Nog iets gezien wat me eerst niet opviel: McLaren deed geen dubbele pitstop om Sainz meteen te pitten. Eerst kwam Norris binnen, de ronde erna Sainz. Norris kwam weer achter Perez de baan op als P5. Sainz zakte echter van P7 naar P9 omdat Gasly en Ocon niet stopten.
En echt op het moment dat de Safety car wordt geplaatst, zet Albon hem ernaast. Dus ik snap wel dat ze hem teruggaven, ik vraag me af waarom Albon hem toch mocht hebben. Want op zich was die nog niet echt klaar (hij zat er alleen naast met zn wielen net wat voor die van Perez). Sainz was overigens Ocon toen al wel voorbij (die stond nog op Hard).
Je gaat je afvragen of het slim was om Gasly en Ocon op Hard te laten rijden. Kvyat, Vettel, Latifi en Gio stonden wel op soft. Norris, Leclerc, Sainz op de mediums. Met minder dan 20 ronden te gaan was er gewoon veel voordeel te halen uit de zachtere banden.
Wel zorgde het ervoor dat de laatste 10 ronden een knotsgekke finale opleverde en daar ben ik op zich wel blij mee.
Een ander ding is dat ik niet snapte waarom McLaren de rijders met elkaar liet vechten. Ga eerst de menen voorbij die je voorbij kan en ga het dan uitvechten (als dat nog nodig is). Op die manier had Sainz ook nog 5e kunnen worden.
Ik had trouwens ook gemist dat Perez zijn penalty kreeg voor speeding in the pitlane ipv unsafe release.
[Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2020 01:11]