Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

uchiha tijntje in 'nieuws: 343 Industries gaat fix uitbrengen voor matchmakin...

Waarom wordt dit met -1 gemodereerd? Men is weer aan het mening modden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Ik vraag mij af waarom mijn argumenten zo zwak zijn? Het oorspronkelijke bericht waar ik op reageer stelt dat de series S een goede move was van Microsoft omdat deze console enorm populair was tijdens de kerst. Alleen dit statement kan helemaal niet met cijfers onderbouwd worden. Aangezien Microsoft geen cijfers naar buiten brengt. Het hele bericht van tweakers is gebaseerd op schattingen. De harde cijfers ontbreken namelijk, het is een schatting dat de series S en x ongeveer 12 miljoen hebben verkocht. De verdeling tussen deze machines is ook niet bekend. Hierdoor weet dus niemand of de series S daadwerkelijk een succes is.

Als er vervolgens om een bron wordt gevraagd waaruit blijkt dat de series S een hit was tijdens kerst. Dan wordt de volgende bron gegeven:

https://www.windowscentra...ies-x-retail-black-friday

In deze bron wordt aangegeven dat de series S tijdens black friday meer heeft verkocht dan de ps5 en series x. In de bron staat ook het volgende:

This is because it's actually available to buy, unlike the PS5 and Xbox Series X.

De bron geeft hier dus al aan dat het niet heel erg verwonderlijk is dat de series S beter heeft verkocht dan de series x en ps5. Aangezien die beide machines niet leverbaar zijn.

Wat betreft je opmerking:

[...]

Die 10 stuks was als voorbeeld bedoeld, volgens mij was ik daar heel duidelijk in. Ik gaf aan stel dat er geen enkele ps5 of series x leverbaar zou zijn en de series S maar tien stuks had verkocht. Dan was de series S nog steeds dominant geweest tijdens de kerst. Ik geef daar alleen aan dat wij het niet weten hoeveel er verkocht zijn. Het kunnen er duizenden zijn of honderden. Niemand weet het.

En wat betreft die andere bron. Ja dat was alleen voor Verenigd Koninkrijk. Dat zegt iets over een klein deel van de wereld.

[...]

Nee mijn berichten worden gevormd door de informatie die nu beschikbaar is. En het feit is dat Microsoft niks prijs geeft. Dus niemand heeft de juiste informatie. Het enige wat onderzocht is door business insider dat de series S het beste heeft verkocht met kerst. (en in hetzelfde bericht staat dat op dat moment de ps5, switch oled en series x niet leverbaar zijn, maar tegelijkertijd wel het meest gezocht worden online.)

Maar daar kan je niet de conclusie uit trekken dat de series S het overall goed doet, of dat de console een goede move was van Microsoft. Omdat te weten hebben wij de daadwerkelijke cijfers nodig.
Even 2 argumenten splitsen.

Tweakers spreekt over een uitspraak van Phil Spencer, doordat oude data wel bekend is, kan hier gewoon uit geconcludeert worden wat de minimum aantal verkochten consoles is. Zou dit niet waar zijn wat Phil Spencer zegt, dan kan MS gewoon aangeklaagd worden door hun aandeelhouders. Verder gaat dit over de Series lijn, dus niet specifiek de S.

Hiernaast was er een reactie van een tweaker dat de S een succes blijkt te zijn en het heel goed deed met de kerst. Dit weerspreek jij, echter bevestigd de Adobe Digital Economy Index deze statement, jij probeert dit te weerleggen met, en ik citeer: "Dus ja als je er dan al 10 verkoopt dan zijn er al meer verkocht dan de ps5 en series x. Zegt natuurlijk niks over dat het daadwerkelijk een hit is."
Uiteraard zou dit in theory waar kunnen zijn, maar jij weet dondersgoed dat dit niet waar is, dus je gebruikt een argument die niet op cijfers is gebaseerd, waarvan je al weet dat het voorbeeld niet klopt.

Daarnaast is het helemaal niet relevant hoe de beschikbaarheid was van de PS5, want zijn bewering was dat het een goede move was, en jij beweerde dat ze niet goed verkopen. Het bewijs is dat dit het wel doet, en natuurlijk helpt het dat de PS5 en ook de XSX slecht verkrijgbaar zijn, maar dat maakt het nog niet een minder goede move.
Consoles leveren geen geld op, spellen en diensten wel. Microsoft wilt gewoon dat hun console bij jou in huis staat, en het interesseert ze niet welke dat is.

Dus ja, onderaan de streep doe je veel gevoelsmatige statements maken, en alle feiten die we wel hebben, ontkrachten deze. Dus ja dan is het niet relevant en dus zetten mensen je op een nul.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:47:
[...]

Even 2 argumenten splitsen.

Tweakers spreekt over een uitspraak van Phil Spencer, doordat oude data wel bekend is, kan hier gewoon uit geconcludeert worden wat de minimum aantal verkochten consoles is. Zou dit niet waar zijn wat Phil Spencer zegt, dan kan MS gewoon aangeklaagd worden door hun aandeelhouders. Verder gaat dit over de Series lijn, dus niet specifiek de S.

Hiernaast was er een reactie van een tweaker dat de S een succes blijkt te zijn en het heel goed deed met de kerst. Dit weerspreek jij, echter bevestigd de Adobe Digital Economy Index deze statement, jij probeert dit te weerleggen met, en ik citeer: "Dus ja als je er dan al 10 verkoopt dan zijn er al meer verkocht dan de ps5 en series x. Zegt natuurlijk niks over dat het daadwerkelijk een hit is."
Uiteraard zou dit in theory waar kunnen zijn, maar jij weet dondersgoed dat dit niet waar is, dus je gebruikt een argument die niet op cijfers is gebaseerd, waarvan je al weet dat het voorbeeld niet klopt.

Daarnaast is het helemaal niet relevant hoe de beschikbaarheid was van de PS5, want zijn bewering was dat het een goede move was, en jij beweerde dat ze niet goed verkopen. Het bewijs is dat dit het wel doet, en natuurlijk helpt het dat de PS5 en ook de XSX slecht verkrijgbaar zijn, maar dat maakt het nog niet een minder goede move.
Consoles leveren geen geld op, spellen en diensten wel. Microsoft wilt gewoon dat hun console bij jou in huis staat, en het interesseert ze niet welke dat is.

Dus ja, onderaan de streep doe je veel gevoelsmatige statements maken, en alle feiten die we wel hebben, ontkrachten deze. Dus ja dan is het niet relevant en dus zetten mensen je op een nul.
Als ik je reactie zo lees blijkt wel dat je mijn argumentatie totaal niet gelezen hebt. Nog even samenvattend:

Enige feiten die er zijn:
- Series S en x samen hebben meer dan 10 miljoen keer verkocht (aangezien de Xbox One in het eerste jaar 10 miljoen units verkocht heeft)
- Aandeel series S van deze aantallen is niet bekend.
- Series S heeft afgelopen kerst de meeste aantallen verkocht
- Series S is goed leverbaar en series x en ps5 zijn slecht leverbaar.

Kunnen wij iets concluderen uit deze cijfers over de series S? Vrij weinig, er is te weinig data om er iets over te zeggen.

Fijne avond!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2022 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:51:
[...]

Als ik je reactie zo lees blijkt wel dat je mijn argumentatie totaal niet gelezen hebt. Nog even samenvattend:

Enige feiten die er zijn:
- Series S en x samen hebben meer dan 10 miljoen keer verkocht (aangezien de Xbox One in het eerste jaar 10 miljoen units verkocht heeft)
- Aandeel series S van deze aantallen is niet bekend.
- Series S heeft afgelopen kerst de meeste aantallen verkocht
- Series S is goed leverbaar en series x en ps5 zijn slecht leverbaar.

Kunnen wij iets concluderen uit deze cijfers over de series S? Vrij weinig, er is te weinig data om er iets over te zeggen.

Fijne avond!
Ik denk dat je het punt mist. Je zei herhaaldelijk dat naar jouw idee de Series S niet goed verkocht. Dit kon je niet onderbouwen, andere konden het tegenargument wel onderbouwen.
Omdat volledige data ontbreekt, negeer je de data die er wel is. De Series S is ook gewoon uitverkocht geweest en moeilijk verkrijgbaar.

Op een bepaald moment moet je de vraag stellen, welk argument wil je aandragen. Wil je beweringen doen ondanks dat de beschikbare data dit tegenspreekt, ook al sluit dit het niet uit. Of wil je een open vraag stellen, zonder vooraf al een positie in te nemen.

Als ik jouw berichten lees, dan lijkt het alsof jij bronnen hebt die jouw beweringen ondersteunen, dit is gewoon niet zo.

Ik ben tevens een beetje door je bericht geschiedenis gegaan rondom Xbox nieuwsberichten, en je lijkt veel negatief te reageren. Misschien is dit op alle berichten zo, dat ga ik niet onderzoeken, maar je lijkt op zoek te zijn naar het negatieve, ipv neutraal.

Maargoed, ongeacht of je het met mij eens bent of niet, het feit is wel dat je zelf nu zegt dat er onvoldoende bewijs is om jouw argumenten te onderbouwen, dus misschien zit daar op zichzelf een les in.

Ik laat het hier verder bij, want dit gaat verder niets meer opleveren naar mijn inzien.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is in de huidige vorm inderdaad geen -1. De reactie staat inmiddels op +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Benjamin-
Ik denk dat je het punt mist. Je zei herhaaldelijk dat naar jouw idee de Series S niet goed verkocht. Dit kon je niet onderbouwen, andere konden het tegenargument wel onderbouwen.
Omdat volledige data ontbreekt, negeer je de data die er wel is. De Series S is ook gewoon uitverkocht geweest en moeilijk verkrijgbaar.
Nee, dan heb je mijn berichten niet goed gelezen. Ik heb 1 keer gezegd dat ik zelf het idee heb dat de series S helemaal niet zo goed verkoopt. Dat heb ik nooit als feit verkondigd.

Ik reageer op iemand die aangeeft dat de series S een goede move was. En daar heb ik op gereageerd dat er te weinig data verkrijgbaar is om hier een uitspraak over te doen. Je geeft nu zelf aan dat de series S ook uitverkocht is geweest en slecht leverbaar is, zonder dit enigszins te onderbouwen....
Maargoed, ongeacht of je het met mij eens bent of niet, het feit is wel dat je zelf nu zegt dat er onvoldoende bewijs is om jouw argumenten te onderbouwen, dus misschien zit daar op zichzelf een les in.
Ga je mij nou serieus de les zitten lezen? Het hele punt van mij was dat er te weinig data is om iets over die series S te zeggen. En dan geef je aan dat ik het punt mis...

