Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom iemand het nodig vond om mijn posts met -1 te beoordelen:

Verwijderd in 'Gran Turismo 7 - Interactief automuseum'

Lijkt op meningmodden, de andere posts zijn wel met +1 gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Is het een bug van Tweakers of bij mij dat ik niet naar je reacties geleid word?
Gebeurt altijd bij artikelen met reacties op een andere pagina (zoals deze)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Technomania schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Is het een bug van Tweakers of bij mij dat ik niet naar je reacties geleid word?
Gebeurt altijd bij artikelen met reacties op een andere pagina (zoals deze)
Hmm bij mij werkt het inderdaad ook niet. Terwijl ik hem wel op de juiste manier heb geplakt. Dat is vreemd. Geen idee waar wij dit moeten/kunnen melden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Hmm bij mij werkt het inderdaad ook niet. Terwijl ik hem wel op de juiste manier heb geplakt. Dat is vreemd. Geen idee waar wij dit moeten/kunnen melden
Net getest en ook op de juiste manier geplakt en precies hetzelfde. Dus, bugje.

Denk dat we bij stoute bugs moeten zijn.

Ik zal het melden!

edit: [bug] Juiste post wordt niet weergegeven in Mismod topic

[ Voor 11% gewijzigd door Technomania op 17-03-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Santford Er wordt geen statische mediaan berekend, want beide uitkomsten zijn fout.
@AlphaRomeo Er is geen licht positieve bias, anders zou 0+1 uitkomen op 1 en niet op 0.

Het gaat er om dat er een fout in het systeem zit waardoor niet de juiste berekening en moderatie wordt gemaakt. Dat die fout er in zit heb ik al geleden eerder aangegeven en nu kom ik hem weer tegen. Dat is de reden waarom de moderatie hoger was dan nodig. Niet omdat ik een te hoge moderatie zou willen geven.

De implementatie faalt waardoor die regel niet toepasbaar was.

Het is in principe hier on topic omdat de scores onjuist zijn en dit het topic voor onjuiste scores is.

Als je vind dat dit niet de correcte plek is om deze bug aan te geven. Wat is dan wel de juiste plek?

Kies s.v.p. een oplossingsgerichte benadering.

Edit: Bug hier gemeldt: mrmrmr in "Incorrecte berekening moderatiescores"

[ Voor 18% gewijzigd door mrmrmr op 17-03-2022 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:06:
@AlphaRomeo
@Santford

Het gaat er om dat er een fout in het systeem zit waardoor niet de juiste berekening en dus moderatie wordt gemaakt. Dat die fout er in zit heb ik al jaren eerder aangegeven en nu kom ik hem weer tegen. Dat is de reden waarom de moderatie hoger was dan nodig. Niet omdat ik een te hoge moderatie zou willen geven.

De implementatie faalt waardoor die regel niet toepasbaar was.

Het is in principe hier on topic omdat de scores onjuist zijn en dit het topic voor onjuiste scores is.

Als je vind dat dit niet de correcte plek is om deze bug aan te geven. Wat is dan wel de juiste plek?

Kies s.v.p. een oplossingsgerichte benadering.

Edit: Bug hier gemeldt: mrmrmr in "Incorrecte berekening moderatiescores"
Voor het melden van bugs kun je een topic openen in Stoute Bugs. De topics daar worden frequent bekeken door leden van het technology-team, zij kunnen meer inhoudelijk reageren op jouw vraag.

Waar @TheVivaldi in eerste instantie en later ik op reageerde was:
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:04:
[...]
Deze -1 heb ik zelf al gecorrigeerd, daar was wel een +2 voor nodig met +1 komt het op een onterechte 0:
[...]
Het geven van een hogere score dan de juiste score voor een reactie is niet de bedoeling, ook niet om een verkeerde moderatie te corrigeren.
Als een reactie met het geven van de juiste score nog niet op een goede score uitkomt dan kunnen wij daarbij helpen met het geven van extra moderaties.

