Toon posts:

[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:
  • 96.915 views

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:16
(x) doubt.

Is het erg dat ik zo denk?!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorick schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Het team dat als enige zijn huiswerk een beetje gedaan heeft. Geef ze groot gelijk dat ze niet meewerken aan dit soort onzin.

Ik heb nog niet dit hele topic door kunnen nemen dus misschien is het antwoord al voorbij gekomen maar wat ging er nu precies mis bij RAI? Leek of dat ding uit het niets stuk ging net zoals de rechter achterband van KVY.
Ho ho. Racing point heeft ook zijn huiswerk gedaan.

Gekopieerd van het beste jongetje/meisje in de klas, maar toch het huiswerk gedaan :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dat doe ik altijd al. Zijn ze tenminste nog een beetje te pruimen

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-03-2021
Hij is de zandzakken al aan het leggen

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-03 20:02
Het idee van de reverse grid is niet de richting die de Formule 1 op moet gaan. Ik ben het er mee eens dat het goed voor de sport is als de teams dichter bij elkaar liggen als het op performance aankomt. Dat moet dan wel op een eerlijke manier, het idee van een reverse grid sluit hier niet bij aan aangezien je de teams die het goed voor elkaar hebben straft en teams die het minder goed voor elkaar hebben beloond.

De Formule 1 is de pionier van de motorsport en dat moet het ook gewoon blijven. Als een team hun zaken netjes op orde heeft moet dat geen negatieve gevolgen hebben, als het wel negatieve gevolgen zou hebben heeft geen enkel team meer reden om de grenzen te verleggen en kun je ieder jaar een prutbak op de baan zetten die gegarandeerd punten krijgt zonder al te veel moeite.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 16:22

pitstops waren langzaam vandaag!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh albon ook nog strafpunten... Hou op zeg :X

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:57
Edd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:20:
Iets moet je ze toch toegeven.. Ze zijn consequent.. Had ik niet verwacht ;)

[Twitter]
ze moeten wel, anders wordt de auto alleen in die andere races illegaal verklaard. (ja te bizar voor woorden.. maargoed 8)7 )
inderdaad erg langzaam vandaag.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

Gezien Mercedes een dubbele pitstop deed, heeft Bottas de boel weer lopen ophouden of was het deze keer wel legaal?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +14Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Boh, net de wedstrijd gezien en ga nu alles terug lezen maar deze reactie wil ik alvast even herhalen...
Bijna eng hoe erg dit (bijna) klopt _O-
gambieter schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:58:
Goed, wie prikt de banden van de MERCs lek? :p

Meer dan ik dacht...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:47:
[...]

Voor vleugel aan de linker kant brak af
Dat heb ik inderdaad gezien maar waar kwam dat door? Lijkt mij niet dat dat spul spontaan de geest geeft tenzij er sprake was van een fabricagefout of iets dergelijks. Contact met een andere wagen zou natuurlijk ook kunnen maar dat heb ik dan gemist.
Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

In wat essentie een vergooid jaar is, zou het toch mooi zijn om wat vrijer te kunnen experimenteren?!
Werkt het? Mooi, dan kunnen we er serieus over nadenken. Werkt het niet? Niet getreurd.
Hoezo een vergooid jaar? De kalender is wat opgeschoven en er zijn een paar wedstrijden geschrapt/vervangen maar het voorwerk was al lang en breed gedaan en ze stonden op het punt om het seizoen te beginnen (was eigenlijk al begonnen) maar COVID-19 moest er zo nodig doorheen fietsten.

Als de meerderheid wil experimenteren is dat prima maar spreek zoiets dan ruimschoots vóór de start van een seizoen af maar ga niet gedurende het seizoen met de regels schuiven. Dit is wel zo eerlijk voor iedereen en niet alleen voor diegene die er belang bij hebben.
YakuzA schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Ho ho. Racing point heeft ook zijn huiswerk gedaan.

Gekopieerd van het beste jongetje/meisje in de klas, maar toch het huiswerk gedaan :)
Blijkt maar weer dat het ook wel handig is dat je begrijpt waarom/hoe iets werkt en dat je er met alleen kopiëren niet komt. RP valt in mijn optiek toch wat tegen als je naar de resultaten kijkt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:37:
Gezien Mercedes een dubbele pitstop deed, heeft Bottas de boel weer lopen ophouden of was het deze keer wel legaal?
Heeft weer ingehouden en helaas, dat wordt nog steeds toegestaan. Dat ze dat nog steeds niet hebben aangepast....

Ik mag overigens hopen dat ze nu niet gaan zeuren over de banden. Door de hoge temperaturen voor komend weekeinde, het risico door een slag zachtere banden, en wat er nu vandaag gebeurd is. Dan maar een paar stops extra...

Als het bij Mercedes veroorzaakt werd door "pompen maar", dan zou ik willen zeggen; DAS SOL SO WEITERGEHEN d:)b

Testing, one, two ...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Lijkt me op zich wel cool als aanvullende serie bij F1 races.
10 ronden racen de F1 coureurs in dé auto van het land van herkomst
Dus VK: Reliant Robin
NL: Daf 66 Donkervoort
:FR: eend
Italië: Fiat 500
Rusland: Lada 2104
Duitsland: Messerschmitt BMW Isetta
VS: Ford f150
Brazilië: VW Gol
Australië: Holden Torana

Enz..
Fixed it for you, Max WDC :+

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 18:17

ricardo246

Life's what you make it!

Jorick schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Dat heb ik inderdaad gezien maar waar kwam dat door? Lijkt mij niet dat dat spul spontaan de geest geeft tenzij er sprake was van een fabricagefout of iets dergelijks. Contact met een andere wagen zou natuurlijk ook kunnen maar dat heb ik dan gemist.
Ik heb net de online beelden van RAI even terug gekeken, hij is rond 1 uur:28 minuten (FIA F1TV time) te wijd gegaan net na de oude start finish en daar zijn vleugel beschadigd op de curbes. 3 bochten later was het een vonken regen en is hij een deel kwijt geraakt.
Wel epische communicatie van het Team en RAI. Hij zegt dat links voor iets naar zijn grootje is, maar denkt zelf ophanging of band. Rijdend in de pits zegt het team zelfs retire the car. Een nieuwe neus en 4 verse banden later is RAI zelfs verrast als ze hem weer naar buiten sturen. Ergens in de 2e bocht na pits exit krijgt RAI te horen dat het een neus probleem was en dat banden en ophanging ok zijn... luister maar eens terug, wat een chaos :X

[Voor 25% gewijzigd door ricardo246 op 02-08-2020 21:36]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

hardware-lover schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Heeft weer ingehouden en helaas, dat wordt nog steeds toegestaan. Dat ze dat nog steeds niet hebben aangepast....

Ik mag overigens hopen dat ze nu niet gaan zeuren over de banden. Door de hoge temperaturen voor komend weekeinde, het risico door een slag zachtere banden, en wat er nu vandaag gebeurd is. Dan maar een paar stops extra...

Als het bij Mercedes veroorzaakt werd door "pompen maar", dan zou ik willen zeggen; DAS SOL SO WEITERGEHEN d:)b
Hij (BOT) heeft inderdaad ingehouden maar heeft hij ook iemand opgehouden? moeilijk omdat in de data terug te vinden...Als hij niemand ophoudt is het ok (toch?).

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:00:
Aparte race weer.

Ik baal alleen wel voor het kampioenschap. Bottas raakt 25 punten op Hamilton kwijt (nu 30 punten achterstand) en Verstappen staat er nu 38 achter.

Ook hier zie je weer Hamilton zo'n puncture krijgen, maar met veel geluk bij een ongeluk toch gewoon de race uit kunnen rijden met genoeg voorsprong, omdat ook net toevallig Verstappen is gaan pitten. Bottas krijgt de puncture weer op het meest ongelukkige moment en zoals gezegd is Verstappen dus te ver om nog wat te kunnen doen.

Let maar op: hier is het kampioenschap bepaald en niemand die lucky boy Lewis nog in gaat halen.
Denk het ook ja...
Moet je eens voorstellen... Dit gebeurt Lewis in een bocht en hij vliegt eraf. Of hij valt net als Bottas buiten de punten. Dan was het...
1. HAM 63 pt
2. VER 59 pt
3. BOT 58 pt

Dat ziet er toch anders uit dan nu. Wat een verschil op basis van details. "A lucky boy indeed".

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:23:
[...]
Hij (BOT) heeft inderdaad ingehouden maar heeft hij ook iemand opgehouden? moeilijk omdat in de data terug te vinden...Als hij niemand ophoudt is het ok (toch?).
Verstappen zat er dit keer niet bovenop, zoals in Monaco bijvoorbeeld wel het geval was, dus was de last nu niet zo groot. Bottas wordt gemanaged naar het juiste gat vwb seconden afstand tov Hamilton.

Testing, one, two ...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

(x) doubt.

Is het erg dat ik zo denk?!
Nouja. Als je kijkt naar de rondetijden, dan zie je Merc gewoon inhouden op een gegeven moment. Nog voordat de onboard radio begon over banden. Het was gewoon het gat naar de Nr 3. managen en BOT mocht HAM niet voorbij. Denk niet dat dat erg conspiracy denken is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:58:
Goed, wie prikt de banden van de MERCs lek? :p
Dus, wil je nog iets toelichten hierover? We beloven het onder ons te houden. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:37:
Dus, wil je nog iets toelichten hierover? We beloven het onder ons te houden. :+
_o-

(ik mag mijn superkrachten niet misbruiken)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:39:
[...]

_o-

(ik mag mijn superkrachten niet misbruiken)
Mag wel hoor, maar volgende keer graag de Mercedessen in de andere volgwoorden lek prikken en die tweede ongeveer twintig seconden eerder ofzo. :> :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 08:26
Situaties als vandaag als Hamilton op drie banden toch die auto binnen weet te krijgen doen mij altijd terugdenken aan de aflevering van Top Gear dat Richard Hammond (die in een straatlegale auto 99,99% van de mensen in dit topic het snot voor de ogen rijdt) een Formule 1 auto gewoon echt niet rond krijgt op een circuit(je).

Natuurlijk was dat een auto uit een ander tijdperk maar plaatst het ‘even op drie banden een race uitrijden’ wel in perspectief.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ach deze kan dan ook nog een keer

Als ik naar de huidige WK stand kijk is met name de uitvalbeurt van Max in de 1ste GP erg zuur.
Niet dat Max meteen wereldkampioen wordt, maar het gat is dan minder groot. Wie weet heeft Hamilton nog een keer pech.

Tweakers Discord

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben nog even terug aan het kijken naar de beelden van HAM tijdens de laatste ronde en de outlap na finish:
Hij zegt letterlijk tegen zijn engineer: I think I hit something on track, cause the tire was feeling fine.
Zou het zomaar kunnen zijn dat de MERC's en Sainz pech gehad hebben? en zowaar over stukjes RAI vleugel gereden hebben? of van een ander?

• P.O. Box
  • Niet online
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:49:
Ik ben nog even terug aan het kijken naar de beelden van HAM tijdens de laatste ronde en de outlap na finish:
Hij zegt letterlijk tegen zijn engineer: I think I hit something on track, cause the tire was feeling fine.
Zou het zomaar kunnen zijn dat de MERC's en Sainz pech gehad hebben? en zowaar over stukjes RAI vleugel gereden hebben? of van een ander?
Ik gok eerder de troep die Bottas achterliet op de baan.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

P.O. Box schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Ik ben ook BOT aan het terug kijken, en die heeft een slow puncture net een rond nadat RAI zijn vleugel aan gort rijdt. Lastig om te zien, maar hij gaat echt lek op start finish, dan gok ik al een paar bochten eerder, wat zou kunnen kloppen met RAI zijn vleugel die in stukjes langs de baan ligt. nu effe Sainz bekijken...

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb net de online beelden van RAI even terug gekeken, hij is rond 1 uur:28 minuten (FIA F1TV time) te wijd gegaan net na de oude start finish en daar zijn vleugel beschadigd op de curbes. 3 bochten later was het een vonken regen en is hij een deel kwijt geraakt.
Wel epische communicatie van het Team en RAI. Hij zegt dat links voor iets naar zijn grootje is, maar denkt zelf ophanging of band. Rijdend in de pits zegt het team zelfs retire the car. Een nieuwe neus en 4 verse banden later is RAI zelfs verrast als ze hem weer naar buiten sturen. Ergens in de 2e bocht na pits exit krijgt RAI te horen dat het een neus probleem was en dat banden en ophanging ok zijn... luister maar eens terug, wat een chaos :X
Je laat wel wat weg van het verhaal om het spannender te maken.
Ze zeggen we wisselen de banden en de neus, waarna Raikkonen aangeeft dat er mogelijk iets anders kapot is, dan pas zegt die race engineer retire retire, wat Raikkonen beantwoord met have a look. Die gozer maakt het dan wel spannend door een paar keer stop stop te roepen terwijl ze de boel checken en daarna mag hij weer vertrekken, wat wordt bevestigd met een "all ok". Tijd voor een nieuwe engineer, die maakt het allemaal wel wat chaotisch door "retire retire" "stop stop" te roepen ipv de check af te wachten, maar verder was de communicatie wel in orde.
Iets is kapot -> er wordt vervangen wat kan worden vervangen, de rest wordt gecontroleerd -> na controle op pad met all ok -> bevestiging wat er kapot was nadat Raikkonen er om vraagt.

