[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:
  • 131.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Same, maar volgens mij stond zijn stuur recht.. Maar had een straf hier ook niet verwacht
Z'n linkerhand stond nog op 12 uur op het moment van het contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Tja.. Albon was er zo goed als voorbij en Ham tikt hem op zijn achterwiel.
Ham had hier gewoon gas terug moeten nemen en achter Albon aansluiten.
Exact hetzelfde als vorig jaar dus. Dus die 5s is ook terecht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
toolkist schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:10:
Ik ben echt geen Hamilton fan ofzo, maar die 5sec penalty slaat toch helemaal nergens op? Hij heeft z'n stuur volledig gedraaid, stuurt niet terug ofzo.. Ik zie echt niet wat hij nu anders had moeten doen, voor mij was dit gewoon een gevalletje "te gretig" van Albon.
Als je stuur recht staat kun je nog iemand van de baan af drukken door de lijn die je in zet. En als je dreigt tegen iemand aan te rijden ben je altijd fout als je achter ligt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben echt geen Hamilton fan ofzo, maar die 5sec penalty slaat toch helemaal nergens op? Hij heeft z'n stuur volledig gedraaid, stuurt niet terug ofzo.. Ik zie echt niet wat hij nu anders had moeten doen, voor mij was dit gewoon een gevalletje "te gretig" van Albon.
Volledig gedraaid wil ik het niet noemen.. Albon was er voorbij, liften dus als je je stuur niet verder kunt draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Het leek verdacht veel op hetzelfde probleem als wat Max had.
Zal in de loop van de week wel bekend worden dan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fq0Ll6S27TOYnbIHJgt5YPX5wK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0syN5JQ7Hs9V4Zixb44AvEK0.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dat ziet had Ham eik wel een ongeval kunnen voorkomen. Mijn eerste reactie was ook dat het geen fout was van HAM overigens.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Van suffe optocht naar eindigen met een aantal verrassingen. Lekkere race hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wom schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]

Als je dat ziet had Ham eik wel een ongeval kunnen voorkomen. Mijn eerste reactie was ook dat het geen fout was van HAM overigens.
Is dit niet na het contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
[...]

[Afbeelding]

Hier zie je ook duidelijk de lijn die Ham neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2020 17:15 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Ryur schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Albon kon ook niks meer. Hij zat naast (en zelfs VOOR) HAM.
Dus HAM had iets moeten liften eigenlijk en Albon voor moeten laten gaan en bij de volgende bocht terugpakken.
In de eerste ronde gebeurt precies hetzelfde in dezelfde bocht, maar met Hamilton aan de buitenkant. Hamilton neemt daar geen risico, Albon doet dat later in de race wel en betaalt de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat was ook mijn gedachte. Aan de andere kant zie je even later Norris en Leclerc hetzelfde doen en dan doet Norris wat Hamilton had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24
Exocet schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Volgens mij wel

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Exocet schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Moment van contact, je ziet de eerste rook hier.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

[Afbeelding]

Die herhaling van bovenaf gaf wat mij betreft ook de doorslag. Je zag daar duidelijk dat HAM de auto te ver naar buiten liet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Alb had gewoon iets meer geduld moeten hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

RoD schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Die herhaling van bovenaf gaf wat mij betreft ook de doorslag. Je zag daar duidelijk dat HAM de auto te ver naar buiten liet lopen.
Zoals iemand in auto 33 deed vorig jaar bij een Ferrari? :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
SunriseBGN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

In de eerste ronde gebeurt precies hetzelfde in dezelfde bocht, maar met Hamilton aan de buitenkant. Hamilton neemt daar geen risico, Albon doet dat later in de race wel en betaalt de prijs.
Nouja, hij leert het vast wel, het is niet alsof Verstappen niet hetzelfde heeft gedaan. China 20xx (weet niet meer welk jaar) says hi. Ik bedoel, dat soort dingen horen erbij I guess. Maar ik had wel het idee dat hij zowaar de race had kunnen winnen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

skreppiedoe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:15:
Alb had gewoon iets meer geduld moeten hebben
Dat is een feit, het is jeugdig enthousiasme zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Sturen is niet het enige wat je kan doen om een collega ruimte te geven. Je kan ook van het gas af of zelfs even remmen.

Verder wel eens met het gretige van ALB

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2020 17:17 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobinHood schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:15:
[...]

het verschil was dat toen max voor lag, en Lec achter.
Daarnaast was het verschil dat in die bocht geen grindbak lag maar een stuk asfalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Albon pakt een gat dat er is, gaat tot het randje van de baan, hoe anders krijgt Ham gewoon z'n 5 sec.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RobinHood schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Andere situatie, HAM zat er hier duidelijk achter, de tik kwam op het achterwiel. VER was er vorig jaar minimaal naast en volgens mij al voorbij.

Als HAM er naast was had je wmb een andere situatie gehad. In dit geval zit HAM er achter en laat hij de auto bewust naar buiten lopen (hij had meer in kunnen sturen), en tikt hij ALB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:56

DataGhost

iPL dev

SunriseBGN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Het is wel een behoorlijk verschil als je dat doet terwijl je achter ligt in de snelste auto vs wanneer je de snelste auto probeert in te halen. Als hij langer had gewacht op DRS, had Hamilton (of Mercedes) er wel voor gezorgd dat hij binnen 1 sec van Bottas reed dus dan kan je het sowieso vergeten. En de (al gebruikte) softs zijn na een paar ronden al helemaal niet zoveel sneller meer dan hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
demonic schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:16:
[...]

het verschil was dat toen max voor lag, en Lec achter.
Daarnaast was het verschil dat in die bocht geen grindbak lag maar een stuk asfalt...
En Max zat aan de binnenkant...als "aanvallende partij", iets met appels en peren.

