Toon posts:

[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:
  • 96.916 views

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vind het prima dat hij zo voorzichtig die uitloopronde heeft gemaakt. Wat maakt dat nu uit?

Hij heeft echt niemand daarmee in gevaar gebracht, zo rustig ging het.

Oud Hollands zeuren, daar kunnen we ook wel wat van hier (incluis mezelf hoor soms! ;))

Te koop....

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
albino71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
Ik vind het prima dat hij zo voorzichtig die uitloopronde heeft gemaakt. Wat maakt dat nu uit?

Hij heeft echt niemand daarmee in gevaar gebracht, zo rustig ging het.

Oud Hollands zeuren, daar kunnen we ook wel wat van hier (incluis mezelf hoor soms! ;))
Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Zie Vettel en Stroll toen (weet niet meer wanneer, 2017?).

Denk wel dat stoppen na finish beter was geweest. Maar of het nu echt heel veel uit maakt...

• Alex.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 16:16
Er is ook volgens mij een regel dat je niet via de pit-lane mag finishen als race leader, dus hij moest sowieso over de finish heen met daarna een uitloopronde. Hij had hem wel beter aan de kant kunnen zetten daarna, maar in principe had hij ook genoeg controle door het wiel te blokkeren.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Stroll weer lekker bezig trouwens: YouTube: A Dramatic Finale, Lewis Hamilton's Close Call And The Best Team Rad...

[Voor 48% gewijzigd door Humma Kavula op 03-08-2020 18:27]

Wear Sunscreen!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 16:22

spoiler:
[embed]https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1290327562162515968[/embed]
probeert het social media team van Mercedes het nog of zijn ze echt 100% op meme-tour?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:49:
[Twitter]

spoiler:
probeert het social media team van Mercedes het nog of zijn ze echt 100% op meme-tour?
Totaal niet, constant dit. Daar zijn plekken voor en af en toe mag het wel, maar constant is simpelweg niet toepasselijk voor Mercedes.

Bij Racing Point dachten ze dat ze beter met maximale vleugel konden rijden. Dat zou de reden zijn waarom ze zo onder presteerde. En ik geloof het nog ook. Wederom, je kan wel een auto overtekenen, maar die auto begrijpen...

Banden dan. Tja, kennelijk zijn de teams ver buiten de richtlijnen van Pirelli gegaan en zijn er wel meer auto's geweest die heel wat sneden in de banden hadden. Het lijkt erop dat er een aantal al op de limiet zaten en toen zijn ze door puin van Kimi of Kvyat hun auto gereden en poef. Voor Max was er kennelijk ook heel wat in de banden gevonden.

[Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2020 18:56]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:53:
Bij Racing Point dachten ze dat ze beter met maximale vleugel konden rijden. Dat zou de reden zijn waarom ze zo onder presteerde. En ik geloof het nog ook. Wederom, je kan wel een auto overtekenen, maar die auto begrijpen...
[Embed]

[Afbeelding]
Huh? Ze kunnen toch "gewoon" de vleugel van Mercedes van vorig jaar op Silverstone kopiëren?

Nee, ze begrijpen dan niet de exacte setup met afstelling. Maar iets globaals als een achtervleugel en wel of geen T-wing kun je, in de basis, toch gewoon kopiëren.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

Huh? Ze kunnen toch "gewoon" de vleugel van Mercedes van vorig jaar op Silverstone kopiëren?

Nee, ze begrijpen dan niet de exacte setup met afstelling. Maar iets globaals als een achtervleugel en wel of geen T-wing kun je, in de basis, toch gewoon kopiëren.
Op vrijdag gingen ze hard met deze setup.
Denk dat het zaterdag/zondag te laat was om alles nog om te gooien oid?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ik ga er rustig vanuit dat ze meerdere achtervleugels van Mercedes hebben gekopieerd ja. Ze naar het circuit krijgen is ook geen excuus aangezien ze op een paar minuten van de baan zitten met hun fabriek.

Maar ik zie het nu eigenlijk elke race gebeuren dat ze een auto hebben die heel zou moeten zijn, soms zelfs sneller dan Max in zijn RB16, maar het lukt ze gewoon niet. Nu ook weer. Ze leken snel op vrijdag, maar toen daalde de temperaturen en ergens hebben ze besloten om met te veel vleugel te rijden. Kennelijk werd Stroll door de ene na de andere auto gepasseerd op de rechte stukken. Ondertussen staan ze gewoon vijfde, een punt achter Ferrari in het WCC. Dat is gewoon slecht voor zo'n auto.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Tja, zo zie je maar dat een goede auto ook topcoureurs nodig heeft. Perez heeft tenminste nog zijn bandenbesparing als plus, maar Stroll is het gewoon niet. En zal het ook nooit worden. Geen slechte coureur, maar komt met grote afstand te kort voor de echte top.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +22Henk 'm!
  • Pinned

• Extigo
  • Nu online
Het was toch Kvyat z'n achterband die als eerste er aan ging:

Steam

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:46:
Tja, zo zie je maar dat een goede auto ook tocoureurs nodig heeft. Perez heeft tenminste nog zijn bandenbesparing als plus, maar Stroll is het gewoon niet. En zal het ook nooit worden. Geen slechte coureur, maar komt met grote afstand te kort voor de echte top.
Ik denk dat het probleem niet alleen Stroll is, maar ook het team. Ze hebben een paar moeilijke jaren gehad en opeens hebben ze zo'n auto, maar ze halen het er niet uit. Niet Stroll en Perez ook niet. Silverstone is nota bene echt Mercedes terrein i.p.v. gewoon Mercedes terrein. Het is dat Sainz echt totaal geen geluk heeft, want McLaren had al veel verder voor moeten staan. Die lijken af te stevenen op P3 in het kampioenschap. Immers zal McLaren waarschijnlijk meer kunnen ontwikkelen dan Racing Point.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat het probleem niet alleen Stroll is, maar ook het team. Ze hebben een paar moeilijke jaren gehad en opeens hebben ze zo'n auto, maar ze halen het er niet uit. Niet Stroll en Perez ook niet. Silverstone is nota bene echt Mercedes terrein i.p.v. gewoon Mercedes terrein. Het is dat Sainz echt totaal geen geluk heeft, want McLaren had al veel verder voor moeten staan. Die lijken af te stevenen op P3 in het kampioenschap. Immers zal McLaren waarschijnlijk meer kunnen ontwikkelen dan Racing Point.
Tja, je kunt het huiswerk van de slimste van de klas kopieren, maar als je dan uitleg erover moet geven gaat dat toch niet lukken. Ze hebben een kopietje gemaakt, maar snappen niet hoe hij werkt.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
demo31051987 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
Jup en dat had Olav Mol goed gezien! ook dat het linker voorwiel dan eerst omhoog zou gaan, want dat ging het ook

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
basvn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:49:
[Twitter]

spoiler:
Ben benieuwd of je zo'n tweet naar de FIA mag sturen als bewijs dat HAM/Mercedes nu niet bepaald veilig reed met maar 3 werkende banden... })
Just because you can, doesnt mean you should.

[Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 03-08-2020 20:15]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:59

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

demo31051987 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
Vond het al zo bijzonder dat hij meteen zichzelf de schuld gaf terwijl hij niks deed wat zo'n crash kon veroorzaken :X

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
ArcticWolf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

Vond het al zo bijzonder dat hij meteen zichzelf de schuld gaf terwijl hij niks deed wat zo'n crash kon veroorzaken :X
Als je kijkt naar de onboard lijkt het in eerste instantie alsof de wagen wegspringt omdat hij teveel kerb pakt.
Wellicht dat hij gewoon niet had gevoeld dat de band sprong, en dat de onbalans kwam vanwege de kerb. En boos op zichzelf dat hij de slide niet kon pakken. Hij zegt namelijk ook niks over ene lekke band, het team ook niet. (In de uitgezonden clips iig)

[Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 03-08-2020 20:23]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

Misschien dat ze toch wat feedback van Perez missen in de fp.

alles kan off-topic

• Snowdog
  • Laatst online: 22:38
[...]

Las ook ergens dat ze problemen met ERS/MGU-K hadden, maar het is me niet duidelijk hoeveel daar nou echt van waar is. In de post race interview zegt hij er niks van iig. Dacht zelf tijdens de race dat het zijn banden waren die gewoon op waren, maar het is alsnog wel apart hoe hij ineens de sitting duck was en iedereen er voorbij ging terwijl iedereen wel claimt te hebben geworsteld met de banden. Had helaas Chinees commentaar, dus heb geen idee wat er echt precies speelde, maar kan me voorstellen dat er iig wel iets wat waardoor het voor geen meter meer liep.

Verder denk ik ook weer niet dat de RP zo superieur is aan de rest van de midfield (laat staan op gelijke voet met de RB), dat bewijst deze kwalificatie denk ik wel, als die auto echt zoveel sneller was dan had zelfs een Stroll hem wel gewoon op de 2e startrij gezet. Dat is echter duidelijk niet het geval. Vast wel een goeie auto voor de midfield, maar ik denk dat iedereen na de vorige GP net iets teveel doorgeslagen is.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21

Kan wel eens de boosdoener zijn.

[Voor 64% gewijzigd door Wom op 03-08-2020 21:13]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
Is dit het oude draadje of al het nieuwe draadje?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:41:
[...]

Op vrijdag gingen ze hard met deze setup.
Denk dat het zaterdag/zondag te laat was om alles nog om te gooien oid?
Zondag sowieso, want parc ferme ;) En tussen FP3 en Q is natuurlijk ook tricky. Even een andere afstelling proberen betekent al dat je hem niet meer kunt aanpassen na verlaten pitbox. Laat staan andere achtervleugel nog even voor de Q.

• RobertMe
hoevenpe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:11:
Is dit het oude draadje of al het nieuwe draadje?
GP Groot Brittannië is het oude draadje. Nieuwe draadje is 70e verjaardag GP.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
[...]

De nieuwste boordradio helpt ook weer niet echt mee met mijn beeld van stroll. Dat plus zijn eerste jaren en andere boordradios plus dat hulk er helemaal niet zover vandaan zat..

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Snowdog
Snowhite0901 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:35:
[...]

De nieuwste boordradio helpt ook weer niet echt mee met mijn beeld van stroll. Dat plus zijn eerste jaren en andere boordradios plus dat hulk er helemaal niet zover vandaan zat..
Dat geldt dan net zo goed voor vele andere rijders in F1 (hallo Albon). Stroll rijdt gewoon vrij aardig en doet het tegen Perez, die de Hulk toch aardig kon bijhouden en hem in punten versloeg over hun periode samen, niet slecht. Iedereen grijpt alles altijd maar aan om commentaar te leveren. Ja, het is geen super getalenteerde driver a la Max, Leclerc of Russel, maar hij is ook weer niet zo slecht.

Gewoon aardige veldvulling... Eigenlijk net als de Hulk, die soms wel aardige pace heeft ,maar als het erop aan komt wel een manier vindt om z'n eerste podium weg te gooien.

• RobertMe
Onboard Hamilton terug gekeken (nee, gelukkig niet de hele race :+). In Lufield (lange bocht rechtsaf tussen Wellington Straight en oude pit straight) zie je de streep ontstaan en meld ie de puncture. Als het dus door debris komt dan kan die zijn teamgenoot bedanken, want Räikkönen leek later ontstaan te zijn en van Kvyat kan al helemaal niet.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:12:
Onboard Hamilton terug gekeken (nee, gelukkig niet de hele race :+). In Lufield (lange bocht rechtsaf tussen Wellington Straight en oude pit straight) zie je de streep ontstaan en meld ie de puncture. Als het dus door debris komt dan kan die zijn teamgenoot bedanken, want Räikkönen leek later ontstaan te zijn en van Kvyat kan al helemaal niet.
Lees even mijn eerdere analyses terug. RAI debree.
Zijn voorvleugel ging er voor BOT HAM en SAI incidents af.
1 ronde zelfs voor BOT :z

Bocht 9, 10 en 11

[Voor 7% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2020 22:23]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• RobertMe
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Lees even mijn eerdere analyses terug. RAI debree.
Zijn voorvleugel ging er voor BOT HAM en SAI af
1 ronde zelfs voor BOT :z

Bocht 9, 10 en 11
Maar Hamilton zijn puncture is in T7, als RAI zijn vleugel in T9 kapot ging dan moet dat "terug" over de baan zijn gewaaid van Copse naar Lufield ;)

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

Maar Hamilton zijn puncture is in T7, als RAI zijn vleugel in T9 kapot ging dan moet dat "terug" over de baan zijn gewaaid van Copse naar Lufield ;)
ham ging een ronde later stuk..en niet in 7, lees effe terug
Ik heb gister niet de hele avond alle rijders terug gekeken voor noppes mag ik hopen. Kijk dan ook even naar de vervorming van de binnenste witte ring..

RAI raakte de curbs met zijn FW in 9 en verloor hem in 11
Daar lag dus meuk

[Voor 29% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2020 22:31]

• RobertMe
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

ham ging een ronde later stuk..en niet in 7, lees effe terug
Ik heb gister niet de hele avond alle rijders terug gekeken voor noppes mag ik hopen
Ik heb het net toch zelf gekeken. Op het moment dat ik de streep zie ontstaan, in T7, meld Hamilton het ook op de radio. Lijkt me sterk dat op dat moment of de band nog niet kapot was, of al veel eerder, en het team het niet melde ;)

En ja, Hamilton gaat stuk nadat Raikkonnen stuk ging, en ook nadat Bottas stuk ging. Maar Raikkonnen gaat later (in de ronde) stuk, zoals je zelf zegt: T9 zoiets. De rotzooi die die over de baan zaait zal dus niet terug zijn gewaaid naar T7 (want Raikkonnen is gepit voor nieuwe vleugel, en dat was de enige schade). In andere woorden: als Hamilton zijn band kapot gaat door rotzooi op de baan, dan moet het wel bijna van Bottas zijn: hij is immers de enige die in T7 heeft gereden met een kapotte auto die rotzooi over het circuit zaaide.

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Ik heb het net toch zelf gekeken. Op het moment dat ik de streep zie ontstaan, in T7, meld Hamilton het ook op de radio. Lijkt me sterk dat op dat moment of de band nog niet kapot was, of al veel eerder, en het team het niet melde ;)

En ja, Hamilton gaat stuk nadat Raikkonnen stuk ging, en ook nadat Bottas stuk ging. Maar Raikkonnen gaat later (in de ronde) stuk, zoals je zelf zegt: T9 zoiets. De rotzooi die die over de baan zaait zal dus niet terug zijn gewaaid naar T7 (want Raikkonnen is gepit voor nieuwe vleugel, en dat was de enige schade). In andere woorden: als Hamilton zijn band kapot gaat door rotzooi op de baan, dan moet het wel bijna van Bottas zijn: hij is immers de enige die in T7 heeft gereden met een kapotte auto die rotzooi over het circuit zaaide.
Kijk even de ronde van RAI terug, 9 raakt ie de curbs, en ergens in 11 verliest ie alles links voor (vonken feestje). Straight to pits. De ronde erna BOT stuk in dezelfde bochten, de ronde daarna HAM en SAI.
Toeval?

Let wel op, ik zag afhankelijk van de schaduw ook meer streep op de band links voor, maar heb me uiteindelijk gefocust op de witte ring op de binnenkant linksvoor. zodra die ging "wobbelen": puncture.

[Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2020 22:36]

• Snowdog
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Kijk even de ronde van RAI terug, 9 raakt ie de curbs, en ergens in 11 verliest ie alles links voor (vonken feestje). Straight to pits. De ronde erna BOT stuk in dezelfde bochten, de ronde daarna HAM en SAI.
Toeval?
Nouja, tis wel toeval dat alleen hun er toevallig (w00t) last van hadden dan idd. Heb het verder niet teruggekeken, maar denk dat het zonder onderzoek moeilijk is hier een sluitende conclusie over te trekken.

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:37:
[...]

Nouja, tis wel toeval dat alleen hun er toevallig (w00t) last van hadden dan idd. Heb het verder niet teruggekeken, maar denk dat het zonder onderzoek moeilijk is hier een sluitende conclusie over te trekken.
Zelfs MERC zegt dat het RAI debree is...
just saying..
OOk RBR vond veel spul in hun banden (VER), maar geen poef..

[Voor 7% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2020 22:39]

• RobertMe
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Toeval?
Nee, maar dat is dan debris van Bottas (die schade had door debris van Raikkonen). Dat is wat ik zeg. Hamilton zijn schade is, hoogstwaarschijnlijk, niet (rechtstreeks) afkomstig van de schade van Raikkonen. Maar hoogstwaarschijnlijk van de schade die Bottas oploopt, door de schade van Raikkonen. Als Bottas 4 bochten eerder de band helemaal kapot had gereden kon die de pits in en hadden Hamilton en waarschijnlijk Sainz geen lekke band gehad (van Sainz heb ik niet nagekeken, waar die de lekke band krijgt).

Uiteraard kan het nog altijd dat Raikkonen meer schade aan de auto had en ook na vervangen voorvleugel er nog debris op de baan achter is gebleven. Maar die kans lijkt mij kleiner dan dat het debris is afkomstig van de auto van Bottas die letterlijk de lekke band op start/finish kreeg en dus nog (bijna) hele ronde ermee heeft gereden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Als ie hem door rotzooi van een ander stuk heeft gereden dan mogelijk op de curbs van T6, daar zat ie vol op met zijn linkerwiel en direct daarna loopt de band leeg, al voor bocht 7 dus.

Er werd nog op teruggekomen tijdens de Skypad analyse. Of het troep was of toch bandenstress, u zegt het maar... Bottas en Sainz klaagden vooraf eerder al over vibraties, dus mogelijk was het geen rommel op de baan maar puur de banden zelf.

Testing, one, two ...

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Nee, maar dat is dan debris van Bottas (die schade had door debris van Raikkonen). Dat is wat ik zeg. Hamilton zijn schade is, hoogstwaarschijnlijk, niet (rechtstreeks) afkomstig van de schade van Raikkonen. Maar hoogstwaarschijnlijk van de schade die Bottas oploopt, door de schade van Raikkonen. Als Bottas 4 bochten eerder de band helemaal kapot had gereden kon die de pits in en hadden Hamilton en waarschijnlijk Sainz geen lekke band gehad (van Sainz heb ik niet nagekeken, waar die de lekke band krijgt).

Uiteraard kan het nog altijd dat Raikkonen meer schade aan de auto had en ook na vervangen voorvleugel er nog debris op de baan achter is gebleven. Maar die kans lijkt mij kleiner dan dat het debris is afkomstig van de auto van Bottas die letterlijk de lekke band op start/finish kreeg en dus nog (bijna) hele ronde ermee heeft gereden.
Kijk eens naar de bewuste ronde van RAI, waar hij zijn hele linker kant vd voorvleugel verliest, en zeg me dan dat BOT uiteindelijk de veroorzaker is. :F

• RobertMe
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

just saying..
Natuurlijk zegt Mercedes dat het niet aan hun strategie lag ;) De banden waren sowieso "op" (gold voor iedereen, behalve Grosjean dan), dus een lekke band kan altijd gebeuren. En ik denk niet dat Mercedes perse anderen in de kaart gaat spelen door hardop te zeggen "we fucked up", veel makkelijker om naar iemand anders te wijzen.

Enige die hier dus iets zinvollers over kan zeggen lijkt mij Pirelli (maar die zijn natuurlijk ook niet 100% afhankelijk).

Overigens is het natuurlijk dus wel het meest aannemelijk dat Bottas de lekke band kreeg door debris van Raikkonnen zijn auto, en Hamilton vervolgens van Bottas.

• Snowdog
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

just saying..
Nouja, ik heb moeite daarin te geloven want dan had iedereen er wel last van gehad. Het moet dus wel een combinatie van factoren zijn zou je zeggen. Dat het een rol kan hebben gespeeld, dat zou best kunnen. Ik denk dat iedereen vrijwel dezelfde lijnen rijdt though, dus waarom zij wel en de rest niet? Gewoon pech?

Daarnaast denk ik dat het feit dat iedereen aan het klagen was over de banden wel een rol heeft gespeeld. Een halfgare band naar de filistijnen helpen is vast makkelijker dan een band die nog veel rubber heeft.

Wat de teams verder zeggen is niet zo boeiend, MERC zegt ook elke race dat het weer een enorme strijd is om de race te winnen, maar ik denk dat we allemaal wel weten hoeveel waarde we aan die woorden moeten hechten.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Sainz kreeg hem voor Maggots (10) dacht ik. Dat zag er overigens hetzelfde uit dan bij Hamilton, geen klapper dus maar eerst die wangvervorming.

Testing, one, two ...

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb net de ronde van BOT terug gekeken,

Bij bocht 12 / 13 zegt hij: I do not know what is wrong..
tussen bocht 1 en 2 krijgt hij te horen: puncture left front (maar dan zie je al duidelijk dat de band kadoek is)
Lijkt me toch dat ie in 9/10 iets geraakt heeft als ik de beelden observeer...
I will lay it to rest now..

• Snowdog
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:51:

tussen bocht 1 en 2 krijgt hij te horen: puncture left front (maar dan zie je al duidelijk dat de band kadoek is)
Maar was het voor Hamilton ook niet T7 waar het mis ging? Ik heb t verder absoluut niet bekeken ofzo, puur op basis van wat ik eerder gelezen heb en ik geloof best dat debris een rol kan hebben gespeeld, maar of dat echt zo is... Ik denk dat het te eenvoudig is om dat nu te concluderen?

• RobertMe
ricardo246 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:51:

Maar er is toch ook niemand die ontkent dat de lekke band van Bottas wel/niet ontstaan is door debris van Raikkonen ;) Het lijkt mij alleen sterk dat de lekke band van Hamilton veroorzaakt is door debris van Raikkonen. Veel grotere kans is dan dat het debris van de auto van Bottas was (die dat weer over het circuit heeft gezaaid op basis van een lekke band door debris van Raikkonen).

Maar m.b.t. dan mogelijk 3 punctures bij maggots / becketts / chappel (Kvyat, Bottas en Sainz). Dat zijn natuurlijk allemaal high speed, high G bochten. Dus als ergens de band zoiets heeft van "ja doei, ik ga kapot" is het daar wel. Dus beide opties kunnen, zowel de slijtage, als debris (of een combi, makkelijker kapot door debris doordat band al versleten is). Ook gezien Red Bull inderdaad ook heeft aangegeven dat de banden van Verstappen wat beschadigingen leken te hebben van debris.

Maar Pirelli zal vast nog met een officiële verklaring komen. Maar duidelijk is dat de banden flink versleten waren, maar ook dat Raikkonen debris had gestrooid (vanaf Copse zoiets).

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Maar was het voor Hamilton ook niet T7 waar het mis ging? Ik heb t verder absoluut niet bekeken ofzo, puur op basis van wat ik eerder gelezen heb en ik geloof best dat debris een rol kan hebben gespeeld, maar of dat echt zo is... Ik denk dat het te eenvoudig is om dat nu te concluderen?
Start HAM zijn lap..... (kijk ook zelf even terug, want zelfs met de video's blijft het een educated guess..)

Ham maakt melding van zijn linker voorband net na bocht 6. Ik zie dat de band van HAM langzamer vervormd, dus ik gok dat hij een langzamere puncture heeft. Bocht 6 en 7 zijn de meest langzame combo's, minste druk, daar zou je ook niet verwachten dat je band stuk gaat (en er ligt geen meuk). Er ligt wel meuk van 9 t/m 11, dat blijft mijn usual suspect.

Ook RAI terug gekeken, hij gaat er na bocht 9 af (wijd over de kerbs) en ergens tussen 11 en 12 is het vonken (vleugel weg) en glijdt hij er na 12 af. Ik stel me voor dat als je hele linker voorvleugel er af gaat dat dit echt wel zooi achter laat.
HAM zat op dat moment achter RAI, en die ziet RAI eraf gaan (dus HAM gaat er omheen), BOT niet (die zit achter HAM).

Ook zojuist SAI terug gekeken: tussen 11 en 12 zegt zijn linker voor band poef.
De ene failure gaat rapper dan de andere.. Maar ik blijf erbij dat RAI zijn voorvleugel debet is geweest aan het interessante einde vd GP.

[Voor 24% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2020 23:18]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Ho ping Tung had het voor de wedstrijd al aangegeven. Linksvoor is hier problematisch. Circuit is kloksgewijs dus de meeste bochten zijn rechtsaf (druk op buitenste wiel). Alledrie de banden Die het begaven waren ook linksvoor. Het was gewoon een net te lange stint. De 2e safety car kwam net zo vroeg dat eigenlijk iedereen het ging gokken op wit.

Ik denk niet dat het door debris kwam.

een treffende spreuk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En morgen gaan we hier verder met ronde twee. ;)
[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee