Toon posts:

[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 96.096 views

Acties:
  • +11Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39

nachtnet

Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 5

5. British Grand Prix

Data

vr 7 Aug
Free Practice 1:12:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Free Practice 2:16:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
za 8 Aug
Free Practice 3:12:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Qualifying:15:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
zo 9 Aug
Race:15:10https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:10)
 NL-tijd https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.pngLocal time

CircuitSilverstone Circuit
LocatieSilverstone, Verenigd Koninkrijk
Lengte5891 m
Aantal race ronden52
Total race afstand306,198 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:28:01.283
Top-3 2019HAM, BOT, LEC
Pole 2019BOT
Lap recordMax Verstappen 1:27.097 (2020)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Regen

• Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Niet vergeten dat de banden voor deze week een stap zachter zijn. Dus de harde banden die afgelopen race zo spectaculair faalde, tja die zijn er niet eens meer. De mediums zijn nu de harde banden, de softs de mediums en de softs zijn ook een stapje zachter. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38
@pinda powerrr
@Paulus07
@rammes
@JB
@Ghanghis
@NoFearCreations
@EvilWhiteDragon
@caspervc
@Gwoon Joep
@Melantrix
@dyrc
@CrazyFool
@hoevenpe
@streamnl
@B-Real
@G_Dragon
@MikeyMan
@MuVo
@LoeWn
@DonJunior
@aveenhuysen
@jeroenvdnberg
@MrSparkels
@Snowhite0901
@Nieknikey
@NyceNL
@Juncto
@DoubleDutch
@PalingDrone
@Mrs Redhair

Gaan we weer!
2/3 :*)

Ben erg benieuwd naar de bandenstrategieën na vorige week, en of we ook daadwerkelijk 2 stoppers gaan zien.
Middenveld zat wel lekker op elkaar!

wil je ook op de lijst, stuur even een dm

[Voor 4% gewijzigd door basvn op 04-08-2020 08:09]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55
🎁!

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Present!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks @basvn !

Ben benieuwd of Hulk dit weekend rijdt. Zag een vaag verhaal over een eerste test die inconclusive was, maar Wel voor de langere quarantaine regels in gingen. Ze willen nu toch die eerste test als startpunt houden.

Al met al; de zoeken aardig de randen van de regels op ipv gewoon een veilige marge te houden.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:34

Pierre

Van nature lui!

En hoeveel klapbanden gaan we krijgen aanstaande zondag heb er weer zin in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

En wederom een raceweek, kijken of ze nu allemaal een tweestops race gaan rijden en of er iemand toch gokt op een eenstopper.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06
Één ding weet ik wel. Als wat er bij de vorige race gebeurde in de laatste rondes, vaker dan 4 keer gaat plaats vinden in de aankomende race. Heb ik aan het einde van de race geen nagels meer over

[Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2020 08:13]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Inb4 4 stoppers :Y)

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Gynnad

* * *

Nah de teams zullen nu wel op safe spelen en dus misschien wel voor een twee stopper gaan?

Kvyat reed hij eigenlijk op hard of medium toen zijn band eraan ging?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 16:08
*O* Race week... *O*

MrSparkels vindt het wel jammer dat om 06:30 het forum nog niet open was...kan niet wachten !!

Benieuwd wat de Ferrari nu weer uit de hoge hoed weet te toveren. Kon het verschil tussen de vorige race en Hongarije niet helemaal verklaren...en dat Vettel niet meer kan sturen gaat er bij ook niet in.

Wil niet gelijk zeggen dat de zaak stinkt, maar raar is het wel. 7(8)7

Kvyat mag niet meer aan zijn stuur zitten en Kimi krijgt extra duc-tape op zijn vleugel en dan wordt het waarschijnlijk een herhaling van zetten....

Desalniettemin...veel plezier :)F

O ja,

1. Ham
2. Bot
3. Ver

En hopelijk zit Albon er deze week wat beter bij

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:28
We mogen (al)weer! *O*

Ben benieuwd of de race nog wezenlijk anders gaat worden als afgelopen weekend. Even afgezien van de klapbanden, maar ik denk dat de andere compounds niet het verschil in spanning gaan maken.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 18:51
Present! :D Op naar een race met 2 en 3 stoppers, lekker hoor! Dat geeft strategisch mogelijk wat meer mogelijkheden. Misschien dat er nog wat meer mensen in de kwalificatie gaan proberen met andere banden naar Q3 te komen zodat je ook afwijkende strategieën hebt, dat zou ook wel leuk zijn. Ik gun het Albon ook om even wat beter uit de verf te komen, maar met het middenveld wat zo dicht op elkaar zit (vergeleken met vorig jaar ook) is het moeilijker om lekker in het ritme te komen.

