Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 22:39

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gaskabouter in 'Europese Commissie gaat in beroep voor miljardenboete Intel voor benadelen AMD'

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit een mening. Ik zie er geen informatieve meerwaarde in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

En de reactie waar hij op reageert vind ik dan weer te zwaar bestraft met een -1. Een 0 zou beter passen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'Oude Sony-consoles kunnen PS Store-games niet spelen wegens kalenderfout'

Bijzonder. Ik krijg een -1 en mijn replyer krijgt een +3 terwijl ik toch echt denk dat dit discussie waardig zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Yzord schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:27:
Yzord in 'Oude Sony-consoles kunnen PS Store-games niet spelen wegens kalenderfout'

Bijzonder. Ik krijg een -1 en mijn replyer krijgt een +3 terwijl ik toch echt denk dat dit discussie waardig zou kunnen zijn.
Ik wilde je reactie net hier melden, want ik vind het ook maar raar. Of je vergelijking al dan niet klopt is discutabel, maar je hebt niks geschreven dat dusdanig over de schreef gaat dat je een -1 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

TheVivaldi schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:56:
[...]

Ik wilde je reactie net hier melden, want ik vind het ook maar raar. Of je vergelijking al dan niet klopt is discutabel, maar je hebt niks geschreven dat dusdanig over de schreef gaat dat je een -1 verdient.
Ach, ik ben het inmiddels al gewend hier op T.net. Leuke is dat die -1 toch geen hol uitmaakt, want door die +3 willen ze toch weten wat die -1 te melden had lol.

Maar goed, moderatiesysteem op T.net begint aardig scheef te groeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Yzord schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:58:
[...]
Maar goed, moderatiesysteem op T.net begint aardig scheef te groeien
Wat mij betreft hoog tijd om alle code voor het moderatiesysteem in comments te veranderen, hoeven we ons er ook niet aan te storen, of hier te bedelen voor een correcte score. Het systeem werkt gewoonweg niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:56:
[...]

Er staat inmiddels meer tekst dan voorheen en ik kan mij voorstellen dat verschillende mensen de initiele reactie voor een troll aan hebben gezien. Inmiddels lijkt mij een 0 een passende score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bor schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:58:
[...]

Er staat inmiddels meer tekst dan voorheen en ik kan mij voorstellen dat verschillende mensen de initiele reactie voor een troll aan hebben gezien. Inmiddels lijkt mij een 0 een passende score.
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens, maar ik snap dat enige onderbouwing gewenst was, vandaar mijn edit. Maar mijn initiele post was geen aanval of belediging. Het was meer een quote om iemand na te laten denken dat alles wat we kopen een 'houdbaarheidsdatum' heeft. Iemand die bijv. een 100inch OLED koopt voor 100k verwacht ook niet dat deze een leven lang mee gaat. Maar bij digitale aankopen van games staan we (ja ik eerst ook) keihard te schreeuwen dat het niet normaal is. Maar is dat wel reeel?

Dat er dus meteen met -1's wordt gemodereerd is disproportioneel. Waarom is mijn originele post ongewenst of een aanval op iemand? Ik zeg alleen maar dat we van andere producten de houdbaarheidsdatum klakkeloos aannemen, maar bij digitale aanschaf van games verwachten we dat het voor altijd beschikbaar moet zijn. Er wordt te makkelijk met -1tjes gemodereerd. Maar dat is uiteraard mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:43
Yzord schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:03:
[...]
... Iemand die bijv. een 100inch OLED koopt voor 100k verwacht ook niet dat deze een leven lang mee gaat. Maar bij digitale aankopen van games staan we (ja ik eerst ook) keihard te schreeuwen dat het niet normaal is. Maar is dat wel reeel?
...
Een lastig vergelijk: als iets technisch gezien veroudert, dan is dat acceptabel. Elektronica slijt, eten bederft. Software veroudert niet en software is wat je koopt bij een game. Ongeacht wat een fabrikant vindt of verzint. En dan zit er in de software iets waardoor de software niet meer gebruikt kan worden, door onvoorziene omstandigheden. En dat "iets", dat is niet noodzakelijk voor de software om te bestaan.

Als dat fenomeen "decay by design" genoemd kan worden, kán dat ook gerealiseerd worden in hardware. Gebruik goedkope componenten waarvan je weet dat ze geen tien jaar meegaan. Maar: dan kan het een voordeel hebben voor de consument: prijs. Zo kan het bij eten ook zijn.

Alleen: waarom zou je bij software zo iets doen? Ik zou (zelfs na 15 jaar) proberen of ik mijn geld terug kan krijgen en me beroepen op de wet: je hebt namelijk recht op een deugdelijk product. En dat is dan ineens niet meer het geval. Ik ben benieuwd hoe dat geïnterpreteerd wordt in een rechtszaak.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Zijn weer aardig wat meningmodders actief op de FP.

vali in YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden een -1

vali in YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden een -1

svane in YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden krijgt een +2

svane in YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden krijgt een +2

pretraket in YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden krijgt een +2[

Zijn een hoop andere die een -1 krijgen waarvan ik niet zie in terug komen dat het een -1 waard is. Gezien het best wel wat zijn is het net iets teveel om het hier te posten. Misschien idee aan tweakers om serieus opnieuw te overwegen om te kappen met die soort niet IT waardige stukken?

[ Voor 30% gewijzigd door vali op 11-04-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atilim in 'YouTube blokkeert kanaal Russisch lagerhuis wegens overtreden van voorwaarden'

Probeert iemand woorden in de mond te leggen van iemand en krijgt daar ontopic voor, terwijl de reactie waar dit bericht een reactie op is, wordt bestempeld als offtopic.

Kunnen we dit soort berichten en pogingen tot ontsporen van de discussie de grond in boren (de juiste moderatie geven), in plaats van belonen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik denk dat iemand op de richtlijnen gewezen mag worden, gezien deze en deze reactie.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Een klaagreactie die bovendien offtopic is. Lijkt mij geen +2
xzaz in 'Nederlandse subsidiepot voor nieuwe EV's in 2022 is voor 80 procent leeg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'Battlefield 2042 heeft veelal tussen 1000 en 2000 gelijktijdige spelers op Steam' lijkt mij dan niet offtopic?

Bor in 'Battlefield 2042 heeft veelal tussen 1000 en 2000 gelijktijdige spelers op Steam' is zeker niet ongewenst.

De tendens bij dit topic is dat alle haat op de game ophoog geplussed wordt en kritische opmerkingen naar beneden zo te zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 12-04-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Nas T schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:14:
Ik denk dat iemand op de richtlijnen gewezen mag worden, gezien [...] deze reactie.
En zijn gemiddelde reactiescore van -160 is ook niet mals. Wat waarschijnlijk ook terecht is, want als ik even vluchtig door zijn reactiegeschiedenis ga, dan plaatst-ie alleen maar onzinnige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
Dit is geen +3 waard, puur een mening, overvloedig hoofdletter gebruik en maar 1 zin.

delorean7 in 'Fastned wil aantal laadstations dit jaar met 65 uitbreiden tot 253'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:04

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:06:
Dat betreft de redacteur van het artikel welke naar een ander artikel wijst zo te zien? Dat is geen spam en geen -1.
Promoot commerciële zaken die niet met het nieuwsartikel te maken hebben en reageert niet inhoudelijk. Lijkt ook niet binnen het beleid te passen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Sodela in 'Belastingdienst krijgt 3,7 miljoen euro AVG-boete voor illegaal toeslagensysteem'
is geen -1 maar heeft meerwaarde door te wijzen op de (mede) verantwoordelijken en de gerichte aanvallen op overheidshandelen door externe partijen.. Dan is +1 op z'n plaats, maar misschien is het nog wat te vroeg.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:07:
[...]

Promoot commerciële zaken die niet met het nieuwsartikel te maken hebben en reageert niet inhoudelijk. Lijkt ook niet binnen het beleid te passen.
Jawel, dit past prima binnen het beleid, en is dus geen spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
sambalbaj in 'Voetbalbond FIFA gaat tienduizenden wedstrijden streamen op streamplatform FIFA+' is geen +3 of +2 maar een glazen bol reactie zonder verdere onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nas T schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:08:
[...]

Een lastig vergelijk: als iets technisch gezien veroudert, dan is dat acceptabel. Elektronica slijt, eten bederft. Software veroudert niet en software is wat je koopt bij een game. Ongeacht wat een fabrikant vindt of verzint. En dan zit er in de software iets waardoor de software niet meer gebruikt kan worden, door onvoorziene omstandigheden. En dat "iets", dat is niet noodzakelijk voor de software om te bestaan.

Als dat fenomeen "decay by design" genoemd kan worden, kán dat ook gerealiseerd worden in hardware. Gebruik goedkope componenten waarvan je weet dat ze geen tien jaar meegaan. Maar: dan kan het een voordeel hebben voor de consument: prijs. Zo kan het bij eten ook zijn.

Alleen: waarom zou je bij software zo iets doen? Ik zou (zelfs na 15 jaar) proberen of ik mijn geld terug kan krijgen en me beroepen op de wet: je hebt namelijk recht op een deugdelijk product. En dat is dan ineens niet meer het geval. Ik ben benieuwd hoe dat geïnterpreteerd wordt in een rechtszaak.
Het is niet zoveel de software welke jij koopt, maar een licentie om de software te mogen gebruiken. Jij het wel gelijk dat ook software en diensten aan bepaalde verwachtingen dient te voldoen. Hierin wordt wettelijk gezien ook steeds meer voor vastgelegd, maar software wordt in principe nooit jouw eigendom.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

redniels in 'Rusland onthult supercomputer met eigen Elbrus-cpu's en x86-ondersteuning'
Hoe ontopic is dit? Ik dacht zelf meer aan een 0 ipv een +2 waar hij nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Hier is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
jacket13 in 'Belastingdienst krijgt 3,7 miljoen euro AVG-boete voor illegaal toeslagensysteem'
Deze reactie staat nu als een van de eerste bovenaan het artikel met een +2 maar wat er staat klopt simpelweg niet. De AP krijgt geen compensatie van een boete. Dat zet mensen op het verkeerde been, maar ik weet niet of dat binnen de regels valt. Een +2 lijkt me wel te hoog voor onjuiste info.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

kodak

FP ProMod
Dit is geen +1 (24×). De gebruikelijke ik gebruik iets anders van een ander, zonder op het nieuws in te gaan.
THE_BASE in 'Marktplaats stopt met Gelijk Oversteken en ontwikkelt alternatief'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
En ook dit is een reactie in de vorm van het liever ergens anders over willen hebben, inclusief een groot deel van de draad die daar op in gaat.
Verwijderd in 'Marktplaats stopt met Gelijk Oversteken en ontwikkelt alternatief'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:44:
Dit is geen +1 (24×). De gebruikelijke ik gebruik iets anders van een ander, zonder op het nieuws in te gaan.
THE_BASE in 'Marktplaats stopt met Gelijk Oversteken en ontwikkelt alternatief'
Maar wel met een directe relatie naar onze dienstverlening welke meer dan eens met Marktplaats wordt vergeleken. Ik vind een +1 hier geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Het is nog vroeg om deze te melden maar dit is echt geen +3: Dennisb1 in 'Finland gaat na of politie vingerafdrukscans uit paspoorten kan gebruiken'

Deze reactie is nu nog op een goede score te krijgen via de normale weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 13-04-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:00:
[...]
Maar wel met een directe relatie naar onze dienstverlening welke meer dan eens met Marktplaats wordt vergeleken. Ik vind een +1 hier geen ramp.
Het nieuws is niet vergelijken met andere diensten, of dat je dat kan doen, of dat iemand iets anders van een andere dienst prettiger meent te vinden. Anders kunnen we net zo goed forumregels gaan hanteren in plaats van modden. Het raakt niet eens inhoudelijk de gestopte service waar het nieuws om is ontstaan. Het is slecht nou ik gebruik het platform toch al nauwelijks en een ander platform vind ik prettiger. Dat is geen 41x +1, eerder behoorlijk scheef modden. Met het probleem dat diverse tweakers dit soort discussies in stand houden en voort zetten. Het sneeuwt de inhoudelijke discussie over de gestopte dienst onder. Dan is op tijd corrigeren juist op zijn plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 13-04-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
LeonM in 'KvK versoepelt regels voor afschermen gegevens in Handelsregister'

Geen plus twee en geen zien het uitermate slecht juridisch advies (niet inschrijven KvK) wat mij betreft zelfs 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Skyaero schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:11:
LeonM in 'KvK versoepelt regels voor afschermen gegevens in Handelsregister'

Geen plus twee en geen zien het uitermate slecht juridisch advies (niet inschrijven KvK) wat mij betreft zelfs 0
Aangevuld met een aanduiding als criminele organisatie ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 02:17

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze -1 (7×) lijkt me onredelijk modden. Ik reageer inhoudelijk en ontopic. Dat de mening mogelijk niet bevalt is geen reden om het naar -1 te moderen.
kodak in 'KvK versoepelt regels voor afschermen gegevens in Handelsregister'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
RoestVrijStaal in 'Proton na externe audit: betaalde VPN-dienst houdt geen logs bij'

Deze reactie voldoet niet aan de criteria voor -1, en staat toch op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:56

Cbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
En ook hier weer lijkt de 0 (12x 0, 7x -1) volstrekt onterecht. De reactie is ontopic en met inhoudelijke en onderbouwde argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
kodak schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:52:
En ook hier weer lijkt de 0 (12x 0, 7x -1) volstrekt onterecht. De reactie is ontopic en met inhoudelijke en onderbouwde argumenten.
Omdat je wel aan victim blaming doet, en als iemand je daarop wijst begin je een hele babbel omtrent hoe het toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Groningerkoek schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:05:
[...]

Omdat je wel aan victim blaming doet, en als iemand je daarop wijst begin je een hele babbel omtrent hoe het toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid was.
Iemand vat mijn opmerking op als victimblaming terwijl ik een vraag stel op basis van feiten dat ondernemers in dit geval hoe dan ook verantwoordelijkheden hebben. Wat is er volgens jou dan feitelijk onjuist aan de onderbouwing of de vraag? Want ongewenst kan het niet zomaar zijn als het zelfs wettelijk al bijna een eeuw vast ligt dat ondernemers wettelijk verantwoordelijkheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
kodak schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:30:
[...]

Iemand vat mijn opmerking op als victimblaming terwijl ik een vraag stel op basis van feiten dat ondernemers in dit geval hoe dan ook verantwoordelijkheden hebben. Wat is er volgens jou dan feitelijk onjuist aan de onderbouwing of de vraag? Want ongewenst kan het niet zomaar zijn als het zelfs wettelijk al bijna een eeuw vast ligt dat ondernemers wettelijk verantwoordelijkheden hebben.
Om even op jouw wijze te antwoorden.

Iedere Nederland hoort de wet te kennen, waarom weet jij niet dat hij zijn bedrijf in moet schrijven met het vestigingsadres, waarom weet jij niet dat dit openbare gegevens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
kodak schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:30:
[...]

Iemand vat mijn opmerking op als victimblaming terwijl ik een vraag stel op basis van feiten dat ondernemers in dit geval hoe dan ook verantwoordelijkheden hebben. Wat is er volgens jou dan feitelijk onjuist aan de onderbouwing of de vraag?
Ik heb vooral moeite met de toon van de vraag. Je stelt dat een ondernemer verantwoordelijk is de risico's te onderzoeken wat betreft de inrichting van de onderneming. Er van uitgaande dat dat waar zou zijn, zou het volgens jou dan (erg) duidelijk moeten worden dat ondernemers gegevens moeten afschermen.

Dat lijkt me ten eerste nogal twijfelachtig, gezien de ontwikkeling van de behoefte aan het makkelijker afschermen van die gegevens: blijkbaar willen veel ondernemers dat nu. Is het waarschijnlijk dat die allemaal hun verantwoordelijkheid niet voldoende nemen of hebben genomen? Dat lijkt me een boude bewering.

Daarnaast is dit een ontwikkeling in de maatschappij: openbare gegevens bij de KVK worden vaker op een vervelende manier gebruikt. Het lijkt mij nogal twijfelachtig dat ondernemers dit soort ontwikkelingen op voorhand scherp hebben.

Door de 'nogal wiedes' ondertoon in je reactie, vind ik hem ongewenst.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Groningerkoek schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:21:
[...]

Om even op jouw wijze te antwoorden.

Iedere Nederland hoort de wet te kennen, waarom weet jij niet dat hij zijn bedrijf in moet schrijven met het vestigingsadres, waarom weet jij niet dat dit openbare gegevens zijn?
Je ontwijkt mijn vraag en komt met aannames die niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nas T schreef op donderdag 14 april 2022 @ 03:10:
[...]

Ik heb vooral moeite met de toon van de vraag. Je stelt dat een ondernemer verantwoordelijk is de risico's te onderzoeken wat betreft de inrichting van de onderneming. Er van uitgaande dat dat waar zou zijn, zou het volgens jou dan (erg) duidelijk moeten worden dat ondernemers gegevens moeten afschermen.

Dat lijkt me ten eerste nogal twijfelachtig, gezien de ontwikkeling van de behoefte aan het makkelijker afschermen van die gegevens: blijkbaar willen veel ondernemers dat nu. Is het waarschijnlijk dat die allemaal hun verantwoordelijkheid niet voldoende nemen of hebben genomen? Dat lijkt me een boude bewering.

Daarnaast is dit een ontwikkeling in de maatschappij: openbare gegevens bij de KVK worden vaker op een vervelende manier gebruikt. Het lijkt mij nogal twijfelachtig dat ondernemers dit soort ontwikkelingen op voorhand scherp hebben.

Moeite met de vraag hebben wegens inhoudelijk verschil van mening en is eerder reden om daar dan discussie over te voeren.
Het is niet de bedoeling om te meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
kodak schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:30:
[...]

Moeite met de vraag hebben wegens inhoudelijk verschil van mening en is eerder reden om daar dan discussie over te voeren.
Het is niet de bedoeling om te meningmodden.
Dat doe ik dan ook niet, het is de toon van je reactie die ik afkeur:
...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nas T schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:39:
[...]

Dat doe ik dan ook niet, het is de toon van je reactie die ik afkeur:

[...]
Dat is meningmodden. Als de een inhoudelijk meent dat iets duidelijk mag zijn en de ander het daar niet mee eens is dan kan dat verschil van mening niet ingezet worden om te downvoten. Daar is discussie voor, of niet modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
kodak schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:32:
[...]

Dat is meningmodden. Als de een inhoudelijk meent dat iets duidelijk mag zijn en de ander het daar niet mee eens is dan kan dat verschil van mening niet ingezet worden om te downvoten. Daar is discussie voor, of niet modden.
Dit is (een deel van) je reactie op het artikel:
Waarom wist je dat vooraf niet? Als ondernemer doe je toch ondetzoek naar de risico's hoe je je bedrijf inricht en welke voordelen maar ook nadelen dat kan hebben?
Als er het volgende had gestaan, was de mening hetzelfde, maar was de toon anders:

"Ik zou denken dat je als ondernemer op de hoogte bent dat het een risico is dat je je gegevens op de KVK openbaar deelt en dit dus voorkomt."
Met deze toon zou het wat mij betreft prima zijn. Je eerste vraag is nu beschuldigend: alsof diegene het had moeten weten, alsof het feitelijk zo is. En dat staat niet vast.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
CasEbb in 'Thuisbezorgd gaat voor supermarkten boodschappen bezorgen in Nederland'

Het is misschien wel een informatief artikel waar-ie naar linkt, maar alleen een linkje zonder verdere uitleg lijkt me geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Nas T schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:09:
[...]

Dit is (een deel van) je reactie op het artikel:

[...]

Als er het volgende had gestaan, was de mening hetzelfde, maar was de toon anders:

"Ik zou denken dat je als ondernemer op de hoogte bent dat het een risico is dat je je gegevens op de KVK openbaar deelt en dit dus voorkomt."
Met deze toon zou het wat mij betreft prima zijn. Je eerste vraag is nu beschuldigend: alsof diegene het had moeten weten, alsof het feitelijk zo is. En dat staat niet vast.
Je gebruikt daarmee nog steeds een inhoudelijk verschil van mening om het ongewenst te vinden. Je gebruikt het zelf om vermeend te doen alsof het een onterecht verwijt is. Inhoudelijk mening verschillen is geen redelijk excuus om de toon vermeend niet te bevallen.
Wat je daarbij lijkt te willen is dat je geen mogelijk verwijt kan lezen, maar dat is geen redelijke verwachting terwijl de discussie juist om de vraag gaat wat een ander gedaan of nagelaten heeft of kon of hoort te weten. Kritische vragen en opmerkingen zijn niet zomaar als ongewenst te bestempelen omdat het inhoudelijk niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=17398870#r_17398870

Apart dat dit geminned wordt. lijkt me toch echt wel on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie in 'Elon Musk wil Twitter overnemen voor 38 miljard euro'

Ik snap het wel. Ik antwoord op een suggestie dat Jeff Bezos nu ook iets moet kopen. En die post krijg ook een 0-moderatie. Maar kom op. Een beetje humor kan toch nog wel op tweakers? Of moet echt alles ernstig gemaakt worden?

mOrPhie in 'Analist toont renders van VR-headset Meta Cambria'

Wat is hier offtopic of irrelevant aan? Bradley Lynch doet goed werk en dat mag gezegd worden. Het is gewoon ontopic, omdat iemand die het leest mogelijk daardoor Bradley Lynch en zijn werk wil volgen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 02:17

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zurazan in 'Meerderheid provinciebestuur Flevoland is tegen Meta-datacenter Zeewolde'

Gezien de gebruikte terminologie lijkt me dit een 0 of op zijn best een krappe +1. De +2 en zeker de +3 (!) gevers mogen denk ik even onderzocht worden, dat is puur meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
Een ongepast grap over de ramp van de space shuttle Challenger lijkt me wel een -1?

lordsnow in 'No Man's Sky-maker Hello Games werkt aan 'ambitieuze' nieuwe game'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Snap niet waarom dit een -1 is, het is gewoon on topic.

https://tweakers.net/nieu...ction=17401594#r_17401594

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Het is al op je gereageerd; maar je begint met een keiharde spoiler. Veel mensen hebben het spel (nog) niet gespeeld en zullen het wellicht met een evt. expansion wel op pakken.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Michael_OsGroot in 'Reddit-gebruikers kunnen voortaan naar reacties zoeken'

Zonder te onderbouwen waarom hem dat zo lijkt, zie ik niet waarom deze reactie +1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
BounceMeister in 'Berichtendienst WhatsApp begint met testen Communities-functie'

En hier lijkt me +2 erg overdreven voor een simpele oneliner-constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. Hier is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

robcoenen in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores''

Ik mis even wat deze opsomming informatief maakt. Het staat al in de Pricewatch, plus als je meerdere schermen wilt op een dergelijke Mac, kun je immers ook gewoon zeggen dat je via HDMI en USB-C schermen kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen 0.
De eerste allinea zijn prima vragen aangezien achter de ceo scharen niet zomaar een of het enige doel van bedrijfsvoering is.
De tweede allinea is een vraag vanuit een mogelijke interpretatie. Daar kan prima een vraag over gesteld worden omdat het inhoudelijk is en er verschillende interpretaties mogelijk zijn.
janbaarda in 'Gerucht: bestuur van Twitter wil overnamebod van Musk afwijzen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit bericht gaat er wat mis, berichten die daadwerkelijk over de firmwareupdate gaan worden als "offtopic" gekenmerkt en berichten zoals dit krijgen een +2 of zelfs een +3:

JoeBlack2k in 'Nvidia Shield TV 9.0.2'

Lijkt mij niet helemaal juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CH4OS schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:02:
robcoenen in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores''

Ik mis even wat deze opsomming informatief maakt. Het staat al in de Pricewatch, plus als je meerdere schermen wilt op een dergelijke Mac, kun je immers ook gewoon zeggen dat je via HDMI en USB-C schermen kan aansluiten.
Mwa het maken van het overzichtje en de tijd die er in is gaan zitten; maakt dat ik dit wel een +2 vind. Het draagt iets bij en is een nuttige toevoeging om een incorrecte aanname te corrigeren.
De reacties daaronder echter, daar snap ik niet van waarom ze +2 zijn.

MiesvanderLippe in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores''

Nutral in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores''

sjors_w in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores''

en ook je eigen reactie CH4OS in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores'' zijn m.i. geen +2 waard en kan nog wel wat hulp voor correctie bij gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
jesse111 in 'CD Projekt RED: eerste uitbreiding Cyberpunk 2077 komt uit in 2023'

Mijn reactie/vraag is gewoon on topic, zie niet waarom dit troll of flamebait is.
Geen -1 waardige reactie

[ Voor 7% gewijzigd door jesse111 op 15-04-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen +2: ThanosReXXX in 'Nvidia Shield TV 9.0.2' max een 0

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2022 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jesse111 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:54:
jesse111 in 'CD Projekt RED: eerste uitbreiding Cyberpunk 2077 komt uit in 2023'

Mijn reactie/vraag is gewoon on topic, zie niet waarom dit troll of flamebait is.
Geen -1 waardige reactie
Ik zie dat je bericht verdwenen is. Maar een spoiler delen is nooit de bedoeling, hoe oud de game ook is. Er zijn nog genoeg mensen die de game niet hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:07:
[...]

Ik zie dat je bericht verdwenen is. Maar een spoiler delen is nooit de bedoeling, hoe oud de game ook is. Er zijn nog genoeg mensen die de game niet hebben gespeeld.
Ik heb geen spoiler gedeeld, ik reageerde op een iemand die een ander persoon dat kwalijk nam. Ik heb mijn reactie niet verwijderd, vermoed dat de admins dat hebben gedaan (wat ik ook vreemd vind).
Afgaande op jouw reactie zou je op die manier nooit kunnen discussiëren over een game omdat er altijd wel iemand is die de game nog niet gespeeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jesse111 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:29:
[...]

Ik heb geen spoiler gedeeld, ik reageerde op een iemand die een ander persoon dat kwalijk nam. Ik heb mijn reactie niet verwijderd, vermoed dat de admins dat hebben gedaan (wat ik ook vreemd vind).
Afgaande op jouw reactie zou je op die manier nooit kunnen discussiëren over een game omdat er altijd wel iemand is die de game nog niet gespeeld heeft.
Was de moedercomment in die thread niet ook van jou, over
spoiler:
de endings in Cyberpunk
?
Overigens kan je prima over games discussiëren op een forum, waar je gemakkelijk gebruik kan maken van spoiler tags. De complete thread zal wel verwijderd zijn, juist omdat die spoilers bevatte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse111
Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:34:
[...]

Was de moedercomment in die thread niet ook van jou, over
spoiler:
de endings in Cyberpunk
?
Overigens kan je prima over games discussiëren op een forum, waar je gemakkelijk gebruik kan maken van spoiler tags. De complete thread zal wel verwijderd zijn, juist omdat die spoilers bevatte.
Die was niet van mij nee. Maar laten we dit topic verder maar OT houden en de discussie hier afkappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seth_Chaos in 'Nvidia investeert in verlaging gpu-prijzen bij webwinkels'

Geen +2, laat staan +3 (mag wel even naar gekeken worden).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:49:
en ook je eigen reactie CH4OS in ''Apple werkt aan MacBook Pro met M2 Max met 12 cpu-cores en 38 gpu-cores'' zijn m.i. geen +2 waard en kan nog wel wat hulp voor correctie bij gebruikt worden...
Geen idee waarom die reactie uberhaupt op +2 is gekomen. Na het plaatsen van deze reactie heb ik eigenlijk niet echt meer op Tweakers gekeken voor de dag... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 22:39

jdh009

FP ProMod
Is het echt off-topic om te vragen naar voorbeelden van echte censuur en negatieve uitingen over de vrijheid van meningsuiting bij/door Twitter? Naar mijn idee toch vrij cruciaal om zonder behoorlijk wat aannames een gedegen en constructieve (tegen)reactie te geven op de post waarop ik reageer.

jdh009 in 'Twitter dreigt met 'gifpil'-strategie om overname door Elon Musk te stoppen'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P. vd Loo in 'Bijna kwart van Nederlandse pinbetalingen verloopt contactloos zonder kaart'

EEn +2 lijkt me nogal overdreven, om het over een +3 maar niet te hebben. Een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Totaal onzin is geen +2 maar ongewenst wat mij betreft: Yzord in 'Amazon Kids+ brengt twee eigen games uit voor iOS en Android'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zezura in 'Microsoft test Spotlight als achtergrond en taakbeheersneltoetsen bij Windows 11'

Zonder onderbouwing is het natuurlijk erg irrelevant, maar daar hebben we de 0 voor en niet de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jpsch in 'Twitter dreigt met 'gifpil'-strategie om overname door Elon Musk te stoppen'

Lijkt me een verkapte linkdump. Het is allang bekend dat Musk enerzijds een toffe kerel is met SpaceX en Tesla en aan de andere kant ook andere dingen doet of zegt waar niet iedereen het mee eens is en de haren ervan overeind gaan staan. Maar moet dat letterlijk in elk artikel aangehaald worden? Ik vind het in elk geval zeker niet meer informatief, het is intussen wel bekend, er zijn legio voorbeelden van.

EDIT:
Ik was wat te snel. Ik had zelf nog niet gemodereerd, na mijn moderatie staat de reactie op on-topic. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Maak er maar een -1 van, dat hele moderatiesysteem is toch een groot achterhaald lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Groningerkoek schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:01:
[...]

Maak er maar een -1 van, dat hele moderatiesysteem is toch een groot achterhaald lachertje.
Ik vind het jammer dat je op deze manier reageert. Vind je de reactie zelf meer dan een 0, en zo ja, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Bor schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:02:
[...]

Ik vind het jammer dat je op deze manier reageert. Vind je de reactie zelf meer dan een 0, en zo ja, waarom?
Het boeit mij niet hoe je/jullie de reactie inschalen. En nee ik vindt het niet meer dan een 0 als je naar de regels kijkt.

Ik vindt het hele moderatiesysteem storend, wil ik een totaalscore die mijn postings recht doet dan zou ik hier de hele tijd moeten bedelen om correcties, schaf die troep toch gewoon af want het werkt niet meer. Moderatiescores waren 10 jaar geleden leuk en grappig op sites nu is het een haperende relikwie van het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Groningerkoek schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
Het boeit mij niet hoe je/jullie de reactie inschalen. En nee ik vindt het niet meer dan een 0 als je naar de regels kijkt.

Ik vindt het hele moderatiesysteem storend, wil ik een totaalscore die mijn postings recht doet dan zou ik hier de hele tijd moeten bedelen om correcties, schaf die troep toch gewoon af want het werkt niet meer. Moderatiescores waren 10 jaar geleden leuk en grappig op sites nu is het een haperende relikwie van het verleden.
Als de score je toch niet boeit, ben ik (hoewel wat cru gezegd misschien) wel benieuwd waarom je dan wel hier kijkt en reageert. Schijnbaar boeit het jou dan dus blijkbaar wel genoeg, ook om jouw ongenoegen te uiten.

Het is ook al jaren bekend dat het systeem niet goed is, maar men is ook van mening dat er geen beter systeem is. Genoeg topics en discussies over geweest in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

youridv1 in 'DuckDuckGo filtert torrentsites en homepage youtube-dl uit resultaten - update'

Geen idee wat hier informatief aan is. Lijkt mij behoorlijk offtopic eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:04

The Zep Man

🏴‍☠️

*knip*

Jouw klachten over het moderatiesysteem zijn bekend en zijn we het niet mee eens. Ze hier herhalen voegt niets toe en is enkel storend.

[ Voor 86% gewijzigd door Dirk op 17-04-2022 11:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 79 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2