Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:43
Zou een -1 niet terecht zijn? Ik denk dat het grenst aan opruiing (of het overschrijdt die grens zelfs).
EDIT: geen opruiing (of niet strafbaar), want boycotten is niet strafbaar en dus wordt er niet aangezet tot een strafbaar feit.

[ Voor 15% gewijzigd door Nas T op 29-03-2022 07:24 ]

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Max +1: Takenzo in 'WhatsApp test delen van bestanden tot 2GB' maar een 0 want 'whatabout' en ongerelateerd zou ook kunnen.
Deze oplossing is even off topic, maar mag van mij ook een +1 hebben, geen +2 zoals nu in ieder geval: mjz2cool in 'WhatsApp test delen van bestanden tot 2GB'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:42
Mininimaal een 0 m.i. maar volgens mij gewoon ontopic en daarmee een +1. Toch krijgt deze post zo'n 42x een -1:
GameNympho in 'Overheid stopt met berichtendienst gevangenen wegens gebrek aan controle'

Ik denk niet dat veel mensen het met deze post eens zullen zijn, en dat blijkt, maar zover ik weet is dat ook niet het doel van modereren.
Nas T schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Zou een -1 niet terecht zijn? Ik denk dat het grenst aan opruiing (of het overschrijdt die grens zelfs).
Er is sprake van opruiing wanneer een persoon (of een groep personen) omstanders aanspoort om strafbare feiten te begaan. In artikel 131 van het Wetboek van Strafrecht staat de strafbepaling opgenomen indien een persoon (of een groep personen) zich schuldig maakt aan het misdrijf opruiing.
boycotten is niet strafbaar :)

[ Voor 44% gewijzigd door mrdemc op 28-03-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Sjaak2k in 'Speedrunner speelt Elden Ring uit in minder dan 20 minuten' lijkt mij een valide vraag en daarmee geen -1 of 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
mrdemc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:39:
Mininimaal een 0 m.i. maar volgens mij gewoon ontopic en daarmee een +1. Toch krijgt deze post zo'n 42x een -1:
GameNympho in 'Overheid stopt met berichtendienst gevangenen wegens gebrek aan controle'

Ik denk niet dat veel mensen het met deze post eens zullen zijn, en dat blijkt, maar zover ik weet is dat ook niet het doel van modereren.

[...]

[...]

boycotten is niet strafbaar :)
Boycotten is inderdaad niet strafbaar, opruien is niet ok, zolang je anderen aanzet tot een strafbaar feit. De post van Nympho vind ik een moeilijke. Ik zie het als ongewenst, omdat er door de reactie heen een ondertoon van wraak zit en dat moet niet het (hoofd)doel zijn van een straf. Wat YopY als reactie ook aangeeft is dat een straf (primair?) als doel heeft om te rehabiliteren. Dat lijkt me realistischer en een beter streven ...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een +1. Het is inderdaad een behoorlijke open deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bliksem B in 'Nintendo stelt Breath of the Wild-opvolger uit tot de lente van 2023'

Aannames / geruchten zonder bronnen lijken mij nou niet echt informatief te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp best dat de oorlog in Oekraïne een hot topic is, maar dat betekend niet dat een reactie over het referendum over het associatieverdrag en dat er in 2015 al gewaarschuwd zou zijn voor de oorlog onder een artikel over het datacentrum van Meta in Zeewolde opeens informatief is. Dat lijkt mij zwaar offtopic; Scrambler in 'Meta pauzeert plannen voor bouw datacenter in Zeewolde'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
maceddy2004 in 'Google Chrome 100.0.4896.60' is geen +2 en niet ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Lucb1e in 'Microsoft voegt ondersteuning bidirectionele cookies toe aan IE-modus in Edge'

Staat letterlijk in de dikgedrukte introductie uitgelegd, krijgt vervolgens +3.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'Samsung kondigt 2-in-1 Galaxy Chromebook 2 360 aan'
Dit is toch een normale vraag over waarom je nu ineens wél die laptop kunt kopen? Dus +1 i.p.v. 0.

