Toon posts:

[F1 2020] Race 2 GP van Stiermarken Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 95.480 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:51
Maarten_E schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:22:
Stiekem hoop ik met de resurgence van McLaren-Mercedes dat de zilveren livery terugkomt. :D
(Ja, die was er vanwege sigarettensponsor West, maar die livery is toch wel iconisch.)
Na 3 witte auto's (de voorkant) komen er dan ook nog is 2 zilveren? please no

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien is bruin een interessante optie.

https://www.centraalbehee.../meest-aangereden-kleuren

Meer dan ik dacht...

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hippocampus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:24:
@basvn Nou GAS is tochwel een beetje door de mand gevallen wat mij betreft. Daarnaast gaat hier ondertussen al een aantal maanden de discussie over wie het beste naast Max zou rijden en dan lijkt VET ineens de betere kandidaat. (natuurlijk is niet iedereen het er mee eens ;) ) maar het geeft in mijn ogen aan dat we gewoon moeten kijken naar prestaties ipv. leeftijd of lengte van deelname.
Als een team bv ALO zo aantrekkelijk zouden vinden zie ik geen reden om te zeggen dat ie dan een plekje inpikt van iemand.

Edit:

Ik moet opletten want een paar jaar terug waren de rookies ouder dan nu :P
Maar naast de namen die je noemt hebben we (en verder blijkbaar niemand) het niet meer over de geweldige prestaties van Rossi, Merhi, Stevens, Nasr, Ericssonn, Palmer, Wehrlein, Haryanto, Vandoorne of Sirotkin.
Die kwamen en gingen in de tijd dat Max nu in de F1 zijn ding doet.

Ook het geneuzel met Gutiérrez, Massa, Hartley en Kvyat welke allemaal een soort van gat op moesten vullen helpt niet echt als het gaat om genoeg talent de ruimte geven.
Ik zou Vettel een prima optie vinden in plaats van Albon, Albon is ook niet snel genoeg en ondanks dat Lewis de straf krijgt afgelopen weekend was het ook gewoon niet heel bijster slim van Albon om op dat punt de auto er naast te zetten, op die zachte band was ie veel sneller de bocht UIT gekomen en had hij hem er dan naast moeten zetten als je het mij vraagt.

En dan die praatjes van "ik had kunnen winnen". Natuurlijk niet meneer Albon want dan had Bottas de boel weer open mogen zetten en was je een seconde per ronde langzamer geweest...

Vooralsnog staat Albon nog iedere kwalificatie behoorlijk achter Max en moet hij in de race geluk hebben om een beetje in de buurt van de top te komen. Nee dan zou ik als ik Marko was Vettel nog even terug halen voor 2 jaar, ik denk dat Vettel in een juiste omgeving waar hij zich thuis voelt (ipv het wespennest Ferrari) nog best van goede waarde kan wezen met zijn kennis en ervaring.

iRacing profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 05-06 15:30
R2D2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:20:
[...]

Ik zou Vettel een prima optie vinden in plaats van Albon, Albon is ook niet snel genoeg en ondanks dat Lewis de straf krijgt afgelopen weekend was het ook gewoon niet heel bijster slim van Albon om op dat punt de auto er naast te zetten, op die zachte band was ie veel sneller de bocht UIT gekomen en had hij hem er dan naast moeten zetten als je het mij vraagt.

En dan die praatjes van "ik had kunnen winnen". Natuurlijk niet meneer Albon want dan had Bottas de boel weer open mogen zetten en was je een seconde per ronde langzamer geweest...

Vooralsnog staat Albon nog iedere kwalificatie behoorlijk achter Max en moet hij in de race geluk hebben om een beetje in de buurt van de top te komen. Nee dan zou ik als ik Marko was Vettel nog even terug halen voor 2 jaar, ik denk dat Vettel in een juiste omgeving waar hij zich thuis voelt (ipv het wespennest Ferrari) nog best van goede waarde kan wezen met zijn kennis en ervaring.
Albon had zeker wel kunnen winnen, zachtere nieuwe banden tegenover harde oude banden + de problemen bij Merc. En de reden waarom Albon sowieso wat trager was tegen over max is dat max met de updates reed en albon niet.
Dat kan al gauw 1 a 2 tiende per rondje schelen.
Natuurlijk zal Alex niet even snel zijn als Max maar ik verwacht dat Vettel waar de angel er inmiddels al wel een paar jaar uit is niet sneller zal zijn dan Albon.

De move op Lewis was overigens gewoon een goede move alleen beetje pech dat Lewis ook volhield en wat verder naar buiten gleed dan verwacht.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:01
[...]

Zullen we Verstappen dan ook maar vervangen door Vettel? Immers was Verstappen in China 2018 ook niet bijster slim. En daarvoor kreeg Verstappen toen wel een straf omdat het zijn fout was. En ook daarbij had Verstappen veel nieuwere banden waardoor er meer mogelijkheden tot inhalen waren.

En ja, Albon had kunnen wachten, maar had hij dat dan tot de laatste ronde moeten doen? Elke inhaalactie is een "risico" en achteraf is het makkelijk om te zeggen dat hij had moeten wachten. Maar inhalen in T6 gaat (vrijwel) niet (kan me zo snel geen inhaalactie herinneren daar, wel pogingen tot, die allemaal in het water vallen), en daarna is er tot T1 ook geen mogelijkheid meer tot inhaalactie. En door de high speed bochten kun je daar niet volgen, moet je een gat laten vallen, en is het de vraag of die de Mercedessen in straight line speed, zonder DRS, nog bij kon houden.

Het was gewoon de fout van Hamilton. Albon ging niet eens voor een gat waarvan je wist dat er niks van over zou blijven (zoals Verstappen in China 2018). Albon had alle recht om daar aan de buitenkant proberen in te halen en deze race zijn er genoeg (pogingen tot) inhaalacties geweest uitkomen T4 / in T5 en daarvoor is ook alle ruimte. Het feit dat Albon daarbij al zo goed als Hamilton helemaal voorbij was geeft ook wel aan dat Albon niet veel fout deed en het Hamilton is die tegen Albon aanrijd en niet een fout van Albon.
Bottas reed net zo goed op oude banden, en of Mercedes dan ineens wel de boel open kon/mocht zetten is ook nog maar de vraag. Gezien het team (intussen) dus bekend heeft dat ze echt serieuze issues hadden met de versnellingsbak en het geen l*lverhaal was voor de show zoals hier werd beweerd.

En natuurlijk had Albon de race niet gewonnen. Gezien die is uitgevallen met technische issues.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:49

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 06:56:
[...]

Na 3 witte auto's (de voorkant) komen er dan ook nog iseens 2 zilveren? please no
Nee nee, een zilvere en een *knip* he.
Lees de TW nog eens, juist dit soort steekjes onder water willen we niet meer zien. Het voegt niks toe

[Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2020 09:27]

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 08:30
Inderdaad moeten we Albon niet zomaar afschrijven. Oké, zijn move is verkeerd uitgepakt, maar daarheen Max er in het verleden aan het begin ook zeker een aantal van gehad. Foute keuzes leer je van.
Dat wil niet zeggen dat ik niet graag Vettel in de Red Bull zie. Graag zelfs. Al denk ik wel dat Vettel niet direct Red Bull omhoog helpt, ook hij is zijn snelheid inmiddels iets verloren en maakt (onder druk) verkeerde keuzes...

We denken te vaak aan de ‘oude’ Vettel, maar die is er ook niet, is inmiddels ook alweer wat ouder en op zijn retour.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:59
Martin0 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:27:
[...]

Albon had zeker wel kunnen winnen, zachtere nieuwe banden tegenover harde oude banden + de problemen bij Merc. En de reden waarom Albon sowieso wat trager was tegen over max is dat max met de updates reed en albon niet.
Dat kan al gauw 1 a 2 tiende per rondje schelen.
Natuurlijk zal Alex niet even snel zijn als Max maar ik verwacht dat Vettel waar de angel er inmiddels al wel een paar jaar uit is niet sneller zal zijn dan Albon.

De move op Lewis was overigens gewoon een goede move alleen beetje pech dat Lewis ook volhield en wat verder naar buiten gleed dan verwacht.
Vraag me nog steeds af hoe het kan dat de RB16 niet sneller was dan de RB15. Honda moet toch flinke stappen hebben gezet sinds Oostenrijk 2019? Is het aero concept dan ruk? Of is er toch iets met de PU aan de hand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 05-06 15:30
Type-R739 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Vraag me nog steeds af hoe het kan dat de RB16 niet sneller was dan de RB15. Honda moet toch flinke stappen hebben gezet sinds Oostenrijk 2019? Is het aero concept dan ruk? Of is er toch iets met de PU aan de hand?
Hou er rekening mee dat het kouder was dan vorig jaar + RBR lijkt de balans nog niet op orde te hebben.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Zullen we Verstappen dan ook maar vervangen door Vettel? Immers was Verstappen in China 2018 ook niet bijster slim. En daarvoor kreeg Verstappen toen wel een straf omdat het zijn fout was. En ook daarbij had Verstappen veel nieuwere banden waardoor er meer mogelijkheden tot inhalen waren.
Het verschil met Verstappen is dat Verstappen zich wel kon meten met zijn teamgenoot bij RBR, Ricciardo en Verstappen zaten gewoon dicht bij elkaar... Gasly en Albon zitten dat niet en missen gewoon het bovenmatige talent of de vlieguren om dat te compenseren.

Een Gasly of Albon zijn gewoon "nog" niet goed genoeg en missen de ervaring om het Mercedes lastig te kunnen maken.

Wat betreft Albon / Hamilton, hoe zeer ik het Albon ook had gegund om een Mercedes te pakken en hem op het podium te zien vond ik het zelf nog altijd een race incident, het was een risicovolle inhaalpoging en ik vraag me af of Hamilton op dat moment veel anders kon dan hij op dat moment deed.

Albon had met een uitgelezen kans als deze op het podium (want normaal is hij niet snel genoeg voor de top 4 z'n hoofd er bij moeten houden en moeten kiezen voor het podium en als hij überhaupt een poging wilde wagen moeten kiezen voor een wat veiligere inhaaloptie in plaats van buitenom wat altijd een extra risico met zich mee brengt.

En ja Verstappen e.d. hebben ook allemaal van die domme acties gedaan maar van die mensen is het haast een zekerheid dat ze ieder weekend voor een podium vechten, Albon moet het hebben van de fouten of pech van anderen ;)

iRacing profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
R2D2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Het verschil met Verstappen is dat Verstappen zich wel kon meten met zijn teamgenoot bij RBR, Ricciardo en Verstappen zaten gewoon dicht bij elkaar... Gasly en Albon zitten dat niet en missen gewoon het bovenmatige talent of de vlieguren om dat te compenseren.
Dus omdat ze nog niet zoveel races gereden hebben wil je ze niet bij een topteam laten racen om die ervaring op te doen? Dat is juist het hele idee van Red Bull. Jonge coureurs ervaring laten opdoen in het hoofdteam En als ze te licht bevonden worden weer vrij snel dumpen.
Een Gasly of Albon zijn gewoon "nog" niet goed genoeg en missen de ervaring om het Mercedes lastig te kunnen maken.
Hmm, Gasly is een keer voor Hamilton op het podium gefinisht, en Hamilton heeft twee keer een aanvaring met Albon gehad waarvoor Hamilton uiteindelijk bestraft is. Hoezo kunnen ze het Mercedes niet lastig maken? :P
het was een risicovolle inhaalpoging en ik vraag me af of Hamilton op dat moment veel anders kon dan hij op dat moment deed.
Hamilton kon precies hetzelfde doen als dat die in ronde 1 deed. Toen zat hij aan de buitenkant bij Albon, maar dan net met de voorvleugel naast achterwiel Albon (dus niet ervoor maar erachter). Albon laat de auto naar buiten lopen en moet van het gas af. Dat had Hamilton nu ook weer moeten doen. Liften om de aanrijding te voorkomen, niet de auto naar buiten laten glijden terwijl je al lang bent ingehaald.
Albon had met een uitgelezen kans als deze op het podium (want normaal is hij niet snel genoeg voor de top 4 z'n hoofd er bij moeten houden en moeten kiezen voor het podium en als hij überhaupt een poging wilde wagen moeten kiezen voor een wat veiligere inhaaloptie in plaats van buitenom wat altijd een extra risico met zich mee brengt.
Waar was die veilige inhaaloptie volgens jou dan? De eerste veilige optie is dan T1. Maar tot aan T1 zijn verder allemaal high speed bochten waar Albon dus niet kan volgen en een gat moet laten vallen. In een straight line zal de Mercedes vervolgens waarschijnlijk nog steeds meer vermogen hebben en uitlopen, en gezien de SC net naar binnen was was er nog geen DRS. Oftewel: als Albon had gewacht dan zaten de Mercedessen waarschijnlijk alweer te ver voor hem om een serieuze poging te kunnen ondernemen.
En ja Verstappen e.d. hebben ook allemaal van die domme acties gedaan maar van die mensen is het haast een zekerheid dat ze ieder weekend voor een podium vechten, Albon moet het hebben van de fouten of pech van anderen ;)
Wat juist het omgekeerde is. Als je elk weekend voor een podium vecht (Verstappen etc) doe je ook mee voor het kampioenschap. En als je voor het kampioenschap mee doet moet je juist veilig aan doen. Want 12 punten voor een P4 zijn er nog altijd meer dan 0 punten door een foute inhaalactie om op P3 te komen. En Albon krijgt juist überhaupt niet veel kansen op een podium en doet niet mee voor het kampioenschap. Juist daardoor kun je eens het risico nemen voor het dagsucces.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hebben we het nog steeds over de GP van Oostenrijk? Dat is toch alweer 3 dagen geleden.. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Nee nee, een zilvere en een [mbr]*knip*[/] he.
[mbr]Lees de TW nog eens, juist dit soort steekjes onder water willen we niet meer zien. Het voegt niks toe[/]
@tweakduke Waar staat die dan? boven het reactieveld staat daar niks over. Maar een beetje beladen grapjes mogen dus niet eens meer? Zal dan ook maar niet zeggen dat ik blij ben dat Alonso volgend jaar naar een team gaat dat wel een geweldige motor heeft, straks krijg ik nog een ban.

:z

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05

JB

Cédric roelt!

Type-R739 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Las dacht ik ook ergens dat ze met een flinke vleugel reden :? Wat dan zou betekenen dat de power wel snor zit, maar er zijn nog wel wat verbeterpuntjes uit de vorige race voortgekomen :+

Mijn boefje is liev!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:31:
[...]

@tweakduke Waar staat die dan? boven het reactieveld staat daar niks over. Maar een beetje beladen grapjes mogen dus niet eens meer? Zal dan ook maar niet zeggen dat ik blij ben dat Alonso volgend jaar naar een team gaat dat wel een geweldige motor heeft, straks krijg ik nog een ban.

:z
We kunnen niet ieder voorbeeld in de Topic warning gaan zetten, maar met een beetje gezond verstand kun je wel aanvoelen dat mensen nu wel weten dat de zwarte livery van Mercedes een statement is tegen racisme. Dat soort dingen blijven herkauwen wordt gewoon vervelend.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

tweakduke schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:35:
[...]

We kunnen niet ieder voorbeeld in de Topic warning gaan zetten, maar met een beetje gezond verstand kun je wel aanvoelen dat mensen nu wel weten dat de zwarte livery van Mercedes een statement is tegen racisme. Dat soort dingen blijven herkauwen wordt gewoon vervelend.
Maar ging het er dan om dat het een comment over de livery was, of de manier waarop? Want de manier waarop vond ik niet echt schokkend, en de comment uberhaupt was omdat iemand zei dat er 2 zilveren zouden zijn terwijl dat dus niet zo is door het loze gebaar van Mercedes om hun auto een ander kleurtje te geven.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

R2D2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Wat betreft Albon / Hamilton, hoe zeer ik het Albon ook had gegund om een Mercedes te pakken en hem op het podium te zien vond ik het zelf nog altijd een race incident, het was een risicovolle inhaalpoging en ik vraag me af of Hamilton op dat moment veel anders kon dan hij op dat moment deed.

Albon had de race kunnen winnen met iets meer geduld, er waren nog genoeg rondjes met DRS te gaan om beide Mercedessen probleemloos in te halen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Maar ging het er dan om dat het een comment over de livery was, of de manier waarop? Want de manier waarop vond ik niet echt schokkend, en de comment uberhaupt was omdat iemand zei dat er 2 zilveren zouden zijn terwijl dat dus niet zo is door het loze gebaar van Mercedes om hun auto een ander kleurtje te geven.
Kan beter hier ter discussie komen :)
Sport Feedback

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Dat @basvn het uit automatisme over de zilveren auto's had, dan kun je ook zeggen dat ze nu zwart zijn in plaats van de nadruk op racisme te leggen. Desnoods zet je er een knipoog achter dat ze zwart zijn, dan komt het al heel anders over.

Genoeg hier verder over, anders verhuizen we even naar het feedback topic :)

Tweakers Discord

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:28

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Het was niet "Chassis 1-2" maar "Chassis default 2 - 1" (dus andersom). Daarnaast was die voor Bottas. Later kreeg Hamilton (na zijn aanvaring met Albon) een "Chassis default 5 - 2". Zou wel erg verwarrend zijn als "2 - 1" een verborgen teamorder is en "5 - 2" wel een valide settings change.
Vergezocht: Bottas is van tweede rijder gepromoveerd naar eerste, en Hamilton mocht van z'n 5e startplek niet verder pushen dan 2e? :+

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:41

Soggney

Zeekomkommer

De press conference is weer alle rijders. Denken jullie dat ze dit het hele seizoen gaan volhouden?
Voor de Team Boss Conference:

FRIDAY, 10 JULY, 1300 HOURS LOCAL TIME

Guenther Steiner (Haas)
Frédéric Vasseur (Alfa Romeo)
Toyoharu Tanabe (Honda)

Claire Williams (Williams)
Otmar Szafnauer (Racing Point)
Mario Isola (Pirelli)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

tweakduke schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Dat @basvn het uit automatisme over de zilveren auto's had, dan kun je ook zeggen dat ze nu zwart zijn in plaats van de nadruk op racisme te leggen. Desnoods zet je er een knipoog achter dat ze zwart zijn, dan komt het al heel anders over.

Genoeg hier verder over, anders verhuizen we even naar het feedback topic :)
Ok prima, beetje vreemd dat je het dan niet met de reden mag aanspreken, maargoed. Zal er op letten, gaat vast nog wel een keer mis :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn
Soggney schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:03:
De press conference is weer alle rijders. Denken jullie dat ze dit het hele seizoen gaan volhouden?
Waarom niet. Zolang er nog geen/niet veel pers is, is het een leuke toevoeging. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
basvn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:05:
Zolang er nog geen/niet veel pers is
Ik mis toch wel een beetje de interviews achteraf. Natuurlijk waren er veel met hetzelfde verhaal, maar ik heb nu het idee dat er vrij weinig uitkomt. :/

-

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Dus omdat ze nog niet zoveel races gereden hebben wil je ze niet bij een topteam laten racen om die ervaring op te doen? Dat is juist het hele idee van Red Bull. Jonge coureurs ervaring laten opdoen in het hoofdteam En als ze te licht bevonden worden weer vrij snel dumpen.
Euhm nee, daarvoor heeft men Alpha Tauri ;)
Hmm, Gasly is een keer voor Hamilton op het podium gefinisht, en Hamilton heeft twee keer een aanvaring met Albon gehad waarvoor Hamilton uiteindelijk bestraft is. Hoezo kunnen ze het Mercedes niet lastig maken? :P
In races waarbij het veld bij elkaar gehouden werd door incidenten en safety cars... maar die was je voor het gemak vast vergeten. Een Gasly of Albon zal in de huidige vorm nooit in de buurt komen van een Hamilton in een Mercedes. Ik ben geen fan van de man maar Hamilton in zijn vorm van afgelopen jaren in een Mercedes van afgelopen jaren... dan moet je toch echt van een beter niveau zijn dan een Albon of Gasly.
Hamilton kon precies hetzelfde doen als dat die in ronde 1 deed. Toen zat hij aan de buitenkant bij Albon, maar dan net met de voorvleugel naast achterwiel Albon (dus niet ervoor maar erachter). Albon laat de auto naar buiten lopen en moet van het gas af. Dat had Hamilton nu ook weer moeten doen. Liften om de aanrijding te voorkomen, niet de auto naar buiten laten glijden terwijl je al lang bent ingehaald.
Vanaf de bank is het makkelijk praten natuurlijk, maar ik denk dat Hamilton altijd heeft gedacht dat Albon af zou haken als het gat te klein wordt, dat deed Albon niet en bleef zitten waar hij zit... en dat is zijn goed recht maar je weet dat als je buitenom in haalt je hoe dan ook de sjaak bent als je tegenstander een fout maakt en in 9 van de 10 gevallen degene die aan de buitenkant rijdt aan het kortste eind trekt.
Waar was die veilige inhaaloptie volgens jou dan? De eerste veilige optie is dan T1. Maar tot aan T1 zijn verder allemaal high speed bochten waar Albon dus niet kan volgen en een gat moet laten vallen. In een straight line zal de Mercedes vervolgens waarschijnlijk nog steeds meer vermogen hebben en uitlopen, en gezien de SC net naar binnen was was er nog geen DRS. Oftewel: als Albon had gewacht dan zaten de Mercedessen waarschijnlijk alweer te ver voor hem om een serieuze poging te kunnen ondernemen.
Albon had op zijn verse zachte rubber de bocht veel beter uitgekomen waarschijnlijk en in plaats van hem IN de bocht er naast parkeren, er hem NA de bocht er naast zetten en dan maar eens te zien wat Lewis waardevoller (punten of een podium trede) vind of gewoon wachten tot de volgende "zekerdere" optie. Geen idee of Bottas al weer een seconde voor Lewis zat op dat moment maar een RBR op verse softs en DRS vs een Merc op oudere harde banden en geen DRS zou nog wel moeten lukken.
Wat juist het omgekeerde is. Als je elk weekend voor een podium vecht (Verstappen etc) doe je ook mee voor het kampioenschap. En als je voor het kampioenschap mee doet moet je juist veilig aan doen. Want 12 punten voor een P4 zijn er nog altijd meer dan 0 punten door een foute inhaalactie om op P3 te komen. En Albon krijgt juist überhaupt niet veel kansen op een podium en doet niet mee voor het kampioenschap. Juist daardoor kun je eens het risico nemen voor het dagsucces.
Eerste race in een waarschijnlijk heel kort seizoen... ik zou dan gewoon het podium pakken, je weet nooit waar het schip strand. Hij zal weliswaar nooit vechten om de WK titel maar kunnen zeggen dat je in een seizoen qua WK stand voor een Ferrari bent geëindigd is toch best lekker voor zo'n jonge jongen. (Ik zie Leclerc nog wel gewoon 4e worden dit jaar).

Maar we zullen het waarschijnlijk niet eens worden :+
YakuzA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Albon had de race kunnen winnen met iets meer geduld, er waren nog genoeg rondjes met DRS te gaan om beide Mercedessen probleemloos in te halen.
Probleem is alleen dat die soft nou ook weer niet 10 ronden zoveel sneller is dan de harde band en Mercedes ook niet eens voluit ging. Ik denk dat Albon zichzelf een beetje overschat door te roepen dat hij de race had kunnen winnen ;)

[Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 08-07-2020 10:39]

iRacing profiel

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ben toch wel benieuwd hoe deze nieuwe grandprix gaat worden, Is volgens mij een nieuw baantje die toch wel erg veel heeft gekopieerd van de Oostenrijkse variant. Jammer dat hij maar 1 jaartje op de calender staat... ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tot dusver sta ik wel nog goed met mijn uitspraak voor het seizoen begon dat de Ferrari powered teams wel weer pitstops zouden verklooien en er wielen af zouden vallen. Kijken of het komend weekend Haas of Ferrari zelf wordt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
YakuzA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Het voordeel is juist dat zachte banden sneller op temperatuur komen waardoor je juist in het begin een extra groot voordeel hebt. Daarnaast zat hij er ruim voorbij en is het duidelijk dat HAM hier fout zat.

Je kan veel over ALB zeggen, bijvoorbeeld dat hij duidelijk langzamer is dan VER in de Q, maar dat hij hier van de baan getikt wordt is gewoon domme pech.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dit is natuurlijk geheel buiten de realiteit gerekend dat zowel Bottas als Hamilton op oude witte banden stonden. Albon op nieuwe rode. Zelfs Norris (meen op used red) reed anderhalve seconde dicht op Hamilton in de laatste rondjes. De mercedes is heus wel goed maar 2 compounds verschil (En ook nog eens nieuw tegen oud) is gigantisch.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

R.van.M schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Het voordeel is juist dat zachte banden sneller op temperatuur komen waardoor je juist in het begin een extra groot voordeel hebt. Daarnaast zat hij er ruim voorbij en is het duidelijk dat HAM hier fout zat.

Je kan veel over ALB zeggen, bijvoorbeeld dat hij duidelijk langzamer is dan VER in de Q, maar dat hij hier van de baan getikt wordt is gewoon domme pech.
Dat deed Hamilton met opzet naar mijn bescheiden mening.

een treffende spreuk

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Dat deed Hamilton met opzet naar mijn bescheiden mening.
We kunnen niet in zijn hoofd kijken, maar dat denk ik niet. Het zou wel getuigen van zeer onprofessioneel gedrag. Ik denk dat het eerder een inschattingsfout was. Hij had niet verwacht dat ALB er al zo ver voorbij zou zijn. Je ziet dat hij het stuur volledig gedraait heeft en later op t gas gaat. Echter het was niet voldoende en hij had moeten remmen wat hij niet gedaan heeft.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Dit is natuurlijk geheel buiten de realiteit gerekend dat zowel Bottas als Hamilton op oude witte banden stonden. Albon op nieuwe rode. Zelfs Norris (meen op used red) reed anderhalve seconde dicht op Hamilton in de laatste rondjes. De mercedes is heus wel goed maar 2 compounds verschil (En ook nog eens nieuw tegen oud) is gigantisch.
Was inderdaad 1,7 seconden die Norris goed maakte, in ~1,5 ronde. In ronde 70 opkomen rechte stuk na T3 krijgt die te horen dat Hamilton 6,5 seconde voor hem rijdt, en vervolgens finisht Norris op 4,8 seconden.

FOM heeft er ook nog een video van gemaakt:

YouTube: Lando Norris' Last Two Laps In Full With Team Radio | 2020 Austrian ...

En dit maal kloppen de boordradio's wel / op juiste tijd en niet opnieuw eronder geplakt.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Was inderdaad 1,7 seconden die Norris goed maakte, in ~1,5 ronde. In ronde 70 opkomen rechte stuk na T3 krijgt die te horen dat Hamilton 6,5 seconde voor hem rijdt, en vervolgens finisht Norris op 4,8 seconden.

FOM heeft er ook nog een video van gemaakt:
[YouTube: Lando Norris' Last Two Laps In Full With Team Radio | 2020 Austrian Grand Prix]
YouTube: Lando Norris' Last Two Laps In Full With Team Radio | 2020 Austrian ...

En dit maal kloppen de boordradio's wel / op juiste tijd en niet opnieuw eronder geplakt.
Geeft ook wel aan hoeveel onder maximaal potentieel ze rijden om maar te sparen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10
Ik snap het gezeur van de RBR fans eigenlijk ook niet, het is ook nooit goed?.. ;)

Albon stond 2 plekken achter Max op de grid en was gewoon 2e geworden afgelopen zondag als hij er niet was afgetikt door Hamilton, wat verwacht je nog meer van een 2e coureur?

Er wordt hier te pas en te onpas de slappe Senna quote aangehaald als het gaat om risico's nemen en nu had hij maar moeten wachten tot een beter moment? Zoveel echt goede plekken om in te halen zijn er niet en zoals Horner al terecht aangaf zoeken ze bij RBR juist coureurs die voor dit soort kansen gaan.

Kijk naar Leclerc en Norris, de buitenkant van die bocht is een prima plek om in te halen en als Lewis wat beter had opgelet was het ook gewoon gelukt.

Vervolgens snap ik de suggestie dat Vettel dit beter zou doen ook niet helemaal, ik heb Seb erg hoog zitten maar de racecraft die hij afgelopen zondag liet zien is nou niet het perfecte voorbeeld lijkt mij.. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Wom schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:04:
[...]

Geeft ook wel aan hoeveel onder maximaal potentieel ze rijden om maar te sparen.
Tja, zo werkt dat nou eenmaal, Usain Bolt gaat ook harder als hij maar 100m hoeft ipv 5km.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Tja, zo werkt dat nou eenmaal, Usain Bolt gaat ook harder als hij maar 100m hoeft ipv 5km.
En dat begrijp ik ook hoor. Maar soms denk ik wel eens terug aan tijden dat ze een aparte kwalificatiemotor hadden die maar 10 rondjes hoefde mee te gaan .Tijden veranderen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Grimmie187 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:06:
Ik snap het gezeur van de RBR fans eigenlijk ook niet, het is ook nooit goed?.. ;)

Albon stond 2 plekken achter Max op de grid en was gewoon 2e geworden afgelopen zondag als hij er niet was afgetikt door Hamilton, wat verwacht je nog meer van een 2e coureur?

