Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

418O2 in 'nieuws: Bungie ondersteunt Destiny 2 niet op SteamOS en Proton wa...

Incorrecte aanname (zie CH4OS in 'nieuws: Bungie ondersteunt Destiny 2 niet op SteamOS en Proton waar... waarom), maar krijgt on-topic. Sowieso veel reacties onder dit artikel zijn aannames, helaas. Sommigen krijgen zelfs informatief.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
AlphaRomeo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:05:
@Casejunky ik heb even door de moderaties heen gekeken, maar ik kan niet echt één persoon vinden die jou structureel zou downmodden.

Ik neem aan dat het onder andere gaat om dit bericht, met daarin deze quote:

[...]

Dat is eerlijk gezegd ook niet zo lief, en met zo'n openingszin eindigt je reactie nogal snel op -1, ongeacht wat voor onderbouwing er volgt.

En deze reactie is nogal denigrerend:

[...]

Ik denk dat je post even kritisch doorlezen voordat je op de knop drukt ook wel kan helpen om hogere scores te krijgen.
Het gaat mij niet om de scores hoor, dat is mijn punt verder ook niet.
Het ging mij meer om of mijn vermoedens correct waren of er daadwerkelijk 1 user was die het er niet mee eens was. Als jij zegt van niet dan neem ik mijn woorden terug.

Het viel me namelijk bij meerdere topics al op waarbij mijn comments eerder op 0 of +1 stonden na een bezoekje van Loller op -1 kwamen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Die heeft nog wat zetjes nodig, paar spotlight tags van iets te enthousiaste mensen gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
dasiro in 'nieuws: Apple staakt verkoop producten in Rusland wegens inval in ...

uiteraard was m'n post wat cynisch, maar is het ongewenst te wijzen op het machtsmisbruik van een fabrikant? los van het feit dat dit gewoon pure economische oorlogsvoering is, blijft er blijkbaar niemand bij stilstaan dat dit de macht is die Apple zichzelf heeft toegeëigend en de downmodders het blijkbaar ok vinden om die nu te misbruiken. Als 1 ding duidelijk is, dan is het wel het feit dat het dringend tijd wordt voor dat nieuwe moderatiesysteem waar @Cloud op aludeerde in het meningmodden-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:12

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geklaag over de inhoud van het artikel hoort niet hoger dan 0 en gezien de herhaling wat mij betreft zelfs een -1 voor deze post: Atsiz in 'nieuws: Ford richt aparte divisies op voor EV's en traditionele ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 16:36
Het is weer flink raak in het EU censuur reactiestuk.
MrMarcie in 'Europese Unie verbiedt uitzendingen van twee Russische staatsmedia'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA4J6W2XSut-TbKu-k6NiUWp_RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhCvMcpHyzflW8nZE3YEq9mN.png?f=fotoalbum_large

één van de voorbeelden. Als je naar onderen scrolt wemelt het van de bizarre -1 aantallen.

[ Voor 10% gewijzigd door MightyFool op 03-03-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasiro
MightyFool schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
één van de voorbeelden. Als je naar onderen scrolt wemelt het van de bizarre -1 aantallen.
alles wat de laatste dagen/weken nog maar iets of wat neutraal, laat staan pro-russisch is wordt massaal gedownvote en de mods reageren er zelfs niet meer op. meningmodden is de standaard geworden. ze laten het gewoon wat verder etteren. tot zover de onpartijdigheid als het nodig is, maar niet overeen komt met hun eigen mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@dasiro zonder specifieke voorbeelden kunnen we moeilijk helpen. Ik lees veel reacties op een dag, maar lang niet alles. Graag dus een linkje naar de posts (zit onder de datum) en wat de juiste score zou zijn volgens jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:29:
Geklaag over de inhoud van het artikel hoort niet hoger dan 0 en gezien de herhaling wat mij betreft zelfs een -1 voor deze post: Atsiz in 'nieuws: Ford richt aparte divisies op voor EV's en traditionele ver...
Hier is nog wel wat hulp nodig. Vrijwel die hele thread is offtopic.

The Zep Man in 'Ford richt aparte divisies op voor EV's en traditionele verbrandingsmotoren' is bijvoorbeeld een 0 maar krijgt +3 en +2

Idem: jeffrey-nl in 'Ford richt aparte divisies op voor EV's en traditionele verbrandingsmotoren'

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 03-03-2022 21:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
AlphaRomeo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:45:
@dasiro zonder specifieke voorbeelden kunnen we moeilijk helpen. Ik lees veel reacties op een dag, maar lang niet alles. Graag dus een linkje naar de posts (zit onder de datum) en wat de juiste score zou zijn volgens jou.
zie mijn post hier 6 posts hoger en deze + hetzelfde is gebeurd met m'n reply eronder:
dasiro in 'Icann zegt Russisch internet niet te kunnen en willen verstoren'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
dasiro schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:42:
[...]

zie mijn post hier 6 posts hoger en deze + hetzelfde is gebeurd met m'n reply eronder:
dasiro in 'Icann zegt Russisch internet niet te kunnen en willen verstoren'
Zeggen dat Oekraïne de boel opstookt is gezien de huidige situatie wat mij betreft volledig terecht -1. Niet omdat dat mijn mening is, maar omdat het desinformatie is en trollen. Je kunt niet beweren dat een land dat binnengevallen wordt de boel opstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na foute update'

Lijkt me niet offtopic, maar gewoon ontopic en dus +1.

wildhagen in 'AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na foute update'

Idem, niet offtopic, laat staan ongewenst (!). Gewoon ontopic.

