Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:15
Mijn reactie is vrij gericht op het nieuwsitem met een kleine afwijking die off topic is, ik erger mij namelijk inmiddels aan de advertentie commentaar van gebruikers keer op keer, maar ga niet massaal men een moderatie geven....

beezjeh in 'nieuws: Nvidia komt met hotfix 3 voor Shield TV, geïnteresseerden...

Hoe kan dit ontopic zijn bijvoorbeeld en durf te wedden dat degene die mijn commentaar een - heeft gegeven hier waarschijnlijk een + heeft gegeven.

harold911 in 'nieuws: Nvidia komt met hotfix 3 voor Shield TV, geïnteresseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 11:52

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Ik ga hier kort in zijn maar sorry maar dit is echt, écht, véél te technisch. Ik kan dit verhaal nauwelijks volgen en dan weet ik nog waar het over gaat ook. We hebben zeker een aantal knappe koppen op Tweakers rondhangen, maar het is denk ik verstandig een discussie wat dichter bij de daadwerkelijke inhoud te houden. Ik zou niet verwachten dat andere gebruikers op de FP dezelfde interpretatie erop na houden; in elk geval niet de discussiepartners uit de thread waarom het hier ging. Dat is niet nodig ook.

[...]
Ik denk ook niet eens dat mensen uitgaan van het ergste, ze zien enkel iemand die lijkt te houden van discussiëren op zo'n manier dat zij zelf daar in elk geval geen interesse in hebben.
Dit zijn beiden geen redenen om reacties weg te laten modereren. Van andere mening zijn is namelijk juist geen reden om het offtopic of irrelevant of zelfs ongewenst te modereren. Ook niet als het te technisch zou zijn. En geen zin in de discussie hebben is al helemaal geen reden om selectief weg te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Dit zijn beiden geen redenen om reacties weg te laten modereren.
De eerste alinea die je quote ging over jouw reactie hier, in dit topic. Die is niet te modereren.
En geen zin in de discussie hebben is al helemaal geen reden om selectief weg te modden.
Ik gaf dat niet als valide reden waarom je 'weggemodereerd wordt'. Dat waren redenen waarom scores op jouw reacties elke keer in jouw nadeel uitpakken als er ruimte bestaat in de scores. Of waarom ze soms bij voorbaat al erg laag gemodereerd worden. Mensen lezen jouw reacties een stuk negatiever dan dat jij ze (hopelijk) bedoelt. Maar ik ga er nu verder over ophouden.

Volgens mij heb ik genoeg uitleg gegeven. Maar jouw reacties hier komen op mij over alsof je nog steeds geen probleem in je eigen manier van reageren ziet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
computerjunky in 'nieuws: Microsoft Flight Simulator krijgt dit jaar onderste...

Wat is hier ongewenst aan? Oftopic zekers net zo offtopic als de persoon boven me die er een +1 voor krijgt maar ongewenst? In ieder geval niet zo ongewenst als het modgedrag van wie er ook in de min gemod heeft.

En ja ik heb in een edit een reactie toegevoegd voor hooibergje omdat ik de mismodders niet nog meer voer wil geven maar wel win antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
engelenboz in 'reviews: De tech van Domien Verschuuren - QMusic-dj over zijn ... lijkt mij een -1. Je hoeft niet alles wat je denkt / vind te posten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Beetje gekke situatie... Op dat artikel rondom Domien zat een reactie van JAHRASTAFARI -- niet normaal dat ik op zo'n post reageer, maar om een of andere onverklaarbare reden in een soort van opwelling van "behulpzaam belerend" willen zijn deed ik het -- had hem al op -1 gezet omdat het een reactie was over moderatie

Reactie zoals gepost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g84mrFYcOhk-i5p6HlCwlJ2hyWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BdsRP3tI1GVlq8NkarmwzwmZ.png?f=user_large

Helaas is zijn reactie blijkbaar weggehaald... en daardoor is mijn reactie nu nogal... euh...

Vlak onder mijn eigen reactie gezet waardoor het lijkt alsof ik niet alleen fout, maar ook op mezelf reageer, en nogal off-topic reageer...:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7bEjMk9D1ZUWSmJiIpThKSLNVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FcNZEyQ80B3eFX86OVjoVMw3.png?f=fotoalbum_large

Euh... kan iemand mij helpen minder dom er uit te zien? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:10:
Beetje gekke situatie... Op dat artikel rondom Domien zat een reactie van JAHRASTAFARI -- niet normaal dat ik op zo'n post reageer, maar om een of andere onverklaarbare reden in een soort van opwelling van "behulpzaam belerend" willen zijn deed ik het -- had hem al op -1 gezet omdat het een reactie was over moderatie

Reactie zoals gepost:

[Afbeelding]

Helaas is zijn reactie blijkbaar weggehaald... en daardoor is mijn reactie nu nogal... euh...

Vlak onder mijn eigen reactie gezet waardoor het lijkt alsof ik niet alleen fout, maar ook op mezelf reageer, en nogal off-topic reageer...:

[Afbeelding]

Euh... kan iemand mij helpen minder dom er uit te zien? |:(
Daar ga ik even naar kijken. Ik denk dat ik een misklik heb gedaan.

Update: is het nu beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Bor schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Daar ga ik even naar kijken. Ik denk dat ik een misklik heb gedaan.

Update: is het nu beter?
Ja! Bedankt. Whew. Gered. Ik zie er minder dom uit!. Minder. Niet-niet dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dasiro in 'nieuws: BOE toont eerste full-hd-monitor met 500Hz-refreshrate'

Hoe is dit informatief? Anders dan andermans reactie naar beneden halen of troll zie ik er niet in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:40:
Ik gaf dat niet als valide reden waarom je 'weggemodereerd wordt'. Dat waren redenen waarom scores op jouw reacties elke keer in jouw nadeel uitpakken als er ruimte bestaat in de scores. Of waarom ze soms bij voorbaat al erg laag gemodereerd worden. Mensen lezen jouw reacties een stuk negatiever dan dat jij ze (hopelijk) bedoelt. Maar ik ga er nu verder over ophouden.

Volgens mij heb ik genoeg uitleg gegeven. Maar jouw reacties hier komen op mij over alsof je nog steeds geen probleem in je eigen manier van reageren ziet.
Ik reageer hier omdat het me de bedoeling lijkt om in dit topic mismoderaties aan te kaarten en dat de discussie dan inhoudelijk te beoordelen en bediscussieren bij de modregels.
Daarbij verwacht ik van tweakers dat die objectief oordeel geven. Dat is wel het minste wat verwacht mag worden.

De onderbouwingen die je geeft om ruimte te (laten) nemen tot negatief modereren en advies geven komt op mij niet over als objectief. Als het objectief zou zijn dan had er een duidelijke afweging in ingezeten in voor en tegen de redenaties die je wil noemen. Ik lees je die afwegingen niet maken bij je reacties en advies. Wat je wel bij herhaling doet het perse vanuit een kant (dat vanuit het negatieve modden) bekijken. Dat wat niet bij je redenatie past negeer je en serveer je af. Dan kan je niet stellen dat het redelijke redenaties zijn, en dus ook niet in de vorm van advies of modereren. Kritiek daarop maak je vervolgens (weer) onnodig liever persoonlijk. Als dat is wat we hier redelijk vinden dan vraag ik me af waarom we nog regels hebben waarin staat dat we niet horen te meningmodden. Ik zou het waarderen als je in het vervolg niet zo makkelijk eenzijdig maar de negatieve kant aanneemt en moeite doet objectiviteit toe te passen. Als iets negatief willen opvatten al voldoende is om negatief te modden dan is het einde zoek. Dat soort meningmodden heeft niets te maken met objectiviteit of redelijk modden, net als het om en om plussen en minnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertMenkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 22:46
Ik waardeer dat mijn mening wordt gewaardeerd enzo, maar een +3 lijkt me niet de bedoeling. Ik zou het zelf hoogstens een +1 geven.

Ik zie in de reacties op dit artikel wel meer +2's die ik ook niet per se zo hoog zou neerzetten. Ik kan me weinig reacties voorstellen op een artikel over een gerucht die meer dan +1 waard zijn, tenzij iemand een bevestiging/ontkrachting o.i.d. die de redactie gemist heeft linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind het een prima +1. Een +2 is inderdaad wat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

himlims_ in 'geek: Fan maakt Hyrule-map van NES-game The Legend of Zelda met ...

Massa's 0 en -1. Zeer onterecht. Je mag het oneens zijn met zijn mening, maar hij heeft een terecht punt, en wordt hierop afgestraft door mening modders.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Benjamin- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:12:
himlims_ in 'geek: Fan maakt Hyrule-map van NES-game The Legend of Zelda met ...

Massa's 0 en -1. Zeer onterecht. Je mag het oneens zijn met zijn mening, maar hij heeft een terecht punt, en wordt hierop afgestraft door mening modders.
Volgens mij is een 0 daar prima terecht. Dat is off-topic. Als dat ook een interessant project is kan daar een nieuws-submit voor gedaan worden. Dan hoeft er niet een nieuwsbericht gekaapt te worden. Bovendien komt het nogal neerbuigend over om te zeggen dat je niet onder de indruk bent als iemand 25K steentjes gestapeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AlphaRomeo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Volgens mij is een 0 daar prima terecht. Dat is off-topic. Als dat ook een interessant project is kan daar een nieuws-submit voor gedaan worden. Dan hoeft er niet een nieuwsbericht gekaapt te worden. Bovendien komt het nogal neerbuigend over om te zeggen dat je niet onder de indruk bent als iemand 25K steentjes gestapeld heeft.
Het is niet off topic, het is een direct reactie op het nieuwsbericht en probeert hiermee aan te geven dat hij het niet indrukwekkend vind. Ik ben het volledige eens met die mening, hoeveelheid maakt iets niet indrukkwekkend. Tevens is 25k echt niet indrukwekkend in de lego wereld, zat dingen die mensen maken bestaan uit veel meer blokjes en zijn veel complexer om te bouwen. Maargoed dat zijn meningen, meningmodden mag niet.

Verder uit de mod faq: ".Geeks en Polls
.Geeks en Polls zijn luchtig van onderwerp zodat luchtige reacties verwacht kunnen worden. Modereer deze dan ook luchtig. Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst."

Verder weet je niet wat hij wel of niet heeft proberen te submitten, dus dat zijn aannames.

[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 31-01-2022 15:21 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Benjamin- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Het is niet off topic, het is een direct reactie op het nieuwsbericht en probeert hiermee aan te geven dat hij het niet indrukwekkend vind. Ik ben het volledige eens met die mening, hoeveelheid maakt iets niet indrukkwekkend.
Dat is echter geen reden om anders te modereren.
Benjamin- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:19:
[...]
Verder uit de mod faq: ".Geeks en Polls
.Geeks en Polls zijn luchtig van onderwerp zodat luchtige reacties verwacht kunnen worden. Modereer deze dan ook luchtig. Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst."
Inderdaad. Als je dat heel letterlijk neemt is een -1 zelfs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AlphaRomeo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Dat is echter geen reden om anders te modereren.

[...]

Inderdaad. Als je dat heel letterlijk neemt is een -1 zelfs te rechtvaardigen.
Ik modereer er ook niet anders door. Jij zegt dat het neerbuigend is, ik geef steun aan zijn onderbouwing waarom hij een andere mening heeft.

Voor jou is dit een stuk indrukwekkender voor hem. Jij vindt hem neerbuigend omdat jij niet weet wat hij weet. Hij onderbouwt waarom hij die mening heeft door een link te delen met een veel indrukwekkender project. Dus zijn mening is onderbouwd, echter ben jij voorstander om hem van een 0 of -1 voorzien omdat jij zijn mening niet deelt. Daarmee doe jij dus meningmodden.

Je -1 claim is volstrekt onterecht, jij wilt nu blijkbaar tweakers weren die toffere dingen hebben gezien en deze delen in een zeer gerelateerd nieuwsbericht. Ik mag toch hopen dat we die kant niet opgaan, want normaliter willen we juist berichten in de reacties met nog verdere toepassingen over de nieuwsartikelen of gerelateerde projecten.
Hij trekt niet het artikel in twijfel. Gezien het luchtige modereren is minder dan een 1 niet uit te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 31-01-2022 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Hier staan allemaal medische informatie reacties op +2 en +3. Maar volgens mij voegt het weinig aan het onderwerp van het artikel toe nieuws: Spotify gaat informatielabels plaatsen bij podcasts over covid-19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Benjamin-
offtopic:
Probeer me geen woorden in de mond te leggen ("jij vindt", "echter ben jij voorstander van").

Ik constateer dat de tweaker in kwestie de nieuwswaardigheid in twijfel trekt, niet dat hij het artikel in twijfel trekt.