[ Voor 4% gewijzigd door skreppiedoe op 05-07-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Nouja, hij leert het vast wel, het is niet alsof Verstappen niet hetzelfde heeft gedaan. China 20xx (weet niet meer welk jaar) says hi. Ik bedoel, dat soort dingen horen erbij I guess. Maar ik had wel het idee dat hij zowaar de race had kunnen winnen vandaag.
Absoluut. Het is een harde leerschool, zeker als je vervolgens Gasly en Norris op "jouw" podium ziet staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

HAM krijgt straks dezelfde angst voor ALB als voor VER. Inhalen zonder schade of penalties wordt bij die twee steeds lastiger. Ga toch lekker met pensioen HAM. Zonder jou worden het ook wel leuke races. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:25

Pierre

Van nature lui!

streamnl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:03:
Wat. Een. Race. Niet verwacht.
Mijn humeur was al niet zo hoog omdat mijn bank er niet was en Max de eerste uitvaller was, maar wat heb ik heerlijk genoten. Een hele mooie opening waar veel gebeurd is.

Enne... Gasly heeft nu 6 punten meer dan Max en Albon samen _O-
Hopelijk is je bank er volgende week wel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
SunriseBGN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Absoluut. Het is een harde leerschool, zeker als je vervolgens Gasly en Norris op "jouw" podium ziet staan.
Yep, maar dat was voor Max toen niet anders met Ric die er met de zege vandoor ging. Maar goed, Albon gaat z'n podium nog wel krijgen. Vind persoonlijk eik wel dat hij gewoon nog altijd te langzaam is. Vandaag kwam het allemaal goed uit (net als zijn vorige bijna podium), maja, toch apart dat ze geen betere 2e rijder kunnen vinden daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Dat was ook mijn gedachte. Aan de andere kant zie je even later Norris en Leclerc hetzelfde doen en dan doet Norris wat Hamilton had moeten doen.
Alleen lag Norris toen al veel verder achter?

Maar goed voor mij was dit dus typisch een 'race incident'. Was ook niet dat Albon geen ruimte meer had aan de linkerkant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat Hamilton deed was de Rosberg-methode: nee hij stuurt niet ondertussen even snel naar links, maar laat 'm dusdanig naar buiten lopen dat de persoon ernaast wel moet liften.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 17:13
Als een kind zo blij dat F1 weer terug is hoor. Heerlijke race gezien! :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:23:
[...]
Yep, maar dat was voor Max toen niet anders met Ric die er met de zege vandoor ging. Maar goed, Albon gaat z'n podium nog wel krijgen. Vind persoonlijk eik wel dat hij gewoon nog altijd te langzaam is. Vandaag kwam het allemaal goed uit (net als zijn vorige bijna podium), maja, toch apart dat ze geen betere 2e rijder kunnen vinden daar.
Kan me niet voorstellen dat RB niet aan Vettel denkt.. Ik zou dat heel graag zien.
Albon terug naar AT of beter.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28
RoD schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Andere situatie, HAM zat er hier duidelijk achter, de tik kwam op het achterwiel. VER was er vorig jaar minimaal naast en volgens mij al voorbij.

Als HAM er naast was had je wmb een andere situatie gehad. In dit geval zit HAM er achter en laat hij de auto bewust naar buiten lopen (hij had meer in kunnen sturen), en tikt hij ALB aan.
Je hebt ook nog iets als vliegende kracht.. je kan als je met volle vaart naar voren gaat niet een haakse bocht maken. Echter, ALB zat er wel heel ruim voor dus HAM had in moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vuvuzela schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Kan me niet voorstellen dat RB niet aan Vettel denkt.. Ik zou dat heel graag zien.
Vettel heeft de laatste jaren weinig laten zien om weer miljoenen voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Vuvuzela schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Mee eens, zou ik ook echt geweldig vinden, denk alleen dat dat op het gebied van salaris niet echt haalbaar is. Jammer, zou Max graag in dezelfde auto als Vettel aan het werk zien. Al is het wel weer enigszins tegenvallend dat Vettel (die toch op de kwalificatie na een goed weekend leek te hebben) alweer een fout maakt en zichzelf eigenlijk uit de race haalt.

Ik vrees echt dat hij als een 4 time WDC vrij snel vergeten gaat worden. En daar kan je eigenlijk niet zoveel tegenin brengen, hoewel hij op momenten gewoon enorm goed is. Het zijn alleen die foutjes die telkens weer terug komen (en die had hij eigenlijk al in zn kampioenschapsjaren).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo... We zijn los....1e race van 2020 in juli...Afijn, genoeg spektakel, erg jammer van Max.
Albon.... prima gozer, maar hij heeft het net niet. Hij is geen moment echt sneller geweest dan Max, wat Bottas over het weekend gezien wel is t.o.v. Ham...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bullet NL schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:31:
Zo... We zijn los....1e race van 2020 in juli...Afijn, genoeg spektakel, erg jammer van Max.
Albon.... prima gozer, maar hij heeft het net niet. Hij is geen moment echt sneller geweest dan Max, wat Bottas over het weekend gezien wel is t.o.v. Ham...
Net niet is wat mij betreft een net foute beschrijving. Hij is gewoon niet veel sneller dan Gasly. Hij kan daarentegen wel een beetje inhalen, maar daar houdt het ook wel op. RB zou echt moeten inzetten op een betere 2e rijder imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Nou max is denk toch wel happy dat hami 4e is geworden ipv 1 of 2. Hopelijk gaat het volgende week beter.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En voor de mensen die de nabeschouwing van Ziggo niet kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mannen, het was weer een genot. Interessante en leuke race die soms even inkakte. Tot volgende week!

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Albon is nooit goed genoeg geweest. RBR heeft alleen niets beter in huis dus moeten ze iemand inlijven. De vraag is uiteindelijk wie?
Vettel doet het wellicht beter, mogelijk ligt de RBR hem beter en hij mist nu duidelijk vertrouwen.
Wie heb je anders? De rest ligt vast of is niet heel veel anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Hij was ook te langzaam, en kon Max niet eens bijbenen die op mediums reed. Max zat vrij snel op het tempo van Bottas en dat bleef totdat we VTEC.exe has crashed kregen. Wat was het, iets van 0,3s per ronde of meer? Ik kreeg pas functioneel beeld toen Max kapot was...

Maar die soft banden waren gewoon slecht over enige afstand en het uitrekken maakte ze niks beter dan de mediums zoals ik gisteren al vermoedde. Het verschil in snelheid met Albon suggereert ook dat het qua race pace niet zoveel verschilt tussen Mercedes en RBR en ik blijf erbij dat dit juist een zwakkere baan is voor RBR vanwege de kerbs en langzame bochten.

Je zag Albon een beetje wegvallen waar ik denk dat Max het tempo had kunnen volgen. Maar het werd interessant toen Mercedes zulke problemen kreeg en toen volgde er 5000 SC's. Max was bij die eerste SC gegarandeerd op softs gezet en ik denk dat hij er daarna voorbij was gekomen. Dat is qua strategie niet eens heel veel anders dan wat RBR waarschijnlijk plande te doen namelijk de mediums uitrekken en dan softs voor de aanval.

Maar volgende week gaan we weer los. Ik vermoed dat RBR nog wel wat te winnen heeft qua setup en Honda zal wat bugfixes moeten gaan uitvoeren. Die zullen zich op het moment echt schamen en balen wat ze hebben weggegooid.

Het was ook interessant om te zien dat McLaren eigenlijk op eigen kracht een auto gebouwd lijkt te hebben die de 2019 Mercedes aankan. Dat is niet verkeerd. Ferrari heeft enorm veel geluk gehad dat het zo'n chaos was en Leclerc heeft er van geprofiteerd. Mercedes heeft namelijk strategisch behoorlijk gefaald door alweer niet te pitten bij een SC en de achterliggers die kans te geven dit wel te doen. Dit is nu al de zoveelste keer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:39:
Albon is nooit goed genoeg geweest. RBR heeft alleen niets beter in huis dus moeten ze iemand inlijven. De vraag is uiteindelijk wie?
Vettel doet het wellicht beter, mogelijk ligt de RBR hem beter en hij mist nu duidelijk vertrouwen.
Ik zou zeggen pleur Kvyat terug in die auto, die deed het in zijn seizoen tegen Ric best aardig. Ik bedoel veel slechter dan Albon en Gasly kan het niet zijn. Maja, vanuit marketing perspective is dat waarschijnlijk niet de beste keus en dat gaat dan ook niet gebeuren. Vettel zou zeker vele malen beter zijn, ben benieuwd of Max hem kan voorblijven, maja da's weer niet betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
@DaniëlWW2 wanneer ga je het topic leegkieperen?

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LAD93 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:42:
@DaniëlWW2 wanneer ga je het topic leegkieperen?
Uh niet? Weet je hoe lang ik dan bezig ben met elke reactie individueel selecteren? :P
Er staat gewoon een nieuw topic op de timer en deze gaat maandag laat in de avond dicht. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Erg vette race, mooie kickstart van de start van het seizoen. Tuurlijk balen van Max, maar ben blij dat ik door heb gekeken:)
Hopelijk volgende week weer spektakel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Uh niet? Weet je hoe lang ik dan bezig ben met elke reactie individueel selecteren? :P
Er staat gewoon een nieuw topic op de timer en deze gaat maandag laat in de avond dicht. ;)
Topic verplaatsen naar TC en topicstart terug afsplitsen naar SPRT ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:56

Chiron

Moderator Discord
DarkFire1985 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:39:
Albon rijdt pas een half jaar in de RBR, ondanks de uitglijer vind ik dat ie het fantastisch doet, Mijlenver beter dan de in de RBR onzichtbare Gasly. Als die wat ervaring heeft kan ie prima meekomen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Topic verplaatsen naar TC en topicstart terug afsplitsen naar SPRT ;)
Echt weer die admins die onze geheimen zitten te verklappen. :N :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Hij was ook te langzaam, en kon Max niet eens bijbenen die op mediums reed. Max zat vrij snel op het tempo van Bottas en dat bleef totdat we VTEC.exe has crashed kregen. Wat was het, iets van 0,3s per ronde of meer? Ik kreeg pas functioneel beeld toen Max kapot was...

Maar die soft banden waren gewoon slecht over enige afstand en het uitrekken maakte ze niks beter dan de mediums zoals ik gisteren al vermoedde. Het verschil in snelheid met Albon suggereert ook dat het qua race pace niet zoveel verschilt tussen Mercedes en RBR en ik blijf erbij dat dit juist een zwakkere baan is voor RBR vanwege de kerbs en langzame bochten.

Je zag Albon een beetje wegvallen waar ik denk dat Max het tempo had kunnen volgen. Maar het werd interessant toen Mercedes zulke problemen kreeg en toen volgde er 5000 SC's. Max was bij die eerste SC gegarandeerd op softs gezet en ik denk dat hij er daarna voorbij was gekomen. Dat is qua strategie niet eens heel veel anders dan wat RBR waarschijnlijk plande te doen namelijk de mediums uitrekken en dan softs voor de aanval.

Maar volgende week gaan we weer los. Ik vermoed dat RBR nog wel wat te winnen heeft qua setup en Honda zal wat bugfixes moeten gaan uitvoeren. Die zullen zich op het moment echt schamen en balen wat ze hebben weggegooid.

Het was ook interessant om te zien dat McLaren eigenlijk op eigen kracht een auto gebouwd lijkt te hebben die de 2019 Mercedes aankan. Dat is niet verkeerd. Ferrari heeft enorm veel geluk gehad dat het zo'n chaos was en Leclerc heeft er van geprofiteerd. Mercedes heeft namelijk strategisch behoorlijk gefaald door alweer niet te pitten bij een SC en de achterliggers die kans te geven dit wel te doen. Dit is nu al de zoveelste keer.
Yep, ik denk ook dat Max hem vandaag had gewonnen als zn auto heel was gebleven, maar goed, dat was dan te danken aan de problemen bij Merc. Als alles heel was gebleven, dan was het gewoon 1-2 Merc met 3 Verstappen geweest denk ik. Ik vrees dan ook dat dat precies is wat we volgende week gaan zien. Vandaag was zeker interessant, maar dat kwam vooral door alle problemen.

Verder zeker mee eens dat Mclaren op het goeie pad is. Die auto is gewoon echt goed. Het is mooi om te zien dat ze sinds hun "best chassis" met Honda motor zichzelf herpakt hebben en nu toch echt weer een goeie auto hebben gebouwd. Zoals je eigenlijk ook wel mag verwachten (maar goed, dat zou je van Williams ook zeggen dan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goed, de AH bezorger kreeg het voor elkaar z'n tijdslot te missen en precies om 15.09 aan te bellen.
Zat dus meteen op achterstand met kijken.

Maar leuke openingsrace. Gebeurde echt van alles en je ziet duidelijk dat er voor heel veel teams nog veel huiswerk te doen is. VER, tsja jammer en zeg maar gelijk dag tegen het kampioenschap. Verder BOT heel sterk, had driver of the day moeten worden. En NOR ook top. ALB mist nog een beetje ervaring, zat er goed bij maar HAM doet het gewoon in z'n broek bij het zien van een RB en liet 'm bewust iets verder naar buiten lopen. LEC sneaky naar een prima resultaat en VET moet echt met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Weten we ondertussen al wat er was dat Albon uitviel?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_zKNamHVKu9Tn2aARCGMHP0K8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t7SJAzugocqofVHvZhaHK8QJ.png?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Chiron schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Albon rijdt pas een half jaar in de RBR, ondanks de uitglijer vind ik dat ie het fantastisch doet, Mijlenver beter dan de in de RBR onzichtbare Gasly. Als die wat ervaring heeft kan ie prima meekomen.
Nouja, daar ben ik het niet mee eens. Kan je mij een race noemen waar hij echt goeie race pace had? Ik kan me er namelijk niet een herinneren. Hij heeft wat leuke inhaalmoves gedaan, maar hij kwam wat betreft race pace nooit in de buurt van Verstappen. Dat is toch waar het uiteindelijk om draait.

Edit: en half jaar... ik bedoel Vestappen won z'n eerste race in die auto. Nou kan het idd zo zijn dat hij een generational talent zou zijn, maar na een half jaar nog altijd consistent langzamer (en redelijk wat) zijn dan je teamgenoot elke race. Hmm, nee, dat zou geen indruk op mij maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Snowdog op 05-07-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wel raar trouwens dat VET niet nog hoger kon komen na zijn spin en de SC’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mogen we meer van zulke races? Wat was dit genieten, tuurlijk baalde ik toen Max uitviel. Maar wat een spektakel!

Norris gewoon op 3e plaats *O* wat een moment!

Prachtig om te zien hoe Hamilton zijn verdiende loon 2 keer gekregen heeft, hij kan nu niet gaan lopen huilen. Aangezien hij de gene is die gelijk behandeld wil worden, dus nu de media ook mer rust laten meneer Hamilton _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2020 17:51 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:41:
Ik zou zeggen pleur Kvyat terug in die auto, die deed het in zijn seizoen tegen Ric best aardig. Ik bedoel veel slechter dan Albon en Gasly kan het niet zijn. Maja, vanuit marketing perspective is dat waarschijnlijk niet de beste keus en dat gaat dan ook niet gebeuren. Vettel zou zeker vele malen beter zijn, ben benieuwd of Max hem kan voorblijven, maja da's weer niet betaalbaar.
Ik zou Kvyat ook nemen, maar Albon moet denk ik nog wel de kans krijgen. Vettel tja. Hij heeft geen opties meer en wie weet accepteert hij een "Webber" rol. Ik denk dat hij veel meer zou presteren rond het niveau van Ricciardo vs. Max. Vettel is denk ik wel over zijn piek heen en Max blijft ergens eng hoe compleet hij al is voor zijn leeftijd. Ik denk alleen dat RBR er geen zin in heeft tenzij ze echt harde garanties krijgen over status van de coureurs.
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Yep, ik denk ook dat Max hem vandaag had gewonnen als zn auto heel was gebleven, maar goed, dat was dan te danken aan de problemen bij Merc. Als alles heel was gebleven, dan was het gewoon 1-2 Merc met 3 Verstappen geweest denk ik. Ik vrees dan ook dat dat precies is wat we volgende week gaan zien. Vandaag was zeker interessant, maar dat kwam vooral door alle problemen.

Verder zeker mee eens dat Mclaren op het goeie pad is. Die auto is gewoon echt goed. Het is mooi om te zien dat ze sinds hun "best chassis" met Honda motor zichzelf herpakt hebben en nu toch echt weer een goeie auto hebben gebouwd. Zoals je eigenlijk ook wel mag verwachten (maar goed, dat zou je van Williams ook zeggen dan).
Ik denk dat er meer in die RB16 zit. Afstellen lijkt niet erg makkelijk te zijn en op strategie had Max hier ook een normale race denk ik kunnen winnen. Softs met een volle tank vs. softs met een lege tank maakt een verschil. Zeker omdat ik vermoed dat het altijd risicomijdende Mercedes altijd voor de harde banden was gegaan.

Verder is McLaren geen arm team zoals Williams nu is. Ze hebben ook eindelijk die domme matrixstructuur eruit geschopt, iedereen die er onderdeel van was ook en zijn vers begonnen. Vorig jaar hebben ze nog heel wat RB14 gekopieerd, maar nu lijken ze onder James Key een eigen stijl te ontwikkelen. Eigenlijk lijken ze Ferrari hun concept, maar dan beter te doen. Groot vraagteken in deze is de Renault PU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Knip. Verkeerde foto

[ Voor 83% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2020 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

basvn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:27:
Lando P3 dus :)
Gun het hem!
hoop dat start goed komt,
max op ´vuile´ kant, en op de mediums
Held

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wil je nu eindelijk eens stoppen me van de baan te tikken ja. :> :P
edit: Dit is Brazilië.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-07-2020 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
huh,had hij geen zwart pak aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vrij kansloos allemaal. F1 TV werkte niet, dus ik bekeek de replay (die gelukkig snel beschikbaar was). Om te zien dat de techniek faalt. Waar ik wel blij mee ben is een podium voor Norris en dat Hamilton 4e eindigde (als ik het goed heb). Maarja, waardeloze start voor Red Bull. Best vreemd dat Leclerc dan tweede wordt... gezien de toestand aldaar..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Nog even wat over dat BLM gebeuren. Gaan ze dit nu elke race doen?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 17:13
P.O. Box schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Dit is een foto na Brazilië 2019

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
P.O. Box schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Knetters. Verkeerde foto gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:33

basvn

Breezand - NHN

Was de startplaats :+
maar tevreden dat dit ook zijn finishplek was!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLGf1oXQAIbmqq?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLGQnDWkAAtqP6?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLGf1oXQAIbmqq?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLHoP0XsAE_MOy?format=jpg&name=large

[ Voor 33% gewijzigd door basvn op 05-07-2020 17:59 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Echt gaaf hoe die engineer precies aangeeft welke bochten Norris overtake kan gebruiken, en daarna de ontlading als hij hem met 1,5 tiende marge naar P3 rijdt:)
Laatste ronde overigens

[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 05-07-2020 18:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Ik zou Kvyat ook nemen, maar Albon moet denk ik nog wel de kans krijgen. Vettel tja. Hij heeft geen opties meer en wie weet accepteert hij een "Webber" rol. Ik denk dat hij veel meer zou presteren rond het niveau van Ricciardo vs. Max. Vettel is denk ik wel over zijn piek heen en Max blijft ergens eng hoe compleet hij al is voor zijn leeftijd. Ik denk alleen dat RBR er geen zin in heeft tenzij ze echt harde garanties krijgen over status van de coureurs.
Ik denk niet dat Vettel een Webber-rol zou moeten accepteren en ik denk dat het team zowaar echt op 2 eerste rijders zou kunnen gaan (net als met VER en RIC). Ik denk niet dat daar het probleem ligt eigenlijk. Ik zou het iig wel enorm interessant vinden als dat zou gebeuren, maar goed, dat gaat het niet. Denk niet dat dat aan de Webber-rol ligt though. Denk dat Vettel ook beter zou presteren dan RIC eigenlijk, vooral in qualifying (hoewel RIC de qualifying beast werd genoemd).

Maja misschien zit ik er totaal langs, ik heb niet het gevoel dat Vettel al over zijn piek heen is, hij liet ook dit weekend weer zien gewoon enorm snel te zijn, maar in qualifying zat het even tegen en de race.. Nouja typisch Vettel foutje, denk dat hij dat altijd wel gehad heeft. Kansloze positie en willen verbeteren als hij geen lock-up had gehad, dan was er ook weinig aan de hand geweest, maja samenloop van omstandigheden.

Eigenlijk laat dat ook wel weer zien hoe slim Leclerc heeft gereden. Die leek lange tijd ook op een wat kansloze positie rond te rijden, maar hij rijdt gewoon zijn rondjes en doet geen gekke dingen en wordt uiteindelijk nog 2e. Meer geluk dan wijsheid, maar wel gewoon een goede race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:50:
Mogen we meer van zulke races? Wat was dit genieten, tuurlijk baalde ik toen Max uitviel. Maar wat een spektakel!

Prachtig om te zien hoe Hamilton zijn verdiende loon 2 keer gekregen heeft,
Mee eens, mooie race. Maar 5 sec tijdstraf was overdreven. Dit soort situaties komen zo vaak voor, zonder straf. Mijns inziens fout van Albon. Maar goed, beslissing is gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Ik denk niet dat Vettel een Webber-rol zou moeten accepteren en ik denk dat het team zowaar echt op 2 eerste rijders zou kunnen gaan (net als met VER en RIC). Ik denk niet dat daar het probleem ligt eigenlijk. Ik zou het iig wel enorm interessant vinden als dat zou gebeuren, maar goed, dat gaat het niet. Denk niet dat dat aan de Webber-rol ligt though. Denk dat Vettel ook beter zou presteren dan RIC eigenlijk, vooral in qualifying (hoewel RIC de qualifying beast werd genoemd).

Maja misschien zit ik er totaal langs, ik heb niet het gevoel dat Vettel al over zijn piek heen is, hij liet ook dit weekend weer zien gewoon enorm snel te zijn, maar in qualifying zat het even tegen en de race.. Nouja typisch Vettel foutje, denk dat hij dat altijd wel gehad heeft. Kansloze positie en willen verbeteren als hij geen lock-up had gehad, dan was er ook weinig aan de hand geweest, maja samenloop van omstandigheden.

Eigenlijk laat dat ook wel weer zien hoe slim Leclerc heeft gereden. Die leek lange tijd ook op een wat kansloze positie rond te rijden, maar hij rijdt gewoon zijn rondjes en doet geen gekke dingen en wordt uiteindelijk nog 2e. Meer geluk dan wijsheid, maar wel gewoon een goede race.
Je bouwt een beetje een lastig argument op over Vettel. :P
Maar op zich zou Vettel kunnen opleven met een auto zoals de RB16, maar waar moet je tegenop? Max is onderhand behoorlijk ervaren en hij is nog steeds pas 22. Het is de toekomst, het hele team is naar zijn hand gezet en dan komt opeens Vettel terug. Je neemt nogal wat risico. Verliest Vettel behoorlijk, dan is dat een flinke klap voor zijn reputatie. Zitten ze elkaar in de weg dan gaat geen van beiden kampioen worden en wat als Max dit aangrijpt om alsnog naar Mercedes te gaan? Er valt te veel te verliezen. Het enige scenario dat ik zie werken is als Vettel net iets langzamer is en dat accepteert. Webber dus. Het zou spectaculair zijn die twee in een team, maar ik zie het niet gebeuren tenzij ze echt door de opties zijn omdat Albon ook te veel door de mand is gevallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
sjaool schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Als verstandig mens en coureur wil je niks met een organisatie als BLM te maken hebben zoals je zelf ook al zegt. Als je je verder in hun standpunten verdiept heeft hun doelstelling niks met racisme of discriminatie te maken... Ik snap dan ook niet dat Lewis zich daar zo in mee laat slepen. Hij is bekend genoeg om zijn eigen standpunten uit te dragen en niet die van een dubieuze organisatie.
Denk dat we die discussie beter uit het topic kunnen houden. Weet er zelf verder weinig van, maar vind het wel goed dat Lewis zich iig uitspreekt en zegt wat hij vindt (en dat doet hij eigenlijk altijd). Je kan zeggen wat je wil van Hamilton, maar hij zet zich wel in voor de doelen waarvan hij denk dat het "right" is. Ik vind hem als persoon iig echt een goeie gast en zeker niet alleen de "best crowd ever" guy (hoewel hij dat natuurlijk ook doet). Helaas door de dominantie van Mercedes vind ik hem als coureur wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
[...]

Ben het wel met je eens dat Vettel over zijn piek heen lijkt maar het is tegelijk bekend dat Vettel wel van een specifieke auto houdt die Ferrari hem niet kan bieden. Ook Schumacher had een hele specifieke wens qua auto stabiliteit en mogelijk zit dat hem erg dwars en kan hij veel meer wanneer de kans zich toedoet. Tegelijk vraag ik me af in hoeverre Vettel echt gebonden is aan zijn immense salaris. Daar werd over gesproken ivm zijn verlenging bij Ferrari maar achteraf blijkt hij niet eens een aanbod gehad te hebben.

Max is erg compleet, RBR mist kansen, of Mercedes is bizar goed en compleet.
Het is en blijft idioot hoe Mercedes ieder jaar weer een enorme voorsprong blijkt te hebben. De laatste echte concurrentie hadden ze van Vettel in 2018. Je zou zeggen dat op een gegeven moment de perfectie toch wel bereikt lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:13:
[...]

Je bouwt een beetje een lastig argument op over Vettel. :P
Maar op zich zou Vettel kunnen opleven met een auto zoals de RB16, maar waar moet je tegenop? Max is onderhand behoorlijk ervaren en hij is nog steeds pas 22. Het is de toekomst, het hele team is naar zijn hand gezet en dan komt opeens Vettel terug. Je neemt nogal wat risico. Verliest Vettel behoorlijk, dan is dat een flinke klap voor zijn reputatie. Zitten ze elkaar in de weg dan gaat geen van beiden kampioen worden en wat als Max dit aangrijpt om alsnog naar Mercedes te gaan? Er valt te veel te verliezen. Het enige scenario dat ik zie werken is als Vettel net iets langzamer is en dat accepteert. Webber dus. Het zou spectaculair zijn die twee in een team, maar ik zie het niet gebeuren tenzij ze echt door de opties zijn omdat Albon ook te veel door de mand is gevallen.
Vettel zou eventueel wat reputatieschade kunnen oplopen, maar goed, dat heeft hij de laatste jaren al gedaan. Ik denk dat de 2 wel aan elkaar gewaagd zouden zijn eigenlijk. Denk verder niet dat Max veel opties heeft verder. Mercedes heeft Russell als opvolger van Hamilton en eigenlijk is Max een soort van veroordeelt tot Red Bull (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Naar mijn idee heb je er niet veel aan als Vettel naar RB komt, hij is langzaam aan snelheid aan het verliezen. Red Bull is niet echt een team om je oude F1 jaren uit te zitten. Ze kunnen beter Zhou van de F2 binnenhalen bijvoorbeeld (denk ik hoor, hij rijdt vaak met potentie. Dat vond ik bij Latifi en de Vries tegenvallen. Verder vind ik niet veel rijders bijzonder opvallen in de F2, enkel Ghiotto, maar die is al iets ouder en heeft veel pech.) Norris zou ook leuk zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 05-07-2020 18:20 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Bestla schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:16:
Dat gekniel, wat hypocriet van de FIA.

Gaan ze straks na Oostenrijk dat ook doen in Hongarije waar een wet is aangenomen dat homo zijn strafbaar stelt.
En in Bahrein, Abu Dabie, Rusland, gaan ze daar ook op de knieën?

* Bestla een boze mail naar de FIA gestuurd heeft.

Nu Berny Ecclestone echt weg is zou het de FIA sieren als het afscheid zou nemen van landen waar mensenrechten met voeten getreden worden.
Je haalt nu precies een paar goede redenen aan om als FIA niet zo overdreven mee te gaan in dit gedoe. Hou je erbuiten. Natuurlijk keuren we het af, maar het is nu een ding geworden en dan kan je er donder op zeggen dat mensen (terecht) ook gelijkheid vragen voor andere zaken dan huidskleur ;)

Uiteindelijk is het het grote geld dat regeert, dus Abu Dhabi zal niet van de kalender gaan.

Wat de discussie over Vettel betreft, ben ik van mening dat RBR hem niet moet terugnemen. Je gooit een coureur "weg" waar nog potentie in zit en haalt een oude coureur met veel fouten en frustratie terug, die misschien een jaar, hooguit twee mee zal doen. Kun je weer opnieuw gaan beginnen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik zit de onboards terug te kijken van de laatste 4 ronden. Norris krijgt met 2 ronden te gaan te horen dat Hamilton een tijdstraf heeft. Mag gelijk naar "scenario 7" en vrijwel continue het overtake knopje gebruiken.
Maar dit doet hij wel terwijl er in bocht één geel hangt vanwege debris van Kvyat. Zou dat nog een staartje krijgen?

Na de aanrijding met Hamilton is zijn boordradio stil. Hij vertelt pas een ronde later Ze vertellen Hamilton in ronde 65 dat hij under investigation is voor het incident met Albon en een ronde later krijgt hij te horen dat hij 5s straf heeft. Mag gelijk naar "Strat mode 7" en pushed duidelijk de rest van de race.

Ronde 69: Hamilton mist bocht 2 compleet wat 'm flink wat tijd kost, maar rijdt ruim over een seconde dicht op Bottas in de twee bochten (7/8) op het moment dat daar dubbel geel dat hangt voor de auto van Albon. Hamilton lift misschien een klein beetje, maar tov van Bottas wint hij ruim een seconde.
Bottas wordt herhaaldelijk gevraagd snelheid te maken. "Keep the pace up" en "keep pushing". Stiekem denk ik dat Valteri express wat snelheid liet liggen in de laatste twee ronden om Lewis op te vangen.

Hamilton zegt de laatste ronden absoluut niets op de boordradio. Blijft nadat z'n auto tot stilstand bijna een minuut stil zitten in z'n auto voordat hij uitstapt.

Overigens; Verstappen z'n motor klapt stuk op het moment dat hij 'm in "Engine 9, Position 8" moet zetten. Du moment dat hij die doet klapt z'n motor stil.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 10:13

Edd

Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Mee eens, mooie race. Maar 5 sec tijdstraf was overdreven. Dit soort situaties komen zo vaak voor, zonder straf. Mijns inziens fout van Albon. Maar goed, beslissing is gevallen.
Dit was geen fout van Albon, die haalt netjes in en geeft Hamilton ruimte. Het is Hamilton die hem wijd laat lopen en Albon op zijn achterwiel tikt. Dit komt overeen met eerdere straffen, zoals HAM/ALB in Brazilië maar ook RIC op MAG.

De uitspraak van de stewards:
The Stewards reviewed video evidence showing that cars 23 and 44 were side by side
approaching the apex of turn 4. They negotiated the turn side by side, but car 23 had a
better exit and was in the process of passing car 44. Car 44 was drafting to the
outside at the exit of turn 4 and consequently making contact with the rear right wheel
of car 23, causing car 23 to spin. The Stewards determined that the driver of car 44 is
predominantly to blame for the collision.

Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Denk dat we die discussie beter uit het topic kunnen houden. Weet er zelf verder weinig van, maar vind het wel goed dat Lewis zich iig uitspreekt en zegt wat hij vindt (en dat doet hij eigenlijk altijd). Je kan zeggen wat je wil van Hamilton, maar hij zet zich wel in voor de doelen waarvan hij denk dat het "right" is. Ik vind hem als persoon iig echt een goeie gast en zeker niet alleen de "best crowd ever" guy (hoewel hij dat natuurlijk ook doet). Helaas door de dominantie van Mercedes vind ik hem als coureur wat minder.
Het is natuurlijk prima dat HAM zich uitspreekt tegen racisme en zou iedereen moeten doen. Maar het grootste probleem, in mijn optiek, is actie eisen van andere coureurs en als ze dat niet doen stellen dat ze niet tegen racisme zijn.

Bestla schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:16:
Dat gekniel, wat hypocriet van de FIA.
"Dat gekniel" was geen hersenspinsel vanuit de FIA. Die wilde alleen een statement maken door een moment stil te staan bij racisme en de boodschap uit te dragen dat ze hier tegen waren.
Volgens mij was dit moment zelf geïnitieerd vanuit de coureurs.

Dat daarna iemand gaat roepen dat je moet knielen is ook van de zotte.

-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLGMviXkAAoNQ9?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
@DarkFire1985 @Snowdog Om salaris gaat het denk ik niet. Vettel die echt opleeft in RBR sluit ik ook niet uit. Maar dat is het probleem juist. Je geeft het helemaal weg als je twee coureurs van dit niveau naast elkaar zet. Als die twee echt elkaar gaan pushen en afwisselen, dan weet je dat Hamilton er met de prijzen vandoor gaat zo lang hij nog blijft. Gaat Hamilton na dit seizoen, tja neemt Mercedes dan Russel? Mercedes is nogal terughoudend en dan zie ik ze eerder Vettel nemen. Blijft Hamilton dan blijft Bottas denk ik ook, telkens voor een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:22:

[...]

Het is natuurlijk prima dat HAM zich uitspreekt tegen racisme en zou iedereen moeten doen. Maar het grootste probleem, in mijn optiek, is actie eisen van andere coureurs en als ze dat niet doen stellen dat ze niet tegen racisme zijn.
Moeilijk punt. Zoals je zelf al zegt, dat zou iedereen moeten doen, maar als hij daar dan toe oproept dan keur je dat af. Ik vind ook dat hij wel enigszins ver ging, maar dat heeft ook wel een beetje met emotie te maken denk ik en daarnaast zijn dit een soort van "leidinggevende" mensen in de wereld. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij wil afdwingen dat ze een gezamenlijke statement uitgeven. Ik vind de respons van Max echter ook zeer goed en dat zou genoeg moeten zijn (en dat is het ook denk ik). Ik denk ook niet dat HAM daar verder problemen mee heeft. Laten we het dus vooral niet opblazen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Luxicon schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:19:
Naar mijn idee heb je er niet veel aan als Vettel naar RB komt, hij is langzaam aan snelheid aan het verliezen. Red Bull is niet echt een team om je oude F1 jaren uit te zitten. Ze kunnen beter Zhou van de F2 binnenhalen bijvoorbeeld (denk ik hoor, hij rijdt vaak met potentie. Dat vond ik bij Latifi en de Vries tegenvallen. Verder vind ik niet veel rijders bijzonder opvallen in de F2, enkel Ghiotto, maar die is al iets ouder en heeft veel pech.) Norris zou ook leuk zijn. :)
Zhou zit al in de Renault familie. En persoonlijk zie ik geen topper in hem. Als je dan toch iemand van een ander team haalt zou ik proberen Russel los te peuteren. Die verdient het niet om nog een jaar in een Williams te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:25:
@DarkFire1985 @Snowdog Om salaris gaat het denk ik niet. Vettel die echt opleeft in RBR sluit ik ook niet uit. Maar dat is het probleem juist. Je geeft het helemaal weg als je twee coureurs van dit niveau naast elkaar zet. Als die twee echt elkaar gaan pushen en afwisselen, dan weet je dat Hamilton er met de prijzen vandoor gaat zo lang hij nog blijft. Gaat Hamilton na dit seizoen, tja neemt Mercedes dan Russel? Mercedes is nogal terughoudend en dan zie ik ze eerder Vettel nemen. Blijft Hamilton dan blijft Bottas denk ik ook, telkens voor een jaar.
Wat denk jij dan dat het grootste probleem zou zijn voor een terugkeer voor Vettel? Puur omdat ze eigen talent willen promoten? Dat kan ik me dan weer moeilijk voorstellen omdat ze al een paar jaar met dezelfde coureurs zitten waarvan ze weten dat er iig 1 (ik zou eigenlijk zeggen meer) niet geweldig geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Wat denk jij dan dat het grootste probleem zou zijn voor een terugkeer voor Vettel? Puur omdat ze eigen talent willen promoten? Dat kan ik me dan weer moeilijk voorstellen omdat ze al een paar jaar met dezelfde coureurs zitten waarvan ze weten dat er iig 1 (ik zou eigenlijk zeggen meer) niet geweldig geschikt zijn.
RBR gaat voor kampioenschappen en ook volgend seizoen zal het waarschijnlijk tussen hun en Mercedes gaan. Een Vettel die punten afpakt van Max helpt niet als Hamilton ze wel pakt. Tweede is dat je een heel andere teamdynamiek krijgt met Vettel. Een Gasly of Albon hebben vrijwel nul gewicht, Vettel zal waarschijnlijk meer hebben dan Ricciardo had. Als Vettel dan voor eigen succes gaat, wat voor houdingen in RBR krijg je dan? Gaan ze zich tegen elkaar keren in twee kampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:33:
[...]

RBR gaat voor kampioenschappen en ook volgend seizoen zal het waarschijnlijk tussen hun en Mercedes gaan. Een Vettel die punten afpakt van Max helpt niet als Hamilton ze wel pakt. Tweede is dat je een heel andere teamdynamiek krijgt met Vettel. Een Gasly of Albon hebben vrijwel nul gewicht, Vettel zal waarschijnlijk meer hebben dan Ricciardo had. Als Vettel dan voor eigen succes gaat, wat voor houdingen in RBR krijg je dan? Gaan ze zich tegen elkaar keren in twee kampen?
Dan zal er één iemand moeten inbinden. Wat gezien de persoonlijkheden niet erg makkelijk te bewerkstelligen zal zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat Horner het toe gaat laten dat ze samen om dezelfde punten strijden in de loop van een seizoen. Dat zag je al tijdens de Vettel/Webber situatie een paar jaar geleden. Echter durfden ze het toen niet aan om Vettel op z'n plek te zetten als de ster van de RBR show.

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 05-07-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

[...]

Verder is McLaren geen arm team zoals Williams nu is. Ze hebben ook eindelijk die domme matrixstructuur eruit geschopt, iedereen die er onderdeel van was ook en zijn vers begonnen. Vorig jaar hebben ze nog heel wat RB14 gekopieerd, maar nu lijken ze onder James Key een eigen stijl te ontwikkelen. Eigenlijk lijken ze Ferrari hun concept, maar dan beter te doen. Groot vraagteken in deze is de Renault PU.
McLaren geen arm team? Niet opgelet de afgelopen weken? Er was een serieus risico dat ze failliet zouden gaan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Ik denk dat daar het grote probleem zit: met een Albon of Gasly heb je geen grote puntenpakker op het moment dat Verstappen uitvalt (al was de kans vandaag wel behoorlijk door allerlei omstandigheden, maar uiteindelijk om bekende redenen alsnog gefaald). Met een Vettel heb je wel meer kans op een echte 1-2 en anders een 3-4. Als dat met Ricciardo werkte dan werkt dat met Vettel ook. :P Punt is alleen of je het risico wel of niet wil lopen als de "tweede coureur" zichzelf zo niet ziet met alle gevolgen van dien. Het is eigenlijk de vloek van succes. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Hmmm, in dat argument geloof ik niet zo. Sowieso is dat niet al het verhaal voor vele jaren RB die het tegen Mercedes zou kunnen opnemen. Ze zouden zich beter kunnen focussen op de 2e plek en daarvoor zou Vettel sowieso een goede man zijn. Als het echt zover zou komen dat een inner team battle het kampioenschap zou kunnen beslissen hmm, ja, dat zou lastig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar echt rekening mee houden though. En ik denk ook niet dat het tot zo'n enorme problemen zou leiden. Persoonlijk denk ik niet dat dat de terugkeer van Vettel in de weg zou staan, salaris lijkt me dan een stuk waarschijnlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Bottas pakt ook punten af van HAM. En belangrijker nog, Vettel kan ook weer punten afpakken van Mercedes. Dat is ook wat waard. Ik zie geen coureur naar RB komen en Max verslaan, dus verpeste teamdynamiek lijkt me niet snel gebeuren. Maar iemand die er bovenop zit als Max pech heeft is veel waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:21:
Ronde 69: Hamilton mist bocht 2 compleet wat 'm flink wat tijd kost, maar rijdt ruim over een seconde dicht op Bottas in de twee bochten (7/8) op het moment dat daar dubbel geel dat hangt voor de auto van Albon.
Beeld:
Bron: Reddit - HAM gains ~2 seconds on BOT under double waved yellows?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLSC64WsAADEFP?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLSDcyXgAEKXSA?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcLSD71XYAAWbzI?format=jpg&name=large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Franco10 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:31:
Kunnen we aub wat we vinden van racisme of discriminatie of BLM buiten dit topic houden? Als ik de meningen van mensen over dat onderwerp interessant vind zoek ik het zelf wel op.

Laten we daar een soort van kritiek op Ziggo dingetje van maken die we gewoon niet moeten doen.
Waarom? Het is de Fia en de F1 die er een politiek iets van heeft gemaakt door het zo op de sport te betrekken, daar mogen we dan gerust een mening over hebben.

Het liefst zie ik gewoon dat de Fia en F1 zijn handen er van af trekt, zoals de Premier League dat ook gedaan heeft met BLM toen ze erachter kwamen waar die lui voor staan en het een politieke activistische organisatie vindt. Zou de F1 ook moeten doen. Elk weldenkend mens is tegen racisme, dat hoef je niet tot in den treure van alle daken te schreeuwen.

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
[...]

Gedurfde uitspraak na 2x 0 punten.. :Y)

Hoe was het ook alweer: to finish first, first you have to finish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:25:
Maar denk je werkelijk dat Vettel gelijk is aan Max? Ik zie Max toch wel als de betere en uiteindelijk kan Vettel Max nog verder pushen.
Waar ik ook vooral mijn bedenkingen bij heb is de werkelijke toegevoegde waarde van een Gasly, Albon of Kvyat. In hoeverre ontwikkelen die gasten de auto nu echt verder? Ik kan er niet over oordelen want wellicht is Albon hier juist wel meester in maar ik heb zo mijn twijfels. Mindere rijders weten toch al snel minder hoe ze het echt willen hebben, althans dat is mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lees in de comments dat “Chris” het heeft voorgelegd aan de stewards. Neem aan dat ze daarmee Horner bedoelen.

Benieuwd wat hier uit komt en of het een staartje krijgt. Heb dit helemaaaaal niet meegekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Hmm ik zie daar nergens dubbel geel? Enige wat ik zie is het groene paneel op het einde. Hij zal het vast op zijn boordradio gehoord hebben, maar wel apart dat er nergens vlaggen worden gezwaaid? Of ben ik zo blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Snowdog schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Hmm ik zie daar nergens dubbel geel? Enige wat ik zie is het groene paneel op het einde. Hij zal het vast op zijn boordradio gehoord hebben, maar wel apart dat er nergens vlaggen worden gezwaaid? Of ben ik zo blind?
Ik heb het terug gezocht op F1 TV. Zowel Norris, Bottas als Hamilton krijgen ruim op tijd te horen dat er dubbel geel hangt in 7/8. Ze worden er alle drie zelfs aan herinnerd op het moment dat ze T5 uitkomen.

Ik heb niet het idee dat dit bij de stewards ligt nu.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.