Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
niq in 'Synology en QNAP waarschuwen voor kritieke Netatalk-kwetsbaarheden' staat in het artikel als 1e link en lijkt mij daarmee geen +3/+2.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

kodak

FP ProMod
Wat is hier offtopic of irrelevant aan? Want de discussie is juist dat er onvoldoende duidelijk is aan de reacties en waarom. Dan kan het niet zomaar irrelevant of offtopic zijn dat iemand duidelijk maakt dat een vervolgreactie meer van hetzelfde is. Dat lijkt dan meer op meningmodden.
tweaker2010 in 'Synology en QNAP waarschuwen voor kritieke Netatalk-kwetsbaarheden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
wildhagen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:29:
miknic in 'Europese privacytoezichthouder start pilot met eigen sociale netwerken'

Als dit een +3 verdient, dan ben ik de Paashaas in Sinterklaasverpakking. Verder dan een 0 kom ik persoonlijk niet...
Staat inmiddels op 0, maar helaas wel met 27% aan tweakers die het prima lijken te vinden om te mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:35:
Vagax in 'Bethesda stelt oude The Elder Scrolls-games gratis beschikbaar via Steam'

De game is in NL populair, want het Wikipedia artikel in de Nederlandse variant is uitgebreider dan andere talen. Ik wil het begrijpen, maar vind het een wat vreemde conclusie. Het krijgt echter wel +1? :?
Het is niet echt een conclusie, meer iets wat de gebruiker zich afvraagt zoals ik het lees. Opzicht is het verder gewoon ontopic dus +1 kan prima voor die reactie :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is mijn bericht offtopic?

Verwijderd in 'Aandeelhouders Activision Blizzard stemmen in met overname door Microsoft'

Lijkt mij redelijk meningmodden dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is het niet. Ik zie ook andere reacties van jouw hand te laag staan. Ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Overigens vind ik gelmir in 'Aandeelhouders Activision Blizzard stemmen in met overname door Microsoft' daaronder niet ongewenst. Het getuigd wel van een totaal gebrek aan kennis, maar dat is irrelevant, niet ongewenst. Datzelfde geldt voor gelmir in 'Aandeelhouders Activision Blizzard stemmen in met overname door Microsoft'.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Meerdere tweakers lijken van mening dat een inhoudelijke discussie weggemodereerd mag worden naar offtopic/irrelevant of lager.
kodak in 'Cloudflare registreert grootste ddos-aanval via https tot nu toe'

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 29-04-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Kan mij zo voorstellen dat mensen het als off-topic of als onzin beoordelen als je blijft zeuren over dat jij wat dat men uitlegt waarom iets bijzonder is terwijl helemaal niemand stelt dat dit bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Groningerkoek schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:47:
[...]

Kan mij zo voorstellen dat mensen het als off-topic of als onzin beoordelen als je blijft zeuren over dat jij wat dat men uitlegt waarom iets bijzonder is terwijl helemaal niemand stelt dat dit bijzonder is.
Cloudflare schrijft er niet zomaar over, het is niet zomaar nieuws, het is dus bijzonder genoeg om te melden en belangrijk te vinden.
Daarbij trek ik ook niet in twijfel of het nieuwswaardig of leuk om te weten is, maar stel ik de vragen omdat cloudflare het nogal belangrijk lijkt te vinden om bepaalde kenmerken en wat ze doen wel te noemen en geen antwoord te geven hoe wat ze precies zelf hebben gedaan en dit bij heeft gedragen aan hun klanten. Dat is juist inhoudelijk en ontopic. Als dat soort discussies niet luchtig genoeg zijn of al te ingewikkeld worden dan is dat nog niet zomaar een reden om het naar 0 of lager te gaan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
(jarig!)
grrfield in 'Gerucht: Elon Musk wil banen bij Twitter schrappen en directie minder betalen'

Ik kan bij veel berichten nog plaatsen waarom het -1 is maar bij deze echt niet. Voor mij een zeer ontopic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Daar is een thread met o.a. racistische opmerkingen verwijderd waarbij jouw reacties ook mee zijn gegaan omdat ze onderdeel van de thread waren (maar verder netjes zo te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:07
Aangezien er niks wordt gezegd, in dm of wat ook, vindt ik dit een beetje vreemd.
Ikzelf heb niets verkeerds of negatiefs getypt, dus waarom verdwenen?

edit; Een berichtje had wel zo netjes geweest, nu moeten we achter de feiten aanlopen ;) Ik snap het, maar netjes is anders.

[ Voor 30% gewijzigd door GameNympho op 30-04-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:37:
Aangezien er niks wordt gezegd, in dm of wat ook, vindt ik dit een beetje vreemd.
Ikzelf heb niets verkeerds of negatiefs getypt, dus waarom verdwenen?
Wanneer een reactie op -2 wordt gezet wordt in dit geval de hele thread niet meer getoond. Het is geen doen (en imho ook niet bijzonder nuttig) om elke deelnemer in een langere thread persoonlijk op de hoogte te brengen. Jij hebt niets negatiefs getypt maar bij de reactie waar je op reageerde ging het al fout (en later nog eens in de overtreffende trap). Als jouw reactie was blijven staan sloeg deze als een tang op een varken gezien je geen enkel idee had waarop je reageerde.

Ik hoop dat je begrijpt dat we geen racistische of anderzijds ongewenste opmerkingen op onze site tolereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=17455872#r_17455872

Ik ga niet zeggen dat dit een +1 of meer waard is. Maar als voorgaande reactie een +1 waar is dan hoord deze op zijn minst een 0 te zijn.

Wel grappig altijd dat Musk haat leger. Vermoeiend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
mikee368 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:08:
https://tweakers.net/nieu...ction=17455872#r_17455872

Ik ga niet zeggen dat dit een +1 of meer waard is. Maar als voorgaande reactie een +1 waar is dan hoord deze op zijn minst een 0 te zijn.

