[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 107.451 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kasai schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Sorry maar ik vind Verstappen toch een heel ander niveau dan Raikonnen.
Klopt, Raikonen is al eens kampioen geworden en een paar keer tweede. Max moet nog maar eens laten zien of hij dat in zich heeft. ;)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max zegt in feite hetzelfde als iedereen hier: dit jaar gaat m niet worden.

Verstappen terneergeslagen na kwalificatie: 'Hebben het niet goed voor elkaar' - https://nos.nl/l/2341100

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Exocet schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:46:
Max zegt in feite hetzelfde als iedereen hier: dit jaar gaat m niet worden.

Verstappen terneergeslagen na kwalificatie: 'Hebben het niet goed voor elkaar' - https://nos.nl/l/2341100
En daarmee zegt hij dus eigenlijk ook dat het het volgend jaar niet gaat worden. De FIA heeft het mooi voor elkaar met de budget regels, na twee races zijn de seizoenen 2020 en 2021 al beslist.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:32
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Een zwaluw maakt nog geen zomer. Leuk dat Stroll eens voor Perez kwalificeert, so what. Bottas kwalificeert ook wel eens voor Hamilton, en ook Bottas wint wel eens een race. Hamilton blijft toch echt de betere coureur.

Daarnaast was bij Perez de tijd van zijn eerste ronde afgenomen. Voor Perez was het dus belangrijker om een respectabele tijd neer te zetten waarbij die binnen de lijntjes bleef, dan absoluut op de grens te rijden (en bij op de grens rijden dus weer het risico te nemen om over de grens te gaan en dus P10).
Perez weten we van dat hij een erg goede coureur is. Maar Over Stroll word altijd zo neerbuigend gedaan, alleen omdat zij pa hem de kans kan geven. Hij rijd hier gewoon zijn zeer ervaren teamgenoot voorbij. Klasse!
Overigens schat ik Perez ook hoger in dan stroll, vooral inde race (bijtertje), mogelijk dat al dat Vettel gaat naar RP gedoe hem wat uit zijn comfortzone haalt.

Zag net trouwens de reactie van Max. Hij was woedend! Hij valt terug op zijn beschermgedrag naar rbr, en dat is een teken van onvermogen altijd. Russel nam het even op voor Albon door aan te geven dat de rbr niet best was, Max reageerde daar onsympathiek op. Dat gaatvwat geven voor de race morgen. Max is een betere racer dan qualifier, dus dat wordt smullen!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdOZKlkWsAI7aJt?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdOZKyEXkA4IlEb?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdOZK9EWsAIrymK?format=jpg&name=small

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Russell is toch ook wel een baasje hé. Sowieso prima resultaten van Williams te laatste tijd. Mijns inziens hebben die ook Alfa voorbijgestreefd. Wat zijn die zwak zeg dit seizoen -O-

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Onderzoek naar Sainz: No further action

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnZtT-ryXIBRFQoPcKPgJbzDItY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x7Q6PhTFX7bWwGpsEZX45yOU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Ankona schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:51:
[...]

En daarmee zegt hij dus eigenlijk ook dat het het volgend jaar niet gaat worden. De FIA heeft het mooi voor elkaar met de budget regels, na twee races zijn de seizoenen 2020 en 2021 al beslist.
Ja en ik snap bovendien niet waarom iedereen zo uitkijkt naar de nieuwe regels, want de geschiedenis heeft inmiddels wel laten zien dat Mercedes daar niet bepaald minder van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NotSoSteady schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Ja en ik snap bovendien niet waarom iedereen zo uitkijkt naar de nieuwe regels, want de geschiedenis heeft inmiddels wel laten zien dat Mercedes daar niet bepaald minder van wordt.
De regels van 2022 bedoel je? Nou, alles gaat over de kop dus iedereen begint met cart blanche. Het is alleen wel weer zo: meer geld, hogere kans op P1. Maar dit is iets voor het algemene F1 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wognummer schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:59:
[...]

waarheen zou ie willen dan FE misschien?
McLaren of Mercedes. Als het echt niet anders kan eventueel Racing Point (maar geen idee of daar een beleid achter zit dat ambities in de toekomst waar kan maken)

Ik vermoed dat als Max aangeeft een stoeltje te zoeken er links of rechts wel wat mensen gaan kijken of ze hem er een aan kunnen bieden. Bij RBR lijkt hij op het verkeerde paard te zitten en het is maar de vraag of die in 2022 wel weer mee gaan doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:08
Ankona schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:15:
McLaren of Mercedes. Als het echt niet anders kan eventueel Racing Point (maar geen idee of daar een beleid achter zit dat ambities in de toekomst waar kan maken)
Er zijn maar twee stoeltjes interessant: op de ene zit Hamilton en op de ander zit de ideale nummer 2 Bottas.

Vandaag was k*t met peren maar onder normale omstandigheden is Max in het huidige veld number drie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
[...]

Ik vermoed dat als Max aangeeft een stoeltje te zoeken er links of rechts wel wat mensen gaan kijken of ze hem er een aan kunnen bieden. Bij RBR lijkt hij op het verkeerde paard te zitten en het is maar de vraag of die in 2022 wel weer mee gaan doen.
OMG mclaren samen met Ric ok ik ga duimen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Voor Mercedes is er 0,0 toegevoegde waarde om iemand als VER te contracteren. 2 haantjes hebben zorgt alleen maar voor frictie en daarom werkt de tandem HAM/BOT juist zo goed. HAM is duidelijk de #1 en BOT heeft er geen moeite mee om #2 te zijn. Tel daar VER z'n karakter bij op en het is gedoemd om enkel gerommel te creëren. Daarnaast denk ik ook niet dat je op sportief gebied veel wint door BOT te vervangen met VER. VER is misschien wat beter als het regent maar als je de beste regenrijder al onder contract hebt heb je hem daar ook niet voor nodig. BOT is een uiterst stabiele factor die weinig gekke dingen doet en toch resultaten behaalt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
London schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Voor Mercedes is er 0,0 toegevoegde waarde om iemand als VER te contracteren. 2 haantjes hebben zorgt alleen maar voor frictie en daarom werkt de tandem HAM/BOT juist zo goed. HAM is duidelijk de #1 en BOT heeft er geen moeite mee om #2 te zijn. Tel daar VER z'n karakter bij op en het is gedoemd om enkel gerommel te creëren. Daarnaast denk ik ook niet dat je op sportief gebied veel wint door BOT te vervangen met VER. VER is misschien wat beter als het regent maar als je de beste regenrijder al onder contract hebt heb je hem daar ook niet voor nodig. BOT is een uiterst stabiele factor die weinig gekke dingen doet en toch resultaten behaalt.
Ik verwacht daar ook niet direct plek. Tenzij Hamilton vertrekt (vorig jaar was hij wat aan het flirten bij Ferrari, geen idee of hij daar nu nog zin in zou hebben...)
Andere mogelijk is als het marketing technisch voor Mercedes interessant is om Verstappen erbij te hebben. (In NL is Max natuurlijk heel hot, geen idee wat zijn marketing waarde elders is)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
NOR is weer aan het streamen.

https://www.twitch.tv/landonorris

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:57
Ankona schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik verwacht daar ook niet direct plek. Tenzij Hamilton vertrekt (vorig jaar was hij wat aan het flirten bij Ferrari, geen idee of hij daar nu nog zin in zou hebben...)
Andere mogelijk is als het marketing technisch voor Mercedes interessant is om Verstappen erbij te hebben. (In NL is Max natuurlijk heel hot, geen idee wat zijn marketing waarde elders is)
Als HAM vertrekt hebben ze na volgend jaar Russell klaar staan. Die wordt minimaal gemanaged door Mercedes (als niet wat harder "onder contract van"). Enige reden dat die volgend seizoen nog voor Williams rijdt is omdat Clair hem / hen aan het contract houd, wat voor 3 jaar is. Daaraan zie je IMO dus ook meteen dat er niemand naar Williams wil gaan / geen rookie is. Williams kan wat dat betreft echt blij zijn met dat Mercedes Russell bij hen heeft willen plaatsen, en dan ook nog onder een drie jarig contract. En in die zin ook dom van Mercedes om hem voor drie jaar meteen vast te leggen bij Williams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou, dat zie ik dus zeker niet gebeuren.