Wellicht goed om voor jezelf na te denken of je de volgende keer in discussie met iemand moet gaan over dat diegene zijn feiten niet goed onderbouwd, om vervolgens zelf met argumenten te komen die niet onderbouwd zijn.(zie als voorbeeld hieronder) Ik heb ook even je reacties doorgelezen in het mismoderatie topic. En ik zie dat jij zelf vaak de neiging hebt om iemand de les te lezen.... Wellicht is het goed om daar ook even bij jezelf na te denken of dat wel zo handig is. Op een tech website hoef je niet een persoon helemaal te analyseren, als ik dat wil ga ik wel naar een psycholoog.
Omdat volledige data ontbreekt, negeer je de data die er wel is. De Series S is ook gewoon uitverkocht geweest en moeilijk verkrijgbaar

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Hoe waar dit ook is, het is geen +3: Vrijdag in 'reviews: Facebook in de polder - Meta's megadatacenter bij Zeewolde'

Ik denk dat heel veel mensen het moeilijk hebben om hier niet vanuit de emotie te voten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
MicGlou in 'downloads: HandBrake 1.5.0'

Wat is er offtopic of irrelevant aan mijn opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Me_Giant in 'reviews: Ready Or Not - Nog lang niet af, maar de basis is goed'

Lijkt mij gewoon GR materiaal, stond +3, na mijn 0 moideratie +2, maar nog altijd dus niet de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die staat op +1 momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me dat ReVision. in 'geek: Voormalig F1 Esports-deelnemer Cem Bolukbasi doet volgend... een nieuwe poging is nav ReVision. in 'geek: Voormalig F1 Esports-deelnemer Cem Bolukbasi doet volgend...

Beiden staan al wel op -1 hoor, maar weet ook dat het niet echt de bedoeling is om zaken opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Imo geen -1. De opmerking is met een knipoog gezegd.
denonman1 in 'downloads: Nvidia Shield TV 9.0.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze van mijzelf is geen +1 maar een 0; ik heb niet goed gelezen.

Bor in 'nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting'

[ Voor 61% gewijzigd door Bor op 13-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze van mijzelf lijkt mij dan weer ontopic :?
Bor in 'nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting'

Idem: Bor in 'nieuws: Ziggo test kleine settopbox zonder coax-aansluiting'

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 13-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het lijkt wel de omgekeerde wereld af en toe:
CH4OS in 'nieuws: ACM waarschuwt voor misleidende verkooppraktijken van websh...

en

CH4OS in 'nieuws: ACM waarschuwt voor misleidende verkooppraktijken van websh...

krijgen allebei offtopic, terwijl dat juist oplossingen / antwoorden op de vraag zijn, terwijl vrow in 'nieuws: ACM waarschuwt voor misleidende verkooppraktijken van websho... (die tussen beide reacties in zit) on-topic is?

Ik reageer immers dat open maken niet zomaar mag, vanwege briefgeheim. Hoe is "je moet toch wat, denk ik dan maar" dan opeens on-topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
SpiceWorm in 'geek: Tweakers Podcast #199 - Salderingsuitstel, harde schijven...
Krijgt een +2, terwijl het niet klopt wat er staat.

SpiceWorm in 'geek: Tweakers Podcast #199 - Salderingsuitstel, harde schijven...
Krijgt een +2, terwijl het grotendeels niet klopt wat er staat.

In beide gevallen verkeerde uitleg van salderen en onderbuikgevoelens.

Mijn eigen reactie:
LA-384 in 'geek: Tweakers Podcast #199 - Salderingsuitstel, harde schijven en...
Krijgt dan weer een -1, terwijl ik spiceworm op z'n onjuiste uitleg wijs.

Normaliter trekt dat wel recht door meer beoordelingen, maar de podcast artikelen lijken nooit zo frequent bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geen +2, wat mij betreft een 0: jugger naut in 'nieuws: Tesla verwijdert productiedatum voor Cybertruck van w...

Evenals mijn eigen reactie die geen -1 verdiend maar ook 0 hoort te zijn: AlphaRomeo in 'nieuws: Tesla verwijdert productiedatum voor Cybertruck van we...

Ik kan me behoorlijk storen aan alle aantijgingen aan het adres van de reactie, wat er ook eventueel van waar is, het hoort niet op de FP en en het zorgt er nu voor dat er geen inhoudelijke discussie op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geen +3 L2GX in 'nieuws: Hackers vallen websites Oekraïense ministeries aan en plaats... gewoon een persoonlijke mening die met een +1 prima mag van mij. Met wat onderbouwing van onafhankelijke bronnen was het misschien een +2 geworden, maar zeker geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
En deze is niet ongewenst volgens mij, deze Tweaker mag ook gewoon zijn mening geven: bossanova in 'nieuws: Hackers vallen websites Oekraïense ministeries aan en p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

jdh009

FP ProMod
Waarom sta ik hier op -1?
jdh009 in 'nieuws: 'Computerleveringen stegen in 2021 met 15 procent en voora...

Naar mijn idee een prima argument met dito onderbouwing en quote uit een betrouwbare bron.

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 14-01-2022 14:42 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

jdh009 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:39:
Waarom sta ik hier op -1?
jdh009 in 'nieuws: 'Computerleveringen stegen in 2021 met 15 procent en voora...

Naar mijn idee een prima argument met dito onderbouwing en quote uit een betrouwbare bron.
Staat inmiddels al weer beter :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
t link in 'nieuws: YouTube test functie die wekelijks 20 door algoritme gekoz...

krijg een min 1 puur omdat ik het eens ben met youtube's beleid.

Oon in 'nieuws: YouTube test functie die wekelijks 20 door algoritme gekozen ...

daarnaast vind ik deze reactie nou ook niet echt een +2, zeker in combinatie met de -1 lijkt mij dat meer meningmodden.

