[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste
Acties:
  • 107.450 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:18:
Ik wou dat ze DAS hadden afgekeurd, nu heeft Mercedes nog een troef meer in handen... Waarom? Volgend jaar mag het niet. Verbiedt die troep dan gewoon, genoeg argumenten.
DAS maakt het verschil echt niet. En omdat Mercedes iets revolutionairs vindt waar de rest niet aan dacht moet het worden afgeschaft? Zo krijg je nooit vooruitgang natuurlijk ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

albino71 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:18:
De prestatie van stroll zegt mij wel dat ook hij wdc had geworden, of iig had kunnen worden, in de Mercedes vorig jaar.
Dat is bij mij ook een beetje het probleem met de kampioenschappen van Hamilton. Hoe goed hij ook is als coureur ze maken op mij geen indruk omdat het naar mijn gevoel vooral door de wagen komt. Het enige jaar dat hij er echt voor heeft moeten knokken was het jaar dat Rosberg wereldkampioen werd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 12:28
TrekDr0p schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:15:
Wat een Q......
Echt wat een verschil, vorige race was het al veel, maar nu nog erger.
Bizar om te zien dat de MER/RP/WIL zo roken als ze een bocht uit komen.

Ik heb al plannen voor morgen tijdens de race, denk dat ik maar niet tussendoor ga kijken.
Ik ga er iig niet heel erg mijn best voor doen om kosten wat kost de MER optocht te bekijken...

Ik hoop ook dat Toto en Hamilton eens stoppen met het underdog praten, laat ze maar gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ze gewoon de beste zijn.
En als ze dan eerlijk zijn over de prestaties gaat het gros ze arrogant noemen. Damned if you do damned if you don't.

Laat dat.

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nat-Water schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:20:
DAS maakt het verschil echt niet. En omdat Mercedes iets revolutionairs vindt waar de rest niet aan dacht moet het worden afgeschaft? Zo krijg je nooit vooruitgang natuurlijk ;)
Helemaal niet, maar dit valt in het straatje actieve wielophanging wat al jaren verboden is.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Heb je oogkleppen op ? Niet gezien wat Russel heeft gedaan in een gedrocht van een auto...
Nee, heb je gezien wat Williams de afgelopen jaren gedaan heeft? Als het alleen op die motor zou aankomen, dan zou Williams de afgelopen jaren ook gewoon vooraan gereden hebben. Zo eenvoudig is het dus niet. Als het alleen op die motor zou aankomen dan zou RP vandaag mee kunnen doen voor pole position, heb je dat gat gezien met Mercedes? Net geen hele seconde, met identiek dezelfde motor. Je zit nota bene op een circuit waar net niet het maximale van de motor gevraagd wordt. Deze Mercedes zou in Monaco het ronderecord nog verpulveren. De motor is belangrijk, maar de aero is nog belangrijker.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Helemaal niet, maar dit valt in het straatje actieve wielophanging wat al jaren verboden is.
Daar zijn al een flink aantal discussies over gevoerd en die FIA vindt het goed. In ieder geval voor dit seizoen volgend jaar mag het niet meer

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
streamnl schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:16:
Wat. Een. Middag.

Eerst de Q en daarna de reacties hier.
_O-

Wie zag dit aankomen.

Ik weet even niet wie het zei maar ook ik denk ook dat HAM straks de boeken in gaat met de meeste records.

Ik denk dat HAM nog wel even blijft bij Mercedes en wanneer hij gaat... geloof ik niet dat de F1 nog lang genoeg bestaat in zijn huidige vorm om een andere coureur de kans te geven om de records van HAM te verbreken.

Edit: en weer veel zin in morgen. Ik denk dat we toch een mooie race gaan krijgen.
Ik...
Ik vermoede het al na FP3. Er zat gewoon geen snelheid in, geen stabiliteit en de banden lijken ook helemaal niet op temperatuur te zijn gekomen waardoor je onderstuur krijgt. Hopen op regen morgen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Nat-Water schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Dit heeft niets met vooruitgang te maken ... FIA en FOM zijn al jaren aan het proberen om de sport spannender en dichter bij elkaar te krijgen .... dan moet je als FIA beter sturen en bepaalde dingen toestaan en bepaalde dingen afkeuren.

Soft ingrijpen met oilburn trukjes bvb en DAS goedkeuren, pirelli die het rubber aanpast ect helpen daar in iedergeval niet bij.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:22:
[...]

En toch is de FIA het niet met je eens. Maar dit is al tot in den treure besproken bij de testdagen. Er is door teams genoeg over geklaagd. Het is toegestaan. Punt. Mercedes heeft gewoon een loophole gevonden en iets gedaan waar niemand ander aan heeft gedacht.

De regels zijn volgend jaar anders, maar het is dit jaar gewoon toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 18-07-2020 16:25 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Ik...
Ik vermoede het al na FP3. Er zat gewoon geen snelheid in, geen stabiliteit en de banden lijken ook helemaal niet op temperatuur te zijn gekomen waardoor je onderstuur krijgt. Hopen op regen morgen. :/
Regen maakt geen enkel verschil in de dominantie van Mercedes. De tractie van dat ding is, ook in de regen, bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:51

OMX2000

By any means necessary...

sjaool schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Dat is bij mij ook een beetje het probleem met de kampioenschappen van Hamilton. Hoe goed hij ook is als coureur ze maken op mij geen indruk omdat het naar mijn gevoel vooral door de wagen komt. Het enige jaar dat hij er echt voor heeft moeten knokken was het jaar dat Rosberg wereldkampioen werd.
I dunno. Vorige week heeft Hamilton toch echt wel indruk gemaakt. De man is gewoon goed. Is hij beter dan Verstappen in dezelfde auto. Ik zou het echt nie weten. Als ze allebei “hongerig” zijn zou het heel spannend kunnen worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Regen maakt geen enkel verschil in de dominantie van Mercedes. De tractie van dat ding is, ook in de regen, bizar.
Gaat dan ook niet om winnen, maar om derde worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:51
Ik gok dat veel teams al gaan focussen op 2021. Sinds (Pink) Mercedes bijna niet te verslaan zijn. Volgend jaar natuurlijk geldstop, of was dat 2022?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mnarijnm schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:26:
Ik gok dat veel teams al gaan focussen op 2021. Sinds (Pink) Mercedes bijna niet te verslaan zijn. Volgend jaar natuurlijk geldstop, of was dat 2022?
2021 wordt dezelfde auto als dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ik kijk al uit naar de RB17, kost RB twee tokens volgend jaar ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

OMX2000 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:25:
[...]

I dunno. Vorige week heeft Hamilton toch echt wel indruk gemaakt. De man is gewoon goed. Is hij beter dan Verstappen in dezelfde auto. Ik zou het echt nie weten. Als ze allebei “hongerig” zijn zou het heel spannend kunnen worden.
Ik ben er zeker van dat max sneller is. Gebaseerd op hoe hij zijn teamgenoten verslaat.

We zullen er alleen nooit achter komen ws.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
mnarijnm schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:26:
Geldstop is volgend jaar, regelveranderingen zijn uitgesteld naar 2022.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

#HungarianGP #F1 qualifying pace 2020 vs 2019:

Racing Point -2.732
Williams -1.446
AlphaTauri -1.179
Mercedes -1.143
Renault -0.904
McLaren -0.834
Ferrari -0.269
Haas +0.139
Red Bull +0.277
Alfa Romeo +0.465

(Usual caveats of clean laps/errors/issues applies)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
MikeyMan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:27:
[...]

