Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mfkne in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

Op basis van onderbuik een verwachting als feit presenteren en het antwoord staat notabene letterlijk in het artikel. Wat mij betreft is dit een -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:28
Cloud schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Eens, die stond veel te hoog.
Dank (y)

Het valt mij als omstander wel op dat:
- Er geen Offtopic moderatie gegeven is ondanks dat de reactie gelezen kan worden als troll (of sneer) naar medetweakers die BREIN niet leuk vinden. Het zal wel 🤷🏻‍♂️
- Er drie Spotlight-moderaties erbij zijn gekomen 8)7 Die worden wel teniet gedaan door het aantal andere moderaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Vraag me even iets af; ik meng me graag in discussies over nieuwberichten waarbij je van tevoren weet dat een substantieel deel al een mening heeft en deze erg graag wil ventileren.

Het geeft me energie om mensen die redeneren vanuit veronderstellingen of sec persoonlijke voorkeur te discussiëren om ze zo hopelijk een andere of meer geïnformeerde blik te geven, mits ze daar voor open staan.

Dit op een feitelijke manier tegen de stroom (publieke populaire opinie) in gaan (De stroom is dikwijls; anti Musk, anti Tesla, anti Brein, you name it), is belangrijk, hoef niet uit te leggen waarom.

Echter, wat ik heel vaak merk, is dat wanneer iemand zijn ego het niet kan verkroppen dat de werkelijk wellicht anders is dan de veronderstelde werkelijkheid, er structureel gezocht wordt naar al mijn reacties in de tread en dat deze allemaal gepoogd worden naar beneden te modden.

Ik zit hier echt totaal niet voor de virtuele puntjes, het zou me werkelijk een zorg zijn. Maar als berichten onzichtbaar worden ben ik letterlijk gecensureerd. Dat schiet me wel in het verkeerde keelgat.

Hebben jullie hier tools voor die flaggen wanneer gebruikers een andere specifieke gebruiker disproportioneel naar beneden mod?

Waarom ik hier de moeite neem dit aanhangig te maken is dat ik eigenlijk van plan ben geen energie meer te steken in de discussies als dat resulteert in gecensureerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@procyon wij hebben hebben een aantal overzichten waarin we mismoderaties kunnen opsporen. Maar het helpt ons als je een aantal reacties die voor jou structureel omlaag gemodereerd worden noemt. Het is voor ons ondoenlijk om te kijken of er één Tweaker is die het specifiek op één andere Tweaker gemunt heeft zonder een voorbeeld. Bovendien is dat ook lang niet altijd het geval, in veel gevallen zijn het ook meerdere Tweakers die allemaal een klein beetje mismodden wat hetzelfde effectieve resultaat bewerkstelligt.

Als jij de reacties die in jouw ogen onjuist worden gemodereerd hier noemt, liefst in één post opgesomt, kunnen wij kijken of de oorzaak bij één enkele Tweaker ligt en zo nodig daar actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:02:
mfkne in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

Op basis van onderbuik een verwachting als feit presenteren en het antwoord staat notabene letterlijk in het artikel. Wat mij betreft is dit een -1.
Hier is nog wel wat hulp nodig.

Bor in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval' is volgens mij ontopic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@procyon daar was in een aantal gevallen inderdaad één Tweaker aan het mismodereren. Ik heb daar actie op ondernomen, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kozue in 'Serato DJ Pro 2.6.0 / Lite 1.6.0' is geen +2 en eigenlijk niet heel erg ontopic. Een +1 of 0 lijkt mij de best passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Christoxz in 'WhatsApp geeft gebruikers 2,5 dag om berichten te verwijderen'

Dit lijkt me geen +2, gezien er ook legitieme redenen te bedenken zijn om 2,5 nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
fvdberg in 'AMD maakt drie duurste Threadripper Pro-cpu's los beschikbaar voor consumenten'

Nu ben ik wel benieuwd waar de 13 0-en vandaan komen aangezien er verder maar 2 of 3 uitgedeeld worden. de waardering boeit me verder niet, al staan er 4 +1's maar ik zie dit patroon heel vaak terug keren en ben dan ook benieuwd of dit altijd dezelfden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:16

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:25:
fvdberg in 'AMD maakt drie duurste Threadripper Pro-cpu's los beschikbaar voor consumenten'

Nu ben ik wel benieuwd waar de 13 -1's vandaan komen aangezien er verder maar 2 of 3 uitgedeeld worden. de waardering boeit me verder niet, al staan er 4 +1's maar ik zie dit patroon heel vaak terug keren en ben dan ook benieuwd of dit altijd dezelfden zijn
Ik vind 13 off-topic moderaties, maar geen -1's op jouw reactie?

