Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Ik vind dit wel een lastige hoor.

Een kleine reproductie:

Nu zijn dit niet flames nee; maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dit een hoogst onplezierige manier vinden van discussiëren en dat straalt daarmee af op de scores die je krijgt. Ik kan ze daarbij niet geheel ongelijk geven. De conclusie die Chris.nl uiteindelijk stelt, dat je lijkt te willen discussiëren omwille van het discussiëren is er dan ook eentje waar ik me wel in kan vinden. Je geeft echt zo'n indruk.

Bottom-line hier: je wordt hier niet vanwege je mening laag gemodereerd, je wordt laag gemodereerd omdat mensen je reactiestijl onprettig vinden.
Dank voor de tijd nemen om hier een eigen uitleg voor te geven. Ik denk dat we kunnen stellen dat hoe reacties opgevat kunnen worden nogal kunnen verschillen en dus niet zomaar op een manier gelezen horen te worden. Maar dan vraag ik me wel af waarom het volgende niet is overwogen.

De discussie ging vanaf het begin om de vraag of het zorgelijk is dat het bedrijf hiermee stelt dat hun smartphone maximaal 4 jaar mee gaat, terwijl het alleen al door dat te benoemen duidelijk is dat het niet zomaar redelijk kan zijn. Daar komt dan een reactie op dat het om een bepaalde reden niet zorgelijk zou zijn maar fair. Aangezien het in die stelling niet slechts om feiten gaat, is het dus redelijk dat die stelling in twijfel kan worden getrokken op basis van het gemeenschappelijke, de genoemde duur. Juist de duur, dat is namelijk waar het nieuws om gaat en de OP op in ging. En aangezien het dus om een stelling gaat (en niet slechts feiten) kan de redenatie dus doorgetrokken worden om te testen of dat wel een redelijke stelling is. Dus er is voldoende aanleiding tot reageren op kenmerken van die stelling.

Vervolgens lijkt het te gaan om het in twijfel trekken dat het doortrekken van de duur ridicuul is, of dat iemand het op kan vatten als te persoonlijk maken. Maar dat lijkt vervolgens geen recht te doen aan het willen voeren van een discussie. De uitgangspunten van discussie zijn dat het inhoudelijk hoort te zijn en niet zomaar persoonlijk kan zijn. Maar dan lijkt het me dus dat als je iets meent te lezen dat eerst eens net zo goed gaat controleren of dat wel de bedoeling is en niet op een andere manier gelezen kan worden, in plaats van liever meteen uit te gaan van het ergste en zelfs niets te kijken hoe het wel bij de regels gelezen kan worden.

Bij de eerste reactie vind ik het niet vreemd dat iemand het onprettig kan opvatten als die de rest van de regels maar gaat negeren. Daarbij mag wel gesteld worden dat het eerder gaat om het makkelijk naar -1 modden, aangezien op de overige inhoudelijke reacties verder standaard ook -1 komt en inhoudelijke tegen reacties met een andere mening niet. Dit is dus eerder mismodden te noemen door selectief regels toe te gaan passen om -1 uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:53:
[...]
De discussie ging vanaf het begin om de vraag of het zorgelijk is dat het bedrijf hiermee stelt dat hun smartphone maximaal 4 jaar mee gaat, terwijl het alleen al door dat te benoemen duidelijk is dat het niet zomaar redelijk kan zijn. Daar komt dan een reactie op dat het om een bepaalde reden niet zorgelijk zou zijn maar fair. Aangezien het in die stelling niet slechts om feiten gaat, is het dus redelijk dat die stelling in twijfel kan worden getrokken op basis van het gemeenschappelijke, de genoemde duur. Juist de duur, dat is namelijk waar het nieuws om gaat en de OP op in ging. En aangezien het dus om een stelling gaat (en niet slechts feiten) kan de redenatie dus doorgetrokken worden om te testen of dat wel een redelijke stelling is. Dus er is voldoende aanleiding tot reageren op kenmerken van die stelling.
Ik ga hier kort in zijn maar sorry maar dit is echt, écht, véél te technisch. Ik kan dit verhaal nauwelijks volgen en dan weet ik nog waar het over gaat ook. We hebben zeker een aantal knappe koppen op Tweakers rondhangen, maar het is denk ik verstandig een discussie wat dichter bij de daadwerkelijke inhoud te houden. Ik zou niet verwachten dat andere gebruikers op de FP dezelfde interpretatie erop na houden; in elk geval niet de discussiepartners uit de thread waarom het hier ging. Dat is niet nodig ook.
Vervolgens lijkt het te gaan om het in twijfel trekken dat het doortrekken van de duur ridicuul is, of dat iemand het op kan vatten als te persoonlijk maken. Maar dat lijkt vervolgens geen recht te doen aan het willen voeren van een discussie. De uitgangspunten van discussie zijn dat het inhoudelijk hoort te zijn en niet zomaar persoonlijk kan zijn. Maar dan lijkt het me dus dat als je iets meent te lezen dat eerst eens net zo goed gaat controleren of dat wel de bedoeling is en niet op een andere manier gelezen kan worden, in plaats van liever meteen uit te gaan van het ergste en zelfs niets te kijken hoe het wel bij de regels gelezen kan worden.
[...]
Ik gaf je een verklaring voor waarom een overgrote meerderheid de reacties op zo'n manier kon lezen dat ze nogal nadelig voor je score uitpakken. Daar kun je het mee oneens of eens zijn maar ik kan niet voor anderen bepalen hoe zij reacties moeten gaan lezen; zodanig dat ze het positieve elke keer uit jouw reactiestijl weten te halen.