Kwalificatie zal in ieder geval weer spannend worden door het middenveld wat zo lekker dichtbij elkaar zit, heerlijk!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Nee, had silverstone niet net als paul ricard de mogelijkheden tot gebruiken van meerdere track layouts? Ombouwen had dan best gekund.

• basvn
nachtnet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:19:
Nee, had silverstone niet net als paul ricard de mogelijkheden tot gebruiken van meerdere track layouts? Ombouwen had dan best gekund.
Ze hebben wel 2 layouts, de lange (normale en de korte) (blijkbaar hebben ze 2 korte circuits)

maar in hoeverre wil je zo'n kleine baan?

Ik denk dat ze de goede keuze hebben gemaakt om de banden een stap zachter te maken. dat zorgt in mijn inzien voor genoeg afwisseling

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:22
Fastest lap mag geupdated worden O-)

Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:27.097

Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn tov afgelopen weekend. Of dat we toch weer naar eenzelfde race gaan kijken.

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ga zaterdag voor het eerst in tijden de kwalificatie overslaan. Kan me niet voorstellen dat dit een heel ander resultaat gaat worden dan afgelopen zaterdag. Met het goede weer toch maar eens wat anders plannen

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eerst maar eens zien of Pirelli daadwerkelijk bij deze bandenkeuze blijft. :P Ik zie ze dat nog wel veranderen. :/

Volvotips.com

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Ze hebben wel 2 layouts, de lange (normale en de korte) (blijkbaar hebben ze 2 korte circuits)
[Afbeelding]
maar in hoeverre wil je zo'n kleine baan?

Ik denk dat ze de goede keuze hebben gemaakt om de banden een stap zachter te maken. dat zorgt in mijn inzien voor genoeg afwisseling
Nieuw idee. Laat Mercedes op het blauwe circuit rijden, en de rest op het rode...

• Shinji
  • Laatst online: 08:49
Vorige week tussen de vrije trainingen door hoorde ik ergens dat de andere layouts geen "F1 licentie/FIA approval" of hoe het ook maar heet hebben. Dus die kunnen ze daar niet voor gebruiken.

• basvn
MikeyMan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Nieuw idee. Laat Mercedes op het blauwe circuit rijden, en de rest op het rode...
Mercedes op het hele circuit, en de rest op de rode? :*) dan is het tenminste eerlijk!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 14:38

Taakbalk

weergeven

De tijden van de trainingen op vrijdag in de OP zijn een uur te vroeg? Dat zijn dezelfde tijden als afgelopen weekend toch? NL tijd: 1ste vrije training om 12 uur, de tweede om 16.00 uur?

Computing bit by bit

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Bart-Willem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:26:
Eerst maar eens zien of Pirelli daadwerkelijk bij deze bandenkeuze blijft. :P Ik zie ze dat nog wel veranderen. :/
Gaan we dat sowieso merken als dat gebeurd of stille trom?

Mijn boefje is liev!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:00:

Gaan we weer!
2/3 :*)

Ben erg benieuwd naar de bandenstrategieën na vorige week, en of we ook daadwerkelijk 2 stoppers gaan zien.
Middenveld zat wel lekker op elkaar!

wil je ook op de lijst, stuur even een dm
Wat is hier nu het praktisch nut van? Zijn mensen echt te laks om zelf even in het Sport subforum te kijken of het nieuwe topic er al is?

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:32:
[...]

Ook de hard banden worden dan zachter, met dus kans op een 2e pitstop ivm ploffen van de banden :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Goede, lijkt me van wel toch? Anders hoor je vanzelf wel een coureur klagen denk ik. :P

Volvotips.com

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 20:00
Gynnad schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:14:
Nah de teams zullen nu wel op safe spelen en dus misschien wel voor een twee stopper gaan?

