Toon posts:

[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste
Acties:
  • 124.056 views

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 18:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik begrijp van Mercedes nog steeds niet dat ze Bottas voor Hamilton hebben gehouden ipv andersom. Als Bottas op 4.5 sec achter Hamilton had gezeten waren ze alsnog 1-2 geworden ipv 1 en 4. Als ik (en anderen) dat kan verzinnen, dan moet dat bij zo'n raceteam toch peanuts zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
zonoskar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
Ik begrijp van Mercedes nog steeds niet dat ze Bottas voor Hamilton hebben gehouden ipv andersom. Als Bottas op 4.5 sec achter Hamilton had gezeten waren ze alsnog 1-2 geworden ipv 1 en 4. Als ik (en anderen) dat kan verzinnen, dan moet dat bij zo'n raceteam toch peanuts zijn?
Dat verbaast mij dus ook. Enige wat ik kan verzinnen is dat het ego van Bottas daar te groot voor is geworden en/of dat Bottas zijn team/teamgenoot niet vertrouwt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erapaz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:40:
Ik geloof niet zoveel van de problemen van Mercedes. Ze hebben er een handje van om op de radio te roepen dat ze problemen hebben om de concurrentie zand in de ogen te strooien. Daarnaast was het een mooie smoes om Hamilton Bottas niet te laten aanvallen.
Perez en Russell (klantenteams bij Mercedes dus) vielen uit met vergelijkbare problemen, sensoren die kritiek stonden bij Mercedes en je geloof niet dat er problemen zijn met de versnellingsbak?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Het is in ieder geval gejat van Volkswagen... :+
[Afbeelding]
Die het weer gejat hebben van Opel :+

https://www.autoevolution...-photo-gallery-97660.html

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je bedoelt dat ze teamorders hadden moeten geven en BOT de rest af had moeten houden? Volgens mij is de Red Bull Ring / A1 Ring wel vaker onderdeel van een teamorder controverse. Mercedes is wat dat betreft meer een team dat het racen aan het racen overlaat en niet zozeer teamorders uitdeelt, tenzij het echt moet.

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2020 09:45]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Dat verbaast mij dus ook. Enige wat ik kan verzinnen is dat het ego van Bottas daar te groot voor is geworden en/of dat Bottas zijn team/teamgenoot niet vertrouwt.
Bottas is al een keer teveel op die manier een oor aangenaaid door het team. Die kiest nu eens voor zichzelf.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Perez en Russell (klantenteams bij Mercedes dus) vielen uit met vergelijkbare problemen, sensoren die kritiek stonden bij Mercedes en je geloof niet dat er problemen zijn met de versnellingsbak?
Williams neemt alleen motoren af van Mercedes, en niet de versnellingsbak. Russell kan dus niet hetzelfde issue met de versnellingsbak hebben gehad simpelweg omdat die een andere versnellingsbak achterin had liggen.

En daarnaast was het Stroll die is uitgevallen, niet Perez

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

En Bottas had zelf problemen met de auto. Waarom zou hij moeten riskeren dat iemand van een ander team hem aantikt als hij moet gaan verdedigen om HAM te helpen? Groot gelijk van BOT. Hamilton mag zijn eigen boontjes doppen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
En ik dacht juist het omgekeerde "Bottas, trap op de rem en druk Hamilton naar achteren". Alleen keek ik toen nog eens goed "huh? Hangt daar nu de finishvlag uit? Is het al afgelopen?". Als Bottas Hamilton wil verslaan in het WDC was dit echt een uitgelezen kans om extra punten binnen te halen. En Hamilton heeft ook al bewezen niet vies te zijn van dat soort spelletjes, gezien Abu Dhabi 2016 waar die Rosberg ook ophield in de hoop dat die ingehaald zou worden en daardoor net niet voldoende punten binnen zou halen om WDC te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Patrick schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Bottas is al een keer teveel op die manier een oor aangenaaid door het team. Die kiest nu eens voor zichzelf.
De vraag is of de order uberhaupt geweest is toch?

Maar misschien vertrouwt het team er ook niet op dat Hamilton zich aan de afspraak houdt (<5s) of denken ze dat ie op eigen kracht toch wel wint. Of het maakt ze daadwerkelijk geen zak uit of Bottas of Hamilton wereldkampioen wordt. Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Beeld je nu eens in dat jij zelf in die auto zou zitten, ipv Valtteri, en dat je Hamilton voor zou moeten laten. Waarom zou je?

Ik zou ze laten racen, dat is wat het publiek ook wil zien. Hij is tot 0,5s gekomen, maar een echte inhaalpoging is er niet geweest(ook door SC’s uiteraard).
Bottas heeft gewoon sterk gereden dit weekend.
Een getergde Hamilton is iets waar ik volgende week naar uitkijk. Ik denk dat hij volgend weekend er bovenop zit, net als Max.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:50:
Williams neemt alleen motoren af van Mercedes, en niet de versnellingsbak. Russell kan dus niet hetzelfde issue met de versnellingsbak hebben gehad simpelweg omdat die een andere versnellingsbak achterin had liggen.
Ah ja, dat is waar ook, glad vergeten.
En daarnaast was het Stroll die is uitgevallen, niet Perez
Ah, ik dacht dat het Perez was :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

kevlar01 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:56:
Beeld je nu eens in dat jij zelf in die auto zou zitten, ipv Valtteri, en dat je Hamilton voor zou moeten laten. Waarom zou je?
Met de wetenschap dat Hamilton 5s penalty heeft is alleen de vraag of Bottas binnen die 5s had kunnen blijven. Als ie daar geen vertrouwen in had, ja dan zou ik Ham ook niet voorbij laten. Maar anders is het goed voor het team, dus goed voor Bottas. Maar goed, ik zie ze ook liever gewoon racen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Ah ja, dat is waar ook, glad vergeten.

