😆 - Denk ook eens om ;)
En volgende week evenveel GP starts als Jos.Bensimpel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
Feitje van de dag:
Door de 2e plaats en fastest lap heeft Max nu precies 1000 carriere punten.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Valt mij regelmatig op bij de highlights die worden geüploadet.Grrrrrene schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Ik vind het commentaar van Sky doorgaans informatiever, maar ze zijn ook wel extreem chauvinistisch. Hoe vaak de marshals langs de baan wel niet een pluim kregen, "British Marshals, the best in the world" enzo... Maar ja, moet je Olav volgend jaar (?) maar eens horen als we eindelijk los mogen op Zandvoort, die blijft ook niet neutraal. Hij kent z'n publiek natuurlijk ook en is gewoon trots.
Snap dat het Engelse commentaar wordt gebruikt, maar heb vaak het idee dat er bij Britse rijders toch wat meelevender wordt gedaan dan bij de anderen. Snap ik vanuit Brits perspectief, maar gebruik dan een neutrale variant voor het internationale publiek.
En dat fake enthousiasm (ofja, zo komt het over in ieder geval) komt mij ook de strot uit inmiddels van Crofty.
[Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 03-08-2020 10:00]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Maar in die bocht is gewoon maar 1 lijn, Magnussen kan niet verdwijnen en de gravelpit induiken lijkt me ook geen strak plan. Dus domme wheel to wheel actie van Albon imho. Waar Gasly te voorzichtig was, is Albon vaak te onbesuisd naar mijn idee.Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:16:
Zie ook hier, hoever Albon daar naast Magnussen rijdt, puur op snelheid. Dit is nog voor het remmen.
[Afbeelding]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Wat hij wel twee keer voor elkaar heeft gekregen is dat Hamilton hem van de baan gekelde en vervolgens zelf geen straf kreeg maar juist HamiltonBansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Maar in die bocht is gewoon maar 1 lijn, Magnussen kan niet verdwijnen en de gravelpit induiken lijkt me ook geen strak plan. Dus domme wheel to wheel actie van Albon imho. Waar Gasly te voorzichtig was, is Albon vaak te onbesuisd naar mijn idee.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Ik vond de regie de gevechten in het middengebied goed oppakken en lieten ze goed zien. Dat is wel eens anders.

Deze week al toch? Als ik het goed heb begrepen staan ze nu beiden op 106 races. In ieder geval werd ook in de persconferentie van donderdag daar naar gevraagd. Maar Max gaf er (voor de bühne) helemaal niks om.YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
En volgende week evenveel GP starts als Jos.
Of is Max of Jos eens een race niet gestart (DNS) waardoor je kunt bediscussiëren of die wel of niet "is gestart". Als in: telt het meedoen aan FPs + Q ook mee of moet je er zijn bij "lights out" op zondag.
Was aantal jaren terug bv toch ook met Alonso, die is toen, in Silverstone IIRC, uitgevallen tijdens formation lap. En later kreeg je dan weer discussie of dat wel/niet meetelde voor het record van aantal gestarte GPs.
Dus vanaf volgende week hoeft de discussie niet meer gevoerd te worden.RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Deze week al toch? Als ik het goed heb begrepen staan ze nu beiden op 106 races. In ieder geval werd ook in de persconferentie van donderdag daar naar gevraagd. Maar Max gaf er (voor de bühne) helemaal niks om.
Of is Max of Jos eens een race niet gestart (DNS) waardoor je kunt bediscussiëren of die wel of niet "is gestart". Als in: telt het meedoen aan FPs + Q ook mee of moet je er zijn bij "lights out" op zondag.
Was aantal jaren terug bv toch ook met Alonso, die is toen, in Silverstone IIRC, uitgevallen tijdens formation lap. En later kreeg je dan weer discussie of dat wel/niet meetelde voor het record van aantal gestarte GPs.
Ze vroegen idd voor de grap of Australie dit jaar ook meetelde bij Max

Jos staat op 107, of 106 afhankelijk van hoe je telt, en Max staat op 106.
PSN
Da's ook wel een mooie ja. Maar zou uiteraard (w.m.b.) niet meetellen omdat er überhaupt niet is gereden, laat staan dat er een race met bijbehorende uitslag was.YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:16:
Ze vroegen idd voor de grap of Australie dit jaar ook meetelde bij Max
Jos dus een DNS. Was al aan het denken bij Max, maar kwam niet verder dan Singapore 2015 waarbij die van de grid af is geduwd... Maar uiteindelijk wel gestart met ronde achterstand.Jos staat op 107, of 106 afhankelijk van hoe je telt, en Max staat op 106.
Of hulk die een extra race zonder podium erbij heeftRobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Da's ook wel een mooie ja. Maar zou uiteraard (w.m.b.) niet meetellen omdat er überhaupt niet is gereden, laat staan dat er een race met bijbehorende uitslag was.
[...]
Jos dus een DNS. Was al aan het denken bij Max, maar kwam niet verder dan Singapore 2015 waarbij die van de grid af is geduwd... Maar uiteindelijk wel gestart met ronde achterstand.

Die stat blijft hem misschien bespaard door de DNS

PSN
De Hulk heeft echt een vloek te pakken ofzo, nouja als die volgende week ook niet kan starten / eruit wordt geduwd door iemand anders / lekke band krijgt op P3. Dan weten we wel dat die vloek echt isYakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Of hulk die een extra race zonder podium erbij heeft![]()
Die stat blijft hem misschien bespaard door de DNS

Hoeveel pech kun je hebben in F1?

😆 - Denk ook eens om ;)
Je zou kunnen zeggen dat iemand het geluk van Hamilton moet balancerenBensimpel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
De Hulk heeft echt een vloek te pakken ofzo, nouja als die volgende week ook niet kan starten / eruit wordt geduwd door iemand anders / lekke band krijgt op P3. Dan weten we wel dat die vloek echt is
Hoeveel pech kun je hebben in F1?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Volgensmij betekent de vlag: oppassen, dat mag je niet meer doen. Bij herhaling kan een straf volgen.Krankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:
Wat vinden van de zwart-witte vlag? Ik ben wel voor het beter handhaven van de track limits, maar weet niet wat voor nut die vlag precies heeft. De ene keer is hij voor de track limits, de andere keer een waarschuwing ivm onsportief rijgedrag. Volgens mij maakt die vlag het alleen maar onnodig ingewikkeld en ik weet ook niet zo goed wat een coureur nou echt met een waarschuwing doet.
Dus lijkt me helemaal niet zo lastig?
"A tale is never so good that ale won't make it better."
Evenveel starts heeft ie nu al hoor. Jos heeft 107 entries en 106 racestarts (1 keer een DNS gehad denk ik?)YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
En volgende week evenveel GP starts als Jos.
Of zich had het ook wel iets om alles terug te lezen ipv tijdens de race met een half oog mee te lezen.
Vooral omdat je al weet wat er gebeurd en jullie op het moment van schrijven nog niet 😂
Ondanks de spanning met de banden (nou ja, het gemis van de spanning in de banden) blijft de crash mij het meest bij.
Dat ging toch vrij hard en ik hield toch mijn adem in. Potverdorie... Wat heeft hij geluk gehad.
Tien jaar geleden hadden we vermoedelijk een andere afloop gehad.
Zie het als een gele kaart, maar dan alleen voor het begrijp. Dus de eerste keer turning under breaking krijg je de vlag, de tweede keer krijg je een straf.Krankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:
Wat vinden van de zwart-witte vlag? Ik ben wel voor het beter handhaven van de track limits, maar weet niet wat voor nut die vlag precies heeft. De ene keer is hij voor de track limits, de andere keer een waarschuwing ivm onsportief rijgedrag. Volgens mij maakt die vlag het alleen maar onnodig ingewikkeld en ik weet ook niet zo goed wat een coureur nou echt met een waarschuwing doet.
Denk dat een coureur dondersgoed weet wat hij fout heeft gedaanKrankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:

Zo niet, dan vraagt hij het de pitwall wel. En die vlag is niet zo moeilijk toch. Dit was een waarschuwing, nog een keer een fout en je krijgt een straf.
De zwart/witte vlag is ook een "waarschuwing", van "doe dat niet meer want anders gaat het naar de stewards". In die zin kan het gebruik dan ook ambigue zijn. Maar in deze tijd kan race control het gewoon aan de team manager uitleggen en kan het via die weg weer naar de courer worden doorgespeeld. Dus gewoon een "we have been given a warning for track limits in turn X" of "for dangerous driving". Hoe ze dat vroeger deden, heb ik geen idee van.Krankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:
In beide gevallen vond ik het nu dan ook goed. Wat Grosjean deed kon ook niet (en ja, dat vond ik ook in Spa 2016 met Verstappen en Ricciardo). Dus zeker waarschuwingswaardig.
En track limits strenger handhaven ben ik ook voor, maar bij X aantal overtredingen meteen een straf kan mogelijk te zwaar zijn. Dus je wilt wel dat dat nog beoordeeld wordt en niet alleen dat het automatisch geregistreerd wordt en een straf uit komt. Als je bv bij de start en aantal SC herstarts met twee, drie breed door de bocht gaat en de buitenste buiten de baan komt is een automatische straf ook weer erg zwaar. Want je gaat niet bewust buiten de baan om sneller te gaan en kans is, in de drukte, juist groter dat je er een plek mee verliest.
Het is gewoon een formele vorm van een waarschuwing. Ik vind het dus wel prima, gewoon een stukje duidelijkheid. Je kunt wel een waarschuwing door de radio geven, met de vlag erbij is de status gelijk helder.Krankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:25:
alles kan off-topic
De zwart / witte vlag is meer een formaliteit. Deze vlag bestaat al decenia, alleen is die lange tijd niet meer gebruikt (in F1?) en heeft Michael Massi hem weer uit de mottenballen gehaald. Zowel de voorgaande jaren, als nu, zal er ook gewoon vanuit race control naar het team worden gecommuniceerd wat er aan de hand is. Meen mij te herinneren dat er ook wel zo nu en dan eens boordradios langs kwamen met "we have been given a warning for...". Alleen is dat nu weer iets formeler door daadwerkelijk de bijbehorende vlag te zwaaien.Krankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:01:
Als ik het goed begrijp gebruiken ze die vlag nu zowel voor de track limits (3x overschreden is vlag), als voor een waarschuwing voor onsportief rijden. Ik vind de vergelijking met een gele kaart ook niet helemaal opgaan want hij wordt niet direct gegeven na de "overtreding," hij verschijnt pas enige tijd later. Dus is vind het een beetje een twijfelachtige oplossing. Volgens mij is een waarschuwing in de vorm van een bericht duidelijker, zowel voor de coureur als voor de kijker.
En toen de zwarte vlag geintroduceerd werd was er natuurlijk nog geen radio verkeer. Dus toen had die wat meer nut, alhoewel je dan ook weer niet duidelijk bij de rijder aan kon geven wat die fout gedaan had. Maar dus alleen "je bent gewaarschuwd".
Edit:
Op aangeven van @Ankona een essentieel woordtje toegevoegd

Wikipedia: Racing flagsKrankenhausen schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:01:
Als ik het goed begrijp gebruiken ze die vlag nu zowel voor de track limits (3x overschreden is vlag), als voor een waarschuwing voor onsportief rijden. Ik vind de vergelijking met een gele kaart ook niet helemaal opgaan want hij wordt niet direct gegeven na de "overtreding," hij verschijnt pas enige tijd later. Dus is vind het een beetje een twijfelachtige oplossing. Volgens mij is een waarschuwing in de vorm van een bericht duidelijker, zowel voor de coureur als voor de kijker.
A diagonally divided black-and-white flag is displayed with a car number to indicate a warning for unsportsmanlike conduct.
PSN
Stuurfoutje Magnussen met een race incidentje als gevolg. En vervolgens krijgt Albon straf. In de zeilwereld zou er een mogelijkheid zijn om dan bij de jury verhaal te halen en kan de uitslag gecorrigeerd worden. Albon lijkt mij gewoon recht te hebben op de punten voor een P5/6.
alles kan off-topic
bij een zwarte vlag hoeft ook de reden etc niet meteen duidelijk te zijn. Dat betekent gewoon meteen naar binnen, einde race. Later hoor je eventueel wel waarom.RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:10:
[...]
De zwarte vlag is meer een formaliteit. Deze vlag bestaat al decenia, alleen is die lange tijd niet meer gebruikt (in F1?) en heeft Michael Massi hem weer uit de mottenballen gehaald. Zowel de voorgaande jaren, als nu, zal er ook gewoon vanuit race control naar het team worden gecommuniceerd wat er aan de hand is. Meen mij te herinneren dat er ook wel zo nu en dan eens boordradios langs kwamen met "we have been given a warning for...". Alleen is dat nu weer iets formeler door daadwerkelijk de bijbehorende vlag te zwaaien.
En toen de zwarte vlag geintroduceerd werd was er natuurlijk nog geen radio verkeer. Dus toen had die wat meer nut, alhoewel je dan ook weer niet duidelijk bij de rijder aan kon geven wat die fout gedaan had. Maar dus alleen "je bent gewaarschuwd".
alles kan off-topic
Wat is dan het verschil met de actie van Hamilton op Albon in Brazilie? Albon maakte daar de fout door de deur open te zetten en Hamilton zette zijn auto ertussen. Hamilton kreeg hier straf voor, dus is het toch ook logisch dat Albon nu een straf kreeg?Ankona schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Is er eigenlijk al een officiële reprimande aan de officials gegeven voor die blunder met Albon?
Stuurfoutje Magnussen met een race incidentje als gevolg. En vervolgens krijgt Albon straf. In de zeilwereld zou er een mogelijkheid zijn om dan bij de jury verhaal te halen en kan de uitslag gecorrigeerd worden. Albon lijkt mij gewoon recht te hebben op de punten voor een P5/6.
Als jij dat zo bekijkt, maar ik zie het zo:demo31051987 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Wat is dan het verschil met de actie van Hamilton op Albon in Brazilie? Albon maakte daar de fout door de deur open te zetten en Hamilton zette zijn auto ertussen. Hamilton kreeg hier straf voor, dus is het toch ook logisch dat Albon nu een straf kreeg?
- Albon zit behoorlijk ver naast Magnussen, die vervolgens Albon afsnijdt.
- Magnussen hoort ruimte te laten aan de binnenzijde, tenzij racen / inhalen verboden is?
- Het is geen bombdive of iets in die richting, Albon heeft de binnenlijn, Magussen de buitenlijn
- Hamilton rijdt tegen Albon aan, ondanks hij alle ruimte ruimte krijgt voor een binnenlijn
[Voor 16% gewijzigd door Luxicon op 03-08-2020 11:44]
...
Ik ben het met je eens dat Albon er goed naast zat, maar de inhalende partij is over het algemeen fout. De inhalende partij moet zeker zijn van de ruimte en dat was in dit geval niet.Luxicon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Als jij dat zo bekijkt, maar ik zie het zo:
- Magnussen hoort ruimte te laten aan de binnenzijde, tenzij racen / inhalen verboden is?
- Het is geen bombdive of iets in die richting, Albon heeft de binnenlijn, Magussen de buitenlijn
- Hamilton rijdt tegen Albon aan, ondanks hij alle ruimte ruimte krijgt voor een binnenlijn
Ja, Magnussen zat verder naar buiten, maar als hij de bocht niet op die manier had genomen, had hij de bocht niet gehaald en sowieso in het grind terecht gekomen.
Maar het is een hele lastige. Ik zie het persoonlijk als race-incident waarbij geen mensen gestraft hadden moeten worden. Maar ik begrijp de keuze van de stewards.
Het enige probleem dat ik mij kan voorstellen, is dat Magnussen de bocht al aansnijdt, terwijl Albon op veel hogere snelheid ernaast komt. Als Magnussen dat doorhad, kon hij denk ik prima de ruimte laten. Ik vermoed dat Magnussen dit niet zag aankomen. Deze situatie komt mij over dat als iemand net voor Maggots & Becketts, er met de auto 80% naast zit, waarna de auto aan de buitenzijde op de racelijn instuurt en de auto ernaast raakt. Al heb je voorafgaand aan M&B een lang recht stuk, dus dan weet je wel dat er iemand zit.demo31051987 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Ik ben het met je eens dat Albon er goed naast zat, maar de inhalende partij is over het algemeen fout. De inhalende partij moet zeker zijn van de ruimte en dat was in dit geval niet.
Ja, Magnussen zat verder naar buiten, maar als hij de bocht niet op die manier had genomen, had hij de bocht niet gehaald en sowieso in het grind terecht gekomen.
Maar het is een hele lastige. Ik zie het persoonlijk als race-incident waarbij geen mensen gestraft hadden moeten worden. Maar ik begrijp de keuze van de stewards.
...
Lando topt het F1-weekendje even af bij de McDonalds. Maar met dat kanon van een McLaren ga je toch gewoon lekker door de McDrive? 😜 pic.twitter.com/uPrqrkpp0z
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 3 augustus 2020
Haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je kunt geen setje standaard richtlijnen op elke bocht loslaten bij inhaal manoeuvres. Als er in een bocht verschillende lijnen mogelijk zijn, dan klopt alles wat je hierboven stelt. Echter is in die laatste bocht maar 1 lijn mogelijk met de snelheid waarmee ze erdoor gaan icm de track positie door de chicane ervoor. De enige manier om daar in te halen (zoals @DaniëlWW2 ook al aangaf) is door zo'n enorme overspeed te hebben dat je voor de bocht eigenlijk al bijna helemaal voorbij de auto zit die je wil inhalen en vervolgens 'm blokkeert in de exit (omdat je eigen exit prut zal zijn als je zo laat remt). Albon zat er niet voorbij en dus had ie het nooit moeten proberen daar. Dus het punt is vooral dat het concept binnenlijn en buitenlijn helemaal niet bestaat voor die bocht. Is geen ruimte voor.Luxicon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Als jij dat zo bekijkt, maar ik zie het zo:
- Waar moet Albon dan heen, ondanks er zo ver naast te kunnen op snelheid. Moet hij dan ook maar langzamer gaan en achteraan sluiten? Teleporteren?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Toch kun je daar denk ik wel met z'n tweeën doorheen, op het einde:Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Je kunt geen setje standaard richtlijnen op elke bocht loslaten bij inhaal manoeuvres. Als er in een bocht verschillende lijnen mogelijk zijn, dan klopt alles wat je hierboven stelt. Echter is in die laatste bocht maar 1 lijn mogelijk met de snelheid waarmee ze erdoor gaan icm de track positie door de chicane ervoor. De enige manier om daar in te halen (zoals @DaniëlWW2 ook al aangaf) is door zo'n enorme overspeed te hebben dat je voor de bocht eigenlijk al bijna helemaal voorbij de auto zit die je wil inhalen en vervolgens 'm blokkeert in de exit (omdat je eigen exit prut zal zijn als je zo laat remt). Albon zat er niet voorbij en dus had ie het nooit moeten proberen daar. Dus het punt is vooral dat het concept binnenlijn en buitenlijn helemaal niet bestaat voor die bocht. Is geen ruimte voor.
...
Hmm ja, het is wel tijdens een tijdperk van de F1 dat de auto's een stuk kleiner waren en minder snelheid hadden. Lastig om de vergelijking te kunnen maken daardoor. Maar goed, ik ben ook maar een leunstoel analist met een flintertje kart ervaringLuxicon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Toch kun je daar denk ik wel met z'n tweeën doorheen, op het einde:
[YouTube: Hamilton vs Massa last corner silverstone 2011]

1. Magnussen verkloot het in de bocht ervoor door over die curbstone te bonken..
2. Het is de openingslap, iedere coureur mag verwachten dat er iemand naast je kan opduiken nádat je een fuckup maakt zoals hij deed in die bocht ervoor..
in mijn optiek dus fout MAG maar op z'n minst een race incident en geen straf nodig geweest..
Dat is precies wat ik bedoelde. Daarom mag de wedstrijdleiding wel stevig aangesproken worden en was de bestraffing gewoon fout. Het is wel een race, geen ceremoniële optocht.D-Ed schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:14:
In heel de Magnussen - Albon discussie lijkt het of veel mensen twee belangrijker dingen vergeten (in mijn optiek dan):
1. Magnussen verkloot het in de bocht ervoor door over die curbstone te bonken..
2. Het is de openingslap, iedere coureur mag verwachten dat er iemand naast je kan opduiken nádat je een fuckup maakt zoals hij deed in die bocht ervoor..
in mijn optiek dus fout MAG maar op z'n minst een race incident en geen straf nodig geweest..
alles kan off-topic
Tja, #1 is zo'n factor die je mijns inziens niet mee kan nemen. Dat zou nog weer een extra factor aan subjectiviteit injecteren in het arbitrale proces (wat is wel of niet een fout).D-Ed schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:14:
In heel de Magnussen - Albon discussie lijkt het of veel mensen twee belangrijker dingen vergeten (in mijn optiek dan):
Voor wat betreft #2 heb je wel gelijk, maar ik denk dat ze de straf vooral hebben gegeven omdat de muur daar heel dichtbij staat en Magnussen het overzicht niet kan hebben en Albon wel. Als Magnussen ervanaf was gekomen met een ritje door de grindbak, was het naar mijn idee inderdaad een race incident geweest.
Het zijn professionele racers en ik kan me niet voorstellen dat die gasten het overzicht kwijtraken in de eerste ronde.. Hij wist dondersgoed dat hij als eerste een fout maakte en wilde die fout koste wat het kost herstellen op 'de Magnussen' manier (nogmaals, zoals ik het zieBansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Tja, #1 is zo'n factor die je mijns inziens niet mee kan nemen. Dat zou nog weer een extra factor aan subjectiviteit injecteren in het arbitrale proces (wat is wel of niet een fout).
Voor wat betreft #2 heb je wel gelijk, maar ik denk dat ze de straf vooral hebben gegeven omdat de muur daar heel dichtbij staat en Magnussen het overzicht niet kan hebben en Albon wel. Als Magnussen ervanaf was gekomen met een ritje door de grindbak, was het naar mijn idee inderdaad een race incident geweest.

In de eerste ronde een fout maken waardoor je snelheid inlevert.... dan weet je dat je rondom je auto's kunt verwachten die je inhalen, tenzij je in een Williams vanaf de laatste rij vertrekt.Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Tja, #1 is zo'n factor die je mijns inziens niet mee kan nemen. Dat zou nog weer een extra factor aan subjectiviteit injecteren in het arbitrale proces (wat is wel of niet een fout).
Van een Albon mag je toch ook niet verwachten dat in de drukte na de start hij ook maar van het gas gaat omdat een auto voor hem een foutje maakt? Eerste twee rondes zijn gewoon schouder aan schouder knokken om een positie en als dat mis gaat zoals gisteren dan is dat een race incident, niet iets wat verwijtbaar is.
alles kan off-topic
Ik zeg ook niet dat Magnussen het goed deed. Het was inderdaad ook geen handige actie van zijn kant. Maar die werd al genoeg gestraft door de directe gevolgen van zijn foutjesD-Ed schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Het zijn professionele racers en ik kan me niet voorstellen dat die gasten het overzicht kwijtraken in de eerste ronde.. Hij wist dondersgoed dat hij als eerste een fout maakte en wilde die fout koste wat het kost herstellen op 'de Magnussen' manier (nogmaals, zoals ik het zie)

In de zeilwereld heb je altijd na een wedstrijd drukte bij de protestcommissie en geeft je met de protestvlag tijdens de wedstrijd al aan wanneer je vind dat er iets onreglementairs gebeurt. Enigszins vergelijkbaar met een teambaas die M. Masi tijdens de race iets doorgeeft. Van die F1 races waarbij we pas na uren de einduitslag te horen krijgen is in de reguliere zeilerij vrij normaal. Zelfs met onderlinge verenigingswedstrijdjes is het nogal gebruikelijk dat er na de finish flink vergaderd moet worden om alle protesten te bespreken. Zoiets wil de F1 zoveel mogelijk voorkomen door het liefst tijdens het tijdslot van de race de definitieve uitslag klaar te hebben vandaar die tijdstraf.Ankona schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Is er eigenlijk al een officiële reprimande aan de officials gegeven voor die blunder met Albon?
Ook tijdens zeilwedstrijden moet je merktekenruimte geven, wat nogal vergelijkbaar is met het ruimte geven bij een bocht in F1. Je mag andere schepen ook niet "wegsnijden" bij het ronden van een boei. Bij de zeil F1, iets als de "America's cup", varen er boten met scheidsrechters rond die alles in de gaten houden en wanneer zij zoiets zien wat niet klopt, al dan niet na een protest van de tegenstander, kunnen zij ter plekke bepalen dat je een strafrondje moet maken, behoorlijk vergelijkbaar met een tijdstraf in de F1. Wanneer je bijvoorbeeld een boei raakt en je merkt dat zelf dan kan je protest achteraf voorkomen door op eigen initiatief alvast zo'n rondje te maken (wat je kan vergelijken met het teruggeven van de plek na bijvoorbeeld onreglementair inhalen), na afloop van de race daarover in protest gaan heeft na zo'n tijdstraf/rondje meestal niet zoveel zin.
Had een race incident moeten zijn.
https://wren.co/join/Devian
Het was erg enthousiast van Albon, maar hij zat er toch echt volledig naast toen ze de apex naderden. Het probleem is dat hij inhield toen hij door had dat MAG hem niet had gezien. Als hij er naast was gebleven, hadden ze gewheelbangd en was er niemand van mening dat ALB wat misdaan had, MAG had gewoon beter in zijn spiegels moeten kijken. Uiteindelijk weet hij als geen ander dat hij een kostbare fout heeft gemaakt de bocht daarvoor en dat ALB er vlak achter zat, al enkele bochten.Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Je kunt geen setje standaard richtlijnen op elke bocht loslaten bij inhaal manoeuvres. Als er in een bocht verschillende lijnen mogelijk zijn, dan klopt alles wat je hierboven stelt. Echter is in die laatste bocht maar 1 lijn mogelijk met de snelheid waarmee ze erdoor gaan icm de track positie door de chicane ervoor. De enige manier om daar in te halen (zoals @DaniëlWW2 ook al aangaf) is door zo'n enorme overspeed te hebben dat je voor de bocht eigenlijk al bijna helemaal voorbij de auto zit die je wil inhalen en vervolgens 'm blokkeert in de exit (omdat je eigen exit prut zal zijn als je zo laat remt). Albon zat er niet voorbij en dus had ie het nooit moeten proberen daar. Dus het punt is vooral dat het concept binnenlijn en buitenlijn helemaal niet bestaat voor die bocht. Is geen ruimte voor.
In het verleden heeft Sky HAM zelfs verdedigd (toen nog tegen Rosberg geloof ik) omdat hij er "a significant part of the car" naast zat. Volledig ernaast moet dan genoeg zijn, maar de regels zijn vloeibaar blijkbaar en worden afhankelijk van het recente verleden, wie de stewards zijn, etc steeds anders ingevuld.
[Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 03-08-2020 12:36]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Precies, daarom vind ik de straf voor Albon ook overbodig.. Incidentje en klaarBansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Ik zeg ook niet dat Magnussen het goed deed. Het was inderdaad ook geen handige actie van zijn kant. Maar die werd al genoeg gestraft door de directe gevolgen van zijn foutjesHet was iig zeer op het randje van beide coureurs (en daardoor er net over) en Magnussen strafte daarbij zichzelf al, vandaar dat het naar mijn idee rechtvaardig is dat Albon er (kunstmatig, dat wel) ook niet zonder kleerscheuren vanaf kwam. Ik heb me vooral op Albon's perspectief gericht tot nu toe.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wat jij aangeeft is niet helemaal wat ik bedoel. In de zeilwedstrijden bestaat er een mogelijkheid om, als je buiten je schuld om een slechte race vaart, een score toebedeeld te krijgen door de jury die meer past bij je prestaties. (Komt zeer zelden voor, maar de mogelijkheid is er)PalingDrone schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:33:
[...]
In de zeilwereld heb je altijd na een wedstrijd drukte bij de protestcommissie en geeft je met de protestvlag tijdens de wedstrijd al aan wanneer je vind dat er iets onreglementairs gebeurt. Enigszins vergelijkbaar met een teambaas die M. Masi tijdens de race iets doorgeeft. Van die F1 races waarbij we pas na uren de einduitslag te horen krijgen is in de reguliere zeilerij vrij normaal. Zelfs met onderlinge verenigingswedstrijdjes is het nogal gebruikelijk dat er na de finish flink vergaderd moet worden om alle protesten te bespreken. Zoiets wil de F1 zoveel mogelijk voorkomen door het liefst tijdens het tijdslot van de race de definitieve uitslag klaar te hebben vandaar die tijdstraf.
Ook tijdens zeilwedstrijden moet je merktekenruimte geven, wat nogal vergelijkbaar is met het ruimte geven bij een bocht in F1. Je mag andere schepen ook niet "wegsnijden" bij het ronden van een boei. Bij de zeil F1, iets als de "America's cup", varen er boten met scheidsrechters rond die alles in de gaten houden en wanneer zij zoiets zien wat niet klopt, al dan niet na een protest van de tegenstander, kunnen zij ter plekke bepalen dat je een strafrondje moet maken, behoorlijk vergelijkbaar met een tijdstraf in de F1. Wanneer je bijvoorbeeld een boei raakt en je merkt dat zelf dan kan je protest achteraf voorkomen door op eigen initiatief alvast zo'n rondje te maken (wat je kan vergelijken met het teruggeven van de plek na bijvoorbeeld onreglementair inhalen), na afloop van de race daarover in protest gaan heeft na zo'n tijdstraf/rondje meestal niet zoveel zin.
Wat betreft het protesteren en straf nemen in het zeilen is het zo dat in de zeilsport de deelnemers zelf de scheidsrechters zijn. Neem je je straf, dan erken je dat je tegenstander gelijk had. Daarmee is het dan afgedaan. Neem je je straf niet en zet de tegenstander het protest door dan zit je na de wedstrijd nog even bij de jury om de tafel. (Inzet is dan een dsq, geen tijdstraf) Overigens komt het protesteren niet zo heel veel voor (beetje per klasse verschillend)
En ook de F1 komt het voor dat na afloop er alsnog straffen uitgedeeld worden en de uitslag aangepast wordt.
alles kan off-topic
ik zie online vergelijkingen met HAM -> Albon van brazilie 2019 en oostenrijk 2020. Maar dat is toch niet te vergelijken?
Brazilië was een divebomb van Hamilton waarbij die er ver achter zat en hij inkwam als een torpedo
Oostenrijk was Albon er al ver voorbij....
Ik denk dat Max gewoon zijn voet op het gas had gehouden en zou denken "fuck it, ik zit hier en ik blijf hier". En dan had die vast geen straf gehad, want "gevecht" om kampioenschap en wheel-to-wheel.
Van wat ik me nog voor de geest kan halen blokte hij redelijk straf BOT (dat zei Mol ook nog). En tja, Bottas en inhalen is nu niet echt iets waar hij bekend om staatWom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:43:
Hoe kan het eigenlijk dat Vettel Bottas achter zich wist te houden? Bottas op veel nieuwe banden in een auto die toch echt wel sneller is. Dat vond ik eigenlijk ook wel opvallend te noemen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |
Bottas kan dan wel goed kwalificeren, het ontbreekt hem een beetje aan racecraft.Wom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:43:
Hoe kan het eigenlijk dat Vettel Bottas achter zich wist te houden? Bottas op veel nieuwe banden in een auto die toch echt wel sneller is. Dat vond ik eigenlijk ook wel opvallend te noemen.
Albon had sowieso nergens heen gekund, remmen of gas bij had in dezelfde crash geresulteerd... vond de straf ook niet terecht en al helemaal niet die 3 strafpuntenWaah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:50:
Ik snap de straf voor Albon ook niet....
ik zie online vergelijkingen met HAM -> Albon van brazilie 2019 en oostenrijk 2020. Maar dat is toch niet te vergelijken?
Brazilië was een divebomb van Hamilton waarbij die er ver achter zat en hij inkwam als een torpedo
Oostenrijk was Albon er al ver voorbij....
Ik denk dat Max gewoon zijn voet op het gas had gehouden en zou denken "fuck it, ik zit hier en ik blijf hier". En dan had die vast geen straf gehad, want "gevecht" om kampioenschap en wheel-to-wheel.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
De baan is ook maar 1 auto breed zeker?ArcticWolf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Albon had sowieso nergens heen gekund, remmen of gas bij had in dezelfde crash geresulteerd... vond de straf ook niet terecht en al helemaal niet die 3 strafpunten![]()
[YouTube: Crash Silverstone 2020 | Alex Albon vs Kevin Magnussen]

...
Magnussen vond van wel

Als je alleen kijkt voor de top 3, dan is dat inderdaad het beeld van de race, maar daarachter gebeurde toch echt nog wel het nodige en waren mooie gevechten te zien.NoFearCreations schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:52:
Mijn relaas van de race was dat ik wakker werd toen Bottas zijn band eraan ging. Vanaf ronde 10 to bijna 50 met m'n ogen dicht gelegen. Volgens mij vond Max het zo ook geen reet aan?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Dat eigenlijk niet eens, maar zelfs het middenveld was niet uitermate boeiend. Ligt er misschien ook aan dat ik Silverstone niet zo'n leuke baan vind.Mugwump schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Als je alleen kijkt voor de top 3, dan is dat inderdaad het beeld van de race, maar daarachter gebeurde toch echt nog wel het nodige en waren mooie gevechten te zien.
"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |
Ja juist, ik las het verkeerd. Magnussen stuurt in alsof hij daar alleen rijdt.

...
Niet helemaal dezelfde crash lijkt me? hij spint er nu flink af doordat die tegen zijn achterband aanremt als het ware. Dat maakt het toch een andere crash.... of die hem op de baan had gehouden? denk het niet.ArcticWolf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Albon had sowieso nergens heen gekund, remmen of gas bij had in dezelfde crash geresulteerd... vond de straf ook niet terecht en al helemaal niet die 3 strafpunten![]()
[YouTube: Crash Silverstone 2020 | Alex Albon vs Kevin Magnussen]
waar had je hem heen willen hebben? rechts is niet zoveel meer.....
EDIT: ah nevermind, je las het verkeerd
En voor mensen die roepen: "Onhandig om het daar te doen, onvervaren bla bla bla". Ik weet 100% zeker dat Max hem ook in dat gat had gegooid.
[Voor 5% gewijzigd door Waah op 03-08-2020 13:03]
Er reed een aardige trein waarbij weinig ingehaald werd. Je zag ook hoelang Grosjean na het overslaan van de pitstop voor locomotief kon spelen.NoFearCreations schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:58:
[...]
Dat eigenlijk niet eens, maar zelfs het middenveld was niet uitermate boeiend. Ligt er misschien ook aan dat ik Silverstone niet zo'n leuke baan vind.
alles kan off-topic
Gewoon, p2 starten, acc en lane keep assist aan en drive to survive kijken maar, toch?warp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Bottas kan dan wel goed kwalificeren, het ontbreekt hem een beetje aan racecraft.
Heb je toch ook geen racecraft voor nodig?

ping 127.212.23.124
Nu ik dit zo terug zie en ook de beelden terug kijk: volgens mij is de grote fout van Albon dat 'ie tijdens de manoeuvre ineens van zijn gas af gaat. Had hij dat niet gedaan dan was er mogelijk wel een aanrijding maar op een totaal andere manier (misschien enkel wheelbangen zelfs).Waah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Niet helemaal dezelfde crash lijkt me? hij spint er nu flink af doordat die tegen zijn achterband aanremt als het ware. Dat maakt het toch een andere crash.... of die hem op de baan had gehouden? denk het niet.
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
waar had je hem heen willen hebben? rechts is niet zoveel meer.....
EDIT: ah nevermind, je las het verkeerd
En voor mensen die roepen: "Onhandig om het daar te doen, onvervaren bla bla bla". Ik weet 100% zeker dat Max hem ook in dat gat had gegooid.
Overigens vond ik dat er nog wel wat ruimte was rechts (halve tot hele band) en dat was genoeg geweest om een klapper te voorkomen. Ook vond ik Magnussen, ongebruikelijk voor hem, wat ruimte geven. In dezelfde wedstrijd heb ik ook andere coureurs op het scherp van de snede zien gaan, zoals bv leclerc. Alleen zorgen die altijd voor een plan b ( van het gas af, voldoende uitloopstroken etc.). Albon niet. Gooit hem er gewoon langs. Ook bij Hamilton. Niet slim.
Daarom, snelle bocht, onbesuisd, denk ik Imho dat 5 seconden gezien de afloop voor magnussen zeer redelijk is.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
https://tweakers.net/i/YT...5bS.png?f=fotoalbum_large
Waar dan? moest die over de curbs? hij zit met zijn rechter wil al maximaal erop. En Magnussen was nog steeds flink aan het insturen hier.... Dus nee, Magnussen gaf geen ruimte.
"Dat is een harde racer die geen gaatje gratis weggeeft."
Dan moet je niet te wijd gaan.....
En bij hamilton was die een straatlengte voor.... wat moet die dan, níét racen?
[Voor 25% gewijzigd door Luxicon op 03-08-2020 13:33]
...

Tot zo ver mijn DAS-systeem: de Dikke Aluhoed Sausduim...

Maar dan is mijn vraag waar moest Magnussen dan heen? Want Albon kwam, zelfs met inhouden al dik op de kerbs terecht bij de exit. Met 2 2020 F1 auto's tegelijk door die bocht is nou eenmaal niet zo simpel.Waah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:21:
@wowly
https://tweakers.net/i/YT...5bS.png?f=fotoalbum_large
Waar dan? moest die over de curbs? hij zit met zijn rechter wil al maximaal erop. En Magnussen was nog steeds flink aan het insturen hier.... Dus nee, Magnussen gaf geen ruimte.
"Dat is een harde racer die geen gaatje gratis weggeeft."
Dan moet je niet te wijd gaan.....
En bij hamilton was die een straatlengte voor.... wat moet die dan, níét racen?
Enige dat ik kan bedenken is dat Magnussen hem gewoonweg niet gezien heeft. Magnussen stuurt namelijk recht op de apex af. En dat iemand daar zelden inhaalt is geen reden om daar geen rekening mee te houden. Je bent een duurbetaalde topcoureur en je hebt spiegels, gebruik ze dan ook.Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Maar dan is mijn vraag waar moest Magnussen dan heen? Want Albon kwam, zelfs met inhouden al dik op de kerbs terecht bij de exit. Met 2 2020 F1 auto's tegelijk door die bocht is nou eenmaal niet zo simpel.

"When you grow up your heart dies"
Dat is wel zo, maar ik denk dat als Magnussen niet op die apex had af gestuurd, hij de bocht niet had gehaald. Kanttekening is natuurlijk wel dat ik geen duurbetaalde topcoureur ben, dus mijn inzicht hierbij is nogal gelimiteerdsjaool schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Enige dat ik kan bedenken is dat Magnussen hem gewoonweg niet gezien heeft. Magnussen stuurt namelijk recht op de apex af. En dat iemand daar zelden inhaalt is geen reden om daar geen rekening mee te houden. Je bent een duurbetaalde topcoureur en je hebt spiegels, gebruik ze dan ook.

Als je ook naar de coureurs ervoor kijkt dan is het overigens heel opvallend dat de enige met een echt afwijkende lijn hier Albon is
[Voor 9% gewijzigd door Bansheeben op 03-08-2020 13:39]
Ik denk dat Albon het vertrouwen in de auto kwijt is, hij komt idd vaak van heel ver en remt dan toch alsnog best vroeg in verhouding met Verstappen bv. Kan best voorstellen dat je het vertrouwen kwijt raakt in een auto als hij zo onstabiel is/was en denk overigens ook dat hij sinds die crash niet met de laatste updates reed (omdat die er gewoon niet meer waren).wowly schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:14:
Mag vs alb: ik vraag mij af in welke mate voorgaande races worden meegenomen bij dit soort situaties. Ik vond Albon de laatste races behoorlijk slecht divebomben. Van te ver komen en je er maar tussen gooien. Helmut vind dat vast prachtig, maar Albon is duidelijk ricciardo niet die veel beter oplijnde, diep uitremde en vervolgens vlot de bocht uittrok. Albon is meer van “zie ik daar in de verte een gaatje?” En hup gooit zijn bolide ertussen... da ga niet werken nie bij Magnussen. Dat is een harde racer die geen gaatje gratis weggeeft. Net zoals Max, en leclerc. Dat kost die rijders wat (namelijk uitvalbeurten), maar zorgt er wel voor dat andere rijders wat terughoudender worden bij hen. Dus onbesuisde actie in een bocht met zo’n hoge snelheid.
Overigens vond ik dat er nog wel wat ruimte was rechts (halve tot hele band) en dat was genoeg geweest om een klapper te voorkomen. Ook vond ik Magnussen, ongebruikelijk voor hem, wat ruimte geven. In dezelfde wedstrijd heb ik ook andere coureurs op het scherp van de snede zien gaan, zoals bv leclerc. Alleen zorgen die altijd voor een plan b ( van het gas af, voldoende uitloopstroken etc.). Albon niet. Gooit hem er gewoon langs. Ook bij Hamilton. Niet slim.
Daarom, snelle bocht, onbesuisd, denk ik Imho dat 5 seconden gezien de afloop voor magnussen zeer redelijk is.
Vond de 3e stint van Albon wel weer erg sterk gereden dus het zit wel in hem.
Het vertrouwen in Hulkenberg lijkt inderdaad niet echt groot.Bart-Willem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:32:
RP hoopt van harte dat Perez volgende week kan racen, beetje rare opmerking ten opzichte van de Hulk eigenlijk.
En ik dacht op Sky gehoord te hebben dat er al beslist was dat Perez sowieso 10 dagen niet mocht deelnemen van de FIA en dus sowieso het volgende event mist
Volgens mij kan je die bocht gewoon wat ruimer nemen, zonder dat je er direct afgaat.Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Maar dan is mijn vraag waar moest Magnussen dan heen? Want Albon kwam, zelfs met inhouden al dik op de kerbs terecht bij de exit. Met 2 2020 F1 auto's tegelijk door die bocht is nou eenmaal niet zo simpel.
YouTube: 2020 British Grand Prix: Lewis Hamilton’s Pole Lap | Pirelli
Hamilton's kwalitficatie. Die houd dezelfde lijn aan als Magnussen... Je hoeft de curbs niet te pakken voor een snelle ronde daar. En als ik naar zijn stuur kijk kan die hem ook nog wel wat wijder pakken als die wil. Ja dan moet je iets liften misschien. Maar dat krijg je als je te laat remt, te wijd gaat en dan een gat laat.
Zie ook hier:
YouTube: 2020 British Grand Prix: Race Highlights
De RP gaat wijd genoeg dat er nog een auto op de curbs naast kan, en nog hoeft die niet heel wijd. IMHO was er dus genoeg ruimte om hem er naast te laten zonder eraf te gaan of zelfs te liften.
Ik denk dat Magnussen hem niet heeft gezien. En als je een fout maakt, lijkt het me dat je dan in de spiegels kijkt wat de mensen achter je doen. Maar dat ben ik, een nobody

[Voor 12% gewijzigd door Waah op 03-08-2020 13:55]
Hij maakt inderdaad een fout, maar hij gaat dus niet te wijd (zit op dezelfde lijn als de rest, behalve Albon). Z'n exit uit de chicane is alleen wat minder dan die van Albon, waardoor Albon de kans krijgt om min of meer langszij te komen. Maar dat maakt nog niet dat ze daar met z'n tweeën met die snelheid in lap 1 (veel understeer door extra gewicht, turbulentie, bandjes niet optimaal) doorheen kunnen. En dat is een inschattingsfout van Albon. Want uiteindelijk neemt hij de beslissing om in het gat te duiken, wat altijd dicht zal gaan. Nu is mijn analyse honger ook wel weer verzadigd overigensWaah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Volgens mij kan je die bocht gewoon wat ruimer nemen, zonder dat je er direct afgaat.
YouTube: 2020 British Grand Prix: Lewis Hamilton’s Pole Lap | Pirelli
Hamilton's kwalitficatie. Die houd dezelfde lijn aan als Magnussen... Je hoeft de curbs niet te pakken voor een snelle ronde daar. En als ik naar zijn stuur kijk kan die hem ook nog wel wat wijder pakken als die wil. Ja dan moet je iets liften misschien. Maar dat krijg je als je te laat remt, te wijd gaat en dan een gat laat.
Ik denk dat Magnussen hem niet heeft gezien. En als je een fout maakt, lijkt het me dat je dan in de spiegels kijkt wat de mensen achter je doen. Maar dat ben ik, een nobody

In dat kader: geruchten gingen dat HULK fysiek niet in staat was om de race te rijden en dat het hydrolisch probleem een leugentje was.Bart-Willem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:32:
Tot zo ver mijn DAS-systeem: de Dikke Aluhoed Sausduim...
/korrelzout
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
RP zit naar het muizengaatje te zoeken: bij de eerste twijfel-test van Perez was het beleid nog 7 dagen quarantaine, en bij de tweede test (1 dag later) was de quarantaine veranderd naar 10 dagen. RP meent dat bij een twijfelachtige eerste test dit gezien moet worden als positief (zou namelijk ook gehanteerd worden door de Britse overheid) en daarom de quarantaine 7 dagen is en niet 10 dagen.Kenhas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Het vertrouwen in Hulkenberg lijkt inderdaad niet echt groot.
En ik dacht op Sky gehoord te hebben dat er al beslist was dat Perez sowieso 10 dagen niet mocht deelnemen van de FIA en dus sowieso het volgende event mist
Ik denk/verwacht echter dat de Britse overheid geen risico's wil nemen gezien de oplevingen overal en dat ze Perez alsnog verplichten om 10 dagen aan te houden.
Niet werkelijk. Toen Bottas weer uit de pits kwam lag Vettel een aardig eindje voor, dat reed ie vrij snel dicht in die laatste 2 ronden. Kreeg één poging om Vetell in te halen, dat was op Hangar Straight in de laatste ronde, hij kon er nog net naast komen maar Vettel kon Stowe beter nemen, en dat was het dan. Bij de eerstvolgende gelegenheid was ie er wel voorbij gegaan, maar die volgde niet meerWom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:43:

Testing, one, two ...
Neverrrrrrr, spierpijn zal hij hebben. Maar ik geloof nooit dat de Hulk een kans laat liggen om in een F1 wagen te racenWom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
In dat kader: geruchten gingen dat HULK fysiek niet in staat was om de race te rijden en dat het hydrolisch probleem een leugentje was.
/korrelzout

Bottas staat op nieuwe, andere banden. Dan heb je vaak een rondje nodig om overal te voelen hoeveel grip er werkelijk is. Het laatste wat je wenst is in de binnankant duiken bij een bocht en dan merken dat je de wagen toch niet voldoende afgeremt krijgt. Dan lig je er alle twee uit met mogelijks nog een straf erbij. Daarnaast had hij welgeteld 1 kans zoals anderen ook al aangehaald hebben.Wom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:43:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Blijkbaar zag Magnussen hem gewoon helemaal niet;Luxicon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:02:
Hier kun je inderdaad goed zien dat je prima een auto breedte vrij kunt laten, en beiden die bocht doorkan. Magnussen knijpt Albon af, zodat er geen baan meer over is om op te rijden.
[Afbeelding]
https://www.gpupdate.net/...-hij-kon-nog-wel-wachten/
Verder best een leuke race met vrij hilarisch einde. Teams kunnen zich gaan beraden op komend weekend.
Hopelijk kan Verstappen de aanval openen op Bottas. Hamilton lijkt weer superieur, qua auto en driving.

Is er al iets bekend van de crash van Kvyat? Genoeg speculatie over een lekke band rechtsachter. Heeft Alpha Tauri of Pirelli daarover nog iets bekend gemaakt?
RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:30:
Is er al iets bekend van de crash van Kvyat? Genoeg speculatie over een lekke band rechtsachter. Heeft Alpha Tauri of Pirelli daarover nog iets bekend gemaakt?
zie deze op reddit langskomen.
lijkt me toch dat band kapot was voor de crash.
(maar kan ook zijn dat hij van zn loopvlak is geschoven door het glijden)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja, maar ik wacht nog op een officiële bevestiging hier van FIA dat de straf terug gedraaid wordt.RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:30:
Hebben jullie nu nog geen genoeg van de Magnussen vs Albon discussie?

...
Dat ziet er erg gedetailleerd uit ja, maar zoals je zegt, ligt de band er af door de schuiver of doordat die al kapot was?basvn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:35:
[...]
[Afbeelding]
zie deze op reddit langskomen.
lijkt me toch dat band kapot was voor de crash.
(maar kan ook zijn dat hij van zn loopvlak is geschoven door het glijden)
Overigens heb ik in de pauze nog een video van FOM gezien met "All the angles", maar die is nu magisch verdwenen van YouTube. Daarin zit ook een onboard van diegene die er achter reed, en er vliegt wel van alles door de lucht. Maar ook daarbij: is dat rubber van rechtsachter? Of is het wat anders?
Gezien het uitbreken van de auto, lijkt het me eerder de band linksachter zijn waar iets mee is gebeurd.RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Dat ziet er erg gedetailleerd uit ja, maar zoals je zegt, ligt de band er af door de schuiver of doordat die al kapot was?
Overigens heb ik in de pauze nog een video van FOM gezien met "All the angles", maar die is nu magisch verdwenen van YouTube. Daarin zit ook een onboard van diegene die er achter reed, en er vliegt wel van alles door de lucht. Maar ook daarbij: is dat rubber van rechtsachter? Of is het wat anders?
Het lijkt net alsof hij linksachter ineens geen tractie heeft en dat de achterkant daardoor uitbreekt.
[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2020 15:03]
PSN
Goed kijken in de replay, je kunt het zien vanaf het moment dat ie spint.
Volgens Kvyat zelf zegt het team dat het buiten zijn schuld om was:RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:30:
I thought it was my fault, as at first I always tend to blame myself, but after reviewing the video we saw that something happened out of my control, so we will need to check all the data to understand what exactly caused the failure. 2/2#F1 #BritishGP 🇬🇧 #DK26 pic.twitter.com/N6KCf2a3mE
— Daniil Kvyat (@kvyatofficial) 2 augustus 2020
Eerst maar eens zien of Perez donderdag negatief test.Bart-Willem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:59:
[...]
RP zit naar het muizengaatje te zoeken: bij de eerste twijfel-test van Perez was het beleid nog 7 dagen quarantaine, en bij de tweede test (1 dag later) was de quarantaine veranderd naar 10 dagen. RP meent dat bij een twijfelachtige eerste test dit gezien moet worden als positief (zou namelijk ook gehanteerd worden door de Britse overheid) en daarom de quarantaine 7 dagen is en niet 10 dagen.
Ik denk/verwacht echter dat de Britse overheid geen risico's wil nemen gezien de oplevingen overal en dat ze Perez alsnog verplichten om 10 dagen aan te houden.
Een meter naar links? Er was zat ruimte aan de linker kant. Mag is gewoon een slechte verliezer dat hij na zijn fout gelijk zo agressief dicht knijpt.Bansheeben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Atlas#22744
Latifi''s snelste ronde, is sneller als die van Vettel

bron
[Voor 20% gewijzigd door basvn op 03-08-2020 15:41]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat is flauw, dat Latifi ook als Vettel gereden heeft...basvn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:39:
funfactmaandag!
[Afbeelding]
Latifi''s snelste ronde, is sneller als die van Vettel
bron
Vanuit de on board van GIO lijkt dat idd het geval te zijn. Maar die ligt er vrij ver achter dus heel duidelijk is dit niet. Je ziet rechtsachter toch wel iets van een wolk en daarna gaat ie meteen linksom. Het lijkt mij iig niet de fout van de rijder zelf, dat leek het op TV ook al niet eigenlijk.AzzKickah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:15:
Rechtsachter ploft.
Goed kijken in de replay, je kunt het zien vanaf het moment dat ie spint.
Testing, one, two ...
Ik bedoelde vanuit het shot van boven. Die band hangt op kwart over 3 op het moment dat ie spint.hardware-lover schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Vanuit de on board van GIO lijkt dat idd het geval te zijn. Maar die ligt er vrij ver achter dus heel duidelijk is dit niet. Je ziet rechtsachter toch wel iets van een wolk en daarna gaat ie meteen linksom. Het lijkt mij iig niet de fout van de rijder zelf, dat leek het op TV ook al niet eigenlijk.
Dat had ik ook zo wel begrepen, ik wilde alleen maar aangeven dat dit vanuit de on board ook het geval leek te zijnAzzKickah schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:01:
[...]
Ik bedoelde vanuit het shot van boven. Die band hangt op kwart over 3 op het moment dat ie spint.

Testing, one, two ...
https://www.formula1.com/...k89xPidk3Bv69d7ra4nT.html
Volgas over het circuit tijdens de race, geen probleem! Cooling down lap naar de pits als de race klaar is "too dangerous stop the car" 2x door het team geroepen, maar HAM reed toch door.
Ik ben zelf van mening dat ELKE coureur doorgereden was in deze situatie, maar elke coureur had ook een penalty moeten krijgen voor het niet pitten met schade aan de wagen. Enige afzwakkende factor is dat het de laatste raceronde was, maar ook dan rijden er nog een 15tal wagens op fullspeed over de baan die last zouden kunnen hebben van een band die eraf vliegt en eventuele brokstukken daarbij. HAM deed ook 0,0 moeite om af te remmen, integendeel, hij was het "stampen" voor zover hij dat kon op 3 goeie banden. Nogmaals, zeer begrijpelijk, maar er zouden m.i. consequenties aan moeten hangen.
LEC kreeg de penalty wel toen hij bewust door reed met schade aan zijn wagen. Dat veroorzaakte uiteindelijk ook schade bij HAM (spiegel eraf). Regels zijn regels?!
Wat je even vergeet is dat wanneer HAM netjes de pits in was gereden hij alsnog de race gewonnen had. Dus voor de uitkomst maakt het niet uit. En er is geen meatball-vlag gezwaaid, dus de stewards hadden hem nog niet verplicht binnen te komen. Ook heeft zijn schade geen schade veroorzaakt aan een andere auto.metallicattim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:15:
Wat vinden we hiervan?
Volgas over het circuit tijdens de race, geen probleem! Cooling down lap naar de pits als de race klaar is "too dangerous stop the car" 2x door het team geroepen, maar HAM reed toch door.
Ik ben zelf van mening dat ELKE coureur doorgereden was in deze situatie, maar elke coureur had ook een penalty moeten krijgen voor het niet pitten met schade aan de wagen. Enige afzwakkende factor is dat het de laatste raceronde was, maar ook dan rijden er nog een 15tal wagens op fullspeed over de baan die last zouden kunnen hebben van een band die eraf vliegt en eventuele brokstukken daarbij. HAM deed ook 0,0 moeite om af te remmen, integendeel, hij was het "stampen" voor zover hij dat kon op 3 goeie banden. Nogmaals, zeer begrijpelijk, maar er zouden m.i. consequenties aan moeten hangen.
LEC kreeg de penalty wel toen hij bewust door reed met schade aan zijn wagen. Dat veroorzaakte uiteindelijk ook schade bij HAM (spiegel eraf). Regels zijn regels?!
Overigens, hoevaak hebben coureurs wel niet bijna een hele ronde doorgereden ná een puncture? Met de befaamde beelden dar de band de vloer en vleugel kapot slaat. Dat wordt in principe ook tot nu toe toegestaan.
Als dit de één na laatste ronde was, dan waa HAM echt wel binnengekomen omdat een nieuwe band halen dan sneller zou zijn. Dit is de laatste ronde, dus kwa veiligheid maakt het vrij weinig uit of hij de pits in rijdt of nog ff 2 bochten naar start/finish rijdt.
En na de finish vlag maakt het sws weinig uit kwa veiligheid (snelheid is bij het gehele veld). Denk dat Bonno vooral zich zorgen maakte over verdere schade aan de auto als je blijft doorrijden. Dat is ook een vorm van to be on the safe side.
[Voor 20% gewijzigd door ND863 op 03-08-2020 16:27]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Niks aan de hand dus.
Je hebt wel enigszins een punt. Persoonlijk vind ik dat er voor de laatste ronde wel wat meer toegestaan mag worden, het levert immers briljante tv op om een beschadigde auto naar de finishline te zien strompelen waarbij iedereen in spanning zit of hij het wel of niet gaat halen. Verplicht de pits in moeten de laatste ronde zou ook zo'n dooddoener geweest zijn en voor de veiligheid boeit het niet want het scheelt 1 of 2 bochten. F1 moet wel een beetje entertainment blijvenmetallicattim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:15:
Wat vinden we hiervan?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ik vind dat hij na de finish gewoon de auto had moeten parkeren, en niet perse nog de uitloopronde extra een keertje het circuit rond had moeten gaan op 3 banden.demo31051987 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Wat je even vergeet is dat wanneer HAM netjes de pits in was gereden hij alsnog de race gewonnen had. Dus voor de uitkomst maakt het niet uit. En er is geen meatball-vlag gezwaaid, dus de stewards hadden hem nog niet verplicht binnen te komen. Ook heeft zijn schade geen schade veroorzaakt aan een andere auto.
Dat hij de race perse uit wil rijden en winnen is prima te begrijpen, maar dan perse nog de hele uitloopronde op 3 banden doen vond ik wat te.
PSN
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.