Toon posts:

[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 96.158 views

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 13:26
DonJunior schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Omdat met 300km/u over het circuit blazen niet echt 'safe' is?
Toch denk ik dat er wel wat snellere 'veilige' auto's te krijgen zijn die die Mercedes, die volgens mij niet bekend staat om zijn fantastische handling. Kun je beter een McLaren, Koenigsegg of Aston Martin Valkyrie >:) gebruiken zou je zeggen. Want nu hebben ze gewoon een relatief trage auto vanwege een sponsordeal met Mercedes.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 20:25
OK duidelijk, maar je hoort de rijders veel klagen over het te langzaam rijden van de safety car,vandaar mijn vraag.

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:38
-ION- schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Toch denk ik dat er wel wat snellere 'veilige' auto's te krijgen zijn die die Mercedes, die volgens mij niet bekend staat om hun fantastische handling. Kun je beter een McLaren, Koenigsegg of Aston Martin Valkyrie >:) gebruiken zou je zeggen. Want nu hebben ze gewoon een relatief trage auto vanwege een sponsordeal met Mercedes.
Een Reliant Robin zou eerder een veiliger safety car zijn, omdat de marshalls dan meer tijd krijgen om de rotzooi op te ruimen.

• -ION-
  • Laatst online: 26-05 13:26
Mink Z. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Een Reliant Robin zou eerder een veiliger safety car zijn, omdat de marshalls dan meer tijd krijgen om de rotzooi op te ruimen.
Dan moeten ze maar die Britse marshalls invliegen, die zijn immers 'best marshalls in the world' O-) .

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:16:
OK duidelijk, maar je hoort de rijders veel klagen over het te langzaam rijden van de safety car,vandaar mijn vraag.
10 teams, 10 marges van optimale rijwind en, meetbaar, dus ook 10 meningen op welke snelheid een SC het beste zou zijn.

Beetje jammer dat die 20 heren dus blijkbaar het belangrijker vinden dat "hun auto" het beste wordt gekoeld ipv een veilig ciruit?

Andersom, als we dan toch mogen / moeten koelen achter SC; waarom niet de onderlinge afstanden iets vergroten en zodra je de dubbel yellow nadert (plek van daadwerkelijk gevaar), weer aansluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Tijn96

In speed we trust

[...]

Toch denk ik dat er wel wat snellere 'veilige' auto's te krijgen zijn die die Mercedes, die volgens mij niet bekend staat om zijn fantastische handling. Kun je beter een McLaren, Koenigsegg of Aston Martin Valkyrie >:) gebruiken zou je zeggen. Want nu hebben ze gewoon een relatief trage auto vanwege een sponsordeal met Mercedes.
Of je zegt dat de winnaar van de supercup de safety car wordt van de F1. Mooi extra cadeautje :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:19

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Die AMG GTR R Pro is wel serieus snel. Alleen zitten er allseason banden op, wat minder ideaal is. Snel genoeg iig.. het is een pace car.

I served in a company of heroes.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:38:

PIRELLI PRESS RELEASE

[...]
Banden blijven dus zoals het plan was, alleen de banden spanning zal veranderd worden
https://press.pirelli.com/pirelli-press-release-0/ .
Mooi zo, ik was al bang dat ze het terug zouden gaan draaien.

En lekke bandjes dan niet als (direct) gevolg van zooi op de baan dus? Dat verklaart dan ook wel waarom de bandjes niet meteen ploften maar eerst langzaam leeg leken te lopen. Meer stops betekent sowieso meer actie, en dat kunnen we wel gebruiken (los van die lekke bandjes). (y)

Testing, one, two ...

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

MAX3400 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Beetje jammer dat die 20 heren dus blijkbaar het belangrijker vinden dat "hun auto" het beste wordt gekoeld ipv een veilig ciruit?

Andersom, als we dan toch mogen / moeten koelen achter SC; waarom niet de onderlinge afstanden iets vergroten en zodra je de dubbel yellow nadert (plek van daadwerkelijk gevaar), weer aansluiten?
Het gaat meer om de banden die ze op temperatuur willen houden.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@DaniëlWW2 tijden staan een uurtje verkeerd :+ Moet een uurtje bij nog voor de NL tijden

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms en https://vero.co/gilex

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
GiLeX schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:52:
@DaniëlWW2 tijden staan een uurtje verkeerd :+ Moet een uurtje bij nog voor de NL tijden
Gaan we weer. O-) :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:28
Vuvuzela schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Die AMG GTR R Pro is wel serieus snel. Alleen zitten er allseason banden op, wat minder ideaal is. Snel genoeg iig.. het is een pace car.
Ik denk niet dat er allseason banden op zitten aangezien deze minder grip in de regen hebben dan een gewone zomerband.

Even gekeken of ik op een foto van de Safety car kon inzoomen op de band, er liggen blijkbaar Pirelli PZero banden onder. Ofwel een sportieve zomerband.

Verder:
585 pk
3.6 naar de 100
318 als top

Voor 2018 werd de AMG GT S gebruikt welke "maar" 510 pk had :P

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:21
DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔
Omdat een F1 wagen de baan op krijgen een heel team van tientallen mensen vereist, de safety car het onder alle omstandigheden moet doen en meteen moet kunnen gaan rijden. Ook gok ik dat een F1 wagen iets duurder is dan de huidige SC en in een F1 wagen kan maar 1 persoon zitten, terwijl met alles dat er bij komt kijken een tweede persoon geen overbodige luxe is.

