@
WoutF ik denk dat het er voornamelijk van afhangt wat voor mensen je zoekt.
Zoek je echt goede mensen (zoals wij zakelijk pogen te doen) dan wil je niet alleen de thuiszitters meepikken die een sollicitatieplicht hebben en dus wel moeten schrijven op jouw functie.
Maar je wilt dan juist de mensen hebben die zoiets hebben van "In mijn huidige werk is het een sleur, ik twijfel of ik niet ergens anders heen moet" en die gaan dus niet bellen van te voren op een vage salarisindicatie als "marktconform".
Dat vragen wel meer mensen zich af, misschien dat @
AlphaRomeo dat nog eens kan uitleggen.
Want de vraag naar een salarisindicatie wordt wel onderkend namelijk door die te omschrijven als "marktconform", oftewel men weet dat de sollicitant dit wil weten, men wil dit als werkgever alleen niet vertellen.
En daarmee kom je dus op het punt uit dat vragen naar een goede salarisindicatie gewoon +1 en ontopic zouden zijn volgens de moderatie-faq. Echter ging AlphaRomeo even wat meningmodden (want hij vindt het niet lekker staan, maar daarvoor mist elke onderbouwing vanuit moderatie-faq behalve dat het zijn mening is) en die bekrachtigen als pro-mod gevolgd door hier een topic te openen omdat dit volgens hem de juiste plaats was voor een discussie.
Verschillende users hebben hem erop gewezen dat er nergens plek is voor een discussie met de redactie, maar volgens hem is het geen bliksemafleiding geweest. Echter als de redactie ook niet weet waarom we de discussie voeren in de trashcan van het forum ipv ontopic op de frontpage, tja dan mag AlphaRomeo dat uit gaan leggen.
Nog nooit is er tijdens een sollicitatieprocedure naar voren gekomen dat iemand dit als een probleem ervaren heeft.
Het is ook helemaal geen probleem voor de mensen die thuis op de bank zitten. Maar alhoewel daar ook goede mensen kunnen zitten, zitten in mijn ervaring de beste mensen toch gewoon aan het werk en moet je die verleiden / wegkapen en daar geen obstakels voor in de weg leggen.
Oftewel wil je een goed personeelslid hebben, of boeit het je feitelijk niet en heb je enkel wat handjes nodig...
De schalen bij DPG lopen zelfs vèrder door dan wat de CAO voorschrijft en daar bovenop kun je ook nog eens buiten je schaal groeien bij zeer goed presteren. Dat laat zich niet samenvatten in een range van twee getallen, en een vacature is ook niet de plek waar je hier een alinea aan gaat besteden.
Wow, dat kost je welgeteld 1 zin en 1 linkje naar een goede CAO-website en je bent ervanaf. Zet zelf (als DPG zijnde) desnoods die CAO-website op en het scheelt je al tienduizenden euro's per jaar aan het niet beantwoorden van onnodige vragen.
De zin is gewoon iets in de richting van : "Niet journalistiek opgeleid personeel valt in schaal x, wel journalistiek opgeleid personeel valt in schaal y en bij zeer goede prestaties kan boven het CAO-max uitkomen, zie hier voor de CAO-afspraken"
En je bent er gewoon klaar mee en beantwoord gewoon 1 van de primaire vragen van elke sollicitant.
Ik vind het eerder apart dat je niet een hele alinea wenst te besteden aan 1 van de meest primaire vragen van elke sollicitant.
Wat je natuurlijk niet weet is hoeveel mensen er zijn die wel degelijk interesse hebben in de vacature, maar niet reageren vanwege het ontbreken van een salarisindicatie. Daar vraag ik mij dan wel van af hoe geïnteresseerd iemand in die functie dan is.
Wederom, leuk om mensen hun sollicitatie plicht te laten vullen, maar een echt top-talent wat nu gewoon werk heeft en wat het even niet ziet zitten in zijn huidige functie die ga je hiermee niet aantrekken.
Het is een beetje de zesjes mentaliteit, de mensen die een zes halen voor een test die zijn bereid om overal op te solliciteren, de mensen die een 9 halen die zijn wat kieskeuriger. En het is aan jullie als werkgever maar net waarvoor je kiest.