Aston is van papa Stroll. De enige die daar op dit moment wordt genoemd is Vettel ipv Perez (in ieder geval in verschillende media). En het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat papa Stroll geld in het team of Aston als sponsor inzet als zijn zoon er niet meer zou rijden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:06:
[...]

Nou, dat zie ik dus zeker niet gebeuren.

Aston is van papa Stroll. De enige die daar op dit moment wordt genoemd is Vettel ipv Perez (in ieder geval in verschillende media). En het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat papa Stroll geld in het team of Aston als sponsor inzet als zijn zoon er niet meer zou rijden.
Jammer voor Seb

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Als iemand ons F1 gekkies vraagt waarom we naar deze sport kijken en niet de Clio cup op Zandvoort zeggen we vaak: het absolute neusje van de zalm van automotive techniek.

Dat was ook de reden dat A1 niet populair was ondanks de spanning in de races en af en toe het flinke talent achter het stuur.

Nu zien we het ab-so-lu-te neusje van de zalm van wat mogelijk is en lopen we weer te klagen. 7(8)7

Ja ik vind dit ook heel erg saai, ja ik vind Lewis ook niet The Goat. Maar kijk eens naar die pole lap: letterlijk geen stuurbeweging te veel, gewoon letterlijk geen 1 onnodige stuuractie. Dat heb ik echt nog nooit gezien. Dat verdient toch op z'n minst wel diep respect, vooral aan de engineers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barney123
Franco10 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:12:
Als iemand ons F1 gekkies vraagt waarom we naar deze sport kijken en niet de Clio cup op Zandvoort zeggen we vaak: het absolute neusje van de zalm van automotive techniek.

Dat was ook de reden dat A1 niet populair was ondanks de spanning in de races en af en toe het flinke talent achter het stuur.

Nu zien we het ab-so-lu-te neusje van de zalm van wat mogelijk is en lopen we weer te klagen. 7(8)7

Ja ik vind dit ook heel erg saai, ja ik vind Lewis ook niet The Goat. Maar kijk eens naar die pole lap: letterlijk geen stuurbeweging te veel, gewoon letterlijk geen 1 onnodige stuuractie. Dat heb ik echt nog nooit gezien. Dat verdient toch op z'n minst wel diep respect, vooral aan de engineers.
HAM is zeker geen geit, Weet echt wel wat die doet!
Heb in de gauwegeit geen fout gezien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 13-09 16:24
barney123 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:14:
[...]

HAM is zeker geen geit, Weet echt wel wat die doet!
Heb in de gauwegeit geen fout gezien!
Not sure if trolling..

Goat = Greatest of all time.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En hoe verwacht je dat die het in 2022 gaan doen?

Force India heeft het altijd leuk gedaan met beperkte middelen. Maar ze hebben nooit aan de top mee kunnen doen. Leuk dat ze dat nu lukt met een "Pink Mercedes", maar voor 2022 gaat ze dat natuurlijk niet lukken (er valt dan immers niks te kopiëren). Dan moeten ze of hopen op dat de topteams de plank misslaan (al dan niet door budget cap), of met voldoende financiële middelen nieuw personeel weten aan te trekken dat wel een goede auto weet te ontwerpen.
En Lawrence kan dan wel de wens uitspreken om van Aston Martin een Ferrari of McLaren te maken (topteam in F1 en straat / sportauto's). Maar tot nu toe blijft het toch echt bij wens, en is er geen indicatie dat het in de komende jaren hard vooruit gaat met het team.

En ja, een top coureur is dan zowel een leuk uithangbord en die kan "helpen" de auto mee te ontwikkelen, dus een Vettel (of Verstappen) kan daar een stap in zijn. Maar dat zal ook aangevuld moeten worden met de juiste technischi. En ik heb tot nog toe niet gehoord dat Racing Point nieuw personeel heeft aangetrokken voor in de bepalende rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:23:
[...]

En hoe verwacht je dat die het in 2022 gaan doen?

Force India heeft het altijd leuk gedaan met beperkte middelen. Maar ze hebben nooit aan de top mee kunnen doen. Leuk dat ze dat nu lukt met een "Pink Mercedes", maar voor 2022 gaat ze dat natuurlijk niet lukken (er valt dan immers niks te kopiëren). Dan moeten ze of hopen op dat de topteams de plank misslaan (al dan niet door budget cap), of met voldoende financiële middelen nieuw personeel weten aan te trekken dat wel een goede auto weet te ontwerpen.
En Lawrence kan dan wel de wens uitspreken om van Aston Martin een Ferrari of McLaren te maken (topteam in F1 en straat / sportauto's). Maar tot nu toe blijft het toch echt bij wens, en is er geen indicatie dat het in de komende jaren hard vooruit gaat met het team.

En ja, een top coureur is dan zowel een leuk uithangbord en die kan "helpen" de auto mee te ontwikkelen, dus een Vettel (of Verstappen) kan daar een stap in zijn. Maar dat zal ook aangevuld moeten worden met de juiste technischi. En ik heb tot nog toe niet gehoord dat Racing Point nieuw personeel heeft aangetrokken voor in de bepalende rollen.
Gaat een pomp geld heen hoor
En die Stroll heeft diepe zakken, als die een rijder als Max kan hebben zet die zeker een tandje bij. Als ze in de Merc van vorig jaar rijden dan durf ik te stellen dat Max het gat goed maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
barney123 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Gaat een pomp geld heen hoor
En die Stroll heeft diepe zakken, als die een rijder als Max kan hebben zet die zeker een tandje bij. Als ze in de Merc van vorig jaar rijden dan durf ik te stellen dat Max het gat goed maakt
Dat zeg ik toch... In 2022 kun je niet met de Mercedes "van vorig jaar" op de grid verschijnen, want die voldoet niet aan de regels.

En die diepe zakken kopen dan dus ook geen race winnende auto. Die diepe zakken kunnen wel het salaris betalen van goede technischi, maar die moet je dan al nu in dienst hebben. En ik heb niet meegekregen dat ze een "klapper" op dat gebied hebben gemaakt. Dus dan moeten ze al hopen dat de topteams puur op basis van de budget cap zo'n grote handicap hebben dat Aston Martin wel vooraan mee doet. Want zoals gezegd, ze presteerden altijd al goed met hun beperkte budget.

Overigens zul je met een kopie van de WCC auto van het jaar ervoor waarschijnlijk nog steeds geen kampioen worden. Grote kans dat het WCC winnende team de auto alweer zo ver heeft doorontwikkeld dat je erachter staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:45:
[...]
In Barcelona hebben ze ook al verschillende keren achterstevoren gestaan. De auto was vanaf dag één al niet goed. Of de updates het beter maken, of juist slechter, valt wat mij betreft niet veel over te zeggen. Want elk weekend staat nu op z'n minst een coureur nog wel eens achterstevoren.

Overigens hebben ze tijdens de coronastop dus sowieso niet mogen ontwikkelen (/pas weer vanaf begin juni). Die updates wat ze nu hadden had dus ook al iets voor tijdens Australië kunnen zijn. Dat dat al de gehoopte verbeteringen zou brengen voor de issues van tijdens de wintertests.
En volgens mij hebben ze ook al vanalles gemixt. Dus bv de neus van wintertests met de nieuwe (/Silverstone shakedown) vloer en dan weer de nieuwe neus met de vloer van de wintertests. Alleen lijkt het allemaal geen verbetering te brengen.
Misschien flappen ze wel zoveel aan nieuwe onderdelen op die auto dat ze door het effect daarvan de weg volledig zijn kwijtgeraakt? Tenslotte zou alles wat nieuw was meteen de auto opgaan (Horner). Ongekend deze teruggang.