[ Voor 0% gewijzigd door Santford op 17-03-2022 19:42 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:34
Verwijderd in 'Liveactionserie Resident Evil verschijnt 14 juli op Netflix'

Dit is geen +2 waard. Het voegt niks toe aan het artikel, hoogstens +1 en in mijn ogen zelfs een -1 aangezien dit een ongewenste discussie aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WillySis in 'Maserati kondigt elektrische Maserati GranTurismo Folgore aan' is geen +2, de reactie gaat niet inhoudelijk over het onderwerp van het nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Daar staat wel meer onterecht op +1 in die thread. Sterker nog, er zijn maar weinig inhoudelijke reacties te vinden door deze post. Gisteren ook al een topic waar het gros alleen maar in ging op een klacht over de nieuwswaarde en hieraan verwante zaken. Dat maakt het lezen van de reacties totaal oninteressant.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
vickypollard in 'Roomba-stofzuigers van iRobot krijgen ondersteuning voor Siri'
TheDeeGee in 'Roomba-stofzuigers van iRobot krijgen ondersteuning voor Siri'

De erboven genoemde bak ziet er inderdaad klein uit, dus -1 is wat overdreven. Hooguit een 0 omdat het niet ontopic is.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVivaldi op 18-03-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bug is opgelost. Dus de links werken nu weer. Maar nog steeds vreemd dat iemand mij een -1 geeft voor deze posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Wat is hier -1 (14x -1, 4x 0) aan?
Een tweaker stelt een vraag bij het nieuws hoe de verdachten aan de gegevens kwamen.
Een ander legt uit hoe criminelen allemaal aan gegevens kunnen komen, zonder enige directe relatie met het nieuws van de aanhouding.
Daarop stel ik slechts vast dat de tweaker helaas geen antwoord geeft op de vraag bij het nieuws. Maar dat is kennelijk voor 18 tweakers genoeg reden om weg te modereren naar ongewenst?

Verder lijkt het me ook niet zomaar irrelevant. We discussieren over nieuws. Dus als iemand zonder duidelijke relevantie alleen met een antwoord geeft wat er allemaal kan is het voor een gezonde discussie op zijn plaats om op te merken dat het dus niet zomaar voor deze situatie op gaat.

kodak in 'Politie arresteert duo dat gegevens zou verkopen voor vriend-in-noodfraude'

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 18-03-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Mayonaise schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:57:
Verwijderd in 'Liveactionserie Resident Evil verschijnt 14 juli op Netflix'

Dit is geen +2 waard. Het voegt niks toe aan het artikel, hoogstens +1 en in mijn ogen zelfs een -1 aangezien dit een ongewenste discussie aantrekt.
Staat nog op +2 (11x +3, 32x +2) wat niet lijkt te passen bij de reactie.
Dat een tweaker een mening heeft over het veranderen van een kleur van een character lijkt me inderdaad niet zomaar +2. Ergens zou het nog informatief zijn om op te merken dat het character eerder andere kenmerken had, maar dat lijkt niet het doel van de reactie. Het doel lijkt meer om daarover een mening te hebben en te klagen. Daarvoor staat verder een prima onderbouwing door het noemen van de verwachting. Het enige ongewenste lijkt de opmerking dat het wel minnetjes zal opleveren, maar dat is eerder irrelevant en offtopic.

Dat er een paar opvallende reacties op komen lijkt me niet zomaar een reden om het naar 0 of lager te modereren. Een opmerking maken over een persoonlijke verwachting kan niet zomaar gezien worden als onredelijk omdat anderen er vervolgens een eigen draai aan geven in hun reactie daarop. Die horen dan zelf daarop beoordeeld te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
kodak schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Staat nog op +2 (11x +3, 32x +2) wat niet lijkt te passen bij de reactie.
Dat een tweaker een mening heeft over het veranderen van een kleur van een character lijkt me inderdaad niet zomaar +2. Ergens zou het nog informatief zijn om op te merken dat het character eerder andere kenmerken had, maar dat lijkt niet het doel van de reactie. Het doel lijkt meer om daarover een mening te hebben en te klagen. Daarvoor staat verder een prima onderbouwing door het noemen van de verwachting. Het enige ongewenste lijkt de opmerking dat het wel minnetjes zal opleveren, maar dat is eerder irrelevant en offtopic.

Dat er een paar opvallende reacties op komen lijkt me niet zomaar een reden om het naar 0 of lager te modereren. Een opmerking maken over een persoonlijke verwachting kan niet zomaar gezien worden als onredelijk omdat anderen er vervolgens een eigen draai aan geven in hun reactie daarop. Die horen dan zelf daarop beoordeeld te worden
Inderdaad, 11x +3 en 32x +2 op een slecht onderbouwde en korte reactie toont trouwens aan dat deze moderators punten hebben uitgedeeld omdat ze er eens mee zijn, en niet omdat ze vinden dat deze reactie informatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Mayonaise schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Inderdaad, 11x +3 en 32x +2 op een slecht onderbouwde en korte reactie toont trouwens aan dat deze moderators punten hebben uitgedeeld omdat ze er eens mee zijn, en niet omdat ze vinden dat deze reactie informatief is.
Het maximale dat ik voor zo'n opmerking kan geven vind ik een 0-waarde... Maar ik neig eerder naar -1 / ongewenst

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Het maximale dat ik voor zo'n opmerking kan geven vind ik een 0-waarde... Maar ik neig eerder naar -1 / ongewenst
Ongewenst op basis van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Ongewenst op basis van wat?
Vanwege de directe implicatie dat de acteur keuze gemaakt is o.b.v. ras & sociaal correctheid, zie ook de reacties die er op aangetrokken worden, dat zorgt voor mij maximaal een 0, daarnaast;
Zal me wel weer minnetjes opleveren maar ik vind dit maar raar.
Alvast voorsorteren / klagen over de moderatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Vanwege de directe implicatie dat de acteur keuze gemaakt is o.b.v. ras & sociaal correctheid, zie ook de reacties die er op aangetrokken worden, dat zorgt voor mij maximaal een 0, daarnaast;
Hoe lees je dat dan in die opmerking? Want opmerken dat je een wijziging om reden van continuiteit niet prettig meent te vinden is dat niet. Het is het zelfs niet zomaar indirect op basis van reactie van anderen. Dat anderen er hun eigen draai aan geven om te reageren kan je niet de TS aanrekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door kodak op 18-03-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Hoe lees je dat dan in die opmerking? Want opmerken dat je een wijziging om reden van continuiteit niet prettig meent te vinden is dat niet. Het is het zelfs niet zomaar indirect op basis van reactie van anderen. Dat anderen er hun eigen draai aan geven om te reageren kan je niet de TS aanrekenen.
Als ik dit lees;
Ehmm albert wesker is altijd een blonde blanke man geweest. Nu weer vervangen door een donker persoon??
Dan gaat dat niet over de continuïteit van het karakter, als het puur over de continuïteit gaat, met name het woordje 'weer' geeft in mijn ogen een onnodige dimensie aan de boodschap.
Maar het wordt in zijn comment niet zo expliciet benoemd zoals in de discussie of reacties die daarop gegeven worden. Ik zou een 0-score ook goed begrijpen voor deze reactie als je hem geïsoleerd bekijkt, zonder de discussie waar dit in ontaardt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

Herman

FP ProMod
Deze reactie staat m.i. te hoog en is geen +2 waard waar deze nu op staat:
- psy in 'Gran Turismo 7 is sinds donderdag niet speelbaar door serverproblemen'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In heel veel berichten krijg ik -1 terwijl ik nou juist een informatief bericht stuur. Bijvoorbeeld bij deze:

Verwijderd in 'Gran Turismo 7 is sinds donderdag niet speelbaar door serverproblemen'

Daar heeft iemand een -1 gegeven? Lijkt mij dat hier wel even naar gekeken mag worden.

En diegene die dit bericht als offtopic markeert snap ik ook niet. Het is nou juist heel erg on topic om te melden dat de servers weer online zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Pale Moon 30.0.0'

Mijn reactie gaat gewoon over Pale Moon, dus ontopic. Ja, ik heb er ook een kleine klacht bij staan over Firefox, maar dat heeft de persoon boven mij ook en die heeft ook gewoon +1 gekregen. Logisch, want het is gewoon ontopic en relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 18-03-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
tw_gotcha in 'Winnaar gemeenteraadsverkiezingen Zeewolde wil datacenter Meta tegenhouden'

Deze reactie heeft helemaal niks met Facebook of Zeewolde te maken, zoals iemand anders ook al aankaart, dus geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Geen idee waarom mensen mij een 0 of -1 geven voor een ontopic reactie, die met argumenten en feiten weerleggen wat de vorige poster beweert. Ze mogen het oneens zijn met mijn argumenten, maar 0 of -1 moderatie is daarvoor niet de tool toch?

