mooi dit, vol met beladen vragen en beladen terminologie. ik "roep" niks. Ik citeer nvidia's eigen marketing materiaal.supersnathan94 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:57:
[...]
Sure, ik ga m'n best doen, zit ook niet echt in de context van het geheel hoor.
[...]
het punt is dat je gewoon een aantal dingen roept, zoals dubbele cores, wat zijn dat?
[...]
Nee, daarom is het ook een andere architectuur en niet Turing 2.
[...]
Ja maar omdat je zelf ook weet dat het gaat om de generieke core architectuur is dat verder niet per se heel relevant.
Hij komt namelijk terecht met informatie die jij niet hebt vermeld die heel erg helpt met het plaatsen van de cijfertjes. De 3080 heeft namelijk niet echt het dubbele aantal cores.
De grap is dat ik met die informatie uit zijn post pas snap wat jij uberhaupt bedoelt met iets als "dubbele cores" -> het aantal.
Dat is een hele goede vraag, en precies het doel van mijn commentaar / de discussie.het punt is dat je gewoon een aantal dingen roept citeert, zoals dubbele cores, wat zijn dat?

Ten eerste, dat het niet echt dubbel is is jouw mening, laten we dat even duidelijk maken. Zie nieuws: Nvidia deelt meer details over interne opbouw Ampere-gpu's in RTX 300...Ja maar omdat je zelf ook weet dat het gaat om de generieke core architectuur is dat verder niet per se heel relevant.
Hij komt namelijk terecht met informatie die jij niet hebt vermeld die heel erg helpt met het plaatsen van de cijfertjes. De 3080 heeft namelijk niet echt het dubbele aantal cores.
Hij komt met dezelfde informatie over diezelfde generieke core architectuur, en nu is het wel relevant? en je blijft maar zeggen dat de 3080 niet het dubbele aantal cores heeft, maar dat beweert nvidia van wel. En dat is de discussie die ik ook stel, in dat ik zeg dat ze niet vergelijkbaar zijn. Dus nogmaals: over de core count praten is zowel irrelevant als informatief, afhankelijk van wie de comment plaatst blijkbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door daellat op 10-09-2020 11:47 ]