Ik weet nu nog steeds niet of het eigenlijk niet de Honda power is die toch tegen lijkt te vallen, mogelijk alleen door driveability, of dat het werkelijk alleen maar aan de chassis kant zit, of beiden simpelweg.

Één ding is wel zeker, het Verstappen project anno 2020, is na 2 races eigenlijk al mislukt. En op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, als ie maar mee zou kunnen doen om de knikkers. Maar als het hier op de Hungaroring al zo dramatisch gaat, dan wordt het op de eerstvolgende circuits beslist niet veel beter.

Krijgen we straks zeker weer dat ze het lek boven hebben en dat het (weer eens) een correlatiefout betreft.
Hoe dan ook, de nieuwe WK komt uit de zwarte bolide dit jaar, en ik hoop dat Bottas zich dan een beetje wil verzetten. Misschien wordt de strijd tussen de roze, de rode en de oranje bolides nog het meest vermakelijk de komende tijd en dat die éne RB16 daar ook in mee mag doen. Wie had dat gedacht, dat je het hiermee zou moeten gaan doen in 2020 :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Dat zeg ik toch... In 2022 kun je niet met de Mercedes "van vorig jaar" op de grid verschijnen, want die voldoet niet aan de regels.

En die diepe zakken kopen dan dus ook geen race winnende auto. Die diepe zakken kunnen wel het salaris betalen van goede technischi, maar die moet je dan al nu in dienst hebben. En ik heb niet meegekregen dat ze een "klapper" op dat gebied hebben gemaakt. Dus dan moeten ze al hopen dat de topteams puur op basis van de budget cap zo'n grote handicap hebben dat Aston Martin wel vooraan mee doet. Want zoals gezegd, ze presteerden altijd al goed met hun beperkte budget.

Overigens zul je met een kopie van de WCC auto van het jaar ervoor waarschijnlijk nog steeds geen kampioen worden. Grote kans dat het WCC winnende team de auto alweer zo ver heeft doorontwikkeld dat je erachter staat.
Ja tuurlijk. Maar 2022 worden de autos allemaal wat gemakkelijker te ontwerpen en makkelijker te volgen wat gunstig is voor Max.

Is gewoon kwestie van goede ontwerpers binnen halen etc. Geld speelt geen Rolex. Als ze Max halen dan moeten ze ook de juiste mensen mee nemen dan zie ik niet veel fout gaan. De krachtbron zal nog steeds het belangrijkste element zijn.

Lawrence heeft inmiddels ook een belang bij Aston Martin waardoor zijn F1 hobby veel serieuzere vormen heeft aangenomen. Het is ook een marketing tool op auto's te verkopen.

Zie dit project wel zitten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
London schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Precies, ze kunnen zich bij Mercedes vast het dynamic duo Hamilton en Rosberg nog wel herinneren.
Dat wil je dus echt niet in je team, 2 van die figuren die mekaar de tent uitvechten, met een beetje pech elkaar er al bij de 1e bocht uitrijden en geen centimeter op mekaar toegeven. 2 ego's die het team schaden met hun haantjesgedrag. Mensen vergeten vaak dat F1 een teamsport is en het team wil gewoon een 1 2 finish.
Het boeit Toto veel minder dat HAM kampioen wordt dan dat Mercedes het constructeurskampioenschap wint, HAM kampioen is een leuke bijkomstigheid maar absoluut niet het hoofddoel van het team.

Precies om die reden is LEC VET ook een slechte combi, VET moet zich degraderen tot 2e rijder omdat aanstormend talent LEC zijn plek op eist. Dan is SAI een veel beter persoon daar, die heeft nog niet een geschiedenis van wereldkampioen zijn achter zich en kan prima wat toevoegen. Misschien wordt SAI zelfs tzt wel 1e rijder mocht hij uitblinken in een Ferrari.
Bij Mercedes mogen ze gewoon erg blij zijn met zo'n BOT die de perfecte 2e rijder is, snel, sociaal, kent zijn plek en belangrijker, houdt HAM scherp door keiharde 1 2 finishes en qualificaties af te leveren zonder de neiging te hebben om zijn teammaat eraf te rijden.

Met VER zou Mercedes gewoon een nog ergere/betere versie van ROS binnenhalen, dat gaat echt niet gebeuren. VER als 2e rijder? Dacht het niet.

Senna en Prost in 1 team was destijds ook al geen succes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Om dan toch nog maar iets te posten in relatie tot de GP van Hongarije:

YouTube: Where Has Red Bull's Pace Gone? | 2020 Hungarian Grand Prix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amazing....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bansheeben schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Nou nou, Max gaat nog wel een tijdje mee hoor. En als Merc nog 5/6 jaar zo dominant blijft, bloedt F1 vanzelf dood. Ik kan me niet voorstellen dat FOM en de FIA dat laten gebeuren
Het ergste is dat ze dat gewoon laten gebeuren. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nu nog een vergelijking tussen Bottas vorig jaar en Stroll dit jaar :+

En terwijl ik dat typte, maar eens de uitslagen erbij gepakt:
2019
2 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:16.078 1:15.669 1:14.590 19
2020
3 18 Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 1:14.895 1:15.176 1:14.377 22
Verschil in tijd is dus relatief klein. Twee tienden, zeg maar precies wat Red Bull dit jaar heeft verloren :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Ere wie eer toekomt, hij is wel beter geworden. Van zijn eerste jaren staat het trillerige stuurwerk mij heel erg bij, dit lijkt er nu uit. Hij stuurt zelfverzekerder. Natuurlijk kan dit deels aan de auto liggen maar hij doet het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

Harrie

NederVlaming

Net de kwalificatie gekeken. Het zag er heel het weekend al niet heel lekker uit voor RBR, maar dit doet wel effe pijn.

Mercedes nu ook echt in een league of their own, met de auto die het dichtste bijkomt de Mercedes van vorig jaar is.

Normaal met stabiele regels convergeert de performance en komt alles dichter bij elkaar. Maar de sprong die Mercedes nog gemaakt lijkt te hebben... Eigenlijk een punch in the face voor al de engineers bij andere teams.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

Racing Point is ook maar tijdelijk zo goed en eigenlijk is er geen eer aan te behalen. Het is gewoon een kwestie van geld en een goede auto (lees: beste van 2019) kopen.

Als morgen Jeff Bezos van Amazon aankondigt in 2022 in de formule 1 te gaan en bereid is er miljarden en miljarden in te stoppen heb je ook een goed team. Met geld is praktisch alles te koop. Ook de beste engineers koop je gewoon weg, koopt het concurrentiebeding af, etc. als je maar genoeg betaald koop je alle topteams “arm” en haal je als praktisch enige team alle kennis in huis.

Of daar vervolgens wat eer aan te behalen is? Volgens mij niet! Net zoals Stroll nu mee kan komen met de semi-top. Waarschijnlijk een keer flink gehuild bij papa die vervolgens de portemonnee heeft getrokken en ervoor gezorgd heeft dat zoonlief beter materiaal tot z’n beschikking heeft.

Racing Point is tijdelijk en echt geen team voor de lange termijn. Zodra de man die het als dure hobby ziet weg is stort het halve team in elkaar.
Nee... Verstappen hoort bij een fabrieksteam met als enige (mogelijke) uitzondering McLaren en Red Bull.

Maar het zal niet de eerste zijn die, ondanks extreem veel talent te hebben, de pech te hebben net op het foute moment bij het foute team te zitten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Dat stelt @RobinHood dan ook niet. De vergelijking gaat niet over niveua, maar rijden voor het verkeerde (top)team omdat het/de echte topteam(s) al vol zaten. En hetzelfde zie je min of meer ook bij Verstappen, hij is goed en kan (makkelijk) WDC worden, alleen is er momenteel geen plek bij een (/het, in dit geval) topteam waar je daadwerkelijk WDC kunt worden.
Dat doet hij wel door het woord geweldig te gebruiken. Of je doet iemand te kort of je geeft iemand te veel credit.
Ankona schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Klopt, Raikonen is al eens kampioen geworden en een paar keer tweede. Max moet nog maar eens laten zien of hij dat in zich heeft. ;)
Nu ben je gewoon aan het trollen, maar vooruit ik hap. Raikkonen won omdat twee man met de beste auto domme dingen deden.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kasai schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Dat doet hij wel door het woord geweldig te gebruiken. Of je doet iemand te kort of je geeft iemand te veel credit.

[...]

Nu ben je gewoon aan het trollen, maar vooruit ik hap. Raikkonen won omdat twee man met de beste auto domme dingen deden.
Raikkonen heeft toen met 1 punt verschil gewonnen. Dat is inderdaad Meer een kwestie van geluk aan je zijde hebben dan echte skill.

Als Hamilton niet bij de pits toen in het grind was gekomen was Hamilton gewoon WDC geworden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kasai schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:15:

[...]

een beetje misschien. Maar er zit ook een serieuze ondertoon in. Raikonen wordt weggezet als een matige coureur die niet in de schaduw van Verstappen zou mogen staan. Dan is het simpel om de prijzenkasten van die twee eens naast elkaar te zetten. Dan zie je ook dat Raikonen al erg lang meedoet en heel wat keren in de top 3 geeindigd is. (en dus ook een keer als kampioen)
Het is dan geen Senna, Schumacher of Hamilton. Een prutser is het ook niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
World Citizen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:26:
Als Tweaker nerd word ik best vrolijk van die helikopter shot bij dit circuit.

Je hebt een camera die aan het begin staat van het rechte stuk, en dan zie je aan het einde die helikopter hangen.

De volgende shot is dan vanuit die helikopter, en dan volgt hij hem een paar bochten. Dat is echt vet!

Laat ook zien hoe veel moeite er gedaan word om een race in beeld te brengen.
:9~
[Afbeelding]
viel mij ook op. Echt héél gaaf idd. :9~

Deze al eens gezien? YouTube: F1 Explained: The TV Helicopter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Bart-Willem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Het ergste is dat ze dat gewoon laten gebeuren. :X
Al enkele jaren zelfs....maar, je kan er wat aan doen! Koop gewoon heel veel aandelen van Liberty en ga dan druk zetten als aandeelhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Wellicht stel ik nu een domme vraag, maar red Bull heeft toch een circuit in de achtertuin liggen? Mogen ze daar buiten de races om niet op testen of doen ze dat al? Het lijkt me dat ze makkelijk een derde auto bij kunnen bouwen om te testen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:39
Franko P. schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:56:
Wellicht stel ik nu een domme vraag, maar red Bull heeft toch een circuit in de achtertuin liggen? Mogen ze daar buiten de races om niet op testen of doen ze dat al? Het lijkt me dat ze makkelijk een derde auto bij kunnen bouwen om te testen?
Ze mogen niet met de huidige auto's testen omdat dit oneerlijk is tegen de arme teams, die hebben daar de middelen niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Franko P. schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:56:
Dat mag allemaal niet meer. De auto mag alleen gebruikt worden:
  • In FP1, FP2, FP3, kwalificatie, race
  • De door de FIA vastgestelde testdagen (Barcelona voor het seizoen, en nog een paar tijdens)
  • Twee dagen? per jaar tijdens een filmdag. Maar max 100KM per dag en dat is met speciale demo banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Franko P. Silverstone bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat ik mijn weer app ceremonieel ga verbranden als er van de verwachting weer geen hol terecht komt. Want die grote hoeveelheid water die er zou gaan vallen op zaterdag overdag heb ik niet gezien. Ik geef hem nog één kans...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Azfz49jyQnUGQOPwC4OGP9wsjqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xv4D2aQuFcl4Zb415slIJqqp.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 16:37

Edd

hardware-lover schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:19:
Ik denk dat ik mijn weer app ceremonieel ga verbranden als er van de verwachting weer geen hol terecht komt. Want die grote hoeveelheid water die er zou gaan vallen op zaterdag overdag heb ik niet gezien. Ik geef hem nog één kans...
[Afbeelding]
Maar je kent het spreekwoord toch wel?
Niets zo veranderlijk als het weer

:+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Het is raceday! Hebben we er allemaal een beetje zin in? :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Maurice079 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:33:
Neuh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32

JB

Cédric roelt!

Lekker bbquen!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Mijn weerbericht geeft wel regen aan, maar niet zo heel veel. Net genoeg om de boel een beetje lastiger te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwXVFz50XUQ1nQVHXiA5f3Y5fU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8vtHkNP0dEuafEPiHlIdiu4.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik was net dat vergelijk met Stroll 2019 en 2020 aan het kijken. Echt absurd hoeveel verschil een auto kan uitmaken!

Hamilton heeft vanaf 2014 toch behoorlijk wat races heeft gewonnen waar ie 1e kwalificeerde en vervolgens de race "makkelijk on uitrijden" zonder ook maar 1 moment bedreigd te worden, racecraft heeft laten moeten zien of heeft in moeten halen. Met die wetenschap en het filmpje over Stroll word mij nog eens extra duidelijk dat Hamilton behoorlijk wat races (en kampioenschappen) praktisch cadeau heeft gekregen.

Stroll, een behoorlijk middelmatige coureur, is het bewijs dat je met een goede auto gewoon een rol van betekenis speelt. Stel je voor dat Stroll de beste auto van het veld had de afgelopen jaren en 70% van de tijd P1 zou kwalificeren en 50% van de tijd de race zonder bedreiging zou kunnen uitrijden. Dan zou hij tientallen race wins hebben, mogelijk verschillende WK's gewonnen hebben en tot de grootste der aarden (qua statistieken althans) gehoord hebben. Eerlijk? volgens mij absoluut niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:57
MazeWing schreef op zondag 19 juli 2020 @ 06:48:
Ik was net dat vergelijk met Stroll 2019 en 2020 aan het kijken. Echt absurd hoeveel verschil een auto kan uitmaken!

Hamilton heeft vanaf 2014 toch behoorlijk wat races heeft gewonnen waar ie 1e kwalificeerde en vervolgens de race "makkelijk on uitrijden" zonder ook maar 1 moment bedreigd te worden, racecraft heeft laten moeten zien of heeft in moeten halen. Met die wetenschap en het filmpje over Stroll word mij nog eens extra duidelijk dat Hamilton behoorlijk wat races (en kampioenschappen) praktisch cadeau heeft gekregen.

Stroll, een behoorlijk middelmatige coureur, is het bewijs dat je met een goede auto gewoon een rol van betekenis speelt. Stel je voor dat Stroll de beste auto van het veld had de afgelopen jaren en 70% van de tijd P1 zou kwalificeren en 50% van de tijd de race zonder bedreiging zou kunnen uitrijden. Dan zou hij tientallen race wins hebben, mogelijk verschillende WK's gewonnen hebben en tot de grootste der aarden (qua statistieken althans) gehoord hebben. Eerlijk? volgens mij absoluut niet.
Dat is ook de kritiek die nu ook geuit wordt. Lewis is een groot coureur, maar in hoevere moet hij daadwerkelijk zijn talent aanspreken om de titels binnen te halen.
Ferrari 2017 & 2018 had een kans, maar werden vakkundig vermoord door de ontwikkelingen van Mercedes rond de zomerstop.