thunder8 in 'Gran Turismo 7 was niet speelbaar door serverproblemen - update'

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
thunder8 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 06:51:
Geen idee waarom mensen mij een 0 of -1 geven voor een ontopic reactie, die met argumenten en feiten weerleggen wat de vorige poster beweert. Ze mogen het oneens zijn met mijn argumenten, maar 0 of -1 moderatie is daarvoor niet de tool toch?

thunder8 in 'Gran Turismo 7 was niet speelbaar door serverproblemen - update'
Ik vermoed dat het door de zin “Weet niet waarom je een +2 krijgt voor een aantal onzin argumenten.” komt. De rest van je reactie is inderdaad +1-waardig in mijn ogen, maar die zin zou best eens de reden kunnen zijn dat mensen je reactie niet zo waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

TheVivaldi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Ik vermoed dat het door de zin “Weet niet waarom je een +2 krijgt voor een aantal onzin argumenten.” komt. De rest van je reactie is inderdaad +1-waardig in mijn ogen, maar die zin zou best eens de reden kunnen zijn dat mensen je reactie niet zo waarderen.
Naja als je de tendens in het topic ziet, is elke reactie die maar enigszins PD verdedigt qua keuzes meteen gebombardeerd met 0 en -1 moderaties. Als men mij modereert op de eerste zin, dan is het misschien verstandig dat ze niet modereren. Ik geef duidelijk uitleg waarom ik het vind en waar de persoon in kwestie zaken verzint. Het is prima als mensen het niet met mij eens zijn, maar op deze wijze slaat de plank volledig mis in mijn ogen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
thunder8 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:12:Als men mij modereert op de eerste zin, dan is het misschien verstandig dat ze niet modereren.
Nou ja, zo werkt dat nu eenmaal. Als Rutte zegt “Macron verkondigt onzin” en vervolgens komt-ie met een goed pleidooi voor het bewapenen van Franse soldaten, dan staat de media vol met wat-ie over Macron gezegd heeft en minder over wat-ie over die Franse soldaten zei.
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen van vergelijkbare situaties. Ofwel: de eerste zin doet er toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat hier wat mis met de moderaties:

Cid Highwind in 'PS5-gebruikers krijgen mail over Gran Turismo 7-trofee zonder het spel te spelen'

Lekker Ventje in 'PS5-gebruikers krijgen mail over Gran Turismo 7-trofee zonder het spel te spelen'

Deze zijn beide offtopic, want de game was niet incompleet en er werd ook niks bewust verborgen gehouden, ingame credits waren bij de review gewoon aanwezig. Alleen de mogelijkheid om ingame credits te kopen met echt geld was niet aanwezig. De microtransacties zijn volledig optioneel. Je kan alle auto's (en toekomstige) gewoon met ingame credits kopen. De ingame prijzen van de auto's waren bij review ook gewoon bekend.

Mijn berichten hierover worden als offtopic of ongewenst gemodereerd, terwijl dit nou juist ontopic is:

Verwijderd in 'PS5-gebruikers krijgen mail over Gran Turismo 7-trofee zonder het spel te spelen'

Verwijderd in 'PS5-gebruikers krijgen mail over Gran Turismo 7-trofee zonder het spel te spelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Kandidaat voor de -2?
Smakeloze reactie waarvoor -1 nog teveel is
Baarth in ''Nintendo heeft Wii- en DSi-shops onaangekondigd wereldwijd offline gehaald''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is inderdaad een wat vreemde reactie, maar om het nu op -2 te zetten, nee, zo erg vind ik de reactie niet. Een -1 is prima hiervoor, wat mij betreft. :)

EDIT:
Wellicht is de rapporteer knop bij de reactie zelf dan een betere optie, overigens. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mayonaise
Mayonaise in 'OnePlus 10 Pro - Jubileum zonder jubelstemming'

Aangezien ik biased ben in dit geval. Waarom zou deze reactie 13x -1 verdienen? Kwam het over als een flamebait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mayonaise schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:04:
Mayonaise in 'OnePlus 10 Pro - Jubileum zonder jubelstemming'

Aangezien ik biased ben in dit geval. Waarom zou deze reactie 13x -1 verdienen? Kwam het over als een flamebait?
Ik denk de aanname over wat 'common knowledge' zou moeten zijn bij Tweakers. Ik ben ook niet zo heel erg into (smart)phones momenteel. Ik verdiep mij pas weer op het moment dat ik een ander toestel nodig heb (en dat duurt bij mij nog wel even denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat maakt dat BrbZrk in 'PlayStation Studios neemt Haven Studios over, ex-Stadia-topvrouw blijft baas' -1 is? Lijkt mij niet terecht. Sceptisch zijn lijkt me niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij het nou eens onderbouwt. Op basis waarvan vertrouwd hij haar niet? Ik vind het weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:19

nFo

Technomania schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Die heeft nog wat hulp nodig.
Forza 5 staat op gamepass,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Forza 5 staat op gamepass,
De dlc niet. En daar gaat het bericht over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:22
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:34:
[...]

De dlc niet. En daar gaat het bericht over.
Laatste stuk van zijn bericht klopt sowieso al niet, want je zit niet vast aan een car pack als je maar 1 auto wil. Die zijn los te koop namelijk. Verder raar dat Forza/MS er bij gesleept moet worden, volgens mij ging het artikel over GT 7 en heeft de reactie waar hij op reageert het ook niet over de concurrent.

Verder in mijn ogen zou ik het een 0 geven, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Laatste stuk van zijn bericht klopt sowieso al niet, want je zit niet vast aan een car pack als je maar 1 auto wil. Die zijn los te koop namelijk. Verder raar dat Forza/MS er bij gesleept moet worden, volgens mij ging het artikel over GT 7 en heeft de reactie waar hij op reageert het ook niet over de concurrent.

Verder in mijn ogen zou ik het een 0 geven, maar goed.
Omdat forza een andere populaire racer is wordt het daar vaak mee vergeleken. Volgens mij niet zo raar, hij had ook een andere racer kunnen pakken met race packs. Maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

Waar hij op reageert heeft het niet direct over Microsoft nee. Maar diegene is er altijd als eerste bij om iets negatiefs te zeggen over Sony/Playstation. Diegene komt er alleen maar om een steek onder water te geven.

Zie ook deze post in een bericht over Playstation een paar uur later:

Lekker Ventje in 'PlayStation Studios neemt Haven Studios over, ex-Stadia-topvrouw blijft baas'

En dan vooral deze zin:
En ik ben erg benieuwd naar de microtransactions in deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:31:
Als hij het nou eens onderbouwt. Op basis waarvan vertrouwd hij haar niet? Ik vind het weinig toevoegen.
Eens, maar dat maakt het niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Remag22 in 'XYplorer 23.00'
Vanaf hier mag dit draadje wel op -1. Het gaat namelijk alleen op de man èn over (mis)moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Je bent er snel bij. Meestal lost zich dat vanzelf wel op - hier dus ook. Soms even geduld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0romis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-08 15:19
0romis in 'College van Zeewolde legt bestemmingsplan voor ondanks winst van tegenstanders'

Ik zie niet in waarom het uiten van mijn mening over de politiek met onderbouwde feiten als ongewenst gezien wordt in een topic over de gang van zaken in de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
0romis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:06:
0romis in 'College van Zeewolde legt bestemmingsplan voor ondanks winst van tegenstanders'

Ik zie niet in waarom het uiten van mijn mening over de politiek met onderbouwde feiten als ongewenst gezien wordt in een topic over de gang van zaken in de politiek.
Allereerst kun je je afvragen hoe relevant je reactie is bij het betreffende nieuwsitem. Maar je geeft aan dat jij je mening onderbouwt. Die onderbouwing zie ik niet zo terug, heel eerlijk gezegd. Je doet grote uitspraken en die vragen m.i. ook om wat stevigere onderbouwingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie is ook best generaliserend:
Als je gelooft dat de politiek het beste met je voor heeft ben je hardleers.
En dingen als
Die mensen zitten er alleen voor zichzelf.
Zijn natuurlijk slechte aannames. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Omtzigt voor zichzelf is opgekomen voor de praktijken bij de Belastingdienst en de Toeslagen affaire, tezamen met die dame van de SP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie geen feiten, enkel een hoop populistische kreten en insinuaties zonder bewijs. Inhoudelijk ook nog eens onjuist.