Dat betekent dat je zélf aan zet bent: jij kunt echter de manier van discussiëren en reactiestijl wel zodanig aanpassen dat het gebruikers makkelijker maakt op de door jou gewenste score te komen. Ik denk ook niet eens dat mensen uitgaan van het ergste, ze zien enkel iemand die lijkt te houden van discussiëren op zo'n manier dat zij zelf daar in elk geval geen interesse in hebben.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zikje in 'nieuws: Battlefield 2042 krijgt vernieuwd scorebord in februari'

Stond +3, maar met mijn reactie al gezakt naar +2. Ik kan mij indenken dat mensen het hier mee eens zijn, maar inhoudelijk gezien is dit niet meer dan een ontopic reactie en dus +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:26
Lisadr in 'nieuws: Apple bevestigt dat het is gestopt met beveiligingsupdates...

Iemand stelt een vraag en krijgt vervolgens een -1. Volgens mij is dit gewoon een +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:32
Mindfree in AMD Radeon RX 6500 XT Review

Staat nu op +2, met zoveel moderaties dat het waarschijnlijk niet meer veranderd.
Eerste zin is een flamebait, op basis daarvan is het een -1. En de rest van de post is voornamelijk oneliners met uitroeptekens, dus compenseert niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hjsurk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:53:
Lisadr in 'nieuws: Apple bevestigt dat het is gestopt met beveiligingsupdates...

Iemand stelt een vraag en krijgt vervolgens een -1. Volgens mij is dit gewoon een +1?
Klopt! Maar klagen over moderatie is 1 punt aftrek dus vandaar een 0

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Je punt is terecht hoor, maar ik begin me er wel een beetje aan te storen dat in elke discussie Sony vs Microsoft er blijkbaar zoveel controverse is over jouw posts, en waarschijnlijk ook over posts uit het andere kamp. Ik weet niet eens aan welke kant van de lijn je staat, maar misschien moet je het ook niet op blijven zoeken. Laat de discussie lekker, laat fanboys van welke zijde dan ook zich lekker druk maken, maar erger je niet, verwonder je slechts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Je punt is terecht hoor, maar ik begin me er wel een beetje aan te storen dat in elke discussie Sony vs Microsoft er blijkbaar zoveel controverse is over jouw posts, en waarschijnlijk ook over posts uit het andere kamp. Ik weet niet eens aan welke kant van de lijn je staat, maar misschien moet je het ook niet op blijven zoeken. Laat de discussie lekker, laat fanboys van welke zijde dan ook zich lekker druk maken, maar erger je niet, verwonder je slechts. :)
Daar heb je zeker een punt, maar om dan maar niet meer te reageren onder dit soort posts is ook zo wat. Dan geef je uiteindelijk de mensen gelijk die mijn posts elke keer downmodden.

Alleen elke keer als ik hier aangeef dat iets verkeerd gemodereerd wordt vindt blijkbaar iemand het nodig om daar op te reageren en daar word ik zelf een beetje moe van (en dit is helemaal niet persoonlijk richting jou hoor). Maar blijkbaar moet ik mij telkens verantwoorden over waarom iets verkeerd gemodereerd wordt. Ik scheld namelijk niemand uit, ik onderbouw mijn posts vaak genoeg met bronnen etc. En toch word ik elke keer gedownmod en moet ik mij weer verantwoorden waarom ik vind dat dit zo is.

Terwijl op het moment dat ik het hier meld mijn posts weer van -1 afgaan en terug naar +1. Dus ik denk dat het grote probleem hier vooral zit in de mensen die mijn posts elke keer down modden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

JT in 'nieuws: Twitter moet van Franse rechter inkijk geven in moderatiebeleid'
JT in 'nieuws: Twitter moet van Franse rechter inkijk geven in moderatiebeleid'

Mis ik nou iets dat ik in beide naar -1 wordt gegooid en dat iemand die mij uitmaakt voor racist op +1 staat :?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik ga me niet mengen in die discussie en ik ga daar ook geen moderaties doen, maar dit keurig verwoorde antwoord laat wel een beetje zien waar die moderaties vandaan komen: Karel Knip in 'nieuws: Twitter moet van Franse rechter inkijk geven in modera...

