Piece together what could never be.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?giantgiantus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:00:
Door verhuizing over moeten stappen op kpn internet en tv. Wat is nu het slimst. Een abo bij formule1.com? Heb je dan ook ziggo commentaar en voorbeschowing?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Laten we eerst maar eens de Q morgen afwachten. Na een vrije training is er nog niet veel zinnigs over te zeggenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:34:
Ik vermoed dat we deze drie nog heel vaak gaan zien dit seizoen.
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hij remt met zijn rechtervoetWom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:
Al zolang dat Grosjean in de F1 zit heef hij wel iets met remmen gehad. Of hij klaagt er over of ze falen. Wat doet die man toch anders dan een ander? Kan echt geen toeval zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
alle snelste sectoren bij elkaar geplakt
zegt nog steeds niet alles, maar wel dat er snelheid in die Mclaren zit!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
GIO neemt nieuwe Control Electronics voor FP2.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Russel nog maar n halve seconde verwijderd van zijn q tijd in 2019. In barcelona waren ze ook al sneller dan tijdens de q in 2019 aldaar. Denk dat ze echt weer wat gevonden hebben. Hopelijk resulteert het ook in plaatsen en punten
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Volgens mij was dat vooral omdat de vorige "Open Wheel" auto waar hij inzat een F3 (volgens mij zelfs een FIA F3 auto, en geen "GP3") auto van Carlin was.Chiron schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:28:
Je kon Carlos Sainz ook al horen jubelen over de snelheid in de McLarenDie hebben echt een paar stappen gezet.
En dan is de stap wel enorm tussen F1 & F3.
Denk dat je hem verward met norris.Ryur schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Volgens mij was dat vooral omdat de vorige "Open Wheel" auto waar hij inzat een F3 (volgens mij zelfs een FIA F3 auto, en geen "GP3") auto van Carlin was.
En dan is de stap wel enorm tussen F1 & F3.
Sainz heeft ook nog met een Formule 3 auto getest op silverstone. Norris was alleen meer in beeld (as per usual)
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Een gevalletje 'PICNIC'Wom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:
Al zolang dat Grosjean in de F1 zit heef hij wel iets met remmen gehad. Of hij klaagt er over of ze falen. Wat doet die man toch anders dan een ander? Kan echt geen toeval zijn.
kevlar01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Een gevalletje 'PICNIC'
spoiler:Problem In Chair Not In Car
[ Voor 3% gewijzigd door Martin0 op 03-07-2020 13:44 ]
Martin0 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:44:
[...]
spoiler:Ah wij noemen dat in de IT wereld Layer 8, Probleem bevind zich tussen bureau en bureaustoel.
https://www.formula1.com/...2AxbdLyzUJCb2zwWTUpa.html
Ze hebben beide dezelfde test gedaan
Dus nee, ik heb ze niet verward.
(Norris heeft wel de test geregeld volgens mij, aangezien Carlin zijn "oude" team was)
https://www.gptoday.net/n...ouwen-het-tempo-rustig-opChristian Horner over Verstappen: "We bouwen het tempo rustig op"
Red Bull Racing bouwt het tempo rustig op dit weekend. Dat vertelde teambaas Christian Horner aan Sky Sports na afloop van de eerste vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Brit maakt zich vooralsnog geen zorgen. Op de onboardcamera's bij Max Verstappen was ook te zien dat hij vooral op de harde band reed en nog niet op volle snelheid voor een snelle tijd ging.
Toen Verstappen uiteindelijk op de zachte band reed spinde hij in de eerste bocht direct. Horner zegt hierover: "Het circuit is nog glad omdat er nauwelijks is gereden op dit circuit. Max was op zoek naar de limiet van de auto toen die uitbrak bij het uitkomen van de eerste bocht. Verder waren er geen problemen."
De Nederlander staat bekend om zijn goede feedback en daarover is Horner lovend: "Het is verbazingwekkend wat hij doet. Hij heeft tijdens de lockdown niet kunnen testen in een F1-wagen maar na één rondje gaf hij al hele specifiek feedback aan de engineers over de wagen."
Tempo opbouwen
Tevens zegt Horner dat Verstappen meteen op snelheid lag, maar het weekend wel opgebouwd wordt qua tempo: "Max Verstappen was meteen op snelheid in de eerste training, maar we bouwen het tempo rustig op. We konden ons programma afwerken en hadden geen problemen met de RB16, maar doordat het circuit glad is duurt het wat langer om de juiste setup te vinden."
Blijkbaar duurt het niet lang meer. 😉loekf2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:28:
[...]
Tijd dat Red Bull het DAS knopje omzet. Moet een koud kunstje voor Newey geweest zijn om dat in het schuurtje thuis in elkaar te hobbyen tijdens de lockdown.
Hierdoor heeft RBR dus nog geen protest ingediend bij de FIA, anders gooien ze hun eigen glazen in.
https://racingnews365.nl/...over-das-systeem-mercedes
"Het is verbazingwekkend wat hij doet. Hij heeft tijdens de lockdown niet kunnen testen in een F1-wagen maar na één rondje gaf hij al hele specifiek feedback aan de engineers over de wagen."
Well guy's, this one is not gonna cut it this season 🤡
Testing, one, two ...
Wellicht dat we het beter gaan zien afhankelijk van het weer natuurlijk.Snowdog schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:
Damn hele FP1 gemist, maja FP1 zegt normaal gesproken niet te veel, dus nog niet in paniek. Denk dat we aan het einde van FP2 wel iets beter gaan zien hoe de verhoudingen echt liggen
Echter zien we de daadwerkelijke verhoudingen pas aan het einde van Q3.
Dit spreekt dat weer tegen:DoubleDutch schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Blijkbaar duurt het niet lang meer. 😉
Hierdoor heeft RBR dus nog geen protest ingediend bij de FIA, anders gooien ze hun eigen glazen in.
https://racingnews365.nl/...over-das-systeem-mercedes
https://wtf1.com/post/red...legality-of-mercedes-das/
Ik moet leren lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 03-07-2020 14:18 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sPylvciTutnKJyIZHVkWCfFU.jpg?f=user_large)
Met vervolgens slechts een link naar de Ziggo recap van FP1

Yep, da's waar, maar goed, in tegenstelling tot FP1 gaan teams in FP2 meestal wat serieuzer aan de slag. Niet altijd, maar vaak wel. Aangezien dit de 1e race is kunnen er echter wellicht wat andere regels gelden. Zit er iig klaar voor, eindelijk weer eens F1 op de buis.Martin0 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Wellicht dat we het beter gaan zien afhankelijk van het weer natuurlijk.
Echter zien we de daadwerkelijke verhoudingen pas aan het einde van Q3.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:01
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat klinkt meer, zodat ze weten waar ze zelf aan moeten voldoen om het in te kunnen voeren. Wolff maakt zich dan ook niet druk:"Het is een gecompliceerd en erg slim systeem, natuurlijk willen we een verklaring van de FIA hierover", zei Red Bull-teambaas Christian Horner vrijdag op een persconferentie in Oostenrijk.
"Alles aan een Formule 1-auto moet worden goedgekeurd. We zijn benieuwd onder welk deel van de reglementen dit systeem valt", aldus de teambaas van Max Verstappen.
https://www.nu.nl/formule...das-systeem-mercedes.htmlToto Wolff, de teambaas van Mercedes, heeft begrip voor het feit dat Red Bull om opheldering vraagt. "Duidelijkheid is altijd goed. We hebben veel contact gehad met de FIA over dit onderwerp en denken dat we goed zitten."
De Oostenrijker hoopt wel dat de rivaal zijn protest op een goed moment indient. "We rijden hier de eerste race van het seizoen. Niemand zit erop te wachten dat er op zondag vlak voor de start een groot debat losbarst."
edit:
Ho ik zie dat het al is genoemd door andere bronnen, hopelijk stond in dit artikel nog iets nieuws
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 03-07-2020 14:36 ]
Erwin schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:15:
Op de website van het lokale suffertje zit de stemming er alweer goed in
[Afbeelding]
Met vervolgens slechts een link naar de Ziggo recap van FP1.

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Uiteraard is er helemaal niks mis met DAS als Newey het in de RB16 kan stoppen.tweakduke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:32:
RBR gaat nog wel opheldering (protest) aanvragen omtrent het DAS systeem van Mercedes
[...]
Dat klinkt meer, zodat ze weten waar ze zelf aan moeten voldoen om het in te kunnen voeren. Wolff maakt zich dan ook niet druk:
[...]
https://www.nu.nl/formule...das-systeem-mercedes.html
edit:
Ho ik zie dat het al is genoemd door andere bronnen, hopelijk stond in dit artikel nog iets nieuws
Maar ben ik de enige die het eigenlijk best surreëel vind, gewoon FP1 kijken? Het is een tijd geleden en er is nogal wat gebeurd in de wereld, en opeens rijdt de boel weer. Voelt gewoon wat onwennig.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, ligt aan jouDaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:39:
Maar ben ik de enige die het eigenlijk best surreëel vind, gewoon FP1 kijken? Het is een tijd geleden en er is nogal wat gebeurd in de wereld, en opeens rijdt de boel weer. Voelt gewoon wat onwennig.
Maar nee, ik heb er geen last van. Misschien komt het ook doordat ik Nascar volg en zij al een tijdje weer bezig zijn.
-
Het lijkt de NOS wel. Ook altijd net dat ene negatieve feitje uitvergroten.Erwin schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:15:
Op de website van het lokale suffertje zit de stemming er alweer goed in
[Afbeelding]
Met vervolgens slechts een link naar de Ziggo recap van FP1.
tweakduke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:32:
Dat klinkt meer, zodat ze weten waar ze zelf aan moeten voldoen om het in te kunnen voeren. Wolff maakt zich dan ook niet druk:
Ik lees toch wel wat angst in de zin van Toto.Toto Wolff, de teambaas van Mercedes, heeft begrip voor het feit dat Red Bull om opheldering vraagt. "Duidelijkheid is altijd goed. We hebben veel contact gehad met de FIA over dit onderwerp en denken dat we goed zitten."
De Oostenrijker hoopt wel dat de rivaal zijn protest op een goed moment indient. "We rijden hier de eerste race van het seizoen. Niemand zit erop te wachten dat er op zondag vlak voor de start een groot debat losbarst."
Als jij 100% zeker weet dat jou systeem legaal is, wat maakt het moment van beroep dan uit voor je. Als RB dit 5 minuten voor de start van de race doet, is het hun goed recht.
[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 03-07-2020 14:44 ]
Nee je bent niet de enige, er is inderdaad ontzettend veel gebeurd het afgelopen half jaar.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:39:
[...]
Uiteraard is er helemaal niks mis met DAS als Newey het in de RB16 kan stoppen.![]()
Alles was allemaal zo normaal en opeens zitten we in een compleet andere wereld.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat het altijd invloed heeft. Alleen nu wellicht wat minder. Als Red Bull bij wijze van zondag om 2 uur protest in dient kun je er vanuit gaan dat van 2 tot 3 de pitlane voor de Mercedes garage vol staat met pers. Dan kun je er als Mercedes nog zo zeker van zijn dat het legaal is, maar op het moment dat die klacht wordt ingedient heb je er alsnog een hoop (media) werk aan waardoor de focus niet meer ligt bij datgene waar je op dat moment mee bezig moet zijn.JPM85 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:43:
[...]
[...]
Ik lees toch wel wat angst in de zin van Toto.
Als jij 100% zeker weet dat jou systeem legaal is, wat maakt het moment van beroep dan uit voor je. Als RB dit 5 minuten voor de start van de race doet, is het hun goed recht.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, had het ook wel. Denk dat het zo bij FP2 wel weer wat normaler lijkt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:39:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Dat is ook precies waar ik op doel.RobertMe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:47:
[...]
Ik denk dat het altijd invloed heeft. Alleen nu wellicht wat minder. Als Red Bull bij wijze van zondag om 2 uur protest in dient kun je er vanuit gaan dat van 2 tot 3 de pitlane voor de Mercedes garage vol staat met pers. Dan kun je er als Mercedes nog zo zeker van zijn dat het legaal is, maar op het moment dat die klacht wordt ingedient heb je er alsnog een hoop (media) werk aan waardoor de focus niet meer ligt bij datgene waar je op dat moment mee bezig moet zijn.
Toto geen angst kent, lees ik niet in zijn woorden terug, daar lees ik wat jij schrijft.
Wat mij betreft een heel duidelijk spel wat er nu gespeelt gaat worden tussen RB & MB.
Zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat MB het gelijk in de 1e practice heeft gebruikt, zodat RB wel gelijk naar de FIA zal stappen i.p.v. wachten tot de race met het gebruik van DAS.
Net zoals Ferrari vorig jaar. (En renault met de remmen) NEE HOOR, HELEMAAL LEGAAL, ECHT WAAR!JPM85 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:43:
[...]
[...]
Ik lees toch wel wat angst in de zin van Toto.
Eeeeeeen toch niet!

Ik zou het doen!
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 03-07-2020 14:57 ]
Video of audio? Video: ja, audio: nee, nog steeds de F1 theme van Brian Tyler.G_Dragon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:56:
Hebben ze een nieuw intro voordat er een sessie begint?
YouTube: 2020 F1 Opening Titles!
deze kan ik gelukkig ook helemaal kijken (en luisteren)
vorige kon ik met een schuin oog alleen kijken
Vind het wel leuk gedaanRobertMe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:58:
[...]
Video of audio? Video: ja, audio: nee, nog steeds de F1 theme van Brian Tyler.
[YouTube: 2020 F1 Opening Titles!]
YouTube: 2020 F1 Opening Titles!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Jaloers! Moet nog tot half 5Spotmatic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:00:
Mijn werkdag zit erop, dus dat betekent dat ik... een biertje mag opentrekken en FP2 kijken. Woehoe!
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Werken? Wasda?Spotmatic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:00:
Mijn werkdag zit erop, dus dat betekent dat ik... een biertje mag opentrekken en FP2 kijken. Woehoe!
-
Geen biertje?Tomcat84 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:01:
Zo. Zes uur ‘s ochtends. Tijd voor ontbijt en FP2!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Oei denk dat ik dat inderdaad nog maar even niet doe haha
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik doe het gewoon onder werktijd op scherm nummer 4 ergensSpotmatic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:00:
#corona
#eigen kantoortje
Mercedes 2019 Racing point zit er lekker bij iig.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
alweer KVY
Leuke grasmaaier hoor die AT-01Ari Gold schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:12:
Weer Kvyat met een spin..
(toch leuk F1, we hebben een Mercedes W11 dark-side edition en een AT rondrijden, let the force be with us)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
precies hetzelfde als Verstappen, te wijd er in en rechtsvoor op de curb.
Kvyat spinde aan de buitenkant
Gaat Latifi nog een keer
[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 03-07-2020 15:17 ]
Nee.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:14:
Staat er eigenlijk weer die verraderlijke wind over het circuit? Daar lijkt het namelijk wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippocampus op 03-07-2020 15:17 ]
Accuweather:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:14:
Staat er eigenlijk weer die verraderlijke wind over het circuit? Daar lijkt het namelijk wel op.
Wind: W at 7 km/h
Wind Gusts: 17 km/h
Dat noemen wij matig (2-3 bft), valt wel mee denk ik.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:01
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
https://f1store.formula1....484336270+z-99-3665522032
De Stroll t-shirts zijn bijna uitverkocht !
Bewolkt met max 20 graden. Ja, dat is koude baan ja.tweakduke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:19:
Dan is eerder de baan koud en ze spinnen over het algemeen met de harde band.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik cancel m'n Stroll t-shirt bestelling meteen ;-)
PSN: xMaurice93
heeft pappa allemaal opgekocht om z'n zoon populair te laten lijken.loekf2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:20:
Voor mensen die nu al fan van Perez of Stroll worden:
RP?Maurice079 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:22:
Echt enorm benieuwd waar die RP's straks staan in de kwalificatie. Lijken er in elk geval best lekker bij te zitten.
<edit>
Oh, racing point, force india, whatever the fuck they are called.
[ Voor 14% gewijzigd door JeroenTheStig op 03-07-2020 15:25 ]
Heeft volgens mij wel een out lap gedaan, maar staat daarna (net als de Renaults) al binnen.
Dat terwijl Bottas wel zijn rondjes draait.
-
Ze hadden gewoon weinig ingekochtloekf2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:20:
Voor mensen die nu al fan van Perez of Stroll worden:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kan idd leuk worden, maar hangt of hoe goed ze de auto snappen, je kan een Chinese copy van een W10 maken rond je eigen chassis, maar kunnen ze hem ook afstellen.Maurice079 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:22:
Echt enorm benieuwd waar die RP's straks staan in de kwalificatie. Lijken er in elk geval best lekker bij te zitten.
Roze Pijlen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Racing Point?
Of zoals Christian Horner zegt: Force India.
Net alsof er een benzine-grasmaaier naast de normale motor meelooptSir_Lion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:22:
Motor van Bottas klonkt niet heel erg goed.
Roze Mercedes
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vanmorgen FP1 gekeken, al duurde het erg lang voordat de stream op gang kwam. Nu krijg ik FP2 gewoon niet opgestart. Ik blijf maar naar een draaiend wiel kijken om na een minuut of 2 een error met excuses te krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over het nog steeds ontbrekend van een Cast-optie... Dramatisch...
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.