Er wordt hier te pas en te onpas de slappe Senna quote aangehaald als het gaat om risico's nemen en nu had hij maar moeten wachten tot een beter moment? Zoveel echt goede plekken om in te halen zijn er niet en zoals Horner al terecht aangaf zoeken ze bij RBR juist coureurs die voor dit soort kansen gaan.

Kijk naar Leclerc en Norris, de buitenkant van die bocht is een prima plek om in te halen en als Lewis wat beter had opgelet was het ook gewoon gelukt.

Vervolgens snap ik de suggestie dat Vettel dit beter zou doen ook niet helemaal, ik heb Seb erg hoog zitten maar de racecraft die hij afgelopen zondag liet zien is nou niet het perfecte voorbeeld lijkt mij.. :P
Non de ju, dat ik het nog een keer met de Ferrari man eens zou zijn zeg, nooit gedacht :+

Maar idd, even buiten beschouwing laten of de motor van Albon misschien ook zonder spin geploft was, had hij goede kansen om zijn eerste race te winnen zondag. Was een prima actie van hem, Hamilton heeft het gewoon verkeerd ingeschat. Had Ham hem niet geraakt was iedereen lyrisch geweest over hoe geweldig Albon wel niet is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:59

Damian

Insane Obtrusion

Hamilton heeft ook nog niet zoveel hoeven inhalen in zijn F1 carrière ;) dus daar heeft ie dan ook weinig ervaring mee :P Als ie een keer niet van P1 start is het ook meteen ellende in het koppie, en is er van alles mis met de auto en banden, en krijg je de "This Guy" momenten :P

Daarom ook mijn mening dat Hamilton echt geen bijzondere rijder is, maar gewoon het beste materiaal onder zijn kont heeft.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• RobertMe
Damian schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:13:
Hamilton heeft ook nog niet zoveel hoeven inhalen in zijn F1 carrière ;) dus daar heeft ie dan ook weinig ervaring mee :P Als ie een keer niet van P1 start is het ook meteen ellende in het koppie, en is er van alles mis met de auto en banden, en krijg je de "This Guy" momenten :P

Daarom ook mijn mening dat Hamilton echt geen bijzondere rijder is, maar gewoon het beste materiaal onder zijn kont heeft.
Nja, ik denk dat Hamilton wel een goede / snelle coureur is, alleen wellicht een mindere racer. Als het tegen zit begint hij daarom ook altijd meteen te klagen.

Ben nu ook even aan het denken naar echt goede inhaalacties van Hamilton bv. Maar kan mij er eigenlijk zo snel geen voor de geest halen. Terwijl bv Verstappen buitenom in Blanchimont geniaal blijft, en zo heeft hij wel vaker van die goede inhaalacties gehad, dat je denkt van "dat kan helemaal niet" en dat het hem toch lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mwah, niet met je eens, hij heeft toch ook wel redelijke andere coureurs naast zich gehad die hij vaak aftroeft.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mark-k schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Mwah, niet met je eens, hij heeft toch ook wel redelijke andere coureurs naast zich gehad die hij vaak aftroeft.
welke?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187

Met alle respect voor jouw mening, maar volgens die logica zijn er eigenlijk helemaal geen bijzondere rijders.. ;)

Iedere coureur die (meervoudig) wereldkampioen is geworden heeft dit voor een groot deel nou eenmaal te danken aan het materiaal, als we echt willen weten wie de beste coureur is moeten ze allemaal terug naar de standaard fabriekskarts (zou sowieso best een leuk experiment zijn..) :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Grimmie187 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Met alle respect voor jouw mening, maar volgens die logica zijn er eigenlijk helemaal geen bijzondere rijders.. ;)

Iedere coureur die (meervoudig) wereldkampioen is geworden heeft dit voor een groot deel nou eenmaal te danken aan het materiaal, als we echt willen weten wie de beste coureur is moeten ze allemaal terug naar de standaard fabriekskarts (zou sowieso best een leuk experiment zijn..) :P
Mwoah, ik heb het dan echt over racecraft, en niet alleen snelle ronden er uit kunnen stampen. Toch echt dingen die ik bij Hamilton echt niet zie, bijvoorbeeld problem management. Iets waar bijvoorbeeld Schumacher wel in uitblonk.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ja kijk Rosberg en Bottas zijn geen geweldige rijders, maar ook zeker geen pannenkoeken. En voor n Alonso deed hij toch ook niet echt onder op dat moment.

• Grimmie187
Damian schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Mwoah, ik heb het dan echt over racecraft, en niet alleen snelle ronden er uit kunnen stampen. Toch echt dingen die ik bij Hamilton echt niet zie, bijvoorbeeld problem management. Iets waar bijvoorbeeld Schumacher wel in uitblonk.
Dat ben ik met je eens inderdaad, Hamilton komt op mij vaak zenuwachtig over als hij onder druk wordt gezet.

Maar verder vind ik dit altijd een lastige discussie omdat de afhankelijkheid van het materiaal gewoon zo groot is in deze sport.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:04

Martinspire

Awesomeness

Soggney schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:03:
Waarom niet? Ze hebben vrijwel geen andere verplichtingen, dus op de donderdag vervelen ze zich toch maar. Ik vind juist dat ze meer interviews wel mogen uitzenden. Waarom horen we niet gewoon wat van alle rijders aan het eind van de race? Er zijn nu veel landen zonder reporters, dus vind ik het raar dat we niet gewoon dat Sky interview kunnen zien als onderdeel van de uitzending.

Martinspire - PC, PS4, X1

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

R.van.M schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:59:
[...]

We kunnen niet in zijn hoofd kijken, maar dat denk ik niet. Het zou wel getuigen van zeer onprofessioneel gedrag. Ik denk dat het eerder een inschattingsfout was. Hij had niet verwacht dat ALB er al zo ver voorbij zou zijn. Je ziet dat hij het stuur volledig gedraait heeft en later op t gas gaat. Echter het was niet voldoende en hij had moeten remmen wat hij niet gedaan heeft.
Zeer onprofessioneel zou ik niet zeggen. Hij probeert te winnen en duwt een grote concurrent (op veel zachtere en heel veel nieuwere banden, niet ver van het einde van de race) terug naar achteraan de queue. Bij Max deed hij dit in China 2017 ook. Toen kwam hij er mee weg (omdat Max er minder ver voorbij was, het snelheidsverschil toen niet zo groot was als nu).

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:49
pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Zeer onprofessioneel zou ik niet zeggen. Hij probeert te winnen en duwt een grote concurrent (op veel zachtere en heel veel nieuwere banden, niet ver van het einde van de race) terug naar achteraan de queue. Bij Max deed hij dit in China 2017 ook. Toen kwam hij er mee weg (omdat Max er minder ver voorbij was, het snelheidsverschil toen niet zo groot was als nu).
Dus je mag je concurrent gewoon van de baan af duwen? :X

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:18

Vuvuzela

My spire is forming

Als rookie versloeg hij Alonso die al 2x kampioen was.

I served in a company of heroes.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Red Bull: "Probleem van Max Verstappen is gevonden"

Bron: https://www.gptoday.net/

Volgens mij was dit ook al eerder bekend, het probleem met het flywheel.

[Voor 16% gewijzigd door sjaool op 08-07-2020 12:35]

"When you grow up your heart dies"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We zullen het maar niet over het verwachte weer gaan hebben voor komende zondag. Mercedes heeft overal een vinger in de pap lijkt het wel. Katintbakkie... 😟

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18

Bartske

Valar Morghulis

hardware-lover schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:35:
We zullen het maar niet over het verwachte weer gaan hebben voor komende zondag. Mercedes heeft overal een vinger in de pap lijkt het wel. Katintbakkie... 😟
Een quali in de regen kan ook wel voor verrassende resulaten in de startopstelling zorgen! Er kan zomaar iemand in q1 van de baan glijden en achteraan moeten starten of vanuit de pits.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:34:
Red Bull: "Probleem van Max Verstappen is gevonden"

Bron: https://www.gptoday.net/

Volgens mij was dit ook al eerder bekend, het probleem met het flywheel.
Typisch GP Today trouwens:
" We hebben de onderdelen één voor één gecontroleerd en het lijkt erop dat er een probleem is met het vliegwiel van de motor. We controleren nu alle onderdelen om er zeker van te zijn dat we weten hoe dit probleem is ontstaan en hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen."
Dat klinkt niet alsof ze het probleem hebben opgelost of gevonden, alleen dat het is herleid naar een bepaalde component.

Dat is hetzelfde als zeggen "ik heb het probleem van de BSOD hebt gevonden. Het heeft te maken met drivers van <component>." Oftewel het is nog niet verholpen en het is nog niet helemaal opgelost.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hmm, nu ik erover nadenk, elke race die max heeft gewonnen had hij eerst een terugslag (slecht wegkomnen enzo.)

Wat als dat ook is voor het kampioenschap? :P Eerst achterstand en dan iedereen wegvagen. *oranje bril op heeft*.

Denk dat hij toch wel weer in de top 3 zal eindigen dit jaar.
Martinspire schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Typisch GP Today trouwens:

[...]
Dat klinkt niet alsof ze het probleem hebben opgelost of gevonden, alleen dat het is herleid naar een bepaalde component.

Dat is hetzelfde als zeggen "ik heb het probleem van de BSOD hebt gevonden. Het heeft te maken met drivers van <component>." Oftewel het is nog niet verholpen en het is nog niet helemaal opgelost.
Meestal teruggaan naar de oudere wel werkende drivers ;)

[Voor 48% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-07-2020 12:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Illegal_Alien schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:39:
Hmm, nu ik erover nadenk, elke race die max heeft gewonnen had hij eerst een terugslag (slecht wegkomnen enzo.)

Wat als dat ook is voor het kampioenschap? :P Eerst achterstand en dan iedereen wegvagen. *oranje bril op heeft*.

De andere races winnen, dan heb je na 2 races Hamilton ingehaald als die 2e wordt, en als Bottas Derde wordt sta ja dan al bovenaan, als ik goed tel. Ach, met nog 7x 25 punten ben je wel kampioen, toch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
pjottum schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:41:
[...]

De andere races winnen, dan heb je na 2 races Hamilton ingehaald als die 2e wordt, en als Bottas Derde wordt sta ja dan al bovenaan, als ik goed tel. Ach, met nog 7x 26 punten ben je wel kampioen, toch?
Fixed ;)

-

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Been there, done that, got the t-shirt. Dat werkt echt niet 100% van de tijd ;)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Martinspire schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Been there, done that, got the t-shirt. Dat werkt echt niet 100% van de tijd ;)
Toch gaat Renault dat schijnbaar proberen? Oude driver?

ping 127.212.23.124

• Chiron
  • Laatst online: 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord

[...]

Als ie vanaf nu alle races wint vind ik het prima ;) Beetje zoals het Honda vergaan is in andere raceklasses zoals Indy, eerst een paar jaar prut en opbouwen, en daarna alles op rij winnen wat er te winnen valt. 8)

De kracht van Mercedes (en zeker het afgelopen seizoen) is ook winnen/punten pakken als ze niet de snelste waren.
Qua snelheid zit het bij RBR wel goed (oke, het kan uiteraard altijd beter), nu de betrouwbaarheid nog. Als ze niet uit waren gevallen hadden de bulls zeker wel op het podium gestaan op basis van de snelheid en bandenstrategie.

Ben benieuwd wat er waar is van de versnellingsbak issues bij Mercedes, of dat het weer een gevalletje zand in de ogen strooien is :O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
pjottum schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:00:
[...]

Toch gaat Renault dat schijnbaar proberen? Oude driver?
Niet schijnbaar, zie:

[Voor 42% gewijzigd door Edd op 08-07-2020 13:06]

-

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Grimmie187
Chiron schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Ben benieuwd wat er waar is van de versnellingsbak issues bij Mercedes, of dat het weer een gevalletje zand in de ogen strooien is :O
Ik kreeg afgelopen zondag bijna het idee dat ze het expres deden om het wat spannender te laten lijken..

Beide auto's hebben precies tegelijkertijd gearbox issues, grote paniek over de boordradio maar vervolgens niets te horen of te zien in rondetijden en na afloop de mededeling dat het suuuuuper spannend was en dat beide autos bijna waren uitgevallen.

Het zal vast wel kloppen hoor maar het leek idd wel een beetje toneelspel.. 7(8)7

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

chrisO schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:00:
[...]

In China 2017 mocht dat wel, nu leverde het een (zeer terechte) penalty op, die hem uiteindelijk 2 plekjes kostte.

een treffende spreuk

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Vrij overdreven om het zo te noemen afaik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:48:
[...]

In China 20172018 mocht dat wel, nu leverde het een (zeer terechte) penalty op, die hem uiteindelijk 2 plekjes kostte.
Ik heb ze even naast elkaar gezet maar deze incidenten zijn totaal onvergelijkbaar imo?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vanaf vrijdag:

:P

Volvotips.com

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
LoeWn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:18:
Is er al iets bekend of er verschillen zullen zijn met de vorige race? Bandenkeuze is hetzelfde, tijden zijn hetzelfde, baan is hetzelfde.

DRS locaties hetzelfde? Of misschien iets anders wat er aangepast is/wordt?
Nu rijden ze de andere kant op toch O-)

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 19:36
Ernemmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Nu rijden ze de andere kant op toch O-)
Nope, zelfde richting.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nee joh, vol gas achteruit. :) (Of een caravan eraan hangen :P)

[Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-07-2020 14:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:13
Illegal_Alien schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Achterruitrijden met Dafjes of een caravan race met oude amerikaanse auto´s een caravan en kijken wie het beste scoort in beide races _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Commentaar van André van Duin erbij ;) ;) ;)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Zei iemand caravan en Red Bull Ring?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:10:
[...]
Ik kreeg afgelopen zondag bijna het idee dat ze het expres deden om het wat spannender te laten lijken..

Beide auto's hebben precies tegelijkertijd gearbox issues, grote paniek over de boordradio maar vervolgens niets te horen of te zien in rondetijden en na afloop de mededeling dat het suuuuuper spannend was en dat beide autos bijna waren uitgevallen.

Het zal vast wel kloppen hoor maar het leek idd wel een beetje toneelspel.. 7(8)7
Wat zeggen ze er hier over?

Testing, one, two ...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

een redbull op verse banden die zachter zijn tegen Hamilton op harde oude banden. hetzelfde. (al had albon zelfs 2 compounds verschil)
een redbul die buitenom wil inhalen en sneller is. hetzelfde. (al was het snelheidsverschil bij albon groter en was hij verder voor op moment van de botsing)
een redbull die buiten de baan wordt gedrukt door Hamilton. hetzelfde. (al had Max nog wat ruimte naast de witte lijn, maar niet de grip/wil verder uit te wijken).

Ik zie grote overeenkomsten, daarom haalde ik et ook aan. Geen situtaie is ooit totaal hetzelfde. Alhoewel, we schijnen dezelfde race nog eens te gaan doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:32:
[...]

een redbull op verse banden die zachter zijn tegen Hamilton op harde oude banden. hetzelfde. (al had albon zelfs 2 compounds verschil)
een redbul die buitenom wil inhalen en sneller is. hetzelfde. (al was het snelheidsverschil bij albon groter en was hij verder voor op moment van de botsing)
een redbull die buiten de baan wordt gedrukt door Hamilton. hetzelfde. (al had Max nog wat ruimte naast de witte lijn, maar niet de grip/wil verder uit te wijken).

Ik zie grote overeenkomsten, daarom haalde ik et ook aan. Geen situtaie is ooit totaal hetzelfde. Alhoewel, we schijnen dezelfde race nog eens te gaan doen.
De regels stellen ook iets over de plek / hoe ver de inhaalpoging is.

Verstappen zit daar bij Hamilton met de voorvleugel hoogstens naast de achterwielen. Terwijl Albon al langs Hamilton door is en Hamilton zijn voorwiel "haakt" in het achterwiel van Albon. En doordat Hamilton al (zo goed als) is ingehaald moet hij ook een autobreedte ruimte laten. Dat doet die dus duidelijk niet (immers kan Albon niet het grind in) dus is het de fout van Hamilton.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grimmie187 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Het is ook toneelspel, want in de race waren de problemen tegelijkertijd, en later (zoals bijvoorbeeld hier wordt gemeld: https://racingnews365.nl/...entele-problemen-aan-auto) zouden de problemen helemaal niet tegelijkertijd zijn opgetreden. Zeker als je bedenkt dat Hamilton in de eindfase diverse keren de snelste raceronde reed (om zo proberen die 5 seconden weg te poetsen), dat duidt niet bepaald op problemen.

Ze hebben gewoon een enorm grote duim bij Mercedes.

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:22

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Bart-Willem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Het is ook toneelspel, want in de race waren de problemen tegelijkertijd, en later (zoals bijvoorbeeld hier wordt gemeld: https://racingnews365.nl/...entele-problemen-aan-auto) zouden de problemen helemaal niet tegelijkertijd zijn opgetreden. Zeker als je bedenkt dat Hamilton in de eindfase diverse keren de snelste raceronde reed (om zo proberen die 5 seconden weg te poetsen), dat duidt niet bepaald op problemen.

Ze hebben gewoon een enorm grote duim bij Mercedes.
Komop, zo paranoide hoeft het nou ook weer niet..

Als je de race even terugkijkt zul je horen dat de ze ook tijdens de race over de boordradio bij bottas aangaven dat het probleem bij lewis wel aanwezig was, maar minder ernstig.

Tevens is de mercedus een vrij vlotte wagen waarmee ze ook zonder alle curbs te gebruiken prima snelle rondes kunnen rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghanghis schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Komop, zo paranoide hoeft het nou ook weer niet..

Als je de race even terugkijkt zul je horen dat de ze ook tijdens de race over de boordradio bij bottas aangaven dat het probleem bij lewis wel aanwezig was, maar minder ernstig.

Tevens is de mercedus een vrij vlotte wagen waarmee ze ook zonder alle curbs te gebruiken prima snelle rondes kunnen rijden.
Met de voorgeschiedenis van Mercedes zijn dit soort "problemen" altijd overdreven. En juist bij de boordradio's riepen ze toch dat de problemen hetzelfde waren?

Volvotips.com

• Ghanghis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:22

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Bart-Willem schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Met de voorgeschiedenis van Mercedes zijn dit soort "problemen" altijd overdreven. En juist bij de boordradio's riepen ze toch dat de problemen hetzelfde waren?
Volgens de boordradio was het probleem hetzelfde, maar in mindere mate aanwezig bij lewis. Dit is al vrij snel met bottas gecommuniceerd.

Ik zeg niet dat ze het niet groter laten klinken dan het is. Maar dat ze een nieuw verhaal uit de duim zouden zuigen wat niet matched met wat er tijdens de race is gecommuniceerd, daar kan ik me niet in vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Present :) . En mooi nieuws voor Renault. Maar gezien de race afgelopen zondag lijkt Ricciardo de beste keuze te hebben gemaakt, met zijn move naar McLaren. Ben benieuwd waar die staan as zondag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 15:07

HMC

Pluviophile

demo31051987 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Ik begrijp je wel. Als Alonso ook nog eens terugkomt bij Renault (geruchten worden steeds sterker), dan blijft er geen ruimte meer over voor jong talent.
Confirmed. :P

[Voor 32% gewijzigd door HMC op 08-07-2020 15:39]

Eat the bugs, live in a pod

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:34:
[...]

De regels stellen ook iets over de plek / hoe ver de inhaalpoging is.

Verstappen zit daar bij Hamilton met de voorvleugel hoogstens naast de achterwielen. Terwijl Albon al langs Hamilton door is en Hamilton zijn voorwiel "haakt" in het achterwiel van Albon. En doordat Hamilton al (zo goed als) is ingehaald moet hij ook een autobreedte ruimte laten. Dat doet die dus duidelijk niet (immers kan Albon niet het grind in) dus is het de fout van Hamilton.
Dat is mijn punt, en ook in Chija destijds, al was dat minder clear cut, vond ik dat hij een straf verdiende. Mijn punt is dat Hamilton, in dit soort situaties, zich breder maakt dan eigenlijk fatsoenlijk is. Deze keer kwam hij er terecht niet mee weg.

een treffende spreuk

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 15:24

Bansheeben

There never was any cake...

pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Dat is mijn punt, en ook in Chija destijds, al was dat minder clear cut, vond ik dat hij een straf verdiende. Mijn punt is dat Hamilton, in dit soort situaties, zich breder maakt dan eigenlijk fatsoenlijk is. Deze keer kwam hij er terecht niet mee weg.
En de beslissing was nog redelijk snel gemaakt ook. Stewards waren zowaar een keer kordaat bezig.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Wat vind jij van Max vs Leclerc vorig jaar in Oostenrijk?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Denk dat het ook aan de gevolgen ligt.
Nu zorgt Hamilton ervoor dat Albons race over is, bij VER vs LEC was dat niet het geval.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
Vuvuzela schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Die raakten elkaar voorwiel op voorwiel, niet echt te vergelijken toch?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Grimmie187
[...]

Haha, die vraag wou ik ook net stellen!

Wat mij betreft was die nog meer clear cut dan beide Hamilton incidenten.. O-)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Type-R739
Op F1tecnical lees ik weer iets interessants. Schijnt vanochtend een interview met Marko in de krant te hebben gestaan:
interview with Marko in Austrian Kronen Zeitung today, by the way, where he brought up some interesting points I hadn't read about yet, like calling last weekend's gap in qualifying "no benchmark, as we had problems with the engine handling", and "one thing is for sure: we shouldn't get a slash in the face of losing half a second in qualifying again , as the qualifying mode of the engine is awesome."

Additionally he mentioned that "we are working frantically to sort out the problems we had with the chassis and the settings, but question is, how quickly we'll get the necessary new parts."
Dus problemen met chassis en motor al tijdens quali.... Marko dus schep zout nodig..

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Type-R739 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:
Op F1tecnical lees ik weer iets interessants. Schijnt vanochtend een interview met Marko in de krant te hebben gestaan:

[...]

Dus problemen met chassis en motor al tijdens quali.... Marko dus schep zout nodig..
Heb je ooit wel eens een F1 team de handdoek in de ring zien gooien? :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Kijk, dat vond ik nou wel een oprecht Een heel andere situatie. Max was in de aanval (op de betere banden, meer snelheid Dan leclerc) Lewis was in de verdediging (Op de mindere banden). Lewis pakte de inside line (en Albon lukte het alsnog om via de lange route in te halen) leclerc ging expres wijd om Max daarna zijn exit af te knijpen en op de lange run naar bocht 4 weer in te halen. Max lag voor (in tegenstelling tot Lewis die 3 kwart gepasseerd was) en het was zeer eenvoudig voor leclerc om zich terug te trekken (terwijl Albon kansloos was toen Lewis hem raakte) en leclerc had daar nog gewoon asfalt om uit te wijken, Albon in het grind.

Maar ik zal het wel helemaal verkeerd zien. Gelukkig waren in beide gevallen de mensen die er over gaan het wel met me eens.

een treffende spreuk

• Type-R739
shoombak schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Heb je ooit wel eens een F1 team de handdoek in de ring zien gooien? :P
Ik bedoel het meer in de trant van dat er nog hoop is op meer snelheid van RB16 komend weekend (als ze lek boven hebben) en dat de Mercs niet perse 0,5 s per ronde ervandoor rijden.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Kijk, dat vond ik nou wel een oprecht Een heel andere situatie. Max was in de aanval (op de betere banden, meer snelheid Dan leclerc) Lewis was in de verdediging (Op de mindere banden). Lewis pakte de inside line (en Albon lukte het alsnog om via de lange route in te halen) leclerc ging expres wijd om Max daarna zijn exit af te knijpen en op de lange run naar bocht 4 weer in te halen. Max lag voor (in tegenstelling tot Lewis die 3 kwart gepasseerd was) en het was zeer eenvoudig voor leclerc om zich terug te trekken (terwijl Albon kansloos was toen Lewis hem raakte) en leclerc had daar nog gewoon asfalt om uit te wijken, Albon in het grind.

Maar ik zal het wel helemaal verkeerd zien. Gelukkig waren in beide gevallen de mensen die er over gaan het wel met me eens.
Bedoel ook in vergelijking met de actie van Lewis en Max in China, waar je zegt dat ham een penalty verdiende. Want iemand naar de zijkant dwingen als je er al/nog half voor zit is iets wat je heel veel ziet.

ik ben het ook eens met de penalties

• RobertMe
[...]

Je vond dat Hamilton een straf verdiende voor het feit dat hij zijn plek verdedigde? Hamilton lag in China voor, en als Verstappen probeert er naast te komen maakt hij een move van "hier is geen ruimte". Gezien Verstappen er niet naast zit, en uiteindelijk meer schrikt dan wat anders, vind ik het geen straf waard. Want het is (nog) geen inhaalactie, dus mag Hamilton rijden waar die wilt. En ja, dat is dan toevallig de lijn die Verstappen had willen nemen.

En het is niet alsof Verstappen dan nooit laat "ik gooi het gat dicht" bewegingen heeft gemaakt. Spa 2016 met Kimi op Kemmel straight anyone? Of vorig jaar Perez & Albon op Kemmel straight.

En v.w.b. inhalen in/bij bocht, diegene die voorop rijdt (wat Albon doet) mag AFAIK de lijn bepalen, zolang er maar een cars width ruimte is, zolang ze nog naast elkaar rijden.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:19
Misschien is het al een keer uitgelegd, kan niks vinden, dus;
Waarom heet de 2de race Stiermarken en de 1ste race de grote prijs van Oostenrijk?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Bedoel ook in vergelijking met de actie van Lewis en Max in China, waar je zegt dat ham een penalty verdiende. Want iemand naar de zijkant dwingen als je er al/nog half voor zit is iets wat je heel veel ziet.

ik ben het ook eens met de penalties
Sorry, verkeerd begrepen. Ja, vond China destijds ook best vuil, maar daar is Idd nog wat ruimte naast Max en Max hoefde ook niet het grind in en helemaal achteraan aan te sluiten. Daar kijken stewards volgens mij weldegelijk ook naar, de impact van de collision.

Ik denk dat er heel veel penalties gaan komen voor forcing of track. Max in Monza op Bottas was ook een interessante wat dat betref.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
TakeAway schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:54:
Misschien is het al een keer uitgelegd, kan niks vinden, dus;
Waarom heet de 2de race Stiermarken en de 1ste race de grote prijs van Oostenrijk?
Omdat we niet twee keer dezelfde race gaan rijden. Er is één GP van <insert country> per jaar. Voor een tweede is altijd al een alternatieve naam gebruikt. European bijvoorbeeld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 18:39

AzzKickah

06-CENSORED

Die move van Hamilton in China was briljant :*)

Hamilton wist exact waar Max zat en Max schrok zich ff de pleuris :) Dat is pas racen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AzzKickah schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:03:
Die move van Hamilton in China was briljant :*)

Hamilton wist exact waar Max zat en Max schrok zich ff de pleuris :) Dat is pas racen.
Ik vond hem toen niet zo leuk, maar als het andersom was geweest misschien wel. Wat me altijd zo tegenstaat is op int fora wordt altijd gezegd, Max smerig, maar Hamilton is minstens zo gemeen. Ik schat hem zelf iets gemener, maar Ok. Racen zou ergens lekker vrij moeten zijn, maar dan krijg je weer huh hij geen straf en hij wel.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Je vond dat Hamilton een straf verdiende voor het feit dat hij zijn plek verdedigde? Hamilton lag in China voor, en als Verstappen probeert er naast te komen maakt hij een move van "hier is geen ruimte". Gezien Verstappen er niet naast zit, en uiteindelijk meer schrikt dan wat anders, vind ik het geen straf waard. Want het is (nog) geen inhaalactie, dus mag Hamilton rijden waar die wilt. En ja, dat is dan toevallig de lijn die Verstappen had willen nemen.

En het is niet alsof Verstappen dan nooit laat "ik gooi het gat dicht" bewegingen heeft gemaakt. Spa 2016 met Kimi op Kemmel straight anyone? Of vorig jaar Perez & Albon op Kemmel straight.

En v.w.b. inhalen in/bij bocht, diegene die voorop rijdt (wat Albon doet) mag AFAIK de lijn bepalen, zolang er maar een cars width ruimte is, zolang ze nog naast elkaar rijden.
Die op Kimi was wel wat desperaat. Maar verdween kimi kansloos op de runoff zoals Max in China en kostte het hem de race win?

een treffende spreuk

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:20
ATS schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Omdat we niet twee keer dezelfde race gaan rijden. Er is één GP van <insert country> per jaar. Voor een tweede is altijd al een alternatieve naam gebruikt. European bijvoorbeeld.
Voor GP's in eenzelfde land. Maar dit is zo een uitzonderlijke omstandigheid dat we nog nooit (iemand verbeter mij indien fout maar ik kan het mij niet meteen herinneren) een circuit gehad hebben waar in 1 seizoen 2 gp's verreden zijn.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Edd

Kan iemand tegen Ferrari vertellen dat ze gewoon op asfalt rijden? :+

-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:19
Het zonnetje schijnt er nog lekker. Nog wel.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee