Toon posts:

[F1 2020] Race 6 GP van Spanje Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:
  • 76.551 views

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:04
albino71 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:56:
Wat vinden we er van dat Marko heeft gezegd dat max zich niet moet bemoeien met de strategie?

Hij doelt daarmee op het stevige radioverkeer met de pitwall over de versleten banden.

Ik denk dat Marko iets moet inbinden, omdat ze door max nog enigszins goed voor de dag komen. Daarbij is max degene die voelt hoe het met de banden is.
Ze hadden toch ook gelijk. Red Bull wist ook wel dat de banden niet lekker meer waren, maar hadden gewoon rekening te houden met de twee RP's. Wanneer iemand zijn werk goed doet, hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat je alles maar moet doen wat diegene zegt.

[Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2020 14:57]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03 20:07

garriej

Ik las ondertieten.

NotSoSteady schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Ze hadden toch ook gelijk. Red Bull wist ook wel dat de banden niet lekker meer waren, maar hadden gewoon rekening te houden met de twee RP's.
Dan is de vraag wat kost meer tijd: De RP's inhalen of doorrijden op een band die niet meer wil.

Max is van mening dat ie zonder problemen langs de RP komt. Het team denkt dat het verstandiger is om door te rijden.

Zeker weten doe je het nooit :+

Ik denk eerlijk gezegd dat er hoe dan ook niet meer als een tweede plek in zat.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
garriej schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Dan is de vraag wat kost meer tijd: De RP's inhalen of doorrijden op een band die niet meer wil.

Max is van mening dat ie zonder problemen langs de RP komt. Het team denkt dat het verstandiger is om door te rijden.

Gat met Bottas was uiteindelijk ook vrij klein volgens mij na de pitstops? Oftewel: als Verstappen een beetje was opgehouden door de RPs dan had ie gegarandeerd achter Bottas gezeten.

Uiteindelijk denk ik dus dat Red Bull de juiste call heeft gemaakt (durf ik dat hier nog te zeggen? :+). Maar in the heat of the moment snap ik het geraas van Verstappen wel m.b.t. "we moeten onze eigen race rijden en niet kijken naar Mercedes", en er zijn ook legio voorbeelden waarbij de engineers veel teveel in de data zitten. Zoals Sam Collins in de post race show van F1TV aanhaalde: engineer die op boordradio vraagt van "waarom was je zo langzaam in sector 3?" en coureur antwoord met "heb je wel gezien dat het daar regent?"

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:04
garriej schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Klopt en dan kun je in mijn ogen beter geen risico's nemen en lekker voor de RP's de baan opkomen. Zit je een halve ronde achter een van die twee dan kan het hard gaan met de klok. Ik zou er overigens ook niet teveel van maken; Max was een beetje pissig en Marko moet zoals wel vaker even zijn zegje doen voor de Duitse televisie.

[Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 17-08-2020 15:05]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:12
basvn schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Je hebt Hamilton die zegt : tires are dead en daarna lachend de snelste ronde neer zet.
en een Max die duidelijk zegt dat de banden op zijn, meerdere malen. En dat hij serieus tijd aan het verliezen is
FTFY

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03 20:07

garriej

Ik las ondertieten.

NotSoSteady schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Klopt en dan kun je in mijn ogen beter geen risico's nemen en lekker voor de RP's de baan opkomen. Zit je een halve ronde achter een van die twee dan kan het hard gaan met de klok. Ik zou er overigens ook niet teveel van maken; Max was een beetje pissig en Marko moet zoals wel vaker even zijn zegje doen voor de Duitse televisie.
Volledig eens. Wat Marko in de media roept moet sowieso altijd met een korrel zout worden genomen :+

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:43
garriej schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Volledig eens. Wat Marko in de media roept moet sowieso altijd met een korrel zout worden genomen :+
Dat geld ook voor Wolff.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Sim Dane heeft zijn filmpje ook weer af.

[Voor 37% gewijzigd door TheBrut3 op 17-08-2020 16:59]

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

En de team radios.. :)

[Voor 4% gewijzigd door N1v3K op 17-08-2020 17:48]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:42:
[...]
Vooral de opmerking: "I don't mind" is bijzonder met de voorgeschiedenis in zijn familie.... Ferrari meld roept hem inderdaad direct binnen. Gewoon een fout van Leclerc inderdaad.
Waren niet zowel Bianchi en Hubert vrienden van Leclerc? Je zou toch denken dat veiligheid altijd in zijn achterhoofd meespeelt.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41

ricardo246

Life's what you make it!

Dank voor de post 8)
Ik vond de reactie van ALB in deze video het meest schokkend, hij heeft werkelijk geen idee hoe hij en sneller kan, en zijn banden beter kan managen. Die RBR ligt hem echt niet :N

I have no special talent. I am only passionately curious.

• N1v3K
  • Niet online
ricardo246 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Dank voor de post 8)
Ik vond de reactie van ALB in deze video het meest schokkend, hij heeft werkelijk geen idee hoe hij en sneller kan, en zijn banden beter kan managen. Die RBR ligt hem echt niet :N
Treurig om de wanhoop in zijn stem te horen.
Net als iedereen goede hoop hoger te eindigen na een betere kwalificatie en dan lukt het weer niet...

[Voor 5% gewijzigd door N1v3K op 17-08-2020 19:54]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
ricardo246 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Dank voor de post 8)
De reactie van Simon Rennie vind ik eerlijk gezegd schokkender. Het geklaag van Albon, en dan terug komen met "Vettel heeft 37 ronden op de softs gereden"

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41

ricardo246

Life's what you make it!

RobertMe schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

De reactie van Simon Rennie vind ik eerlijk gezegd schokkender. Het geklaag van Albon, en dan terug komen met "Vettel heeft 37 ronden op de softs gereden"
Beetje lame van SR, want die softs werkten ook niet voor VER......remember VER cursing?
Maar goed, ALB performt ruk....

[Voor 4% gewijzigd door ricardo246 op 17-08-2020 22:16]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• N1v3K
  • Niet online
ricardo246 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:15:
[...]
Maar goed, ALB performt ruk....
Ben ik het niet mee eens...

In Hongarije heeft ie laten zien dat ie kan racen. Heel veel plaatsen gewonnen, terwijl de rest van het veld inleverde. Ook bij de tweede Britse GP prima gereden. Nou is het wel zo dat wanneer je slecht kwalificeert, je alleen maar kunt verbeteren, maar toch. Hij toont de ballen die Gasly niet had.

Dit weekend had ie eindelijk een degelijke kwalificatie maar zakt ie in het eindresultaat 2 plekken terug. Fout van RBR wat mij betreft. Ze zetten hem op harde banden midden in het verkeer op een baan waar het lastig inhalen is. Dan is het eigenlijk al bekeken tenzij er uitvallers en een safety car aan te pas komen.

• Abracadaniel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09-2022
werphengel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:40:
Om er maar een Cruijffiaanse uitspraak in te gooien:

Formule 1 is een sport waarbij 20 raceauto’s strijden op het allerhoogste niveau en aan het eind wint Mercedes.

:-(
Dat was Gary Lineker

Piece together what could never be.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dit zijn nog een paar foto's van Verstappen deze GP

...

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 11:14
CF230 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Ik vind dit echt schokkend. Dit is toch hét bewijs dat Mercedes ergens de boel belazerd? Als je een klantenteam met exact dezelfde motor en het chassis van 2019 op 1 ronde + 18 sec kan zetten... Dat is een verschil in racepace van +/- 1,5 sec per ronde. Ik geloof nooit dat de upgrade van het chassis van 2019 naar 2020 zoveel verschil kan maken. Wellicht is de kwaliteit van de rijders iets minder, maar volgens mij zijn STR en PER echt niet zoveel minder dan BOT...

Hoe kan dit?
Wat ik nog mis in de reacties is dat ze natuurlijk ook het voordeel van vooraan rijden hebben. Alle 3 hebben een snellere wagen waardoor ze weg kunnen komen van de rest en daarna op hun echte race pace kunnen rijden, de rest heeft dat niet wat je vooral bij een Albon ziet die theoretisch snel zou moeten zijn maar achter andere auto's niet kan meekomen. Ze hebben last van het verkeer/downforce, moeten met meer moeite inhalen, de banden slijten meer, af en toe verdedigen wat tijd kost en ze verliezen erg veel tijd als ze gelapt worden waarbij de lappende auto zelfs nog even lekker een slipstream en DRS pakt. Nog los van dat het klanten team wel de wagen van vorig jaar maar niet de kennis en ervaring heeft van de wagen. Deze bierviltjes berekening gaat dus niet helemaal op.

En RBR moet dan toch ook de boel belazeren om mee te komen? Al weten we allemaal dat Max al een cheat op zichzelf is natuurlijk :+

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Door de jaren heen moest ik echt mijn beeld bijstellen van hoe een relatie tussen coureur en team werkt.

De woordkeuze is soms heel erg distantiëren van het team... en dat is ook niet gek voor iemand die eigenlijk op detacheringsbasis werkt. Vandaag bij Bedrijf Henk, en over een paar jaar bij het concurrerende Bedrijf Bokt.

Ik vind het wel mooi hoe zelfstandig ondernemend Max zichzelf presenteert. Je engineer is niet je vriend, en is je tussenpartij. Je praat niet direct met Mateschitz en Marko tijdens de race. Hierdoor kun je dus eigenlijk stiekem een beetje opjagen.
Je hoort meer coureurs dat doen.. het versterkt je onderhandelingspositie denk ik.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een weekje geduld dan gaan we naar België :)
[F1 2020] Race 7 GP van België

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee