Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 197 Laatste
Acties:

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-07 20:49
supersnathan94 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:57:
[...]

Sure, ik ga m'n best doen, zit ook niet echt in de context van het geheel hoor.

[...]
het punt is dat je gewoon een aantal dingen roept, zoals dubbele cores, wat zijn dat?

[...]
Nee, daarom is het ook een andere architectuur en niet Turing 2.

[...]

Ja maar omdat je zelf ook weet dat het gaat om de generieke core architectuur is dat verder niet per se heel relevant.

Hij komt namelijk terecht met informatie die jij niet hebt vermeld die heel erg helpt met het plaatsen van de cijfertjes. De 3080 heeft namelijk niet echt het dubbele aantal cores.

De grap is dat ik met die informatie uit zijn post pas snap wat jij uberhaupt bedoelt met iets als "dubbele cores" -> het aantal.
mooi dit, vol met beladen vragen en beladen terminologie. ik "roep" niks. Ik citeer nvidia's eigen marketing materiaal.
het punt is dat je gewoon een aantal dingen roept citeert, zoals dubbele cores, wat zijn dat?
Dat is een hele goede vraag, en precies het doel van mijn commentaar / de discussie. 8)7 maar bedankt voor dat nogmaals in andere woorden zeggen en langs me heen praten met een m.i. zeer negatieve houding voor geen enkele goede reden.
Ja maar omdat je zelf ook weet dat het gaat om de generieke core architectuur is dat verder niet per se heel relevant.

Hij komt namelijk terecht met informatie die jij niet hebt vermeld die heel erg helpt met het plaatsen van de cijfertjes. De 3080 heeft namelijk niet echt het dubbele aantal cores.
Ten eerste, dat het niet echt dubbel is is jouw mening, laten we dat even duidelijk maken. Zie nieuws: Nvidia deelt meer details over interne opbouw Ampere-gpu's in RTX 300...

Hij komt met dezelfde informatie over diezelfde generieke core architectuur, en nu is het wel relevant? en je blijft maar zeggen dat de 3080 niet het dubbele aantal cores heeft, maar dat beweert nvidia van wel. En dat is de discussie die ik ook stel, in dat ik zeg dat ze niet vergelijkbaar zijn. Dus nogmaals: over de core count praten is zowel irrelevant als informatief, afhankelijk van wie de comment plaatst blijkbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door daellat op 10-09-2020 11:47 ]

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Verwijderd in 'nieuws: Ifttt introduceert betaald Pro-abonnement en beperkt gra...

Je kunt er mee oneens zijn, maar dit kan never nooit een +3 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Dit is wel een heel enthousiaste +3. 0 lijkt mij logischer.

Verwijderd in 'nieuws: Ifttt introduceert betaald Pro-abonnement en beperkt gra...

If you can see, look. If you can look, observe

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik stond inderdaad al op het punt dit bericht te melden, maar je was me voor ;) Ben het helemaal met je eens: twee loze woordjes, geen onderbouwing of wat dan ook, dat kan nooit hoger zijn dan een 0.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
daellat schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:38:
[...]

mooi dit, vol met beladen vragen en beladen terminologie. ik "roep" niks. Ik citeer nvidia's eigen marketing materiaal.

[...]

Dat is een hele goede vraag, en precies het doel van mijn commentaar / de discussie. 8)7 maar bedankt voor dat nogmaals in andere woorden zeggen en langs me heen praten met een m.i. zeer negatieve houding voor geen enkele goede reden.

[...]

Ten eerste, dat het niet echt dubbel is is jouw mening, laten we dat even duidelijk maken. Zie nieuws: Nvidia deelt meer details over interne opbouw Ampere-gpu's in RTX 300...

Hij komt met dezelfde informatie over diezelfde generieke core architectuur, en nu is het wel relevant? en je blijft maar zeggen dat de 3080 niet het dubbele aantal cores heeft, maar dat beweert nvidia van wel. En dat is de discussie die ik ook stel, in dat ik zeg dat ze niet vergelijkbaar zijn. Dus nogmaals: over de core count praten is zowel irrelevant als informatief, afhankelijk van wie de comment plaatst blijkbaar.
Dit is verder niet de plek om inhoudelijk discussie aan te gaan volgens mij, maar dat terzijde.

Het gaat er niet om of het het dubbele aantal is of een soort van hyperthreading het gaat erom dat jouw statement: “dubbele cores” totaal ambigu is over wat er dubbel is. Dat kan het aantal zijn zoals nvidia beweerd, maar ook, zoals Hulleman aangeeft, 1 inhoudelijk aspect van die cores (dubbele fp32 verwerking). zoals ik zei ik zit niet in de co text en heb dus even snel gekeken naar beide reacties.

Je laat heel veel dingen weg in je verhaal, waardoor het voor mij volstrekt onduidelijk is wat je bedoelt en waarom dat dan zo zou zijn.

Het feit dat je aangeeft dingen te citeren hier is zo’n ding bijvoorbeeld. Ik zie niet in de context van je bricht wat je citeert en waarvandaan je dat citeert. Dat doe je hier wel netjes met de quote tags dus je weet wel hoe dat werkt.

Ik heb je bericht verder niet gemodereerd, en probeer hier even uit te leggen waarom ik kan inzien dat mensen voor een bepaalde moderatie zijn gegaan, dan moet je niet tegen mij gaan verantwoorden of uitleggen wat je bedoelt en hoe, maar in je bericht zelf. Anders gaat die moderatie niet anders worden denk ik.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
TheVivaldi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:06:
[...]

Ik stond inderdaad al op het punt dit bericht te melden, maar je was me voor ;) Ben het helemaal met je eens: twee loze woordjes, geen onderbouwing of wat dan ook, dat kan nooit hoger zijn dan een 0.
Hoewel ik het eens ben dat dit geen +3 is, is dit natuurlijk wel het issue waar het om gaat. Ik vind dit dan opzich wel on topic. Uiteindelijk is het natuurlijk wel wat heel veel tweakers nu waarschijnlijk denken.

So long and thanks for all the fish.

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Sergelwd in 'reviews: Getest: 5g in Nederland'

Persoonlijke aanval. Jammerlijk dat het niet inhoudelijk kan. En manmanman. kolonel klapzak in 'reviews: Getest: 5g in Nederland' Hij heeft wel gelijk, niet om het een of het ander maar alles gaat blind op -1?

[ Voor 36% gewijzigd door Racing_Reporter op 10-09-2020 20:07 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Enchantress in 'plan: PostNL wil pakketbezorging verbeteren met cloud-native-...

Dit is geen trollen. Het is gewoon de waarheid, je kan bij erg veel webshops een tijdsblok aangeven, als je dan niet thuis bent is het je eigen schuld.

Als je niet thuis bent wordt het bezorgd bij een depot en kan je het zelf ophalen.

Ik vertel gewoon de waarheid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Gelukkig staat deze reactie in zijn algemeenheid op een -1, maar er zijn ook mensen geweest die dit een +1 of zelfs +3 (!) hebben gegeven: Josbrinkie in 'geek: Opensource-vr-headset met SteamVR-ondersteuning is voor ...

Het lijkt me verstandig als die mensen even worden aangesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:13

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd in 'nieuws: Epic: Apple zet 'Sign in with Apple' in Fortnite toch niet...

Pure speculatie of het motief van Epic. Tevens naar mijn idee een slecht onderbouwde. Epics strijd kost ze op dit moment alleen maar geld, en zijn juist bezig om Apple onderuit te halen. Of je voor of tegen bent (of de manier waarop), moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar denken dat dit om een beetje geld gaat, dan begrijp je hem niet.