Wel grappig altijd dat Musk haat leger. Vermoeiend ook.
Lol, zo hilarisch dit soort niet onderbouwde argumenten die vaak als ze al onderbouwd worden alleen onderbouwd worden door mensen die niet begrijpend kunnen lezen en de feiten kennen wanneer iets wel en of niet marktmanipulatie is.
Vind ik nogal een flame to be honest. Ik kan een -1 tot 0 prima begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie wegmodereren naar -1 lijkt me puur meningmodden. De reactie is inhoudelijk en geeft onderbouwd en op een redelijke wijze kritiek. Dat die kritiek mogelijk niet bevalt is geen reden om het weg te moderen.
kodak in 'Apple geeft ontwikkelaars 'verouderde' apps toch meer tijd om updates te maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon on topic:

Verwijderd in 'Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen'

Edit: blijkbaar krijg ik nog meer offtopic erbij? Hoezo is dit offtopic? Elke game van EA komt na een half jaar op gamepass/EA play. Begrijp dus niet helemaal waarom dit nieuws is?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke reactie komt op 0 uit omdat er meerdere accounts zijn die het proberen weg te moderern met -1.
kodak in 'Apple geeft ontwikkelaars 'verouderde' apps toch meer tijd om updates te maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23-09 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand deze ook eens bekijken, lijkt mij wederom geen ongewenst: _Dune_ in 'Apple geeft ontwikkelaars 'verouderde' apps toch meer tijd om updates te maken'

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:17:
Gewoon on topic:

Verwijderd in 'Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen'

Edit: blijkbaar krijg ik nog meer offtopic erbij? Hoezo is dit offtopic? Elke game van EA komt na een half jaar op gamepass/EA play. Begrijp dus niet helemaal waarom dit nieuws is?
Wel grappig dat er zelfs een rectificatie op het nieuwsbericht is waar ik ook genoemd wordt en mijn bericht is nog steeds offtopic 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen -1:

VonDudenstein in 'Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen - update'

Hij heeft namelijk zeker een punt. Helemaal na de rectificatie van het bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 22:39

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:47:
Dit is geen -1:

VonDudenstein in 'Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen - update'

Hij heeft namelijk zeker een punt. Helemaal na de rectificatie van het bericht...
Het lijkt me dat de reacties onder het nieuwsbericht zelf niet de plaats is om zo'n discussie te voeren. Daar is een apart forumdeel voor: Geachte Redactie dus ongewenst (-1) of irrelevant is beide verdedigbaar.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
DaitoX in 'Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen - update'

Lijkt mij niet een +1 maar eerder een 0. Tevens hangt het er vanaf hoe je het leest. Ik lees het namelijk als dat je voor niet al te veel geld toegang krijgt tot een dikke game library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Volgens mij een on-topic reactie, en zo niet, dan is heel het draadje off topic en niet alleen deze reactie.
Naafkap in 'Belgisch wetsvoorstel voor metadataretentie is 'feitelijk verbod op Signal''

[ Voor 20% gewijzigd door Naafkap op 01-05-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23-09 23:14
Stijnvi wordt stelselmatig omlaag gestemd door crypto fanboys, terwijl zijn berichten prima onderbouwd zijn. Het is misschien lichtelijk offtopic, maar zeker geen -1.

Stijnvi in 'Organisatie achter Wikipedia stopt met aannemen donaties in cryptovaluta'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@MarcoC dank voor het melden, dat gaan we even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVos90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:41

JVos90

Ing, softwaredev & physics

Twitter houdt rekening met massaal vertrek van medewerkers
slijkie in 'Twitter houdt rekening met massaal vertrek van medewerkers'

Een -1 lijkt gebaseerd op basis van mening van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35

Herman

FP ProMod
+2 vind ik wat hoog voor deze reactie. Ik denk dat een +1 wat beter past :)

- Genosha in 'Twitter houdt rekening met massaal vertrek van medewerkers'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Om een mening nu zomaar naar +2 (13× +3, 8x +2) te modden lijkt me niet redelijk.
beuki in 'KPN verhoogt prijzen vast internet met gemiddeld 1,90 euro per maand - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Keypunchie in ''Designers Apple zeggen nu meer rekening te moeten houden met kosten''

Mede-tweakers uitmaken voor “Apple-bashers” lijkt me zeer zeker geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Floor in ''Designers Apple zeggen nu meer rekening te moeten houden met kosten''

Dit gaat niet eens echt over Apple, dus ik kom nog niet eens op een +1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MarcoC schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:23:
Stijnvi wordt stelselmatig omlaag gestemd door crypto fanboys, terwijl zijn berichten prima onderbouwd zijn. Het is misschien lichtelijk offtopic, maar zeker geen -1.
De vooringenomenheid straalt van het woord "fanboys" af, maar ik kan wel even aangeven hoe dat komt:

"Achter crypto zit niks" (geen -1)

Onbeargumenteerd en feitelijk onjuiste misinformatie, altijd ongewenst -1
Achter crypto zit extreme frustratie in het monetaire wanbeleid, zoals te lezen in de blockmessage van het eerste block van de eerste blockchain:
'The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks'
https://cryptobriefing.co...hidden-message-explained/

Daarnaast is het het logische gevolg van het cypherpunk manifesto:
widespread use of strong cryptography and privacy-enhancing technologies as a route to social and political change.

"een investering in niks, er zit absoluut niks achter wat het ook maar iets van waarde geeft" (geen -1)

In de geschiedenis van de mens krijgt alles wat een store of value en een gemakkelijk uitwisselingsmiddel kan zijn automatisch waarde, omdat mensen het gaan gebruiken als store of value en uitwisselingsmiddel.