En de antwoorden daaronder zijn ook gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'NLZiet-klanten kunnen geen live-tv kijken wegens storing'
En dit lijkt me ook een normaal antwoord, zeker gezien de persoon eronder mijn punt bekrachtigd en wél een +1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
AppleTalk in 'Apple voldoet niet aan eis Nederlandse toezichthouder ACM over datingapps'

Dit is selectief citeren en ook nog eens een klacht over het artikel, dus die reactie hoort 0 te zijn want dat soort dingen horen in Feedback thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Kazu in 'AdDuplex: percentage Windows 11-gebruikers groeit nauwelijks'

Zegt eigenlijk wat al in het artikel staat, op twee korte zinnetjes na dat hij zélf niet kan upgraden. Dat is ruim onvoldoende voor een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Sparks.nl in 'AdDuplex: percentage Windows 11-gebruikers groeit nauwelijks'

En dit is een ‘hier ook’-reactie, dus die hoort niet verder te komen dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
avdl72 in 'Overname van Nederlandse tak van T-Mobile door investeringsbedrijven is afgerond' Dit lijkt me geen +3 als de aanvulling alleen:
Dit zijn de prijzen per januari 2022 voor nieuw abonnementen.

https://file.coffee/u/75bk7BK9IwDjce.jpg
is.
Gewoon +1 denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde:

Verwijderd in 'Microsoft: inschakelen raytracing op Minecraft-bèta voor Xbox ging per ongeluk'

Als de rest ontopic is. Dan is die van mij ook ontopic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Heb deze doorgekeken en het laat voor mij zien wat het probleem is.
Jou opmerking is gewoon ontopic

Laat de zure opmerkingen maar achterwegen

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 01-04-2022 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henkje.doc schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:11:
[...]

Maar goed. WIldhagen zal dit straks wel weer verwijderen. Want dat kunnen ze wel, maar mijn account niet dat weigeren ze..
Wat is dit nou weer voor op de man spelen. Ik kan geeneens posts aanpassen (anders dan die van mezelf), laat staan verwijderen.

Ik ben immers geen crew, alleen die kunnen dat.

Wat loop je dan over mij te trollen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
--

[ Voor 100% gewijzigd door Henkje.doc op 19-12-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Snow_King in 'Viasat-modems voor satellietinternet werden getroffen door wipermalware'

Er worden in dit gehele draadje, beginnend bij bovenstaand bericht, gevaarlijke opdrachten gegeven, dus al die reacties horen helemaal geen +1 te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 01-04-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
TheVivaldi in 'Brits OM klaagt twee jonge verdachten aan wegens Lapsus$-activiteiten'

Geen +2.

Volgens de scorekaart 2 meningmodders die spotlight hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Darkangle in 'VR-versie van Cities: Skylines verschijnt 28 april voor Meta Quest 2-headsets'

Staat nergens in het artikel en hij heeft ook niet gereageerd op de bronvraag, dus hoe-ie aan die informatie komt is onduidelijk. Daarmee is de reactie niet relevant en dus een 0 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:18
HuisRocker in 'Kabinet wil centrale opslag voor pasfoto’s en vingerafdrukken identiteitsbewijs'

Ik ben hier inmiddels niet meer 'super vriendelijk' tegen Xenosync inderdaad, maar dit is toch geen flamebait/troll/doelloos/dik off-topic/o.i.d.?

Hij (expert, werkt er dagelijks mee, heeft collega's geraadpleegd) zegt dat iedereen (Rijksoverheid, artikel, andere posters) ongelijk heeft/hebben maar blijft categorisch in gebreke te vermelden hoe het dan WEL zit. Mag er dan helemaal niet meer stevig doorgevraagd worden / moet alles van 'iemand uit het veld' maar als zoete koek geslikt worden zelfs als er allerlei rode vlaggen opduiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
HuisRocker schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:47:
...
Ik ben hier inmiddels niet meer 'super vriendelijk' tegen Xenosync inderdaad, maar dit is toch geen flamebait/troll/doelloos/dik off-topic/o.i.d.?
Nou ....
... Dan kun je maar beter precies vertellen hoe het dan wel zit in plaats van onverifieerbare 'maar ik weet het toch beter' BS posts zoals tot nu toe.
Er zou over gediscussieerd over worden of met deze zin je reactie een -1 beoordeling mag krijgen, maar een 0 als totaalscore lijkt me prima op zijn plek.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnvanderberg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
tmnvanderberg in 'Tijdelijke wet laat inlichtingendiensten sneller handelen tegen cyberaanvallen'

Ik krijg 8 keer een -1 en 10 keer een 0 voor een ontopic reactie, oftewel hard meningmodden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:27

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
Mening moderatie in dit topic heeft een hoog gehalte. Dit topic toont voor mij exact de reden waarom ik klaar ben met de frontpage op Tweakers. Mijn eigen post om deze reden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

psychodude in 'NS-storing legt alle treinverkeer van vervoerder tot zeker 17:00 plat'

In deze vorm met moderatie geklaag lijkt me dit meer een -1 dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Dit is aangepast NA de eindeloze moderaties op -1. Er stond gewoon een ontopic post. Maar omdat het kennelijk niet gezegd mag worden dat NS een hoog uitval percentage heeft en zo'n 5 - 7% van de dienstregeling niet stipt is, wordt je afgebrand op de frontpage.

Het spijt mij, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens. En dit speelt op de frontpage al jaren. Er wordt niet op geacteerd, het blijft getolereerd worden. Is voor mij dan ook de voornaamste reden om al langere tijd mijn bijdrage op de frontpage af te bouwen, want contributies worden gewoonweg niet gewaardeerd. De tijd die je steekt in een post kent geen waarde. Zodra iemand een andere mening heeft, ongeacht wat er staat, is het gewoon -1, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
psychodude schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:38:
[...]

Mening moderatie in dit topic heeft een hoog gehalte.
Eh, nee? We hanteren de richtlijnen zoals omschreven in de moderatie FAQ
psychodude schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:43:
[...]

En dit speelt op de frontpage al jaren. Er wordt niet op geacteerd, het blijft getolereerd worden.
Ik snap de frustratie maar wat je hier aangeeft is gewoon niet waar. Er is een heel team bezig met het in goede banen leiden van de moderatie en bij opvallend misbruik wordt de mogelijkheid tot modereren uitgezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Bor schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:47:
[...]

Eh, nee? We hanteren de richtlijnen zoals omschreven in de moderatie FAQ

[...]

Ik snap de frustratie maar wat je hier aangeeft is gewoon niet waar. Er is een heel team bezig met het in goede banen leiden van de moderatie en bij opvallend misbruik wordt de mogelijkheid tot modereren uitgezet.
Sorry, maar de circa 40 ongewenst votes alvorens ik mijn post verwijderd heb toont mijn inziens toch echt anders, of ontzettend veel ruimte voor verbetering.

Een frontpage reactie kost tijd. En indien een bijdrage gewaardeerd wordt, indien je het nu eens bent met de inhoud of niet, is dit prima. Het moment dat je verborgen wordt, enkel en omdat de mening niet gedeeld wordt, dan is het voor mij snel klaar.

En ik zie dit gewoon veel te vaak gebeuren. Niet eens zozeer op mijn eigen posts, want ik post nog nauwelijks op de frontpage juist om deze reden. Maar ook binnen dit topic zie je het terug komen.

Ik snap best dat jij er iets aan probeert te doen, getuigende je eigen post historie hierin binnen dit topic.

Maar in de praktijk werkt het gewoon niet afdoende, hetgeen er als team gedaan wordt. After the fact corrigeren is gewoon niet de oplossing. Het is gewoon uitermate frustrerend om je post zo lekker makkelijk, volledig anoniem uit zichtbaarheid gebombardeerd te laten worden enkel en alleen omdat mensen door blijven gaan met mening moderaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56
De scores stonden goed na deze melding, maar inmiddels staat weer alles op 0. De moderaties zijn niet volgens de FAQ. Bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

kodak

FP ProMod
Er mag in dat topic wel wat strenger gekeken worden naar de mismodders. Het aantal modders die naar ongewenst en spotlight modereren lijkt hoger dan gewoonlijk. Het lijkt het me effectiever om die mismodders eens aan te gaan spreken, want het kost ons energie om dat te compenseren terwijl die mismodders er geen last van hebben en er niet zomaar mee stoppen door het compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'NS-storing legt alle treinverkeer van vervoerder plat - update 3'

Lijkt me niet offtopic, laat staan ongewenst, maar gewoon ontopic en dus +1. Gaat gewoon over de storing uit het artikel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:53:
wildhagen in 'NS-storing legt alle treinverkeer van vervoerder plat - update 3'

Lijkt me niet offtopic, laat staan ongewenst, maar gewoon ontopic en dus +1. Gaat gewoon over de storing uit het artikel.
Dat is een prima +1 wat ook de netto score is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:55

Santford

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Verwijderd in 'Samsung stopt na vier jaar met regelmatige updates voor Galaxy S9-telefoons'

Ik begin dit soort reacties een beetje vervelend te vinden. Met enige regelmaat zie ik dat iemand een tip plaatst (of dat ik dat zelf doe) die bedoeld is voor andere tweakers - dat is immers de doelgroep van deze site die dus ook de reacties leest - maar wordt bekritiseerd omdat je blijkbaar alleen tips mag geven waar Henk en Anita ook wat aan hebben. Van mij mogen dit soort bekritiserende reacties dus prima op 0 worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Opnames seizoen 3 The Witcher begonnen en eerste hints naar plot bekendgemaakt'

Leuk, dat de community het met +2 waardeert hoor, maar volgens mij hoort dit gewoon +1 te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2, vol met suggestieve meningen. Lijkt me gewoon een +1:
CAPSLOCK2000 in 'Elon Musk is bestuurslid bij Twitter geworden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zou zelfs een -1 overwegen. Ik vind het namelijk beledigend: voor degene die het bericht waarop gereageerd wordt heeft gemaakt. Of gaat dat te ver?

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:36:
Verwijderd in 'Samsung stopt na vier jaar met regelmatige updates voor Galaxy S9-telefoons'

Ik begin dit soort reacties een beetje vervelend te vinden. Met enige regelmaat zie ik dat iemand een tip plaatst (of dat ik dat zelf doe) die bedoeld is voor andere tweakers - dat is immers de doelgroep van deze site die dus ook de reacties leest - maar wordt bekritiseerd omdat je blijkbaar alleen tips mag geven waar Henk en Anita ook wat aan hebben. Van mij mogen dit soort bekritiserende reacties dus prima op 0 worden gezet.
Het voegt inderdaad niets toe aan de discussie dus dergelijke reacties kunnen inderdaad prima op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
wica in 'Hoe Snel.com net een stap verder zet als het om managed vps gaat'

Niets -1 aan imo. Je kan het er mee eens zijn, of niet, maar ik heb er een 0 aan gegeven. Volgende reactie geeft wat meer onderbouwing aan zijn/haar antwoord en staat imo (terecht) op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

robertlinke in 'Zeeuwse woningcorporatie meldt ook datalek na hack bij ict-dienstverlener'

Lijkt me eerder 0 dan +1, gewoon irrelevant?

robertlinke in 'Zeeuwse woningcorporatie meldt ook datalek na hack bij ict-dienstverlener'

En dat is geen +2, maar gewoon een +1.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2022 11:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanic
  • Laatst online: 27-08 01:56
yanic in 'Hugo de Jonge gebruikte privé-e-mail 'uit gemak' en stopte daar deze week mee'

Geen idee waarom dit als "ongewenst" werd bestempeld? Je kunt het minder relevant vinden of niet akkoord gaan, maar ongewenst lijkt me eerder voor "minder beschaafde" uitingen bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanic
yanic in 'Hugo de Jonge gebruikte privé-e-mail 'uit gemak' en stopte daar deze week mee'

Nog eentje die als "ongewenst" werd bestempeld.. Niks onbeschaafds aan lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
yanic schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:27:

Geen idee waarom dit als "ongewenst" werd bestempeld? Je kunt het minder relevant vinden of niet akkoord gaan, maar ongewenst lijkt me eerder voor "minder beschaafde" uitingen bedoeld?
Uit het moderatie FAQ (https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2)

"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

Ik denk dat jouw reactie prima in de definitie voor een -1 score past.
Dit is een reactie waar niemand op zit te wachten, kan gezien worden als troll / flamebait en is ook nog eens een klacht over het moderatie systeem, wat standaard op 1 punt lager uitkomt dan wat het maximaal mogelijk was.
Ook dit past prima in de definitie voor een -1 score, ik zou vooral de moderatie FAQ eens goed erop nalezen als je dit zelf anders ziet.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yanic
ik zou vooral de moderatie FAQ eens goed erop nalezen
Zal ik doen. Ik had enkel de "ongewenst" kwalificatie op de scorekaart gezien en daardoor de moderatie aanpak verkeerd begrepen. Bedankt voor de toelichting (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ge0force in 'Ubisoft stopt met de ontwikkeling van Ghost Recon Breakpoint'

Een mening, deze lijkt mij prima op +1, de +3 is overkill

Edit: staat al goed intussen! :Y Zie ook dat ik wat snel was... :$

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Dit lijkt mij gewoon een +1. Korte mening, meer niet.
batjes in 'Duitse politie haalt darknetmarktplaats Hydra Market offline'

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die kan prima naar 0, net als de reactie erboven die nu nog op +2 staat:
Dennisdn in 'Duitse politie haalt darknetmarktplaats Hydra Market offline'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Nas T in 'Onderzoekers: elf Android-apps verzamelden data van miljoenen gebruikers'

Staat op 2, moet op 0.

[ Voor 10% gewijzigd door Harry Nak op 08-04-2022 04:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IThom in 'DPG Media investeert in cyberveiligheid en staat op tegen cybercrime'

Sorry hoor, maar dit is echt geen +1, laat staan +2 (!) of zelfs +3 (!!). Dit is gewoon offtopic, en al dat gehuil over die cookies van DPG begint inmiddels ernstig kleuterachtig te worden. Op zijn best een 0 dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2 maar een off-topic rant over een Tweakers cookiewall:
Bender in 'Duitse consumentenorganisatie klaagt Google aan om 'illegale cookiebanners''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:16

Smoke

Maverick Reploid

Persoonlijk zou ik zelfs voor een -1 gaan omdat dit soort berichten/opmerkingen steevast onder elk artikel met betrekking tot cookies gezet wordt en helemaal niks toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Er is weer eens een artikel over piraterij en de gebruikelijke meningen krijgen weer een +2, zonder iets nieuws te brengen:
rickboy333 in 'Blokkade van torrentsites - Providers verliezen merkwaardige rechtszaak'
Nas T in 'Blokkade van torrentsites - Providers verliezen merkwaardige rechtszaak'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Your wish is my command, hij staat nu weer op +1. Dit is geen 0 idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Trancicted in 'Maker van Race Control-app voor bekijken F1-streams werkt aan fix voor drm-issue'

Ik snap dat mensen dankbaar zijn, ikzelf ben dat ook wel, maar om dan een dergelijke reactie +3 te geven gaat mij weer wat te ver De reactie heeft op het moment van schrijven 69x +3 gehad, dus goed zetten gaat nog wel even duren.

Ook mis ik wat cordonbleu in 'Maker van Race Control-app voor bekijken F1-streams werkt aan fix voor drm-issue' informatief en +2 maakt.

EDIT:
Intussen heeft de eerste reactie in dit bericht 123x +3 gekregen, ik denk dat deze moeilijk op de juiste score gaat komen.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
die staat nu goed, die eerste gaat inderdaad nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik vind het ook niet leuk elke keer hetzelfde relaas te tikken rondom downloaden, maar a: ik weet geen betere oplossing dan dat relaas en b: ik voel er weinig voor om mijn mond hand te houden in de download-discussie (ik wil niet dat er illegaal gedownload wordt, maar nog meer wil ik dat content fatsoenlijk aangeboden wordt). Brein is al ?20? jaar actief en volgens mij is er geen verband tussen hun activiteiten en het verminderen van illegale downloads. Ik geloof wel dat er een verband is tussen Spotify en het verminderen van illegale muziekdownloads.

Maar goed: ik snap als er een +3 gegeven wordt, ik snap als er een +0 gegeven wordt, net vanuit welke optiek je het wil benaderen.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik zeg ook niet dat je zulke reacties niet zou moeten plaatsen, ik zie er alleen geen echte meerwaarde in en dus vind ik ze ook geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:27

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Dirk Gefeliciteerd *O* :9B

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bapemania in 'NMBS gaat treinramen laseren voor betere ontvangst mobiel internet'

Geen +1, laat staan +2 of zelfs een +3 (!). Een 0 lijkt me voldoende.

En gefeliciteerd @Dirk!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:55

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:15:
bapemania in 'NMBS gaat treinramen laseren voor betere ontvangst mobiel internet'

Geen +1, laat staan +2 of zelfs een +3 (!). Een 0 lijkt me voldoende.

En gefeliciteerd @Dirk!
In die thread heb ik ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wijbro in 'Politie weigert openheid te geven over eventueel gebruik omstreden hacktools'

+1? +2? +3? WTF happened here?

Dit is toch een generaliserende troll en -1 man. Hoe kan je hier in 's hemelsnaam een +2 of zelfs +3 aan geven? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Scrambler in 'Politie weigert openheid te geven over eventueel gebruik omstreden hacktools'

Het taalgebruik is niet om over naar huis te schrijven, met al die verwijten en zelfs denigrerende dingen als "Hugotje". Ik zie er om die reden al niet eens een +1 in, laat staan de +2 waar-ie momenteel op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pagina: 1 ... 78 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2