[F1 2020] Race 3 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 107.045 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:39

rammes

koekebakker 1e klas

Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:37:
Kan het niet zo zijn dat de RB al een aantal jaar helemaal afgestemd wordt op Max en dat andere misschien niet zo goed met Max z'n rijstijl overweg kunnen?
ja , nee. Max is van een ander caliber en een goede nr2 hadden ze dat was Ricciardo.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 14:36
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Wel gek dat die gehaaide Hamilton er dan een penalty voor krijgt, vind je niet? Wat Albon in Oostenrijk deed was 100% correct. Hij had een cleane inhaalactie gedaan en was er vrijwel helemaal langs. Beiden moeten vervolgens een autobreedte ruimte laten, en Hamilton doet dat nogal duidelijk niet. Dus straf voor Hamilton. Dat heeft 0,0 te maken met een rookiemistake van Albon maar is 100% de fout van Hamilton, waarvoor die terecht een penalty heeft gekregen.
Nee je snapt er niets van.
Als Verstappen buitenom inhaalt en bijna een auto lengte voor ligt na de bocht is hij een ware kampioenskandidaat.

Maar als Albon dat doet is het een rookie mistake....

Vind sowieso vreemde regels. Je team zegt, we beginnen op andere banden, en je krijgt 10 seconden. Je tikt iemand uit de race, waardoor die 0 punten scoort en jij pakt een dikke voorsprong? 5 seconden.....

Maarja. Das F1 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 13:16
Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:37:
Kan het niet zo zijn dat de RB al een aantal jaar helemaal afgestemd wordt op Max en dat andere misschien niet zo goed met Max z'n rijstijl overweg kunnen?
Klopt, en dat komt mede door de onervarenheid van Gasly en Albon..
Ricciardo wist zelf de auto naar zijn hand te zetten, de 2 rookies nog niet..

Daarom een ervaren coureur ernaast zoals Vettel en je krijgt weer 2 competitieve wagens op de grid..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verstappen is bij Red Bull eigenlijk altijd sneller geweest dan zijn teamgenoten (Kvyat, Gasly, Albon en zelfs Ricciardo). Vaak was hij ook gewoon sneller dan Ricciardo. Velen geven af op de tweede coureur, maar Verstappen lijkt gewoon van een ander kaliber. Natuurlijk verwacht je dat teamgenoten vergelijkbare prestaties neerzetten, maar het zijn er al een heleboel die het gewoon niet lukt. Zegt dat niet genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 07:46
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:38:
[...]

Een seconde per ronde toegeven kan ik met de beste wil in de wereld niet "Prima" noemen. Drie tienden kan nog maar dit is echt teveel.
Albon had gisteren ervoor moeten zorgen dat Bottas z'n extra stop niet kon maken. Vorige race; zelfde verhaal. Als ie niet binnen 20 seconden blijft heb je er niets aan.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover Albon aangezien Red Bull zijn kwalificatie grotendeels had verpest en daardoor hij een slechte startplaats had. Daarbij komt dan ook nog kijken dat hij zich door meer verkeer moest worstelen en het feit dat het moment wanneer hij achter Leclerc zat (die gisteren erg traag was) Red Bull hem niet op tijd extra power gaf om sneller met Leclerc af te rekenen. Dan kom je al gauw in het eerste deel van de race een seconde per rondje achter te liggen terwijl dat niet volledig zijn schuld is. Daarbij geeft Red Bull naar mijn idee ook niet genoeg tijd voor zo'n jongen aangezien dit pas zijn tweede seizoen is in de formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:06:
[...]

Het is natuurlijk zwaar onwaarschijnlijk dat dat gebeurt is (en zo ja: perfect uitgevoerd), maar het was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik gisteren de race terug keek :).

Hoe kan het dat die auto ineens wel snel is? Maar Albon had ook z'n 'normale' snelheid weer terug, en daar is niks mee gebeurd.

De goede klassering heeft hij natuurlijk ook aan de goede start te danken. Als hij na 1 ronde als 6e of 7e door was gekomen had hij ook de hele race in dat groepje zitten te harken.
Okee, maar, ik zie hier wel een patroon in. Redbull is van de brede platte neus naar een enorm smalle neus met cape gegaan en bovendien zijn ze van een normale achterwielophanging naar een heel hoge gegaan (a la McLaren). dat zijn 2 enorm grote aero changes. dan hebben ze ook nog in de corona tijd 3 updates gemaakt en nu snappen ze niet hoe de aero werkt. Ze hebben ook nog nauwelijk tijd gehad om de data te verwerken, of de onderdelen 1 voor 1 te testen. Dat geeft enorme problemen wanneer je echt op de limiet zit (de lucht stroomt en harder langs de auto waardoor even/ineens niet goed werkende stroming onder de vloer veel meer impact heeft, veel eerder kan gebeuren (flow detachment, diffuser stall) en op de limiet zijn onverwachte gedragingen veel lastiger aan te voelen en op te vangen. Dat werkt allemaal op elkaar door. Dan heb je nog deze baan waar je steeds weer diep in de rake zakt en door de net niet super trage bochten er weer erg uit komt. Ik denk dat ze juist op die momenten de vloer sealing verliezen.

dus op de limiet in de qualy hier ging het niet, ver van de limiet af (6 7 secoden langzamer per rondje) werkt de aero al best wel. Dan is het minder kritisch. En dan nog vinden wat Mercedes et die motor doet want zelfs Williams met de eigen auto was hier bloedsnel in de qualy.

Ik verwacht alleen daarom al dat ze op Silverstone competitiever zullen zijn. snellere bochten, minder vaak ineens uit de rake en er weer in. En hopelijk kunnen ze in deze 2 weken alweer wat beter begrijpen wat er precies gebeurt en er iets op vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 20-07-2020 11:54 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:53

basvn

Breezand - NHN

WATCH: Race Director Michael Masi explains why Bottas escaped penalty for 'jump start'

Lots of viewers watching the Hungarian Grand Prix spotted Valtteri Bottas appear to move in his second place grid slot before the lights went out to start the race, yet the Mercedes driver did not receive a penalty.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Wel gek dat die gehaaide Hamilton er dan een penalty voor krijgt, vind je niet? Wat Albon in Oostenrijk deed was 100% correct. Hij had een cleane inhaalactie gedaan en was er vrijwel helemaal langs. Beiden moeten vervolgens een autobreedte ruimte laten, en Hamilton doet dat nogal duidelijk niet. Dus straf voor Hamilton. Dat heeft 0,0 te maken met een rookiemistake van Albon maar is 100% de fout van Hamilton, waarvoor die terecht een penalty heeft gekregen.
Ik weet nog altijd niet of Hamilton, in mijn ogen, die straf terecht heeft gehad. Ik vond het een race ongeval. Hij heeft hem echter gekregen, dus is het terecht.
Wat niet wegneemt dat een andere gehaaide coureur exact hetzelfde gedaan zou hebben. Natuurlijk laat je jezelf niet inhalen en probeer je alles wat mogelijk is om de ander er niet voorbij te laten komen.
Ruimte laten, maar eigenlijk net te weinig, wetende dat de ander het dan moeilijk krijgt en van ze gas moet cq naast de baan komt en dan maar hopen dat je er mee weg komt. Net als in Brazilië dus.

Inhalen in die bocht (Oostenrijk) kon daar gewoon niet, dat had Albon zich moeten beseffen. Daarnaast waren zijn banden in Oostenrijk zoveel beter dat hij gewoon had moeten wachten, zijn kans was wel gekomen. De aanrijding was dus absoluut niet zijn fout, zijn fout zat hem in het feit dat hij te ongeduldig was en het daar probeerde.

Geen verwijd naar Albon, onderdeel van het leerproces, maar wel een pijnlijke inschattingsfout.

EDIT: als het Albon wel gelukt was, was hij de held van de dag geweest.
Nog niet zo lang geleden waren we lyrisch als Verstappen zoiets probeerde en het lukte, lukt het niet dan brandden we hem ook tot aan de grond af. Nu probeert Albon het, lukt het niet en moet hij gelijk zijn stoeltje maar inleveren.

Gun die jongen tijd. Het is geen nieuwe Verstappen of Hamilton, maar racen kan hij wel. Hopelijk groeit hij nog wat door en dan kan het zomaar een heel goede aanwinst voor Red Bull zijn.
Het is voor mijn gevoel veel minder een heethoofd als Gasly.

[ Voor 15% gewijzigd door B-Real op 20-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

basvn schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:53:
WATCH: Race Director Michael Masi explains why Bottas escaped penalty for 'jump start'

Lots of viewers watching the Hungarian Grand Prix spotted Valtteri Bottas appear to move in his second place grid slot before the lights went out to start the race, yet the Mercedes driver did not receive a penalty.
Oftewel: alles viel binnen de toleranties. Nou sorry, maar dan moet je de sensors nog maar eens herijken want als Bottas was doorgereden was ie met een straatlengte voorsprong de eerste bocht in gegaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:02
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:14:
Kinderarbeid bij McLaren. :-( :P
[Afbeelding]
Ja, Lando was aan het helpen.
het horloge dat hij om zijn pols heeft...
https://luxurywatchesusa....hronograph-watch-rm11-03/

Afbeeldingslocatie: https://luxurywatchesusa.com/wp-content/uploads/2020/04/s-l1600-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:14
Icephase schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Oftewel: alles viel binnen de toleranties. Nou sorry, maar dan moet je de sensors nog maar eens herijken want als Bottas was doorgereden was ie met een straatlengte voorsprong de eerste bocht in gegaan...
De beweging was binnen de tolerantie omdat hij weer stopte, als hij vol gas was doorgereden dan was die beweging buiten de tolerantie geweest.

In theorie kan je een fractie voordat de lichten op groen gaan gas geven, maar dat is altijd zo geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Tuurlijk wordt de auto om de beste coureur gebouwd. En de beste team en beste coureur trekken elkaar aan. Dus dat HAM haarfijn tegen zn haarfijne engineer kan vertellen hoe zn haarfijne auto afgesteld/ontwikkeld moet worden is niet zo gek. Zelfde met RBR en VER.

Problematisch is het wel voor teamgenoot. De Honda RCV in de motogp is volledig het talent van Marquez gebouwd, en niemand anders kan er wat mee. Kan opzich ook met HAM/VER zo zijn, dat hun talenten betekenen dat ze meer uit dezelfde auto kunnen halen betekend dus ook dat hun team genootjes zonder die talenten dat niet kunnen.

Trouwens, over VET evt naar RBR..... hij hield toch juist van een stabiele achterkant? :X

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ff lekker sleutelen met een horloge van 300K om z'n pols??? Wtf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:05
Mooi kermisklokje. ;)
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Het is een krijgertje dus who cares. :P

[ Voor 21% gewijzigd door DJTimo op 20-07-2020 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:52
B-Real schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Ik weet nog altijd niet of Hamilton, in mijn ogen, die straf terecht heeft gehad. Ik vond het een race ongeval. Hij heeft hem echter gekregen, dus is het terecht.
Wat niet wegneemt dat een andere gehaaide coureur exact hetzelfde gedaan zou hebben. Natuurlijk laat je jezelf niet inhalen en probeer je alles wat mogelijk is om de ander er niet voorbij te laten komen.
Ruimte laten, maar eigenlijk net te weinig, wetende dat de ander het dan moeilijk krijgt en van ze gas moet cq naast de baan komt en dan maar hopen dat je er mee weg komt.
Je kunt wel proberen het gat kleiner te maken in de hoop dat de achterste auto inhoud / inhaalpoging afbreekt, maar als achterste auto het gat kleiner maken in de hoop dat de voorste auto achter je komt rijden is wel een hele rare beredenering ;)
Net als in Brazilië dus.
Dat valt echt totaal niet te vergelijken. Brazilië duikt Hamilton een gat in waarvan die moet weet dat het gaat sluiten (zelfde als China 2018, Verstappen en Vettel in de hairpin). Albon rijdt de normale racelijn, waarbij je laat scherp instuurt. Hamilton doet een totaal onverwachte divebomb waardoor Albon tegen hem aan rijdt.
In Oostenrijk is Albon er al (vrijwel) langs en gaat Hamilton (al dan niet expres) een wijdere lijn aanhouden waardoor die tegen Albon aan rijdt.
Inhalen in die bocht (Oostenrijk) kon daar gewoon niet, dat had Albon zich moeten beseffen.
Dan zou ik beide races nog eens terug kijken ;) Er zijn voldoende succesvolle en minder succesvolle inhaalacties in die bocht geweest, waaronder zelfs in de eerste race, in de eerste ronde, Hamilton die aan de binnenkant Albon probeert in te halen maar eieren voor zijn geld kiest. Maar ook Bottas en Verstappen hebben laten zien dat je perfect met twee auto's naast elkaar door die bocht heen kunt (tweede race, de mislukte inhaalpoging van Bottas).
Daarnaast waren zijn banden in Oostenrijk zoveel beter dat hij gewoon had moeten wachten, zijn kans was wel gekomen. De aanrijding was dus absoluut niet zijn fout, zijn fout zat hem in het feit dat hij te ongeduldig was en het daar probeerde.
Achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten. En ja, afwachten was misschien beter geweest, maar misschien bleek anders toch dat de Mercedessen op de drie rechte stukken te hard gingen en weg reden en zou Albon nooit meer een kans gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

epo

Trixi schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover Albon aangezien Red Bull zijn kwalificatie grotendeels had verpest en daardoor hij een slechte startplaats had. Daarbij komt dan ook nog kijken dat hij zich door meer verkeer moest worstelen en het feit dat het moment wanneer hij achter Leclerc zat (die gisteren erg traag was) Red Bull hem niet op tijd extra power gaf om sneller met Leclerc af te rekenen. Dan kom je al gauw in het eerste deel van de race een seconde per rondje achter te liggen terwijl dat niet volledig zijn schuld is. Daarbij geeft Red Bull naar mijn idee ook niet genoeg tijd voor zo'n jongen aangezien dit pas zijn tweede seizoen is in de formule 1.
Red Bull geeft zo iemand genoeg tijd, ik heb niemand gehoord van Red Bull die zegt dat hij mogelijk weg zou moeten? Ik zie dit alleen maar besproken worden op internet forums, blijkbaar is dat een ding ook met Max.
Op een F1technical opperen ze al tijden dat Max veel meer privileges krijgt, een verwend jong is, arrogant en daarnaast hebben ze ook een topic waarom Max dit jaar geen WK gaat worden of mogelijk nooit. Hij is in sommige gebieden niet echt geliefd, nu verwacht ik dat dat ook komt omdat ment bang is dat hij Hamilton van zijn troon gaat stoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

en dan nauwelijks kunnen zien hoe laat het is... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
P.O. Box schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:19:
[...]

en dan nauwelijks kunnen zien hoe laat het is... 8)7
Een horloge koop je ook niet om de tijd af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Je kunt wel proberen het gat kleiner te maken in de hoop dat de achterste auto inhoud / inhaalpoging afbreekt, maar als achterste auto het gat kleiner maken in de hoop dat de voorste auto achter je komt rijden is wel een hele rare beredenering ;)

[...]

