Oh mijn dank, je hebt mij gered, het was dit of secondlove met vrouw lief. 😅Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:50:
Als iemand zich nog verveelt..
De complete 20 minuten durende repair job..
https://www.formula1.com/...MobiE63dfvc405zX6AcG.html
Dat is volgens mij inderdaad om het carbon te checken om te zien of er binnenin geen scheuren zijn en de sterkte nog in orde is.LAD93 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Heel gaaf om te zien. Vraag me toch af wat op een gegeven moment dat mannetje met die kabel + beeldscherm aan het doen is. Lijkt een beetje alsof hij het carbon aan het scannen is op eventuele breuken / scheuren?
Er staat mij bij dat ze van dezelfde echo techniek gebruikmaken als bij zwangerschappen, maar kan er ook compleet naast zitten..
Tijd geleden dat ik er iets over gehoord heb.
-
Thx. Blijft fascinerend. Er is op ongeveer 9min to formation lap ook iemand 'bezig' bij Max in de cockpit, ziet er een beetje raar uitEdd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:50:
Als iemand zich nog verveelt..
De complete 20 minuten durende repair job..
https://www.formula1.com/...MobiE63dfvc405zX6AcG.html
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ze hebben inderdaad met een soort röntgen staan controleren.Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:48:
[...]
Dat is volgens mij inderdaad om het carbon te checken om te zien of er binnenin geen scheuren zijn en de sterkte nog in orde is.
Er staat mij bij dat ze van dezelfde echo techniek gebruikmaken als bij zwangerschappen, maar kan er ook compleet naast zitten..
Tijd geleden dat ik er iets over gehoord heb.
Inderdaad röntgen opnames aan het maken.LAD93 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Heel gaaf om te zien. Vraag me toch af wat op een gegeven moment dat mannetje met die kabel + beeldscherm aan het doen is. Lijkt een beetje alsof hij het carbon aan het scannen is op eventuele breuken / scheuren?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Gordels idd. Max zit in een rare positie en heeft niet de bewegingsruimte om met z'n armen alles te kunnen doen. En volgens mij ziet hij het ook niet eens met z'n helm op.Help!!!! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
[...]
Thx. Blijft fascinerend. Er is op ongeveer 9min to formation lap ook iemand 'bezig' bij Max in de cockpit, ziet er een beetje raar uit. Wat is die aan het doen? Gordel om ofzo? Kunnen ze dat niet zelf
I served in a company of heroes.
Nee, dat kunnen ze niet zelf. Ze zitten natuurlijk sowieso al relatief krap in de auto. Zelfde zal ook het geval zijn voor uhm "alles aan de helm" (microfoon, oortjes, drinkfles, ...). Dat zit allemaal in een hoekje naast de coureur en zal denk ik aan de achterkant "doorlopen", ook daar komen ze dus niet of moeilijk aan.Help!!!! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
Wat is die aan het doen? Gordel om ofzo? Kunnen ze dat niet zelf
En leuk fun fact (maar niet in video gekeken of dat nu ook zo was). Normaal gesproken is het Ole Shack die Verstappen vast zet (die wat ook zo door het beeld liep na Verstappen zijn overwinning in Spanje). En volgens Ted (zijn notebook) is die ook de nr one mechanic, die normaliter "de voorkant van de auto doet". Als in: hij was als het goed is ook "de man" die alles gefixt heeft.
Wel grappig om de beelden te zien en dan het nieuws te lezen op verschillende nieuws sites dat ze net voor de 10 sec klaar waren met de auto van Max, ze waren toch echt 5-6 min voor de tijd klaar. 🤔
Iemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?
Iemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?
@Edd @Saffie_time @thieske1 toch wel mooi als je op feestjes kan zeggen dat je radioloog bent...
“oh en wat is je specialiteit? Botten? Organen?”
“Tja, zeg het maar. Formule 1 auto’s hebben toch iets andere bouwstenen”
“oh en wat is je specialiteit? Botten? Organen?”
“Tja, zeg het maar. Formule 1 auto’s hebben toch iets andere bouwstenen”
per aspera ad astra
De commentatoren van Sky vertelden dat de auto uiterlijk 5 minuten voor de start klaar moest zijn. Anders was hij van de grid geduwd.DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:07:
Wel grappig om de beelden te zien en dan het nieuws te lezen op verschillende nieuws sites dat ze net voor de 10 sec klaar waren met de auto van Max, ze waren toch echt 5-6 min voor de tijd klaar. 🤔
5 minuten voor begin formation lap moeten de banden op de auto zitten. Is dat niet het geval krijg je een penalty. Zo nu en dan komt het dan ook nog voor dat die penalty wordt uitgedeeld. Dus ja, ze waren 5 minuten voor de start klaar. Maar 25 seconden (volgens Horner) voor de deadline dat de banden onder de auto moesten zittenDoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:07:
Niet gekeken, maar volgens mij kwam er redelijk wat rook uit de sidepots, en daat zaten flinke koel elementen in. (Categorie: een hele grote zak met droogijs of zo)Iemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?