Achter fiatgeld zit letterlijk niets sinds het loslaten van de goudstandaard. Achter Bitcoin zit tenminste nog Proof Of Work. Als er werkelijk niets achter zat, dan zou het ook niet effectief zijn als anti-email-spam, waar het oorspronkelijk voor bedacht was. Daarnaast is het (inmiddels) een officieel betaalmiddel in twee landen, waarmee het minstens zo relevant is als de eigen valuta van die landen.

Inmiddels zal ik in ieder geval wat minder streng modereren, want AlphaRomero heeft me even hernieuwde instructie gegeven:
het moderatiesysteem is daar niet voor. Het is geen feitencheck

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 23-09 23:14
Sando schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:24:
[...]

De vooringenomenheid straalt van het woord "fanboys" af, maar ik kan wel even aangeven hoe dat komt:

"Achter crypto zit niks" (geen -1)

Achter crypto zit extreme frustratie in het monetaire wanbeleid, zoals te lezen in de blockmessage van het eerste block van de eerste blockchain:

[...]

https://cryptobriefing.co...hidden-message-explained/

Daarnaast is het het logische gevolg van het cypherpunk manifesto:
[...]

"een investering in niks, er zit absoluut niks achter wat het ook maar iets van waarde geeft" (geen -1)

In de geschiedenis van de mens krijgt alles wat een store of value en een gemakkelijk uitwisselingsmiddel kan zijn automatisch waarde, omdat mensen het gaan gebruiken als store of value en uitwisselingsmiddel.

Achter fiatgeld zit letterlijk niets sinds het loslaten van de goudstandaard. Achter Bitcoin zit tenminste nog Proof Of Work. Als er werkelijk niets achter zat, dan zou het ook niet effectief zijn als anti-email-spam, waar het oorspronkelijk voor bedacht was. Daarnaast is het (inmiddels) een officieel betaalmiddel in twee landen, waarmee het minstens zo relevant is als de eigen valuta van die landen.

Inmiddels zal ik in ieder geval wat minder streng modereren, want AlphaRomero heeft me even hernieuwde instructie gegeven:

[...]
Dit zijn allemaal meningen en argumenten, net zoals Stijnvi ook zijn mening heeft met daarbij behorende argumenten. Het is niet de bedoeling om iemand omlaag te modereren als je het niet eens bent met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MarcoC schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:27:
[...]
Dit zijn allemaal meningen en argumenten, net zoals Stijnvi ook zijn mening heeft met daarbij behorende argumenten. Het is niet de bedoeling om iemand omlaag te modereren als je het niet eens bent met iemand.
Ten eerste is de monetaire situatie die geleid heeft tot Bitcoin net zo min een mening als het huizentekort die geleid heeft tot de krakersbeweging. Ten tweede geeft Stijnvi geen argumenten, alleen een mening.

Ik ben het wel met je eens dat -1 te streng is en zal voortaan niet lager dan 0 geven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 15:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
['het moderatiesysteem is daar niet voor. Het is geen feitencheck']
Dat is wel een heel selectieve quote, ik ga hier niet onze onderlinge communicatie integraal posten. Maar jouw quote was onderdeel van deze zin:
Nee, het moderatiesysteem is daar niet voor. Het is geen feitencheck of meningen systeem. Nogmaals, neem aub de FAQ door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

AlphaRomeo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Dat is wel een heel selectieve quote, ik ga hier niet onze onderlinge communicatie integraal posten. Maar jouw quote was onderdeel van deze zin:
Ik quotte zo omdat het mening-gedeelte alleen relevant was voor onze communicatie over de moderaties die niet over Stijnvi gingen, maar ik snap dat het er slecht uitziet zo zonder context en dat was niet mijn intentie.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het lijkt me een nogal lage drempel als we iemand die geen moeite lijkt te nemen zich te verdiepen +1 krijgt en iemand die een faq (die er juist voor veelgestelde vragen is) quote al +2 krijgt:

GertJan2012 in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'

The Third Man in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een rijtje voordelen noemen die je bij het nieuws en de bron kan lezen of nogal voor de hand liggen lijkt me geen +2 (12x +2)
cadsite in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier irrelevant aan in de discussie? Een mede-tweaker noemt op wat nogal voor de hand ligt, zonder rekening te houden met de bestaande grenzen voor Proximus/Mobilevikings en daar mag dan geen inhoudelijke opmerking over gemaakt worden?
kodak in 'Proximus-dochtermerk Mobile Vikings begint met test vast-internetabonnementen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Blijkbaar vindt men het allemaal prima, want er zijn inmiddels nog veel meer +2's aan toegekend…

En deze mag ook gelijk mee: cadsite in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'
“[…} voordat je zulke domme dingen zegt.” is geen +2 waard.

[ Voor 17% gewijzigd door TheVivaldi op 02-05-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Met 56x +2, en 5x +3 gaat dat ook niet zomaar een lagere moderatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
[...]

Dat je het oneens bent omdat je andere grenzen stelt aan wanneer iets waarde heeft is niet zomaar een reden om zelfs maar naar 0 te gaan modereren.

Daarbij mag verwacht worden dat je reacties in de context van het nieuws leest: Wikipedia meent dat het geen waarde heeft om zelfs als donatie/betaling te accepteren. Als iemand die een reactie geeft dat veel breder lijkt te trekken dan kan het als irrelevant of offtopic gezien worden, maar niet zomaar omdat je zelf graag bredere of eigen argumenten wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:50:
Het lijkt me een nogal lage drempel als we iemand die geen moeite lijkt te nemen zich te verdiepen +1 krijgt en iemand die een faq (die er juist voor veelgestelde vragen is) quote al +2 krijgt:

GertJan2012 in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'

The Third Man in 'VRT NU is beschikbaar voor Apple TV'
Ik vind die post van GertJan2012 prima op een +1 staan. Als je een artikel leest moeten het hapklare brokken zijn zónder er je in te moeten verdiepen.

