Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 201 Laatste
Acties:

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:54

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:36

jdh009

FP ProMod
Ik denk dat dit komt omdat je best een gedurfde uitspraak doet over dat w11 een mvp is. Echter, zonder een degelijke onderbouwing of bronvermelding om je statement kracht bij te zetten. Daardoor kan ik mij best aansluiten in de score van 0.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 17-04-2022 20:17 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11 20:33
Mayonaise in 'GitHub schorst accounts van Russische ontwikkelaars op basis van sancties VS'

Is 15x -1 niet een beetje overdreven hier?

Vind het best wel jammer om dit te zien in een gezonde discussie.

Verwijderd in 'GitHub schorst accounts van Russische ontwikkelaars op basis van sancties VS'

Dit verdiend ook een +2, want het voegt wel een heel belangrijke punt toe aan het artikel.

[ Voor 48% gewijzigd door Mayonaise op 18-04-2022 16:37 ]

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Dit is geen -1, het is absoluut geen flame oid. zeker niet 15 keer een -1 waard:
Bender in 'Blizzard-ceo Ybarra: Blizzard werkt niet aan nft's'

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:48

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

sprankel in 'Laatste James Webb-instrument is afgekoeld en klaar voor kalibratie'

Klinkt heel wetenschappelijk allemaal (en ietwat pedant), maar is feitelijk incorrect (0K is exact -273,15°C, niet -273,5°C, verder zijn de schalen per definitie volledig equivalent) en dus de +2 zeker niet waardig.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-11 17:02

• Bor

Bor

Topicstarter

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:24:
mOrPhie in 'Elon Musk wil Twitter overnemen voor 38 miljard euro'

Ik snap het wel. Ik antwoord op een suggestie dat Jeff Bezos nu ook iets moet kopen. En die post krijg ook een 0-moderatie. Maar kom op. Een beetje humor kan toch nog wel op tweakers? Of moet echt alles ernstig gemaakt worden?

mOrPhie in 'Analist toont renders van VR-headset Meta Cambria'

Wat is hier offtopic of irrelevant aan? Bradley Lynch doet goed werk en dat mag gezegd worden. Het is gewoon ontopic, omdat iemand die het leest mogelijk daardoor Bradley Lynch en zijn werk wil volgen.
Hier is nooit actie op geweest?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
mOrPhie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:58:
[...]

Een grap moet zeker kunnen, maar dat betekent niet dat het een +1 moet zijn o.i.d... Het is nu niet dat je grap van dusdanig niveau was dat ik zoiets heb "dit moeten meer mensen zien", uit het FAQ:
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor je andere reactie... Het voegt gewoon weinig (inhoudelijks) toe aan de discussie

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Volgens mij geen -1:

Martinspire in 'Hoofd ontwerp en onderzoek Xbox verlaat Microsoft na 20 jaar'

De elite controller staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 20:32

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Het is me wel eens vaker opgevallen dat zal ik iets zinnigs zeg m.b.t./over Ziggo
dat sommige modders dit waarderen met een 0
DeComponeur in 'Ziggo verhoogt in juli snelheden van bijna alle internetpakketten'
Slaat echt nergens op, het is gewoon een nuttige toevoeging

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• TheVivaldi
mOrPhie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:58:
[...]

Een grap mag met 0 of +1 beoordeeld worden. Ik mod grappen altijd met een 0, omdat ik vind dat het hier geen clownssite is of moet worden. Ik vind het belangrijker dat serieus inhoudelijke reacties bovenaan komen te staan; voor grappen en grollen kan men naar beneden scrollen. ;)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
HollowGamer in 'Ziggo verhoogt in juli snelheden van bijna alle internetpakketten'

Lijkt me onjuist gemodereerd, dit moet m.i. gewoon een +1 zijn.
De reacties hierop vind ik ook meer +1 reacties, écht informatief vind ik ze niet en het zijn vooral tegengestelde meningen aan elkaar over de noodzaak van upload.

EwickeD in 'Ziggo verhoogt in juli snelheden van bijna alle internetpakketten'

glennoo in 'Ziggo verhoogt in juli snelheden van bijna alle internetpakketten'

PS4 PSN: Dazzler2120

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24
no_useforaname in 'Bundel met vier geremasterde Sonic-games komt 23 juni uit voor pc en consoles'

Een pittige afstraffing met een -1. Ik kan de beoordeling (flamebait / ongewenst) niet rijmen met de inhoud van mijn reactie. Een persoonlijke afrekening?

