Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 197 Laatste
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'geek: The Last of Us-televisieserie van HBO verschijnt waarsc...

Ik begrijp de post, maar om daar informatief aan te hangen is wat overdreven. On-topic lijkt mij de juiste score.

• lulkoekje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 14:46
https://tweakers.net/nieu...ction=17188570#r_17188570

Naar mijn ziens een -1 gebaseerd op het wel of niet eens zijn met de inhoud, niet gemod op relevantie of flaming.

Edit: ditmaal met de juiste link :F

[ Voor 35% gewijzigd door lulkoekje op 17-02-2022 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:54

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
lulkoekje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:15:
https://tweakers.net/nieu...begint-nieuwe-studio.html

Naar mijn ziens een -1 gebaseerd op het wel of niet eens zijn met de inhoud, niet gemod op relevantie of flaming.
Je hebt geen post gelinkt maar het hele artikel. Plak hier even de link onder de datum van de post die je bedoelt. Dat maakt het makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
Is dat eeuwige gezever om de upload werkelijk een +1? Daarbij is het verder ook onzin, als je goedkoper wordt met hogere dienstverlening heb je het als bedrijf zeker niet makkelijker

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 18-02-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Is dat eeuwige gezever om de upload werkelijk een +1? Daarbij is het verder ook onzin, als je goedkoper wordt met hogere dienstverlening heb je het als bedrijf zeker niet makkelijker
Het lijkt me in ieder geval on topic, maar gezien de herhaling zou ik een 0 inderdaad ook heel goed begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08
Zouden jullie deze reactie van mij eens willen bekijken?

BrainCrash in 'nieuws: VVD en ChristenUnie pleiten voor subsidie van 30 proce...

Staat sinds gisteren op -1, dat vind ik zelf niet terecht.
Wat vinden jullie ervan?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:19

jdh009

FP ProMod
Is dit iets wat niet beter in geachte redactie kan en dus een 0 hoort te zijn i.p.v. een 2?
JohnKarma in 'geek: Ontwikkelaar kraakt NSA-encryptie van oude pockettelex va...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58
Kan iemand hier eens kijken naar het meningmodden, mijn reacties worden hier standaard ondergewaardeerd (zijn immers zeker niet off topic binnen de discussie) terwijl andere reacties structureel overgewaardeerd lijken te worden

Revolution in 'nieuws: Windows 11 Pro-installatie gaat Microsoft Account vere...
Dennism in 'nieuws: Windows 11 Pro-installatie gaat Microsoft Account vereisen'
Revolution in 'nieuws: Windows 11 Pro-installatie gaat Microsoft Account vere...
Verwijderd in 'nieuws: Windows 11 Pro-installatie gaat Microsoft Account v...

Naar mijn mening zouden al die reacties gewoon minimaal +1 moeten zijn en eigenlijk denk ik ook maximaal +1. +3 lijkt me sowieso flink overdreven. Zitten ook een aantal zeer vreemde moderaties tussen.

Ongerelateerd aan die discussie zijn deze reacties ook niet offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:58

Creesch

bla bla!

Creesch in 'nieuws: Google voert test uit met informatiekaartjes op Google.com'

Ik snap niet zo goed waar die 6 nulletjes zo vandaan komen. Volgens mij is mijn reactie gewoon on-topic voor het onderwerp.

Stukfruit in 'nieuws: Google voert test uit met informatiekaartjes op Google.... Deze is dan weer geen +2 en zeker niet de +3 die ik iemand zie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster in 'nieuws: Baldur's Gate 3 komt waarschijnlijk pas volgend jaar off...

Verwijderd in 'nieuws: Baldur's Gate 3 komt waarschijnlijk pas volgend jaar of...

Mij bevreemd het dat dit een +2 is en mijn reactie een -1, naar mijn idee gaan we op hetzelfde in en is het enkel een verschil in mening.

Vermoedelijk een paar die-hard BG1/BG2 fans die vallen over de zin:
"Met zoveel tijd tussen het 2e en 3e deel, met alle technologische ontwikkelingen vind ik ook wel dat de die-hard fans zich ook wel wat meer open mogen stellen."

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
SauSkopje in 'geek: Anticheat in Warzone geeft gewone spelers 'God mode' tege...

Lijkt mij niet een +2. En doet niet eens waar de OP om vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 23:23
computerjunky in 'geek: Anticheat in Warzone geeft gewone spelers 'God mode' ...

1 van mijn vaste min modders zal vast wel weer actief zijn. En ik weet het geef het tijd normaal gesproken maar het gaat me momenteel meer om de persoon die mod aan te pakken als de huidige stand van de post.

Ik zie trouwens dat iemand verderop dezelfde link gepost heeft en die word ongemod gelaten wat mijn vermoeden versterkt dat het weer een kleinzerig persoon is die mij zoals zo vaak als target ziet.

Ik had zo graag gezien dat je naam bij modden kwam te staan. Zo kunnen we tenminste patronen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
computerjunky schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:22:
computerjunky in 'geek: Anticheat in Warzone geeft gewone spelers 'God mode' ...

1 van mijn vaste min modders zal vast wel weer actief zijn. En ik weet het geef het tijd normaal gesproken maar het gaat me momenteel meer om de persoon die mod aan te pakken als de huidige stand van de post.

Ik zie trouwens dat iemand verderop dezelfde link gepost heeft en die word ongemod gelaten wat mijn vermoeden versterkt dat het weer een kleinzerig persoon is die mij zoals zo vaak als target ziet.

Ik had zo graag gezien dat je naam bij modden kwam te staan. Zo kunnen we tenminste patronen herkennen.
Ik heb de moderaties op die reactie en andere recente reacties van jou ingezien, er is geen sprake van één persoon die stelselmatig jouw reacties omlaag modereerd met een -1 score. Het betreffen incidentele mismoderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:47

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Deze reaktie staat off topic
sebastienbo in 'nieuws: Google bevestigt accuproblemen Nest-deurbellen, ook b...

Ik ben benieuwd waarom. De tweaker stelt een terechte vraag wat mij betreft. Als de problemen van de Nest bel te wijten zijn aan het gedrag van Li Ion accu, waarom zijn andere merken van outdoor 24/7 hardware dan minder gevoelig en claimen andere gebruikstemperaturen, terwijl ook in die apparaten Li-Ion is gebruikt.

Een hele relevante vraag lijkt mij. Zijn vraag is wat mij betreft daarom Ontopic.

[ Voor 3% gewijzigd door teacup op 20-02-2022 22:10 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje met mo...

Krijgt offtopic, maar wat er in staat klopt gewoon. Als de reactie waar ik op reageer wel ontopic is, waarom de mijne dan niet? :? Het lijkt mij een gevalletje dat of beiden offtopic zijn, of beiden ontopic. Maar goed, het artikel gaat over EV's, dus dan wordt er al snel vaak misgemodereerd (in mijn ervaring).

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Finraziel in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje me...
+1, terwijl zijn verhaal helemaal niet klopt aangezien er geen minimumsnelheid is. En dat constant afremmen is ook erg overdreven.

En de reactie daarop, CH4OS in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje met mo..., 0 terwijl zijn informatie wél klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:42:
Finraziel in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje me...
+1, terwijl zijn verhaal helemaal niet klopt aangezien er geen minimumsnelheid is.

En de reactie daarop, CH4OS in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje met mo..., 0 terwijl zijn informatie wél klopt.
Moet wel bekennen, de edit heb ik naar aanleiding van mijn reactie alhier toegevoegd... :$

Ik zie trouwens ook dat er mensen zijn die het bericht van Finraziel "informatief" vinden... Op mijn bericht zijn dan weer een horde off-topic en ongewenst stemmers afgekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Peahimaui in 'nieuws: Chinese fabrikant maakt telefoon met infraroodcamera en...

Kunnen we voor dit soort waardeloze reacties niet een keer een filter maken zodat ze automatisch geweigerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is dit informatief? hiostu in 'video: Volkswagen ID. Buzz - Veelzijdig bidirectioneel busje met m...

Ja, de politie kan dit, maar komaan, dat is 1) niet nieuw 2) afhankelijk van de situatie.

EDIT:
Ik was wat voorbarig. Ik had het zelf nog niet gemodereerd, toen sprong het weer naar +1.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (19x +2, 2x +3). Het nieuws is de aanleg van een specifieke vernieuwde verbinding, niet hoe in het algemeen kabels werden of worden aangelegd. Anders kunnen we net zo goed al de algemene reacties met dit soort verwijzingen naar hoe kabels, moederborden, games enz gemaakt werden of worden wel gaan plussen. Het lijkt me meer voor op gathering.
Jan Onderwater in 'nieuws: Aanleg onderzeese internetkabel van Singapore naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 19-09 00:01
Deze comment van Arnoud, hoewel goedbedoeld, is helaas incorrect en dus wmb niet +2 maar 0. is technisch gezien correct (het staat er niet letterlijk), maar de zin bij H7 regel 23 suggereert wel dat ‘negativiteit’ over de dienst if T MEDIA TECH, LLC niet objectief behandeld hoeft te worden door ze / danwel als ‘vrije mening’ aanwezig zal blijven op het platform. Een +1 lijkt me bij nader inzien beter maar maakt de +2 ook een minder groot probleem 🙂.

In de staart van die thread zitten ook wat excessen in de vorm van -1 en +2 scores; vanaf hier wmb: slijkie in 'nieuws: App van op Mastodon gebaseerd sociaal netwerk Trump komt ...

[ Voor 26% gewijzigd door Gody op 22-02-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pennywiser in 'downloads: SABnzbd 3.5.1'

Ik reageer op deze reactie dan wel dat het blindelings vertrouwen op bestanden online niet zo handig is, maar dat maakt deze reactie dan ook weer niet ongewenst, ik begrijp dat de intentie in elk geval goed bedoeld is.

EDIT:
Ik neem aan dat @Gody doelt op deze reactie van Arnoud: arnoudwokke in 'nieuws: App van op Mastodon gebaseerd sociaal netwerk Trump k...? :)

EDIT2:
De comments in die nieuwsposting zijn denk ik sowieso lastig goed te krijgen of te modereren, in nullbyte in 'nieuws: App van op Mastodon gebaseerd sociaal netwerk Trump ... zie ik bijvoorbeeld ook een ongefundeerde uitspraak, die prima te bewijzen valt met bronnen, maar wat nu ontbreekt. Hoe dit vervolgens ontopic kan zijn, ontgaat mij even. Een mening uiten is best, maar dit is iets wat prima aan te tonen valt.

EDIT3:
Hoe is geen updates meer uitgeven voor oude modellen telefoons per definitie slecht voor het milieu? Ik vind dat echt vergezocht. Ook zonder een update kun je prima een telefoon blijven gebruiken. Toch krijgt de reactie een +2 score, vreemd genoeg. Naafkap in 'nieuws: OnePlus 10 Pro breekt doormidden bij duurzaamheidstest Je...

De reactie is off topic, at best.

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 19-09 00:01
EDIT:
Ik neem aan dat @Gody doelt op deze reactie van Arnoud: arnoudwokke in 'nieuws: App van op Mastodon gebaseerd sociaal netwerk Trump k...? :)
Klopt. Hoewel ik Arnoud’s reactie deze ochtend wat anders interpreteer. Er staat in de TOS niet letterlijk dat je niets negatiefs mag zeggen. De betreffende zin in de voorwaarden zorgt echter wel voor twijfel hierover. Misschien is +1 een betere score.

En inderdaad, het is een lastige discussie; zoals wel vaker als het om politiek gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Gody op 22-02-2022 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Iemand gaat terug flamen, hoort ook een -1 te zijn.

WeeDzi in 'nieuws: Allego is gestopt met plaatsen langzame laadpalen in Neder...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zijn nlmarvin in 'nieuws: Spotify brengt Car Thing-accessoire uit in Verenigde Sta... en Donstil in 'nieuws: Spotify brengt Car Thing-accessoire uit in Verenigde Stat... informatief?

De reactie van Donstil begint dan ook nog eens met een grote aanname en gezien veel reacties erop (en in de threads die zijn ontstaan) is het wel degelijk duidelijk dat bluetooth toch niet zo standaard in de auto is als dat de reactie doet geloven.

EDIT:
Bazer in 'nieuws: Spotify brengt Car Thing-accessoire uit in Verenigde Staten... lijkt mij ook verre van informatief.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Madcat in 'downloads: Synology DSM 6.2.4-25556 Update 5' lijkt mij een 0. Dat er een gefaseerde uitrol is staat al in de release notes.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

the_shadow in 'nieuws: 'Overheden moeten meer ruimte reserveren voor uitbreid...

Dit is geen -1 wat mij betreft, lijkt mij een prima on-topic reactie? Of ik weet iets niet wat ik wel zou moeten weten, kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'nieuws: ESET ontdekt wiper-malware die tegen honderden Oekraï... lijkt mij geen +3 of +2. Geen enkele security onderzoeker kijkt alleen naar een IP adres als bewijs. Bovendien is het digitaal eigenlijk niet anders dan wat we uit de fysieke wereld kennen als false flag operaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 24-02-2022 10:09 ]

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Fuzzy-logics in 'nieuws: T-Mobile verhoogt limiet van Unlimited-dagbundel naa...

Ik snap de vele nullen en -1's niet zo. Ik geef een reactie over mijn ervaring met het aanvullen van de bundel voor het unlimited abonnement. Dat het aanvullen tijdens mijn abonnement regelmatig niet lukte lijkt me handige informatie voor mensen die geïntresseerd zijn in de unlimited bundel na het lezen van de verhoging van 8 tot 10gb.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Fuzzy-logics schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:24:
Fuzzy-logics in 'nieuws: T-Mobile verhoogt limiet van Unlimited-dagbundel naa...

Ik snap de vele nullen en -1's niet zo. Ik geef een reactie over mijn ervaring met het aanvullen van de bundel voor het unlimited abonnement. Dat het aanvullen tijdens mijn abonnement regelmatig niet lukte lijkt me handige informatie voor mensen die geïntresseerd zijn in de unlimited bundel na het lezen van de verhoging van 8 tot 10gb.
Ik denk dat je veel irrelevant moderaties krijgt omdat je schrijft dat de T-mobile pagina voor het aanvragen er regelmatig uit ligt (in tegenwoordige tijd), maar een paar reacties verder blijkt dat jouw ervaring niet actueel is. Mogelijk is er in de tussentijd iets verbeterd.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Fuzzy-logics schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:24:

Klagen over de moderaties binnen de post is ook reden voor een punt aftrek volgens de FAQ. Jouw post staat dus nu volgens mij terecht op 0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke vraag stellen met onderbouwing lijkt me geen 0:
kodak in 'nieuws: ACM blokkeert beldiensten die euro per minuut vroegen voor ...

Discussie over hoe het onderwerp opgevat kan worden lijkt me ook geen 0:
Hans C in 'nieuws: ACM blokkeert beldiensten die euro per minuut vroegen voor...

• Fuzzy-logics
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Santford schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat je veel irrelevant moderaties krijgt omdat je schrijft dat de T-mobile pagina voor het aanvragen er regelmatig uit ligt (in tegenwoordige tijd), maar een paar reacties verder blijkt dat jouw ervaring niet actueel is. Mogelijk is er in de tussentijd iets verbeterd.
Het lijkt me niet correct om mijn reactie irrelevant/ongewenst te noemen als dit de manier is waarop T-mobile met het abonnement omgaat, er zijn hier tegenwoordig namelijk nog steeds klachten over. Ik geef eronder ook aan dat ik vroeger een abonnement had. Ook al zou het tegenwoordig opgelost zijn, T-mobile heeft hier langere tijd lak aan gehad en die werkwijze mag best belicht worden aangezien ze niet adequaat reageerden op mijn verzoeken om het te repareren. Ik heb deze klacht namelijk nergens in nieuwsberichten zien voorbijkomen en mijn ervaring kan andere potentiële klanten wellicht enigzins informeren.

Nou top Alpharomeo, het is nu irrelevant omdat ik zeg het omlaag modden niet leuk vind en voor de duidelijkheid nog een extra toelichting geef in mijn post? Jammer dat het zo gaat, heb iig mijn klacht over de modding weggehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuzzy-logics op 24-02-2022 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Fuzzy-logics schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Nou top Alpharomeo, het is nu irrelevant omdat ik zeg het omlaag modden niet leuk vind en voor de duidelijkheid nog een extra toelichting geef in mijn post? Jammer dat het zo gaat, heb iig mijn klacht over de modding weggehaald.
Nee, dat levert een punt aftrek op. Zie dit stuk in de FAQ:
Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatie-forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
Haal dat stuk er even weer uit, dan vote ik +1 op je post.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Fuzzy-logics schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Het lijkt me niet correct om mijn reactie irrelevant/ongewenst te noemen als dit de manier is waarop T-mobile met het abonnement omgaat, er zijn hier tegenwoordig namelijk nog steeds klachten over. Ik geef eronder ook aan dat ik vroeger een abonnement had. Ook al zou het tegenwoordig opgelost zijn, T-mobile heeft hier langere tijd lak aan gehad en die werkwijze mag best belicht worden aangezien ze niet adequaat reageerden op mijn verzoeken om het te repareren. Ik heb deze klacht namelijk nergens in nieuwsberichten zien voorbijkomen en mijn ervaring kan andere potentiële klanten wellicht enigzins informeren.

[…]
Dat mag zeker benoemd worden.
Mijn argument voor de moderatie score was dat het leek alsof je de situatie van nu beschreef waarbij je je baseerde op een ervaring uit het verleden (wat mijns inziens niet duidelijk uit jouw reactie bleek).
Dat heb je verholpen in de huidige vorm, jouw reactie staat nu on-topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: ESET ontdekt wiper-malware die tegen honderden Oekraïense pc... is een onterechte generalisatie waarmee een heel land wordt weggezet als achterlopend imho.

• TheVivaldi
sprankel in 'nieuws: Samsung werkt aan Galaxy S22 Ultra-update om 'gepixelde ...

Blijkbaar wordt nu alles wat informatief lijkt al geplustwee'd. CMDA is zo goed als uitgefaseerd in de VS en fabrikanten mogen alleen nog LTE-toestellen leveren, dus geen CMDA meer. Deze reactie hoort dus helemaal niet op +2 te staan, want het verhaal klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoestVrijStaal in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'

Post met onjuiste info, lijkt mij dus op 0 het beste op zijn plek. Een blue light filter is geen dark mode, beiden dienen een ander doel.

• betonnerd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 20:13
Commentaar leveren op het slechte update beleid van Motorola wordt onterecht met -1 beoordeeld:
Ruw ER in 'nieuws: Lenovo brengt Motorola Edge 30 Pro uit voor 799 euro'
betonnerd in 'nieuws: Lenovo brengt Motorola Edge 30 Pro uit voor 799 euro'

• 418O2
Die eerste komt vooral door de toonzetting en woordkeuze, zoals zo vaak met deze user

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Het is inmiddels gewoonte dat als er nieuws is over DPG en AVG diverse tweakers het dan om willen buigen naar het onderwerp DPG en tweakers voldoet niet aan de cookie-wet. Waarbij die reacties dan ook heel veel moderaties met +2 en +3 krijgen. Tegen dat plussen valt vervolgens nauwelijks te corrigeren, waardoor de problemen niet stoppen en zich maar blijven herhalen.

Hier enkele voorbeelden:

Maar tweakers voldoet ook niet aan een wet: +2 ( 66x +3, 85x +2 56x +1)
BrtH in 'nieuws: DPG Media krijgt AVG-boete van 525.000 euro voor onterecht v...

Op een on-topic stelling reageren door het net als hierboven te willen hebben over een andere wet +2 (14x +3 36x +2, 21x +1):
Robbierut4 in 'nieuws: DPG Media krijgt AVG-boete van 525.000 euro voor onter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. Komt uit het niets met een opmerking dat er in het verleden wel vaker criminelen werden gevraagd, zonder enige onderbouwing van relevantie. Daarbij lijkt het nieuws vrijwilligers op te roepen zonder beroep te doen op criminele activiteiten. Een beroep doen op vrijwilligers is in oorlog of nood meestal heel breed, dus dat ze niet duidelijk mensen uitsluiten is niet bijzonder.
Moortn in 'nieuws: 'Oekraïne roept Oekraïense hackers op te helpen bij zijn c...

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 25-02-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie en nagenoeg alles wat er in discussie in die draad onder staat is geen +1 en hoort eerder op gathering thuis. Tweakers zijn gaan discussieren over of vrije modemkeuze goed of slecht is, terwijl het nieuws daar niet over gaat. Ondertussen strooien enkele tweakers ook nog met +2 en +3 moderaties, waardoor andere inhoudelijke discussies weggedrukt worden.

Airw0lf in 'nieuws: ACM onderzoekt waarom Ziggo niet overal vrije mod...

7x +2:

nog een 7x +2:

4x +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tantrum in 'nieuws: Intel kondigt NUC 12 Extreme Dragon Canyon aan met Alder ...

Vreemde aanname krijgt ontopic... Ik zou niet meer dan 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Worden mensen ook aangesproken op ongepaste verwijzingen naar de tweede wereldoorlog?

vrede in rust

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Nas T schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:07:
Worden mensen ook aangesproken op ongepaste verwijzingen naar de tweede wereldoorlog?
Hier is ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

wildhagen in 'nieuws: Organisatie Mobile World Congress zal dit jaar geen Rus...

Combinatie van niet goed lezen en offtopic. Het onderwerp was tech op een congress, niet inslaan van grondstoffen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar ligt de grens van gepastheid?

RippleXRP in 'nieuws: Organisatie Mobile World Congress zal dit jaar geen Rus...
Nu zitten we met een corrupte seniele pedofiel Biden die amper kan praten en lopen. Die van boven niet weet of hij van onderen nog leeft.
Zulke trolls zorgen voor een hoop rotzooi van mensen die daar weer op reageren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die user ligt sowieso heel erg te trollen. En niet alleen in dat newstopic, check zijn gemiddelde en totaalscore maar eens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wildhagen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:36:
Die user ligt sowieso heel erg te trollen. En niet alleen in dat newstopic, check zijn gemiddelde en totaalscore maar eens.
Imo zouden users met zo een track record (negatief lopende karma), (tijdelijk) het recht tot reageren afgenomen moeten worden. Dit veroorzaakt alleen maar rotzooi.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Waar ligt de grens van gepastheid?

RippleXRP in 'nieuws: Organisatie Mobile World Congress zal dit jaar geen Rus...

[...]

Zulke trolls zorgen voor een hoop rotzooi van mensen die daar weer op reageren.
Daar is actie ondernomen inmiddels. Dit soort reacties kunnen worden gerapporteerd via het meldpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Akamatsu in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun we...

Lijkt cracking / beveiliging omzeilen omzijlen haast op te hemelen en goed te praten, dat is prima als mening, informatief wil ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:21
Visgek82 in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun we... mijn post is geen -1. een 0 want het is gewoon ontopic, ik reageer letterlijk op de tekst van de artikel.

Blijkbaar is piracy hier nog hoog in het vaandel , gezien alle -1's die ik krijg. Nogal jammer.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:27

The Zep Man

🏴‍☠️

Slordig, Bor. Deelnemen aan een discussie en op de achtergrond toch trekken aan de moderatie. Al wil je het netjes doen, doe dan het één of het ander. Reageren en modereren is niet de bedoeling, van dat ik begrijp van het t.net moderatiesysteem. Op de achtergrond moderaties beïnvloeden ligt ook in die lijn.

Maar uiteraard heb je gelijk in de volgende reactie die je geeft. Bespaart mij weer een reactie, want een non-crewlid heeft het toch nooit juist t.o.v. een crewlid. :+

[edit]
En bedankt voor de bevestiging. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:15:
[...]
Bespaart mij weer een reactie, want een non-crewlid heeft het toch nooit juist t.o.v. een crewlid. :+
Deze discussie laat ik varen @The Zep Man. Dit soort insinuaties helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
StGermain in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun w... lijkt mij geen -1

HakanX in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun werk... lijkt mij een 0. De reactie spreekt zichzelf bijvoorbeeld al tegen:
Ik heb nog nooit last van mallware gehad, ook niet door cracks.
gevolgd door
Enkele keren dat ik twijfels had van cracks via wat vagere sites heb ik dat op een virtuele pc gedaan. Is soms wel leuk om te zien wat ze in korte tijd met je installatie kunnen doen :Y)

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 27-02-2022 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:56:
HakanX in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun werk... lijkt mij een 0. De reactie spreekt zichzelf bijvoorbeeld al tegen:

[...]

gevolgd door

[...]
Rustiger en beter lezen, Bor. De reactie spreekt niet zichzelf tegen. @HakanX heeft nooit last gehad van malware, juist omdat die bij twijfels tests doet. Die tests worden (bewust) gedaan in VM's. Als @HakanX meent dat in die situatie meent geen last te hebben van malware, wie zijn jij of ik dan om daar wat van te zeggen? :+

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 27-02-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Rustiger en beter lezen, Bor. De reactie spreekt niet zichzelf tegen. @HakanX heeft nooit last gehad van malware. Wel heeft die ooit malware (bewust) getest in VM's.
Dus nooit last van malware behalve in de gevallen dat het er wel was. ;)
Dat dit bv in een test vm was maakt het niet heel erg anders imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:07:
Dus nooit last van malware behalve in de gevallen dat het er wel was. ;)
Dat dit bv in een test vm was maakt het niet heel erg anders imho.
Jouw mening, niet die van mij (en @HakanX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Jouw mening, niet die van mij (en @HakanX).
We hoeven het ook niet eens te worden.

Ter verduidelijking; User begint met stellen dat hij nooit last heeft gehad van malware; daarna blijkt dat wel zo te zijn (in een test-vm volgens de beschrijving) en wordt het zelfs aangeduid met "Is soms wel leuk om te zien wat ze in korte tijd met je installatie kunnen doen :Y)" Malware is malware. Hier laat ik het bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:11:
Ter verduidelijking; User begint met stellen dat hij nooit last heeft gehad van malware; daarna blijkt dat wel zo te zijn (in een test-vm volgens de beschrijving) en wordt het zelfs aangeduid met "Is soms wel leuk om te zien wat ze in korte tijd met je installatie kunnen doen :Y)" Malware is malware. Hier laat ik het bij.
Ik heb vaak genoeg malware getest. Houdt niet in dat ik er last van heb. Verder is last van iets hebben subjectief, en uiteraard wordt er niet gemodereerd op meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'nieuws: Rusland beperkt bereikbaarheid Twitter en Facebook' lijkt mij geen -1. Je kan het niet met mee eens zijn of het anders interpreteren dan mij maar ongewenst lijkt mij dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 20:23
@The Zep Man @Bor Even als de bewuste user zelf reageren :) @The Zep Man heeft mij idd goed begrepen. Last hebben van mallware is als je actieve installatie besmet raakt, in mijn geval dan omdat ik ervoor kies om geen virusscanner te gebruiken. Dat mijn virtuele instantie besmet raakt heb ik geen last van, het hele idee was op dat moment sowieso uittesten of er mallware uit zou poppen of niet. Daarna gooi je die sessie weg en heb je er geen last van, omdat je geen blijvende besmetting hebt. Dus ik spreek mezelf niet tegen.

Dat gedeelte was beetje offtopic, maar waar het om ging was dat ik reageerde op iemand die zei dat cracks mallware bevatten. Als je van vage websites gaat downloaden kan zelfs gratis beschikbare opensource software mallware bevatten. Voor de duidelijkheid, alle mallware bevattende cracks kwamen dus van vage websites. Via de gebruikelijke sites nooit mallware gehad.

Verder mag je me een -10 geven heel het moderatie systeem klopt tegenwoordig toch niet meer, wordt teveel op mening/gevoel en niet op feiten gemodereerd vanwege het bredere publiek dat we tegenwoordig hebben. Succes met alles één voor één goed zetten 😁

[ Voor 6% gewijzigd door HakanX op 27-02-2022 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Umbrah in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun werk...

Wat is hier +3 aan? Lijkt mij niet meer dan ontopic. Op deze manier kun je piraterij ook recht praten. Dat maakt wat er gebeurd (beveiliging omzeilen) niet magisch legaal of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

HakanX schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:53:
Verder mag je me een -10 geven heel het moderatie systeem klopt tegenwoordig toch niet meer, wordt teveel op mening/gevoel en niet op feiten gemodereerd vanwege het bredere publiek dat we tegenwoordig hebben. Succes met alles één voor één goed zetten 😁
Ik denk dat dit misschien wat negatiever is dan dat de situatie werkelijk is, maar je hebt een punt als in dat er problemen zijn met het huidige moderatiesysteem. Zie dit topic, wat alleen bij 'insiders' bekend is. Mensen die enkel reageren weten niet dat hun posts op de achtergrond besproken worden, in een soort tweede discussie.

Als je dit topic doorleest, dan zie je best wel veel meningmodden juist vanuit dit topic terugkomen ('ik vind...'). Ook zie je dat hier reageerders vaak woorden in de mond worden gelegd (stilletjes, want ze worden niet op de hoogte gebracht) of dat de correctie op moderatie gebaseerd is op een enkele interpretatie van de reactie dat niet waar hoeft te zijn gebaseerd op wat er geschreven is.

Een voorbeeld is de reactie van @CH4OS hierboven. Die praat over het recht praten van piraterij (wat @Umbrah niet doet) en suggereert dat wat omschreven is piraterij legaal zou maken (wat het niet doet). Wat @Umbrah omschrijft is een positief iets van piraterij. Een positief punt maakt een negatief punt niet minder waar. Verder wordt er niets gezegd over de legaliteit van piraterij in @Umbrah's post. Het daarop modereren slaat dus nergens op. @Umbrah bespreekt illegale acties, maar zet niet aan tot.

Komt dat bekend voor? Het zijn precies dezelfde problemen als op de frontpage, met als verschil dat ze onzichtbaar zijn. Sommige mensen maken zelfs misbruik van dit topic door moderaties te beïnvloeden van zaken waarop ze gereageerd hebben waar zij het niet mee eens zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling in een systeem waar je zelf niet waarop je reageert kan modereren.

In plaats van in discussie te gaan met @Umbrah, reageert @CH4OS hier. Dat mag (en dat doet @CH4OS netjes, want die heeft niet gereageerd op @Umbrah), maar doet dat gebaseerd op misinterpretatie. Dit terwijl het prima binnen meer objectieve kaders te omschrijven is waarom de betreffende reactie geen +3 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:18:
Een voorbeeld is de reactie van @CH4OS hierboven. Die praat over het recht praten van piraterij (wat @Umbrah niet doet) en suggereert dat wat omschreven is piraterij legaal zou maken (wat het niet doet). Wat @Umbrah omschrijft is een positief iets van piraterij. Een positief punt maakt een negatief punt niet minder waar. Verder wordt er niets gezegd over de legaliteit van piraterij in @Umbrah's post. Het daarop modereren slaat dus nergens op. @Umbrah bespreekt illegale acties, maar zet niet aan tot.
Sorry, maar het 'preserveren van...' als excuus gebruiken om cracks te maken en beveiliging te omzeilen is gewoon geen excuus om de Wet te overtreden (beveiliging omzeilen). Indirect is het dus zeker proberen recht te praten wat krom is. De Wet zegt nu eenmaal dat je niet de beveiliging mag omzeilen om geen enkele reden is dat toegestaan; de beveiliging is er (in principe) ook niet voor niets. Daar kun je het best niet mee eens zijn, dat is verder prima overigens, maar dat maakt het nog geen misinterpretatie. ;) In dat op zich is dus jouw reactie dan net zo goed een misinterpretatie van mijn reactie.
In plaats van in discussie te gaan met @Umbrah, reageert @CH4OS hier. Dat mag (en dat doet @CH4OS netjes, want die heeft niet gereageerd op @Umbrah), maar doet dat gebaseerd op misinterpretatie. Dit terwijl het prima binnen meer objectieve kaders te omschrijven is waarom de betreffende reactie geen +3 zou moeten zijn.
Nee, ik zeg dat de reactie geen +3 is, omdat het excuus dat aangegeven wordt wat gechargeerd gezegd 'in de naam van preserveren' niet een geldig excuus is om de Wet dan maar te overtreden (beveiliging kraken/omzeilen). Dat kan ik ook op de FP als reactie onder Umbrah zetten, maar dan wordt het een welles-nietes discussie en daar heb ik geen zin in. Feit blijft dat de reactie geen +3 is en ik hier aangeef waarom ik dat vind. Dat is nog altijd beter dan vele reacties hier die enkel 'Geen <score>: <insert-linkje-naar-reactie>' doen.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind dit wel een beetje whataboutism en bovendien is de term 'wat linkse groepjes' ook een beetje denigrerend. Misschien is het geen -1, maar hoger dan een 0 (want off topic) kom ik ook echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
StGermain in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun w... is geen -1 of 0 maar een legitieme vraag. Hier is nog wel wat hulp nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 28-02-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
AlphaRomeo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik vind dit wel een beetje whataboutism en bovendien is de term 'wat linkse groepjes' ook een beetje denigrerend. Misschien is het geen -1, maar hoger dan een 0 (want off topic) kom ik ook echt niet.
Tja off-topic mag, maar da's wat anders dan -1

Je begrijpt overigens gezien de rest van mijn comment dat ik onderdeel ben van die linkse groepjes hé? Snap niet helemaal dat dat als denigrerend wordt gezien dan.

Overigens wel grappig dat Tweakers echt hard op zoek is naar mogelijkheden om TOCH als tech-website iets over de oorlog te posten, want het levert een hoop views en reclame-inkomsten op, en het dan maar via zo'n congres doet via wel een heel vergezochte zijweg. Dat het off-topic gaat daar is in principe verwacht, want het is überhaupt geen topic waar Tweakers over gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Argantonis op 28-02-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat diegene het gebaar steunen.

De eerder door mij aangehaalde Umbrah in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun werk... staat intussen op +2, maar is bij lange na niet genoeg voor wat de juiste score van het bericht zou moeten zijn 0/+1 lijkt mij ruim voldoende hiervoor.

Zie ook CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX" voor uitgebreidere argumentatie waarom ik dat vind.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik vind een +1 daar ook voldoende maar een +2 (netto score nu) niet dermate afwijkend dat ik ga ingrijpen.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 28-02-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. De tweaker lijkt geen moeite gedaan te hebben de wetgeving te lezen en komt zomaar met een voorbeeld en mogelijke twijfel. Dit is hooguit +1.
i-chat in 'nieuws: Nederlandse kabinet zet volgende stap om doxing strafbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
BlueTooth76 in 'nieuws: Ransomwarebende eist dat Nvidia Lite Hash Rate-beperk... is niet echt relevant maar ongewenst is het ook niet. Een 0 lijkt mij een passendere score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik heb blijkbaar een paar mensen tegen het zere been geschopt:

Bor in 'nieuws: Tor heeft ruim drie keer zoveel gebruikers uit Oekraïne sinds...
Bor in 'nieuws: Tor heeft ruim drie keer zoveel gebruikers uit Oekraïne sinds...

Bovenstaande zijn volgens mij allemaal ontopic in de discussie, toch krijg ik keer op keer -1.

Bor in 'nieuws: Rusland beperkt bereikbaarheid Twitter en Facebook' staat rond het zelfde onderwerp wat mij betreft ook nog onjuist.

Bor in 'nieuws: Spellenkrakergroep Codex en subgroep Plaza leggen hun werk na... krijgt een -1 maar is gewoon ontopic in de discussie

De lol om te reageren gaat er wel een beetje af de laatste dagen. Blijkbaar zijn er een paar heilige huisjes waar je niet over mag praten :?

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 28-02-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrFax in 'nieuws: OnePlus brengt 10 Pro eind maart uit in Europa'

Kan wel wat onderbouwing gebruiken. Lijkt mij nu niet meer dan offtopic. Ook andere reacties kunnen dat wel. Ook lijken sommigen het een opsomtopic te willen maken 'Ja, ik heb een X van Y en ben daar best tevreden mee', zonder verdere onderbouwing kun je er verder ook niet echt wat mee...

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2022 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24
Kan je dat ook onderbouwen Bor? Kennelijk vindt een grote meerderheid dat er een hiaat is in de classificatie van de BBG. De plus 2 kan in dat opzicht een alert zijn voor de auteurs van de BBG en daarmee relevant voor eventuele toekomstige guides.

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
no_useforaname schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:47:
Kan je dat ook onderbouwen Bor? Kennelijk vindt een grote meerderheid dat er een hiaat is in de classificatie van de BBG. De plus 2 kan in dat opzicht een alert zijn voor de auteurs van de BBG en daarmee relevant voor eventuele toekomstige guides.
Scores zijn niet bedoeld om mee aan te geven hoe erg je het er mee eens bent. En als je op- of aanmerkingen hebt over de BBG dan moet je in de topics die er vooraf over lopen reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
no_useforaname schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:47:
Ja hoor; reacties behoren te worden beoordeeld op basis van toegevoegde waarde en kwaliteit. Dit zo objectief mogelijk. Hiervoor zijn aantal richtlijnen opgesteld welke je in de Moderatie FAQ kunt vinden. Het is niet de bedoeling reacties te beoordelen op basis van het met de inhoud eens- of oneens zijn.

Jouw reactie is ontopic maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24
Die opmerking in zijn algemeenheid waar. Maar in mijn post benadruk ik ook de discrepantie tussen de aanschafprijs van een moderne console en die van een gamecomputer.

In het topic krijgt iemand zelfs een plus 2 enkel voor de mededeling dat zelfbouw niet loont. Dat mijn bijdrage nuttig is wordt tevens bevestigd door het grote aantal reacties op mijn post!

Ik vind mijn downmod vreemd. Maar goed ik zal het hierbij laten want ik begrijp dat dit voor mij een achterhoede gevecht is.

[ Voor 10% gewijzigd door no_useforaname op 01-03-2022 17:15 ]

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
no_useforaname schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:08:
Die opmerking in zijn algemeenheid waar. Maar in mijn post benadruk ik ook de discrepantie tussen de aanschafprijs van een moderne console en die van een gamecomputer.
Compleet verschillend product en niet vergelijkbaar
In het topic krijgt iemand zelfs een plus 2 enkel voor de mededeling dat zelfbouw niet loont. Dat mijn bijdrage nuttig is wordt tevens bevestigd door het grote aantal reacties op mijn post!
die hoort ook geen +2 te krijgen, maar dat geeft niet aan dat jouw post dat wel zou verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zo is het, Bor en Catch22.

Even voor de duidelijkheid m.b.t. die andere +2: dat betreft deze reactie: warp in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2022'
Ook ik kom niet verder dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 02:17
Mijn reactie hier wordt naar -1 gemodereerd, mijns inziens zeer onterecht, hooguit doordat mensen de reactie maar half gelezen hebben en denken dat ik achter Poetin sta.

Moderatie op basis van half lezen valt me sowieso vaker op; ik lees bewust weer -1 en 0, omdat er toch regelmatig comments bijzitten die hout snijden, je aan het denken zetten, of zelfs letterlijk inhoud bevatten die verderop weer omhoog gemod wordt.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Ik krijg het idee dat mijn opmerkingen hier:
Forza 5 gebarentolk

gedownmod worden puur en enkel omdat 1 gebruiker het niet met mij eens is, er zitten er een paar tussen die inderdaad niet direct zinnig zijn en zal ik ook niks van zeggen.

Maar deze vind ik bijzonder. Die worden enkel -1 omdat ik de user boven mij aanspreek op zijn gedrag in de eerste regel, dit omdat die bewuste user vaker voor andere spreekt en enkel zijn eigen mening dan ziet.

Hij heeft al vaker een post gedownvote van mij omdat die het er om eigen redenen niet mee eens was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Casejunky ik heb even door de moderaties heen gekeken, maar ik kan niet echt één persoon vinden die jou structureel zou downmodden.

Ik neem aan dat het onder andere gaat om dit bericht, met daarin deze quote:
Jij bent wel het toonbeeld van voor iemand denken he? Dat doe je wel vaker....
Dat is eerlijk gezegd ook niet zo lief, en met zo'n openingszin eindigt je reactie nogal snel op -1, ongeacht wat voor onderbouwing er volgt.

En deze reactie is nogal denigrerend:
dit snap ik wel aangezien je nog maar net komt kijken in het leven.
Ik denk dat je post even kritisch doorlezen voordat je op de knop drukt ook wel kan helpen om hogere scores te krijgen.
Pagina: 1 ... 74 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2