Een -1 lijkt me de correcte score.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2022 11:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Umbrah in ''Mac Studio heeft extra ssd-slot, maar is niet upgradebaar' - update'

Misschien wat vroeg, maar ik denk niet dat een -1 op z'n plek is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 11:43

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Fans brengen pc-port van Nintendo 64-game Zelda: Ocarina of Time uit'

Volgens mij is +2 hier wat overdreven... Ontopic (+1 dus) lijkt mij voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
svane in 'Okta erkent dat klanten zijn getroffen door aanval van Lapsus$'

Dit is een oprechte vraag/voorstel over hoe webdevelopers hun sites kunnen beschermen, zonder 100% afhankelijk te zijn van SSO / Social login en de gevaren die daarbij horen.

Ik denk dat 0 of zelfs -1 hier een beetje overdreven is :)

Verder een vrij denigrerende reactie daaronder van ventieldopje, ik had niet het idee dat ik iets heb gezegd dat niet klopt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Lijkt me gewoon ontopic, het informatieve deel mis ik hier in elk geval.

ejay79 in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Dit is gewoon een ontopic reactie, waarom dit op -1 komt is mij onduidelijk, er zit zelfs een bron bij.

De laatste reactie is offtopic, niet ontopic, zie reactie Ghost babel onder mij.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:44:

ejay79 in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Dit is gewoon een ontopic reactie, waarom dit op -1 komt is mij onduidelijk, er zit zelfs een bron bij.
Het klopt alleen niet, die uitspraak waar hij naar refereert is van een Amerikaanse minister (James Baker) in 1990 en dat ging over Oost-Duitsland en niet over oost-europa. Uitbreiding naar andere landen was destijds niet aan de orde en daar is nooit een uitspraak over gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:04:
Het klopt alleen niet, die uitspraak waar hij naar refereert is van een Amerikaanse minister (James Baker) in 1990 en dat ging over Oost-Duitsland en niet over oost-europa. Uitbreiding naar andere landen was destijds niet aan de orde en daar is nooit een uitspraak over gedaan.
Als iets niet klopt, is dat irrelevant, dat is 0, geen -1.

EDIT:
svane in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne' deze krijgt ook +2, maar wat is hier informatief aan?

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
CH4OS schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:26:
[...]
Als iets niet klopt, is dat irrelevant, dat is 0, geen -1.

EDIT:
svane in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne' deze krijgt ook +2, maar wat is hier informatief aan?
Ik heb uiteraard niet op mezelf gestemd, maar het blijkt dat dit een feitje is dat veel mensen nog niet weten. Het is een heel algemene misvatting/propaganda dat ook op Tweakers al tijden rond gaat, maar wat toch wel relevant is voor de algemene 'schuldvraag'. Dit is dan ook minimaal het derde artikel deze maand waar deze discussie plaatsvindt.

Maar op een gegeven moment is onwetendheid dan ook geen excuus meer. Dan lijkt het wel heel erg op trollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Krijgt ook +2 informatief, maar om dit soort dingen echt informatief te laten zijn, zou ik ook bronnen verwachten. Maar schijnbaar is het op Tweakers voldoende als je roept dat Rusland maar liegt. Ik dacht dat reacties beoordeeld werden op inhoud alhier, op deze manier is er in elk geval weinig objectiefs aan, wat mij betreft.

CH4OS in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Ook mis ik even wat hier -1 aan is. :)

CH4OS in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Idem. Als men mij niet begrijpt, wat best wel eens gebeurd, betekend niet dat mijn bericht ook gelijk maar ongewenst is.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:

Krijgt ook +2 informatief, maar om dit soort dingen echt informatief te laten zijn, zou ik ook bronnen verwachten. Maar schijnbaar is het op Tweakers voldoende als je roept dat Rusland maar liegt. Ik dacht dat reacties beoordeeld werden op inhoud alhier, op deze manier is er in elk geval weinig objectiefs aan, wat mij betreft.
Kalm aan, die post heeft 2 votes in totaal op dit moment. Geef het ook even wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:14:
Kalm aan, die post heeft 2 votes in totaal op dit moment. Geef het ook even wat tijd.
Ah, dat had ik inderdaad nog niet gezien, maar gezien de leeftijd van het bericht dacht ik dat het al wel kon. :)

EDIT:
pepsiblik in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Iemand die mij niet begrijpt, scheept mij af als zijnde dat mijn stelling "mank" gaat. Maar hoe kan dit dan offtopic zijn, als hij overduidelijk niet begrijpt wat ik zeg.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Puur voor mijzelf: Wat doe ik fout dat mijn reactie 2x als ongewenst/-1 is gemarkeerd?

Caayn in 'AMD geeft meer uitleg over FSR 2.0 en brengt deze naar Xbox en Nvidia-gpu's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen -1:

Verwijderd in 'AMD geeft meer uitleg over FSR 2.0 en brengt deze naar Xbox en Nvidia-gpu's'

Er lijkt iemand in dit topic een aantal mensen -1 te geven

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pepsiblik in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Hoe is dit +2? De discussie is er sowieso al heel lang flink off topic, maar hoe kan dit opeens dan +2 zijn? De moderatie is onder artikelen mbt Rusland / de oorlog echt opeens totaal anders lijkt het wel. Wanneer je afwijkt van de algemene opvatting, zijn de moderaties 0 of -1, maar wanneer je precies de algemene opvatting predikt, is het klaarblijkelijk allemaal informatief? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3 (51× 78x 88x +3, 19x 24x 26x +2). Het is vooral een mening. Het zou nog informatief kunnen zijn door de stelling dat vaak bedrijven door de constructie failliet zouden gaan. Maar dat heeft geen onderbouwing en er is geen duidelijke relatie met de verkoop van de masten.
beerse in 'Telenet verkoopt zendmasten aan Amerikaans bedrijf voor 745 miljoen euro'

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 26-03-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waarom ik hier massaal een -1 voor krijg, maar wellicht heb ik weer iemand tegen het zere been geschopt:

Verwijderd in 'Polyphony verhoogt beloningen in Gran Turismo 7 na kritiek op microtransacties'

Edit: Hij stond eventjes niet meer op -1. Maar de -1 beoordelingen blijven binnen komen. Toch bizar...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee wie het doet, maar elke keer als ik een post maak krijg ik direct een -1, hier ook weer:

Verwijderd in 'Polyphony verhoogt beloningen in Gran Turismo 7 na kritiek op microtransacties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:44:
Ik heb geen idee wie het doet, maar elke keer als ik een post maak krijg ik direct een -1, hier ook weer:

Inmiddels staat deze ook weer op offtopic i.p.v. Ontopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Robbierut4 in 'Tele2 heeft goedkeuring voor verkoop T-Mobile Nederland voor 5,1 miljard euro'

Dit is meer een onderbuikgevoel, dus +1 lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heel veel reacties die onder CH4OS in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne' hangen, krijgen +2, de reactie zelf lijkt mij prima ontopic, maar goed, men snapt mij niet dus dan modereert men ook anders om een of andere reden, prima dat ik daardoor dan op 0 kom, maar de vele andere reacties die er onder hangen, zijn gewoon gebaseerd op mening modden omdat ze een bepaalde mening verkondigen, alles wat anders is, krijgt standaard 0 of zelfs -1. Een greep uit de onterechte +2 reacties:

Amanoo in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
bamboe in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
nst6ldr in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
svane in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Cilph in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne' - Deze kan wmb zelfs naar 0.
field33P in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Gadget Freak in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Groningerkoek in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
Arrien in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
vogelaarke135 in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
-tom-562 in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'
-tom-562 in 'Rusland blokkeert Google News om 'nepnieuws' rond oorlog in Oekraïne'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:44:
Bij mij ook: TheVivaldi in 'March Update Pixel 6 maakt vibraties voor gebruikers te zwak om te merken'
Wie heb ik op zijn/haar ziel getrapt door te zeggen dat Android op de Pixels niet helemaal stock is? 2 reacties eronder wordt mijn punt zelfs door iemand bekrachtigd, dus het klopt helemaal wat ik zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheVivaldi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Bij mij ook: TheVivaldi in 'March Update Pixel 6 maakt vibraties voor gebruikers te zwak om te merken'
Wie heb ik op zijn/haar ziel getrapt door te zeggen dat Android op de Pixels niet helemaal stock is? 2 reacties eronder wordt mijn punt zelfs door iemand bekrachtigd, dus het klopt helemaal wat ik zeg.
Sommige snappen niet helemaal wat -1 inhoudt volgens mij. Maar veel drukken ook snel op -1 als ze ergens niet mee eens zijn, ook al klopt het verder gewoon inhoudelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
The_Prodigy1982 in ''MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden met Rusland''

33x -1 voor een mening met enige relevantie. (26x +2, 17x +3 is ook overdreven)

Het lijkt mij alsof 33 personen op -1 hebben geklikt omdat ze het oneens zijn met de mening van deze persoon. Ik zou deze modders toch eens gaan aanspreken.

(Ik ben het zelf niet eens met deze persoon, maar zijn mening is wel on-topic.)

Edit:

Luchtbakker in ''MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden met Rusland''
is gemarkeerd als ontopic.

The_Prodigy1982 in ''MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden met Rusland''
is gemarkeerd als -1, terwijl het dezelfde content is. De modders lijken wel politiek geladen hier.

[ Voor 43% gewijzigd door Mayonaise op 27-03-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

jdh009

FP ProMod
Mayonaise schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:29:

33x -1 voor een mening met enige relevantie. (26x +2, 17x +3 is ook overdreven)

Het lijkt mij alsof 33 personen op -1 hebben geklikt omdat ze het oneens zijn met de mening van deze persoon. Ik zou deze modders toch eens gaan aanspreken.

(Ik ben het zelf niet eens met deze persoon, maar zijn mening is wel on-topic.)
Ik verbaas mij eigenlijk meer over de +2 en +3 beoordelingen. De huidige 0 scoren lijkt me in ieder geval prima verdedigbaar gezien verhaal over 'de media'.

Lijkt me geen +2:
Yo_flow in 'Rockstar Games onthult GTA+, een maandelijks abonnement voor GTA Online'

Lijkt me geen -1:
jdh009 in ''MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden met Rusland''

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan ik ook mee leven. Ik vind het persoonlijk nogal ongewenst daarom -1.

Een +1.,waar hij stond, is iig absoluut onverdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
wildhagen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Kan ik ook mee leven. Ik vind het persoonlijk nogal ongewenst daarom -1.

Een +1.,waar hij stond, is iig absoluut onverdedigbaar.
Whataboutism over China is in dit geval in mijn ogen ontopic, aangezien het gaat over een Chinese bedrijf. Maar met een 0 zou ik ook kunnen leven aangezien het niet veel toevoegt aan het discussie :D

mutley69 in ''MediaMarktSaturn haalt DJI-drones uit schappen wegens DJI's banden met Rusland''

Hoezo is dit een -1? Het is een ontopic comment over het feit dat China claimt dat ze neutraal zijn in het artikel zelf. Ik zou het eerder een 0 of een +1 geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39

Misschien tijd om even te kijken naar een ban voor deze meneer? Hij plaatst vrijwel uitsluitend polariserende reacties onder politiek nieuws, met ongerelateerde zaken.

Ik krijg hier behoorlijke "troll farm" vibes van.

[ Voor 8% gewijzigd door Wolfos op 27-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wolfos schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:55:

Misschien tijd om even te kijken naar een ban voor deze meneer? Hij plaatst vrijwel uitsluitend polariserende reacties onder politiek nieuws, met ongerelateerde zaken.

Ik krijg hier behoorlijke "troll farm" vibes van.
Dit is helaas een bekende troll user. Naast trolls verspreid hij ook erg veel complottheorieën met name onder corona-gerelateerde newsposts

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Dit is helaas een bekende troll user. Naast trolls verspreid hij ook erg veel complottheorieën met name onder corona-gerelateerde newsposts
Zijn gemiddelde reactiescore van -27 zegt ook al genoeg. Onterechte -1's komen helaas vaak genoeg voor, maar voor -27 moet je wel erg je best doen (in negatieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Eventuele trolls of andere ongewenste zaken kunnen bij de crew worden gerapporteerd. Het is niet de bedoeling om andere users hier te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 11:43
Scriptkid in "Eerste beelden aftermarket RTX 3090 Ti-videokaarten tonen 3,5 tot 4-slot koelers":
150watt * 2 uur per dag * 356 dagen = 109 Kilowatt * 1,7euro = 186 euro per jaar over 5 jaar = 930 euro !!!!
Leuk zo'n berekening, maar €1,7 euro voor een kilowattuur energie is onrealistisch hoog (in NL) en daarmee is de berekening weinig objectief, in mijn ogen ... Het werkelijke verbruik zal eerder rond de €50~€60 per jaar liggen. En dat lijken me geen getallen die heel erg afschrikken.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 77 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2