Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 197 Laatste
Acties:

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
en hier ook weer een voorbeeld. Youtubers zijn heilig dus even de groene bril afdoen is niet mogelijk

Henkje.doc in 'nieuws: Gigabyte-website noemt RTX 3080- en 3070-videokaarten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Henkje.doc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:53:
[...]

Er loopt ook nog een apart topic over meningmodden in net algemeen, Kan daar aub ook nog eens naar gekeken worden?
Vind het jammer dat goede mensen zoals @snefkens hier continue tegenaanlopen.
ikzelf ook, maar ik post tegenwoordig wat minder op de frontpage ( reden bij auteur en community manager is bekend, maar weigeren om er iets aan te doen)
Ik wil bewust geen eigen rechter spelen en zelf maar +voten om het recht te trekken.
In dat topic heeft de crew al eens hun wensen gedeeld wat zij graag zouden willen, ik denk dat het niet heel veel nut heeft dat te herhalen. Uiteindelijk zijn wij dan verder ook afhankelijk van dev capaciteit die besteed wordt voor onze feature requests.

Compensatie modden heeft verder weinig zin aangezien bij reacties de mediaan wordt berekend. Daarnaast is ook compensatie modden ongewenst. je helpt os dan meer om gewoon de correcte score te geven aan reacties, en reacties die op een verkeerde score staan hier te melden zodat wij sneller kunnen kijken zoals ik ook gisteren naar de mismodders in het xbox en playstation bericht heb gekeken).
Henkje.doc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:49:
en hier ook weer een voorbeeld. Youtubers zijn heilig dus even de groene bril afdoen is niet mogelijk

Henkje.doc in 'nieuws: Gigabyte-website noemt RTX 3080- en 3070-videokaarten ...
Een -1 is de reactie niet, eerder een 0 aangezien het vooral een aanname is.

200 fish found!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
Zeehond schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:18:
[...]

In dat topic heeft de crew al eens hun wensen gedeeld wat zij graag zouden willen, ik denk dat het niet heel veel nut heeft dat te herhalen. Uiteindelijk zijn wij dan verder ook afhankelijk van dev capaciteit die besteed wordt voor onze feature requests.

Compensatie modden heeft verder weinig zin aangezien bij reacties de mediaan wordt berekend. Daarnaast is ook compensatie modden ongewenst. je helpt os dan meer om gewoon de correcte score te geven aan reacties, en reacties die op een verkeerde score staan hier te melden zodat wij sneller kunnen kijken zoals ik ook gisteren naar de mismodders in het xbox en playstation bericht heb gekeken).

[...]

Een -1 is de reactie niet, eerder een 0 aangezien het vooral een aanname is.
thanks voor je reactie. 0 vind ik prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:10

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd in 'nieuws: Eerste benchmarks van Nvidia GeForce RTX 3090-videokaart ve...

De +2 en +3 lijken me behoorlijk overdreven.

De reacties daaronder gaan zelfs over popcorn en hebben +1 8)7 (misschien als grap, maar...meer dan 0 lijkt het me dan niet waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ApexAlpha in 'nieuws: Netatmo brengt slimme videodeurbel volgende week uit vo...

Deze reactie van ApexAlpha krijgt +2, en die van mij krijgt (terecht, IMO) 0? Lijkt me dat mensen hier toch flink aan het meningmodden zijn, want beide hebben totaal niks met het artikel te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Voor mij persoonlijk:

Frituurman in 'nieuws: Amnesty: Nederlands bedrijf verkocht surveillancetechn...

Dit zou in mijn ogen toch minstens een 0 zijn, zeker geen -1. Mensen met de 'tegenovergestelde mening' scoren allemaal wel een 0.

Overigens denk ik dat er sowieso goed gekeken mag worden in nieuws: Amnesty: Nederlands bedrijf verkocht surveillancetechnieken aan China

Ik zie over het algemeen genomen veel inhoudelijk goede reacties die gedownmod worden, omdat ze een impopulaire mening er op na houden, namelijk dat China niet persé de 'duivel' is. Of dat wij westerlingen niet per definitie onze principes te grabbel gooien voor geld. Blijkbaar is het allemaal policor wat de klok mag slaan? Zoals Oon ook al aangeeft over een ander topic, er wordt hier veel aan meningmodden gedaan.

Los daarvan: Persoonlijk vind ik dat je je mening wel mag mee laten spelen in een beoordeling, maar als je een mening beoordeeld die niet persé de jouwe is, dan betekent dat niet dat het een inhoudelijk slechte reactie is; ook in zo'n geval kun je best nog wel een +1 of hoger geven.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Zucht, Microsoft fanboys/girls...Inhoudelijk ander inzicht en mening -1, hoort gewoon 0 te zijn. https://tweakers.net/nieu...ction=14939550#r_14939550

[ Voor 20% gewijzigd door Saybia op 21-09-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zowel stelling als antwoord zijn volledig on-topic. Waarom 2 personen beide als -1 (ongepast) beoordelen is mij een raadsel ....

kimborntobewild in 'downloads: Everything 1.4.1.992'
GNID in 'downloads: Everything 1.4.1.992'

EDIT:
En nog eentje: GNID in 'downloads: Everything 1.4.1.992'

[ Voor 16% gewijzigd door GNID op 21-09-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij heel veel nieuwsberichten gebeurt dit op dit moment. Lijkt alsof er wat bots/fake accounts alles op -1 aan het zetten is.

Als dit inderdaad nieuwe accounts zijn, is het dan niet beter om nieuwe accounts niet direct mod rechten te geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2020 21:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ongeveer de helft van alle reacties staan hier op -1, zo bizar! nieuws: Microsoft neemt Bethesda over voor 7,5 miljard dollar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
lars_jj in 'nieuws: Microsoft neemt Bethesda over voor 7,5 miljard dollar'

Deze en een rits opmerkingen eronder allemaal onterecht naar -1 gemod.
Ik ben zelf al aan het corrigeren waar ik kan.

[ Voor 7% gewijzigd door lars_jj op 21-09-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
lars_jj schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:

Deze en een rits opmerkingen eronder allemaal onterecht naar -1 gemod.
Ik ben zelf al aan het corrigeren waar ik kan.
Is het niet gemakkelijker dat een admin/front page mod hier naar kijkt? Lijkt me dat dit door één of een paar personen gedaan word.@Zeehond @Bor

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 21-09-2020 22:19 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Eigenlijk alle bijna alle topics van vandaag zijn wel geraakt door dit -1 geneuzel.
reviews: Programmeren op transistorniveau - Fpga's in opmars, ook voor de hob...
nieuws: Amnesty: Nederlands bedrijf verkocht surveillancetechnieken aan China
nieuws: Belgische zonnewagen wint 'Europees kampioenschap'
nieuws: WeChat blijft voorlopig beschikbaar in VS na gerechtelijk bevel
nieuws: Netatmo brengt slimme videodeurbel volgende week uit voor 300 euro

Wat ik me eigenlijk ook afvroeg:
Beide posts hieronder hebben 2x een -1 en 2x een 0 maar de ene staat bij mij op -1 mediaan (marco-ruijter) en de ander op 0 (lars_jj_. Zit daar nog verschil in qua telling?

marco-ruijter in 'nieuws: Microsoft neemt Bethesda over voor 7,5 miljard dollar'

[ Voor 21% gewijzigd door jdh009 op 21-09-2020 22:35 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
jdh009 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:13:
[...]

Is het niet gemakkelijker dat een admin/front page mod hier naar kijkt? Lijkt me dat dit door één of een paar personen gedaan word.@Zeehond @Bor
Daar is door een collega naar gekeken :).
jdh009 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:26:

Wat ik me eigenlijk ook afvroeg:
Beide posts hieronder hebben 2x een -1 en 2x een 0 maar de ene staat bij mij op -1 mediaan (marco-ruijter) en de ander op 0 (lars_jj_. Zit daar nog verschil in qua telling?

marco-ruijter in 'nieuws: Microsoft neemt Bethesda over voor 7,5 miljard dollar'
Een post had 2x -1 en 2x +1. Dan kom je op mediaan 0.

De ander had 2x0 en 2x-1. Dan kom je afgerond naar beneden op -1.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zeehond schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:58:
[...]

Daar is door een collega naar gekeken :)
Ja, een enkel ontevreden figuur met honderden mismods, allemaal -1... Ik heb er de afgelopen 2 uur heel veel van rechtgezet, maar heb ze nog niet allemaal gehad.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Niet dat ik voor de punten ga, maar mijn oog valt continu op 'ongewenst/offtopic' terwijl het recht in de roos geschoten is...vaak staat er reeds een ongewenst direct na posting.

Om even een voorbeeld van mezelf te stipuleren, bij een submit door mezelf ingebracht: deze stond op +3.

1DMKIIN in 'downloads: Everything 1.4.1.992'

Welke onverlaat (pardon me the word) is bovenstaande reactie offtopic/ ongewenst gaan vinden? Aanpakken die handel, want dit begint een lachtertje van formaat te worden. Als gewezen hoofdmod/admin op internationale fora had dit spelletje niet blijven pakken. Voor alle duidelijkheid, niettegenstaande ik een voorbeeldje van mezelf gaf, is dit schering en inslag bij menig reactie die geen greintje irrelevantie bevatten.

Andermaal, niet iedereen is capabel om te modereren, al is eerder van toepassing -kan niet anders onder de lijn- dat sommigen zich zwaar amuseren met het onterecht neerhalen van reacties die met de beste intenties effectief nuttige info brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

@1DMKIIN zoals je hierboven kan lezen is er iemand bezig met overal -1 te klikken, ongeacht de inhoud. Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Sandor_Clegane in 'nieuws: Techbranche: overheid doet te weinig voor Nederlan...
Ik zie niet waarom dit hoger dan +1 komt. Ik neig zelfs naar 0, want het voegt echt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:06
Hoi allemaal. Ik zie niet waarom mijn reactie hier een -1 krijgt. Mijn reactie gaat in tegen degene op wie ik reageer maar ik gebruik daarbij geen scheldwoorden noch ben ik aan het trollen, ik onderbouw mijn mening daarentegen met een externe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dirk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:35:
[...]

Ja, een enkel ontevreden figuur met honderden mismods, allemaal -1... Ik heb er de afgelopen 2 uur heel veel van rechtgezet, maar heb ze nog niet allemaal gehad.
Is het niet groepsgewijs te verwijderen van één persoon? Zo nee dan steek ik er volgende keer wat meer moeite in om het recht te zetten. Ik nam aan dat als je die persoon iets zou ontnemen de -1 mods groepsgewijs zouden verdwijnen/verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misbruik van modrechten om zo een comment +3 te geven.

stewie in 'nieuws: President VS wil TikTok-deal alleen goedkeuren als ByteDan...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:30
DeKemp in 'nieuws: Gmail is in te stellen als standaard-e-mail-app in iOS 14'

Dit is een 0 toch, een zinloze opmerking die niks toevoegt. Geen -1 toch?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
Ik vind dit prima op -1 staan. Zinloze kreet en heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Uit de FAQ:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:35:
[...]

