Toon posts:

[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 96.159 views

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 07:58
Er zijn genoeg verhalen en reacties te vinden waarin mensen iets soortgelijks zeggen; je mag niet finishen in de pits, de regel is gemaakt na 1998, etc. Maar in de regels staat daar niets expliciet over; een finish vind plaats zodra een coureur de officiële race distance heeft afgelegd.

Het enige, enigszins relevante, wat ik hierover kan vinden is een artikel van motorsport.com, over afgelopen zondag, waarin ze stellen dat het niet uitmaakte of Hamilton zou pitten; je kan namelijk gewoon finishen in de pitlane.
... Vermoedelijk zagen de stewards het in dit geval door de vingers omdat het dus de laatste ronde betrof en de weg naar de finish kort was en iedereen daarna op lage snelheid terug zou keren naar de pits. En zelfs als Hamilton in de laatste ronde naar de pits was gekomen, had hij de race gewonnen. De ingang van de pits op Silverstone snijdt namelijk een deel van de reguliere omloop af, terwijl de pitboxen van de teams pas na start-finish gepositioneerd zijn.
https://nl.motorsport.com...ronde-geen-straf/4849101/

Dit is natuurlijk geen autoriteit, maar er zijn geen officiële documenten waarin staat dat het niet mag. Ook is het nooit meer gebeurd, voor zover ik kan vinden.

Zou het echt veranderd zijn na 1998, dan zou je toch verwachten dat ze het in een draft van 1999 wel opgenomen hadden, maar daar staat nagenoeg hetzelfde in als tegenwoordig:
https://www.fia.com/sites...ULATIONS%202014-02-28.pdf.

[Voor 21% gewijzigd door Iv00w op 05-08-2020 12:55]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
Icephase schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Het zat iets genuanceerder: De consensus was dat Schumacher de penalty niet heeft ingelost binnen de race (want zijn pitbox was ná de finishlijn). Echter, de 10 seconden stop-n-go penalty werd te laat na het incident gegeven (moest binnen 12 ronden meen ik) en daardoor was het lang onduidelijk of Schumacher nou terecht of onterecht die penalty heeft gekregen. Uiteindelijk is de penalty blijven staan, opgeteld bij zijn eindtijd en de stewards hebben hun licentie moeten inleveren vanwege deze fout. Uiteindelijk heeft Häkkinen dus gewonnen, en Schumacher was tweede. Staat allemaal uitgelegd op de wikipedia pagina.

TL;DR: of Schumacher nou wel of niet gefinisht was door door de pitstraat te rijden, is nooit een issue geweest.
De uitslag is nog altijd dat Schumacher gewonnen heeft, en 10 punten heeft gehaald. Dan heeft Hakkinen toch niet gewonnen? :?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
Weet niet waarom er zoveel gediscussieerd wordt daarover. Je mag gewoon finishen in de pitlane aangezien daar een lijn ligt. Je moet start/finish passeren om een geldige ronde afgelegd te hebben, zoals @Icephase zegt. Iedere keer dat je dan de pits binnen rijdt, zou het een verloren ronde zijn.
Ik dacht dat het zover ging dat de pits gewoon deel uitmaakt van het circuit maar dan met bepaalde regeltjes zoals maximum snelheid en zo. Je mag iedere ronde bij manier van spreken door de pitlane rijden. Je gaat er niet veel wedstrijden mee winnen maar het mag wel.

En het schumacher incident had niet te maken met finishen in de pitlane maar over het uitzitten van zijn straf die normaal gezien voor de finish van de wedstrijd moet gebeuren

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Maarten_E schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

De uitslag is nog altijd dat Schumacher gewonnen heeft, en 10 punten heeft gehaald. Dan heeft Hakkinen toch niet gewonnen? :?
Excuus, je hebt gelijk ik keek verkeerd. Ik zal mijn eerdere reactie aanpassen! Blijft mijn punt overigens gewoon staan: je mag finishen in de pitstraat.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jammer dat ze deze regel hebben aangepast; https://www.grandprix.com...les-changed-for-2019.html

Lewis zei (on board) dat er geen finishvlag te zien was vorige race :+

Testing, one, two ...

• Icephase

Icephase

hardware-lover schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:31:
Jammer dat ze deze regel hebben aangepast; https://www.grandprix.com...les-changed-for-2019.html

Lewis zei (on board) dat er geen finishvlag te zien was vorige race :+
Maar die was er wel...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien was ie toch een beetje gestrest dan :+

Edit: Maar vanuit de on board van Lewis waren ze er idd wel wat laat mee ja, ze staken hem net naar buiten toe ie al bijna op de streep zat... 8)

[Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2020 13:46]

Testing, one, two ...

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

pro_6or

amateur_60r

Kenhas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:57:
Weet niet waarom er zoveel gediscussieerd wordt daarover. Je mag gewoon finishen in de pitlane aangezien daar een lijn ligt. Je moet start/finish passeren om een geldige ronde afgelegd te hebben, zoals @Icephase zegt. Iedere keer dat je dan de pits binnen rijdt, zou het een verloren ronde zijn.
Ik dacht dat het zover ging dat de pits gewoon deel uitmaakt van het circuit maar dan met bepaalde regeltjes zoals maximum snelheid en zo. Je mag iedere ronde bij manier van spreken door de pitlane rijden. Je gaat er niet veel wedstrijden mee winnen maar het mag wel.

En het schumacher incident had niet te maken met finishen in de pitlane maar over het uitzitten van zijn straf die normaal gezien voor de finish van de wedstrijd moet gebeuren
dan had Hamilton wellicht de pits in kunnen rijden, hij ging toch al niet snel meer dus er gaat realtief wat minder tijd verloren en volgens mij was dat op Silverstone een kortere afstand geweest. Wel smaller met meer risico van het asphalt te glijden dan op het echte circuit.

een treffende spreuk

• redfoxert
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Misschien was ie toch een beetje gestrest dan :+

Edit: Maar vanuit de on board van Lewis waren ze er idd wel wat laat mee ja... 8)
Hij vroeg zelfs nog of het de laatste lap was die hij net gereden had, volgens mij was ie echt met heel andere dingen bezig op dat moment :D

https://discord.com/invite/tweakers

redfoxert schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Hij vroeg zelfs nog of het de laatste lap was die hij net gereden had, volgens mij was ie echt met heel andere dingen bezig op dat moment :D
Als ie niet wist of het de last lap was, waarom rijdt ie de pits dan niet in / vraagt om te pitten? Of had ie gedacht nog een ronde te kunnen rijden op deze band?

Het was hem ook al verteld dat het de laatste ronde was. Zijn reactie zal puur ter bevestiging zijn geweest, juist omdat er dus (bijna) geen vlag was.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Wel bijzonder dat die dus daadwerkelijk 0,0 klachten heeft. Dat kán dus ook gewoon.
Dat is inderdaad bijzonder, als je alle statistiek, onderzoeken en nieuwsberichten erover gemist hebt. Er zijn toch zeker al maanden lang signalen dat minimaal 2/3 van de geïnfecteerden er helemaal niks van merkt en hoogst verbaasd zijn over hun testuitslag. Volgens Sanquin en RIVM (verschillende onderzoeken) hadden we in NL een paar maanden geleden ook al meer dan een miljoen (ex-)geïnfecteerden (zal nu meer zijn) waarvan er nu schijnbaar nog maar 56000 genoeg klachten hadden voor een test. In dat licht vind ik het juist een hele prestatie dat ze binnen het hele F1-circus maar 1 geïnfecteerde hebben. Aan de andere kant kan het best zo zijn dat een groot deel al antistoffen heeft, maar daar zullen ze niet op testen want die zijn niet besmettelijk (helaas).

Weer ontopic, ik weet niet goed op welke uitslag ik moet hopen. In de voorgaande races was de RP behoorlijk competetief dus ik zou het Hulkenberg ontzettend gunnen om toch eens zijn podium te halen :+ En daarmee terugkomend op
Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:43:
Ik hoop op het volgende:
- Hamilton eraf
- Bottas 1e
- Vettel 3e

Realistisch? nee.... Maar voor het kampioenschap spannend te houden zou het leuk zijn dat er tenminste nog wát strijd is tussen 1 en 2.
hou ik het op een three-way.
HAM DNF ben ik het mee eens
VER 1e + FL
HUL/ALB 2e
BOT 3e.
Dan is het kampioenschap HAM 88, VER 78, BOT 73 en daarmee weer spannend, als RBR (en ALB) dan ook nog de pace weet te vinden voor de rest van het seizoen hebben we een mooie denk ik. Vettel heeft maar 10 punten, dat is echt een verloren zaak, zeker in die auto met het slechte gevoel wat hij erbij heeft. Hij was echt compleet gebroken na het laatste weekend en heeft na de finish pas na minuten stilte en een "Seb, radio check" iets tegen zijn team gezegd terwijl zijn duim bijna de hele tijd boven de radio-knop hing.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:47
Iv00w schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:51:
... En zelfs als Hamilton in de laatste ronde naar de pits was gekomen, had hij de race gewonnen. De ingang van de pits op Silverstone snijdt namelijk een deel van de reguliere omloop af, terwijl de pitboxen van de teams pas na start-finish gepositioneerd zijn.
Zou wel een interessante analyse zijn.
Ben je sneller over de finish als je in de laaste ronde niet over het circuit (op volle snelheid), maar juist de pitstraat gebruikt om te finishen?
Je snijdt namelijk een behoorlijk deel af, maar moet ook redelijk vroeg al in de pit limiter.

Stel je ligt direct achter de nummer1, die kan je natuurlijk niet meer voorbij komen. Maar wat als dat stukje sneller is, dan kan je dus als p1 afgevlagt worden :+

[Voor 10% gewijzigd door JPM85 op 05-08-2020 15:12]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat schreef ik een paar posts geleden ook, ik denk dat Ham er dan eerder was geweest, hij lag toch al niet meer op race snelheid.

een treffende spreuk

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:47
@DataGhost Ik ken de onderzoeken, maar dat zijn bevolkingsonderzoeken waarbij men kijkt naar bloedwaardes. Dat men verbaast is dat men ziek is geweest kan óók komen doordat men enkel 2 dagen een snotneus heeft gehad... Dat hoeft niet te betekenen dat je géén symptomen hebt. Naar mijn weten waren er nog geen gevallen bekend waarbij men preventief test, en men ziek blijkt zónder symptomen. Vandaar mijn "verbazing"

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:47
pro_6or schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:19:
Dat schreef ik een paar posts geleden ook, ik denk dat Ham er dan eerder was geweest, hij lag toch al niet meer op race snelheid.
Maar is niet wat ik schrijf.

Hier gaat het om de analyse of je in een normale race situatie eerder over de lijn kan zijn door de pitstraat route te nemen i.p.v. circuit. Indien mogelijk, best een ludieke manier om de race te winnen. Waardoor je waarschijnlijk ook de eerste/laatste coureur bent die op die manier de race wint, want dat zal direct dichtgetimmerd worden doo de FIA.

edit;
Volgens mij kan je hierdoor de race winnen. Kijk het filmpje maar eens op 1:03:18, wanneer Albon de pits in gaat, achter Giovinazzi. In de standings schiet Albon ineens voorbij GIO bij het passeren van de S/F lijn.
https://www.tokyvideo.com...erstone-grand-prix-replay

[Voor 20% gewijzigd door JPM85 op 05-08-2020 15:59]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Schumacher heeft toch al eens zo'n geintje uitgehaald door via de pitstraat te finishen en daarna zijn stop-en-go in te lossen? Het lijkt me dan ook gewoon legaal te zijn. (niet helemaal vergelijkbaar, weet ik ook wel)

\/ Een pagina gemist tussendoor, en met veel posts per pagina en afleiding tussendoor hakt dat er flink in. }:O

[Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-08-2020 17:11]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
@DrivinUCrazy Is dat nu als grap bedoeld of het je de vorige pagina's gewoon niet gelezen? ;)

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zondag zal het waarschijnlijk (net als afgelopen weekend) een stuk(je) afkoelen. Volgens mij was het afgelopen week iets van 24C op zondag.

...

• Waah
Doe die buien ff naar de middag AUB :+

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18

Mrs Redhair

TruckingGirl

Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:20:
Doe die buien ff naar de middag AUB :+
Hockenheim 2019 :+

Instagram:Ambitielozemeisjes

• Waah
Daar had Ham ook al zo'n geluk met eraf gaan en toch nog de pits in kunnen :9 Niet dat dat hielp voor de punten
Maar Silverstone heeft vast niet zo'n schaatsbaan :+

[Voor 5% gewijzigd door Waah op 05-08-2020 16:40]

Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Daar had Ham ook al zo'n geluk met eraf gaan en toch nog de pits in kunnen :9 Niet dat dat hielp voor de punten
Maar Silverstone heeft vast niet zo'n schaatsbaan :+
Toch had Hamilton in Hockenheim uiteindelijk twee? punten. De Alfa Romeo's zijn toen gediskwalificeerd waardoor Hamilton wel in de punten kwam. En Kubica het enige punt voor Williams scoorde afgelopen jaar.

• Icephase

Icephase

JPM85 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Zou wel een interessante analyse zijn.
Ben je sneller over de finish als je in de laaste ronde niet over het circuit (op volle snelheid), maar juist de pitstraat gebruikt om te finishen?
Je snijdt namelijk een behoorlijk deel af, maar moet ook redelijk vroeg al in de pit limiter.

Stel je ligt direct achter de nummer1, die kan je natuurlijk niet meer voorbij komen. Maar wat als dat stukje sneller is, dan kan je dus als p1 afgevlagt worden :+
Zal in theorie ongetwijfeld mogen (want: niet verboden), maar zo wil je niet winnen natuurlijk. Je wordt daarna uitgekotst door de hele paddock dus dat doet niemand. Schumacher deed het ook alleen maar omdat hij nog een penalty moest inlossen, anders was hij vast ook gewoon over start-finish gereden.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dit weekend op vakantie! Eens kijken of we in het huisje ook F1 kunnen zien, anders wordt het op de foon/laptop de race kijken!

Hopelijk verandert er wel iets doordat ze een compound zachter gaan gebruiken deze race!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JPM85 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Maar is niet wat ik schrijf.

Hier gaat het om de analyse of je in een normale race situatie eerder over de lijn kan zijn door de pitstraat route te nemen i.p.v. circuit. Indien mogelijk, best een ludieke manier om de race te winnen. Waardoor je waarschijnlijk ook de eerste/laatste coureur bent die op die manier de race wint, want dat zal direct dichtgetimmerd worden doo de FIA.

edit;
Volgens mij kan je hierdoor de race winnen. Kijk het filmpje maar eens op 1:03:18, wanneer Albon de pits in gaat, achter Giovinazzi. In de standings schiet Albon ineens voorbij GIO bij het passeren van de S/F lijn.
https://www.tokyvideo.com...erstone-grand-prix-replay
Duidelijk! Ja en in ham zijn geval had hij dan dus zelfs relatief nog wat meer gewonnen door de kortere afstand te pakken. Misschien had Max Zelfs de pit in moeten duiken >:) 5,6 seconden was te veel geweest denk ik.

een treffende spreuk

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
pilskes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:55:
Dit weekend op vakantie! Eens kijken of we in het huisje ook F1 kunnen zien, anders wordt het op de foon/laptop de race kijken!

Hopelijk verandert er wel iets doordat ze een compound zachter gaan gebruiken deze race!
Je zou zeggen van wel, maar anderzijds. Het is wel vaker warm, en dan is het niet alsof het een gigantisch probleem is of zie ik dat verkeerd? Al wordt linksvoor wel erg belast.

...

pro_6or schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Duidelijk! Ja en in ham zijn geval had hij dan dus zelfs relatief nog wat meer gewonnen door de kortere afstand te pakken. Misschien had Max Zelfs de pit in moeten duiken >:) 5,6 seconden was te veel geweest denk ik.
Als Verstappen ergens tussen pit-entry en de vale chicane is zie je Hamilton club corner in rijden. Ik denk dus niet dat Verstappen dat gered had.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

Als Verstappen ergens tussen pit-entry en de vale chicane is zie je Hamilton club corner in rijden. Ik denk dus niet dat Verstappen dat gered had.
Nee, het was te ver. Te VER! :) Zelfs voor Max. En maar goed ook, anders was het internet weer eens ontploft.

een treffende spreuk

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:51

TrekDr0p

QR niet scannen

Volgens mij heeft whiting ergens in de 201x tijdperk, tijdens een rijders briefing, aangegeven dat dat word gezien als:
leaving the track and gaining an advantage.

Wat het ook gewoon is, je gaat van de racebaan af en krijgt er voordeel van.

En daar staat een 5s time penalty voor, of je plek terug geven. Als ik het goed heb :+

Denk dat de discussie nu wel over is :+

[Voor 3% gewijzigd door TrekDr0p op 05-08-2020 19:42]

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Paul di Resta is komend weer de reserve coureur voor McLaren... Ik hoop voor hem dat hij niet aan de bak moet!
Je zag dat Hulkenberg het al zwaar had na 1 training laat staan dat di Resta moet gaan rijden...

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

pilskes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:13:
Paul di Resta is komend weer de reserve coureur voor McLaren... Ik hoop voor hem dat hij niet aan de bak moet!
Je zag dat Hulkenberg het al zwaar had na 1 training laat staan dat di Resta moet gaan rijden...
Benieuwd hoe dat zou gaan dan :+ YouTube: Radio Raikkonen: Kimi's Top 5 Moments of 2017 So Far vanaf 0:50

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:21
Volgens mii was er een regel dat je moet finishen over start finish en niet mag finishen in de pits.

Daarnaast heeft hamilton nog geluk gehad ook want volgens mij had die de meatball vlag moeten krijgen en verplicht de pits in moeten gaan... aangezien je met een beschadigde auto niet door mag rijden.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:37

Amphiebietje

In de blubber

Mijn gok: Perez mag meedoen, maar zijn clutch test positief op falen op de grid :+

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06
Blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat die Pirellis het behalve wat trillen bij Bottas, zo plots begaven.
Dit is toch gewoon een blamage voor Pirelli?

Komende race nog een compound zachter maakt het wel weer leuk natuurlijk maar kan me niet voorstellen dat ze bij Pirelli lekker het weekend in gaan

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Toch had Hamilton in Hockenheim uiteindelijk twee? punten. De Alfa Romeo's zijn toen gediskwalificeerd waardoor Hamilton wel in de punten kwam. En Kubica het enige punt voor Williams scoorde afgelopen jaar.
Ja, hij outscoorde Russell. Kubica versloeg eenhandig nog Russell de puzzle. KUB beter dan RUS. Of zoiets.

In die race waren het juist de mindere die eerder de gok konden nemen om op het laatst weer naar slicks te gaan (toch niks te verliezen) enzo juist te winnen. Een beetje oneerlijk haast 😀

[Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 05-08-2020 22:25]

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

werphengel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:49:
Blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat die Pirellis het behalve wat trillen bij Bottas, zo plots begaven.

Komende race nog een compound zachter maakt het wel weer leuk natuurlijk maar kan me niet voorstellen dat ze bij Pirelli lekker het weekend in gaan
Ik vind het geen blamage. Die banden kunnen een bepaald aantal ronden aan, dat hoort bij de F1. Een wielrenwedstrijd is ook niet altijd vol gas. Dit hoort binden tactiek. Hoe vaak ga je pitten, hoe hard kan je dupushen. Nu gingen ze na die 2e safetycar (die nog steeds erg vroeg was) allemaal naar wit. Op hoop van zege(n). Dat dat dan net te ver is, dat is de gok die je neemt. Vind dat juist wel heel mooi. Dat het toch zo scherp ligt.

een treffende spreuk

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ze hebben echt lang doorgereden op die banden, veel langer dan de bedoeling was, en dit circuit is sowieso al zwaar. De SC kwam wat dat betreft veel te vroeg, anders waren ze nog veel langer doorgegaan op de mediums en was dit allemaal niet gebeurd. Dit heeft Pirelli overigens zelf ook zo gezegd. Volgend weekend gaan ze helemaal lekker in en wij ook, want waarschijnlijk moet iedereen minimaal twee pitstops maken (je mag vaker dan 1x je banden wisselen in de race hoor!) dus dat schudt het veld hopelijk lekker door elkaar.

• werphengel
Die banden kunnen een bepaald aantal ronden aan, dat hoort bij de F1.
Absoluut. Ik blijf het alleen vreemd vinden dat ze na verloop van tijd gewoon klappen. Er is ook geen cliff of zo.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

werphengel schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:46:
[...]
Absoluut. Ik blijf het alleen vreemd vinden dat ze na verloop van tijd gewoon klappen. Er is ook geen cliff of zo.
Door al dit soort gezeur is Pirelli zo conservatief als de pest en wordt het racen alleen maar minder.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:35
[...]

Zo vreemd is dat niet, aangezien er debris op de baan lag.
Een band die 40 ronden oud is zal daar minder goed mee om kunnen gaan dan een nieuwe band.
De band klapte plotseling bij Kvyat, Bottas/Hamilton hadden een te ver versleten band.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pirelli had aangegeven dat de harde band 40 ronden mee zou kunnen. KVY crash was in ronde 12, race is 52 ronden. Dus Pirelli zat iets er naast. Maar Pirelli geeft dan ook een verwachting, o.a. op basis van data die ze op vrijdag verzamelen (/banden die dan tijdens FPs worden terug gegeven). En guess what: niemand rijdt graag op de harde band, en vrijdag was het veel warmer. Oftewel: voorspelling zat uiteindelijk een paar ronden ernaast. Daarnaast heeft Pirelli dan ook aangegeven dat het circuit zeer zwaar is voor de band linksvoor, o.a. ook door de hoge snelheden / downforce wat de huidige auto's hebben. Oftewel: het viel allemaal net niet goed samen.
[...]

De banden zijn niet geklapt. Een klapband vliegt het rubber overal door de lucht (zie Kvyat). Ze waren gewoon op, door de zijwaardse G-krachten. Daardoor dat je ook eerst zag dat de wangen begonnen te zwabberen, en ze daarna eigenlijk in de "hoek" tussen loopvlak en wang kapot scheurde.

Als ze gewoon verslijten dan wordt het loopvlak minder en verliezen ze grip. Als ze kapot gaat door (bv) debris dan lopen ze of leeg, of vliegt het rubber in stukken door de lucht. Maar in dit geval waren ze versleten door de krachten die erop staan waardoor ze juist tussen overgang loopvlak en wang kapot zijn gegaan.

Edit:
En het is uiteraard ook niet de eerste keer dat dit gebeurd op Silverstone. In 2013? zijn er ook heel wat banden kapot gegaan door een constructieve fout / te zwakke bouw. En in 2017? hebben de beide Ferrari's ook een kapotte band gehad in de slotronden. Team waren wat dat betreft dus ook gewaarschuwd dat het circuit zwaar is voor de banden en kapotte banden een serieuze mogelijkheid is.

[Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 05-08-2020 23:13]

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Amphiebietje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:31:
Mijn gok: Perez mag meedoen, maar zijn clutch test positief op falen op de grid :+
Nee ik denk dat de hulk nog mag, maar tijdens de race ploft zijn motor/band/iets. Terwijl hij op P3 zat. Hulk kennede.

😆 - Denk ook eens om ;)

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik vond het gek dat de enige auto die de afgelopen seizoenen niet wilde starten die van invaller Hulk is. Het zal wel dikke pech zijn geweest en niet iemand die toch liever niet de Hulk zag rijden binnen dat team.

[Voor 20% gewijzigd door pro_6or op 06-08-2020 00:16]

een treffende spreuk

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

pro_6or schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:15:
Ik vond het gek dat de enige auto die de afgelopen seizoenen niet wilde starten die van invaller Hulk is. Het zal wel dikke pech zijn geweest en niet iemand die toch liever niet de Hulk zag rijden binnen dat team.
Of iemand die liever niet heeft dat Hulk's podiumplek van afgelopen weekend morgen ongeldig wordt verklaard door de FIA :+
Hier en daar gaan iig geruchten dat hij dit weekend een nieuwe kans krijgt in een legale auto. NB dat ik daar nog geen uitspraken over de testuitslag van Perez bij heb gezien maar die wordt als het goed is vandaag bekend gemaakt.

• MrCostanzo
DataGhost schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:23:
[...]

Of iemand die liever niet heeft dat Hulk's podiumplek van afgelopen weekend morgen ongeldig wordt verklaard door de FIA :+
Hier en daar gaan iig geruchten dat hij dit weekend een nieuwe kans krijgt in een legale auto. NB dat ik daar nog geen uitspraken over de testuitslag van Perez bij heb gezien maar die wordt als het goed is vandaag bekend gemaakt.
Lijkt er inderdaad op dat HUL weer gaat rijden komend weekend :)

https://www.rtl.de/cms/fo...weite-chance-4590623.html

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:19
Silverstone is een clockwise circuit dus de meeste bochten zijn belastend voor de band links voor (gezien vanuit de coureur), maar welke bocht of bochtencombinatie is nou echt een "banden-killer"?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• werphengel
Door al dit soort gezeur is Pirelli zo conservatief als de pest
En dat zal alleen maar erger worden komend weekend.

Dat belooft wel weer een leuke race qua pitstops en strategie. 🤗

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41

BM

Moderator Spielerij
Jasphur schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:51:
Silverstone is een anti-clockwise circuit
Misschien op 25 oktober een uurtje, maar verder draait ie toch redelijk gelijk met wat mijn klokken doen hoor :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Jasphur
BM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Misschien op 25 oktober een uurtje, maar verder draait ie toch redelijk gelijk met wat mijn klokken doen hoor :+
Nonde. Mijn vingers schreven niet wat mn hoofd dacht :P To the koffie-machine!!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Silverstone is een anti-clockwise circuit dus de meeste bochten zijn belastend voor de band links voor (gezien vanuit de coureur), maar welke bocht of bochtencombinatie is nou echt een "banden-killer"?
Meestal de bochten waarbij er een langere belasting is. Dus niet de korte bochtjes maar de wat langere doordraaiers.

Ik vermoed 7, 17, 18. Daarnaast 1 en 9 omdat die op hele hoge snelheid gaan samen met 15.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
Silverstone is een clockwise circuit dus de meeste bochten zijn belastend voor de band links voor (gezien vanuit de coureur), maar welke bocht of bochtencombinatie is nou echt een "banden-killer"?
Dat zijn de bochten met hoge en langdurige g-kracht. Een banden-killer zou ik niet kiezen, want de helft van de bochten zijn pittig, omdat er veel snelle en ook een paar langzamere maar lange bochten zijn.
Het is niet heel bijzonder verder, het is alleen iets zwaarder voor de banden dan een gemiddeld circuit en linksvoor heeft het toevallig extra zwaar door in verhouding naar rechts meer én pittigere bochten te hebben dan naar links.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:43
Silverstone is een anti-clockwise circuit dus de meeste bochten zijn belastend voor de band links voor (gezien vanuit de coureur), maar welke bocht of bochtencombinatie is nou echt een "banden-killer"?
Denk de highspeed bochten, zoals Maggots & becketts en Woodcote, Abbey

oud kaartje, bochtnummers kunnen wellicht niet kloppen

[Voor 5% gewijzigd door basvn op 06-08-2020 08:24]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:23

CoronelHimself

Division Brabant

basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

Denk de highspeed bochten, zoals Maggots & becketts en Woodcote, Abbey

[Afbeelding]
oud kaartje, bochtnummers (kunnen) niet kloppen
Mooie layout maar deze is 10 jaar oud ofzo. Bridge is er niet meer. :'(

Steam - PTR83

• basvn
CoronelHimself schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:24:
[...]

Mooie layout maar deze is 10 jaar oud ofzo. Bridge is er niet meer. :'(
kon niet echt een kaartje vinden met bochtnummers & namen die recent is..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Ik gebruik altijd die van wikipedia. Daar staat er ook 1 met alle layouts die er in het verleden zijn geweest.

Steam - PTR83

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Staat toch in de topicstart? :P

• basvn
Alleen nummers, geen namen

• Jasphur
basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Zoiets?

of

[Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 06-08-2020 08:39]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Alleen nummers is ook genoeg.
Maar dit is Silverstone, en dat is het beste circuit ooit, met allemaal bocht namen die in ere gehouden moeten worden.
[/sky]

Overigens vind ik bij Silverstone waarbij alle bochten een naam hebben het ook net iets makkelijker, als je de namen eenmaal weet.

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51
Maakte Mercedes niet gewoon de fout om Hamilton niet te pitten nadat Verstappen was gepit? Toen Verstappen in de pitstraat stond reed Hamilton ongeveer halverwege de op een na laatste ronde.
Ze hadden al aangegeven aan Hamilton om niet voor de snelste ronde te gaan. Dan had hij de laatste ronde vanuit de pitstraat op nieuwe banden kunnen rijden en had hij ook gewoon gewonnen.

Ben bang dat aanstaande weekend gewoon weer een 1-2 voor Mercedes wordt. Hopelijk staat Albon wat meer naar voren, zodat hij een rol kan spelen in de pitstopstrategie. Vermoedelijk wordt het een tweestopstrategie. Ik hoop dat een Mercedes een paar rondes achter een Red Bull blijft hangen dan. Nog beter: REGEN _/-\o_

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Positief punt aan de Pirelli banden dat ze gemanaged moeten worden. Stel je voor dat je anderzijds elke ronde volle bak kon met die banden, en je hebt de snelste motor/chassis-combinatie.... dan hadden we weer een Spielberg/Hungaroring gehad met 3 kwart vh veld op een ronde achterstand :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de laatste weersvoorspelling blijft het vrij warm in Silverstone dit weekend. Zondag lijkt de koelste dag te worden en meer bewolking. Kleine kans op een bui.

Tweakers Discord

• basvn
tweakduke schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:51:
In de laatste weersvoorspelling blijft het vrij warm in Silverstone dit weekend. Zondag lijkt de koelste dag te worden en meer bewolking. Kleine kans op een bui.
[Afbeelding]
dus net als vorig weekend :/

Oostenrijk vorig jaar was 28c *O*

Maar ook op een iets hogere baan.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Spanje volgend weekend zal heet worden en als de zon toch meer gaat schijnen zondag wordt de baan goed warm.
Het is wel interessant om te zien hoe de banden morgen gaan zijn in de training als het 32 graden is en vol zon :)

Tweakers Discord

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 18:08
basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Ik kan je wel vertellen dat het vorig jaar in Oostenrijk toch écht wel een stuk warmer was dan deze voorspelling. Het was daar zeker 34-35 graden.

Ik voel de zon nog branden op m'n lichaam. Zelfs tussen de haren op m'n hoofd verbrand die dag.

• basvn
LoeWn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Ik kan je wel vertellen dat het vorig jaar in Oostenrijk toch écht wel een stuk warmer was dan deze voorspelling. Het was daar zeker 34-35 graden.

Ik voel de zon nog branden op m'n lichaam. Zelfs tussen de haren op m'n hoofd verbrand die dag.
temp die er staat is schaduw temperatuur
dus dat het een stuk warmer was in de zon klopt zeker. maar dit is de enige vergelijking die er te maken is

• YakuzA

YakuzA

Meestersleutel schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:50:
Maakte Mercedes niet gewoon de fout om Hamilton niet te pitten nadat Verstappen was gepit? Toen Verstappen in de pitstraat stond reed Hamilton ongeveer halverwege de op een na laatste ronde.
Ze hadden al aangegeven aan Hamilton om niet voor de snelste ronde te gaan. Dan had hij de laatste ronde vanuit de pitstraat op nieuwe banden kunnen rijden en had hij ook gewoon gewonnen.

Ben bang dat aanstaande weekend gewoon weer een 1-2 voor Mercedes wordt. Hopelijk staat Albon wat meer naar voren, zodat hij een rol kan spelen in de pitstopstrategie. Vermoedelijk wordt het een tweestopstrategie. Ik hoop dat een Mercedes een paar rondes achter een Red Bull blijft hangen dan. Nog beter: REGEN _/-\o_
Merc had Ham moeten pitten op het moment dat Bottas kapot ging.
Ze wisten dat het risico groot was, maar ze gokten erop dat ze met een kapotte band ook nog wel konden winnen.

Als Ham in een high-speed corner de auto was kwijt geraakt door de band die kapot ging, is dat gewoon een 100% Merc call/gok/verantwoordelijkheid.

PSN

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 22:15

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit zegt mijn website over het weer op het circuit.

"When you grow up your heart dies"

• basvn

(waar Kvyat de muur in ging)

@Sir_Lion thx voor het doorgeven :) aangepast naar een nieuwere tweet van hem

[Voor 66% gewijzigd door basvn op 06-08-2020 12:45]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Merc had Ham moeten pitten op het moment dat Bottas kapot ging.
Ze wisten dat het risico groot was, maar ze gokten erop dat ze met een kapotte band ook nog wel konden winnen.

Als Ham in een high-speed corner de auto was kwijt geraakt door de band die kapot ging, is dat gewoon een 100% Merc call/gok/verantwoordelijkheid.
:)

[Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-08-2020 11:38]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:09
Tweet unavailable....
Als je zijn tweets erbij pakt dan staat deze bovenaan. En die heeft ook nog eens betrekking op Kvyat:

Extra stuk banden muur dus

• basvn

zover zitten we er in voor FP1

• basvn

@YakuzA ik zie het ja

F1 bericht hier over

[Voor 47% gewijzigd door basvn op 06-08-2020 15:49]

• YakuzA

YakuzA

basvn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:41:
[Twitter]
[Afbeelding]
FIA zegt 10 dagen, richtlijnen in engeland zijn 7.
dus Perez gaat weer rijden.. langleven loopholes..
Nee, de donderdag na Perez zijn 1e test heeft de UK government de verplichte quarantaine tijd van 7 naar 10 dagen veranderd.

Het hele 7 vs 10 dagen heeft niks met de FIA van doen :)

PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Hulkenberg is toch wel de pechvogel van de paddock zo...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind al het ophemelen van HUL maar niets. Geluk dwing je ook af. Hij had zelf alle kaarten in handen tijdens de GP van Duitsland om eindelijk een podiumplek te halen.

Toch weer even niet genoeg focus en/of talent en de rest is geschiedenis.

Harde invalshoek wellicht maar op dit topniveau voor mij de enige juiste. Dat hij leuk overkomt en wat Nederlands spreekt is irrelevant voor me.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

sloth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:06:
Ik vind al het ophemelen van HUL maar niets. Geluk dwing je ook af. Hij had zelf alle kaarten in handen tijdens de GP van Duitsland om eindelijk een podiumplek te halen.

Harde invalshoek wellicht maar op dit topniveau voor mij de enige juiste. Dat hij leuk overkomt en wat Nederlands spreekt is irrelevant voor me.
Klopt daarom, zijn onze Canadezen Stroll en Latiffi ook in de F1 terecht gekomen. Die hebben afgedwongen dat ze rijke vaders hebben.

Voor de rest wel eens met je opmerking over de Hulk. Hij heeft genoeg kansen gehad, maar hij is wel een leuke gozer. :P

Steam - PTR83

• YakuzA

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:57:
Hulkenberg is toch wel de pechvogel van de paddock zo...
We zullen het morgen zien, Perez moet eerst nog een keer negatief testen.

PSN

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

sloth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:06:

Dat “record” van hem (meeste races zonder ook maar 1 podium) heeft ie natuurlijk niet voor niets.

Het zal voor een deel gewoon pech zijn door op de foute momenten bij de foute teams te zitten.
Maar waarom is het andere top rijders dan wel gelukt om vanaf kleine / slecht presterende teams naar top teams te gaan en wel de overwinningen en zeker podiumplaatsen binnen te halen.

Nico is ongetwijfeld een aardige gast, maar is gewoon “niet goed genoeg”...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En nu gaat Mercedes gewoon RBR haar trucje doen met veredelde DRS kleppen. Zo ver liggen ze dus voor dat ze dit durven. -O-

En een nieuwe bandenstapel in bocht 11 vanwege Kvyat.

[Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-08-2020 18:46]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:45:
En nu gaat Mercedes gewoon RBR haar trucje doen met veredelde DRS kleppen. Zo ver liggen ze dus voor dat ze dit durven. -O-
[Afbeelding]

En een nieuwe bandenstapel in bocht 11 vanwege Kvyat.
[Afbeelding]
Hoe bedoel je precies, "veredelde DRS kleppen"? Welk trucje is dat?
Het lijkt me erg stug dat ze deze vleugel gaan gebruiken op dit circuit, misschien om mee te testen voor een van de volgende races. Zeker op de banden van dit weekend wil je meer downforce zodat de banden langer meegaan, toch? Of gaan ze voor een vijfstopper :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Het lijkt me erg stug dat ze deze vleugel gaan gebruiken op dit circuit, misschien om mee te testen voor een van de volgende races. Zeker op de banden van dit weekend wil je meer downforce zodat de banden langer meegaan, toch? Of gaan ze voor een vijfstopper :+
In 2018 reed RBR regelmatig met extreem kleine achtervleugels om meer topsnelheid te behalen. Dat konden ze doen omdat ze zo overduidelijk meer neerwaartse druk hadden dan Mercedes of Ferrari. Destijds hadden ze waarschijnlijk een nog groter gat qua vermogen hadden dan Ferrari nu heeft. Ter compensatie konden ze dus minder vleugel rijden. Nu lijkt Mercedes ook mer zo weinig vleugel te kunnen rijden, of in ieder geval te experimenteren, terwijl ze ook al de beste PU hebben. Oftewel, het kan nog erger gaan worden met het gat. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DataGhost schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Als onderste element gewoon een plank, zonder allemaal extra golven in of wat dan ook. Als DRS open staat heb je gewoon twee perfecte planken zonder enige extra weerstand.
De kapotte banden kwamen net door te veel downforce. Daardoor dat er zo'n hoge krachten op de banden kwamen. Of met nog minder vleugel rijden vervolgens de oplossing is is een ander verhaal.

• demonic
  • Laatst online: 21:04
RobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Als onderste element gewoon een plank, zonder allemaal extra golven in of wat dan ook. Als DRS open staat heb je gewoon twee perfecte planken zonder enige extra weerstand.

[...]

De kapotte banden kwamen net door te veel downforce. Daardoor dat er zo'n hoge krachten op de banden kwamen. Of met nog minder vleugel rijden vervolgens de oplossing is is een ander verhaal.
met meer downforce krijg je meer kracht op de band, dat klopt.
Maar met minder downforce ga je meer schuiven, en zijwaartse beweging is iets wat zeker niet goed is voor de band.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 20:25
Als Mercedes met deze vleugel gaat rijden en het word heet op de baan dan word het een leuke wedstrijd, denk ergens in ronde 48 in plaats van ronde 50.🤡

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Dat kan, maar dit weekend is alles een compound zachter dus het lijkt me dat de loopvlakken al versleten zullen zijn voordat de rest van de krachten te hoog worden. Juist met minder vleugel gaat het slijten harder. Ik denk dat ze er alleen maar mee zullen testen, maar we gaan het zien. Vorige week hebben ze al twee van de drie compounds uitgebreid getest en het circuit zit er behoorlijk prima in. Dan lijkt het me dat ze extra veel tijd overhebben voor andere zaken.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 18:20

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
@B.O.C.K Die walgelijke Britse media weer. }:|
Zit die van RBR te kijken en daar gaan we weer. Het is Max zijn team, Max geweldig dit, het constante uitlokken om maar iets te horen te krijgen wat tegen hem gebruikt kan worden. Max lijkt dat onderhand ook aardig onder controle te hebben, tenminste totdat Imola want daar hebben ze weer verschrikkelijke clickbait van lopen maken...

Albon ook maar de grond in praten en de paar vragen van de Duitsers zijn gewoon inhoudelijk en niet berust op drama voor clicks.

• Rembock
@DaniëlWW2 vond Max idd keurig reageren op de vragen die ze hem stellen, maar je ziet duidelijk (zelfs met mondkapje op) dat hij schoon genoeg heeft van dit soort vragen. Alex blijft nog tot nu toe redelijk, maar bedenk mij dat hij er ook wel klaar mee is.
Over irritante vragen / open deuren intrappen gesproken, die eerste vraag die ze elke coureur stellen is ook echt van een slecht niveau hoor. Konden ze echt niets beters verzinnen dat meer in de geest van 70 jaar F1 is?

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:37
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:50:
@B.O.C.K Die walgelijke Britse media weer. }:|
Zit die van RBR te kijken en daar gaan we weer. Het is Max zijn team, Max geweldig dit, het constante uitlokken om maar iets te horen te krijgen wat tegen hem gebruikt kan worden. Max lijkt dat onderhand ook aardig onder controle te hebben, tenminste totdat Imola want daar hebben ze weer verschrikkelijke clickbait van lopen maken...

Albon ook maar de grond in praten en de paar vragen van de Duitsers zijn gewoon inhoudelijk en niet berust op drama voor clicks.
Ongelofelijk... :F Wat kan ik me daar toch een partij aan irriteren zeg. En maar advertentiegeld harken.

Allemaal titels in de strekking van: Verstappen vindt .... stom

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:44
Vorig jaar was Ferrari natuurlijk 'nr 2' in de media, waardoor er veel meer afleiding was. Nu is er alleen Hamilton met Verstappen als uitdager waardoor Max zijn woorden nu veel en veel meer worden gebruikt om artikelen te maken.

Dit is altijd zo geweest alleen was Max nou nooit echt politiek correct wat ik altijd wel leuk aan hem vond :P al zal dat nu wel wat sneller veranderen.

• Rembock
Merk zelf al dat ik dit soort riooljournalistiek steeds minder aan het lezen ben, het lijkt de laatste tijd ook steeds erger te worden naar mijn mening.
Houdt het nu liever bij de bron zelf (bijv. persco's die ik eerder deze avond gepost heb, tweets/insta's van de coureurs/teams zelf en hier uiteraard), hoe vaak ik al deze dag al 'gebombardeerd' ben met nieuwsartikelen over Checo & Nico zijn niet eens meer op 2 handen te tellen.

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:59

Franko P.

Hit it.

B.O.C.K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:11:
Merk zelf al dat ik dit soort riooljournalistiek steeds minder aan het lezen ben, het lijkt de laatste tijd ook steeds erger te worden naar mijn mening.
Houdt het nu liever bij de bron zelf (bijv. persco's die ik eerder deze avond gepost heb, tweets/insta's van de coureurs/teams zelf en hier uiteraard), hoe vaak ik al deze dag al 'gebombardeerd' ben met nieuwsartikelen over Checo & Nico zijn niet eens meer op 2 handen te tellen.
Gelukkig ben ik dus niet de enige. Heb het complete media circus ondertussen afgezworen. Ik kijk de kwalificatie als het me uit komt en sowieso de race. Al het nieuws er omheen boeit me niet meer. En moet bekennen, dat bevalt me prima!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aardappelbakker schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Ongelofelijk... :F Wat kan ik me daar toch een partij aan irriteren zeg. En maar advertentiegeld harken.

Allemaal titels in de strekking van: Verstappen vindt .... stom

[geen extra clickbates]
En dan te bedenken dat Verstappen één van de weinigen van het huidige rijdersveld is die daar nog het meest recent een heel weekend geraced heeft 😏

[Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2020 23:57]

Testing, one, two ...

• Rembock
@Franko P. moet daarbij wel toegeven dat ik nog op YouTube de kanalen van o.a. Chainbear en Marc Priestly volg. Maar dat komt voornamelijk omdat ze op een erg interessante manier lastige F1 materie uitleggen en ik hier nog wel eens iets van kan leren :)

• streamnl
  • Niet online
Als Max ergens behoorlijk in gegroeid is, is het zijn omgang en uitspraken tegen de media.

Ook hier:

'Positieve' Verstappen heeft wereldtitel al opgegeven: 'We verliezen overal'

https://nos.nl/l/2343158

(Hij praat ook over komend wedstrijd, vandaar hier en niet in het algemene topic)

[Voor 16% gewijzigd door streamnl op 07-08-2020 07:22]

Meer dan ik dacht...

• Jasphur
Nou laat die vrije trainingen maar komen!

@B.O.C.K Dat is een heel ander soort journalistiek. Zij liggen veel meer in het straatje voor ons Tweakers. Denk daarbij ook aan Fabrega en Craig Scarborough

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:43

rammes

koekebakker 1e klas

B.O.C.K schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:11:
Sterker nog, ik filter bepaald sites gewoon weg ik gebruik :
https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1/F1+in+Dutch~Nederlands
accountje aanmaken en dan kun je sites als raceexpress en andere clickbait sites eruit filteren. ;)

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee