Requiem19 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:11:
[...]
Ferrari had 5 jaar waarin ze won, ook alle WCC’s afaik.
2003 was spannender en nog 1 ander jaar ook wel. Overige jaren waren gewoon Merc dominance.
Maar Merc is a 7 jaren dominant, heeft 75% van alle races gewonnen en veel meer poles dan Ferrari.
Dit is simpelweg de meeste dominante streak in F1 ooit. En dit blijft zo tot eind 2021.
Ferrari won de WCC’s omdat de winnaar evenveel punten kreeg als de nr 2 en 3 bij elkaar destijds (10,6,4,3,2,1). Er was maar 1 of 2 jaar waar de auto echt dominant was. De andere 3 jaar moest hij er tot de laatste race ervoor knokken en hadden ze team orders nodig om te winnen. Dus IMHO is Schumacher nog steeds de grootste F1 coureur, ook als Hamilton zijn records de boeken uit rijdt.
Ik denk overigens wel dat Hamilton een zeer goede coureur is en dat daarom Rosberg wat onderschat wordt. Maar zonder Hamilton was Rosberg nu waarschijnlijk 6x WDC geweest.
Er wordt altijd veel geklaagd over Stroll als Pay Driver, wat hij natuurlijk ook is, maar ik vind het wel mooi dat hij laat zien dat je met kei hard werken en wat minder natuurlijk talent het ook ver kan schoppen. Want hij heeft er veel harder voor moeten werken om mee te kunnen komen, ook in de lagere klassen dan bijvoorbeeld een Hamilton die meer een natuurtalent lijkt. Dus zonder geld moet je veel talent hebben, met geld is het ook mogelijk om er heel hard voor te werken. Denk dat de meeste jongeren met een achtergrond als Stroll helemaal niet meer zouden werken en lekker relaxed door het leven zouden gaan. Voor het geld hoeft hij het in ieder geval niet te doen. Ik heb dan meer respect voor Stroll dan Hamilton die elke race weer zegt dat het zo moeilijk was en dat het er van buiten makkelijker eruit ziet dan het is met een auto die 1 seconde sneller is dan de rest van het veld.
Mercedes doet niet eens meer de moeite om de auto iets te knijpen zodat het lijkt dat het veld wat dichter bij elkaar staat. Ik vraag me nog steeds af of er niet iets illegaals in die auto zit.