RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:33:
[...]
Wel gek dat die gehaaide Hamilton er dan een penalty voor krijgt, vind je niet? Wat Albon in Oostenrijk deed was 100% correct. Hij had een cleane inhaalactie gedaan en was er vrijwel helemaal langs. Beiden moeten vervolgens een autobreedte ruimte laten, en Hamilton doet dat nogal duidelijk niet. Dus straf voor Hamilton. Dat heeft 0,0 te maken met een rookiemistake van Albon maar is 100% de fout van Hamilton, waarvoor die terecht een penalty heeft gekregen.
Ik weet nog altijd niet of Hamilton, in mijn ogen, die straf terecht heeft gehad. Ik vond het een race ongeval. Hij heeft hem echter gekregen, dus is het terecht.
Wat niet wegneemt dat een andere gehaaide coureur exact hetzelfde gedaan zou hebben. Natuurlijk laat je jezelf niet inhalen en probeer je alles wat mogelijk is om de ander er niet voorbij te laten komen.
Ruimte laten, maar eigenlijk net te weinig, wetende dat de ander het dan moeilijk krijgt en van ze gas moet cq naast de baan komt en dan maar hopen dat je er mee weg komt. Net als in Brazilië dus.
Inhalen in die bocht (Oostenrijk) kon daar gewoon niet, dat had Albon zich moeten beseffen. Daarnaast waren zijn banden in Oostenrijk zoveel beter dat hij gewoon had moeten wachten, zijn kans was wel gekomen. De aanrijding was dus absoluut niet zijn fout, zijn fout zat hem in het feit dat hij te ongeduldig was en het daar probeerde.
Geen verwijd naar Albon, onderdeel van het leerproces, maar wel een pijnlijke inschattingsfout.
EDIT: als het Albon wel gelukt was, was hij de held van de dag geweest.
Nog niet zo lang geleden waren we lyrisch als Verstappen zoiets probeerde en het lukte, lukt het niet dan brandden we hem ook tot aan de grond af. Nu probeert Albon het, lukt het niet en moet hij gelijk zijn stoeltje maar inleveren.
Gun die jongen tijd. Het is geen nieuwe Verstappen of Hamilton, maar racen kan hij wel. Hopelijk groeit hij nog wat door en dan kan het zomaar een heel goede aanwinst voor Red Bull zijn.
Het is voor mijn gevoel veel minder een heethoofd als Gasly.
[
Voor 15% gewijzigd door
B-Real op 20-07-2020 12:04
]