Ik zet door de dag ook nog wel het een en ander goed. Vanmorgen al gedaan bij wat reacties :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
jdh009 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:05:
[...]

Is het niet groepsgewijs te verwijderen van één persoon? Zo nee dan steek ik er volgende keer wat meer moeite in om het recht te zetten. Ik nam aan dat als je die persoon iets zou ontnemen de -1 mods groepsgewijs zouden verdwijnen/verwijderd.
Nee, helaas. Maar dit soort extreme figuren zijn dan ook zeer uitzonderlijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er echt weer een beetje moe van dat ik weer -1 krijg van mensen die een andere mening hebben:

geen -1:

Verwijderd in 'nieuws: Spider-Man-remaster voor PS5 kan niet progressie van PS4...

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:24
Hoewel ik mij besef dat ik de de grens opzoek, is dit volgens mij een nette en on-topic reactie die onterecht op -1 staat:

Naafkap in 'nieuws: 'Google Pixel 5 heeft 4080mAh-accu en kost 629 euro''

En een reactie op de man krijgt vervolgens een +2

SwaggyEggs in 'nieuws: 'Google Pixel 5 heeft 4080mAh-accu en kost 629 euro''

Dit is niet objectief modereren wat mij betreft.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krystalize in 'nieuws: YouTube gaat leeftijd van gebruikers verifiëren met ID...

Onjuiste informatie, maar krijgt toch +2. Discutabel of het 0 of +1 is. Maar van machtsmisbruik is totaal geen sprake.

EDIT:
CH4OS in 'nieuws: YouTube gaat leeftijd van gebruikers verifiëren met ID-kaar... - dit is geen -1.

batjes in 'nieuws: YouTube gaat leeftijd van gebruikers verifiëren met ID-kaa... - dit is geen +2.

Spijtig om te zien hoe men hier nu gewoon aan het meningmodden is, zonder inhoudelijk op de hoogte te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2020 11:27 ]

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:03
xoniq in 'nieuws: Call of Duty Black Ops: Cold War krijgt van 17 tot 19 oktob...

Deze reactie blijkt inhoudelijk niet te kloppen, maar is zeker niet ongewenst (-1). Het is een inhoudelijke (on-topic) goed bedoelde reactie. Later geeft 'ie toe dat ie fout zit.

Wat mij betreft eerder een +1 on-topic

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eonfge in 'nieuws: 'Veel overheidssites zijn onvoldoende toegankelijk voor me...

Naar mijn weten is Mozilla geen Wetgever, de artikelen geeft Mozilla ook in aan dat ze 'practical advice' geven, dus wellicht wat stellig gebracht, maar ik vind dit nu geen +3 waard. Hoogstens +2.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
De batterij fans zijn ook weer lekker bezig in het H2 Airbus bericht.

Ik heb een hele verzameling aan -1 uitgedeeld aan users die nergens anders aan kunnen denken dan "hoe je het ook draait, waterstof is gewoon te inefficiënt om te gebruiken. het is financieel ook gewoon niet zinvol. het is te duur ten opzichte van andere energiedragers" en dat bijna in elke reactie moeten roepen. Niet eens normaal kunnen discussiëren.

Dus mochten er klachten komen...
nieuws: Airbus toont waterstofvliegtuigen die vanaf 2035 passagiers moeten ve...

Het grote adblocking topic

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ehm, zoals jij dat hier stelt, horen die reacties op 0, irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

larsg in 'nieuws: 'Kernenergie in Nederland is optie en kost niet meer dan zo...

Een +2 lijkt me nogal overdreven, om het over de 26x +3 maar niet te hebben.

Gewoon een +1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
looc in 'nieuws: 'Kernenergie in Nederland is optie en kost niet meer dan zon...
Visgek82 in 'nieuws: 'Kernenergie in Nederland is optie en kost niet meer dan...
ATIradeon8500 in 'nieuws: 'Kernenergie in Nederland is optie en kost niet mee...
Niks mis met heated discussions en er mag gemodereerd worden wanneer het nodig is.
Ik vind het alleen heel apart dat alle posts tegen kernenergie 6 '+1' krijgt en alle post voor kernenergie 6 '+0' krijgt. Meningmodden.... :/

Beetje jammer

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik kan me ergens voorstellen dat men het misschien niet met me eens is of zo, maar -1 lijkt me erg overdreven, aangezien ik een nette ontopic-vraag stel: TheVivaldi in 'nieuws: Kuo: eerste Apple-product met miniledscherm is iPad Pro'

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Opgeruimd. Daarmee is jouw reactie overigens ook weg.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Dirk schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:21:
Opgeruimd. Daarmee is jouw reactie overigens ook weg.
Top en prima hoor dat de mijne ook weg is.

Verwijderd

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Volgens mij sta je daar vrij stevig op +1, bedoel je soms een andere post?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Verwijderd

JDVB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
[...]