[...]
Ah, ik dacht dat het Perez was :)
Perez had juist veel later nog die +5s gekregen voor speeding in the pitlane.

Blijft toch echt frappant. Elke keer dat ze met een SC door de pitlane gaan is er wel iemand die te hard rijd. Je zou toch denken dat zowel de coureur als de race engineer dat intussen toch moeten weten en er goed op letten.

Zou Bernd Mayländer ook een pit limiter in de SC hebben? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:03:
Zou Bernd Mayländer ook een pit limiter in de SC hebben? :+
Heet dat dan niet cruise control? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik vond het een prima uitslag zo en uiteraard jammer voor Max, maar Red Bull ligt nog op 0.5 sec. en dat wordt het hem dus niet dit jaar. Dus laat Bottas lekker vechten voor het wk anders kun je nu beter gelijk diie beker aan Hamilton geven en het seizoen afsluiten. Scheelt ook een hoop geld en saai wk.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:04:
[...]
Heet dat dan niet cruise control? :+
True too. Gezien die volgens mij met draaiende motor klaar staat kan die die elke sessie wel even opnieuw instellen onder de preset :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

aveenhuysen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:05:
Ik vond het een prima uitslag zo en uiteraard jammer voor Max, maar Red Bull ligt nog op 0.5 sec. en dat wordt het hem dus niet dit jaar. Dus laat Bottas lekker vechten voor het wk anders kun je nu beter gelijk diie beker aan Hamilton geven en het seizoen afsluiten. Scheelt ook een hoop geld en saai wk.
In de kwali ja, maar in de race zaten ze er heel aardig bij vond ik. Aangezien RBR altijd wat extra tijd nodig heeft om de setup goed te krijgen aan het begin van het seizoen, denk ik dat ze er qua snelheid goed bij zitten. Nu is het alleen even de vraag hoe het zit met reliability. Het is een zure start, maar als Bottas 'm volgende week in de grindbak parkeert en Max wint, is het al een hele andere situatie.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:51

_Apache_

For life.

RenaldoN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Dus omdat je 1 race uitvalt ga je nooit meer kunnen winnen ? Ook de andere kunnen nog een race uitvallen hoor. Als we zo blijven praten. Fortuna wint zijn eerste wedstrijd met 6-0 dus de rest gaat nooit meer kampioen worden
Opzich met je eens, maar er zijn wel minder races dit jaar (exacte aantal nog onbekend, FIA spreekt van 15-18 stuks). Met in een normaal seizoen 21 stuks.

Deze achterstand is dus relatief groter dan in een ander seizoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 13:37
Zou het debacle van Ferrari zo simpel zijn als:

Vorig jaar (door valsspelen) een extreem sterke motor, maar een (verkeerd) downforce concept waardoor ze in langzame bochten heel veel moesten inleveren. Ze dachten weg te kunnen komen met die motor, dus dachten ze heel simpel meer downforce toe te voegen waardoor ze een iets kleinere voorsprong hebben op de rechte stukken maar dat goedmaken in de langzame bochten en hoppa.

Nu ze door de mand zijn gevallen hebben ze tijd en geld gestoken in een verkeerd concept auto, die niet meer gebruik kan maken van de extra pk's. Resultaat: inderdaad wat sneller in de langzame bochten, voor de rest compleet ruk en de komende twee seizoenen niet te redden als ze geen nieuw concept auto brengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-03 14:52

Beaves

Usque ad Finem

Nieuw concept auto is toch niet mogelijk? De ontwikkeling van zowel de auto als de PU zijn bijna stilgelegd door de FIA. Alleen door de aangepaste regelgeving inzake de achterkant van de auto/vloer mogen de teams aanpassingen doorvoeren als ik me niet vergis

[Voor 4% gewijzigd door Beaves op 06-07-2020 10:20]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:51

_Apache_

For life.

Wat was er nou uiteindelijk aan de hand met de wagen van VER? Opeens in Anti-stall geschoten, en hij kreeg hem er niet meer uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Franco10 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:18:
Zou het debacle van Ferrari zo simpel zijn als:

Vorig jaar (door valsspelen) een extreem sterke motor, maar een (verkeerd) downforce concept waardoor ze in langzame bochten heel veel moesten inleveren. Ze dachten weg te kunnen komen met die motor, dus dachten ze heel simpel meer downforce toe te voegen waardoor ze een iets kleinere voorsprong hebben op de rechte stukken maar dat goedmaken in de langzame bochten en hoppa.

Nu ze door de mand zijn gevallen hebben ze tijd en geld gestoken in een verkeerd concept auto, die niet meer gebruik kan maken van de extra pk's. Resultaat: inderdaad wat sneller in de langzame bochten, voor de rest compleet ruk en de komende twee seizoenen niet te redden als ze geen nieuw concept auto brengen.
Nou, het ligt m.i. iets anders.
Overdaad aan power, dus kunnen ze ook relatief meer vleugel zetten, dus ook vrij simpel de bochten door.

Nu power weg, dus langzamer op de rechte stukken, dus moet er ook downforce af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Het zou wel een beetje lullig zijn om Bottas meteen de eerste race plaats te laten maken voor Hamilton. Dat hebben ze vorig jaar ook niet gedaan. Als Bottas volgende week weer op eigen kracht wint dan weet Hamilton wat hem te doen staat. Wat dat betreft ben ik blij dat Mercedes er niet voor kiest om zo vroeg in het seizoen al met teamorders te komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 6 juli 2020 @ 02:26:
[...]

Nouja, RB is dan ook niet het team dat inzet op een 2e plek. Ze gingen vooral voor het kampioenschap. Dat valt mij dan ook meer tegen. Ik denk dat ze Ferrari ook wel voor moeten kunnen blijven, maarja, met ALB weet je het nooit. Vergeet echter niet dat ALB niet de laatste updates had ik kwali, VER wel. Zou eventueel in zijn voordeel kunnen spreken (ware het niet dat RB het dit jaar niet echt beter deed dan vorig jaar).
Het scheelt wel miljoenen in prijzengeld voor ontwikkeling, die 2e plek. En volgens mij ook wel behoorlijk wat aanzien, het is op Sky toch altijd Mercedes en Ferrari als top teams waar RBR af en toe mee doet voor een racewinst. Als het zelfs nu niet lukt om tweede te worden denk ik dat het ook het moraal best wel raakt.
DarkFire1985 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:12:
[...]

Wel had Max problemen met de balans tijdens de Q waardoor er vast meer snelheid in zit. Ook was hij in Q2 sneller op mediums dan Ferrari op hun softs.
Nee ik zie Ferrari niet opeens voorin meestrijden tenzij ze wel zo'n bijzondere update hebben.
RBR lijkt vooralsnog duidelijk achter Mercedes te staan maar voor de rest. Belangrijkste nu is de betrouwbaarheid.
Ferrari reed nu nog met de Barcelona auto en zou in Hongarije met een grote update komen naar aanleiding van de tests (waar RBR en Mercedes al met een nieuw pakket reden). Ik sluit niet uit dat ze er dan weer beter bij zitten.
Lekker Ventje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:35:
[...]

Jij gaat er vanuit dat Vettel ook weer top wordt? Als Max elke race voor Leclerc eindigt en Albon geen onbezonnen dingen doet dan blijft hij Vettel voor en kan RBR Ferrari voorblijven. Het is ook maar de vraag of Ferrari in de buurt van het podium gekomen zou zijn zonder al die uitvallers, ik zie een update daar niet meteen verandering in brengen.
Als de auto weer beter werkt sluit ik het niet uit. Hij heeft niet echt meer iets te verliezen en kan het sturen toch niet helemaal verleerd zijn? Rekenen op een falende Vettel lijkt mij een risico.

Het is allemaal nog een beetje als als. Maar in een potentieel kort seizoen is dit een heel slecht uitgangspunt, zeker als ze not ergens een uitvalbeurt hebben. Gisteren was echt een enorm slechte dag voor Red Bull.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
Bansheeben schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:10:
[...]

In de kwali ja, maar in de race zaten ze er heel aardig bij vond ik. Aangezien RBR altijd wat extra tijd nodig heeft om de setup goed te krijgen aan het begin van het seizoen, denk ik dat ze er qua snelheid goed bij zitten. Nu is het alleen even de vraag hoe het zit met reliability. Het is een zure start, maar als Bottas 'm volgende week in de grindbak parkeert en Max wint, is het al een hele andere situatie.
Laten we hopen dat de 2de race Max heel blijft en er bij blijft en dat het seizoen spannend blijft tot de laatste ronde in de laatste race.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • +3Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 16:22
niet voor dit topic, maar is wel het Oostenrijk topic :+

In de auto van Russel
Kunnen we misschien gelijk zien hoe ''goed'' Latifi nou is

[Voor 24% gewijzigd door basvn op 06-07-2020 10:38]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

_Apache_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:22:
Wat was er nou uiteindelijk aan de hand met de wagen van VER? Opeens in Anti-stall geschoten, en hij kreeg hem er niet meer uit?
Voor zover ik begreep is dat Max de auto in een bepaalde stand moest zetten en meteen nadat hij dat gedaan had sloeg de auto af. En hij kreeg hem ook niet meer terug in de stand die het wel deed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

zonoskar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Voor zover ik begreep is dat Max de auto in een bepaalde stand moest zetten en meteen nadat hij dat gedaan had sloeg de auto af. En hij kreeg hem ook niet meer terug in de stand die het wel deed.
Vlak voordat hij in anti-stall ging moest hij een motorsetting wijzigen. Daarna viel de wagen stil en kreeg hij hem met geen mogelijkheid meer in een andere setting. Het is wel te horen in het filmpje met de boardradio erbij.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zonoskar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:34:
De software zette de auto in anti-stall, maar kwam daar niet meer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Beaves schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:20:
Nieuw concept auto is toch niet mogelijk? De ontwikkeling van zowel de auto als de PU zijn bijna stilgelegd door de FIA. Alleen door de aangepaste regelgeving inzake de achterkant van de auto/vloer mogen de teams aanpassingen doorvoeren als ik me niet vergis
Auto development is niet bevroren, alleen chassis development (met uitzondering voor McLaren omdat die naar Mercedes motoren switchen). Aero development zijn ze volledig vrij in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:02

Kasai

Legendary

aveenhuysen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:05:
Ik kan me dus niet voorstellen dat RBR iets langzamer is dan de kwalificatie van vorig jaar, hopelijk hebben ze dit probleem verholpen volgende race en krijgen we een veel beter beeld wat het verschil is.

Atlas#22744

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:57

BM

Moderator Spielerij
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Auto development is niet bevroren, alleen chassis development (met uitzondering voor McLaren omdat die naar Mercedes motoren switchen). Aero development zijn ze volledig vrij in.
Volgens mij gaat het op token-basis, dus ieder team kan voor x-tokens upgrades doorvoeren. Alleen is McLaren er daar al een aantal van kwijt puur om de Mercedes motor kwijt te kunnen.

Dat is iig zoals ik het begrepen heb, maar corrigeer vooral als ik er naast zit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eMCee®
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 02:26
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Niet helemaal waar, aero is helemaal vrij inderdaad, chassis mag ook gewijzigd worden maar hiervoor geeft de FIA tokens uit.
McLaren heeft deze tokens bijna allemaal al nodig voor alleen de motorwijziging.
De andere teams kunnen wel degelijk nog met een flink gewijzigd chassis op de proppen komen.

De enige harde afspraak is dat de basis hetzelfde blijft, de monocoque in dit geval.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Krankenhausen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Het scheelt wel miljoenen in prijzengeld voor ontwikkeling, die 2e plek. En volgens mij ook wel behoorlijk wat aanzien, het is op Sky toch altijd Mercedes en Ferrari als top teams waar RBR af en toe mee doet voor een racewinst. Als het zelfs nu niet lukt om tweede te worden denk ik dat het ook het moraal best wel raakt.
RBR zou mijn inziens nu ook 2e team moeten zijn want FER heeft de zaak gewoon geflest vorig jaar. Alle resultaten zijn blijven staan, prijzengeld misgelopen. LEC heeft meer poles op zijn naam dan VER daardoor. Nu gaan we analyseren bij Sky en weet ik veel waar tussen de pole lap van LEC vorig jaar en nu :z :Z Dat kun je gewoon samenvatten met; er waren zaken niet in de haak, we weten niet wat maar schijnheiligheid ten top vanuit de FIA want alles is in de doofpot gestopt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
BM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Volgens mij gaat het op token-basis, dus ieder team kan voor x-tokens upgrades doorvoeren. Alleen is McLaren er daar al een aantal van kwijt puur om de Mercedes motor kwijt te kunnen.

Dat is iig zoals ik het begrepen heb, maar corrigeer vooral als ik er naast zit :)
eMCee® schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Niet helemaal waar, aero is helemaal vrij inderdaad, chassis mag ook gewijzigd worden maar hiervoor geeft de FIA tokens uit.
McLaren heeft deze tokens bijna allemaal al nodig voor alleen de motorwijziging.
De andere teams kunnen wel degelijk nog met een flink gewijzigd chassis op de proppen komen.

De enige harde afspraak is dat de basis hetzelfde blijft, de monocoque in dit geval.
Dank. Dat van het token systeem wist ik niet. Ik dacht dat chassis helemaal bevroren was met vrijstelling voor McLaren.

Wellicht dat er meerdere 'iteraties' van de regels zijn geweest en helemaal bevriezen de eerste versie was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:37:
[...]

[...]

Dank. Dat van het token systeem wist ik niet. Ik dacht dat chassis helemaal bevroren was met vrijstelling voor McLaren.

Wellicht dat er meerdere 'iteraties' van de regels zijn geweest en helemaal bevriezen de eerste versie was?
Er zijn verschillende regels voor wat in 2020 en 2021 aangepast mag worden, inclusief tokens en alles :)

Gearbox en remmen zijn bijvoorbeeld nu bevoren voor de komende 2 seizoenen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-03 14:52

Beaves

Usque ad Finem

Bedankt voor de duidelijkheid, het wordt er niet makkelijker op ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +8Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 06:57

BM

Moderator Spielerij
YakuzA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:40:
[...]
Arme mensen bij Haas _O-

Xbox
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik verwacht nu ook een andere strategie van Mercedes, denk dat ze met de gele sloffen gaan starten. 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:11:
[...]

De spec gearbox die er nu in zit moeten ze de komende 1,5 jaar mee rijden toch?
Dat is toch 1 van de onderdelen die nu gehomologeerd werd bij de 1e race?
Volgens mij was de versnellingsbak specifiek uitgezonderd omdat RBR en Ferrari het wenste te kopiëren voor aerodynamische gewin. Dat moet ik alleen opzoeken. Of ze dat ook willen als je auto elke race zomaar uit kan vallen. :P

[Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2020 11:51]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 26-03 10:09
heeft mercedes DAS gebruikt tijdens de race??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Brik schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:51:
Ja. Volgens Doornbos verkeerd om :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Aangezien het nieuwe topic nog niet open is, dan maar hier. Dit kan interessant worden:

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja, in ieder geval onder de 5000 SC's. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
Valteri werd er in ieder geval op gewezen dat hij het moest gebruiken tijdens de safety car.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• basvn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Wel zorgelijk vind ik het aantal SC's dat ze tegenwoordig inzetten. Voor de sport zou het goed zijn dat ding weer af te schaffen.

Hij wordt nu gewoon veel te snel ingezet. Zorg er liever voor dat gevaren snel opgeruimd kunnen worden en dat dat meestal gewoon onder een gele vlag kan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:13
Typisch amerikaans gegeven, ginder wordt voor elke scheet die SC uitgehaald. Zorgt ook voor een kunstmatige vorm van spanning door alles weer bij elkaar te brengen. En dan nog het FIA trauma van de dood van Bianchi zeker zal ook wel meespelen om die zo snel uit te roepen. Vond dat ze gisteren ook wel voor die pannes van Russell en Magnussen een VSC hadden kunnen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:02:
Wel zorgelijk vind ik het aantal SC's dat ze tegenwoordig inzetten. Voor de sport zou het goed zijn dat ding weer af te schaffen.

Hij wordt nu gewoon veel te snel ingezet. Zorg er liever voor dat gevaren snel opgeruimd kunnen worden en dat dat meestal gewoon onder een gele vlag kan.
Niet helemaal mee eens. Als die er gisteren niet waren geweest had Bottas met 3 rondjes voorsprong gewonnen. De SC maakten dat het veld bij elkaar bleef, zodat er nog ingehaald kon worden en het spannend werd tot het einde... anders had ook de 5 sec penalty van Hamilton bijv geen gevolgen gehad..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoeveel scs waren het nou helemaal? 3?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:02:

Half eens.

Magnussen had onder VSC gekund. Ja, het was in vuurlinie, maar wel ver van circuit af, dus met goed handhaven VSC kan er niet veel gebeuren (ja ok, Grosjean met kapotte remmen, maar dat kan ook onder SC gebeuren).

Kimi moesten ze met tractor van het circuit afhalen, waarbij hij dan "te lang" was doorgereden en juist van "doorschieten" terug het circuit was over gestoken en daardoor onbereikbaar stond en daardoor een tractor helemaal over het circuit moest. Russell stond ook kort op circuit waardoor je alweer met een tractor of iets vrijwel op het circuit staat. Daar vond ik de SC dan ook terecht.

Albon is denk ik niet in beeld geweest? Dus geen idee waar die uiteindelijk had geparkeerd.

An zich vind ik het zelf goed dat als ze met een tractor het circuit op moeten dat er een SC komt. Maar als de auto al verder van het circuit af staat en de tractor dus ook niet in de buurt van het circuit hoeft te komen zou een VSC onder normale omstandigheden voldoende moeten zijn. (Onder normale omstandigheden, omdat bv in regen weer helemaal anders is en er grote risico is op "slippertjes". Zie bv ook die wat oudere GP in Brazilië waar de een na de ander in dezelfde bocht (3? einde esses) eraf spint en de marshals weg moeten springen en thank god niemand een tractor raakt).

En voordeel van SC is natuurlijk ook dat het het veld weer bij elkaar duwt waardoor er door gewerkt kan worden. Als het een VSC is blijft het veld gespreid en maakt het ook weer moeilijker om op/langs het circuit te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Goofyduck384 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Niet helemaal mee eens. Als die er gisteren niet waren geweest had Bottas met 3 rondjes voorsprong gewonnen. De SC maakten dat het veld bij elkaar bleef, zodat er nog ingehaald kon worden en het spannend werd tot het einde... anders had ook de 5 sec penalty van Hamilton bijv geen gevolgen gehad..
Dat bedoel ik dus. De wedtrijd is in feite compleet verpest door de SC's.

Of je het Mercedes nou wel of niet gunt om de rest op een paar rondjes te zetten doet er niet toe. Als je dat niet leuk vind, spreek dan van te voren af dat je in ronde 50 5 rondjes rustig aan gaat rijden en iedereen dan weer op elkaars bumper komt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-03 14:38
Maar Lafiti bijna punten in zijn 1ste race!

Vorig jaar was de 11de plek van Russel zijn beste resultaat in het seizoen.
Die komt er wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Niet online
Mef schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:10:
Typisch amerikaans gegeven, ginder wordt voor elke scheet die SC uitgehaald. Zorgt ook voor een kunstmatige vorm van spanning door alles weer bij elkaar te brengen. En dan nog het FIA trauma van de dood van Bianchi zeker zal ook wel meespelen om die zo snel uit te roepen. Vond dat ze gisteren ook wel voor die pannes van Russell en Magnussen een VSC hadden kunnen doen.
Heb het idee dat coureurs weinig hebben geleerd van het Bianchi voorval en nog steeds maar volle bak doorgassen in de hoop dat het ze geen straf oplevert. Alles voor die paar seconden winst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

Bartske

Valar Morghulis

Joostje123 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:17:

Die komt er wel!
Nog maar 1 extra uitvaller en hij heeft ook punten :+

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe

Die komt er wel!
Maar Russell reed bijna in de punten in een race met 4(?) 7 uitvallers (Hockenheim), Latifi had daarvoor 9 uitvallers nodig.

spoiler:
Overigens finishte Russell ook "bijna" in de punten doordat de Alfa's beiden een time penalty of DSQ kregen. Weet niet meer precies wat, was in ieder geval een straf voor iets in afstelling koppeling wat ze voordeel bij de start op kon leveren.

Edit:
7 DNFs en 6 NCs in Hockenheim. Ik meen dat Crofty het met maar 6 uitvallers al had over "nu al 2 meer dan in Hockenheim vorig jaar, en dat waren de meeste van het hele seizoen".

[Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 06-07-2020 12:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JB schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Ja. Volgens Doornbos verkeerd om :+
nou ik dacht tijdens de safety-car hetzelfde als Doornbos... zag er niet zo logisch uit....
care to explain?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

P.O. Box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:22:
[...]

nou ik dacht tijdens de safety-car hetzelfde als Doornbos... zag er niet zo logisch uit....
care to explain?
Geen idee hoe de camber werkt in kader van duwen/trekken. Zou me niets verbazen als BOT het zelf gewoon niet snapt. Ook geen idee of het nu echt helpt. Wel denk ik dat HAM (en ook Max) daardoor altijd net beter zijn om dit soort dingen uit te nutten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:01
P.O. Box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:22:
[...]

care to explain?
Uit de boordradio instructies aan Bottas begreep ik dat ze daardoor warmer worden. Wellicht stukje extra slijtage op de koop nemen in ruil voor warmere banden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Uit de boordradio instructies aan Bottas begreep ik dat ze daardoor warmer worden. Wellicht stukje extra slijtage op de koop nemen in ruil voor warmere banden.
Ja maar warmer worden ze door meer wrijving te creëren... als je dan tijdens de SC op het rechte stuk je banden juist rechter zet, heb je dus minder wrijving. En dat leek te gebeuren. (trekken = rechter, duwen is meer "toe")

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Die komt er wel!
Lol, laatste blijft laatste, volgende keer hopen op nog 1 extra uitvaller :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:01
P.O. Box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Ja maar warmer worden ze door meer wrijving te creëren... als je dan tijdens de SC op het rechte stuk je banden juist rechter zet, heb je dus minder wrijving. En dat leek te gebeuren. (trekken = rechter, duwen is meer "toe")
Mja, klinkt logisch. Maar neem toch aan dat ze het hem wel vertellen als hij het verkeerd doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
Over het SC/VSC verhaal.