Naar mijn mening een juiste moderatiescore. Je start een off-topic discussie over de prijs en definitie van een moderne auto, ik zie geen link meer met het onderwerp van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Santford schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Ik vind 13 off-topic moderaties, maar geen -1's op jouw reactie?

Naar mijn mening een juiste moderatiescore. Je start een off-topic discussie over de prijs en definitie van een moderne auto, ik zie geen link meer met het onderwerp van het artikel.
ik had dat al gecorrigeerd naar een 0
en ik geef aan dat het niet om die score van 0 gaat, maar om het aantal van 13 die compleet buiten de boot valt tov de rest van het aantal moderaties op reacties in dat item

Ook start ik helemaal die discussie niet. De link met de reactie is de post waar dit op gereageerd wordt:

Travelan in 'AMD maakt drie duurste Threadripper Pro-cpu's los beschikbaar voor consumenten'

Inmiddels zijn het er zelfs 15

edit 14:50 - 21

[ Voor 7% gewijzigd door fvdberg op 09-08-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Travelan in 'AMD maakt drie duurste Threadripper Pro-cpu's los beschikbaar voor consumenten'

En een -1 voor deze vind ik dan te zwaar bestraft. Zeker wel een 0 maar een ontopic zou ik dan ook nog te verdedigen zijn.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

ik had dat al gecorrigeerd naar een 0
en ik geef aan dat het niet om die 0 gaat, maar om het aantal van 13 die compleet buiten de boot valt tov de rest van de moderaties op dat item

Ook start ik helemaal die discussie niet. De link met de reactie is de post waar dit op gereageerd wordt:

Inmiddels zijn het er zelfs 15

edit 14:50 - 21
De 13 moderaties op jouw reactie waren al gedaan voordat er op jouw reactie werd gereageerd. Dat verklaart deels het verschil in aantallen. Pro- en powermods hebben een iets hogere weging, ik had jouw reactie gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Santford schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

De 13 moderaties op jouw reactie waren al gedaan voordat er op jouw reactie werd gereageerd. Dat verklaart deels het verschil in aantallen. Pro- en powermods hebben een iets hogere weging, ik had jouw reactie gemodereerd.
Nee dat verklaart het niet

Ook verklaart dat nog steeds niet waarom dit een terugkerend patroon lijkt te zijn op nagenoeg alles wat ik plaats.

Het enige wat je reactie zou kunnen verklaren is dat er nagenoeg alleen maar Pro- en powermods modereren op wat ik plaats....

Maar dat verklaart niet waarom ze dat dan voornamelijk alleen op mijn posts doen, en niet op anderen. er is immers geen noodzaak om met deze zwaardere weging de score omlaag te brengen aangezien deze al 0 is in dit geval

Ergo: Er hoefde helemaal niet gemodereerd te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door fvdberg op 09-08-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die hele discussie over autoprijzen is wel heeeeeel erg ver verwijderd van het onderwerp natuurlijk. Daar ligt op een gegeven moment geen enkele relatie meer met het onderwerp uit het nieuwsitem. Er is een verschil tussen offtopic maar nog semi relevant en helemaal niet meer gerelateerd aan het nieuws. Op een gegeven moment raakt de discussie 'zwaar offtopic zonder enige toegevoegde waarde" en dus de -1.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 09-08-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lecrab in 'OnePlus uit Duitse winkels na verloren rechtszaak: hoe zit het in Nederland?'

Is dit echt een +2 of zelfs +3? Ik dacht meer aan een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36
Mijn reactie krijgt maar liefst 8X een "-1". Lijkt me niet terecht. Ik speel niets op de man, noem alleen het bedrijf in kwestie "IT Knoeiers" omdat ze blijkbaar geen werkende backup strategie hebben van de persoonsgegevens van hun klanten. Incompetent klinkt wellicht wat aardiger, maar goed, het komt op hetzelfde neer.