De post van Thirdman staan nu op +1

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

kodak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:27:
[...]

Daarbij mag verwacht worden dat je reacties in de context van het nieuws leest: Wikipedia meent dat het geen waarde heeft om zelfs als donatie/betaling te accepteren.
Dan ben je wel erg creatief aan het lezen. Er staan twee redenen genoemd. Dat "proof-of-work-systemen zoals die van bitcoin en ethereum een grote impact hebben op het klimaat" en dat "er veel risico op fraude" is. Er wordt geen enkel oordeel over de intrinsieke waarde van cryptocurrencies genoemd, dus de mening van bovengenoemde is volgens jouw redenering, net als de mijne, dus offtopic/irrelevant en dus 0.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Technomania schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:37:
[...]

Ik vind die post van GertJan2012 prima op een +1 staan. Als je een artikel leest moeten het hapklare brokken zijn zónder er je in te moeten verdiepen.
Een bron en faq zijn er niet voor niets. Anders kan je alles wel in hapklare brokken willen zonder zelf enige moeite te doen. Daar is de bron voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Sando schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:39:
[...]

Er wordt geen enkel oordeel over de intrinsieke waarde van cryptocurrencies genoemd, dus de mening van bovengenoemde is volgens jouw redenering, net als de mijne, dus offtopic/irrelevant en dus 0.
Ik geef je hier commentaar op wat je zelf noemt om mismoderatie aan te kaarten. Het commentaar is geen goedkeuring van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:36
Kan iemand deze even goed zetten, is zeker niet off topic

Dennism in 'AMD Ryzen 5 5500 en 5600 - 'Identieke' cpu's zijn opvallend verschillend'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Men modereert weer lekker emotioneel ipv inhoudelijk. Wat maakt
CH4OS in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land'' nu weer -1?
En wat maakt bwerg in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land'' nou weer +2? Ik stel voor dat de redactie voortaan onder artikelen die te maken hebben met Rusland en/of Oekraïne de comments of moderatie op de reacties uitzet. Het is altijd hetzelfde gedoe met dit soort artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:04

The Zep Man

🏴‍☠️

Mogelijk de valse vergelijking:
Rusland zal nooit zaken die hun in een negatief daglicht zetten gaan vertellen, net als dat wij in het westen dat ook nooit zullen doen.
Vanuit het westen zijn er zat voorbeelden die wel gewoon uitkomen en besproken worden die het westen in een negatief daglicht zetten. Je kan dus niet spreken van 'nooit'. Zo'n absolute stelling is een valse basis voor een discussie.

"De waarheid ligt ergens in het midden" wordt vaak misbruikt om een discussie dood te slaan, omdat het minder tijd kost om die claim te maken dan om aan te tonen dat de waarheid niet in het midden ligt. Verder is voldoende aangetoond binnen dit onderwerp dat de waarheid niet in het midden ligt.

De -1 snap ik daarom wel. Het komt flamebaiterig/trollerig over als hetzelfde punt herhaald blijft worden, ondanks dat het al zo vaak weerlegd is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:07:
"De waarheid ligt ergens in het midden" wordt vaak misbruikt om een discussie dood te slaan, omdat het minder tijd kost om die claim te maken dan om aan te tonen dat de waarheid niet in het midden ligt. Verder is voldoende aangetoond binnen dit onderwerp dat de waarheid niet in het midden ligt.
Terwijl velen het niet zo zwart-wit bedoelen zoals het wel op Tweakers opgevat wordt. Na vele berichten zijn er dan mensen die het langzaam een beetje beginnen te begrijpen wat een ander dan ermee bedoeld wordt, maar dan wordt het van te voren per definitie al afgeschoten, dan kan je ook niet echt in discussie gaan met iemand. Daarom dat ik zeg dat het wellicht handiger is om bij Rusland/Oekraïne berichten de reacties of de minstens moderaties uit te zetten. Voor de moderatie hoef je niet bij dit soort berichten te zijn en het bezorgt het mismoderatietopic overuren.
De -1 snap ik daarom wel. Het komt flamebaiterig/trollerig over als hetzelfde punt herhaald blijft worden, ondanks dat het al zo vaak weerlegt is.
Geen idee wat er dan weerlegt is volgens jou (of ik begrijp niet waar je op doelt), maar ik zie in de discussies vooral dat de een een gedachtegang of gedachtegoed wil opleggen (zo komt het althans wel over) en alles en iedereen die andere opvattingen hebben (zonder even een oordeel te vellen of dat het gegrond is of niet) krijgt per definitie -1. Dat proef ik ook een beetje in deze reactie. Op zich niets mis mee hoor, maar volgens mij moeten we inhoudelijk modereren en niet op basis van emotie (of dat je het ermee eens bent of niet) en dat is precies wat altijd gebeurd bij dit soort artikelen.

bwerg in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land'' - Is ook verre van een +2 reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GoBieN-Be in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land''

Dit soort berichten krijgen ook blindelings +2, terwijl het imo gewoon een offtopic reactie is.
_Pussycat_ in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land'' - Idem voor deze reactie.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom dit offtopic is? Iemand geeft mij zelfs een -1 hiervoor...

Verwijderd in 'EA gaat crossplay testen in FIFA 22 op nieuwste consoles en Stadia'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen bronnen of wat dan ook maar omdat het schijnbaar iets predikt waar anderen het mee eens zijn, krijgt het +2: ThanosReXXX in ''Rusland leidt internet in Oekraïense provincie Kherson om via eigen land''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hacken is wat anders dan cheating. Op zich is cheating een ding op PC, maar dat betekend niet dat het per definitie daarom niet naar PC komt (kijk bijvoorbeeld maar naar Destiny 2 bijvoorbeeld, een game dat cross platform is met alle platformen, waaronder PC en als er ergens veel cheaters zijn, is dat wel bij Destiny 2). Dat is dus een aanname die je doet. Al met al lijkt mij dat voldoende om de reactie op 0 te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:37:
[...]
Hacken is wat anders dan cheating. Op zich is cheating een ding op PC, maar dat betekend niet dat het per definitie daarom niet naar PC komt (kijk bijvoorbeeld maar naar Destiny 2 bijvoorbeeld, een game dat cross platform is met alle platformen, waaronder PC en als er ergens veel cheaters zijn, is dat wel bij Destiny 2). Dat is dus een aanname die je doet. Al met al lijkt mij dat voldoende om de reactie op 0 te modereren.
Vandaar dat er ook een vraagteken achter mijn zin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:53:
Vandaar dat er ook een vraagteken achter mijn zin staat.
Maar dat maakt de vraag niet opeens ontopic wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er offtopic of irrelevant aan dit draadje dat een inhoudelijke discussie heeft over de oorzaak van het in het nieuws genoemde probleem?
kodak in 'NWWI-lek maakte ID's en 'honderdduizenden' huizentaxaties downloadbaar'
EmbeddedPower in 'NWWI-lek maakte ID's en 'honderdduizenden' huizentaxaties downloadbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er zo bijzonder aan deze reactie dat het massaal naar +3 (132× 210x +3) gaat?
Altruis in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'

[ Voor 3% gewijzigd door kodak op 04-05-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'

Mijn post heeft 9 keer een score van -1 gekregen. Daar ben ik geenszins gevoelig voor maar gezien het onderwerp vraag ik me af of er meer aan de hand is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

"De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel"

Lijkt me gewoon gepast, zeker als je nagaat hoe weinig lezers deze nuancering compleet missen. Het artikel gaat daar ook niet echt dieper op in.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
nst6ldr schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:21:
[...]

"De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel"

Lijkt me gewoon gepast, zeker als je nagaat hoe weinig lezers deze nuancering compleet missen. Het artikel gaat daar ook niet echt dieper op in.
De aanname dat lezers nuancering zouden missen gaat niet zomaar op. Het valt ook niet zomaar te concluderen door de vele +3 voor deze reactie.

Daarbij is de reactie eerder informatief, aangezien het artikel niet zomaar vraagt om een uitleg dat vooral een samenraapsel is van informatie en daarbij op geen enkele manier een duidelijke relatie heeft met de onderbouwing waar het nieuws om gaat. Dan is iemand het er gewoon als mening zelf bij aan het halen, wat juist geen +3 kan zijn als essentiel. Dan kan iedereen wel iets gaan opschrijven wat lezers vanuit hun mening bevalt om een +3 te behalen, wat niet de bedoeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

kodak schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:48:
[...]

De aanname dat lezers nuancering zouden missen gaat niet zomaar op. Het valt ook niet zomaar te concluderen door de vele +3 voor deze reactie.

Daarbij is de reactie eerder informatief, aangezien het artikel niet zomaar vraagt om een uitleg dat vooral een samenraapsel is van informatie en daarbij op geen enkele manier een duidelijke relatie heeft met de onderbouwing waar het nieuws om gaat. Dan is iemand het er gewoon als mening zelf bij aan het halen, wat juist geen +3 kan zijn als essentiel. Dan kan iedereen wel iets gaan opschrijven wat lezers vanuit hun mening bevalt om een +3 te behalen, wat niet de bedoeling is.
Ik lees alleen een mening in de laatste alinea? Dat ontdoet de reactie in z'n geheel niet van z'n waarde mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
nst6ldr schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Ik lees alleen een mening in de laatste alinea? Dat ontdoet de reactie in z'n geheel niet van z'n waarde mag ik hopen?
Waarom richt je je alleen daarop van alle punten die ik geef? Het mag duidelijk zijn dat als iemand zomaar wat informatieve punten gaat noemen zonder de relevantie met de onderbouwing van het nieuws dat dat dus ook een mening is. De mening dat wat iemand noemt dus maar relevant zou zijn, zonder dat aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

kodak schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:12:
[...]
Waarom richt je je alleen daarop van alle punten die ik geef? Het mag duidelijk zijn dat als iemand zomaar wat informatieve punten gaat noemen zonder de relevantie met de onderbouwing van het nieuws dat dat dus ook een mening is. De mening dat wat iemand noemt dus maar relevant zou zijn, zonder dat aan te tonen.
Omdat de rest netjes onderbouwing geeft op het artikel? Dat laatste stuk is daadwerkelijk een mening, maar de overige 90% is gewoon relevant, informatief en voegt belangrijke context toe. Beter nog, als hij het niet had gepost dan had ik het gedaan.

Volgens mij ben je het gewoon niet eens met zijn bijdrage, daarvoor verwijs ik je graag naar dit topic. Want de noodzaak die @Altruis onderschrijft die de blokkade tot gevolg heeft, die is er gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
nst6ldr schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:34:
Volgens mij ben je het gewoon niet eens met zijn bijdrage, daarvoor verwijs ik je graag .
Dit vind ik ongepast. Mijn opmerkingen gaan over de +3. Ik stel duidelijk dat het informatief is. Je kan niet zomaar gaan suggeren dat een mede-tweaker het maar niet eens zou zijn met een bijdrage.
[...]
Omdat de rest netjes onderbouwing geeft op het artikel? Dat laatste stuk is daadwerkelijk een mening, maar de overige 90% is gewoon relevant, informatief en voegt belangrijke context toe. Beter nog, als hij het niet had gepost dan had ik het gedaan.
Dat je het zelf anders has gepost is niet relevant, we beoordelen moderaties van posts die geplaatst zijn. En van mening zijn dat het informatief genoeg is om te bediscussieren maakt de post niet zomaar +3, dus kan je dat niet als argument gaan opvoeren.

