"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
i-chat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:10:
Hoe in hemelsnaam is mijn reactie een -1
Linus post zelf over hoe hij een MacBook gebruikt dus off-topic is het niet, en het feit dat Macbooks heel duur zijn is ook vrij on omstreden
Maar desondanks is mijn klacht dat er geen heighend of zelfs midrange arm laptops bestaan een soort troll?
Als je naar de bbg van deze maand kijkt is 700 a 800 euro kennelijk een wenselijke target Toch zie ik wél vivobooks met oled of heighend 2,5k ips panelen maar wel enkel met intel cpu’s die juist de laatste tijd niet heel zuinig bleken en zeker niet vergeleken met de m1-chip
i-chat in 'Linux-kernel 5.19 is uit, voor het eerst vanaf een Arm64-laptop'
Gelieve constructief en netjes te reageren
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 02-08-2022 13:13 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ten eerste krijg je waarschijnlijk aftrek voor je taalgebruik. Voor de rest is het een generaliserende "what about". Wanneer je je punt netjes brengt zal dit waarschijnlijk beter zijn voor de moderatiescore die je ontvangt. Je reactie, maar ook hoe je deze hier onder de aandacht probeert te brengen, nodigen niet echt uit tot hoge scores.corset schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:54:
corset in 'Logitech en Tencent brengen dit jaar handheldconsole voor cloudgaming uit'
Ik zat er al op te wachten, de anti China fanboys zijn weer massaal aan het minmodden.. Maar hey, wat verwacht je anders. Beetje objectiviteit? Nee joh.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 02-08-2022 13:16 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Grappig.. als mensen exact op dat niveau posten over China, is het wel gelijk +1Bor schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:14:
[...]
Ten eerste krijg je waarschijnlijk aftrek voor je taalgebruik. Voor de rest is het een generaliserende "what about". Wanneer je je punt netjes brengt zal dit waarschijnlijk beter zijn voor de moderatiescore die je ontvangt. Je reactie, maar ook hoe je deze hier onder de aandacht probeert te brengen, nodigen niet echt uit tot hoge scores.

Iets met meningmodden enzo? Volgens de modfaq zou alles gelijk beoordeeld moeten worden, maar blijkbaar is dat dus niet het geval? Want de posts "lol china, en dus kut" niveau (Waar ik ook op reageer daar) worden gewoon +1 gemod..
Mja, ik hou het maar op een dubbele standaard.
Volgens de modfaq was het een 0 geweest, maar blijkbaar is mijn opmerking dus ongewenst/troll. Ok, weer wat geleerd! De modfaq is dus niet een vaste lijn
[ Voor 8% gewijzigd door corset op 02-08-2022 13:34 ]
Je loopt te trollen. De reactie waar je op reageert zegt dit:corset schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Grappig.. als mensen exact op dat niveau posten over China, is het wel gelijk +1![]()
Iets met meningmodden enzo? Volgens de modfaq zou alles gelijk beoordeeld moeten worden, maar blijkbaar is dat dus niet het geval? Want de posts "lol china, en dus kut" niveau (Waar ik ook op reageer daar) worden gewoon +1 gemod..
Volgens de modfaq was het een 0 geweest, maar blijkbaar is mijn opmerking dus ongewenst/troll. Ok, weer wat geleerd! De modfaq is dus niet een vaste lijn
Dit is toch echt niet van ""lol china, en dus kut" niveau. Naast het niveau is ook het taalgebruik van de parent netjes in tegenstelling tot jouw reactie. Ook de manier waarop je de reactie hier onder de aandacht brengt verdient geen schoonheidsprijs.Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat Tencent een Chinees bedrijf is.
Ik vind de generaliserende 'what about' een 0 maar gezien de manier waarop je de reactie hebt gebracht kan ik mij een punt aftrek wel voorstellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 02-08-2022 13:44 ]
Het komt trollachtig en wat grof over. Dat is niet het niveau waarop een discussie hoort plaats te vinden.corset schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Grappig.. als mensen exact op dat niveau posten over China, is het wel gelijk +1![]()
En nee, de FAQ is geen vaste lijn, want het zijn geen regels maar richtlijnen.
Blijkbaar.. maar goed, de ene keer is het "Hier moet je je blind aan houden" de andere keer is het "Nee het is een richtlijn". Welke van de 2 is het.TheVivaldi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:42:
[...]
Het komt trollachtig en wat grof over. Dat is niet het niveau waarop een discussie hoort plaats te vinden.
En nee, de FAQ is geen vaste lijn, want het zijn geen regels maar richtlijnen.
Kon de toon van mijn post anders? Zeker
Is het bizar dat het obsessief bashen van China hier keer op keer aangemoedigd wordt? Zeker
En als je daar dan tegengeluid over geeft, dan is het fout. Mja.. Ik denk dat ik beter maar niet meer kan reageren op dat soort nieuws berichten, want de oude objectiviteit hier is allang verdwenen blijkbaar.
Het zijn richtlijnen die een ieder naar eigen goeddunken kan interpreteren. En ja, dat gaat wel eens fout, vandaar ook dit topic. Je bent verplicht de richtlijnen te volgen bij het modereren, maar het is ook een beetje naar eigen inzicht.corset schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Blijkbaar.. maar goed, de ene keer is het "Hier moet je je blind aan houden" de andere keer is het "Nee het is een richtlijn". Welke van de 2 is het.
Om maar weer eens een autovergelijking te maken: stel, er staat een bord max. 100 langs de snelweg. 120 rijden is dan per definitie uit den boze, maar als je 90 wilt rijden dan mag dat en met 105 zul je doorgaans ook niet worden beboet. Zo is het ook met de moderatierichtlijnen: je mag geen +3 uitdelen ("120 rijden") aan een bericht dat overduidelijk een -1 verdient ("max. 100"), maar je bent doorgaans (uitzonderingen daargelaten) niet in overtreding als je een cijfertje hoger of lager gaat, mits je op basis van de richtlijnen tot die conclusie bent gekomen ("90 of 105 rijden").
Ik zal naast de vergelijking ook een moderatievoorbeeld van mezelf geven: officieel mag je volgens de richtlijnen grappen met een +1 beoordelen, maar ik modereer grappen per definitie met een 0 (m.u.v. grappige reacties op zéér overduidelijke 1-aprilartikelen) omdat ik vind dat het hier geen clownssite is of moet worden. Grappen moeten m.i. dus niet de boventoon gaan voeren. Daarom modereer ik ze standaard met een 0, zodat ze meer naar onderen zakken.
En dat mag ik doen, juist omdát het geen regels maar richtlijnen zijn.
+1 op dit bericht voor goed eigen inzicht.Kon de toon van mijn post anders? Zeker
Zeker. Daarom modereer ik overduidelijke bashes ook niet met +1.Is het bizar dat het obsessief bashen van China hier keer op keer aangemoedigd wordt? Zeker
Soms zijn er inderdaad meningmodders, maar zoals gezegd kun je dat hier melden.En als je daar dan tegengeluid over geeft, dan is het fout.
Let er echter wel op dat je je "tegengeluid" netjes houdt en, indien nodig, bebrond. Wat je in je gemelde reactie hebt gedaan was niet netjes.
Dat is heel verstandig. Door dit soort dingen word je heel snel emotioneel meegetrokken - dat herken ik maar al te goed. Beperkt reageren en sommige reacties negeren, hoe moeilijk ook, is beter voor je eigen gemoedsrust.Mja.. Ik denk dat ik beter maar niet meer kan reageren op dat soort nieuws berichten
Tja, het is ontopic, maar of het ook informatief is? De persoon waarvoor deze reactie bedoeld is had ook zelf het artikel beter kunnen lezen, want het staat gewoon in het artikel.
Het probleem is dat je dan elke post daar kan gaan reporten. Ik heb net even gekeken, en alle "Omg china zuigt" niveau posts (of iets wat kritiek heeft op china) krijgt +2/+3, wat gewoon mismods zijn. Om nou dit hele topic te gaan verzuipen erin? Dat is niet handig.TheVivaldi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Het zijn richtlijnen die een ieder naar eigen goeddunken kan interpreteren. En ja, dat gaat wel eens fout, vandaar ook dit topic. Je bent verplicht de richtlijnen te volgen bij het modereren, maar het is ook een beetje naar eigen inzicht.
Om maar weer eens een autovergelijking te maken: stel, er staat een bord max. 100 langs de snelweg. 120 rijden is dan per definitie uit den boze, maar als je 90 wilt rijden dan mag dat en met 105 zul je doorgaans ook niet worden beboet. Zo is het ook met de moderatierichtlijnen: je mag geen +3 uitdelen ("120 rijden") aan een bericht dat overduidelijk een -1 verdient ("max. 100"), maar je bent doorgaans (uitzonderingen daargelaten) niet in overtreding als je een cijfertje hoger of lager gaat, mits je op basis van de richtlijnen tot die conclusie bent gekomen ("90 of 105 rijden").
Ik zal naast de vergelijking ook een moderatievoorbeeld van mezelf geven: officieel mag je volgens de richtlijnen grappen met een +1 beoordelen, maar ik modereer grappen per definitie met een 0 (m.u.v. grappige reacties op zéér overduidelijke 1-aprilartikelen) omdat ik vind dat het hier geen clownssite is of moet worden. Grappen moeten m.i. dus niet de boventoon gaan voeren. Daarom modereer ik ze standaard met een 0, zodat ze meer naar onderen zakken.
En dat mag ik doen, juist omdát het geen regels maar richtlijnen zijn.
[...]
+1 op dit bericht voor goed eigen inzicht.
[...]
Zeker. Daarom modereer ik overduidelijke bashes ook niet met +1.
[...]
Soms zijn er inderdaad meningmodders, maar zoals gezegd kun je dat hier melden.
Let er echter wel op dat je je "tegengeluid" netjes houdt en, indien nodig, bebrond. Wat je in je gemelde reactie hebt gedaan was niet netjes.
[...]
Dat is heel verstandig. Door dit soort dingen word je heel snel emotioneel meegetrokken - dat herken ik maar al te goed. Beperkt reageren en sommige reacties negeren, hoe moeilijk ook, is beter voor je eigen gemoedsrust.
Arnoud Engelfriet in 'Nederlandse politie raadt vakantiegangers aan slimme cameradeurbel op te hangen'
Uiteindelijk hecht ik weinig waarde aan een journalist, die even komt vertellen dat de dames en heren van de AP het mis zouden hebben. Het AP is niet voor niets een "autoriteit", wat betekend dat hier gezag van uitgaat, en het wellicht een idee zou zijn hier gehoor aan te geven, zelfs voor een journalist die hier wellicht zijn eigen belangen in heeft.
Die reactie is niet van een journalist, maar een van de toonaangevende juristen binnen het gebied van wetgeving omtrent ICT die daar zijn interpretatie van de wetgeving deelt. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft, maar ik snap wel dat zijn uitleg op een site als Tweakers, waar hij ook redelijk actief is, relatief zwaar wordt gewogen.terradrone schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:49:
Ik ervaar het als compleet belachelijk, dat de volgende reactie een +3 krijgt. Zeker gezien deze in mijn beleving vooral stoelt op een eigen mening in plaats van harde feiten, en er ook nog eens de uitspraak van de autoriteit persoonsgegevens wordt tegengesproken. Er wordt ook telkens aangegeven door de auteur "zoals ik het lees....". Dit heeft weinig te maken met hoe zaken feitelijk zijn.
Arnoud Engelfriet in 'Nederlandse politie raadt vakantiegangers aan slimme cameradeurbel op te hangen'
Uiteindelijk hecht ik weinig waarde aan een journalist, die even komt vertellen dat de dames en heren van de AP het mis zouden hebben. Het AP is niet voor niets een "autoriteit", wat betekend dat hier gezag van uitgaat, en het wellicht een idee zou zijn hier gehoor aan te geven, zelfs voor een journalist die hier wellicht zijn eigen belangen in heeft.
Als ik zie hoe hij een persoonlijke draai aan wetsartikelen geeft, en dat heb ik hem vaker zien doen, heb ik er persoonlijk niet veel mee op. Dat iemand zo makkelijk over mass surveillance technieken praat, daar scoor je bij mij ook geen punten mee. Om dat zo het standpunt van het AP (waar uiteraard zeer deskundige juristen werkzaam zijn) te betwijfelen, dan ga je in mijn optiek te ver.Dennism schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:01:
[...]
Die reactie is niet van een journalist, maar een van de toonaangevende juristen binnen het gebied van wetgeving omtrent ICT die daar zijn interpretatie van de wetgeving deelt. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft, maar ik snap wel dat zijn uitleg op een site als Tweakers, waar hij ook redelijk actief is, relatief zwaar wordt gewogen.
Het is precies wat je zegt: het wil inderdaad niet zeggen dat meneer altijd gelijk heeft. En in dit geval, zo haaks reageren op een uitspraak van de AP , vind ik niet kies, en behoort al helemaal niet met een +3 beloont te worden.
toch leuk dan dat de AP op de website precies hetzelfde zegt als Arnoud Engelfrietterradrone schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:49:
Ik ervaar het als compleet belachelijk, dat de volgende reactie een +3 krijgt. Zeker gezien deze in mijn beleving vooral stoelt op een eigen mening in plaats van harde feiten, en er ook nog eens de uitspraak van de autoriteit persoonsgegevens wordt tegengesproken. Er wordt ook telkens aangegeven door de auteur "zoals ik het lees....". Dit heeft weinig te maken met hoe zaken feitelijk zijn.
Uitzonderingen camera bij huis
Soms kan het echt niet anders dan dat u een stukje van de openbare weg filmt. Bijvoorbeeld omdat uw voordeur direct grenst aan de openbare weg. In dat geval moet u ervoor zorgen dat u de privacy van voorbijgangers zo min mogelijk schendt.
Bijzonder dat je dit classificeert alszijnde "precies hetzelfde". Want dat is het zeker niet.fvdberg schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:11:
[...]
toch leuk dan dat de AP op de website precies hetzelfde zegt als Arnoud Engelfriet
[...]
Maar gezien je reactie al begint met "toch leuk" lijkt het erop dat je vooral uit bent op een flame war.
[ Voor 75% gewijzigd door terradrone op 02-08-2022 16:19 ]

Arnoud heeft gewoon gelijk, en die +3 is volkomen terecht
Dit zie je toch verkeerd. Ik denk dat "heeft gewoon gelijk" je niet erg veel credits geeft wat betreft een inhoudelijk sterk onderbouwde reactie.fvdberg schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:16:
ja ik ben uit op een flamewar.![]()
Arnoud heeft gewoon gelijk, en die +3 is volkomen terecht

Overigens had ik mij niet tot dit topic gewend om een discussie aan te gaan maar enkel deze onjuiste moderatie te melden.
[ Voor 11% gewijzigd door fvdberg op 02-08-2022 16:56 ]
Prima post maar met een linkje naar bronnen zou die +3 meer rechtvaardigen.fvdberg schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:22:
credits boeien me niet. de reactie is voldoende onderbouwd met de link naar het AP ik zie dan ook niet wat er te discussieren is. gewoon +3. Klaar wat mij betreft
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Ik vind ook dat hij gewoon gelijk heeft. Hij is inderdaad een toonaangevende jurist, hoewel ik dat niet doorslaggevend vind. Of hij +2 of +3 verdient vind ik discutabel, maar +2 sowieso omdat alles wat hij zegt gebaseerd is op feiten, zijn bovenmatige kennis (ten opzichte van 'gewone' burgers als jij en ik) van de wet en het een hele goede toevoeging op het artikel is.terradrone schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:19:
[...]
Dit zie je toch verkeerd. Ik denk dat "heeft gewoon gelijk" je niet erg veel credits geeft wat betreft een inhoudelijk sterk onderbouwde reactie.
Overigens had ik mij niet tot dit topic gewend om een discussie aan te gaan maar enkel deze onjuiste moderatie te melden.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 02-08-2022 16:31 ]
Je hoeft ook niet álle reacties te melden. Als het allemaal reacties op reacties zijn, dan kun je ook gewoon de eerste pakken en daarbij vermelden dat het hele draadje gemismod wordt.corset schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:17:
[...]
Het probleem is dat je dan elke post daar kan gaan reporten. Ik heb net even gekeken, en alle "Omg china zuigt" niveau posts (of iets wat kritiek heeft op china) krijgt +2/+3, wat gewoon mismods zijn. Om nou dit hele topic te gaan verzuipen erin? Dat is niet handig.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 02-08-2022 20:24 ]
Direct 2x -1, terwijl dit een vrij normale reactie op pro china standpunten is?
In dat topic zijn trouwens best veel mensen onterecht geminned en een aantal mensen die wel erg veel trollposts maken
Dat mag je vinden, jammer genoeg zit je er naast. Ik heb, ook in mijn reactie onder dit nieuwsbericht, duidelijk uiteengezet waarom de stellingname van engelfriet onjuist is. oa ook voorzien met een verwijzing naar een onderzoek welke duidelijk aantoont dat massale camerabewaking geen toegevoegde waarde heeft, en ik zie dat hij nogal een eigen "sausje" over de avg heen giet. Daar mag je een eigen mening bij hebben, dat is je goed recht , zoals het ook je goed recht is de materie onjuist te modereren. Het is jammer dat je niet het juiste beeld bij het artikel hebt. Zoals je zegt , daar valt niet zoveel over te discussiëren, als het je niet duidelijk is.fvdberg schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:22:
credits boeien me niet. de reactie is voldoende onderbouwd en met de link naar het AP die ik aan draag als reactie naar je zie dan ook niet wat er te discussiëren is. gewoon +3. Klaar wat mij betreft
Of hij wel of niet een "toonaangevende jurist" is, vindt ik nogal irrelevant. Dit is sowieso een subjectieve waarneming. Maar denk je dan dat de AP een stel putjesscheppers in dienst heeft?? Mensen die totaal geen benul hebben van rechten of het recht? En nee, niet alles wat hij (engelfriet) zegt is gebaseerd op feiten, ik begrijp ook niet hoe je daarbij komt. Hij schrijft nadrukkelijk "ik lees daar niet in dat het dus niet mag" en "Een inhoudelijk argument dat voor mij genoeg is". Dit zijn opvattingen/meningen. En laat heer engelfriet nou net geen rechter zijn of gezag hierin hebben. Hij is jurist en meer niet. Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat er lieden zijn welke zich bezighouden met het recht in de digitale wereld, maar dat doet de AP ook, en die hebben er toch andere ideeën bij.TheVivaldi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:28:
[...]
Ik vind ook dat hij gewoon gelijk heeft. Hij is inderdaad een toonaangevende jurist, hoewel ik dat niet doorslaggevend vind. Of hij +2 of +3 verdient vind ik discutabel, maar +2 sowieso omdat alles wat hij zegt gebaseerd is op feiten, zijn bovenmatige kennis (ten opzichte van 'gewone' burgers als jij en ik) van de wet en het een hele goede toevoeging op het artikel is.
"ten opzichte van 'gewone' burgers als jij en ik". Een aanname van jou kant. Je kent mij niet en bent je dus ook niet bewust van mijn kennisveld. Bovendien is engelfriet evengoed niets meer dan "een gewone burger". Hij heeft geen gezag (heeft geen beslissende functie bij het AP) en is ook geen rechter of officier van justitie.
Het is prima dat heer engelfriet zijn mening hier verkondigd, net zoals anderen dat doen. Dit betekend niet meteen dat zijn mening / opvattingen / interpretaties (welke in dit geval niet in lijn lijken te staanmet het oordeel van de AP) een +3 moeten krijgen, dit lijkt veel op meningmodden en is niet toegestaan.
[ Voor 0% gewijzigd door wow7 op 03-08-2022 17:39 . Reden: Vergat te vermelden dat het mijn response was naar arnoud toe. ]
Ik toch ook? Daarom zei ik ook dat ik dat niet doorslaggevend vind.terradrone schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:41:
[...]
Of hij wel of niet een "toonaangevende jurist" is, vindt ik nogal irrelevant.
-1 Ongewenst - "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."
terradrone in 'Nederlandse politie raadt vakantiegangers aan slimme cameradeurbel op te hangen'
terradrone in 'Nederlandse politie raadt vakantiegangers aan slimme cameradeurbel op te hangen'
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Heb ze allebei een -1 gegeven.Vickiieee schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:51:
Wil graag even de volgende twee reacties aandragen voor een -1. Je kan zeggen wat je wil, maar beide zijn dusdanig op de tweaker gespeeld/gericht dat dit in mijn ogen niet anders is dan een -1:
-1 Ongewenst - "Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."
dingo35 in 'Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektriciteitsnet'
Kunnen we deze even naar een 0 zetten, het is compleet fout wat er staat. De +2 & +3 zijn onterecht.
De reden waarom chrisboers in 'Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektriciteitsnet' 26x!!! een -1 moet krijgen ontgaat mij.
aSomeone in 'Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektriciteitsnet'
Deze maar wel naar 0 of een -1.
Johan1995 in 'Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektriciteitsnet'
Dit is gewoon een rant en hoort op -1 i.p.v. +1 waar die nu opstaat
SillieWous in 'Nieuw windpark Hollandse Kust Zuid levert eerste stroom aan elektriciteitsnet'
Hoort ook op een -1. Persoonlijk op de man
[ Voor 95% gewijzigd door SRich op 03-08-2022 12:35 ]
Dit lijkt mij prima te staven met een URL, die ontbreekt, maar men geeft toch +2 hiervoor?
Prima reactie binnen een discussie, maar onnodige +3 en +2's lijkt mij.
Ook zie je dat het in de comments, over het algemeen, weer veel -1's regent bij meningen/reacties die niet 100% pro tesla zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door MonkeyJohn op 03-08-2022 14:37 ]
Verwijderd
Kan er even gekeken worden naar wie een +1 of hoger heeft gegeven daarvoor (laat staan de +2s en +3s welke de post op een gemiddelde van +2 hebben gezet)? Dat is een duidelijke persoonlijke aanval en flame, en absoluut niet bevorderlijk voor een goede discussie. En mensen upvoten dat soort spul? *zucht*
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2022 19:03 . Reden: Aanvulling ]
Ik ben er diverse 0 en -1 aan het uitdelen vanwege het zeer bedenkelijk niveau waarmee er gecommuniceerd word tussen diverse tweakers onderlingMonkeyJohn schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:36:
Jeroenneman in 'Tesla start verkoop Model S Plaid en X Plaid eind 2022 in Nederland en België'
Prima reactie binnen een discussie, maar onnodige +3 en +2's lijkt mij.
Ook zie je dat het in de comments, over het algemeen, weer veel -1's regent bij meningen/reacties die niet 100% pro tesla zijn.

"Persoonlijke aanval" gaat hier wel erg ver, vind ik. De reactie is een beetje kort door de bocht en +2/+3 is inderdaad zwaar overdreven, maar een flame zou ik het toch echt niet noemen.Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:02:
_eLMo_ in 'EU houdt Nederlands verbod op verkoop snorfietsen met benzinemotor tegen'
Kan er even gekeken worden naar wie een +1 of hoger heeft gegeven daarvoor (laat staan de +2s en +3s welke de post op een gemiddelde van +2 hebben gezet)? Dat is een duidelijke persoonlijke aanval en flame, en absoluut niet bevorderlijk voor een goede discussie. En mensen upvoten dat soort spul? *zucht*
Op de man spelen, alles boven een -1 is fout. Kunnen jullie helpen hem naar beneden te schoppen...
[Verwijderde gebruiker]
@powermods misschien dat jullie bovenstaande user aan een onderzoekje kan onderwerpen. Deze meneer speelt alles persoonlijk of hij de verdediger van Tesla zelf is.
