Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
kftnl in 'nieuws: 'Google wil Stadia opdoeken en omvormen tot Stream, een ser...

Deze post lijkt wel heel erg hoog gemodereerd te worden, meer dan een +1 zie ik er echt niet in, daar de post geen nieuwe inzichten brengt, de vele +3 moderaties vind ik eigenlijk helemaal lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Dit is geen 0 ( 12x 0, 3× -1)waard. Het is niet alleen ontopic maar ook een andere kant die op gaat.
Orangelights23 in 'reviews: Community-interview met SchizoDuckie - 'Ik hackte P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:51

arnoudwokke

Redacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25
Dit is toch je reinste meningmodden.

Dr. Strangelove in 'video: Mercedes EQS plus EQE en EQXX - Waanzinnige range ...

Ik post hier een reactie die 9 keer beticht wordt van Offtopic / irrelevant (zie niet wat er OT is over een reactie over de kosten van EV rijden) maar een heel korte reactie erop, die dan toch net zo goed OT zou moeten zijn, krijgt 13 keer +2.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-02-2022 10:21 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44
Niet echt een post met toegevoegde waarde, maar om nu te zeggen dat het ongewenst is:

SnipeCookie in 'downloads: DBeaver 21.3.4'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
Niet echt een post met toegevoegde waarde, maar om nu te zeggen dat het ongewenst is:

SnipeCookie in 'downloads: DBeaver 21.3.4'
Deze reactie voegt voor niemand iets toe en is dermate overbodig dat ik de -1 de juist score vind.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:20:
Ik post hier een reactie die 9 keer beticht wordt van Offtopic / irrelevant (zie niet wat er OT is over een reactie over de kosten van EV rijden) maar een heel korte reactie erop, die dan toch net zo goed OT zou moeten zijn, krijgt 13 keer +2.
Ik quote even het begeleidend schrijven bij dit topic:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Ja, die moderaties zijn fout, maar je uiteindelijke score staat nu royaal goed volgens mij.
We hebben hier helaas mee te dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrismSub7 in 'nieuws: 'Prijsverlaging van EV's is onzeker door stijgende kost...

Kan iemand me uitleggen waarom, uitgezonderd fanboy/-girl gedrag re EVs vs ICE, deze post een +2 verdiend?

(En misschien ook - waarom mijn reactie erop een 0, maar dat zal wel - daar zit ik niet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Faust in 'nieuws: Apple wil 27 procent commissie van apps met alternatieve be...
Er klopt iets niet met de moderaties aan bovenstaande post.

tevens klopt er iets niet aan de +2 onder mij:
Apaat in 'nieuws: Apple wil 27 procent commissie van apps met alternatieve be...
"volgens mij gaat die 30% om hosting en betaalverwerking, niet om het OS of de hardware."
is onzinnig aangezien mensen ook voor hun Google telefoon of Sony Playstation of Nintendo Switch betaald hebben en dat hier ook gewoon 30% naar de fabrikant gaat bij (in app) aankopen. Waarbij het ook om het complete plaatje gaat zoals ik eerder illustreerde met mijn post, en dus niet alleen om hosting en betaalverwerking.

edit:

ook deze thread is een beetje verdacht:
Faust in 'reviews: Community-interview met SchizoDuckie - 'Ik hackte Philips ...

[ Voor 31% gewijzigd door Faust op 07-02-2022 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Faust je taalgebruik en woordkeuze zouden wat beter kunnen waardoor je misschien minder mensen tegen je in het harnas jaagt. Bijvoorbeeld deze zin onder je verder prima post maken waarschijnlijk dat hij als -1 gemodereerd wordt:
Is Apple een slecht bedrijf dat door veel mensen en tweakers gehaat wordt? Absoluut!
En door die zin krijgt de post van mij ook een punt aftrek en gaat hij van +1 naar 0, zo'n zin is onnodig en kan gezien worden als trollen.

De +2 in de tweede post is inderdaad ook niet meer dan een keurige on-topic +1.

De derde link vind ik niet ongewenst, maar ik vind hem ook niet veel bijdragen en een klein beetje kinderachtig overkomen:
Jeetje, welk bedrijf heeft dat ontworpen? Please zeg me dat het een bug is.
Samengevat, je plaatst prima posts, maar probeer iets langer na te denken voordat je ze plaatst. Een iets genuanceerdere woordkeuze zal waarschijnlijk hogere scores opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een niet onderbouwde stelling en beschuldiging lijken mij max een 0: tom.cx in 'nieuws: 'Windows 11 krijgt Eco-score en tips voor gebruikers om en...

QErikNL in 'nieuws: Steam Deck haalt 36-160fps en 1,5-6 uur accuduur in eerst... lijkt mij een +1

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 08-02-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Steam Deck haalt 36-160fps en 1,5-6 uur accuduur in eerste ...

Wat is hier offtopic aan? Iemand zegt dat alle gangbare consoles met verlies verkocht worden, terwijl dat bij Nintendo nooit het geval is. Iemand geeft uiteindelijk aan mijn post niet te begrijpen, maar krijgt daar ontopic voor, terwijl mijn posts offtopic zijn? :?

Voelt heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:40:
CH4OS in 'nieuws: Steam Deck haalt 36-160fps en 1,5-6 uur accuduur in eerste ...