Volgens mij sta je daar vrij stevig op +1, bedoel je soms een andere post?
Kwartier geleden stond ik op 0. Wellicht te snel hier neer gezet.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb het idee dat de laatste tijd kritische posts of mensen met een tegenovergestelde mening, erg snel meteen met 0 of -1 bestraft worden.
Bijvoorbeeld:
Cyb in 'reviews: Sony WH-1000XM4 - Van goed naar beter'

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 24-09-2020 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Cyb schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:50:
Ik heb het idee dat de laatste tijd kritische posts of mensen met een tegenovergestelde mening, erg snel meteen met 0 of -1 bestraft worden.
Ik heb hier ook veel last van de laatste tijd en het neemt bij mij de wil om te posten op de frontpage behoorlijk weg. Ik probeer in beide posts wat nuance aan te brengen door iets van de andere kant te belichten, met onderbouwing, maar krijg toch fors wat 0 en -1tjes om mijn oren.

Dr. Strangelove in 'nieuws: Spotify en Epic richten coalitie op om te lobbyen...

Dat je dit als off-topic neerzet, goed, daar kan ik misschien nog enigszins in meegaan al vind ik zelf dat de informatie die ik aandraag onderbelicht wordt in de berichtgeving rondom Apple vs EPIC en wel degelijk van belang is om de dynamiek te begrijpen. Maar -1? Kom op. Ik post een feit met een link naar de bron.

Dr. Strangelove in 'nieuws: Tesla werkt aan nieuwe accucel en wil in drie jaa...

Dit is een reactie op een +2 post die m.i. behoorlijk overgewaardeerd is, er wordt een mening neergezet die vrij eenvoudig te weerleggen is. Als ik dat dan doe krijg ik een zooitje 0en om mijn oren. Sowieso gebeurt dit vaak in Tesla/EV topics, je kan daar eigenlijk niet een kritisch geluid laten horen zonder veel negatieve moderaties aan te trekken.

Enfin ik geloof niet dat ik in 20 jaar ooit heb lopen bitchen over hoe ik gemod wordt maar ik merk de laatste tijd dat ik gewoon steeds minder post op de FP door dit soort reacties en dat vind ik wel jammer.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Cyb schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:50:
Bijvoorbeeld:

Wat doe ik verkeerd?
Je doet niks verkeerd. Ik heb er ook vaak last van. Komt ook vaker voor bij gevoelige onderwerpen. Bijvoorbeeld ook bij posts over PS5 of series X. Als je iets over de concurrent zegt dan word je direct gemind. Zo veel mogelijk hier aangeven zodat als er misbruik wordt gemaakt van het mod systeem dat mensen daarop aangesproken kunnen worden.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
nieuws: Bedrijven willen EU-regels voor open toegang tot NFC voor betaaldiens...

Team Android is weer heerlijk met gevoel aan het modereren. Totale onzin. Fors deel van de berichten met onzin krijgt +2 en flink deel krijgen -1.

Alle relevante informatieve info negeren we daar.

Behoorlijk vies als je het mij vraagt.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:46:
[...]

Ik heb hier ook veel last van de laatste tijd en het neemt bij mij de wil om te posten op de frontpage behoorlijk weg. Ik probeer in beide posts wat nuance aan te brengen door iets van de andere kant te belichten, met onderbouwing, maar krijg toch fors wat 0 en -1tjes om mijn oren.

Dr. Strangelove in 'nieuws: Spotify en Epic richten coalitie op om te lobbyen...

Dat je dit als off-topic neerzet, goed, daar kan ik misschien nog enigszins in meegaan al vind ik zelf dat de informatie die ik aandraag onderbelicht wordt in de berichtgeving rondom Apple vs EPIC en wel degelijk van belang is om de dynamiek te begrijpen. Maar -1? Kom op. Ik post een feit met een link naar de bron.

Dr. Strangelove in 'nieuws: Tesla werkt aan nieuwe accucel en wil in drie jaa...

Dit is een reactie op een +2 post die m.i. behoorlijk overgewaardeerd is, er wordt een mening neergezet die vrij eenvoudig te weerleggen is. Als ik dat dan doe krijg ik een zooitje 0en om mijn oren. Sowieso gebeurt dit vaak in Tesla/EV topics, je kan daar eigenlijk niet een kritisch geluid laten horen zonder veel negatieve moderaties aan te trekken.

Enfin ik geloof niet dat ik in 20 jaar ooit heb lopen bitchen over hoe ik gemod wordt maar ik merk de laatste tijd dat ik gewoon steeds minder post op de FP door dit soort reacties en dat vind ik wel jammer.
Helemaal eens, nu met het Apple Pay artikel ook. Vind het vies hoe sommigen met gevoel lopen modden. Maakt de hele discussie totaal onoverzichtelijk.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:38

KrazyJay

WhatsappHack in 'nieuws: Bedrijven willen EU-regels voor open toegang tot NFC...

Dit is geen +3. Er worden nergens bronnen aangehaald en de informatie is pertinent onjuist. Het is niet per definitie zo dat men bij Android moet betalen voor het gebruik van NFC, maar zo wordt het wel gebracht.

Ook zie ik veel posts op -1 of +2, terwijl het gewoon of on topic is of off topic. Hier mag wel eens een bezem doorheen en wat correcties toegepast worden.

[ Voor 12% gewijzigd door KrazyJay op 24-09-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
nms2003 in 'nieuws: Ring toont beveiligingsdrone met camera voor in huis'

wordt +3 gemodereerd omdat hij een alternatieve camera aanbied... (wat geen drone is)
+1 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwsbericht over consoles en ik krijg weer -1:

Verwijderd in 'nieuws: Games nemen op Xbox Series S tot 30 procent minder ruimt...

Verwijderd in 'nieuws: Games nemen op Xbox Series S tot 30 procent minder ruimt...

De reacties op mijn reactie krijgen wel gewoon een +1....

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hackus in 'downloads: CCleaner 5.72'

Geen +2 aangezien het een pertinente onjuistheid omvat aangaande het niet tonen van premium sale pop-ups, dewelke ik in reply kom te weerleggen. De rest van zijn posting ...
en ook handig om instellingen te gebruiken en niet downloaden en cleanen maar..
... heb ik, na me een half open schedelbreuk te piekeren, nog steeds niet kunnen ontrafelen ;)

Fijn weekend aan elk lezend ogenpaar!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49

watercoolertje

Untertitel

nieuws: Gerucht: Google gaat ingrijpen bij Play Store-apps die betaalbeleid o...

Laat maar weer zien hoe kansloos het moderatiesysteem werkt. Alle pro-store reacties worden gerate en de rest niet. Hiermee wordt de hele stemming al bepaald...

Is dat het nieuwe truucje om te meningmodden onder de radar door?

Hou die gare rating toch gewoon weg tot er x ratings zijn dan is het meeste gezeik gewoon verholpen voor het zichtbaar wordt!

[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 26-09-2020 15:17 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:29

Cbr

Tiktok blijft beschikbaar
Onder dit artikel zijn ware discussies losgebarsten over de verkiezingen (zonder dat het nog iets met TikTok te maken heeft.) Ik geef ze allemaal een 0 of -1. Het zou beter passen in een speciaal topic op GoT denk ik.

Mijn twijfel: Ben ik dan te streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Cbr schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:51:
Tiktok blijft beschikbaar
Onder dit artikel zijn ware discussies losgebarsten over de verkiezingen (zonder dat het nog iets met TikTok te maken heeft.) Ik geef ze allemaal een 0 of -1. Het zou beter passen in een speciaal topic op GoT denk ik.

Mijn twijfel: Ben ik dan te streng?
Aangezien het artikel wel enige relevantie heeft tot de verkiezingen zou ik de reacties waar het niet meer over tiktok gaat toch op 0 zetten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik word er een beetje gek van dat in de apple topics alles wat kritiek bevat wordt gedownmod en dan nu specifiek deze.

gielie in 'nieuws: Apple Watch Series 3-gebruikers hebben last van reboots na...

Voor mij is het algemeen bekend probleem wat ik ondersteun met links naar andere artikelen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan de mensen die hier een -1 hebben gegeven niet gewoon de moderatierechten ontnomen worden?
SinergyX in 'nieuws: Eerste FarmVille-game stopt op Facebook vanwege einde Fl...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sorcerer8472 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
Kan de mensen die hier een -1 hebben gegeven niet gewoon de moderatierechten ontnomen worden?
SinergyX in 'nieuws: Eerste FarmVille-game stopt op Facebook vanwege einde Fl...
Er lijken wat mensen aangesproken te zijn door een collega van mij :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Normaal moet ík altijd alles onderbouwen van tweakers/moderators, maar als ik er iemand anders op wijs dat hij me ongelijk geeft zonder het te onderbouwen, word ik gelijk gemind...
TheVivaldi in 'nieuws: Apple Watch Series 3-gebruikers hebben last van reboot...

Dat het niet ontopic is snap ik ook wel, maar doe dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
gielie schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:35:
Ik word er een beetje gek van dat in de apple topics alles wat kritiek bevat wordt gedownmod en dan nu specifiek deze.

gielie in 'nieuws: Apple Watch Series 3-gebruikers hebben last van reboots na...

Voor mij is het algemeen bekend probleem wat ik ondersteun met links naar andere artikelen.
Nee, je moet altijd alles onderbouwen, dat wordt mij ook constant gezegd. Dat is hoe het hier op Tweakers werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XeroFox in 'nieuws: Eerste FarmVille-game stopt op Facebook vanwege einde Fla... - Info die gewoon in de tekst vermeld staat, lijkt mij geen informatieve comment. Meer dan +1 zie ik er daarom niet in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet even niet waar ik het anders moet melden, maar kan deze hele discussie, desnoods met mijn posts erbij van de site verwijderd worden? DEXSTAR in 'downloads: Monero 0.17.0.0'

Deze poster heeft geen enkele binding met de realiteit en gebruikt de FP van Tweakers om onzin over covid, vaccinaties, journalistiek e.d. te verspreiden. Ik heb geprobeerd het te ontkrachten, maar je ziet de geëikte guerrillatactieken van de complottheorist.

Ik heb m'n best gedaan om met gedegen argumenten te komen, maar het lukt niet om een einde aan die discussie te maken. Erop ingaan, maakt het in elk geval niet beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 28-09-2020 14:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jorgen schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:06:
Ik weet even niet waar ik het anders moet melden, maar kan deze hele discussie, desnoods met mijn posts erbij van de site verwijderd worden? DEXSTAR in 'downloads: Monero 0.17.0.0'
[...]
Het is inderdaad niet echt een fraaie discussie dit. Moet wel zeggen dat jou weinig blaam treft om eerlijk te zijn, de andere poster komt vrij uit het niets met al deze reacties aanzetten.

