Ik denk dat jij mijn analogieën verkeerd interpreteert. Ik poog aan te geven dat je begrip kunt hebben voor de andere kant van het verhaal zonder het daar mee eens te hoeven zijn. Mijn analogieën hebben geenszins betrekking op het wel of niet vermelden van een salarisindicatie.Hann1BaL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Helaas gaan mijn inziens jouw analogieen mank omdat het wel degelijk een andere situatie is.
@AlphaRomeo heeft jou eerder in het Kleine mis-moderatietopic haarfijn uitgelegd waar dat in de moderatie FAQ te vinden is. Jouw agressieve aanval hier op mijn persoon is nergens voor nodig. Zoals ik eerder al aangaf ben ik het niet perse eens met de keuze om geen salarisindicatie te geven, maar vind ik wel dat de discussie niet op de frontpage thuishoort, in lijn met de moderatie FAQ.Wizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:30:
Dat vragen wel meer mensen zich af, misschien dat @AlphaRomeo dat nog eens kan uitleggen.
Want de vraag naar een salarisindicatie wordt wel onderkend namelijk door die te omschrijven als "marktconform", oftewel men weet dat de sollicitant dit wil weten, men wil dit als werkgever alleen niet vertellen.
En daarmee kom je dus op het punt uit dat vragen naar een goede salarisindicatie gewoon +1 en ontopic zouden zijn volgens de moderatie-faq. Echter ging AlphaRomeo even wat meningmodden (want hij vindt het niet lekker staan, maar daarvoor mist elke onderbouwing vanuit moderatie-faq behalve dat het zijn mening is) en die bekrachtigen als pro-mod gevolgd door hier een topic te openen omdat dit volgens hem de juiste plaats was voor een discussie.
Verschillende users hebben hem erop gewezen dat er nergens plek is voor een discussie met de redactie, maar volgens hem is het geen bliksemafleiding geweest. Echter als de redactie ook niet weet waarom we de discussie voeren in de trashcan van het forum ipv ontopic op de frontpage, tja dan mag AlphaRomeo dat uit gaan leggen.
Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Eenvoudig != snel. Bovendien staat mijn mod-break daar niet om jullie van een snel antwoord te voorzien, maar om onze opbouwende kritiek op de juiste manier bij de redactie te krijgen. Die route loopt niet per definitie ook weer terug vanuit de redactie naar ons. Bovendien is er reeds een antwoord gegeven, dat antwoord strookt wellicht niet helemaal met wat verwacht was of gewenst wordt geacht door een aantal mensen hier, maar dat maakt het antwoord niet minder juist.Kiswum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:58:
@AlphaRomeo Dit topic is aangemaakt, zodat de crew onze vragen eenvoudig (lees: snel) onze vragen terug kan vinden.
Een antwoord onder een antwoord?Kiswum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:58:
Een antwoord onder een review wordt binnen 1 uur voorzien van een antwoord. Een antwoord van de crew duurde hier een dag of 5. Dat noem ik niet echt eenvoudig, maar onder een artikel is dat weldegelijk.
De opbouwende kritiek, dus niet de rants die hierboven los gaan, is inmiddels blijkbaar bij de redactie aangekomen en ik zie wat dat betreft een duidelijk verschil met de frontpage waar volgens mij niet zo'n antwoord gegeven is.
Deze heb ik doorgelezen, toevallig ook de krant in mijn regio. Maar het valt wel op dat je vooral één kant van het verhaal hoort. Er kan best meer meegespeeld hebben, als ik het zo lees zou er ook wel een attitudeprobleempje kunnen spelen bij de persoon in kwestie.Kiswum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:58:
In de tussentijd nog een "mooi" nieuwsbericht waarbij een sollicitant naderhand pas te horen kreeg wat het salaris was:
https://www.tubantia.nl/e...-een-hongerloon~aee30322/
Ik zou willen verzoeken de toon hier wat vriendelijker te houden. Op een steeds bozere toon dezelfde standpunten naar voren brengen draagt niet bij aan een oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door AlphaRomeo op 19-02-2022 13:43 ]