"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Marko dus een flinke schep met zout ja. Maar op de rechte stukken in Q3 was Max niet veel langzamer dan Bottas. Als Honda dus echt niet de volle Q3 mode kon gebruiken, dan zou Honda wel eens Mercedes gepasseerd kunnen zijn. RBR reed echt niet met weinig vleugel zoals ik al aanstipte.Type-R739 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:
Op F1tecnical lees ik weer iets interessants. Schijnt vanochtend een interview met Marko in de krant te hebben gestaan:
[...]
Dus problemen met chassis en motor al tijdens quali.... Marko dus schep zout nodig..
Tweede deel klopt denk ik wel. RBR had wat chassis problemen, dat was vrij duidelijk. De vraag is of dat 0,5s verklaard.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat maakt niet uit. Als de ander naast of voor je rijdt moet je een auto breedte afstand laten.pro_6or schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:20:
[...]
Die op Kimi was wel wat desperaat. Maar verdween kimi kansloos op de runoff zoals Max in China en kostte het hem de race win?
Dus:
Verstappen vs Kimi, Spa 2016 => Kimi zit er niet eens naast => geen straf
Verstappen vs Hamilton, China 2018 => Verstappen zit er niet of nipt naast => geen straf
Perez vs Sirotkin(?), Singapore 2018 => rijden naast elkaar, Perez beukt naar links => straf
Verstappen vs Bottas, Monza 2017? 2018? => Bottas zit nipt naast Verstappen en Verstappen laat auto naar buiten lopen => straf, stewards oordelen dat Bottas er voldoende naast zat
Leclerc vs Hamilton, Monza 2019 => Hamilton zit er nipt naast en Leclerc laat auto naar buiten lopen => geen straf, volgens stewards zat Hamilton er niet voldoende naast
Hamilton vs Albon, Brazilië 2019 => Hamilton zit er niet naast / duikt in gat dat dicht gaat => straf Hamilton
Hamilton vs Albon, Oostenrijk 2020, lap 1 => Hamilton zit nipt aan de buitenkant van Albon, Albon laat auto naar buiten lopen => geen onderzoek, Hamilton zit er maar nipt naast
Albon vs Hamilton, Oostenrijk 2020 lap 6x => Albon is erlangs, Hamilton laat geen autobreedte ruimte => straf
In die zin zijn de straffen wel consistent. Enige discussiepunt is "wanneer zit iemand er voldoende naast", zoals beide keren in Monza. Als de inhalende partij met zijn voorwiel naast het achterwiel van de ander zit, is dat voldoende? Daar is nog wel eens discussie over, omdat je dan situatie krijgt dat de achterste laat kan remmen om zo er naast te komen en de ruimte te claimen.
Het is niet dat ik het er geheel mee oneens ben, ben het best met je eens en vind het een goede uiteenzetting. Maar je schrijft bv al in de eerste zin, ernaast is straf, dan voor dat China geval, er nipt naast, dus geen straf. Daar zie je dus eigenlijk al terug hoe moeilijk het oordelen is over de situatie. Niet alleen voor ons maar ook voor stewards. Ik denk dat stewards echt wel kijken naar wat de rijder denkt. Al kunnen ze dat nooit weten. Wij ook niet. De straf voor Vettel na zijn uitstapje in het gras in Canada (en het wegdrukken van Hamiltonndie ook wel overduidelijk wilde laten zien dat hij klem zat) vind ik terecht omdat ik denk dat Vettel echt van plan was om Hamilton daar te knijpen, anders was hij weg geweest.RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:52:
[...]
Dat maakt niet uit. Als de ander naast of voor je rijdt moet je een auto breedte afstand laten.
Dus:
Verstappen vs Kimi, Spa 2016 => Kimi zit er niet eens naast => geen straf
Verstappen vs Hamilton, China 2018 => Verstappen zit er niet of nipt naast => geen straf
Perez vs Sirotkin(?), Singapore 2018 => rijden naast elkaar, Perez beukt naar links => straf
Verstappen vs Bottas, Monza 2017? 2018? => Bottas zit nipt naast Verstappen en Verstappen laat auto naar buiten lopen => straf, stewards oordelen dat Bottas er voldoende naast zat
Leclerc vs Hamilton, Monza 2019 => Hamilton zit er nipt naast en Leclerc laat auto naar buiten lopen => geen straf, volgens stewards zat Hamilton er niet voldoende naast
Hamilton vs Albon, Brazilië 2019 => Hamilton zit er niet naast / duikt in gat dat dicht gaat => straf Hamilton
Hamilton vs Albon, Oostenrijk 2020, lap 1 => Hamilton zit nipt aan de buitenkant van Albon, Albon laat auto naar buiten lopen => geen onderzoek, Hamilton zit er maar nipt naast
Albon vs Hamilton, Oostenrijk 2020 lap 6x => Albon is erlangs, Hamilton laat geen autobreedte ruimte => straf
In die zin zijn de straffen wel consistent. Enige discussiepunt is "wanneer zit iemand er voldoende naast", zoals beide keren in Monza. Als de inhalende partij met zijn voorwiel naast het achterwiel van de ander zit, is dat voldoende? Daar is nog wel eens discussie over, omdat je dan situatie krijgt dat de achterste laat kan remmen om zo er naast te komen en de ruimte te claimen.
een treffende spreuk
Spa '85, bijna dan. Bij de eerste poging zijn ze maar tot de vrije training op zaterdag gekomenMef schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:58:
[...]
Voor GP's in eenzelfde land. Maar dit is zo een uitzonderlijke omstandigheid dat we nog nooit (iemand verbeter mij indien fout maar ik kan het mij niet meteen herinneren) een circuit gehad hebben waar in 1 seizoen 2 gp's verreden zijn.
Klopt, Max klaagde over een onbalans in de wagen. Maar het lijkt mij sterk dat ze die er aankomend weekend niet uit gaan krijgen. Zo vaak gebeurt het niet dat je 2 weken achter elkaar op hetzelfde circuit kunt "testen".DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:49:
[...]
Tweede deel klopt denk ik wel. RBR had wat chassis problemen, dat was vrij duidelijk. De vraag is of dat 0,5s verklaard.
"When you grow up your heart dies"
*kuch* wintertesten */kuch*sjaool schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Klopt, Max klaagde over een onbalans in de wagen. Maar het lijkt mij sterk dat ze die er aankomend weekend niet uit gaan krijgen. Zo vaak gebeurt het niet dat je 2 weken achter elkaar op hetzelfde circuit kunt "testen".
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
In een race hè...
https://www.formula1.com/...lmN8g3mJhW0lxw4OP8u4.htmlRobert Kubica to return to F1 action with FP1 run for Alfa Romeo in Austria this weekend
https://www.crash.net/f1/...n-second-austria-f1-roundAitken to get Williams FP1 run in second Austria F1 round
[ Voor 24% gewijzigd door U123456 op 09-07-2020 07:25 ]
Ik zou het doen!

Steiermarken is de regio (/provincie?) waar de Red Bull Ring in ligt. Heeft dus niks met Bulls / stieren te makenJolke schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:26:
Stiermarken en Red Bull... en toen zag ik het licht! Dat duurde lang.
Het lijkt wel alsof ze achteruit glijden...Edd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:59:
[Afbeelding]
Kan iemand tegen Ferrari vertellen dat ze gewoon op asfalt rijden?
*sowieso
Verwijderd
Zowel Stiermarken als Steiermarken bestaan niet.RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:30:
[...]
Steiermarken is de regio (/provincie?) waar de Red Bull Ring in ligt. Heeft dus niks met Bulls / stieren te maken
Steiermark daarentegen wel.
Stiermarken is de Nederlandse vertaling voor Steiermark, zie ook https://www.steiermark.com/nl/stiermarkenVerwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:37:
[...]
Zowel Stiermarken als Steiermarken bestaan niet.
Steiermark daarentegen wel.
Ok, Red Bull en Stiermarken heeft niet met elkaar te maken:
[bron]1982 wurde Dietrich Mateschitz, während einer Dienstreise in Thailand, auf die damals in Asien sehr beliebten Energydrinks aufmerksam. Mateschitz erwarb 1984 die internationalen Lizenzrechte an der thailändischen Marke Krating Daeng (thailändisch: กระทิงแดง, deutsch „Roter Gaur“; i. w. S. „roter Stier“, Red Bull) und gründete zusammen mit der thailändischen Unternehmerfamilie Yoovidhya die Red Bull GmbH mit Sitz in Fuschl am See.
Klinkt bijna hetzelfde als het Rich Energy begin verhaalJolke schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:49:
[offtopic]
Ok, Red Bull en Stiermarken heeft niet met elkaar te maken:
[...]
[bron]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1
Klinkt als nog een extra feed forward loopje in de ICU en wat extra standjes om een engine stall te voorkomen.
Duimen dat de RB16 een beetje presteert in de regen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Duimen dat Max hem op een mooie plek kan neerzetten tijdens de regenachtige Qloekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
Honda fröbelt nog wat extra software en settings in elkaar:
Klinkt als nog een extra feed forward loopje in de ICU en wat extra standjes om een engine stall te voorkomen.
