Toon posts:

[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste
Acties:
  • 124.057 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:33
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Hmm ik zie daar nergens dubbel geel? Enige wat ik zie is het groene paneel op het einde. Hij zal het vast op zijn boordradio gehoord hebben, maar wel apart dat er nergens vlaggen worden gezwaaid? Of ben ik zo blind?
Op +/- 8 seconden zie je dubbel geel op het paneel..

Maar gaan we nu iedere gele vlag voor Lewis onder de loep namen? :P

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-03 18:42
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Hmm ik zie daar nergens dubbel geel? Enige wat ik zie is het groene paneel op het einde. Hij zal het vast op zijn boordradio gehoord hebben, maar wel apart dat er nergens vlaggen worden gezwaaid? Of ben ik zo blind?
Ik zie wel een keer of 2 een knipperend geel bord: op 10 seconden en nogmaals op 15 seconden (andere zag ik even niet zo snel) maar of hij nu echt inloopt in die 5 seconden of dat dat het verschil is gemaakt in de eerste 10 kan ik niet helemaal goed zien/inschatten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Ah idd, zie het nu ook, zijn er geen vlaggen/marshalls deze races tho? Kan me voorstellen dat dat een stuk eenvoudiger te spotten is dan die panelen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Met waar die de afgelopen 2 jaar mee is weggekomen werd het eens tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
Anoniem: 93986 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Valt sinds de Rosberg-tijd wel mee toch? (en da's langer geleden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bart-Willem schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:44:
[...]

Waarom? Het is de Fia en de F1 die er een politiek iets van heeft gemaakt door het zo op de sport te betrekken, daar mogen we dan gerust een mening over hebben.

Het liefst zie ik gewoon dat de Fia en F1 zijn handen er van af trekt, zoals de Premier League dat ook gedaan heeft met BLM toen ze erachter kwamen waar die lui voor staan en het een politieke activistische organisatie vindt. Zou de F1 ook moeten doen. Elk weldenkend mens is tegen racisme, dat hoef je niet tot in den treure van alle daken te schreeuwen.
Ze schreeuwen het dan ook niet voor de weldenkende mensen. Maargoed, je geeft zelf al aan dat je liever had dat dit soort acties niet in de sport thuishoort dus waarom hier dan in een racetopic over gaan uitweiden?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 93986 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Hamilton wil toch een gelijke behandeling? Bij deze! :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hippocampus schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Ze schreeuwen het dan ook niet voor de weldenkende mensen. Maargoed, je geeft zelf al aan dat je liever had dat dit soort acties niet in de sport thuishoort dus waarom hier dan in een racetopic over gaan uitweiden?
Omdat ze het dus wel in de sport betrokken hebben.

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Stoney3K

Flatsehats!

Vuvuzela schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:32:
[...]

En aub ook al die hilarische "grapjes"
Ik vind dat memes sowieso niet in dit topic thuis horen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd

-

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Iemand nog iets gehoord over de unsafe release van Kimi?

En was die lekke band van KVY een gevolg van Kimi zijn ongeluk?

[Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2020 19:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
Jasphur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:28:
Iemand nog iets gehoord over de unsafe release van Kimi?
5000 euro boete.
Decision staat op de FIA site.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik dacht dat er een kabel aan die wielen zat zodat dit niet kan gebeuren?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
Stoney3K schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Als we alles uit het topic slopen wat iemand niet fijn vindt dan blijft er weinig over :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:46
Krankenhausen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:33:
Vloog de band met de velg er niet af ? Denk dat het wiel met een kabel vast zit.

Normaal blijven de velgen vast zitten....

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21:38

Stoney3K

Flatsehats!

Klopt, maar die zit natuurlijk aan de naaf vast. Als de velg van de naaf los scheurt heb je nog altijd een probleem, net zoals wanneer de wielmoer los gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +13Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Stoney3K schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Het is een slowchat topic en dan hoort het er bij. Je kunt er gewoon overheen scrollen wil je ze niet zien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Stoney3K schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Klopt, maar die zit natuurlijk aan de naaf vast. Als de velg van de naaf los scheurt heb je nog altijd een probleem, net zoals wanneer de wielmoer los gaat.
Heeft Ted die nog gevonden trouwens :P :+
Hij vertelde in het SKY commentaar op F1TV dat hij die ging zoeken na de race. Geloof er niks van dat hij hem gaat vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Jasphur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Heeft Ted die nog gevonden trouwens :P :+
Hij vertelde in het SKY commentaar op F1TV dat hij die ging zoeken na de race. Geloof er niks van dat hij hem gaat vinden.
Die wielmoer zat nog gewoon in de wheelgun maar is achterover gedrukt door monteur... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
Having examined photos of the damaged wheel and the axle shaft it is evident that the
wheel nut of the RHS front wheel got cross threaded during the wheel change which
was not identified by the wheel gun operator. As a consequence the right back wheel
went off when the car was back in the race.
Dus de wielmoer was niet goed gemonteerd.