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24

kodak

FP ProMod
Deze reactie mening lijkt me geen +2 (28x +2, 6x +3).
Menen dat je een andere oplossing wil lijkt me nog on-topic, maar er zit geen enkele onderbouwing bij hoe de mening en het daarbij genoemde alternatief zelfs maar zou helpen.
badillus in 'Google laat Europese gebruikers binnenkort gemakkelijk cookies weigeren'

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
Kan iemand hier eens naar kijken, is zeker niet off topic, maar vooral de -1 moderaties zijn imho erg vreemd.

Dennism in 'Microsoft: voortaan twee keer per jaar cumulatieve update voor Exchange Server'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Reactie is te oud om nog gemodereerd te worden, maar deze moderatie is wel dusdanig fout, dat ik hem wel alsnog wil melden. Wat mij betreft is deze reactie offtopic, alhoewel een +1 misschien ook verdedigbaar is misschien. Maar dit is echt geen +2, iemand heeft het zelfs +3 gegeven (!?); KlaasjeNL in 'HBO Max zendt in Nederland films en series uit in 25fps door beeld te versnellen'

• TheVivaldi
bas-r in 'Ubuntu 22.04 LTS'

Alleen een klacht over het artikel is geen +1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me echt geen +3 (96× +3).
Zelfs +2 lijkt me te ver gezocht. Het noemt niets op wat werkelijk bijzonder of nieuw is. Het grootste deel is dan ook nog eens een mening die iedere willekeurige tweaker kan hebben.
mar88vdv in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Robbaman in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid'

Dit soort dooddoeners en sneren naar de persoon kennen we intussen wel. Kan wat mij betreft naar -1.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:54:
Robbaman in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid'

Dit soort dooddoeners en sneren naar de persoon kennen we intussen wel. Kan wat mij betreft naar -1.
Eens, maar deze reactie erop is even goed -1: Robbaman in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid' hoewel ik de primaire reactie kan begrijpen.
Dat geef je dus aan. Oeps. :X

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaRomeo op 22-04-2022 20:00 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:57:
Eens, maar deze reactie erop is even goed -1: Robbaman in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid' hoewel ik de primaire reactie kan begrijpen.
Je linkt nu dezelfde reactie. Weet niet of dat de bedoeling is? :$

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:59:
[...]
Je linkt nu dezelfde reactie. Weet niet of dat de bedoeling is? :$
Oeps... ik zit scheef te kijken. @AlphaRomeo is toe aan weekend. Je hebt helemaal gelijk.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid'

Wijzen naar een onderzoek over vogelsterfte, de eerste reactie die dat doet... Maar het onderzoek is gedaan in Canada. Nu kan het aan mij liggen, maar echt representatief voor Nederland (en eventueel met België tezamen) is dat natuurlijk niet. Toch krijgt de reactie +3? :?

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:37
fvdberg in 'KPN wil de huur voor glasvezel verlagen, maar providers zijn niet blij'
ik ben zeer benieuwd waarom dit een 0 krijgt, puur omdat ik het modden probeer te begrijpen, als het terecht is ok, alleen het is mijn inziens gewoon on topic

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Monstertov in 'Nederlands team wint Pwn2Own-hackwedstrijd in Miami'

No offence, maar volgens mij is dit écht geen +2, laat staan een +3. Een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Terrestrial in 'EU stemt in met DSA die bedrijven verplicht op te treden tegen nepnieuws'

Degene die hier een +3 gaf mag even nagekeken worden. Met termen als "Duivels66", "roverheid" etc is dit gewoon een troll. En dan ook nog moderatiegeklaag, met een troll erin.

Dit lijkt me een prima -1.

Virussen? Scan ze hier!

• ceruleanlagoon
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
lordawesome in 'Tiny Tina's Wonderlands - Hilarisch D&D-avontuur in de Borderlands'

Wokeness kan worden gezien als een haar in je soep of als een kruid dat de soep afmaakt. Het is nuttige informatie over een spel als je het als een haar in je soep beschouwd. In de vermelde link is duidelijk dat het spel als woke wordt gezien door zowel personen die het spel hoog als door personen die het laag waarderen. Als soep vaak met een haar erin wordt geserveerd en je dat bezwaarlijk vindt, wordt de eerste vraag, zit er een haar in?

Hoewel de reactie alleen bestaat uit een vaststelling en een link heb ik de reactie op +2 gemodereerd omdat het de eerste en enige reactie in de draad is waar deze nuttige informatie duidelijk vermeld staat, anders zou ik het op een +1 hebben gemodereerd.

MPC60 in 'Tiny Tina's Wonderlands - Hilarisch D&D-avontuur in de Borderlands'

Deze reactie kan worden gezien als een flamebait en persoonlijke aanval, is onvriendelijk en voegt niets constructiefs toe aan de discussie.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:39:
Terrestrial in 'EU stemt in met DSA die bedrijven verplicht op te treden tegen nepnieuws'

Degene die hier een +3 gaf mag even nagekeken worden. Met termen als "Duivels66", "roverheid" etc is dit gewoon een troll. En dan ook nog moderatiegeklaag, met een troll erin.

Dit lijkt me een prima -1.
Dat is inderdaad zeker geen +3 dus daar is naar gekeken.
fvdberg schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 02:04:
fvdberg in 'KPN wil de huur voor glasvezel verlagen, maar providers zijn niet blij'
ik ben zeer benieuwd waarom dit een 0 krijgt, puur omdat ik het modden probeer te begrijpen, als het terecht is ok, alleen het is mijn inziens gewoon on topic
Die reactie is gewoon ontopic, daar staat ie inmiddels zie ik ook vrij stevig op :).

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Wine 7.7'

Dit is net zo offtopic als de reactie boven mij, dus 0 in plaats van +1.

• TheVivaldi
kodak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:20:
Zelfs +2 lijkt me te ver gezocht. Het noemt niets op wat werkelijk bijzonder of nieuw is. Het grootste deel is dan ook nog eens een mening die iedere willekeurige tweaker kan hebben.
mar88vdv in 'Eerste 11MW-windturbine is geïnstalleerd in windpark Hollandse Kust Zuid'
Deze heeft nog wat hulp nodig. Inderdaad geen +3.

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
SnipeCookie in ''Ubisoft werkt aan pvp-arenagame met battle royale-modus''
Dit lijkt mij geen +3, maar max 0.

[ Voor 5% gewijzigd door Munchie op 23-04-2022 22:51 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
kodak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:20:
Inmiddels zelfs 159x +3. Dit is zwaar scheef modden door steeds meer tweakers. Hier mag zelfs wel eens ingegrepen worden en diverse tweakers worden aangesproken.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-10 12:24
0 lijkt mij voldoende, zijn hele betoog wat al niet al te logisch is, is gebaseerd op het verdraaien van de info in zijn eigen link waar hij de post op baseert. Zijn opvolgende reactie op mij is gewoon een hoop onderbuik en onzin en ook daar zou een 0 voldoende zijn.

Snap echt niet dat mensen zijn post een +3 hebben kunnen geven...

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:37
Zeehond schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:39:

[...]

Die reactie is gewoon ontopic, daar staat ie inmiddels zie ik ook vrij stevig op :).
Ja ongeveer direct na de post hier omdat ik dat niet begreep is dat inderdaad gebeurt.

• TheVivaldi
TheVivaldi in ''Pixel 6 Pro gaat toch face unlock krijgen''

Ik snap niet wat hier offtopic aan is. Het gaat over de vingerafdrukscanner op de Pixel 6, dus dat is toch gewoon ontopic?

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:33:
TheVivaldi in ''Pixel 6 Pro gaat toch face unlock krijgen''

Ik snap niet wat hier offtopic aan is. Het gaat over de vingerafdrukscanner op de Pixel 6, dus dat is toch gewoon ontopic?
+1 it is :)

• barodus
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Over: Freespeech in 'EU stemt in met DSA die bedrijven verplicht op te treden tegen nepnieuws'
Groningerkoek schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:05:
[...]
0 lijkt mij voldoende, zijn hele betoog wat al niet al te logisch is, is gebaseerd op het verdraaien van de info [...]
Misschien onsamenhangend en hier en daar onhandig verwoord, maar niet onlogisch of verdraaid. Volgens mij heeft hij voldoende onderbouwd waar de zorg vandaan komt. Dit zijn dingen die (m.i.) niet "irrelevant" of te kwader trouw zijn en iedereen kan verifieren. Het bezwaar dat hij aangeeft is in de context van dit artikel een reëel bezwaar dat blijkbaar bij velen leeft.