5 minuten voor de start van de formation lap moeten de wielen op de auto zitten, dus daar komt dat vandaan.DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:07:
Volgens mij koeling van de motor dmv droogijsIemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?
-
https://streamable.com/7g2864 broekpoepmomentje van perez tijdens de warmup(?) Lap
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit is van tijdens de Q, waarbij ik het wel gezien had:DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
Zag er ind uit al droogijs (stikstof), maar zie nergens op de video dat die er ergens in word gestopt, leek net een beetje sifi alien film achtig uit. 😊
/f/image/u0anCmMOclhTIrsKXhKR6SkU.png?f=fotoalbum_large)
Even de formation lap in zijn onboard gekeken, en daar is het in ieder geval niet van. Maar dan zou het vast ook wel op TV zijn geweest. Zal neem ik aan dus van de lap(s) to the grid zijn. Tenzij het helemaal niet van gisteren is, maar van FP2Snowhite0901 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:19:
https://streamable.com/7g2864 broekpoepmomentje van perez tijdens de warmup(?) Lap
Edit:
Lijkt overigens in de bocht te zijn waar Perez al meer ervaring mee heeft:
[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 20-07-2020 22:35 ]
Ja hier zie je duidelijk dat het er in word geblazen, maar op de video zijn ze een lange tijd aan het sleutelen aan de auto zonder enige blazer,dan word de hoofdsteun verwijdert en dan zie je opeens de grote rookwolk, erg apart om te zien zo uit het niets.RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Dit is van tijdens de Q, waarbij ik het wel gezien had:
[Afbeelding]
Als je goed kijkt naar de foto die @RobertMe post, zie je dat de stoom uit een slang komt.DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:37:
[...]
Ja hier zie je duidelijk dat het er in word geblazen, maar op de video zijn ze een lange tijd aan het sleutelen aan de auto zonder enige blazer,dan word de hoofdsteun verwijdert en dan zie je opeens de grote rookwolk, erg apart om te zien zo uit het niets.
Deze slangen zitten er ook in terwijl de auto op de grid staat en zijn aangesloten op rugzakken (zie foto helemaal rechts) die ernaast staan. Deze zullen dan wel gevuld zijn met droogijs en dit in de radiator blazen.
-
Net voor max dan haha.RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:33:
[...]
Even de formation lap in zijn onboard gekeken, en daar is het in ieder geval niet van. Maar dan zou het vast ook wel op TV zijn geweest. Zal neem ik aan dus van de lap(s) to the grid zijn. Tenzij het helemaal niet van gisteren is, maar van FP2
Edit:
Lijkt overigens in de bocht te zijn waar Perez al meer ervaring mee heeft:
[YouTube: F1 Hungary Grand Prix 2015 Sergio Perez Free Practice 1 Crash]
Ik kan niet zien of het Max is die je dan voorbij ziet rijden. Maar het lijkt wel een beetje een trein.
[ Voor 8% gewijzigd door Snowhite0901 op 20-07-2020 22:52 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb bewust de screenshot gemaakt op het moment dat ze dat ding eruit halen. Het hele witte deel zit in de sidepot. En deze monteur (Ole Shack) geeft daarna het complete apparaat door aan die aan het wiel (Bazoor? meen ik eens opgevangen te hebben) die hem weg legt:DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:37:
[...]
Ja hier zie je duidelijk dat het er in word geblazen, maar op de video zijn ze een lange tijd aan het sleutelen aan de auto zonder enige blazer,dan word de hoofdsteun verwijdert en dan zie je opeens de grote rookwolk, erg apart om te zien zo uit het niets.
/f/image/dxnE3KcvH3PEYSsWkt1om2xd.png?f=fotoalbum_large)
De monteur heeft dus dat witte ding wat daadwerkelijk zal koelen "in zijn handen", vervolgens loopt de slang "bovenlangs" (als in, slang zit aan de bovenkant zoals die hem vast heeft) en onder op de grond zit die andere monteur nog steeds met een stuk slang / motor. Logischerwijs zie je dus bijna niks van dat ding als het in de auto zit, doordat er alleen een (donker gekleurde) slang uit de sidepot komt en die zal vervolgens over het asfalt lopen naar de motor. Waarbij bij Albon er dus beschuldigingen waren dat deze motoren het asfalt gedroogd zouden hebben?
Wie zijn de commentatoren?Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
Red Bull bezig om aan te tonen hoe het eraan toe ging met Albon op de grid:
[Streamable: Red Bull pleading their case]
Will Buxton. Doet al een jaar of 2 alles voor FOM.
Hiervoor Channel 4NBC.
Stoffel Vandoorne,
Oud F1 coureur. nu mercedes Formule E racer.
Slang was mij nog niet opgevallen, zal dan ook toeval zijn dat de droogijs wolk vrij kwam met het verwijderen van de neksteun. 🤔Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:41:
[...]
Als je goed kijkt naar de foto die @RobertMe post, zie je dat de stoom uit een slang komt.
Deze slangen zitten er ook in terwijl de auto op de grid staat en zijn aangesloten op rugzakken (zie foto helemaal rechts) die ernaast staan. Deze zullen dan wel gevuld zijn met droogijs en dit in de radiator blazen.
[Afbeelding]
Will Buxton, die eerst voor Amerikaanse NBC Sport verslaggever was van F1, toen die ermee zijn gestopt is die voor FOM gaan werken die sinds dit seizoen hun eigen pre & post show hebben. Maar vorig jaar (en 2018 ook al? Niet meer zeker wanneer NBC gestopt is / FOM meer op bv YouTube is gaan doen) deed hij ook al allemaal items maken voor YouTube.
Rechts is vervolgens Stoffel Vandoorne. Belg die 1? 2? seizoenen voor McLaren heeft gereden en nu Mercedes reserve / test coureur is (valt ook niet aan kleding te zien
Uhhh mag ik hier ook om wat hulp vragen?
Zag een link naar een 'after race' verslag (min of 30) waar Stoffel ook bij aanwezig was maar ik kan het linkje niet meer vinden .....
Heb ruim een uur door de lijst gespit, hoop beelden terug gevonden die ik in mijn pauze heb bekeken, maar niet het verhaal wat ik nou net wilde doorsturen
Mag in DM om dit forum niet te belasten met mijn onvermogen om dingen terug te vinden...
MrSparkels mag wel de conclusie trekken dat tie een echte kerel is ... Kan niks zelf terug vinden...
Mrs Sparkels confirms ....
Update:
Dat verhaal hierboven bedoelde ik dus ... Maar dan in zijn geheel
Zag een link naar een 'after race' verslag (min of 30) waar Stoffel ook bij aanwezig was maar ik kan het linkje niet meer vinden .....
Heb ruim een uur door de lijst gespit, hoop beelden terug gevonden die ik in mijn pauze heb bekeken, maar niet het verhaal wat ik nou net wilde doorsturen
Mag in DM om dit forum niet te belasten met mijn onvermogen om dingen terug te vinden...
MrSparkels mag wel de conclusie trekken dat tie een echte kerel is ... Kan niks zelf terug vinden...
Mrs Sparkels confirms ....

Update:
[ Voor 6% gewijzigd door MrSparkels op 20-07-2020 22:54 ]
Deze?MrSparkels schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:52:
Uhhh mag ik hier ook om wat hulp vragen?
Mrs Sparkels confirms ....![]()
Update:
PSN: xMaurice93
Droogijs is geen vloeibare stikstof. En het scheelt een graadje of 100, in Celsius om nog iets correcter te wezen.DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
@RobertMe @Edd ah op het internet werd het net zo gezegd alsof ze nog tot 10 sec voor de formation lap bezig waren.😬
Zag er ind uit al droogijs (stikstof), maar zie nergens op de video dat die er ergens in word gestopt, leek net een beetje sifi alien film achtig uit. 😊
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik dacht al Stoffel te herkennen, maar zijn Engels is zo English accented, dat ik begon te twijfelen.RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:51:
[...]
Rechts is vervolgens Stoffel Vandoorne. Belg die 1? 2? seizoenen voor McLaren heeft gereden en nu Mercedes reserve / test coureur is (valt ook niet aan kleding te zien). Die heeft nu de hele post-show met Will gedaan als soort van analist / expert.
Met utrasoon scannen.LAD93 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:35:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als aanvulling: droogijs is CO2 en is zo’n -70*CMoby schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:03:
[...]
Droogijs is geen vloeibare stikstof. En het scheelt een graadje of 100, in Celsius om nog iets correcter te wezen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:47
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Volgens mij zijn we uitgepraat.
Een weekje geduld, volgende week alweer raceweek
Een weekje geduld, volgende week alweer raceweek
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.