Vind het dan ook moeilijk om Lewis te kwalificeren. Liet wat haarscheurtjes zien in 2016, begin 2017 & begin 2018. Waar hij in zijn periode tussen 2008 & 2012 regelmatig pure snelheid liet zien, was het ook vaak mis met aanvaringen met andere coureurs. Daarnaast is hij over een seizoen verslagen door Button & Rosberg. Goede coureurs, maar zeker geen absolute top.

Mercedes heeft 75% van de races gewonnen sinds 2014. Iedere coureur had hier de kans gehad om een wereldtitel op zijn naam te schrijven. Zeker als je enkel de 1e 10 rondjes hoeft te pushen en daarna op de 80% de boel kan gaan managen.

Een rijders titel heeft glans als je er het hele seizoen hard voor heb moeten knokken, dat mist gewoon in het hele plaatje.

De constructeurstitel verdienen ze 100% en als ze die nog 15 jaar pakken, door ver boven de rest uit te stijgen, is dat hun verdiensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:14

Blokker_1999

Full steam ahead

JPM85 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Dat is ook de kritiek die nu ook geuit wordt. Lewis is een groot coureur, maar in hoevere moet hij daadwerkelijk zijn talent aanspreken om de titels binnen te halen.
Ferrari 2017 & 2018 had een kans, maar werden vakkundig vermoord door de ontwikkelingen van Mercedes rond de zomerstop.

Vind het dan ook moeilijk om Lewis te kwalificeren. Liet wat haarscheurtjes zien in 2016, begin 2017 & begin 2018. Waar hij in zijn periode tussen 2008 & 2012 regelmatig pure snelheid liet zien, was het ook vaak mis met aanvaringen met andere coureurs. Daarnaast is hij over een seizoen verslagen door Button & Rosberg. Goede coureurs, maar zeker geen absolute top.

Mercedes heeft 75% van de races gewonnen sinds 2014. Iedere coureur had hier de kans gehad om een wereldtitel op zijn naam te schrijven. Zeker als je enkel de 1e 10 rondjes hoeft te pushen en daarna op de 80% de boel kan gaan managen.

Een rijders titel heeft glans als je er het hele seizoen hard voor heb moeten knokken, dat mist gewoon in het hele plaatje.

De constructeurstitel verdienen ze 100% en als ze die nog 15 jaar pakken, door ver boven de rest uit te stijgen, is dat hun verdiensten.
Je kan het Lewis moeilijk kwalijk nemen natuurlijk. Aan de andere kant moet je wel nog altijd beter zijn dan je teamgenoot.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Blokker_1999 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:45:
[...]

Je kan het Lewis moeilijk kwalijk nemen natuurlijk. Aan de andere kant moet je wel nog altijd beter zijn dan je teamgenoot.
Daar zorgt James wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JPM85 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:25:
Misschien eens interessant om uit te zoeken. Mercedes heeft afgelopen jaren (zeer) dominant het WCC gewonnen met een grote voorsprong op de concurrentie. Was dat bv in de Schumacher jaren ook zo? Meen dat Ferrari toen zelfs niet elk jaar WCC is geworden, dus waarschijnlijk ook niet alle (overige) jaren met een enorme overwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Laatst online: 16:57
Blokker_1999 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:45:
[...]

Ik neem het Lewis, danwel Mercedes ook niet kwalijk dat ze op dit moment (& feitelijk sinds 2014) dominant zijn. De F1 heeft altijd dominante periodes gehad.

Er is alleen een groot verschil met het verleden. De heren bovenin FIA & Liberty lijken alleen niet te begrijpen hoe ze een beter level playing field kunnen creëeren.

Hoe gek ze ook waren maar Bernie Ecclestone & Max Mosley hebben voor vele jaren wel gezorgd dat dominantie de kop ingedrukt werd, en lukte poging 1 niet, dan kwamen er heel snel nieuwe regels om dit wel te bewerkstelligen. Alles om het product F1 te beschermen voor dominantie uit 1 kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JPM85 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:56:
[...]

Ik neem het Lewis, danwel Mercedes ook niet kwalijk dat ze op dit moment (& feitelijk sinds 2014) dominant zijn. De F1 heeft altijd dominante periodes gehad.

Er is alleen een groot verschil met het verleden. De heren bovenin FIA & Liberty lijken alleen niet te begrijpen hoe ze een beter level playing field kunnen creëeren.

Hoe gek ze ook waren maar Bernie Ecclestone & Max Mosley hebben voor vele jaren wel gezorgd dat dominantie de kop ingedrukt werd, en lukte poging 1 niet, dan kwamen er heel snel nieuwe regels om dit wel te bewerkstelligen. Alles om het product F1 te beschermen voor dominantie uit 1 kamp.
Maar Liberty zit er ook pas sinds 2017? 2018? Dus Bernie heeft in de beginperiode ook niks gedaan. Ja ok, de 2017 regels komen misschien nog uit de hoge hoed van Bernie, om te proberen Mercedes in te dammen. Maar we hebben allemaal kunnen zien wat daar het gevolg van was.
spoiler:
Mercedes gaat gewoon doodleuk verder met alles winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:52
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:56:
[...]

Misschien eens interessant om uit te zoeken. Mercedes heeft afgelopen jaren (zeer) dominant het WCC gewonnen met een grote voorsprong op de concurrentie. Was dat bv in de Schumacher jaren ook zo? Meen dat Ferrari toen zelfs niet elk jaar WCC is geworden, dus waarschijnlijk ook niet alle (overige) jaren met een enorme overwacht.
Ferrari had 5 jaar waarin ze won, ook alle WCC’s afaik.

2003 was spannender en nog 1 ander jaar ook wel. Overige jaren waren gewoon Merc dominance.

Maar Merc is a 7 jaren dominant, heeft 75% van alle races gewonnen en veel meer poles dan Ferrari.

Dit is simpelweg de meeste dominante streak in F1 ooit. En dit blijft zo tot eind 2021.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:00:
[...]

Maar Liberty zit er ook pas sinds 2017? 2018? Dus Bernie heeft in de beginperiode ook niks gedaan. Ja ok, de 2017 regels komen misschien nog uit de hoge hoed van Bernie, om te proberen Mercedes in te dammen. Maar we hebben allemaal kunnen zien wat daar het gevolg van was.
spoiler:
Mercedes gaat gewoon doodleuk verder met alles winnen
Ik ben f1 fan sinds 1993, het aantal races dat ik sindsdien heb gemist is op één hand te tellen misschien, maar ik merk dat ik het sinds vorige week nauwelijks boeiend meer vind nu het wederom een oppermachtig jaar lijkt te worden voor Mercedes. Het voelt alsof alle statistieken spoiled zijn en van 0 waarde meer zijn als ik zie dat Hamilton straks het aantal WK's van Schumacher gaat overtreffen in een veel te goede auto. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel competitie heeft hij de afgelopen jaren nou gehad?
Als deze suprematie van Mercedes doorgaat, wat ik met het bevriezen van de regels in ieder geval zie gebeuren t/m 2021, dan haak ik af. En ik vermoed met mij nog vele fans die al decennia lang de sport volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou wel eens een reactie van Chase Carey willen zien/horen. Die moet toch ook merken dat de fans weg lopen door de dominatie van Mercedes?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

JeroenTheStig schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Ik ben f1 fan sinds 1993, het aantal races dat ik sindsdien heb gemist is op één hand te tellen misschien, maar ik merk dat ik het sinds vorige week nauwelijks boeiend meer vind nu het wederom een oppermachtig jaar lijkt te worden voor Mercedes. Het voelt alsof alle statistieken spoiled zijn en van 0 waarde meer zijn als ik zie dat Hamilton straks het aantal WK's van Schumacher gaat overtreffen in een veel te goede auto. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel competitie heeft hij de afgelopen jaren nou gehad?
Als deze suprematie van Mercedes doorgaat, wat ik met het bevriezen van de regels in ieder geval zie gebeuren t/m 2021, dan haak ik af. En ik vermoed met mij nog vele fans die al decennia lang de sport volgen.
Dit heb ik ook. Ik ben ergens seizoen '95 ingevallen (Simtek was al op de fles, dus geen Jos meer dat seizoen :P). Ik heb in die jaren nog nooit vrijwillig een race gemist, maar ik zit er toch hard over na te denken om sowieso vandaag over te slaan en wat anders te gaan doen. Misschien dat als het een natte race is dat ik nog wel ga kijken.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31

Pierre

Van nature lui!

NoFearCreations schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:21:
Ik zou wel eens een reactie van Chase Carey willen zien/horen. Die moet toch ook merken dat de fans weg lopen door de dominatie van Mercedes?
Als die op zijn rekening kijkt dan vind die het wel best gok ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:48
Ja, ik vond voorgaande 2/3 jaren niet eens zo erg meer waar er af en toe een Redbull of Ferrari tussen kroop, maar ik heb geen zin om komende 2 jaar naar een Mercedes cup te zitten kijken..

Met name dat de andere teams nu niks meer aan motor peformance mogen aanpassen maakt de hoop op vooruitgang voor de andere teams niet erg hoog meer.

Begrijp me niet verkeerd, Mercedes is top, de auto die ze hebben gemaakt is de ultieme race auto. Gas bij in een bocht en hij stuurt scherper in. Laat remmen en geen onderstuur en het ongekende vermogen. Maar nu hebben ze gewoon alle niet Mercedes teams knock out, ze hebben gewonnen, game over. Klinkt heel dramatisch, maar zou het liefst ze de twee bekers geven en de reglementen om gooien. Jammer dat de praktijk anders is..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik sleur er even het voetbal bij.
In de Champions League zou toch ook niet worden getolereerd als, zonder enig tegenstand, FC Barcelona de laatste 6 jaar de Champions League zou winnen, Barcelona een zegje wil hebben in de regels, anders doen ze niet meer mee. En dat dan Messi of Suarez de topscorerstitel haalt doet er niet zo toe.

Hoop echt dat Chase en LM zich flink achter de oren gaan krabben. Want als zelfs hondstrouwe fans het niet meer gaan volgen. En het argument: "Maar de wedstrijd is ook spannend zonder Mercedes" is niet valide imo, het hele punt van een race is die te moeten winnen. Niet wie er 4e of 5e wordt of wie de mooiste inhaalactie heeft. Je wil strijd vooraan zien. Waarom denk je dat het schaatsen mondiaal een lachertje is met de Nederlandse dominantie? Geen buitenlandse sponsor die er brood in ziet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pierre schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:31:
[...]

Als die op zijn rekening kijkt dan vind die het wel best gok ik.
Liberty zal toch echt de enorme uitgaven die ze hebben gedaan, om FOM te kopen, terug willen verdienen. Persoonlijk is Chase dan misschien wel binnen, maar als zakenman / baas van FOM zal die ook de gedane uitgaven terug willen verdienen. En dat gaat toch echt een stuk makkelijker als mensen naar de sport willen kijken en bereid zijn naar de GPs te gaan of voor de TV te kijken (waarschijnlijk liefst dan ook met F1TV abo).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:35:
In de Champions League zou toch ook niet worden getolereerd als, zonder enig tegenstand, FC Barcelona de laatste 6 jaar de Champions League zou winnen, Barcelona een zegje wil hebben in de regels, anders doen ze niet meer mee. En dat dan Messi of Suarez de topscorerstitel haalt doet er niet zo toe.

Hoop echt dat Chase en LM zich flink achter de oren gaan krabben. Want als zelfs hondstrouwe fans het niet meer gaan volgen. En het argument: "Maar de wedstrijd is ook spannend zonder Mercedes" is niet valide imo, het hele punt van een race is die te moeten winnen. Niet wie er 4e of 5e wordt of wie de mooiste inhaalactie heeft. Je wil strijd vooraan zien. Waarom denk je dat het schaatsen mondiaal een lachertje is met de Nederlandse dominantie? Geen buitenlandse sponsor die er brood in ziet.
Het vergelijk met voetbal gaat niet op, aangezien een heel team verantwoordelijk is en een speler misschien kan uitblinken, zonder dat dit echt aan z’n materiaal (lees: schoenen ligt).

In een sport waar materiaal het belangrijkste is, heb je feitelijk gewoon gewonnen als je hierover de beschikking hebt. Zeker wanneer je materiaal echt volledig superieur is.

In dat opzicht is een vergelijking met schaatsen beter. Toen midden jaren 90 de klapschaats zijn intrede deed was als snel duidelijk dat dit revolutionair was en op alle fronten superieur was. Gevolg was dat eind jaren 90 praktisch iedereen hier gebruik van maakte en alle records sneuvelden.
Nu stel je voor dat 1 team al die jaren als enige over de klapschaats zou beschikking en iedereen zou verslaan en alle records zou breken. Komt dit dan omdat de beste schaatser ooit is opgestaan of omdat ze de beschikking hebben over het allerbeste materiaal.

Nu stel je voor dat na 6 jaar exclusiviteit aan klapschaats een middelmatig team de klapschaats van 2019 zou kopen en opeens mee kan doen aan de top. Dit terwijl die schaatsers uit dat team al jaren tot de middenmoot (at best) behoren.

Precies dat is gaande met Mercedes. Ze zijn de klapschaats van de formule 1, met als groot verschil dat zij al jaren de enige zijn die hierover beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:35:

Om dan toch bij voetbal te blijven, LM en de FIA hoeven nu ook geen paniekvoetbal te gaan spelen.
Dat is precies wat er onder Bernie's bewind altijd fout ging. Het is een klassieke situatie. Er was een dominante partij, dat werd geprobeerd in te dammen met gehaaste reglementswijzigingen, zonder daarbij goed in beeld te hebben wat dat voor de sport zou betekenen. Met als perfect laatste voorbeeld de wijzigingen van de regels in 2017.
Zie waar dat de sport gebracht heeft...

Over de regels van -inmiddels- 2022 lijkt goed te zijn nagedacht, dus dan maar even door de zure appel heeft bijten en hopen dat die werken, ipv het nu in een reflex weer compleet om te gooien.

Mercedes doet gewoon heel goed z'n werk, en dat wordt momenteel extra uitvergroot door het wegvallen van Ferrari en Red Bull. Dat die teams lopen te falen is niet de schuld van Mercedes.
Als Red Bull 'gewoon' een iets snellere wagen had gebouwd dan vorig jaar, hadden we 'gewoon' strijd gehad vooraan het veld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Wat ook vooral een teleurstelling is dat je ieder jaar hoopt dat er een team komt dat Mercedes kan challengen. Vorig jaar had RBR een mooie periode (na Frankrijk) die werd doorbroken door een Ferrari met power boost. Het veranderde de dominantie niet maar je begon wel weer hoop te krijgen voor het nieuwe seizoen.

Nu halverwege de 3e race is de voorsprong van Mercedes groter dan ooit en hun tijdswinst is bizar te noemen. Bijna de grootste winst van alle teams waarbij je je afvraagt waar ze dit hebben kunnen vinden. Een snelle auto sneller maken blijft lastiger dan een mindere auto sneller maken.

Het politieke gelul iedere wedstrijd hoeft van mij dan weer niet. "We gaan het zwaar krijgen"; "De rest staat morgen een stuk dichterbij" enz enz.
Ze hebben hun zaakjes goed op orde of speelt er meer? Wat zijn al die rookpluimpjes bij al die Mercedes bakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Even over Stroll...
Vooropgesteld, chapeau voor zijn prestaties. Hij laat dit jaar zien dat hij een prof is, en heeft een goede stijgende lijn te pakken. Zijn kwali gister was echt top.

Ik zat echter wat highlights terug te kijken van wat racestarts van afgelopen jaar... daar was hij wel aardig vaak bij wat first lap melee betrokken( Spa 2019, Abu Dhabi 2019).
Denk dat de start van de race wel interessant wordt.
- Stroll die het de Mercs lastig kan maken
- Vettel en Leclerc staan naast elkaar
- Als Verstappen / Russell uit de melee blijven dan verwacht ik van hen een mooie race(Russell top 10? Max zou met top 4 al heel goed zijn imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Edd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Maar je kent het spreekwoord toch wel?
Niets zo veranderlijk als het weer

:+
In de WeatherPro app (Meteoconsult) zie ik rond de middag kans op onweer, daarna nog steeds kans op regen tot uur of zes. Ik verwacht een droge race en RBR in de punten...

Dat klinkt heel maf eigenlijk, als ze eigenlijk mee zouden moeten doen om het podium. Dit wordt gewoon weer een optocht met Mercedes 1, 2 en 3. Of Stroll moet Perez eraf tikken bij de start.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34

Oekol

waka waka hey hey

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Als Verstappen de RB16 onder controle kan houden dan verwacht ik een P3 haalbaar. RP is wat betreft racepace en strategie nog niet goed genoeg. De Ferrari's zijn voor mij onduidelijk wat ze kunnen in de race maar gezien de historie kan Verstappen ze best wel aan.

De Mercedessen zijn van een andere categorie. Die rijden weg van iedereen en zien we niet meer in beeld. Dit lijkt me ook voor Hamilton niet leuk meer om zonder gevecht en uitdaging zo makkelijk te winnen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
No worries, die RB16 is nog steeds brak. Weet niet of gepost, stond aardige analyse of TheRace:

https://the-race.com/form...-aero-instability-puzzle/

Aerodynamica is gewoon ruk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
P.K. schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Om dan toch bij voetbal te blijven, LM en de FIA hoeven nu ook geen paniekvoetbal te gaan spelen.
Dat is precies wat er onder Bernie's bewind altijd fout ging. Het is een klassieke situatie. Er was een dominante partij, dat werd geprobeerd in te dammen met gehaaste reglementswijzigingen, zonder daarbij goed in beeld te hebben wat dat voor de sport zou betekenen. Met als perfect laatste voorbeeld de wijzigingen van de regels in 2017.
Zie waar dat de sport gebracht heeft...

Over de regels van -inmiddels- 2022 lijkt goed te zijn nagedacht, dus dan maar even door de zure appel heeft bijten en hopen dat die werken, ipv het nu in een reflex weer compleet om te gooien.

Mercedes doet gewoon heel goed z'n werk, en dat wordt momenteel extra uitvergroot door het wegvallen van Ferrari en Red Bull. Dat die teams lopen te falen is niet de schuld van Mercedes.
Als Red Bull 'gewoon' een iets snellere wagen had gebouwd dan vorig jaar, hadden we 'gewoon' strijd gehad vooraan het veld.
LM / FIA blijft anders nog steeds paniekvoetbal spelen. 2019 de nieuwe voorvleugels waardoor volgen makkelijker moet worden. Gevolg, Red Bull zakt weg omdat ze de vloer niet goed kunnen sealeb voor hun high rake. En nu zouden eerst voor 2021 de regels bevroren blijven, en vervolgens laten ze zich weer invallen dat ze toch iets aan de vloer willen veranderen. En intussen lacht Mercedes zich weer de ballen uit de broek, want Ferrari en Red Bull moeten flink wat resources inzetten om dit jaar er bovenop te klimmen, en dat zijn dus resources die ze niet in 2021 & 2022 kunnen steken, terwijl Mercedes nu al kan stoppen met de ontwikkeling van de 2020 auto omdat ze nu al weten dat ze praktisch WCC zijn tegen de tijd dat Ferrari of Red Bull het gat gedicht hebben, als dat dit jaar al gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik ‘s avonds moeilijk de slaap kon vatten, afgelopen week, vroeg mijn vriendin pesterig “zal ik even de F1 race van afgelopen zondag opzetten?’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

loekf2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:03:
[...]

In de WeatherPro app (Meteoconsult) zie ik rond de middag kans op onweer, daarna nog steeds kans op regen tot uur of zes. Ik verwacht een droge race en RBR in de punten...

Dat klinkt heel maf eigenlijk, als ze eigenlijk mee zouden moeten doen om het podium. Dit wordt gewoon weer een optocht met Mercedes 1, 2 en 3. Of Stroll moet Perez eraf tikken bij de start.
Weet je... dat die Mercs telkens winnen de afgelopen jaren staat haast net zo vast als dat de zon opkomt in de ochtend..

Als Max het slecht doet of uitvalt, dan baal ik maar dan verander ik in de neutrale kijker... zoals in Oostenrijk I bijv, die gevechten die Norris had zijn ook geweldig om te volgen.

Oostenrijk II was voor veel mensen een eyeopener, o.a. Tom Coronel en Doornbos waren zichtbaar down na die race, die hadden echt de hoop dat RBR en Honda misschien Max dit jaar de titel konden geven.

Ik ben bang dat in 2022 (met nieuwe format)er pas weer echt kansen zijn voor andere constructeurs.
Of dat RBR is weet ik niet. Het kan ook McLaren /Renault/Ferrari of gewoon weer Mercedes zijn.
En aangezien Mercedes het huidige era flink hun kas heeft kunnen spekken en een top development team heeft, ben ik er bang voor dat ook dàn Mercedes weer dominant gaat zijn.

Een hoop fans zullen er dan wel klaar mee zijn denk ik....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cranzai schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Ere wie eer toekomt, hij is wel beter geworden. Van zijn eerste jaren staat het trillerige stuurwerk mij heel erg bij, dit lijkt er nu uit. Hij stuurt zelfverzekerder. Natuurlijk kan dit deels aan de auto liggen maar hij doet het wel.
Ja? Jij denkt dat dat door Stroll komt? Dat ding ligt gewoon op rails in tegenstelling tot de RP van vorig jaar. Bij Sky zeiden ze ook al dat de Mercs sommige bochten veel strakker konden pakken als de rest. Die dingen pakken een apex snaarstrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
DarkFire1985 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:51:
Wat zijn al die rookpluimpjes bij al die Mercedes bakken?
Rook machine ingebouwd voor het show effect en voor de spanning van de kijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:15:
Racing Point is ook maar tijdelijk zo goed en eigenlijk is er geen eer aan te behalen. Het is gewoon een kwestie van geld en een goede auto (lees: beste van 2019) kopen.

Als morgen Jeff Bezos van Amazon aankondigt in 2022 in de formule 1 te gaan en bereid is er miljarden en miljarden in te stoppen heb je ook een goed team. Met geld is praktisch alles te koop. Ook de beste engineers koop je gewoon weg, koopt het concurrentiebeding af, etc. als je maar genoeg betaald koop je alle topteams “arm” en haal je als praktisch enige team alle kennis in huis.

Of daar vervolgens wat eer aan te behalen is? Volgens mij niet! Net zoals Stroll nu mee kan komen met de semi-top. Waarschijnlijk een keer flink gehuild bij papa die vervolgens de portemonnee heeft getrokken en ervoor gezorgd heeft dat zoonlief beter materiaal tot z’n beschikking heeft.

Racing Point is tijdelijk en echt geen team voor de lange termijn. Zodra de man die het als dure hobby ziet weg is stort het halve team in elkaar.
Nee... Verstappen hoort bij een fabrieksteam met als enige (mogelijke) uitzondering McLaren en Red Bull.

Maar het zal niet de eerste zijn die, ondanks extreem veel talent te hebben, de pech te hebben net op het foute moment bij het foute team te zitten...
Geld zegt helemaal niks. Toyota zijn tijd in de F1 vergeten?

Je hebt voorsprong nodig. De laatste jaren heeft Brawn GP en Mercedes dat wel bewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

kevlar01 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:55:
Je denkt toch serieus niet dat Stroll (of Perez) het Mercedes überhaupt lastig "mag" maken?!
Waarschijnlijk gewoon een harde clausule bij het kopen van de 2019 auto; tenzij Mercedes mechanische problemen heeft en/of uitvalt mag je tijdens de race nooit een bedreiging vormen voor Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
kevlar01 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:55:
Even over Stroll...
Vooropgesteld, chapeau voor zijn prestaties. Hij laat dit jaar zien dat hij een prof is, en heeft een goede stijgende lijn te pakken. Zijn kwali gister was echt top.

Ik zat echter wat highlights terug te kijken van wat racestarts van afgelopen jaar... daar was hij wel aardig vaak bij wat first lap melee betrokken( Spa 2019, Abu Dhabi 2019).
- Vettel en Leclerc staan naast elkaar
- Als Verstappen / Russell uit de melee blijven dan verwacht ik van hen een mooie race(Russell top 10? Max zou met top 4 al heel goed zijn imo)
Stroll die een gaatje ziet, Bottas schrikt en hem zo bij Hamilton naar binnen rijdt? Meteen weer een wedstrijd. Kan zomaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Geld zegt helemaal niks. Toyota zijn tijd in de F1 vergeten?

Je hebt voorsprong nodig. De laatste jaren heeft Brawn GP en Mercedes dat wel bewezen.
Je hebt geld en echt geld. Ik wil alleen even aangeven dat als iemand bereid is tientallen miljarden in iets te investeren je feitelijk gewoon de beste mensen kan kopen en elk ander team "arm" kan maken door al hun top engineers, etc. weg te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Raceday! Zin in! Zelfs als Mercedes fan hoop ik op een beetje spanning en geen simpele 1-2.
Hopelijk ook een mooi resultaat voor de RP's vandaag :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

MazeWing schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Je denkt toch serieus niet dat Stroll (of Perez) het Mercedes überhaupt lastig "mag" maken?!
Waarschijnlijk gewoon een harde clausule bij het kopen van de 2019 auto; tenzij Mercedes mechanische problemen heeft en/of uitvalt mag je tijdens de race nooit een bedreiging vormen voor Mercedes.
Zou zomaar kunnen. Maar probeer je hoofd maar eens koel te houden tijdens de hectiek van de start. Die start kon nog wel eens spannend worden, daarna waarschijnlijk een optocht... maar het veld zit dicht bij elkaar, dus ik ga zeker wel kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De dominantie van Mercedes is op zich niet het probleem, hun WCC is dit jaar volledig verdiend. Wat het echt saai maakt is dat daardoor de kwaliteit van de rijder veel minder relevant maakt, alsof FC Emmen de CL wint doordat ze veel betere schoenen hebben dan Barcelona.

Idealiter zou je het WCC en WDC van elkaar los trekken, elke coureur rijdt bijv. twee races in elke auto. Dan kan een Russell in de Mercedes laten zien wat hij kan en mag Hamilton in een Haas bewijzen dat hij echt de allerbeste van het hele veld is.

Qua belangen totaal onmogelijk, maar het zou wel leuke races opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Hoe gaat FER het deze race verkloten? :D
gister alleen de Q gezien tijdens dagje touren met de brommer.
dus hier alles gemist

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hier de beschikbare schoentjes voor vandaag
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdRa_4wWoAIRi2U?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:23:
[...]

Je hebt geld en echt geld. Ik wil alleen even aangeven dat als iemand bereid is tientallen miljarden in iets te investeren je feitelijk gewoon de beste mensen kan kopen en elk ander team "arm" kan maken door al hun top engineers, etc. weg te kopen.
445 miljoen in jaar. Het hoogste van alle teams in 2008 geloof ik. Iets van 30 miljoen meer als Ferrari.

Over Ferrari gesproken. Ook een team wat veel geld er tegenaan gooit. Kijk eens waar die staan de afgelopen jaren. Geld zegt helemaal niks.

Mooi verhaal over Toyota,

YouTube: How Toyota became F1's most expensive failure

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

F3 start nu
natte race!
Algemeen race topic Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:39:
[...]

445 miljoen in jaar. Het hoogste van alle teams in 2008 geloof ik. Iets van 30 miljoen meer als Ferrari.

Over Ferrari gesproken. Ook een team wat veel geld er tegenaan gooit. Kijk eens waar die staan de afgelopen jaren. Geld zegt helemaal niks.

Mooi verhaal over Toyota,

YouTube: How Toyota became F1's most expensive failure
Natuurlijk wel, maar je kan het altijd verkloten. Met meer geld is de kans op succes een stuk groter, dat zie je in 'iedere' sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
London schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:25:
Raceday! Zin in! Zelfs als Mercedes fan hoop ik op een beetje spanning en geen simpele 1-2.
Nog sure if trolling or.. :9
Het enige spannende element voor de Mercedes-fan wordt of ze het hele veld op een rondje gaan zetten of 'maar' 90% ervan. Mercedes kennende doen ze dat niet om gezeur te voorkomen. Dus na 20 seconde voorsprong cruisen ze hem lekker naar huis :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb er gewoon weer zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Natuurlijk wel, maar je kan het altijd verkloten. Met meer geld is de kans op succes een stuk groter, dat zie je in 'iedere' sport.
Wat ik zeg is dat het geen zekerheid is dat als je er maar genoeg geld tegenaan gooit dat het dan goed komt.

Meerdere kleine teams hebben wel bewezen dat dat niet perse nodig is. Met een technische voorsprong kom je verder als met een 100 miljoen.
Soms heb je geld nodig om op zoek te gaan naar die technische voorsprong, Mercedes met zijn motor bijvoorbeeld, maar vaak ook gewoon niet. Brawn met de blown diffuser als voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 10-09 21:35
kevlar01 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
[...]
Oostenrijk II was voor veel mensen een eyeopener, o.a. Tom Coronel en Doornbos waren zichtbaar down na die race, die hadden echt de hoop dat RBR en Honda misschien Max dit jaar de titel konden geven.
Bij Ziggo denken ze dat elk jaar.
Toen de Renault motor niet zo betrouwbaar was en er bekend werd gemaakt dat Red Bull naar Honda over zou stappen, werd Red Bull ook al kampioen. Oftewel elk jaar hetzelfde verhaal. Zeker omdat na de wintertest Red Bull het altijd zo goed voor elkaar heeft naar eigen zeggen, daar smullen Coronel en Doornbos van.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Maurice079 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:46:
Dus na 20 seconde voorsprong cruisen ze hem lekker naar huis :)
Kan er geen 'handicap' worden uitgedeeld om het leuk te houden? Bij de F'jes maken we dan de doeltjes kleiner en/of fluiten we strenger voor het betere team. Losse wielmoer als bij Kimi is ook een optie... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Raceday! Lance, doe een kamikaze actie in bocht 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

PM_Petrol schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Bij Ziggo denken ze dat elk jaar.
Toen de Renault motor niet zo betrouwbaar was en er bekend werd gemaakt dat Red Bull naar Honda over zou stappen, werd Red Bull ook al kampioen. Oftewel elk jaar hetzelfde verhaal. Zeker omdat na de wintertest Red Bull het altijd zo goed voor elkaar heeft naar eigen zeggen, daar smullen Coronel en Doornbos van.
Is vast ook om een groot deel van de kijkers te binden. De nieuwe fans sinds Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Kan er geen 'handicap' worden uitgedeeld om het leuk te houden? Bij de F'jes maken we dan de doeltjes kleiner en/of fluiten we strenger voor het betere team. Losse wielmoer als bij Kimi is ook een optie... ;)
Voor en achterwielen omwisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 10-09 21:35
Vos schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Is vast ook om een groot deel van de kijkers te binden. De nieuwe fans sinds Max ;)
Dat denk ik ook.
Er is een hele tijd geen F1 op de Nederlandse tv geweest. In ieder geval op de gratis kanalen niet.
Sinds Verstappen zijn er heel veel fans bij ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.