De onderbouwing in het grootste deel is een eigen gekozen onderbouwingen, zonder duidelijke relevantie met de onderbouwing van de oproep waar het nieuws over gaat. Het is niet zomaar heel erg relevant als +3 door zelf maar wat informatie te kiezen en plaatsen bij nieuws. Het kan daarmee wel informatief zijn, maar dan moet er nog wel iets heel bijzonders of waardevol aan zijn om het bij het nieuws +3 te maken. Ik lees geen argumenten die stand houden om dus maar +3 te kunnen geven en al helemaal niet zo massaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

kodak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:14:
[...]
Dit vind ik ongepast. Mijn opmerkingen gaan over de +3. Ik stel duidelijk dat het informatief is. Je kan niet zomaar gaan suggeren dat een mede-tweaker het maar niet eens zou zijn met een bijdrage.
Die stel ik omdat ik die indruk wel krijg. Dat je het een +2 gunt veranderd daar niet veel aan, waar ik op reageer is het feit dat je de betwist of dit een bijdrage is die het artikel vervolmaakt. Dan kijk je mijn inziens weg van het effect die het heeft op de lezers.
[...]

Dat je het zelf anders has gepost is niet relevant,
Dan zal ik het anders verwoorden: ik miste deze bijdrage in het artikel zelf, terwijl het behoorlijk belangrijk is.

we beoordelen moderaties van posts die geplaatst zijn. En van mening zijn dat het informatief genoeg is om te bediscussieren maakt de post niet zomaar +3, dus kan je dat niet als argument gaan opvoeren.
Nu ben je zélf selectief aan het reageren, ik zeg toch duidelijk dat het belangrijke onmisbare context is. Niet van de orde 'leuk om te weten', maar 'let op: dit gebeurd niet zomaar'.

Met name dat laatste ontgaat dermate veel lezers dat deze comment een essentiële bijsluiter is, ook Tweakers moet haar verantwoordelijkheid nemen in de propagatie van (des)informatie. In het digitale oorlogsdomein worden dit soort artikels nu eenmaal gelinkt door mogendheden (en hun proxies) om een gewenst sentiment te bewerkstelligen. Dan zijn dit soort uiteenzettingen van context dermate belangrijk dat ze wel een +3 mogen dragen, indien mogelijk zou het zelfs een sticky mogen worden.
[...]

De onderbouwing in het grootste deel is een eigen gekozen onderbouwingen, zonder duidelijke relevantie met de onderbouwing van de oproep waar het nieuws over gaat.
Je zegt het nu wel een aantal keer, maar echt duiden doe je het niet impliciet. Wát snap je niet of welk verband zie je niet?
[...]

Het is niet zomaar heel erg relevant als +3 door zelf maar wat informatie te kiezen en plaatsen bij nieuws. Het kan daarmee wel informatief zijn, maar dan moet er nog wel iets heel bijzonders of waardevol aan zijn om het bij het nieuws +3 te maken. Ik lees geen argumenten die stand houden om dus maar +3 te kunnen geven en al helemaal niet zo massaal.
Dan hoop ik dat mijn uiteenzetting boven daar verandering in brengt, anders zou ik het ook niet meer weten. Ik zie een essentiële bijdrage in de context die het duidt, jij ziet het als een quasi linkdrop voor mensen die meer willen weten. Dan doe je het echt te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'

De reacties erboven over kernwapens en verdediging zijn +1, maar op het moment dat ik iets zeg over dat wij ook kernwapens hebben om mee terug te vechten (met gedegen bronnen ook nog!), krijg ik een 0. :?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 05-05-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
TheVivaldi schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:43:
TheVivaldi in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'

De reacties erboven over kernwapens en verdediging zijn +1, maar op het moment dat ik iets zeg over dat wij ook kernwapens hebben om mee terug te vechten (met gedegen bronnen ook nog!), krijg ik een 0. :?
Het is feitelijk incorrect, daarom zou ik dit wel zien als een 0.
Wij (Nederland) heeft geen kernwapens. Nederland heeft kernwapens van de VS opgeslagen op ons grondgebied. Dat betekent niet dat NL ze kan gebruiken, sterker nog - Nederlandse defensie komt niet eens in de buurt van deze wapens. De plekken waar ze liggen zijn als het ware kleine plekjes VS grondgebied in NL.

Als je met de wij in
Want wij hebben geen kernwapens? Dan mag je mij toch eens vertellen wat er dan wél in o.a. Limburg Brabant ligt opgeslagen…
de NAVO bedoelt, dan kan het wel kloppen. De NAVO heeft idd wel kernwapens in NL opgeslagen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dazzler2120 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Het is feitelijk incorrect, daarom zou ik dit wel zien als een 0.
Wij (Nederland) heeft geen kernwapens. Nederland heeft kernwapens van de VS opgeslagen op ons grondgebied. Dat betekent niet dat NL ze kan gebruiken, sterker nog - Nederlandse defensie komt niet eens in de buurt van deze wapens. De plekken waar ze liggen zijn als het ware kleine plekjes VS grondgebied in NL.

Als je met de wij in
[...]

de NAVO bedoelt, dan kan het wel kloppen. De NAVO heeft idd wel kernwapens in NL opgeslagen.
Ik bedoelde inderdaad de NAVO. Ik zou toch niet zo dom zijn om te suggereren dat NL in zijn eentje tegen Rusland zou moeten vechten. :P Dus nee, ik bedoelde de NAVO, zoals de door mij aangehaalde artikelen ook vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Alex3 in 'Heroku reset alle gebruikersaccounts nadat wachtwoorden zijn gestolen'

Dat er verduidelijking in het artikel had gemogen snap ik, maar +2 en +3 zijn daar niet voor bedoeld.

YopY in 'Heroku reset alle gebruikersaccounts nadat wachtwoorden zijn gestolen'

En dit lijkt me, gezien de offtopic-aard, eerder een 0 dan een -1. Er staat niks in dat aan de criteria van -1 voldoet.

[ Voor 35% gewijzigd door TheVivaldi op 05-05-2022 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
nst6ldr schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:31:
[...] waar ik op reageer is het feit dat je de betwist of dit een bijdrage is die het artikel vervolmaakt. Dan kijk je mijn inziens weg van het effect die het heeft op de lezers.
Er een andere mening over hebben of er effect is en of dat relevant is is niet hetzelfde als wegkijken.
[...]
Dan zal ik het anders verwoorden: ik miste deze bijdrage in het artikel zelf, terwijl het behoorlijk belangrijk is.
[...]
Met name dat laatste ontgaat dermate veel lezers dat deze comment een essentiële bijsluiter is,
We kunnen niet zomaar gaan suggeren dat mede-tweakers context zouden missen. Maar zelfs al zou het ontbreken, dan kan de gegeven extra informatie niet zomaar +3 zijn. Dan zal toch duidelijker moeten zijn dat het werkelijk verschil maakt met informatief (+2) context geven. En ook daarvoor ontbreekt de onderbouwing.

De post noemt wel informatief omschrijvingen op, maar dat is niet heel bijzonder. Daarbij doet de post geen enkele poging om het te relateren aan de onderbouwing van de oproep. En dat is nogal belangrijk, aangezien het nieuws niet gaat om wat is propaganda, maar om die oproep en de onderbouwing daarvan.

Als we informatieve posts naar +3 gaan plussen omdat we voor anderen gaan invullen wat ze zouden missen dan lijkt dat sterk op meningmodden.
Als we informatieve posts naar +3 gaan plussen omdat het informatief is dan zijn we aan het mismodden.
Als we informatieve posts naar +3 gaan plussen zonder te kijken of het algemene informatie is en echt waardevolle relevantie heeft met het onderwerp van het nieuws (een voorstel en onderbouwing vanuit de EU), dan zijn we waarschijnlijk aan het mismodden.

Ik laat het hier verder bij. Ik hoopte op wat meer reacties en afwegingen op een massale +3, maar die komen kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
kodak schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:07:
Wat is er zo bijzonder aan deze reactie dat het massaal naar +3 (132× 210x +3) gaat?
Altruis in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'
Ik vind +2 ook beter passen. Er staat interessante informatie in die hij op een goede manier heeft omschreven, dus het is zeker informatief, maar het is mijns inziens geen “essentiële toevoeging op het artikel”, met andere woorden geen +3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Altruis
  • Laatst online: 30-07 13:40
Aangezien ik de persoon ben die deze comments heeft geplaatst, kan ik wellicht de context beter uitleggen. Uiteraard kan ik niet beoordelen of de moderatie van mijn comment juist of onjuist is, maar misschien helpt dit bij de discussie.
kodak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:27:
De post noemt wel informatief omschrijvingen op, maar dat is niet heel bijzonder. Daarbij doet de post geen enkele poging om het te relateren aan de onderbouwing van de oproep. En dat is nogal belangrijk, aangezien het nieuws niet gaat om wat is propaganda, maar om die oproep en de onderbouwing daarvan.
De reden achter deze post, en ik denk waarom het deze beoordeling heeft gekregen, is omdat het (naar mijn gebiasede mening) essentiele informatie geeft over de gedachtegang waarom de EU deze stap heeft gezet. Tweakers heeft al een achtergrond artikel geschreven over de bezwaren tegen deze stappen, zoals ze zelf op het einde ook aangeven in hun nieuwsbericht, maar ik wou dus juist een genuanceerd tegengeluid hieraan geven.

Mijn opmerking gaat over de reden waarom de EU deze stap zet, en om die stap te begrijpen moet je begrijpen wat Russische propaganda anders maakt. Anders krijg je al heel snel een kneejerk reactie dat dit veel te ver gaat, wat in veel gevallen ook zo is wanneer de overheid bepaalde media/beweringen blokkeert.. Dus om toe te werken tot mijn conclusie, wat mijn laatste zin is ("waardoor ik het blokkeren van dit soort Russische propagandakanalen steun"), geef ik context en informatie over de manier waarop Russische propaganda werkt en waarom alternatieve manieren om Russische propaganda tegen te werken niet meer geschikt zijn.

Veel tegenstanders van deze stap, zoals ook beschreven in het Tweakers achtergrondartikel, geven aan dat we met deze stap hetzelfde doen als Rusland en China, en dus eigenlijk hetzelfde zijn. Daar gaat mijn tweede opmerking over, ook met een +3, dat hopelijk laat zien hoe dat niet zo is. Ook geef ik in mijn eerste opmerking aan waarom deze stap eigenlijk de enige, dan wel beste manier is om dit soort propaganda tegen te werken.

Al dit geeft extra context en informatie over de beweegredenen waarom de EU deze stap maakt. Over een nieuwsartikel dat gaat over een verregaande ontwikkeling van de EU, lijkt het mij een essentiele toevoeging om hier extra context en informatie over te krijgen. Dat is waar de commentsectie juist voor bedoeld is, lijkt mij?

Ik denk verder dat we het niet inhoudelijk over de opmerking en de inhoudelijke argumenten moeten hebben. Daar lijkt me deze topic niet voor bedoeld. Mocht je echter meer vragen hebben, dan kan je me altijd DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Altruis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:08:
Aangezien ik de persoon ben die deze comments heeft geplaatst, kan ik wellicht de context beter uitleggen. .
[..]
Mijn opmerking gaat over de reden waarom de EU deze stap zet, en om die stap te begrijpen moet je begrijpen wat Russische propaganda anders maakt. Anders krijg je al heel snel een kneejerk reactie dat dit veel te ver gaat,
Maar heb je daarbij dan de argumenten van de EU gebruikt, of is het zoals het lijkt een eigen verzameling aan meningen wat relevant kan zijn op het voorstel? Want dat maakt nogal een verschil. De moderatie +3 gaat niet om informatief iets noemen, daar is +2 voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Altruis
  • Laatst online: 30-07 13:40
kodak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Maar heb je daarbij dan de argumenten van de EU gebruikt, of is het zoals het lijkt een eigen verzameling aan meningen wat relevant kan zijn op het voorstel? Want dat maakt nogal een verschil. De moderatie +3 gaat niet om informatief iets noemen, daar is +2 voor.
Een verzameling van redenen van onderzoekers, samengevat door mij (met extra context, gezien ik een achtergrond heb in sociale & cognitieve psychologie), omdat ik geen zicht heb op wat er gebeurd in de discussiekamers van de EU met betrekking tot dit voorstel. Dat heb je vrijwel nooit bij beslissingen van de EU.

Ik heb mijn opmerking gemaakt, omdat de context die ik geef niet in het nieuwsartikel staat en wel van toegevoegde waarde kan zijn om het onderwerp van propaganda en hoe dit werkt beter te begrijpen, om de beslissingen van de EU op waarde te schatten. Context die sommige dus van essentiele waarde vonden om het nieuwsartikel beter te kunnen begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:54
kodak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Er een andere mening over hebben of er effect is en of dat relevant is is niet hetzelfde als wegkijken.

[...]

Ik laat het hier verder bij. Ik hoopte op wat meer reacties en afwegingen op een massale +3, maar die komen kennelijk niet.
Volgens mij is het de heldere uiteenzetting van de openingszin van het betoog:
Rusland heeft als geostrategisch hoofddoel de verzwakking van westerse democratieën, met name binnen de trans-Atlantische gemeenschap. Dit houdt in het opbreken van de EU en de NAVO, en in het algemeen een aanval op de liberale orde in de wereld, die gebaseerd is op democratie, gelijkheid en mensenrechten.
In feite is de reactie een glasheldere aanvulling op het nieuwsartikel - wat meer schetst wat er gebeurt, maar niet waarom. En de reactie verdient een +3 omdat de schrijver goed uitlegt waarom het blokkeren van propagande, vermomd als 'nieuws, zo belangrijk is.

Dus je kunt het er alsnog niet mee eens zijn, maar je kunt niet heen om het principe en het psychologische effect van propaganda op mensen. We hebben in de EU een enorme lange reeks aan problemen door diezelfde propaganda in combinatie met een heleboel andere bemoeienissen uit Rusland - allemaal met als doel wat omschreven staat in de openingszin.

Dus daarom, een +3, terecht in mijn ogen. En niet alleen die van mij als het zoveel +3's zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De volgende reactie lijkt mij gewoon ontopic, niet een -1:
Verwijderd in 'EU wil na Sputnik en RT nog drie andere Russische omroepen verbannen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'GitHub gaat eind 2023 tweestapsverificatie verplichten voor alle ontwikkelaars'

Ik mag, gezien de 0, blijkbaar mijn ervaring met een 2FA-app niet delen… Terwijl het onderwerp wél over 2FA gaat, dus het is toch relevant en ontopic?

[ Voor 16% gewijzigd door TheVivaldi op 05-05-2022 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 20:01
De motivatie om nog te reageren vergaat wel als er standaard negatief gemodereerd wordt. Mijn reactie is on-topic, maar een voetnoot plaatsen is tegenwoordig al reden voor negatief beoordelen.
reviews: Waar is de log4j-apocalyps gebleven?

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
scsirob schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:33:
De motivatie om nog te reageren vergaat wel als er standaard negatief gemodereerd wordt. Mijn reactie is on-topic, maar een voetnoot plaatsen is tegenwoordig al reden voor negatief beoordelen.
reviews: Waar is de log4j-apocalyps gebleven?
Bedoel je scsirob in 'Waar is de log4j-apocalyps gebleven?'? (jouw url was alleen een link naar het artikel zelf, niet naar je reactie ;))

Maar ik vind het zeker ontopic. Je voetnoot is wel wat 0, maar wel vrij netjes verwoord. Dat zie ik vaak genoeg anders, dus daar ‘kijk ik in dit geval overheen’, zullen we maar zeggen. ;) Bij deze sta je op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt onterecht +2 (77× +2, 17x +3) te krijgen. Het onderwerp van het nieuws is de verdeling van oudere en nieuwere iphones, niet welke iphone krijgt welke ondersteuning. Anders kunnen we net zo goed ik heb een willekeurig lijstje met verdeling van populaire software of accuduur en doe of het relevant is wel gaan plussen bij nieuws over een andere verdeling.
Dan zou dit lijstje nog relevant informatief kunnen zijn vanwege de zelf gekozen relatie met de resultaten in het nieuws. Maar er is bij die suggestie op geen enkele manier aantoonbaar gemaakt dat het relevant is. Dan is het niet meer dan een promotie van een eigen onderzoek dat misschien leuk is om te weten. Maar dat maakt het niet informatief bij het nieuws.

robcoenen in ''Helft Nederlandse iPhone-gebruikers heeft model van vier jaar of ouder''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:40:

Mijn post heeft 9 keer een score van -1 gekregen. Daar ben ik geenszins gevoelig voor maar gezien het onderwerp vraag ik me af of er meer aan de hand is.
In het hele topic wordt er veel naar mening gemod in plaats van naar kwaliteit van de reacties.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:38:
TheVivaldi in 'GitHub gaat eind 2023 tweestapsverificatie verplichten voor alle ontwikkelaars'

Ik mag, gezien de 0, blijkbaar mijn ervaring met een 2FA-app niet delen… Terwijl het onderwerp wél over 2FA gaat, dus het is toch relevant en ontopic?
^ Deze heeft nog wat hulp nodig.
Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2