Groningerkoek schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:57:
Dit vindt ik vreemd, ik geef redenen waarom de post verkeerd is gemodereerd en dan zeg jij "zet je argumenten maar in het topic want dat is constructiever en je bereikt een groter publiek" Waarom dan dit topic omtrent mismoderatie? Sterker nog als je mijn argumenten uitstekend vindt, dan vindt ik het onbegrijpelijk dat je de moderatie van de post niet aanpast. Dit gaat mij niet om de poster, dit gaat mij niet om het grotere publiek, en mijn post hier staat voor mij los van een discussie die ik al dan niet met een andere gebruiker zou hebben. Dit gaat voor mij om het moderatiesysteem en het op dit moment falen van het goed uitvoeren van correctief beleid.
Het voelt soms als een fijne lijn.
Dit topic is bedoeld wanneer mensen objectief foute moderaties zijn. dus iets is on topic, maar iemand is het niet eens met een mening, en zet het op 0 of -1. Of iemand die het super eens is met jou relatief 'inhoudloze' bericht en geeft het een +3.
Wanneer iemand onjuiste informatie plaatst, is het belangrijk om daarop te reageren met onderbouwde feiten om te laten zien waarom het onjuist.
Dat wil je in principe altijd in een reactie doen, merk je dat het bericht teveel positieve moderaties heeft gehad op basis van foute informatie, dan kan je dat altijd hier aankaarten.
Maar alleen hier aangeven dat het foute informatie is, dan vraag je ons om diep in de materie te storten om te onderzoeken of het werkelijk fout is. Daarnaast ook al beargumenteer je dat hier, wil je dat alsnog op de FP zetten. Niemand gaat hier naar toe om te kijken of die +3 informatie wel correct is.
In principe is de gedachte, dat wanneer jij onderbouwd daarop reageer met het liefst bronnen, dan zal jouw bericht als het goed is +2/+3 krijgen, en zullen andere mensen daarop die +3 post anders modereren aan de hand van hoe (on)juist de informatie is.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900