Kvyat reed hij eigenlijk op hard of medium toen zijn band eraan ging?
Het had afgelopen week natuurlijk te maken met de vroege safety-car waardoor iedereen meteen al ging wisselen. Daardoor reden ze veel te lang op dezelfde band.
Als er komende week eenzelfde vroege safetycar plaatsvind zullen ze vast gebruik maken van een twee stopper.. anders weet ik het zo net niet.
De banden zijn deze race natuurlijk zachter (afgelopen race was het volgens mij qua banden: 1-2-3-4-5) en nu gaan ze voor 1-2-3-4-5 (banden op volgorde van hardheid (1 is ultrasoft))

• JB
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Bart_GR schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]

Ook de hard banden worden dan zachter, met dus kans op een 2e pitstop ivm ploffen van de banden :)
Dat snap ik maar Pirelli kennende passen ze weer eea aan de compound ivm imago schade enz. Ergens natuurlijk behoorlijk triest dat een compound samenstelling de race spannender moet maken :X

[Voor 14% gewijzigd door JB op 04-08-2020 08:37]

Mijn boefje is liev!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 21:31
Stap zachtere banden, bloedje heet weer, op zich wel weer enigszins hoop op kansen voor Max, niet perse voor de winst, maar misschien wel een P2 weer of in ieder geval de aansluiting kunnen vinden :)

• DonJunior
FastFred schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]

Wat is hier nu het praktisch nut van? Zijn mensen echt te laks om zelf even in het Sport subforum te kijken of het nieuwe topic er al is?
Waarom nou zo negatief? Dat is echt nergens voor nodig toch?

Als ik voor mezelf spreek, ik probeer zoveel mogelijk bij te blijven maar het gebeurd me regelmatig dat ik pas op pagina 5 (of later) er bij kom omdat ik ook nog andere dingen te doen heb. Dan is een subtiele notificatie gewoon handig. Heeft helemaal niks met laksheid te maken :X

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien kan ik deze weer live meekrijgen.
Maar ben bang met dit mooie weer, al is het zondag wel wat minder, dat ik gewoon in de tuin zit met wat familie en vrienden(op 1,5m natuurlijk)

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:48
FastFred schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]

Ik vind het erg handig, zonder die notificatie ga ik pas op vrijdag kijken en heb ik 30-40 pagina's in te halen (wat ik dan niet meer doe) terwijl ik het wel een leuk topic vind om te volgen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

Bart-Willem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:26:
Ik zou het wel raar vinden. Alle voorbereiding die erin gaat is dan ineens weg en bovendien hoeven de teams geen nieuwe strategieën meer te bedenken. Sowieso doet de hardste band niet mee, dus wat voor probleem daarmee is, dat hebben ze nu niet.

Ik denk dat ze hard op zoek moeten gaan naar de data die aantoont wanneer een band kapot gaat en de teams daarop in laten spelen. Maar feit blijft gewoon dat ze te lang door zijn gereden op die harde band en dat dit het risico was.

Zou enorm jammer zijn als ze het nu veranderen want dit lijkt me nu een mooi moment dat een 3 stop wellicht sneller is dan een 2 stop of dat de band om te starten meer of minder uitmaakt afhankelijk van je gekozen strategie.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:52
[...]

Commentatoren zullen het dan ongetwijfeld benoemen al zal de nadruk er niet op liggen denk ik.
Maar van wat ik ervan begreep heeft Pirelli ook geen andere opties om dit probleem op kort termijn te tackelen. In geval van een Safety issue is dezelfde strategie als afgelopen weekend even risicovol (ook ivm hogere temperaturen) en met compound zachter net zo goed aanwezig. Enige dat ik misschien zie gebeuren is bij verhoogde slijtage een extra set voor trainingen.

Wat vinden jullie van de gedachte dat RBR een fuckup heeft gemaakt met Albon de snelste ronde raceronde te laten rijden op P12? (Max moest daardoor door de pit omdat hij die ronde al in bezit had, MER het werdt afgeraden wegens vibraties, en daardoor max had gewonnnen).
Persoonlijk vind ik het wat onzinnig omdat Albon nu nog in de punten is beland (wat gunstig is voor RBR) en er geen vertekend beeld is m.b.t. de dominantie van MER.
Want hoezeer ik ook hoop dat FER, RBR en MCL (Norris vooral *O* ) meegaan doen om racewins/podia lijkt het mij ook niet verkeerd om een seizoen te hebben met een cleansweep MER op 1 elke race. (Ik weet het niet leuk, maar misschien wordt dan e.e.a. nog versoepeld voor aankomend jaar qua regels/tokens zodat andere teams nog iets geks kunnen doen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Jasphur schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:11:
Één ding weet ik wel. Als wat er bij de vorige race gebeurde in de laatste rondes, vaker dan 4 keer gaat plaats vinden in de aankomende race. Heb ik aan het einde van de race geen nagels meer over
Heb je ze dan nog wel van de vorige race of groeien ze snel genoeg? :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn
Bastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:44:
[...]

Commentatoren zullen het dan ongetwijfeld benoemen al zal de nadruk er niet op liggen denk ik.
Maar van wat ik ervan begreep heeft Pirelli ook geen andere opties om dit probleem op kort termijn te tackelen. In geval van een Safety issue is dezelfde strategie als afgelopen weekend even risicovol (ook ivm hogere temperaturen) en met compound zachter net zo goed aanwezig. Enige dat ik misschien zie gebeuren is bij verhoogde slijtage een extra set voor trainingen.

Wat vinden jullie van de gedachte dat RBR een fuckup heeft gemaakt met Albon de snelste ronde raceronde te laten rijden op P12? (Max moest daardoor door de pit omdat hij die ronde al in bezit had, MER het werdt afgeraden wegens vibraties, en daardoor max had gewonnnen).
Persoonlijk vind ik het wat onzinnig omdat Albon nu nog in de punten is beland (wat gunstig is voor RBR) en er geen vertekend beeld is m.b.t. de dominantie van MER.
Want hoezeer ik ook hoop dat FER, RBR en MCL (Norris vooral *O* ) meegaan doen om racewins/podia lijkt het mij ook niet verkeerd om een seizoen te hebben met een cleansweep MER op 1 elke race. (Ik weet het niet leuk, maar misschien wordt dan e.e.a. nog versoepeld voor aankomend jaar qua regels/tokens zodat andere teams nog iets geks kunnen doen)
Ik ben blij dat RBR Max heeft laten stoppen op het eind, want er is aangegeven door Horner dat er al schade aan de band was. En ik denk als ze max door hadden laten gaan, dat die het zelfde was overkomen als HAM, BOT & SAI

• Jasphur
Illegal_Alien schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:46:
[...]

Heb je ze dan nog wel van de vorige race of groeien ze snel genoeg? :P.
Half :P Stopte met bijten toen het wel duidelijk was dat HAM ging winnen :)

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

Je moet per layout de veiligheidsbeoordeling laten doen, de meeste circutis hebben alleen een grade 1 classificatie op een enkele layout. Zie deze link.

Als het makkelijk was om te wisselen, dan hadden ze wel iets aangepast hoop ik.

Steam - PTR83

• Spotmatic
  • Laatst online: 08:56

Spotmatic

Ken sent me

Present! Wat mij betreft ligt Albon dit keer onder een vergrootglas. Als hij niet sneller wordt... (Het had volgens mij vorige week P2 + P3 kunnen zijn als Albon niet zo traag was).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 15:22

Soggney

Zeekomkommer

Eerst maar eens zien of Albon wel Q3 bereikt.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Yesss, gaan we weer, raceweek Woohoo!
Wel ff op tijd vragen of ik een klein regendansje ga doen, anders blijft het droog.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-03 20:41
met deze temperaturen hoop ik op wat problemen bij merc:) En dat icm met zachtere banden zou wel eens een hele andere race op kunnen leveren.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• RobertMe
  • Laatst online: 09:30
[...]

In een intro (van FP? Q?) wordt sowieso aangegeven welke banden er zijn, met de C nummering. Maarja, van buitenaf kunnen we toch niet controleren of die graphic klopt met de daadwerkelijke banden :P
Extra set kan niet. Alle banden van een compount tijdens een weekend komen uit dezelfde batch. Een extra set banden zal dan dus per definitie niet uit dezelfde batch komen en mogelijk net iets anders werken. Dan zou Pirelli dus al expliciet moeten aangeven welke set uit de andere batch komt zodat de teams die gebruiken als het de minste invloed heeft. Maar tijdens Q & race wil je banden hebben waarvan je het gedrag kent dus ga je die niet er onder leggen, en tijdens FPs wil je net data verzamelen die realistisch is voor de race, dus dan ga je ook niet met een andere band rijden.
Welke fuckup? Albon is in de punten gefinisht dus zou gewoon een extra punt krijgen voor snelste ronde. Verstappen kon makkelijk pitten voor fastest lap en heeft dat gedaan. Daarnaast was het ook een "veiligheids" dingetje. Want hij meld zelf meteen op de radio van "Bottas heeft een issue" waarna GP meld van "dat zien we" + "hij heeft een klapband" en de eerste reactie van Verstappen is "ik ga rustig op deze banden verder rijden en niks risceren". Verstappen / Red Bull waren dus duidelijk bang voor een soortgelijk scenario. Naast dat Verstappen al verschillende keren had aangegeven dat rechtsvoor niet lekker was, waarop GP keer op keer aangeven dat ze er bovenop zitten.

En achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten "als... dan veel punten". Maar vooraf kun je dat niet weten, en dit was ook een uitzonderlijk scenario. En Verstappen zijn eigen reactie was ook de enige correcte "Mercedes was veel sneller, met geluk P2, anders was ik gewoon P3 geweest". Ja, met nog meer geluk was die op P1 gefinisht. Maar eigenlijk was puur kijkende naar de pace van Red Bull / Verstappen die P2 al onverdient.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Diagonaal schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:25:
Ga zaterdag voor het eerst in tijden de kwalificatie overslaan. Kan me niet voorstellen dat dit een heel ander resultaat gaat worden dan afgelopen zaterdag. Met het goede weer toch maar eens wat anders plannen
Q3 verwacht ik niet veel anders. Maar Q2 zou zomaar eens kunnen dat Mercedes het op de harde band gaat proberen?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 17:37
Krankenhausen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Q3 verwacht ik niet veel anders. Maar Q2 zou zomaar eens kunnen dat Mercedes het op de harde band gaat proberen?
Zouden ze gaan proberen om de hele race op hard te rijden en dan de laatste ronde even naar zacht voor de snelste ronde :P

Hail to the king baby!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
urk_forever schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Zouden ze gaan proberen om de hele race op hard te rijden en dan de laatste ronde even naar zacht voor de snelste ronde :P
Ik hoop het, kan nog leuk worden met een safety car in de laatste 5 ronden en Mercedes nog de pits in moet.

Maar sowieso gellof ik dat je het liefst de zachtere banden aan het eind van de race hebt als de auto lichter is.

• Mrs Redhair
  • Laatst online: 06:14
present.
* Mrs Redhair uitkijkt naar hoe de banden het gaan doen. Ik denk aan een tweestopper.

Tropische temperaturen komend weekende in de UK?

[Voor 19% gewijzigd door Mrs Redhair op 04-08-2020 09:18]

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mrs Redhair schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:17:
present.
* Mrs Redhair uitkijkt naar hoe de banden het gaan doen. Ik denk aan een tweestopper.
Minimaal. Q2 op geel. Q3 op rood. Race start op geel voor de top 10, stoppen voor wit en laatste paar ronden op rood.

• basvn
urk_forever schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

De harde banden zijn de mediums van afgelopen week.
waar GRO, volgens mij 36 ronden op heeft gereden.

soft=medium
medium=hard

• DonJunior
TrekDr0p schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:42:
Misschien kan ik deze weer live meekrijgen.
Maar ben bang met dit mooie weer, al is het zondag wel wat minder, dat ik gewoon in de tuin zit met wat familie en vrienden(op 1,5m natuurlijk)
Ik kijk de races eigenlijk bijna nooit live. Ik neem het altijd op (HDD recorder want dan kan ik de reclame en delen van de voorbeschouwing skippen >:) ) en kijk het dan 's avonds zodra de kids op bed liggen in alle rust terug. Enige nadeel is dat ik dan de hele dag mijn (vanaf de race start) mijn telefoon niet meer aan kan raken.. nja nadeel.. misschien soms wel een voordeel.. .beetje social distancing van mijn telefoon zeg maar.

• Jasphur
basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
Ik blijf altijd maar Williams, Renault en Ferrari zien in deze afbeelding. :/

En 13 rondes :P Dat is toch net niks haha

• basvn
Jasphur schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Ik blijf altijd maar Williams, Renault en Ferrari zien in deze afbeelding. :/

En 13 rondes :P Dat is toch net niks haha
die 13 rondes kwam meer door de 2e safetycar, toen iedereen naar binnen dook

maar denk dat meer als een halve race zeker in het begin zeker niet mogelijk is met de c3's
dus de c4's van komende week gaan al snel vervangen worden

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jero_B schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:22:
Fastest lap mag geupdated worden O-)

Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:27.097

Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn tov afgelopen weekend. Of dat we toch weer naar eenzelfde race gaan kijken.
Ook maar weer gedaan. O-)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Minimaal. Q2 op geel. Q3 op rood. Race start op geel voor de top 10, stoppen voor wit en laatste paar ronden op rood.
Dat denk ik niet. Starten op geel, over naar wit (dan hou je de optie open om te wachten op een late safety car) en dan afhankelijk van wanneer weer terug naar geel. Als het heel laat in de race wordt pas rood.

een treffende spreuk

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Wie durft een Q2 op wit? Of wordt het massaal geel-geel-rood?

alles kan off-topic

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Er is een team dat waarschijnlijk op wit kan gaan in Q2 en makkelijk naar Q3 gaat. Daarnaast is er nog een coureur die het misschien ook net kan doen. De rest, nah. Moet ik nog namen noemen of? :P

• DonJunior
Haas doet niet aan massaal.. die doen gewoon lekker hun eigen ding..