Tintel in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

[ Voor 16% gewijzigd door Houtenklaas op 09-08-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Gerard001a in 'Mozilla Firefox 103.0.2'

Geen +2. Ik weet dat het een beetje snel is, maar op dit soort dingen komen niet altijd zoveel moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Bor schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:58:
[...]

Die hele discussie over autoprijzen is wel heeeeeel erg ver verwijderd van het onderwerp natuurlijk. Daar ligt op een gegeven moment geen enkele relatie meer met het onderwerp uit het nieuwsitem. Er is een verschil tussen offtopic maar nog semi relevant en helemaal niet meer gerelateerd aan het nieuws. Op een gegeven moment raakt de discussie 'zwaar offtopic zonder enige toegevoegde waarde" en dus de -1.
Maar geen antwoord op het gestelde. Als die inmiddels 29 0-en afkomstig zijn van power/pro mods, en dat antwoord wordt ontweken of bewust niet gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
fvdberg schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:54:
[...]

Maar geen antwoord op het gestelde. Als die inmiddels 29 0-en afkomstig zijn van power/pro mods, en dat antwoord wordt ontweken of bewust niet gegeven.
Ik heb je daar een antwoord op gegeven. Toen je jouw reactie hier meldde had deze 13 moderaties, waaronder van mij.
Dit topic wordt door veel Tweakers gelezen die mee willen helpen om reacties met mismoderaties op een betere score te krijgen. Het is dan ook niet vreemd dat de moderaties oplopen vanaf het moment dat je jouw reactie hier aandraagt.
Waarom de ene reactie in een discussie meer moderaties heeft dan de andere kan verschillende redenen hebben, in dit geval had jouw reactie al moderaties ontvangen voordat er op gereageerd was.
Waarom off-topic een juiste moderatie score voor jouw reactie is heb ik ook toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Houtenklaas in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

Waarom kan/mag ik deze post niet modereren. Er gebeurd niets als ik op die -1 klik. Tevens valt het mij op dat de kleuren rood/geel/groen allemaal wat donkerder is. Ligt dat aan mijn systeem, is dat nieuw of is dat een bug?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het moderatiescherm is ook helemaal wit, terwijl ik in Dark Mode zit......

Volgens mij is er weer iemand aan het klooien ofzo.

Heb ff topic aangemaakt: [bug] Moderatiescherm helemaal wit

En die kleuren heb ik ook, ziet er echt niet lekker leesbaar uit zo (zie screenshot in dat topic).

[ Voor 44% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2022 10:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:19:
Houtenklaas in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

Waarom kan/mag ik deze post niet modereren. Er gebeurd niets als ik op die -1 klik. Tevens valt het mij op dat hij dat de kleuren rood/geel/groen allemaal wat donkerder is. Ligt dat aan mijn systeem, is dat nieuw of is dat een bug?
Er is zojuist een nieuwe moderatie pop-up live gezet met een ander uiterlijk, maar je zou die reactie wel moeten kunnen modereren.

Indien er problemen zijn met modereren dan dit graag melden in Stoute bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Santford op 10-08-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tekstuele aanpassing/toevoeging in de moderatie pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Aanlokkelijke uitnodiging, dus haal hem snel weg voor meer mensen hem zien laurakroberts in 'Tweakers Podcast #229 - Review-nda's, OnePlus-problemen en vouwbare concurrenten' (of het is spam, dat kan ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Dan doe ik ook nog even een duit in het zakje

Geen +3:

Skit3000 in 'AP: laat NL-overheidsinstanties niet beslissen over hergebruik persoonsgegevens'

Waarom deze comment massaal +3 scoort is mij een raadsel; het is een korte anekdote die door niemand te verifiëren valt en waar eigenlijk ook geen extra informatie uit voortkomt behalve het verhaal dat de toenmalige voorzitter AP er kennelijk niets van begreep.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Harrie_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:30:
Dan doe ik ook nog even een duit in het zakje

Geen +3:

Skit3000 in 'AP: laat NL-overheidsinstanties niet beslissen over hergebruik persoonsgegevens'

Waarom deze comment massaal +3 scoort is mij een raadsel; het is een korte anekdote die door niemand te verifiëren valt en waar eigenlijk ook geen extra informatie uit voortkomt behalve het verhaal dat de toenmalige voorzitter AP er kennelijk niets van begreep.
Hier is nog wel wat hulp nodig. Dit is inderdaad geen +3.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Bor schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:17:
[...]

Hier is nog wel wat hulp nodig. Dit is inderdaad geen +3.
Laatst heb ik hier nog een vraag gesteld over het veelvuldig mismoderen. Deze post is wel een heel goed voorbeeld; 23 mensen geven een +3 op deze post. Leuk voor de poster, vaak is het andersom dat er veelvuldig -1 wordt gegeven op een normale, nette +1 post.

Onderkent de crew dit probleem en ligt er iets op de planning om hier wat aan te doen of gaan we er vanuit dat al die posts wel door users gemeld worden in dit topic om achteraf 'hersteld' te worden? Naar mijn idee (ik kan het mis hebben) werd er 'vroeger' veel beter gemodereerd, af en toe heb ik het idee dat het Dumpert-publiek z'n weg naar Tweakers heeft gevonden :/

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Verwijderd

Volgens mij reageer ik hier gewoon on topic: Verwijderd in 'FIFA 23 - Op weg naar het einde van een tijdperk'

Verwijderd

Harrie_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Laatst heb ik hier nog een vraag gesteld over het veelvuldig mismoderen. Deze post is wel een heel goed voorbeeld; 23 mensen geven een +3 op deze post. Leuk voor de poster, vaak is het andersom dat er veelvuldig -1 wordt gegeven op een normale, nette +1 post.

Onderkent de crew dit probleem en ligt er iets op de planning om hier wat aan te doen of gaan we er vanuit dat al die posts wel door users gemeld worden in dit topic om achteraf 'hersteld' te worden? Naar mijn idee (ik kan het mis hebben) werd er 'vroeger' veel beter gemodereerd, af en toe heb ik het idee dat het Dumpert-publiek z'n weg naar Tweakers heeft gevonden :/
Eens. Hoe vaak ik wel niet -1 of 0 krijg omdat ik weer iets zeg wat de Microsoft fans niet leuk vinden. Best kinderachtig eigenlijk, maar ze blijven het doen.

• Bor

Bor

Topicstarter
dasiro in 'Xiaomi presenteert eerste humanoïde robot CyberOne' is niet hoger dan +1

Koetjes Reep in 'Xiaomi presenteert eerste humanoïde robot CyberOne' is wat mij betreft een 0

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 11-08-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tweakwondo in 'VS looft beloning van 10 miljoen dollar uit voor info over Conti-ransomwarebende' lijkt mij eerder een 0 dan +2. Iets met een open deur en natuurlijk is de beloning in kwestie afhankelijk van de informatie welke wordt aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

kodak

FP ProMod
Deze reactie en veel er onder lijkt me geen +1 of hoger. Het gaat herhaaldelijk alleen maar over andere smartphones en merken, zonder nog het nieuws over deze Nothing er bij te betrekken. Reacties als ik heb een ander merk en wel eens mindere schermhelderheid en wat de omstandigheden dan zijn is volgens mij niet gelijk aan het onderwerp product x kan geclaimde waarde niet waarmaken en moet fix uitgeven in hoop dat het helpt.
Alekz87 in 'Nothing Phone (1) haalt geclaimde helderheid niet, maar bedrijf overweegt update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 13:52
Ik snap dat veel niet willen praten over bepaalde zaken, maar mijn comment gaat toch echt over het onderwerp, maar nee gelijk al -10

nieuws: NS start test met in- en uitchecken met fysieke en digitale bankpas

Thnx @Herman , ind die link klopt (ik liep ook al te zoeken hoe ik het hier kreeg, niet gevonden, dus maar snel copy/paste).
Maar het gaat wel over het onderwerp, want daardoor komen er 250 man zonder baan (een hoop hebben al ander werk, maar dat is even niet relevant omdat men dit moest).
Maar om dan gelijk zo gemind te worden zonder discussie van diegene vond ik een beetje min, sorry.
Een 0 had ik gewoon gewaardeerd.

[ Voor 109% gewijzigd door GameNympho op 12-08-2022 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
@GameNympho

Ik denk dat je deze reactie bedoelt?
- GameNympho in 'NS start test met in- en uitchecken met fysieke en digitale bankpas'

Elke reactie heeft een hyperlink. Wanneer je die link in dit topic gooit, is het wat makkelijker bespreken :)

OT: Ik vind -1 ook wat streng. Aan de andere kant vind ik de reactie ook niet zo héél veel toevoegen ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

H.Boss in 'Belgische webwinkel onthult per ongeluk remake Alone in the Dark'

Ik snap best dat anderen het hier mee eens zijn, maar dat maakt niet gelijk dat dit on-topic is, imo. Ook een onderbouwing waarom mist een beetje, imo.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jmxd in 'Hogwarts Legacy is uitgesteld naar februari 2023, Switch-versie volgt later' lijkt mij geen -1

Banix in 'Hogwarts Legacy is uitgesteld naar februari 2023, Switch-versie volgt later' is geen +2 maar een ontopic reactie op de parent.

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 13-08-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Epic Games kondigt verbeteringen in Unreal Engine 5.1 aan'

Wat is er offtopic aan het beantwoorden van de vraag in de reactie erboven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik wil er verder niet al te veel over oordelen (en zal mij dan ook van moderatie onthouden), maar jouw reacties komen over alsof je onder een steen vandaan komt en totaal gemist hebt wat bedoelt werd.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, graag inhoudelijk reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 13-08-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Graag niet op de man. Als je iets ziet wat je niet bevalt, gebruik dan de rapporteer-knop.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 14-08-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:34:
Ik kan wel even inhoudelijk reageren. Chaos bemoeit zich altijd overal mee. En vindt altijd dat zijn mening de juist mening is. Dus in dit geval is zijn bericht ook gewoon 0.
Daar is dit topic toch voor (of anders de reactiemogelijkheid op de FP)? :? Het beantwoorden van een vraag, zoals jij die stelde, zie ik verder weinig +1 aan. Maar ik snap wel dat anderen jouw eerste bericht op 0 hebben gemodereerd, omdat je een vraag stelt die eigenlijk niet had gehoeven, je zit zelf ook redelijk in het gaming nieuws (je reageert vooral op dergelijke artikelen, dus je lijkt me goed op de hoogte van games en gaming, dus je zou moeilijk gemist kunnen hebben waarom iemand zou zeggen dat diegene liever ziet dat Epic failliet gaat). Dat is alles. :) Sterker nog, nadat ik het bericht had geschreven zag ik dat jij de vraag had gesteld. ;)

Waarom jouw bericht op mij op 0 staat snap ik ook niet, die zou ik ook +1 geven, maar zoals gezegd, ik ga in deze kwestie de reacties niet modereren (en jouw reactie op mij kan ik bovendien niet modereren), maar de vraag waarop ik reageerde, ga ik ook niet modereren.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:05:
[...]
Daar is dit topic toch voor (of anders de reactiemogelijkheid op de FP)? :? Het beantwoorden van een vraag, zoals jij die stelde, zie ik verder weinig +1 aan. Maar ik snap wel dat anderen jouw eerste bericht op 0 hebben gemodereerd, omdat je een vraag stelt die eigenlijk niet had gehoeven, je zit zelf ook redelijk in het gaming nieuws (je reageert vooral op dergelijke artikelen, dus je lijkt me goed op de hoogte van games en gaming, dus je zou moeilijk gemist kunnen hebben waarom iemand zou zeggen dat diegene liever ziet dat Epic failliet gaat). Dat is alles. :) Sterker nog, nadat ik het bericht had geschreven zag ik dat jij de vraag had gesteld. ;)

Waarom jouw bericht op mij op 0 staat snap ik ook niet, die zou ik ook +1 geven, maar zoals gezegd, ik ga in deze kwestie de reacties niet modereren (en jouw reactie op mij kan ik bovendien niet modereren), maar de vraag waarop ik reageerde, ga ik ook niet modereren.
Het verschil is dat ik in de console gaming zit. Maar vrij weinig weet van de pc markt. Daarom weet ik vrij weinig van epic en steam. Vandaar mij vraag/opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
mananddog in 'Beveiligingsonderzoeker vindt kritieke kwetsbaarheden in Zoom voor macOS'

Ten eerste is het feedback voor de auteur (en die heeft het artikel inmiddels aangepast). Ten tweede is zijn bewoording niet erg koosjer ("stemmingmakerij"). Ik snap dus niet hoe deze reactie een +1 kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier offtopic of ongewenst aan? Het is een inhoudelijke reactie op een stelling over wat Apple hier zou doen. Lijkt me een prima discussie.
kodak in 'WSJ: Facebook en Apple voerden gesprekken over in-app aankopen en abonnementen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
TheVivaldi schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:49:
mananddog in 'Beveiligingsonderzoeker vindt kritieke kwetsbaarheden in Zoom voor macOS'

Ten eerste is het feedback voor de auteur (en die heeft het artikel inmiddels aangepast). Ten tweede is zijn bewoording niet erg koosjer ("stemmingmakerij"). Ik snap dus niet hoe deze reactie een +1 kan hebben.
Het is eerder -1 ongewenst. De tweaker is een anderen aan het beschuldigen zonder te weten wat de reden is dat er iets anders staat dan verwacht. En doet dat ook nog op de verkeerde plaats.
Door het 0 of hoger te modereren zeggen we eigenlijk dat dit soort beschuldigen wel prima zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door kodak op 14-08-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +1. Het nieuws gaat over gesprekken die Apple en Facebook voerden om samen te werken. Deze reactie gaat daar niet op in. Er blijkt zelfs geen relevantie tussen de kennelijke suggestie dat anderen Apple zouden verdedigen als of tweakers dan maar voor ongewenste zaken zijn.
alexbl69 in 'WSJ: Facebook en Apple voerden gesprekken over in-app aankopen en abonnementen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Tikkie krijgt functie voor verrekenen uitgaven in groepen' lijkt mij gewoon ontopic en geen -1?

Bor in 'Tikkie krijgt functie voor verrekenen uitgaven in groepen' is ook niet offtopic in mijn ogen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 15-08-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TerminalNL in 'Gerucht: Apple wil meer advertenties gaan tonen in eigen apps'

Dit is gewoon een ordinaire belediging van aandeelhouders, dus dat lijkt me zeker geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Anderen de les gaan lezen lijkt me niet de bedoeling. Meten met twee maten (klagen dat anderen klagen) net zo min. Er zijn discussies gestart, dan kun je daar ook direct op in gaan, in plaats van een reactie in de vorm van hier wil ik niets (meer) over horen.
Jeroenzer in 'De ANWB als innovatieve werkgever. Maak kans op exclusieve F1-paddockkaarten'

[ Voor 3% gewijzigd door kodak op 15-08-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze post is eigenlijk een 0 waard, want de info klopt gewoon niet. Een heel betoog over winst, echter haalt hij Revenue (omzet) en operating income (winst) door elkaar. Microsoft deelt helemaal geen winst cijfers van zijn gaming tak.

rickboy333 in 'Microsoft bevestigt dat PS4 meer dan twee keer zoveel is verkocht als Xbox One'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:08:
TerminalNL in 'Gerucht: Apple wil meer advertenties gaan tonen in eigen apps'

Dit is gewoon een ordinaire belediging van aandeelhouders, dus dat lijkt me zeker geen +1.
Een ordinaire belediging vind ik ietswat extreem. Een +1 of 0 past beide.

Bor in 'Tikkie krijgt functie voor verrekenen uitgaven in groepen' is een oprechte vraag en denk ik geen -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bor schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Een ordinaire belediging vind ik ietswat extreem. Een +1 of 0 past beide.
Ik vind het niet oké om aandeelhouders "rupsje nooitgenoeg" te noemen (ook al is het m.i. niet geheel onwaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
joker1977 in 'Google brengt Android 13 uit voor Pixel-telefoons'

Dit is een reactie in de vorm van "ik ook" en daarmee dus 0 in plaats van +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Byron010 in 'Google brengt Android 13 uit voor Pixel-telefoons'

Hij zegt zelf dat het een aanname is, dus zonder de voorwaarden te hebben gelezen. Dat lijkt me al helemaal geen +1 waard. Als ik ergens een aanname doe, krijg ik ook een 0 en terecht, want het is dan niet goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
TheVivaldi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:22:
joker1977 in 'Google brengt Android 13 uit voor Pixel-telefoons'

Dit is een reactie in de vorm van "ik ook" en daarmee dus 0 in plaats van +1.
In het nieuwsitem staat beschreven welke modellen een update krijgen. Daarmee is m.i. die reactie inderdaad niet relevant :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meer dan een -1

drakiesoft in 'Code in pc-versie Spider-Man: Remastered verwijst naar multiplayer en co-opmodus'

Deze persoon zet deze reactie er alleen maar neer om reacties uit te lokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Verwijderd misschien is het een generatiedingetje, maar ik snap die console wars niet zo.

Om de haverklap worden er over en weer reacties gerapporteerd of hier genoemd. Eerlijk gezegd vind ik het verstorend voor dit topic. Er zijn belangrijkere mismoderaties op de frontpage waar we het hier over zouden moeten hebben volgens mij. Daarnaast vind ik de post van @drakiesoft niet echt trollen.

Laten we ons alsjeblieft focussen op de zware mismoderaties en niet op de randgevalletjes. Zie ook de TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:16:
@Verwijderd misschien is het een generatiedingetje, maar ik snap die console wars niet zo.

Om de haverklap worden er over en weer reacties gerapporteerd of hier genoemd. Eerlijk gezegd vind ik het verstorend voor dit topic. Er zijn belangrijkere mismoderaties op de frontpage waar we het hier over zouden moeten hebben volgens mij. Daarnaast vind ik de post van @drakiesoft niet echt trollen.

Laten we ons alsjeblieft focussen op de zware mismoderaties en niet op de randgevalletjes. Zie ook de TW.
Dus dat al mijn berichten telkens met 0 of -1 worden beoordeeld omdat het over gaming gaat zijn geen belangrijke mismoderaties? Mijn berichten worden constant met 0 beoordeeld en er veranderd hier maar niks. Dan moet ik er maar over op houden? Wat is dat nou voor oplossing? Wellicht moet er eens nagedacht worden om een permanente oplossing te zoeken dan de kop in het zand te steken.

Die post van @drakiesoft is zeker wel trollen. Het voegt totaal niks toe aan het nieuwsbericht. Als je dat al niet ziet .....

En wat betreft je opmerking over generatiedingetje. Ik ben ouder dan dat jij bent.

Het heeft niks met consolewars te maken overigens. Het heeft met interesse in gaming te maken. Ik reageer vooral op gaming artikelen. Maar als mijn berichten niet belangrijk genoeg zijn om op +1 te komen. Dan ben ik wel klaar met Tweakers.

Een enorm bijzondere reactie die je geeft....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:20:
[...]
Dus dat al mijn berichten telkens met 0 of -1 worden beoordeeld omdat het over gaming gaat zijn geen belangrijke mismoderaties?
Jouw posts hebben op dit moment respectievelijk 2 en 1 individuele moderaties.

Zie de TW:
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Als je een structurele oplossing wilt zul je moeten kijken of je wellicht meer inhoud in je posts kunt leggen. Een enkele oneliner kan nu eenmaal met een 0 beoordeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Jouw posts hebben op dit moment respectievelijk 2 en 1 individuele moderaties.

Zie de TW:

[...]

Als je een structurele oplossing wilt zul je moeten kijken of je wellicht meer inhoud in je posts kunt leggen. Een enkele oneliner kan nu eenmaal met een 0 beoordeeld worden.
Wel erg makkelijk om van mijn 7 berichten er 1 uit te pakken en daar op te focussen. Of heb je de rest van mijn berichten totaal niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Wel erg makkelijk om van mijn 7 berichten er 1 uit te pakken en daar op te focussen. Of heb je de rest van mijn berichten totaal niet gelezen?
Ik heb de laatste twee gemelde reacties gepakt. De reactie daarvoor heeft 3 individuele moderaties, en de rest is van gisteren.

Ik wil dit vooral niet groter maken dan het is, maar het verstoord dit topic wel een beetje vind ik, misschien kun je daar een beetje rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

LeonM in 'LG DualUp-monitor - Scrollen, wat was dat ook weer?'

Taalgebruik + het niet gebruiken van GR, maakt dit voor mij snel een -1 ipv +2

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb de laatste twee gemelde reacties gepakt. De reactie daarvoor heeft 3 individuele moderaties, en de rest is van gisteren.

Ik wil dit vooral niet groter maken dan het is, maar het verstoord dit topic wel een beetje vind ik, misschien kun je daar een beetje rekening mee houden.
Dan had je dus kunnen zien dat het niet alleen maar oneliners zijn ...

Wat mij stoort is dat ik constant -1 of 0 op mijn reacties krijg. Wellicht dat jij hier ook rekening mee kan houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=17811914#r_17811914

Ik snap niet dat dit een -1 is.
Is inmiddels toch wel duidelijk mag ik hopen dat dit een laster campagne is (en anders kan ik daar wel bronnen voor vinden, staan er ook genoeg in de reacties al) en dat dit slecht is dat het onder een politieke campagne gegooid wrdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=17817276#r_17817276

Bijzonder vermoeiend.

Een typische reactie die van de Tesla/Musk haters een -1 krijgt.
Terwijl de reactie toch echt niet een -1 waard is lijkt mij.

Hij zegt niks verkeerds zo ver ik kan zien en het klopt ook wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mikee368 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:20:
https://tweakers.net/nieu...ction=17817276#r_17817276
Hij zegt niks verkeerds zo ver ik kan zien en het klopt ook wat hij zegt.
Hij zegt het wel op een persoonlijke toon.
Wil je je er niet erin verdiepen is dat ook prima
Klinkt niet echt lief en de laatste zin over de ontkenningsfase is ook nergens voor nodig. De post krijgt van mij het voordeel van de twijfel met een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:42:
LeonM in 'LG DualUp-monitor - Scrollen, wat was dat ook weer?'

Taalgebruik + het niet gebruiken van GR, maakt dit voor mij snel een -1 ipv +2
Kan iemand controleren wat hier gebeurt. Mijn reactie is op -1 door iemand gezet, en zijn reactie staat +2. Dit voelt meer als iemand die meerdere accounts gebruikt om de boel te manipuleren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Nas T in "Gerucht: Apple wil meer advertenties gaan tonen in eigen apps": twee keer meningmodden. Als bij de tweede reactie de 0-score terecht is, graag niet selectief zijn en de andere reacties ook op 0 zetten.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Benjamin- schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Kan iemand controleren wat hier gebeurt. Mijn reactie is op -1 door iemand gezet, en zijn reactie staat +2. Dit voelt meer als iemand die meerdere accounts gebruikt om de boel te manipuleren.
De -1 score is terecht: de krachtterm "(who the) fuck" is misplaatst en onnodig. Voor iedereen die zijn foto's nabewerkt, is kleurechtheid belangrijk. Ik wil een kleurechte monitor, televisie, laptopscherm en smartphonescherm. Wat ik aanpas, wil ik op die manier terugzien. En zo gek is dat niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=17817140#r_17817140

Weinig reden voor een -1. Eerder een +1.

Net bericht maar typisch weer iets dat een -1 krijgt.
Krijgen mensen hier nog een bericht van dat ze niet zomaar een -1 moeten geven? (iets dat ik in het verleden heb gekregen op basis dat iemand false informatie verspreide)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr in 'Microsoft waarschuwt voor Russische phishinggroep die 'narratief wil bepalen''

Klassiek dit, een Poetin shill met karma stemmen te over. Over narratief vormen gesproken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als CH4OS in 'AMD kondigt Ryzen 7000-processors eind deze maand officieel aan' op een bericht dat eigenlijk GR materiaal is offtopic is, dan is de reactie die ik kreeg hierop óók offtopic. Of beiden +1, kan ook, maar niet wat nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=17819488#r_17819488

Ik probeer feedback te geven en geef tal van bronnen.
Wat doe ik hier verkeerd dat ik alleen maar -1 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=17820570#r_17820570

Verwacht er hooguit een 0 op.maar -1 gaat me wat ver.
Pagina: 1 ... 93 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2