Hoe dan ook, geen +3, niet eens een +2 imo.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoelVB in 'nieuws: Zoom brengt tweefactorauthenticatie uit voor desktop- en m... - Aanname die bovendien ook nog eens fout is, is dus niet meer dan een 0.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien lees ik hem verkeerd, maar dit is toch geen -1?
CharlesND in 'nieuws: Nieuwe App Store-regel biedt kleine opening voor xCloud...
Hij kan het bij het foute eind hebben, maar volgens mij was je post baseren op een fout/onbegrip van de technologie meestal reden voor een 0 (om vervolgens de boel op te helderen dmv discussie, wat plaats lijkt te vinden); niet een -1? Ik zie hem niet schelden/vloeken/trollen, hij zegt alleen iets dat deels niet klopt/niet relevant is in die specifieke context. Dan lijkt -1 me wat zwaar bestraft?

En in de reactie daarop lijkt ktorfs in 'nieuws: Nieuwe App Store-regel biedt kleine opening voor xCloud- e... me geen +2 (en krijgt ook aardig wat +3's). Zeker niet omdat iemand anders daarvoor het wél gewoon netjes aan CharlesND uitlegt zonder flame. :P

[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 12-09-2020 03:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:11
TonnyTonny in TonnyTonny in 'nieuws: Synology introduceert nas met Xeon D-cpu en 10Gbit/s-n...

+3? Terwijl blijkt dat de info fout is.

Eerder een +1 of 0 ivm foute info.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik vraag mij af of er standaard 2 gebruikers zijn die -1 geven of 0
Verbaas mij er over, omdat het vaak bij ontopic berichten gebeurd, vaak direct in begin. Alsof zij het bericht willen nivelleren maar dan al direct in begin ipv later als het daadwerkelijk nodig is.
FireStarter in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verko...

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:44
Lisadr in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen''

Een bron gebruiken welke totaal niet aansluit bij een gegeven statement en verder is het geen zeer bijzondere reactie. Lijkt me max een +1 ipv de huidige +3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

eric.1 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:00:
Lisadr in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen''

Een bron gebruiken welke totaal niet aansluit bij een gegeven statement en verder is het geen zeer bijzondere reactie. Lijkt me max een +1 ipv de huidige +3.
Mee eens, dat is absoluut geen +3, een +1 is inderdaad veel beter.

Maar met op dit moment al 132x +3 komt die daar nooit meer af vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Aaargh! in 'nieuws: Sony houdt een PlayStation 5-presentatie op woensdag 16 s...

Is zeker relevant, maar of het helemaal juist is, valt over te twijfelen. Maar het lijkt me geen flameball, troll of belediging, dus geen -1 waard...

vinsterdamus in 'nieuws: Sony houdt een PlayStation 5-presentatie op woensdag...
Hier hetzelfde....

[ Voor 26% gewijzigd door mrtnptrs op 12-09-2020 18:14 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Wat is hier precies ongewenst aan? Ik zou het waarderen als hier even naar gekeken kan worden

Naafkap in 'nieuws: Panasonic introduceert lcd-televisies in Europa die op An...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Is dit niet een stukje propaganda, misinformatie en moet dit niet gedownmod worden?

indostylo in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen''

Een lid dat blijkbaar een ijzersterk geheugen heeft, want is in staat alle details van een toevallig gesprek weer te geven inclusief een opsomming van gebeurtenissen op het einde.

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

A4-tje in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen''

Volgens mij is dit geen +2.

EDIT:
Galinsky in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen'' dit lijkt mij ook geen nieuwe informatie meer en dus +1, een +2 zie ik er iig niet in.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2020 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Het is in ieder geval een zeer gewenste relativering van het stukje desinformatie wat indostyle in zijn reactie heeft geplakt.

De opvolgende reactie van Elefant is naar mijn idee op geen enkele manier een + 1 waard.
Elefant in 'nieuws: 'China wil TikTok liever sluiten dan geforceerd verkopen''

Ik heb daar al wat kritische vragen, opmerkingen als reactie op geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Geen +3: killerfreak in 'nieuws: 'Nvidia is dicht bij overname ARM voor meer dan 40 mi...

Sowieso mag de hele thread vanaf Robbierut4 in 'nieuws: 'Nvidia is dicht bij overname ARM voor meer dan 40 mil... bekeken worden want er staan aardig wat posts onterecht op +2.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Robbierut4 in 'nieuws: 'Nvidia is dicht bij overname Arm voor meer dan 40 mil...

Moderatie kan mij normaal gesproken aan mijn achterste roesten, dit vind ik echter belachelijk. Fixeren met een 0 en dan weer zo'n bagger edit van Dirk met een linkje naar "Geachte Redactie"

Ik heb in 2017 een topic gemaakt over dit fenomeen en er word al drie jaar geen reet mee gedaan. Dan is het niet vreemd dat er onder de artikelen het nodige commentaar komt. Nogmaals, kan mij aan mijn achterste roesten, vind het alleen uitermate belachelijk.

Fijne zondag :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net zoals het belachelijk is om dingen die in GR horen op de FP te plaatsen terwijl je dus weet dat het daar niet thuis hoort.

Als er dan ook nog wat asociale modmisbruikers zijn die er dan +1, +2 of zelfs een +3 geven, is een fix terecht. En dan mag je met een 0 nog blij zijn, het had zomaar verdedigbaar een -1 kunnen zijn ook...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kiang in 'nieuws: ByteDance wijst Microsofts overnamebod op TikTok af, 'kiest...

Ongefundeerde conclusie, maar wordt als ontopic gezien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

De eerste reactie er recht onder geeft aan dat het zelfs al zo is. Onterechte conclusie? Nee, zeer late conclusie: Ja!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheCapK schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:11:
[...]

De eerste reactie er recht onder geeft aan dat het zelfs al zo is. Onterechte conclusie? Nee, zeer late conclusie: Ja!
Ah, er zijn reacties op gekomen, dat was eerst namelijk niet, waardoor het een beetje als on-onderbouwde reactie stond. Al is het nog niet echt onderbouwd, maar dus wel bevestigd door anderen, wat het licht op de reactie veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Want? Hij geeft toch best wat interessante achtergrondinformatie dus om dan te zeggen dat het geen toevoeging is... Tussen +3 en +2 kan je variëren maar wat mij betreft staat ie best goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FvdM
  • Niet online
monojack in 'geek: Douane VS ziet 2000 OnePlus Buds aan voor nep-Airpods'

Bijna alle reacties van monojack krijgen bergen -1's terwijl de reacties ontopic zijn in de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Er wordt altijd gesproken over dat iOS uitstekend geoptimaliseerd is, dus een vraag omtrent die optimalisatie kan toch geen -1 zijn? Het is ontopic en anders hooguit 0, want ik heb met mijn vraag geen kwaad in de zin of zo...
TheVivaldi in 'nieuws: Analist Kuo: Apple zal pas volgend jaar iPhones met 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:52

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:19:
Er wordt altijd gesproken over dat iOS uitstekend geoptimaliseerd is, dus een vraag omtrent die optimalisatie kan toch geen -1 zijn? Het is ontopic en anders hooguit 0, want ik heb met mijn vraag geen kwaad in de zin of zo...
TheVivaldi in 'nieuws: Analist Kuo: Apple zal pas volgend jaar iPhones met 12...
Als je jouw vraag letterlijk leest is er niets mis mee, maar met een iets andere intonatie (voornamelijk door het accent op de o en de woordvolgorde) kan het overkomen als een trol reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Santford schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:38:
[...]

Als je jouw vraag letterlijk leest is er niets mis mee, maar met een iets andere intonatie (voornamelijk door het accent op de o en de woordvolgorde) kan het overkomen als een trol reactie.
Ik leg nadruk om de mate van optimalisatie aan te duiden. In het echt stel je een vraag vaak ook op zo'n manier. Dan zou bijna de hele wereld een trol zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 14:40

WCA

extremezz in 'nieuws: Analist Kuo: Apple zal pas volgend jaar iPhones met 120...

In dit draadje een hele boel onterechte +2's, zelfs op informatie die gewoon onwaar is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer stopt dat meningmodden met -1 een keer? Ik word weer gelijk bedolven onder -1. Terwijl het gewoon een +1 is:

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Sony verwacht minder PlayStation 5's te kunnen ...

Net zoals dit gewoon on topic is:

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Sony verwacht minder PlayStation 5's te kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom krijg ik hier dan weer -1 voor:

Hopelijk worden deze mensen hierop aangesproken... Want ik word er wel een beetje moe van om elke keer een -1 te krijgen terwijl het on topic is. Blijkbaar kan je niet in een nieuwsbericht over ps5 of xbox series x normaal discussiëren zonder dat je een -1 krijgt zonder enige reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:51:
Wanneer stopt dat meningmodden met -1 een keer? Ik word weer gelijk bedolven onder -1. Terwijl het gewoon een +1 is:

Net zoals dit gewoon on topic is:

De eerst geplaatste reactie is ontopic, de tweede is zo goed als een dubbel post van de eerste en daarmee zou een 0 score de juiste moderatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santford schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:23:
[...]

De eerst geplaatste reactie is ontopic, de tweede is zo goed als een dubbel post van de eerste en daarmee zou een 0 score de juiste moderatie zijn.
En deze dan: Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Sony verwacht minder PlayStation 5's te kunnen ...

Ook weer een -1.. Worden deze mensen hier ook op aangesproken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Daar moet een powermod naar kijken, ik kan geen individuele moderaties inzien. Het heeft er alle schijn van dat iemand jouw reacties met -1 modereert maar dat kan ik niet onderbouwen.

Als wordt geconstateerd dat iemand onjuist modereert dan wordt diegene daarop aangesproken en bij herhaling worden mod-rechten ingetrokken. Doorgaans wordt over genomen maatregelen niet gecommuniceerd.

Door mismoderaties op jouw reacties in dit topic te melden breng je het al onder de aandacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Santford op 15-09-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@snefkens
Ik heb ondertussen een aantal mensen aangeschreven. Die laatste die jij nogmaals noemt staat trouwens op 0 en geen -1.

[ Voor 5% gewijzigd door TheCapK op 15-09-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51

KrazyJay

verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door KrazyJay op 15-09-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

hellknight

Medieval Nerd

@KrazyJay dan ben je hier aan het verkeerde adres - dit topic gaat over de moderatie (-1 t/m +3 punten) op de Frontpage, door reguliere gebruikers.
Moderatie op het forum staat hier los van, en ieder subforum heeft zijn eigen feedback topic voor dit soort discussies. Voor Sport moet je hier zijn

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euh, dit topic gaat over moderaties op de FP, niet hier op het forum ;)

Dit kan je beter melden in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic denk ik :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
A. Ben in 'nieuws: Apple brengt iOS 14 en iPadOS 14 woensdag uit'
Tja, 134x mee eens, dus +3... Lijkt me niet meer dan +1

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: Call of Duty: Warzone lijkt een mobiele versie te krijgen'

Ik begin echt flauw te worden van de mismoderatie op T.net. Kan iemand mij uitleggen waarom mijn bericht een flame of persoonlijke aanval is?

En weer eentje ongewenst

Yzord in 'nieuws: Gigabyte introduceert 27"-gamingmonitor met geïntegreerde k...

Waarom? Omdat ik babe zeg? Het is toch ook een mooie dame om te zien? Hou toch op zeg. Ik vind het gewoon mooi dat ze een dame gebruiken in zo’n filmpje die intens een shooter speelt om daarna geconcentreerd haar huiswerk doet. Die hele cancel cultuur komt bij mij echt over als triest.

[ Voor 49% gewijzigd door Yzord op 16-09-2020 09:43 ]

• JelleDJs
TheKmork in 'nieuws: EU-Hof: zero-rating is in strijd met netneutraliteit bij...

42x een +3, terwijl de reactie over iets heel anders gaat. Maximaal een +1, omdat het wel over het topic gaat, maar de inhoud onjuist is bij dit artikel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'nieuws: Gigabyte introduceert 27"-gamingmonitor met geïntegre...

Deze reactie is geen -1. Heb ook andere reacties op -1 zien staan terwijl ze dat niet zijn, lijkt erop alsof iemand de lolbroek of grapjurk aan heeft bij dit artikel.
JelleDJs schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:31:
TheKmork in 'nieuws: EU-Hof: zero-rating is in strijd met netneutraliteit bij...

42x een +3, terwijl de reactie over iets heel anders gaat. Maximaal een +1, omdat het wel over het topic gaat, maar de inhoud onjuist is bij dit artikel.
Het legt precies uit wat bedoelt wordt met de nullrating en geeft de nuance waarom/wanneer het is toegestaan, dat is precies in het straatje van het artikel, dus hoezo het onjuist is ontgaat mij even. Wel is de +3 misschien wat te hoog.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2020 09:34 ]

• JelleDJs
CH4OS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:32:
Het legt precies uit wat bedoelt wordt met de nullrating en geeft de nuance waarom/wanneer het is toegestaan, dat is precies in het straatje van het artikel, dus hoezo het onjuist is ontgaat mij even. Wel is de +3 misschien wat te hoog.
Het artikel zelf geef een andere strekking neer. Niet hetgeen wat in de reactie staat.

De reactie waarop deze reactie is (qlum in 'nieuws: EU-Hof: zero-rating is in strijd met netneutraliteit bij blo...), geeft het juiste beeld van het artikel.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: Overheid NL steekt komende jaren miljoenen euro's in kunstm...

En weer een -1. Dit lijkt meer op een persoonlijke vete. We weten allemaal waartoe de overheid in staat is met nieuwe projecten waarbij oude projecten teveel hebben gekost en nog teveel misbruikt worden ivm fraude. Persoonlijk vind ik mijn reactie geen flamebait maar een oprechte opmerking over de (af)lopende projecten van de overheid.

Yzord in 'nieuws: Call of Duty: Warzone lijkt een mobiele versie te krijgen'

En weer een -1.

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 16-09-2020 10:48 ]

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Dat lijkt mij een redelijkere verklaring van de -1 mismoderaties dan je eerder aangehaalde "cancel-cultuur", vervelend en hopelijk kan een powermod kijken of je een stalker hebt en daarop reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nope, elke keer andere accounts.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Een nul :? Het is volgens mij een zeer nuttige aanvulling...
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo biedt 1Gbit/s-abonnementen in gemeente Rotterda...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
computerjunky in 'nieuws: Ziggo biedt 1Gbit/s-abonnementen in gemeente Rotter...

computerjunky in 'nieuws: Ziggo biedt 1Gbit/s-abonnementen in gemeente Rotter...

Wat is hier ongewenst aan (Waren dit ziggo medewerkers die het niet leuk vinden dat ik de kabel nog gebruik voor radio?)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is redelijk offtopic, maar inderdaad niet ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:43
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat aan mij reactie hier offtopic of zelfs ongewenst aan is?

Moi_in_actie in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3080 - Maakt Nvidia de hoge verw...

Lijkt mij gewoon ontopic.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JelleDJs schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:31:

Geen idee waarom deze nog steeds op +3 staat.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Moah, dat is wel heel streng, hij reageert drie keer op dezelfde vraag, waarbij het ook niet gek is dat de vraag herhaald wordt met al die reacties. Een 0 voor de 2e en 3e reactie is wel prima.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hmm, van dubbelposts staat mij gewoon bij dat het ongewenst is. Bovendien is de info fout, vandaar dat de eerste een 0 is, maar dat doet er in dit topic weer niet zo toe.
Ik verberg het topic wel weer. :P

Eat the bugs, live in a pod

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
rmulder in 'nieuws: Facebook brengt Oculus Quest 2 volgende maand uit voor 34...

Die krijgt wel heel veel voor iets dat allang bekend is

Verwijderd

En weer krijg ik -1, weer meningmodders:

Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 5 kost 500 euro en versie zonder schijflade ...

Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 5 kost 500 euro en versie zonder schijflade ...

Volgens mij gewoon on topic.

Sowieso mag er in dit topic wel gekeken worden naar de mensen die -1 krijgen. Vaak onterecht.

Volgens mij ook gewoon on topic:

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 12:06 ]

Verwijderd

Kunnen we tegenwoordig niet meer discussiëren zonder op de man te spelen? Dit vind ik niet echt tweaker waardig deze reactie:

jaquesparblue in 'nieuws: PlayStation 5-games van Sony hebben adviesprijs van...

Edit: En diegene die dit dan ook nog een +2 geven.... is helemaal vreemd 23x een -1 en dan zijn er twee mensen die het een +2 geven...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 12:06 ]

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Zie dat het al is aangepast, maar ik wou mijn reactie nog wijzigen net nadat Arnoud de titel heeft aangepast..

Zucht...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 16:54
StefanJanssen in 'nieuws: Uitlatingen Nederlandse staat over illegaal downloa...

Lijkt me geen +2

GertMenkel in 'nieuws: Uitlatingen Nederlandse staat over illegaal downloaden...

Lijkt me ook geen +2, bevat immers foutieve informatie en is grotendeels gebaseerd op een mening.

Verwijderd

Gaan we weer met de meningmodders: Reacties op mijn reacties krijgen wel gewoon een +1 omdat ze in het voordeel zijn van de concurrerende console:

Gewoon +1:

Verwijderd in 'reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de ...

Geen -1:

Verwijderd in 'reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de ...

Geen -1:

Geen -1:

Dit is geen +2:

Geen 0:

Geen 0:

Ik onderbouw zelfs met bronnen...

Geen +2:

slijkie in 'reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de c...

Ik denk dat dit soort opmerkingen hier ook niet thuis horen:

kleefei in 'reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de c...

Overigens vind ik het helemaal niet fijn om karma badges te hebben want ik wordt er elke keer door mensen op aangesproken (overigens heb ik karma badges voor ps5 en series x). Maar alsnog krijg ik daar opmerkingen over.

Denk dat er wel weer wat mensen aangesproken mogen worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
Er lijkt weer behoorlijk gemeningmod te worden
romulof in 'nieuws: GeForce RTX 3080 FE lijkt beperkt op voorraad te zijn gew...
60+ keer +3? :X
Absoluut geen +3 waard, al is het maar omdat het gewoon bewijsbaar niet klopt (zie ook de update van het artikel zelf). Daarnaast linkt de Tweet waarnaar gerefereerd wordt naar een bekende conspiracy theory die al een tijdje de ronde doet op social media. Lijkt mij ongewenst op Tweakers.

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 17-09-2020 18:27 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10

Nemesizz

Untouchable

EDIT schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:22:
Er lijkt weer behoorlijk gemeningmod te worden
romulof in 'nieuws: GeForce RTX 3080 FE lijkt beperkt op voorraad te zijn gew...
60+ keer +3? :X
Absoluut geen +3 waard, al is het maar omdat het gewoon bewijsbaar niet klopt (zie ook de update van het artikel zelf). Daarnaast linkt de Tweet waarnaar gerefereerd wordt naar een bekende conspiracy theory die al een tijdje de ronde doet op social media. Lijkt mij ongewenst op Tweakers.
Merendeel van de moderaties in dat nieuw items klopt geen zak van. Heel veel onzin berichten met +2 en +3's (niet geheel onverwacht...want nVidia nieuws dus de 'vaste klanten' die negatief uitlaten krijgen weer +2 en +3).

offtopic:
Geen glazen bol meer nodig, weet ook al zo'n beetje wat de moderaties worden, wie en hoe reageert, op totaal nog niet aangekondigde AMD 6000-serie, oh, opvolger van Ampere ook al. Sad but true

Verwijderd

Waarom krijgt deze reactie een +1?

hb1981 in 'reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de co...

Een statement maken zonder dit ergens te onderbouwen. Vervolgens reageer ik met cijfers en krijg ik een 0... Meningmodders?

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Dit lijkt me geen -1. User werd verkeerd begrepen, corrigeert zich, maar zegt imo niks verkeerds:
Verwijderd in 'nieuws: Slimbook-laptop met Linux krijgt Core i3-1005G1 en startprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: 'TikTok krijgt volgens deal bestuurslid van NSA of CIA''

Niet ongewenst, maar gewoon ontopic en dus +1. De ongewenst-modders lijken me meningmodders, even nakijken?

Ralph.nl in 'nieuws: Patch voor Flight Simulator moet prestaties verbeteren'

Een +3 lijkt me wat hoog? Gewoon een nette +2?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
sdevos13 in 'nieuws: GeForce RTX 3080 FE lijkt beperkt op voorraad te zijn ge...

Geen +2

Edit: Dank

[ Voor 2% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 18-09-2020 12:18 . Reden: dank ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Anorexia is een serieuze, loodzware ziekte. Ik vind het dan ook not done dat mensen deze "grappenmaker" een +1 geven: Raziel in 'nieuws: Slimbook-laptop met Linux krijgt Core i3-1005G1 en startpr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels hebben bijna al mijn reacties een -1 status hier:

reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...

Volgens mij is iemand bewust mij allemaal een -1 aan het geven...

Blijkbaar kan je in dit soort onderwerpen niet eens meer reageren. Ik houd dan ook op met reageren op dit soort onderwerpen. Want heel leuk is dit niet als je overal een -1 voor krijgt als je een andere mening hebt....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:57:
Blijkbaar kan je in dit soort onderwerpen niet eens meer reageren. Ik houd dan ook op met reageren op dit soort onderwerpen. Want heel leuk is dit niet als je overal een -1 voor krijgt als je een andere mening hebt....
Inderdaad, zelfde verhaal onder het 3080 review artikel, of is er hier iemand die deze post van mij:
https://tweakers.net/reac...Posting&ParentID=14922730
serieus ook '-1 ongewenst' gaat noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuisRocker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:24:
[...]

Inderdaad, zelfde verhaal onder het 3080 review artikel, of is er hier iemand die deze post van mij:
https://tweakers.net/reac...Posting&ParentID=14922730
serieus ook '-1 ongewenst' gaat noemen?
Er zijn gewoon wat troll accounts aanwezig die veel modereren maar ook vreemde reacties plaatsen. Zoals deze bijvoorbeeld:

[Verwijderde gebruiker]

Lees de reacties maar en diegene heeft ook al 253 moderaties gedaan in een maand tijd... Als ik de reacties lees weet ik al precies wat diegene allemaal modereert.

Hopelijk wordt hier tegenop getreden door de mods hier.

Edit: Ik zie ook dat zijn modstatus niet meer geactiveerd is inmiddels.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@snefkens bij dat artikel waren wat gebruikers aan het meningmodden ja. Die heb ik aangesproken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 22:01
Sommige minnetjes die ik krijg snap ik prima, maar dit lijkt me toch meer een 0?
Caviatjuh in 'nieuws: 'Samsung neemt nog geen eigen qd-oledpanelen af voor tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me niet -1, eerder +1 zelfs al lijkt de hele draad niet meer echt om het nieuws te gaan. Anders mag de hele draad wel een betere moderatie krijgen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +2 wanneer je met een generaliserende troll begint: PhilipsFan in 'nieuws: Kaspersky is nog bij een onderdeel van de Rijksoverhei...

• Naafkap
Geen +3. Als je hier +3 voor geeft dan heb je het modereren echt niet begrepen.

Malt007 in 'nieuws: 'Samsung neemt nog geen eigen qd-oledpanelen af voor tv's...

• Naafkap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Zeehond schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:52:
@snefkens bij dat artikel waren wat gebruikers aan het meningmodden ja. Die heb ik aangesproken.
Er loopt ook nog een apart topic over meningmodden in net algemeen, Kan daar aub ook nog eens naar gekeken worden?
Vind het jammer dat goede mensen zoals @snefkens hier continue tegenaanlopen.
ikzelf ook, maar ik post tegenwoordig wat minder op de frontpage ( reden bij auteur en community manager is bekend, maar weigeren om er iets aan te doen)
Ik wil bewust geen eigen rechter spelen en zelf maar +voten om het recht te trekken.
Pagina: 1 ... 16 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2