Het was wel leuk idd, bedankt voor de tip. :)

erutangiS

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
P.O. Box schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Eigenlijk zouden zowel Bottas als Hamilton dan hun rondje niet hadden moeten mogen afmaken. Rondrijden met een kapotte auto waar onderdelen vanaf vallen wat gevaarlijk kan zijn voor andere coureurs mag niet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ga nu iets ongelofelijk radicaals zeggen. Ik denk dat Hamilton hier gewoon een punt heeft. :P
De Mercedessen bleven namelijk rustig wegrijden, eerst heel snel om DRS te vermijden en daarna wat langzamer. Op een gegeven moment wil Mercedes alleen die PU terugschakelen, maar daar is Max. Iets dat Honda namelijk wel erg goed voor elkaar heeft is de high power race stand. Ik heb Max niet veel settings horen veranderen. Hij pushte niet echt, maar hij was ook niet langzaam. Als je PU dan maar door kan blijven gaan, dan zet je Mercedes wel wat onder druk. Immers kunnen ze ook niet een gat van dik 20s slaan en een gratis pitstop scoren. Dat ging hier gruwelijk mis voor Bottas en bijna mis voor Hamilton.

Voor al het gedoe over "Mercedes onverslaanbaar" is de realiteit dat Ferrari geïmplodeerd is en RBR op de zaterdagen in kwalificatie, ongeveer net zo snel is als vorig seizoen. Of de RB16 met Max achter het stuur niet een stuk sneller is tijdens de races, tja dat zou ik niet zomaar zeggen. Natuurlijk is ook Mercedes daar beter, maar ik denk dat het gat daar minder dramatisch is.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

MrOleo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:56:
[...]

Je laat wel wat weg van het verhaal om het spannender te maken.
Ze zeggen we wisselen de banden en de neus, waarna Raikkonen aangeeft dat er mogelijk iets anders kapot is, dan pas zegt die race engineer retire retire, wat Raikkonen beantwoord met have a look. Die gozer maakt het dan wel spannend door een paar keer stop stop te roepen terwijl ze de boel checken en daarna mag hij weer vertrekken, wat wordt bevestigd met een "all ok". Tijd voor een nieuwe engineer, die maakt het allemaal wel wat chaotisch door "retire retire" "stop stop" te roepen ipv de check af te wachten, maar verder was de communicatie wel in orde.
Iets is kapot -> er wordt vervangen wat kan worden vervangen, de rest wordt gecontroleerd -> na controle op pad met all ok -> bevestiging wat er kapot was nadat Raikkonen er om vraagt.

Het was wel leuk idd, bedankt voor de tip. :)
Die communicaties tussen coureur en wall zijn leuk om te volgen als het stressvol wordt..

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:22
Die engineer van Räikkönen is volgens mij gewoon een prutser. Wat RAI daar het afgelopen weekend allemaal tegen heeft gezegd, man man man 8)7

Die vent moet er toch doodongelukkig van worden

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 00:40
Vond dit ook wel grappig tijdens de tweede safety car, Max die gevraagd wordt om de 8e versnelling even te gebruiken maar dat gaat natuurlijk niet lukken:

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

OK:
Sainz krijgt te horen: debree turn 9 want BOT zou een slow puncture daar hebben opgelopen.
en de volgende ronde heeft ook Sainz een slow puncture (daar waar ik gok dat RAI zijn vleugel gedeeltelijk verloor) en in bocht 10/11 gaat ie eraf, ik gok / zie dus ook in 9 opgelopen).

Ik denk dat het niet een banden probleem is voor de 3 heren, maar een debree probleem..

[Voor 16% gewijzigd door ricardo246 op 02-08-2020 22:09]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:49:
Dat denken ze inderdaad. Dat het komt door pech. Niet door slijtage van de banden. Verstappen had ook allerlei scheuren die je normaal niet hebt. Vandaar dat hij ging pitten.
https://www.motorsport.co...lap-tyre-failure/4848648/

[Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 22:10]

...

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Wat mij wel opviel in de communicatie van Hamilton met zijn engineer: Heb het idee dat die engineer (dat is niet Bonnington toch?) wat paniekerig is soms. Hoorde je ook al tijdens Duitsland 2019 met dat ININININ.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• MrOleo
  • Nu online
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:04:
OK:
Sainz krijgt te horen: debree turn 9 want BOT zou een slow puncture daar hebben opgelopen.
en de volgende ronde heeft ook Sainz een slow puncture (daar waar ik gok dat RAI zijn vleugel gedeeltelijk verloor) en in bocht 10/11 gaat ie eraf, ik gok / zie dus ook in 9 opgelopen).

Ik denk dat het niet een banden probleem is voor de 3 heren, maar een debree probleem..
En als toevoeging een fototje erbij, hier heeft Sainz de bocht gemist en al een lekke band. Die deeltjes liggen vrij dicht bij de raceline van linksvoor. (Sainz rijdt hier dus vrij ver rechts van de raceline nadat hij de vorige bocht miste) Dit is trouwens bocht 13, becketts, waar Raikkonen zijn vleugel verloor.

erutangiS

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:04
Stukje over de motor van Mercedes.
  • 1020+ pk in quali
  • 11 kilo brandstof over na race Oostenrijk
  • Voorsprong op Honda 28 pk
  • Voorsprong op Renault 37 pk
  • Voorsprong op Ferrari 42 pk
https://it.motorsport.com...22-cv-e-sospetta/4848120/

Geen wonder dat McLaren de stap in 2021 nog wil maken.

[Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 02-08-2020 22:18]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Luxicon
Het Red Bull team aan het einde van de race:

...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:
Of de RB16 met Max achter het stuur niet een stuk sneller is tijdens de races, tja dat zou ik niet zomaar zeggen.
Iemand op Reddit heeft net een vergelijking geplaatst van de race pace tussen 2019 en 2020.
Ook hierin is de RB16 iets langzamer geworden.
Max Verstappen race pace 2019 vs 2020

Red bull being a bit slower in this year's qualifying made me think about race pace comparison and it's pretty much the same story on Sunday.

Any laps that are not covered in the chart are laps driven behind the safety car (laps 2-5 and 13-18 in 2020 and 20-23 in 2020). First halves of the races are not really comparable, because of safety cars, pit stops and fighting with Leclerc in 2019. Second halves are comparable though, since he was on the same tire (C1) and pretty much in clear air. In that part of the race, the 2019 seems to have a slight edge, especially until lap 37, when Vettel hit the back of Max's Red Bull.

-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:12:
Wat mij wel opviel in de communicatie van Hamilton met zijn engineer: Heb het idee dat die engineer (dat is niet Bonnington toch?) wat paniekerig is soms. Hoorde je ook al tijdens Duitsland 2019 met dat ININININ.
Dat is al jaren zo, met heel Mercedes. Ze raken steeds ontregelt als er iets gebeurd waar ze geen rekening mee hielden. Of dat nu late SC's zijn zoals de eerste race in Oostenrijk, vorig seizoen in Brazilië of vandaag met de banden. Bottas zijn band gaat lek, Verstappen pit en dan laat je Hamilton doorrijden terwijl je niet begrijpt wat er aan de hand is. Je hebt een gratis stop, pak die dan. Het lijkt er namelijk op dar RBR mede vanwege Bottas maar is gaan pitten. Natuurlijk wrang als je het resultaat ziet, maar als Max zijn band ook lek was gegaan dan was het helemaal wrang geweest.

Dat is eigenlijk de enige zwakte die Mercedes nog heeft en juist RBR is daar zo goed in.
Edd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:16:
[...]

Iemand op Reddit heeft net een vergelijking geplaatst van de race pace tussen 2019 en 2020.
Ook hierin is de RB16 iets langzamer geworden.

[...]

[Afbeelding]
Dan is het weer tijd voor een opsluit sessie voor Newey ja. :P
NotSoSteady schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:14:
  • 1020+ pk in quali
Race of kwalificatie?

• PWM
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:14:
  • 1020+ pk in quali
Met 28pk rijd je niet 1+ seconde weg in quali. Ja, het chassis doet ook een groot stuk. Maar het verschil is imho groter.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Dat lijkt me toch wel echt het gaafste team om voor te rijden met al die stoere gasten. Of zou RBR zo neergezet worden? Ik zie bij de andere teams amper dit uitbundige soort gedrag. Hou er van :D

Mijn boefje is liev!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
Zijn er beelden of Mercedes tijdens de VSC het DAS systeem heeft gebruikt?
Het was niet normaal hoe snel ze na de safetycar weg waren,zag er gewoon onnatuurlijk uit voor mijn gevoel. 🤔

• MrOleo
  • Nu online
Bij dat stukje van Raikkonen waar hem Stay out Stay out wordt verteld, lijkt het ook wel erger dan het is. Ze zijn vrij kalm nadat hij even van zich afschreeuwt dat het daar te laat voor is. Wel grappig is dat 1 monteur vergeet dat zijn een dubbele pitstop doen en na de stop van Giovinazzi van links naar de pitbox begint te lopen, maar zich snel bedenkt.
Ook iets waar Raikkonen niet echt happy over was: One guy almost ran out on me.. again...

30:44 op f1tv

erutangiS

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
Was het trouwens al bekend dat Hulkenberg niet kon rijden door een afgebroken bout?
Sheared bolt caused engine failure which put Hulkenberg out

-

• JB

JB

Cédric roelt!

DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:26:
Het was niet normaal hoe snel ze na de safetycar weg waren,zag er gewoon onnatuurlijk uit voor mijn gevoel. 🤔
Volgens @ricardo246 moet je maar F1 tv kopen en tijdens de race onboard kijken.

Mijn boefje is liev!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Ja MERC heeft DAS gebruikt tijdens SC, niet tijdens de race

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

JB schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

scheelt overbodige vragen.... :+ :+

• DoubleDutch
JB schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Die heb ik gratis bij ziggo.😊
Maar was ook meer benieuwd wat andere vonden van de herstart van de beide Mercedes, gewoon onmenselijk/bovennatuurlijk /onmogelijk.........

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Maar was ook meer benieuwd wat andere vonden van de herstart van de beide Mercedes, gewoon onmenselijk/bovennatuurlijk /onmogelijk.........
Hoezo heb jij gratis F1TV bij ziggo? Wil ik ook! Ik heb ook ziggo, maar geen free F1TV... :X
Vraag is: wat doe ik fout

[Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 02-08-2020 22:35]

• JB

JB

Cédric roelt!

DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Ik ook hoor maar het niet synchroon lopen met Ziggo maakt het onhandig in gebruik (voor mij). De regie kan op dat soort momenten IMHO prima meer laten zien dan alleen een optocht.

Mijn boefje is liev!

• DoubleDutch
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

HOezo heb jij gratis F1TV bij ziggo? Wil ik ook! Ik heb ook ziggo, maar geen free F1TV... :X
Is dit zo'n overbodige vraag? 🤔

• JB

JB

Cédric roelt!

DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Mag ik je kussen? :D

Mijn boefje is liev!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

dit is niet het (waar kan ik F1 kijken topic), maar toch benieuwd waar je de F1 app bij ziggo er zo maar bij krijgt...
Ik heb het niet over kanaaltje 14 ..

[Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 02-08-2020 22:38]

• DoubleDutch
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:37:
[...]
dit is niet het (waar kan ik F1 kijken topic), maar toch benieuwd waar je de F1 app bij ziggo er zo maar bij krijgt...
Ik heb het niet over kanaaltje 14 ..
https://www.ziggo.nl/klan...nline-tv-kijken/f1-tv-pro

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
Net even de highlights gekeken en ik kan maar niet uitsluiten dat de brokken van Kimi en de al flink afgesleten banden van HAM, BOT en SAI leidde tot klapbanden.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Maarten_E schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:12:
Dat is wel Peter "Bonno" Bonnington. Overigens was IN IN IN IN in Duitsland 2018 (nadat Vettel hem in de muur had gezet bij dat beetje regen). Maar bij Merc lijkt de paniek altijd wat vaker toe te slaan. Laatste tijd wat regelmatiger onboards gekeken, Verstappen, Norris, nu de FPs van Hulkenberg, maar engineers zijn dan echt vele malen rustiger.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:04
PWM schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Met 28pk rijd je niet 1+ seconde weg in quali. Ja, het chassis doet ook een groot stuk. Maar het verschil is imho groter.
De nieuwe motor is niet alleen krachtiger, maar heeft het ontwerpteam ook weer nieuwe mogelijkheden gegeven. Daarnaast heeft Red Bull geen verbetering doorgemaakt, waardoor het snel kan gaan met het verschil, zeker op Silverstone.

James Allison:
"But there's no doubt that our friends at HPP [Mercedes High Performance Powertrains] will have felt the sting last year of seeing a Ferrari lauded for its straight-line speed.

"We all know that the straight-line speed is only one parameter, it's a mixture of both chassis set-up and PU, but that is one of the focuses we have had over the winter.

"It's lovely to see that HPP have had a great winter in that regard, getting both more horses but also for the third-year straight bending over backwards to give us a PU that will give us chassis opportunities by making it easier for us to make a fast car around it."

Mercedes technical director James Allison says the team believes its new W11 is a major step forward from last year car in terms of how much downforce it generates.

Allison described how changes have been made elsewhere on the car to generate more downforce.

“At the front we have changed a lot of the structure of the front corners,” he said.

“We have made it much harder for ourselves structurally, much harder to take the forces, but we have rearranged the detail inside the wheels and in the way the suspension goes into those wheels so that we have more aerodynamic opportunity in the front end. It’s a difficult project but one which has given us good aerodynamic gains.”

Mercedes has also introduced an “extremely adventurous” rear suspension design, said Allison. “We have put into the back, specifically on the lower rear wishbone, we have put a new geometry in there, a new geometry that gives us more aerodynamic opportunity, allows us to get more downforce on the car.”

At the middle of the W11 Mercedes the sidepod design follows a trend set by rival teams. “We have moved the side impact structure from its upper position that we have had for the last three seasons to a lower position.” The team “decided to make the structural investment to pull that into our car and to bank the aerodynamic gain that comes with it” after pursuing with a different design since the last major change to the aerodynamic regulations in 2017. Revisions to the power unit include “not just more horsepower”, said Allison, but more compact packaging which allows for further aerodynamic gains. Mercedes High Performance Powertrains have “put a lot of work in to make it so that this Power Unit can operate at elevated temperatures compared to the previous year” Allison added, referring to a key weakness of last year’s design.

“Being able to run hotter means that for the same everything else, we can make smaller radiators in the car and keep the car cool, one of the reasons why this car is even slimmer than the ones that we have seen in previous seasons” he explained. “Last year’s chassis would have stuck way out the side of this bodywork, but this year’s one, narrower still, as a result of the investments that HPP made on our behalf in their power unit.”
Beetje laat to the party. Maar voor al diegenen die zeggen dat Hamilton verplicht had moeten pitten ("lekke band, eerste mogelijkheid de pits in"). En dan? Dit is Silverstone, met de meest rare pit layout ever. Als je de pits in gaat heb je 2 bochten, als je het circuit volgt heb je er 4 (Vale chicane, Club en Abby?). Daarnaast is de layout extreem raar, Mercedes zit niet in de eerste pitbox, maar ergens in het midden, de finish streep is vrij vroeg. Oftewel: als Hamilton de pits in was gegaan had die de "finish lijn" alsnog gepasseerd "met lekke band" (omdat de pitbox pas later is). Daarnaast had hij dan minder bochten, waardoor die gegarandeerd sneller was gefinisht en het gat dus groter was geweest. Als iemand de pits in had moeten rijden, dan was het Verstappen wel. Dan had die een serieuze kans gehad om voor Hamilton over de finish lijn te gaan omdat de afstand korter was en minder bochten. En die 80KM/u pit limit was wellicht nog steeds harder dan wat Hamilton reed door de Vale chicane en Club corner.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Dank,

Geen meerwaarde voor mij, ik dok rechtstreeks richting de F1 organisatie en heb verders niets qua sport bij ziggo.

• demonic
  • Laatst online: 22:57
PWM schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:08:
[...]

Zonder Chromecast ondersteuning, waardeloos.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Genoeg oplossingen. zoals casten van chrome browser naar de chromecast. (of gebruik OBS of wat dan ook)

• DoubleDutch
[...]

Tablet, mobiel, PC en fitpc achter TV prima te doen.😋

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Volgens mij wel enigzins onzin van Hamilton. Zonder die safety cars was het gat tussen de Bottas en Max volgens mij groter geweest.

• PWM
  • Niet online
Jaja, een miljarden organisatie en wij moeten naar oplossingen zoeken. Heb apps met Chromecast ondersteuning en 0.5 ontwikkelaars :p

Edit: hoort hier natuurlijk niet. Stop nu :p

[Voor 15% gewijzigd door PWM op 02-08-2020 23:16]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:45:
Beetje laat to the party. Maar voor al diegenen die zeggen dat Hamilton verplicht had moeten pitten ("lekke band, eerste mogelijkheid de pits in"). En dan? Dit is Silverstone, met de meest rare pit layout ever. Als je de pits in gaat heb je 2 bochten, als je het circuit volgt heb je er 4 (Vale chicane, Club en Abby?). Daarnaast is de layout extreem raar, Mercedes zit niet in de eerste pitbox, maar ergens in het midden, de finish streep is vrij vroeg. Oftewel: als Hamilton de pits in was gegaan had die de "finish lijn" alsnog gepasseerd "met lekke band" (omdat de pitbox pas later is). Daarnaast had hij dan minder bochten, waardoor die gegarandeerd sneller was gefinisht en het gat dus groter was geweest. Als iemand de pits in had moeten rijden, dan was het Verstappen wel. Dan had die een serieuze kans gehad om voor Hamilton over de finish lijn te gaan omdat de afstand korter was en minder bochten. En die 80KM/u pit limit was wellicht nog steeds harder dan wat Hamilton reed door de Vale chicane en Club corner.
Mag je nog wel finishen in de pitsstraat sinds dat gedoe met Schumacher (ik dacht op datzelfde circuit)?

Testing, one, two ...

Krankenhausen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Volgens mij wel enigzins onzin van Hamilton. Zonder die safety cars was het gat tussen de Bottas en Max volgens mij groter geweest.
Ik denk ook niet dat je het perse moet zien als bedreiging, maar dat Red Bull net genoeg mee deed. Zoals ik meen @DaniëlWW2 al erover geschreven heeft. Normaliter rijdt Mercedes hard weg en schroeft de motor dan flink terug, want het gat is er en de concurrentie komt niet dichter bij. Nu reed Mercedes wel hard weg, waarna ze de motor terug konden zetten. Maar terug zetten nu was naar standje "race" i.p.v. "zondag middag cruise". Daardoor liep Mercedes wel nog steeds iets uit op Verstappen en deden ze het gat managen. Maar ze konden de boel niet zo ver terug schroeven zoals ze de afgelopen 6 jaar misschien in 50%+ van de races konden.

Als je dus zegt: bij de start rijden ze op 110% van het vermogen, dan hebben ze nu de race op 100% gereden, waar ze normaliter op 90% kunnen rijden. Red Bull kan dus niet aanhaken, maar Mercedes kan ook niet naar hun "relaxt zondagmiddagritje" wegzakken.

Dit hoorde je ook goed in Oostenrijk 1. Mercedes ligt mijlenver voor, Hamilton wil Bottas langs, maar krijgt te horen "we gaan de motor terug schroeven, bij beide auto's". Ze spelen dus gewoon met hoe snel te zijn en doen net genoeg om comfortabel voor te blijven. En om comfortabel voor te blijven moesten ze nu net wat harder rijden / motor hoger zetten dan wat ze gewend zijn.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
hardware-lover schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Mag je nog wel finishen in de pitsstraat sinds dat gedoe met Schumacher (ik dacht op datzelfde circuit)?
Dat had meer te maken met dat hij een timepenalty had. Je mag sindsdien geen timepenalty meer uitzitten na start-finish. (Schumacher had een stop-go.) Materiele pech weet ik niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• YakuzA
  • Laatst online: 00:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Er ligt gewoon een finish lijn, dus ja het mag.
Straffen die mensen hebben tijdens de finish worden tegenwoordig opgeteld bij de race tijd, dat zal dus ook niet meer zoals toen mogelijk zijn.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tweakduke
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zonder de SC hadden ze niet de pitstop gedaan in ronde 14, maar waarschijnlijk langer doorgereden met de mediumband.

Dan had de harde band de rit beter volgehouden en geen klapbanden door stukjes carbon op de baan.
Dit is echt een samenloop van omstandigheden geweest dat de het slot van de race zo verliep.

Tweakers Discord

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
[...]

Het 'gedoe' van Schumacher ging om het inwisselen van een stop en go bij na de finish. Als je die nu moet maken (komt eigenlijk nooit meer voor) dan moet je die 1 ronde voor het einde gemaakt hebben.
[...]

Dat was met een drive through / stop & go penalty, toch? Schumacher die die bleef uitstellen en vervolgens in de laatste ronde maar "de helft" van de straf inloste doordat die halverwege al werd afgevlagd. Overigens ook daarbij hetzelfde: finishlijn lag voor de pitbox van Ferrari. Daarop zijn toen de regels aangepast dat je een drive through / stop & go penalty binnen drie ronden moet inlossen. Of er nog andere wijzigingen zijn geweest durf ik niet te zeggen. Maar situatie was dus niet 100% vergelijkbaar en de "binnen drie ronden inlossen" zal in 90% van de gevallen ook een oplossing zijn, zonder nog een regel over niet mogen finishen in de pitstraat.

En klopt dat dat ook Silverstone was. Alleen de oude layout en dus oude pitstraat.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:36:
[...]
Dat was met een drive through / stop & go penalty, toch? Schumacher die die bleef uitstellen en vervolgens in de laatste ronde maar "de helft" van de straf inloste doordat die halverwege al werd afgevlagd. Overigens ook daarbij hetzelfde: finishlijn lag voor de pitbox van Ferrari. Daarop zijn toen de regels aangepast dat je een drive through / stop & go penalty binnen drie ronden moet inlossen. Of er nog andere wijzigingen zijn geweest durf ik niet te zeggen. Maar situatie was dus niet 100% vergelijkbaar en de "binnen drie ronden inlossen" zal in 90% van de gevallen ook een oplossing zijn, zonder nog een regel over niet mogen finishen in de pitstraat.

En klopt dat dat ook Silverstone was. Alleen de oude layout en dus oude pitstraat.
Klopt, met een stop-go straf. Maar ik dacht "ergens" gelezen te hebben dat finishen in de pitsstraat niet meer zou kunnen. Kan me vergissen natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
En toch is het wel humor. De race is eigenlijk geen reet aan, zelfs in het midfield halen ze elkaar nog niet in. 2 ronden voor het einde gebeurt er het een en ander en ineens is het een Interessante race.

Lewis die zegt dat hij heeft moeten pushen. Sky die tijdens de race zegt dat ze lijken te cruisen.
Tja ik denk dat Merc nog zoveel marge heeft maar dat ze zich nu hebben verrekend om maar de motor te sparen.

• JB

JB

Cédric roelt!

DarkFire1985 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:54:
En toch is het wel humor. De race is eigenlijk geen reet aan, zelfs in het midfield halen ze elkaar nog niet in. 2 ronden voor het einde gebeurt er het een en ander en ineens is het een Interessante race.

Lewis die zegt dat hij heeft moeten pushen. Sky die tijdens de race zegt dat ze lijken te cruisen.
Tja ik denk dat Merc nog zoveel marge heeft maar dat ze zich nu hebben verrekend om maar de motor te sparen.
Kortom het komt weer perfect goed uit zodat niemand het meer heeft over het feit dat er na 10 rondjes al een gat van 10 sec was tov P4 en dat BOT ook geen ene reet durft of te vertellen heeft want DRS enabled en warempel BOT zit er al precies meer als een seconde achter. Max kan vervolgens P2 pakken evenals Leclaire op P3 ivm “de onvoorspelbaarheid” welke de F1 zo mooi maakt :z

[Voor 7% gewijzigd door JB op 03-08-2020 00:24]

Mijn boefje is liev!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deed heel veel mensen denken aan Cars:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:31:
Deed heel veel mensen denken aan Cars:

[Twitter]

• Luxicon
Sky Sports over de 'boring' Verstappen race (voordat het leuk werd):

...

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
https://www.skysports.com...ning-carlos-sainz-unhappy
Alleen waarschuwing voor gro.

Waarom was stroll niet ook ui? Die deed het toch ook nog een keer nadat die vlag gezwaaid was?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Ik ben wel benieuwd waar Mario Isola mee komt aan zetten. Het kan toch niet dat in 8 jaar op Silverstone er tot drie keer toe zoveel kapotte banden zijn? Dan wordt er wel gesproken over debris op de baan. Maar volgens Sky heeft Silverstone "The greatest marshells in the whole world" (jip, ik was hun commentaar een beetje beu aan het worden). Dus het kan dan toch niet dat het jaar in jaar uit door debris komt, en andere circuits daar veel minder last van hebben?

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 16:22
RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:19:
Ik ben wel benieuwd waar Mario Isola mee komt aan zetten. Het kan toch niet dat in 8 jaar op Silverstone er tot drie keer toe zoveel kapotte banden zijn? Dan wordt er wel gesproken over debris op de baan. Maar volgens Sky heeft Silverstone "The greatest marshells in the whole world" (jip, ik was hun commentaar een beetje beu aan het worden). Dus het kan dan toch niet dat het jaar in jaar uit door debris komt, en andere circuits daar veel minder last van hebben?
Denk dat het door de voorvleugel van kimi komt.
die heeft er best wel een stuk mee over de grond zitten slepen, om er daarna overheen te rijden.
Als de MERC''s de eerste waren die er overheen gingen, en daarna max (die had ook sneden in zijn banden) en daarna sainz lijkt het me dat het daardoor komt.
Wellicht zal leclerc een net iets andere lijn gehad hebben in een paar bochten iod

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Ik ga nu iets ongelofelijk radicaals zeggen. Ik denk dat Hamilton hier gewoon een punt heeft. :P
De Mercedessen bleven namelijk rustig wegrijden, eerst heel snel om DRS te vermijden en daarna wat langzamer. Op een gegeven moment wil Mercedes alleen die PU terugschakelen, maar daar is Max. Iets dat Honda namelijk wel erg goed voor elkaar heeft is de high power race stand. Ik heb Max niet veel settings horen veranderen. Hij pushte niet echt, maar hij was ook niet langzaam. Als je PU dan maar door kan blijven gaan, dan zet je Mercedes wel wat onder druk. Immers kunnen ze ook niet een gat van dik 20s slaan en een gratis pitstop scoren. Dat ging hier gruwelijk mis voor Bottas en bijna mis voor Hamilton.

Voor al het gedoe over "Mercedes onverslaanbaar" is de realiteit dat Ferrari geïmplodeerd is en RBR op de zaterdagen in kwalificatie, ongeveer net zo snel is als vorig seizoen. Of de RB16 met Max achter het stuur niet een stuk sneller is tijdens de races, tja dat zou ik niet zomaar zeggen. Natuurlijk is ook Mercedes daar beter, maar ik denk dat het gat daar minder dramatisch is.
De Honda PU is idd erg goed tijdens de race, ik meen wel dat de Honda meer verbruikt dan de Mercedes PU en dat ze door de SC's geen brandstof meer hoefde te besparen. Qua koeling doet Honda het wel weer beter.
Ik ben wel benieuwd of RBR deze week de aero nog beter onder de knie krijgt en het gat kan dichten.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Geen beelden volgens mij maar Bottas had bij Ziggo aangegeven het geregeld gebruikt te hebben tijdens de sc.

Volvotips.com

• P.O. Box
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:19:
Maar volgens Sky heeft Silverstone "The greatest marshells in the whole world" (jip, ik was hun commentaar een beetje beu aan het worden). Dus
het kan dan toch niet dat het jaar in jaar uit door debris komt, en andere circuits daar veel minder last van hebben?
bij de crash van Kvyat waren de bezems blijkbaar op en zag je 1 marshall met 1 hand wat grote stukken weghalen. en toen reden ze al een paar rondes achter de sc. wellicht dat er vanwege de corona maatregelen minder level F marshalls waren (vegers). ik vond het er in ieder geval apart uit zien.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Bart-Willem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Geen beelden volgens mij maar Bottas had bij Ziggo aangegeven het geregeld gebruikt te hebben tijdens de sc.
Volgens Mercedes lag het niet aan het DAS-systeem.

"When you grow up your heart dies"

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:49:
Ik ben wel benieuwd of RBR deze week de aero nog beter onder de knie krijgt en het gat kan dichten.
Ik betwijfel of je alleen met wat earo een gat van 1 seconde kan dichten.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

warp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Die seconde gaan ze niet dichten nee maar die 3 a 4 tienden in de race moet te doen zijn lijkt mij.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

P.O. Box schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:23:
wellicht dat er vanwege de corona maatregelen minder level F marshalls waren (vegers). ik vond het er in ieder geval apart uit zien.
Klopt, gaven ze op Sky ook aan. Minder marshells i.v.m. corona

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

warp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Dan schroeft Mercedes hun warp-drive nog een tandje verder open en is dat ook weer teniet gedaan :+

Gewoon kijken en doen alsoft Mercedes niet bestaat, dan zie je nog wel een soort van een race.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dr.lowtune schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

Dan schroeft Mercedes hun warp-drive nog een tandje verder open en is dat ook weer teniet gedaan :+

Gewoon kijken en doen alsoft Mercedes niet bestaat, dan zie je nog wel een soort van een race.
Nouja, ergens gaat dat ding natuurlijk ook gewoon kapot.

• P.O. Box
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:52:
[...]

Klopt, gaven ze op Sky ook aan. Minder marshells i.v.m. corona
Dat maakt het dus niet echt veiliger. Stel dat Lewis, Bottas of Sainz de lekke band op dezelfde plek als Kvyat hadden gehad, en er met hoge snelheid net wat ongelukkiger waren afgeschoten dan Kvyat. Dan was dat indirect de schuld geweest van het gebrek aan marshalls. Lijkt me slecht plan om daar op te bezuinigen.
dr.lowtune schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

ArcticWolf in "[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië"
Als deze uitspraken van Hamilton kloppen dan kunnen ze dus niet de motor open blijven schroeven, omdat die qua "gewoon racen" dus al op maximaal stond. Uiteraard hebben ze dan wel nog de hogere standen om een gat te slaan, Maar dat zullen ze ook niet te vaak kunnen/willen gebruiken.

Zou wel mooi zijn als er weer eens zo'n race komt als Maleisie 2017. Waarbij Hamilton bij de start met twee vingers in de neus weg rijd en na een ronde of 5 Verstappen doodleuk erlangs rijdt. Omdat de race pace van Red Bull toen ook hoger lag en Mercedes dus alleen de eerste rondes hard kon rijden om het gat te slaan, maar Red Bull, toen Mercedes de motor had terug gedraaid, harder ging.

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Tablet, mobiel, PC en fitpc achter TV prima te doen.😋
Dit. Heb een oude pc onder de tv in de kast staan. Browser starten. Fullscreen zetten en genieten maar. Voor de verandering de engelse schreeuwers maar eens vervangen door Olav. Stuk relaxter F1 kijken.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Patrick schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Dit. Heb een oude pc onder de tv in de kast staan. Browser starten. Fullscreen zetten en genieten maar. Voor de verandering de engelse schreeuwers maar eens vervangen door Olav. Stuk relaxter F1 kijken.
Ik vind het commentaar van Sky doorgaans informatiever, maar ze zijn ook wel extreem chauvinistisch. Hoe vaak de marshals langs de baan wel niet een pluim kregen, "British Marshals, the best in the world" enzo... Maar ja, moet je Olav volgend jaar (?) maar eens horen als we eindelijk los mogen op Zandvoort, die blijft ook niet neutraal. Hij kent z'n publiek natuurlijk ook en is gewoon trots.

Voor het kampioenschap is het uitermate pijnlijk dat Bottas precies ter hoogte van de pits ingang zijn lekke band kreeg en dat Hamilton hem precies op zo'n punt kreeg dat Verstappen hem maar tot ~5s kon naderen. Het had allemaal zo anders kunnen lopen en als het andersom was geweest (dus HAM buiten de punten, BOT op hetzelfde punt als HAM nu een lekke band), had VER gewonnen, BOT 2e geweest en HAM geen punten gescoord. Dan ligt het kampioenschap ineens weer open.

Maar laten we eerlijk zijn: Mercedes laat de rest gewoon zien dat ze een beter team zijn. En als we dan dit soort bizarre samenlopen van omstandigheden nodig hebben om het kampioenschap spannend te houden... Ik weet niet, de rest moet gewoon echt beter z'n best gaan doen, in het bijzonder Ferrari en RBR. De excuses zijn onderhand wel op: de een probeert met valsspelen nog wat te winnen, de ander roept iedere keer dat ze er nu echt goed bij staan en vallen dan race 1 al door de mand... Wat dat betreft was het mooi geweest als het anders was gelopen vandaag, want eind van het seizoen zal RBR wel weer aangehaakt zijn.

Het lijkt net alsof simulaties bij RBR niet goed werken, waardoor ze pas tijdens de wintertests betrouwbare feedback krijgen op hun ontwerp. En als dat zo'n complex, extreme rake, etc ontwerp is als ze nu hebben, wil je die feedback eerder. Tijdens het seizoen hebben ze FP1 - FP3, Q en races om real world feedback te verzamelen, dus dan trekken ze bij. Ik ben ervan overtuigd dat RBR moet investeren in betere simulatiesoftware...

[Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 03-08-2020 09:24]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
Klapte zijn aangedreven band maar :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 09:06
Grrrrrene schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ik vind het commentaar van Sky doorgaans informatiever, maar ze zijn ook wel extreem chauvinistisch. Hoe vaak de marshals langs de baan wel niet een pluim kregen, "British Marshals, the best in the world" enzo... Maar ja, moet je Olav volgend jaar (?) maar eens horen als we eindelijk los mogen op Zandvoort, die blijft ook niet neutraal. Hij kent z'n publiek natuurlijk ook en is gewoon trots.

Voor het kampioenschap is het uitermate pijnlijk dat Bottas precies ter hoogte van de pits ingang zijn lekke band kreeg en dat Hamilton hem precies op zo'n punt kreeg dat Verstappen hem maar tot ~5s kon naderen. Het had allemaal zo anders kunnen lopen en als het andersom was geweest (dus HAM buiten de punten, BOT op hetzelfde punt als HAM nu een lekke band), had VER gewonnen, BOT 2e geweest en HAM geen punten gescoord. Dan ligt het kampioenschap ineens weer open.

Maar laten we eerlijk zijn: Mercedes laat de rest gewoon zien dat ze een beter team zijn. En als we dan dit soort bizarre samenlopen van omstandigheden nodig hebben om het kampioenschap spannend te houden... Ik weet niet, de rest moet gewoon echt beter z'n best gaan doen, in het bijzonder Ferrari en RBR. De excuses zijn onderhand wel op: de een probeert met valsspelen nog wat te winnen, de ander roept iedere keer dat ze er nu echt goed bij staan en vallen dan race 1 al door de mand... Wat dat betreft was het mooi geweest als het anders was gelopen vandaag, want eind van het seizoen zal RBR wel weer aangehaakt zijn.

Het lijkt net alsof simulaties bij RBR niet goed werken, waardoor ze pas tijdens de wintertests betrouwbare feedback krijgen op hun ontwerp. En als dat zo'n complex, extreme rake, etc ontwerp is als ze nu hebben, wil je die feedback eerder. Tijdens het seizoen hebben ze FP1 - FP3, Q en races om real world feedback te verzamelen, dus dan trekken ze bij. Ik ben ervan overtuigd dat RBR moet investeren in betere simulatiesoftware...
Wat ik dus niet snap in dit verhaal is dat RBR in 2017 of 2018 (volgens mij '18) ook zei dat ze een inconsistentie hadden tussen de sim data en real life data. Je zou dan toch denken dat ze dat helemaal uitzoeken en zorgen dat ze failsafes oid hebben om dit te voorkomen? Ik snap dat ze al jaar in jaar uit een valse start maken maar dat ze nu in korte tijd twee keer precies dezelfde probleem hebben, vind ik toch wel bijna amateuristisch :/

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

PalingDrone schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Kijk jij voor de einduitslag of voor een leuke race? Ik geniet liever van een goede race en de hele einduitslag boeit mij eigenlijk niet zoveel maar ieder zijn ding natuurlijk.
Sterker nog, van mij mag Hamilton best alles winnen zolang we maar een leuke wedstrijd te zien krijgen.
Een mooie inhaalrace van VER zoals bijvoorbeeld op Interlagos in de regen is toch veel boeiender dan een HAM die voor de 20e of 21e keer wint? Gelukkig hebben we tegenwoordig regisseurs die ook midfieldbattles goed in beeld brengen en een wegsperende Mercedes slechts bij de start, pitstop en finishvlag laten zien.
Mercedes wordt gewoon door hun dominantie steeds minder relevant voor de kijker.
Ja, die doen mee en ze winnen vrijwel alles... boeie.
Zou pas irritant worden wanneer we een groot gedeelte van de race tegen zo'n ster aan zouden moeten kijken, dan haak ik ook af, gelukkig zien we nog best vaak rose, oranje, wit en stieren in beeld en die knokken echt nog wel voor een plekje.

Begin trouwens wel steeds meer te voelen voor het afschaffen van een quali/party mode.
Gewoon kwalificeren met de zelfde settings waarmee je ook gaat racen. Als je ziet dat HAM en BOT tijdens Q met die motor op 110% standaard de front row bezetten en vervolgens makkelijk wegrijden van alle heisa in de rest van het veld... veel leuker om ze eens door het veld te zien ploegen.
Neuh, de einduitslag boeit me ook niet zo. Maar ik denk dat een seizoen waarin er echt gestreden wordt om het kampioenschap gewoon een dimensie toevoegt. Nu is de race zelf af en toe spannend, maar als het echt spannend is in het wdc, dan komt er een hele andere beleving, die verder gaat dan alleen dagsucces. Die extra dimensie wil ik nu eindelijk wel eens meemaken. 2016 was best oké wat dat betreft, maar ik zou graag ook een interteam battle zien, omdat het dan ook nog spannend wordt voor wat betreft de upgrades die teams meenemen die wel of niet werken. Uiteindelijk ben ik natuurlijk ook gisteren weer tevreden gesteld door een belachelijk einde aan een verder bijzonder saaie race. En dat is uiteindelijk waarom ik terug blijf komen. In de race gebeurt vaak wel iets bijzonders waarom het interessant blijft om te volgen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

MikeyMan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Nouja, ergens gaat dat ding natuurlijk ook gewoon kapot.
Ik meen ergens opgevangen te hebben dat ze daar ook juist de RP voor gebruiken: Die staan constant op standje "als-de-wind" om te kijken hoe lang die motor het houdt :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
[...]

Werkt het ook niet vanuit de browser op mobiel? Op iPhone gebruik ik Airplay vanuit Safari direct naar mijn TV. Werkt perfect en je hoeft niet naar Olav en de tranentrekkende tandarts te luisteren... Hoewel die gasten van Sky ook weleens wat neutraler mogen zijn, zij doen het Engelse commentaar, dus luisteren er vooral ook veel niet-Hamilton fans.

En aangezien bovenstaande eigenlijk in het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? topic thuishoort. Ik ben benieuwd wat de teams volgende week anders gaan doen om eventuele banden problemen te voorkomen. Hoewel, als ze op zachter rubber rijden stoppen ze waarschijnlijk sowieso wel 2x en dan is er geen probleem. En als het debris was al helemaal niet.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee