[bug] Moderatiescherm helemaal wit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik de Dark Mode-scripts op/van Tweakers, maar het moderatiescherm is nu helemaal wit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQZLKuJ2PxCTZoyU_rK88hqRmcM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hDHPwSHNjcbjpqRTnkLdqlot.png?f=user_large

Dit is echt geen gezicht, kan dit verholpen worden?

Daanraast lijken de kleuren van de scores ook anders, en het is (iig in Dark Mode) erg slecht uitleesbaar tov wat het voorheen was. Kan dit teruggezet worden naar de oude waarden die wel leesbaar waren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 15:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Snippets worden niet door Tweakers onderhouden. Mocht je de 'Addon voor Perfect Dark' gebruiken; die heb ik net aangepast.

Echter lijkt er een hoop veranderd qua de moderatie elementen. Ik heb voor nu in ieder geval de achtergrond donkerder gemaakt in deze snippet.

Edit; heb de kleurtjes van de cijfers veranderd van #CCC (lichtgrijs) naar #FFF (zoals in de light-mode), ziet er een stuk beter uit, al zeg ik het zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Belindo op 10-08-2022 10:53 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik vind die kleuren niet echt een verbetering. Tevens is het (voor mij) niet meer mogelijk om -1 posts te modereren.

Zie Bulkzooi in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval' en

Houtenklaas in 'Nederlandse Colosseum Dental betaalt losgeld aan criminelen na ransomwareaanval'

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 01:15

thof

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJyxLMLW8Y9NF28jq2LKup3d7ms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1YDV3bTcdKSrjjV0oWSfiYMO.png?f=user_large

Het moderatie scherm, inclusief de score elementen, zijn geüpdatet. Zo zien ze er uit in het standaard thema.
Even wennen, maar die zelfde update zorgt er dus ook voor dat custom CSS geüpdatet moet worden.

Bug 1: Het mindere vind ik dat de pop-up niet verdwijnt na het geven van een moderatie.
code:
1
2
Uncaught (in promise) TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'minusTwo')
    at HTMLElement.saveModeration (871.f5884ead.js:1:14361)

Bug 2: Een reactie op -1 kan ik niet modereren? Er komt geen moderatie pop-up.

[ Voor 41% gewijzigd door thof op 10-08-2022 11:12 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Belindo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:41:
Snippets worden niet door Tweakers onderhouden. Mocht je de 'Addon voor Perfect Dark' gebruiken; die heb ik net aangepast.

Echter lijkt er een hoop veranderd qua de moderatie elementen. Ik heb voor nu in ieder geval de achtergrond donkerder gemaakt in deze snippet.

Edit; heb de kleurtjes van de cijfers veranderd van #CCC (lichtgrijs) naar #FFF (zoals in de light-mode), ziet er een stuk beter uit, al zeg ik het zelf.
Toppie, ziet er nu weer leesbaar uit idd. Dank je!

de twee problemen die @thof noemt blijven wel, maar die lijken me meer bugs dan iets van de CSS-snippet. Na een moderatie zou het venster idd moeten sluiten zoals dat eerst ook gebeurde.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2022 11:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57

Marvellanius

Devver
Er word momenteel nog gekeken naar de kleurstelling van de buttons, daarover hopelijk snel meer.

Ik heb voor het niet kunnen modereren van -1 posts een bug opgevoerd, gaan we zsm oppakken!
thof schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:07:
[Afbeelding]

Het moderatie scherm, inclusief de score elementen, zijn geüpdatet. Zo zien ze er uit in het standaard thema.
Even wennen, maar die zelfde update zorgt er dus ook voor dat custom CSS geüpdatet moet worden.

Bug 1: Het mindere vind ik dat de pop-up niet verdwijnt na het geven van een moderatie.
code:
1
2
Uncaught (in promise) TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'minusTwo')
    at HTMLElement.saveModeration (871.f5884ead.js:1:14361)

Bug 2: Een reactie op -1 kan ik niet modereren? Er komt geen moderatie pop-up.
Thanks voor de console error, ik voer hier ook direct een bugticket voor op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@thof Bedankt voor het woord moderatie pop-up.

Bedankt voor de update @Marvellanius (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fijn dat jullie erna kijken, succes! :)

Je zou kunnen zeggen beter tests (schrijven), maar het is altijd moeilijk. Vaak kom je er pas achter dat dingen niet werken, als je al hebt uitgerold en meer users het gebruiken. Dit is helaas niet te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Er is zojuist een aantal fixes gereleased:https://gathering.tweaker...message/72391900#72391900

@thof het is mogelijk dat we door de andere bugfixes jouw genoemde bug ook weggewerkt hebben, maar zo niet, zou je dat nog even kunnen bevestigen? Dan kan ik hier morgen nog even in duiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een bug die er nog wel in zit is dat het moderatiescherm open blijft staan als je een moderatie gedaan hebt ipv dat hij sluit. Klopt dat @Marvellanius?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
@wildhagen Ah dat bevestigd dat onze andere fixes die bug niet hebben geresolved; ik ga er dus morgen direct naar kijken.