Disclaimer: ik ben het er met hem over eens dat het voorbarig is zo'n zwaar middel in te zetten zonder deze bezwaren éérst aan te spreken (dat kan nl ook een reden zijn van iemands inzicht in relevante en het daardoor "plussen" van een comment). Ik heb die post dan ook hoog beoordeld na bovengemiddeld lang "intern beraad".
Snap echt niet dat mensen zijn post een +3 hebben kunnen geven...
Daar komt het denk ik op neer. Ik snap weer niet dat mensen dit kunstmatige de irrelevantie in willen dwingen. Ik begrijp ook de beladenheid van de punten die hij hierin aanhaalt, maar dat maakt ze (wederom, mijns inziens) alleenmaar relevanter om in deze context te overwegen. Ik denk dat in deze post bij uitstek het modsysteem zijn werk uitstekend heeft gedaan, aangezien de score van +1 op dit moment. Kudos aan de tweakers-modsysteembouwers en -bedenkers.

Doet trouwens niets af van:
Zijn opvolgende reactie [...]
Maar daar reageer ik in dit betoog (voor de duidelijkheid) niet op.

Overigens: als je dat wilt (open uitnodiging), stuur me een PM - ik laat me graag overtuigen van wat er zo missteekt.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-10 12:24
Hoezo niet verdraait? Zijn hele post is erop gebaseerd dat men de bewering FAKE noemt, maar dat zuigt hij zelf uit zijn grote duim want dat doen ze helemaal niet.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

marktweakt in 'Man die 340.000 euro stal via Marktplaats-phishing krijgt vijf jaar celstraf'
Geen idee wat de oorspronkelijke tekst was, maar wat er nu staat is gewoon ontopic op de parent

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• TheVivaldi
himlims_ in 'Nissan wil tegen 2030 auto's met lidar uitrusten voor zelfrijdende functies'

Ik weet dat het een beetje vroeg is, maar ik vind het wel raar dat er een paar mensen zijn geweest die zo'n reactie als deze een +2 en +3 hebben gegeven...

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38
2x -1 lijkt me overdreven negatief voor een inhoudelijke reactie op een bericht dat +2 heeft
BadRespawn in 'EU stemt in met DSA die bedrijven verplicht op te treden tegen nepnieuws'

Trump II - Project 2025 tracker

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'Elon Musk bereikt akkoord om Twitter over te nemen voor 41 miljard euro'

Ik sta op +1 en ik vind het helemaal prima, maar de meningmods op mijn bericht en daaronder lopen flink uit de klauwen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25
Captain Jorg in 'Waarom raket- en automan Elon Musk Twitter koopt' (plus artikel)

is offtopic of mogelijk ongewenst? staan nog meer van dit soort commentaren, maar alleen deze is +2 gemod.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 26-04-2022 01:40 ]

• TheVivaldi
DrClaw in 'Twitter-bestuurslid Dorsey: Musk-overname is 'enige oplossing die ik vertrouw''

Er wordt in dit draadje zo te zien wat gemeningmod. Iedereen die het eens met dat rijken allemaal dezelfde egoïsten zijn, krijgen +1 en +2 en mensen die daar iets anders over denken krijgen allemaal een 0.

• Bor

Bor

Topicstarter

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:48

gws24

Thinking is hard!

Dit lijkt mij geen +3 (inmiddels 33x) maar een +1 want vooral een mening met ook nog een paar sterke uitspraken:
WhatsappHack in 'Viaplay kreeg er vorig kwartaal 778.000 abonnees bij, 'meeste uit Nederland''

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 26-04-2022 17:43 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:37

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Dit is geen +1 maar -1 wegens trollen en moderatie geklaag.

wildhagen in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Dat is geen -1 maar +1, want gewoon ontopic?

Wordt weer flinkaan meningmodden gedaan daar.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:30:
Retrospect in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Dit is geen +1 maar -1 wegens trollen en moderatie geklaag.

wildhagen in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Dat is geen -1 maar +1, want gewoon ontopic?

Wordt weer flinkaan meningmodden gedaan daar.
Bij de eerste zie ik zelfs +3 stemmers. Die gaan het voortaan zonder moderatierechten doen. Jouw reactie staat op +1 inmiddels.