En ik kan daar wel een beetje begrip voor opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AlphaRomeo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:37:
[...]

En ik kan daar wel een beetje begrip voor opbrengen.
Kun je ook toelichten waarom? Had ik in mijn antwoord "blank" moeten vervangen door "groep X" en "getint" door "groep Y" ofzo? Gaarne, verlicht mij.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 20-01-2022 20:43 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
JT schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:42:
[...]
Kun je ook toelichten waarom? Had ik in mijn antwoord "blank" moeten vervangen door "groep X" en "getint" door "groep Y" ofzo? Gaarne, verlicht mij.
offtopic:
Geen reden om mij aan te vallen of sarcastisch te doen.

Ik probeer objectief naar de berichten te kijken. Als je suggereert dat 'groep X' niet in staat is om misstanden tegen 'groep Y' te herkennen dan maak je onderscheid tussen die groepen. Op het moment dat het dan gaat over rassen hebben we het over racisme. Wat de schrijver dus probeert te duiden is dat jouw poging om racisme te voorkomen (hoe goed bedoeld ook) op een racistische manier een andere groep (Groep Y voor mijn part) bejegent. Discriminatie in het algemeen, en racisme specifiek, moeten we voorkomen, maar het is niet zo dat dat maar één kant op werkt.

Ik roep alleen op om ook kritisch naar je eigen reactie te kijken. Daarmee heb ik het laatste er over gezegd, ik heb niet de wens om hier een racisme discussie te gaan voeren en ik onthoud me van reageren of modereren in dat gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AlphaRomeo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:33:
[...]

offtopic:
Geen reden om mij aan te vallen of sarcastisch te doen.

Ik probeer objectief naar de berichten te kijken. Als je suggereert dat 'groep X' niet in staat is om misstanden tegen 'groep Y' te herkennen dan maak je onderscheid tussen die groepen. Op het moment dat het dan gaat over rassen hebben we het over racisme. Wat de schrijver dus probeert te duiden is dat jouw poging om racisme te voorkomen (hoe goed bedoeld ook) op een racistische manier een andere groep (Groep Y voor mijn part) bejegent. Discriminatie in het algemeen, en racisme specifiek, moeten we voorkomen, maar het is niet zo dat dat maar één kant op werkt.

Ik roep alleen op om ook kritisch naar je eigen reactie te kijken. Daarmee heb ik het laatste er over gezegd, ik heb niet de wens om hier een racisme discussie te gaan voeren en ik onthoud me van reageren of modereren in dat gedeelte.
Dat is je goed recht, ik probeer het alleen te snappen. Maar het enige dat ik zie gebeuren is dat mensen roepen dat ik een racist ben zonder verder met mij in gesprek gaan. Daar kan ik gewoon niet zoveel mee. Dan houdt het voor mij ook op. Mijn inziens past dit bij de polarisatie in de maatschappij, waarbij je voor of tegen bent, A of B, iedere partij stelling neemt en vooral niet écht praat met elkaar maar vooral met de vinger wijzen. Wat dat betreft is het onderwerp racisme gewoon een mijnenveld waar je bij 1cm ernaast stappen je vogelvrij bent en alles in je gezicht ontploft. Want over mijn opmerking over vrouwonvriendelijkheid laten beoordelen door mannen reageert niemand. Dat geeft dus aan dat het in ieder geval voor een groot deel met het specifieke onderwerp "racisme" en de gevoeligheid daarvoor.

offtopic:
Het was overigens niet mijn bedoeling om sarcastisch over te komen. Verder ga ik opzettelijk niet inhoudelijk op je post in omdat je aangeeft er niet verder over te willen praten.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 20-01-2022 22:22 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Ik heb het vermoeden dat een grapjas mij de laatste twee dagen op al mijn reacties een -1 geeft. Zou een modje kunnen controleren of iemand hier geen misbruik loopt te maken van zijn modrechten?

-> Omega in 'nieuws: ProtonMail blokkeert en verwijdert voortaan standaard e-mai...
-> Omega in 'nieuws: ProtonMail blokkeert en verwijdert voortaan standaard e-mai...
-> Omega in 'nieuws: Firefox gaat met versie 97 bestanden automatisch downloaden'
-> Omega in 'nieuws: Microsoft wil Activision Blizzard overnemen voor 68,7 milja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gecontroleerd en actie ondernomen :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

Creesch

bla bla!

Creesch in 'downloads: Opera 83.0.4254.19' Blijkbaar schop ik wat mensen tegen het verkeerde been, maar volgens mij is het gewoon on-topic gezien het onderwerp dus waar die instant nulletjes vandaan komen kan ik niet helemaal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mbbs1024 in 'nieuws: Europese Unie wil eigen DNS-resolver die websites kan fi...

Lijkt mij een 0 gezien de stellingen zonder bewijs of 1 voor ontopic, maar +2 lijkt me wat hoog.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

JT schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:12:
mbbs1024 in 'nieuws: Europese Unie wil eigen DNS-resolver die websites kan fi...

Lijkt mij een 0 gezien de stellingen zonder bewijs of 1 voor ontopic, maar +2 lijkt me wat hoog.
Helemaal mee eens, hij staat dan nu ook op 0.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
Dennism in 'nieuws: Lenovo levert nieuwe ThinkPads met Microsoft Pluton-chip ...

Kan iemand daar eens naar kijken, vooral de -1's vind ik vreemd, maar ook de 0's vind ik niet kloppen, ik link naar een analyse van 1 van de meest gerenommeerde tech journalisten over de in het artikel besproken processors en technologie, dat kan, lijkt mij in ieder geval niet offtopic (of erger) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35
Dennism schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:19:
Dennism in 'nieuws: Lenovo levert nieuwe ThinkPads met Microsoft Pluton-chip ...

Kan iemand daar eens naar kijken, vooral de -1's vind ik vreemd, maar ook de 0's vind ik niet kloppen, ik link naar een analyse van 1 van de meest gerenommeerde tech journalisten over de in het artikel besproken processors en technologie, dat kan, lijkt mij in ieder geval niet offtopic (of erger) zijn.
Je linkt naar een artikel dat op het randje van een samenzweringstheorie hangt. Een securitychip afdoen als malware is nogal straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
418O2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Je linkt naar een artikel dat op het randje van een samenzweringstheorie hangt. Een securitychip afdoen als malware is nogal straf
Als je weet wie het schrijft zou ik dat niet zo willen noemen. Dit is een zeer goed geïnformeerde tech journalist / analist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
JackBol in 'nieuws: SIDN: impact eventuele routeerbaarheid 127.0.0.0/8-reeks ... is wat mij betreft geen +3. Dit staat gewoon in de tekst van het artikel:
Het vereist aanpassingen in de netwerkstacks van alle hosts, in alle netwerkhardware en in alle netwerksoftware.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-01-2022 19:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 20:20
Iemand praat mij een iPhone 13 mini aan en als ik dan op een nette manier uitleg waarom die niet bij mij past dan wordt ik genulled. Willen jullie hier eens naar kijken?

turbojet80s in 'nieuws: Analist: Apple brengt nieuwe iPhone SE met 5G in apr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Een reactie die grotendeels niets met het nieuws van doen heeft lijkt me geen +2 waard (3x +3, 18x +2). Dit lijkt meningmodden om andere klachten.
SmokingCrop in 'nieuws: Proximus gaat eerste dsl-klanten verplicht overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:09:
Een reactie die grotendeels niets met het nieuws van doen heeft lijkt me geen +2 waard (3x +3, 18x +2). Dit lijkt meningmodden om andere klachten.
SmokingCrop in 'nieuws: Proximus gaat eerste dsl-klanten verplicht overzetten...
Ik lees daar juist een duidelijke eerste hands ervaring. Het is een N=1 verhaal, maar nog steeds wel informatief en het voegt iets toe aan de discussie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Ik lees daar juist een duidelijke eerste hands ervaring. Het is een N=1 verhaal, maar nog steeds wel informatief en het voegt iets toe aan de discussie vind ik.
De eerste allinea gaat nog over een mening over het nieuws dat klanten over worden gezet en meer moeten betalen. De 6 volgende allinea's gaan over een ervaring met de helpdesk omdat er met andere zaken problemen waren. Het lijkt me niet de bedoeling dat we maar willekeurige ervaringen gaan plussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

killerbie in 'plan: Belsimpel geeft je de kans de Samsung Galaxy S21 FE 5G te...

Reactie staat al op -1, is niet meer modereerbaar, maar dit soort zieke reacties horen hier imo niet. Kan wat mij betreft alsnog naar -2. Ik snap dat het niet serieus bedoelt is, maar ook daar zijn wat mij betreft grenzen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2022 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:36:
killerbie in 'plan: Belsimpel geeft je de kans de Samsung Galaxy S21 FE 5G te...

Reactie staat al op -1, is niet meer modereerbaar, maar dit soort zieke reacties horen hier imo niet. Kan wat mij betreft alsnog naar -2. Ik snap dat het niet serieus bedoelt is, maar ook daar zijn wat mij betreft grenzen.
Een collega heeft deze al verwijderd :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

jdh009

FP ProMod
Lijkt me gewoon een 0:
WillySis in 'nieuws: VWS: focus ligt meer op mogelijk uitfaseren corona-apps ...

Is dit een +2, zou het zelf maar een 1 geven.
Blokker_1999 in 'nieuws: VWS: focus ligt meer op mogelijk uitfaseren corona-a...

[ Voor 35% gewijzigd door jdh009 op 24-01-2022 09:40 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ligt er een beetje aan hoe bekend je er waarschijnlijk mee bent. Heb het ook een +1 gegeven maar opzicht kan het allebei nog wel.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zeehond schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ligt er een beetje aan hoe bekend je er waarschijnlijk mee bent. Heb het ook een +1 gegeven maar opzicht kan het allebei nog wel.
Ik snap de +1 ook wel maar ik denk dat het een prima toevoeging is en wel het voordeel van de twijfel mag krijgen met een +2. In beide alinea's wordt een goed punt aangesneden waar misschien niet iedereen van op de hoogte is. Het is in elk geval een uitstekend antwoord op de reactie waarop gereageerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik ben er blij mee maar misschien is +2 iets te hoog voor een vraag
Technomania in 'nieuws: 'Verlagen btw op groente en fruit is voorlopig niet m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip* verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door Technomania op 24-01-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Dancing_Animal in 'nieuws: Gurman: Apple brengt nieuwe MacBook Air en instapm...

Ongewenst vind ik wel heel jammer. Het is een gedachte die in combinatie met de strategie van Apple zeker niet ondenkbaar is en zelfs al een paar keer toegepast is. Het ligt volgens mij ook in de lijn met de discussie over processoren en de fomo opmerking, dus ik zie de Ongewenst niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Er lijken hier meningmodders actief. De discussie is of de toezichthouder de grens tegen doxing terecht bij vooral bij de overheid legt, terwijl ondernemers ook een duidelijke verantwoordelijkheid hebben. Sommige tweakers lijken helemaal geen zin te hebben in dat soort grenzen.

Een inhoudelijke vraag stellen wat een tweaker precies bedoeld: op irrelevant met 5x 0, 1x -1?
kodak in 'nieuws: AP roept op tot afschermen persoonsgegevens in Kadaster en ...

Inhoudelijk reageren: 12x -1, 2x 0:
kodak in 'nieuws: AP roept op tot afschermen persoonsgegevens in Kadaster en ...

Een verduidelijkende vraag stellen omdat een redenatie niet zomaar op gaat: offtopic/irrelevant met 2x -1:

Doorvragen en uitleggen om aan te geven dat een redenatie niet zomaar klopt: 1x -1, 1x 0.

Opmerken dat een adres en contactgegevens niet zomaar te duur zijn voor een ondernemer : 6x -1,
wica in 'nieuws: AP roept op tot afschermen persoonsgegevens in Kadaster en H...

Verduidelijkende vraag stellen wat er te duur is voor een ondernemer: 5x -1
wica in 'nieuws: AP roept op tot afschermen persoonsgegevens in Kadaster en H...

Argument geven en een mening hebben: 4x -1

Opmerken dat er verantwoordelijkheden zijn om te voorkomen dat je ergens last van hebt: 1x -1, 2x 0

En dan heb ik het nog niet over het vele plussen naar +2 of hoger bij de andere meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je mening baseren op een beta en deze doortrekken naar een game welke inmiddels uit is en patches ontvangt lijkt mij geen +1: cricque in 'nieuws: Gerucht: EA overweegt Battlefield 2042 gedeeltelijk free-...

Sn0wblind in 'nieuws: Gerucht: EA overweegt Battlefield 2042 gedeeltelijk free... heeft een punt en is in mijn ogen geen -1.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 24-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wazzim in 'nieuws: Julian Assange mag hoger beroep aantekenen tegen uitleveri...

Absoluut geen +2, vind het niet eens een 1 waard. Heeft geen inhoudelijk waarde, voelt meer als een "VS slecht, dus boeie"

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gewoon on topic reply: 911GT2 in 'nieuws: Julian Assange mag hoger beroep aantekenen tegen uitleveri...

Edit: nog een 911GT2 in 'nieuws: Julian Assange mag hoger beroep aantekenen tegen uitleveri...

Opvallend genoeg hebben beide op het moment van schrijven precies 5x -1 gekregen.

Edit 2: nummer 3... 911GT2 in 'nieuws: Julian Assange mag hoger beroep aantekenen tegen uitleveri...

Lijkt wel alsof een paar users de pik op hem hebben.

[ Voor 82% gewijzigd door JT op 24-01-2022 23:34 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@milanvo je reacties staan nu allemaal wat beter. Maar ik zou in de toekomst vermijden de indruk te wekken dat je elke keer dezelfde lijkt te plaatsen. Ik heb wel vier of vijf keer de (uiteindelijk kromme) vergelijking met de AH betaalwijzen gelezen. Mensen krijgen daardoor de indruk dat je enkel ongeïnteresseerd je initiële reactie loopt te copy pasten en dat is niet gunstig voor je scores. Zeker niet bij Apple artikelen die toch al wat gevoeliger zijn.

Zoals iemand ook richting je reageerde, Tweakers hebben een prima geheugen; zeker binnen de scope van één artikel :) Mocht je echt graag hetzelfde verhaal willen melden, dan kun je het ook één keer neerzetten en vervolgens er vanaf elders naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Vrij losse en nietszeggende opmerking, zeker geen +1 imo:
fatJ in 'downloads: CCleaner 5.89'

Grappig bedoeld, geen +2, ik kom niet verder dan 0:
Stopmerkbord in 'geek: Nederlandse studio brengt Bassie & Adriaan-game uit vo...

[ Voor 50% gewijzigd door Jolke op 25-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Hoe informatief het ook is, dit lijkt mij gewoon off-topic en daardoor zeker geen +2:
Indy81 in 'nieuws: Hackers zeggen treinnetwerk Belarus gesaboteerd te...

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 25-01-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Bor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:01:
Je mening baseren op een beta en deze doortrekken naar een game welke inmiddels uit is en patches ontvangt lijkt mij geen +1: cricque in 'nieuws: Gerucht: EA overweegt Battlefield 2042 gedeeltelijk free-...
Die beta zat volgens mij vrij dicht op de final release, dan veranderd de game echt niet meer zo drastisch. Wat ik begreep van verschillende YouTube kanalen kun je daar bij dit spel dus wel degelijk een prima indruk uit krijgen mits je natuurlijk een tijdje gespeeld hebt. Lijkt mij daardoor gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jdh009 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Die beta zat volgens mij vrij dicht op de final release, dan veranderd de game echt niet meer zo drastisch. Wat ik begreep van verschillende YouTube kanalen kun je daar bij dit spel dus wel degelijk een prima indruk uit krijgen mits je natuurlijk een tijdje gespeeld hebt. Lijkt mij daardoor gewoon +1.
Nee want patches, changes, andere code etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Prima on topic reactie, maar niets meer dan dat: Velvus in 'reviews: Glasvezel in heel Nederland - De plannen van KPN, T-Mobil... Toch heel veel +2 (mee eens) en +3 (ik heb geen idee wat ik aan het doen ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fsfikke in 'nieuws: Hackers zeggen treinnetwerk Belarus gesaboteerd te hebben...

Op de man spelen omdat je het niet met hem eens bent lijkt me geen +1 of zelfs +2, maar meer een 0.

fsfikke in 'nieuws: Hackers zeggen treinnetwerk Belarus gesaboteerd te hebben...

Geen +2, laat staan +3. Een 0 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik zie de relevantie van deze +1 niet. Er was een storing met de online diensten, en iemand stelt geen last te hebben omdat die de diensten daarvan niet gebruikt.
quizzical in 'nieuws: Wachtwoordmanager Bitwarden had storing - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze +2 (26x +2, 1x +3) lijkt me hooguit +1. Het is een mening, schreert iedereen over een kam en geeft geen nieuwe feiten.
Croga in 'nieuws: Google stopt met FLoC en stelt Topics-api voor als cookieve...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Hier ook eerder +1 dan de +2 (17x +2, 3x +3) voor enkel 2 meningen.
Croga in 'nieuws: Google stopt met FLoC en stelt Topics-api voor als cookieve...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
38x +3 en 51x +2 voor een niets toevoegende one-liner. Daar mag ook wel even bijgestuurd worden op de tweakers die dat massaal redelijke moderatie vinden bij de mod-voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een offtopic vind ik gul. Naar de +3 stemmers is gekeken en waar nodig is actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 13:58
Ik krijg ineens een pbet het verhaal dat ik een "plusser" ben die dat niet mag doen?

"
In jouw geval zijn er opmerkelijke beoordelingen geconstateerd"

mvoosten in 'reviews: Martha is Dead - Luguber avontuur uit Italië'
m.jorissen in 'nieuws: Meta onthult AI-supercomputer met 16.000 Nvidia A100-g...
lighting_ in 'nieuws: Xiaomi introduceert 12-, 12 Pro- en 12X-smartphones'
Allemaal reacties die geen +3 waard zijn.

Het spijt me verschrikkelijk maar is dit zo erg dat ik daar een waarschuwing of iets voor krijg? Toch geweldig droog dat een opmerking staat onder een super computer artikel en dat er staat "het gerucht is er dat Pacman niet draait..." man man als hier al problemen over zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Beatz lees de FAQ even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Die heb ik helaas al een paar keer gelezen maar het lijkt erop dat een vrij normale (ok de Rijkswaterstaat kun je wat van vinden) opmerking aka grap gezien wordt als flame of troll. Dat vind ik en waarschijnlijk wel meer vrij ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Beatz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Die heb ik helaas al een paar keer gelezen maar het lijkt erop dat een vrij normale (ok de Rijkswaterstaat kun je wat van vinden) opmerking aka grap gezien wordt als flame of troll. Dat vind ik en waarschijnlijk wel meer vrij ver gaan.
Als je het geen flame of troll vindt kun je 0 of +1 modden. +3 is dan niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Beatz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Op welke manier zie je onmisbare kennis welke enkel bij experts aanwezig is, in die reacties? Want dat is wel wat je aangeeft. De eerste en derde reactie zijn niet bepaald constructief in de discussie.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Zeehond schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Op welke manier zie je onmisbare kennis welke enkel bij experts aanwezig is, in die reacties? Want dat is wel wat je aangeeft. De eerste en derde reactie zijn niet bepaald constructief in de discussie.
Dus wat je eigenlijk zegt "er worden geen plusjes gegeven aan dit soort opmerkingen" behalve als het 'onmisbare kennis gerelateerd aan het artikel is"?

Ik begin er steeds minder van te begrijpen behalve dat een (hele goeie) grap liever niet gedaan mag worden want dat leid af... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
Een goede grap gerelateerd aan het onderwerp is natuurlijk altijd een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: Julian Assange mag hoger beroep aantekenen tegen uitlev...

Meningmodders aan de slag. Is gewoon ontopic, ik spreek geen absolute uit, wel gedachtevoer waardoor het niet zwart wit is. Gemiddelde beoordelaar denkt duidelijk wel zwart/wit.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat mij betreft heeft een ieder pas een recht van spreken als je het spel minimaal eens gespeeld hebt.
Dat is een vorm van gatekeeping, alsof de mening van @DutchEZmoder niet telt omdat hij geen recht van spreken zou hebben enkel omdat @Bor het zegt. Dit terwijl de mening van @DutchEZmoder wel degelijk noemenswaardig is, zeker met het commentaar van @EnigmaNL en de verdere verduidelijking van @DutchEZmoder in het achterhoofd.

Ik zou zeggen 0 of -1, naargelang de waargenomen intentie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Beatz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 00:02:
[...]

Dus wat je eigenlijk zegt "er worden geen plusjes gegeven aan dit soort opmerkingen" behalve als het 'onmisbare kennis gerelateerd aan het artikel is"?

Ik begin er steeds minder van te begrijpen behalve dat een (hele goeie) grap liever niet gedaan mag worden want dat leid af... :? 8)7
Dat is wel waar de +3 voor bedoeld is ja. Goedde grappen mogen op +1. Over smaak valt discussiëren

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:36:
[...]

[...]

Dat is een vorm van gatekeeping, alsof de mening van @DutchEZmoder niet telt omdat hij geen recht van spreken zou hebben enkel omdat @Bor het zegt. Dit terwijl de mening van @DutchEZmoder wel degelijk noemenswaardig is, zeker met het commentaar van @EnigmaNL en de verdere verduidelijking van @DutchEZmoder in het achterhoofd.

Ik zou zeggen 0 of -1, naargelang de waargenomen intentie.
Sorry maar een -1 lijkt mij echt een mismoderatie. Je gaat hier echt onterecht uit van slechte intentie. Dat vind ik jammer.

Een review heeft slechts beperkte waarde. Niet alleen kijk je doorgaans naar de mening van een ander (vind ik hetzelfde?) maar een review focussed zich ook op een bepaalde versie van een game. Juist Battlefield staat er bekend om dat de eerste versie wanneer het spel uitgebracht wordt niet altijd representatief is voor hetzelfde spel op een later moment wanneer er een aantal patches zijn uitgebracht. En ja, de reviews en meningen rond dit BF deel zijn meer dan eens behoorlijk gekleurd. Er is een enorme echokamer ontstaan wat je o.a. terugziet op de FP, op Reddit etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 26-01-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Sorry maar een -1 lijkt mij echt een mismoderatie. Je gaat hier echt onterecht uit van slechte intentie. Dat vind ik jammer.
Jammer dat je niet mijn volledige reactie begrijpend leest. Ik hou juist ruimte open voor intentie.
Een review heeft slechts beperkte waarde. Niet alleen kijk je doorgaans naar de mening van een ander (vind ik hetzelfde?) maar een review focussed zich ook op een bepaalde versie van een game. Juist Battlefield staat er bekend om dat de eerste versie wanneer het spel uitgebracht wordt niet altijd representatief is voor hetzelfde spel op een later moment wanneer er een aantal patches zijn uitgebracht.
Doet niets af aan de gatekeeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:52:
[...]
Jammer dat je niet mijn volledige reactie begrijpend leest. Ik hou juist ruimte open voor intentie.

[...]

Doet niets af aan de gatekeeping.
Je gaat (extreem) uit van negatieve intentie. Je leest erg zwart - wit. Het gaat er niet om dat de mening van een ander niet telt enkel omdat ik het zeg; dat zou ook raar zijn. Ik geen mijn mening aan dat je je niet alleen moet baseren op de mening van een ander maar het spel zelf ook eens moet proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

*Knip*, ga dan inhoudelijk er op in waarom het ongewenst zou zijn i.p.v. enkel op basis van de laatste zin tegen de haren in te wrijven. Met dat laatste is de discussie klaar.

[ Voor 80% gewijzigd door Zeehond op 26-01-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 19-09 00:01
R4gnax in 'nieuws: Nieuwe Little Big Adventure-game is een reboot en verschij...

Bevat incorrecte informatie maar heeft iets ‘teveel’ +2 en +3 gekregen waardoor het nu ‘informatief’ overkomt.. maar eigenlijk misleidend is.

Deze game bestond oorspronkelijk op Steam alleen uit een ‘enhanced’ versie (een mobile port met (m.i.) suboptimale controls. De ontwikkelaar heeft, na feedback van de community, de originele pc versie later toegevoegd.

Mijn suggestie: de genoemde post op 1 of 0 zetten.

In mijn reactie op die post leg ik uit hoe het momenteel echt zit. Ik zou dan ook voorstellen mijn post op +2 informatief te zetten.

Of misschien heeft @Xtuv tijd en zin om een toevoeging aan het artikel te doen waarin lezers wordt uitgelegd dat het origineel inclusief de mobile port op Steam verkrijgbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Gody op 26-01-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

disguisedpotato in 'nieuws: 'Sony heeft overeenkomst voor nog drie Call of Du...

Geen +2. In mijn omgeving zie ik dit gebeuren, dus dan is het representatief voor de gehele markt... Max +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
CommanderWes in 'nieuws: EU Hof vernietigt miljardenboete uit 2009 voor Intel...

Ik zie hier geen +2 in, al helemaal geen +3, die ook gretig uitgedeeld lijkt te worden.

Sowieso vrij veel vreemde moderaties bij dat artikel,

Deze reactie van mij is bijvoorbeeld ook niet offtopic:

Dennism in 'nieuws: EU Hof vernietigt miljardenboete uit 2009 voor Intel voor...

[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 26-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Een 0 :? -O-
't voegt nogal toe, aangezien de vele overeenkomsten, te lezen in de geplaatste link...
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo deelt specificaties voor het gebruik van eigen ...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (26x +3, 47x +2) en eerder irrelevant of ongewenst.
Iemand scheert alle rechtspraak over mogelijke monopolie maar even over een kam om een paar punten te suggeren, zonder maar enige moeite te doen te bewijzen of die bewering klopt of zelfs maar te vergelijken met het nieuws. Daarbij negeert het een van de meest belangrijke punten: dat de rechtbank hier uitspraak heeft gedaan over het onvoldoende onderbouwen, niet dat het een verdediging is van monopolie.

CommanderWes in 'nieuws: EU Hof vernietigt miljardenboete uit 2009 voor Intel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dennism in 'nieuws: EU Hof vernietigt miljardenboete uit 2009 voor Intel voor...

Kan iemand deze even goed zetten, is niet offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:10

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

productreview: Amazfit GTR 3 Pro (Zwart) review door JeffreyGorissen

Review wordt door iemand bestempeld als beknopt.... Beinvloed heel de score.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Valt toch wel mee? +2 op dit moment.

sus in 'downloads: Apple iOS 15.3'
Aansporing om als tweaker iets meer moeite te doen. Ja, ik geef hem gelijk, Tr1pke mag wel wat moeite doen. Maar of daarmee het bericht nou een +2 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 13:13
Ik kan niet helemaal inzien waarom deze reactie een -1 krijgt?

911GT2 in 'nieuws: Tesla boekte recordwinst in 2021, komt dit jaar niet met n...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:56:
[...]
sus in 'downloads: Apple iOS 15.3'
Aansporing om als tweaker iets meer moeite te doen. Ja, ik geef hem gelijk, Tr1pke mag wel wat moeite doen. Maar of daarmee het bericht nou een +2 waard is.
Nee, dat lijkt mij een 0. Irrelevant ten opzichte van het probleem wat wordt geschetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze afwisseling van 0 en +2 modereren is nogal opvallend, terwijl alle reacties inhoudelijk zijn. En dit is niet de eerste keer dat het de afgelopen weken nogal heen en weer gaat bij verschillende meningen. Het modereren kan wat mij betreft zo afgeschaft worden.

0 (12x 0, 1x -1)
kodak in 'nieuws: Student hackt laptop Friese docent waarna gegevens van 1150...

+2 (14x +3, 46x +2):
Keypunchie in 'nieuws: Student hackt laptop Friese docent waarna gegevens van...

0 (20x 0, 6x -1):
kodak in 'nieuws: Student hackt laptop Friese docent waarna gegevens van 1150...

+2 (12x +2)
Keypunchie in 'nieuws: Student hackt laptop Friese docent waarna gegevens van...

0 (4x 0, 4x -1):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildpicture in 'nieuws: Opel brengt elektrische tweezitter uit in Nederland v...

Lijkt me niet echt +1 waard, een 0 lijkt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 71 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2