En even zodat ik morgen rennend van start kan:

Gebeurt dit bij iedere moderatie-actie?
Zo nee, gebeurt dit bij een specifieke soort reactie (genest, bepaalde score)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Marvellanius schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:57:
@wildhagen Ah dat bevestigd dat onze andere fixes die bug niet hebben geresolved; ik ga er dus morgen direct naar kijken.

Het gebeurt bij mij bij elke moderatie actie, zowel met losse reacties (niet in een thread), de parent van een thread, als een geneste reactie blijf de pop-up open na het klikken op een score.

Succes met onderzoek morgen!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Kan geen 0 toewijzen aan reacties. En het ontwerp zelf is ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
@Marvellanius aangezien er kennelijk nog naar de kleuren gekeken gaat worden, hier mijn inbreng omdat ik niet lees wat wel/niet afgewogen is.

Ongeacht gewone mode/nacht mode: in de kleuren van de modscore zie ik graag de verdeling in drie basiskleuren (groen/oranje/rood of een variatie daarop) weer terug met nuances in die kleuren. Het lijkt momenteel slechts groen/rood met nuances te zijn.

De offtopic/irrelevant modscore is nu ook groen, wat duidelijk af wijkt van wat we eerder hadden. Het wijkt zelfs zo af dat het nu samen met de ontopic en waardevollere moderaties (+1, +2, +3) groen is.
Dit wekt bij mij de indruk dat wat een groene moderatie heeft dus ook maar prima is. Offopic/irrelevant die indruk geven lijkt me niet gewenst als het de bedoeling is om vooral ontopic of zelfs waardevoller te reageren.
Ook heb ik door dit gebrek aan duidelijk afwijken extra moeite met modereren, omdat het me meer moeite geeft op kleur de verschillende moderaties te onderscheiden en het me als gevolg meer afhankelijk maakt van functionaliteiten om automatisch te filteren of karakters te herkennen die me minder helpen.
En ik hoop dat er nagedacht is over kleurenblind zijn, Minder kleuren toepassen, en afwijken van wat er was, is waarschijnlijk niet zomaar bevordelijk om zoals voorheen of zelfs beter deel te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Marvellanius schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:57:

Weet niet of je al iets gedaan had, maar het gaat nu weer goed. Als ik een moderatie doe, klapt het scherm vanzelf weer dicht, zoals het hoort. Tnx!

Ook de kleurtjes zijn weer terug naar normaal en dus niet langer alleen goed leesbaar voor kleurenblinde mensen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
@wildhagen klopt! Rond 9:50 vanochtend is de fix voor het sluiten van de moderatie-popup live gezet.

@kodak voor zover ik heb meegekregen worden de kleuren inderdaad weer groen/geel/rood met variaties ipv groen/rood met variaties :)
Wat betreft aan kleurenblindheid denken is het heel moeilijk om de verschillende vormen van kleurenblindheid allemaal te bevredigen met een kleurschakering, gelukkig is 1 van de oplossingen er al: gebruik niet alleen kleuren voor de indicatie (de cijfers in de button). Neemt niet weg dat het contrast van de cijfers en de respectievelijke achtergronden dan nog wel afdoende moet zijn, wat ook meegenomen is aan de hand van gegeven feedback :)

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Weet niet of je al iets gedaan had, maar het gaat nu weer goed. Als ik een moderatie doe, klapt het scherm vanzelf weer dicht, zoals het hoort. Tnx!

Ook de kleurtjes zijn weer terug naar normaal en dus niet langer alleen goed leesbaar voor kleurenblinde mensen :)
Die kleurtjes zijn bij mij niet normaal. Een 0-moderatie is nog steeds lichtgroen en een -1 moderatie nog steeds bordeauxrood. (helaas)

• wildhagen
  • Niet online
Technomania schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

Die kleurtjes zijn bij mij niet normaal. Een 0-moderatie is nog steeds lichtgroen en een -1 moderatie nog steeds bordeauxrood. (helaas)
Huh? Cache-probleem misschien? Heb je al eens CTRL-F5 gedaan voor een harde refresh?

Virussen? Scan ze hier!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
@Technomania , @wildhagen heeft een custom css snippet van @Belindo in gebruik (toch?) en daar is gisteren een aanpassing aan gedaan om de oude moderatie-kleuren te gebruiken ipv de nieuwe.

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Marvellanius schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:13:
@Technomania , @wildhagen heeft een custom css snippet van @Belindo in gebruik (toch?) en daar is gisteren een aanpassing aan gedaan om de oude moderatie-kleuren te gebruiken ipv de nieuwe.
Zo ver ik kan zien niet.

• wildhagen
  • Niet online
Marvellanius schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:13:
Klopt, deze snippet gebruik ik: custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet

Die is van @Belindo

@Technomania wellicht kan je die gebruiken? Even onderaan op "Gebruiken" klikken, of de CSS code aan je custom CSS toevoegen.

Virussen? Scan ze hier!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Klopt, deze snippet gebruik ik: custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet

Die is van @Belindo

@Technomania wellicht kan je die gebruiken? Even onderaan op "Gebruiken" klikken, of de CSS code aan je custom CSS toevoegen.
Dan kloppen de kleurtjes wel maar dan is het reactiescherm weer helemaal donker. Ik draai Tweakers op de "white modus"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Technomania schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Dan kloppen de kleurtjes wel maar dan is het reactiescherm weer helemaal donker. Ik draai Tweakers op de "white modus"
Ok, ik ben geen CSS-guru, maar als je nou die plugin er weer eens uit haalt bij jou, en allen dit in je custom CSS zet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
/* Moderatie knopjes terug naar normaal (dank aan bertware) */
.moderation-button {
     border: 1px solid #b4b7b7;
}
.moderation-button.active[score="-1"], .moderation-button:hover[score="-1"] {
    background-color: #f56831;
    background-image: linear-gradient(#f56831, #f34704);
    border-color: #da3e02;
}
.moderation-button.active[score="0"], .moderation-button:hover[score="0"] {
    background-color: #e9c926;
    background-image: linear-gradient(#e9c926, #e4bd00);
    border-color: #d1b525;
}
.moderation-button.active[score="1"], .moderation-button:hover[score="1"] {
    background-color: #ccda32;
    background-image: linear-gradient(#ccda32, #c0d101);
    border-color: #b6c600;
}
.moderation-button.active[score="2"], .moderation-button:hover[score="2"] {
    background-color: #83d432;
    background-image: linear-gradient(#83d432, #65ca01);
    border-color: #60bf00;
}
.moderation-button.active[score="3"], .moderation-button:hover[score="3"] {
    background-color: #32b758;
    background-image: linear-gradient(#32b758, #01a630);
    border-color: #009d2c;
}

Volgens mij zou je dan hetzelfde effect moeten hebben met de kleurtjes, maar met een white achtergrond?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Ok, ik ben geen CSS-guru, maar als je nou die plugin er weer eens uit haalt bij jou, en allen dit in je custom CSS zet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
/* Moderatie knopjes terug naar normaal (dank aan bertware) */
.moderation-button {
     border: 1px solid #b4b7b7;
}
.moderation-button.active[score="-1"], .moderation-button:hover[score="-1"] {
    background-color: #f56831;
    background-image: linear-gradient(#f56831, #f34704);
    border-color: #da3e02;
}
.moderation-button.active[score="0"], .moderation-button:hover[score="0"] {
    background-color: #e9c926;
    background-image: linear-gradient(#e9c926, #e4bd00);
    border-color: #d1b525;
}
.moderation-button.active[score="1"], .moderation-button:hover[score="1"] {
    background-color: #ccda32;
    background-image: linear-gradient(#ccda32, #c0d101);
    border-color: #b6c600;
}
.moderation-button.active[score="2"], .moderation-button:hover[score="2"] {
    background-color: #83d432;
    background-image: linear-gradient(#83d432, #65ca01);
    border-color: #60bf00;
}
.moderation-button.active[score="3"], .moderation-button:hover[score="3"] {
    background-color: #32b758;
    background-image: linear-gradient(#32b758, #01a630);
    border-color: #009d2c;
}

Volgens mij zou je dan hetzelfde effect moeten hebben met de kleurtjes, maar met een white achtergrond?
ThnX! Dat werkt. _/-\o_ :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 15:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Credit where credit is due. De code in mijn snippet is gemaakt door @bertware en gepost in het andere topic: bertware in "De nieuwe weergave van de reactiescore"

Hij heeft tevens een snippet gemaakt voor puur de kleuren, die snippet werkt dus ook met de light mode.
bertware schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:37:
De leesbaarheid van de nieuwe stijl lijkt deels veroorzaakt te zijn door een tekst-schaduw die verwijderd is. Ik heb voor mezelf in ieder geval al een kleine css-snippet gemaakt die de oude kleuren terugrolt (inclusief de oude gradients die erin zaten).

Wie graag andere kleuren uitprobeert kan de snippet gerust kopiëren en aanpassen.

custom css snippet: Oorspronkelijke moderatiekleuren reactiescore

Screenshot (zoals Pazo al eerder aangaf is de inhoud hier niet relevant)

[Afbeelding]

Coding in the cold; <brrrrr />

Pagina: 1