Dat je het er niet mee eens bent maakt het niet meteen ongewenst....

lighting_ in 'AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na foute update'

Geen +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:50:

Idem, niet offtopic, laat staan ongewenst (!). Gewoon ontopic.

Dat je het er niet mee eens bent maakt het niet meteen ongewenst....
Daar ga ik even ingrijpen. Daar is meer aan de hand zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eonfge in 'Nintendo laat video's over Switch-emulatie op Steam Deck verwijderen'

Gezien Nintendo optreedt tegen videos die eea uitleggen, lijkt het mij ook niet de bedoeling dat men dan op de FP met linkjes en al gaat uitleggen hoe eea moet. Lijkt mij een 0 at best, maar -1 of misschien zelfs -2 is misschien de betere plek, gezien het simpelweg niet legaal is.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:56:
Eonfge in 'Nintendo laat video's over Switch-emulatie op Steam Deck verwijderen'

Gezien Nintendo optreedt tegen videos die eea uitleggen, lijkt het mij ook niet de bedoeling dat men dan op de FP met linkjes en al gaat uitleggen hoe eea moet. Lijkt mij een 0 at best, maar -1 of misschien zelfs -2 is misschien de betere plek, gezien het simpelweg niet legaal is.
Nou, komt dat eens goed uit... want al deze software is gewoon super legaal en gewoon vrij te downloaden op gerenommeerde websites.

Ik zou dus graag mijn eigen post als een voorbeeld van mis-moderatie willen aandragen:

Duidelijk dat wat corporate bootlickers mijn post gekaapt hebben.

Onnodige flame verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 04-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eonfge schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:08:
Nou, komt dat eens goed uit... want al deze software is gewoon super legaal en gewoon vrij te downloaden op gerenommeerde websites.
Die discussie lijkt me niet handig om hier te voeren (of het legaal is of niet). Het is hoogstens grijs gebied en op Tweakers is er redelijk een 0-policy aangaande links naar grijze of illegale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 23:43
[...]

Ik zou dus graag mijn eigen post als een voorbeeld van mis-moderatie willen aandragen:

Jouw bericht is volgens mij een +2 waard (informatief en met bronnen). Gelukkig gaat het de goede kant uit (ik heb ook +2 gestemd).

En volgens is het inderdaad ook niet illegaal open source voor educatieve doeleinden en valt denk ik ook onder fair use. Nintendo is inderdaad heel agressief in het aanvechten/verdedigen van hun copyright/patenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remzi1993 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:16:
Jouw bericht is volgens mij een +2 waard (informatief en met bronnen). Gelukkig gaat het de goede kant uit (ik heb ook +2 gestemd).
Geen idee wat daar 'educatief' aan is. De software is grijs gebied, at best. Informatief is de post dus echt niet en zit dus op het randje of het (il)legaal is of niet.
En volgens is het inderdaad ook niet illegaal open source voor educatieve doeleinden en valt denk ik ook onder fair use. Nintendo is inderdaad heel agressief in het aanvechten/verdedigen van hun copyright/patenten.
Sterker nog, zijn ze zelfs verplicht. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:15:
Die discussie lijkt me niet handig om hier te voeren (of het legaal is of niet).
Het is hoogstens grijs gebied en op Tweakers is er redelijk een 0-policy aangaande links naar grijze of illegale content.

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:19:
Geen idee wat daar 'educatief' aan is. De software is grijs gebied, at best. Informatief is de post dus echt niet en zit dus op het randje of het (il)legaal is of niet.
Does not compute.

Verder wil ik graag een referentie naar een Nederlandse of Belgische wet die dit illegaal verklaart. Graag ook met een stukje jurisprudentie. :)

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 13:27 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eonfge
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11-2022
CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:19:
Sterker nog, zijn ze zelfs verplicht. ;)
Totale kul. In de VS mag je zelfs emulatoren verkopen voor geld, mits je geen inbreuk maakt op auteursrecht en patenten.

- Wikipedia: Connectix Virtual Game Station
- Wikipedia: Bleem!

Nog mooier, zelfs mod chips zijn, mits ze geen inbreuk maken, ook gewoon legaal in Nederland:

- https://blog.iusmentis.co...aal-na-nintendo-v-pc-box/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Heel simpel, het algemeen beleid citerend:
"Het posten van bijvoorbeeld links om met copyright beschermde software en media illegaal te downloaden, manieren om beveiligingen te omzeilen of andere verboden zaken uit te voeren zijn daarom niet toegestaan."

Emulatie valt onder de dikgedrukte noemer (immers is het alleen kunnen gebruiken van zeg een gamecartridge op een console een vorm van beveiliging)

Daarnaast weet jij net zo goed als ik dat het overgrote deel van de modchips en emulatoren om überhaupt te kunnen werken patentinbreuk móeten maken. Daar valt "ik maak zelf iets wat net doet alsof het de console is" ook onder.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 04-03-2022 13:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:34:
Heel simpel, het algemeen beleid citerend:
"Het posten van bijvoorbeeld links om met copyright beschermde software en media illegaal te downloaden, manieren om beveiligingen te omzeilen of andere verboden zaken uit te voeren zijn daarom niet toegestaan."

