Salarisindicatie bij een vacature

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.437 views

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:04:
[...]
Helaas gaan mijn inziens jouw analogieen mank omdat het wel degelijk een andere situatie is.
Ik denk dat jij mijn analogieën verkeerd interpreteert. Ik poog aan te geven dat je begrip kunt hebben voor de andere kant van het verhaal zonder het daar mee eens te hoeven zijn. Mijn analogieën hebben geenszins betrekking op het wel of niet vermelden van een salarisindicatie.
Wizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:30:
Dat vragen wel meer mensen zich af, misschien dat @AlphaRomeo dat nog eens kan uitleggen.
Want de vraag naar een salarisindicatie wordt wel onderkend namelijk door die te omschrijven als "marktconform", oftewel men weet dat de sollicitant dit wil weten, men wil dit als werkgever alleen niet vertellen.
En daarmee kom je dus op het punt uit dat vragen naar een goede salarisindicatie gewoon +1 en ontopic zouden zijn volgens de moderatie-faq. Echter ging AlphaRomeo even wat meningmodden (want hij vindt het niet lekker staan, maar daarvoor mist elke onderbouwing vanuit moderatie-faq behalve dat het zijn mening is) en die bekrachtigen als pro-mod gevolgd door hier een topic te openen omdat dit volgens hem de juiste plaats was voor een discussie.
Verschillende users hebben hem erop gewezen dat er nergens plek is voor een discussie met de redactie, maar volgens hem is het geen bliksemafleiding geweest. Echter als de redactie ook niet weet waarom we de discussie voeren in de trashcan van het forum ipv ontopic op de frontpage, tja dan mag AlphaRomeo dat uit gaan leggen.
@AlphaRomeo heeft jou eerder in het Kleine mis-moderatietopic haarfijn uitgelegd waar dat in de moderatie FAQ te vinden is. Jouw agressieve aanval hier op mijn persoon is nergens voor nodig. Zoals ik eerder al aangaf ben ik het niet perse eens met de keuze om geen salarisindicatie te geven, maar vind ik wel dat de discussie niet op de frontpage thuishoort, in lijn met de moderatie FAQ.
Kiswum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:58:
@AlphaRomeo Dit topic is aangemaakt, zodat de crew onze vragen eenvoudig (lees: snel) onze vragen terug kan vinden.
Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Eenvoudig != snel. Bovendien staat mijn mod-break daar niet om jullie van een snel antwoord te voorzien, maar om onze opbouwende kritiek op de juiste manier bij de redactie te krijgen. Die route loopt niet per definitie ook weer terug vanuit de redactie naar ons. Bovendien is er reeds een antwoord gegeven, dat antwoord strookt wellicht niet helemaal met wat verwacht was of gewenst wordt geacht door een aantal mensen hier, maar dat maakt het antwoord niet minder juist.
Een antwoord onder een review wordt binnen 1 uur voorzien van een antwoord. Een antwoord van de crew duurde hier een dag of 5. Dat noem ik niet echt eenvoudig, maar onder een artikel is dat weldegelijk.
Een antwoord onder een antwoord?
De opbouwende kritiek, dus niet de rants die hierboven los gaan, is inmiddels blijkbaar bij de redactie aangekomen en ik zie wat dat betreft een duidelijk verschil met de frontpage waar volgens mij niet zo'n antwoord gegeven is.
In de tussentijd nog een "mooi" nieuwsbericht waarbij een sollicitant naderhand pas te horen kreeg wat het salaris was:
https://www.tubantia.nl/e...-een-hongerloon~aee30322/
Deze heb ik doorgelezen, toevallig ook de krant in mijn regio. Maar het valt wel op dat je vooral één kant van het verhaal hoort. Er kan best meer meegespeeld hebben, als ik het zo lees zou er ook wel een attitudeprobleempje kunnen spelen bij de persoon in kwestie.

Ik zou willen verzoeken de toon hier wat vriendelijker te houden. Op een steeds bozere toon dezelfde standpunten naar voren brengen draagt niet bij aan een oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaRomeo op 19-02-2022 13:43 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AlphaRomeo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:38:
[...]
Ik zou willen verzoeken de toon hier wat vriendelijker te houden. Op een steeds bozere toon dezelfde standpunten naar voren brengen draagt niet bij aan een oplossing.
Ik vind het best interessant hoe "boos" (vanaf onze kant blijkbaar) wordt geassocieerd met besluiteloosheid (vanaf jullie kant blijkbaar).

De discussie over "salaris" is niet nieuw: AcidBanger in 'plan: Altijd al professioneel tech willen reviewen? Ons review... & Eonfge in 'plan: Nieuwsredactie Tweakers heeft plek voor een freelanceredacteur' & sluismaster in 'plan: Tweakers zoekt een redacteur mobile om ons reviewteam t... etcetera.

En ja, ik had / heb even geen zin om nog verder in de archieven te duiken maar volgens mij zijn er 2 standpunten op dit moment.

1. community blijft vragen / ageren op salarisindicaties
2. DPG / eindredactie negeert punt 1 en blijft op dezelfde manier de Frontpage vullen

Boos / teleurgesteld / harde woorden / genegeerd; hang er een "woordje" aan @AlphaRomeo maar dat is toch continu het verhaal? Community vraagt, DPG zwijgt. Community vraagt weer. DPG zwijgt. En dan herhalen we dus continu onze standpunten. En dat is nu, in jouw ogen, boos en niet oplossingsgericht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik ben onderdeel van diezelfde community en er is dus geen 'wij' of 'jullie'. Ik erger mij op persoonlijke titel aan de toon. Ik ben power mod op de frontpage maar ik ben niet in dienst van DPG en op dit forum heb ik ook niets te zeggen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat jij mijn analogieën verkeerd interpreteert. Ik poog aan te geven dat je begrip kunt hebben voor de andere kant van het verhaal zonder het daar mee eens te hoeven zijn. Mijn analogieën hebben geenszins betrekking op het wel of niet vermelden van een salarisindicatie.

[...]

@AlphaRomeo heeft jou eerder in het Kleine mis-moderatietopic haarfijn uitgelegd waar dat in de moderatie FAQ te vinden is. Jouw agressieve aanval hier op mijn persoon is nergens voor nodig. Zoals ik eerder al aangaf ben ik het niet perse eens met de keuze om geen salarisindicatie te geven, maar vind ik wel dat de discussie niet op de frontpage thuishoort, in lijn met de moderatie FAQ.

[...]

Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Eenvoudig != snel. Bovendien staat mijn mod-break daar niet om jullie van een snel antwoord te voorzien, maar om onze opbouwende kritiek op de juiste manier bij de redactie te krijgen. Die route loopt niet per definitie ook weer terug vanuit de redactie naar ons. Bovendien is er reeds een antwoord gegeven, dat antwoord strookt wellicht niet helemaal met wat verwacht was of gewenst wordt geacht door een aantal mensen hier, maar dat maakt het antwoord niet minder juist.

[...]

Een antwoord onder een antwoord?
De opbouwende kritiek, dus niet de rants die hierboven los gaan, is inmiddels blijkbaar bij de redactie aangekomen en ik zie wat dat betreft een duidelijk verschil met de frontpage waar volgens mij niet zo'n antwoord gegeven is.

[...]

Deze heb ik doorgelezen, toevallig ook de krant in mijn regio. Maar het valt wel op dat je vooral één kant van het verhaal hoort. Er kan best meer meegespeeld hebben, als ik het zo lees zou er ook wel een attitudeprobleempje kunnen spelen bij de persoon in kwestie.

Dit meelezend vanaf de zijlijn vind ik niet dat je erg opbouwend en 'open' overkomt. Het lijkt meer dat je een modbreak neer zet om de shit weg te halen van de vacature en er dan verder zo min mogelijk aandacht aan te besteden.

Even als werkgever:
Wij vragen altijd een salarisindicatie van de kandidaat als we een 'brede' functie hebben (dus vanaf junior-senior open omdat we meerdere kandidaten zoeken) op basis van die indicatie waarderen wij diegene ook.

Tegelijkertijd is het internationaal wisselend, bijv voor teams in Afrika zetten we er over het algemeen geen salarisindicatie bij omdat je dan veel goudzoekers krijgt zonder ervaring (ter indicatie, een linkedin post voor een support of android dev levert daar in een week 200 tot 300 sollicitanten op zonder verdere effort). In NL doen we dat weer wel want anders krijg je vaak al voor je gaat praten een verschil in verwachting, zonde van ieders tijd.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AlphaRomeo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:00:
Ik ben onderdeel van diezelfde community en er is dus geen 'wij' of 'jullie'.
Welgemeende excuses daarvoor dan. Dan zit in ieder geval bij mij even de misinterpretatie doordat jij het topic start, blijkbaar input verwacht van "getagte users zonder DPG-contract" (bij gebrek aan betere bewoording). Voor mij leek/riekt dat dus naar enige soort van initiatief / vraagstelling / contact met DPG maar blijkbaar verkeerd begrepen / ingeschat.
Ik erger mij op persoonlijke titel aan de toon. Ik ben power mod op de frontpage maar ik ben niet in dienst van DPG en op dit forum heb ik ook niets te zeggen.
Dat je je aan de toon ergert: helemaal geen probleem mee. Of de inschatting van die toon correct is; dat is altijd in the eye of the beholder. Echter, en ook hier is ook jouw "inzet" dan mogelijk anders of voor meerdere uitleg vatbaar; jouw eigen posts doen op mij overkomen (nadruk) alsof het meer een moderatie / handhavende inzet is dan een constructieve / oplossende inzet.

Maar, dat is dus mijn perceptie van jouw posts. Net zoals jouw perceptie van mijn / andermans posts blijkbaar tot bewoordingen als "boos" leidt.

Maar, zoals @WoutF al noemde; blijkbaar is er een CAO. Best. Blijkbaar zijn er bepaalde marges / uitgroei in die schalen. Best. Zullen we dan elke .Plan voorzien van "salaris in schaal 7"? Weet iedereen meteen wat de ondergrens is. En de bovengrens. En kan eenieder voor zich bedenken of de volgende schaal haalbaar is op inzet, kennis, prestatie, plezier, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Goed, deze discussie blijft in cirkels doorgaan, zonder dat er nog echt iets wordt toegevoegd, dus het is tijd om dit topic te sluiten. :)

Als @WoutF nog iets wil toevoegen, dan hij dat ook na dit slotje. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14

WoutF

Hoofdredacteur
Dirk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:05:
Goed, deze discussie blijft in cirkels doorgaan, zonder dat er nog echt iets wordt toegevoegd, dus het is tijd om dit topic te sluiten. :)

Als @WoutF nog iets wil toevoegen, dan hij dat ook na dit slotje. :)
Dat wil ik wel :) na goed overleggen met de recruitmentafdeling van DPG hebben we besloten dat we in het vervolg de CAO-schalen gaan benoemen :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.