Ook zijn na moderatie score edit's zijn bloed irritant
[ Voor 36% gewijzigd door SRich op 03-08-2022 21:00 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
mongkut in 'James Webb-telescoop maakt composietfoto van ringvormig Karrenwielstelsel'
Your Friendly Neighborhood Moderator
KirovAir in 'Vermeende specificaties van AMD Ryzen 7000-processors verschijnen online'
Dat is wat mij betreft max een 0. Dat is nu ook de netto score.
Ja lijkt mij ook zoBor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:04:
[...]
Dat is wat mij betreft max een 0. Dat is nu ook de netto score.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat komt dan mooi uit
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17768334#r_17768334
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17767942#r_17767942
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17767940#r_17767940
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17768320#r_17768320
Zou iemand even kunnen kijken of de minnetjes hier van dezelfde persoon vandaan komen? Was even aan het terug kijken en zag dat er weer op alle posts in wederom een Intel/Nvidia\AMD topic iemand langs geweest was voor een minnetjes donatie.
Als dit dezelfde persoon is kan een mod me dan eventueel een DM sturen zodat ik deze persoon volledig kan negeren in reacties want ik heb het idee dat er een paar zijn die kicken op negatieve aandacht en dit gedrag en daar wens ik niet aan mee te werken. Niet meer reageren op posts van deze persoon kan dus helpen het gedrag niet te versterken.
Het gaat me niet om de score maar ik word gewoon moe van dit gedrag en er zijn een paar mensen die elke kans aan lijken te grijpen en dit gedrag lijken te vertonen (of het nou minnejes zijn of idiote replies met dezelfde beweringen iedere keer) dus ik heb gewoon vermoedens dat dit 1 persoon betreft en helaas zijn mods anoniem voor ons.
Ik heb er even naar gekeken. Dit lijkt inderdaad om één en dezelfde persoon te gaan. Ik ga hier actie op ondernemen maar doorgeven van namen doen we niet. Maatregelen richting een gebruiker zijn iets tussen Tweakers en die persoon. Daar communiceren we verder niet over zoals je hopelijk zal begrijpen.computerjunky schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:04:
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17767954#r_17767954
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17768334#r_17768334
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17767942#r_17767942
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17767940#r_17767940
-https://tweakers.net/nieuws/199464/intel-meldt-dalende-verkoopcijfers-door-afgenomen-vraag-naar-chips.html?showReaction=17768320#r_17768320
Zou iemand even kunnen kijken of de minnetjes hier van dezelfde persoon vandaan komen? Was even aan het terug kijken en zag dat er weer op alle posts in wederom een Intel/Nvidia\AMD topic iemand langs geweest was voor een minnetjes donatie.
Als dit dezelfde persoon is kan een mod me dan eventueel een DM sturen zodat ik deze persoon volledig kan negeren in reacties want ik heb het idee dat er een paar zijn die kicken op negatieve aandacht en dit gedrag en daar wens ik niet aan mee te werken. Niet meer reageren op posts van deze persoon kan dus helpen het gedrag niet te versterken.
Het gaat me niet om de score maar ik word gewoon moe van dit gedrag en er zijn een paar mensen die elke kans aan lijken te grijpen en dit gedrag lijken te vertonen (of het nou minnejes zijn of idiote replies met dezelfde beweringen iedere keer) dus ik heb gewoon vermoedens dat dit 1 persoon betreft en helaas zijn mods anoniem voor ons.
Aan de ene kant begrijpelijk maar ook jammer, Maar hopelijk heeft actie vanuit jullie genoeg effect. Fijne dag verder ik ga even het zonnetje inBor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:07:
[...]
Ik heb er even naar gekeken. Dit lijkt inderdaad om één en dezelfde persoon te gaan. Ik ga hier actie op ondernemen maar doorgeven van namen doen we niet. Maatregelen richting een gebruiker zijn iets tussen Tweakers en die persoon. Daar communiceren we verder niet over zoals je hopelijk zal begrijpen.
Een van de maatregelen die we kunnen treffen is het deactiveren van de mogelijkheid tot modereren. Dat lost de onterechte -1's doorgaans wel op.computerjunky schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:23:
[...]
Aan de ene kant begrijpelijk maar ook jammer, Maar hopelijk heeft actie vanuit jullie genoeg effect. Fijne dag verder ik ga even het zonnetje in
7x -1, hoe dan? Wie beledig ik hier? Ik spreek uit hoe absurd het is dat deze man ceo is van zo'n bedrijf.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hoe dan? Nou, ik denk vanwege:Benjamin- schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:07:
Benjamin- in 'Rechter bevestigt: Rian van Rijbroek gebruikte mailadressen van Gerard Sanderink'
7x -1, hoe dan? Wie beledig ik hier? Ik spreek uit hoe absurd het is dat deze man ceo is van zo'n bedrijf.
nvm, ik moest even aan de tweede kamer denken, en realiseerde me dat gekken overal aan de macht komen. En tja die betalen andere gekken om hun ict te regelen. Absurde situatie.
Kan je even citeren waar dit precies gerechtvaardigd op 1 staat. Ik spreek over niemand of partij in het specifiek. En als jij hier wilt beweren dat ze daar niet gek zijn geworden, en dat nog steeds contracten met dit gestoorde bedrijf wordt gesloten vanuit onze overheid, dan moet je jezelf wel even achter de oren krabben.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik leesBenjamin- schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Kan je even citeren waar dit precies gerechtvaardigd op 1 staat. Ik spreek over niemand of partij in het specifiek. En als jij hier wilt beweren dat ze daar niet gek zijn geworden, en dat nog steeds contracten met dit gestoorde bedrijf wordt gesloten vanuit onze overheid, dan moet je jezelf wel even achter de oren krabben.
als een troll en gezien de vele -1 reacties ben ik daar niet alleen in.nvm, ik moest even aan de tweede kamer denken, en realiseerde me dat gekken overal aan de macht komen.
Dat is niet wat trolling is, en ik mag hopen dat jij dit zelf ook weet, want dit slaat werkelijk nergens op.Bor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:17:
[...]
Ik lees
[...]
als een troll en gezien de vele -1 reacties ben ik daar niet alleen in.
Gezien je reacties hier vermoed ik dat je het anders bedoelt dan de reactie in eerste instantie leest. Het leest namelijk alsof je de mensen in de 2e kamer "gekken" vindt die daar niet zouden moeten zitten.Benjamin- schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:19:
[...]
Dat is niet wat trolling is, en ik mag hopen dat jij dit zelf ook weet, want dit slaat werkelijk nergens op.
Er zitten absoluut gekken in de tweede kamer, dat was mijn stelling. Ik heb dit ook verduidelijkt door aan te teven dat het de politiek is die nog steeds met die gestoorde bedrijf in zee gaat, en massa's data van veel mensen heeft.Bor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:20:
[...]
Gezien je reacties hier vermoed ik dat je het anders bedoelt dan de reactie in eerste instantie leest. Het leest namelijk alsof je de mensen in de 2e kamer "gekken" vindt die daar niet zouden moeten zitten.
Misschien vind jij dit niet gek, maar ik vind het gestoord dat dit nog steeds niet gestopt is.
Het nieuws gaat niet over de volksvertegenwoordiging, dus dat er zomaar bij betrekken is al niet zomaar redelijk. Daarbij gebruik je dat samen met een term als gekken om generaliserend toe doen over de personen waar dat op kan slaan. Waar je dan ook nog geen redelijke onderbouwing voor geeft om je mening te kunnen verkondigen. Je lijkt het onderwerp van het nieuws hiermee op verschillende manieren te gebruiken om het over je eigen onvrede te hebben.Benjamin- schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:23:
[...]
Er zitten absoluut gekken in de tweede kamer, dat was mijn stelling. Ik heb dit ook verduidelijkt door aan te teven dat het de politiek is die nog steeds met die gestoorde bedrijf in zee gaat, en massa's data van veel mensen heeft.
Misschien vind jij dit niet gek, maar ik vind het gestoord dat dit nog steeds niet gestopt is.
Nee, het is niet gewenst als je het zomaar over een ander onderwerp wil hebben en dat dan ook nog op die manier te doen door zomaar relaties tussen zaken te suggeren. Prima als je kennelijk een mening hebt over bepaalde macht en naar jou mening ongewenst gedrag, maar voor dat onderwerp kun je terecht op gathering en ook daar gelden regels hoe je anderen maar verwijten kan doen om een mening te hebben.
Als je duidelijk geen directe relatie kan of wil aanwijzen om iets te suggeren dan had je al kunnen bedenken dat het ongewenst is.
Gaat niet over volksvertegenwoordiging? De hele reden dat dit zo'n enorm groot ding is, is omdat zij de gegevens van miljoenen mensen beheren. De tweede kamer had dit al lang moeten stopzetten. Er zijn diverse kamervragen over gesteld, maar uiteindelijk handelt de kamer niet.kodak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:08:
[...]
Het nieuws gaat niet over de volksvertegenwoordiging, dus dat er zomaar bij betrekken is al niet zomaar redelijk. Daarbij gebruik je dat samen met een term als gekken om generaliserend toe doen over de personen waar dat op kan slaan. Waar je dan ook nog geen redelijke onderbouwing voor geeft om je mening te kunnen verkondigen. Je lijkt het onderwerp van het nieuws hiermee op verschillende manieren te gebruiken om het over je eigen onvrede te hebben.
Nee, het is niet gewenst als je het zomaar over een ander onderwerp wil hebben en dat dan ook nog op die manier te doen door zomaar relaties tussen zaken te suggeren. Prima als je kennelijk een mening hebt over bepaalde macht en naar jou mening ongewenst gedrag, maar voor dat onderwerp kun je terecht op gathering en ook daar gelden regels hoe je anderen maar verwijten kan doen om een mening te hebben.
Als je duidelijk geen directe relatie kan of wil aanwijzen om iets te suggeren dan had je al kunnen bedenken dat het ongewenst is.
Maar blijkbaar mag ik kamer niet een stelletje gekken noemen, omdat ze het nog steeds toestaan dat dit absurde bedrijf onze data in handen heeft.
Dit is geen ander onderwerp. Dat nieuws artikel bevestigt nogmaals wat de pers al lang en breed had uitgevonden, en dat onze data niet veilig staat bij die ouwe gek en dat gestoorde mens.
Duidelijk is dat jij en anderen totaal niet volgen wat er gebeurd in de samenleving, en volgende keer moet ik diverse bronvermeldingen doen, om nog even duidelijk te maken dat centric het bedrijf is die al onze data heeft.
Verwijderd
SinergyX in 'Microsoft test in buitenland 'Family'-variant Xbox Game Pass Ultimate'
Volgens mij gewoon een on topic reactie.
Als ik naar de reacties kijk is het onjuist en daarmee 0. Als het dat niet is zou het een +1 moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:01:
Toch erg bijzonder dat deze reactie al 4x -1 heeft:
SinergyX in 'Microsoft test in buitenland 'Family'-variant Xbox Game Pass Ultimate'
Volgens mij gewoon een on topic reactie.
Een -1 is het zeker niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 05-08-2022 11:27 ]
En hier suggereer je weer over anderen omdat iets je niet bevalt. Je mening om anderen te willen beschuldigen is geen rechtvaardiging om je zo uit te laten over anderen. Dat jij het ergens niet mee eens bent is geen excuus om zo te gaan suggeren of over anderen te redeneren, en zeker niet het zo te schrijven en geen zin hebben dat te onderbouwen. Niet bij het nieuws, ook niet hier.Benjamin- schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:25:
[...]
Duidelijk is dat jij en anderen totaal niet volgen wat er gebeurd in de samenleving, en volgende keer moet ik diverse bronvermeldingen doen, om nog even duidelijk te maken dat centric het bedrijf is die al onze data heeft.
Dat is geen suggestie. Jij doet tevens wel heel veel aannames.kodak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:20:
[...]
En hier suggereer je weer over anderen omdat iets je niet bevalt. Je mening om anderen te willen beschuldigen is geen rechtvaardiging om je zo uit te laten over anderen. Dat jij het ergens niet mee eens bent is geen excuus om zo te gaan suggeren of over anderen te redeneren, en zeker niet het zo te schrijven en geen zin hebben dat te onderbouwen. Niet bij het nieuws, ook niet hier.
Centric is niet alleen zo groot in het nieuws omdat het een oude gek met een gek mens is, het is zo groot in het nieuws omdat zij heel veel zaken van burgers beheren en beheerde, talloze gemeentes hebben hun data daar staan, DNB was klant van ze enz. Wat 1 of ander private bedrijf doet, ach dat kan merkwaardig zijn, maar ze moeten lekker hun eigen gang gaan. Door de talloze contracten met onze data, maakt dit een hele andere kwestie.
Jij beweert dat ik dit er zo maar bij betrek, terwijl dit de reden is waarom het al jaren een ding is.
Het feit dat jij die bewering doet, betekent dat jij hierover het nieuws niet volg, anders zou je de link volstrekt logisch vinden.
Je kan ook even de diverse kamervragen er even over naslaan, maar dat is natuurlijk allemaal maar wat dingen erbij betrekken.
Je krijgt een letterlijke voorbeelden van wat je suggestief doet: je kan namelijk niet gaan suggeren dat een ander maar onvoldoende gedaan heeft omdat het niet met jou mening strookt. Anderen suggestief beschuldigen zonder rekening te tonen met andere mogelijkheden en de manier van selectief reageren om over je moderatie te klagen is niet redelijk. Nogmaals, een mening hebben is prima maar niet op deze manier. Verder is dit geen discussie om achteraf na aandringen te gaan verwijzen naar wat jij meent waar je gelijk in zou zitten, dat had je direct en in de onderwerp zelf kunnen doen.
Nogmaals, geen suggestie. Als iemand zegt "er zomaar bij betrekken", of denkt dat er geen onderbouwing is dat ik politici gek noem dit bedrijf niet te dumpen, dan is het overduidelijk dat zij geen flauw benul hebben wat er allemaal in deze zaak speelt.kodak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:07:
[...]
Je krijgt een letterlijke voorbeelden van wat je suggestief doet: je kan namelijk niet gaan suggeren dat een ander maar onvoldoende gedaan heeft omdat het niet met jou mening strookt. Anderen suggestief beschuldigen zonder rekening te tonen met andere mogelijkheden en de manier van selectief reageren om over je moderatie te klagen is niet redelijk. Nogmaals, een mening hebben is prima maar niet op deze manier. Verder is dit geen discussie om achteraf na aandringen te gaan verwijzen naar wat jij meent waar je gelijk in zou zitten, dat had je direct en in de onderwerp zelf kunnen doen.
Dan is het prima als iemand om verduidelijking vraagt, maar wat ik stel is op basis van feitelijk informatie die beschikbaar is. Zij is een oplichtster, zij regelt zijn zaken, mensen stappen massaal op, de overheid is nog steeds in bed met dit bedrijf, en de tweede kamer grijpt niet in. Allemaal feiten.
Nu mag jij natuurlijk daar een iets andere mening over hebben. Er zijn ook mensen die denken dat dit een topwijf is, zeer intelligent en veel kennis heeft over ICT. Die mensen zijn bijvoorbeeld genaamd Gerard. Echter verwacht ik dat de gemiddelde tweaker intelligent genoeg is om te begrijpen dat zij krankzinnig is, en dat hij dat ook is.
Of vind jij dat dit allemaal -1 waardig is? Want ik spreek niet aardig over die gekken?
Dan is de vraag, is het terecht dat ik onze politiek gek mag noemen omdat zij zaken blijven doen met hen? Dat zij onze data bij dit soort gekken plaatst?
Prima als je andere bewoording zou gebruiken, maar iemand die kennis van deze zaak heeft, zou niet anders moeten concluderen, dat de politiek al jaren geleden had moeten ingrijpen, en onze data elders had moeten plaatsen. En gezien dat DNB daar weg is, zijn zij het blijkbaar met mij eens. Oh en ook de talloze kamervragen hierover suggereert hier toch duidelijk dat zij het kennelijk ook eens zijn.
je doet beschuldigend door te suggeren dat wat jij meent wat fout aan een ander is dus maar klopt en daarop maar kwaad kan spreken. Dat jij van mening bent dat als een ander niet jou mening heeft je de ander dus maar kan beschuldigen dat die zich niet verdiept zou hebben, of dat men gekken is en je bepaalde redenaties doet om dat erbij te proberen te betrekken is misschien voor jou gepast, maar voor mij niet.
Verwijderd
over welke reacties heb je het?Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:45:
Klopt het dat je -1 reacties niet meer kan openklappen? Als dit zo is, dan vind ik dit een vreemde ontwikkeling. Helemaal omdat er zoveel reacties onterecht op -1 komen te staan.
Dat viel mij ook al op bij die post van Benjamin.Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:45:
Klopt het dat je -1 reacties niet meer kan openklappen? Als dit zo is, dan vind ik dit een vreemde ontwikkeling. Helemaal omdat er zoveel reacties onterecht op -1 komen te staan.
Benjamin- in 'Rechter bevestigt: Rian van Rijbroek gebruikte mailadressen van Gerard Sanderink'
[ Voor 15% gewijzigd door Technomania op 05-08-2022 14:49 ]
Verwijderd
nieuws: Ontwikkelaars krijgen toegang tot 'honderden MB's ram extra' op Xbox ...
Die reactie van retrospect bijvoorbeeld. De hele interface van reacties is ook ineens veranderd. Je kan niet duidelijk meer zien wie op wie reageert.
Ik merk bij die reactie ook dat die niet te bekijken is, en dus ook de moddetails niet kan zien en eventueel aanpassen. Lijkt me iets voor melding bij bugs.Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:48:
[...]
nieuws: Ontwikkelaars krijgen toegang tot 'honderden MB's ram extra' op Xbox ...
Die reactie van retrospect bijvoorbeeld. De hele interface van reacties is ook ineens veranderd. Je kan niet duidelijk meer zien wie op wie reageert.
Ander reacties op -1 elders merk ik geen probleem.
Ik zat al bij de stoute bugs te kijken of er melding van was gemaakt maar er staat (nog) niets.kodak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:52:
[...]
Ik merk bij die reactie ook dat die niet te bekijken is, en dus ook de moddetails niet kan zien en eventueel aanpassen. Lijkt me iets voor melding bij bugs.
Ander reacties op -1 elders merk ik geen probleem.
-1 reacties zijn niet meer open te klappenTechnomania schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:53:
[...]
Ik zat al bij de stoute bugs te kijken of er melding van was gemaakt maar er staat (nog) niets.
Bij mij werkt het overigens nog wel. Ik ben ProMod, wellicht heeft dat er nog iets mee te maken?
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 05-08-2022 15:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Over 10 minuten is het alweer gefixtTechnomania schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:53:
[...]
Ik zat al bij de stoute bugs te kijken of er melding van was gemaakt maar er staat (nog) niets.
Verwijderd
Verwijderd in 'Ontwikkelaars krijgen toegang tot 'honderden MB's ram extra' op Xbox Series S'
Lees gewoon eens wat ik zeg? Jij vult hier vanalles in. Ik zeg heel duidelijk dat het onderwerp politieke/tweede kamer/overheid en Centric absoluut direct aan elkaar gelinkt zijn in deze hele situatie rondom het gedrag van Gerard en Rian binnen dat bedrijf, en dat wanneer mensen dit niet begrijpen, dat zij weinig tot geen kennis hebben van deze situatie.kodak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:44:
[...]
je doet beschuldigend door te suggeren dat wat jij meent wat fout aan een ander is dus maar klopt en daarop maar kwaad kan spreken. Dat jij van mening bent dat als een ander niet jou mening heeft je de ander dus maar kan beschuldigen dat die zich niet verdiept zou hebben, of dat men gekken is en je bepaalde redenaties doet om dat erbij te proberen te betrekken is misschien voor jou gepast, maar voor mij niet.
Jij blijft spreken over een waardeoordeel of iemand wel of niet fout is, terwijl ik gewoon een feitelijke stelling doe.
Jouw uitspraak was:
Hiermee zeg jij feitelijk dat jij je niet bewust bent/was wat er gaande is rondom dit bedrijf, en waarom hier zoveel over gesproken wordt. Had je dat namelijk wel geweten, dan zou je deze uitspraak niet doen.Het nieuws gaat niet over de volksvertegenwoordiging, dus dat er zomaar bij betrekken is al niet zomaar redelijk.
Ik ga het hierbij laten, gezien je alleen maar geinteresseerd bent om mijn woorden te verdraaien, en niet wilt accepteren dat er nu eenmaal feiten zijn in deze zaak die jij duidelijk niet hebt gevolgd.
Mijn tip aan jou, is dan ook om de volgende keer te vragen waarom ik dit wel ontopic vind, ipv aannames te doen over wat ik werkelijk bedoel.
Dat is inderdaad geen +2 en de reactie krijgt ook meerdere keren +3 zo te zien. Hier is nog wel wat hulp nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 05-08-2022 21:09 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
R4gnax in 'Ruim 100 Nederlandse tandartspraktijken tijdelijk dicht na cyberaanval - update'
Die staat inmiddels op een betere score.R4gnax schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:05:
Kan iemand me uitleggen waarom mijn reactie hier op -1 gemodereerd wordt?
R4gnax in 'Ruim 100 Nederlandse tandartspraktijken tijdelijk dicht na cyberaanval - update'
HawVer in 'DreamWorks gaat eigen rendersoftware MoonRay open source maken'
http://hawvie.deviantart.com/
Hoe gaat Tweakers om met users die het moderatiesysteem niet begrijpen en kennelijk op basis van hun persoonlijke mening punten uitdelen?
Uiteindelijk zullen de meeste posts wel op de juiste score terechtkomen (want mediaan) maar ik merk dat ik me steeds meer en vaker stoor aan het feit dat reacties van mijzelf of anderen die gewoon een +1 (of zelfs een +2) horen te zijn van users een -1 ontvangen. Worden deze users daar op enig moment op aangesproken en/of wordt hun modereermogelijkheid uitgeschakeld?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Die staat inmiddels op +1 zo te zien.HawVer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:33:
Waarom krijg ik hier een 0 op?![]()
HawVer in 'DreamWorks gaat eigen rendersoftware MoonRay open source maken'
Wat hij zegt klopt niet, maar lager dan een 0 zie ik er niet in.
Onjuist is geen -1.TheVivaldi schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:40:
pennywiser in 'Samsung maakt publieke bèta voor One UI 5 beschikbaar in Duitsland, VS en Korea'
Wat hij zegt klopt niet, maar lager dan een 0 zie ik er niet in.
Verwijderd
Verwijderd in 'Ontwikkelaars krijgen toegang tot 'honderden MB's ram extra' op Xbox Series S'
Bij herhaaldelijk misbruik worden er waarschuwingen gegeven of rechten ingetrokken. Maar vergeet niet dat iedereen wel eens een foutje maakt.Harrie_ schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:49:
Een meer algemene vraag van mijn kant; geen idee of dit het juiste topic is, maar het gaat wel om mismoderaties.
Hoe gaat Tweakers om met users die het moderatiesysteem niet begrijpen en kennelijk op basis van hun persoonlijke mening punten uitdelen?
Dat lijkt mij een +1 wat inmiddels ook de netto score is.Verwijderd schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:45:
Geen idee waarom dit offtopic is. Lijkt mij meningmodden:
Verwijderd
Verwijderd in 'Call of Duty: Modern Warfare II-multiplayerbèta begint in september'
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is de hele discussie omtrent pre-orderen niet echt on-topic. Een +1 kan, maar een 0 is evengoed verdedigbaar.Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:00:
Ik krijg tegenwoordig gewoon standaard overal offtopic. Wordt een beetje irritant dit ..
Verwijderd in 'Call of Duty: Modern Warfare II-multiplayerbèta begint in september'
Iemand is het niet eens en mod -1.. volledig on-topic, naar mijn idee redelijke reactie en zonder enige persoonlijke aanval…
Dit is niet alleen een slechte gok, maar het is ook nog eens gecorrigeerd door zowel mij als iemand anders, dus geen +1.
Absoluut niet Informatief.
Eens, die stond veel te hoog.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2