[F1 2020] Race 6 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 80.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die reactie lijkt ook een aardige veeg uit de pan. Normaal gesproken neem je je rijder in bescherming, nu veeg je hem nog even 2x om de oren? :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 16:25

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Fijn voor Vettel dat ze hem weer meteen onder de brug gooien "maar het heeft echt geen invloed op de performance hoor".

Ben echt benieuwd of Vettel zijn seizoen af maakt daar.

Wishful thinking: Perez terug, Vettel vertrekt, Hulk naar Ferrari en rijdt Leclerc het snot voor de ogen. Maar dat zal vast niet gaan gebeuren :+
Hulk heeft denk bij RP meer kans op een podium als bij Ferrari :+

Maar ik denk niet dat hij het af maakt.. gaat voor geen meter.
Laat de stoelendans maar beginnen hoor! net als in 2018, toen Palmer weg ging bij Renault.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
[...]

Fijn voor Vettel dat ze hem weer meteen onder de brug gooien "maar het heeft echt geen invloed op de performance hoor".
Hopelijk (in positieve zin) van hetzelfde kaliber als dat de verduidelijking van PU regels echt geen performance verschil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Die reactie lijkt ook een aardige veeg uit de pan. Normaal gesproken neem je je rijder in bescherming, nu veeg je hem nog even 2x om de oren? :?
Ik weet niet wie bij Ferrari dit communiceert, maar je moet toch weten dat alles wat je zegt onder een vergrootglas ligt. Je kan ook liegen en zeggen dat je wel een impact had, dat het mogelijk impact had of dat hele statement weglaten. Niemand zal weten dat het niet waar was en nu kom je alleen maar gemeen over ten opzichte van je coureur. Maar goed, het blijft Ferrari.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crosscarver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 18:10
DataGhost schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:00:

Je tweede opmerking vond ik ook terug op diezelfde pagina, wellicht dat je die dan gelezen hebt. Zuurstof is een zwaarder element dan stikstof, en het di-molecuul (waarin ze beide normaal voorkomen) is van zuurstof ook juist groter dan van stikstof. Ik zou dus eerder het omgekeerde verwachten, dat stikstofbanden sneller druk verliezen.
Deze foute bewering kon ik niet laten staan. Stikstof (N2) is inderdaad het grotere element dan zuurstof (O2). Dit gaat tegen je intuïtie in daar zuurstof zwaarder is (15,9944 voor O tov 14.00674 voor N). Om het voor de leek te beschrijven: zuurstof heeft een positron (+) meer in de kern dan stikstof en deze trekt daardoor de negatief geladen elektronenschil (-) meer aan dan stikstof --> ergo het atoom is kleiner.

Groetjes Crosscarver chemicus (en financial life planner)

The best investment is in yourself (Warren Buffett), www.sciplan.nl, ELGA, 23 PV-panelen Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
crosscarver schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Deze foute bewering kon ik niet laten staan. Stikstof (N2) is inderdaad het grotere element dan zuurstof (O2). Dit gaat tegen je intuïtie in daar zuurstof zwaarder is (15,9944 voor O tov 14.00674 voor N). Om het voor de leek te beschrijven: zuurstof heeft een positron (+) meer in de kern dan stikstof en deze trekt daardoor de negatief geladen elektronenschil (-) meer aan dan stikstof --> ergo het atoom is kleiner.

Groetjes Crosscarver chemicus (en financial life planner)
Ik neem aan dat je bedoelt dat zuurstof een proton meer heeft in de kern?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:35
Ben ik nog in het racetopic van de GP van Spanje? Of ben ik verdwaald? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice079 op 12-08-2020 14:56 ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ben echt benieuwd of Vettel zijn seizoen af maakt daar.

Wishful thinking: Perez terug, Vettel vertrekt, Hulk naar Ferrari en rijdt Leclerc het snot voor de ogen. Maar dat zal vast niet gaan gebeuren :+
Perez was al in gesprek geweest met Ferrari toch?

Wat mij betreft leuk om een beetje spanning te houden:
- Vet naar RBR
- ALB naar SAT
- PER naar FER
- HUL naar RP
- KVY naar huis

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mink Z. schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat zuurstof een proton meer heeft in de kern?
Maar als zuurstof een positron heeft, snap ik wel dat stikstof stabieler is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:36
MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Perez was al in gesprek geweest met Ferrari toch?

Wat mij betreft leuk om een beetje spanning te houden:
- Vet naar RBR
- ALB naar SAT
- PER naar FER
- HUL naar RP
- KVY naar huis

:)
Je bent vergeten dat Sainz al getekend heeft bij Ferrari? Ik denk dat als Vettel midden in dit seizoen al stopt ze eerst hem iets eerder los proberen te peuteren bij Mclaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XNL073 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Je bent vergeten dat Sainz al getekend heeft bij Ferrari? Ik denk dat als Vettel midden in dit seizoen al stopt ze eerst hem iets eerder los proberen te peuteren bij Mclaren.
Ja, das volgend seizoen?

Kan perez toch prima het jaar afmaken bij Ferrari.

Enige swap die ik realistisch zie is gebeuren dat Vettel bij RBR instapt als ie bij Ferrari eruit wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
Rijdt de Hulk eigenlijk dit weekend ook voor RP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:36
Mwa ik denk niet dat als Vettel midseason stopt er 3 of 4 wissels midseason zouden komen. Ik verwacht dat het allemaal wel wacht tot einde seizoen. Ik zou Vettel ook graag in de RB zien.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:21
De_Bastaard schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:03:
Rijdt de Hulk eigenlijk dit weekend ook voor RP ?
Racing Point was voor 99% zeker dat Perez zou rijden in Spanje. Hulk rijdt dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Ja, das volgend seizoen?

Kan perez toch prima het jaar afmaken bij Ferrari.
En volgend jaar loopt die dan weer naar Racing Point naar binnen van "Whats up people?". Lijkt mij zeer onrealistisch ;)
Enige swap die ik realistisch zie is gebeuren dat Vettel bij RBR instapt als ie bij Ferrari eruit wordt gezet.
Die vind ik dan weer zeer onrealistisch. Albon is niet slecht, en Vettel presteert de laatste jaren ook niet. Om het nog maar niet te hebben over dat Vettel zich waarschijnlijk niet als tweede rijder wil rangschikken. Dan vind ik Hulkenberg naar RBR nog realistischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik snap niet waarom men hier blijft roepen dat Vettel naar RBR moet, RBR heeft zelf al gezegd dat dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FastFred schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:32:
Ik snap niet waarom men hier blijft roepen dat Vettel naar RBR moet, RBR heeft zelf al gezegd dat dit niet gaat gebeuren.
Hoe harder ze zeggen dat iets niet gebeurt, hoe groter de kans lijkt het wel soms ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Hoe harder ze zeggen dat iets niet gebeurt, hoe groter de kans lijkt het wel soms ;)
Da's dan pech, want Red Bull heeft maar 1x gezegd dat het niet gaat gebeuren :+

Dat Gasly zeker kon zijn van zijn positie hebben ze daarentegen vrijwel elk race weekend vaak gezegd, en dat bleken ze uiteindelijk dan ook niet waar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Marko moet dan maar gauw stoppen met z'n gezwets dat RBR al 4 jaar lang het kampioenschap winnen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik denk dat RBR er elke keer ook heilig van overtuigd is dat ze voor het kampioenschap kunnen gaan bij de start van het seizoen. Maar het feit blijft dat MB hun telkens een of twee stappen voor is. Hopelijk kunnen de komende races nog wat in het voordeel treden voor RBR ivm de hogere temperaturen en in de tussentijd de RB16 doorontwikkelen en dan echt de strijd aan gaan. We zullen het zien ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hulks hond is duidelijk ook een Formule 1 fan. Precies dezelfde reactie als de meeste fans hadden op het arriveren van de Hulk. ;)

https://streamable.com/1sfepc

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2020 16:43 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 12:52

Martinspire

Awesomeness

Playa del C. schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Dat is niet waar. Autobanden op lucht of stikstof raken allebei druk kwijt op den duur.
Ja klopt, maar bij stikstof is het lang niet zo snel. Als je je leasebak gewoon braaf elk half jaar banden laat wisselen, dan is er net iets van 0,25 bar af, dat is meer dan prima.

Je moet inderdaad niet 5 jaar op dezelfde sloffen blijven rijden nee...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

Marko moet dan maar gauw stoppen met z'n gezwets dat RBR al 4 jaar lang het kampioenschap winnen gaat
Wat moet ie dan zeggen. Ah, we gaan er dit jaar weer eens lekker met de pet naar gooien. Is toch niet meer dan logisch dat de baas zoiets roept

• basvn

basvn

Breezand - NHN

After testing positive for Covid-19 and ruled out of two consecutive Silverstone races, another round of all-important throat-and-nostril swabbing awaits Racing Point driver Sergio Perez ahead of the Spanish Grand Prix. But should he be given the all-clear, says Perez, he’s 100% ready to race.
Nog steeds geen zekerheid dus
F1.com

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

MazeWing

The plot thickens...

NoahAmber schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Wat moet ie dan zeggen. Ah, we gaan er dit jaar weer eens lekker met de pet naar gooien. Is toch niet meer dan logisch dat de baas zoiets roept
Je kunt ook wat "voorzichtiger" zijn met je uitspraken. Toto is, terwijl ie gewoon weet dat ze waarschijnlijk weer (met afstand) de beste auto hebben, veel bescheidener en geeft eigenlijk de hele tijd aan dat ze het lastig krijgen en het nog maar de vraag is of ze weer zo'n succesvol seizoen gaan hebben.

Zet dit af tegen Marko die steevast roept dat ze het dit jaar Mercedes lastig gaan maken, dit jaar de beste auto hebben, dit jaar voor het kampioenschap gaan, dit jaar de beste voorbereiding ooit hebben, dit jaar naar Mars gaan, dit jaar als eerste lichtsnelheid behalen en dit jaar water in goud kunnen laten veranderen.... 8)7 |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MazeWing Dan heb ik eerlijk gezegd nog het (goed, misplaatste) optimisme van Marko dan het huichelachtige downplayen van Wolff... :r

Vergeet niet; hij heeft ook de plicht om z'n mensen te motiveren, die zich ongetwijfeld de tering werken.

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 13-08-2020 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:24

Bestla

M/M -> V/F

Helmut Marko neem ik allang niet meer echt serieus. Tuurlijk, de man heeft een goede neus voor talent, maar hij mist een stukje realiteitsbesef IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:20
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de persco van morgen 13:00 uur met o.a. Wolff en Isola (Pirelli). Zal er een journalist zijn die de juiste vragen kan/durft te stellen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MikeyMan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:58:
@MazeWing Dan heb ik eerlijk gezegd nog het (goed, misplaatste) optimisme van Marko dan het huichelachtige downplayen van Wolff... :r

Vergeet niet; hij heeft ook de plicht om z'n mensen te motiveren, die zich ongetwijfeld de tering werken.
Toto wil het natuurlijk ook spannender houden dan het - waarschijnlijk - gaat worden. Is hem dat kwalijk te nemen? Als je als team al jaar na jaar zo goed presteert en een ongekende aaneenschakeling van kampioenschappen hebt dan ga je eigenlijk het tegenovergestelde doen van andere teams.

Of hadden we liever gehad dat Toto de feestvreugde al voor het seizoen volledig om zeep helpt door te roepen dat Mercedes een nog betere auto heeft met nieuwe technieken en ze volgens interne testen zo'n 1 seconde sneller zijn dan het 2e team? Het is natuurlijk leuk als iemand die zo arrogant doet op z'n bek zou gaan, echter zal dat bij Toto niet snel het geval zijn. Hij zou arrogant overkomen en gewoon triomfantelijk met de winst aan de haal gaan, waarbij hij op het einde eigenlijk niets anders kan zeggen dan: "told you so..."

Ik begrijp het dus volkomen dat Toto aan het downplayen is. Maar het siert hem wel dat hij niet andere teams aan het downplayen is. Feitelijk is hij kritisch naar z'n eigen team en complimenteus naar andere teams toe.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MazeWing Ook Toto kan er gewoon voor kiezen om te zeggen "ik heb er vertrouwen in dat we dit jaar een goede auto hebben, we zien wel hoe het gaat lopen".

Andere boodschap dan "Ik denk dat we dit jaar achter Red Bull en Ferrari aan rijden".

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MikeyMan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:07:
@MazeWing Ook Toto kan er gewoon voor kiezen om te zeggen "ik heb er vertrouwen in dat we dit jaar een goede auto hebben, we zien wel hoe het gaat lopen".

Andere boodschap dan "Ik denk dat we dit jaar achter Red Bull en Ferrari aan rijden".
Dat zegt hij niet. Hij zegt enkel dat hij verwacht dat Red Bull en Ferrari het Mercedes dit seizoen erg lastig gaan maken en het nog maar de vraag is of Mercedes weer kampioen gaat worden.

Aan de ene kant ook begrijpelijk want je zou inmiddels toch verwachten dat na fucking 6 jaar de concurrentie E-I-N-D-E-L-I-J-K een auto heeft gemaakt die een serieuze bedreiging vormt voor Mercedes. Is Mercedes nu zo goed of slaat de rest de plank (nog) steeds mis??

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:02:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de persco van morgen 13:00 uur met o.a. Wolff en Isola (Pirelli). Zal er een journalist zijn die de juiste vragen kan/durft te stellen?
Gezien alle RP protest mensen er zitten vermoed ik dat daar de meeste vragen over zullen gaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:10:
[...]
Aan de ene kant ook begrijpelijk want je zou inmiddels toch verwachten dat na fucking 6 jaar de concurrentie E-I-N-D-E-L-I-J-K een auto heeft gemaakt die een serieuze bedreiging vormt voor Mercedes. Is Mercedes nu zo goed of slaat de rest de plank (nog) steeds mis??
Als je de sport ook al 6 jaar volgt, weet je dat je dit in perspectief moet zien natuurlijk. Allerlei reglementen, tokens, frozen engines en andere zaken zorgen ervoor dat je een achterstand niet makkelijk in kan halen.

Klein voorbeeld: Ineens overgaan op nieuwe richtlijnen voor het rubber waar maar 1 team mee geholpen werd: Mercedes.

Wat ik me dan hardop afvraag; Zou de FIA ook zo lang aan die motor-reglementen hebben vastgehouden als de Mercedes motor vanaf dag 1 de langzaamste was?

Waar ik veel meer respect voor heb; Honda heeft in een korte periode een motor gebouwd welke verder is dan Renault en Ferrari en zelfs Mercedes vaak al uit kan dagen. Terwijl Ferrari, Renault en Mercedes al 6 jaar langer aan het ontwikkelen is.

It's all about the money!

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-08-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:50:
[...]
Wat ik me dan hardop afvraag; Zou de FIA ook zo lang aan die motor-reglementen hebben vastgehouden als de Mercedes motor vanaf dag 1 de langzaamste was?
Doordat het team met de beste spullen eigenlijk het meeste wint, kan dat team ook de beste rijders inhuren en dus meer winnen. Doordat je het meeste wint krijg je namelijk het meeste geld - Chainbear heeft daar een filmpje over gemaakt en hier komt die de budgetcap natuurlijk vandaan. Maar goed, meeste geld is de grootste mond in f1, dus dan zouden we inderdaad nog deze reglementen hebben, of een team wat extra geld uit de pot krijgt om stil te zijn.
Waar ik veel meer respect voor heb; Honda heeft in een korte periode een motor gebouwd welke verder is dan Renault en Ferrari en zelfs Mercedes vaak al uit kan dagen. Terwijl Ferrari, Renault en Mercedes al 6 jaar langer aan het ontwikkelen is.
Vergeet de mclaren jaren niet, Honda is echt al heel lang bezig. Ook mooie fouten gemaakt, zoals de olie die uit het blok geslingerd werd in snelle bochten ... (GP2 engine!)
Dat is 100% waar, maar geld niet alleen voor f1 helaas. Zelfs in schaatsen speelt dit: anders zou je geen klapschaats of glibberpak kunnen ontwikkelen in de windtunnel.

ping 127.212.23.124

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

FastFred schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

Ze gaan hem ook winnen; er komt een tijd dat hij gelijk krijgt. :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
pjottum schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:08:

Vergeet de mclaren jaren niet, Honda is echt al heel lang bezig. Ook mooie fouten gemaakt, zoals de olie die uit het blok geslingerd werd in snelle bochten ... (GP2 engine!)
Ja daar is Honda te nederig geweest. Het vervelende aan de McLaren periode was, dat McL zei: Je hebt zoveel ruimte in ons chassis en daar moet je het mee doen. Want McL geloofde in hun chassis en filosofie.

Honda ging hier helaas mee akkoord en heeft dit ook geprobeerd, met alle gevolgen van dien.

RB zei: Hallo Honda; hoeveel ruimte heb je nodig om een perfecte motor te bouwen? Dan passen wij ons chassis daarop aan.

Een wereld van verschil in uitkomst maar ook in partnership.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Ja daar is Honda te nederig geweest. Het vervelende aan de McLaren periode was, dat McL zei: Je hebt zoveel ruimte in ons chassis en daar moet je het mee doen. Want McL geloofde in hun chassis en filosofie.

Honda ging hier helaas mee akkoord en heeft dit ook geprobeerd, met alle gevolgen van dien.

RB zei: Hallo Honda; hoeveel ruimte heb je nodig om een perfecte motor te bouwen? Dan passen wij ons chassis daarop aan.

Een wereld van verschil in uitkomst maar ook in partnership.
Ik vraag me wel een beetje af hoeveel er nu precies waar is van die size 0 geruchten

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

pjottum schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Honda was toch sowieso later begonnen? Ze lagen pas in 2015 in de McLaren (die het eerste jaar nog met Mercedes reden). Nu weet ik niet wanneer Ron Dennis die deal met Honda heeft gesloten, maar dat zal vast niet in 2010 zijn geweest, toen Mercedes er al mee bezig was (dan wel in V6 vorm). En de eerste Honda motoren hebben ze bij het grof vuil gezet (niet alleen letterlijk want opgeblazen, maar ook figuurlijk :+). De huidige opzet is er pas sinds ze een volledig nieuwe motor in 2017 hebben geïntroduceerd. De motor daarvoor had een andere layout waardoor ze uberhaupt tegen beperkingen aan liepen. Dus het laatste jaar bij McLaren hadden ze ook al "deze" motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Als je de sport ook al 6 jaar volgt, weet je dat je dit in perspectief moet zien natuurlijk. Allerlei reglementen, tokens, frozen engines en andere zaken zorgen ervoor dat je een achterstand niet makkelijk in kan halen.

Klein voorbeeld: Ineens overgaan op nieuwe richtlijnen voor het rubber waar maar 1 team mee geholpen werd: Mercedes.

Laat staan alle aero changes van de afgelopen 6 jaar + komend jaar, die allemaal de high rake moeilijker maken en downforce mogelijkheden van de diffuser aanpakken door het sealen van de vloer moeilijker te maken.
Het stuk uit de vloer zagen voor de achterwielen voor 2021 is daar weer een typisch voorbeeld van.

Dit terwijl de FIA aan de andere kant downforce uit de diffuser wil promoten, omdat dat schonere downforce is waar de auto achter je weinig last van heeft.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Nou, Maxxie nummer 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat maakt het nu uit wat Toto of Helmut zeggen? Aan het begin van het seizoen weet nog niemand waar ze staan en als je dan van je eigen kracht uitgaat kan ik mij voorstellen dat je dan dingen zegt zoals Helmut Marko ze zegt. Je moet de moraal van je mensen in de fabriek en op het circuit wel hoog houden en dat doe je niet door te zeggen dat je wagen niet goed genoeg is en dat het komende jaar al verloren is.

"When you grow up your heart dies"

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat de Renault dit jaar wel eens beter kan zijn dan de Honda en met de betrouwbaarheid lijkt het vrij goed te zitten, of in ieder geval geen onderdelen vervangen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EfSQ0HwXoAEns21?format=jpg&name=large

-O-

Waarschijnlijk zit Perez weer in de auto dit weekend

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 13-08-2020 09:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Halve minuut geleden:

No Hulk :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toch vind ik het maar raar. Zijn eerste test was inconclusive en toen mocht die al niet deelnemen/het paddock in in afwachting van een hertest. Maar nu bewezen is dat die het heeft/had is één testje voldoende? Ik zou het logischer vinden om dan over bv twee dagen nog eens te testen, en pas als beide negatief zijn het groene licht te geven. Nu is er immers nog steeds de mogelijkheid op een false negative.,

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Toch vind ik het maar raar. Zijn eerste test was inconclusive en toen mocht die al niet deelnemen/het paddock in in afwachting van een hertest. Maar nu bewezen is dat die het heeft/had is één testje voldoende? Ik zou het logischer vinden om dan over bv twee dagen nog eens te testen, en pas als beide negatief zijn het groene licht te geven. Nu is er immers nog steeds de mogelijkheid op een false negative.,
Omdat er drie mogelijke resultaten zijn van de test:
- Positive
- Negative
- Inconclusive

https://www.nhs.uk/condit...t-your-test-result-means/

Inconclusive betekent dat de test geen uitsluitsel heeft kunnen geven. Daarom moet je opnieuw testen. Nu is de test negatief, dus heeft de test geen coronavirus kunnen vinden.

Edit: Bij een inconclusive test is er een sterk vermoeden dat het virus aanwezig is, dus wordt degene die getest is ook zo behandeld tot een nieuwe test uitsluitsel geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Tk55 op 13-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Jammer, maar wel logisch, er zijn inmiddels alweer twee weken voorbij en hij is en blijft de 1e / 2e coureur

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Bensimpel

Positieve meneer

basvn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:56:
[Twitter]
[Afbeelding]

-O-

Viva Mexico *O*

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:26
RobertMe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Op zich niet oneens met de stelling dat 2 negatieve tests over een periode van 2 dagen de leidraad moet zijn.

Om de inconclusive test nog een keer uit te leggen; ze steken een wattenstaaf in je neus en keel, halen daar cellen en slijm weg waar het virus in kan zitten. Dan doen ze 3 tests op dat materiaal, 2 op Corona en 1 op iets wat lichaamseigen is. Een test is pas geslaagd als dat lichaamseigen spul een signaal geeft; het geeft namelijk aan dat het verzamelen van cellen en slijm gelukt is. De Corona tests zijn 2 die specifiek zijn voor deze vorm en een stuk uit elkaar liggen om de kans op fout positief tegen te gaan. Beide signaal; positief, beide geen signaal; negatief. Mocht 1 van die 2 negatief zijn en de andere positief dan gaan ze hertesten. TL;DR; pas als alle 3 signaal geven is het positief, geeft je lichaamseigen geen signaal moet je opnieuw testen ook al is de corona negatief. Is 1 van de Corona positief en de ander negatief; opnieuw testen.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

Harrie

NederVlaming

basvn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:56:
[Twitter]
[Afbeelding]

-O-

Jep, daarnet bevestigd op formula1.com ook.

https://www.formula1.com/...CHxe9XrVYLTPR9pAio7k.html

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 13-08-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tk55 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Omdat er drie mogelijke resultaten zijn van de test:
- Positive
- Negative
- Inconclusive

https://www.nhs.uk/condit...t-your-test-result-means/

Inconclusive betekent dat de test geen uitsluitsel heeft kunnen geven. Daarom moet je opnieuw testen. Nu is de test negatief, dus heeft de test geen coronavirus kunnen vinden.

Edit: Bij een inconclusive test is er een sterk vermoeden dat het virus aanwezig is, dus wordt degene die getest is ook zo behandeld tot een nieuwe test uitsluitsel geeft.
Ik snap wat inconclusive inhoud, en dat er maar drie mogelijke resultaten zijn. Ik vind het alleen raar dat één negatieve test weer voldoende is om weer alles te mogen doen wat je maar wilt. Dat je vanuit quarantaine weer vrijheden krijgt is an zich logisch, want (hoogst)waarschijnlijk is het weg en dus is de kans op besmetting van anderen klein. Maar lijkt mij dus ook logisch om drukke gebieden / risico's / ... te vermijden en dan na een paar dagen nog een hertest te doen zodat je met 99,9999% zekerheid er vanaf bent. Immers zal er lijkt mij ook een kans zijn dat de negatieve test incorrect is en je nog ("een klein beetje") corona hebt en dus kans op verspreiding mee brengt. Een paar dagen voorzichtigheid en nog eens testen lijkt mij dus beter.

Maar hier is het ook niet veel beter geregeld. Familielid werkt in de ouderenzorg, alle signalen van corona (in de tijd dat niet werd getest) en dus in zelf isolatie gegaan. Vervolgens waren die twee weken om en was ze weer beter. Werk gebeld, maar eigenlijk niemand kon zeggen of ze wel weer kon gaan werken of nog niet.

• Jasphur
YakuzA schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Gezien alle RP protest mensen er zitten vermoed ik dat daar de meeste vragen over zullen gaan.
Is het niet zo dat ze per drie worden geinterviewd? Dus dan eerst Brown, Abiteboul en Szafnauer > zal inderdaad over het protest gaan. En dan de andere drie > zal denk ik over de bandjes gaan

• Tk55
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Ik snap wat inconclusive inhoud, en dat er maar drie mogelijke resultaten zijn. Ik vind het alleen raar dat één negatieve test weer voldoende is om weer alles te mogen doen wat je maar wilt. Dat je vanuit quarantaine weer vrijheden krijgt is an zich logisch, want (hoogst)waarschijnlijk is het weg en dus is de kans op besmetting van anderen klein. Maar lijkt mij dus ook logisch om drukke gebieden / risico's / ... te vermijden en dan na een paar dagen nog een hertest te doen zodat je met 99,9999% zekerheid er vanaf bent. Immers zal er lijkt mij ook een kans zijn dat de negatieve test incorrect is en je nog ("een klein beetje") corona hebt en dus kans op verspreiding mee brengt. Een paar dagen voorzichtigheid en nog eens testen lijkt mij dus beter.
Ik las dat de test dusdanig specifiek is dat false negatives heel erg weinig voorkomen. In dat geval heeft hertesten niet zoveel zin. Al zou het in de context van F1 geen kwaad kunnen. Er staat immers zoveel geld op het spel.

Ik las ook dat een inconclusive test eigenlijk te weinig virus DNA heeft kunnen meten, maar dat het er dus wel is. Als dat zo zou zijn in het geval van Perez, zou de test dus niet negatief moeten zijn.

Maar goed, het is nooit 100%.

• Waah
  • Laatst online: 15:28
@RobertMe je neemt aan dat een negatieve test "fout" kan zijn. Ik verwacht dat dat dus niet kan... Negatief is negatief....

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:20

vliegnerd

Nintendo fan.

Tk55 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Ik las dat de test dusdanig specifiek is dat false negatives heel erg weinig voorkomen.
Als je symptomen hebt is de kans op vals negatief nog steeds 1/3. Dat gaat over de standaard GGD teststraat. Wellicht is het medisch personeel bij de F1 testen beter geschoold enzo. Want veel vals negatief komt door slecht afnemen. De PCR test is bizar gevoelig. Als je virus RNA in het apparaat stopt dan is de kans op vals negatief super klein.

Anyway, checo in de roze Mercedes... Jammer!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat is jammer voor RP, want nu wordt het maximale niet uit de auto gehaald.

...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Luxicon schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:28:
Dat is jammer voor RP, want nu wordt het maximale niet uit de auto gehaald.
werd het sowieso niet met Stroll in die andere auto

• DataGhost
  • Laatst online: 15:14

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:45:
@RobertMe je neemt aan dat een negatieve test "fout" kan zijn. Ik verwacht dat dat dus niet kan... Negatief is negatief....
Er zijn altijd minimaal vier testuitslagen mogelijk. Negatief terwijl het positief zou moeten zijn is gewoon een van de uitslagen die je altijd kan krijgen en kan door vele factoren komen. Ik begrijp dat die kans klein is bij deze test maar zeker niet nul. Bijvoorbeeld als te weinig testmateriaal is afgenomen waardoor de hoeveelheid virus onder de detectiedrempel zakt, maar er zijn tig andere mogelijkheden.

• Jasphur
We gaan het zien. Als over twee weken iedereen ziek is krijgen de F1-reserverijders + HULK :P Ook leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:42
Ik zou als coureur toch met een grote boog om perez lopen te komende tijd :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roda_djavulen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:55:
Ik zou als coureur toch met een grote boog om perez lopen te komende tijd :)
Gelukkig zit ie in zijn RP bubbel.
In principe komen coureurs elkaar amper tegen. Misschien in het vierkantje en bij de rijders briefing.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Paarse tijden, maar ook in de SC is Vettel niet blij :+ _O-
https://ibb.co/TPqZfzH

• roda_djavulen
  • Laatst online: 10:42
@YakuzA Klopt, het is net voor de podium ceromonie en het ff afkoelen ervoor dat ik vind dat ze toch dicht bij elkaar komen, regelmatig zonder mondkapje omdat ze aan het drinken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

roda_djavulen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:10:
@YakuzA Klopt, het is net voor de podium ceromonie en het ff afkoelen ervoor dat ik vind dat ze toch dicht bij elkaar komen, regelmatig zonder mondkapje omdat ze aan het drinken zijn.
Ach, ze delen daarna toch de champagne-fles en spuiten / gieten ermee nadat ze gedronken hebben :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-05 22:48

CoronelHimself

Division Brabant

naitsoezn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Ach, ze delen daarna toch de champagne-fles en spuiten / gieten ermee nadat ze gedronken hebben :X
Daarom is het goed als Kimi, weer eens een keer op het podium staat. Die verspilt geen champagne aan kinderachtig gedrag en drinkt het gewoon in zijn eentje op. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:47

Mickey77

Allround ICT-er

roda_djavulen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:10:
Ik vind het voor de ceremonie vooral opvallend dat de top drie uit de auto klimt en als eerste de handschoenen uit doet. Ze geven de monteurs elleboogjes, maar dan vervolgens de andere coureurs handshakes. Dat doen ze vaak met blote handen, terwijl ze de handschoenen los in hun hand hebben. Let er maar op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 21:36
Waah schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:45:
Net andersom met covid eigenlijk. Positief is altijd juist. Negatief kan alsnog positief zijn. De PCR is 70% sensitief.
(Ik had bijvoorbeeld 2 negatieve testen en lag een week later toch mooi met zuurstof in het ziekenhuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Mickey77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Ik vind het voor de ceremonie vooral opvallend dat de top drie uit de auto klimt en als eerste de handschoenen uit doet. Ze geven de monteurs elleboogjes, maar dan vervolgens de andere coureurs handshakes. Dat doen ze vaak met blote handen, terwijl ze de handschoenen los in hun hand hebben. Let er maar op!
Je kan je er heel druk over maken, maar de vraag is hoe groot de besmettingskans is als iedereen elke paar dagen negatief getest wordt en je tijdens het weekend niet buiten je teambubbel of de F1-bubbel komt. Perez was ook pas besmet nadat 'ie buiten de paddock met allemaal outsiders contact heeft gehad. Realistisch gezien zijn de mondkapjes en ander moeilijk-gedoe met al die tests die ze ondergaan gewoon een hoop show.

[ Voor 34% gewijzigd door DataGhost op 13-08-2020 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:14
Part modus word afgeschaft na Spanje! Dat bied in een keer kansen voor Verstappen op pole!
https://www.gpupdate.net/...-prix-van-spanje-verboden

• Draconn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:56
naitsoezn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Als ze met de Champagne aan het spuiten zijn worden ze allemaal gedesinfecteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Laatst online: 11-05 01:50
speedmetal35 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:00:
Part modus word afgeschaft na Spanje! Dat bied in een keer kansen voor Verstappen op pole!
Dus Mercedes geen concorde agreement en dan dit er ineens doorheen duwen ;)?

Geweldig hoe de soap weer door gaat! :P

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Raar dat ze het niet vanaf komend weekend al doen. Wel beter als na volgend jaar.

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:59

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Hoe gaan ze precies proberen af te dwingen? Tijdens de race wordt de driver nog wel eens gevraagd om de motor in een bepaalde modus te zetten.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Raar dat ze het niet vanaf komend weekend al doen. Wel beter als na volgend jaar.
Misschien te kort dag om dat nu al in te laten gaan. Ik vind het al helemaal prima dat het dit seizoen al verder verboden wordt na de komende race. Heel blij mee.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Martin0
  • Laatst online: 09:26
[...]

Is te kort dag waarschijnlijk om voor de teams door te voeren( bedoel dit race weekend is al officieel begonnen gezien vandaag de media dag is).

Twitch

• Yamotek
  • Laatst online: 11-05 01:50
[...]

Zodat de teams ook nog even de tijd hebben om bepaalde zaken aan te pakken. Als het halve veld met opgeblazen motoren zit is het natuurlijk ook niet echt een leuke wedstrijd.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 21:36
Mrlten schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Hoe gaan ze precies proberen af te dwingen? Tijdens de race wordt de driver nog wel eens gevraagd om de motor in een bepaalde modus te zetten.
Betekent dit dan dus ook dat je de motor niet meer op een brandstof / energie besparende stand mag zetten? Dan zou voor een stuk meer opgeblazen motoren kunnen zorgen. Of motoren waar bij lange na niet het maximale uit gehaald kan worden omdat ze dan te hard slijten.
Schiet z'n doel dan ook enigszins voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Klikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Mrlten schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Dat is echt heel makkelijk, wordt gewoon gelogd met telemetry of op een andere manier afgedwongen in de ECU (die zijn gestandaardiseerd afaik).
chevsticks schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Betekent dit dan dus ook dat je de motor niet meer op een brandstof / energie besparende stand mag zetten? Dan zou voor een stuk meer opgeblazen motoren kunnen zorgen. Of motoren waar bij lange na niet het maximale uit gehaald kan worden omdat ze dan te hard slijten.
Schiet z'n doel dan ook enigszins voorbij.
Jawel, gewoon het gaspedaal minder hard indrukken terwijl je met de partymode-map rijdt. Dan hangt het van de rijder af hoe goed 'ie dat kan, en van de constructeur hoeveel vertrouwen ze hebben dat de rijder niet de hele race op 100% hangt. Als je dat goed kan, kan je in principe identieke performance halen als Merc nu haalt.

• Crashhill
Ik zeg tanken terug en party modus mag blijven!

• Martin0
  • Laatst online: 09:26
Crashhill schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:22:
Ik zeg tanken terug en party modus mag blijven!
Party modus en tanken samen is over het algemeen geen probleem.
Het grootste probleem wat veroorzaakt zal worden is het feit dat teams maar 2 a 3 stuks van componenten mogen gebruiken per seizoen.
Gebruik je een hogere mapping zal de slijtage hoger zijn en visa versa.

Twitch

• Crashhill
Martin0 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:24:
[...]

Party modus en tanken samen is over het algemeen geen probleem.
Het grootste probleem wat veroorzaakt zal worden is het feit dat teams maar 2 a 3 stuks van componenten mogen gebruiken per seizoen.
Gebruik je een hogere mapping zal de slijtage hoger zijn en visa versa.
Neem je toch strafplekjes? Als je 4 races kan winnen en 1 race 3e of 4e eindigen. Dan maar een extra motor. Niet kosten efficient; en daarom zou het waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Maar zou wel episch zijn!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Die grandioze race waarbij Verstappen, voor het eerst in de Red Bull, meteen won. Ik had 25 euro ingezet op een win voor Verstappen! Wat een feestje was dat toen hij over de finish kwam. (40:1) LOL

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gé Brander schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:37:
[...]
Die grandioze race waarbij Verstappen, voor het eerst in de Red Bull, meteen won. Ik had 25 euro ingezet op een win voor Verstappen! Wat een feestje was dat toen hij over de finish kwam. (40:1) LOL
Ik zou er op dat moment zelfs het totaalbedrag voor over hebben gehad. Om nooit meer te vergeten die zondag, wat een herinnering! :'( d:)b *O* :)F :9B

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
Offtopic:
Enige 2 races die ik de afgelopen 5 jaar heb gemist waren Spanje 2016 en dé regenrace in Brazilië. 😭

Leuk om hierboven die 5 “remember those” momenten te zien!