2021 wordt dezelfde auto als dit jaar...
Ouch, je zal maar Verstappen heten, dat wordt een heel leuk seizoen als ie net in de punten mag rijden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
Nat-Water schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:24:
[...]

En toch is de FIA het niet met je eens. Maar dit is al tot in den treure besproken bij de testdagen. Er is door teams genoeg over geklaagd. Het is toegestaan. Punt.

De regels zijn volgend jaar anders, maar het is dit jaar gewoon toegestaan.
Boeien? DAS is niet waarom Mercedes zo eenvoudig wint. Ze zijn sinds het begin van de hybrid era al dominant en de FIA had best wel grotere maatregelen kunnen nemen om dat tegen te gaan, maar dat doen ze niet. Nu de nieuwe regels weer een jaar uit zijn gesteld, gaan we dit gewoon nog anderhalf jaar tegemoet.

Leuk dat RP met wat valsspelen wat dicht bij is gekomen, maar uiteindelijk lopen ook die gewoon mijlenver achter. RB zal er nog wel een paar keer bijzitten, maar uiteindelijk is het gewoon weer hetzelfde verhaal als in de hele hybrid era, Mercedes pakt de titel met gemak. Ergens hoop je elk jaar toch weer dat er wat anders gaat gebeuren, maar dat zit er helaas gewoon niet in.

Ferrari verder wel een hele verbetering tov Oostenrijk, da's iig nog een positief iets, hoewel ook zij gewoon ver van de echte pace afzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Nee, heb je gezien wat Williams de afgelopen jaren gedaan heeft? Als het alleen op die motor zou aankomen, dan zou Williams de afgelopen jaren ook gewoon vooraan gereden hebben. Zo eenvoudig is het dus niet. Als het alleen op die motor zou aankomen dan zou RP vandaag mee kunnen doen voor pole position, heb je dat gat gezien met Mercedes? Net geen hele seconde, met identiek dezelfde motor. Je zit nota bene op een circuit waar net niet het maximale van de motor gevraagd wordt. Deze Mercedes zou in Monaco het ronderecord nog verpulveren. De motor is belangrijk, maar de aero is nog belangrijker.
Ja en de Williams heeft waardeloze Aero maar staan dankzij die motor wel lekker hoog.. Dus er is een groot verschil met de rest in vermogen, zo te zien vooral ook de acceleratie vanuit een bocht (Had Ferrari dat vorig jaar nou ook niet? ). Ja en dat goede Aero helpt is duideljk, ik denk dat RP onderhuids niet hetzelfde is als de W10, kwestie van goedkopere materialen eigen minder design.
Maar goed hun eigen verdienste, Toto heeft vorig jaar een paar geroepen dat ze dit jaar net zo veel vermogen of power zouden hebben als het het egine pakket van Ferrari in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Ja en de Williams heeft waardeloze Aero maar staan dankzij die motor wel lekker hoog.. Dus er is een groot verschil met de rest in vermogen, zo te zien vooral ook de acceleratie vanuit een bocht (Had Ferrari dat vorig jaar nou ook niet? ). Ja en dat goede Aero helpt is duideljk, en ik denk dat RP onderhuids niet hetzelfde is als de W10, kwestie van materialen en geld en eigen design.
Maar goed hun eigen verdienste, Toto heeft vorig jaar een paar geroepen dat ze dit jaar net zo veel vermogen of power zouden hebben als het het egine pakket van Ferrari in 2019.
Met waardeloze aero kan je niet hard accelereren vanuit een bocht :X dan overstuur je het grind in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Ik...
Ik wist dat de RB niet goed was. Maar p7? Achter de Ferrari's? Nee dat zag ik niet aankomen.

Regen of geen regen, we gaan sowieso enkele gevechten morgen zien.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jasphur schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:16:
Mercedes op de eerste rij of niet. Als we die twee gewoon even wegdenken gaat het denk ik een enorm gave race worden! Stroll op Pole. Nice
Daar zeg je wat: is het geen idee om Mercedes verplichten om een felgroene livery te laten nemen (inclusief groene helmen en overalls)? Zodat het een rijdende greenscreen is. Kan er mooi gewoon een stuk asfalt over geprojecteerd worden en lijkt het net alsof het een échte race is! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Snowdog schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Boeien? DAS is niet waarom Mercedes zo eenvoudig wint. Ze zijn sinds het begin van de hybrid era al dominant en de FIA had best wel grotere maatregelen kunnen nemen om dat tegen te gaan, maar dat doen ze niet. Nu de nieuwe regels weer een jaar uit zijn gesteld, gaan we dit gewoon nog anderhalf jaar tegemoet.

Leuk dat RP met wat valsspelen wat dicht bij is gekomen, maar uiteindelijk lopen ook die gewoon mijlenver achter. RB zal er nog wel een paar keer bijzitten, maar uiteindelijk is het gewoon weer hetzelfde verhaal als in de hele hybrid era, Mercedes pakt de titel met gemak. Ergens hoop je elk jaar toch weer dat er wat anders gaat gebeuren, maar dat zit er helaas gewoon niet in.

Ferrari verder wel een hele verbetering tov Oostenrijk, da's iig nog een positief iets, hoewel ook zij gewoon ver van de echte pace afzitten.
Ik denk dat je de verkeerde persoon quote want ik zeg hetzelfde :P. DAS is het verschil niet. De FIA had maatregelen kunnen nemen om het spannender te maken maar ik denk dat we nu pas echt het verschil zien dat de leiding niet meer in de handen ligt van 1 persoon (Bernie) maar bij een groep. Met 1 persoon is het makkelijk beslissen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Met waardeloze aero kan je niet hard accelereren vanuit een bocht :X dan overstuur je het grind in.
Waardeloze Aero is niet hetzelfde als weinig downforce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 17:01

Spotmatic

Ken sent me

Zou me niet verbazen als ze DAS nog helemaal niet hebben gebruikt in Hongarije, want niet nodig.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat ik niet snap is dat alle andere teams het nog toleren. Ik snap dat het topsport is, maar dit is voor ieder team behalve Mercedes gewoon geld weggooien. Ik zou als RB en Fer gewoon nu al de handdoek in de ring gooien voor dit seizoen, en dan dus ook volgend seizoen. Geef gewoon aan dat het onbegonnen werk is, en laat Mercedes lekker gaan.

Of dat gewoon alle teams zonder Mercedes PU gewoon een race niet rijden, als demonstratie. In mijn omgeving gaan de meeste morgen er al niet meer voor zitten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daar is niks grappigs aan

[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Spotmatic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:35:
Zou me niet verbazen als ze DAS nog helemaal niet hebben gebruikt in Hongarije, want niet nodig.
Ze hebben het in Oostenrijk ook nauwelijks gebruikt, het is gewoon een soort van gimmick, waarschijnlijk tijd over omdat ze zo enorm voorlopen. Bedoel daar verdienen ze ook wel credits voor, maar het maakt het kampioenschap niet leuker iig en zoals anderen al zeiden, daarom is het ook moeilijk om Hamilton als een echt groot rijder te zien, hoewel hij zonder twijfel gewoon enorm goed is (denk persoonlijk toch wel de beste rijder in het veld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:36:
... RB en Fer gewoon nu al de handdoek in de ring gooien..
Ferrari & Williams daargelaten maar je wil als team toch niet "vrijwillig" stoppen en tientallen miljoenen aan inkomsten mislopen?

Nee, samen uit, samen thuis met lusten & lasten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 23:43
Nat-Water schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:33:
[...]

De FIA had maatregelen kunnen nemen om het spannender te maken
Ze hadden na 3 seizoenen Mercedes dominantie bijvoorbeeld een cap kunnen introduceren op hoeveel PK een motor mag produceren, ik denk dat dat toch wel de manier geweest was om het veld wat dichter bij elkaar te brengen.
Mercedes had bij de introductie van de hybride V6 al een voorsprong van 5 jaar omdat zij al bezig waren met een concept. Vervolgens een token systeem introduceren verzekerde Mercedes er eigenlijk van dat zij die gehele periode een voorsprong zijn blijven behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sport impliceert voor mij strijd, wat er nu niet is. Ik kan dit met de beste wil van de wereld dan ook geen topsport meer noemen. Top zeker van Merc, maar dit is geen sport meer vind ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:36:
Of dat gewoon alle teams zonder Mercedes PU gewoon een race niet rijden, als demonstratie. In mijn omgeving gaan de meeste morgen er al niet meer voor zitten.
Wat een onzin, omdat Mercedes zijn huiswerk gewoon goed heeft gedaan moet de rest maar gaan demonstreren (hoewel het tegenwoordig wel in is)
RBR heeft gewoon de verkeerde kant op gegokt, terug naar de tekentafel en die aansluiting weer vinden

De race kan nog gewoon erg mooi worden, vooral in het middenveld waar iedereen dicht op elkaar zit, klinkt in mijn oren naar succes supporters, als het even niet gaat bij RBR gooien ze de handdoek direct in de ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Killah_Priest schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:38:
[...]

...Vervolgens een token systeem introduceren verzekerde Mercedes er eigenlijk van dat zij die gehele periode een voorsprong zijn blijven behouden.
Hoezo? Volgens mij stond het teams vrij in de eerste 2 jaar om hybride / compontenten in te kopen. Maar nee, iedereen en zijn moeder is haantje de voorste en zal & moet zelf iets maken. Tuurlijk, niet alles wat overal te krijgen of sommigen wilden niet aan "concullega's" verkopen.

Dat sommige teams dus hun tokens hebben verbrand om hun eigen crap te testen, dat is niemand zijn schuld en zeker van Mercedes niet met hun "voorsprong"?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kunnen we alsjeblieft stoppen met die successupporter-verwijten? Alsof dat uitmaakt, uiteindelijk kijken we allemaal omdat we er plezier uit halen (haalden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Trixi schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:20:
[...]

En als ze dan eerlijk zijn over de prestaties gaat het gros ze arrogant noemen. Damned if you do damned if you don't.

Buiten dat is het wel sneu dat je de race niet gaat kijken als je bang bent voor een Mercedes optocht, kunnen genoeg leuken dingen in het middenveld gebeuren. Je komt een beetje over als succes supporter maar daar zal je verder niet de eerste mee zijn hier.
Van mij mag je me sneu noemen, als jou dat een beter gevoel geeft.
En als jij mij als succes supporter neer zet aan de hand van 1 post. Dan zegt dat meer over jou dan over mij.

En blijkbaar lees je mijn post ook niet goed, want volgens mij had ik al aangegeven dat ik plannen had voor morgen, maar ja selectief lezen en meningen vormen na 1 post is altijd wel het beste wat iemand kan doen.

Laat goed zien wat voor persoon je bent :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dawg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Sport impliceert voor mij strijd, wat er nu niet is. Ik kan dit met de beste wil van de wereld dan ook geen topsport meer noemen. Top zeker van Merc, maar dit is geen sport meer vind ik. :)
Dus, Boris Becker was jaren dominant in tennis, is het dan ineens geen sport meer?
Usain Bolt rende jaren achter elkaar alleen maar gouden medailles bij elkaar; ook geen sport meer?
Oh, die Nederlandse schaatsers. Tuig is het; continu Thialf volkrijgen en alles winnen. Toch geen sport meer, met Koning Pils op de tribune?
Toyota wordt in de WEC zelfs in de reglementen 3 jaar lang voortgetrokken (letterlijk); is het dan geen sport meer en moet LeMans 24H afgeschaft?

Wanneer is F1 wel sport dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Word een somber seizoen .... Ik hoop dat Max morgen bij de start zijn positie kan houden en dan in de race toch nog de beidde Ferrari's kan pakken. Meer zit er denk ik niet in.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
streamnl schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Ik wist dat de RB niet goed was. Maar p7? Achter de Ferrari's? Nee dat zag ik niet aankomen.

Regen of geen regen, we gaan sowieso enkele gevechten morgen zien.
Ik hoopte nog op een P3 op 0,5s ofzo. Hakken over de sloot, iets sneller dan vorig jaar ondanks de slechte setup...

Maar werkelijk alles lijkt hier mis te zijn gegaan. Rampzalige FP1 en FP2 konden ze niet rijden. Hele nacht simulator, terug naar oude specificatie, vroeg begonnen met toestemming van de FIA en nu en dit. Max met mapping issues in Q1, ongetwijfeld mede omdat de afstellingen zo slecht waren waardoor de software in de war raakte, meer vleugel in Q2 en meer vleugel in Q3. De baan was koud, banden leken niet op temperatuur te komen en ik vermoed dat er een aerodynamisch probleem optrad bij middelsnelle bochten waar de aerodynamica niet goed meer leek te werken, dus het S2 drama. Dramatisch weekend dit en dit is het ook wel voor een kampioenschap tenzij er morgen wonderen gebeuren. De RB16 had hier minstens de tweede auto moeten zijn en onder de 1:14 moeten zitten. Alleen wat ze al verloren in de laatste bocht was waarschijnlijk al richting 0,5s gegaan. :/

Maar het heeft verder geen zin meer. Morgen gewoon kijken met weinig verwachtingen en we zien wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Dus, Boris Becker was jaren dominant in tennis, is het dan ineens geen sport meer?
Usain Bolt rende jaren achter elkaar alleen maar gouden medailles bij elkaar; ook geen sport meer?
Oh, die Nederlandse schaatsers. Tuig is het; continu Thialf volkrijgen en alles winnen. Toch geen sport meer, met Koning Pils op de tribune?
Toyota wordt in de WEC zelfs in de reglementen 3 jaar lang voortgetrokken (letterlijk); is het dan geen sport meer en moet LeMans 24H afgeschaft?

Ik vind. Ik kijk sport vanwege de strijd. En natuurlijk kan er dominantie optreden. Echter in het geval van Bolt is dat heel wat anders dan in het geval van Hamilton. Die laatste is afhankelijk van derden met een enorm budget, hij ontwerpt en bouwt die auto immers niet zelf. Bolt moest iedere keer zelf lopen. Toch een groot verschil.

Daarnaast. Zoals ik al zei is sport voor mij strijd. Als er een zodanige dominantie is ontstaan binnen een sport waardoor je 5-10 jaar dezelfde kampioen hebt gaat de lol er wel af; die strijd is er dan namelijk niet meer en dat is de grootste reden waarom ik sport kijk. Ik ben ook niet speciaal voor een team/persoon in sport.

