorspelling
Dat ging er vrij lomp aan toe. Lijkt me inderdaad niet zonder gevolgen.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:43:
Blijkbaar heeft Bottas zich flink verremt op weg naar de grid. Mogelijk heeft hij zijn banden beschadigd of de auto omdat hij over een kerb ging.
Goed bezig Bottas.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bottas doet ff een maxje... Jammer genoeg lijkt er geen schade te zijn
Voor zover ik het heb begrepen:P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:18:
[...]
dus de eerste vier rondes hebben de mercedessen een ducttape-je over de overtake knop zitten zodat hij constant ingedrukt is?
OT knop heeft alleen met de elektrische elementen te maken en niet met de verbrandingsmotor. De v-motor mag namelijk niet verhoogd worden, alleen maar verlaagd.
Ga lekker met mijn kinderen wat leuks doen, lees tussendoor wel hoe het met Max gaat. De vorige keer dat ik niet keek won hij gelijk, dus wie weet...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik hoop niet dat HAM halverwege begint te klagen over zijn banden, geheid dat hij dan wint 
Het blijft F1 en zelfs Monza kan best een leuke race worden met hopelijk wat flinke ploffen, rook en vlammen.
Van mij mag VET ook wel weer eens LEC helemaal afdrogen, kortom hopen op vuurwerk!
Het blijft F1 en zelfs Monza kan best een leuke race worden met hopelijk wat flinke ploffen, rook en vlammen.
Van mij mag VET ook wel weer eens LEC helemaal afdrogen, kortom hopen op vuurwerk!
Nou, scheer je weg!hoevenpe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:52:
Ga lekker met mijn kinderen wat leuks doen, lees tussendoor wel hoe het met Max gaat. De vorige keer dat ik niet keek won hij gelijk, dus wie weet...

hoevenpe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:52:

Een Italiaans volkslied voor de race.. en niet erna. Pijnlijk.
voordeel voor jou is dan dat deze race na 5 kwartier afgelopen is.Alfa90_Buttje schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:32:
Zelden zo tegen een F1 race opgekeken.. en ja, je gaat toch kijken, want _HEEL_ misschien wordt hij toch nog leuk. Gebeurt er iets onwaarschijnlijks .. valt er regen, Hamilton lekke band, crash tussen Hamilton en Bottas, Mercedes vliegt in brand .. dat soort dingen
Laten we hopen dat de strijd om de 3e plek wat vuurwerk gaat opleveren
Ik heb er zin in. Ik hoop op een mooi gevecht om P3. Qua race pace waren Max en Daniel heel erg aan elkaar gewaagd. Nu maar hopen dat wat dat betreft dit geen Baku 2 gaat worden.
Mercedes mag vandaag van mij wel wat pech hebben. En als dat akkefietje van Bottas een voorteken is dan kan het misschien nog leuk worden.
Mercedes mag vandaag van mij wel wat pech hebben. En als dat akkefietje van Bottas een voorteken is dan kan het misschien nog leuk worden.
"When you grow up your heart dies"
Volgens mij zijn ze vrij in de banden die er onder liggen als ze naar de grid rijden. Grote kans dus dat dat sowieso afdankertjes waren.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:43:
Tijdens een interview op de Duitse TV krijgt Albon toch een duidelijk signaal van Horner....presteer in het tweede deel en dan zit je er volgend jaar nog bij ...
volgens Christian gaat hij ook meestal in het tweede deel van seizoen beter presteren, maar hij was redelijk duidelijk.
Denk dat Albon dat ook best weet en nog wat krediet heeft en het seizoen afmaakt...het wordt dus buigen of barsten.
volgens Christian gaat hij ook meestal in het tweede deel van seizoen beter presteren, maar hij was redelijk duidelijk.
Denk dat Albon dat ook best weet en nog wat krediet heeft en het seizoen afmaakt...het wordt dus buigen of barsten.
Als bottas zich nou verremt in Hamilton, dan kan het nog een behoorlijk spannende race worden voor de top 3...sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:56:
Ik heb er zin in. Ik hoop op een mooi gevecht om P3. Qua race pace waren Max en Daniel heel erg aan elkaar gewaagd. Nu maar hopen dat wat dat betreft dit geen Baku 2 gaat worden.
Mercedes mag vandaag van mij wel wat pech hebben. En als dat akkefietje van Bottas een voorteken is dan kan het misschien nog leuk worden.![]()
9 straaljagers dus... (zie vorige racetopic
)
Allemaal een fijne race.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heerlijk dat Italiaanse volkslied! En dan die driekleur met straaljagers! Beetje patriottisme is die Italianen niet vreemd.
Ik ben er weer bij!
Ik ben er weer bij!
Waiting on the world to change
Okay. Bedankt Ziggo, nu heb ik voor de rest van de dag Scooter in mijn hoofd
[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 06-09-2020 15:01 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Fijne race allen en laten we hopen op een verrassend resultaat!
... ik moet toch even opmerken dat het sinds GOT begonnen is met het aanmaken van individuele race topics het nog nooit zo rustig is geweest voor de start... ik vraag me af hoe dat op andere fora is?
Voor de mensen die er nu bij zijn, fijne race allemaal!
Voor de mensen die er nu bij zijn, fijne race allemaal!
at your service
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.