Daarnaast, het idee van de SC is dat die gebruikt wordt om veilig brokstukken op te ruimen, dan helpt het niet als het veld compleet verspreid is of dat om de haverklap er een auto langs komt. Juist doordat de SC flink langzamer gaat, kan iedereen snel aansluiten en is er in ieder geval tijd om marshalls op de baan te hebben om te vegen. Dus dan zou de SC hooguit voor 1 of 2 rondes volgens de coureurs veel sneller moeten kunnen.

En vergeet ook niet, de SC gaat eigenlijk al gigantisch snel, wat mij betreft moeten de coureurs niet zo zeiken en hun banden maar op een andere manier warm krijgen (of accepteren dat ze niet 100% kunnen de eerste ronden na een SC).

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Stefie2010 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Ik denk niet dat er allseason banden op zitten aangezien deze minder grip in de regen hebben dan een gewone zomerband.

Even gekeken of ik op een foto van de Safety car kon inzoomen op de band, er liggen blijkbaar Pirelli PZero banden onder. Ofwel een sportieve zomerband.

Verder:
585 pk
3.6 naar de 100
318 als top

Voor 2018 werd de AMG GT S gebruikt welke "maar" 510 pk had :P
Idd, in het winter"season" rijden er geen F1 auto's, een zomerband die ook moessonwater af kan voeren is genoeg. Om dezelfde reden ook geen slicks onder die taxi. Je moet er niet aan denken dat de safetycar eerst naar full wets moet wisselen wanneer er plotseling een stortbui overkomt.

• Transportman
PalingDrone schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Idd, in het winter"season" rijden er geen F1 auto's, een zomerband die ook moessonwater af kan voeren is genoeg. Om dezelfde reden ook geen slicks onder die taxi. Je moet er niet aan denken dat de safetycar eerst naar full wets moet wisselen wanneer er plotseling een stortbui overkomt.
Of dat die binnen moet komen omdat de baan opdroogt en de banden eraan gaan.
DoubleDutch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
Vraag is vast al wel eens langs gekomen, maar waarom gebruiken ze niet een F1 wagen als safety car? 🤔
Blijkbaar is @Transportman de enige Sky / F1TV kijker :p Martin Brundle legt dit vrijwel tijdens elke SC uit. De SC moet altijd klaar zijn om meteen te vertrekken, dus met lopende motor. Daarnaast moet de SC onder alle omstandigheden kunnen rijden (dus wel all season banden of in ieder geval banden die ook met de regen overweg kunnen).

Pak je een F1 auto kan die dus al niet de hele race met ronkende motor klaar staan, want dan is die oververhit. En als je hem af zet duurt het voordat die weer gestart is. Daarnaast is er geen F1 band die onder alle omstandigheden "werkt".

Om het nog maar niet te hebben over dat in de SC niet alleen de chauffeur zit maar ook een "assistent", en het dashboard vol zit met additionele schermen.
En waar ga je bij een F1 auto de lampen bovenop plaatsen om aan te geven of de SC op de baan blijft of afloopt?

En een aantal van die problemen spelen uiteraard ook bij andere auto's. Kun je een Aston Martin Valkyrie de hele race klaar laten staan met lopende motor? Passen daar twee man goed in met ruimte voor de extra schermen en systemen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms en https://vero.co/gilex

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Stefie2010 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Pzero's heb je wel in meerdere smaken. Semislick maar ook allseason. Het werd dit weekend iig ergens gezegd in een sessie. Dat de banden geschikt moeten zijn voor alle weersomstandigheden.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:02

pinda powerrr

Slow down...

RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:50:
[...]

Blijkbaar is @Transportman de enige Sky / F1TV kijker :p Martin Brundle legt dit vrijwel tijdens elke SC uit. De SC moet altijd klaar zijn om meteen te vertrekken, dus met lopende motor. Daarnaast moet de SC onder alle omstandigheden kunnen rijden (dus wel all season banden of in ieder geval banden die ook met de regen overweg kunnen).

Pak je een F1 auto kan die dus al niet de hele race met ronkende motor klaar staan, want dan is die oververhit. En als je hem af zet duurt het voordat die weer gestart is. Daarnaast is er geen F1 band die onder alle omstandigheden "werkt".

Om het nog maar niet te hebben over dat in de SC niet alleen de chauffeur zit maar ook een "assistent", en het dashboard vol zit met additionele schermen.
En waar ga je bij een F1 auto de lampen bovenop plaatsen om aan te geven of de SC op de baan blijft of afloopt?

En een aantal van die problemen spelen uiteraard ook bij andere auto's. Kun je een Aston Martin Valkyrie de hele race klaar laten staan met lopende motor? Passen daar twee man goed in met ruimte voor de extra schermen en systemen?
En Brundle legde nog uit, dat er twee Safety Cars zijn. Want de periode kan lang duren, dus moet er een backup zijn met volle tank.
Beide auto's met banden die voor regen geschikt zijn, omdat de meeste keren dat een SC nodig is er regen in het spel is.

Twee F1 auto's zou een extra team betekenen, nog afgezien van de al genoemde verlichting, assistent en schermen die nodig zijn die niet passen in een one-seater.

Er zijn meer redenen om het níet te doen, dan wel.

Waiting on the world to change

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:53
pinda powerrr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

En Brundle legde nog uit, dat er twee Safety Cars zijn. Want de periode kan lang duren, dus moet er een backup zijn met volle tank.
Bijna goed. De Safetycar is om sneller te rijden niet helemaal afgetopt. Beperkte hoeveelheid brandstof voor een maximaal aantal ronden. Daarom nr 2 zodat ze bij hele lange safetycars kunnen wisselen.