-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Maar denk je werkelijk dat Vettel gelijk is aan Max? Ik zie Max toch wel als de betere en uiteindelijk kan Vettel Max nog verder pushen.
Waar ik ook vooral mijn bedenkingen bij heb is de werkelijke toegevoegde waarde van een Gasly, Albon of Kvyat. In hoeverre ontwikkelen die gasten de auto nu echt verder? Ik kan er niet over oordelen want wellicht is Albon hier juist wel meester in maar ik heb zo mijn twijfels. Mindere rijders weten toch al snel minder hoe ze het echt willen hebben, althans dat is mijn gevoel.
Dat weet ik dus niet. Vettel presteert natuurlijk nu voor geen meter, maar hij is wel viervoudig wereldkampioen en heeft dat bereikt in een auto die echt niet zo dominant was als Mercedes de afgelopen jaren. Hij kan kwalificeren, races plannen en feedback geven. Dat Ferrari nu zo'n coureur niet ten volle kan benutten, maakt het niet tot een tweederangs coureur. Staat tegenover dat Max onderhand wel heel erg goed lijkt te zijn geworden in zoveel facetten. Ze laten hem echt niet voor niks met de nieuwe onderdelen testen, set-ups ontwikkelen etc. Als Max, Vettel echt weg zou rijden, dan zou dat nogal wat zijn. Vettel zou voor RBR wel geweldig zijn als het om setup gaat. Dat gaat merkbaar minder sinds Ricciardo weg is en Max het alleen moet doen. Ze lijken simpelweg niet twee wegen te kunnen proberen en vanuit dat punt voor FP3 een echt goede setup neer te zetten. Dat was in 2019 een aantal keer een probleem en ik denk eigenlijk voor deze race ook wel. De vrijdag was moeizaam en de zaterdag ook niet echt optimaal. Je hebt maar zoveel banden, tijd en ronden beschikbaar en de Red Bull's lijken toch al lastig te zijn af te stellen omdat ze met meer variabelen werken vanwege de high rake. Naast vleugels, ophanging etc, hebben ze ook te maken met de hoeken waar de lucht de aerodynamische onderdelen raakt en hoe dat varieert. Mercedes heeft dat veel minder en ik denk dat ze daarom op vrijdag meestal meteen snel zijn terwijl RBR vaak loopt te zoeken.

De rest van de Red Bull poule qua coureurs is ook gewoon twijfelachtig. Kvyat is een redelijke coureur, maar niks bijzonders die ze terug zullen willen in RBR. Te crash gevoelig en eigenlijk niet snel genoeg. Gasly is compleet door het ijs gezakt en zit er eigenlijk bij gebrek aan alternatief. Albon dreigt door het ijs te zakken als hij de komende races niet dichterbij Max gaat komen. Setta Camara is getekend en ik zie die wel in Alfa Tauri terechtkomen als er ook maar enig potentieel is. Het juniorenprogramma lijkt ook aardig doodgebloed te zijn omdat RBR niet meer het team is en Marko vrij genadeloos is. Je krijgt een kans en dan moet je maar presteren of anders. Heel wat coureurs lijken te kiezen voor andere paden die tot dusver weinig hebben opgeleverd. Eigenlijk levert alleen McLaren echt iets op. Vandoorne had echt pech, Norris kan wel eens wat gaan worden. Zonder het Red Bull programma had RBR denk ik eerder Hulkenberg genomen of geprobeerd om Russel vrij te kopen uit Williams/Mercedes. Op het moment is het namelijk dood gewicht en dat is het na Ricciardo, Sainz en Verstappen eigenlijk al jaren. Max is uiteindelijk ook helemaal geen Red Bull junioren coureur.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loekf2
Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:44:
[...]

[...]

Ter info, cross threaded betekent dat de moer er niet loodrecht opging, dus onder hoek.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Dat weet ik dus niet. Vettel presteert natuurlijk nu voor geen meter, maar hij is wel viervoudig wereldkampioen en heeft dat bereikt in een auto die echt niet zo dominant was als Mercedes de afgelopen jaren. Hij kan kwalificeren, races plannen en feedback geven. Dat Ferrari nu zo'n coureur niet ten volle kan benutten, maakt het niet tot een tweederangs coureur. Staat tegenover dat Max onderhand wel heel erg goed lijkt te zijn geworden in zoveel facetten. Ze laten hem echt niet voor niks met de nieuwe onderdelen testen, set-ups ontwikkelen etc. Als Max, Vettel echt weg zou rijden, dan zou dat nogal wat zijn. Vettel zou voor RBR wel geweldig zijn als het om setup gaat. Dat gaat merkbaar minder sinds Ricciardo weg is en Max het alleen moet doen. Ze lijken simpelweg niet twee wegen te kunnen proberen en vanuit dat punt voor FP3 een echt goede setup neer te zetten. Dat was in 2019 een aantal keer een probleem en ik denk eigenlijk voor deze race ook wel. De vrijdag was moeizaam en de zaterdag ook niet echt optimaal. Je hebt maar zoveel banden, tijd en ronden beschikbaar en de Red Bull's lijken toch al lastig te zijn af te stellen omdat ze met meer variabelen werken vanwege de high rake. Naast vleugels, ophanging etc, hebben ze ook te maken met de hoeken waar de lucht de aerodynamische onderdelen raakt en hoe dat varieert. Mercedes heeft dat veel minder en ik denk dat ze daarom op vrijdag meestal meteen snel zijn terwijl RBR vaak loopt te zoeken.