Race is zoals ik het zie, droog
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
bron : Racing Point
Good morning everyone! 👋 It's almost time to hit the track again 😁
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 9 juli 2020
What are you most looking forward to this weekend? 🤔#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/rJpHTnRNkY
Nice hashtag.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 9 juli 2020
The year is 2025. We're still in Austria. Nobody knows which race it is. All hashtag options have been exhausted. The organisers have given us permission to start again. Kimi is back at Ferrari. All is well.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 9 juli 2020
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Droog is beter denk ik. Red Bull had z'n afstellingen niet op orde vorige week. Als het gaat regenen kun je alles weer over boord gooien. Zou me ook niet verbazen als ze toch weer met de Barcelona/Australia-spec neus rijden.basvn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:20:
[...]
Duimen dat Max hem op een mooie plek kan neerzetten tijdens de regenachtige Q
Race is zoals ik het zie, droog
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Russell tendrá mot ICE, turbo y MGUH este fin de semana después del abandono por pérdida de potencia del fin de semana pasado. Sin penalización.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 9 juli 2020
Russell will have a new ICE engine, Turbo and MGUH this weekend after retiring the car last weekend with lossof power. No penalties.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 09-07-2020 11:32 ]
Op zich goed nieuws dat ook Mercedes dit jaar niet bulletproof blijkt.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:32:
Russel moet aan een bijna volledige verse Mercedes motor:
[Embed]
Kimi als "team principle" (team baas), dat wordt lachen. Hij kan ongetwijfeld kneiter-harde feedback geven aan z'n personeel.basvn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:27:
ik wil niet spoilen, maar RAI gaat terug naar FER in 2025
bron : Racing Point
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
#F1 Weather Update #StyrianGP - Risk of rain for the sessions:
— Steffen Dietz (@sdietzf1) 9 juli 2020
FP1: 0 %
FP2: 10 %
FP3: 80 %
QF: 90 %
R: 10 %
➡️ SAT may start dry and with sunny spells, but for the sessions the conditions will most likely be cloudy, cold and wet❗️Rain might turn heavy at times. pic.twitter.com/NjctMZQ3s2
Als die ermee stopt zien we hem nooit meer terug denk ik. Geen zin in dat gezeur.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:34:
[...]
Kimi als "team principle" (team baas), dat wordt lachen. Hij kan ongetwijfeld kneiter-harde feedback geven aan z'n personeel.
Of het moet zijn als testrijder nog ergens.

Helm van max, nu de foto's
Zou die deze tzt ook op Spa gebruiken? Of een andere custom helm.basvn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Immers mogen ze vanaf dit seizoen toch ongelimiteerd wisselen van helm design.
Misschien later net zoals Jos in vaderrol.MikeyMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:37:
[...]
Als die ermee stopt zien we hem nooit meer terug denk ik. Geen zin in dat gezeur.
Of het moet zijn als testrijder nog ergens.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Denk dat er dan weer een 1 malige helm komt hoorRobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Zou die deze tzt ook op Spa gebruiken? Of een andere custom helm.
Immers mogen ze vanaf dit seizoen toch ongelimiteerd wisselen van helm design.
Aangezien Max maar 11 rondjes gereden heeft kunnen ze m toch wel vol open zetten komend weekend.TOYOHARU TANABE
TECHNICAL DIRECTOR, HONDA RACING F1
Although we had a tough race, it was great for Formula 1 that racing returned last weekend and that all the safety procedures put in place resulted in everything running smoothly and safely. This weekend, we race at the same track - the first time this has happened in the championship's history. It means that our data is up to date and relevant, although one factor that could affect our work is the forecast for rain and even thunderstorms over the coming weekend. The problems on the two Aston Martin Red Bull Racing cars in the last race were both electrical, but caused by different issues. We have been analysing both these matters together with the teams and we have put countermeasures in place for this weekend. As our power units do not have any damage caused by those issues, Max and Alex will use their same PU's this weekend. This weekend, we must aim to finish the race with all four cars and achieve a good result with them.
Misschien kunnen ze dat allemaal sowieso, misschien wel niet.JerDrie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:43:
[...]
Aangezien Max maar 11 rondjes gereden heeft kunnen ze m toch wel vol open zetten komend weekend.
Gezien enerzijds nog niet duidelijk is hoeveel races er komen, en anderzijds er volgens mij ook nog geen duidelijkheid is over het aantal motoren dat gebruikt mag worden is alles mogelijk. Als het bij de huidige regels, van drie motoren in de pool, blijft, en bij de huidige 8 races, kunnen de motoren sowieso vol open.
Anderzijds is dat met Russell die nu blijkbaar al een nieuwe moet ook wel een leuke. Wat als het bij deze 8 races blijft en de FIA dadelijk zegt "maximaal één motor". Gaan ze Russell dan nog met terugwerkende kracht een grid penalty geven?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
⛔ Trackers of betalen ⛔
- DaniëlWW2
- Niet online
Die lijken zeker niet perfect te zijn. En Mercedes had dan een betrouwbaarheidsupdate gebracht want de rest van het seizoen zit er geen ontwikkeling meer in.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:32:
Russel moet aan een bijna volledige verse Mercedes motor:
[Embed]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En de rammelende versnellingsbak is ook niet opgelost. Dat wordt een pak pampers halen voor James en Toto. Leek me ook al sterk dat je even in een week mechanische aanpassingen doet.DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:08:
[...]
Die lijken zeker niet perfect te zijn. En Mercedes had dan een betrouwbaarheidsupdate gebracht want de rest van het seizoen zit er geen ontwikkeling meer in.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat Mercedes de versnellingsbak met minder bouten aan het chassis heeft vastgezet dit seizoen (3 in plaats van 4 ??). Kan me voorstellen dat dit impact op dynamica heeft (trillingen). Reden was geloof ik de balans in de auto (dus gewicht, center of gravity).
De "officiele" verklaring van de versnellingsbak problemen is dat er aan de versnellingsbak (uiteraard) veel elektronisch gestuurd wordt, en dat ze om onbekende redenen interferentie hebben van andere elektrische systemen waardoor die in de war zou raken.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:11:
[...]
En de rammelende versnellingsbak is ook niet opgelost. Dat wordt een pak pampers halen voor James en Toto. Leek me ook al sterk dat je even in een week mechanische aanpassingen doet.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat Mercedes de versnellingsbak met minder bouten aan het chassis heeft vastgezet dit seizoen (3 in plaats van 4 ??). Kan me voorstellen dat dit impact op dynamica heeft (trillingen). Reden was geloof ik de balans in de auto (dus gewicht, center of gravity).
Maar de vraag is vervolgens wel waarom ze van de curbstones af moeten blijven. Immers maken trillingen van de auto lijkt mij (vrijwel niks) uit voor interferentie.
Misschien hebben ze de sensoren te dicht bij de stroomkabel van de MGU's gelegd, waardoor de metingen niet meer kloppen...RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:22:
[...]
De "officiele" verklaring van de versnellingsbak problemen is dat er aan de versnellingsbak (uiteraard) veel elektronisch gestuurd wordt, en dat ze om onbekende redenen interferentie hebben van andere elektrische systemen waardoor die in de war zou raken.
Maar de vraag is vervolgens wel waarom ze van de curbstones af moeten blijven. Immers maken trillingen van de auto lijkt mij (vrijwel niks) uit voor interferentie.
Dat 3 in plaats van 4 heeft met de draagarmen van de wielophanging achter te maken, zodat ze die beter aerodynamisch in konden zetten. Maar het zou ook goed kunnen dat ze minder bouten voor de bak gebruiken. Elke gram teltloekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:11:
[...]
En de rammelende versnellingsbak is ook niet opgelost. Dat wordt een pak pampers halen voor James en Toto. Leek me ook al sterk dat je even in een week mechanische aanpassingen doet.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
"The problems on the two Aston Martin Red Bull Racing cars in the last race were both electrical, but caused by different issues," said Honda F1 technical director Toyoharu Tanabe.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
Honda fröbelt nog wat extra software en settings in elkaar:

Hoewel ik dit soort zaken eerder begin seizoen 2019 had verwacht, zijn de vingers gekruist dat het hier voorlopig bij blijft
Testing, one, two ...
Wel behoorlijk witte helm..basvn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Nee, moet je Sky hebben, die zenden het wel uit, ws met regio lock.Martinspire schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:49:
Ik neem aan dat we deze keer weer geen livestream krijgen van de interviews?
Zo te zien op Twitter, mag iedereen weer opdraven.
YouTube geeft alweer genoeg hits op F1 2020 [Styrian GP] - Drivers Press Conference alleen de beeldkwaliteit is niet geweldig.loekf2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:03:
[...]
Nee, moet je Sky hebben, die zenden het wel uit, ws met regio lock.
Zo te zien op Twitter, mag iedereen weer opdraven.
Top. Zie dat de press conference van Lance Strolle al online is !!sjaool schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:30:
[...]
YouTube geeft alweer genoeg hits op F1 2020 [Styrian GP] - Drivers Press Conference alleen de beeldkwaliteit is niet geweldig.
Erg handig...
Ik dacht dat ze allemaal verplicht in lockdown moesten blijven. Zondag naar het hotel en de deur niet uit tot woensdag, donderdag.Tomcat84 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:01:
Lees op Reddit dat LEC gewoon terug naar Monaco is gegaan tussen de races, museum/galerie achtig iets heeft bezocht, daar met vriendin en iemand anders op de foto met arm eromheen, ook naar restaurant voor verjaardag van zus van vriendin.
Erg handig...
Heb van meerdere rijders gezien dat ze de bergen in gingen oid.RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:03:
[...]