Waarom niet gewoon altijd een VSC, maar met verschillende standen. Dus bijvoorbeeld de normale en eentje met max 80kmh of max 40% van de snelheid. Dat is net zo veilig als een SC maar heb je niet het probleem van het bij elkaar halen van het veld.

Het slaat eigenlijk toch nergens op dat zo'n SC daar rond rijd voor de veiligheid maar gelapte auto's soms op hoge snelheid er voorbij mogen om te unlappen. Dan is het hele idee van veiligheid toch weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Unlappen doen ze pas als alles klaar/veilig is volgens mij

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

winwiz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:35:
Unlappen doen ze pas als alles klaar/veilig is volgens mij
Nee, dan gaan ze weer racen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Tja ik blijf de herstarts na een SC toch wel leuk om te zien

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:41:
[...]
Nee, dan gaan ze weer racen. ;)
Ja duh.. eerst unlappen, daarna racen ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:14
SnowDude schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:41:
Tja ik blijf de herstarts na een SC toch wel leuk om te zien
SCs geven de race vaak wel een hele andere dynamiek, waardoor een soms aardig ingesukkelde race weer tot leven komt. Het kan wel eens zuur zijn als een coureur die je het gunt net flink wordt benadeeld door die safety car.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

winwiz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:42:
Ja duh.. eerst unlappen, daarna racen ;)
Unlappen is gewoon tijdens SC, Zou je na het unlappen direct weer gaan racen, krijgt de achterligger direct een blauwe vlag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Unlappen is gewoon tijdens SC, Zou je na het unlappen direct weer gaan racen, krijgt de achterligger direct een blauwe vlag.
Het is tijdens de SC maar na dat een chrash is opgeruimd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P.O. Box schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Gedachtespinsel, maar misschien dat bij lagere snelheden juist het contactoppervlak vergroot wordt?
Beetje a la die achterbanden bij drag races, die 'uitrekken' bij hogere snelheden.

Misschien dat de combinatie lagere snelheid + weaven + DAS ook tot hogere temperaturen leidt? Of de temperatuur gelijkmatiger over de band verdeelt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Nu online
Zo lang we niet de volledige wiel geometrie weten kunnen we nooit zeggen in welke stand de banden de meeste vrijwing hadden.

Misschien is het wel om de temperatuur beter te verdelen over het loopvlak

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Geen idee hoe de camber werkt in kader van duwen/trekken. Zou me niets verbazen als BOT het zelf gewoon niet snapt. Ook geen idee of het nu echt helpt. Wel denk ik dat HAM (en ook Max) daardoor altijd net beter zijn om dit soort dingen uit te nutten.
het idee is dat je constant zit te trekken en dan weer te duwen. de wrijving die dat in he stuurhuis oplevert wordt via de stuurstangen en de velgen weer aan de banden doorgegeven waardoor deze dus beter op temperatuur blijven.

een versterkend effect is dat de hierdoor oververhit rakende coureur via de warmte van zijn handen (en algehele lichaam) ook nog wat extra temperatuur (via handschoenen en stuur) ditzelfde traject in stuurt.

D.A.S. Driver Assisted Scorching System.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
LoeWn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:32:
Over het SC/VSC verhaal.

Waarom niet gewoon altijd een VSC, maar met verschillende standen. Dus bijvoorbeeld de normale en eentje met max 80kmh of max 40% van de snelheid. Dat is net zo veilig als een SC maar heb je niet het probleem van het bij elkaar halen van het veld.

Het slaat eigenlijk toch nergens op dat zo'n SC daar rond rijd voor de veiligheid maar gelapte auto's soms op hoge snelheid er voorbij mogen om te unlappen. Dan is het hele idee van veiligheid toch weg.
Als de baan vol rotzooi ligt dat door de marshals opgeruimd moet worden schiet dat ook weer niet op. Dan heb je nog steeds langsrijdende auto's waarbij er dus niemand over het circuit kan lopen (laat staan tractoren). Bij de SC heb je dan het voordeel dat je iedereen bij elkaar hebt en als de trein langs is kun je een minuut of twee ongehinderd werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:14
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Niet genoeg om als excuus te dienen om niet te mogen racen nee. Ook hadden ze een swap kunnen doen. Maar goed voor het kampioenschap is deze uitslag beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Als de baan vol rotzooi ligt dat door de marshals opgeruimd moet worden schiet dat ook weer niet op. Dan heb je nog steeds langsrijdende auto's waarbij er dus niemand over het circuit kan lopen (laat staan tractoren). Bij de SC heb je dan het voordeel dat je iedereen bij elkaar hebt en als de trein langs is kun je een minuut of twee ongehinderd werken.
Dat is oprecht wel een goed argument. Zo heb ik het nooit bekeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eMCee®
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 02:26
YakuzA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Er zijn verschillende regels voor wat in 2020 en 2021 aangepast mag worden, inclusief tokens en alles :)

In principe klopt dit, er is nog alleen 1 maar; Als het om betrouwbaarheid c.q. veiligheid gaat (zoals bijvoorbeeld bij de remmen van Haas op het moment) mag het één en ander wel aangepast worden.
Ga er dan ook maar vanuit dat er nog wel wat updates van remmen en versnellingsbakken aankomen onder het mom van betrouwbaarheid.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als jaren terug toen de motorenontwikkeling bevroren waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:13:
Dat bedoel ik dus. De wedtrijd is in feite compleet verpest door de SC's.

Of je het Mercedes nou wel of niet gunt om de rest op een paar rondjes te zetten doet er niet toe. Als je dat niet leuk vind, spreek dan van te voren af dat je in ronde 50 5 rondjes rustig aan gaat rijden en iedereen dan weer op elkaars bumper komt.
Volgens mij gaat het in de F1 racerij om wie het snelste de raceafstand aflegt in een zo kort mogelijke tijd en niet wie het meest solidair is naar de rest van het veld, waar anderen dan net zo goed misbruik van kunnen maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:21
Wom schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:07:
Jongens, Vettel gaat hem gewoon winnen hoor.
Punten met de Ferrari telt ook als een overwinning, niet? :/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
Wom schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Punten met de Ferrari telt ook als een overwinning, niet? :/
FWIW: Leclerc heeft wel aangegeven dat zijn 2e plek als een overwinning voelde.. Hoe Vettel daarin staat, weet ik niet. Maar ben bang dat hij niet zo positief gestemd is ;)

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:21
Edd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:32:
[...]

FWIW: Leclerc heeft wel aangegeven dat zijn 2e plek als een overwinning voelde.. Hoe Vettel daarin staat, weet ik niet. Maar ben bang dat hij niet zo positief gestemd is ;)
Hij was wat roestig, daardoor wat moeite met inschatten van afstand. O-)

Maar LEC heeft sterke race gereden hoor. Uit de miserie gebleven en redelijk consistente tijden (van wat ik gezien heb). Op zijn onboard zag het ook niet al te best uit kwa wegligging.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Voor wat het waard is, de ratings van Sky:
https://www.skysports.com...ustrian-gp-driver-ratings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-03 19:07
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:24:
[...]
Volgens mij gaat het in de F1 racerij om wie het snelste de raceafstand aflegt in een zo kort mogelijke tijd en niet wie het meest solidair is naar de rest van het veld, waar anderen dan net zo goed misbruik van kunnen maken.
Al lang niet meer. De F1 is nu wie er het beste met z'n banden, brandstof, motor, bak en tegenstanders om gaat en dan als eerste over de lijn komt. Solidariteit naar je team of anderen heb je sowieso heel weinig, enige solidaire ding wat Bottas had kunnen doen was Lewis er voorbij laten in de laatste ronde om die 2 tienden te pakken op Norris, maar ik denk dat ze bij Mercedes daar niet over nagedacht hebben ook omdat Leclerc binnen 2 seconden van Lewis reed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:34

-O-

-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• basvn
Voor het eerst blij met FOM video's die je niet kan afspelen op tweakers :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Holk schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:18:
Al lang niet meer. De F1 is nu wie er het beste met z'n banden, brandstof, motor, bak en tegenstanders om gaat en dan als eerste over de lijn komt.
Bottomline is het dus hetzelfde als wat ik zeg. ;)
Solidariteit naar je team of anderen heb je sowieso heel weinig, enige solidaire ding wat Bottas had kunnen doen was Lewis er voorbij laten in de laatste ronde om die 2 tienden te pakken op Norris, maar ik denk dat ze bij Mercedes daar iet over nagedacht hebben ook omdat Leclerc binnen 2 seconden van Lewis reed.
Solidariteit is er wel als je bij ronde #50 opeens rustiger aan gaat rijden voor 5 rondjes, zodat gaten weer dicht zijn en de race weer spannend maken. Ik heb daarom het idee dat je de context van de reactie waar ik op reageerde een beetje gemist hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:54
basvn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Voor het eerst blij met FOM video's die je niet kan afspelen op tweakers :+
Dat het ook echt in een apart filmpje moest.. :z

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 26-03 10:55
Goofyduck384 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Die 5 sec was er helemaal niet gekomen, want Albon was niet eens in de buurt gekomen, laat staan op verser en sneller rubber.
Patrick schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Heb het idee dat coureurs weinig hebben geleerd van het Bianchi voorval en nog steeds maar volle bak doorgassen in de hoop dat het ze geen straf oplevert. Alles voor die paar seconden winst.
Wat mij betreft heb je gelijk. Auto's zouden gewoon een automatische limiter moeten krijgen die aangaat zodra ze een gele/dubbelgele sector in rijden. En voor quali zou je tijden waarbij je minstens één minisector heb gereden terwijl er geel hing gewoon geschrapt moeten worden.

[Voor 35% gewijzigd door ATS op 06-07-2020 15:17]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ari Gold schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:55:
Dat het ook echt in een apart filmpje moest.. :z
Ja, want views / reclame inkomsten. Daarom dat het alleen bekeken kan worden vanaf YouTube. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
ATS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Wat mij betreft heb je gelijk. Auto's zouden gewoon een automatische limiter moeten krijgen die aangaat zodra ze een gele/dubbelgele sector in rijden. En voor quali zou je tijden waarbij je minstens één minisector heb gereden terwijl er geel hing gewoon geschrapt moeten worden.
Hoe zie je dat voor je? Een circuit bestaat uit een groot aantal mini sectoren, die bevinden zich dus ook in bochten etc. Je kunt niet zomaar in een bocht de handrem aantrekken "omdat er geel is". En als er net voor je iets gebeurd en de gele vlag uit gaat heb je natuurlijk hetzelfde effect. De auto zal "langzaam" moeten afremmen onder controle van de coureur, want als je ineens in een bocht de rem intrapt zal de auto gegarandeerd gekke dingen gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick
  • Niet online
ATS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:14:

[...]

Die automatische limiet zat ik ook aan te denken, maar denk dat dat te gevaarlijk is. Dan zou de auto uit zichzelf moeten remmen en bestaat de kans dat iemand die van achter nadert er vol op klapt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Patrick schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Die automatische limiet zat ik ook aan te denken, maar denk dat dat te gevaarlijk is. Dan zou de auto uit zichzelf moeten remmen en bestaat de kans dat iemand die van achter nadert er vol op klapt.
Er vanuit gaande dat er een electronisch signaal naar de auto wordt gestuurd dat er een gele vlag is zou ik dat combineren met een timer dat de auto minimaal een bepaalde vertraging moet hebben binnen een bepaalde tijd en dat er anders een bericht naar de stewards gaat "to check" die dan in combinatie met de beelden bepalen of dat het legitiem is (wachten op bepaald moment of geen kans om veilig te remmen oid) of dat het express te lang doorrijden is.

Met dat automatisch remmen kan je het ook mooi misbruiken natuurlijk, die berichten zelf spoofen en de baan op sturen met een beperkte rijkweidte van zeg 20 meter. Iedereen die je in wil halen valt stil ;)

[Voor 11% gewijzigd door Shinji op 06-07-2020 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 14:28

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Wellicht het tegengaan van verder accelereren tot een bepaalde (lagere) snelheid bereikt is.

Of een timer die zichtbaar op het stuur afloopt van x seconden waarbij de coureur zich veilig kan voorbereiden op een afremmend systeem.

Of wellicht kan dat beide niet en zit de goede oplossing in een andere hoek.

Er zitten genoeg slimme koppen binnen de teams om met zijn alleen een systeem te bedenken wat niet enkel functioneel is, maar ook veilig te gebruiken. (als ze willen, dan kunnen ze ook)

[Voor 3% gewijzigd door Ghanghis op 06-07-2020 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
Geel bij de kwalificatie moet gewoon niet kunnen. Dan gelijk rood en de teams de tijd geven om weer goed voorbereid aan een nieuwe outlap te beginnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ATS
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:56:
Geel bij de kwalificatie moet gewoon niet kunnen. Dan gelijk rood en de teams de tijd geven om weer goed voorbereid aan een nieuwe outlap te beginnen.
Ik zie niet in waarom. Rood geldt voor de hele baan. Als je de plek van het incident al voorbij bent in je rondje (en er dus geen gevaar was om door te stampen), dan zie ik niet waarom bij elk kleinigheidje de hele sessie op rood moet. Geel is er bij elk uitstapje, en juist in de kwalificatie komt dat nogal eens voor doordat iedereen op de limiet rijdt.
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Een circuit bestaat uit een groot aantal mini sectoren, die bevinden zich dus ook in bochten etc. Je kunt niet zomaar in een bocht de handrem aantrekken "omdat er geel is". En als er net voor je iets gebeurd en de gele vlag uit gaat heb je natuurlijk hetzelfde effect. De auto zal "langzaam" moeten afremmen onder controle van de coureur, want als je ineens in een bocht de rem intrapt zal de auto gegarandeerd gekke dingen gaan doen.
Je hoeft het systeem niet direct op de rem te laten stampen toch? Dat kan ook subtieler...

[Voor 35% gewijzigd door ATS op 06-07-2020 17:02]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
ATS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:58:
[...]

Ik zie niet in waarom. Rood geldt voor de hele baan. Als je de plek van het incident al voorbij bent in je rondje (en er dus geen gevaar was om door te stampen), dan zie ik niet waarom bij elk kleinigheidje de hele sessie op rood moet. Geel is er bij elk uitstapje, en juist in de kwalificatie komt dat nogal eens voor doordat iedereen op de limiet rijdt.
Daar heb je wel gelijk in. Maar gezien het alles of niets aspect van zo'n Q rondje vind ik wel dat een rijder een herkansing moet krijgen als hij geel heeft in zijn rondje. Dus inclusief voorbereiding in de pits en outlap.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Maar gezien het alles of niets aspect van zo'n Q rondje vind ik wel dat een rijder een herkansing moet krijgen als hij geel heeft in zijn rondje. Dus inclusief voorbereiding in de pits en outlap.
Je zorgt juist dat iedereen minder kans krijgt. Je gooit een setje banden weg, en je gaat in tijdnood komen. Omdat iedereen in een steeds kortere tijd nog een rondje moet zetten wordt het ook nog eens steeds drukker op de baan, met alle problemen van dien tijdens de kwalificatie.

Wat mij betreft overigens terecht dat een niet-race sessie direct stilgelegd wordt als er een auto geborgen moet worden of er om een andere reden personeel de baan op moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

The winners en losers van dit weekend volgens Formula1.com: https://www.formula1.com/...v7clb7Y3cHWax2DpHPTB.html

[Voor 3% gewijzigd door gambieter op 06-07-2020 16:23]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
Raar om Verstappen als "loser" te kwalificeren. Hij heeft geen verkeerde move gemaakt wat mij betreft. RBR/Honda is de loser hier.

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee