Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:14:
[...]
De eerste paragraaf klopt niet inderdaad, maar dat maakt de rest van zijn stelling niet gelijk ongewenst. De booster heeft inderdaad maar weinig impact gehad als je kijkt hoeveel mensen juist besmet raakten en alsnog verspreidden, ondanks de booster. Maar om vanwege die eerste fout het bericht direct als -1 af te schilderen, is wat overdreven.
Mijns inziens diskwalificeert die eerste alinea in één klap de rest van het bericht. Of boosters wel of niet werken staat bovendien los het artikel dat helemaal niet over Corona gaat. Dus zelfs als je mild zou voten, de eerste alinea zou negeren kom je nog op hooguit een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:17:
Mijns inziens diskwalificeert die eerste alinea in één klap de rest van het bericht. Of boosters wel of niet werken staat bovendien los het artikel dat helemaal niet over Corona gaat. Dus zelfs als je mild zou voten, de eerste alinea zou negeren kom je nog op hooguit een 0.
Het gaat dan ook niet zozeer om de uitspraak, maar de vergelijking die getrokken wordt; een site als Nu.nl verspreidt in zijn optiek ook desinformatie (ik laat het even in het midden), maar daarom wordt Nu.nl ook nog niet gecensureerd. Dat is het hele punt van het bericht. Jammer dat het soms echt zo expliciet moet zijn in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Het gaat dan ook niet zozeer om de uitspraak, maar de vergelijking die getrokken wordt; een site als Nu.nl verspreidt in zijn optiek ook desinformatie (ik laat het even in het midden), maar daarom wordt Nu.nl ook nog niet gecensureerd. Dat is het hele punt van het bericht. Jammer dat het soms echt zo expliciet moet zijn in de reacties.
Nu.nl is toch in de verste velden of wegen niet te vergelijken met staats-gereguleerde media zoals RT en Sputnik?!

Los van dat ik tegen het blokkeren van die bronnen ben vind ik het ook niet juist om nu.nl daaraan gelijk te stellen. Er zijn voorbeelden genoeg van werkelijke desinformatie in Nederland zoals websites van actiegroepen bijvoorbeeld voor of tegen windmolens (ik noem maar even wat), maar nu.nl valt daar beslist niet onder.

Ondanks dat de kwaliteit van de nieuwsvoorziening tussen verschillende media in Europa (krantenmerken bijvoorbeeld) best wat verschilt is er bij mijn weten niet één die bewust desinformatie verspreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:25:
Nu.nl is toch in de verste velden of wegen niet te vergelijken met staats-gereguleerde media zoals RT en Sputnik?!
Want dat maakt uit, hoe? :? Nogmaals, die sites worden gecensureerd hier want ze zouden desinformatie en leugens verspreiden. In de reactie wordt gesproken dat Nu.nl dat ook zou doen, de poster geeft aan waarom hij dat vindt. Als je dan de analogie zou volgen, zou Nu.nl dus ook gecensureerd moeten worden, want het verspreidt leugens. Of je het daarmee eens bent of niet, is een discussie die je niet met mij aan zal moeten gaan. Maar nogmaals, het hebben van een andere mening rechtvaardigd geen -1 moderatie.
Los van dat ik tegen het blokkeren van die bronnen ben vind ik het ook niet juist om nu.nl daaraan gelijk te stellen. Er zijn voorbeelden genoeg van werkelijke desinformatie in Nederland zoals websites van actiegroepen bijvoorbeeld voor of tegen windmolens (ik noem maar even wat), maar nu.nl valt daar beslist niet onder.
Het gaat om de censurenring en de onderbouwing daarbij. De analogie begrijp ik in elk geval wel, maar helaas zien veel mensen dat niet en modereren daardoor op basis van mening.
Ondanks dat de kwaliteit van de nieuwsvoorziening tussen verschillende media in Europa (krantenmerken bijvoorbeeld) best wat verschilt is er bij mijn weten niet één die bewust desinformatie verspreid.
Eigenlijk hoort dit deel dan weer op de FP, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor de nu gecensureerde sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31

MM99

That is the way I am!

MM99 in 'VodafoneZiggo, T-Mobile en KPN blokkeren websites van RT en Sputnik News'

Dit lijkt me toch niet "ongewenst"? Er zijn er nog een paar boven en onder deze reactie met ongewenste moderatie waar ik mijn vraagtekens bij heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:10:
[...]
Want dat maakt uit, hoe? :? Nogmaals, die sites worden gecensureerd hier want ze zouden desinformatie en leugens verspreiden. In de reactie wordt gesproken dat Nu.nl dat ook zou doen, de poster geeft aan waarom hij dat vindt. Als je dan de analogie zou volgen, zou Nu.nl dus ook gecensureerd moeten worden, want het verspreidt leugens. Of je het daarmee eens bent of niet, is een discussie die je niet met mij aan zal moeten gaan. Maar nogmaals, het hebben van een andere mening rechtvaardigd geen -1 moderatie.
De poster zijn argumentatie waarom nu-nl gecensureerd zou moeten worden is onzin, Nu.nl censureren is dus ook onzin. De poster geeft een mening die allang en Breen onderuit gehaald, derhalve zie ik het niet meer als mening maar als doelbewust het negeren van algemene kennis en op grond daarvan leugens verspreiden.

Laten we zijn post even ontleden:
Nu.nl verspreidt ook desinformatie door te stellen dat kinderen vanaf 12+ nu ook de booster kunnen halen om verspreiding van omnicron te voorkomen.
Aantoonbare onzin, want op de site van de overheid staat gewoon dat 12 jarigen een afspraak kunnen maken.
We hebben gezien wat de booster doet tegen de verspreiding. Helemaal niks. Nu.nl ook maar verwijderen dan?
Ook aantoonbare onzin, want de booster helpt wel degelijk om verspreiding te verminderen en om het gemiddeld ziektebeeld te verkleinen. Daar zijn inmiddels al zoveel rapporten en berichten over verschenen dat ik niet eens de moeite neem om een link te plaatsen.
Waarom is dit nu weer ongewenst? De derde boosterprik werkt helemaal niet tegen omnicron. Dat is al door veel artsen en wetenschappers gezegd.
Het is ongewenst omdat het allemaal onzin is. De post leest als een reactie van een Alu-hoedje met een gebrek aan algemene kennis omtrent het onderwerp. Onderhand is er zoveel bekend en zijn er zoveel berichten over geschreven dat een -1 nog te hoog is.

[ Voor 8% gewijzigd door Groningerkoek op 08-03-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'Kritiek lek in Linux-kernel gevonden dat roottoegang mogelijk maakt'

Waarom is dit off-topic of niet relevant?

Ja het is misschien mierenneuken, maar het irriteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit'
Hoe dit op +2 informatief komt, is mij echt een raadsel.

Redbiertje in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit'
Deze reactie idem.

Ge0force in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit'
En nog geen die in geen mijlen te verdedigen is op +2.

mjz2cool in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit'
Het lijkt wel prijsschieten onder dit artikel. Ook deze is bij lange na niet +2.

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fapkonijntje in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit' krijgt informatief en CH4OS in 'Netflix heeft nu geen plannen voor advertenties, maar sluit het niet uit' is opeens offtopic? :?

In de comments onder dit artikel gaat echt zoveel mis...

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sinds wanneer is een vraag stellen offtopic? :? CH4OS in 'CERN schorst Observer-status van Rusland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
De volgende reactie bevat m.i. feitelijke onjuistheden. Reacties op deze reactie brengen dit ook aan het licht. Daarom mag deze reactie w.m.b. wel op '0':

- GertMenkel in 'Amazon neemt geen nieuwe AWS-klanten uit Rusland en Belarus meer aan'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Het topic gaat over het oordeel of lootboxes als kansspelen zijn te kwalificeren. De reactie geeft een argument op een eerdere als on-topic beoordeelde vergelijking en is daarmee tenminste on-topic.

mac1987 in 'Nederlandse rechter: FIFA-lootboxes zijn geen kansspel, dwangsom EA herroepen'

[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 09-03-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BoGu5 in 'Sony staakt PlayStation-verkopen in Rusland'

Hier zien mensen iets informatiefs in, ik vraag mij echter af hoe dat kan. Lijkt me niet meer dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Ik denk dat veel mensen ondertussen spuugzat worden van al die posters die gezamenlijk constant in elk topic over het onderwerp andere landen erbij blijven slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Groningerkoek schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat veel mensen ondertussen spuugzat worden van al die posters die gezamenlijk constant in elk topic over het onderwerp andere landen erbij blijven slepen.
Hij vraagt nota bene concreet om voorbeelden, dan krijg je voorbeelden, en dan is dat offtopic? Sorry, zo werkt het natuurlijk niet.

Als ik zomaar out of the blue met landen op de proppen kom had je een punt, maar als je een vraag stelt, moet je niet raar opkijken dat je een antwoord krijgt. Had je geen antwoord willen hebben, had je de vraag ook niet moeten stellen...

De vraag krijgt wel een +1, en het antwoord krijgt 0 en zelfs -1 (!). Zo werkt het dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 10-03-2022 16:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Lan Mandragoran in 'Pc-gamers gezocht: test PC Game Pass en speel meer dan 100 Windows pc-games'

Het was een domme vraag, maar een -1 lijkt me wel heel overdreven. Overigens staan er meer nodeloze -1's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Staat nu stevig op de 0 :)
(...) Overigens staan er meer nodeloze -1's in.
Kun je voorbeelden noemen? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ultimus XI in 'Release Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp uitgesteld wegens oorlog in Oekraïne'

Informatie louter gebaseerd op waar fansites denken dat een game over zal gaan lijkt me zeker niet informatief genoeg voor +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in ''Nvidia brengt GeForce RTX 3090 Ti op 29 maart uit''

Bijzonder -1 mod. Is er maar 1 maar er wordt daar niet meer actief gemodereerd vermoed ik.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
OxWax in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Het is nog vroeg, dus de score kan nog veranderen. Maar als er 6 keer een -1 gegeven wordt aan iemand die vind dat het bombarderen van burgers verwerpelijk is, dan zitten er wat mensen scheef te modden.

edit:
het is nu gecompenseerd (niet door mij) door een paar keer +3, nog steeds niet de bedoeling natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door svane op 11-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kom op dit is geen -1 als het een juiste score is dan zal ik nu een ban krijgen
New Yorker in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen' @Bor

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Hoe is dit niet onderbouwd klagen een +2 of zelfs maar relevant bij het nieuws?
Seal64 in 'Tweede Kamer stemt in met verbod op online nepreviews'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het mag dan geen -1 zijn, maar hoe is het zomaar wat melden wat je gezien hebt 19x +1 relevant of ontopic? Is het de bedoeling om te bevestigen dat soldaten zonder opmerkingen van facebookgebruikers al slachtoffer zijn? Is het de bedoeling om duidelijk te maken dat er zonder versoepelen van facebook-maatregelen ook al zaken werden toegestaan? Is het bedoeld om zomaar wat op te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vooral om die post boven aan te geven dat die andere partij ook in een impopulaire oorlog ingegooid worden. Maar als je moderatie FAQ leest moet je -1 geven als iets een trol is of zwaar of topic is maar dat kan mijn post niet zijn omdat het over die soldaten/acties gaat en FB niet met ze eens is. Dus enige reden dat die -1 toen kreeg is dat sommigen hier meningmodden. Het kon ook prima op 0 vind ik geen probleem maar als ik iets over die subject post moet het niet standaard naar -1 als je er niet mee eens bent want als je te veel -1 krijg dan heb je een ban te pakken.

[ Voor 21% gewijzigd door New Yorker op 11-03-2022 14:43 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

af_bert in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Iemand met een andere mening dan die van jezelf tot 'Ruslandliefhebber' betitelen lijkt me geen +1, maar eerder een -1. Dat lijkt me gewoon trollen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
wildhagen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:51:
af_bert in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Iemand met een andere mening dan die van jezelf tot 'Ruslandliefhebber' betitelen lijkt me geen +1, maar eerder een -1. Dat lijkt me gewoon trollen.
Ik vind -1 wat streng dus houd ik het bij een 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je staat inmiddels op +1 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Znorkus in 'Sites van RT en Sputnik verbannen in EU - 'Onduidelijke regels' en 'censuur''

Niet must-read, zelfs niet informatief, maar gewoon on-topic.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zoals ik hier ook uitleg, is een soldaat wel degelijk een burger volgens de definitie van ‘burger’ die Van Dale hanteert: TheVivaldi in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Dus ik snap niet wat er dan offtopic is aan mijn eerdere bericht: TheVivaldi in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
TheVivaldi schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:37:
Zoals ik hier ook uitleg, is een soldaat wel degelijk een burger volgens de definitie van ‘burger’ die Van Dale hanteert: TheVivaldi in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Dus ik snap niet wat er dan offtopic is aan mijn eerdere bericht: TheVivaldi in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'
Zoals ik ook in het topic plaatste:

"Je moet de dingen wel in context plaatsen, en als we het over het leger hebben dan is er wel degelijk een enorm groot verschil tussen burgers en militairen en gebruiken we die 2 termen om onderscheid tussen groepen met verschillende rechten en plichten aan te duiden."

Voor mij lezen jouw postings eerder als een bewuste verstoring van de discussie dan als een on-topic inbreng, en ik kan mij goed voorstellen dat anderen deze mening delen en aan de hand daarvan modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En dit dan: Zer0 in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'
Een bericht met wat willekeurige uitspraken op +1/+2,

en ik voeg er iets aan toe en dat is dan ineens 0 en -1: TheVivaldi in 'Facebook laat oproepen tot geweld tegen Rusland tijdelijk toe in bepaalde landen'

Maar het past gewoon in het rijtje van uitspraken dat de persoon boven mij deed, helemaal die tweede uitspraak van “we hebben het niet geweten”. Dus allebei 0 of allebei +1.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 12-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Groningerkoek schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:56:
Voor mij lezen jouw postings eerder als een bewuste verstoring van de discussie dan als een on-topic inbreng, en ik kan mij goed voorstellen dat anderen deze mening delen en aan de hand daarvan modereren.
Ik probeerde gewoon wat te verduidelijken.

Als ik een discussie over Rusland bewust zou willen verstoren, dan zou ik wel beter mijn best doen en allerlei propaganda plaatsen. (niet dat ik dat overigens van plan ben - zo iemand ben ik niet)

[ Voor 20% gewijzigd door TheVivaldi op 12-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
TheVivaldi schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Ik probeerde gewoon wat te verduidelijken.
Maar je doet het omgekeerde, in deze context zijn burgers en militairen verschillende groepen en dan 3 postings maken dat militairen burgers zijn is in mijn beleving nodeloos verstorend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden'

Geen idee wat er hier offtopic/irrelevant aan is. Ik stel een vraag m.b.t. Bing en geef aan dat dit ook een wijziging aan Bings kant kan zijn, aangezien DDG daar gebruik van maakt. Het lijkt me dus gewoon ontopic.

Edit: heb het even nagezocht en wat ik zeg klopt. Ik heb dat toegevoegd met bron en al.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVivaldi op 12-03-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
TheVivaldi schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:37:
TheVivaldi in 'DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden'

Geen idee wat er hier offtopic/irrelevant aan is. Ik stel een vraag m.b.t. Bing en geef aan dat dit ook een wijziging aan Bings kant kan zijn, aangezien DDG daar gebruik van maakt. Het lijkt me dus gewoon ontopic.

Edit: heb het even nagezocht en wat ik zeg klopt. Ik heb dat toegevoegd met bron en al.
DDG doet zijn eigen ranking, anders zouden de resultaten ook identiek zijn aan Bing en daar is geen sprake van. DDG heeft een eigen crawling bot en gebruikt resultaten van meer dan 400 3rd parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk sowieso dat de crew bij deze berichten wel wat modrechten mag gaan afnemen. Als voorbeeld mijn eigen reactie: Sissors in 'DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden' En voor de duidelijkheid, het is niet dat ik ermee aankom omdat ik vind dat hij op +2 moet staan (mag wel :P), maar meer dat letterlijke elke score inclusief een hele zwik -1's erop gegeven wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 en zeer scheef gemodereerd.

Tweaker heeft een mening die doet alsof zoekmachines nu pas filteren of rangschikken. Doet daarbij alsof je bij rangschikking zelf niet kan bepalen wat je wil accepteren. Lijkt zich op geen enkele manier in de werking te interesseren om maar te klagen. Staat nu op +2 (22x +3, 40x +2 37x +3, 61x +2)
dutchnltweaker in 'DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
kodak schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:41:
Deze reactie lijkt me geen +2 en zeer scheef gemodereerd.

Tweaker heeft een mening die doet alsof zoekmachines nu pas filteren of rangschikken. Doet daarbij alsof je bij rangschikking zelf niet kan bepalen wat je wil accepteren. Lijkt zich op geen enkele manier in de werking te interesseren om maar te klagen. Staat nu op +2 (22x +3, 40x +2 37x +3, 61x +2)
dutchnltweaker in 'DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden'
Jammer dat je zo denkt maar:
Tweaker heeft een mening die doet alsof zoekmachines nu pas filteren of rangschikken.
Sorry, maar dit is wel erg kort door de bocht. Het ging mij om een totaal ander punt wat ik ook vertelde in dat en mijn ander bericht.
Lijkt zich op geen enkele manier in de werking te interesseren om maar te klagen.
Waaruit haal je dit vandaan? heb alle berichten die ik heb gekregen gewoon gelezen, maar heb meer dan 20+ berichten gekregen en op alles te reageren was is best veel. Jammer maar prima, is jouw mening natuurlijk, maar ik vind jouw stelling hier wel erg bot richting mij toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Gezien de manier van formuleren zelfs -1 wat mij betreft. De suggestie dat tweakers op zoek is naar slaven zonder onderbouwing en op basis van een icoontje is onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
dutchnltweaker schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Sorry, maar dit is wel erg kort door de bocht. Het ging mij om een totaal ander punt wat ik ook vertelde in dat en mijn ander bericht.
Iets anders schrijven dan je als punten wil maken, waarbij wat je wel schrijft niet klopt of slecht onderbouwd is, is niet zomaar +2.
De opmerking ivm mismodden ging niet om hoeveel je daarna nog gelezen zou hebben, maar wat je in die eerste reactie laat blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
AlphaRomeo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Gezien de manier van formuleren zelfs -1 wat mij betreft. De suggestie dat tweakers op zoek is naar slaven zonder onderbouwing en op basis van een icoontje is onwenselijk.
Veel reacties in dat nieuwsbericht gaan de verkeerde kant op.

Dit is geen -1:
CAPSLOCK2000 in 'Acht oledkenners gezocht voor ASUS VivoBook 16X OLED-testpanel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Kan iemand eens naar deze moderaties kijken, erg vreemde -1's, terwijl de post gewoon on-topic is.

Dennism in 'Android-app YouTube Vanced stopt na sommatie van Google'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ga naar de +3 stemmers kijken daar. Dat lijken pure moderaties op mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Madrox in 'EA zoekt Senior Game Designer voor 'AAA-openwereld-sandboxgame''

Dit lijkt me zeker geen +1, hooguit een 0-score naar mijn mening

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ehhh, ik weet niet, maar deze random uit-het-niets reactie lijkt me toch nét iets te ver gaan:
-edit- Ninja'd! De hele thread is zojuist terwijl ik dit tikte al verwijderd zie ik.

[ Voor 73% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2022 12:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

WhatsappHack schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:47:
Ehhh, ik weet niet, maar deze random uit-het-niets reactie lijkt me toch nét iets te ver gaan: comment 17287826 Worden nogal wat beschuldigingen geuit richting DigitalExorcist.

"non-users moeten [van jou] een vorm van joodse onderdanigheid accepteren"
"je bent een oplichter zoals russen en moslims die ons bang willen maken"
"je werkt voor de russische mongolen dienst"
"herken je je niet in Adolf"
"jullie zijn fucking nazi's zoals Rusland en Putin"

Denk dat meneer een glaasje teveel opheeft en helaas nog achter de computer zit. :P Van mij mag 't best blijven staan gezien het behoorlijk amusant is om te lezen, maar denk dat vanwege de huisregels en wat men wil uitstralen hier het niet toegestaan is. :+
Welke reactie bedoel je?

Niet meer nodig dus

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De hele thread is intussen al verwijderd. ;) Terwijl ik het tikte moet het verwijderd zijn (vandaar dat de link ook niet adequaat omgezet is (dat is wel lelijk trouwens! Dat kan beter afgehandeld worden lijkt me.)), en terwijl ik m'n post editte om dat aan te geven heb jij al geantwoord. Driedubbel alles langs elkaar heen. :P

-edit- En terwijl jij je edit tikt om aan te geven dat je mijn edit hebt gezien, reageer ik op je post haha!

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2022 12:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

WhatsappHack schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:52:
[...]

De hele thread is intussen al verwijderd. ;) Terwijl ik het tikte moet het verwijderd zijn (vandaar dat de link ook niet adequaat omgezet is (dat is wel lelijk trouwens! Dat kan beter afgehandeld worden lijkt me.)), en terwijl ik m'n post editte om dat aan te geven heb jij al geantwoord. Driedubbel alles langs elkaar heen. :P

-edit- En terwijl jij je edit tikt om aan te geven dat je mijn edit hebt gezien, reageer ik op je post haha!
Was ik nou zo snel of waren de beheerders dit keer zo snel? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
De ruim 33x -1 lijkt om meer aandacht te vragen dan de moderatie zelf corrigeren. Dit lijkt in een behoorlijk aantal meningmodden door diverse tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er +1 aan deze reactie? De tweaker komt bij nieuws over een heel specifiek advies met de suggestieve bewering dat alles en iedereen maar belemmering krijgt. Daarbij is die suggestie ook niet onderbouwd. Ook gaat het nauwelijks in op de onderbouwing in het nieuws, alsof dat onbelangrijk is.
Dat soort reactie klink meer als ongepast.
Indifstublatia in 'Duitse inlichtingendienst adviseert om antivirussoftware Kaspersky te vervangen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
kodak schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:05:
Wat is er +1 aan deze reactie? De tweaker komt bij nieuws over een heel specifiek advies met de suggestieve bewering dat alles en iedereen maar belemmering krijgt. Daarbij is die suggestie ook niet onderbouwd. Ook gaat het nauwelijks in op de onderbouwing in het nieuws, alsof dat onbelangrijk is.
Indifstublatia in 'Duitse inlichtingendienst adviseert om antivirussoftware Kaspersky te vervangen'
De post is toch in enige mate on-topic? 0 of +1 is waartussen de reactie zou moeten liggen IMHO.

Veel erger vind ik wat momenteel hier ge-meningmod wordt:
nieuws: Europees Parlement wil niet langer bitcoin en ethereum verbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:05:
Absoluut niet ongepast.Hij komt met een "niet onderbouwde suggestie" dus dan vind ik een (magere) ontopic zeker terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
uNoTopia schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:09:
[...]

De post is toch in enige mate on-topic? 0 of +1 is waartussen de reactie zou moeten liggen IMHO.
Als iemand in meerdere opzichten ongewenste reactie toepast om die reactie te kunnen geven dan is dat beetje ontopic niet zomaar relevanter. Daarbij hangt de tweaker dat beetje relevante op aan die suggestieve bewering van alles over een kam scheren. Anders kunnen we staks al het ongewenste makkelijk suggeren en beschuldigen wel gaan plussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Technomania schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Absoluut niet ongepast.Hij komt met een "niet onderbouwde suggestie".
Je gaat helaas niet in op mijn onderbouwing. Hoe lijkt het je gepast om zomaar niet onderbouwd te gaan suggeren alsof anderen alles en iedereen maar over een kam aan het scheren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:33

page404

Website says no

Er staan anders 2 enorme onwaarheden in 3 zinnen :)
als er nou had gestaan:
Jammer dat oudere apparaten minder goed bruikbaar zijn door de steeds hogere systeemeisen.
Oude iphones/ipads zijn nog best bruikbaar maar nieuwere apps werken er niet meer op door nieuwe API's en toegenomen systeemeisen
ipv
Jammer dat Apple een strategie heeft waarbij het uiteindelijk alle oude apparaten overbodig/onbruikbaar maakt.
Oude iphones/ipads zijn nog best bruikbaar maar je mag geen nieuwe app meer downloaden van Apple.
Dan was het een heel stuk minder stemmingmakend. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren he, maar sommige mensen gaan wel erg ver in hun frustratie op een bepaald merk, inclusief onwaarheden verspreiden. Ik snap wel dat dat als "ongewenst" wordt bestempeld op een gegeven moment.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Als iemand in meerdere opzichten ongewenste reactie toepast om die reactie te kunnen geven dan is dat beetje ontopic niet zomaar relevanter. Daarbij hangt de tweaker dat beetje relevante op aan die suggestieve bewering van alles over een kam scheren. Anders kunnen we staks al het ongewenste makkelijk suggeren en beschuldigen wel gaan plussen.
Ik geef toe dat hij een beetje kort door de bocht gaat maar dat maakt het voor mij niet ongepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
page404 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Er staan anders 2 enorme onwaarheden in 3 zinnen :)
als er nou had gestaan:

[...]

ipv

[...]

Dan was het een heel stuk minder stemmingmakend. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren he, maar sommige mensen gaan wel erg ver in hun frustratie op een bepaald merk, inclusief onwaarheden verspreiden. Ik snap wel dat dat als "ongewenst" wordt bestempeld op een gegeven moment.
Nou ja, het mag wel niet helemaal kloppen wat 'ie zegt, maar ik vind het niet dusdanig erg geschreven dat het -1 verdient. 0 vanwege iets wat niet klopt is veel gepaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:48
iemand die persoonlijk gefrustreerd is over elektrische fietsen wile mij hier graag een -1 geven die niet echt op zn plaats is.....

WeeDzi
@downcom • 15 maart 2022 15:01
geef maar aan waarom dat nutteloos is, sterker nog dit zorgt er voor dat er ook mensen weer gaan fietsen die anders met de auto waren gegaan.
Wijzig

geen idee hoe ik die linkjes moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WeeDzi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:44:
geen idee hoe ik die linkjes moet maken
Plak hier de link die onder de datum van je reactie zit even aub.

Edit, waarschijnlijk gaat het om deze reactie? WeeDzi in 'Europees Parlement wil niet langer bitcoin en ethereum verbieden'

[ Voor 26% gewijzigd door AlphaRomeo op 15-03-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:48
AlphaRomeo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Plak hier de link die onder de datum van je reactie zit even aub.

Edit, waarschijnlijk gaat het om deze reactie? WeeDzi in 'Europees Parlement wil niet langer bitcoin en ethereum verbieden'
dat is em inderdaad hoe kan ik zon linkje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Intel wil twee chipfabrieken bouwen in Duitsland en productie in 2027 starten'

Blijkbaar is een goedbedoelde ‘groene’ suggestie niet welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

WeeDzi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Door met de rechtermuisknop op de datum & tijd van de post die je wil melden te klikken --> koppeling kopiëren en hier te plakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Technomania op 15-03-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fretnn in 'ESET ontdekt derde wipermalware in Oekraïne'

Lijkt mij een typisch offtopic reactie, staat echter op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WeeDzi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:53:
Achter de tekst waar tijd en datum van posten staat zit het linkje. Rechter muisknop erop geeft vaak wel de optie 'Copy link' of iets dergelijks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er offtopic (2x 0, 2x -1) aan deze inhoudelijke reactie?
kodak in 'Toezichthouder: AIVD en MIVD hielden niet genoeg toezicht bij kabelinterceptie'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Geen +2, offtopic zelfs:
Choppah1234 in 'Apple iOS 15.4'

Gezeur over moderatie? -1 zou ik zeggen:
verdroidnogaan2 in 'Apple iOS 15.4'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Geen +2 (5x +3, 34x +2)
Bij nieuws over een boete voor een datalek een mening hebben dat gebruikers iets doen wat verboden is. Wat de tweaker vervolgens nog zeer slecht onderbouwd ook. De +2 en +3 lijken te meningmodden of geloven wel heel makkelijk iets als informatief. Hooguit irrelevant.
Stonehawk in 'Meta krijgt miljoenenboete opgelegd door Europese privacytoezichthouder'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me geen +3 (12× +3)
Het is prima om te menen dat er gebrek aan regels zou zijn, maar dat is niet bepaald speciaal of uniek om die mening te hebben. Het is eerder zelfs een dooddoener als de senaat op bestaande regels kan beslissen of met nieuwe regels zou instemmen.
Skyaero in 'Senaat stemt 22 maart over oproep Zeewolde-datacenterproject stop te zetten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phjk
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-06-2022
phjk in 'Nederlandse particulieren waren in 2021 goed voor 21 procent van nieuwe EV's'

Wat is er offtopic (2x 1, 4x -1) aan deze inhoudelijke reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
janbaarda in 'Northvolt bouwt EV-accufabriek in Duitsland met productiecapaciteit van 60GWh'
Het klopt niet wat 'ie zegt, maar het is netjes verwoord en zo, dus -1 is echt veel te straf. 0 is veel beter.

robertlinke in 'Microsoft introduceert 800 dollar kostende webcam voor Surface Hub-kantoorscherm'
Hier ook: hij snapt het doel niet en komt daardoor met een slechte reactie, maar het is geen belediging, flamebait, vol met scheldwoorden o.i.d., dus 0 lijkt me beter dan -1.

[ Voor 42% gewijzigd door TheVivaldi op 16-03-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is niet offtopic, maar het klopt niet helemaal wat je zegt (zie ook de reacties erop), dus is het irrelevant. 0 staat niet alleen voor offtopic, maar ook voor irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
FictionalFridge in 'Discovery+ komt in delen van Europa beschikbaar op LG-smart-tv's vanaf 2018'
Klagen over de titel is niet ontopic, want daar is het Feedback-subforum voor, dus niet +1 maar 0.

_Server_ in 'Discovery+ komt in delen van Europa beschikbaar op LG-smart-tv's vanaf 2018'
Dit is een zeer onbegrijpelijke reactie, maar voor zover ik eruit kan halen, gaat het volgens mij ook over de titel, dus moet ook 0 zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door TheVivaldi op 16-03-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Blokker_1999 in 'Kaspersky: advies Duitse inlichtingendienst is gebaseerd op politieke gronden'

Dit bericht verkondigt onwaarheid over de betrokkenheid van Kaspersky. Diverse publicaties sinds Wired in 2012 bevestigen dat Kaspersky banden heeft met personen in de FSB en de Russische overheid. Er zijn zelfs foto's van een bezoek van president Medvedev en een melding van de militaire kledij in Kaspersky's kast in 2012 en Kaspersky eigen bevestiging dat hij vrienden heeft bij FSB waarmee hij naar de sauna gaat.

+2 voor een bericht dat onwaarheid bevat is onterecht. Dat zou 0 of -1 moeten zijn.

Mijn eigen bericht hierover wordt als offtopic/niet relevant afgedaan, en dat is duidelijk niet het geval, het is weer een meningmoderatie.
mrmrmr in 'Kaspersky: advies Duitse inlichtingendienst is gebaseerd op politieke gronden'

Moderators beoordelen dingen waar ze onvoldoende kennis van hebben en laten zich waarschijnlijk leiden door onderbuikgevoel en kuddegedrag.

Deze -1 heb ik zelf al gecorrigeerd, daar was wel een +2 voor nodig met +1 komt het op een onterechte 0:
Teijgetje in 'Kaspersky: advies Duitse inlichtingendienst is gebaseerd op politieke gronden'

Enkele bronnen:
https://www.rijksoverheid...nalyse+Kaspersky+Labs.pdf
https://web.archive.org/w.../2012/07/ff_kaspersky/all
Nog meer hier: Kaspersky, en de oorlog in Oekraïne

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 17-03-2022 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Een vraag stellen en +3 krijgen, lijkt me niet de bedoeling:
Hulliee in 'Apple macOS 12.3'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'Netflix test goedkopere subaccounts voor huishoudens die account delen' lijkt mij geen +2 o.a. wegens het plaatsen van meningen als feit aangevuld met generalisatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 17-03-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik snap nog steeds wat hier 0 aan is. Het gaat over de parkeergarage bij de te bouwen fabriek en ik geef doodnormale suggesties, dus dat is toch gewoon ontopic? Anders moeten een hoop andere reacties in dat draadje die over die parkeergarage gaan ook op 0 worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:04:
Deze -1 heb ik zelf al gecorrigeerd, daar was wel een +2 voor nodig met +1 komt het op een onterechte 0:
Teijgetje in 'Kaspersky: advies Duitse inlichtingendienst is gebaseerd op politieke gronden'
Het is niet de bedoeling dat je zelf corrigeert met hogere scores dan een reactie daadwerkelijk verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
TheVivaldi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Het is niet de bedoeling dat je zelf corrigeert met hogere scores dan een reactie daadwerkelijk verdient.
Ik deel je mening, maar heb je ook de reden gelezen en begrepen?

Ik heb uitgelegd waarom dat nodig was: met een +1 bleef het nog op een onterechte 0 staan (0+1=0,5 zou 1 moeten zijn, maar het bleef op 0), en met +2 werd het +2, een rekenkundig mysterie. Ik heb het nu weer verlaagd naar +1, dus nu is het correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:39

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Ik deel je mening, maar heb je ook de reden gelezen en begrepen?

Ik heb uitgelegd waarom dat nodig was: met een +1 bleef het nog op een onterechte 0 staan (0+1=0,5 zou 1 moeten zijn, maar het bleef op 0), en met +2 werd het +2, een rekenkundig mysterie. Ik heb het nu weer verlaagd naar +1, dus nu is het correct.
@TheVivaldi maakt een terechte opmerking, ondanks de goede bedoeling is het doen van een compensatie moderatie (ongeacht de reden) ongewenst omdat voor het bepalen van de eindscore de mediaan wordt berekend.
Het beste is om zelf de juiste score aan de reactie te geven en als de reactie daarna nog op een foutieve score staat deze hier te melden zoals je eerder deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Santford schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:02:
[...]

omdat voor het bepalen van de eindscore de mediaan wordt berekend.
Jij zegt dat er een mediaan wordt gebruikt. Maar daarmee krijg je niet deze uitkomsten.

De mediaan van 0 en 1 is 0,5 en dat rond af naar 1. Uitkomst is 0 (incorrect).

De mediaan van 0 en 2 is 1. Uitkomst is 2 (incorrect).

Kun je voorrekenen hoe je met deze getallen op deze uitkomsten beland?

Het lijkt erop dat er niet een mediaan wordt gebruikt of dat daarbij een fout wordt gemaakt met fracties. Bijvoorbeeld door een integer (fout) te gebruiken in plaats van een float (correct)? Een float kan overigens ook incorrect afronden (0,5 kan ergens in de berekening ten onrechte als 0,4999999 zijn opgenomen). Als de rekenlibrary onnauwkeurig is zijn er methoden om dat te corrigeren, bijvoorbeeld met een vermenigvuldigingsfactor op integers vroeg in de berekening.

[ Voor 15% gewijzigd door mrmrmr op 17-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:39

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Jij zegt dat er een mediaan wordt gebruikt. Maar daarmee krijg je niet deze uitkomsten.

Kun je voorrekenen hoe je met deze getallen op deze uitkomsten beland?

Het lijkt erop dat er niet een mediaan wordt gebruikt of dat daarbij een fout wordt gemaakt met fracties. Bijvoorbeeld door een integer (fout) te gebruiken in plaats van een float (correct)? Een float kan overigens ook incorrect afronden (0,5 kan ergens in de berekening ten onrechte als 0,4999999 zijn opgenomen). Als de rekenlibrary onnauwkeurig is zijn er methoden om dat te corrigeren, bijvoorbeeld met een vermenigvuldigingsfactor op integers vroeg in de berekening.
Ik heb geen inzicht in het algoritme achter de berekening, ik weet alleen dat er gerekend wordt met een mediaan om de eindscore te bepalen. De berekening gaat echter wat te ver off-topic voor dit topic en was ook niet de boodschap die ik wilde overbrengen met mijn eerdere bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mrmrmr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Er zit een bepaalde (licht positieve) bias in het systeem. Maar dat is verder irrelevant voor het punt van Santfort. Het is de bedoeling dat je je aan de FAQ houdt met betrekking tot het uitdelen van cijfers. Hoe de berekening verder gebeurd is niet ons probleem, hoewel ik (als mede-ontwikkelaar) snap dat dat wel rete-interessant is. ;)
Pagina: 1 ... 76 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2