Ik dacht dat ze allemaal verplicht in lockdown moesten blijven. Zondag naar het hotel en de deur niet uit tot woensdag, donderdag.
en zag de heren van Mclaren voetballen met elkaar?? (met mondkapje)
die bubbels werken erg goed dus..
[YouTube: F1 2020 [Styrian GP] - Drivers' Press Conference (Racing Point, Alpha Tauri, Renault)]
Racing Point, Alpha Tauri, Renault
[YouTube: F1 2020 [Styrian GP] - Drivers' Press Conference (McLaren, Red Bull)]
McLaren en Red Bull
[Instagram: Did I want an autograph was the question? Yes, was the answer, just write to Crofty with love! @alex_albon decided otherwise and he’s not wrong 🤣🤣 Thanks Alex, good luck this weekend, this is going on the wall of the commentary box 👍🏻 #F12020]
[YouTube: F1 2020 [Styrian GP] - Drivers' Press Conference (Ferrari, Mercedes)]
Ferrari en Mercedes
[ Voor 69% gewijzigd door Martinspire op 09-07-2020 18:14 ]
FP1 is nog niet begonnen dus het kan nog!
Ferrari and Mercedes set for FIA warning over ensuring they follow coronavirus protocols, in wake of Leclerc/Bottas returning to Monaco between races https://t.co/xKk1hKShsu
— Jon Noble (@NobleF1) 9 juli 2020
Tsja, en wat gaat de FIA de volgende keer doen? Nog eens waarschuwen? Ze kunnen ze toch niet straffen, voor zover ik begrepen heb.
Wat er in de link naar het artikel staat is dat ze het bij de Stewards kunnen neerleggen, als het herhaaldelijk gebeurd. Dan wordt Artikel 11.9 van de Sporting Regulations gevolgd. Ben alleen te lui om nu de Sporting Regulations erbij te pakkenRobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Tsja, en wat gaat de FIA de volgende keer doen? Nog eens waarschuwen? Ze kunnen ze toch niet straffen, voor zover ik begrepen heb.
-
Edd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Wat er in de link naar het artikel staat is dat ze het bij de Stewards kunnen neerleggen, als het herhaaldelijk gebeurd. Dan wordt Artikel 11.9 van de Sporting Regulations gevolgd. Ben alleen te lui om nu de Sporting Regulations erbij te pakken
ARTICLE 11.9 AUTHORITY OF THE STEWARDS
11.9.1 The stewards shall have supreme authority for the enforcement of the Code, of national and Supplementary Regulations and of Official Programmes.
11.9.2 They shall settle any claim which might arise during an Event, subject to the right of appeal provided for in the Code.
11.9.2.a They shall decide what penalty to enforce in the event of a breach of the regulations.
11.9.2.b They may amend the Supplementary Regulations.
11.9.2.c In the event of heats, they may alter the composition or the number of heats.
11.9.2.d In the event of dead heats, they may authorise a new Start.
11.9.2.e They may accept or refuse any correction proposed by a judge of fact.
11.9.2.f They may inflict penalties or fines.
11.9.2.h They may amend the classification.
11.9.2.i They may prohibit from competing any Driver or any Automobile which they consider to be dangerous or which is reported to them by the clerk of the Course as being dangerous.
11.9 van de International Sporting Code (niet hetzelfde als de F1 sporting regulations) gaat over de autoriteit van de stewards en dat ze straffen mogen opleggen. Verder niets specifieks. Er is een artikel dat volgens mij misschien van toepassing kan zijn, een soort "artikel 5":Edd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:03:
[...]
Wat er in de link naar het artikel staat is dat ze het bij de Stewards kunnen neerleggen, als het herhaaldelijk gebeurd. Dan wordt Artikel 11.9 van de Sporting Regulations gevolgd. Ben alleen te lui om nu de Sporting Regulations erbij te pakken
11.9.3.i may prohibit from competing any Driver or any Automobile which they consider to be dangerous or which is reported to them by the clerk of the Course as being dangerous;
Bla bla bla...
https://www.meteoblue.com...elfeld_oostenrijk_2764812elboero schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:35:
[...]
Tenzij het weer wat dat betreft roet in het eten gooit. Dan is het gewoon weer bijna helemaal opnieuw beginnen.
Uitgebreide verwachting:
https://www.meteoblue.com...elfeld_oostenrijk_2764812
Vrijdag -> 29 graden FP1 + FP2. Vergelijkbaar met afgelopen weekend. Setups kan je doortrekken, maar heb je niks aan op zaterdag want:
Zaterdag -> 18 graden FP3 + Q1/Q2/Q3. Kans op thunderstorms, wordt leuk met al dat hoogteverschil(riviertjes water die van turn 3 naar beneden lopen). Geen idee hoe de afwatering is aldaar...
Zondag -> een koele 19 graden maar droog. Warmte issues zullen niet spelen bij Mercedes denk ik.
Maar niets is zo veranderlijk als het weer, zeker in de prachtige bergen van Oostenrijk.
[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 09-07-2020 21:33 ]
Wrong topic 😳kevlar01 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:32:
[...]
Uitgebreide verwachting:
Vrijdag -> 29 graden FP1 + FP2. Vergelijkbaar met afgelopen weekend. Setups kan je doortrekken, maar heb je niks aan op zaterdag want:
Zaterdag -> 18 graden FP3 + Q1/Q2/Q3. Kans op thunderstorms, wordt leuk met al dat hoogteverschil(riviertjes water die van turn 3 naar beneden lopen). Geen idee hoe de afwatering is aldaar...
Zondag -> een koele 19 graden maar droog. Warmte issues zullen niet spelen bij Mercedes denk ik.
Maar niets is zo veranderlijk als het weer, zeker in de prachtige bergen van Oostenrijk.
You gotta move it move it 🤪
He did it

Testing, one, two ...
@DaniëlWW2 interessant genoeg om te moven?hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:13:
[...]
Wrong topic 😳
You gotta move it move it 🤪

- DaniëlWW2
- Niet online
Misschien.
Volgens mij zei Bottas in de persco hierboven(is na de Ferrari persco rond de 20 minuten mark te zien) dat hij gewoon naar huis is gegaan in Monaco, en dat het toegestaan is.basvn schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:04:
[...]
Heb van meerdere rijders gezien dat ze de bergen in gingen oid.
en zag de heren van Mclaren voetballen met elkaar?? (met mondkapje)
die bubbels werken erg goed dus..
[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 10-07-2020 07:46 ]
Bottas en Leclerc mogen dan ook langs de stewards en mogelijk strafregels schrijven.kevlar01 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:43:
[...]
Volgens mij zei Bottas in de persco hierboven(is na de Ferrari persco rond de 20 minuten mark te zien) dat hij gewoon naar huis is gegaan in Monaco, en dat het toegestaan is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is toch idioot. Als je speciale regels opstelt rond covid zou dat toch gewoon automatisch een uitsluiting van 2 weken moeten zijn?RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Zeker met meerdere back-to-back races zouden de teams zelf wel er vol bovenop zitten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
FP1 ga ik missen, FP2 kan ik hier op kantoor wel weer zien
Denken jullie dat we iets gaan merken van de gearbox issues van Merc tijdens de trainingen?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
2 weken in quarantaine met die gasten en de reserve rijders Steiermark en Hongarije laten rijden.
Dit. Als je al zo dom bent om gewoon te gaan reizen, maar nee Leclerc gaat ook nog even wat bezoekjes brengen en op de foto met mensen... Des FIA's dat ze er weer vanaf komen met een waarschuwing... Ook al is ie zelf inmiddels imuun, hij kan het virus wel naar het F1 circus brengenDJTimo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:44:
[...]
2 weken in quarantaine met die gasten en de reserve rijders Steiermark en Hongarije laten rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 10-07-2020 08:52 ]
Mijn boefje is liev!
Ik durf wel geld er op in te zetten als het een rijder was buiten de top ze dus wel gewoon 2 weken in quarantaine moesten maar omdat het nu om 2 top rijders gaat is het slechts een waarschuwing.JB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:51:
[...]
Dit. Als je al zo dom bent om gewoon te gaan reizen, maar nee Leclerc gaat ook nog even wat bezoekjes brengen en op de foto met mensen... Des FIA's dat ze er weer vanaf komen met een waarschuwing... Ook al is ie zelf inmiddels imuun, hij kan het virus wel naar het F1 circus brengen![]()
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Tja, Ferrari... Eerlijk gezegd zou ik als Ferrari zelf zijnde ook niet zo blij zijn met acties als die van Leclerc. Italië heeft het toch best zwaar gehad met Covid. Maar goed, Ferrari en strak leiderschap.JB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:51:
[...]
Dit. Als je al zo dom bent om gewoon te gaan reizen, maar nee Leclerc gaat ook nog even wat bezoekjes brengen en op de foto met mensen... Des FIA's dat ze er weer vanaf komen met een waarschuwing... Ook al is ie zelf inmiddels imuun, hij kan het virus wel naar het F1 circus brengen![]()
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

KPN itv erbij aan op me werk
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 10-07-2020 09:28 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vrijdag mijn standaard thuis werk dagG_Dragon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:27:
Present voor de Vrije trainingen![]()
KPN itv erbij aan op me werk
Relaxt met de tv aan FP1 kijken
Bensimpel
Positieve meneer
Zit op kantoor, maar heb speciaal mijn eigen laptop meegenomenTrekDr0p schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Vrijdag mijn standaard thuis werk dag
😆 - Denk ook eens om ;)
Elke dag is mijn standaard thuiswerkdag al vanaf maartTrekDr0p schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:29:
[...]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat is nog beter! EnjoyTrekDr0p schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Wij hebben helaas geen geluid bij de computer, dat is wel echt een gemis.
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 10-07-2020 09:31 ]
Elke dag is mijn thuiswerkdag.TrekDr0p schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Ik zou wel een standaard kantoorwerkdag willen hebben.
Maar goed, ipad staat er al bij, Ziggo appje open ..
ping 127.212.23.124
Fijne werkgever, als ik dat doe heb ik een serieus proleem...Bensimpel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:30:
[...]
Zit op kantoor, maar heb speciaal mijn eigen laptop meegenomen

- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-07-2020 10:20 ]
Zeg je nou dat je oud bent?Bestla schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:25:
Ik krijg daar vanavond pas wat van mee. Ik ben straks in Amsterdam in het Rijksmuseum maar de Q ga ik niet missen, nooit gemist trouwens in mijn lange F1 historie. In de jaren 70 begon ik alSuperbrede banden, dikke motoren, de zwart gouden Lotus, the good ol' days.
Benieuwd naar vandaag

Waiting on the world to change
De Formule 1-coureurs worden geacht om tussen de twee Oostenrijkse races in hun hotels te blijven. De Grands Prix van Oostenrijk en Stiermarken mochten immers alleen worden gehouden onder strikte voorwaarden, waarbij onder meer werd afgesproken dat de coureurs zich niet zouden mengen met andere mensen buiten het circuit. Bottas keerde echter met zijn vriendin terug naar Monaco, terwijl Leclerc een verjaardagsetentje in zijn woonplaats bijwoonde. De Monegask deelde dat zelfs doodleuk op de sociale media.
Bottas beweerde donderdag dat hij niets illegaals had ondernomen. "Ik vroeg of het toegestaan was om terug naar huis te gaan en het antwoord was ja", aldus de Fin. "Het maakt niets uit uit of ik thuis ben of hier, als ik maar met dezelfde mensen in dezelfde bubbel blijf. Dus ik besloot om naar huis te gaan omdat het niet zo ver weg is en het prettiger is om me drie dagen thuis op te laden voor het weekend."
Ook Leclerc was zich van geen kwaad bewust en vertelde dat hij enkele coronatests had ondergaan om er zich van te vergewissen te zijn dat hij geen Covid-19 onder de leden had. "Inderdaad, ik ben naar huis gegaan, maar ik heb me twee keer laten testen voor ik hier terug kwam, om zeker te zijn. Twee keer negatief, dat is alles.”
Eerder berispte de FIA al Sebastian Vettel die zonder mondkapje stond te kletsen met Christian Horner en Helmut Marko. De overtreding van de viervoudig wereldkampioen bleef verder onbestraft. Het is niet duidelijk welke sancties Bottas en Leclerc tegemoet kunnen zien.
Erg zwak. Ik hoop dat een aantal landen nu direct de toestemming intrekt om daar een race te houden.G_Dragon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:23:
FIA tikt Leclerc en Bottas op vingers na verboden reisjes
[...]
Je maakt duidelijke afspraken en 2 rijders houden zich er niet aan maar krijgen slechts een waarschuwing.
De rijders hadden onmiddellijk in 2 weken verplichte quarantaine geplaatst moeten worden + elk teammember met wie ze sindsdien contact hebben gehad.
Er is toch nog geen besluit genomen officieel door FIA?Player1S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:28:
[...]
Erg zwak. Ik hoop dat een aantal landen nu direct de toestemming intrekt om daar een race te houden.
Je maakt duidelijke afspraken en 2 rijders houden zich er niet aan maar krijgen slechts een waarschuwing.
De rijders hadden onmiddellijk in 2 weken verplichte quarantaine geplaatst moeten worden + elk teammember met wie ze sindsdien contact hebben gehad.
Of heb ik dat helemaal gemist?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Bensimpel
Positieve meneer
Nouja Bottas heeft het nog netjes gedaan vind ik dan, lec mag vervangen worden voor een reserve driver dit weekend imho.G_Dragon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:23:
FIA tikt Leclerc en Bottas op vingers na verboden reisjes
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
Bensimpel
Positieve meneer
Bottas zat nog in de zelfde bubble, leclerc ging lekker foto's met random mensen maken. Groot verschil imho.Player1S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:28:
[...]
Erg zwak. Ik hoop dat een aantal landen nu direct de toestemming intrekt om daar een race te houden.
😆 - Denk ook eens om ;)
De officiele berichtgeving is dat Ferrari en Mercedes hierover gewaarschuwd zijn. Daarmee is de kous voorlopig af.Saffie_time schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Er is toch nog geen besluit genomen officieel door FIA?
Of heb ik dat helemaal gemist?
Punt is dat men geacht werd om in het hotel te blijven tijdens deze double headers. Dus er is geen verschil. Beide hebben die afspraak aan de spreekwoordelijke laars gelapt.Bensimpel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Bottas zat nog in de zelfde bubble, leclerc ging lekker foto's met random mensen maken. Groot verschil imho.
[ Voor 38% gewijzigd door Player1S op 10-07-2020 10:37 ]
McLaren boss Andreas Seidl has confirmed that it could be so wet on Saturday that there could be no running. Qualifying could be Sunday morning, if that doesn't work, today's FP2 could be the grid.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 10 juli 2020
FP2 gaat leuk worden dus!
Seidll: "We gathered information from the race director already, giving a kind of pre-warning that there is a risk that no session is happening tomorrow because of thunderstorms or heavy rain, if that would happen, there's a qualifying on Sunday morning..." (cont.)
Seidl: "...or worst case if that's not possible because the weather could still be bad FP2 would count as a qualifying result. That's something we need to monitor today and we need to figure out how we want to handle that."
[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 10-07-2020 10:37 ]
Inderdaad, afspraak is afspraak. F1 was hard op weg naar een faillissement. Er zijn stikte afspraken gemaakt met de diverse circuits/landen om toch te kunnen racen. Dat Bottas en Leclerc denken dat dit niet voor hun geldt is een kwalijke zaak. DSQ is de enige optie wil F1 geloofwaardig blijven.Player1S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:
[...]
De officiele berichtgeving is dat Ferrari en Mercedes hierover gewaarschuwd zijn. Daarmee is de kous voorlopig af.
[...]
Punt is dat men geacht werd om in het hotel te blijven tijdens deze double headers. Dus er is geen verschil. Beide hebben die afspraak aan de spreekwoordelijke laars gelapt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ferrari heeft in ieder geval een andere voorvleugel.
Maar... Bottas heeft volgens zeggen toestemming gevraagd en gerkregen.Erapaz schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:41:
[...]
Inderdaad, afspraak is afspraak. F1 was hard op weg naar een faillissement. Er zijn stikte afspraken gemaakt met de diverse circuits/landen om toch te kunnen racen. Dat Bottas en Leclerc denken dat dit niet voor hun geldt is een kwalijke zaak. DSQ is de enige optie wil F1 geloofwaardig blijven.
DSQ, haha. Geloof je het zelf? De F1 gaat niks doen "om het kampioenschap niet in gevaar te brengen".
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Maar dat kan helemaal niet, de afspraken zijn er niet voor niets. Wie heeft hij toestemming gevraagd? Zijn vriendin? Zijn moeder?Spotmatic schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:43:
[...]
Maar... Bottas heeft volgens zeggen toestemming gevraagd en gerkregen.
DSQ, haha. Geloof je het zelf? De F1 gaat niks doen "om het kampioenschap niet in gevaar te brengen".
Totaal ongeloofwaardig als ze mogen racen. Doe dan de volgende race met toeschouwers. F1 coureurs leven niet boven de wet en het is een slecht voorbeeld als ze zich we zo gedragen.
Toch ben ik altijd wel benieuwd hoe dit soort reacties waren wanneer Verstappen het had gedaan, vaak krijgt het dan ineens een totaal andere draaiPlayer1S schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:28:
[...]
Oh, en al enige tijd present, alleen de hele tijd op de achtergrond meegelezen, straks FP1 kijken (lang leve 3 schermen
Dan was ie ook een lulhannes die op de blaren had moeten zitten.FabianGTI schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Toch ben ik altijd wel benieuwd hoe dit soort reacties waren wanneer Verstappen het had gedaan, vaak krijgt het dan ineens een totaal andere draai
Het is gewoon weer eens ronduit schokkend dat de FIA/F1 weer zo over zich heen gaat lopen.
Is voor Ferrari al de 2e waarschuwing en we hebben verdomme nog maar 1 race gehad.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:10
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Lijkt me eerder dat het team een goed gesprek moet voeren met de coureurs.
Ik wil ook wel graag weer naar een concert en lekker in de moshpit rondhangen. Ik wil ook wel weer in een vol stadion mn cluppie aanmoedigen. Ik wil ook wel met mn kinderen naar een overvol pretpark en ze zien genieten.tweakduke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:50:
Persoonlijk kan ik me wel indenken dat Bottas even naar huis gaat en daarna weer terug naar het circuit. Maar het is wel een klap in het gezicht van je team. Die moeten evengoed in het hotel blijven en hebben een kleine wereld in die bubbel.
Lijkt me eerder dat het team een goed gesprek moet voeren met de coureurs.
Helaas kan dat momenteel door Covid niet.
We hebben deze afspraken gemaakt omdat elkaar te beschermen. Niet om elkaar te pesten. Niemand staat boven deze afspraken.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.