Maar daar hoeft niet iedereen hetzelfde tegenaan te kijken natuurlijk. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien is het beter dat je een stapje terug doet van de F1 als je hierdoor je humeur zo laat verpesten.
De sfeer is er hier wel af zo, tot morgen :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:28
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Laat dat.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 17:04 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
dawg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:41:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met die successupporter-verwijten? Alsof dat uitmaakt, uiteindelijk kijken we allemaal omdat we er plezier uit halen (haalden).
Eens, ik denk gewoon dat iedereen wat meer spanning wil zien en of dat nu RB is of welk team dan ook, het jaar waarin Vettel dichtbij zat (2 jaar geleden ofzo? Tot de summerbreak iig) was toch stukken beter dan alweer Mercedes gewoon naar een easy championship te zien cruisen.

Ja, de midfield battle is dit jaar stukken beter no doubt, maar uiteindelijk denk ik dat veel mensen toch uitkijken naar spannende battles voor de win en die komen er zo niet. Ik denk dat ik zonder twijfel morgen nog wel lol aan de race ga hebben, maar het is gewoon minder leuk als je bij voorbaat eigenlijk al weet wie er gaan winnen en dat er maar 1 team is dat kansen heeft op de overwinning als er niks fout gaat.

Anyway, zelfs het bovenstaande is waar ik persoonlijk plezier aan heb, als anderen een ander idee over plezier hebben, yea, dan moeten ze aan dat idee vasthouden. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dawg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Ik vind.
...
Als er een zodanige dominantie is ontstaan
Dus de enige jaren dat jij F1 leuk vond waren 2009 en 1995 recentelijk (en daarvoor 1978)? Want de afgelopen 25 jaar zijn dat de enige twee jaren geweest dat niet "hetzelfde" team weeeeeer kampioen werd.

Dominantie is tijdelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 23:03
Wat een heerlijke kwalificatie, lekker spannend! Mooi dat het middenveld zo bij elkaar komt, ook al betekent dit dat Red Bull niet (meer) tegen Mercedes op kan. Mercedes was en is op korte termijn toch ongrijpbaar, dan maar daarachter de boel op elkaar duwen en zorgen dat ze daar kunnen gaan strijden. P3 is het nieuwe P1! :o

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Wom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:28:
#HungarianGP #F1 qualifying pace 2020 vs 2019:

Racing Point -2.732
Williams -1.446
AlphaTauri -1.179
Mercedes -1.143
Renault -0.904
McLaren -0.834
Ferrari -0.269
Haas +0.139
Red Bull +0.277
Alfa Romeo +0.465

(Usual caveats of clean laps/errors/issues applies)
Als AT zoveel tijd kan winnen dit jaar dan is het toch wel duidelijk dat Honda wel zijn huiswerk voor elkaar heeft maar dat RBR het qua airo dit jaar echt verkloot.
Ik zou bijna zeggen, ga met de 2019 versie rijden zo ver als mogelijk volgens de huidige regels.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Laat dat.

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Dus de enige jaren dat jij F1 leuk vond waren 2009 en 1995 recentelijk (en daarvoor 1978)? Want de afgelopen 25 jaar zijn dat de enige twee jaren geweest dat niet "hetzelfde" team weeeeeer kampioen werd.

Dominantie is tijdelijk
Ik vond 2016 ook een erg spannend jaar. Omdat er strijd was.

Tijdelijk kan, ik vind het nu toch al wel lang duren, aangezien het nu voorspelbaar begint te worden. Maar goed, we zijn het oneens, kan. Ik hou gewoon van strijd, duelleren. Misschien hou jij meer van het technische aspect, of wat anders, niks mis mee toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En zo is het weer meer dan genoeg met de sneren en verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:46:
meer vleugel in Q2 en meer vleugel in Q3
Da's toch normaal? De baan rubbert in, wordt warmer, dat geeft meer grip en dus wordt de vleugel daarop aangepast. Volgens mij is het vrijwel elke kwalificatie zo dat de voorvleugel (bij elke auto) wel iets wordt aangepast. Puur omdat ze het maximale eruit willen halen en de condities ook elke keer net dat kleine beetje veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Toch vraag ik me op deze momenten af (tijdens en na zulke Q’s) wat er in Newey’s hoofd omgaat. Zou dat paniekvoetbal zijn en proberen van alles te veranderen om te kijken of het beter wordt (na FP’s dan)? Of gewoon aangeven dat het ‘tijd nodig heeft’?

RBR komt nooit sterk voor de dag aan het begin van het seizoen. Elk jaar grootspraak en zeggen dat ze erbij zitten om vervolgens tijdens het seizoen in te lopen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:47
Gebeurt genoeg in de F2 race, 5 laps onderweg en de 2e safety car al.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LAD93 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:59:
Toch vraag ik me op deze momenten af (tijdens en na zulke Q’s) wat er in Newey’s hoofd omgaat. Zou dat paniekvoetbal zijn en proberen van alles te veranderen om te kijken of het beter wordt? Of gewoon aangeven dat het ‘tijd nodig heeft’?
Goede vraag inderdaad; iemand als Newey denkt niet rationeel. Die denkt alleen in formules, gok ik zo :)

En ja, RBR heeft inderdaad wel vaker een iets minder sterke indruk gemaakt maar als je kijkt naar de verschillen in tijden die @Wom eerder postte; op een baantje van zeg 75 seconden, is er een verschil van meer dan 2.0 seconden tussen RBR en Williams? Dat is gewoon 3% verschil in "overall" performance en ik weet niet precies of alleen Newey dat kan oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Toch vraag ik me op deze momenten af (tijdens en na zulke Q’s) wat er in Newey’s hoofd omgaat. Zou dat paniekvoetbal zijn en proberen van alles te veranderen om te kijken of het beter wordt? Of gewoon aangeven dat het ‘tijd nodig heeft’?
Gevoelsmatig lijkt Red Bull (en dat is echt niet alleen Newey) steeds meer te werken aan een auto die perse binnen een bepaalde filosofie of idee moet voldoen en waarbij ze het vervolgens in de windtunnel / CFD aan de praat krijgen, maar dat vervolgens op het circuit blijkt dat of de simulaties (windtunnel / CFD) niet overeen komt met wat er daadwerkelijk op het circuit gebeurd (2017 of wanneer hebben ze correlatie issues erkend?), of dat de auto "on a knives edge" is en bij de kleinste "afwijking" niet meer zo goed is (vorig jaar, dit jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 16:14

Blokker_1999

Full steam ahead

MAX3400 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Want?

Ferrari F1 en Ferrari "street" zitten niet in Maranello samen?
Mclaren F1 en McLaren "street" zitten niet in Woking samen?
"Maar jij werkt toch in IT"

Enig idee hoe vaak ik die opmerking krijg als iemand in mijn familie/vrienden kring iets vraagt en ik antwoord dat ik het ook niet weet?

Aanzie aero even als het ontwikkelen van software. Hoe eenvouidig is het, denk jij om aan verschillende grote projecten, die heel weinig gemeenschappelijk hebben, tegelijkertijd te werken? Er is zeer weinig overlap tussen de aero van een F1 wagen en een wagen die je bouwt voor op de openbare weg. Je kan wel eens naar de concepten kijken en er misschien iets van leren, maar je gaat je niet gelijktijdig storten op diepgaande kennis voor alle twee.
Heeft Enzo Ferrari niet zelfs gezegd: ik maak alleen maar straat-auto's om mijn race-hobby te betalen?
Sinds wanneer betekend betalen ook dat je je ontwerpers muilti disciplinair maakt? Die straat auto's dienden dus om de race te financieren.
Je heb ab-so-luut gelijk; zelfs de hoge bazen van respectievelijk Ferrari en McLaren hebben niets te zeggen over de straat en race afdelingen?
Opnieuw, het is niet management dat ervoor zorgt dat er een tiende hier gevonden wordt en 5 honderdste daar. Zij moeten vooral sturing geven en de juiste mensen bij elkaar brengen. Iets waar Ferrari de laatste jaren iets minder goed in lijkt te zijn
Misschien een idee om iets minder een bepaalde bril om te hebben om de Mercedes-AMG F1 auto's nog zwarter te maken / zien?
Tsjah, ben vorige week op mijn bril gaan zitten, staat nu een beetje krom. Ben dus wat voorzichtiger ermee.

De dominantie van Mercedes is zeker niet leuk, maar het gaat toch echt om meer dan alleen de motor. Dat is het punt dat ik wil maken. Aero is ook belangrijk.Anders zouden de verschillen tussen teams met dezelfde motor niet zo groot zijn (en dat is niet enkel bij Mercedes zo).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

FabianGTI schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Wat een onzin, omdat Mercedes zijn huiswerk gewoon goed heeft gedaan moet de rest maar gaan demonstreren (hoewel het tegenwoordig wel in is)
RBR heeft gewoon de verkeerde kant op gegokt, terug naar de tekentafel en die aansluiting weer vinden

De race kan nog gewoon erg mooi worden, vooral in het middenveld waar iedereen dicht op elkaar zit, klinkt in mijn oren naar succes supporters, als het even niet gaat bij RBR gooien ze de handdoek direct in de ring
De race gaat alleen niet mooi worden. Mercedes rijd bij de start 10/15 seconden weg van iedereen, en zet hem dan op 80%. Ik wordt daar als fan van de sport moedeloos van, dit is niet waar ik 7 maanden op heb zitten wachten. Ik ben geen "succes-supporter", ik kijk niet voor Max of RBR. De strijd in het middenveld is erg leuk om naar te kijken, maar die teams rijden daar niet omdat ze dat willen. Die rijden daar omdat ze geen enkele kans tegen Mercedes hebben.

>Ik< denk zelf dat het niet anders kan dan dat er bij Mercedes ook iets illegaals aan de gang is, en dat de FiA dit niet kan, of waarschijnlijker niet wilt vinden. Het gat kan anders niet zo groot zijn.

Het maakt de sport ook niet leuker voor buitenstaanders, die zien ook dat iedere race hetzelfde team wint. En de F1 heeft het de laatste jaren al erg moeilijk in populariteit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44
Hoe gek het ook klinkt, heb wel zin in een stevig gevecht tussen Max, Seb, Lando en Charles morgen. Misschien kunnen ze het Lance en Sergio nog lastig maken, in F1.5 is tegenwoordig alles mogelijk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:10:
Hoe gek het ook klinkt, heb wel zin in een stevig gevecht tussen Max, Seb, Lando en Charles morgen. Misschien kunnen ze het Lance en Sergio nog lastig maken, in F1.5 is tegenwoordig alles mogelijk.
Ik kijk ook wel uit naar de race, ja, Mercedes zal full Ravenwest gaan, maar 7 teams kunnen met elkaar knokken, da's behoorlijk uniek.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Toch vraag ik me op deze momenten af (tijdens en na zulke Q’s) wat er in Newey’s hoofd omgaat.
Ik zou hem willen aanraden om een heel groot team met 3D camera's enz. in te zetten om in 2021 met een kopie van de Mercedes van dit jaar te komen. Gezien RP werkt dat prima :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je Mercedes weg denkt, dan is het nog best spannend. Verder is het duidelijk dat RP een Mercedes kloon is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44
RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:12:
Mercedes zal full Ravenwest gaan, maar 7 teams kunnen met elkaar knokken, da's behoorlijk uniek.
Ik zou Haas, Alfa en Williams nog wel F2.0 willen noemen, Renault en AlphaTauri zijn twijfelgevallen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Ik zou hem willen aanraden om een heel groot team met 3D camera's enz. in te zetten om in 2021 met een kopie van de Mercedes van dit jaar te komen. Gezien RP werkt dat prima :p
Ze hadden dan beter in Oostenrijk een grote Red Bull boog neer kunnen zetten aan het einde van de pitstraat met kleine camera’s ingebouwd... elke auto die de pitstraat uitrijdt wordt automagisch gekopieerd. 3D printer eraan en een uurtje later kan hij al in een windtunnel in Engeland. Dat had een mooi verhaal op kunnen leveren :o

offtopic:
Laat mij maar een beetje dromen :+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is wel vreemd eigenlijk. Het hele veld komt dichter bij elkaar, maar Mercedes is ineens weer veruit de snelste.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:05:
[...]

De race gaat alleen niet mooi worden. Mercedes rijd bij de start 10/15 seconden weg van iedereen, en zet hem dan op 80%. Ik wordt daar als fan van de sport moedeloos van, dit is niet waar ik 7 maanden op heb zitten wachten. Ik ben geen "succes-supporter", ik kijk niet voor Max of RBR. De strijd in het middenveld is erg leuk om naar te kijken, maar die teams rijden daar niet omdat ze dat willen. Die rijden daar omdat ze geen enkele kans tegen Mercedes hebben.

>Ik< denk zelf dat het niet anders kan dan dat er bij Mercedes ook iets illegaals aan de gang is, en dat de FiA dit niet kan, of waarschijnlijker niet wilt vinden. Het gat kan anders niet zo groot zijn.

Het maakt de sport ook niet leuker voor buitenstaanders, die zien ook dat iedere race hetzelfde team wint. En de F1 heeft het de laatste jaren al erg moeilijk in populariteit.
Begrijpelijk, ik ben zelf ook meer een algemene fan (eigenlijk Norris fan), en hou gewoon van het racen
Ik probeer er niet al te veel naar te kijken dat Mercedes meteen aan de horizon is verdwenen, maar meer de gevechten van het middenveld, de rest vergeet ik snel weer

Of het allemaal legaal of illegaal is weet ik allemaal niet, wat wel een feit is, is dat Mercedes gewoon nog steeds vooruitgang boekt en Ferrari en RBR gewoon fouten hebben in de aero, is wat Mercedes niet valt te verwijten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ik zou Haas, Alfa en Williams nog wel F2.0 willen noemen, Renault en AlphaTauri zijn twijfelgevallen.
Russell kan wel leuke dingen doen, heeft ie ook nu wel laten zien. Nee, geen p5 voor hem, maar zie hem morgen zeker wel knokken om een puntje of twee.

Zie het toch wel gaan tussen iedereen behalve Merc, Haas en Alfa voor de punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Echt niet. Alfa start achteraan zodat ze een langere aanloop hebben om harder te gaan :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:04:
[...]

"Maar jij werkt toch in IT"

Enig idee hoe vaak ik die opmerking krijg als iemand in mijn familie/vrienden kring iets vraagt en ik antwoord dat ik het ook niet weet?

Aanzie aero even als het ontwikkelen van software. Hoe eenvouidig is het, denk jij om aan verschillende grote projecten, die heel weinig gemeenschappelijk hebben, tegelijkertijd te werken? Er is zeer weinig overlap tussen de aero van een F1 wagen en een wagen die je bouwt voor op de openbare weg. Je kan wel eens naar de concepten kijken en er misschien iets van leren, maar je gaat je niet gelijktijdig storten op diepgaande kennis voor alle twee.

[...]
Sinds wanneer betekend betalen ook dat je je ontwerpers muilti disciplinair maakt? Die straat auto's dienden dus om de race te financieren.

[...]
Opnieuw, het is niet management dat ervoor zorgt dat er een tiende hier gevonden wordt en 5 honderdste daar. Zij moeten vooral sturing geven en de juiste mensen bij elkaar brengen. Iets waar Ferrari de laatste jaren iets minder goed in lijkt te zijn

[...]

Tsjah, ben vorige week op mijn bril gaan zitten, staat nu een beetje krom. Ben dus wat voorzichtiger ermee.

De dominantie van Mercedes is zeker niet leuk, maar het gaat toch echt om meer dan alleen de motor. Dat is het punt dat ik wil maken. Aero is ook belangrijk.Anders zouden de verschillen tussen teams met dezelfde motor niet zo groot zijn (en dat is niet enkel bij Mercedes zo).
Ja je probeert een punt te makkelijk over aero, en je posts zijn elke keer wat langer :)

Niemand die zegt dat aero onbelangrijk is, dus? Feit blijft dat Mercedes 2019 Ferrari power lijkt te hebben, en dat helpt, zeker als je ook nog een goede auto hebt.
Feit dat Russel zo dicht bij Ricciardo zit geeft dat nog eens een keer aan, Renault heeft echt wel een betere auto dan Williams, maar geen Mercedes power. En nogmaals knap van Mercedes... Maar het zit ze dan ook nooit tegen. Reglement altijd hun kant uit.. Tokens systeem wederom in hun voordeel. Snap ook niet goed waarom men daarmee akkoord gaat (ja budget bs).. F1 is ontwikkeling en techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van vrije training, kwalificatie, race-geschiedenis en droog weer denk ik:

1 Hamilton
2 Bottas
3 Perez
4 Verstappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Nu is de vraag rijdt Max volgend seizoen nog voor RBR er is toch een clausule?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Net de kwalificatie gekeken en toch een gek seizoen zo. Eerst Ferrari die problemen had in Oostenrijk en nog steeds een gat heeft met Mercedes, maar deze race een stuk beter mee doet.
Dan RBR die problemen heeft in de trainingen en dat is nog niet opgelost met als gevolg dat ze om de oren gereden worden.
Mercedes heeft het plaatje top voor elkaar. Vermogen en balans van de auto steekt met kop en schouders boven de rest van het veld uit.

De strijd om de tweede plek voor de constructeurs en plek 3 in wdc zal een interessante strijd worden. Aan de ene kant voorspelbaar, maar het middenveld zit dichter bij elkaar dan afgelopen seizoenen en dat is wel interessant.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

winwiz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:45:
Om mezelf te quoten:
RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Maar waar moet ie heen?

Mercedes is happy met Bottas: Prima tweede man met genoeg snelheid om consequent flink in de punten te rijden [en mensen uit de buurt van Hamilton te houden]. Mocht Hamilton stoppen hebben ze nog een Russell over, en hem kun je ook als Bottas 2.0 gebruiken.

Ferrari heeft Leclerc als hun Hamilton, en Sainz als hun Bottas. En die blijven daar wel de komende jaren.

Mclaren? Die hebben vast niet het geld voor een Verstappen, en Ricciardo en Norris zijn ook goed genoeg voor racewins. Verstappen is beter, maar het extra geld waard voor Macca? Meh, betwijfel het.

Renault: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :+

Racing Point Force Aston Martin India: Stroll en Perez zijn ook goed genoeg, en ook daar is Verstappen gewoon te duur voor.

Williams: Tenzij ze mirakelen verrichten in 2022 natuurlijk een enorme downgrade.

Haas, AT en Alfa zie ik dit decennium geen podium pakken in een normale race, dus waarom zou ie daar heen gaan?
Het kan best gebeuren dat Verstappen een soort Raikkonen 2.0 wordt. Geweldige coureur, maar in het verkeerde team op het verkeerde moment, vooral omdat de te kloppen teams gewoon vol zitten en happy zijn met wat ze hebben.

Maar wie weet, in 2022 is veel anders en kan RBR misschien wel weer serieus mee doen om de knikkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

winwiz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:45:
For the umpteenth time...
Waar moet ie heen dan???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:20
MikeyMan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Regen maakt wel degelijk een verschil maar helaas rijd HAM echt een stukje beter in de regen dan Ver (ok de auto helpt maar HAM in de regen is echt ook in een gelijkwaardige auto een maatje te groot voor VER)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Lees net het nieuws pas na een hele dag verfen. Ik zou best willen weten wat Max met z'n team bespreekt nu, want P7 en P13 zou voor RBR volstrekt onacceptabel moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, leuk voor RP dat ze nu zo hoog scoren, al hoop ik oprecht dat heel die kopie-auto van de grid verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wognummer schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Regen maakt wel degelijk een verschil maar helaas rijd HAM echt een stukje beter in de regen dan Ver (ok de auto helpt maar HAM in de regen is echt ook in een gelijkwaardige auto een maatje te groot voor VER)
Mwah, waarom zou Hamilton in de regen beter zijn? In Hockenheim (ja, ik weet het, erg flauw) was die dat niet. Verder staat me eigenlijk alleen Brazilië 2016 bij. En daar heeft Verstappen toch echt leuke dingen laten zien waar Hamilton eenzaam vooraan reed.

Verder kunnen we dan nog wel wat kwalificaties erbij pakken, zoals vorige week, Hongarije 2027? 2018? Monza 2017? en in ieder geval vorige week en Monza kwalificeerde Verstappen netjes P2, met Hamilton op P1. Hongarije bedenk ik me nu dat Red Bull slecht was door een designfout. En kort door de bocht kwalificeert Verstappen al altijd achter Hamilton, dus in hoeverre je daaruit kunt opmaken dat Hamilton een betere regenrijder is is maar de vraag.

Daarmee wil ik overigens dus ook niet zeggen dat Verstappen de betere zou zijn. Maar er zijn gewoon enerzijds te weinig regen races (en kwalificaties), en anderzijds blijven de verschillen in de auto er toch wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

FirePuma142 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:20:
[...]De enige optie is Mercedes. Maar die kans is niet bijzonder groot.
Alsof we daar op zitten te wachten: een cruisende Max, die alles wint met 2 vingers in de neus. Ik kies liever voor een minder dominant opererende Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Eigenlijk was het ,het gehele weekend al wel duidelijk daat Red Bull een zwaar weekend ,voor mij dan
zou hebben.

In de laatste vrije training zag je al dat als, Wanneer Max de auto een beetje aan het pushen was die gewoon onvoorspelbaar ging reageren en de achterkant kwijt raakte bv.

Zowel qua auto,balans,Motor hebben ze het niet goed voor mekaar.
Max had er al moeite mee,Albon al helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Spotmatic schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Alsof we daar op zitten te wachten: een cruisende Max, die alles wint met 2 vingers in de neus. Ik kies liever voor een minder dominant opererende Mercedes.
Tja het is toch briljant hoe Mercedes het elke keer weer zo voor elkaar heeft

Echter wat me wel vragen op roep en ik ben vast niet de enige,dat gerook wat ze doen in bepaalde bochten aan de achterkant.doet sterk denken aan wat de ferrari's deden vorig jaar.

Ik kan me vergissen,maar tis wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Om mezelf te quoten:

[...]

Het kan best gebeuren dat Verstappen een soort Raikkonen 2.0 wordt. Geweldige coureur, maar in het verkeerde team op het verkeerde moment, vooral omdat de te kloppen teams gewoon vol zitten en happy zijn met wat ze hebben.

Maar wie weet, in 2022 is veel anders en kan RBR misschien wel weer serieus mee doen om de knikkers.
Nah Raikkonen was wel wereldkampioen (in 2007) dat moet Max nog maar voor elkaar zien te krijgen. Maar het mogen duidelijk zijn dat Red Bull zijn zaken dit seizoen nog niet op orde heeft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Goed, race morgen. Voor Verstappen zie ik het net zo somber in als elke andere midfielder die (net) in Q3 komt. Die zachte bandjes gaat die niet ver mee komen, ook omdat die niet ideaal zijn op dit circuit en zo op zijn. Dat betekent dus een vroege stop, waarbij ik vrees dat die buiten de top 10 valt. Met een beetje pech wordt die dan opgehouden door die wat buiten top 10 starte en op mediums staan. Vervolgens kunnen ze bij Ferrari lachend een pitstop maken en voor Verstappen blijven rijden, en wordt die uiteindelijk 5e of lager. De enige hoop voor hem is dan dat de Ferrari's elkaar weer eens van de baan rijden, of dat de race pace van Racing Point dramatisch is (mindere race pace maakt niet uit, betere banden om op te starten, langer door kunnen rijden, en dus een gat achter hun voor de pitstops, iedereen achter hun moet immers toch eerder stoppen).

V.w.b. Albon ben ik in dubio. Of hij heeft moeite om in de top 10 te komen, of komt juist verder naar voren doordat die op de mediums kan starten, en die wat op de softs starten daardoor achter hem / die om hem heen terecht komen met de pitstops.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Boomtopper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-07-2020

Boomtopper

Groei als een boom

NotSoSteady schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Grappig, dat zeiden ze ook over Schumacher. ;)
Schumacher had maar 2 van zijn 7 kampioenschappen een dominante auto en heeft in veel meer jaren titels verloren door lullige zaken of op een paar punten. Veel en veel grotere coureur dan Hamilton, die goed is maar vooral extreem goed gegokt heeft qua teams.

De bomen groeien tot in de hemel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:10:
Ik niet...

Mercedes heeft zijn huiswerk gedaan deze winter, Red Bull heeft duidelijk misgeschoten. Tot dit jaar had je dan de ontwikkelingen in een seizoen en waren ze tweede helft van het seizoen voorinte vinden, helaas niet meer voor kampioenschap, maar wel voor de racewinst.

Wetende dat 1 van de problemen de motor is en dat daar de rest van het seizoen niets meer aan gebeurt heeft F1 in feite het hele seizoen oninteressant gemaakt. Hamilton is een begaafd racer, maar ik kan hem als persoon niet uitstaan. Daar ga ik niet voor staan juichen. Bottas, Perez en Stroll zijn niet degenen die hem van een kampioenschap gaan houden. Ik ben zelf al jaren Vettel fan, andere rijders die ik vanwege race kwaliteiten en als persoon wat gun zijn Max, Lando, Kimi en George. Die laatste is sowieso kansloos omdat de achterstand sowieso te groot zou zijn geweest, maar de rest kan nu voor best of the rest strijden kansloos door hersendode regels.

Ik kijk morgen en de rest van het seizoen niet meer. Tot dat andere teams en rijders de kans krijgen om te ontwikkelen en voor de winst mee kunnen strijden is het simpelweg niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Boomtopper schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Blijft opvallend. Het dominante team loopt continue te zeggen hoe zwaar het allemaal gaat, terwijl het team dat keihard door de mand valt continue loopt te roepen hoe goed ze ervoor staan en de beste winter gehad hebben.
De coronastop heeft niet goed uitgepakt voor Red Bull. Ze hebben aanpassingen gemaakt, wat ik vermoed wel goed leek in de fabriek, maar in de praktijk niet goed uitpakt. Het is afwachten of ze na de 1,5 week stop in Silverstone weer beter voor de dag komen.

Ik kan me herinneren dat de wintertests vrij positief leek.
Verstappen terneergeslagen na kwalificatie: 'Hebben het niet goed voor elkaar' - https://nos.nl/l/2341100

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nat-Water schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Geldstop is volgend jaar, regelveranderingen zijn uitgesteld naar 2022.
Beperkte budget volgend jaar dus lekker in de ontwikkeling van de 2022 auto steken. Ook volgend jaar is er geen eer te behalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Boomtopper schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:32:
Hamilton, die goed is maar vooral extreem goed gegokt heeft qua teams.
Dat was niet eens een gok. Lauda heeft hem overtuigd. En Mercedes kon gewoon aantonen dat ze al 4, 5 jaar met die motor bezig waren (ok, dan wel een V4 i.p.v. V6, maar wel met turbo, MGU-H, MGU-K etc). Daarnaast ging McLaren (met Mercedes motoren) toen al achteruit, terwijl Mercedes steeds meer naar voren ging. De gok was dus alleen of die bij McLaren (Mercedes) moest blijven of naar Mercedes gaan. Want effectief wist die wel dat die diezelfde goede motor ook bij McLaren zou krijgen. (Alhoewel... de regels m.b.t. gelijke engine modus waren er toen nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Daarom Mercedes heeft met Lauda, Schumacher en daarna Wolff en Hamilton een ijzersterk concept neergezet. Het is hopen dat de rek er een keer uit is, maar ze weten het iedere jaar nog steeds flink te verbeteren. Maar deze discussie is wel een paar keer langsgekomen :z

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
tweakduke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:36:
[...]

De coronastop heeft niet goed uitgepakt voor Red Bull. Ze hebben aanpassingen gemaakt, wat ik vermoed wel goed leek in de fabriek, maar in de praktijk niet goed uitpakt. Het is afwachten of ze na de 1,5 week stop in Silverstone weer beter voor de dag komen.

Ik kan me herinneren dat de wintertests vrij positief leek.
Verstappen terneergeslagen na kwalificatie: 'Hebben het niet goed voor elkaar' - https://nos.nl/l/2341100
In Barcelona hebben ze ook al verschillende keren achterstevoren gestaan. De auto was vanaf dag één al niet goed. Of de updates het beter maken, of juist slechter, valt wat mij betreft niet veel over te zeggen. Want elk weekend staat nu op z'n minst een coureur nog wel eens achterstevoren.

Overigens hebben ze tijdens de coronastop dus sowieso niet mogen ontwikkelen (/pas weer vanaf begin juni). Die updates wat ze nu hadden had dus ook al iets voor tijdens Australië kunnen zijn. Dat dat al de gehoopte verbeteringen zou brengen voor de issues van tijdens de wintertests.
En volgens mij hebben ze ook al vanalles gemixt. Dus bv de neus van wintertests met de nieuwe (/Silverstone shakedown) vloer en dan weer de nieuwe neus met de vloer van de wintertests. Alleen lijkt het allemaal geen verbetering te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Boomtopper schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Schumacher had maar 2 van zijn 7 kampioenschappen een dominante auto en heeft in veel meer jaren titels verloren door lullige zaken of op een paar punten. Veel en veel grotere coureur dan Hamilton, die goed is maar vooral extreem goed gegokt heeft qua teams.
Met een beetje minder pech had ie 2 titels meer gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Wellicht zou de FIA de restricties op de motorontwikkeling dit jaar toch maar moeten schrappen. Kans is anders aanwezig dat Mercedes dit jaar alle races gaat winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

Krankenhausen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:52:
Wellicht zou de FIA de restricties op de motorontwikkeling dit jaar toch maar moeten schrappen. Kans is anders aanwezig dat Mercedes dit jaar alle races gaat winnen.
Ach, in dat opzicht verdienen ze wel een "golden season". Iets dat McLaren in 1988 met de MP4/4 bijna was gelukt. Qua auto mag ie wat mij betreft gewoon records verbreken, aangezien dat verdiend is en het een product is van tientallen mensen.

Het is alleen onverdiend dat de rijder met een superieure auto alle records zo makkelijk weet te breken...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 15:53

MazeWing

The plot thickens...

FirePuma142 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Hou het een beetje vriendelijk wil je? Als je Hamilton geen GoaT-kandidaat vindt heb je naar mijn idee niet helemaal goed opgelet het afgelopen decennium.
Hij is absoluut een goede rijder en mag echt wel herinnerd worden. Hij is alleen niet zo goed dat hij het verdiend om alle records te verbreken (meest poles, meeste race wins, meeste WK's, etc.). Want al die goede resultaten komen voornamelijk door een superieure auto.

Als je in 1960 een piloot in een F22 van nu zou stoppen en hij zou alles en iedereen de moeder vliegen zou je dan ook spreken van "de beste piloot ooit?"

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Om mezelf te quoten:

[...]

Sorry maar ik vind Verstappen toch een heel ander niveau dan Raikonnen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kasai schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Sorry maar ik vind Verstappen toch een heel ander niveau dan Raikonnen.
Dat stelt @RobinHood dan ook niet. De vergelijking gaat niet over niveua, maar rijden voor het verkeerde (top)team omdat het/de echte topteam(s) al vol zaten. En hetzelfde zie je min of meer ook bij Verstappen, hij is goed en kan (makkelijk) WDC worden, alleen is er momenteel geen plek bij een (/het, in dit geval) topteam waar je daadwerkelijk WDC kunt worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Als Tweaker nerd word ik best vrolijk van die helikopter shot bij dit circuit.

Je hebt een camera die aan het begin staat van het rechte stuk, en dan zie je aan het einde die helikopter hangen.

De volgende shot is dan vanuit die helikopter, en dan volgt hij hem een paar bochten. Dat is echt vet!

Laat ook zien hoe veel moeite er gedaan word om een race in beeld te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE5At0O-pBSYxVrApgKuIT_a7c0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GfY3gF0laSXD30UwxbOE5dql.png?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kijk, alhoewel het altijd moeilijk te vergelijken is vind ik HAM ook niet de beste ooit. Het is geen verkeerde kerel ofzo alleen dat typetje wat hij neerzet spreekt me verder ook niet zo aan. Dus ik ben wel toe aan wat nieuws en zit er niet op te wachten dat hij de komende 2 WDC's ook op zijn naam zet. Maar het gaat niet zozeer om hem.

Het grootste probleem is dat F1 als systeem niet bij machte is een meer level playing field te creëeren. Al is het maar voor de eerste 6 auto's op de grid.

Binnen de regels en in dit systeem is het in feite onmogelijk om mercedes in te halen. Elk jaar lijkt het alsof het een beetje open ligt maar dat is gewoon niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 18-07-2020 19:28 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:32
Hahahaaaaaaa de doeken zijn gevallen. Net Even de quali kunnen kijken.

Mercedes was vorig jaar al goed met hun aero, dit jaar hebben ze dit nog even verder uitgemolken!
Racing point; leuk dat dat team zo lekker mee kan doen. Ik zeg maar zo; liever goed gejat dan slecht bedacht
Ferrari heeft wat gaatjes gedicht, doen weer enigszins mee in het middenveld
Renault; meh
McLaren; yes, norris komt wat los :)
RBR: het spijt me te zeggen, maar ze zij de laughing stock van het paddock. Zo’n groot budget en dan zo’n draak van een auto. De auto vorig jaar was al een draak qua aero, de auto van dit jaar is Mogelijk nog slechter? Tel daarbij op dat Honda een niet al te best KERS heeft en ze lopen motorisch achter. Wat is er toch mis? Dit is volstrekt onlogisch....

Als Er geen fout word gevonden, en deze quali tekenend is voor de vorm van RBR, dan ben ik bang dat ze langzamerhand toch afscheid moeten gaan nemen van Newey en zijn traditionele manieren. Ingehaald door techniek. Beste coureur, een van de betere motorleveranciers, plenty monniej. Niet best.

Jammer voor het wdc, dat bestaat nu uit 2 coureurs: Hamilton en Bottas.

Twee coureurs er eventjes uithalen voor alle negatievelingen die zich hier steeds meer verzamelen; Bottas is een geweldige coureur, in ieder geval tijdens quali.
Stroll; troeft zijn teamgenoot eventjes af. Iemand de behoefte om al zijn ge-rant mbt Stroll alhier terug te nemen. Scheelt mij weer terugzoekwerk in al die topics hahahaha! Vraag me af of hij 1e voorkeur heeft in het team?

Serieus, ik zei het al bij de vorige race; er is iets mis met de RBR. In Oostenrijk kwam de matige KERS naar boven (veel clippen), wat is er hier in Hongarije toch aan de hand. Max zei iets over motormapping die al over the place was?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
World Citizen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:26:
Als Tweaker nerd word ik best vrolijk van die helikopter shot bij dit circuit.

Je hebt een camera die aan het begin staat van het rechte stuk, en dan zie je aan het einde die helikopter hangen.

De volgende shot is dan vanuit die helikopter, en dan volgt hij hem een paar bochten. Dat is echt vet!

Laat ook zien hoe veel moeite er gedaan word om een race in beeld te brengen.

[Afbeelding]
Zeker gaaf. De manier waarop zo’n helicopter ook langs/boven de baan vliegt is , zeker live, echt spectaculair om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@wowly Stroll is geen slechte coureur, maar er zijn betere coureurs die geen kans hebben gekregen in F1, omdat zijn pa's geld een stoeltje voor hem garandeert. Als hij echt slecht was geweest dan had de hoeveelheid geld weinig uitgemaakt. Zet Russel in die auto en Stroll is snel vergeten en Perez druipt met de staart tussen de benen af.

Bottas is een prima coureur, stukken beter dan Stroll en Perez, alleen niet beter dan zijn teamgenoot over een seizoen gezien. Hij gaat hier en daar een pole en overwinning pakken, maar tenzij Hamilton tegen technische problemen of ongelukken aanrijdt is hij geen bedreiging. Hij is wel de perfecte backup voor Mercedes als dat Hamilton wel zou overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:27:
Stroll; troeft zijn teamgenoot eventjes af. Iemand de behoefte om al zijn ge-rant mbt Stroll alhier terug te nemen. Scheelt mij weer terugzoekwerk in al die topics hahahaha
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Leuk dat Stroll eens voor Perez kwalificeert, so what. Bottas kwalificeert ook wel eens voor Hamilton, en ook Bottas wint wel eens een race. Hamilton blijft toch echt de betere coureur.

Daarnaast was bij Perez de tijd van zijn eerste ronde afgenomen. Voor Perez was het dus belangrijker om een respectabele tijd neer te zetten waarbij die binnen de lijntjes bleef, dan absoluut op de grens te rijden (en bij op de grens rijden dus weer het risico te nemen om over de grens te gaan en dus P10).
Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.