loki504 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
Ik begrijp zijn punt ook wel. En ben er niet eens met zijn punt. Want wij normale burgers uit het westen hebben ons vaak genoeg uitgesproken over oorlogen in andere landen.
Het ding is alleen dat het heel dicht bij komt. En heeft niets met Rusland te maken. Ik verwacht niet dat mensen massaal de straat op gaan China/Syrië bv omdat het een stuk veder van hun bed is. Net zoals een oorlog in Syrië ver van ons bed is.
Een andere goed onderbouwde mening is prima. Maar net doen alsof wij(generaliseren much?) Het prima vinden dat er doden vallen door bombardementen van het westen is echt een no go.
Prima dat je het niet met hem eens bent, maar dat maakt niet dat de reactie ongewenst is en neig je rus naar meningmodden.

En bombardementen goed praten doet de reactie ook niet, lees het begin van zijn reactie maar. Hij zegt alleen om niet weg te kijken voor (militair) geweld elders in de wereld ook al is het niet vlak bij ons bed (al is overigens een van de motieven van Rusland ook juist dat (omdat de NAVO dichter bij de Russische grens kwam), maar goed). En doordat eea selectief lijkt, noemt hij dat racistisch, maar bedoelt discriminerend.
Edit:
En niet om het een of ander, maar je doet nu net of hij abnormaal is, omdat ie een andere mening heeft, of ik begrijp dat stukje wellicht verkeerd, maar ook dat lijkt mij niet echt de bedoeling als je dat wel bedoelt. Je hoeft echt niet neerbuigend te zijn naar iemand die een andere mening heeft.
[
Voor 14% gewijzigd door
CH4OS op 05-03-2022 10:18
]