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
"Opmerkingen over moderaties horen thuis in..." Als een topic daar redelijk aan gerelateerde is, is dat toch niet meer offtopic en irrelevant?

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:26

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:59:
"Opmerkingen over moderaties horen thuis in..." Als een topic daar redelijk aan gerelateerde is, is dat toch niet meer offtopic en irrelevant?
De tekst in de admin edit vervangt een opmerking over het Tweakers moderatie systeem, specifiek over de score van de reactie. Dat is niet gerelateerd aan het onderwerp van het nieuwsbericht.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'Nederlandse telco's introduceren Mobile Connect voor controleren van identiteit'

Aannames zonder (technische) kennis, wordt beloond met +2?

EDIT:
Ik ben bang dat deze reactie moeilijk nog op de juiste score komt, gezien het vandaag best rustig zal zijn op de website. Er zitten zelfs een aantal +3 reacties op, terwijl de reactie eigenlijk barst van de aannames en getuigt de reactie wmb van geen of weinig inhoudelijke kennis. Ik vind het dan best opvallend dat een reactie als deze gewoon überhaupt op +2 kan komen.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2022 12:15 ]

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
Misschien niet helemaal gewaardeerde meningen als je Musk niet mag. Maar dit is volgens mij zeker wel on topic of niet? En zelfs als het off topic is zie ik het niet als ongewenst.

https://tweakers.net/nieu...ction=17445588#r_17445588

[https://tweakers.net/nieu...ction=17445480#r_17445480

Edit. Link werkte niet

• mikee368
En nog een paar reacties dat ik denk, daar hoor je geen -1 voor te krijgen. Maximaal een 0.

https://tweakers.net/nieu...ction=17445448#r_17445448
https://tweakers.net/nieu...ction=17445588#r_17445588
https://tweakers.net/nieu...ction=17445480#r_17445480

Lijkt weer een typisch geval van "Musk haters" die dit soort reacties minnen als het positief over Musk gaat of hij tegen een genoemde partij.

• Bor

Bor

Topicstarter
mikee368 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:44:
En nog een paar reacties dat ik denk, daar hoor je geen -1 voor te krijgen. Maximaal een 0.

https://tweakers.net/nieu...ction=17445448#r_17445448
Dit is alleen vanwege het taalgebruik al een -1.

Meiklokje in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter' lijkt mij ook een -1 to be honest.

Idem: Verwijderd in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Welke score zou je de reacties geven en waarom?

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 27-04-2022 13:46 ]

• mikee368
Bor schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:45:
[...]

Meiklokje in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter' lijkt mij ook een -1 to be honest.

Idem: Verwijderd in 'EU waarschuwt Musk om plannen voor lossere moderatie Twitter'

Sorry maar welk taalgebruik precies?

Ik zie iemand zijn/haar mening geven. Niemand wordt persoonlijk uitgescholden of iets en verder zie ik bewoordingen die steeds meer de angst van vele burgers behoorden.

Dus welk taalgebruik exact heeft u het over? Misschien lees ik het verkeerd?

• Bor

Bor

Topicstarter
mikee368 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:48:
[...]

Sorry maar welk taalgebruik precies?
Het taalgebruik uit de eerste reactie die je aanhaalde. Die reactie is inmiddels echter verwijderd vanwege ditzelfde taalgebruik waaronder een nazistische groet.

• mikee368
Bor schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:50:
[...]

Het taalgebruik uit de eerste reactie die je aanhaalde. Die reactie is inmiddels echter verwijderd vanwege ditzelfde taalgebruik waaronder een nazistische groet.
Ah, de nazi groet ging inderdaad te ver, dacht ook niet dat ik die had gekopieerd. Maar met mobiel verschillende tabbladen toch waarschijnlijk de verkeerde gekopieerd.

• mikee368
Bor schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:45:
[...]

Sorry maar wat is er verkeerd aan het taalgebruik? Op een topic dat over vrijheid van meningsuiting gaat mag er geen vrijheid van meningsuiting gedaan worden? En dan wordt er ook nog eens redelijk naar waarheid gesproken hoe de politiek denkt. Wat is daar mis mee?

Ik heb de politiek van heel dichtbij bij mee gemaakt in Nederland en kan er zelfs nog een goed boek over aan raden met snoei harde waarheid...

Ik zie verder geen opruiing of iets dergelijks dus ik snap persoonlijk niet waarom het lager dan een 0 gewaardeerd zou worden. En twijfel zelf tussen een 0 en een +1 omdat het wel ontopic is.

• mikee368
https://tweakers.net/nieu...ction=17446526#r_17446526

Mensen zijn wel erg op hun teentjes getrapt. Zelfs een simpele vraag beantwoorden met een voorbeeld en je krijgt al 6 minnetjes....

Jammer weer.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weet je hoe vervelend het is om 100 keer dezelfde complottheorieën te moeten aanhoren. Op een gegeven moment wordt dat vanzelf ongewenst.

Net als gezeur over corona dit of dat. Grow up, we zijn 2 jaar verder.

Het is sons net een grammofoonplaat die in de groef blijft hangen, na 2 jaar weten we het echt wel. Move on.

Virussen? Scan ze hier!

• mikee368
wildhagen schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:09:
Weet je hoe vervelend het is om 100 keer dezelfde complottheorieën te moeten aanhoren. Op een gegeven moment wordt dat vanzelf ongewenst.

Net als gezeur over corona dit of dat. Grow up, we zijn 2 jaar verder.

Het is sons net een grammofoonplaat die in de groef blijft hangen, na 2 jaar weten we het echt wel. Move on.
Is dit in reactie op mijn laatste bericht?

En zo ja, so what? Je mag het zat zijn of niet. Dat maakt de reactie nog niet ongepast of -1 waardig.

Er wordt een reden gevraagd en die geef ik.

En wat is er complot theorie aan verder? Er zijn wetenschappers van het hoogste niveau zich aan het bezig houden met het vraagstuk. Ongeacht of er uiteindelijk uit komt of het wel of niet een oorsprong van X of Y heeft, het moet onderzocht kunnen worden en je moet er over mogen spreken.

• TheVivaldi
CH4OS schreef op woensdag 27 april 2022 @ 02:55:
Verwijderd in 'Nederlandse telco's introduceren Mobile Connect voor controleren van identiteit'

Aannames zonder (technische) kennis, wordt beloond met +2?

EDIT:
Ik ben bang dat deze reactie moeilijk nog op de juiste score komt, gezien het vandaag best rustig zal zijn op de website. Er zitten zelfs een aantal +3 reacties op, terwijl de reactie eigenlijk barst van de aannames en getuigt de reactie wmb van geen of weinig inhoudelijke kennis. Ik vind het dan best opvallend dat een reactie als deze gewoon überhaupt op +2 kan komen.
Het was blijkbaar toch minder rustig dan je dacht, want de reactie in kwestie staat nu op +1. ;)

Verwijderd

Waarom is mijn reactie offtopic? En al de reacties daarop zijn on topic? Dit is vooral ik ben het ergens niet mee eens of wel mee eens..

Verwijderd in 'Nintendo Switch Sports - Leuk gezelschapsspel heeft meer content nodig'

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mikee368 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:18:
[...]
En zo ja, so what? Je mag het zat zijn of niet. Dat maakt de reactie nog niet ongepast of -1 waardig.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dat maakt het tegenwoordig dus wel. :) Bepaalde meningen zat zijn is voldoende onderbouwing voor -1, zelfs als het om nette discussies gaat. Men probeert niet echt eens meer te verbloemen dat neutraliteit niet van belang is en meningmodden fair game is. :) Als je kijkt naar het enorm aantal minnetjes op perfect redelijke en nette reacties die simpelweg niet amen en halleluja zingen over de koers die gevaren wordt, of zelfs maar enige teken van scepsis/behoedzaamheid met goedkeuring vertonen, en hoe daar helemaal niets tegen gedaan wordt zegt genoeg: meningmodden is kennelijk okee. En het is ook totaal niet verbazingwekkend dat uiteraard weer dezelfde figuren die al jaren meningmodden op hun (politieke) voorkeuren het hier komen verdedigen met uitspraken die haaks staan op de modfaq en dat kennelijk okee is en niemand er wat van wil zeggen. (Niet dat dat nut heeft.) Vraag is dan als die het al mogen, waarom de rest dan niet he. :)

Grappig genoeg worden dan herhalingen van meningen die dezelfde persoon/personen wél aanstaan uiteraard niet naar -1 gemod wegens “constante herhaling”, nee nee die krijgen gewoon een +1 want dat is “een nuttige bijdrage”. :+ Mening herhalen die men niet aanstaat: -1 wegens herhaling. Mening herhalen die men wel aanstaat? Helemaal prima en +1 of +2 ondanks herhaling. En dan nog durven beweren dat het geen meningmod is. :P Terugkerend thema, maar gezien dit al geruime tijd gedoogd wordt kennelijk dus acceptabel gedrag. En nee ik heb het dus niet over overduidelijke -1’s, maar om zaken die eigenlijk prima +1 zijn of borderline 0; maar nu met belachelijke excuusjes naar -1 worden gerechtvaardigd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 20:47

arnoudwokke

Redacteur
In deze draad staan +2's die volgens mij gemeningmod zijn LongTimeAgo in ''Elon Musk-trolls doxen Twitter-medewerkers''

• TheVivaldi
Inderdaad. En deze reactie ook LongTimeAgo in ''Elon Musk-trolls doxen Twitter-medewerkers'', want klagen over een artikel en dat Tweakers aan clickbait zou doen is geen +1.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11 17:33
Ik meld ‘m redelijk snel, maar deze post loopt snel scheef met alle +2 mee eens-stemmen. Niet objectief gemodereerd. Ik kom niet verder dan +1. De +2 en met name +3-gevers misbruiken het moderatiesysteem.

Blokker_1999 in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''

Net als dit geen 0 mee oneens is. Ook gewoon +1
vmachiel in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''

Ook dit is geen +2 mee eens:
Fly-guy in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''Fly-guy in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''[/COMMENT

En dit is geen -1:
ShadLink in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''

En tenslotte, mijn reactie is inhoudelijk on-topic en dus geen 0 mee oneens:
Naafkap in ''Europese Commissie klaagt Apple volgende week aan voor gesloten NFC in iPhones''

[ Voor 98% gewijzigd door Naafkap op 28-04-2022 14:59 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

miknic in 'Europese privacytoezichthouder start pilot met eigen sociale netwerken'

Als dit een +3 verdient, dan ben ik de Paashaas in Sinterklaasverpakking. Verder dan een 0 kom ik persoonlijk niet...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Mensen willen iets niet horen, dus dan is het ineens offtopic? Volgens mij gewoon on topic. Inside informatie van een medewerker van Bethesda...

Verwijderd in 'Microsoft houdt in juni grote 'Xbox and Bethesda Games Showcase''

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22

nFo

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:08:
Mensen willen iets niet horen, dus dan is het ineens offtopic? Volgens mij gewoon on topic. Inside informatie van een medewerker van Bethesda...

Verwijderd in 'Microsoft houdt in juni grote 'Xbox and Bethesda Games Showcase''
Je weet het negative wel te benadrukken in het artikel, het blijft speculeren in hoe ver zijn verhaal klopt van: Hevy008
https://gamerant.com/star...ontent-bethesda-employee/
Zo lang er geen andere (ex)-developers zijn , die het verhaal van Hevy008 kunnen bevestigen blijft het gissen.
1 bron is = geen bron.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Verwijderd

nFo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:30:
[...]

Je weet het negative wel te benadrukken in het artikel, het blijft speculeren in hoe ver zijn verhaal klopt van: Hevy008
https://gamerant.com/star...ontent-bethesda-employee/
Zo lang er geen andere (ex)-developers zijn , die het van Hevy008 verhaal kunnen bevestigen blijft het gissen.
1 bron is = geen bron.
Het is tenminste een bron. Waarom is het dan offtopic? Iemand die een eigen mening ventileert op tweakers over bethesda is wel ontopic:

InfiniteSpaze in 'Microsoft houdt in juni grote 'Xbox and Bethesda Games Showcase''

Beetje meten met twee maten vind je niet?

Daarnaast waarom is dit het meest negatieve uit het bericht. In mijn post staat ook het volgende: but the rest is largely positive.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2022 18:45 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:29:
Als dit een +3 verdient, dan ben ik de Paashaas in Sinterklaasverpakking.
Dit wil ik zien! :+

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vagax in 'Bethesda stelt oude The Elder Scrolls-games gratis beschikbaar via Steam'

De game is in NL populair, want het Wikipedia artikel in de Nederlandse variant is uitgebreider dan andere talen. Ik wil het begrijpen, maar vind het een wat vreemde conclusie. Het krijgt echter wel +1? :?
Pagina: 1 ... 80 ... 201 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2