Ik kan de hele discussie op zich wel weggooien maar dat gaat wel gepaard met een stevige karma penalty omdat ik je reacties dan op -2 moet zetten. De gehele discussie staat al stevig onderaan vanwege de -1's die DEXSTAR daar gekregen heeft dus dat is op zich voor de meeste mensen ook al een 'verborgen' discussie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
svane in 'nieuws: TikTok blijft in VS beschikbaar tot na de presidentiële ver... <-- is dit een -1 waard?

Het was een reactie op een bewering van Adriel die aantoonbaar niet klopt (maar wel een +1 krijgt). Adriel vroeg om een bron en die gaf ik in de vorm van een directe quote van Trump. Vervolgens krijg ik 7 keer 'ongewenst' om m'n oren. :X

Een 0 zou ik eventueel nog kunnen begrijpen, omdat het niet direct over TikTok ging, maar ik zou dan denken dat de hele thread vanaf Vexxon dat zou moeten krijgen. :9

edit:
Volgens mij is dit nu netjes opgelost, bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door svane op 28-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

voxilla in 'nieuws: Vlaamse supercomputer met 3,3 petaflops aan rekenkracht h...

24x +2, zelfs 8x +3? Voor iets wat GR-materiaal, en dus een 0, is?

Kan hier eens naar de modmisbruikers gekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• svane
Cloud schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:43:
[...]

Het is inderdaad niet echt een fraaie discussie dit. Moet wel zeggen dat jou weinig blaam treft om eerlijk te zijn, de andere poster komt vrij uit het niets met al deze reacties aanzetten.

Ik kan de hele discussie op zich wel weggooien maar dat gaat wel gepaard met een stevige karma penalty omdat ik je reacties dan op -2 moet zetten. De gehele discussie staat al stevig onderaan vanwege de -1's die DEXSTAR daar gekregen heeft dus dat is op zich voor de meeste mensen ook al een 'verborgen' discussie.
Om hier even aan toe te voegen (al weet ik niet of dit de juiste plek is):

Met opmerkingen van DEXSTAR als deze snap ik eigenlijk niet dat hij hier überhaupt nog welkom is:

DEXSTAR in 'nieuws: Privacytoezichthouder heeft nog 'enkele weken' nodig voor...
@barefoot ben je trots op jezelf ? Je bent niet veel beter dan de machinist naar Auschwitz
DEXSTAR in 'nieuws: Stichting Stop5GNL verliest rechtszaak tegen Nederlandse ...
Tweakers zit echt vol met bruikbare idoten. Er is lijkt voor de meeste mensen geen hoop meer.
DEXSTAR in 'nieuws: IJsland: corona-app staat bij 38 procent op smartphone en...
Natuurlijk wordt zo digital jodenster niet zomaar geinstalleerd
en
DEXSTAR in 'nieuws: 'Een derde van de Nederlanders wil corona-app in geen gev...
Bravo, niet offtopic of iets maar mensen op tweakers hebben tere zieltjes en willen de waarheid niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@svane
Wow :|
Deze knakker was ook al bij een ander artikel in de weer.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@svane Ik kan niet echt ingaan op andere ander users hier, dat is iets voor crew zoals je vast begrijpt :) Ik kan uitsluitend aangeven dat je gelijk hebt, zulke opmerkingen zijn hier inderdaad zeker niet welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Geen idee waarom dit bericht +2's en +3's krijgt want normaal horen foutjes te worden gemeld op het forum: voxilla in 'nieuws: Vlaamse supercomputer met 3,3 petaflops aan rekenkracht h...

En dit is niets meer dan een simpele mening in een heel kort bericht, dus +2 en zeker +3 is nogal overdreven: brabbelaar in 'nieuws: Samsung brengt valbestendige 8"-tablet uit voor 489 euro'

[ Voor 27% gewijzigd door TheVivaldi op 28-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svane
Cloud schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:47:
@svane Ik kan niet echt ingaan op andere ander users hier, dat is iets voor crew zoals je vast begrijpt :) Ik kan uitsluitend aangeven dat je gelijk hebt, zulke opmerkingen zijn hier inderdaad zeker niet welkom.
Bedankt, dat snap ik! Ik zag alleen even een mooie kans om it te haken op wat @Jorgen meldde ;)

Nu dit toch ter sprake is: Is er trouwens überhaupt een plek waar melding gemaakt kan worden over structurele overlast van specifieke gebruikers, of is dit echt alleen voor de crew?
Voorbeeld, iemand die met zijn laatste 135 reacties alleen maar -1 gescoord heeft (heel heel af en toe een 0 of ongemodereerd).

Het is echt niet mijn bedoeling dat iedereen met een andere mening eruit gewerkt wordt trouwens, ik ben heel blij dat de meeste discussies gewoon toegestaan worden. Echter komen er gevallen voor, waar zo'n iemand een discussie helemaal om zeep weet te helpen door tientallen reacties op één nieuwsbericht te plaatsen (allemaal -1) doordat iedereen daarop reageert draait 90% van de comments nu om die ene persoon.

Ik neem aan dat dit ook bij jullie wel bekend zal zijn, en dat die intern besproken wordt, maar vroeg mij een beetje af wat hier de mod-mening over is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cloud schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:43:
[...]

Dankjewel. Ja, op een karmapenalty zit ik zelf ook niet perse te wachten. Fijn dat je ziet dat ik mijn best gedaan heb. Hopelijk valt ie op deze manier uit zichzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wow, wat een verschrikkelijke opmerking in die eerste reactie die je aanhaalt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

svane schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:55:
[...]

Bedankt, dat snap ik! Ik zag alleen even een mooie kans om it te haken op wat @Jorgen meldde ;)

Nu dit toch ter sprake is: Is er trouwens überhaupt een plek waar melding gemaakt kan worden over structurele overlast van specifieke gebruikers, of is dit echt alleen voor de crew?
Voorbeeld, iemand die met zijn laatste 135 reacties alleen maar -1 gescoord heeft (heel heel af en toe een 0 of ongemodereerd).

Het is echt niet mijn bedoeling dat iedereen met een andere mening eruit gewerkt wordt trouwens, ik ben heel blij dat de meeste discussies gewoon toegestaan worden. Echter komen er gevallen voor, waar zo'n iemand een discussie helemaal om zeep weet te helpen door tientallen reacties op één nieuwsbericht te plaatsen (allemaal -1) doordat iedereen daarop reageert draait 90% van de comments nu om die ene persoon.

Ik neem aan dat dit ook bij jullie wel bekend zal zijn, en dat die intern besproken wordt, maar vroeg mij een beetje af wat hier de mod-mening over is :)
Een mening gebaseerd op feiten of smaak mag natuurlijk ook gewoon hier op Tweakers. De uitingen van deze user zijn echter behoorlijk kwalijk

Op Twitter en andere plekken zie je het momenteel ook veel gebeuren. Daar bestaat dan nog iets zoals de blokknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:19
Als ik zo steekproefgewijs in de geschiedenis van zijn reacties kijk, was zijn toon altijd al klagerig en sarcastisch geweest. Hier en daar wat verdwaalde moderaties. Soms kaart hij weer dingen met (ogenschijnlijke) goede bronnen aan en soms vergeet hij zijn relaas met bronnen te ondersteunen. Door dingen zoals Auschwitz erbij halen, gaat hij sowieso niet sterk in de discussie staan.

Het valt op dat het heerschap is duidelijk aan het afglijden is naar complottheorie-gelovige zonder blad voor de mond.

Hem volledige toegang verbieden? M'wah. Bij hem gaat het vooral "mis" bij politieke en maatschappelijke onderwerpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
svane schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:55:
[...]

Meldingen over gebruikers kun je in Schop een Modje kwijt. Liever nog zou ik "Topicreport" voor de Frontpage willen hebben, maar ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit topic is inderdaad minder de plaats voor zulke dingen, aangezien er al heel gauw een soort 'ongewenste' gebruiker heksenjacht kan ontstaan. Dat is echt niet wat we moeten willen uitdragen hier :)

Niet betreft jouw voorbeeld maar meer in het algemeen:
Aanpakken is ook niet altijd makkelijk. Want gebruikers die consequent prut reacties plaatsen maar nooit écht over de schreef gaan zijn voor ons de meest lastige om aan te sturen. Je kunt gebruikers wel vragen betere kwaliteit reacties te plaatsen maar daar houdt het dan vaak ook bij op. We hopen zelf altijd dat de oogst van -1's zo'n gebruiker doet inzien dat het niet echt gewenst is wat hij/zij doet maar dat werkt zeker niet voor elke gebruiker.

Als je er melding van wil maken dan kan dat het beste via een DM naar de PowerMod-crew. Als het echt heel storend is en lokaal in een enkel nieuwsartikel (zoals de aanleiding van deze discussie) dan kan melden in dit topic op zich ook maar daarbij loop je het risico om makkelijk in zo'n heksenjacht te belanden. Via een DM naar de crew/topic in SM speelt dat probleem niet. Je vindt de actuele crew doorgaans als TS in dit topic. Stuur het naar meerdere crewleden tegelijkertijd / allemaal, want iedereen heeft verschillende beschikbaarheid en we hebben ook wel eens vakantie :)

edit:
Ik zie nu dat @Dirk ook al gereageerd had, veel eerder nog zelfs. Nooit gezien :? Een topic in SM is natuurlijk ook een goede optie; al zie ik dat zelf altijd meer voor de dingen met meer haast (dan waar ik hierboven op doelde). Maar SM kan ook prima voor minder spoedeisende dingen eigenlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 29-09-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
@Dirk / @Cloud (en de rest), bedankt voor de uitgebreide/duidelijke/vriendelijke antwoorden. Dit was precies waar ik nieuwsgierig naar was.

Ik snap nu inmiddels ook dat die discussie niet hier hoort, en dat ik met het specifiek noemen van andere gebruikers ook risico loop om een heksenjacht te starten, excuses!

Wel fijn om even (publiekelijk) te lezen dat andere gebruikers ook soms hetzelfde ervaren, en dat de mods het ook serieus nemen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cloud schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:10:
[...]

Dit topic is inderdaad minder de plaats voor zulke dingen, aangezien er al heel gauw een soort 'ongewenste' gebruiker heksenjacht kan ontstaan. Dat is echt niet wat we moeten willen uitdragen hier :)

Niet betreft jouw voorbeeld maar meer in het algemeen:
Aanpakken is ook niet altijd makkelijk. Want gebruikers die consequent prut reacties plaatsen maar nooit écht over de schreef gaan zijn voor ons de meest lastige om aan te sturen. Je kunt gebruikers wel vragen betere kwaliteit reacties te plaatsen maar daar houdt het dan vaak ook bij op. We hopen zelf altijd dat de oogst van -1's zo'n gebruiker doet inzien dat het niet echt gewenst is wat hij/zij doet maar dat werkt zeker niet voor elke gebruiker.

Als je er melding van wil maken dan kan dat het beste via een DM naar de PowerMod-crew. Als het echt heel storend is en lokaal in een enkel nieuwsartikel (zoals de aanleiding van deze discussie) dan kan melden in dit topic op zich ook maar daarbij loop je het risico om makkelijk in zo'n heksenjacht te belanden. Via een DM naar de crew/topic in SM speelt dat probleem niet. Je vindt de actuele crew doorgaans als TS in dit topic. Stuur het naar meerdere crewleden tegelijkertijd / allemaal, want iedereen heeft verschillende beschikbaarheid en we hebben ook wel eens vakantie :)

edit:
Ik zie nu dat @Dirk ook al gereageerd had, veel eerder nog zelfs. Nooit gezien :? Een topic in SM is natuurlijk ook een goede optie; al zie ik dat zelf altijd meer voor de dingen met meer haast (dan waar ik hierboven op doelde). Maar SM kan ook prima voor minder spoedeisende dingen eigenlijk.
Betreffende persoon gaat inmiddels vrolijk door. Ik reageer niet meer. Zie dat er -1's komen op juist die post waarin ik inhoudelijke argumenten aangedragen heb.

Ik zal volgende keer ook schop een modje gebruiken. Bij dezen nog even hier om de discussie op 1 plek te houden

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Xfade in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 456.55 WHQL'

Is zeker relevant en een goede potentiele oplossing en was niet duidelijk dat de user dit al had geprobeerd. Dus zeker meer dan een 0 waard.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Plnda in 'nieuws: Ontwikkelaar maakt browser om Google Stadia te gebruiken op...

Ondanks dat de meerderheid een +3 heeft gegeven omdat dit de auteur van de code zou zijn (waar blijkt dit uit?), is het volgens mij echt niet de bedoeling dat deze reactie een +3 heeft.

Op z'n top een +1.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
offtopic:
zijn bovenste reactie als je kijkt bij zijn forumposts:

Plnda in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"

Ik zou hem zelf geen +3 geven. Maar ik denk dat bij zo een nieuwsbericht dit een uitzondering op de normale regels kan zijn. Hij is per slot van rekening de originele reden van het artikel. Dat vind ik een spotlight waard eigenlijk. Het voegt wel degelijk veel toe aan het artikel... dus ik bedenk me en ga het ook een +3 geven :)

Ik zie het zo, een +3 zou eigenlijk reden moeten zijn om in het nieuwsartikel te vermelden dmv een update. Een plus 2 is fijn voor de lezers om in de reacties te lezen en past vooral daar. In dit geval vind ik het een update (weliswaar 1 korte zin met de vermelding slechts) waard. Daarom dus +3

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-09-2020 06:59 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar wat voor bijzonders staat er dan in die reactie? Puur het feit dat hij de auteur zou zijn maakt het in ieder geval zeker geen +3.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:50:
Sorry, maar wat voor bijzonders staat er dan in die reactie? Puur het feit dat hij de auteur zou zijn maakt het in ieder geval zeker geen +3.
In de lijn van mijn laatste allinea. Ik vind het een vermelding in het artikel waard.

Het is een community vermelding. Met de interviews en andere community artikelen vind ik deze reactie in die lijn liggen. Ik vind die lijn die de frontpage opgaat erg leuk. En daar past zoiets bij. daarom zeg ik spotlight en auteur kijk even of je het in het artikel kunt verwerken.

/edit: Ik snap de fixatie op +1 wel, maar zou er achter de schermen toch nog eens over praten met anderen van de frontpage.
Een spotlight en essentiele toevoeging kun je echt op meerdere manieren lezen. Dit zijn geen meningmodden imho. Maar een signaal aan de auteur... (Wat elke echte +3 zou moeten zijn naar mijn idee dus.)

/edit 2: het bijzondere is dat hij de echte maker/bedenker is... dat staat niet in het artikel, en is dus essentieel ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-09-2020 09:23 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 14:59
Iemand heeft hier zitten meningmodden, zou jammer zijn als ik hiervoor een +3 krijg want dat is het gewoon absoluut niet: stuiterveer in 'nieuws: Vouwbare Lenovo ThinkPad X1 Fold met Windows 10 kost ...

De reactie onder mij hetzelfde verhaal: iceheart in 'nieuws: Vouwbare Lenovo ThinkPad X1 Fold met Windows 10 kost 404...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:10:
[...]

In de lijn van mijn laatste allinea. Ik vind het een vermelding in het artikel waard.

Het is een community vermelding. Met de interviews en andere community artikelen vind ik deze reactie in die lijn liggen. Ik vind die lijn die de frontpage opgaat erg leuk. En daar past zoiets bij. daarom zeg ik spotlight en auteur kijk even of je het in het artikel kunt verwerken.

/edit: Ik snap de fixatie op +1 wel, maar zou er achter de schermen toch nog eens over praten met anderen van de frontpage.
Een spotlight en essentiele toevoeging kun je echt op meerdere manieren lezen. Dit zijn geen meningmodden imho. Maar een signaal aan de auteur... (Wat elke echte +3 zou moeten zijn naar mijn idee dus.)

/edit 2: het bijzondere is dat hij de echte maker/bedenker is... dat staat niet in het artikel, en is dus essentieel ;)
Een signaal naar de redactie kun je geven via Geachte Redactie ;)

Pagina: 1 ... 17 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2