Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen idee waarom dit +2 is, volgens mij is +1 prima.
Het is een item over prijsverhoging, de optie dat dit kan is ook niet illegaal en kan gewoon via een Amazon account afgesloten worden zonder gekke trucjes.
De reactie voegt als eerste niets toe. Ten tweede is het afnemen van een abonnement vanuit een land waar je niet woonachtig bent op zijn minst grijs gebied. Wat betreft trucjes; je hebt afaik in ieder geval een adres en payment optie nodig in het betreffende land. "Trucjes" dus voor iemand die in Nederland woont. Een -1 lijkt mij de goede score.beezjeh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:18:
Mag ik vragen waarom dit beezjeh in 'Amazon verhoogt prijzen voor Duitse Prime-abonnementen, maar Nederlandse niet' een min krijgt van velen en andere soortelijke reacties wel als on topic wordt geplust?
Het is een item over prijsverhoging, de optie dat dit kan is ook niet illegaal en kan gewoon via een Amazon account afgesloten worden zonder gekke trucjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 27-07-2022 18:19 ]
In een round-up missen altijd wel producten, maar ook wat de poster zegt klopt niet helemaal. Zo is er van een product die de reactie noemt geen test of review geweest en de data die er is, is waarschijnlijk de fabrieksinformatie. Ik begrijp niet waarom deze dan een +2 krijgt.
Guru Evi in 'Gerucht: Nvidia GeForce RTX 40-flagship krijgt 18.176 CUDA-cores en 800W-tbp'
Is ook geen +2.
Gipsy King in 'De populairste cpu-luchtkoelers - top 10 uit de Pricewatch getest'
Is ook geen +2.
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2022 13:23 ]
Ik ben gisteren in een polariserende discussie(s) beland. Ik heb mijn ervaring gedeeld over burnin problemen met mijn OLED van 2 jaar oud. Mijn ervaring en mening is structureel als zeer ongewenst gemodereerd.
procyon in 'Eindelijk concurrentie voor oled - De Sony A95K getest'Ik heb laatst een miniled TV gekocht (1000 zones) en deze vergeleken met een OLED van 2020.
Ik vond zwart bij beide TV's even zwart, maar de helderheid inderdaad veel beter bij de miniled.
Zag toen eigenlijk alleen maar voordelen omdat de miniled geen burnin zal krijgen.
Mensen die beweren dat ze het niet hebben op hun oled, stel ik voor om eens een burnin test te doen, zijn op youtube te vinden. Het was overigens een Philips, welke net zoals deze sony gewoon Android heeft als besturingssysteem. werkt prettig.
Het lijkt erop dat al mijn posts structureel zijn gedownvote. Bijna alles is onzichtbaar en gemod als trolling/spam/ongewenst/aanzet tot onvrede. Ik waag te betwijfelen of alle reacties de schoonheidsprijs verdienen maar het lijkt erop dat er ook op emotie en niet op rationale is gemodereerd.
Verwijderd
Aangeven dat OLED wel degelijk kan inbranden en dat dit nog steeds een probleem is daar kom je hier op tweakers niet mee weg. Dit heb ik ook wel eens aangegeven, dat is de hele reden waarom ik geen OLED heb. En eens dat ik het ook vreemd vind dat een statisch beeld al redelijk snel kan inbranden. Zoals ook bij plasma vroeger het geval is. Ook toen werd het als een minimaal probleem gezien, nou hoeveel mensen in de winkel stonden met een ingebrand scherm is toch enorm veel meer dan die in de winkel stonden met een ingebrande CRT.procyon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:05:
Goedemorgen heren/dames.
Ik ben gisteren in een polariserende discussie(s) beland. Ik heb mijn ervaring gedeeld over burnin problemen met mijn OLED van 2 jaar oud. Mijn ervaring en mening is structureel als zeer ongewenst gemodereerd.
[...]
procyon in 'Eindelijk concurrentie voor oled - De Sony A95K getest'
Het lijkt erop dat al mijn posts structureel zijn gedownvote. Bijna alles is onzichtbaar en gemod als trolling/spam/ongewenst/aanzet tot onvrede. Ik waag te betwijfelen of alle reacties de schoonheidsprijs verdienen maar het lijkt erop dat er ook op emotie en niet op rationale is gemodereerd.
Ik heb een paar reacties doorgelezen en ik vind je geen vreemde dingen zeggen.(Veel van je reacties zijn op -2 gezet en kan ik niet meer terug lezen, dus daar kan ik geen mening over geven) Meeste opmerkingen zijn vooral meningmodden waarbij mensen het niet eens zijn met jouw ervaring/mening. Betekent nog niet dat het probleem niet bestaat. Er zijn hier erg veel mensen op tweakers die enorm lange tenen hebben. Als je iets negatiefs zegt over hun product of merk dan krijg je direct van alles over je heen en je krijgt genoeg -1 mods. Dit gaat denk ik nooit veranderen hier, dit is al jaren een probleem.
Dat maakt een reacties wat mij betreft irrelevant, niet ongewenst.Bor schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:36:
[...]
De reactie voegt als eerste niets toe. Ten tweede is het afnemen van een abonnement vanuit een land waar je niet woonachtig bent op zijn minst grijs gebied. Wat betreft trucjes; je hebt afaik in ieder geval een adres en payment optie nodig in het betreffende land. "Trucjes" dus voor iemand die in Nederland woont. Een -1 lijkt mij de goede score.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Grijs gebied tot illegaal / tegen de voorwaarden lijkt mij niet irrelevant? Beezjeh geeft aan geen trucjes nodig te zijn maar dat is niet zo. Met een Nederlands adres kan je geen abonnement in Turkije afsluiten bijvoorbeeld. Om het aanbod te kijken heb je een VPN nodig gezien het aanbod per geo regio verschilt. Wat mij betreft zijn dergelijke reacties gewoon ongewenst.Dirk schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:54:
Hoezo zouden er reacties van hem op -2 moeten staan? Bij dat hele artikel is niets verwijderd. Verder is doordrammen op foutieve uitgangspunten nogal irritant. Zoals in de reacties duidelijk wordt aangegeven kloppen zijn ervaringen slechts voor een deel van de gebruikers, niet voor alle, toch blijft hij doorzeuren dat ze voor iedereen moeten gelden.
[...]
Dat maakt een reacties wat mij betreft irrelevant, niet ongewenst.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 27-07-2022 20:56 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Lijkt me geen +2 of zelfs +3, maar -1? Dingen als "Achterlijk inclusief gedoe" is gewoon trollen
Virussen? Scan ze hier!
Het ligt een stuk genuanceerder.Bor schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:36:
Ten tweede is het afnemen van een abonnement vanuit een land waar je niet woonachtig bent op zijn minst grijs gebied.
Allereerst zou ik als Pool in Nederland of Nederlander in Tsjechië misschien behoefte hebben aan bepaalde abonnementen uit mijn geboorteland. Misschien ook niet. Hoe dan ook, met deze behoefte is niets mis.
Uitgangspunt is dan ook gelukkig binnen de EU mag je niet doen aan geoblocking. Dwz dat alle burgers ongeacht lokatie gelijk moeten worden behandeld mbt producten en diensten:
https://www.acm.nl/nl/ond...-aan-buitenlandse-klanten
Audiovisuele diensten vallen hier niet onder. Maar niet alles van Prime is weer een audiovisuele dienst.
Verder bestond Prime in Duitsland eerder dan in Nederland. Mensen die (nog) niet zijn geswitched vallen nog onder de Duitse regels. Die mensen betalen het ~dubbele maar er zitten diverse verschillen tussen de diensten.
Wat ik me afvraag is of het wel mag dat ze woonachtigen in Duitsland die de dienst afnemen een ander bedrag laten betalen dan niet-woonachtigen. Men zou het dan moeten gooien op het audiovisuele aspect maar er zit geen verschil tussen dat aanbod.
Overigens mis ik wel degelijk content op Amazon Prime Nederland. De fantastische serie Babylon Berlin is er bijvoorbeeld niet te vinden (in ieder geval niet de laatste keer dat ik zocht).
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Idem voor Bor in 'Spotify stopt met Car Thing wegens gebrek aan vraag en toeleveringsproblemen'
Is dit -1? Dat lijkt mij streng: Polydeukes in 'Google geeft Maps nieuwe functies voor fietsers en locatiedelers'
[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 28-07-2022 08:32 ]
Verwijderd
Omdat je vanaf zijn profiel niet meer alle reacties kan benaderen. Dan ga ik er vanuit dat die op -2 staan.Dirk schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:54:
Hoezo zouden er reacties van hem op -2 moeten staan? Bij dat hele artikel is niets verwijderd. Verder is doordrammen op foutieve uitgangspunten nogal irritant. Zoals in de reacties duidelijk wordt aangegeven kloppen zijn ervaringen slechts voor een deel van de gebruikers, niet voor alle, toch blijft hij doorzeuren dat ze voor iedereen moeten gelden.
Ik vind het overigens net zo irritant hoe andere mensen hier op reageren. Die drammen ook door, alleen vanuit de andere kant is het blijkbaar gewoon toegestaan. Ik zie mensen er best fel op reageren met antwoorden dat hij de tv niet normaal gebruikt, Je moet je scherm maar uitzetten als er een statisch beeld op staat, dat oled burn in helemaal niet bestaat etc. Die posts krijgen allemaal een +1 terwijl dit net zo goed doordrammen is.
Als je als consument een OLED koopt en niet weet dat een statisch beeld schadelijk is dan kom je er wel achter dat er een grote kans bestaat dat je met een scherm komt te zitten die burn-in krijgt. Vervolgens kan je geen garantie claimen, want het valt niet onder garantie. Het blijft een feit dat logo's in tv programma's gewoon een probleem geven, er zijn echt genoeg mensen die een permanent logo van bijvoorbeeld de NPO in het scherm hebben staan. En eigenlijk is dat gewoon normaal gebruik van het scherm...
Ik vind het dus niet fair dat zijn reacties maar allemaal op -1 gezet wordt. Want er zit gewoon een kern van waarheid in, ook al willen veel mensen dit niet horen.
Dit is gewoon een open deur in de vorm van sarcasme, dus volgens de richtlijnen moet er een 0 worden toegekend en geen +1.
Krijgt +2, ik neem aan omdat men het hier mee eens is. Maar meer dan een mening is dit echt niet en dus is +1 wat mij betreft voldoende.
Echt wel.CH4OS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:41:
GertMenkel in 'Waarom we op Tweakers analytische cookies gebruiken, en welke dat zijn'
Krijgt +2, ik neem aan omdat men het hier mee eens is. Maar meer dan een mening is dit echt niet en dus is +1 wat mij betreft voldoende.
CH4OS in 'Waarom we op Tweakers analytische cookies gebruiken, en welke dat zijn' - Dit bericht is natuurlijk tegen het verkeerde been van menig bezoeker, maar dat maakt het niet minder waar, waarom dit dus op 0 gekomen is, is mij een raadsel.
Dan nog is dat naar zijn mening, dat betekend niet dat het ook daadwerkelijk kan, mensen vergeten vaak dat daar wel degelijk een verschil in zit. Begrijp me niet verkeerd, het is prima om het ergens mee eens te zijn, maar dat maakt de post niet per definitie informatief.mrmrmr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:06:
Echt wel.Hij geeft een inhoudelijke evaluatie en hij geeft aan hoe het beter kan.
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2022 20:26 ]

DeComponeur in 'Windows 11 build 25169 bevat nieuw Spotlight-thema en multi-app kioskmodus'
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Kenmerkend in 'Rusland verlaat ISS toch pas op zijn vroegst in 2028'
Stond al op -1, maar heb zelf ook nog even -1 gegeven. Een -2 vind ik wat overdreven ervoor, dan zou je meerdere reacties wel naar -2 kunnen duwen, ook al zijn ze niet het niet zo heel overdreven slechte posts.x86dev schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:44:
Kan deze ongefundeerde FUD op -2 of -1?
Kenmerkend in 'Rusland verlaat ISS toch pas op zijn vroegst in 2028'
Verwijderd
Verwijderd in 'Sony heeft 21,7 miljoen PlayStation 5-consoles geleverd'
Wat zijn de meningmodders weer bezig hoor
Wat Bungie van doen heeft met de verkoop aantallen van de PS5 ontgaat mij een beetje. Ja, Bungie kan bijdragen aan de console verkopen, maar het komt nu een beetje out of the blue. Ik zou deze reactie (en eventueel mijn reactie eronder ook) op 0 zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 14:56 ]
Deze zou ik echt niet ontopic bestempelen (ik kan het dan ook niet modereren gelukkig, maar begrijp wel waarom het een 0 krijgt). Hier ga je echt voorbij aan wat ik uitleg in mijn reactie erboven. Het doet er niets aan af in elk geval en de kans dat zoiets gebeurd überhaupt nihil te noemen is at best, gezien de markt waar de PS5 zich op richt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:26:
En mijn reactie daarop is gewoon on topic:
Wat zijn de meningmodders weer bezig hoor
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 14:55 ]
Verwijderd
Uhm hoezo niet? Ik weet niet of jij een sales achtergrond hebt? Maar je kan een bevolkingsgroei niet 1 op 1 meenemen als potentiële markt. Dat slaat echt nergens op. Ik snap je uitleg wel en waar je naar toe wilt. Maar je kan echt niks zeggen over het verschil in de markt als je de marktgegevens niet hebt. Bevolkingsgroei doet er niks om.CH4OS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:54:
[...]
Deze zou ik echt niet ontopic bestempelen (ik kan het dan ook niet modereren gelukkig, maar begrijp wel waarom het een 0 krijgt). Hier ga je echt voorbij aan wat ik uitleg in mijn reactie erboven. Het doet er niets aan af in elk geval en de kans dat zoiets gebeurd überhaupt nihil te noemen is at best, gezien de markt waar de PS5 zich op richt.
Hoezo ongewenst?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het nieuws is dat een land op basis van bestaande wetten is gaan handhaven. Dan sluit een rapport daar niet zomaar informatief op aan door conclusies te trekken dat je daar rekening mee kan houden en de tweaker zelf ook stelt dat het rekening mee houden niets nieuws is.
Auredium in 'Rusland beboet techbedrijven wegens dataopslag in buitenland'
Simpelweg stellen dat een ander het er naar gemaakt heeft naar +2 (16×) modereren lijkt op meningmodden.
Auredium in 'Rusland beboet techbedrijven wegens dataopslag in buitenland'
Om het simpele feit dat ik het enkel over de groei van de potentiële mark heb gehad en niet gerept heb over bevolkingsgroei, dat jij er opeens bijhaalt, out of the blue?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:58:
Uhm hoezo niet? Ik weet niet of jij een sales achtergrond hebt? Maar je kan een bevolkingsgroei niet 1 op 1 meenemen als potentiële markt. Dat slaat echt nergens op. Ik snap je uitleg wel en waar je naar toe wilt. Maar je kan echt niks zeggen over het verschil in de markt als je de marktgegevens niet hebt. Bevolkingsgroei doet er niks om.
Een remake maken waarbij de core gameplay echt vernieuwd moet worden (zoals de Resident Evil remake van 2 en 3) is toch wel van een andere orde dan een remake waarbij voornamelijk het grafische gedeelte volledig opnieuw wordt opgebouwd, maar waar de core gameplay met uitzondering van wat QoL verbeteringen hetzelfde blijft.
KOTOR heeft in mijn beleving echt een impuls nodig qua core gameplay wil het anno 2022 nog succesvol willen zijn, ondanks dat het een geweldige game was en zijn tijd best vooruit was.
—-
Toevoeging was dat ze er zich wellicht op verkeken hebben
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Daar kom ik niet out of the blue mee. Dat is waar de discussie mee begon waar jij op reageerde:CH4OS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:40:
[...]
Om het simpele feit dat ik het enkel over de groei van de potentiële mark heb gehad en niet gerept heb over bevolkingsgroei, dat jij er opeens bijhaalt, out of the blue?
En je noemt het zelf in je eigen bericht wanneer je het bericht van Koeitje aan het uitleggen bent:
CH4OS in 'Sony heeft 21,7 miljoen PlayStation 5-consoles geleverd'
Doordat er steeds meer mensen komen, wordt de potentiële markt ook groter. Een rekenvoorbeeld:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2022 16:07 ]
Dat is gewoon een +1 wat nu ook de netto score is.
Begrijp niet hoe je dit -1 kunt geven.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Nou, die laatste alinea vind ik op zijn zachtst gezegd nogal trollerig en generaliserend. Of vind je mensen voor 'idioten' uitmaken een wenselijke omgangsvorm?Jerie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
Xander2 in 'Rusland beboet techbedrijven wegens dataopslag in buitenland'
Virussen? Scan ze hier!
De laatste alinea doet wel afbreuk aan de verder prima reactie.Jerie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:37:
Xander2 in 'Rusland beboet techbedrijven wegens dataopslag in buitenland'
De leiders van Rusland zijn idioten.wildhagen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:38:
[...]
Nou, die laatste alinea vind ik op zijn zachtst gezegd nogal trollerig en generaliserend. Of vind je mensen voor 'idioten' uitmaken een wenselijke omgangsvorm?
Met de leiders nuanceer je al natuurlijk al wel een heleboel, maar dat doet de reactie niet. Daarnaast is dat natuurlijk een mening, geen feit.Jerie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:40:
De leiders van Rusland zijn idioten.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 16:42 ]
Right, maar dat je voor zo'n kort door de bocht mening punten gaat aftrekken gezien de huidige geopolitiek, dan ben je toch wel bijzonder bezig.wildhagen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:41:
[...]
Een mening die je als feit presenteert, is niet automatisch een feit...
Er wordt op basis van inhoud gemodereerd, niet op basis van mening of (geo)politiek.Jerie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:42:
Right, maar dat je voor zo'n kort door de bocht mening punten gaat aftrekken gezien de huidige geopolitiek, dan ben je toch wel bijzonder bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 16:43 ]
Omdat modereren niet op basis van meningen werkt, maar op basis van inhoud?Jerie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:42:
[...]
Right, maar dat je voor zo'n kort door de bocht mening punten gaat aftrekken gezien de huidige geopolitiek, dan ben je toch wel bijzonder bezig.
Virussen? Scan ze hier!
"Die idioten daar" slaat ook op de leiders. Of eigenlijk hoofdzakelijk 1 dictator. De rest heeft bar weinig te zeggen. Blijkbaar mag je het hier niet uiten en moet je in je woorden onpartijdig zijn, terwijl daar genocide plaatsvindt.CH4OS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:42:
[...]
Met de leiders nuanceer je al natuurlijk al wel een heleboel, maar dat doet de reactie niet. Daarnaast is dat natuurlijk een mening, geen feit.
Virussen? Scan ze hier!
Een dergelijke claim zonder onderbouwing lijkt me geen +2.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zou in de zomervakantie ook niet verwachten dat dingen die je meldt stante pé opgelost worden. Daarnaast is er 48 uur de tijd of zo.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:10:
Deze hebben nog even hulp nodig
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2022 22:30 ]
Deze reactie is geen +2 mijns inziens.
Lijkt mij on-topic toch? De reacties ook.
Is dat zo? Het voelt wel erg trollerig aan imo.nst6ldr schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:52:
Hakker in 'Bug in The Sims 4 laat Sims incest met familieleden wensen'
Lijkt mij on-topic toch? De reacties ook.
indien we alle reacties schrappen onder dat artikel dan missen we weinig, mijn hemel wat een niveau
Ik zie er weinig trollerig aan eerlijk gezegd, incest is in veel landen niet verboden en heeft niet dezelfde stigma als in het westen. Nu komt broer-zus ook daar niet veel voor (al gebeurd het wel), maar bijvoorbeeld neef-nicht relaties hebben in de zuid Europese landen lang niet het negatieve image wat het hier heeft.eric.1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:54:
[...]
Is dat zo? Het voelt wel erg trollerig aan imo.
offtopic:
indien we alle reacties schrappen onder dat artikel dan missen we weinig, mijn hemel wat een niveau
Dus waarom niet?
Het gaat me meer om de gebruikte bewoording dan het incest gedeelte;nst6ldr schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:35:
[...]
Ik zie er weinig trollerig aan eerlijk gezegd, incest is in veel landen niet verboden en heeft niet dezelfde stigma als in het westen. Nu komt broer-zus ook daar niet veel voor (al gebeurd het wel), maar bijvoorbeeld neef-nicht relaties hebben in de zuid Europese landen lang niet het negatieve image wat het hier heeft.
Dus waarom niet?
Dit is typisch zo'n argument van "wat een onzin, dus dan moet dit onderwerp wat eigenlijk niets met inclusiviteit te maken heeft ook wel mogen"....als ze zo inclusief willen zijn...
Ik snap niet waarom het niet met het onderwerp te maken heeft. De sims heeft altijd de mogelijkheid gehad om verschillende configuraties te vormen in termen van relaties. De nieuwe veranderingen zijn daarin een stap terug omdat het blokkades opwerpt nadat je die instelling hebt gedaan. Als deze [incest] configuratie niet tot de mogelijkheden behoort, dan is het niet erg inclusief voor de culturen die ik aanhaalde. Volgens mij was het de bedoeling om de vertegenwoordiging van mens en afkomst wat meer gelijkmatig te doen in plaats van louter de westerse c.q. Christelijke normen en waarden.eric.1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:46:
[...]
Het gaat me meer om de gebruikte bewoording dan het incest gedeelte;
[...]
Dit is typisch zo'n argument van "wat een onzin, dus dan moet dit onderwerp wat eigenlijk niets met inclusiviteit te maken heeft ook wel mogen".
Empheria in 'Privacytoezichthouders EU zijn bezorgd over wet die kindermisbruikscan verplicht'
Statement zonder onderbouwing, kan wat mij betreft nooit +2 zijn. De reactie met de link eronder* is dat (imo) wel, maar krijgt ook maar +1 opeens.
* twiFight in 'Winamp 5.9 build 9999 RC 1'
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2022 10:19 ]
Wat mij betreft zijn beide een +1 wat nu ook de netto score is.CH4OS schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:19:
alias2000 in 'Winamp 5.9 build 9999 RC 1'
Statement zonder onderbouwing, kan wat mij betreft nooit +2 zijn. De reactie met de link eronder* is dat (imo) wel, maar krijgt ook maar +1 opeens.
* twiFight in 'Winamp 5.9 build 9999 RC 1'
- CH3 in 'Microsoft krijgt minder budget voor ontwikkeling HoloLens Amerikaans leger'
Een 0 lijkt me logischer
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Wat staat daar überhauptHerman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:06:
Waarom krijgt deze reactie een -1?
- CH3 in 'Microsoft krijgt minder budget voor ontwikkeling HoloLens Amerikaans leger'
Een 0 lijkt me logischer
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 31-07-2022 12:22 ]
Begrijp ik, maar de inhoud an sich lijkt me niet ongewenst. Wat er staat, lijkt ontopic. Haal een punt af voor leesbaarheid en ik kom op een 0. Geen -1
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Er zit wat mij betreft wel een verschil tussen niet zo goed leesbaar en vrijwel onleesbaar. Gezien de reacties denken meer mensen er zo over (hoewel dat natuurlijk geen argument is).Herman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:22:
[...]
Begrijp ik, maar de inhoud an sich lijkt me niet ongewenst. Wat er staat, lijkt ontopic. Haal een punt af voor leesbaarheid en ik kom op een 0. Geen -1
Ik mis even je punt.Bor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:23:
[...]
Er zit wat mij betreft wel een verschil tussen niet zo goed leesbaar en vrijwel onleesbaar. Gezien de reacties denken meer mensen er zo over (hoewel dat natuurlijk geen argument is).
Als ik de modFAQ lees, lijkt me de volgende zin van toepassing:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Verwijderd
Verwijderd in 'Nieuwe game van ex-CD Projekt RED-medewerkers vindt plaats in feodaal Japan'
Iemand die aangeeft dat fps en een controller niet samen gaat. Dat is gewoon een kwestie van oefenen. Iemand geeft mij zelfs een -1 hiervoor?
Ik heb het persoonlijk opgevat als zwaar offtopic zonder enige toegevoegde waarde waar niemand op zit te wachten. Ik snap de 0 maar vind dit soort reacties echt iets van "had dit gewoon niet geplaatst".Herman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Ik mis even je punt.
Als ik de modFAQ lees, lijkt me de volgende zin van toepassing:
[...]
Dit is net zo ontopic als de reactie waar je op reageert wat mij betreft.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:30:
Geen idee waarom dit offtopic is?
Verwijderd in 'Nieuwe game van ex-CD Projekt RED-medewerkers vindt plaats in feodaal Japan'
Iemand die aangeeft dat fps en een controller niet samen gaat. Dat is gewoon een kwestie van oefenen. Iemand geeft mij zelfs een -1 hiervoor?
Je noemt het niet expliciet, maar uit je reacties merk ik op dat je van mening bent dat het een -1 isBor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:31:
[...]
Ik heb het persoonlijk opgevat als zwaar offtopic zonder enige toegevoegde waarde waar niemand op zit te wachten. Ik snap de 0 maar vind dit soort reacties echt iets van "had dit gewoon niet geplaatst".
Ik vind dat echt te streng. Een slecht te lezen (of vrijwel onleesbare) reactie, waarvan de inhoud wel ontopic lijkt te zijn, vind ik geen -1. Wanneer iemand een positieve reactie probeert te plaatsen, maar bijvoorbeeld de taal niet voldoende machtig is, dan vind ik het wel erg zuur dat diens reactie op -1 belandt. Dat zou Tweakers ook minder toegankelijk maken.
Overigens is je quote uit de modFAQ sowieso niet van toepassing want de reactie, hoewel onleesbaar, is wel ontopic
Ik heb inderdaad een -1 gegeven. Ik kan echt niets met dit soort onleesbare reacties waarbij ik op basis van de woorden moet gokken dat het ontopic is. Zo moeilijk is het bericht lezen voor je op "plaats reactie" drukt niet. Gezien de andere reacties van deze user gaat net niet om de taal niet machtig zijn.Herman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Je noemt het niet expliciet, maar uit je reacties merk ik op dat je van mening bent dat het een -1 is
Ik vind dat echt te streng. Een slecht te lezen (of vrijwel onleesbare) reactie, waarvan de inhoud wel ontopic lijkt te zijn, vind ik geen -1. Wanneer iemand een positieve reactie probeert te plaatsen, maar bijvoorbeeld de taal niet voldoende machtig is, dan vind ik het wel erg zuur dat diens reactie op -1 belandt. Dat zou Tweakers ook minder toegankelijk maken.
Overigens is je quote uit de modFAQ sowieso niet van toepassing want de reactie, hoewel onleesbaar, is wel ontopic
Dat lijkt me niet zo'n goede richtlijnBor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:24:
[...]
(...) Gezien de andere reacties van deze user gaat net niet om de taal niet machtig zijn.
Dan zou je bij elke moeilijk leesbare reactie iemands posthistorie moeten beoordelen.
[ Voor 96% gewijzigd door Herman op 31-07-2022 13:46 ]
Dat hoeft ook niet, user reageert er onder:Herman schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:45:
[...]
Dat lijkt me niet zo'n goede richtlijn
Dan zou je bij elke moeilijk leesbare reactie iemands posthistorie moeten beoordelen.
Ik vind een 0 en een -1 beide passende scores. Ben je strenger dan past een -1. Vind je het slechts offtopic dan kies je een 0.Nee ik ben net wakker maar lief dat je het vraagt ik heb nu eindelijk me koffie 😂
DamirB in 'Samsung laat Zuid-Koreaanse S21-gebruikers data beschermen via reparatiemodus'
Ik ben altijd blij op tweakers dat de kindjes die "omg censuur" schreeuwen de hemel in gemod worden, en mensen met echt daadwerkelijke info compleet afgezeken en gedownmod worden.
Dit verdient minimaal een +2 volgens de modfaq..
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Compleet onzinnige reactie die echt nergens mee te maken heeft, een 0 is inderdaad terecht, maar ik snap de -1 wel. Nederland vergelijken met andere landen.. mjaprop_dynamic schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:54:
Deze reactie wordt als ongewenst gemodereerd, zo ernstig is die nu ook weer niet: ivorlandon in 'Indonesië blokkeert tijdelijk diensten van Yahoo, PayPal, Steam en Epic Games'
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hier ben ik het niet mee eens, als de reactie onzinnig en off-topic was geweest had deze niet een discussie van 20 reacties te weeg gebracht. Ik vind hier een +1 terecht, VPN gebruik is relevant in Indonesië en Nederland, beide landen censureren websites.corset schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:03:
[...]
Compleet onzinnige reactie die echt nergens mee te maken heeft, een 0 is inderdaad terecht, maar ik snap de -1 wel. Nederland vergelijken met andere landen.. mja
Wat jij vind is niet geheel belangrijk. Wat ik vind ook niet.prop_dynamic schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:24:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens, als de reactie onzinnig en off-topic was geweest had deze niet een discussie van 20 reacties te weeg gebracht. Ik vind hier een +1 terecht, VPN gebruik is relevant in Indonesië en Nederland, beide landen censureren websites.
Volgens de modfaq is het een 0 want off topic:
1.) Het gaat niet over Nederland
2.) Het gaat niet over VPN
kodak in 'Indonesië blokkeert tijdelijk diensten van Yahoo, PayPal, Steam en Epic Games'
Het is gewoon +1, maar die hele thread is verziekt. Iemand legt serieus en netjes uit wat de exacte situatie is, maar de moraalridders denken het allemaal weer beter te weten vanachter hun toetsenbordjes.kodak schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:04:
Wat is hier offtopic aan? Iemand legt uitgebreid uit wat volgens de tweaker de achterliggende wetgeving is. Daar reageert een tweaker op door de uitleg in twijfel te trekken met de suggestie dat de wetgeving of uitleg niet bevalt. Dan lijkt me deze reactie met vraag daarop toch ontopic. Als er een andere uitleg is, die niet is gegeven, dan hoort de vraag over de suggestie juist gesteld te worden, anders is het te makkelijk maar wat te gaan beweren of iemand wel serieus is.
kodak in 'Indonesië blokkeert tijdelijk diensten van Yahoo, PayPal, Steam en Epic Games'
Dost thou even hoist?
Linus post zelf over hoe hij een MacBook gebruikt dus off-topic is het niet, en het feit dat Macbooks heel duur zijn is
Linus post zelf over hoe hij een MacBook gebruikt dus off-topic is het niet, en het feit dat Macbooks heel duur zijn is ook vrij on omstreden
Maar desondanks is mijn klacht dat er geen heighend of zelfs midrange arm laptops bestaan een soort troll?
Als je naar de bbg van deze maand kijkt is 700 a 800 euro kennelijk een wenselijke target Toch zie ik wél vivobooks met oled of heighend 2,5k ips panelen maar wel enkel met intel cpu’s die juist de laatste tijd niet heel zuinig bleken en zeker niet vergeleken met de m1-chip
i-chat in 'Linux-kernel 5.19 is uit, voor het eerst vanaf een Arm64-laptop'
Ik vermoed dat je downmods krijgt vanwege:i-chat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:06:
Hoe in hemelsnaam is mijn reactie een -1
Linus post zelf over hoe hij een MacBook gebruikt dus off-topic is het niet, en het feit dat Macbooks heel duur zijn is
Nu je er een moderatieklacht in hebt verwerkt krijg je sowieso minimaal een punt aftrek van veel mensen.Geen vivobook pro arm oled, geen hp probook arm, en zelfs de arm van edities van Msoft’s surface zijn ruk at best
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2