Emulatie valt onder de dikgedrukte noemer (immers is het alleen kunnen gebruiken van zeg een gamecartridge op een console een vorm van beveiliging)
Daar heb je het mis. De beveiliging van de gamecartridge moet rippen voorkomen, maar doet niets tegen emulatie van code dat niet op een cartridge staat. Denk aan spellen die al geript zijn, homebrew, ...

Emulators faciliteren rippen niet, dus doorbreken geen beveiliging.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Daar heb je het mis. De beveiliging van de gamecartridge moet rippen voorkomen, maar doet niets tegen emulatie van code dat niet op een cartridge staat. Denk aan spellen die al geript zijn, homebrew, ...

Emulators faciliteren rippen niet, dus doorbreken geen beveiliging.
Maar kijk dan even naar het artikel waar het om gaat. Om dit voor elkaar te krijgen moet "iemand" de beveiliging van de Switch omzeilen, de software eraf halen, deze op een Steamdeck plaatsen en daar draait dan een emulator op die de software draait. Daarnaast zal het een en ander door DRM beveiligd zijn die je zult moeten omzeilen.

Kom niet weer aan met homebrew, de mensen die dit exclusief voor homebrew gebruiken zijn een marginale fractie van de warezgebruikers. Met het aanbieden van een emulator faciliteer je illegaal gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 04-03-2022 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Emulators zijn volgens mij niet verboden in Nederland. Alleen de roms zijn verboden indien die niet legitiem zijn verkregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:40:
Maar kijk dan even naar het artikel waar het om gaat. Om dit voor elkaar te krijgen moet "iemand" de beveiliging van de Switch omzeilen, de software eraf halen, deze op een Steamdeck plaatsen en daar draait dan een emulator op die de software draait. Daarnaast zal het een en ander door DRM beveiligd zijn die je zult moeten omzeilen.
Rips zijn niet met DRM beveiligd.
Kom niet weer aan met homebrew, de mensen die dit exclusief voor homebrew gebruiken zijn een marginale fractie van de warezgebruikers. Met het aanbieden van een emulator faciliteer je illegaal gebruik.
Veel mensen strooien hier rond met de term 'illegaal', maar niemand geeft een referentie naar een Nederlandse of Belgische wet, idealiter met een stukje jurisprudentie. Ik denk niet dat illegaal betekent wat jij denkt dat het betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Rips zijn niet met DRM beveiligd.

[...]

Veel mensen strooien hier rond met de term 'illegaal', maar niemand geeft een referentie naar een Nederlandse of Belgische wet, idealiter met een stukje jurisprudentie. Ik denk niet dat illegaal betekent wat jij denkt dat het betekent.
Het gaat niet zozeer om illegaal, maar om het algemeen beleid van Tweakers (zie boven). Gezien dit grijs gebied is is het simpelweg ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Het gaat niet zozeer om illegaal,
Ah, daar is de special pleading.

Is this you?
pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:40:
Met het aanbieden van een emulator faciliteer je illegaal gebruik.
maar om het algemeen beleid van Tweakers (zie boven). Gezien dit grijs gebied is is het simpelweg ongewenst.
Daarvoor is de 'rapporteer' knop. Dan kan T.net zelf een uitspraak doen over wat (on)gewenst is.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Ah, daar is de special pleading.

Is this you?

[...]

[...]

Daarvoor is de 'rapporteer' knop. Dan kan T.net zelf een uitspraak doen over wat (on)gewenst is.
Het downloaden van geripte games en die spelen op je emulator als je zelf de game niet hebt is illegaal. Dát is waar 99.9% van de emulator- en modchipgebruikers het voor doen. Dan is dat vertaald naar het Tweakersbeleid logisch.

Ik ga verder maar niet met je in discussie, want je weet dondersgoed dat praktisch de hele modchip/emulatorcommunity hiervoor bestaat en niet voor die enkeling die homebrew draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Het downloaden van geripte games en die spelen op je emulator als je zelf de game niet hebt is illegaal.
Is this you? Ik vraag het maar, want je spreekt jezelf best wel vaak tegen.
pagani schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
Het gaat niet zozeer om illegaal
Dát is waar 99.9% van de emulator- en modchipgebruikers het voor doen. Dan is dat vertaald naar het Tweakersbeleid logisch.
Laat T.net daar zelf een uitspraak over doen. :)

Verder zou ik niet dit soort topics doorlezen, als ik jou was:
Het grote Retro Handheld topic
Topicreeks: Goeie oude (retro) consoles

Zoek in die topics maar niet naar de term 'RetoArch', of je zou wel eens een hartverzakking kunnen krijgen. :)
Ik ga verder maar niet met je in discussie, want je weet dondersgoed dat praktisch de hele modchip/emulatorcommunity hiervoor bestaat en niet voor die enkeling die homebrew draait.
Net als met een opensource BitTorrent client kan je het voor goede dingen en slechte dingen gebruiken. Dat maakt de client zelf niet illegaal.

Verder wacht ik nog steeds op een linkje naar een Nederlandse of Belgische wet en jurisprudentie die dit illegaal verklaren, @CH4OS en @pagani.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Is this you? Ik vraag het maar, want je spreekt jezelf best wel vaak tegen.

[...]

[...]
Laat T.net daar zelf een uitspraak over doen. :)

Verder zou ik niet dit soort topics doorlezen, als ik jou was:
Het grote Retro Handheld topic
Topicreeks: Goeie oude (retro) consoles

Zoek in die topics maar niet naar de term 'RetoArch', of je zou wel eens een hartverzakking kunnen krijgen. :)

[...]