De rest van de Red Bull poule qua coureurs is ook gewoon twijfelachtig. Kvyat is een redelijke coureur, maar niks bijzonders die ze terug zullen willen in RBR. Te crash gevoelig en eigenlijk niet snel genoeg. Gasly is compleet door het ijs gezakt en zit er eigenlijk bij gebrek aan alternatief. Albon dreigt door het ijs te zakken als hij de komende races niet dichterbij Max gaat komen. Setta Camara is getekend en ik zie die wel in Alfa Tauri terechtkomen als er ook maar enig potentieel is. Het juniorenprogramma lijkt ook aardig doodgebloed te zijn omdat RBR niet meer het team is en Marko vrij genadeloos is. Je krijgt een kans en dan moet je maar presteren of anders. Heel wat coureurs lijken te kiezen voor andere paden die tot dusver weinig hebben opgeleverd. Eigenlijk levert alleen McLaren echt iets op. Vandoorne had echt pech, Norris kan wel eens wat gaan worden. Zonder het Red Bull programma had RBR denk ik eerder Hulkenberg genomen of geprobeerd om Russel vrij te kopen uit Williams/Mercedes. Op het moment is het namelijk dood gewicht en dat is het na Ricciardo, Sainz en Verstappen eigenlijk al jaren. Max is uiteindelijk ook helemaal geen Red Bull junioren coureur.
Dacht dat Red Bull twee jaar al geprobeerd heeft om Norris weg te kapen, zat toen in het McLaren junior programma, maar nog geen zicht op een stoeltje.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar uh, Netflix volgde deze week RBR. Serieus, die mensen jinxen echt alles hé. Haas, Ricciardo, Mercedes en nu Red Bull. :>

Oh en Albon was blij. :P

https://streamable.com/qcch0g

[Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-07-2020 19:55]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loekf2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Ter info, cross threaded betekent dat de moer er niet loodrecht opging, dus onder hoek.
Meestal zit het dan juist extra vast :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:54:
Maar uh, Netflix volgde deze week RBR. Serieus, die mensen jinxen echt alles hé. Haas, Ricciardo, Mercedes en nu Red Bull. :>

Oh en Albon was blij. :P
[Streamable: 2020-07-05 11-37-40]
https://streamable.com/qcch0g
Versta niet wat ie zegt. This guy ...?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Versta niet wat ie zegt. This guy ...?
is such a sore loser.

YouTube: Lewis Hamilton and Alex Albon Crash | 2020 Austrian Grand Prix

Fragment staat gewoon op YT

[Voor 31% gewijzigd door Nat-Water op 05-07-2020 19:59]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Even een headsup:
Kon deze race niet kijken, is het een dijk van een race.
Denk dat ik geen race ga kijken dit seizoen, dan wordt het tenminste nog wat :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

Het is ook de vraag hoe Vettel zich mentaal door deze periode slaat. Hij was in de volle overtuiging om WDC te worden met Ferrari en dat was een grote wens van hem.
Om dan in een ander team weer te presteren waar de druk er meteen op ligt, is niet makkelijk.

Als Vettel goed met Max kan en eventueel kan schikken in een 2e rol als Max echt sneller is dan kan hij van grote waarde zijn tot er een talent op staat die beter is dan de namen die er nu zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:04:
Even een headsup:
Kon deze race niet kijken, is het een dijk van een race.
Denk dat ik geen race ga kijken dit seizoen, dan wordt het tenminste nog wat :+
Waarvan akte!

We spreken je wel weer in maart bij de testdagen d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:54

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
tweakduke schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Het is ook de vraag hoe Vettel zich mentaal door deze periode slaat. Hij was in de volle overtuiging om WDC te worden met Ferrari en dat was een grote wens van hem.
Om dan in een ander team weer te presteren waar de druk er meteen op ligt, is niet makkelijk.

Als Vettel goed met Max kan en eventueel kan schikken in een 2e rol als Max echt sneller is dan kan hij van grote waarde zijn tot er een talent op staat die beter is dan de namen die er nu zijn.
Ik vind Vettel een toffe gozer, maar hij maakt nu eenmaal van die foutjes die hij nu ook weer maakte maar het zou een mooi team kunnen zoals jij het schetst. Vettel ook zeker meedragen aan het ontwikkelen van de auto wat in het voordeel van het hele team is. Ik ben benieuwd, zou mij ook niet verbazen als ze voor een 2de man als Bottas kiezen, die doet het gewoon erg goed als tweede rijder en wie weet is dit zijn jaar om van die naam af te komen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
Nou. Laatste 4 races in Oostenrijk:

- Verstappen 2x uitgevallen
- Verstappen 2x 1e

Welke wordt het volgende week?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
LoeWn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:28:

- Verstappen 2x 1e

Hij is 1x 8e
en 1x 2e geworden.
dus ik hoop 2e :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-03 13:22

TinusTegengas

Formula Racing

Teds notebook. (Geen idee hoe lang die online blijft)
https://youtu.be/I_FN6FNjGRA

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Ik zit nu de onboard van Max te kijken en echt net voor de motorproblemen, werd ie gevraagd om van motorstand te wisselen. Dat gaf anti-stall en hij kreeg hem niet meer uit die setting oid. Nou is de vraag of die motorstand al was om iets op te lossen of dat het daardoor kwam.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
[...]

En dat ben ik ook volledig met je eens.
Ik verwacht dat Max sneller zal zijn. Vettel is zeker geen pannenkoek maar is over zijn piek heen.
De RBR in zijn tijd was misschien het eerste jaar niet de beste auto maar daarna hadden ze zeker een voordeel. In 2011 en 2013 waren ze behoorlijk dominant.
Toch denk ik dat Vettel een ideale zet voor RBR kan zijn. Een ideale ervaren rijder die veel kan toevoegen aan de ontwikkeling van de auto en mogelijk Max nog wat bij kan brengen. De vraag is uiteindelijk in hoeverre Vettel zich zou kunnen neerleggen bij een bijrol, waar ik denk dat hij hoe dan ook zal eindigen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

- Verstappen 2x 1e

Dat kan positiever.

Finish
Finish
Uitval
Finish
Finish
Uitval
Finish << heb ik het nu al verklapt? 😳

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox

- Verstappen 2x 1e

Wederom een uitvalbeurt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verder zie ik mijn 2e keer dat de Renaults de eerste ronden wat last hadden, wellicht zijn ze met meer brandstof de race begonnen. Het is duidelijk dat ze met lege auto er wel dicht bij zitten, maar met volle tanks niet zo heel erg. Idem met Racing Point.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:02

Kasai

Legendary

Hebben we al meer post race interviews? En is er al bekend wat er mis was bij RBR?

Atlas#22744

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Post race live met Lando: https://www.twitch.tv/landonorris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 27-03 19:58
Kasai schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:34:
Hebben we al meer post race interviews? En is er al bekend wat er mis was bij RBR?
Mbt wat er mis is bij RBR: Ja en nee > https://www.racefans.net/...seen-previously-by-honda/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik zit nog even de herhaling te kijken en die inhaalactie van Leclerc op Perez is echt wel heel sterk. Ik mag hem verder niet zo, maar hier laat hij toch wel zien een hele sterke coureur te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Hoe komt het dat zoveel auto's problemen hadden? Te lang in de garage stil gestaan ofzo? 9 van de 20 auto's is al een hele lange tijd niet meer voorgekomen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 17:17
Bensimpel schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:42:
Hoe komt het dat zoveel auto's problemen hadden? Te lang in de garage stil gestaan ofzo? 9 van de 20 auto's is al een hele lange tijd niet meer voorgekomen.
De kerbs van dit circuit schudden de auto hard op en neer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:44:
[...]

[...]

Kleine typo, nou ja, in het stukje. Het was het linker voorwiel dat eraf liep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 06:56
Bensimpel schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:42:
Ik vermoed toch gebrek aan tijd om te testen i.v.m. corona. Beide Haas’en hadden problemen met de remmen. Beide Red Bulls hadden problemen met de PU. Racing Point met de W10 hadden problemen met de bak en alle andere teams met Mercedesmotoren ook. Het waren toch veel team of motorfabrikant wijd problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Martinspire schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:40:
Ik zit nu de onboard van Max te kijken en echt net voor de motorproblemen, werd ie gevraagd om van motorstand te wisselen. Dat gaf anti-stall en hij kreeg hem niet meer uit die setting oid. Nou is de vraag of die motorstand al was om iets op te lossen of dat het daardoor kwam.
Er was sprake van een softwareprobleem. Het zou dus zomaar kunnen dat daar een fout heeft gezeten. Ze hebben een kleine week om het probleem op te lossen. Blij toe dat het geen motorprobleem was.

Wie schrijft trouwens die software?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Race net terug gekeken, verplichtingen vanmiddag.

Na een saai middenstuk een spectaculair einde! Mooie openener!

Helaas Mercedes oppermachtig, zonder SC waren die 1-2 met twee vingers in de neus geworden.

RBR gaat hard op zijn bek zeg!

Maar waarom Albon DotD :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Om de heel simpele reden dat toen het stemmen begon hij er heel goed voor stond en hij een goede race reed. Daarna werd hij van de baan getikt. Daarna was het in de laatste paar ronden dat Norris zo goed bezig was. Volgens mij was toen de stemming al gesloten. Het was zo'n rare race dat dit nu eenmaal zo gelopen is. Anders was de kans groot geweest dat Norris DotD was geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Om de heel simpele reden dat toen het stemmen begon hij er heel goed voor stond en hij een goede race reed. Daarna werd hij van de baan getikt. Daarna was het in de laatste paar ronden dat Norris zo goed bezig was. Volgens mij was toen de stemming al gesloten. Het was zo'n rare race dat dit nu eenmaal zo gelopen is. Anders was de kans groot geweest dat Norris DotD was geweest.
Reed hij goed? Zelfde pace als Perez volgens mij, 'mijlenver' achter Mercedes. Kreeg 15% meen ik van de stemmen, zegt ook wel dat er niet iemand bovenuit sprong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Stemming is in de laatste 10 of zelfs 5 ronden, dat stopt als de eerste finished. Per IP-adres kun je maar 1x stemmen en je kan je stem dus ook niet aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:43:
Verder zie ik mijn 2e keer dat de Renaults de eerste ronden wat last hadden, wellicht zijn ze met meer brandstof de race begonnen. Het is duidelijk dat ze met lege auto er wel dicht bij zitten, maar met volle tanks niet zo heel erg. Idem met Racing Point.
Echtermet de lege tanks hadden al die auto's nieuwe banden terwijl de Mercedesen op oude hards stonden. En Albon heeft bijna niets kunnen laten zien op zijn softs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

CH4OS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:13:
[...]
Stemming is in de laatste 10 of zelfs 5 ronden, dat stopt als de eerste finished. Per IP-adres kun je maar 1x stemmen en je kan je stem dus ook niet aanpassen.
Dat niet aanpassen zal ook meegeholpen hebben. Ik had graag mijn stem aangepast van Bottas naar Norris. Ik had via de smartphone nog een keer kunnen stemmen maar daar draaide de live timing op. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krankenhausen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:16:
Echtermet de lege tanks hadden al die auto's nieuwe banden terwijl de Mercedesen op oude hards stonden. En Albon heeft bijna niets kunnen laten zien op zijn softs.
Nou ja, hij was wel overduidelijk sneller dan Hamilton. Vond het daarom best jammer om te zien dat Albon wederom van de baan was getikt. Ene kant was Albon misschien iets te ijverig (hij wilde misschien te graag) en aan andere kant had Hamilton gewoon verstandiger moeten rijden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Vos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Reed hij goed? Zelfde pace als Perez volgens mij, 'mijlenver' achter Mercedes. Kreeg 15% meen ik van de stemmen, zegt ook wel dat er niet iemand bovenuit sprong.
Ik vond Albon goed zijn best doen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:18:
Ik vond Albon goed zijn best doen. ;)
Laten we niet vergeten dat Ferrari ook niet echt meedeed deze race. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

CH4OS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:18:
[...]
Laten we niet vergeten dat Ferrari ook niet echt meedeed deze race. ;)
Het zal meer Charles zijn fighting spirit zijn geweest dan dat het de Ferrari en het team was. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:20:
Het zal meer Charles zijn fighting spirit zijn geweest dan dat het de Ferrari en het team was. :P
Dat zal hem deze race wel geholpen hebben, maar of dat bij de komende races hem ook podia gaat bezorgen is nog wel koffiedik kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
Na het uitvallen van Max en met de Ferrari zover op achterstand had ik er weinig zin meer in, maar toch uiteindelijk wel een leuke race. Pluspunten:
- eindelijk weer eens een fatsoenlijk aantal uitvallers, onverwachte technische problemen en veel wheelbangen
- podium voor McLaren/Norris
- Bottas 3.0

Dikke min voor Mercedes dat ze Hamilton niet lieten racen, hij had duidelijk de snelheid en het had 💯 % vuurwerk opgeleverd op deze baan. Nu kwam hij ook nog in de problemen met Albon wat hem uiteindelijk het podium kostte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

CH4OS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:21:
[...]
Dat zal hem deze race wel geholpen hebben, maar of dat bij de komende races hem ook podia gaat bezorgen is nog wel koffiedik kijken.
Ik denk dat het volgende week wel eens totaal anders kan zijn. De teams hebben weer bergen data en ook weer een week de tijd om hun problemen op te lossen. Ik ga ervan uit dat Red Bull volgende week geen problemen meer kent al het echt een softwareprobleem was. De motor lag het naar mijn mening niet aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erapaz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:23:
Dikke min voor Mercedes dat ze Hamilton niet lieten racen, hij had duidelijk de snelheid en het had 💯 % vuurwerk opgeleverd op deze baan. Nu kwam hij ook nog in de problemen met Albon wat hem uiteindelijk het podium kostte.
Hamilton moest inhouden (net als Bottas overigens) om de versnellingsbak enigszins heel te houden. Bij de start van de race hadden zij de problemen al gezien en er op gewezen om wat rustiger aan te doen.
sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:24:
Ik denk dat het volgende week wel eens totaal anders kan zijn. De teams hebben weer bergen data en ook weer een week de tijd om hun problemen op te lossen.
Ik ga er ook van uit dat volgende week een andere races gaat worden dan vandaag. Al hoop ik wel dat het wel zo spannend blijft zoals vandaag!
Ik ga ervan uit dat Red Bull volgende week geen problemen meer kent al het echt een softwareprobleem was. De motor lag het naar mijn mening niet aan.
Afhankelijk van het probleem en de complexiteit om het op te lossen...

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2020 22:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@sjaool daar denkt Honda anders over:

https://racingnews365.nl/...des-hadden-motorproblemen

Sluit overigens een software of elektrisch issue niet uit natuurlijk ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

MikeyMan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:27:
@sjaool daar denkt Honda anders over:

https://racingnews365.nl/...des-hadden-motorproblemen

Sluit overigens een software of elektrisch issue niet uit natuurlijk ;)
Tja, Japanners en vertalen naar het Engels... De Boardradio doet anders vermoeden. Daar klinkt het echt als een software aansturingsprobleem. De motor bleef maar in anti stall hangen en Max kon de settings niet aanpassen. Misschien had Max geen root toegang. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 18:44
Mhm nu de Red Bull al bij de eerste race met beide auto's uitvalt heb ik zo een vermoeden dat het misschien weer zo'n jaar wordt...
Nu zijn er wel veel uitvallers geweest vandaag.
Maar een potentieel wereldkampioen laat dit niet in de eerste race gebeuren. Foutjes kunnen, maar dit soort fouten kosten je gewoon de titel.
Zelfs het afgeschreven Ferrari volgens velen heeft de race uitgereden. Met veel geluk 2e, maar toch.
Hopelijk volgende week minder uitvallers en meer nek aan nek racen. Dat viel me enigzins tegen aan het begin van de race. Na de SC wel wat meer actie.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Edd
sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Kleine typo, nou ja, in het stukje. Het was het linker voorwiel dat eraf liep.
:?
Je bedoelt dat zijn rechter voorwiel hem links inhaalde? :+

https://streamable.com/ndo2pv

[Voor 18% gewijzigd door Edd op 05-07-2020 22:48]

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:45:
[...]

:?
Je bedoelt dat zijn rechter voorwiel hem links inhaalde? :+

[Afbeelding]
Ach ja, mijn typo... In de tekst stond volgens mij rechter achterwiel... Het liep er in ieder geval af. Slordig... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:41:
Misschien had Max geen root toegang. :+
Weer zo'n typische IT-afdeling die the coureur geen admin-rechten wil geven :p . Alsof de user een aap is ;)

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 05-07-2020 22:57]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Tja, Japanners en vertalen naar het Engels... De Boardradio doet anders vermoeden. Daar klinkt het echt als een software aansturingsprobleem. De motor bleef maar in anti stall hangen en Max kon de settings niet aanpassen. Misschien had Max geen root toegang. :+

[YouTube: Verstappen COMPLETE UNCENSORED team radio during retirement at Austria!]
Volgens mij maakt Honda ook de software en is dus daar ook voor aan te wijzen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
Hoe groot achten we eigenlijk de kans dat Mercedes volgende week met twee nieuwe versnellingsbakken rijdt? Als de issues echt zo "critical" waren zou je toch zeggen dat die bij het grof vuil kunnen, of in ieder geval niet volgende week ook nog gebruikt kunnen worden. En een swap volgende week betekend meteen het overtreden van de regel dat een versnellingsbak 6 achtereenvolgende events gebruikt moet worden, en dus zouden ze beiden dan +5 plekken krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik vond het al met al wel een turbulent begin. Goede dingen gezien, geen handschoentjes meer bij Hamilton, aardige pace van de rbr's, Ferrari die middenmoter is geworden, RP en McL die zowat zijn aangesloten bij de top. Neu, ik verwacht een leuke paar jaar racen met de karren. Ik vond Albon het overigens echt netjes doen. verwacht wel dat Vettel het beter zou doen, en meer feedback geeft en het team verder zal helpen. verwacht dat ie Max niet bijhoudt, maar wel voldoende snel is om hem scherp te houden en te maken.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 02:00
Zo sterk vond ik vettel niet. Een inhaalactie die nooit kon en zorgde voor een spin. En een teamgenoot die het toch een heel stuk beter deed. Zowel bij kwali als in de race.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:42:
Hoe groot achten we eigenlijk de kans dat Mercedes volgende week met twee nieuwe versnellingsbakken rijdt? Als de issues echt zo "critical" waren zou je toch zeggen dat die bij het grof vuil kunnen, of in ieder geval niet volgende week ook nog gebruikt kunnen worden. En een swap volgende week betekend meteen het overtreden van de regel dat een versnellingsbak 6 achtereenvolgende events gebruikt moet worden, en dus zouden ze beiden dan +5 plekken krijgen.
Nul. 2 man voorop. Achterste van de 2 wil weer eens alles. Je wil geen teamorders geven. Blijf van de kerbs af jongens sensor probleem. Hoe wil je ooit je maatje inhalen als je niet eens op kerbs mag, de baan is zojuist een derde smaller geworden. Was ook meteen einde pogingen lewis. Mission accomplished.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:19:
[...]

Nul. 2 man voorop. Achterste van de 2 wil weer eens alles. Je wil geen teamorders geven. Blijf van de kerbs af jongens sensor probleem. Hoe wil je ooit je maatje inhalen als je niet eens op kerbs mag, de baan is zojuist een derde smaller geworden. Was ook meteen einde pogingen lewis. Mission accomplished.
Gevoelsmatig werd er ook gesproken over dat het was op basis van het uitvallen van Stroll? Alhoewel je op de onboard van Vettel (in replay van inhalen) zag dat Stroll daar met de harvesting lichten reed tussen T1 & T3, dus dat zou eerder op engine issue duiden.

Ik zit nu alleen te twijfelen welke James er op de boordradio kwam, om de "critical gearbox issues" te melden. Vowles, die we wel vaker op de boordradio horen, of Allison? Want in het geval van James Vowles zou het ook gek zijn. Waarom moet de hoofd strategist ze melden dat ze een technisch mankement hebben, en hoe dat te voorkomen? Dat zou meer iets zijn voor James Allison, die's immers "hoofd techniek".

Overigens staat in een van de OVER 9000 posts van vandaag ook een post over dat Mercedes een volledig nieuwe versnellingsbak heeft die een stuk lichter etc zou zijn. Dus er is wel degelijk een (grote) kans dat er daadwerkelijk een gearbox issue was / op de loer lag. Immers betekent een lichtere versnellingsbak waarschijnlijk ook dat die minder stevig is (tenzij er weer sterkere materialen gebruikt zijn, maar risico op te zwak ligt wel altijd op de loer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nog iets gezien wat me eerst niet opviel: McLaren deed geen dubbele pitstop om Sainz meteen te pitten. Eerst kwam Norris binnen, de ronde erna Sainz. Norris kwam weer achter Perez de baan op als P5. Sainz zakte echter van P7 naar P9 omdat Gasly en Ocon niet stopten.

En echt op het moment dat de Safety car wordt geplaatst, zet Albon hem ernaast. Dus ik snap wel dat ze hem teruggaven, ik vraag me af waarom Albon hem toch mocht hebben. Want op zich was die nog niet echt klaar (hij zat er alleen naast met zn wielen net wat voor die van Perez). Sainz was overigens Ocon toen al wel voorbij (die stond nog op Hard).

Je gaat je afvragen of het slim was om Gasly en Ocon op Hard te laten rijden. Kvyat, Vettel, Latifi en Gio stonden wel op soft. Norris, Leclerc, Sainz op de mediums. Met minder dan 20 ronden te gaan was er gewoon veel voordeel te halen uit de zachtere banden.

Wel zorgde het ervoor dat de laatste 10 ronden een knotsgekke finale opleverde en daar ben ik op zich wel blij mee.

Een ander ding is dat ik niet snapte waarom McLaren de rijders met elkaar liet vechten. Ga eerst de menen voorbij die je voorbij kan en ga het dan uitvechten (als dat nog nodig is). Op die manier had Sainz ook nog 5e kunnen worden.

Ik had trouwens ook gemist dat Perez zijn penalty kreeg voor speeding in the pitlane ipv unsafe release.

[Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2020 01:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:51:
Ik zit nu alleen te twijfelen welke James er op de boordradio kwam, om de "critical gearbox issues" te melden. Vowles, die we wel vaker op de boordradio horen, of Allison? Want in het geval van James Vowles zou het ook gek zijn. Waarom moet de hoofd strategist ze melden dat ze een technisch mankement hebben, en hoe dat te voorkomen? Dat zou meer iets zijn voor James Allison, die's immers "hoofd techniek".

Overigens staat in een van de OVER 9000 posts van vandaag ook een post over dat Mercedes een volledig nieuwe versnellingsbak heeft die een stuk lichter etc zou zijn. Dus er is wel degelijk een (grote) kans dat er daadwerkelijk een gearbox issue was / op de loer lag. Immers betekent een lichtere versnellingsbak waarschijnlijk ook dat die minder stevig is (tenzij er weer sterkere materialen gebruikt zijn, maar risico op te zwak ligt wel altijd op de loer).
Hoi. :w :P
De achterkant van de Mercedes is echt bizar small en dat hebben ze gedaan met een versnellingsbak. Als daar iets mis mee is, dan heeft Mercedes een probleem. Het was trouwens Volves. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Een aantal uren kunnen nadenken, dit kan best wel n hele pijnlijke race blijken voor Red Bull. Als Ferrari met de Hongarije update weer enigszins meedoet (het verschil tussen ALB en LEC was in Q3 immers maar 1 tiende). Ga er maar aanstaan om een achterstand van 19 punten weer goed te maken, zeker als Mercedes de meeste races wint. Nee, deze race zou er best wel eens voor kunnen zorgen dat RBR het seizoen gewoon weer als 3e team eindigt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
Krankenhausen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 02:01:
Een aantal uren kunnen nadenken, dit kan best wel n hele pijnlijke race blijken voor Red Bull. Als Ferrari met de Hongarije update weer enigszins meedoet (het verschil tussen ALB en LEC was in Q3 immers maar 1 tiende). Ga er maar aanstaan om een achterstand van 19 punten weer goed te maken, zeker als Mercedes de meeste races wint. Nee, deze race zou er best wel eens voor kunnen zorgen dat RBR het seizoen gewoon weer als 3e team eindigt.
Nouja, RB is dan ook niet het team dat inzet op een 2e plek. Ze gingen vooral voor het kampioenschap. Dat valt mij dan ook meer tegen. Ik denk dat ze Ferrari ook wel voor moeten kunnen blijven, maarja, met ALB weet je het nooit. Vergeet echter niet dat ALB niet de laatste updates had ik kwali, VER wel. Zou eventueel in zijn voordeel kunnen spreken (ware het niet dat RB het dit jaar niet echt beter deed dan vorig jaar).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk dat de sensor issue bij Mercedes misschien wel echt was, maar de boodschap Chassis Default 1-2, klinkt toch echt als een verkapte instructie om de 1-2 veilig te stellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 05:53:
Ik denk dat de sensor issue bij Mercedes misschien wel echt was, maar de boodschap Chassis Default 1-2, klinkt toch echt als een verkapte instructie om de 1-2 veilig te stellen.
Waarom zou dat een verkapte boodschap zijn? Ze hebben letterlijk tegen Hamilton gezegd om Bottas niet in te halen, wat heeft een verkapt bericht dan voor een zin? Daarnaast was die Chassis Default 1-2 volgens mij voor Bottas? Die in de quali nog had lopen grasmaaien, dus "iets met chassis" klinkt dan niet heel gek. Volgens mij hadden ze hem zelfs aan het begin van de race nog "gewaarschuwd" om op de auto te letten.

Acties:
  • +22Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

BOT WDC confirmed

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFire1985
Wel had Max problemen met de balans tijdens de Q waardoor er vast meer snelheid in zit. Ook was hij in Q2 sneller op mediums dan Ferrari op hun softs.
Nee ik zie Ferrari niet opeens voorin meestrijden tenzij ze wel zo'n bijzondere update hebben.
RBR lijkt vooralsnog duidelijk achter Mercedes te staan maar voor de rest. Belangrijkste nu is de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03 22:49
Jij gaat er vanuit dat Vettel ook weer top wordt? Als Max elke race voor Leclerc eindigt en Albon geen onbezonnen dingen doet dan blijft hij Vettel voor en kan RBR Ferrari voorblijven. Het is ook maar de vraag of Ferrari in de buurt van het podium gekomen zou zijn zonder al die uitvallers, ik zie een update daar niet meteen verandering in brengen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Heeft Red Bull toch nog wat gewonnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basvn
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:37:
Heeft Red Bull toch nog wat gewonnen

[Afbeelding]
Netjes van MERC ook!
2.52 HAM
en 2.81 BOT met hun dubble stack

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 05:53:
Dat betekende gewoon: Kegel Abon eraf als hij aanvalt, op snelheid kunnen we hem er niet achter houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:24
De veruit meest efficiënte actie van een RBR coureur afgelopen weekend was Albons mislukte inhaalpoging op Hamilton. Hierdoor werd Hamilton uiteindelijk 4e in plaats van 2e. Dus 12 punten in plaats van 18. Volgens mij had Hamilton op dat moment ook nog de snelste ronde, dus zonder de 'incentive' voor Norris om er de laatste ronde vol voor te gaan had hem dat ook nog een puntje opgeleverd.

Als het op de titelaspiraties aankomt denk ik dat RBR (terecht) voor het hele seizoen nog steeds inzet op een strijd tussen Verstappen en Hamilton. Door Albons actie kijkt Verstappen dus nu 'slechts' tegen een achterstand van 12 punten aan, in plaats van 18 of 19.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 01:49:
[...]

Hoi. :w :P
De achterkant van de Mercedes is echt bizar small en dat hebben ze gedaan met een versnellingsbak. Als daar iets mis mee is, dan heeft Mercedes een probleem. Het was trouwens Volves. ;)
De spec gearbox die er nu in zit moeten ze de komende 1,5 jaar mee rijden toch?
Dat is toch 1 van de onderdelen die nu gehomologeerd werd bij de 1e race?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:11:
[...]

De spec gearbox die er nu in zit moeten ze de komende 1,5 jaar mee rijden toch?
Dat is toch 1 van de onderdelen die nu gehomologeerd werd bij de 1e race?
Of ze hem niet verder mogen ontwikkelen weet ik niet. Maar als dat zo is zullen betrouwbaarheidsverbeteringen vast wel mogen. Hetzelfde geldt nu immers v.w.b. motor-ontwikkeling, en ook aan het einde van het v8 tijdperk mochten de motoren alleen op betrouwbaarheid worden verbeterd en niet op performance. Dus ik kan mij niet indenken dat ze nu (dan wel met versnellingsbak) het helemaal zouden bevriezen en ook geen betrouwbaarheidsfixes mogen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
CH4OS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:25:
[...]
Hamilton moest inhouden (net als Bottas overigens) om de versnellingsbak enigszins heel te houden. Bij de start van de race hadden zij de problemen al gezien en er op gewezen om wat rustiger aan te doen.
[...]
Ik ga er ook van uit dat volgende week een andere races gaat worden dan vandaag. Al hoop ik wel dat het wel zo spannend blijft zoals vandaag!
[...]
Afhankelijk van het probleem en de complexiteit om het op te lossen...
Ik geloof niet zoveel van de problemen van Mercedes. Ze hebben er een handje van om op de radio te roepen dat ze problemen hebben om de concurrentie zand in de ogen te strooien. Daarnaast was het een mooie smoes om Hamilton Bottas niet te laten aanvallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Erapaz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Ik geloof niet zoveel van de problemen van Mercedes. Ze hebben er een handje van om op de radio te roepen dat ze problemen hebben om de concurrentie zand in de ogen te strooien. Daarnaast was het een mooie smoes om Hamilton Bottas niet te laten aanvallen.
En dan klinkt het nog een beetje spannend allemaal :+

De andere teams lopen wederom zover achter de feiten aan... Hopelijk kan RBR toch potten breken..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:31:
[...]

Of ze hem niet verder mogen ontwikkelen weet ik niet. Maar als dat zo is zullen betrouwbaarheidsverbeteringen vast wel mogen. Hetzelfde geldt nu immers v.w.b. motor-ontwikkeling, en ook aan het einde van het v8 tijdperk mochten de motoren alleen op betrouwbaarheid worden verbeterd en niet op performance. Dus ik kan mij niet indenken dat ze nu (dan wel met versnellingsbak) het helemaal zouden bevriezen en ook geen betrouwbaarheidsfixes mogen.
Om eerlijk te zijn, ik weet het niet, al die houtje touwtje fixes en rulechanges aan het begin van het seizoen kwamen allemaal wat te snel en door elkaar heen :P

(maar vermoed dat er idd wel wat qua betrouwbaarheid gefixt mag worden, maar dan zullen ze het goed moeten onderbouwen richting FIA)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Erapaz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Ze hebben voor dit seizoen dus blijkbaar een volledig nieuwe versnellingsbak;
Stroll zou ook uitgevallen zijn door "sensor issues" en op boordradio deden ze het doen voorkomen alsof Stroll met hetzelfde issue was uitgevallen (Racing Point neemt ook de versnellingsbak van Mercedes af, dus hetzelfde issue is mogelijk);
Bij Bottas hadden ze tussen FP3 en Q nog een hydrolysis lek gevonden bij de versnellingsbak;

Het lijkt mij dus wel erop te wijzen dat er "iets" aan de hand was, en dan niet alleen dat Hamilton op Bottas aan het jagen was. Anders vond ik ze allemaal (James Vowles, Peter Bonnington voorop) wel erg goed acteren. Als het echt om het "aanvallen" van Hamilton ging denk ik ook wel dat Toto zelf op de radio was gekomen, of een andere senior.

Maar we zullen het over 4, 5 dagen wel zien. Als beide Mercedessen dan een +5 straf hebben dan weten we voldoende. Dan had de bak het dus niet overleefd :P

Acties:
  • +8Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-03 15:07
alexbl69 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:05:
De veruit meest efficiënte actie van een RBR coureur afgelopen weekend was Albons mislukte inhaalpoging op Hamilton. Hierdoor werd Hamilton uiteindelijk 4e in plaats van 2e. Dus 12 punten in plaats van 18. Volgens mij had Hamilton op dat moment ook nog de snelste ronde, dus zonder de 'incentive' voor Norris om er de laatste ronde vol voor te gaan had hem dat ook nog een puntje opgeleverd.

Als het op de titelaspiraties aankomt denk ik dat RBR (terecht) voor het hele seizoen nog steeds inzet op een strijd tussen Verstappen en Hamilton. Door Albons actie kijkt Verstappen dus nu 'slechts' tegen een achterstand van 12 punten aan, in plaats van 18 of 19.
Dan had Albon hem eigenlijk alleen ook nog even midden op de baan moeten parkeren, om zo een safetycar te veroorzaken, waardoor Hamilton nog meer plekken had verloren :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFire1985
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Maar we zullen het over 4, 5 dagen wel zien. Als beide Mercedessen dan een +5 straf hebben dan weten we voldoende. Dan had de bak het dus niet overleefd :P
Als het alleen een sensor blijkt te zijn, kun je er ook een extra tie-wrapje omheen doen en hoef je niet de volledige bak te verwisselen. Even gechargeerd gezegd.
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee