[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 101.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Yup, zou me niks verbazen. Zou me zelfs niks verbazen als Mercedes Q2 op wit doet.

De hitte van volgende week maakt de rode band van volgende week simpelweg onbruikbaar. Maar we gaan het zien.
Het is wel zo dat ze 8 rode banden, 3 gele en 2 witte hebben voor het hele weekend. Dus ze zullen ook wel rood moeten gebruiken.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Yup, zou me niks verbazen. Zou me zelfs niks verbazen als Mercedes Q2 op wit doet.

De hitte van volgende week maakt de rode band van volgende week simpelweg onbruikbaar. Maar we gaan het zien.
Q2 op wit heeft geen zin, want je moet toch minimaal 1 stint op een zachtere compound rijden. Dus Q2 op geel voor de top teams, daarmee de race starten en dan 2 x wit tijdens de race. Probleem is wel dat ze maar 2 witte setjes hebben voor het hele weekend, dus dan kunnen ze deze niet tijdens FP1/2/3 gebruiken of maar heel beperkt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Gio is stout geweest.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJVs7n190Mvp5OSIqrkVZSIs5r4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6MTl4crQTdEiNdSmY0xAdJH.png?f=fotoalbum_large

alleen staat er op de uitslag, dat die 5sec heeft vanwege een collision.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyOaTm44TcSUFufNEpdo-c8M3O4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/leghuwswhhO0Fc5VNVBblTto.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door demonic op 02-08-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
PatrickC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Q2 op wit heeft geen zin, want je moet toch minimaal 1 stint op een zachtere compound rijden. Dus Q2 op geel voor de top teams, daarmee de race starten en dan 2 x wit tijdens de race. Probleem is wel dat ze maar 2 witte setjes hebben voor het hele weekend, dus dan kunnen ze deze niet tijdens FP1/2/3 gebruiken of maar heel beperkt.
Tsja, ik verwacht hier eigenlijk gewoon dat de strategieën daarmee wit-wit-geel, geel-wit-wit worden.
Als je maar kan voorkomen dat je rood moet gebruiken in de race. Voordeel van Q2 op wit is dat je langer door kunt rijden en dus potentieel minder verkeer hebt na een stop. (Voor zover Mercedes en Verstappen dat hebben :+)
thealterego1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Het is wel zo dat ze 8 rode banden, 3 gele en 2 witte hebben voor het hele weekend. Dus ze zullen ook wel rood moeten gebruiken.
De rode zullen ze in de VT's gewoon op gaan maken denk ik. Heb je in de race echt niks aan.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 02-08-2020 18:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Aparte race weer.

Ik baal alleen wel voor het kampioenschap. Bottas raakt 25 punten op Hamilton kwijt (nu 30 punten achterstand) en Verstappen staat er nu 38 achter.

Ook hier zie je weer Hamilton zo'n puncture krijgen, maar met veel geluk bij een ongeluk toch gewoon de race uit kunnen rijden met genoeg voorsprong, omdat ook net toevallig Verstappen is gaan pitten. Bottas krijgt de puncture weer op het meest ongelukkige moment en zoals gezegd is Verstappen dus te ver om nog wat te kunnen doen.

Let maar op: hier is het kampioenschap bepaald en niemand die lucky boy Lewis nog in gaat halen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Martinspire schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:00:
Aparte race weer.

Ik baal alleen wel voor het kampioenschap. Bottas raakt 25 punten op Hamilton kwijt (nu 30 punten achterstand) en Verstappen staat er nu 38 achter.

Ook hier zie je weer Hamilton zo'n puncture krijgen, maar met veel geluk bij een ongeluk toch gewoon de race uit kunnen rijden met genoeg voorsprong, omdat ook net toevallig Verstappen is gaan pitten. Bottas krijgt de puncture weer op het meest ongelukkige moment en zoals gezegd is Verstappen dus te ver om nog wat te kunnen doen.

Let maar op: hier is het kampioenschap bepaald en niemand die lucky boy Lewis nog in gaat halen.
Tsja, Mercedes is gewoon weg te snel om Verstappen als serieuze titelkandidaat te beschouwen. Hij mag juist van geluk spreken dat Bottas genoeg pech heeft om voor hem te eindigen. Verstappen heeft misschien wel een lekke band voorkomen door te gaan pitten. Dan was het juist een mastermove. Niemand die het weet. Maar hij had wel sneeën in z'n band en ging daarom pitten.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

pro_6or

amateur_60r

GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:32:
Die barvrouw daarachter bij Ziggo blijft maar glazen schoonmaken van publiek dat er niet is.. :')
Continu hetzelfde glas blinkender maken zeker
Format.

En die Rutjes lust ze wel. Komt vaak al beschonken bij de kapper aan volgens mij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:02:
[...]

Tsja, Mercedes is gewoon weg te snel om Verstappen als serieuze titelkandidaat te beschouwen. Hij mag juist van geluk spreken dat Bottas genoeg pech heeft om voor hem te eindigen. Verstappen heeft misschien wel een lekke band voorkomen door te gaan pitten. Dan was het juist een mastermove. Niemand die het weet. Maar hij had wel sneeën in z'n band en ging daarom pitten.
Ja nee dat Verstappen voor Bottas kwam is natuurlijk leuk vandaag, maar ik bedoel meer het grote gemis aan punten. 3e was al een stuk beter geweest. Als Bottas op hetzelfde punt als Hamilton zijn puncture had gehad, was ie echt niet buiten de punten gevallen. Wel achter Verstappen, maar dan bv P5 of zo. Niet helemaal waardeloos.

Maar liever had ik Bottas of Verstappen zien winnen, de ander op P2 en Hamilton ergens anders, zodat het kampioenschap nog spannend is. Maar het lijkt erop dat Bottas weer alle pech heeft waar Hamilton weer overal mee weg komt. Zelfs zijn meest slechte weekend in jaren (de eerste race dit jaar) is al weer helemaal gecompenseerd, omdat Bottas dus weer meer pech heeft + gewoon niet de pace lijkt te hebben die nodig is.

Overigens vond ik Bottas vandaag beter dan andere races, kon Hamilton nog prima volgen en zat er een keer normaal bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
GAIAjohan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Tsja, ik verwacht hier eigenlijk gewoon dat de strategieën daarmee wit-wit-geel, geel-wit-wit worden.
Als je maar kan voorkomen dat je rood moet gebruiken in de race. Voordeel van Q2 op wit is dat je langer door kunt rijden en dus potentieel minder verkeer hebt na een stop. (Voor zover Mercedes en Verstappen dat hebben :+)
Wit-wit-geel zou inderdaad wel eens de betere strategie kunnen zijn. Dan rijd je op de gele met het minste benzine aan boord. Maar dan moet je wel zuinig zijn op je witte bandjes het hele weekend met maar 2 setjes. Een kwalificatie ronde vergt behoorlijk wat van een band, dus die eerste witte zal dan minder lang meegaan, ook nog eens omdat ze dan aan het begin van de race het zwaarste zijn.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is er eigenlijk nog een kans dat Hamilton een penalty krijgt vanwege slijtage aan de vloer, onnodig door blijven rijden met kapotte auto of iets dergelijks? Ik weet dat Rosberg in 2016 ook niet is bestraft destijds met zijn kapotte vleugel aan de finish (wel een penalty voor de aanrijding met Hamilton toen), maar wellicht is er wat veranderd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:53
Een vraag: kan er nog protest worden aangetekend mbt het MAG-ALB incident? Zo ja, als die straf ongedaan gemaakt worden? Zou dat dan 5 min seconden kunnen opleveren?