Net als met een opensource BitTorrent client kan je het voor goede dingen en slechte dingen gebruiken. Dat maakt de client zelf niet illegaal.
Een retro handheld is niet per definitie een emulator. Dat zou het wel kunnen zijn, daar niet van en dat kan ook nog eens gewoon de rechten hebben gekocht. Dat is wat anders dan een emulator, waar dat praktisch nooit is en niemand checkt of een geladen ROM daadwerkelijk legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:59:
Een retro handheld is niet per definitie een emulator. Dat zou het wel kunnen zijn, daar niet van en dat kan ook nog eens gewoon de rechten hebben gekocht. Dat is wat anders dan een emulator, waar dat praktisch nooit is en niemand checkt of een geladen ROM daadwerkelijk legaal is.
Daarom noemde ik 'RetroArch' in mijn post.

Overigens, heb je die wet al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:00:
Daarom noemde ik 'RetroArch' in mijn post.

Overigens, heb je die wet al gevonden?
Moet ik serieus jou gaan helpen om jouw punt te bewijzen? Ik neem aan, dat je dat net zo goed gemakkelijk zelf kan weerleggen dan toch, als ik ongelijk heb? :) Zolang jij dat ook niet doet, zie ik niet waarom ik dat wel zou moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:02:
Moet ik serieus jou gaan helpen om jouw punt te bewijzen?
Jij komt met de claim dat iets illegaal is, niet ik.

Ik kan niet bewijzen dat iets niet bestaat.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:02:
Jij komt met de claim dat iets illegaal is, niet ik.
Omgekeerde manier van bronnen dan maar: Auteurswet, 29a.

Verwacht ik voortaan dat als je iets weerspreekt, je gewoon direct een goede bron meegeeft, anders heeft discussieren met jou geen zin. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Citeer even de specifieke tekst, en hoe dit slaat op het onderwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:30
Dit is toch haast hetzelfde als zeggen dat Kodi en Plex grijze software zijn omdat niemand nakijkt waar de media die er mee afgespeeld wordt vandaan komt.

Nochtans legio links naar te vinden op Tweakers.

De Tweakers redactie heeft zelf al een artikel geschreven over Yuzu (nieuws: Ontwikkelaars van Citra 3DS-emulator kondigen Nintendo Switch-emulato...), zal dus wel mogen volgens de policy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:04:
Citeer even de specifieke tekst, en hoe dit slaat op het onderwerp.
Ik ga je niet alles voorkauwen. Je weet nu toch waar je moet zijn? Succes met zoeken. Ik heb wel meer te doen dan een troller te voorzien in zijn plezier. Begrijpend lezen kan jij vast ook, hoop ik althans voor je.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Je weet waar je moet zijn. Succes met zoeken.
Ik kan niet in jouw hoofd kijken, dus dat gaat niet. Jammer dat je het jezelf er zo makkelijk vanaf maakt en dat je je claims niet kan onderbouwen.

Mijn claim:
Emulators zijn niet illegaal in Nederland. Er is geen wet gevonden die ze expliciet illegaal verklaart. Emulators op zich breken geen beveiliging. Als er commerciële software wordt geemuleerd, dan is een beveiliging er mogelijk eerder vanaf gestript. Dat maakt een emulator op zich niet illegaal. Vergelijk het downloaden van een geripte commerciële film via BitTorrent, en het bekijken van dezelfde geripte film via Kodi. De BitTorrent client en Kodi als afspeelsoftware zijn niet illegaal, en daarmee emulators ook niet.

Een emulator kan illegaal zijn als er gebruik wordt gemaakt van illegaal verkregen en meegeleverde code. Daar is hier echter geen sprake van.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:08:
Ik kan niet in jouw hoofd kijken, dus dat gaat niet. Jammer dat je het jezelf er zo makkelijk vanaf maakt en dat je je claims niet kan onderbouwen.
Ik zou zeggen, zoek het artikel even op en lees het.
Mijn claim:
Emulators zijn niet illegaal in Nederland. Er is geen wet gevonden die ze expliciet illegaal verklaart. Emulators op zich breken geen beveiliging. Als er commerciële software wordt geemuleerd, dan is een beveiliging er mogelijk eerder vanaf gestript. Dat maakt een emulator op zich niet illegaal. Vergelijk het downloaden van een geripte commerciële film via BitTorrent, en het bekijken van dezelfde geripte film via Kodi. De BitTorrent client en Kodi als afspeelsoftware zijn niet illegaal.
En waar is jouw wetsartikel die emulators expliciet legaal maakt? :?

Overigens is er nooit een Wet die expliciet zaken legaal maakt. De Wet houdt expres dingen algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:09:
En waar is jouw wetsartikel die emulators expliciet legaal maakt? :?
Zo werken wetsartikelen niet. Iets is legaal tenzij anders aangegeven. In het artikel waar je naar refereert lees ik niets over dat emulators illegaal zouden zijn.

Verder ga je ook inhoudelijk niet in op mijn punten (emulators zijn niet illegaal, vergelijkingen met andere software).

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:11:
Zo werken wetsartikelen niet. Iets is legaal tenzij anders aangegeven. In het artikel waar je naar refereert lees ik niets over dat emulators illegaal zouden zijn.