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Iemand betichten van op de. Man spelen door zelf indirect op de man te spelen met een insinuatie vind ik geen +1
bzzzt in 'nieuws: Renault wil per 2030 in Europa alleen nog maar elektrische ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2: Orphu in 'nieuws: 'Topmannen Google en Facebook wisten van illegale overeenko...
Je kan niet zomaar een verband gaan trekken tussen beweringen en al helemaal niet alsof je dan kan concluderen dat men een keuze maakte alsof die ging om goed doen. Er is niet zomaar een relatie tussen waarom iemand iets doet en wat er achteraf als verdediging door anderen is gegeven. Dat wijzigt ook niet door andere voorbeelden te noemen. Dit +2 geven is daarmee eerder mening modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor in 'nieuws: Pine64 start verkoop ontwikkelaarsversie van PineNote-tablet ... krijg van 11 personen een -1 terwijl mij dit toch echt ontopic lijkt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:23
Zeker geen -1 inderdaad, maar een 0 vind ik daar heel normaal, aangezien je comment de indruk wekt dat je geen idee hebt wat Pine64 voor bedrijf is, of wat de belangrijkste onderscheidende eigenschappen zijn van de PineNote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
thomas_n schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Zeker geen -1 inderdaad, maar een 0 vind ik daar heel normaal, aangezien je comment de indruk wekt dat je geen idee hebt wat Pine64 voor bedrijf is, of wat de belangrijkste onderscheidende eigenschappen zijn van de PineNote.
Of het een 0 of een +1 is kan over getwist worden. Ik vind het zelf gewoon ontopic. Ook een bedrijf als pine zal kostendekkend moeten opereren. Dat het een niche product is hoeft niet te betekenen dat een vraagprijs van rond de 400 dollar gerechtvaardigd is voor een niet af product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

Herman

FP ProMod
Ik las een flaimbait in je reactie. Ik zag toen niet wie de reactie had geplaatst. Wat in het nieuwsitem te lezen is, maakt m.i. je reactie irrelevant. Ik kreeg de indruk dat je het item niet helemaal had gelezen. Vervolgens de levensvatbaarheid in twijfel brengen zonder onderbouwing, maakte dat ik er een flaimbait in las.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +1, stelt vraag zonder het artikel volledig te lezen. GENETX in 'nieuws: Communicatie met eilandengroep Tonga ligt vrijwel plat doo...
Reacties daaronder die wijzen op artikel of de inhoud herhalen zijn geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt meer bedoeld om andere tweakers preventief en achteraf belerend aan te spreken op gedrag in discussie dan het over het nieuws te willen hebben. En dat lijkt gedaan te worden omdat de tweaker zelf een andere mening heeft.
lucade2210 in 'nieuws: Ubisoft komt met VR-ervaring waarin spelers brand in N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:06:
Lijkt me geen +1, stelt vraag zonder het artikel volledig te lezen. GENETX in 'nieuws: Communicatie met eilandengroep Tonga ligt vrijwel plat doo...
Reacties daaronder die wijzen op artikel of de inhoud herhalen zijn geen +2.
Hier is nog wel wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik had hem 0 gemodereerd, maar ik vind de toon van het gesprek daar niet heel gezellig, beide kanten op wordt op de man gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Ik had hem 0 gemodereerd, maar ik vind de toon van het gesprek daar niet heel gezellig, beide kanten op wordt op de man gespeeld.
Een 0 kan imo wel ja, niet een heel gezellig gesprek en beperkte meerwaarde voor de algehele discussie.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Het is zeker geen heel gezellige discussie maar dat maakt de reactie nog geen -1. Er wordt daar op mening / op de man gemodereerd lijkt het. Inmiddels doen een aantal mensen het zonder moderatiemogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
vrow in 'nieuws: Communicatie met eilandengroep Tonga ligt vrijwel plat door ... Verwijzen naar een filmpje uit het artikel is geen +2.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
29x +3 voor een mening die verder al tal van keren bekend is gemaakt lijkt me vooral meningmodden omdat het kan.
Zenomyscus in 'nieuws: 'Britse overheid overweegt reclamecampagne met publiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Blijkbaar op zere teentjes getrapt...
Dat het off-topic is, OK, maar ongewenst?
cadsite in 'nieuws: Belgische provider edpnet verhoogt prijzen abonnementen m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'nieuws: Communicatie met eilandengroep Tonga ligt vrijwel plat...

Dit lijkt me toch gewoon een normale +1-vraag? Ik heb geen verstand van zeekabels, dus ik was gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me onterecht op 0 staan. Omdat niet duidelijk om om welke hardware het gaat, terwijl wel duidelijk is dat er leveringsproblemen zich ook bij Raspberry Pi voordoen, is het juist een redelijke discussie het verschil vreemd te vinden.
n9iels in 'nieuws: Raspberry Pi-stichting start bulkverkoop microcontroller a...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ze hadden maar een klein tikje nodig blijkbaar, staan nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Ze hadden maar een klein tikje nodig blijkbaar, staan nu goed.
Dat is prettig voor de discussie, maar ik hoop ook dat het niet het gevolg is van enkele tweakers die vaker zo selectief mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: OnePlus stopt met officiële ondersteuning OnePlus 6 en OneP...

Jammer, dat andere inzichten/meningen toch weer wel 0 blijken te zijn...

Edit:
Al ben ik misschien met 1 -1 moderatie wat te snel... Then again, -1 is dit sowieso niet...

EDIT2:
Hier ook weer: CH4OS in 'nieuws: OnePlus stopt met officiële ondersteuning OnePlus 6 en OneP...

Ik belicht een andere kant, wat duidelijk niet de mening is van het publiek, dus is het offtopic.

EDIT3:
Geim in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code CoronaCheck' - Stond op +2 (nu dus op +1), maar is natuurlijk offtopic: 0 dus. Deze idem; 12_0_13 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Corona...

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bij het nieuws over de ondersteuning voor OnePlus gaat het duidelijk vaker mis met onredelijk modgedrag op meningen.
Inhoudelijk discussie voeren op met meningen die niet bevallen levert al snel selectief -1, terwijl andere reacties met een andere mening in de draad dan niet gemodereerd worden of geplust.
kodak in 'nieuws: OnePlus stopt met officiële ondersteuning OnePlus 6 en OneP...
kodak in 'nieuws: OnePlus stopt met officiële ondersteuning OnePlus 6 en OneP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@kodak Viel mij inderdaad ook al op (zie ook de twee reacties die ik link in mijn vorige reactie), spijtig om dat hier op Tweakers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Dag,

Discussieren over cryto op de frontpage is altijd heel erg leuk. Pro-cryptomenongen worden geminned, anti-cryptomeningem krijgen +2's.

Dus bij deze: mijn reacties die naar mijn mening op +1 horen.

rickboy333 in 'nieuws: Spaanse cryptovaluta-advertenties voor groot publiek v...

rickboy333 in 'nieuws: Spaanse cryptovaluta-advertenties voor groot publiek v...

Reacties die voor gemeningmod zijn naar +2 maar +1 horen te zijn.

Sissors in 'nieuws: Spaanse cryptovaluta-advertenties voor groot publiek verg...

TLLRS in 'nieuws: Spaanse cryptovaluta-advertenties voor groot publiek vergen...

Alvast bedankt :)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:53:
Bij het nieuws over de ondersteuning voor OnePlus gaat het duidelijk vaker mis met onredelijk modgedrag op meningen.
Inhoudelijk discussie voeren op met meningen die niet bevallen levert al snel selectief -1, terwijl andere reacties met een andere mening in de draad dan niet gemodereerd worden of geplust.
[...]
Ik vind dit wel een lastige hoor.

Een kleine reproductie:
Chris.nl beantwoordt een reactie van iemand die het zorgelijk noemt dat een fabrikant vindt dat een telefoon hooguit 4 jaar mee hoeft te gaan zodra hij door hun verkocht is. Chris.nl geeft daarbij aan dat de fabrikant van te voren aangekondigd had dat er 3 jaar ondersteuning zou zijn, wat dus ruimschoots gehaald is. Niet zorgelijk dus, want het was volkomen helder vooraf. Duidelijke reactie.

Vervolgens komt jouw initiële reactie die de reactie van Chris.nl tot in het idiote doortrekt door te doen alsof Chris.nl het dús ook al goed genoeg zou vinden als de fabrikant had gezegd dat er slechts 3 maanden ondersteuning zou zijn. Nergens, maar dan ook écht nergens in de reactie van Chris.nl is aanleiding te vinden voor zo'n volkomen wereldvreemde mening maar jij schrijft het hem rechtstreeks toe :?

Nu is Chris.nl vriendelijk genoeg om daar nog antwoord op te geven en aan te geven dat dat niet is wat hij gezegd heeft en gewoon aan wilde geven dat de fabrikant heldere termijnen heeft opgesteld die je kon weten tijdens aankoop. Vervolgens draai je weer naar een andere stelling die je weer rechtstreeks in de schoenen van Chris.nl schuift; namelijk Chris.nl moet ineens uitleggen waarom 3 jaar een redelijke termijn is. Let wel; ook dat heeft hij nooit gezegd. Hij zei zelfs dat hij graag langer had gezien maar ook dat de fabrikant helder was vooraf. Uiteindelijk in de draad geef je zelf ook nog aan ook, dat je wéét dat een definitie voor wat redelijk is niet bestaat. Maar tóch zit je bovenop Chris.nl om dat jou wel te moeten geven :?

Nu zijn dit niet flames nee; maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dit een hoogst onplezierige manier vinden van discussiëren en dat straalt daarmee af op de scores die je krijgt. Ik kan ze daarbij niet geheel ongelijk geven. De conclusie die Chris.nl uiteindelijk stelt, dat je lijkt te willen discussiëren omwille van het discussiëren is er dan ook eentje waar ik me wel in kan vinden. Je geeft echt zo'n indruk.

Bottom-line hier: je wordt hier niet vanwege je mening laag gemodereerd, je wordt laag gemodereerd omdat mensen je reactiestijl onprettig vinden.

Even recht door zee: als je vindt dat je regelmatig te lage scores voor je reacties krijgt, dan is het soms ook goed om in je eigen reacties na te gaan of er iets is in je reactiestijl dat het voor users makkelijk maakt om te neigen naar die te lage scores.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige van mijn reacties een -1 krijgen bij dat verhaal over de Britse overheid die een reclamecampagne dreigt op te zetten, terwijl ik wel inhoudelijk probeer te reageren? Ik dacht dat de moderatiescore iets losliet over het feit of een reactie wel of niet inhoudelijk bijdraagt aan de discussie, niet of de reactie je wel of niet bevalt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ossebol op 18-01-2022 10:48 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ossebol schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:46:
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige van mijn reacties een -1 krijgen bij dat verhaal over de Britse overheid die een reclamecampagne dreigt op te zetten, terwijl ik wel inhoudelijk probeer te reageren? Ik dacht dat de moderatiescore iets losliet over het feit of een reactie wel of niet inhoudelijk bijdraagt aan de discussie, niet of de reactie je wel of niet bevalt.
Jouw reactie is gewoon een +1 waar deze nu ook op staat :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik zie hier een paar persoonlijke aanvallen die op+1 staan (op de man spelen) nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code CoronaCheck wel van de juiste kant, is dit tegenwoordig wenselijk geworden? Dan ben ik hier snel helemaal weg.

[ Voor 8% gewijzigd door WokeBroke op 18-01-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:18:
Ik zie hier een paar persoonlijke aanvallen die op+1 staan (op de man spelen) nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code CoronaCheck wel van de juiste kant, is dit tegenwoordig wenselijk geworden? Dan ben ik hier snel helemaal weg.
Er staan 361 reacties onder dat artikel, kun je een klein beetje specifieker zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Er staan 361 reacties onder dat artikel, kun je een klein beetje specifieker zijn? ;)
Frame164 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron...
Ik ben altijd bang dat je het bos niet ziet als je naar individuele bomen kijkt, maar goed.

JRShield in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron...

[ Voor 5% gewijzigd door WokeBroke op 18-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze reactie is inderdaad op de man en niet nodig, 0 of -1: Frame164 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron.... Deze reactie daarop is echter ook weer nergens voor nodig: ruud1966 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron...

Deze reactie waar het mee begint is een 0 volgens mij, voor een fout van de overheid 70 jaar geleden hoef je niet vandaag de dag de overheid te wantrouwen. Ook als je dat wel doet is het nog niet relevant voor de discussie: ruud1966 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron...

Het wordt al snel erg ongezellig in coronadiscussies op de frontpage in algemene zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:24:

Het wordt al snel erg ongezellig in coronadiscussies op de frontpage in algemene zin.
Daar heeft Tweakers zelf ook wel aan meegeholpen. Politiek gerelateerde nieuwsberichten hadden iets onafhankelijker gebracht kunnen worden. Het mod team heeft er ook aan mee geholpen. Bij het modereren werd maar één kant op gekeken. Dat het team Red-1 vs team green+ is helpt ook niet echt.

Openlijk inzicht aan waar moderatie rechten gevallen zijn had iets eerlijker geweest

Wellicht is het ook een idee om diegene die moderatie rechten kwijt zijn nu een eigen groep te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:36:
[...]
Daar heeft Tweakers zelf ook wel aan meegeholpen. Politiek gerelateerde nieuwsberichten hadden iets onafhankelijker gebracht kunnen worden. Het mod team heeft er ook aan mee geholpen. Bij het modereren werd maar één kant op gekeken. Dat het team Red-1 vs team green+ is helpt ook niet echt.
Het is hier niet het topic om over de berichtgeving zelf te discussiëren. Als jij vindt dat die eenzijdig of gekleurd is kun je dat hier melden: Geachte Redactie. Overigens kan ik me voorstellen dat het nogal moeilijk om groepen te bedienen qua nieuws die al het nieuws dat ze niet bevalt uitmaken voor MSM of niet onafhankelijk.
Edit: het 'mod-team' bestaat uit gewone Tweakers zoals jij en ik ondersteund door een aantal coördinatoren en pro-mods. Als het goed is volgen die de mod-faq. Als een moderatie onterecht is kun je dat hier melden en wordt er over het algemeen op geacteerd.
[...]
Openlijk inzicht aan waar moderatie rechten gevallen zijn had iets eerlijker geweest

Wellicht is het ook een idee om diegene die moderatie rechten kwijt zijn nu een eigen groep te geven?
Wie zijn moderatierechten kwijt is kan ze hier terugkrijgen, je raakt ze doorgaans niet zomaar kwijt. Iedereen met rechten heeft ook inzicht in de vote count.
[...]
Wat bedoel je met een eigen groep?

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaRomeo op 18-01-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
@AlphaRomeo Ik bedoel dat het overzichtelijk moet zijn bij welke reactie hoeveel mensen hun moderatie rechten kwijt zijn geraakt. En niet wie. Overigens reageert niet iedereen die zijn rechten kwijt is in dat topic.

Ik bedoel een eigen moderatie groep die los staat van de huidige, met een eigen moderatie score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bij mijn weten raak je je moderatierechten niet kwijt om één moderatie op een enkele reactie. Het is vaak een optelsom en er wordt bij mijn weten eerst gewaarschuwd, ik heb zelf in het verleden ook zo'n waarschuwing gehad.

Een parallel moderatiesysteem optuigen lijkt me nu juist niet de bedoeling. Dan krijg je bubbels van gelijkgestemden en dan is er ook geen discussie meer, want dan is iedereen het met elkaar eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:01:
Ik bedoel een eigen moderatie groep die los staat van de huidige, met een eigen moderatie score.
Mensen die niet meer kunnen modereren kunnen dat om een reden niet. Daar is geen moderatie meer gewenst; ook niet met een eigen score.
AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:06:
Bij mijn weten raak je je moderatierechten niet kwijt om één moderatie op een enkele reactie. Het is vaak een optelsom en er wordt bij mijn weten eerst gewaarschuwd, ik heb zelf in het verleden ook zo'n waarschuwing gehad.
Er wordt niet altijd meer gewaarschuwd omdat dit in de praktijk veel tijd kost. Bij duidelijke gevallen gaan we direct over tot deactivatie en waar nodig van daaruit de discussie aan.
[...]

Het mod team heeft er ook aan mee geholpen. Bij het modereren werd maar één kant op gekeken.
Deze kan ik niet volgen. Wat bedoel je precies? Als je op het moderatiesysteem doelt en de handhaving hieromheen ben ik het niet met je eens. Er wordt zo veel mogelijk gestuurd op de richtlijnen; niet op persoonlijke mening en al helemaal niet "één kant op".

[ Voor 64% gewijzigd door Bor op 18-01-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Bor schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Deze kan ik niet volgen. Wat bedoel je precies? Als je op het moderatiesysteem doelt en de handhaving hieromheen ben ik het niet met je eens. Er wordt zo veel mogelijk gestuurd op de richtlijnen; niet op persoonlijke mening en al helemaal niet "één kant op".
Ja ik bedoel de handhaving er van. En als dat zo is wat ik niet geloof. Waarom wordt er dan geen openheid over gegeven? Door bij elke reactie te kunnen zien hoeveel modrechten er kwijt zijn geraakt.

Het valt mij in ieder geval op. Dat in dit topic steeds de zelfde type mismoderaties gepost worden door de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:52:
[...]
Het valt mij in ieder geval op. Dat in dit topic steeds de zelfde type mismoderaties gepost worden door de mods.
Iedereen mag hier berichten plaatsen. Jij dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

WokeBroke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ja ik bedoel de handhaving er van. En als dat zo is wat ik niet geloof. Waarom wordt er dan geen openheid over gegeven? Door bij elke reactie te kunnen zien hoeveel modrechten er kwijt zijn geraakt.
Nogmaals, het komt sporadisch voor dat een enkele gebruiker - laat staan een groep gebruikers - hun rechten inleveren vanwege hun moderatie op één specifieke reactie. Dan moet het wel echt verschrikkelijk duidelijk zijn; iemand wordt uitgescholden op de FP en jij modereert dat met een +3 of zo. Maar dat is echt heel zeldzaam.

Mensen verliezen moderatierechten vanwege het grotere plaatje van hun recente moderatiegedrag. Dus de feature die je graag zou willen zien, kunnen we simpelweg niet bouwen. Er zal nooit een gebruiker te zien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Umbrah in 'nieuws: Garmin brengt fēnix 7- en epix Gen2-sporthorloges uit met ...

Ik snap dat mijn reactie wat gevoelens los maakt, maar ik was niet bepaald aanvallend. Een +0 vindt ik meer gepast, zeker als je dit soort stormen ziet:

productreview: Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart) review door TTworks
productreview: Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS) review door Barbara R

en den andere merken... hoewel ik misschien wat overhaast gereageerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:12:
Umbrah in 'nieuws: Garmin brengt fēnix 7- en epix Gen2-sporthorloges uit met ...

Ik snap dat mijn reactie wat gevoelens los maakt, maar ik was niet bepaald aanvallend. Een +0 vindt ik meer gepast, zeker als je dit soort stormen ziet:

productreview: Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart) review door TTworks
productreview: Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS) review door Barbara R

en den andere merken... hoewel ik misschien wat overhaast gereageerd heb.
Ik kan me de -1 wel voorstellen voor jouw reactie. Bij voorbaat geef je al aan dat reviews van anderen die moeite doen om die te plaatsen "niets nuttigs hebben toe te voegen", hoewel je het niet aanvallend bedoeld komt het wel op die manier over.
Daarnaast is de frontpage niet de plek om jouw stelling aan te kaarten, het reactiesysteem is bedoeld om inhoudelijk over het nieuwsbericht te discussieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel bijzonder dat er toch best veel mensen dit een +3 maar ook een -1 geven. Inderdaad gewoon een +1 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Twee personen zelfs. Ik ga hier even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bor schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Twee personen zelfs. Ik ga hier even naar kijken.
3 alweer :|

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:22
Vanwege dit stuk vind ik het iig een -1

Ze moesten wel, want klaarblijkelijk hebben ze niet het talent om zelf games te maken.

Feitelijk onjuist nadat zojuist nog het goed ontvangen Forza Horizon 5 is uitgekomen. Komt op mij als trollen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Vanwege dit stuk vind ik het iig een -1

Ze moesten wel, want klaarblijkelijk hebben ze niet het talent om zelf games te maken.

Feitelijk onjuist nadat zojuist nog het goed ontvangen Forza Horizon 5 is uitgekomen. Komt op mij als trollen over.
Hoezo is dit trollen? Ze hebben net twee enorm grote uitgevers gekocht omdat ze geen exclusive games hebben. Dit is toch gewoon de markt kopen? Als je historie van Microsoft bekijkt hebben ze bijna alle games gekocht. En ook alle xbox franchises waar ze om bekend staan, halo, gears of war etc. Allemaal gekocht. Blijkbaar lukt het ze niet om zelf games te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Hoezo is dit trollen? Ze hebben net twee enorm grote uitgevers gekocht omdat ze geen exclusive games hebben. Dit is toch gewoon de markt kopen? Als je historie van Microsoft bekijkt hebben ze bijna alle games gekocht. En ook alle xbox franchises waar ze om bekend staan, halo, gears of war etc. Allemaal gekocht. Blijkbaar lukt het ze niet om zelf games te maken.
Nu is het bijna alle, net was het nog geen. Geen = 0.
Had je in je post weinig oid gezegd ipv geen, had ik je iig geen -1 gegeven ook al ben ik het met je oneens.

[ Voor 11% gewijzigd door Xgar op 18-01-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:41:
[...]

Nu is het bijna alle, net was het nog geen. Geen = 0.
Had je in je post weinig oid gezegd ipv geen, had ik je iig geen -1 gegeven ook al ben ik het met je oneens.
Waar zeg ik geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Je zegt:

Dat impliceert dat ze geen games kunnen maken want geen talent.

Daarna zeg je in dit topic het nog eens letterlijk:

omdat ze geen exclusive games hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:46:
[...]

Je zegt:

Dat impliceert dat ze geen games kunnen maken want geen talent.

Daarna zeg je in dit topic het nog eens letterlijk:

omdat ze geen exclusive games hebben.
Blijkbaar ben je op je tenen getrapt dat je het vervelend vindt wat ik zeg. Maar blijkbaar kan je ook geen open discussie meer voeren anders wordt je direct gemind. Xbox heeft de vorige generatie verloren omdat ze veel ontwikkelaars de deur hebben gewezen. Nu zijn ze massaal aan het kopen om weer exclusives te creëren. Wat is daar trollen aan?

Dat ik zeg dat ze blijkbaar het talent niet hebben om eigen games te maken. Wat is daar feitelijk onjuist aan? Ze hebben toch ook bijna geen games geleverd of wel soms?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Blijkbaar ben je op je tenen getrapt dat je het vervelend vindt wat ik zeg. Maar blijkbaar kan je ook geen open discussie meer voeren anders wordt je direct gemind. Xbox heeft de vorige generatie verloren omdat ze veel ontwikkelaars de deur hebben gewezen. Nu zijn ze massaal aan het kopen om weer exclusives te creëren. Wat is daar trollen aan?
Als ik zou mening modden, dan zou ik wel al je posts minnen en niet alleen deze.
Waarom ik dat gedaan heb, heb ik uitgelegd, dat het puur gaat over het impliceren dat er zonder het recente kopen geen exclusives waren, hetgeen feitelijk onjuist is, want FH5 bijvoorbeeld.

Verder hier langs elkaar praten heeft geen zin, want we worden het toch niet eens, even goede vrienden.

[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 18-01-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:56:
[...]

Als ik zou mening modden, dan zou ik wel al je posts minnen en niet alleen deze.
Waarom ik dat gedaan heb, heb ik uitgelegd, dat het puur gaat over het impliceren dat er zonder het recente kopen geen exclusives waren, hetgeen feitelijk onjuist is, want FH5 bijvoorbeeld.

Verder hier langs elkaar praten heeft geen zin, want we worden het toch niet eens, even goede vrienden.
Okay sorry, die ene game hebben ze als exclusive....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:44
Dr. Strangelove in 'nieuws: Microsoft wil Activision Blizzard overnemen voor ...

Ik geloof niet dat ik ooit zoveel uiteenlopende scores gehad heb op een reactie. Lijkt me een duidelijk voorbeeld van meningmodden (beide kanten op). Persoonlijk vind ik dit gewoon een +1.

Maar ja, ik roep het ook over mezelf af. Kritisch zijn over MS, MCU, Apple, Star Wars en Sony tegelijk, dan zijn er niet veel fanboys die zich niet aangesproken voelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2022 08:13 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Dr. Strangelove als ik je reactie zo zie dan denk ik ook dat het wel een beetje een 'makkelijke' mening is, zonder echte argumentatie, waarbij echt alles en iedereen (film/game) op één grote hoop gegooid wordt. Het is natuurlijk jouw mening en daar heb je recht op maar heel veel mensen zullen in zo'n boude stelling niet echt veel toegevoegde waarde zien. Met zulke stevige meningen is het meestal prettig als er ook wat argumenten bij staan over waarom je dat vindt :)

Nu staat er namelijk echt alleen maar een mening zonder verdere inhoud. Dit zorgt voor erg lage moderaties van mensen die vinden dat het kolder is en flinke mee eens moderaties van mensen die dezelfde mening erop nahouden. Omdat er geen argumentatie in staat kan men dat ook niet meenemen bij het bepalen van de score.

Hoe dan ook, voordeel van de twijfel heb je wel en ik heb je reactie dan ook de laatste tik naar +1 gegeven. Ik wilde alleen even aangeven hoe mensen je reactie waarschijnlijk zien en waarom ze zulke uiteenlopende scores geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:44
Daar heb je gelijk in, het is een wat scattershot verhaal geworden, met name door de twee edit reacties toe te voegen; de eerste paragraaf werd in eerste instantie positief beoordeeld, de edit die ik heb toegevoegd zijn inderdaad wat haastig geschreven en hadden beter onderbouwd kunnen worden. Ze hebben zeker wat emotie gemobiliseerd in elk geval ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Staat deze reactie terecht op- 1 -tom-562 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron... ?

Ik lees een verklaring waarom het verliezen van het groene vinkje in de CoronaCheck na een positieve test niet standaard zal gaan gebeuren maar een vrijwillige keuze zal worden (indien deze functionaliteit in de app komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Santford schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:07:
Staat deze reactie terecht op- 1 -tom-562 in 'nieuws: Uitzondering mondkapjesplicht komt niet in QR-code Coron... ?

Ik lees een verklaring waarom het verliezen van het groene vinkje in de CoronaCheck na een positieve test niet standaard zal gaan gebeuren maar een vrijwillige keuze zal worden (indien deze functionaliteit in de app komt).
Je zou het kunnen lezen als (zwaar overdreven) 'ik denk dat er een hoop meer mensen doodgeschoten gaan worden als wapens gelegaliseerd worden, ik knal er in ieder geval wel een paar af'.

En dan snap ik dat mensen dat een -1 geven. Ik heb zelf 0 gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
AlphaRomeo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Je zou het kunnen lezen als (zwaar overdreven) 'ik denk dat er een hoop meer mensen doodgeschoten gaan worden als wapens gelegaliseerd worden, ik knal er in ieder geval wel een paar af'.

En dan snap ik dat mensen dat een -1 geven. Ik heb zelf 0 gemodereerd.
In dat licht snap ik het en zou je het inderdaad zo kunnen lezen. Op mij was het niet op die manier overgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 70 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2