In de huidige tijd kun je eerlijk gezegd ook zeggen dat het goed is dat er überhaupt geracet wordt, dat ze proberen nog iets er van te maken.
8 races in een seizoen daar heb ik meer een jaren '50 gevoel bij. Ik ben blij dat ze weer gaan racen, maar een wereldkampioen kronen over slechts 8 races vind ik echt minder.
Tsja, toch was het vroeger niet andersz en zoals @
McBoom ook al aangeeft, je moet er nu wel elke race staan. Als je een race niet scoort dan is het heel moeilijk om dat nog in te halen. Normaliter kun je bij wijze van WK worden door elke race 4e te worden, zolang de top 3 maar veel wisselt en er steeds andere rijders op het podium staan. Bij maar 8 races telt elke race.
En daarnaast zet FOM dus ook in op meer races (15 of 16 zelfs). Of dat haalbaar is moet nog blijken, maar ze weten zelf dus ook wel dat 8 niet heel geweldig is. En daarnaast willen ze dan ook nog proberen een echt wereldkampioenschap ervan te maken, maar of dat gaat lukken? Alleen China in die hoek zitten de teams wellicht ook niet op te wachten? Canada zou kunnen, en wellicht iets makkelijker vanuit UK waar meeste teams dan zitten. US, Mexico en Brazilië kun je denk ik wel afschrijven. En dan nog Bahrein (wellicht ook een dubbele) en Abu Dhabi als seizoensafsluiter.
Zou voor mij toch een flinke bijsmaak geven bij een eventuele titel.
Zo zijn er voldoende WKs met bijsmaak. Schumacher die zijn concurrenten van de baan af rijd bv (de ene keer succesvoller dan de ander). Maar uiteindelijk gaat het om wat in de boeken staat. Anders kun je wel overal een maar / "wat als" bij halen (wat als Hamilton en Rosberg elkaar niet van de baan hadden gereden in Spanje? Wat als Hamilton zijn motor niet was geploft in Maleisië? Wat als Vettel in Hockenheim niet was gecrasht? Wat als Vettel Hamilton niet had "aangereden" in Baku?)