Verder ga je ook inhoudelijk niet in op mijn punten (emulators zijn niet illegaal, vergelijkingen met andere software).
Misschien dan minder in hokjes of minder zwart/wit denken, doet de Wet ook niet. :) De Wet is duidelijk:
Degene, die doeltreffende technische voorzieningen omzeilt en dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, handelt onrechtmatig.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2022 14:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CH4OS schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:13:
Misschien dan minder in hokjes of minder zwart/wit denken, doet de Wet ook niet. :)
Zegt de persoon die claimt dat iets illegaal is, maar dat totaal niet kan onderbouwen. Andersom kan ik wel onderbouwen waarom het niet illegaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:13:
Zegt de persoon die claimt dat iets illegaal is, maar dat totaal niet kan onderbouwen. Andersom kan ik wel onderbouwen waarom het niet illegaal is.
Maar met bronnen kom jij anders ook niet, dus verdere discussie heeft totaal geen zin; je bent hier nu alleen om te trollen (zoals wel vaker). Fijne dag nog, succes met het trollen.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2022 14:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Duidelijk dat jullie het niet eens zullen worden. Misschien kan @Bor ons duidelijkheid geven en kunnen we weer verder gaan met andere mismoderaties.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Modbreak:De discussie die hier nu ontstaat gaat wel erg de diepte in en heeft weinig meer te maken met het melden van mismoderaties. Deze is hier daarom off-topic.

Het beleid is dat we zaken als mods, flashen, omzeilen van beveiliging en etc. niet toestaan.

Graag nu weer on-topic :)

Aanvulling, ik heb dus wat nieuwe reacties verplaatst naar Gelijkstelling emulatiesoftware aan consolemods

Aanvulling 2
De eerste keer heb ik de reacties die de modbreak negeerde nog verplaatst naar het verwezen topic, echter de reacties die opnieuw de modbreak negeerde heb ik nu verwijderd.

[ Voor 34% gewijzigd door Zeehond op 04-03-2022 17:15 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

-1 zou ook nog wel verdedigbaar zijn. Vooral die eerste alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ook niet in de huidige vorm. Wat mij betreft +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Waar rapporteer ik normaal gesproken een overduidelijke trol?

Omnyakom1 in 'Microsoft stopt met verkoop van alle diensten en producten in Rusland'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het rapporteerknopje bovenaan het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Deze mag naar een +1, alle +2 en +3 lijken mij niet echt kloppen.
moonlander in 'AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na foute update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'Microsoft stopt met verkoop van alle diensten en producten in Rusland'

Op de man spelen lijkt me geen +1, laat staan +2 of zelfs +3(!!), maar meer een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
Kijk dan ook even op wat voor ongelofelijke rotzooi hij reageert. Als je zulke dingen laat staan moet je ook niet zeuren dat mensen daarover vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Ik zou hem nog eens rustig doorlezen. Mensen die tegen de Russen zijn zijn racisten... Omdat hij denkt dat ik en een hoop andere alleen om mensen levens geeft die gebombardeerd worden door de Russen en niet het westen.... Terechte -1 in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 07:02:
Ik zou hem nog eens rustig doorlezen. Mensen die tegen de Russen zijn zijn racisten... Omdat hij denkt dat ik en een hoop andere alleen om mensen levens geeft die gebombardeerd worden door de Russen en niet het westen.... Terechte -1 in mijn ogen.
Zijn punt is, dat van andere gebieden waar militair geweld gebruikt wordt, men niets hoort of zelfs maar doet, behalve dat van Rusland. Dat maakt het selectief, wellicht 'omdat het van de Russen is' in Oekraïne, wat voor de USA en het Westen als rode lap bij een stier werkt. En dan is het eigenlijk discriminatie, racistisch is eigenlijk verkeerde woord. ;)

Let op; ik wil (militair) geweld niet goed praten, maar vind wel dat omdat deze poster een andere mening heeft en iets wat hard verwoord wellicht niet gelijk maar -1 moet zijn omdat hij vindt dat wat er gebeurd disciminerend is.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:30:
[...]
Zijn punt is, dat van andere gebieden waar militair geweld gebruikt wordt, men niets hoort of zelfs maar doet, behalve dat van Rusland. Dat maakt het selectief, wellicht 'omdat het van de Russen is' in Oekraïne, wat voor de USA en het Westen als rode lap bij een stier werkt. En dan is het eigenlijk discriminatie, racistisch is eigenlijk verkeerde woord. ;)

Let op; ik wil (militair) geweld niet goed praten, maar vind wel dat omdat deze poster een andere mening heeft en iets wat hard verwoord wellicht niet gelijk maar -1 moet zijn omdat hij vindt dat wat er gebeurd disciminerend is.
Ik begrijp zijn punt ook wel. En ben er niet eens met zijn punt. Want wij normale burgers uit het westen hebben ons vaak genoeg uitgesproken over oorlogen in andere landen.
Het ding is alleen dat het heel dicht bij komt. En heeft niets met Rusland te maken. Ik verwacht niet dat mensen massaal de straat op gaan China/Syrië bv omdat het een stuk veder van hun bed is. Net zoals een oorlog in Syrië ver van ons bed is.

Een andere goed onderbouwde mening is prima. Maar net doen alsof wij(generaliseren much?) Het prima vinden dat er doden vallen door bombardementen van het westen is echt een no go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
Ik begrijp zijn punt ook wel. En ben er niet eens met zijn punt. Want wij normale burgers uit het westen hebben ons vaak genoeg uitgesproken over oorlogen in andere landen.
Het ding is alleen dat het heel dicht bij komt. En heeft niets met Rusland te maken. Ik verwacht niet dat mensen massaal de straat op gaan China/Syrië bv omdat het een stuk veder van hun bed is. Net zoals een oorlog in Syrië ver van ons bed is.

Een andere goed onderbouwde mening is prima. Maar net doen alsof wij(generaliseren much?) Het prima vinden dat er doden vallen door bombardementen van het westen is echt een no go.
Prima dat je het niet met hem eens bent, maar dat maakt niet dat de reactie ongewenst is en neig je rus naar meningmodden. ;) En bombardementen goed praten doet de reactie ook niet, lees het begin van zijn reactie maar. Hij zegt alleen om niet weg te kijken voor (militair) geweld elders in de wereld ook al is het niet vlak bij ons bed (al is overigens een van de motieven van Rusland ook juist dat (omdat de NAVO dichter bij de Russische grens kwam), maar goed). En doordat eea selectief lijkt, noemt hij dat racistisch, maar bedoelt discriminerend.

Edit:
En niet om het een of ander, maar je doet nu net of hij abnormaal is, omdat ie een andere mening heeft, of ik begrijp dat stukje wellicht verkeerd, maar ook dat lijkt mij niet echt de bedoeling als je dat wel bedoelt. Je hoeft echt niet neerbuigend te zijn naar iemand die een andere mening heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Prima dat je het niet met hem eens bent, maar dat maakt niet dat de reactie ongewenst is en neig je rus naar meningmodden. ;) En bombardementen goed praten doet de reactie ook niet, lees het begin van zijn reactie maar. Hij zegt alleen om niet weg te kijken voor (militair) geweld elders in de wereld ook al is het niet vlak bij ons bed (al is overigens een van de motieven van Rusland ook juist dat (omdat de NAVO dichter bij de Russische grens kwam), maar goed). En doordat eea selectief lijkt, noemt hij dat racistisch, maar bedoelt discriminerend.

Edit:
En niet om het een of ander, maar je doet nu net of hij abnormaal is, omdat ie een andere mening heeft, of ik begrijp dat stukje wellicht verkeerd, maar ook dat lijkt mij niet echt de bedoeling als je dat wel bedoelt. Je hoeft echt niet neerbuigend te zijn naar iemand die een andere mening heeft.
Ik zeg nergens dat hij het goed praat. Dat wil ik ook niet bereiken. Wat ik wel storend vind(en zo komt het op mij over) dat we nu ons mond moeten houden want in het verleden zijn we niet voor elk slachtoffer opgekomen wereldwijd. Terwijl volgens een andere Tweaker de grootste anti oorlog protest vanuit Italië kwam tegen de oorlog van Syrië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:59:
Ik zeg nergens dat hij het goed praat. Dat wil ik ook niet bereiken. Wat ik wel storend vind(en zo komt het op mij over) dat we nu ons mond moeten houden want in het verleden zijn we niet voor elk slachtoffer opgekomen wereldwijd. Terwijl volgens een andere Tweaker de grootste anti oorlog protest vanuit Italië kwam tegen de oorlog van Syrië.
Het gaat er meer om dat Rusland wel de aandacht krijgt want redenen, maar andere niet. Dat betekent niet direct dat we nu de mond moeten houden, er wordt om consistentie gevraagd, gelijke behandeling dus, niet de een wel (Rusland) en de ander niet (China, Israël, Syrië, Somalië, Damascus om wat voorbeelden te noemen), hoe dat eruit ziet maakt niet uit (is om het even), als het maar consistent en niet selectief is.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
De mensen die mij een -1 geven op: jongetje in 'Rockstar onthult 3 grafische modi PS5- en Xbox Series-versie GTA V en GTA Online'

die begrijp ik niet. Waarom is mijn reactie ongewenst dat ik zeg dat je een 18+ spel niet door een kind van 13 moet laten spelen? De wereld zou er misschien beter uitzien als kinderen op de basisschool wat minder levensechte schiet en moord spellen zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
CH4OS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Het gaat er meer om dat Rusland wel de aandacht krijgt want redenen, maar andere niet. Dat betekent niet direct dat we nu de mond moeten houden, er wordt om consistentie gevraagd, gelijke behandeling dus, niet de een wel (Rusland) en de ander niet (China, Israël, Syrië, Somalië, Damascus om wat voorbeelden te noemen), hoe dat eruit ziet maakt niet uit (is om het even), als het maar consistent en niet selectief is.
Het gaat ook om nieuwswaarde, dingen die al jarenlang spelen zijn behalve wat tussentijdse grote excessen gewoon geen nieuws neer. Al die gebeurtenissen die hij noemt hebben over de jaren al vaak de krant gehaald en zullen dat weer doen wanneer en nieuwe dingen gebeuren. Als Rusland nog jaren in de Oekraïne blijft zal ook dat steeds verder achterin de krant komen tot het eruit verdwijnt op wat grote gebeurtenissen na maar voor nu is de inval nog vers en wereldwijd de grootste gebeurtenis op dit moment met veel nieuwe ontwikkelingen dus ja dan kom je dat overal in het nieuws tegen.

Dat mechanisme niet begrijpen en daardoor mensen als racisten wegzetten is in mijn beleving terecht een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jongetje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:52:
De mensen die mij een -1 geven op: jongetje in 'Rockstar onthult 3 grafische modi PS5- en Xbox Series-versie GTA V en GTA Online'

die begrijp ik niet. Waarom is mijn reactie ongewenst dat ik zeg dat je een 18+ spel niet door een kind van 13 moet laten spelen? De wereld zou er misschien beter uitzien als kinderen op de basisschool wat minder levensechte schiet en moord spellen zouden doen.
Dat is inderdaad geen -1. Je staat nu netto op +1. Ik ga de moderaties even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
loki504 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Ik begrijp zijn punt ook wel. En ben er niet eens met zijn punt.
Dat mag, maar niet mee eens is geen -1 waard. We doen hier niet aan meningmodden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Groningerkoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:55:
Het gaat ook om nieuwswaarde, dingen die al jarenlang spelen zijn behalve wat tussentijdse grote excessen gewoon geen nieuws neer. Al die gebeurtenissen die hij noemt hebben over de jaren al vaak de krant gehaald en zullen dat weer doen wanneer en nieuwe dingen gebeuren. Als Rusland nog jaren in de Oekraïne blijft zal ook dat steeds verder achterin de krant komen tot het eruit verdwijnt op wat grote gebeurtenissen na maar voor nu is de inval nog vers en wereldwijd de grootste gebeurtenis op dit moment met veel nieuwe ontwikkelingen dus ja dan kom je dat overal in het nieuws tegen.

Dat mechanisme niet begrijpen en daardoor mensen als racisten wegzetten is in mijn beleving terecht een -1
Mij ontgaat even de relatie tussen dat iets nieuwswaarde moet hebben om een mening inhoudelijk te (kunnen) modereren.

Nogmaals, je kunt het er niet mee eens zijn en zijn bewoording wat hard of incorrect vinden (racsime vs discriminatie) dat doet inhoudelijk niets af aan de mening van de persoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
TheVivaldi schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Dat mag, maar niet mee eens is geen -1 waard. We doen hier niet aan meningmodden.
Dat zeg ik toch ook nergens? We modden op basis wat er staat niet wat iemand daar mee bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
CH4OS schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:40:
[...]
Mij ontgaat even de relatie tussen dat iets nieuwswaarde moet hebben om een mening inhoudelijk te (kunnen) modereren.

Nogmaals, je kunt het er niet mee eens zijn en zijn bewoording wat hard of incorrect vinden (racsime vs discriminatie) dat doet inhoudelijk niets af aan de mening van de persoon.
Het is niet de mening maar de manier waarop deze wordt "beargumenteerd" wat imo het probleem met de post is. Hij generaliseert, overdrijft ("racisme") en gebruikt een schijnbare tegenstelling om degene waar hij op reageert weg te zetten. Tweakers onwaardig en terecht op -1 lijkt me.

Ik ben ervoor dat we continue aandacht hebben voor (oorlogs)geweld maar het is wel erg makkelijk om nu te stellen dat je je niet druk zou mogen maken omdat je (aanname) je ook niet druk hebt gemaakt om het geweld van land X op moment Y. Mocht je dat aan willen kaarten kan dat op een andere manier (zodat anderen inhoudelijk bijvoorbeeld kunnen aandragen dat de achterliggende ideologie / politieke overtuiging (democratie vs autocratie/dictatuur) meespelen, evenals helaas inderdaad de "nieuwswaarde" van een conflict en daarmee de rol van onze 4e macht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:01

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt me zeker geen +2, een 0 zou naar mijn idee zelfs nog te verantwoorden zijn.
af_bert in 'Disney+ komt in 2023 met goedkoper abonnement dat advertenties bevat'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na foute update' is gewoon ontopic uitleg waarom de geschetste use case noet klopt. Is dat echt -1 of gewoon ontopic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Omdat we graag meer +3's zien voor reacties die dat echt verdienen wil ik iedereen graag nog even wijzen op dit topic: Het grote +3 posts topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21
af_bert in 'Disney+ komt in 2023 met goedkoper abonnement dat advertenties bevat'

Niet van toepassing op Disney plus en ik ken überhaupt geen streamingsdienst die zo'n pad volgt. Waarom deze post zulke hoge scores krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:01

Herman

FP ProMod
Zonder bronnen of argumenten de BBC gelijk stellen aan propaganda, mag w.m.b. wel op -1:

- janbaarda in 'BBC zendt nieuws in Oekraïne en Rusland uit via kortegolfradiofrequenties'

Ook deze reactie is m.i. ongewenst:

- janbaarda in 'BBC zendt nieuws in Oekraïne en Rusland uit via kortegolfradiofrequenties'

O.a. vanwege deze stelling:
(...) elk volk de regering krijgt die het verdiend (...)
Zie ook de tegenargumenten die eronder zijn geplaatst.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

EldraziKlap in 'iFixit: Steam Deck-reserveonderdelen zijn deze zomer beschikbaar'

Niets meer dan een mening die vervolgens keihard op +2 wordt moderate op basis van hun mening. Meningception. ;)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Badderbeest in 'Samsung is mogelijk getroffen door omvangrijke cyberaanval van Nvidia-hackers'

Lijkt me geen +1, laat staan de +2 of zelfs +3 (!) die het krijgt. Dit is GR-materiaal en dus 0.

Thekilldevilhil in 'Samsung is mogelijk getroffen door omvangrijke cyberaanval van Nvidia-hackers'

Idem, krijgt ook bergen +1's en zelfs +2's, maar is een 0 want GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:16:
Badderbeest in 'Samsung is mogelijk getroffen door omvangrijke cyberaanval van Nvidia-hackers'

Lijkt me geen +1, laat staan de +2 of zelfs +3 (!) die het krijgt. Dit is GR-materiaal en dus 0.
Of door de manier hoe het is gebracht gewoon -1. Dat gezever over "clickbait" moet maar eens afgelopen zijn. De reacties welke als een spuit elf later ook nog eens over de titel vallen mogen wat mij betreft ook naar -1.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 06-03-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me geen 0 offopic/irrelevant. Het is inhoudelijk op het nieuws en de onduidelijkheid wanneer whatsapp wel of geen e2ee toepast. Dat er verschil van mening kan zijn over wat duidelijkheid is maakt het in ieder geval geen redenen om het naar ongewenst of offtopic/irrelevant te modereren.
kodak in 'WhatsApp test pollfunctie met end-to-end-encryptie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ruud82 in ''Nederland wil hacken en aftappen zonder toestemming vooraf mogelijk maken'' is een veel gehoorde en populaire mening maar gewoon ontopic en daarmee +1.

Er staat wel meer onterecht op +2 bij dat nieuwsitem momenteel.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 07-03-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Osiummaster in ''Nederland wil hacken en aftappen zonder toestemming vooraf mogelijk maken''

Zaken als " racistische overheid " en " mafia bende " zijn wat mij betreft voer voor de -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niks. Maar je bent ook te snel met het melden van die mismod.
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mag ik dit topic ook gebruiken voor de score van mijn geschreven review? Ik heb daar meer werk aan gedaan dan een +1 of +2, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit is een terechte inhoudelijke vraag en daarmee geen 0 waard.
IIIIIIIIIIII in 'Officiële Belgische app om coronapas te scannen, werkt vanaf maandag niet meer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'Ubisoft stopt met de verkoop van games in Rusland om Oekraïneoorlog'

Waarom is dit ongewenst of kwetsend? Ja, 200% off-topic

Yzord in 'OnLeaks toont renders van Sony Xperia 10 IV met 3,5mm-jack'

Waarom is dit ongewenst of kwetsend?

Waarom gebruiken veel mensen die -1 toch maar alsof het niets is? Het wordt echt om de haverklap gebruikt voor meningen die echt niet kwetsend of ongewenst zijn, maar veelal wel off-topic. Maar het wordt ook gebruikt als je de spanning uit de sfeer wilt halen met een grapje. Volledig off-topic, maar kwetsend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Volgens mij heeft de vraagsteller het artikel niet gelezen. Zie ook de reacties. Ik vind een 0 wel het maximale eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Volgens mij heeft de vraagsteller het artikel niet gelezen. Zie ook de reacties. Ik vind een 0 wel het maximale eerlijk gezegd.
Waaruit maak je in het artikel dan op dat het duidelijk moest zijn wat de app wel en niet doet? Er hoeft niet zomaar vanuit te worden gegaan dat die alleen bedoeld is om te scannen.
Als het wel duidelijk zou zijn dan is het 0, maar zijn reacties op de vraag weer onredelijk hoog gemod met +2 of +1. Herhalen van wat al duidelijk moest zijn is niet zomaar informatief of relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Waaruit maak je in het artikel dan op dat het duidelijk moest zijn wat de app wel en niet doet? Er hoeft niet zomaar vanuit te worden gegaan dat die alleen bedoeld is om te scannen.
Als het wel duidelijk zou zijn dan is het 0, maar zijn reacties op de vraag weer onredelijk hoog gemod met +2 of +1. Herhalen van wat al duidelijk moest zijn is niet zomaar informatief of relevant.
De werking van de app staat beschreven in de titel en duidelijker in de derde alinea, dat is niet te missen als je het artikel leest. De vraag is dus volledig redundant en daarmee storend als eerste reactie.

Wat betreft de reacties op de vraag: helemaal mee eens! Die reacties zijn onredelijk hoog gemod, daar is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yzord in 'VodafoneZiggo, T-Mobile en KPN blokkeren websites van RT en Sputnik News'

Lijkt mij gewoon een ontopic reactie. Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar zoals ik eerder al aanvoerde bij een andere reactie, is dat geen reden om een reactie massaal met -1 te bestormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:47:
Yzord in 'VodafoneZiggo, T-Mobile en KPN blokkeren websites van RT en Sputnik News'

Lijkt mij gewoon een ontopic reactie. Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar zoals ik eerder al aanvoerde bij een andere reactie, is dat geen reden om een reactie massaal met -1 te bestormen.
Sorry hoor, maar stellen dat dat desinformatie is terwijl het gewoon op de site van de rijksoverheid staat is onjuist. Dat is geen desinformatie maar gewoon een overgenomen persbericht. Deze stelling is dus ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Sorry hoor, maar stellen dat dat desinformatie is terwijl het gewoon op de site van de rijksoverheid staat is onjuist. Dat is geen desinformatie maar gewoon een overgenomen persbericht. Deze stelling is dus ongewenst.
De eerste paragraaf klopt niet inderdaad, maar dat maakt de rest van zijn stelling niet gelijk ongewenst. De booster heeft inderdaad maar weinig impact gehad als je kijkt hoeveel mensen juist besmet raakten en alsnog verspreidden, ondanks de booster. Maar om vanwege die eerste fout het bericht direct als -1 af te schilderen, is wat overdreven. Om nou te zeggen dat je voor het tweede met een bron moet komen, terwijl iedereen de praktijk heeft gezien, lijkt mij ook wat overdreven.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2022 12:17 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2