[ Voor 26% gewijzigd door AntraXxX op 13-08-2020 16:58 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Geen Hulk :(

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Nee helaas. Hij heeft gelukkig wel zijn visitekaartje af kunnen geven met zijn P3 in de kwalificatie vorige week. Dat heeft de kans weer wat groter gemaakt dat hij wellicht volgend jaar weer meerijdt. Ik hoop het van harte.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Van mij mogen ze het wel zo doen dat je in de race de motorstand de hele race gebruiken moet zoals je die in de kwalificatie ook gebruikt hebt. Niet meer aanzitten. Wil je je kwalificeren met een party-mode? Prima, dan gebruik je 'm in de race ook de hele tijd maar. De enige andere motorsetting zou een 'natte' mogen zijn welke alleen omgezet zou mogen worden wanneer de wedstrijdleiding dat aangeeft. Alhoewel ik denk dat het je niet zoveel voordeel oplevert tijdens een droge race :+

The ramblings of an idiot

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:23
Dat zou kunnen betekenen dat teams misschien een middenweg gaan zoeken. Dus ipv race stand + quali stand, een nieuw stand maken dat tussen die twee in liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
Gé Brander schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Nee helaas. Hij heeft gelukkig wel zijn visitekaartje af kunnen geven met zijn P3 in de kwalificatie vorige week. Dat heeft de kans weer wat groter gemaakt dat hij wellicht volgend jaar weer meerijdt. Ik hoop het van harte.
Tja, hoe hard gaan ze bij RP aan hun hoofd krabben als die twee niet verder komen dan 7 & 8 komend weekend...

Prima dat Perez terug is (en dus waarschijnlijk beter) maar of hij de juiste potten kan breken...?
Morgen begint alles weer en Zaterdag weten we meer .......

To be continued :w

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 22:27
Iemand enig idee hoe de party modus kan worden afgeschaft? Als in: hoe kan dit beschreven worden in regels? Wanneer is iets een party modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

floriz87 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:01:
Iemand enig idee hoe de party modus kan worden afgeschaft? Als in: hoe kan dit beschreven worden in regels? Wanneer is iets een party modus?
Ehh erger nog die regel is er al....

In parc fermé mag je geen aanpassingen meer maken aan de auto... gewoon kwestie van duidelijker uitschrijven dat software en alles er ook onder valt. Zelfs DAS zou daar al onder horen te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:01:
Bijv zelfde engine mode gebruiken in kwalificatie als in race. Dan wordt het dus kiezen tussen snelheid en slijtage/hitte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 00:11

Dentist

Next patient please...

Wat een bizarre beslissing om midden in een lopend seizoen de regels aan te passen om de competitie spannender te maken.

Alsof je midden in het eredivisie seizoen opeens bepaalt dat je maar met 7 man mag spelen, omdat er een team met kop en schouders bovenuit steekt..

Waar zit ik ondertussen naar te kijken?
- onbekend aantal races
- onbekende regelwijzigingen

ongekend voor een sport waar zoveel geld in omgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Dentist op 13-08-2020 22:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dentist schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:24:
Wat een bizarre beslissing om midden in een lopend seizoen de regels aan te passen om de competitie spannender te maken.

Alsof je midden in het eredivisie seizoen opeens bepaalt dat je maar met 7 man mag spelen, omdat er een team met kop en schouders bovenuit steekt..

- onbekend aantal races

Nou ja als je met voetbal wil vergelijken is dit meer dat iedereen nu op hetzelfde veld moet gaan spelen ipv dat Mercedes in een ander stadion ballen in een leeg doel staat te trappen waarna Hamilton - sterspits, winnaar gouden bal - van zijn personal coach hoort: "Get it in there, Lewis!"

Oh, uiteraard nadat ie omdat het kan de bal bij Bottas - vaste assist - door de benen heeft gespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 13-08-2020 22:30 . Reden: Bot ]

ping 127.212.23.124

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14

- onbekend aantal races

Het is een terechte beslissing die op een raar moment komt, omdat de FIA dit reglement en/of haar visie niet vooraf op orde heeft.
Wel raar dus, maar hoe eerder hoe beter (want eerlijker). F1 draait om coureur en om auto. Niet om strategieën die door de mazen van de wet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut

- onbekend aantal races

Ik zie het juist als (eindelijk) de juiste interpretatie van een regel die al voor de v6 tijdperk bestond: Parc Fermé. De auto zoals je de kwali tijd rijdt mag niet meer aangepast worden.

Het is eigenlijk van de zotte dat het al die tijd is toegestaan. Het druist tegen alles in wat ze willen bereiken: kostenbesparing en je vangt de race aan met jouw kwali-setup.
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.