Vind die straf zoooo onterecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Martinspire schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Ja nee dat Verstappen voor Bottas kwam is natuurlijk leuk vandaag, maar ik bedoel meer het grote gemis aan punten. 3e was al een stuk beter geweest. Als Bottas op hetzelfde punt als Hamilton zijn puncture had gehad, was ie echt niet buiten de punten gevallen. Wel achter Verstappen, maar dan bv P5 of zo. Niet helemaal waardeloos.

Maar liever had ik Bottas of Verstappen zien winnen, de ander op P2 en Hamilton ergens anders, zodat het kampioenschap nog spannend is. Maar het lijkt erop dat Bottas weer alle pech heeft waar Hamilton weer overal mee weg komt. Zelfs zijn meest slechte weekend in jaren (de eerste race dit jaar) is al weer helemaal gecompenseerd, omdat Bottas dus weer meer pech heeft + gewoon niet de pace lijkt te hebben die nodig is.

Overigens vond ik Bottas vandaag beter dan andere races, kon Hamilton nog prima volgen en zat er een keer normaal bij.
Ja, zo, precies. Het had ook gescheeld als Albon niet aangetikt werd door Hamilton. En als Verstappen geen pech had in Oostenrijk. Maarja.. Bottas zie ik het Hamilton niet moeilijk maken, dus die punten mogen van mij wel naar Verstappen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar ik ben wel benieuwd wat de verklaring gaat zijn. Linksvoor slijt hier natuurlijk enorm omdat de baan zo snel is, maar ik vraag me af of het puin van Kimi of Kvyat was of misschien toch dat Mercedes meer energie in die banden pompt omdat ze nu eenmaal sneller gaan. Ook vraag ik me af wat er met Sainz is gebeurd en natuurlijk is er ook nog Kvyat waar ook iets leek te ontploffen voordat hij zo keihard de muur in ging.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:07:
Een vraag: kan er nog protest worden aangetekend mbt het MAG-ALB incident? Zo ja, als die straf ongedaan gemaakt worden? Zou dat dan 5 min seconden kunnen opleveren?

Vind die straf zoooo onterecht...
Tegen tijdstraffen kan je niet in beroep.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
redfoxert schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:08:
[...]

Tegen tijdstraffen kan je niet in beroep.
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Aparte race weer.

De beste driver/car combi heeft gewonnen. Je noemt het geluk dat ie finisht met een lekke band, geen pech dat ie een lekke band heeft. Dat ligt toch meer voor de hand, zeker als het schade door restjes vleugel geweest blijkt te zijn.

Toch jammer dat er hier zo veel gezeken wordt op een driver die al jaren het beste resultaat laat zien. Ik zie het ook liever anders, maar het is wat het is. Dan maar genieten van het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

De straf was wel harsh, maar het gat was er ook niet, hij is vorige race een paar keer weggekomen met hem er maar in duwen, nu dus niet. Ze rekenen ook mee dat je de ander zijn race beëindigd, is het alleen een beetje scha en kunnen beide door dan was het ok geweest.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luxicon
pro_6or schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:10:
De straf was wel harsh, maar het gat was er ook niet, hij is vorige race een paar keer weggekomen met hem er maar in duwen, nu dus niet. Ze rekenen ook mee dat je de ander zijn race beëindigd, is het alleen een beetje scha en kunnen beide door dan was het ok geweest.
Volgens mij was het gat er juist wel. Albon zet de auto er naast op snelheid, niet door te bombdiven. Vervolgens remt Albon, zodat hij niet tever naar buiten komt tijdens het insturen, en zodoende ruimte creëert voor Magnussen om een buitenlijn te nemen. Vervolgens stuur Magnussen in, terwijl Albon daar zit. Naar mijn mening let Magnussen niet op, zijn fout.

[Streamable: Replay 2020-08-02 14-16-21]

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 18:14 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Magnussen zet zich zo in die positie neer. Als Albon gewoon in de bocht bleef hangen en niet lifte, dan zou het nog overduidelijker de fout van Magnussen zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bundin schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

De beste driver/car combi heeft gewonnen. Je noemt het geluk dat ie finisht met een lekke band, geen pech dat ie een lekke band heeft. Dat ligt toch meer voor de hand, zeker als het schade door restjes vleugel geweest blijkt te zijn.

Toch jammer dat er hier zo veel gezeken wordt op een driver die al jaren het beste resultaat laat zien. Ik zie het ook liever anders, maar het is wat het is. Dan maar genieten van het middenveld.
Ik bedoel het ook vanuit het perspectief van een interesssant kampioenschap. Als Hamilton straks 100 punten voor staat en de strijd al in Monza beslist wordt, dan valt voor mij een deel van de lol weg. Ja hij heeft het nu weer goed voor elkaar en zijn team ook vooral, maar ik wil wel een beetje strijd zien in plaats van elke keer op p1 parkeren en weinig tot geen tegenstand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42
Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

Volgens mij was het gat er juist wel. Albon zet de auto er naast op snelheid, niet door te bombdiven. Vervolgens remt Albon, zodat hij niet tever naar buiten komt tijdens het insturen, en zodoende ruimte creëert voor Magnussen om een buitenlijn te nemen. Vervolgens stuur Magnussen in, terwijl Albon daar zit. Naar mijn mening let Magnussen niet op, zijn fout.
Ik vind het eigenlijk wel enigszins vergelijkbaar met de Hamilton - Albon spin in Brazilie. Daar liet Albon een gat vallen en dacht Lewis daar even in te kruipen, terwijl dat niet kon. Hier deed Albon ongeveer hetzelfde bij Magnussen op een plek waar je eigenlijk niet kan inhalen.

Behalve ervoor gaan deed Albon eigenlijk weinig fout, hij was duidelijk niet degene die tegen Magnussen aanreed, maar goed, dat doet er niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Martinspire schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Ik bedoel het ook vanuit het perspectief van een interesssant kampioenschap. Als Hamilton straks 100 punten voor staat en de strijd al in Monza beslist wordt, dan valt voor mij een deel van de lol weg.
Hoezo? Dan is het namelijk "gloves off" want er is geen rijder meer die kampioen kan worden en dus mogelijk (nadruk) meer jongens die het randje van normaal rijden gaan opzoeken?

Niet dat destruction derby moet worden maar iets harder een auto laten staan of ernaast zetten; yes please.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Indd. Het gat sloot heel snel. Dan moet je er goed naast zitten voordat het gat sluit. Deed me beetje denken aan HAM op ALB in Brazilië en LEC op VET in Oostenrijk.
Of zoals ze op Sky zeggen “Albon puts too mich faith in the other driver”. In Hongarije werkte het nét (GRO), en nu met MAG werkt het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luxicon
Zie ook hier, hoever Albon daar naast Magnussen rijdt, puur op snelheid. Dit is nog voor het remmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDWLYnQrOdqKZS5sBLtsMiePF7c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8PC2eH04H8KiFFIVKHv5yjpH.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 18:16 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

Magnussen zet zich zo in die positie neer. Als Albon gewoon in de bocht bleef hangen en niet lifte, dan zou het nog overduidelijker de fout van Magnussen zijn geweest.
Hij liftte omdat magnussen de deur dicht gooide. Daar kon je ook al wel aan zien dat het geen goede poging was. Net niet. Ik snap het wel, magnussen ging in de fout de bocht er voor. Maar Magnussen is en “harter hund”. Het zit Albon dit weekend niet mee.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:16:
Zie ook hier, hoever Albon daar naast Magnussen rijdt, puur op snelheid. Dit is nog voor het remmen.
[Afbeelding]
Zolang je er niet naast zit of voorbij bent en/of niet de race-lijn hebt, ben je fout. Klaar.

Dit soort plaatjes praten de aktie & straf gewoon 10x niet goed, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
pro_6or schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Hij liftte omdat magnussen de deur dicht gooide. Daar kon je ook al wel aan zien dat het geen goede poging was. Net niet. Ik snap het wel, magnussen ging in de fout de bocht er voor. Maar Magnussen is en “harter hund”. Het zit Albon dit weekend niet mee.
Verder denk ik ook dat het logisch is om te liften. Als je volle bak die bocht neemt, dan komt je heel wijdt uit, vooral als je zo scherp in moet sturen. Waardoor hij vervolgens Magnussen er helemaal naast drukt of what else. Magnussen hoort een wijdere lijn te nemen / meer ruimte vrij te laten voor de auto naast hem.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
pro_6or schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Albon zat er ook vol naast. Voorwiel naast voorwiel. En dan komt Magnussen binnen zonder ruimte te laten voor Albon. Dan MOET Albon wel liften, half in de hoop dat er geen contact is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Edd

Iets moet je ze toch toegeven.. Ze zijn consequent.. Had ik niet verwacht ;)

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Albon zat er ook vol naast. Voorwiel naast voorwiel.
BS!!!

[YouTube: KEVIN MAGNUSSEN and ALEXANDER ALBON CRASH GP GREAT BRITAIN 2020]

Wijs maar aan; waar zit het voorwiel tot op de millimeter op gelijke hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:07:
Maar ik ben wel benieuwd wat de verklaring gaat zijn. Linksvoor slijt hier natuurlijk enorm omdat de baan zo snel is, maar ik vraag me af of het puin van Kimi of Kvyat was of misschien toch dat Mercedes meer energie in die banden pompt omdat ze nu eenmaal sneller gaan. Ook vraag ik me af wat er met Sainz is gebeurd en natuurlijk is er ook nog Kvyat waar ook iets leek te ontploffen voordat hij zo keihard de muur in ging.
Je kunt in de replay wel zien dat z'n rechterachterband al op half 7 hangt terwijl hij richting de muur spint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Verder denk ik ook dat het logisch is om te liften. Als je volle bak die bocht neemt, dan komt je heel wijdt uit, vooral als je zo scherp in moet sturen. Waardoor hij vervolgens Magnussen er helemaal naast drukt of what else. Magnussen hoort een wijdere lijn te nemen / meer ruimte vrij te laten voor de auto naast hem.
Stewards say No. Ik heb je geprobeerd duidelijk te maken waarom. Magnussen had dat kunnen doen, maar zoals gezegd, die “killed” nog liever een ander zoals hij ooit zei in Baku. Nu dan zichzelf maar ja, hij “had” de bocht. First lap incident (nog net) maar al uit de eerste start melee en zoals gezegd, hij viel uit, een zware botsing dus. Max had dat ook ooit met een relatief licht tikje op Ricciardo in Hongarije.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Hoezo? Dan is het namelijk "gloves off" want er is geen rijder meer die kampioen kan worden en dus mogelijk (nadruk) meer jongens die het randje van normaal rijden gaan opzoeken?

Niet dat destruction derby moet worden maar iets harder een auto laten staan of ernaast zetten; yes please.
Het zal best hoor, maar hoever moet je er dan in vredesnaam naast zitten, voordat je het 'recht' hebt om daar te rijden? Het is al lastig inhalen met F1 auto's, maar dan mag je dit dus niet doen? Ik vind het nogal vreemd. Het is niet eens bombdiven. Ook dat gebeurd (dus ertussen duiken tijdens het inremmen). Ook dan let je op met insturen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTnO9mBOKozeSfBu6HjbrntZUQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RqmUdfacik6EfCbcOeUsvxeL.png?f=user_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
Edd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:20:
Iets moet je ze toch toegeven.. Ze zijn consequent.. Had ik niet verwacht ;)

[Twitter]
Als je het doe moet je het goed doen. En fransen zijn goed in protesteren. Het valt mij nog mee dat ze niet een paar boze wijnboeren de toegang tor de RP frabriek hebben laten blokkeren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
hoevenpe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Kan je niet herinneren dat het zo eendimensionaal was als dit seizoen, er gebeurde altijd wel wat aan de kop van het veld al was het maar omdat de beste wagens soms uitvielen.

Mercedes kan races op 90% rijden en daardoor is motorische betrouwbaarheid vrijwel geen factor meer. Hun autos vallen normaliter niet uit omdat ze niet op de limiet rijden zoals de anderen wel doen.
Jullie verheerlijken het verleden, ik kan me veel zondagmiddagddutjes herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:21:
[...]

BS!!!

[YouTube: KEVIN MAGNUSSEN and ALEXANDER ALBON CRASH GP GREAT BRITAIN 2020]

Wijs maar aan; waar zit het voorwiel tot op de millimeter op gelijke hoogte?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeaNDLlbf5RplfPfy5Mz9XxH7ds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OSvOJ34yU2ayXILF5vkYf2ks.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn inziens er gewoon naast hoor. De voorwiel van Albon zit gewoon naast de voorwiel van Magnussen. Welliswaar het voorste gedeelte tov het achterstegedeelte, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Het zal best hoor, maar hoever moet je er dan vredesnaam naast zitten, voordat je het 'recht' hebt om daar te rijden?
Lees alsjeblieft eens de regelgeving.

Als je niet de race-lijn hebt en je wil bewijzen dat je inhaalt voordat de eerstvolgende veilige stuurbeweging er moet komen (voor een bocht), dan moet de inhaler minstens exact naast de tegenstander rijden of er 1mm "voor" liggen.

Albon zit er, give or take, 1 band achter? Centimeter of 40 minstens.

Geldt ook voor @Sir_Lion dus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

[Afbeelding]

Dit is mijn inziens er gewoon naast hoor. De voorwiel van Albon zit gewoon naast de voorwiel van Magnussen. Welliswaar het voorste gedeelte tov het achterstegedeelte, maar dan nog.
Nou dat is wel heel erg wishful thinking. Albon's voorwiel zit naast de bargeboards.

Maar dan nog. Het is belachelijk dat Albon schijnbaar had moeten liften omdat Magnussen z'n auto te hard over de kerbs knalt.

Magnussen had meer ruimte moeten laten. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik snap dat jullie het jammer vinden, ik ook, maar ik dacht al dat er een straf zou komen. En de stewards hebben aldus beslist. Book closed.

Albon moet de moed erin houden. Dit weekend zat het tegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat Schumacher ooit gediskwalificeerd is omdat de plank onder de wagen te ver was afgesleten, is er geen kans dat dit bij Hamilton ook het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

[Afbeelding]

Zo werkt racen niet. In deze situatie is elke stuurbeweging die MAG maakt leidend en daarmee kan MAG dingen afdwingen. Albon kan niks, behalve hopen dat MAG ruimte _maakt_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Ach, gezien zijn zeer slecht weekend kan Albon nog van geluk spreken dat die plek 8 heeft weten te behalen. Het zat hem niet mee met de straf inderdaad maar hij heeft zelf tijdens de quali al zoveel laten liggen.

Daarnaast, als de Alpha Tauri van dit jaar, de RB van vorig jaar is dan lijkt het alleen alsof Gasly beter is geworden en is het Max die gewoon meer uit die auto weet te halen (immers was de RB van dit jaar langzamer in de quali dan die van vorig jaar). Ik zet Gasly en Albon gelijk naast elkaar qua kunnen en is mijn persoonlijke hoop dat Vettel nog bij RBR terug komt. Dan kan hij of wat betekenen voor het team, of laten zien dat Verstappen echt veel beter is dan andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pilskes schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:31:
Ik kan me herinneren dat Schumacher ooit gediskwalificeerd is omdat de plank onder de wagen te ver was afgesleten, is er geen kans dat dit bij Hamilton ook het geval is?
Dat weet ik nog goed: Schumacher die @ Spa '94 spinde en daarbij dat stuk bordkarton onderop de bodemplaat aan gort reed, waardoor Jos Verstappen alsnog (achteraf) op het podium belandde. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

pilskes schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:31:
Titanium skidpads. Denk het niet. Hij had wellicht een meatball moeten krijgen. Maar dan had hij denk ik nog in de pits kunnen finishen?

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:25:
[...]

Lees alsjeblieft eens de regelgeving.

Als je niet de race-lijn hebt en je wil bewijzen dat je inhaalt voordat de eerstvolgende veilige stuurbeweging er moet komen (voor een bocht), dan moet de inhaler minstens exact naast de tegenstander rijden of er 1mm "voor" liggen.

Albon zit er, give or take, 1 band achter? Centimeter of 40 minstens.

Geldt ook voor @Sir_Lion dus
Haha, meen je dat nou echt? Moet je er zover naast zitten? Anders mag je niet met 2 man de bocht door? Volgens mij wordt die regel dan heel erg vaak overtreden. Maar goed, ik zal erop letten bij de volgende inhaal acties die nog gaan komen. Of ze er dus compleet naast zitten, tot op de millimeter. En anders dus een penalty moet krijgen, als diegene niet heel hard op de rem trapt en achteraan sluit. :)

Kijk, ik kan mij voorstellen als je neus net naast de voorligger zit, je op moet passen. Maar Albon zit er nagenoeg compleet naast. Als je aan de regel wil voldoen, zou hij dus enkel maar achter Magnussen mogen gaan rijden, voordat ze de bocht induiken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

AzzKickah schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

Nou dat is wel heel erg wishful thinking. Albon's voorwiel zit naast de bargeboards.

Maar dan nog. Het is belachelijk dat Albon schijnbaar had moeten liften omdat Magnussen z'n auto te hard over de kerbs knalt.

Magnussen had meer ruimte moeten laten. Punt.
Onzin. MAG moet niks, behalve afwegen wat het risico is van “ik heb recht op de bocht” vs “iemand probeert het niet volgens het boekje”
Dan had Albon dat ook ruimte moeten maken in in Brazilie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Haha, meen je dat nou echt? Moet je er zover naast zitten? Anders mag je niet met 2 man de bocht door? Volgens mij wordt die regel dan heel erg vaak overtreden. Maar goed, ik zal erop letten bij de volgende inhaal acties die nog gaan komen. Of ze er dus compleet naast zitten, tot op de millimeter. En anders dus een penalty moet krijgen, als diegene niet heel hard op de rem trapt en achteraan sluit. :)

Kijk, ik kan mij voorstellen als je neus net naast de voorligger zit, je op moet passen. Maar Albon zit er nagenoeg compleet naast. Als je aan de regel wil voldoen, zou hij dus enkel maar achter Magnussen mogen gaan rijden, voordat ze de bocht induiken.
Nee, dat is selectief lezen.

In dit geval met Albon en Magnussen en wat je zelf al zei "er is geen uitloop bij die snelheid", is dus "first come, first serve" bij dat bochtje. Klaar.

Maar als je de start bekijkt (Max bijvoorbeeld); je mag buiten echt wel inhalen. Of als je de binnenbocht hebt, shortshiften en terugcutten onderdoor.

Hoofdregel is: je mag niet iemand op de ideale racelijn afsnijden en je moet er minstens dus exact naastzitten wil het als "overtake" beschouwd worden. Elke andere move is illegaal / yolo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Yamotek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:32:
Ach, gezien zijn zeer slecht weekend kan Albon nog van geluk spreken dat die plek 8 heeft weten te behalen. Het zat hem niet mee met de straf inderdaad maar hij heeft zelf tijdens de quali al zoveel laten liggen.

Daarnaast, als de Alpha Tauri van dit jaar, de RB van vorig jaar is dan lijkt het alleen alsof Gasly beter is geworden en is het Max die gewoon meer uit die auto weet te halen (immers was de RB van dit jaar langzamer in de quali dan die van vorig jaar). Ik zet Gasly en Albon gelijk naast elkaar qua kunnen en is mijn persoonlijke hoop dat Vettel nog bij RBR terug komt. Dan kan hij of wat betekenen voor het team, of laten zien dat Verstappen echt veel beter is dan andere coureurs.
Dat is hij wel, maar ja Ricciardo en Ocon outscoorde hem in de f3 en 1e jaar redbull. Het is niet alleen je echte kwaliteit. Maar ook je resultaat.

Op echte kwaliteit zijn er 2 die echt wat extra’s hebben, Lewis en Max. Leclerc kan soms ook wel wat, maar vind hem wild en tikkeltje minder snel. Vandaag wel gecontroleerd in de openingsronde maar vorig jaar vér vér over de grens. Vandaag zwaaide ze voor minder Dan wat leclerc toen bij Max flikte (O.a. In het gras duwen einde hangar straight) de zwart witte vlag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik vind Magnussen vs. Albon eigenlijk lastig. Dus ik heb een screenshot gemaakt met paint skills. :Y)

Ik denk dat het hier namelijk mis ging. Magnussen zit links en ervoor. Hij gaat voor de apex en remt dus eerder af. Albon denkt een opening te zien, remt later en gaat voor de traditionele blokkeer de apex en breed maken. Dat mag gewoon, maar dan moet je er wel naast zitten. Magnussen ziet Albon op dit punt niet meer. Niet alleen trillen die Haas spiegels al jaren zowat van de auto af, maar dit is de dode hoek. Magnussen gaat dus voor de apex, ziet Albon niet en ze raken elkaar met Magnussen die zijn achterwiel tegen Albon's voorwiel. Tja achterwiel daar zit het enorme vermogen en dan ben je volstrekt kansloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk6uaDymvcpWpXSqXu-7JBRro1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bj82g1KGp1GUuwcEnirGci0u.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem is denk ik de straf. Op zich zit dit denk ik op de rand van een race incident en echt verkeerd. Immers ziet Magnussen, Albon niet en is Albon denk ik net dichtbij genoeg om enige ruimte te krijgen. Staat tegenover dat Albon niet de apex kan claimen omdat hij niet langszij is. Ik denk dat Albon die straf heeft gekregen mede omdat Magnussen uit de race is geknikkerd.

Ik denk dat ik deze dus terecht vind. Het is denk ik ook dat 5s zo'n veel voorkomende en vaak onzinnige straf is, dat het voelt alsof het weer onzinnig is. In dit geval is het denk ik niet onzinnig. Iets forsers was dat wel geweest.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:38:
Ik vind Magnussen vs. Albon eigenlijk lastig. Dus ik heb een screenshot gemaakt met paint skills. :Y)

Ik denk dat het hier namelijk mis ging. Magnussen zit links en ervoor. Hij gaat voor de apex en remt dus eerder af. Albon denkt een opening te zien, remt later en gaat voor de traditionele blokkeer de apex en breed maken.
Volgens mij is die bocht gewoon volgas.

MAG had een slechte exit, ALB komt ernaast, maar eigenlijk nét te kort. MAG knijpt hem, ALB moet remmen wat daar niet kan omdat hij met het voorwiel vóór het achterwiel van MAG zat.
Boem.

Schuldige? Mwah.. ik vind ook wel dat MAG meer ruimte had mogen laten. En ook MAG moet snappen dat als je als ALB klem zit met je linker voorwiel, er eigenlijk alleen chaos kan ontstaan als je dan toch gaat zitten knijpen

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 02-08-2020 18:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
ND863 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

Onzin. MAG moet niks, behalve afwegen wat het risico is van “ik heb recht op de bocht” vs “iemand probeert het niet volgens het boekje”
Dan had Albon dat ook ruimte moeten maken in in Brazilie?
Ham zat er toen echt niet naast en maakte een divebomb. Groot verschil met wat er hier te zien was. Hier zat Albon er al voor de bocht al dichtbij en kwam er meer naast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3c-s6-oBH1B7SlQPcu4Ddor93o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mNfWkQ9a51dsGhKSFROaafb0.png?f=user_large

Daar het moment van contact, een stuk verder naar achteren en heel laat en te snel naar de bocht toe op een manier waarop het heel moeilijk zou zijn om die bocht te halen met Albon ernaast. Zelfs als Albon ruimte gaf, was Hamilton erop geknald. Zie volgende screenshot dat zo'n 24 frames voor de vorige afbeelding is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaJ593iXXwYvuYJD-Ike70HxV7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/93cg8e1HfnGXO5onp8q6D53n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

In dit geval met Albon en Magnussen en wat je zelf al zei "er is geen uitloop bij die snelheid", is dus "first come, first serve" bij dat bochtje. Klaar.

Maar als je de start bekijkt (Max bijvoorbeeld); je mag buiten echt wel inhalen. Of als je de binnenbocht hebt, shortshiften en terugcutten onderdoor.

Hoofdregel is: je mag niet iemand op de ideale racelijn afsnijden en je moet er minstens dus exact naastzitten wil het als "overtake" beschouwd worden. Elke andere move is illegaal / yolo :)
Dat met de buitenbocht snap ik. Dan hinder je de ander sowieso niet, hooguit daarna, met de exit. Ik zie dit van Albon niet echt als afsnijden, omdat hij 1) veel sneller gaat 2) hij er nagenoeg naast zit. Als het enkel zijn voorwiel was oke... maar dit is bijna de complete auto. De regel is dus, wat hij doet verboden is. Dus achter hem moet blijven. Ik vind dat serieus erg vreemd. Ze kunnen toch beiden de bocht door? Ik heb het idee dat dit aan de lopende band gebeurd, dit soort acties. Vaak zie je dat de insturende coureur dan schrikt bij dit soort momenten en bijstuurt. Het scheelt dat het Magnussen is, want als het ging om Grosjean had ik je nooit geloofd. :P

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Als het enkel zijn voorwiel was oke... maar dit is bijna de complete auto.
je begrijpt het niet he?

Ernaast is 100% dezelfde plek. Ernaast! Niet een vleugeltje. Niet een band. Niet een halve auto. Nee, ernaast.

Net als dat jij bij het stoplicht een lijn hebt en de auto naast je staat ook op die lijn. DAT is ernaast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:37

ricardo246

Life's what you make it!

MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Helemaal met je eens, ALB zat idd op de race lijn, en MAG kwam blind terug naar de race lijn na zijn uitstapje. Wat is nu je punt?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:45:
[...]

Helemaal met je eens, ALB zat idd op de race lijn, en MAG kwam blind terug naar de race lijn na zijn uitstapje. Wat is nu je punt?
Dat je maar wat post?

Video in MAX3400 in "[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië"

Alle auto's rijden links langs het randje en snijden daarna rechts naar binnen. Albon zit al rechts. Is geen racelijn. Magnussen "wiebelde" op de racelijn maar was alsnog sneller bij de volgende stuurbeweging dan Albon.

We zitten hier toch in een race-topic of is het zo lastig om de regels te kennen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat het hier namelijk mis ging. Magnussen zit links en ervoor. Hij gaat voor de apex en remt dus eerder af. Albon denkt een opening te zien, remt later en gaat voor de traditionele blokkeer de apex en breed maken. Dat mag gewoon, maar dan moet je er wel naast zitten. Magnussen ziet Albon op dit punt niet meer. Niet alleen trillen die Haas spiegels al jaren zowat van de auto af, maar dit is de dode hoek. Magnussen gaat dus voor de apex, ziet Albon niet en ze raken elkaar met Magnussen die zijn achterwiel tegen Albon's voorwiel. Tja achterwiel daar zit het enorme vermogen en dan ben je volstrekt kansloos.

[Afbeelding]

Het probleem is denk ik de straf. Op zich zit dit denk ik op de rand van een race incident en echt verkeerd. Immers ziet Magnussen, Albon niet en is Albon denk ik net dichtbij genoeg om enige ruimte te krijgen. Staat tegenover dat Albon niet de apex kan claimen omdat hij niet langszij is. Ik denk dat Albon die straf heeft gekregen mede omdat Magnussen uit de race is geknikkerd.

Ik denk dat ik deze dus terecht vind. Het is denk ik ook dat 5s zo'n veel voorkomende en vaak onzinnige straf is, dat het voelt alsof het weer onzinnig is. In dit geval is het denk ik niet onzinnig. Iets forsers was dat wel geweest.
Leuk zo'n plaatje, je gaat nu echter voorbij aan de fout die werd gemaakt waardoor deze situatie ontstond. Magnussen vergaloppeert zich, verliest momentum, en daardoor ontstaat de situatie. In zo'n eerste ronde kun je verwachten dat er een andere rijder kort achter je zit om van de situatie gebruik te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

je begrijpt het niet he?

Ernaast is 100% dezelfde plek. Ernaast! Niet een vleugeltje. Niet een band. Niet een halve auto. Nee, ernaast.

Net als dat jij bij het stoplicht een lijn hebt en de auto naast je staat ook op die lijn. DAT is ernaast.
Het gaat mij niet om de regel strikt op de volgen, maar hoe ik mij erover verbaas. Volgens mij kun je zulke zaken oplossen met common sense en is dit niet zo zwart-wit toe te passen.

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45

[Afbeelding]

Je ziet dat Magnussen echt een iniminie foutje maakt, Albon ziet daardoor een gaatje en gaat daar ook voor. Magnussen hoort normaal te weten dat iemand die net nog in zijn spiegel zit en nu niet meer, in die hoek kan zitten en dus hoort hij daar enige ruimte over te laten. Ik vindt de actie dom van Magnussen, hij verpest vooral zijn eigen race. Hier had gewoon geen straf voor gegeven moeten worden.

[Streamable: Replay 2020-08-02 14-16-21]https://streamable.com/3gh9bc
Hier op 4 seconden zie je dat Magnussen tever naar rechts gaat over de curves, belandt daardoor teveel naar links en verliest hier een hoop snelheid door. (heel zijn achterkant komt eigenlijk los.) Dit soort momenten zie je een hoop dat iemand na een fout van een ander ineens ruimte krijgt aan de binnenkant. Albon heeft gewoon meer snelheid en kruipt dat gat direct in. Magnussen komt toch weer terug naar de binnenbocht en Albon kiest eieren voor zijn geld. Maar dan is het al te laat en torpedeert Magnussen zichzelf uit de race.

*Ja ik riep ergens iets met Pannenkoek en Albon maar dat was mijn eerste reactie :> .

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 02-08-2020 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Dat je maar wat post?

Video in MAX3400 in "[F1 2020] Race 4 GP van Groot-Brittannië"

Alle auto's rijden links langs het randje en snijden daarna rechts naar binnen. Albon zit al rechts. Is geen racelijn. Magnussen "wiebelde" op de racelijn maar was alsnog sneller bij de volgende stuurbeweging dan Albon.

We zitten hier toch in een race-topic of is het zo lastig om de regels te kennen?
MAG vergalopeerd zich op de curbes, lijkt me niet de race lijn toch? Je mag overigens best wat minder agressief posten als iemand het niet eens is met je. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Luxicon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Het gaat mij niet om de regel strikt op de volgen, maar hoe ik mij erover verbaas. Volgens mij kun je zulke zaken oplossen met common sense en is dit niet zo zwart-wit toe te passen.
Even zijdelings van wie er rijdt en welke auto: hoe ga je 20 opgefokte gasten die per race (salaris en sponsorgelden) tot wel 4 miljoen kunnen verdienen enige vorm van common sense bijbrengen als ze sinds hun derde of vijfde gedrild zijn: KILL KILL PAK DIE WINST? :)

Daar zijn dus regels voor... En ja, die zijn ruk. En ja, dan komt er een straf voor Pietje, Klaasje of Jantje.

Of moeten er weer (ouderwets) 1 dode gemiddeld per race gaan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Ham zat er toen echt niet naast en maakte een divebomb. Groot verschil met wat er hier te zien was. Hier zat Albon er al voor de bocht al dichtbij en kwam er meer naast.

[Afbeelding]

Daar het moment van contact, een stuk verder naar achteren en heel laat en te snel naar de bocht toe op een manier waarop het heel moeilijk zou zijn om die bocht te halen met Albon ernaast. Zelfs als Albon ruimte gaf, was Hamilton erop geknald. Zie volgende screenshot dat zo'n 24 frames voor de vorige afbeelding is.

[Afbeelding]
Het is supersimpel en dat hebben ze allemaal met elkaar in gemeen: Wie zou er alseerst bij de race-lijn apex zijn?
Antwoord: MAG
Antwoord: Brazilië: ALB

Weleens gekart? Dan weet je dat je als je achter ligt, dat je voorganger buiten-binne-buiten doet. En de enigste manier om dat zonder tranen te voorkomen is je kart vóór dat het gat sluit jezelf in dat gat te zetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Doe ik ook, heet hooikoorts :z, niet alles is Corona ..
offtopic:
Heb ik ook soms last van, leuk joh in de supermarkt, sta je even in het middelpunt van de belangstelling :+

Wat een bizar einde van de race zeg. Je ziet dat Max in zijn RBR gewoon de zekere 3e plek is, als er bij Bottas en Hamilton niks fout gaat. Ik snap niet waarom Mercedes HAM niet binnenhaalde toen VER zijn stop had gemaakt voor de snelste ronde. Sky verwoordde precies wat ik dacht: RBR/VER haalt zo de druk bij HAM weg, die al langer over de boardradio klaagde over een blister op zijn rechter voorband. En toch laat Mercedes hem buiten...

Dat RBR Max binnen haalt snap ik wel. Beter een zekere 2e plek met snelste ronde dan na de overduidelijke waarschuwing van BOT de schlemiel van het veld zijn door VER een klapband te laten krijgen en een zekere p2 weg te gooien. Wat dat betreft vond ik Helmut Marko wel een gevalletje "achteraf is mooi wonen" na de race, dat hij (aldus Sky) meteen verhaal kwam halen bij Horner en Newey aan de pitwall waarom ze de winst hadden weggegooid door VER te pitten. Alsof je weet dat HAM in de laatste ronde zijn banden opblaast 8)7
ND863 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Het is supersimpel en dat hebben ze allemaal met elkaar in gemeen: Wie zou er alseerst bij de race-lijn apex zijn?

Weleens gekart? Dan weet je dat je als je achter ligt, dat je voorganger buiten-binne-buiten doet. En de enigste manier om dat zonder tranen te voorkomen is je kart vóór dat het gat sluit jezelf in dat gat te zetten.
In dit geval zat ALB er vol naast, de enige reden dat MAG met zijn rechter achterband op de linker voorband van ALB rijdt, is omdat ALB inhoudt als hij door heeft dat MAG hem niet gezien heeft. Mijns inziens is de straf erg zwaar. Als ALB niet had ingehouden, had hij MAG 'gewheelbangd' in een van de snelste bochten van het circuit. Dat wil je liever voorkomen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 02-08-2020 18:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ricardo246 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:51:
[...]

MAG vergalopeerd zich op de curbes, lijkt me niet de race lijn toch? Je mag overigens best wat minder agressief posten als iemand het niet eens is met je. :9B
Vergalopperen betekent dat diegene daarachter een betere “run” heeft op zn voorganger. Dat is een uitnodiging voor wat gaat komen, maar dat is niet gelijk de deur wagen wijd openzetten om binnen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
ND863 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

En in dit geval had MAG een stuurfout begaan in de bocht ervoor, waardoor die heel erg links op de curb kwam . I.e. niet meer op de racelijn. Hierdoor was hij wat verder links en naar voren dan gebruikelijk voor die bocht. En dan kiest MAG ervoor om vrij scherp terug richting de apex te gaan. voor de start-finish straight.