Het is mooi dat hij toffere dingen gezien heeft, zijn misschien wel een eigen nieuwsbericht waard, maar daar hoeft dit artikel niet voor gekaapt te worden. Het had ook anders gebracht kunnen worden bijvoorbeeld:
Leuk gedaan. Ook een gaaf project: linkhier
Conclusie: er is ruimte voor eigen interpretatie, ik vind een -1 niet nodig, maar een 0 kan ik prima begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

AlphaRomeo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:43:
@Benjamin-
offtopic:
Probeer me geen woorden in de mond te leggen ("jij vindt", "echter ben jij voorstander van").

Ik constateer dat de tweaker in kwestie de nieuwswaardigheid in twijfel trekt, niet dat hij het artikel in twijfel trekt.

Het is mooi dat hij toffere dingen gezien heeft, zijn misschien wel een eigen nieuwsbericht waard, maar daar hoeft dit artikel niet voor gekaapt te worden. Het had ook anders gebracht kunnen worden bijvoorbeeld:

[...]

Conclusie: er is ruimte voor eigen interpretatie, ik vind een -1 niet nodig, maar een 0 kan ik prima begrijpen.
Jij begint zelf over dat -1 te rechtvaardigen valt, jouw woorden, niet de mijne.

Hij zegt een andere video passender te vinden, maar zegt helemaal niet dat dit artikel niet passend is als .geek.

.geek draait om leuke berichten die wij mogelijk als 'geeks' leuk vinden. Ik vind het artikel leuk, ik kan het waarderen, hij geeft aan dat het een leuk project is, maar stelt dus wel dat hij het niet indrukwekkend vind vanuit een Lego bouwen perspectief.

Verder zie ik niet waarom dit de boel kapen is, het is een .geek over Lego, hij onderbouwt wederom zijn mening met een link met iets wat hij indrukwekkender vindt, wat ook gewoon Lego is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mening modden is doorgegaan. Nu word ik offtopic gemod omdat ik inhoudelijk reageer op een discussie over het onderwerp van het nieuwsartikel.

Benjamin- in 'geek: Fan maakt Hyrule-map van NES-game The Legend of Zelda met...
Benjamin- in 'geek: Fan maakt Hyrule-map van NES-game The Legend of Zelda met...
Veel aannames, geen feiten, en het klopt niet met de realiteit. Begrijp wel waarom mensen een 0 geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Benjamin- op 31-01-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:16:
Veel aannames, geen feiten, en het klopt niet met de realiteit. Begrijp wel waarom mensen een 0 geven.
Sorry maar hier ben ik het echt niet met je eens. Wat klopt er niet met de realiteit? Je kan het met mijn mening oneens zijn maar het is niet de bedoeling dat in de score te laten meewegen. Of doe je op wat anders?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 01-02-2022 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Iedereen mag hier berichten plaatsen. Jij dus ook.
Er gebeurt alleen weinig mee. WokeBroke in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Het helpt als je specifieke reacties benoemt. Daarnaast gebeurt er wel degelijk iets, de meeste +3's zijn inmiddels weg en er wordt medisch onjuiste informatie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Goeie inhoudelijk ontopic discussie welke naar mijn mening onterecht heel veel -1 krijgt. Ik ga er verder niet over in discussie, het is niet mijn post ik vind het alleen zeer bedenkelijk dat er zo veel -1 modereert wordt, ik vermoed (aanname dus) door de openingszin die door vele verkeerd geinterpreteerd wordt (wat eigenlijk een compliment is).

.maurits in 'nieuws: Spotify gaat informatielabels plaatsen bij podcasts over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bor schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:29:
[...]

Sorry maar hier ben ik het echt niet met je eens. Wat klopt er niet met de realiteit? Je kan het met mijn mening oneens zijn maar het is niet de bedoeling dat in de score te laten meewegen. Of doe je op wat anders?
"Als ze nu al aangeven dat het niet om revolutionaire verbeteringen gaat weet je wat je moet verwachten; niet veel. Dit spel is echt dood."

Dit is een aanname, niet 1 op basis van feiten, nr 3 nog in november op steam.
Witcher 3 had ook heel veel problemen, deze zijn ook gefixed.

"Waarom stoppen ze er niet gewoon mee in plaats van dat ze aan dit dode paard blijven trekken? Er is te veel mis met het spel om het op korte termijn naar een hoger niveau te tillen en de meeste mensen zijn al lang afgehaakt lijkt het."

Spel doet het dus goed, krijgt mostly positive op steam zowel recent als in het algemeen.

Je mag je mening hebben dat het spel niet waardig genoeg is enz, maar je spreekt van dat het spel echt dood is en teveel mis om nog naar een hoger niveau te krijgen, dat is niet op basis van feiten, terwijl de feiten wel laten zien dat mensen het niet eens zijn met jouw mening, en wederom prima, maar het spel is gewoon niet echt dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:48:
[...]

"Als ze nu al aangeven dat het niet om revolutionaire verbeteringen gaat weet je wat je moet verwachten; niet veel. Dit spel is echt dood."

Dit is een aanname, niet 1 op basis van feiten, nr 3 nog in november op steam.
Sales bedoel je neem ik aan, gebaseerd op een 50% discount. Niet echt relevant. Die discounts zijn er aan de lopende band omdat het spel gewoon niet goed verkoopt zonder. Dat men niet te veel van de patch moet verwachten komt direct van de ontwikkelaar (dit staat ook in het artikel).
Witcher 3 had ook heel veel problemen, deze zijn ook gefixed.
What about...
"Waarom stoppen ze er niet gewoon mee in plaats van dat ze aan dit dode paard blijven trekken? Er is te veel mis met het spel om het op korte termijn naar een hoger niveau te tillen en de meeste mensen zijn al lang afgehaakt lijkt het."
Zelfs de bron die je zelf aanhaalt op de FP geeft aan:
As we reported on in our launch review, Cyberpunk 2077 is a deeply flawed game in its core design that no amount of patching can fix, though a year of patches is rather welcome given its poor performance.
Steam geeft natuurlijk maar deels een beeld bij een multi platform spel waarbij Steam niet het primaire platform is.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-02-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bor schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Sales bedoel je neem ik aan, gebaseerd op een 50% discount. Niet echt relevant. Die discounts zijn er aan de lopende band omdat het spel gewoon niet goed verkoopt zonder. Dat men niet te veel van de patch moet verwachten komt direct van de ontwikkelaar (dit staat ook in het artikel).

[...]

What about...

[...]

Zelfs de bron die je zelf aanhaalt op de FP geeft aan:

[...]
Je doet een paar stevige uitspraken. Spel is dood. Niet aan een dood paard trekken, mensen zijn afgehaakt enz.

Het is simpelweg FEITELIJK niet waar. Ipv dit proberen dood te argumenteren en aankomen dat er een aanbieding was, kan je ook accepteren dat veel mensen jouw mening niet delen dat het spel ten dode is opgeschreven. En wanneer mensen massaal dat spel wel kopen, dan heb jij daarmee feitelijk ongelijk.

Feiten > Meningen.

Verder wil ik je ook graag wijzen op het doel van dit topic, iets wat jij beter zou moeten weten dan ik, namelijk:
"Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie."

In de afgelopen pagina's heb ik je meerdere keren berichten zien delen over foute moderaties op jouw berichten, en vervolgens zie ik maar 1 of 2 moderaties op die beoordeling. Je bericht die je hier linkt heeft op dit moment ook maar 2 -1 moderaties.
Denk dat het goede zaak is om een goed voorbeeld te zijn in jouw rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Benjamin- schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 01:16:
[...]
In de afgelopen pagina's heb ik je meerdere keren berichten zien delen over foute moderaties op jouw berichten, en vervolgens zie ik maar 1 of 2 moderaties op die beoordeling. Je bericht die je hier linkt heeft op dit moment ook maar 2 -1 moderaties.
Denk dat het goede zaak is om een goed voorbeeld te zijn in jouw rol.
Hier gaan we niet uitkomen. Jouw punten zijn evengoed meningen en geen feit als je het zo bekijkt. Zoals aangegeven ondermijnt de bron die je zelf aangeeft jouw stelling al. Wat mij betreft laten we het hier rusten. Mijn reactie staat inmiddels op een goed passende score.

Ik vind het wel jammer dat je mij als voorbeeld in twijfel trekt en volgens mij is dat ook echt onnodig. Je wijst naar het aantal moderaties op een reactie; dat is niet altijd relevant. Een reactie met minder moderaties kan nog steeds scheef staan immers. Het is ook niet zo dat elke reactie naar verloop van tijd behoorlijk wat moderaties ziet, zeker niet bij een wat ouder topic of bij een minder populair item.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 02-02-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Argumenten ontbreken bij deze post, maar ongewenst kan ik het niet noemen:
gidogeek in 'plan: Paas-platform Previder biedt gebruiksgemak en stabiliteit ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bor schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:48:
[...]

Hier gaan we niet uitkomen. Jouw punten zijn evengoed meningen en geen feit als je het zo bekijkt. Zoals aangegeven ondermijnt de bron die je zelf aangeeft jouw stelling al. Wat mij betreft laten we het hier rusten. Mijn reactie staat inmiddels op een goed passende score.

Ik vind het wel jammer dat je mij als voorbeeld in twijfel trekt en volgens mij is dat ook echt onnodig. Je wijst naar het aantal moderaties op een reactie; dat is niet altijd relevant. Een reactie met minder moderaties kan nog steeds scheef staan immers. Het is ook niet zo dat elke reactie naar verloop van tijd behoorlijk wat moderaties ziet, zeker niet bij een wat ouder topic of bij een minder populair item.
Die bron ging over de verkoopcijfers, wat de verdere mening is van de schrijver is aan de schrijven. Het ging er hier nogmaals omdat jij iets dood noemt, terwijl dit positieve beoordeling krijgt en zeer goed verkoopt.
Niemand zegt hier dat het spel goed loopt, niemand zegt dat dit spel helemaal goed zal gaan lopen. Jij zegt wel dat het dood is, dat niemand nog interesse heeft. Wederom je mag gewoon accepteren dat jouw mening niet klopt.

Jouw in twijfel trek? Ik zie het in een paar dagen minstens 3x gebeuren. Paar uur oude bericht, in een nieuw nieuwsbericht, iemand doet jou laag beoordelen, en je plaats dat gelijk hier. Als promod verwacht ik dat jij dit dan de tijd geeft.

Dit was gewoon een bericht van een paar uur eerder, op een nieuwsbericht van diezelfde dag, met nu 99 reacties. Je had het ook 24 uur kunnen geven ipv wat? 4 uur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geen +3. Mijn inziens off-topic of hooguit +1
Dit is gewoon keihard meningmodden en de +3 mensen mogen wat mij betreft gewoon hun modrechten verliezen.

Joshua in 'nieuws: Advertentiebrancheorganisatie krijgt 250.000 euro AVG-boet...

[ Voor 12% gewijzigd door Skyaero op 02-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Skyaero schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:42:
Dit is gewoon keihard meningmodden en de +3 mensen mogen wat mij betreft gewoon hun modrechten verliezen.

Joshua in 'nieuws: Advertentiebrancheorganisatie krijgt 250.000 euro AVG-boet...
Ik vind het hooguit een 0 maar ongewenst zou ik wel snappen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 22-09 16:48
5pë©ïàál_Tèkén in 'plan: Shops uitsluiten in prijsalerts - Development-iteratie #225/...

Ik stel een vraag over een nieuwe feature die deze sprint is geïntroduceerd, dat voelt voor mij niet als off topic. Tevens een link naar een topic hierover waardoor het geen 'lege oneliner' is.

[ Voor 8% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 02-02-2022 17:32 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Skyaero schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:42:

Ik heb de beste man even opgezocht, en hij heeft nooit dit punt ingebracht op Tweakers. Zou hij dit wel hebben gedaan dan heb ik nog best begrip op de openlijke kritiek, maar doe je dat niet, dan moet je niet zeuren in een nieuwsartikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +3 (17x +3, 14x +2)
De eerste bewering waarom de reactie is geven lijkt al niet te kloppen en is eerder onjuist informeren.
De overige informatie gaat over een situatie waar het nieuws juist niet over gaat: de situatie dat die brief werkelijk ontvangen kan worden. Als dat in de toekomst misschien wel kan gebeuren is dus niet zomaar relevant. Want dat hoeft niet over dezelfde brief te gaan. Ik zou het eerder +2 of +1 modereren.
Remzi1993 in 'nieuws: Rechtbank: Ziggo hoeft vermaningen Brein niet naar torr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:18
Remzi1993 in 'nieuws: Rechtbank: Ziggo hoeft vermaningen Brein niet naar torr...
Het geheel is sowieso niet relevant want het gaat over strafrecht, als hier zaken van komen gaat het over civiel recht (zoals ook onder de reactie inmiddels meermaals aangegeven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (8x +3, 25x +2).
Er staat een bewering over wat tweakers zouden mogen, wat niet zomaar van toepassing is op anderen. Daarna volgt een uitleg over dat iets niet mag, die al diverse keren in het nieuws en de bronnen valt te lezen en zelfs de aanleiding lijkt van het nieuws.
The Zep Man in 'nieuws: Minister stelt onderzoek in naar legerafdeling die da...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:33:
Deze reactie lijkt me geen +2 (8x +3, 25x +2).
Er staat een bewering over wat tweakers zouden mogen, wat niet zomaar van toepassing is op anderen. Daarna volgt een uitleg over dat iets niet mag, die al diverse keren in het nieuws en de bronnen valt te lezen en zelfs de aanleiding lijkt van het nieuws.
The Zep Man in 'nieuws: Minister stelt onderzoek in naar legerafdeling die da...
Hier is nog wel wat hulp nodig zo te zien. The Zep Man in 'nieuws: Minister stelt onderzoek in naar legerafdeling die da... is ook geen +3.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 02-02-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
In mijn ogen is dit een 0, de informatie / aanname is gezien de reply niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Bor schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:51:
[...]

In mijn ogen is dit een 0, de informatie / aanname is gezien de reply niet correct.
Daar ben ik het mee eens, offtopic is prima maar ongewenst is een stap te ver.

It takes one to know one...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Dani O. in 'nieuws: Olieopslagplaatsen in Terneuzen en Gent hebben vertraging...

Iemand die jaren geleden al een account heeft geregistreerd (Dani O.), maar nu pas (!) zijn allereerste reactie plaatst en meteen een zeer discutabele. Hij staat wel goed op -1, maar als dit je allereerste reactie hier is en helemaal niks bijdraagt… daar moet denk ik wel even wat mee gedaan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 03-02-2022 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:14:
Dani O. in 'nieuws: Olieopslagplaatsen in Terneuzen en Gent hebben vertraging...

Iemand die jaren geleden al een account heeft geregistreerd (Dani O.), maar nu pas (!) zijn allereerste reactie plaatst en meteen een zeer discutabele. Hij staat wel goed op -1, maar als dit je allereerste reactie hier is en helemaal niks bijdraagt… daar moet denk ik wel even wat mee gedaan worden.
Maar even in de gaten houden. Het is in elk geval wel een terechte -1.
Met die tweede zin hap je toe op een uitlokking wat niet goed is voor de discussie. Dat maakt je reactie -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Zeehond schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:39:

[...]

Met die tweede zin hap je toe op een uitlokking wat niet goed is voor de discussie. Dat maakt je reactie -1.
die hele discussie is nogal schoolplein-niveau...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:49:
[...]

die hele discussie is nogal schoolplein-niveau...
Ja inderdaad, de voorgaande reacties zijn ook niet bepaald wat we graag zien zie ik

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Hoe kan dit nog steeds op 3 staan? het is dankzij alle foute informatie gewoon een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Meer meningmodden. Waar mijn berichten naar 0 worden gezet omdat ik objectief beredeneer. Wordt dit naar +3 gezet terwijl hij volstrekt negeert dat ik dit aangaf waar hij direct op reageerde: "Een NFT is niet een random gegenereerd plaatje he?"

Natuurlijk is de topic wel plaatjes, maar dat lijkt niemand te boeien.

Verwijderd in 'nieuws: Team 17 stopt met MetaWorms-nft na boze reacties van me...

Die hele thread zit vol met mismodding. Ben je negatief dan regenen de pluisjes, ben je objectief dan regenen de minnetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Benjamin- ik heb even door de reacties heen gekeken, de meeste reacties staan nu goed volgens mij. Mocht je nog reacties tegenkomen die onjuist zijn meld ze hier dan weer graag. Met elkaar krijgen we de reacties vast in balans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Mag ik vragen waarom een andere latere post hier wel wordt opgepakt, maar waarom mijn posting van 14:24 geen enkele reactie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Die post is beslist niet genegeerd @Groningerkoek. Er zijn gewoon veel hoge votes. Als ik kijk naar de inhoud en ook de opvolgende reacties dat dit ook geldt voor het civiel recht lijkt +3 mij aan de hoge kant, maar +2 zeker goed te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik reageer al tijdje niet meer op FP en weet nu waarom, man man man bij deze vraag ik vrijwillige ban aan, wat een shitzooi is dit zeg, kan iemand mij daar een vrijwillige ban geven voordat ik echt los ga me zelf kennende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De parents met hetzelfde onderwerp krijgen ontopic maar ik ben ineens een 0?

Bor in 'nieuws: DICE stelt eerste seizoen Battlefield 2042 uit tot de zomer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 03-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Wmb is die reactie gewoon een +1, staat ie nu ook op. Of jij een 0 bent, laten we in het midden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:51:
[...]

Wmb is die reactie gewoon een +1, staat ie nu ook op. Of jij een 0 bent, laten we in het midden :+
I see what you did there :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
AlphaRomeo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:13:
Die post is beslist niet genegeerd @Groningerkoek. Er zijn gewoon veel hoge votes. Als ik kijk naar de inhoud en ook de opvolgende reacties dat dit ook geldt voor het civiel recht lijkt +3 mij aan de hoge kant, maar +2 zeker goed te verdedigen.
Dit vindt ik echt onbegrijpelijk, uit al zijn postings komt duidelijk naar voren dat deze gebruiker er weinig van snapt, en dan mag zijn onzin post op +3 blijven staan?

Wat voorbeelden:

"Ik heb de brief gelezen en 1 ding klopt er niet, namelijk het vetgedrukte gedeelte:"
Die brief klopt wel, want als het verschoningsrecht niet wordt toegewezen kan van de verdachte verlangt worden om zulke vragen van de rechter wel te beantwoorden. Daarnaast als Brein de vraag stelt is het verschoningsrecht niet van toepassing.

" Simpel gezegd kan men je niet dwingen om als getuigen te moeten antwoorden"
Da's fijn, maar je staat er niet als getuige, je staat er als gedaagde met als eis een schadevergoeding.

"als het serieus wordt neem bro bono een advocaat in de arm"
Inkomensafhankelijk en voor de meeste mensen geen optie.

De rechter kan je niet dwingen/vragen of bepaalde gezinsleden iets hebben gedownload om als voorbeeld te geven.
De rechter kan je wel vertellen dat als je de waarschijnlijksfactor niet naar een ander verlegd dat je zelf mag betalen. Dus hij mag het zeker vragen, en is het dwang als je anders zelf wordt veroordeelt? Subjectief maar voor mijn gevoel wel.

En dan mag de post van jou op +3 blijven... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-07 23:43
Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:09:
[...]

Dit vindt ik echt onbegrijpelijk, uit al zijn postings komt duidelijk naar voren dat deze gebruiker er weinig van snapt, en dan mag zijn onzin post op +3 blijven staan?

Wat voorbeelden:

"Ik heb de brief gelezen en 1 ding klopt er niet, namelijk het vetgedrukte gedeelte:"
Die brief klopt wel, want als het verschoningsrecht niet wordt toegewezen kan van de verdachte verlangt worden om zulke vragen van de rechter wel te beantwoorden. Daarnaast als Brein de vraag stelt is het verschoningsrecht niet van toepassing.

" Simpel gezegd kan men je niet dwingen om als getuigen te moeten antwoorden"
Da's fijn, maar je staat er niet als getuige, je staat er als gedaagde met als eis een schadevergoeding.

"als het serieus wordt neem bro bono een advocaat in de arm"
Inkomensafhankelijk en voor de meeste mensen geen optie.

De rechter kan je niet dwingen/vragen of bepaalde gezinsleden iets hebben gedownload om als voorbeeld te geven.
De rechter kan je wel vertellen dat als je de waarschijnlijksfactor niet naar een ander verlegd dat je zelf mag betalen. Dus hij mag het zeker vragen, en is het dwang als je anders zelf wordt veroordeelt? Subjectief maar voor mijn gevoel wel.

Ik zou graag hierop willen reageren. Ik heb mijn post aangepast na reacties van een aantal gebruikers (sommige stonden echt te schuimbekken en waren enorm vijandig - wat ik echt niet begrijp).

In mijn originele post staan nu paar Edits, Edit 1 en 2 enz....
Als men op een constructieve wijze de discussie aangaat kan ik gewoon alles aanpassen/bewerken. Die vijandigheid/denigratie is nergens voor nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Groningerkoek jij zit duidelijk een stuk beter in de materie dan ik. Degenen die modereren zien een inhoudelijke reactie met bronvermeldingen en waarderen dat in hun score. Als men niet zo in dit soort zaken zit is het moeilijk de post op juistheid te beoordelen.

De door jou aangedragen argumenten zijn uitstekend, en ik denk dat ze een goede reactie op de post van @Remzi1993 zouden kunnen zijn. Ik denk dat dat de constructievere route is naar een juiste score (voor jullie beiden) dan om dit topic te gebruiken om de mods te overtuigen een lagere score uit te delen. Bovendien bereiken je argumenten op die manier een groter publiek.
Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:09:
Dat zijn niet mijn letterlijke woorden. Laten we constructief blijven aub.

Edit: Het is daarnaast niet de bedoeling om de discussie over moderaties op de frontpage aan te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door AlphaRomeo op 03-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
AlphaRomeo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:27:
@Groningerkoek jij zit duidelijk een stuk beter in de materie dan ik. Degenen die modereren zien een inhoudelijke reactie met bronvermeldingen en waarderen dat in hun score. Als men niet zo in dit soort zaken zit is het moeilijk de post op juistheid te beoordelen.

De door jou aangedragen argumenten zijn uitstekend, en ik denk dat ze een goede reactie op de post van @Remzi1993 zouden kunnen zijn. Ik denk dat dat de constructievere route is naar een juiste score (voor jullie beiden) dan om dit topic te gebruiken om de mods te overtuigen een lagere score uit te delen. Bovendien bereiken je argumenten op die manier een groter publiek.

[...]

Volledig mee eens! Laat de mensen het beoordelen. En ik kan mijn post best aanpassen en verbeteren zodat we iedereen zo goed mogelijk kunnen informeren, echter hoe je een discussie aangaat of iemand op bepaalde fouten wijst is ook funest.

Bedankt voor je reactie. Ik zal mijn post verbeteren en bepaalde dingen beter formuleren en met voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
Dit topic is er toch voor om posts die door users te hoog of te laag worden geschaald te corrigeren naar een moderatie waarde die de inhoud van de post beter vertegenwoordigt. Zelfs zijn edits zijn niet zonder foutieve bewering.
Dit vindt ik vreemd, ik geef redenen waarom de post verkeerd is gemodereerd en dan zeg jij "zet je argumenten maar in het topic want dat is constructiever en je bereikt een groter publiek" Waarom dan dit topic omtrent mismoderatie? Sterker nog als je mijn argumenten uitstekend vindt, dan vindt ik het onbegrijpelijk dat je de moderatie van de post niet aanpast. Dit gaat mij niet om de poster, dit gaat mij niet om het grotere publiek, en mijn post hier staat voor mij los van een discussie die ik al dan niet met een andere gebruiker zou hebben. Dit gaat voor mij om het moderatiesysteem en het op dit moment falen van het goed uitvoeren van correctief beleid.
Het zijn niet je letterlijke woorden, maar nadat jij dit hebt beoordeelt laat je de post gewoon op +3 staan, dus lijkt het mij een juiste constatering.
Edit: Het is daarnaast niet de bedoeling om de discussie over moderaties op de frontpage aan te gaan.
Kortstondige discussies omtrent iets als dit worden veelvuldig in dit topic gevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Groningerkoek op 03-02-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
raptorix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:29:
Ik reageer al tijdje niet meer op FP en weet nu waarom, man man man bij deze vraag ik vrijwillige ban aan, wat een shitzooi is dit zeg, kan iemand mij daar een vrijwillige ban geven voordat ik echt los ga me zelf kennende?
Ik vermoed dat je opmerking o.a. slaat op de moderatie van deze reactie:
- raptorix in 'nieuws: India wil digitale roepie ontwikkelen en meer belasting ...
e.v.

Hoewel ik je mening in de reacties onder dat nieuwsitem niet deel, breng je best interessante argumenten in de discussie. Het is alleen jammer dat je in je reacties ook op de man speelt. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat veel van je reacties in dat nieuwsitem op -1 belanden :)

Als voorbeeld:
raptorix in 'nieuws: India wil digitale roepie ontwikkelen en meer belasting ...
Hiermee maak je een inhoudelijke discussie ook moeilijk en dit verziekt ook wel de sfeer. Je reacties zijn effectiever wanneer je je richt op de argumenten en niet op de man ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
@Groningerkoek Heb je gezien dat ik mijn post verder heb aangepast? Je zit nog steeds hier je zin door te drijven terwijl dit nergens voor nodig is. Ga op een normale manier de discussie aan en laten we vooral samen de post verbeteren voor iedereen zonder te drammen of iets dergelijks.

