Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 5
Pirelli Banden
GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 5
Pirelli Banden
GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[Voor 4% gewijzigd door basvn op 04-08-2020 08:09]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⛔ Trackers of betalen ⛔
[Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2020 08:13]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ze hebben wel 2 layouts, de lange (normale en de korte) (blijkbaar hebben ze 2 korte circuits)nachtnet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:19:
Nee, had silverstone niet net als paul ricard de mogelijkheden tot gebruiken van meerdere track layouts? Ombouwen had dan best gekund.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nieuw idee. Laat Mercedes op het blauwe circuit rijden, en de rest op het rode...basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Ze hebben wel 2 layouts, de lange (normale en de korte) (blijkbaar hebben ze 2 korte circuits)
[Afbeelding]
maar in hoeverre wil je zo'n kleine baan?
Ik denk dat ze de goede keuze hebben gemaakt om de banden een stap zachter te maken. dat zorgt in mijn inzien voor genoeg afwisseling
Vorige week tussen de vrije trainingen door hoorde ik ergens dat de andere layouts geen "F1 licentie/FIA approval" of hoe het ook maar heet hebben. Dus die kunnen ze daar niet voor gebruiken.nachtnet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:19:
Nee, had silverstone niet net als paul ricard de mogelijkheden tot gebruiken van meerdere track layouts? Ombouwen had dan best gekund.
Mercedes op het hele circuit, en de rest op de rode?MikeyMan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Nieuw idee. Laat Mercedes op het blauwe circuit rijden, en de rest op het rode...
Computing bit by bit
Gaan we dat sowieso merken als dat gebeurd of stille trom?Bart-Willem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:26:
Eerst maar eens zien of Pirelli daadwerkelijk bij deze bandenkeuze blijft.Ik zie ze dat nog wel veranderen.
Mijn boefje is liev!
Wat is hier nu het praktisch nut van? Zijn mensen echt te laks om zelf even in het Sport subforum te kijken of het nieuwe topic er al is?basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:00:
Gaan we weer!
2/3![]()
Ben erg benieuwd naar de bandenstrategieën na vorige week, en of we ook daadwerkelijk 2 stoppers gaan zien.
Middenveld zat wel lekker op elkaar!
wil je ook op de lijst, stuur even een dm
Ook de hard banden worden dan zachter, met dus kans op een 2e pitstop ivm ploffen van de bandenJB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Gaan we dat sowieso merken als dat gebeurd of stille trom?
Goede, lijkt me van wel toch? Anders hoor je vanzelf wel een coureur klagen denk ik.JB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Het had afgelopen week natuurlijk te maken met de vroege safety-car waardoor iedereen meteen al ging wisselen. Daardoor reden ze veel te lang op dezelfde band.Gynnad schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:14:
Nah de teams zullen nu wel op safe spelen en dus misschien wel voor een twee stopper gaan?
Kvyat reed hij eigenlijk op hard of medium toen zijn band eraan ging?
Dat snap ik maar Pirelli kennende passen ze weer eea aan de compound ivm imago schade enz. Ergens natuurlijk behoorlijk triest dat een compound samenstelling de race spannender moet makenBart_GR schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Ook de hard banden worden dan zachter, met dus kans op een 2e pitstop ivm ploffen van de banden
[Voor 14% gewijzigd door JB op 04-08-2020 08:37]
Mijn boefje is liev!
Waarom nou zo negatief? Dat is echt nergens voor nodig toch?FastFred schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Wat is hier nu het praktisch nut van? Zijn mensen echt te laks om zelf even in het Sport subforum te kijken of het nieuwe topic er al is?
Ik vind het erg handig, zonder die notificatie ga ik pas op vrijdag kijken en heb ik 30-40 pagina's in te halen (wat ik dan niet meer doe) terwijl ik het wel een leuk topic vind om te volgen.FastFred schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Wat is hier nu het praktisch nut van? Zijn mensen echt te laks om zelf even in het Sport subforum te kijken of het nieuwe topic er al is?
Ik zou het wel raar vinden. Alle voorbereiding die erin gaat is dan ineens weg en bovendien hoeven de teams geen nieuwe strategieën meer te bedenken. Sowieso doet de hardste band niet mee, dus wat voor probleem daarmee is, dat hebben ze nu niet.Bart-Willem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:26:
Eerst maar eens zien of Pirelli daadwerkelijk bij deze bandenkeuze blijft.Ik zie ze dat nog wel veranderen.
Commentatoren zullen het dan ongetwijfeld benoemen al zal de nadruk er niet op liggen denk ik.JB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb je ze dan nog wel van de vorige race of groeien ze snel genoeg?Jasphur schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:11:
Één ding weet ik wel. Als wat er bij de vorige race gebeurde in de laatste rondes, vaker dan 4 keer gaat plaats vinden in de aankomende race. Heb ik aan het einde van de race geen nagels meer over
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik ben blij dat RBR Max heeft laten stoppen op het eind, want er is aangegeven door Horner dat er al schade aan de band was. En ik denk als ze max door hadden laten gaan, dat die het zelfde was overkomen als HAM, BOT & SAIBastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:44:
[...]
Commentatoren zullen het dan ongetwijfeld benoemen al zal de nadruk er niet op liggen denk ik.
Maar van wat ik ervan begreep heeft Pirelli ook geen andere opties om dit probleem op kort termijn te tackelen. In geval van een Safety issue is dezelfde strategie als afgelopen weekend even risicovol (ook ivm hogere temperaturen) en met compound zachter net zo goed aanwezig. Enige dat ik misschien zie gebeuren is bij verhoogde slijtage een extra set voor trainingen.
Wat vinden jullie van de gedachte dat RBR een fuckup heeft gemaakt met Albon de snelste ronde raceronde te laten rijden op P12? (Max moest daardoor door de pit omdat hij die ronde al in bezit had, MER het werdt afgeraden wegens vibraties, en daardoor max had gewonnnen).
Persoonlijk vind ik het wat onzinnig omdat Albon nu nog in de punten is beland (wat gunstig is voor RBR) en er geen vertekend beeld is m.b.t. de dominantie van MER.
Want hoezeer ik ook hoop dat FER, RBR en MCL (Norris vooral) meegaan doen om racewins/podia lijkt het mij ook niet verkeerd om een seizoen te hebben met een cleansweep MER op 1 elke race. (Ik weet het niet leuk, maar misschien wordt dan e.e.a. nog versoepeld voor aankomend jaar qua regels/tokens zodat andere teams nog iets geks kunnen doen)
HalfIllegal_Alien schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Heb je ze dan nog wel van de vorige race of groeien ze snel genoeg?.
Je moet per layout de veiligheidsbeoordeling laten doen, de meeste circutis hebben alleen een grade 1 classificatie op een enkele layout. Zie deze link.nachtnet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:19:
Steam - PTR83
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
In een intro (van FP? Q?) wordt sowieso aangegeven welke banden er zijn, met de C nummering. Maarja, van buitenaf kunnen we toch niet controleren of die graphic klopt met de daadwerkelijke bandenBastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:44:
[...]
Commentatoren zullen het dan ongetwijfeld benoemen al zal de nadruk er niet op liggen denk ik.
Extra set kan niet. Alle banden van een compount tijdens een weekend komen uit dezelfde batch. Een extra set banden zal dan dus per definitie niet uit dezelfde batch komen en mogelijk net iets anders werken. Dan zou Pirelli dus al expliciet moeten aangeven welke set uit de andere batch komt zodat de teams die gebruiken als het de minste invloed heeft. Maar tijdens Q & race wil je banden hebben waarvan je het gedrag kent dus ga je die niet er onder leggen, en tijdens FPs wil je net data verzamelen die realistisch is voor de race, dus dan ga je ook niet met een andere band rijden.Maar van wat ik ervan begreep heeft Pirelli ook geen andere opties om dit probleem op kort termijn te tackelen. In geval van een Safety issue is dezelfde strategie als afgelopen weekend even risicovol (ook ivm hogere temperaturen) en met compound zachter net zo goed aanwezig. Enige dat ik misschien zie gebeuren is bij verhoogde slijtage een extra set voor trainingen.