Je kunt je er op de donder zeggen dat er iemand rechts van je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Van pagina 63 naar 115...
(lees ik morgen echt terug)

Zonder de haat opmerkingen, highlights terug kijken op YouTube of de gehele wedstrijd?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
streamnl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:01:

Zonder de haat opmerkingen, highlights terug kijken op YouTube of de gehele wedstrijd?
Highlights! YouTube: 2020 British Grand Prix: Race Highlights

[ Voor 16% gewijzigd door U123456 op 02-08-2020 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
streamnl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:01:

Ik zou lekker de hele wedstrijd terug kijken. Hij is best vermakelijk op een paar puntjes na. Ik denk dat je met een samenvatting toch wel wat mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

ND863 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Vergalopperen betekent dat diegene daarachter een betere “run” heeft op zn voorganger. Dat is een uitnodiging voor wat gaat komen, maar dat is niet gelijk de deur wagen wijd openzetten om binnen te komen.
Dan zie ik dingen anders:
MAG gaat wijd over de kerbs (helmaal links op de baan), ALB duikt erin, en MAG besluit dat hij recht heeft op de binnenkant en duikt er in (zonder in zijn spiegels te kijken) en komt ALB tegen. ALB ziet dat MAG hem niet ziet en trapt op de rem. boem.
MAG weet dat ALB achter hem zit, en sneller is, en dat als hij een fout maakt hij er hem langs zet. En in Ronde 1 zijn de regels nog niet zo strikt ;-)
\
Als MAG zich vergalopperd, hoe kan dat dan betekenen dat een ander een betere run heeft. MAG just fucks up in die bocht.

[ Voor 7% gewijzigd door ricardo246 op 02-08-2020 19:04 . Reden: laatste zin toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
DoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Ik zou lekker de hele wedstrijd terug kijken. Hij is best vermakelijk op een paar puntjes na. Ik denk dat je met een samenvatting toch wel wat mist.
Eensch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Thanks. Ik kijk hem geheel terug.
Tot morgen ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16

TrekDr0p

QR niet scannen

Oke vanmorgen vroeg weggegaan.
Nationaal Militair Museum.

Telefoon niet op internet, alle push meldingen uit.
Terug in de auto radio wel aan, nieuws begint radio uit.
Nice geen problemen so far, SlamFM aan lekker beukend naar huis.

17:21
Snel nog even flesje drinken open maken en wat drinken.
Ineens Jaaa MAX is 2de geworden ;(

Gelukkig voor de rest niks gehoord, dus ga zo als de kids slapen rustig terug kijken.
Daarna dit topic nog maar eens rustig terug lezen vanaf 15:00 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
MAX3400 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:52:
[...]

Even zijdelings van wie er rijdt en welke auto: hoe ga je 20 opgefokte gasten die per race (salaris en sponsorgelden) tot wel 4 miljoen kunnen verdienen enige vorm van common sense bijbrengen als ze sinds hun derde of vijfde gedrild zijn: KILL KILL PAK DIE WINST? :)

Daar zijn dus regels voor... En ja, die zijn ruk. En ja, dan komt er een straf voor Pietje, Klaasje of Jantje.

Of moeten er weer (ouderwets) 1 dode gemiddeld per race gaan vallen?
Tja het lijkt mij alsnog dat je beide die bocht doorkan, als je weet dat dat eraan zit te komen. Of is dat onmogelijk? Zie 1:30 en erna. Volgens mij zie je dan meerdere malen de auto aan de binnenkant, niet op de ideale racelijn en niet compleet naast de ander, toch de actie maken? Is dat verboden? Of zie ik wat verkeerd?

Stel je voor dat de Ferrari hier naar de apex stuurt, en de Red Bull aantikt, is de Red Bull dan verkeerd bezig, volgens die regel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vw-AthTU3e5kmnhwCjCjlkxu6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rP6hctonFBb7wH3Gsh4Xa0x9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJuITNcar3j31yboh0g9hEHloaI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/52bcEWvGzezpVnHAHMKBbDn1.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 19:14 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863

ND863

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

En in dit geval had MAG een stuurfout begaan in de bocht ervoor, waardoor die heel erg links op de curb kwam . I.e. niet meer op de racelijn. Hierdoor was hij wat verder links en naar voren dan gebruikelijk voor die bocht. En dan kiest MAG ervoor om vrij scherp terug richting de apex te gaan. voor de start-finish straight.

Je kunt je er op de donder zeggen dat er iemand rechts van je rijdt.
En dat is wat ik bedoel met MAG had slimmer moeten zijn: hij had indd ook niet zn race kunnen vergooien door zelf niet zo risicovol de deur dicht te gooien (want, je bent afhankelijk van hoever Albon zijn skills). Als die dan toch door Albon alsnog wordt ingehaald had die bij de wedstrijdleiding kunnen klagen en hopen op “needed to take avoiding action”. Nu kiest die niet voor de conservatieve oplossing, liet hij zich 100% over aan het Albon-lot, en moest ie genoegen nemen met einde-race.

Er zijn 2 dingen voor de coureur: wie heeft recht? En wat is handig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Renault op racepace best een prima resultaat. RIC is OCON wel redelijk de baas tot nu toe.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
Nu Lewis ook met drie wielen kan winnen begint hij de volgende race in een Reliant Robin...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
hoevenpe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:07:
Nu Lewis ook met drie wielen kan winnen begint hij de volgende race in een Reliant Robin...
Lijkt me op zich wel cool als aanvullende serie bij F1 races.
10 ronden racen de F1 coureurs in dé auto van het land waar je racet.
Dus VK: Reliant Robin
NL: Daf 66
:FR: eend
Italië: Fiat 500
Rusland: Lada 2104
Duitsland: Messerschmitt
VS: Ford f150
Brazilië: VW Gol
Australië: Holden Torana

Enz..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 02-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Los van het bandenspektakel aan het einde (en de crashes in het begin) moet de F1 zich wel af gaan vragen hoe komende race niet een extreem saaie herhaling van deze race zal worden. :X De tweede race @ Oostenrijk was ook echt doodsaai, alleen maar omdat slechts 1 team een reversed grid niet zag zitten. :X Dat zou echt een leuk iets voor volgende week geweest zijn. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 08:59

Edd

hoevenpe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:07:
Zoiets? ;)

(klikken voor filmpje)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:12:
Los van het bandenspektakel aan het einde (en de crashes in het begin) moet de F1 zich wel af gaan vragen hoe komende race niet een extreem saaie herhaling van deze race zal worden. :X De tweede race @ Oostenrijk was ook echt doodsaai, alleen maar omdat slechts 1 team een reversed grid niet zag zitten. :X Dat zou echt een leuk iets voor volgende week geweest zijn. :/
Het schijnt zeer warm te worden over een week. Kan zo zijn dat er heel wat verrassingen door ontstaan. Mercedes kan er minder goed tegen. Maar eigenlijk, zoals altijd, gaan er altijd onverwachte dingen gebeuren.
Reversed grid is leuk voor een vriendengroep, maar heeft echt geen plek in de F1 met een constructeurs- en coureurstitel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 08:42
Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:12:
Ik vond de 2e race in Oostenrijk een stuk leuker dan de 1e race hier eigenlijk. Vond het maar een saaie race vandaag, in de midfield was er ook weinig te beleven voor het grootste deel van de race (hoewel het wel dicht op elkaar zat). Reverse grid zou verder wel helemaal top zijn, maar dat zit er helaas niet in idd. Volgens mij het niet alleen Merc die het niet zagen zitten tho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuicedOrange
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
DoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Je ziet dat Magnussen echt een iniminie foutje maakt, Albon ziet daardoor een gaatje en gaat daar ook voor. Magnussen hoort normaal te weten dat iemand die net nog in zijn spiegel zit en nu niet meer, in die hoek kan zitten en dus hoort hij daar enige ruimte over te laten. Ik vindt de actie dom van Magnussen, hij verpest vooral zijn eigen race. Hier had gewoon geen straf voor gegeven moeten worden.

[Streamable: Replay 2020-08-02 14-16-21]https://streamable.com/3gh9bc
Hier op 4 seconden zie je dat Magnussen tever naar rechts gaat over de curves, belandt daardoor teveel naar links en verliest hier een hoop snelheid door. (heel zijn achterkant komt eigenlijk los.) Dit soort momenten zie je een hoop dat iemand na een fout van een ander ineens ruimte krijgt aan de binnenkant. Albon heeft gewoon meer snelheid en kruipt dat gat direct in. Magnussen komt toch weer terug naar de binnenbocht en Albon kiest eieren voor zijn geld. Maar dan is het al te laat en torpedeert Magnussen zichzelf uit de race.

*Ja ik riep ergens iets met Pannenkoek en Albon maar dat was mijn eerste reactie :> .
Misschien is het gek, maar lijkt het zo dat als ALB zijn gas niet had losgelaten en doorgetrapt had, MAG niet tegen zijn voorwiel kwam en hem daarna ziet? Snap dat het split-second werk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Snowdog schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Ik vond de 2e race in Oostenrijk een stuk leuker dan de 1e race hier eigenlijk. Vond het maar een saaie race vandaag, in de midfield was er ook weinig te beleven voor het grootste deel van de race (hoewel het wel dicht op elkaar zat). Reverse grid zou verder wel helemaal top zijn, maar dat zit er helaas niet in idd. Volgens mij het niet alleen Merc die het niet zagen zitten tho?
9 teams waren voor, 1 was tegen. Mag je raden welk team dat was. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Zelfs als alle teams voor waren zou het nog niet gebeuren. Het circuit is niet veilig op die manier.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Blokker_1999 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Zelfs als alle teams voor waren zou het nog niet gebeuren. Het circuit is niet veilig op die manier.
Reverse grid is dat diegene die op Pole komt, start op P20. Die achter pole komt, start op P19, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
[...]

Reverse grid is toch niet hetzelfde als in spiegelbeeld rijden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
[...]

Reversed grid is niet gelijk aan reversed circuit :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 00:16
[...]

reverse grid is niet hetzelfde als tegen de richting rijden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Sir_Lion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Reverse grid is dat diegene die op Pole komt, start op P20. Die achter pole komt, start op P19, etc.
|:( 8)7 :'(
* Blokker_1999 had a stupid moment

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Dat doorraggen met lekke band moet maar eens afgelopen zijn.
Serieus ze gaan als een beest de baan over hele wegdek aan gort en de carbon deeltjes vliegen alle kanten op... Lijkt me niet erg veilig voor de marshalls etc. Dit moet je gewoon niet willen kom op zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Blokker_1999 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:41:
[...]

|:( 8)7 :'(
* Blokker_1999 had a stupid moment
Ach, hebben we allemaal wel een keertje. Kan gebeuren. Neem maar een extra :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
barney123 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:42:
Dat doorraggen met lekke band moet maar eens afgelopen zijn.
Serieus ze gaan als een beest de baan over hele wegdek aan gort en de carbon deeltjes vliegen alle kanten op... Lijkt me niet erg veilig voor de marshalls etc. Dit moet je gewoon niet willen kom op zeg
En leid mogelijk tot meer banden die kapot gaan als erover gereden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:38
Bart-Willem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Het team dat als enige zijn huiswerk een beetje gedaan heeft. Geef ze groot gelijk dat ze niet meewerken aan dit soort onzin.

Ik heb nog niet dit hele topic door kunnen nemen dus misschien is het antwoord al voorbij gekomen maar wat ging er nu precies mis bij RAI? Leek of dat ding uit het niets stuk ging net zoals de rechter achterband van KVY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08:56

Chiron

Moderator Discord
JuicedOrange schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:24:
[...]

Misschien is het gek, maar lijkt het zo dat als ALB zijn gas niet had losgelaten en doorgetrapt had, MAG niet tegen zijn voorwiel kwam en hem daarna ziet? Snap dat het split-second werk is
Magnussen maakt een foutje, en Albon duikt daarna (terecht) in het gat. Dat helaas kleiner was dan gedacht. Je ziet ook dat Albon lift zodra ie merkt dat het echt niet kan, maar dan is het al te laat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Jorick schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Het team dat als enige zijn huiswerk een beetje gedaan heeft. Geef ze groot gelijk dat ze niet meewerken aan dit soort onzin.

Ik heb nog niet dit hele topic door kunnen nemen dus misschien is het antwoord al voorbij gekomen maar wat ging er nu precies mis bij RAI? Leek of dat ding uit het niets stuk ging net zoals de rechter achterband van KVY.
Voor vleugel aan de linker kant brak af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Jorick schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

In wat essentie een vergooid jaar is, zou het toch mooi zijn om wat vrijer te kunnen experimenteren?!
Werkt het? Mooi, dan kunnen we er serieus over nadenken. Werkt het niet? Niet getreurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.motorsport.co...-chat-british-gp/4848587/
Hamilton also explained that even though Verstappen spent much of the race adrift of the leaders, his presence meant the Mercedes cars were not turned down on power.

"To see the Red Bulls as close as they were in terms of pace, I think that’s real,” he added.

“And it wasn’t a case of us all turning down or anything like that, or backing off.

"We’re going to have a close race potentially next week [with the 70th Anniversary GP at the same venue], maybe.”
Ben benieuwd, neem z'n uitspraken wel met een korrelzout.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2020 19:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebZEu1XgAAh65I?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebWUw6X0AAroZ7?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebYDW_XkAIwHB8?format=png&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebUrEvXYAASBMc?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebPZkPWsAMh_3g?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebT5o5XgAAqd9i?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebPY5cWAAEADts?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebtOZmXgAA0DZt?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebgmICXsAAIFLW?format=png&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebjqzhWoAAE8xI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EebofYOXkAEB7BU?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:58

Harrie

NederVlaming

Puc van S. schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Reverse grid is toch niet hetzelfde als in spiegelbeeld rijden?
Spiegelbeeld, dat zou helemaal iets zijn. Even nieuw circuit aanleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Aparte race weer.

Onzin, als HAM en ongelukkige start heeft en in het gedrang een puncture krijgt en dus daardoor een rondje achterstand oploopt kan die voorsprong zo weg zijn. Dit kan voor iedereen gelden natuurlijk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.