Dus ik gok dat er wel een harde compound tussen gaat zitten

• basvn
Gezien de snelheid van mercedes afgelopen Q, denk ik dat hun het wel aandurven.
het is tenslotte de medium band van afgelopen week, ze weten wat die kan.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ze hebben maar 2 setjes wit. Aan de andere kant is de witte band nu wat vorige week geel was dus ze genoeg data om het te proberen.

Wellicht in Q2 1e quali stint wit. 2e stint zal afhankelijk zijn wat de rest doet en waar ze staan qua tijd. Ik vermoed gewoon starten op geel.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-03 19:07
pro_6or schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Dat denk ik niet. Starten op geel, over naar wit (dan hou je de optie open om te wachten op een late safety car) en dan afhankelijk van wanneer weer terug naar geel. Als het heel laat in de race wordt pas rood.
Geel Geel Wit. Begin van de race zijn de gaten kleiner en wil je meer snelheid, einde rit meer rubber en legere tanks dus makkelijker om snel te gaan op hardere banden. Rood zul je alleen zien bij de mensen die voor FL gaan. En Albon die zo door Q2 kan komen...

• Ankona
Wie wil er in Q2 op rood rijden en dan moeten starten op een boterzachte band waar al een of twee rondjes vol mee geragd is? Enkel de teams voor wie het halen van de Q3 al een verrassing zou zijn.

Middenveld zit verder idd wel erg dicht op elkaar en gaat het spannend maken.

alles kan off-topic

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:25
Dank je basvn, lekker veel leesvoer....ben er wederom weer bij ;)

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:23
Gaan we dan Q2 op witte banden zien? Ik neem aan dat Pirelli niet even een nieuw setje banden produceert in een paar dagen mocht er echt iets mis zijn met de huidige batch.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
Ik denk dat Q2 wat betreft banden weer hetzelfde gaat zijn als afgelopen race. De voorsten zullen dan op geel starten, de rest uit Q3 op rood en vanaf plaats 11 vrije keuze (wit of geel, rood lijkt me niet).
Na de eerste stop op wit en dan kijken of nog een stop nodig is.

• Ankona
Ik heb nu al het idee dat de Q spannend gaat worden en de race een formaliteit.

alles kan off-topic

Ja zeg.. :) wie wist in februari dat verstappen zo snel zou gaan in silverstone? (en dat het zo'n seizoen zou worden) :+

* nachtnet wil eigenlijk zeggen bedankt @DaniëlWW2 voor het herschikken (en herschrijven) van de GP topics.

+∞ (y)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
Groundhog week

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36

TrekDr0p

QR niet scannen

[...]

[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
Ben ik nou gewoon de enige die inziet dat de RBR toch de snelste auto is op alle banden :+

• RobertMe
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:50:
Wie wil er in Q2 op rood rijden en dan moeten starten op een boterzachte band waar al een of twee rondjes vol mee geragd is? Enkel de teams voor wie het halen van de Q3 al een verrassing zou zijn.
Als niemand op rood gaat maakt dat natuurlijk niet uit. Als Racing Point, Renault, McLaren etc geel pakken zal alsnog daarvan de snelste naar Q3 gaan en klaar. Een Haas, Alfa, Alpha of Williams kan wellicht nog wel rood pakken, maar die zie ik niet sneller gaan dan eerder genoemde op geel. Ik denk dus dat die eerste drie gewoon geel kunnen pakken en dan of op geel door komen naar Q3 of vrije bandenkeuze. Immers bevinden ze zich toch al altijd op de rand van Q3, en starten op wit of geel zal zo'n groot voordeel opleveren dat niemand rood zal gebruiken om net die 3, 4 plekken verder naar voren te starten.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

Present!
Nog onzeker of ik de race kan volgen, hier reageren gaat in elk geval niet.

Hoe dan ook, benieuwd of Toto nu weer grote zorgen gaat uitspreken...

Waiting on the world to change

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:27:
Present!

Vast wel. "Dat Red Bull ze zo dicht op de hielen zit en bla bla" :')

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 22:01

Tijn96

In speed we trust

Nog even een fun fact van afgelopen weekend:

On-topic: hopelijk brengen de zachtere compounds wat leuks dit weekend. Zondag vooral geslapen en de laatste 6 rondes gekeken :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

pinda powerrr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:27:
Present!

Lijkt me wel, het is volle maan binnenkort en Mars staat dichtbij. Dus als ik Toto was dan zou ik zeker de Williams in de gaten houden. Die zouden weleens een bedreiging kunnen zijn. :+

Steam - PTR83

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

Chiron

Moderator Tweakers Discord
[...]

[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
Hou er wel rekening mee dat er ook een berg rondes achter de safetycar zitten, dat rekt de boel wel, en dat Lewis en Valtteri een stuk sneller rijden dan GRO en het rubber er daardoor harder van langs krijgt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RobertMe
Tijn96 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:
[Afbeelding]
Hamilton kreeg zijn puncture pas in bocht 6/7, en reed dus nog vol gas over Wellington Straight en volgens Twitter account Mercedes dus ook nog 230KM/u over hangar straight. Eerlijkere vergelijking is dan de ronde van Bottas. Die kreeg de puncture 10 meter na start/finish en heeft dus echt 90% van ronde daarmee moeten rijden.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:28
Tijn96 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:
[Afbeelding]

On-topic: hopelijk brengen de zachtere compounds wat leuks dit weekend. Zondag vooral geslapen en de laatste 6 rondes gekeken :+
En Bottas met 3 wielen deed er 2:06 over, wat vergelijkbaar is met de SC. Dus de Mercedes F1 op 3 wielen is even snel als de Mercedes SC op 4 wielen. Oplossing als HAM (of een andere coureur) de SC niet snel genoeg vindt gaan, hij moet dan verplicht zijn band lek rijden, dan matcht het tempo weer.

• basvn
Transportman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

En Bottas met 3 wielen deed er 2:06 over, wat vergelijkbaar is met de SC. Dus de Mercedes F1 op 3 wielen is even snel als de Mercedes SC op 4 wielen. Oplossing als HAM (of een andere coureur) de SC niet snel genoeg vindt gaan, hij moet dan verplicht zijn band lek rijden, dan matcht het tempo weer.
Als je het zo ziet, snap ik wel dat ze zeggen dat de safetycar niet snel genoeg is :o

• Ankona
En dan dacht Tyrell ooit met 6 wielen sneller te kunnen zijn. Bizar hoe snel zo'n F1 wagen op 3 wielen nog kan zijn in vergelijking met andere sportwagens in volledige race tune.

alles kan off-topic

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:02

p0st

Dutch Reefer

Volg! Benieuwd naar het bandenspektakel komend weekend! En nu hopelijk een Hulk op het podium :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:53:
En dan dacht Tyrell ooit met 6 wielen sneller te kunnen zijn. Bizar hoe snel zo'n F1 wagen op 3 wielen nog kan zijn in vergelijking met andere sportwagens in volledige race tune.
Die 6 wielen was juist gewoon om zo'n last lap met 3 wielen te voorkomen :+ Puncture? No worries.. 5 wheels left.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Mercedes op het hele circuit, en de rest op de rode? :*) dan is het tenminste eerlijk!
Mercedes op zwarte Layout / Formule 1
Max op rode layout / Formule Verstappen
de rest opblauwe layout / Formule 1.5

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:53:
Ja, maar dat is ook hoogstens een rondje, dan is het loopvlak weg en slaat het én alles kapot en wordt de wagen écht een driewieler. Met loopvlak erop geeft het iig nog wat contact/steun.

een treffende spreuk

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe lang geleden is Silverstone nou verbouwd? Ik moet nog steeds wennen aan de verplaatste start/finish. Het zit zo in mijn systeem dat Copse corner bocht 1 is 8)7

• Jasphur
BreadFan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:
Hoe lang geleden is Silverstone nou verbouwd? Ik moet nog steeds wennen aan de verplaatste start/finish. Het zit zo in mijn systeem dat Copse corner bocht 1 is 8)7
Sinds 2011 :P

• CoronelHimself
  • Nu online

CoronelHimself

Division Brabant

BreadFan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:
MeToo, het helpt ook niet dat beide een snelle bocht naar rechts zijn. En er een pitgebouw staat.Zelf tijdens simracing ben ik nog regelmatig verbaast over waar de finish nu is. :+

En dat de bocht bridge/ brooklands er niet meer zijn. Silverstone is volgens mij ook het meest verbouwde circuit ter wereld. https://en.wikipedia.org/...rcuit_1949_to_present.png

Steam - PTR83

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

DataGhost

iPL dev

[...]

Voor Red Bull is de snelste ronde maximaal twee punten waard. Zij zullen namelijk rekenen naar Mercedes ivm WCC. De snelste ronde van ze afpakken buiten de punten betekent dat ze een punt winnen tov Mercedes. Daarna binnen de punten nog eens de snelste ronde halen is wederom een punt. Die Merc is zo achterlijk veel sneller dan de RB, Max reed op dezelfde en even oude banden als beide Mercs en de snelste ronde was al behoorlijk aan het heen en weer pingelen tussen de teams, dus de kans dat 'ie die op die banden vast zou houden is gewoon heel erg klein. Laatste ronde partymode op oude banden hebben we bijv. vorig jaar in Australië gezien. Dus de beste kans is op een zo zacht mogelijke compound die ronde proberen veilig te stellen als je tweede rijder toch al buiten de punten rijdt. Dat is hoe ik het zie in ieder geval.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo bijgelurkt en dus, present.

Hopelijk wordt het leuker dan afgelopen race, met net zo'n spannend einde en dat de uitkomst er voor zorgt dat het wdc wat spannender wordt.

Ik weet het, dat is een behoorlijk wensenlijstje, maar goed.

Te koop....

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

AzzKickah

06-CENSORED

Benieuwd hoe Albon het gaat doen. Het wordt zo langzamerhand wat lastig om hem nog te verdedigen...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snowhite0901 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:54:
met deze temperaturen hoop ik op wat problemen bij merc:) En dat icm met zachtere banden zou wel eens een hele andere race op kunnen leveren.
Welke temperaturen? Ik zie dat het vanaf zaterdag weer lekker fris zomers gaat zijn met zo'n 25°C en zondags zelfs nog wat koeler met max 23°C (nu verwacht). Waar is die +30°C gebleven die ons was voorspeld?

@PalingDrone begin jij vast te dansen, er wordt voor maandag en daarna wat regen verwacht, dit willen we dan graag wat eerder hebben :+

[Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2020 14:26]

Testing, one, two ...

• basvn

PIRELLI PRESS RELEASE

Milan, August 4, 2020 – Pirelli has concluded its initial analysis on a number of tyres that were run at the British Grand Prix last weekend. This allowed to identify the cause of the failures followed by deflations that affected both Mercedes and the McLaren of Carlos Sainz.

The key reason is down to a set of individual race circumstances that led to an extremely long use of the second set of tyres. The second safety car period prompted nearly all the teams to anticipate their planned pit stop and so carry out a particularly long final stint: around 40 laps, which is more than three-quarters the total race length on one of the most demanding tracks of the calendar.

Combined with the notably increased pace of the 2020 Formula 1 cars (pole position was 1.2 seconds faster compared to 2019) this made the final laps of the British Grand Prix especially tough, as a consequence of the biggest forces ever seen on tyres generated by the fastest Formula 1 cars in history.

The overall result was the most challenging operating conditions for tyres. These led to the front-left tyre (which is well-known for working hardest at Silverstone) being placed under maximum stress after a very high number of laps, with the resulting high wear meaning that it was less protected from the extreme forces in play.

For the second race at Silverstone this weekend, Pirelli confirms the nominated compounds: C2, C3, and C4, being one step softer than those seen at the last GP.

Also the usage prescription will be reviewed, increasing the minimum tyre pressures to reduce the stress on the construction.
Banden blijven dus zoals het plan was, alleen de banden spanning zal veranderd worden
https://press.pirelli.com/pirelli-press-release-0/ .

• basvn

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:53
the biggest forces ever seen on tyres generated by the fastest Formula 1 cars in history

"The biggest, the best forces. They were great forces. Unseen forces. Never seen before I tell you that."

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔

• DonJunior
DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔
Omdat met 300km/u over het circuit blazen niet echt 'safe' is?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:34

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Het is met opzet dat de safety car niet zo hard kan.

Anders kunnen ze gewoon de VSC altijd gebruiken toch?
Al lijkt die nu wel een beetje uit de gratie gevallen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DonJunior
YakuzA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

En terecht.. met de VSC kunnen ze niet dichter bij elkaar komen.. en dus blijven HAM/BOT 30 minuten voorop rijden. Met een echte SC komt het veld weer lekker dicht bij elkaar en zien we wat meer actie. Als er geen SC was geweest afgelopen race dan was het een lange zit volgens mij.

• basvn
YakuzA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

VSC werkt niet als ze met een kraan de baan op moeten.
of moeten vegen, want er rijden dan nog steeds continue auto''s langs.
bij een SC, hebben ze ± 2 minuten om de baan op te gaan

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee