Benjamin- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:00:
[...]
Mee eens of niet mee eens, ik vind je reacties wel erg twijfelachtige +1's. De reden is niet omdat je offtopic bent, maar omdat je argumenten zeer zwak zijn. Ja je kan met verzonnen cijfers zoals 'maar 10 stuks' of 'dat was in het VK' aankomen, maar het argument die was geplaatst, was dat de Series S het beste had gedaan tijdens de kerst. Je komt vervolgens met allemaal gevoelsmatige argumenten, zonder de artikelen te weerleggen waar jij wordt tegengesproken.
Een nul is niet alleen voor offtopic, het is ook wanneer het niets toevoegt aan de discussie. Feiten tegenspreken met een gevoel, (en ik vermoed dat jij niet in een gamewinkel werkt) dat maakt het dat ik weinig toevoeging zie in jouw berichten.
Ik denk dat jouw berichten worden gevormd door (confirmation) bias, omdat jijzelf geen goede reden zie om een Series S te kopen, en waarschijnlijk de mensen die jij kent met een Series model, massaal een X hebben.
Dus ja de toon en argumentatie maakt dat je berichten weinig toevoeging hebben, en dan neigen mensen nogal naar 0.
Ik vraag mij af waarom mijn argumenten zo zwak zijn? Het oorspronkelijke bericht waar ik op reageer stelt dat de series S een goede move was van Microsoft omdat deze console enorm populair was tijdens de kerst. Alleen dit statement kan helemaal niet met cijfers onderbouwd worden. Aangezien Microsoft geen cijfers naar buiten brengt. Het hele bericht van tweakers is gebaseerd op schattingen. De harde cijfers ontbreken namelijk, het is een schatting dat de series S en x ongeveer 12 miljoen hebben verkocht. De verdeling tussen deze machines is ook niet bekend. Hierdoor weet dus niemand of de series S daadwerkelijk een succes is.
Als er vervolgens om een bron wordt gevraagd waaruit blijkt dat de series S een hit was tijdens kerst. Dan wordt de volgende bron gegeven:
https://www.windowscentra...ies-x-retail-black-friday
In deze bron wordt aangegeven dat de series S tijdens black friday meer heeft verkocht dan de ps5 en series x. In de bron staat ook het volgende:
This is because it's actually available to buy, unlike the PS5 and Xbox Series X.
De bron geeft hier dus al aan dat het niet heel erg verwonderlijk is dat de series S beter heeft verkocht dan de series x en ps5. Aangezien die beide machines niet leverbaar zijn.
Wat betreft je opmerking:
omdat je argumenten zeer zwak zijn. Ja je kan met verzonnen cijfers zoals 'maar 10 stuks' of 'dat was in het VK' aankomen, maar het argument die was geplaatst, was dat de Series S het beste had gedaan tijdens de kerst. Je komt vervolgens met allemaal gevoelsmatige argumenten, zonder de artikelen te weerleggen waar jij wordt tegengesproken.
Die 10 stuks was als voorbeeld bedoeld, volgens mij was ik daar heel duidelijk in. Ik gaf aan stel dat er geen enkele ps5 of series x leverbaar zou zijn en de series S maar tien stuks had verkocht. Dan was de series S nog steeds dominant geweest tijdens de kerst. Ik geef daar alleen aan dat wij het niet weten hoeveel er verkocht zijn. Het kunnen er duizenden zijn of honderden. Niemand weet het.
En wat betreft die andere bron. Ja dat was alleen voor Verenigd Koninkrijk. Dat zegt iets over een klein deel van de wereld.
Ik denk dat jouw berichten worden gevormd door (confirmation) bias, omdat jijzelf geen goede reden zie om een Series S te kopen, en waarschijnlijk de mensen die jij kent met een Series model, massaal een X hebben.
Nee mijn berichten worden gevormd door de informatie die nu beschikbaar is. En het feit is dat Microsoft niks prijs geeft. Dus niemand heeft de juiste informatie. Het enige wat onderzocht is door business insider dat de series S het beste heeft verkocht met kerst. (en in hetzelfde bericht staat dat op dat moment de ps5, switch oled en series x niet leverbaar zijn, maar tegelijkertijd wel het meest gezocht worden online.)
Maar daar kan je niet de conclusie uit trekken dat de series S het overall goed doet, of dat de console een goede move was van Microsoft. Omdat te weten hebben wij de daadwerkelijke cijfers nodig.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 11-01-2022 23:16
]