Dat valt echt totaal niet te vergelijken. Brazilië duikt Hamilton een gat in waarvan die moet weet dat het gaat sluiten (zelfde als China 2018, Verstappen en Vettel in de hairpin). Albon rijdt de normale racelijn, waarbij je laat scherp instuurt. Hamilton doet een totaal onverwachte divebomb waardoor Albon tegen hem aan rijdt.
In Oostenrijk is Albon er al (vrijwel) langs en gaat Hamilton (al dan niet expres) een wijdere lijn aanhouden waardoor die tegen Albon aan rijdt.

[...]

Dan zou ik beide races nog eens terug kijken ;) Er zijn voldoende succesvolle en minder succesvolle inhaalacties in die bocht geweest, waaronder zelfs in de eerste race, in de eerste ronde, Hamilton die aan de binnenkant Albon probeert in te halen maar eieren voor zijn geld kiest. Maar ook Bottas en Verstappen hebben laten zien dat je perfect met twee auto's naast elkaar door die bocht heen kunt (tweede race, de mislukte inhaalpoging van Bottas).

[...]

Achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten. En ja, afwachten was misschien beter geweest, maar misschien bleek anders toch dat de Mercedessen op de drie rechte stukken te hard gingen en weg reden en zou Albon nooit meer een kans gehad hebben.
Dus Albon moet maar plaatsmaken voor iemand anders?

Mijn enige punt is dat Albon het gezien zijn ervaring echt niet zo slecht doet. Wel heeft hij pech dat hij in een Red Bull zit en er dus per definitie veel van hem wordt verwacht, misschien nog wel meer door de buitenwereld dan door Red Bull zelf. Daarnaast heeft hij Verstappen als teamgenoot, niet de minste om het tegen op te boksen.

Ik begon mijn posts vandaag met het feit dat Albon geen Verstappen is, nog veel te leren heeft, maar het zeker niet zo slecht doet als dat iedereen zegt. Of het uiteindelijk goed genoeg is voor Red Bull? Geen idee, maar ik gun hem wel op zijn minst een vol seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14-06 14:36
[...]

Tis een McLaren horloge. Zal wel bij het contract zitten. Dat horloge kost natuurlijk geen 300k voor McLaren. Tis een horloge, die kosten echt niet zoveel om te maken....

Wat betreft de inhaalactie van Albon, hij was er bijna een auto lengte voorbij. Knijpen prima, maar als je iemand eraf drukt.... Dan kan je nooit meer buitenom inhalen op welk circuit dan ook. Als het nu naast elkaar was... Dan snap ik het nog. Maar in dit geval? Come on.

De inhaalactie van Hamilton in Brazilië kon ook absoluut niet. Daar was ook geen enkele mogelijkheid. Maar daar zet die hem er ook tussen.

Albon heeft het prima samengevat "what a sore loser"

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 20-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:54
[...]

Doordat mensen zoals Norris dat horloge dragen is het ineens zoveel geld 'waard'
De maakkosten zijn echt niet zo hoog :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
B-Real schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Dus Albon moet maar plaatsmaken voor iemand anders?

Mijn enige punt is dat Albon het gezien zijn ervaring echt niet zo slecht doet. Wel heeft hij pech dat hij in een Red Bull zit en er dus per definitie veel van hem wordt verwacht, misschien nog wel meer door de buitenwereld dan door Red Bull zelf. Daarnaast heeft hij Verstappen als teamgenoot, niet de minste om het tegen op te boksen.

Ik begon mijn posts vandaag met het feit dat Albon geen Verstappen is, nog veel te leren heeft, maar het zeker niet zo slecht doet als dat iedereen zegt. Of het uiteindelijk goed genoeg is voor Red Bull? Geen idee, maar ik gun hem wel op zijn minst een vol seizoen.
Waar zeg ik dan dat Albon weg moet? Ik reageerde op jouw opmerking van dat het in Oostenrijk een domme actie was. Daar ben ik het dus niet mee eens, want fout van Hamilton en stewards hebben het ook zo beoordeeld.

In ieder geval blijf ik bij mijn standpunten die ik hier al vaker heb gepost:
  • De auto is niet goed. Verstappen laat de auto beter lijken dan die is, Albon laat hem slechter lijken dan die is. Daadwerkelijke snelheid zit waarschijnlijk ergens in het midden
  • Albon is een prima racer (lef, inhaalacties, ...). Qua snelheid mag er nog een tandje bij
  • De "winst" van Albon vs Gasly is dat Albon wel doet inhalen en dus weer wat naar voren kan rijden en als die in die positie rijdt ook de Ferrari's en Mercedessen durft aan te vallen. Qua snelheid denk ik dat ze elkaar niet heel veel ontlopen, maar Albon waarschijnlijk wel sneller was in de RB15
  • Albon vervangen (door Vettel, Ricciardo, Hulkenberg?) is geen magische oplossing voor de "slechte" auto. Als die andere coureur niet met deze auto overweg kan krijg je weer hetzelfde
  • Specifiek m.b.t. Hongarije: auto was wederom niet goed waardoor op de limiet rijden niet kon. Albon wordt daar de dupe van doordat die in Q ook nog eens in verkeer zit en daardoor niet een goede ronde kan rijden. In de race zit die "continu" vast in treintjes, en is P5 een prima plek, maar gat had kleiner moeten zijn. Maar dat kwam ook door startplek en dus verkeer in de race. Dus een prima recovery drive, maar bij een normale startpositie zat er waarschijnlijk ook niet veel meer in dan een P4 of P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Qua standpunten zijn we het geheel eens.
Waar zeg ik dan dat Albon weg moet?
Geen zin om terug te zoeken, wellicht heb jij het niet gezegd en was het iemand anders. Excuses dan daarvoor.
De tendens in dit topic was in elk geval dat men Albon liever nog vandaag dan morgen zag verdwijnen, dat ben ik het niet mee eens en heb ik proberen toe te lichten.
Ik reageerde op jouw opmerking van dat het in Oostenrijk een domme actie was. Daar ben ik het dus niet mee eens, want fout van Hamilton en stewards hebben het ook zo beoordeeld.
Daar zijn we het dan niet over eens, zoals ik hiervoor uiteen heb gezet. Geeft niet, zoveel mensen zoveel meningen :)
Enig wat ik er over wil zeggen is dat ik het niet direct "dom" vond, eerder ondoordacht door gebrek aan ervaring én dat geeft in zijn geval (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:07
juhet schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:49:
Zouden ze het niet expres gedaan hebben zo? Crashen vlak voor de race en voila: Nieuwe vleugel en wellicht nog andere fixes omdat ze ‘het’ gevonden hadden? Tijdens de race heb ik niet de onstabiele auto gezien die we het hele weekend zagen...
Dat kan gewoon niet. FOM kijkt toe welke onderdelen je vervangt en dat je niet meer doet dan dat.

Max dacht niet eens te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:39

rammes

koekebakker 1e klas

Zullen we de aluminiumhoedjestheoriën even laten voor wat het is?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Doordat mensen zoals Norris dat horloge dragen is het ineens zoveel geld 'waard'
De maakkosten zijn echt niet zo hoog :+
En dan nog, wat een lelijk gedrocht! Bij mij zou dat ding gewoon de kliko in gaan, 300k of niet, voor een tientje koop je een horloge waar je ook de tijd op kunt zien en die een stuk mooier is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Saffierglas ... komt niet zo snel een krasje op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
talkatoo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:10:
[...]

De beweging was binnen de tolerantie omdat hij weer stopte, als hij vol gas was doorgereden dan was die beweging buiten de tolerantie geweest.

In theorie kan je een fractie voordat de lichten op groen gaan gas geven, maar dat is altijd zo geweest.
En daar hebben we het probleem. Bottas stop helemaal niet, hij rolt nog steeds als hij wederom gas geeft. Zie samenvatting op Youtube, specifiek vanaf 1min23s. Speel het maar vertraagt af.Die had minstens een drive-through of een stop&go moeten krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
hebbiedude schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:46:
[...]

En daar hebben we het probleem. Bottas stop helemaal niet, hij rolt nog steeds als hij wederom gas geeft. Zie samenvatting op Youtube, specifiek vanaf 1min23s. Speel het maar vertraagt af.Die had minstens een drive-through of een stop&go moeten krijgen
Die discussie hebben vorig jaar ook een keer gehad. Computer says no jump start --> FIA says no jump start

De FIA maakt, in mijn ogen, het technische hulpmiddel te belangrijk. In alle andere disciplines betekent rollen = jump start. Wel of niet stoppen lijkt me niet relevant.

Ben het met je eens dat hij gestraft had moeten worden voor een jump start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Joris748 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Die discussie hebben vorig jaar ook een keer gehad. Computer says no jump start --> FIA says no jump start

De FIA maakt, in mijn ogen, het technische hulpmiddel te belangrijk. In alle andere disciplines betekent rollen = jump start. Wel of niet stoppen lijkt me niet relevant.

Ben het met je eens dat hij gestraft had moeten worden voor een jump start.
Mja maak het HAM nog makkelijker..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dit is idd gewoon marchanderen. Frotnrunners krijgen meestal geen straf als het niet per se hoeft. ALbon mag zijn P5 houden, Bottas was al genoeg gestraft met de verprutste start en je kan dit besluit verdedigen dmv het technische verhaal. Strikt genomen klopt het niet maar dit patroon is er al Jaren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:31

SomerenV

It's something!

stijn1309 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Dat kan gewoon niet. FOM kijkt toe welke onderdelen je vervangt en dat je niet meer doet dan dat.

Max dacht niet eens te kunnen rijden.
Max heeft na de race ook aangegeven dat de wagen van de zondag (met de afstellingen voor de zondag) veel minder instabiel was dan zoals ze hem zaterdag ingesteld hadden. Horner geeft ook aan dat ze simpelweg niet weten waar het issue zit. Hetzelfde zag je vorig seizoen ook heel erg bij HAAS. Tijdens kwalificatie een prima wagen maar in de race een drama.

Overigens wel een mooie race om te zien. Genoeg gave gevechten, inhaalacties die écht kantje boord waren en diverse strategieën van de verschillende teams. Zonde dat Hamilton zó ver voor lag op de rest want een strijd om P1/2/3 is vetter dan een strijd om wel/geen punten. Wie er dan strijdt boeit me niet, als het maar voor vuurwerk zorgt.

Daarom vind ik dat gebash hier in het topic ook buitengewoon kinderachtig. Verstappen maakt een foutje en Hamilton-fans gaan direct in troll-modus. Andersom is Hamilton een racegod die niemand kan verslaan óf een gemiddelde coureur in een te goede wagen. De nuance ontbreekt volledig. Ja, ik vind het ook jammer dat Hamilton niet echt uitgedaagd kan worden want het is gewoon een uitstekende coureur en ik zie graag gevechten tussen hem en andere talenten (Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Albon, noem maar op). Zo vind ik het ook jammer dat Russel nooit echt kan laten zien wat ie kan. Da's gewoon zonde.

Je hebt Latiffi die op 5 ronden achterstand reed en Hamilton die op 25 seconden voorsprong reed. Dat verschil is gewoon véél te groot. Het enige wat dicht bij elkaar zat was het middenveld. De rest was totaal verspreid. Dat is gewoon niet goed voor de sport, ongeacht wie er in welke wagen zit. Hopelijk trekt alles zo snel mogelijk wat meer naar elkaar toe dit seizoen en anders is het hopen dat volgend jaar of over twee jaar beter wordt. Ik wil een spannend seizoen van begin tot einde, met diverse teams die kunnen strijden om een podiumplekje. Laat de racegoden maar uitgedaagd worden door nieuwe talenten. Iedereen moet kunnen laten zien uit welk hout ze gesneden zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
hebbiedude schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Vind zijn verklaring ook wel bijzonder. Hij reageerde naar eigen zeggen op een lampje op z'n dash dat uit ging.

Dat je daarop reageert kan ik nog begrijpen, maar dat je dan ook nog in staat bent om het startproces dan binnen een paar milliseconden weer te onderbreken zegt toch wel wat over zijn reactievermogen.

Denk dat de meeste coureurs daar wel iets meer tijd voor nodig zouden hebben gehad.

Deze manier van meten biedt overigens wel mogelijkheden.

Zo op het oog reed Bottas een centimeter of 15 à 20 voordat het licht op groen ging. Het is dus blijkbaar toegestaan om je binnen dat gebied voort te bewegen.

De acceleratie van een auto verloopt veel sneller als je dit vanaf een bepaalde snelheid doet. Normaal staat een auto stil en dat geldt dan dus ook voor de meeste inwendige componenten die met de aandrijving te maken hebben.

Hoeveel zou er te winnen zijn als je direct na het aangaan van het laatste rode licht (dus 2 à 3 seconden voor de start) kruipend langzaam gaat rijden? De snelheid is natuurlijk bijna 0, maar de aandrijflijn beweegt dan wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

B-Real schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Inhalen in die bocht (Oostenrijk) kon daar gewoon niet, dat had Albon zich moeten beseffen.
Er waren nochtans 2 andere inhaalacties in die bocht die race. Beide ging goed, doordat de coureur die ingehaald werd gewoon ruimte liet op het moment dat de andere auto er voorbij was. HAM hield het gas er vol op en wist heus wat er ging gebeuren.

Albon had inderdaad moeten wachten, maar dat hij het probeerde was geen fout. Toen hij er vorig jaar afgetikt werd door HAM, vonden mensen ook dat hij een opening had gelaten 8)7 Of toen een gelapte Ocon Verstappen eraf tikte, dat Ver ook iets te snel naar binnen sneed.

Het zijn leermomenten en het zal ze steeds minder snel gebeuren. Maar de fout in deze, ligt echt 100% bij degene die er tegenop rijdt en niet degene die een gat ziet wat er ook gewoon was, getuige de 2 andere indentieke inhaalacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

blame shifting heet dat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:59
alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Vind zijn verklaring ook wel bijzonder. Hij reageerde naar eigen zeggen op een lampje op z'n dash dat uit ging.

Dat je daarop reageert kan ik nog begrijpen, maar dat je dan ook nog in staat bent om het startproces dan binnen een paar milliseconden weer te onderbreken zegt toch wel wat over zijn reactievermogen.

Denk dat de meeste coureurs daar wel iets meer tijd voor nodig zouden hebben gehad.

Zo op het oog reed Bottas een centimeter of 15 à 20 voordat het licht op groen ging. Het is dus blijkbaar toegestaan om je binnen dat gebied voort te bewegen.

De acceleratie van een auto verloopt veel sneller als je dit vanaf een bepaalde snelheid doet. Normaal staat een auto stil en dat geldt dan dus ook voor de meeste inwendige componenten die met de aandrijving te maken hebben.

Hoeveel zou er te winnen zijn als je direct na het aangaan van het laatste rode licht (dus 2 à 3 seconden voor de start) kruipend langzaam gaat rijden? De snelheid is natuurlijk bijna 0, maar de aandrijflijn beweegt dan wel.
Vergeet ook niet dat Bottas 2-3 jaar geleden, ook in Oostenrijk, er ook als een haas vandoor ging, waar hij ook al zo'n idioot vlugge reactietijd had. Of dat zo is of dat hij "verwacht" dat de lichten na x seconden uit zijn en sowieso gaat rijden is een tweede.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ik denk dat het verschil te verwaarlozen is, ze gebruiken ook de MGU-K om te accelereren en daardoor heb je nagenoeg instant reactie in je aandrijving (beetje zoals bij een Tesla). En bij dergelijke lage snelheden heb je er ook niks aan om de wielspin te verminderen.
En de clutch engage tijd is in een F1 bak is helemaal te verwaarlozen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
[...]

Precies wat je zegt...de massa, (auto (746kg), coureur (69kg in geval van Bottas) en brandstof (100kg)) van ongeveer 915kg, is al in beweging. Dit geeft een voordeel. Minimaal misschien, maar is een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Max heeft na de race ook aangegeven dat de wagen van de zondag (met de afstellingen voor de zondag) veel minder instabiel was dan zoals ze hem zaterdag ingesteld hadden. Horner geeft ook aan dat ze simpelweg niet weten waar het issue zit. Hetzelfde zag je vorig seizoen ook heel erg bij HAAS. Tijdens kwalificatie een prima wagen maar in de race een drama.
Er mag tussen zaterdag en zondag niet aan de afstelling gesleuteld worden. Als er iets minder stabiel was, komt dat ofwel door het weer, gewicht en (veel!) lagere tempo.

@hebbiedude grootste verschil is tractie. Een draaiende band verliest minder snel grip dan een band die uit stilstand op gang wordt gebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Ik denk dat het verschil te verwaarlozen is, ze gebruiken ook de MGU-K om te accelereren en daardoor heb je nagenoeg instant reactie in je aandrijving (beetje zoals bij een Tesla). En bij dergelijke lage snelheden heb je er ook niks aan om de wielspin te verminderen.
Volgens mij mogen bij de start de hybride systemen niet gebruikt worden? Pas vanaf 100KM/u of zoiets mag de MGU-K gebruikt worden bij de start. Vanaf stilstand moet de ICE (+ turbo) dus het vermogen leveren, en pas vanaf 100KM/u mag de MGU-K & MGU-H bijspringen. (Alhoewel ik verwacht dat de MGU-H op dat moment niet veel doet, omdat die volgens mij juist gebruikt wordt tegen turbo lag, en op 100KM/u onder acceleratie zal dat een stuk minder spelen dan bij een bocht uit accelereren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

[...]

Dat mag dus niet, je moet stil staan als de lichten uit gaan, en in de juiste 'regio' staan. Bottas was dus blijkbaar net op tijd weer stil, en niet buiten die zone gekomen, dus was het geen valse start. Zou hij nog rollen had hij gewoon een straf gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:03
mark-k schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:24:
[...]

Dat mag dus niet, je moet stil staan als de lichten uit gaan, en in de juiste 'regio' staan. Bottas was dus blijkbaar net op tijd weer stil, en niet buiten die zone gekomen, dus was het geen valse start. Zou hij nog rollen had hij gewoon een straf gekregen.
Speel die video maar op .25 snelheid op YT af. Hij staat sinds hij wegrolt nooit meer stil. Dus het klopt niet wat je zegt wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Ambianz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Speel die video maar op .25 snelheid op YT af. Hij staat sinds hij wegrolt nooit meer stil. Dus het klopt niet wat je zegt wat dat betreft.
Dan heeft de FIA een fout gemaakt of registreert die sensor het niet fatsoenlijk, want voor zover ik weet is dat de regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 20:47
mark-k schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Dan heeft de FIA een fout gemaakt of registreert die sensor het niet fatsoenlijk, want voor zover ik weet is dat de regel.
Uitleg van Michael Masi
https://www.formula1.com/...td9txCm0YvdbElURaFhR.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Naar aanleiding van die uitleg kwam het idee ook bij me op. Een 'rollende' start is blijkbaar toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:40
alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Naar aanleiding van die uitleg kwam het idee ook bij me op. Een 'rollende' start is blijkbaar toegestaan.
Is wel lastig timen, want het moment van 5e rode licht aan en lights out is ergens tussen 2 en 7 secondes....

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
pCOW schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Is wel lastig timen, want het moment van 5e rode licht aan en lights out is ergens tussen 2 en 7 secondes....
Als je dan na 1 seconde met 0,11km/u gaat rijden ben je na de 7e seconde nog net binnen de 20cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:07:
[...]
Klopt, indien de verplaatsing minimaal is en binnen een bepaald gebied. Ik heb me er jaren geleden al eens over verwonderd omdat ik dat bij Hamilton zag bij een on board. Was toen volgens mij bij een start van een race in Rusland.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

VulcanRaven schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:13:
Hadden mensen die terug hebben gekeken via de Ziggo GO app ook de leuke verassing dat de thumbnail van de race een plaatje van het podium was?
ahahah. geen idee. alles uit. telefoon onder je hoofdkussen, ipad in het dressoir, buren ontlopen, alles gelukt, zet ziggo go aan…. …..kuhd. :F _/-\o_

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Als je dan na 1 seconde met 0,11km/u gaat rijden ben je na de 7e seconde nog net binnen de 20cm :)
“And It’s lights out and away we go unless you were already underway but still inside the allotted room within your startbox for the 3rd GP of 2020 here in Hungary” “Oooh it is Bottas struggling For grip” “Hamilton away in the distance” “Verstappen making his way round the outside”.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:24:
[...]

En dan nog, wat een lelijk gedrocht! Bij mij zou dat ding gewoon de kliko in gaan, 300k of niet, voor een tientje koop je een horloge waar je ook de tijd op kunt zien en die een stuk mooier is.
Laatst op zijn stream had hij een lelijke trui aan van 9k. Ik denk dat ie gewoon geld teveel heeft.
Wel grappig dat zijn racesim stoel dan weer met plakband bij elkaar gehouden wordt.

OT ik vond het wel leuk dat verstappen 2e werd maar voor de rest wel redelijk saaie race, volgende race wat meer actie graag.

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 20-07-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Laatst op zijn stream had hij een lelijke trui aan van 9k. Ik denk dat ie gewoon geld teveel heeft.
De mode is nu lelijk. Al jaren zo. Of ik ben te oud om het nog te snappen. Maar dat is allemaal product placement, kost die mannen geen geld, levert het ze op.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

SomerenV schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Overigens wel een mooie race om te zien. Genoeg gave gevechten, inhaalacties die écht kantje boord waren en diverse strategieën van de verschillende teams. Zonde dat Hamilton zó ver voor lag op de rest want een strijd om P1/2/3 is vetter dan een strijd om wel/geen punten. Wie er dan strijdt boeit me niet, als het maar voor vuurwerk zorgt.

Daarom vind ik dat gebash hier in het topic ook buitengewoon kinderachtig. Verstappen maakt een foutje en Hamilton-fans gaan direct in troll-modus. Andersom is Hamilton een racegod die niemand kan verslaan óf een gemiddelde coureur in een te goede wagen. De nuance ontbreekt volledig. Ja, ik vind het ook jammer dat Hamilton niet echt uitgedaagd kan worden want het is gewoon een uitstekende coureur en ik zie graag gevechten tussen hem en andere talenten (Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Albon, noem maar op). Zo vind ik het ook jammer dat Russel nooit echt kan laten zien wat ie kan. Da's gewoon zonde.

Je hebt Latiffi die op 5 ronden achterstand reed en Hamilton die op 25 seconden voorsprong reed. Dat verschil is gewoon véél te groot. Het enige wat dicht bij elkaar zat was het middenveld. De rest was totaal verspreid. Dat is gewoon niet goed voor de sport, ongeacht wie er in welke wagen zit. Hopelijk trekt alles zo snel mogelijk wat meer naar elkaar toe dit seizoen en anders is het hopen dat volgend jaar of over twee jaar beter wordt. Ik wil een spannend seizoen van begin tot einde, met diverse teams die kunnen strijden om een podiumplekje. Laat de racegoden maar uitgedaagd worden door nieuwe talenten. Iedereen moet kunnen laten zien uit welk hout ze gesneden zijn.
Russel krijgt echt zijn kans nog wel, wie weet wel volgend jaar.

En ja fans reageren nu eenmaal zo, kijk hier : https://www.f1technical.n...viewtopic.php?f=1&t=29096

Het kan nog veel erger (FB...), het is jammer en irriteert mij ook mateloos. Ik hou van de F1 techniek maar laat ze eens een paar keer allemaal in dezelfde auto rijden, dat zou gaaf zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik dacht dat de kermis in Tilburg was, maar kennelijk ook in Budapest? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
epo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Russel krijgt echt zijn kans nog wel, wie weet wel volgend jaar.
Nope, Russel is al bevestigd bij Williams voor volgend jaar. Zoals hij het zelf zei: hij heeft een 3 jarig contract, en Claire houd hem er aan. Oftewel: eigenlijk wil die weg, maar mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Nope, Russel is al bevestigd bij Williams voor volgend jaar. Zoals hij het zelf zei: hij heeft een 3 jarig contract, en Claire houd hem er aan. Oftewel: eigenlijk wil die weg, maar mag niet.
hij heeft ook gezegd dat Claire mag besluiten. En aangezien hij een junior rijder is, de route naar mercedes wellicht bespreekbaar is.
De vraag of die naar Renault zou gaan (omdat Ric weg ging) werd volgens mij de deur op dicht gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

demonic schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:29:
[...]

hij heeft ook gezegd dat Claire mag besluiten. En aangezien hij een junior rijder is, de route naar mercedes wellicht bespreekbaar is.
De vraag of die naar Renault zou gaan (omdat Ric weg ging) werd volgens mij de deur op dicht gegooid.
Precies en als Toto dan ze wat minder laat betalen voor de engines of iets dergelijks is hij gewoon weg.
Maar vast nog een jaartje Bottas bij Mercedes en daarna Russel, dus die krijgt zijn kans zeker nog wel (dat was ook mijn insteek van de post). Toto kan heel slecht tegen zijn verlies, dus nog een paar keer van dit zulk geintjes van Bottas en bye.

[ Voor 7% gewijzigd door epo op 20-07-2020 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja, lijkt mij anders een duidelijk verhaal v.w.b. Russel. Je hoeft maar naar Ocon te kijken. Geen enkel niet-Mercedes powered team wil een junior Mercedes coureur "opleiden". Dus zolang Toto (& Lawrence) hem niet willen hebben kan/gaat die toch nergens heen. En ja, Renault had Ocon al eerder willen hebben, maar enerzijds ging dat niet door doordat Ocon nog steeds onder contract van Mercedes stond, en anderzijds doordat ze ineens Ricciardo konden krijgen. En Renault wou Ocon heeel graag hebben i.v.m. zijn Franse nationaliteit, dus wellicht dat ze uiteindelijk alsnog wat water bij de wijn hadden gedaan. Maar ik zou niet weten waarom Renault ineens perse Mercedes junior Russel zou moeten willen hebben. Het zal vast een goede coureur zijn, maar er zijn meer coureurs beschikbaar, die niet onder contract van Mercedes staan.

In principe is het dan ook wat Horner al eens gezegd heeft. Toto kan wel lekker Red Bull zwart maken over hoe ze met hun junioren om gaan, maar Red Bull geeft ze wel een kans "bij de hoofdmacht". En wat doet Toto? Die laat ze lekker een jaar aan de kant zitten, om vervolgens toch maar het contact op te zeggen, omdat ze al "almighty Hamilton" hebben met "schoothondje Bottas".
En als ik mij niet vergis geldt dat niet alleen voor Ocon, maar ook voor Wehrlein? Ook die was Mercedes junior die nooit een echte kans heeft gekregen. Alhoewel die ook niet uit blonk als coureur en schijnbaar ook niet goed lag bij de teams waar die had gereden en getest.

In any case: ja, als Toto Russel echt wou hebben dan hadden ze hem waarschijnlijk wel los kunnen krijgen. Dus leermoment voor Russel: Toto wil hem nog steeds niet hebben, noch beter testen (door hem bij een ander team te plaatsen). Klinkt ook voor hem dus als dat ie het beste kan maken dat die zo snel mogelijk van zijn Mercedes contract af is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11

Edd

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Denk, eens kijken of er nog wat informatiefs te lezen is, maar het gaat nog steeds hoofdzakelijk over Bottas en zijn start. Morgen maar een nieuwe poging doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
https://www.skysports.com...ngarian-gp-driver-ratings
Calmness is then what Verstappen then displayed in the cockpit as he navigated his way around the outside of Turn One to turn seventh on the grid into a rather more promising third place by Turn Two. While he was never going to catch the flying Hamilton, the Dutchman was similarly impressive and held off the fast-charging Bottas in the closing stages. Parade-lap aberration aside, Verstappen remains on the top of his game and will now hope Red Bull can solve its RB16 set-up puzzle for Silverstone to get into contention for the very top position before there's already too much title ground to make up.
Rating out of ten: 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

SuBBaSS

-has Ryzen

Ernemmer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Wel grappig dat zijn racesim stoel dan weer met plakband bij elkaar gehouden wordt.

OT ik vond het wel leuk dat verstappen 2e werd maar voor de rest wel redelijk saaie race, volgende race wat meer actie graag.
Je denkt niet dat hij veel van die spullen gewoon krijgt? Ik verwacht echt niet dat hij dat horloge zelf bijv. zou kopen.
Heb al menig stream van hem gezien (en daar is hij toch vooral zichzelf, wat hem ook zo'n populaire jongen maakt) maar hij komt daarbij nooit over alsof hij om zulke dingen geeft.
Krijgt hij echter (bijv.) een paar custom vans van zijn ouwe mechanic dan zit hij weer te 'craughen' zoals alleen hij dat kan. :D

En ook (semi)OT:

Er is toch ook een tijd geweest dat het gewoon "startlijn=startlijn" was en als je er voor groen overheen ging, was je te vroeg? Niets gedoe met 'zones'/ boxen of wat ook.
Wat voor probleem is er precies mee opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
En slipstream is er ook weer:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Edd

Edd

Als iemand zich nog verveelt..
De complete 20 minuten durende repair job..

https://www.formula1.com/...MobiE63dfvc405zX6AcG.html

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SuBBaSS schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Je denkt niet dat hij veel van die spullen gewoon krijgt? Ik verwacht echt niet dat hij dat horloge zelf bijv. zou kopen.
Heb al menig stream van hem gezien (en daar is hij toch vooral zichzelf, wat hem ook zo'n populaire jongen maakt) maar hij komt daarbij nooit over alsof hij om zulke dingen geeft.
Krijgt hij echter (bijv.) een paar custom vans van zijn ouwe mechanic dan zit hij weer te 'craughen' zoals alleen hij dat kan. :D

En ook (semi)OT:

Er is toch ook een tijd geweest dat het gewoon "startlijn=startlijn" was en als je er voor groen overheen ging, was je te vroeg? Niets gedoe met 'zones'/ boxen of wat ook.
Wat voor probleem is er precies mee opgelost?
Ach, zijn familie zwemt in het geld dus hij zal echt zelf ook wel eens wat dure dingen kopen. Geen idee of hij ook die cadeautjes krijgt van fabrikanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:09
Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:50:

Ook als je jezelf niet verveelt, kijken waard! Heb echt met open mond zitten kijken naar een schoolvoorbeeld van samenwerken en vertrouwen hebben in elkaar! _/-\o_

Ongetwijfeld dat elk F1 team echt super hecht is en elkaar blind vertrouwt, maar komt het op mij over alsof RBR nét een tikje hechter is ofzo. Of wellicht laten ze dat zelf vaker zien of komt het vaker in beeld...

Hoe dan ook, ik kan hier van genieten! Dit is ook F1 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SuBBaSS schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Natuurlijk, krijgt hij veel van die spullen. Zo'n horloge is wellicht in bruikleen maar mogelijk ook gewoon gekregen.

Richard Mille's is McLaren sponsor en RM's marketing is vooral gebouwd rondom sport en bekende sporters. Horloges zijn 'speciaal' gemaakt om tijdens bepaalde sporten perfekt te blijven werken. Etc.

Ferrari jongens rijden in ferraris. Bij Mercedes krijgen ze mercedessen en echt niet de instapper.

Als ie t wil kan hij zelf vast ook een klok van 300K kopen maar denk dat hij dat uitzichzelf niet snel zal doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Heel gaaf om te zien. Vraag me toch af wat op een gegeven moment dat mannetje met die kabel + beeldscherm aan het doen is. Lijkt een beetje alsof hij het carbon aan het scannen is op eventuele breuken / scheuren?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:39

Oh mijn dank, je hebt mij gered, het was dit of secondlove met vrouw lief. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

LAD93 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:35:
[...]

Heel gaaf om te zien. Vraag me toch af wat op een gegeven moment dat mannetje met die kabel + beeldscherm aan het doen is. Lijkt een beetje alsof hij het carbon aan het scannen is op eventuele breuken / scheuren?
Dat is volgens mij inderdaad om het carbon te checken om te zien of er binnenin geen scheuren zijn en de sterkte nog in orde is.
Er staat mij bij dat ze van dezelfde echo techniek gebruikmaken als bij zwangerschappen, maar kan er ook compleet naast zitten.. :P
Tijd geleden dat ik er iets over gehoord heb.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. Blijft fascinerend. Er is op ongeveer 9min to formation lap ook iemand 'bezig' bij Max in de cockpit, ziet er een beetje raar uit :P . Wat is die aan het doen? Gordel om ofzo? Kunnen ze dat niet zelf :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Dat is volgens mij inderdaad om het carbon te checken om te zien of er binnenin geen scheuren zijn en de sterkte nog in orde is.
Er staat mij bij dat ze van dezelfde echo techniek gebruikmaken als bij zwangerschappen, maar kan er ook compleet naast zitten.. :P
Tijd geleden dat ik er iets over gehoord heb.
Ze hebben inderdaad met een soort röntgen staan controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 22:34

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

Inderdaad röntgen opnames aan het maken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:47

Vuvuzela

My spire is forming

Help!!!! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
[...]
Thx. Blijft fascinerend. Er is op ongeveer 9min to formation lap ook iemand 'bezig' bij Max in de cockpit, ziet er een beetje raar uit :P . Wat is die aan het doen? Gordel om ofzo? Kunnen ze dat niet zelf :?
Gordels idd. Max zit in een rare positie en heeft niet de bewegingsruimte om met z'n armen alles te kunnen doen. En volgens mij ziet hij het ook niet eens met z'n helm op.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Help!!!! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
Wat is die aan het doen? Gordel om ofzo? Kunnen ze dat niet zelf :?
Nee, dat kunnen ze niet zelf. Ze zitten natuurlijk sowieso al relatief krap in de auto. Zelfde zal ook het geval zijn voor uhm "alles aan de helm" (microfoon, oortjes, drinkfles, ...). Dat zit allemaal in een hoekje naast de coureur en zal denk ik aan de achterkant "doorlopen", ook daar komen ze dus niet of moeilijk aan.

En leuk fun fact (maar niet in video gekeken of dat nu ook zo was). Normaal gesproken is het Ole Shack die Verstappen vast zet (die wat ook zo door het beeld liep na Verstappen zijn overwinning in Spanje). En volgens Ted (zijn notebook) is die ook de nr one mechanic, die normaliter "de voorkant van de auto doet". Als in: hij was als het goed is ook "de man" die alles gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wel grappig om de beelden te zien en dan het nieuws te lezen op verschillende nieuws sites dat ze net voor de 10 sec klaar waren met de auto van Max, ze waren toch echt 5-6 min voor de tijd klaar. 🤔

Iemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@Edd @Saffie_time @thieske1 toch wel mooi als je op feestjes kan zeggen dat je radioloog bent...

“oh en wat is je specialiteit? Botten? Organen?”

“Tja, zeg het maar. Formule 1 auto’s hebben toch iets andere bouwstenen”

:o

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:07:
Wel grappig om de beelden te zien en dan het nieuws te lezen op verschillende nieuws sites dat ze net voor de 10 sec klaar waren met de auto van Max, ze waren toch echt 5-6 min voor de tijd klaar. 🤔

Iemand enig idee waar al het rook vandaan komt 11:00 als de neksteun word verwijderd uit de auto?
De commentatoren van Sky vertelden dat de auto uiterlijk 5 minuten voor de start klaar moest zijn. Anders was hij van de grid geduwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
5 minuten voor begin formation lap moeten de banden op de auto zitten. Is dat niet het geval krijg je een penalty. Zo nu en dan komt het dan ook nog voor dat die penalty wordt uitgedeeld. Dus ja, ze waren 5 minuten voor de start klaar. Maar 25 seconden (volgens Horner) voor de deadline dat de banden onder de auto moesten zitten
Niet gekeken, maar volgens mij kwam er redelijk wat rook uit de sidepots, en daat zaten flinke koel elementen in. (Categorie: een hele grote zak met droogijs of zo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

5 minuten voor de start van de formation lap moeten de wielen op de auto zitten, dus daar komt dat vandaan.
Volgens mij koeling van de motor dmv droogijs

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:22
https://streamable.com/7g2864 broekpoepmomentje van perez tijdens de warmup(?) Lap

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
@RobertMe @Edd ah op het internet werd het net zo gezegd alsof ze nog tot 10 sec voor de formation lap bezig waren.😬

Zag er ind uit al droogijs (stikstof), maar zie nergens op de video dat die er ergens in word gestopt, leek net een beetje sifi alien film achtig uit. 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
Zag er ind uit al droogijs (stikstof), maar zie nergens op de video dat die er ergens in word gestopt, leek net een beetje sifi alien film achtig uit. 😊
Dit is van tijdens de Q, waarbij ik het wel gezien had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el7gqZEMs2FxN0MHdBmhc8svQL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u0anCmMOclhTIrsKXhKR6SkU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Snowhite0901 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:19:
https://streamable.com/7g2864 broekpoepmomentje van perez tijdens de warmup(?) Lap
Even de formation lap in zijn onboard gekeken, en daar is het in ieder geval niet van. Maar dan zou het vast ook wel op TV zijn geweest. Zal neem ik aan dus van de lap(s) to the grid zijn. Tenzij het helemaal niet van gisteren is, maar van FP2

Edit:
Lijkt overigens in de bocht te zijn waar Perez al meer ervaring mee heeft:

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 20-07-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Dit is van tijdens de Q, waarbij ik het wel gezien had:
[Afbeelding]
Ja hier zie je duidelijk dat het er in word geblazen, maar op de video zijn ze een lange tijd aan het sleutelen aan de auto zonder enige blazer,dan word de hoofdsteun verwijdert en dan zie je opeens de grote rookwolk, erg apart om te zien zo uit het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Ja hier zie je duidelijk dat het er in word geblazen, maar op de video zijn ze een lange tijd aan het sleutelen aan de auto zonder enige blazer,dan word de hoofdsteun verwijdert en dan zie je opeens de grote rookwolk, erg apart om te zien zo uit het niets.
Als je goed kijkt naar de foto die @RobertMe post, zie je dat de stoom uit een slang komt.
Deze slangen zitten er ook in terwijl de auto op de grid staat en zijn aangesloten op rugzakken (zie foto helemaal rechts) die ernaast staan. Deze zullen dan wel gevuld zijn met droogijs en dit in de radiator blazen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdSn-HkWkAAWBu6?format=jpg&name=large

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:22
RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Even de formation lap in zijn onboard gekeken, en daar is het in ieder geval niet van. Maar dan zou het vast ook wel op TV zijn geweest. Zal neem ik aan dus van de lap(s) to the grid zijn. Tenzij het helemaal niet van gisteren is, maar van FP2

Edit:
Lijkt overigens in de bocht te zijn waar Perez al meer ervaring mee heeft:
[YouTube: F1 Hungary Grand Prix 2015 Sergio Perez Free Practice 1 Crash]
Net voor max dan haha.

Ik kan niet zien of het Max is die je dan voorbij ziet rijden. Maar het lijkt wel een beetje een trein.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowhite0901 op 20-07-2020 22:52 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Ik heb bewust de screenshot gemaakt op het moment dat ze dat ding eruit halen. Het hele witte deel zit in de sidepot. En deze monteur (Ole Shack) geeft daarna het complete apparaat door aan die aan het wiel (Bazoor? meen ik eens opgevangen te hebben) die hem weg legt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CV9RKSJj4m_TkW4yLLGurEgU99o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxnE3KcvH3PEYSsWkt1om2xd.png?f=fotoalbum_large
De monteur heeft dus dat witte ding wat daadwerkelijk zal koelen "in zijn handen", vervolgens loopt de slang "bovenlangs" (als in, slang zit aan de bovenkant zoals die hem vast heeft) en onder op de grond zit die andere monteur nog steeds met een stuk slang / motor. Logischerwijs zie je dus bijna niks van dat ding als het in de auto zit, doordat er alleen een (donker gekleurde) slang uit de sidepot komt en die zal vervolgens over het asfalt lopen naar de motor. Waarbij bij Albon er dus beschuldigingen waren dat deze motoren het asfalt gedroogd zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:23:
Red Bull bezig om aan te tonen hoe het eraan toe ging met Albon op de grid:
[Streamable: Red Bull pleading their case]
Wie zijn de commentatoren?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
PcDealer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Will Buxton. Doet al een jaar of 2 alles voor FOM.
Hiervoor Channel 4NBC.

Stoffel Vandoorne,
Oud F1 coureur. nu mercedes Formule E racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Edd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Als je goed kijkt naar de foto die @RobertMe post, zie je dat de stoom uit een slang komt.
Deze slangen zitten er ook in terwijl de auto op de grid staat en zijn aangesloten op rugzakken (zie foto helemaal rechts) die ernaast staan. Deze zullen dan wel gevuld zijn met droogijs en dit in de radiator blazen.

[Afbeelding]
Slang was mij nog niet opgevallen, zal dan ook toeval zijn dat de droogijs wolk vrij kwam met het verwijderen van de neksteun. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
PcDealer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Will Buxton, die eerst voor Amerikaanse NBC Sport verslaggever was van F1, toen die ermee zijn gestopt is die voor FOM gaan werken die sinds dit seizoen hun eigen pre & post show hebben. Maar vorig jaar (en 2018 ook al? Niet meer zeker wanneer NBC gestopt is / FOM meer op bv YouTube is gaan doen) deed hij ook al allemaal items maken voor YouTube.

Rechts is vervolgens Stoffel Vandoorne. Belg die 1? 2? seizoenen voor McLaren heeft gereden en nu Mercedes reserve / test coureur is (valt ook niet aan kleding te zien :P). Die heeft nu de hele post-show met Will gedaan als soort van analist / expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Laatst online: 10:55
Uhhh mag ik hier ook om wat hulp vragen?

Zag een link naar een 'after race' verslag (min of 30) waar Stoffel ook bij aanwezig was maar ik kan het linkje niet meer vinden .....

Heb ruim een uur door de lijst gespit, hoop beelden terug gevonden die ik in mijn pauze heb bekeken, maar niet het verhaal wat ik nou net wilde doorsturen :(

Mag in DM om dit forum niet te belasten met mijn onvermogen om dingen terug te vinden...

MrSparkels mag wel de conclusie trekken dat tie een echte kerel is ... Kan niks zelf terug vinden...

Mrs Sparkels confirms .... O-)

Update:
Dat verhaal hierboven bedoelde ik dus ... Maar dan in zijn geheel

[ Voor 6% gewijzigd door MrSparkels op 20-07-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:07
MrSparkels schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:52:
Uhhh mag ik hier ook om wat hulp vragen?

Zag een link naar een 'after race' verslag (min of 30) waar Stoffel ook bij aanwezig was maar ik kan het linkje niet meer vinden .....

Heb ruim een uur door de lijst gespit, hoop beelden terug gevonden die ik in mijn pauze heb bekeken, maar niet het verhaal wat ik nou net wilde doorsturen :(

Mag in DM om dit forum niet te belasten met mijn onvermogen om dingen terug te vinden...

MrSparkels mag wel de conclusie trekken dat tie een echte kerel is ... Kan niks zelf terug vinden...

Mrs Sparkels confirms .... O-)

Update:
Dat verhaal hierboven bedoelde ik dus ... Maar dan in zijn geheel
Deze?

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

DoubleDutch schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
@RobertMe @Edd ah op het internet werd het net zo gezegd alsof ze nog tot 10 sec voor de formation lap bezig waren.😬

Droogijs is geen vloeibare stikstof. En het scheelt een graadje of 100, in Celsius om nog iets correcter te wezen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:51:
[...]

Rechts is vervolgens Stoffel Vandoorne. Belg die 1? 2? seizoenen voor McLaren heeft gereden en nu Mercedes reserve / test coureur is (valt ook niet aan kleding te zien :P). Die heeft nu de hele post-show met Will gedaan als soort van analist / expert.
Ik dacht al Stoffel te herkennen, maar zijn Engels is zo English accented, dat ik begon te twijfelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:58
[...]

Met utrasoon scannen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:41
Moby schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Droogijs is geen vloeibare stikstof. En het scheelt een graadje of 100, in Celsius om nog iets correcter te wezen.
Als aanvulling: droogijs is CO2 en is zo’n -70*C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Laatst online: 10:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgens mij zijn we uitgepraat.
Een weekje geduld, volgende week alweer raceweek :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.