Nogmaals, dat over zwijgrecht klopt niet en heb ik eruit gehaald. Het verschoningsrecht is een algemeen iets wat niet alleen specifiek is voor het strafrecht.

Voor de rest heb ik mijn post aangepast, vooral dat stukje waarop je zit te lopen klagen:
Er is namelijk het verschoningsrecht (Wikipedia: Verschoningsrecht) op dat laatste stukje vetgedrukte tekst van toepassing, als iemand uit je gezin zou moeten getuigen tegen jou. Simpel gezegd kan men je gezinsleden niet dwingen (en tegen elkaar uitspelen) om als getuigen te moeten antwoorden als je onder 1 van deze categorieën valt:
Ik had het over dat BREIN je gezinsleden niet tegen elkaar kunnen uitspelen en kunnen intimideren voor en tijdens een mogelijke rechtszaak. Inderdaad, je bent zelf gedaagde, maar de rechter kan ook dingen aan gezinsleden vragen als ze worden opgeroepen als getuigen en/of aanwezig zijn bij een zitting of iets dergelijks. Daar ging mijn opmerking over en niet of BREIN dingen mag vragen of iets dergelijks. BREIN mag van alles vragen tot ze een ons wegen, maar dat betekent niet dat je hoeft te antwoorden/vragen hoeft te beantwoorden als BREIN je allerlei brieven stuurt.

Voor de rest doe je hier alsof ik met opzet allerlei onjuistheden zit te verspreiden en dat ik onredelijk zou zijn. Ik snap nog steeds die vijandigheid niet. Ik ken je niet eens. Ik ga geen aannames doen waarom je je zo socialiseert, echter ik kan je verzekeren dat anderen geen geduld met zulke dingen zouden hebben en daar laat ik het bij.

[ Voor 0% gewijzigd door Remzi1993 op 03-02-2022 22:12 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
Dit vindt ik vreemd, ik geef redenen waarom de post verkeerd is gemodereerd en dan zeg jij "zet je argumenten maar in het topic want dat is constructiever en je bereikt een groter publiek" Waarom dan dit topic omtrent mismoderatie? Sterker nog als je mijn argumenten uitstekend vindt, dan vindt ik het onbegrijpelijk dat je de moderatie van de post niet aanpast. Dit gaat mij niet om de poster, dit gaat mij niet om het grotere publiek, en mijn post hier staat voor mij los van een discussie die ik al dan niet met een andere gebruiker zou hebben. Dit gaat voor mij om het moderatiesysteem en het op dit moment falen van het goed uitvoeren van correctief beleid.
Het voelt soms als een fijne lijn.

Dit topic is bedoeld wanneer mensen objectief foute moderaties zijn. dus iets is on topic, maar iemand is het niet eens met een mening, en zet het op 0 of -1. Of iemand die het super eens is met jou relatief 'inhoudloze' bericht en geeft het een +3.

Wanneer iemand onjuiste informatie plaatst, is het belangrijk om daarop te reageren met onderbouwde feiten om te laten zien waarom het onjuist.
Dat wil je in principe altijd in een reactie doen, merk je dat het bericht teveel positieve moderaties heeft gehad op basis van foute informatie, dan kan je dat altijd hier aankaarten.
Maar alleen hier aangeven dat het foute informatie is, dan vraag je ons om diep in de materie te storten om te onderzoeken of het werkelijk fout is. Daarnaast ook al beargumenteer je dat hier, wil je dat alsnog op de FP zetten. Niemand gaat hier naar toe om te kijken of die +3 informatie wel correct is.

In principe is de gedachte, dat wanneer jij onderbouwd daarop reageer met het liefst bronnen, dan zal jouw bericht als het goed is +2/+3 krijgen, en zullen andere mensen daarop die +3 post anders modereren aan de hand van hoe (on)juist de informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:18

[...]

Alleen proberen 'de boel nog een beetje te sussen' is hier echt niet genoeg naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Benjamin- schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Dit topic is bedoeld wanneer mensen objectief foute moderaties zijn. dus iets is on topic, maar iemand is het niet eens met een mening, en zet het op 0 of -1. Of iemand die het super eens is met jou relatief 'inhoudloze' bericht en geeft het een +3.
die bewering klopt niet, dit topic is niet alleen daarvoor bedoeld. Zeer geregeld komt hier een aanvraag voor correctie omtrent de uitgedeelde punten voor een meningloze want als informatieve post bedoelt. Correcte info wordt door de mods omhoog gezet, en foutieve info wordt van een +3 afgehaald.
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen.

Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen.
Wanneer iemand onjuiste informatie plaatst, is het belangrijk om daarop te reageren met onderbouwde feiten om te laten zien waarom het onjuist.
Dat wil je in principe altijd in een reactie doen, merk je dat het bericht teveel positieve moderaties heeft gehad op basis van foute informatie, dan kan je dat altijd hier aankaarten.
Maar alleen hier aangeven dat het foute informatie is, dan vraag je ons om diep in de materie te storten om te onderzoeken of het werkelijk fout is. Daarnaast ook al beargumenteer je dat hier, wil je dat alsnog op de FP zetten. Niemand gaat hier naar toe om te kijken of die +3 informatie wel correct is.

In principe is de gedachte, dat wanneer jij onderbouwd daarop reageer met het liefst bronnen, dan zal jouw bericht als het goed is +2/+3 krijgen, en zullen andere mensen daarop die +3 post anders modereren aan de hand van hoe (on)juist de informatie is.
Volgens Tweakers FAQ

"Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen."

Daar komt die post toch echt niet bij in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:39:
[...]

die bewering klopt niet, dit topic is niet alleen daarvoor bedoeld. Zeer geregeld komt hier een aanvraag voor correctie omtrent de uitgedeelde punten voor een meningloze want als informatieve post bedoelt. Correcte info wordt door de mods omhoog gezet, en foutieve info wordt van een +3 afgehaald.

[...]

Volgens Tweakers FAQ

"Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen."

Daar komt die post toch echt niet bij in de buurt.
En zoals ik schreef:
Ik kan jou een hoop wijs maken, en jij mij een hoop wijs maken, want beide hebben we vast kennis van zaken die de ander niet heeft.
Wannneer wij dan onze verhalen onderbouwen met wat lijkt correcte bronnen, dan zullen wij de ander niet in twijfel trekken lijkt mij, of in ieder geval niet het tegendeel kunnen bewijzen.

Voor mij voelt het nu echt dat jij hier binnenkomt met: "Hij heeft ongelijk, omlaag modden die handel", waarbij ik dus geen idee heb of dit wel werkelijk zo is.
Als ik dan puur voor mijzelf spreek, dan zou ik verwachten dat jij in zo'n situatie en sterke reactie op zijn post achterlaat, waarbij je nodige onwaarheden onderuit haal met het liefst bronnen. Lijkt dat niet te werken dan kom je hier met zijn bericht en jouw bericht als onderbouwing waarom die van hem omlaag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GameNympho in 'nieuws: Kamerleden willen garanties over veiligheid verplichte app...

Deze stond op +3, na mijn +1 al gezakt naar +2, maar meer dan ontopic, is dit bericht echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remzi1993
Benjamin- schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:46:
[...]

En zoals ik schreef:

[...]

Ik kan jou een hoop wijs maken, en jij mij een hoop wijs maken, want beide hebben we vast kennis van zaken die de ander niet heeft.
Wannneer wij dan onze verhalen onderbouwen met wat lijkt correcte bronnen, dan zullen wij de ander niet in twijfel trekken lijkt mij, of in ieder geval niet het tegendeel kunnen bewijzen.

Voor mij voelt het nu echt dat jij hier binnenkomt met: "Hij heeft ongelijk, omlaag modden die handel", waarbij ik dus geen idee heb of dit wel werkelijk zo is.
Als ik dan puur voor mijzelf spreek, dan zou ik verwachten dat jij in zo'n situatie en sterke reactie op zijn post achterlaat, waarbij je nodige onwaarheden onderuit haal met het liefst bronnen. Lijkt dat niet te werken dan kom je hier met zijn bericht en jouw bericht als onderbouwing waarom die van hem omlaag moet.
Precies! Of je raadpleegt een jurist, zoals @Arnoud Engelfriet die zou vast iets onder mijn post kunnen onderbouwen en ons kunnen helpen hoe het precies in elkaar steekt.

Ook heb ik meerdere malen mijn post aangepast. De heren doen hier alsof ik opzettelijk onwaarheden en desinformatie zit te verspreiden, terwijl dit gewoonweg niet zo is. Ik zoek dingen op en kom met bronnen.

En mocht ik het fout hebben dan pas ik het aan.
Als de heren het zo goed weten dan hadden ze constructief op mijn post gereageerd, met bronnen en zonder allerlei vreemde en rare denigrerende uitspraken. Het lijkt wel dat beide heren hun zin hier willen doordrammen, echter zo werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
[...]

Kortstondige discussies omtrent iets als dit worden veelvuldig in dit topic gevoerd.
In dit topic wel, op de frontpage niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind een +1 aan de hoge kant als ik eerlijk ben. In ieder geval staat deze reactie op +2 echt niet goed. Hier is nog wat hulp nodig.

_eLMo_ in 'nieuws: Kamerleden willen garanties over veiligheid verplichte app... lijkt mij ook geen +2.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 04-02-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Amazon verhoogt prijzen Prime-abonnement in VS'

Lijkt me niet echt informatief, het artikel gaat specifiek over Amazon Prime, wat de 'algemene strategie' (wat zonder bronnen meer een aanname is) ermee van doen heeft, ontgaat mij een beetje. Lijkt me dus prima ontopic, maar informatief vind ik het zeker niet.

RoJan in 'nieuws: Amazon verhoogt prijzen Prime-abonnement in VS'

Is ook geen al te bijzondere bijdrage wat mij betreft en lijkt mij eerder offtopic.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2022 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:08:
Mag ik vragen waarom een andere latere post hier wel wordt opgepakt, maar waarom mijn posting van 14:24 geen enkele reactie krijgt?
Dus mijn +1 van gistermiddag telt niet? In mijn ogen is een upvote toch ook een vorm van reageren, zo van “ik ben het met je eens”. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deze heeft nog wat tikjes nodig, maar lijkt me lastig met 21x +3 en 45x +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:24
FateTrap in 'nieuws: Volvo en Northvolt bouwen accufabriek in Zweden met capa...

Staat in naar mijn mening volledig onterecht op -1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik weet dat het nog vrij vroeg is voor het rapporteren, maar de +3 en +2'tjes vliegen je om de oren onder dit artikel: nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-datatransfers n.... Denk dat het voor zich spreekt welke juist geen +2 of +3 verdienen (eerder 0 of zelfs -1).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:13:
Ik weet dat het nog vrij vroeg is voor het rapporteren, maar de +3 en +2'tjes vliegen je om de oren onder dit artikel: nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-datatransfers n.... Denk dat het voor zich spreekt welke juist geen +2 of +3 verdienen (eerder 0 of zelfs -1).
Eensch :)

Deze reactie staat m.i. nu te hoog:
fwp in 'nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-datatra...

Sowieso even een item om in de gaten te houden O-)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Deze reactie staat met +2 te hoog, de reactie gaat over nieuwswaarde van de berichtgeving en niet inhoudelijk over op het onderwerp van het artikel:
DeComponeur in 'nieuws: Meta krijgt boete van 1,5 miljoen pond in VK met betr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. De tweaker geeft zelf eerst aan de wet nog niet eens te begrijpen, maar trekt dan wel alvast de conclussie dat de wet dus maar een probleem is en het aan politici ligt. Dat is niet informatief en geen toegevoegde waarde, het is eerder vooringenomen alvast conclussies trekken.
PhilipsFan in 'nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-...

[ Voor 6% gewijzigd door kodak op 04-02-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:13:
Jup zit stampvol.

Stiekem geniet ik wel van de reacties met dikke mismoderaties. :D

Maargoed ik zal maar weer even volwassen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze one-liner met een wens lijkt me geen +2 (heeft ruim 30x +3, 23x +2)
fwp in 'nieuws: Meta stopt 'waarschijnlijk' met Facebook in EU als VS-datatra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die kan nog wat moderaties gebruiken, die andere reactie staat inmiddels goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Met een opvallende 14x +3 en slechts enkele +2 lijkt me het modden op die reactie wat extra aandacht mag hebben welke accounts dat doen. Het heeft veel weg van selectief maximaal plussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: CoronaCheck-app gaat gebruikers waarschuwen als gr...

Dit is geen +2, laat staan een +3, maar op zijn allerbest een 0, want compleet offtopic over moderatie. En gezien het taalgebruik ("blaters") is ook een -1 verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
34x +2 lijkt me overdreven voor een ik zou me als mening.
MiesvanderLippe in 'nieuws: Amazon brengt Alexa naar nieuwe en 200.000 bestaa...
Pagina: 1 ... 72 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2