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:28
Vuvuzela schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Pzero's heb je wel in meerdere smaken. Semislick maar ook allseason. Het werd dit weekend iig ergens gezegd in een sessie. Dat de banden geschikt moeten zijn voor alle weersomstandigheden.
Klopt, zie inderdaad dat die in meerdere smaken te verkrijgen is. Maar op de foto's die ik kon vinden zie je aan het loopvlak dat het zeker geen allseason betreft maar eerder richting de semislick neigt.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• talkatoo
  • Laatst online: 10:01
All season is dan ook een middenmoot band, als het écht warm is, echt regent of echt koud is presteert deze slechter dan een zomer of winter band. :D (en ook in 'normale' omstandigheden is deze slechter dan een zomerband)

[Voor 19% gewijzigd door talkatoo op 04-08-2020 19:00]

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18

SjoerdV nl

Be the change.

Of ze blij gewoon achter de Williams rijden, zit je ook op ~30 seconden langzamer dan de rest.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
Transportman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:31:
[...]

<Knip>

En vergeet ook niet, de SC gaat eigenlijk al gigantisch snel, wat mij betreft moeten de coureurs niet zo zeiken en hun banden maar op een andere manier warm krijgen (of accepteren dat ze niet 100% kunnen de eerste ronden na een SC).
Das waar. :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Transportman
D-dark schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Bijna goed. De Safetycar is om sneller te rijden niet helemaal afgetopt. Beperkte hoeveelheid brandstof voor een maximaal aantal ronden. Daarom nr 2 zodat ze bij hele lange safetycars kunnen wisselen.
Hoeveel ronden zal dat ongeveer zijn op een gemiddeld circuit? Want ik hoop eerlijk gezegd dat race control de race stil legt als de verwachting is dat de SC zo lang nodig gaat zijn voor een incident, omdat er anders geen race meer overblijft.

• DoubleDutch
  • Laatst online: 28-05 20:25
Mooi om met een kleine vraag zoveel info weer te krijgen. 😋

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-dark schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Zou het? Zo'n AMG weegt 1500+ kilo met de twee berijders erin ofzo. 50kilo meer of minder zal niet heel veel uit maken. Kan me eerder voorstellen dat ie bij een beetje doortrappen ook vlot z'n tank leeg slurpt.

• D-dark
@MikeyMan en @Transportman
Bron nog niet echt kunnen vinden.
Was volgens mij Crofty die het aangaf toen de safetycar tijdens de afgelopen race op de baan was.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:06
RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

Extra set kan niet. Alle banden van een compount tijdens een weekend komen uit dezelfde batch. Een extra set banden zal dan dus per definitie niet uit dezelfde batch komen en mogelijk net iets anders werken. Dan zou Pirelli dus al expliciet moeten aangeven welke set uit de andere batch komt zodat de teams die gebruiken als het de minste invloed heeft. Maar tijdens Q & race wil je banden hebben waarvan je het gedrag kent dus ga je die niet er onder leggen, en tijdens FPs wil je net data verzamelen die realistisch is voor de race, dus dan ga je ook niet met een andere band rijden.
Stom, wist inderdaad dat alle banden uit een weekend uit de zelfde batch kwamen maar niet bij stilgestaan dat een nieuwe batch zelfde compound ander gedrag kan opleveren wegens minuscule afwijkingen in rubbercompound |:(
En gezien het feit dat ik notabene een installatie geprogrammeert heb die rubbergranulaat voor de automobiel industrie (lees autobanden) maakt weet ik dus ook dat die afwijkingen er daadwerkelijk zijn en binnen welke procentuele marges ze als acceptabel worden gezien. :X
Welke fuckup? Albon is in de punten gefinisht dus zou gewoon een extra punt krijgen voor snelste ronde. Verstappen kon makkelijk pitten voor fastest lap en heeft dat gedaan. Daarnaast was het ook een "veiligheids" dingetje. Want hij meld zelf meteen op de radio van "Bottas heeft een issue" waarna GP meld van "dat zien we" + "hij heeft een klapband" en de eerste reactie van Verstappen is "ik ga rustig op deze banden verder rijden en niks risceren". Verstappen / Red Bull waren dus duidelijk bang voor een soortgelijk scenario. Naast dat Verstappen al verschillende keren had aangegeven dat rechtsvoor niet lekker was, waarop GP keer op keer aangeven dat ze er bovenop zitten.
Fuckup is misschien een groot woord en ja het is allemaal what if maar Verstappen reed P3 en had fastest lap al in handen voordat Albon hem pakte vanaf P12. Op dat moment waren er al rijders aan het klagen over de vibrations. Vervolgens kregen we de klapbanden en heeft Verstappen gepit.
Idee erachter was dat RBR Albon z'n sector 3 had moeten laten opgeven gezien de P3 van Verstappen "at that time" zodat Verstappen (zoals hij dus ook zelf aangaf) niks moest riskeren.
Uiteindelijk heeft Albon geluk gehad met het wegvallen van Sainz en Bottas waardoor het een P"x" + 2 werd.

Dus hypothetisch:
- Max P1 + FL & Alex P8 = 30 punten voor RBR
Nu
- Max P2 + FL & Alex P8 = 23 punten voor RBR

Maar even voor de duidelijkheid, ik snap de huidige call volledig en denk ook dat het de meest verstandige was.
Vond het alleen een interessante gedachten dat RBR vanuit P12 perspectief al tactisch had moeten beredeneren of het verstandig was om notabene je teamgenoot die op dat moment in de top tien rijdt (en jij niet!) zijn fastest lap af te pakken :9

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 23:39

Damian

Insane Obtrusion

Zin an. Ja tvp 🤪

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• D-dark
[b]Bastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Fuckup is misschien een groot woord en ja het is allemaal what if maar Verstappen reed P3 en had fastest lap al in handen voordat Albon hem pakte vanaf P12. Op dat moment waren er al rijders aan het klagen over de vibrations. Vervolgens kregen we de klapbanden en heeft Verstappen gepit.
Idee erachter was dat RBR Albon z'n sector 3 had moeten laten opgeven gezien de P3 van Verstappen "at that time" zodat Verstappen (zoals hij dus ook zelf aangaf) niks moest riskeren.
Uiteindelijk heeft Albon geluk gehad met het wegvallen van Sainz en Bottas waardoor het een P"x" + 2 werd.