Welke fuckup? Albon is in de punten gefinisht dus zou gewoon een extra punt krijgen voor snelste ronde. Verstappen kon makkelijk pitten voor fastest lap en heeft dat gedaan. Daarnaast was het ook een "veiligheids" dingetje. Want hij meld zelf meteen op de radio van "Bottas heeft een issue" waarna GP meld van "dat zien we" + "hij heeft een klapband" en de eerste reactie van Verstappen is "ik ga rustig op deze banden verder rijden en niks risceren". Verstappen / Red Bull waren dus duidelijk bang voor een soortgelijk scenario. Naast dat Verstappen al verschillende keren had aangegeven dat rechtsvoor niet lekker was, waarop GP keer op keer aangeven dat ze er bovenop zitten.Wat vinden jullie van de gedachte dat RBR een fuckup heeft gemaakt met Albon de snelste ronde raceronde te laten rijden op P12? (Max moest daardoor door de pit omdat hij die ronde al in bezit had, MER het werdt afgeraden wegens vibraties, en daardoor max had gewonnnen).
Q3 verwacht ik niet veel anders. Maar Q2 zou zomaar eens kunnen dat Mercedes het op de harde band gaat proberen?Diagonaal schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:25:
Ga zaterdag voor het eerst in tijden de kwalificatie overslaan. Kan me niet voorstellen dat dit een heel ander resultaat gaat worden dan afgelopen zaterdag. Met het goede weer toch maar eens wat anders plannen
Zouden ze gaan proberen om de hele race op hard te rijden en dan de laatste ronde even naar zacht voor de snelste rondeKrankenhausen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:02:
[...]
Q3 verwacht ik niet veel anders. Maar Q2 zou zomaar eens kunnen dat Mercedes het op de harde band gaat proberen?
Hail to the king baby!
Ik hoop het, kan nog leuk worden met een safety car in de laatste 5 ronden en Mercedes nog de pits in moet.urk_forever schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Zouden ze gaan proberen om de hele race op hard te rijden en dan de laatste ronde even naar zacht voor de snelste ronde
[Voor 19% gewijzigd door Mrs Redhair op 04-08-2020 09:18]
Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй
Minimaal. Q2 op geel. Q3 op rood. Race start op geel voor de top 10, stoppen voor wit en laatste paar ronden op rood.Mrs Redhair schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:17:
present.
* Mrs Redhair uitkijkt naar hoe de banden het gaan doen. Ik denk aan een tweestopper.
De harde banden zijn de mediums van afgelopen week.urk_forever schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Zouden ze gaan proberen om de hele race op hard te rijden en dan de laatste ronde even naar zacht voor de snelste ronde
Ik kijk de races eigenlijk bijna nooit live. Ik neem het altijd op (HDD recorder want dan kan ik de reclame en delen van de voorbeschouwing skippenTrekDr0p schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:42:
Misschien kan ik deze weer live meekrijgen.
Maar ben bang met dit mooie weer, al is het zondag wel wat minder, dat ik gewoon in de tuin zit met wat familie en vrienden(op 1,5m natuurlijk)
Ik blijf altijd maar Williams, Renault en Ferrari zien in deze afbeelding.basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
De harde banden zijn de mediums van afgelopen week.
waar GRO, volgens mij 36 ronden op heeft gereden.
[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
die 13 rondes kwam meer door de 2e safetycar, toen iedereen naar binnen dookJasphur schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:23:
[...]
Ik blijf altijd maar Williams, Renault en Ferrari zien in deze afbeelding.![]()
En 13 rondesDat is toch net niks haha
Ook maar weer gedaan.Jero_B schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:22:
Fastest lap mag geupdated worden![]()
Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:27.097
Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn tov afgelopen weekend. Of dat we toch weer naar eenzelfde race gaan kijken.
Dat denk ik niet. Starten op geel, over naar wit (dan hou je de optie open om te wachten op een late safety car) en dan afhankelijk van wanneer weer terug naar geel. Als het heel laat in de race wordt pas rood.Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Minimaal. Q2 op geel. Q3 op rood. Race start op geel voor de top 10, stoppen voor wit en laatste paar ronden op rood.
een treffende spreuk
Er is een team dat waarschijnlijk op wit kan gaan in Q2 en makkelijk naar Q3 gaat. Daarnaast is er nog een coureur die het misschien ook net kan doen. De rest, nah. Moet ik nog namen noemen of?Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Wie durft een Q2 op wit? Of wordt het massaal geel-geel-rood?
Haas doet niet aan massaal.. die doen gewoon lekker hun eigen ding..Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Gezien de snelheid van mercedes afgelopen Q, denk ik dat hun het wel aandurven.Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Ze hebben maar 2 setjes wit. Aan de andere kant is de witte band nu wat vorige week geel was dus ze genoeg data om het te proberen.Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:40:
Geel Geel Wit. Begin van de race zijn de gaten kleiner en wil je meer snelheid, einde rit meer rubber en legere tanks dus makkelijker om snel te gaan op hardere banden. Rood zul je alleen zien bij de mensen die voor FL gaan. En Albon die zo door Q2 kan komen...pro_6or schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Dat denk ik niet. Starten op geel, over naar wit (dan hou je de optie open om te wachten op een late safety car) en dan afhankelijk van wanneer weer terug naar geel. Als het heel laat in de race wordt pas rood.
alles kan off-topic
Ja zeg..
Ben ik nou gewoon de enige die inziet dat de RBR toch de snelste auto is op alle bandenbasvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
Als niemand op rood gaat maakt dat natuurlijk niet uit. Als Racing Point, Renault, McLaren etc geel pakken zal alsnog daarvan de snelste naar Q3 gaan en klaar. Een Haas, Alfa, Alpha of Williams kan wellicht nog wel rood pakken, maar die zie ik niet sneller gaan dan eerder genoemde op geel. Ik denk dus dat die eerste drie gewoon geel kunnen pakken en dan of op geel door komen naar Q3 of vrije bandenkeuze. Immers bevinden ze zich toch al altijd op de rand van Q3, en starten op wit of geel zal zo'n groot voordeel opleveren dat niemand rood zal gebruiken om net die 3, 4 plekken verder naar voren te starten.Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:50:
Wie wil er in Q2 op rood rijden en dan moeten starten op een boterzachte band waar al een of twee rondjes vol mee geragd is? Enkel de teams voor wie het halen van de Q3 al een verrassing zou zijn.
Waiting on the world to change
Vast wel. "Dat Red Bull ze zo dicht op de hielen zit en bla bla"pinda powerrr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:27:
Present!
Nog onzeker of ik de race kan volgen, hier reageren gaat in elk geval niet.
Hoe dan ook, benieuwd of Toto nu weer grote zorgen gaat uitspreken...
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Lijkt me wel, het is volle maan binnenkort en Mars staat dichtbij. Dus als ik Toto was dan zou ik zeker de Williams in de gaten houden. Die zouden weleens een bedreiging kunnen zijn.pinda powerrr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:27:
Present!
Nog onzeker of ik de race kan volgen, hier reageren gaat in elk geval niet.
Hoe dan ook, benieuwd of Toto nu weer grote zorgen gaat uitspreken...
Steam - PTR83
Hou er wel rekening mee dat er ook een berg rondes achter de safetycar zitten, dat rekt de boel wel, en dat Lewis en Valtteri een stuk sneller rijden dan GRO en het rubber er daardoor harder van langs krijgt.basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
[Afbeelding]
soft=medium
medium=hard
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hamilton kreeg zijn puncture pas in bocht 6/7, en reed dus nog vol gas over Wellington Straight en volgens Twitter account Mercedes dus ook nog 230KM/u over hangar straight. Eerlijkere vergelijking is dan de ronde van Bottas. Die kreeg de puncture 10 meter na start/finish en heeft dus echt 90% van ronde daarmee moeten rijden.Tijn96 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:
Nog even een fun fact van afgelopen weekend:
[Afbeelding]
En Bottas met 3 wielen deed er 2:06 over, wat vergelijkbaar is met de SC. Dus de Mercedes F1 op 3 wielen is even snel als de Mercedes SC op 4 wielen. Oplossing als HAM (of een andere coureur) de SC niet snel genoeg vindt gaan, hij moet dan verplicht zijn band lek rijden, dan matcht het tempo weer.Tijn96 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:31:
Nog even een fun fact van afgelopen weekend:
[Afbeelding]
On-topic: hopelijk brengen de zachtere compounds wat leuks dit weekend. Zondag vooral geslapen en de laatste 6 rondes gekeken
Als je het zo ziet, snap ik wel dat ze zeggen dat de safetycar niet snel genoeg isTransportman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
En Bottas met 3 wielen deed er 2:06 over, wat vergelijkbaar is met de SC. Dus de Mercedes F1 op 3 wielen is even snel als de Mercedes SC op 4 wielen. Oplossing als HAM (of een andere coureur) de SC niet snel genoeg vindt gaan, hij moet dan verplicht zijn band lek rijden, dan matcht het tempo weer.
alles kan off-topic
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Die 6 wielen was juist gewoon om zo'n last lap met 3 wielen te voorkomenAnkona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:53:
En dan dacht Tyrell ooit met 6 wielen sneller te kunnen zijn. Bizar hoe snel zo'n F1 wagen op 3 wielen nog kan zijn in vergelijking met andere sportwagens in volledige race tune.
Mercedes op zwarte Layout / Formule 1basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:28:
[...]
Mercedes op het hele circuit, en de rest op de rode?dan is het tenminste eerlijk!
Ja, maar dat is ook hoogstens een rondje, dan is het loopvlak weg en slaat het én alles kapot en wordt de wagen écht een driewieler. Met loopvlak erop geeft het iig nog wat contact/steun.Ankona schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:53:
En dan dacht Tyrell ooit met 6 wielen sneller te kunnen zijn. Bizar hoe snel zo'n F1 wagen op 3 wielen nog kan zijn in vergelijking met andere sportwagens in volledige race tune.
een treffende spreuk
Sinds 2011BreadFan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:
Hoe lang geleden is Silverstone nou verbouwd? Ik moet nog steeds wennen aan de verplaatste start/finish. Het zit zo in mijn systeem dat Copse corner bocht 1 is
MeToo, het helpt ook niet dat beide een snelle bocht naar rechts zijn. En er een pitgebouw staat.Zelf tijdens simracing ben ik nog regelmatig verbaast over waar de finish nu is.BreadFan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:03:
Hoe lang geleden is Silverstone nou verbouwd? Ik moet nog steeds wennen aan de verplaatste start/finish. Het zit zo in mijn systeem dat Copse corner bocht 1 is
Steam - PTR83
Voor Red Bull is de snelste ronde maximaal twee punten waard. Zij zullen namelijk rekenen naar Mercedes ivm WCC. De snelste ronde van ze afpakken buiten de punten betekent dat ze een punt winnen tov Mercedes. Daarna binnen de punten nog eens de snelste ronde halen is wederom een punt. Die Merc is zo achterlijk veel sneller dan de RB, Max reed op dezelfde en even oude banden als beide Mercs en de snelste ronde was al behoorlijk aan het heen en weer pingelen tussen de teams, dus de kans dat 'ie die op die banden vast zou houden is gewoon heel erg klein. Laatste ronde partymode op oude banden hebben we bijv. vorig jaar in Australië gezien. Dus de beste kans is op een zo zacht mogelijke compound die ronde proberen veilig te stellen als je tweede rijder toch al buiten de punten rijdt. Dat is hoe ik het zie in ieder geval.Bastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:44:
[...]
Wat vinden jullie van de gedachte dat RBR een fuckup heeft gemaakt met Albon de snelste ronde raceronde te laten rijden op P12? (Max moest daardoor door de pit omdat hij die ronde al in bezit had, MER het werdt afgeraden wegens vibraties, en daardoor max had gewonnnen).
Persoonlijk vind ik het wat onzinnig omdat Albon nu nog in de punten is beland (wat gunstig is voor RBR) en er geen vertekend beeld is m.b.t. de dominantie van MER.
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door FORMULA 1® (@f1) op 4 Aug 2020 om 3:19 (PDT)
is voor het F1 topicLuca schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:12:
Was het al bekend hier dat er slechts 1 practice session zal zijn?
[Instagram: The drivers will have just one 90-minute practice session to dial in their cars ahead of qualifying at Imola! . The Emilia Romagna Grand Prix will be a two-day event on Oct 31 to Nov 1 . #F1 #Formula1 #ImolaGP #Imola]
Welke temperaturen? Ik zie dat het vanaf zaterdag weer lekker fris zomers gaat zijn met zo'n 25°C en zondags zelfs nog wat koeler met max 23°C (nu verwacht). Waar is die +30°C gebleven die ons was voorspeld?Snowhite0901 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:54:
met deze temperaturen hoop ik op wat problemen bij merc:) En dat icm met zachtere banden zou wel eens een hele andere race op kunnen leveren.
[Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2020 14:26]
Testing, one, two ...
Banden blijven dus zoals het plan was, alleen de banden spanning zal veranderd wordenMilan, August 4, 2020 – Pirelli has concluded its initial analysis on a number of tyres that were run at the British Grand Prix last weekend. This allowed to identify the cause of the failures followed by deflations that affected both Mercedes and the McLaren of Carlos Sainz.
The key reason is down to a set of individual race circumstances that led to an extremely long use of the second set of tyres. The second safety car period prompted nearly all the teams to anticipate their planned pit stop and so carry out a particularly long final stint: around 40 laps, which is more than three-quarters the total race length on one of the most demanding tracks of the calendar.
Combined with the notably increased pace of the 2020 Formula 1 cars (pole position was 1.2 seconds faster compared to 2019) this made the final laps of the British Grand Prix especially tough, as a consequence of the biggest forces ever seen on tyres generated by the fastest Formula 1 cars in history.
The overall result was the most challenging operating conditions for tyres. These led to the front-left tyre (which is well-known for working hardest at Silverstone) being placed under maximum stress after a very high number of laps, with the resulting high wear meaning that it was less protected from the extreme forces in play.
For the second race at Silverstone this weekend, Pirelli confirms the nominated compounds: C2, C3, and C4, being one step softer than those seen at the last GP.
Also the usage prescription will be reviewed, increasing the minimum tyre pressures to reduce the stress on the construction.
Sergio Pérez zou aankomende zondag toch mee kunnen rijden. Volgens teambaas Szafnauer hoeft de Mexicaan namelijk maar zeven dagen in quarantaine in plaats van tien. https://t.co/irJaWgFuno
— Grand Prix Radio (@grandprixradio) 4 augustus 2020
Omdat met 300km/u over het circuit blazen niet echt 'safe' is?DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔
Het is met opzet dat de safety car niet zo hard kan.DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
En terecht.. met de VSC kunnen ze niet dichter bij elkaar komen.. en dus blijven HAM/BOT 30 minuten voorop rijden. Met een echte SC komt het veld weer lekker dicht bij elkaar en zien we wat meer actie. Als er geen SC was geweest afgelopen race dan was het een lange zit volgens mij.YakuzA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:10:
[...]
Het is met opzet dat de safety car niet zo hard kan.
Anders kunnen ze gewoon de VSC altijd gebruiken toch?
Al lijkt die nu wel een beetje uit de gratie gevallen.
VSC werkt niet als ze met een kraan de baan op moeten.YakuzA schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:10:
[...]
Het is met opzet dat de safety car niet zo hard kan.
Anders kunnen ze gewoon de VSC altijd gebruiken toch?
Al lijkt die nu wel een beetje uit de gratie gevallen.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details