Iemand zegt dat alle gangbare consoles met verlies verkocht worden, terwijl dat bij Nintendo nooit het geval is.
Zo lees ik het niet:
We kunnen er al vanuit gaan dat valve alle units met een verlies verkoopt, net zoals bij normale consoles zit de winst in de software, nog steeds ontzettend knap voor een bedrijf wat normaal alleen maar software beheert.
Om het duidelijker te maken
We kunnen er al vanuit gaan dat valve alle units met een verlies verkoopt
net zoals bij normale consoles zit de winst in de software
Het eerste is een aanname en het tweede klopt afaik ook gewoon. De winst of minimaal het grootste deel van de winst zit hem in de softwareverkoop. Feitelijk lees ik niet dat alle gangbare consoles met verlies verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Bor Bij "net zoals normale consoles zit de winst in de software" lijkt me duidelijk genoeg. Als Nintendo geen normale consoles maakt, dan weet ik het ook niet wat dan een 'normale' console is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:47:
@Bor Bij "net zoals normale consoles zit de winst in de software" lijkt me duidelijk genoeg. Als Nintendo geen normale consoles maakt, dan weet ik het ook niet wat dan een 'normale' console is.
Als je hieruit leest dat Nintendo geen normale consoles maakt lees je creatief in mijn ogen.
net zoals bij normale consoles zit de winst in de software
gaat grotendeels toch ook op voor Nintendo? Ook Nintendo maakt verreweg de meeste winst met andere zaken dan console verkoop. Wellicht lees ik de reactie anders dan jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:51:
Als je hieruit leest dat Nintendo geen normale consoles maakt lees je creatief in mijn ogen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat Nintendo wel winst maakt op de verkoop van haar consoles. Voor Nintendo is het dus op zowel hard- als software, waar dat bij Sony en Microsoft alleen op de software is.
gaat grotendeels toch ook op voor Nintendo? Ook Nintendo maakt verreweg de meeste winst met andere zaken dan console verkoop. Wellicht lees ik de reactie anders dan jij doet.
De reactie impliceert toch dat elke verkochte 'normale' console met verlies verkocht wordt, dat is dus niet zo, want Nintendo verkoopt de consoles wel met winst, of het moet opeens geen 'normale' console zijn, maar dat is het in mijn ogen dus wel. ;) Dat ze de meeste winst dan binnen halen met de software doet daar niets aan af natuurlijk, ik ga specifiek in op de verkoop van de hardware.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ShadLink in 'nieuws: Epic-ceo: Fortnite krijgt geen update om te werken op St... - Klok, klepel. Maar krijgt wel +2? :?
Amanoo in 'nieuws: Epic-ceo: Fortnite krijgt geen update om te werken op Stea... - Gaat wel heel ver, zeker zonder bronnen. Ik zie niet wat hier informatief aan is.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hier mag zeker even naar de modrechten naar worden gekeken. Die hele statement klopt niet, en zelfs al zou die kloppen, is het nog geen 2 waard. Dit is een 0, een 39 +3 en over de 80 +2.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Benjamin- schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Hier mag zeker even naar de modrechten naar worden gekeken. Die hele statement klopt niet, en zelfs al zou die kloppen, is het nog geen 2 waard. Dit is een 0, een 39 +3 en over de 80 +2.
Gezien de vele reacties erop zal die ook wel weten dat eea niet klopt. Jammer dat anderen daar niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er offtopic/irrelevant aan deze inhoudelijk reactie ? (6x 0)
kodak in 'reviews: Community-interview met SchizoDuckie - 'Ik hackte Philips ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:20
Ik heb maar weer eens de moeite genomen om mij in de materie te verdiepen n.a.v. een (naar mijn mening) dubieuze -1 in het topic Tien Nederlandse gemeenten overwegen uitfaseren Chinese bewakingscamera's.

Dan lees ik in het FAQ Moderatiesysteem het volgende:
Scoreniveaus
Het moderatiesysteem kent vijf scoreniveaus: -1 ongewenst, 0 off-topic / irrelevant, +1 on-topic, +2 informatief en +3 spotlight.

(...)

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Naar mijn mening had dit minimaal een 0 mogen zijn.
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Tot slot ben ik van mening dat ik in deze reactie zorgvuldiger had mogen formuleren. Echter een -1 vind ik buitenproportioneel en lijkt mij meer gemod op basis van een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zou deze reactie eerder op 0 dan -1 modden:
Het is op het onderwerp. Het is een mening met onderbouwing. De conclussie is alleen niet uitgebreid, maar maakt wel een punt.
Niclord395 in 'nieuws: Kansarme Belgen kunnen 4G-modem en twaalf maanden lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij toch af waarom ik weer direct gemind wordt op mijn berichten:

Verwijderd in 'nieuws: Sony test ondersteuning voor stemcommando's op PS5 en...

Ik verwacht toch dat ik op tweakers gewoon kan discussiëren op basis van technologie. Het is dan een beetje jammer dat fanboys weer alles wegmodden en vervolgens de andere reactie op mijn reactie wel als on topic beschouwen.

Volgens mij mag je hier wel weer een keer naar gekeken worden. Het eerste bericht heb ik ook al een aantal keer een -1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me geen +1 (18× +1) . De tweaker geeft een one liner om een mening te geven iets anders te willen. Waarbij geen enkele onderbouwing zit of dat wel relevant is bij de dienst
no_way_today in 'nieuws: NLZiet voegt Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bbob in 'nieuws: ASML waarschuwt weer voor schenden intellectueel eigendom do...

Zo'n oneliner lijkt me geen +2 waard, laat staan +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertMenkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 22:46
Misschien dat men mijn reactie hier off-topic vind, maar ongewenst gaat mij wat ver
GertMenkel in 'nieuws: Samsung gaat Galaxy S21, Fold3 en Flip3 vijf jaar upda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: Laravel 9.0'

Blijkbaar - ondanks onderbouwing - schop ik iemand tegen het verkeerde been of zo? Ik zie echt niet wat hier offtopic aan is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hiostu in 'geek: Disney+-serie Obi-Wan Kenobi verschijnt op 25 mei'

Lijkt mij een prima ontopic reactie (mening), hoe een mening informatief kan zijn, geen idee, maar ik vind dat niet echt iets informatiefs.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:08:
hiostu in 'geek: Disney+-serie Obi-Wan Kenobi verschijnt op 25 mei'

Lijkt mij een prima ontopic reactie (mening), hoe een mening informatief kan zijn, geen idee, maar ik vind dat niet echt iets informatiefs.
Die stond behoorlijk scheef door een +3 modder zo te zien. Daar is actie ondernomen. De netto score is nu +1 wat mij prima lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

mission in 'nieuws: Microsoft zegt dat Teams vijftig procent efficiënter is g...

:?

-1.

Nietszeggende (behalve misschien troll of zelfs flame) oneliner.
Zelfs nog eens te haastig geschreven ook.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:47

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:42:
Ik verwacht toch dat ik op tweakers gewoon kan discussiëren op basis van technologie. Het is dan een beetje jammer dat fanboys weer alles wegmodden en vervolgens de andere reactie op mijn reactie wel als on topic beschouwen.

Volgens mij mag je hier wel weer een keer naar gekeken worden. Het eerste bericht heb ik ook al een aantal keer een -1 gekregen.
Dit problemen is er al sinds het begin van het omgooien van moderators zonder tags (grappig/ontoptic), het is gewoon een tool voor de haters.

Hier zelfde verhaal, vast niet leuk voor iedereen om te lezen maar dat zou voor de moderatie niet uit moeten maken.
watercoolertje in 'nieuws: Samsung gaat nieuwe smartwatches en 'bepaalde' A-s...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DaBeetle in 'reviews: Intelligent speed assistance - Camera's en software waa...

Een +2 lijkt me wat overdreven, om het over de +3 maar niet te hebben? Gewoon een +1 lijkt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reacties, en eigenlijk het grootste deel van de draad, lijkt me niet ontopic. Tweakers die over Ziggo gaan discussieren bij nieuws over plannen van KPN. Vervolgens duwen ze wel al enige tijd meer inhoudelijke discussie weg met de diverse +2 en +3.
Enkele voorbeelden:
ApexAlpha in 'nieuws: KPN wil tot 2024 43.000 extra Utrechtse adressen aanslu...
ApexAlpha in 'nieuws: KPN wil tot 2024 43.000 extra Utrechtse adressen aanslu...
DeComponeur in 'nieuws: KPN wil tot 2024 43.000 extra Utrechtse adressen aans...
localhost in 'nieuws: KPN wil tot 2024 43.000 extra Utrechtse adressen aanslu...
dennis_rsb in 'nieuws: KPN wil tot 2024 43.000 extra Utrechtse adressen aansl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-02-2022
PdeBie in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur audio en tv om het reviewteam t...

Hoe kan die (en soortgelijke reacties) op een 0 staan?
Het is sowieso ontopic en imho zelfs een toevoeging op het artikel (hoe kan een salaris-indicatie überhaupt offtopic zijn bij een vacature)

Dat het juist elke keer bij zo'n topic terugkeert geeft de wens voor die informatie aan.
En het afdoen als commentaar op de redactie is gewoon een zwaktebod, dan kan je elke vraag onder een artikel wegzetten als commentaar op de redactie.
Dat het ongewenst is vanuit T.net / DPG is een mening waardoor het op 0-zetten gewoon strategisch modden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:04:
PdeBie in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur audio en tv om het reviewteam t...
Dat het juist elke keer bij zo'n topic terugkeert geeft de wens voor die informatie aan.
Die wens is helder, vandaar dit topic. In dit topic kun je je richten tot de redactie, op de frontpage kan het gaan over de inhoud. Goede inhoudelijke opmerkingen zijn al gemaakt en die staan nu bovenaan, waar ze horen. Het elke keer terug laten komen van die vraag op de frontpage wordt als storend ervaren en verandert de inhoud niet.

Daarnaast vraag ik me af of de behoefte aan een salarisindicatie komt van potentiële kandidaten, of van Tweakers die wel het salaris willen weten maar geen journalistieke ambities hebben.

Hier kan er verder over de wens voor een salarisindicatie gediscussieerd worden: Salarisindicatie bij een vacature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard
AlphaRomeo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:13:
[...]
Het elke keer terug laten komen van die vraag op de frontpage wordt als storend ervaren en verandert de inhoud niet.
Echter verandert het ook niet het ontopic gehalte. En het dus daarbij door jou mis-modden.

Je misbruikt nu gewoon het moderatie-systeem om een doelbewuste lacune in jullie berichtgeving de kop in te drukken.
Als het als storend ervaren wordt terwijl het gewoon ontopic is, dan lijkt het mij het eerder de vraag waarom de redactie niet gewoon de inhoud verandert. In plaats van dat je gaat mis-modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Echter verandert het ook niet het ontopic gehalte. En het dus daarbij door jou mis-modden.

Je misbruikt nu gewoon het moderatie-systeem om een doelbewuste lacune in jullie berichtgeving de kop in te drukken.
Als het als storend ervaren wordt terwijl het gewoon ontopic is, dan lijkt het mij het eerder de vraag waarom de redactie niet gewoon de inhoud verandert. In plaats van dat je gaat mis-modden.
Dat is nogal een beschuldiging. Ik verwijs naar de mod FAQ:
Commentaar op artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie relevant zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
En ook:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 18% gewijzigd door AlphaRomeo op 11-02-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard
Dus met die 1e ben jij van mening dat ontopic vragen over een onderwerp -1 aftrek moeten krijgen?

En die 2e, tja salaris-indicatie geen relevant onderwerp vinden bij een sollicitatie, ik vind het een apart standpunt. Voor menig sollicitant is het zo ongeveer het meest relevante onderwerp.

Maar om dan ook maar de mod-FAQ te quoten :
Om het reageren door bezoekers in goede banen te leiden wordt er gebruikgemaakt van een zogeheten user-driven moderatiesysteem.
Oftewel niet een Powermod-mening systeem. Of een DPG-gewenst systeem.

En het is idd niet zomaar een beschuldiging, het is gewoon het volgen van de mod-FAQ waaruit het blijkt.

Of zoals ik al zeg, jij moet van mening zijn :
- Dat ontopic vragen over een onderwerp -1 aftrek moeten krijgen
- Dat salaris niet relevant is bij een sollicitatie
Dat kan wmb, maar dan zou ik wel het 1e nageleefd zien worden op de FP

Het probleem is simpelweg dat bij elk ander onderwerp dit soort vragen gewoon door de redactie geprobeerd zou worden door ze te beantwoorden in updates bij een artikel etc.
Alleen hier mag het niet van DPG (en nu kan ik iets over onafhankelijkheid vragen, maar dat is zinloos) waardoor het opeens in jouw ogen ongewenst wordt.

Alleen dat is niet zo als je het objectief bekijkt, dat is enkel zo als je het subjectief bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
De opmerking blijft keer op keer op keer terugkomen. Het gevolg is dat het niet onder het artikel gaat over de inhoud van de functie, bijvoorbeeld welke interessante artikelen we in de toekomst kunnen verwachten met betrekking tot audio apparatuur, maar over een detail uit de vacature. Blijkbaar is er beleid bij DPG (overigens sta ik daar los van) om geen salarisindicatie te geven. Daar kun je het mee eens zijn of niet, daar hoeft niet onder de vacature over gediscussieerd te worden. Wil je het er wel graag over hebben, gebruik dan het eerder genoemde forum om met de redactie in gesprek te gaan. Overigens denk ik dat ook de redactie maar een beperkte invloed heeft omdat dit nu eenmaal uit de HR hoek komt.

Het vervuilt het bericht waardoor interessante reacties zoals The Zep Man in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur audio en tv om het reviewt... en Bergen in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur audio en tv om het reviewteam t... ondersneeuwen.

In dit geval heb ik er voor gekozen om de reactie om die reden te fixeren op 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard
AlphaRomeo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:02:
Het gevolg is dat het niet onder het artikel gaat over de inhoud van de functie, bijvoorbeeld welke interessante artikelen we in de toekomst kunnen verwachten met betrekking tot audio apparatuur, maar over een detail uit de vacature.
Laten we oorzaak en gevolg wel even goed scheiden, de oorzaak is het niet vermelden van iets zeer belangrijks in het artikel.
Blijkbaar is er beleid bij DPG (overigens sta ik daar los van) om geen salarisindicatie te geven.
Wat is daar de relevantie van?
Volgens https://tweakers.net/info/faq/tweakers-dpg/ zeggen jullie :
Redactionele inmenging
Eén van de meest terugkerende ideeën die we zien, is dat DPG zich direct zou bemoeien met de redactie. Dit is niet waar. DPG Media is een enorm bedrijf met tientallen merken en het zou onmogelijk zijn voor de directie om overal dagelijks mee te kijken en aansturing te geven. Dat ligt echt bij Tweakers en zijn medewerkers. Er is dus nog nooit vanuit DPG gevraagd om over onderwerp X te schrijven of om artikel Y toegankelijker te formuleren. Ook worden er nooit artikelen ‘verboden’ of tegengehouden.
Oftewel als dat klopt dan is het enkel dat een bedrijf een beleid heeft om iets niet te publiceren, maar dan zou de helft van de artikelen op t.net niet meer bestaan. Oftewel de redactie kan rustig hun vermoedens over salaris indicaties erbij zetten.
Het vervuilt het bericht waardoor interessante reacties zoals ... ondersneeuwen.

In dit geval heb ik er voor gekozen om de reactie om die reden te fixeren op 0.
Ok, duidelijk. Dus omdat de user-vragen de voor DPG-interessante reacties ondersneeuwen worden de reacties gefixeerd op 0.
Gaat dit beleid in de toekomst uitgebreid worden naar alle bedrijven die in een artikel staan (dus dat zij mogen bepalen wat wel en niet relevant is in de reacties en dat de powermods dit gaan uitvoeren) of blijft dit enkel beperkt tot DPG?

P.s. Let op dat ik geen vraagtekens stel bij de vacature etc, als die gewoon onder Carriere had gestaan dan had je mij niet gehoord. Alleen als ervoor gekozen wordt om er een .Plan op de FP van te maken, dan verwacht ik simpelweg dat er aan de regels van de FP wordt gehouden en dat gebeurt simpelweg niet.
Wat er nu gebeurt is dat jullie gaan rommelen met jullie onafhankelijkheid in het artikel maar ook nog eens in de moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Wizard je argumenten zijn helder en duidelijk, ik verzoek je ze in te brengen in het topic in Geachte Redactie.

Jouw suggestie dat ik de fixatie zou doen onder druk van de redactie dan wel DPG is onterecht. Ik sta als mod los van de redactie en de redactie staat journalistiek los van DPG. Het artikel is geen redactioneel stuk maar een vacature. Mocht je twijfel hebben over de onafhankelijkheid van de redactie dan kun je dat wederom op het forum melden.

En wat betreft dit:
Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:35:
Ok, duidelijk. Dus omdat de user-vragen de voor DPG-interessante reacties ondersneeuwen worden de reacties gefixeerd op 0.
Nee. De user-vragen sneeuwen de interessante reacties voor andere users, inclusief mijzelf, onder. DPG gaat neem ik aan niet tussen de reacties zoeken naar potentiële kandidaten.

[ Voor 29% gewijzigd door AlphaRomeo op 11-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wizard
AlphaRomeo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:47:
@Wizard je argumenten zijn helder en duidelijk, ik verzoek je ze in te brengen in het topic in Geachte Redactie.
Sorry, maar heb je zelf ooit wel eens iets gevolgd in dat forum? De redactie cherry-picked zo af en toe een paar dingen die ze leuk vinden en die beantwoorden ze, maar elke kritiek wordt genegeerd en/of gemodereerd waardoor er geen discussie plaatsvind.
Jouw suggestie dat ik de fixatie zou doen onder druk van de redactie dan wel DPG is onterecht.
Kun je dan even bevestigen dat dit jouw mening is :
- Dat ontopic vragen over een onderwerp -1 aftrek moeten krijgen
- Dat salaris niet relevant is bij een sollicitatie
Of aangeven wat dan exact jouw redenatie is om het op 0 te zetten, want de redenen hierboven noem jij.
Het artikel is geen redactioneel stuk maar een vacature.
Waarom kom je dan eerder aanzetten met een quote over commentaar enkel voor de redactie?
En waar horen vacatures te staan?
[...]
Nee. De user-vragen sneeuwen de interessante reacties voor andere users, inclusief mijzelf, onder. DPG gaat neem ik aan niet tussen de reacties zoeken naar potentiële kandidaten.
Tja, dat zal een Intel-fan ook vinden bij een AMD-artikel, en een PS-fan bij een Xbox-artikel.
Echter als je daarop gaat modereren dan noemen we dat gewoon mismodden.

Maar ik stop er maar weer mee, het is me wel weer duidelijk. Zwart heeft allerlei regeltjes waaraan het zich moet houden, maar Rood die snapt niet waar het over gaat als je diezelfde regels op hun wilt betrekken.
Ik bedoel ik heb geen enkel probleem met :"All animals are equal but some are more equal than others" alleen durf dat dan ook te zeggen en ga je niet verschuilen als je erop gewezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Wizard schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Laten we oorzaak en gevolg wel even goed scheiden, de oorzaak is het niet vermelden van iets zeer belangrijks in het artikel.

[...]

Wat is daar de relevantie van?
Volgens https://tweakers.net/info/faq/tweakers-dpg/ zeggen jullie :

[...]

Oftewel als dat klopt dan is het enkel dat een bedrijf een beleid heeft om iets niet te publiceren, maar dan zou de helft van de artikelen op t.net niet meer bestaan. Oftewel de redactie kan rustig hun vermoedens over salaris indicaties erbij zetten.

[...]

Gaat dit beleid in de toekomst uitgebreid worden naar alle bedrijven die in een artikel staan (dus dat zij mogen bepalen wat wel en niet relevant is in de reacties en dat de powermods dit gaan uitvoeren) of blijft dit enkel beperkt tot DPG?

P.s. Let op dat ik geen vraagtekens stel bij de vacature etc, als die gewoon onder Carriere had gestaan dan had je mij niet gehoord. Alleen als ervoor gekozen wordt om er een .Plan op de FP van te maken, dan verwacht ik simpelweg dat er aan de regels van de FP wordt gehouden en dat gebeurt simpelweg niet.
Wat er nu gebeurt is dat jullie gaan rommelen met jullie onafhankelijkheid in het artikel maar ook nog eens in de moderaties.
Verschil is dat die vraag bij bijna elke vacature staat. Blijkbaar wordt er voor gekozen dit met de sollicitant verder te bespreken, dat kan. Echter heeft het dan ook helemaal geen toegevoegde waarde meer voor de lezer om keer op keer toch weer de opmerking te zien dat het salaris er niet bij staat (zien ze zelf waarschijnlijk ook en ieders eigen afweging dan wel/ niet te reageren). De redactie bemoeit zich verder overigens niet inhoudelijk met beslissingen van de PowerMods.

Vacatures van Tweakers zelf worden al sinds jaar en dag bij het nieuws gepubliceerd. Dat is een afweging van de redactie waar de FP mods niet over gaan. Maar naar mijn mening even puur gegeven als ook communitylid past het er wel. Tweakers is toch een community en kan mij voorstellen dat je dus juist die vacatures onder de community onder de aandacht wilt brengen. Ob de carrière pagina heb je dat wellicht al een stuk minder.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zou er eens naar de volgende berichten kunnen worden gekeken?

Taro in 'nieuws: Intel kondigt zuinige blockchainaccelerator aan voor cryptom... -> Lijkt mij wel relevant, maar krijgt een 0.
Taro in 'nieuws: Intel kondigt zuinige blockchainaccelerator aan voor cryptom... -> Als deze offtopic is, dan is de reactie op dit bericht zeker geen +2 waard en ook een 0.

Dat laatste geldt overigens ook voor heel veel andere berichten van anderen. Het lijkt erop dat er voor- en tegenstanders van cryptocurrency modereren op basis van het voor of tegen cryptocurrency zijn en niet op basis van de inhoud van een bericht. Datzelfde was laatst ook al in het DNB bericht over het energieverbruik van Bitcoin zichtbaar.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 07:39
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Surveillancesoftware Proctorio gebruikt door veel universi...

mag ik vragen wie deze op +1 heeft gepinned? Ik vind het zelf wel een goed onderbouwd verhaal wat minstens een +2 waard is. @Bor

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Taro schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:16:
Zou er eens naar de volgende berichten kunnen worden gekeken?

Taro in 'nieuws: Intel kondigt zuinige blockchainaccelerator aan voor cryptom... -> Lijkt mij wel relevant, maar krijgt een 0.
Taro in 'nieuws: Intel kondigt zuinige blockchainaccelerator aan voor cryptom... -> Als deze offtopic is, dan is de reactie op dit bericht zeker geen +2 waard en ook een 0.

Dat laatste geldt overigens ook voor heel veel andere berichten van anderen. Het lijkt erop dat er voor- en tegenstanders van cryptocurrency modereren op basis van het voor of tegen cryptocurrency zijn en niet op basis van de inhoud van een bericht. Datzelfde was laatst ook al in het DNB bericht over het energieverbruik van Bitcoin zichtbaar.
Ik heb er even naar gekeken. Beide staat op +1 momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bor schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb er even naar gekeken. Beide staat op +1 momenteel.
Bedankt voor het meekijken. Het schiet echt alle kanten op met zelfs -1, 0, +1, +2 en +3 per reactie. Het lijkt niet om de inhoud van het bericht te gaan, maar om hoe men tegenover cryptocurrency in het algemeen staat.

Mogelijk lokken die scores ook meer een persoonlijke waardering uit, dan een keuze op basis van de titel die bij de betreffende waarde hoort.

Mooi voorbeeld is ook Taro in 'nieuws: DNB: energieconsumptie bitcoin steeg flink terwijl transacti... met deze scorekaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8ITmWjX0nRCVW6q-rJo7OC8_w4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Aclrn2uBVdRWAYNwg5bgLAZS.jpg?f=user_large

Men modereert niet op basis van of de inhoud relevant is tov het artikel, maar wat de persoonlijke mening erover is. Gelukkig lijkt dat zich gemiddeld wel redelijk recht te trekken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 12:59
Niet dat ik trots ben op dit bericht of een +2 wil/verwacht, maar er is geen onwaarheid in mijn opmerking en misschien voor iemand informatief. Ben gewoon benieuwd waarom jij het geen +2 vindt.

Kijk van mij mag het hele mod systeem weg/flink op de schop dus de modders kijken maar wat ze doen dus al gaat het terug naar 0 of -1 vind ik het ook best.

Ben gewoon bang dat het bij jou ook weer om een mening/geloof gaat.

Edit : duidelijk @wildhagen :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zeg ook niet dat hij onwaar is, alleen dat ik er geen +2 in zie, maar gewoon een normale +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Steam fanboys aan de slag, gewoon +1, staat +3

Verwijderd in 'nieuws: Valve publiceert CAD-bestanden Steam Deck'

Applaudisseren omdat een pc lichte upgrade mogelijkheden hebben, is wel erg snel onder de indruk zijn. En voor de duidelijkheid, Valve is niet verantwoordelijk voor jouw fouten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er +1 (11x +3, 18x +2, 42x +1) aan deze behoorlijk contextloze vergelijking?
remcheese in 'nieuws: MoviePass beloont reclamekijkers met filmkaartjes, cont...

edit:
Er is daarnaast ook geen spraken van moeten, dus zelfs de vergelijking gaat niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door kodak op 13-02-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

kodak schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:01:
Wat is er +1 (11x +3, 18x +2, 42x +1) aan deze behoorlijk contextloze vergelijking?
remcheese in 'nieuws: MoviePass beloont reclamekijkers met filmkaartjes, cont...
Inderdaad, wat een inhoudloze opmerking. Met een link naar de aflevering kan ik me een +1 wel voorstellen, maar nu heb ik er letterlijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

switchboy in 'downloads: Pi-hole Core 5.9 / Web 5.11 / FTL 5.14' dit bericht krijgt +1. Het heeft totaal geen onderbouwing, lijkt mij dus gewoon offtopic en niet ontopic, wat het nu is.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:31:
switchboy in 'downloads: Pi-hole Core 5.9 / Web 5.11 / FTL 5.14' dit bericht krijgt +1. Het heeft totaal geen onderbouwing, lijkt mij dus gewoon offtopic en niet ontopic, wat het nu is.
Met DoH gaan de DNS requests doorgaans niet naar de eigen DNS server afaik waardoor je deze feitelijk buiten spel zet.

https://www.dnsfilter.com/blog/dns-over-https-doh

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 13-02-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Met DoH gaan de DNS requests doorgaans niet naar de eigen DNS server afaik waardoor je deze feitelijk buiten spel zet.

https://www.dnsfilter.com/blog/dns-over-https-doh
Het hele punt van Pi-Hole is ongewenste DNS requests de nek omdraaien. Dan zet je met DoH/DoT de eigen DNS buiten spel, maar omdat het over een beveiligde verbinding gaat, betekend het ook niet dat je van ongewenst connecties af bent. ;) Dus DoH/DoT gaat het probleem dat Pi-Hole oplost, zeker niet oplossen. Een beveiligde verbinding voor DNS requests betekend niet automatisch dat DNS-requests voor trackers en telemetrie of andere ongewenste hosts opeens niet meer kunnen. ;) Het versleuteld alleen het request en de reply.

Ook kun je natuurlijk prima zelf een DoH-server opzetten met Unbound bijvoorbeeld en die als upstream DNS instellen binnen Pi-Hole.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:54:
[...]
Het hele punt van Pi-Hole is ongewenste DNS requests de nek omdraaien. Dan zet je met DoH/DoT de eigen DNS buiten spel, maar omdat het over een beveiligde verbinding gaat, betekend het ook niet dat je van ongewenst connecties af bent. ;)
Dat zegt de reactie ook niet. Wanneer je, bv met een browser, direct met een DoH server op het internet communiceert komen de dns requests niet meer langs de Pi-Hole. Dat is volgens mij wat poster probeert te zeggen. Ik vind een magere +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
KuroHana in 'nieuws: Valve publiceert CAD-bestanden Steam Deck'
Dit lijkt me geen -1, maar 0 of een krappe +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Om eerlijk te zijn heb ik moeite om er een touw aan vast te knopen. Ik wil best over een tikfoutje, stelfoutje of grammaticale fout heen lezen. Maar er zijn wel grenzen en ik kan om die reden een -1 wel begrijpen. Ik heb de reactie zelf nog niet gemodereerd trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:13:
Dat zegt de reactie ook niet. Wanneer je, bv met een browser, direct met een DoH server op het internet communiceert komen de dns requests niet meer langs de Pi-Hole. Dat is volgens mij wat poster probeert te zeggen. Ik vind een magere +1.
Nee, de reactie zegt dat met DoH/DoT een Pi-Hole overbodig is, dat is niet zo, er zijn genoeg andere tools en clients die niet op DoH/DoT draaien. Ook zou je dan eigenlijk een DNS blacklist moeten hebben in die DoT/DoH server. Want nogmaals, DoT/DoH blokkeert DNS-requests voor ongewenste hosts niet voor me. ;)
Sterker nog, met DoH/DoT zou je in theorie zelfs unblockable ads kunnen krijgen, juist doordat de browser dan de DNS voor je afhandelt. Maar dat is weer een andere discussie.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Waarom niet?

Ik zou het zelf ook niet zo snel een +2 geven, maar is het echt een mismoderatie? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

LocoShady in 'nieuws: Nederlandse stichting wil rechtszaak tegen Google en Ap...

Deze staat met +2 echt te hoog. De eerste zin met echte inhoud is een appels met peren vergelijking, en de afsluitende zin klopt volgens mij óók niet. Het lijkt me hooguit een +1 waard maar zou beter op 0 kunnen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jochem in 'reviews: DNS4EU - De voordelen en risico's van een Europese dns-re... is al langere tijd niet meer juist. Een 0 lijkt mij een passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 08:38
Herman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 00:03:
[...]
Waarom niet?

Ik zou het zelf ook niet zo snel een +2 geven, maar is het echt een mismoderatie? :)
Het is alleen maar een what-if post met wat maffe insinuaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Het is alleen maar een what-if post met wat maffe insinuaties.
Ik vind een +1 ook genoeg maar vind een +2 niet dermate afwijkend dat er vanuit de crew actie nodig is. Naar de +3 stemmers ga ik wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 08:38
Bor schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Ik vind een +1 ook genoeg maar vind een +2 niet dermate afwijkend dat er vanuit de crew actie nodig is. Naar de +3 stemmers ga ik wel even kijken.
+3 lijkt me sowieso out of line idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Een quote/parafrase (of hoe dat ook mag heten in het Nederlands) lijkt me niet echt een +3 waard.

John Stopman in 'geek: Amazon toont eerste teaser van The Lord of the Rings-t...

[ Voor 27% gewijzigd door RVervuurt op 14-02-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RVervuurt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:48:
Een quote/parafrase (of hoe dat ook mag heten in het Nederlands) lijkt me niet echt een +3 waard.

John Stopman in 'geek: Amazon toont eerste teaser van The Lord of the Rings-t...
Dat is inderdaad geen +3.

Ik heb je reactie even verplaatst naar dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Bor schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Dat is inderdaad geen +3.

Ik heb je reactie even verplaatst naar dit topic
Oh sorry, waarschijnlijk op het verkeerde topic geklikt! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RVervuurt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Oh sorry, waarschijnlijk op het verkeerde topic geklikt! Bedankt :)
Geen probleem natuurlijk. Hier staat het op een betere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 07:39

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'nieuws: HMD brengt Nokia G11 en G21 met 90Hz-scherm uit voor o...
Dus omdat ik een zeer vergelijkbaar probleem op andere toestellen had en daarbij ook nog een mogelijke oorzaak noem die ook op de Nokia van de persoon erboven van toepassing is, is het offtopic/irrelevant. Tja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:49
Er wordt flink op mening gemodereerd. Beide reacties zijn gewoon ontopic (en geen +2 mee eens en 0-oneens) alle vele +2tjes en -1tjes begrijpen niet wat objectief modereren is.

Verwijderd in 'nieuws: ACM geeft Apple extra miljoenenboete voor 'onredelijk...

mdgf in 'nieuws: ACM geeft Apple extra miljoenenboete voor 'onredelijke' eise...

[ Voor 4% gewijzigd door Naafkap op 14-02-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Deze reactie is geen +2, hij is gericht aan de redactie en gaat niet inhoudelijk over het onderwerp van de review:

BonJonBovi in 'reviews: ASUS GeForce RTX 3070 Noctua Edition - Fluisterstille...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: Oekraïne meldt cyberaanval op website van ministerie van De...

Wie heb ik hier beledigd of aangevallen? Ik vraag hem alleen of zijn reactie niet een beetje overdreven is. Mijn antwoord is off-topic, dat wist ik voordat ik hem plaatste. Maar men gooit tegenwoordig met gemak met -1tjes alsof dat hele modereren er niet toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 22-09 19:17

thof

FP ProMod
Yzord schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:52:
Yzord in 'nieuws: Oekraïne meldt cyberaanval op website van ministerie van De...

Wie heb ik hier beledigd of aangevallen? Ik vraag hem alleen of zijn reactie niet een beetje overdreven is. Mijn antwoord is off-topic, dat wist ik voordat ik hem plaatste. Maar men gooit tegenwoordig met gemak met -1tjes alsof dat hele modereren er niet toe doet.
Deze is ondertussen vanzelf al weer rechtgetrokken naar een 0 - offtopic.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 16:23
Geen -1:

puresurvailance in 'nieuws: Google start toegang tot Chrome OS Flex voor pc's...

Het is wat onbehouwen verwoord, maar -1 lijkt toch wel erg op meningmodden hier. Hij/zij komt wel degelijk gewoon met een toevoeging aan de discussie.

Idem trouwens de +2 op de reactie van Blokker daaronder. Dat is op geen enkele manier een +2.

[ Voor 8% gewijzigd door thomas_n op 16-02-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ereaser in 'geek: The Lord of the Rings-animefilm over Helm's Deep komt in 20...

Kan aan mij liggen, maar ik zie niet wat hier informatief aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dennahz in 'reviews: Exit vaccinatie-/herstelbewijs - CoronaCheck verdwijnt g... Dit is geen +2, Eerder een 0.

Delay in 'reviews: Exit vaccinatie-/herstelbewijs - CoronaCheck verdwijnt goe... Dit is geen +1. De claim over peer review is -1, op zijn best 0.

Ik denk dat de discussie daar sowieso gaat onsporen. Moderatiescores daar zijn meer een populariteitsscore dan inhoudelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door ijdod op 17-02-2022 11:23 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ikheetchris in 'nieuws: MIVD-directeur wil realtime Wiv-toezicht in plaats va...

Deze hoeft echt niet op +3 te staan. Een +1 is echt hoog genoeg.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geldt ook voor:
Triblade_8472 in 'nieuws: MIVD-directeur wil realtime Wiv-toezicht in plaats ...

Deze ietwat schreeuwerige reactie staat met +2 wel wat hoog, terwijl de reactie van EJlol op hem goed aangeeft wat er mis is in de redenatie.

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
Bor in 'nieuws: Epic Games heeft ruim 500 miljoen accounts'

Geen bron en irrelevant, lijkt mij een 0 i.p.v. +1.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie het niet echt als irrelevant want dat is het denk ik wel (het gaat immers over account aantallen). Maar om te zeggen dat het een groot deel is, kun je wellicht wel je vraagtekens bij stellen. Het artikel stelt dat 350 miljoen accounts voor Fortnite gebruikt zijn, dus dat zal ongetwijfeld het grootste deel zijn.

Maar het feit dat Epic heel regelmatig gratis games weggeeft is op zich wel relevant. Ik heb nog nooit een game bij Epic gekocht maar ik heb ook inmiddels een aanzienlijke collectie games daar gespaard. Puur dankzij de give aways. En het enige wat ik ooit heb hoeven doen, is een account aanmaken. Dat zal voor (veel) meer eigenaars van zo'n Epic account zo zijn en heeft dus wel degelijk invloed op het aantal geregistreerde gebruikers.

Ik denk dat een 0 misschien wel erg strikt is puur vanwege de opmerking 'een groot deel'; je kunt het ook lezen als een stukje spreektaal in plaats van iets dat als feitelijke vaststelling bedoeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cloud schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:25:
[...]
je kunt het ook lezen als een stukje spreektaal in plaats van iets dat als feitelijke vaststelling bedoeld is.
Dat is precies hoe ik het bedoelde; er hangt geen aantal aan o.i.d.. Uit de reacties onder het item kan je opmaken dat alleen daar al meerdere mensen zijn welke puur voor de gratis games een account hebben aangemaakt (en hier soms helemaal niets mee doen).

Je kan misschien vallen over " een groot deel " maar irrelevant lijkt mijn opmerking mij absoluut niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 17-02-2022 12:33 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2