Dus hypothetisch:
- Max P1 + FL & Alex P8 = 30 punten voor RBR
Nu
- Max P2 + FL & Alex P8 = 23 punten voor RBR

Maar even voor de duidelijkheid, ik snap de huidige call volledig en denk ook dat het de meest verstandige was.
Vond het alleen een interessante gedachten dat RBR vanuit P12 perspectief al tactisch had moeten beredeneren of het verstandig was om notabene je teamgenoot die op dat moment in de top tien rijdt (en jij niet!) zijn fastest lap af te pakken :9
Wat ook meetelt is dat de punten voor de snelste ronde alleen meetellen als je in de top10 eindigt.
Voor Albon was het niet zeker of hij de top 10 kon halen en voor Max wel.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
Verlening van de curb in turn 14

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Zal vooral Vettel blij mee zijn. Ik vond de stofwolken eigenlijk wel leuk.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Bastie-88 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:52:
Maar je kan toch niet aan een coureur gaan vragen om af te remmen omdat de ander al de FL heeft. Sowieso ging Albon niet bewust voor de fastest lap, maar was hij aan het racen met anderen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Seb had em al uitgegraven idd :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
Had het idee dat Vettel zin had om te vliegen en hetzelfde voor elkaar wilde krijgen als in Bahrein vorig jaar. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Vooral het gevoel dat Vettel nog leuk zijn salaris aan het ophalen is, veel bevlogenheid zit er niet meer in

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• demonic
  • Laatst online: 21:04
hoevenpe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
Vooral het gevoel dat Vettel nog leuk zijn salaris aan het ophalen is, veel bevlogenheid zit er niet meer in
ik denk dat vettel liever in de roze mercedes had gezeten of in een RBR. dan zijn 'salaris' op te halen bij ferrari. :?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Vuvuzela schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

Maar je kan toch niet aan een coureur gaan vragen om af te remmen omdat de ander al de FL heeft. Sowieso ging Albon niet bewust voor de fastest lap, maar was hij aan het racen met anderen.
Inderdaad, dat zijn vreemde teamorders. Hij was gewoon in gevecht voor posities terwijl de top3 in vrije lucht reed, kreeg daarbij natuurlijk DRS en dan is de snelste ronde snel binnengehaald. Anders had 'ie waarschijnlijk een plek weer op moeten geven. Je kan de tijden vergelijken op https://www.racefans.net/...p-charts-times-and-tyres/ als je alle coureurs behalve MER en RBR wegklikt, zie je dat Albon met zijn laatste pitstop qua pace eindelijk gelijk komt te liggen. Hij haalt zijn FL pas bijna 15 ronden na zijn pitstop, dus daar was de pitstop in ieder geval niet voor bedoeld.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-dark schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Wat ook meetelt is dat de punten voor de snelste ronde alleen meetellen als je in de top10 eindigt.
Voor Albon was het niet zeker of hij de top 10 kon halen en voor Max wel.
Op zich kun je beredeneren dat, omdat Max op even oude banden reed als HAM en BOT de kans groot was dat beide mercedes coureurs op het einde nog wel even zouden aanzetten om die ronde af te pakken. Met die gedachte is het niet gek om Albon, die versere banden heeft van een sneller type, die fastest lap te laten afpakken van Max. Max was hem waarschijnlijk toch kwijt en nu beeft Albon er in ieder geval voor gezorgd dat Merc hem niet meer kon pakken.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:48

mark-k

AKA markkNL

Had max vorige week kunnen winnen als hij de pit in was gegaan de laatste ronde? Stuk is korter tot de finish.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:51

TrekDr0p

QR niet scannen

mark-k schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:28:
Had max vorige week kunnen winnen als hij de pit in was gegaan de laatste ronde? Stuk is korter tot de finish.
En je mag maar 80? Ipv 250 - 300 op het rechte stuk?

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
TrekDr0p schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:33:
[...]

En je mag maar 80? Ipv 250 - 300 op het rechte stuk?
Nou, waar zit de pit speed limit streep?

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Harry Nak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:35:
[...]

Nou, waar zit de pit speed limit streep?
Je mag gewoon niet finishen in de pitlane.
Dus nee was niet sneller geweest.

Volgens mij is de pitlane zelfs gesloten de laatste ronde.

[Voor 11% gewijzigd door TrekDr0p op 05-08-2020 00:46]

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
TrekDr0p schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:46:
[...]

Maar wat nou als je in de laatste ronde schade hebt zoals Giovinazzi in FP1, die kreeg een reprimande voor het doorrijden. Moet je 'm dan aan de zijkant parkeren?

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Harry Nak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:53:
[...]

Maar wat nou als je in de laatste ronde schade hebt zoals Giovinazzi in FP1, die kreeg een reprimande voor het doorrijden. Moet je 'm dan aan de zijkant parkeren?
FP is wel iets anders dan een Race, maar tijdens de race als je teveel troep of schade maakt aan of op de weg. Dan word je door de wedstrijdleiding aan de kant gezet.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:15

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

https://www.motorsport.co...res-investigation/4849493

wordt dus nog wat as. weekend met die zachtere compounds :Y)

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• CoronelHimself
  • Laatst online: 28-05 13:23

CoronelHimself

Division Brabant

Hoezo? Vroeger waren 2 en 3 pitstop strategieën gewoon normaal. Ze hebben allemaal gegokt, en sommige hebben verloren.

Steam - PTR83

• ArcticWolf
  • Laatst online: 19:15

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

CoronelHimself schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

Hoezo? Vroeger waren 2 en 3 pitstop strategieën gewoon normaal. Ze hebben allemaal gegokt, en sommige hebben verloren.
Ja afgelopen race had dus een 2 stopper moeten zijn en met de zachtere compound (waarschijnlijk) zelfs een 3 stopper.
Afgelopen race was brandstof geen issue, maar als ze met de zachtere compounds en meerdere pitstops langer kunnen pushen geeft dat weer een andere race.
In Hongarije zag je het eigenlijk al dat Bottas met de extra pitstop bijna Verstappen inhaalde op het einde.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

ArcticWolf schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Ja afgelopen race had dus een 2 stopper moeten zijn en met de zachtere compound (waarschijnlijk) zelfs een 3 stopper.
Afgelopen race had perfect een 1-stopper kunnen zijn. Het probleem was alleen de (te) vroege pitstop. Als de eerste pitstop in ronde 15 tot 20 was geweest, i.p.v. rond ronde 10, dan was er niks aan de hand geweest. Ja, de banden waren dan ook ver op, maar niet geploft.
Afgelopen race was brandstof geen issue, maar als ze met de zachtere compounds en meerdere pitstops langer kunnen pushen geeft dat weer een andere race.
In Hongarije zag je het eigenlijk al dat Bottas met de extra pitstop bijna Verstappen inhaalde op het einde.
Teams geven uiteindelijk de voorkeur aan track position. Want Bottas was dan zeker sneller in de laatste ronde(n), maar hij kon Verstappen nog niet langs. Uiteindelijk zou hem dat zeker wel zijn gelukt als de race wat langer duurde, maar de race duurde niet langer en dus kwam die er niet langs.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

scorpie

Supra Addict

Ik vind het geen goede zaak. Baan aanpassen omdat coureurs de baan (expres) niet halen? Dat is toch het hele idee van een race om een non-oval racetrack? Laten we dan ook alle chicanes maar rechtuit asfalteren, want dat is handiger voor de rijders.. beetje omgekeerde wereld dit vind ik 8)7

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-05 15:22
@scorpie Ik hoop dat ze op dat beton nog wat flinke curbs leggen die meer afschrikken dan wat zand waar ze nu doorheen reden... Anders is het wel wat vreemd ja. Zometeen halen ze voor het gemak nog alle bochten eruit :)

• dyrc
  • Niet online
scorpie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

Ik vind het geen goede zaak. Baan aanpassen omdat coureurs de baan (expres) niet halen? Dat is toch het hele idee van een race om een non-oval racetrack? Laten we dan ook alle chicanes maar rechtuit asfalteren, want dat is handiger voor de rijders.. beetje omgekeerde wereld dit vind ik 8)7
helemaal met je eens. alleen lijkt het in dit geval wel een safety hazard te worden, die kuil is toch wel redelijk ingereden. als er iemand crasht omdat z'n ophanging afbreekt in die kuil dan staat iedereen weer vooraan in de rij om te klagen 'dat we het vorige week toch al gezien hadden'

paar betonblokjes erin en in de driver briefing duidelijk aangeven dat er tracklimits gelden in die bocht, voor +5 sec letten ze echt wel (beter) op.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

dyrc schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

helemaal met je eens. alleen lijkt het in dit geval wel een safety hazard te worden, die kuil is toch wel redelijk ingereden. als er iemand crasht omdat z'n ophanging afbreekt in die kuil dan staat iedereen weer vooraan in de rij om te klagen 'dat we het vorige week toch al gezien hadden'

paar betonblokjes erin en in de driver briefing duidelijk aangeven dat er tracklimits gelden in die bocht, voor +5 sec letten ze echt wel (beter) op.
In het kader van veiligheid de kuil opvullen met meer zand en de rijders tijdens de rijdersbriefing erop wijzen dat men daar vaak de bocht niet haalt en het gevaarlijk kan worden. Toch?

"Vroeger" waren er naast de curbstones ook geen stukjes groen kunstgras, of zelfs asfalt náást die groene uitloopstroken te vinden. In het kader van veiligheid snap ik dat er wijzigingen zijn aangebracht, maar eigenlijk ben ik meer fan van graveltraps.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

dyrc schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Tracklimits is 4 wielen buiten de baan, dat gaat niemand in die bocht vrijwillig proberen :)

PSN

• Jasphur
scorpie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

In het kader van veiligheid de kuil opvullen met meer zand en de rijders tijdens de rijdersbriefing erop wijzen dat men daar vaak de bocht niet haalt en het gevaarlijk kan worden. Toch?

"Vroeger" waren er naast de curbstones ook geen stukjes groen kunstgras, of zelfs asfalt náást die groene uitloopstroken te vinden. In het kader van veiligheid snap ik dat er wijzigingen zijn aangebracht, maar eigenlijk ben ik meer fan van graveltraps.
U zei vroeger? :P
Dit zijn pas curbs die kort door de bocht gaan afstraffen!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Jasphur schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

U zei vroeger? :P
Dit zijn pas curbs die kort door de bocht gaan afstraffen!

[Afbeelding]
Breng maar terug die curbstones! :*)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

scorpie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Breng maar terug die curbstones! :*)
Kan, maar dan krijgt de term car launch toch een heel andere annotatie. :)

Sturen met de achterwielen wordt dan ook weer relevanter, want niet aangedreven wielen op die rand is niet zo erg ..

ping 127.212.23.124

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Present! Zou Hamilton de 8e winst op Silverstone gaan pakken?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:21:
Of Bottas, die heeft de punten harder nodig om Verstappen voor te blijven.

alles kan off-topic

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Of Bottas, die heeft de punten harder nodig om Verstappen voor te blijven.
Als Hamilton (en Mercedes) fan zie ik liever Hamilton dan Bottas winnen. :)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:21:
Het wordt weer hoog tijd dat Lewis in de voorlaatste ronde als een hittezoekend projectiel de achterophanging van Alex opzoekt... -O-

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Helixes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Het wordt weer hoog tijd dat Lewis in de voorlaatste ronde als een hittezoekend projectiel de achterophanging van Alex opzoekt... -O-
Dan mag Albon wel wat beter z'n best gaan doen en in de top 3 terecht komen :+ (óf hij moet op een ronde gezet worden door Hamilton)

[Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-08-2020 10:28]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:28:
Dan mag Albon wel wat beter z'n best gaan doen en in de top 3 terecht komen :+ (óf hij moet op een ronde gezet worden door Hamilton)
Na alle debacles die Alex afgelopen weekend voor de wielen werd geworpen, ben ik wel nieuwsgierig wat hij kan als alles iets meer meezit. Na twee keer terug te zijn gezet naar sluitstuk van de polonaise werd hij alsnog achtste. Op zich is dat niet slecht te noemen. Dat heb ik Seb niet zien doen.

Maar goed. Als alles wel mee zit bij Alex, is er altijd nog zijn persoonlijke sloopkogel Lewis.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Helixes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Na alle debacles die Alex afgelopen weekend voor de wielen werd geworpen, ben ik wel nieuwsgierig wat hij kan als alles iets meer meezit. Na twee keer terug te zijn gezet naar sluitstuk van de polonaise werd hij alsnog achtste. Op zich is dat niet slecht te noemen. Dat heb ik Seb niet zien doen.

Maar goed. Als alles wel mee zit bij Alex, is er altijd nog zijn persoonlijke sloopkogel Lewis.
Dit weekend nam Albon anders de taak van sloopkogel even over en kegelde hij persoonlijk Magnussen uit de race.

• Waah
  • Laatst online: 19:47
Ik hoop op het volgende:
- Hamilton eraf
- Bottas 1e
- Vettel 3e

Realistisch? nee.... Maar voor het kampioenschap spannend te houden zou het leuk zijn dat er tenminste nog wát strijd is tussen 1 en 2.
Vettel verdient wel een plusje vind ik. Maar aangezien zijn team hem al heeft laten vallen, en hij wel klaar is met Ferrari (je zal maar je leven dromen van een kampioenschap met Ferrari, om vervolgens zo behandeld te worden) gun ik hem wel een goede race.

• Waah
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Dit weekend nam Albon anders de taak van sloopkogel even over en kegelde hij persoonlijk Magnussen uit de race.
Ja leuk, laten we die discussie nog eens starten :+ :Y)

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Ja leuk, laten we die discussie nog eens starten :+ :Y)

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Dit weekend nam Magnussen anders de taak van sloopkogel even over en kegelde hij persoonlijk Albon uit de race.
Ik zag dat je een typefout had gemaakt. Heb hem even verbeterd voor je. (y)

• Waah
We kunnen ook de wegenwet erbij pakken:
- Albon zag ruimte en wilde rechts inhalen (wat normaal is in de UK)
- Magnussen spiegelde niet en ging spontaan naar rechts

Dus Magnussen zat fout :+ maar Albon zal moeten betalen want verzekeringstechnisch ben je altijd schuldig als je iemand van achteren aanrijd O-)

Vanuit de FIA zie ik 1 patroon trouwens: Wie het achterwiel aantikt zit fout :D
Hamilton tikte in beide incidenten Albon op zijn achterwiel. Ham 5 seconden
Albon tikte Magnussen op het achterwiel. Albon 5 seconden.

En als Leclerc en Max wheel bumpen krijgt niemand straf, want voorwiel op voorwiel.

We denken veel te moeilijk :+ de regels zijn niet zo ingewikkeld :+

[Voor 37% gewijzigd door Waah op 05-08-2020 10:52]

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Ik zag dat je een typefout had gemaakt. Heb hem even verbeterd voor je. (y)
Als het Albon/Hamilton is dan is Hamilton degene die fout zat, maar als het Albon/Magnussen is dan is het natuurlijk niet Albon z'n fout (zelfs terwijl hij een straf kreeg). :z

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

Als het Albon/Hamilton is dan is Hamilton degene die fout zat, maar als het Albon/Magnussen is dan is het natuurlijk niet Albon z'n fout (zelfs terwijl hij een straf kreeg). :z
Niet vergelijkbare situaties proberen te vergelijken :z

PSN

• Dj-sannieboy
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Niet vergelijkbare situaties proberen te vergelijken :z
In welk opzicht niet te vergelijken?

• Waah
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

In welk opzicht niet te vergelijken?
Hamilton zat er in beide gevallen níét naast? Albon zat al (op een haar na) volledig naast.

Anyway, ik voorspel weer een saaie race vooraan, met wat spanning in het middenveld. Hopelijk wat méér spanning dan vorige race in het middenveld.

[Voor 22% gewijzigd door Waah op 05-08-2020 10:53]

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Hamilton zat er in beide gevallen níét naast? Albon zat al (op een haar na) volledig naast.
Even m'n geheugen opfrissen hoor.

*Zoekt de definitie van "er volledig naast" zitten even op.

[Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-08-2020 10:57]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

pro_6or

amateur_60r

Bedankt voor de link, ik vind dit toch merkwaardig. Ten eerste, Perez is positief getest op Corona. Hij heet dus Corona (ja ik weet het een kleien kans van niet). Maar als je het hebt moet je toch eerst uitzieken en je bent nog 20 dagen na besmetting zelf besmettelijk. Moet je dan wel weer iemand zo snel terug willen hebben in de paddock?

een treffende spreuk

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

pro_6or schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor de link, ik vind dit toch merkwaardig. Ten eerste, Perez is positief getest op Corona. Hij heet dus Corona (ja ik weet het een kleien kans van niet). Maar als je het hebt moet je toch eerst uitzieken en je bent nog 20 dagen na besmetting zelf besmettelijk. Moet je dan wel weer iemand zo snel terug willen hebben in de paddock?
Hij zal sowieso eerst een negatieve corona test moeten produceren.
De 7 dagen is alleen de minimale quarantaine tijd die je verplicht had na een positieve test.
Als hij dus wo/do/vr weer positief test, mist hij ook de race in Spanje. (de 7 is nu 10 dagen geworden in de UK)

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2020 11:04]

PSN

• Waah
Dj-sannieboy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Even m'n geheugen opfrissen hoor.

*Zoekt de definitie van "er volledig naast" zitten even op.
Albon vs Mag
spoiler:

Dit noem ik er toch bijna volledig ernaast ja. Het scheelt 1 wiel en hij had meer snelheid.

Als je dat vergelijkt met Hamilton... dan zat Albon er hier wél naast ja :+ IMHO dus meer een racing incident (beide zitten fout, Magnussen had een aanval kunnen verwachten na een fout en had moeten kijken. Albon nam hier een groter risico dan nodig)

Anyway, laatste wat ik er over zeg :+ Kunnen er anders wel een apart topic voor openen O-)

Perez zie ik in Spanje wel terugkomen. 20 dagen besmettelijk nog? Als het virus uit je lichaam is, ben je niet meer besmettelijk. Die 20 dagen is meer een maximum voor mensen die zich niet laten testen.

Wel hoop ik voor de coureurs en pitcrew dat niemand erge complicaties krijgt. Gezien de longschade en revalidatie die daar aan vast zit zou dat wel eens einde carrière kunnen betekenen :X

[Voor 26% gewijzigd door Waah op 05-08-2020 11:13]

• Jasphur
Please stop met ALB en MAG :)

Nieuwe race, nieuwe disuccies NA de race. Niet iets aanhalen wat al gebeurd en besproken is :D

• pro_6or
  • Laatst online: 17:36

pro_6or

amateur_60r

Jasphur schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:10:
Please stop met ALB en MAG :)

Nieuwe race, nieuwe disuccies NA de race. Niet iets aanhalen wat al gebeurd en besproken is :D
MAG dat niet? AL besproken, BON!

Dus als je er nu nog over door gaat zit je er volledig naast. Dan krijg je dus straf, 5 seconden niet meer posten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Nieuwe, Pirelli 2021, bandentest gecancelled voor FP2:
Pirelli has cancelled plans to trial experimental Formula 1 tyres in FP2 at Silverstone on Friday, but the Italian company will still test them as planned at the Spanish GP in Barcelona.

PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Inderdaad, graag richten op de volgende race. Ik weet dat het vorige topic eigenlijk een dag eerder dicht is gegaan dan wenselijk, maar dat betekend niet dat we hier door moeten gaan met een discussie die toch nergens toe leed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Is nou al zeker dat Hulkenberg vrijdag weer in de wagen zit of kan Perez het nog redden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Waah
hoevenpe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:55:
Is nou al zeker dat Hulkenberg vrijdag weer in de wagen zit of kan Perez het nog redden?
5 minuten geleden binnen:
https://www.gpfans.com/nl...-vrijdag-weer-in-de-auto/

Als die morgen negatief test, dan kan die er vrijdag blijkbaar weer zijn.

Zelf lijkt het me sterk dat wij in een week is herstelt van een onbekend virus (voor je lichaam). Maar morgen zullen we het weten O-)

Wel bijzonder dat die dus daadwerkelijk 0,0 klachten heeft. Dat kán dus ook gewoon.

[Voor 21% gewijzigd door Waah op 05-08-2020 11:59]

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 23:38
Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Zelf lijkt het me sterk dat wij in een week is herstelt van een onbekend virus (voor je lichaam). Maar morgen zullen we het weten O-)
Laat maar positief zijn, krijgt Hulk tenminste een eerlijke kans. >:)

• redfoxert
  • Niet online
[...]

Wel bijzonder dat die dus daadwerkelijk 0,0 klachten heeft. Dat kán dus ook gewoon.
Persoonlijk vind ik dat Hulk gewoon een rematch moet krijgen, ook al is Perez "fit". De richtlijnen zijn toch 10 dagen quarantaine na een positieve besmetting, dat heeft Perez er nog niet op zitten.

https://discord.com/invite/tweakers

• Bartske
  • Laatst online: 26-05 02:54

Bartske

Valar Morghulis

[...]

Als je jong en fit bent (en dat is Perez allebei) dan is er een prima kans dat je er geen klachten krijgt.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Waah
Bartske schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Als je jong en fit bent (en dat is Perez allebei) dan is er een prima kans dat je er geen klachten krijgt.
De kans is zeker groot ja. Maar het is absoluut geen garantie :X
TakeAway schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Laat maar positief zijn, krijgt Hulk tenminste een eerlijke kans. >:)
Hier kan ik het enkel mee eens zijn :+

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

Gynnad

* * *

[...]

Dat zou toch wel heel erg treurig zijn voor Hulk, vorige jaar uit de F1 geschopt, nu krijgt hij last minute een kans en dan werkt zijn auto niet mee op zondag, hoopt hij komend weekend alsnog te rijden zul je zien dat de test van Perez negatief is en hij dus gewoon kan rijden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 21:31
Met het "geluk" van Hulkie zal dat inderdaad wel het scenario worden ;(

Ik heb niks tegen PER, maar ik gun het Hulkie net wat meer.

[Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 05-08-2020 12:11]

• Jasphur
Bartske schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

maar, geen klachten != negatieve test uitslag. Dus wie weet :P

• Bartske
  • Laatst online: 26-05 02:54

Bartske

Valar Morghulis

Jasphur schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

maar, geen klachten != negatieve test uitslag.
Zeker, dat zei ik ook niet. Echter, de kans is best wel groot volgensmij dat hij een positieve (of een niet negatieve/onduidelijke) uitslag krijgt denk ik.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• redfoxert
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Zeker, dat zei ik ook niet. Echter, de kans is best wel groot volgensmij dat hij een positieve (of een niet negatieve/onduidelijke) uitslag krijgt denk ik.
offtopic:

Ik ken eerste hands verhalen van mensen die op de IC liggen met klachten, de eerste 3 dagen negatief testen en vervolgens de vierde dag alsnog positief getest worden.

Het blijven moment opnames. Daarnaast is het maar de vraag hoe accuraat de tests daadwerkelijk zijn aangezien er op slechts een klein deel van het DNA wordt getest, dat ook nog eens wordt "uitvergroot".

https://discord.com/invite/tweakers

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

TrekDr0p schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:46:
[...]

Sinds wanneer is dat veranderd dan? Schumacher heeft in 1998 namelijk de GP van GB "gewonnen" door te finishen in de pitstraat...

Wikipedia: 1998 British Grand Prix

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:02
Icephase schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Sinds wanneer is dat veranderd dan? Schumacher heeft in 1998 namelijk de GP van GB "gewonnen" door te finishen in de pitstraat...

Wikipedia: 1998 British Grand Prix
Volgens mij is het daarom veranderd na die GP, maar weet dit niet zeker.

iRacing Profiel

• Icephase

Icephase

MC_Sparkles schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Volgens mij is het daarom veranderd na die GP, maar weet dit niet zeker.
Dan zie ik daar graag een bron van, want dat is nieuws voor mij. De reden dat er discussie was over of Schumacher uiteindelijk wel zou hebben gewonnen, had niks te maken met finishen in de pitstraat. Dat is nooit onderwerp van discussie geweest (ja wel bij fans, maar niet bij de teams en niet bij de FIA). Er is gewoon een start/finish lijn in de pits - anders zou het immers ook niet tellen bij je rondentotaal als je de pits in duikt.

[Voor 6% gewijzigd door Icephase op 05-08-2020 12:59]

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:02
Icephase schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Dan zie ik daar graag een bron van, want dat is nieuws voor mij. De reden dat Schumacher uiteindelijk niet als winnaar de boeken is ingegaan, heeft namelijk ook niks te maken met finishen in de pitstraat. Dat is nooit onderwerp van discussie geweest (ja wel bij fans, maar niet bij de teams en niet bij de FIA). Er is gewoon een start/finish lijn in de pits - anders zou het immers ook niet tellen bij je rondentotaal als je de pits in duikt.
Ik zal eens even kijken of ik er iets van kan vinden.

iRacing Profiel

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
De stewards hadden hem moeten straffen, maar vanwege een administratieve fout was dat niet gebeurd. Vervolgens zijn de regels aangepast zodat het hoe dan ook niet meer toegestaan zou zijn. Zijn overwinning telt gewoon, de punten destijds voor het WK ook.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Jasphur
Dit is alles wat er over finishen staat in de sports regulations:
43) FINISH
43.1 A chequered flag will be the end-of-race signal and will be shown at the Line as soon as the
leading car has covered the full race distance in accordance with Article 5.3.
43.2 Should for any reason the end-of-race signal be given before the leading car completes the
scheduled number of laps, or the prescribed time has been completed, the race will be deemed
to have finished when the leading car last crossed the Line before the signal was given.
Should the end-of- race signal be delayed for any reason, the race will be deemed to have
finished when it should have finished.
43.3 After receiving the end-of-race signal all cars must proceed on the circuit directly to the postrace parc fermé without any unnecessary delay, without receiving any object whatsoever and
without any assistance (except that of the marshals if necessary).
An exception to Article 22.4 and to the above will be made for the winning driver who may
perform an act of celebration before reaching parc fermé, provided any such act:
a) Is performed safely and does not endanger other drivers or any officials.
b) Does not call into question the legality of his car.
c) Does not delay the podium ceremony.
Any classified car which cannot reach the post-race parc fermé under its own power will be
placed under the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.

• Icephase

Icephase

Maarten_E schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:35:
De stewards hadden hem moeten straffen, maar vanwege een administratieve fout was dat niet gebeurd. Vervolgens zijn de regels aangepast zodat het hoe dan ook niet meer toegestaan zou zijn. Zijn overwinning telt gewoon, de punten destijds voor het WK ook.
Het zat iets genuanceerder: De 10 seconden stop-n-go penalty werd te laat na het incident gegeven (moest binnen 12 ronden meen ik) en daardoor was het lang onduidelijk of Schumacher nou terecht of onterecht die penalty heeft gekregen en of 'ie hem wel of niet binnen de race had ingelost. Uiteindelijk is de penalty geschrapt en de stewards hebben hun licentie moeten inleveren vanwege deze fout. Of Schumacher nou wel of niet gefinisht was door door de pitstraat te rijden, is nooit een issue geweest.

[Voor 17% gewijzigd door Icephase op 05-08-2020 13:00]

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee