Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 197 Laatste
Acties:

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Lawyerson in 'nieuws: Belgische corona-app is officieel beschikbaar'
Zowat de hele reactietrein is gemodereerd met het idee
-1: Ik ben het niet eens
+2: dat vind ik ook.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Deze reacties lijken me onterecht op -1 te staan. Het zijn on-topic reacties in een discussie die inhoudelijk gaat over een onderdeel van dit nieuws.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
bilkin2005 in 'nieuws: Chromecast met Google TV kost in Europa 70 euro'

Ehm. Niet om het een of ander, maar ik denk dat dit wel een eigen categorie op zich mag zijn. Dit is niet meer troll oid right? Beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

kodak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:21:
Deze reacties lijken me onterecht op -1 te staan. Het zijn on-topic reacties in een discussie die inhoudelijk gaat over een onderdeel van dit nieuws.
Dit is weer eens typisch zo’n onderdeel van mening midden. Het je grappig dat alle posts in dat rijtje dezelfde 8 -1 moderaties heeft.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aerophobia1 in 'nieuws: Chromecast met Google TV kost in Europa 70 euro'

Rare reactie, ik kan hier niet zoveel mee, zeker zonder onderbouwing niet, dit is gewoon een flame op deze manier, imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TennisDennis in 'nieuws: Microsoft: meeste staatshacks kwamen van Rusland, Ch...

+3? Met trolls/flames als 'patjakker', 'stupide mensen'? Dit is eerder een -1 of een krappe 0 dan een +3.

Naar die 38 (!!) +3's mag wel even héél ernstig gekeken worden voor modmisbruik :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

creazn in 'nieuws: Google Home-opvolger Nest Audio komt over twee weken uit v...

In de huidige vorm lijkt mij deze geen +2, omdat ik het eerder als linkdump zie, gezien het linkt naar de productpagina bij Google, lijkt +1 mij het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:58:
TennisDennis in 'nieuws: Microsoft: meeste staatshacks kwamen van Rusland, Ch...

+3? Met trolls/flames als 'patjakker', 'stupide mensen'? Dit is eerder een -1 of een krappe 0 dan een +3.

Naar die 38 (!!) +3's mag wel even héél ernstig gekeken worden voor modmisbruik :X
Nou stupide mensen vond ik gewoon een nette omschrijving van mensen die geen verstand hebben van een onderwerp en zo maar even wat dingen erbij trekken die totaal niet relevant zijn. Hij heeft gewoon een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

Ziglar in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

ik ben heel benieuwd waarom mensen vinden dat dit off-topic/irrelevant zou zijn.
er staat daadwerkelijk meer informatie in dan het nieuwsbericht, het is een aanvulling in mijn mening. daarnaast komt het bericht direct uit het healt-portal van MS.
of heb ik het mis ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
supersnathan94 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Nou stupide mensen vond ik gewoon een nette omschrijving van mensen die geen verstand hebben van een onderwerp en zo maar even wat dingen erbij trekken die totaal niet relevant zijn. Hij heeft gewoon een goed punt.
Maar ook een goed punt hoor je op een nette manier te brengen wat mij betreft zonder op de man te spelen met opmerkingen als 'patjakker', 'stupide mensen'.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ziglar schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:02:
Ziglar in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

ik ben heel benieuwd waarom mensen vinden dat dit off-topic/irrelevant zou zijn.
er staat daadwerkelijk meer informatie in dan het nieuwsbericht, het is een aanvulling in mijn mening. daarnaast komt het bericht direct uit het healt-portal van MS.
of heb ik het mis ??
De reactie staat nu op +1, maar iets meer context eraan meegeven kan geen kwaad. Ik heb de reactie nu meermaals moeten lezen voordat ik begreep dat dit uit een issue / status tracker is. Basicly bevestig je waar het bericht over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ziglar
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

CH4OS schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
De reactie staat nu op +1, maar iets meer context eraan meegeven kan geen kwaad. Ik heb de reactie nu meermaals moeten lezen voordat ik begreep dat dit uit een issue / status tracker is. Basicly bevestig je waar het bericht over gaat.
thanks! moeilijk leesbaar kan ik totaal begrijpen.
onderhand de volgende inleiding toegevoegd:
Hieronder het bericht vanuit het Microsoft health portal,
in de komende updates van MS zal ik deze hieraan toevoegen.
ook heb ik de status vanuit MS geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Nu online
Bor schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Maar ook een goed punt hoor je op een nette manier te brengen wat mij betreft zonder op de man te spelen met opmerkingen als 'patjakker', 'stupide mensen'.
Ja maar ik zie dat dan misschien niet per se op de man, maar meer in het algemeen. Dingen roepen zonder enig idee is dan ook gewoon stupide right? patjakker is misschien nog een dingetje waar je wat van kunt zeggen, maar ik heb echt raardere dingen meegemaakt hoor. Vind ik echt geen -1 waard.

edit: Misschien wel een 1 puntje aftrek, maar geen -1

[ Voor 4% gewijzigd door supersnathan94 op 01-10-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing

Allemaal reacties in de trant van 'heb ik wel/geen last van'. Die horen op -1, want ze voegen helemaal niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:31
StephanVierkant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:23:

Allemaal reacties in de trant van 'heb ik wel/geen last van'. Die horen op -1, want ze voegen helemaal niets toe.
Ze staan in relatie tot het artikel, lijkt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
StephanVierkant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:23:

-1 is te zwaar, maar een 0 voor reacties met niet meer dan heb ik wel/ geen last van kan wel rustig.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
MicGlou in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

Aansluitend op bovenstaande... -1 is geen correcte moderatie voor mijn reactie

Ik zie al helemaal niet waarom het "niets toevoegt"? 0 of +1 moderatie kan je over dimdammen. Maar er wordt een wereldwijde storing gemeld... maar het treft dus zeker niet iedereen, dat voegt toch wel wat toe? Wij zitten geheel in de 365 en outlook omgeving en alles draait, ook geen storing gemeld in het admin center.

@StephanVierkant & @Zeehond

Frontpage moderatie FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Een moderatie gebeurd toch in principe objectief? We houden niet van meningmodden... als we de score hanteren zoals in de FAQ is het gewoon een +1, had ik wat toegevoegde waarde +2. De -1 is voor ongewenst en de 0 is voor offtopic, ik val met mijn reactie niet in die categorie.

Want dit is dan wel een +1? = Lodd in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

Ik weet het, blijft een eeuwige discussie... maar even objectief voegt bovenstaande reactie nog minder toe dan mijn reactie, maar omdat het in de strekking van het artikel geen "ik ook" reactie is minder erg?

[ Voor 41% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Over -1:
"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."

Mij lijken reacties als "heb ik wel/geen last van" zonder enige (technische!) uitleg over wat er precies wel/niet (heeft ge)werkt lijken mij dus ook echt -1.

In dit geval: als lezer geeft het feit dat 'het' (wat precies? Dit is een techsite!) bij jou wel/niet werkt echt 0,0 toegevoegde waarde en daarmee ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik weet niet wat men aan het doen is, want ik stelde hier TheVivaldi in 'nieuws: Google bouwt functie om van tekst link te maken in Chr... een vraag waarom iets makkelijks zo lang duurde en werd genuld.

Maar deze persoon stelt hier eenzelfde vraag en wordt gewoon geplust... tweakery in 'nieuws: Ontwikkelaarsversie Firefox voor Android kan met omweg e...

[ Voor 40% gewijzigd door TheVivaldi op 01-10-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:47:
MicGlou in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

Aansluitend op bovenstaande... -1 is geen correcte moderatie voor mijn reactie

Ik zie al helemaal niet waarom het "niets toevoegt"? 0 of +1 moderatie kan je over dimdammen. Maar er wordt een wereldwijde storing gemeld... maar het treft dus zeker niet iedereen, dat voegt toch wel wat toe? Wij zitten geheel in de 365 en outlook omgeving en alles draait, ook geen storing gemeld in het admin center.

@StephanVierkant & @Zeehond

Frontpage moderatie FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Een moderatie gebeurd toch in principe objectief? We houden niet van meningmodden... als we de score hanteren zoals in de FAQ is het gewoon een +1, had ik wat toegevoegde waarde +2. De -1 is voor ongewenst en de 0 is voor offtopic, ik val met mijn reactie niet in die categorie.

Want dit is dan wel een +1? = Lodd in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

Ik weet het, blijft een eeuwige discussie... maar even objectief voegt bovenstaande reactie nog minder toe dan mijn reactie, maar omdat het in de strekking van het artikel geen "ik ook" reactie is minder erg?
Om voor iedere indivudele gebruiker te weten of hij/ zij er last van heeft heeft geen meerwaarde, vandaar een 0.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
StephanVierkant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:59:[/b]
Over -1:
"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."

Mij lijken reacties als "heb ik wel/geen last van" zonder enige (technische!) uitleg over wat er precies wel/niet (heeft ge)werkt lijken mij dus ook echt -1.

In dit geval: als lezer geeft het feit dat 'het' (wat precies? Dit is een techsite!) bij jou wel/niet werkt echt 0,0 toegevoegde waarde en daarmee ongewenst.
Nee dat is dus niet ongewenst... dan ben je aan het meningmodden (zo'n goed woord is dat :F ) Als je de FAQ volgt is het een 0, een min -1 is een reactie is voor het afvalputje, flamebaits, trolls etc... in die categorie valt mijn reactie zeker niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik citeer letterlijk uit de FAQ en m.i. vielen een aantal reacties daar onder:

En hoe kun je meningmodden als er niet eens een mening in een reactie staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
StephanVierkant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
Ik citeer letterlijk uit de FAQ en m.i. vielen een aantal reacties daar onder:

En hoe kun je meningmodden als er niet eens een mening in een reactie staat? ;)
Meningmodden heeft in principe niet direct met de inhoud van de reactie te maken... maar met de mening die de modder over die reactie heeft ;) Het is een subjectieve wijze van modden puur omdat het bij jou als als modder een bepaald gevoel opwekt. Oftewel, ik ben het er niet mee eens of ik zie dat anders dus -1...

Onder de noemer "kreet waar niemand op zit te wachten" vallen denk ik meer de reacties in de strekking van: "altijd weer dat Microsoft, alleen maar gezeik" etc. etc.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Moah, da's geen meningmodden, maar gewoon een erg strikte interpretatie van de faq. Ik zou het onder het volgende gooien:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eonfge in 'nieuws: RTL: bsn's van miljoenen Nederlanders online te zien door ...

Ook geen +3.

shoombak in 'nieuws: RTL: bsn's van miljoenen Nederlanders online te zien doo...

Ruim 10 jaar oude koeien uit de sloot halen met enkel 'Again?' als eigen tekst, is dat daadwerkelijk informatief?

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenslootweg
  • Laatst online: 29-08 13:36
svenslootweg in 'nieuws: Bedrijf achter Matrix-chatprotocol neemt chatdienst ...

Duidelijk gemeningmod. Of het on-topic is, daar kun je over van mening verschillen (wat mij betreft in ieder geval net zo on-topic als de post waar het een reactie op is), maar "ongewenst" lijkt het me sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frozen in 'nieuws: Astronauten naderen locatie van klein lek in International...

Is dit echt 145x (!!) +3 waard? Dit is GR-materiaal, en dus een 0?

Robbierut4 in 'nieuws: Astronauten naderen locatie van klein lek in Internati...

Dit lijkt me een regelrechte -1, geen +1 of zelfs +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen +3. Eerder +1 bij het hebben van een mening en suggereren. Een suggestie die is gedaan lijkt niet te kloppen (zie reactie er onder) de ander lijkt slechts speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Phntm in 'nieuws: Nvidia stelt GeForce RTX 3070 uit tot 29 oktober'

Is dit off-topic?

Phntm in 'nieuws: Nvidia stelt GeForce RTX 3070 uit tot 29 oktober'

is dit flame-bait?

Besluit je eindelijk een reactie te plaatsen weer, komen de meningmodders om de hoek kijken. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Phntm op 02-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

f4stf0rw4rd in 'nieuws: Honda stopt na 2021 met Formule 1 en zet middelen in ...

Ja hij is nog jong, maar er lopen al behoorlijk wat meningmodders rond.

"Wat is de nieuwswaarde" , en 90 procent van de reactie gaat over moderatie. Dit is eerder een -1 dan een +1 imho.

En dat krijgt dan +2's en zelfs +3's.... :X

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2020 12:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Znorkus in 'nieuws: Google schakelt wegens welzijn selfiefilters standaard ui...

Kan deze op -2 gezet worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 02-10-2020 13:50 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Mening moderatie heerst weer eens:
edit: de -1's zijn nu reeds 0
de +2's die niet informatief zijn:
DonJunior in 'nieuws: Mario Kart Live: Home Circuit-AR-game heeft minimaal 3x...
DonJunior in 'nieuws: Mario Kart Live: Home Circuit-AR-game heeft minimaal 3x...

[ Voor 116% gewijzigd door Razwer op 02-10-2020 13:34 . Reden: ik maak er een puinhoop van met de edit :( ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal ja, dat is nou typisch zo'n reactie waar we niks aan zouden missen :X

Nog één van hetzelfde kaliber: The Jester in 'nieuws: Honda stopt na 2021 met Formule 1 en zet middelen in v...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Screenshotje kopen? :P

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:55:
f4stf0rw4rd in 'nieuws: Honda stopt na 2021 met Formule 1 en zet middelen in ...

Ja hij is nog jong, maar er lopen al behoorlijk wat meningmodders rond.

"Wat is de nieuwswaarde" , en 90 procent van de reactie gaat over moderatie. Dit is eerder een -1 dan een +1 imho.

En dat krijgt dan +2's en zelfs +3's.... :X
Ik heb een aantal mensen aangeschreven. Dit is inderaad absoluut geen +3 (understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Dit is -1? Phntm in 'nieuws: Nvidia stelt GeForce RTX 3070 uit tot 29 oktober'

Waarom is er trouwens nog steeds niks tegen meningmodders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Lijkt me prima +1 maar zonder bron oid zeker geen +2
jorgen83 in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3080 - Vijf videokaarten op de testb...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Laatst online: 08-08 11:11

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

Moderaties bij dat nieuws item gaan weer nergens over...

Veel comments is vooral veel fanboy geschreeuw van AMD fans (krijgen 'uiteraard' weer +2), zo gauw je niet positief over AMD bent, of niet negatief over nVidia krijg je meteen -1.

Heb een paar moderaties gedaan, maar is gewoon weer een slangenkuil.
Duidelijk troll posts (of een reactie/moderatie uitlokken), maar als ik ze dan -1 geef ben ik straks mod rechten kwijt natuurlijk en kunnen ze helemaal los gaan.

De meeste +2's in dat nieuws item zijn gewoon tenenkrommend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Toegegeven, de discussie is offtopic (waar ik zelf debet aan heb), maar ik denk dat deze reactie wel beledigend is, om zaken zo uit hun verband te halen ...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Posts melden zonder moderatie is.. wat vreemd, in een mismoderatie topic ;) Volgens mij heb je je punt prima duidelijk gemaakt, dat op het internet iemand anders een andere mening heeft en dat vrij slecht onderbouwt is niet vreemd en bestaat een perfect middel tegen: negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Tesla levert recordaantal van 139.300 elektrische auto's'

Dit is geen 0 of zelfs -1, maar gewoon ontopic en dus +1.

Sowieso is er volgens mij iemand in dat topic met -1 aan het meningmodden. Al deze reacties stonden op -1 terwijl ze dat niet zijn:

jj71 in 'nieuws: Tesla levert recordaantal van 139.300 elektrische auto's'
hiostu in 'nieuws: Tesla levert recordaantal van 139.300 elektrische auto's'

Kan iemand hier eens naar kijken of we met dezelfde misbruiker te maken hebben?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Loen in 'downloads: MobileIron Core 10.8.0.0'

+3, maar al met 6 spotlight.... niemand heeft gelezen, want wat er staat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Umbrah in 'nieuws: World of Warcraft: Shadowlands is uitgesteld tot 'later di...

Gigantisch veel -1, stond daar net nog op maar nu op 0.

Ik zie echter geen reden voor al die -1, en is gewoon +1. Hier wordt keihard gemeningmod, want zijn reactie is gewoon ontopic en heeft duidelijk kennis van wat er speelt. Het wel of niet mee eens zijn met zijn mening, dat is verder natuurlijk niet relevant voor de beoordeling.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Kan iemand naar deze kijken: EXos in 'nieuws: Nvidia stelt GeForce RTX 3070 uit tot 29 oktober'
Enkele meningmodder waarbij inderdaad een gevoelige snaar was geraakt, vermoedelijk.

Edit: Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lijkt me zeker geen +3, eerder 0 of maximaal +1

hgoor in 'reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2020'

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Daar zitten inderdaad een aantal mensen te meningmodden, en ook mensen die beter zouden moeten weten :/

Staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Dit lijkt me niet echt een -1, gewoon een nette vraag van iemand:
Droxal in 'reviews: De destructiviteit van ddos-aanvallen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Iets/iemand is bezig mijn informatieve/ontopic posts (geschreven vanuit praktijkervaring) naar een -1 te duwen:

terradrone in 'nieuws: Rock Pi X-computingboard met x86-soc van Intel verschi...

terradrone in 'nieuws: Rock Pi X-computingboard met x86-soc van Intel verschi...

Deze mag van mij naar een -1, gezien dit ronduit denigrerend is:
Verwijderd in 'nieuws: Rock Pi X-computingboard met x86-soc van Intel versc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Het is misschien niet helemaal een +1 waard, maar -1 vind ik zwaar overdreven: Lisadr in 'nieuws: Apple TV 4K krijgt mogelijkheid om YouTube in 4k af te spe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=14999182#r_14999182

Misschien niet helemaal een +1 waard maar -1 lijkt mij ook niet terecht? (Als dit wel is excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:19
nieuws: Google gaat kwestbaarheden gevonden bij Android-partners openbaar maken

kwestbaarheden => kwetsbaarheden

edit: sorry, verkeerde topic, heb 'm al in het juiste topic gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Jenk-Han op 05-10-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

terradrone schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:34:
Iets/iemand is bezig mijn informatieve/ontopic posts (geschreven vanuit praktijkervaring) naar een -1 te duwen:

Ben het met je eens op die reactie na. Don't feed the troll. Een dergelijk welles nietes draadje voegt aan een discussie bijzonder weinig toe.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44
https://tweakers.net/nieu...ction=15001076#r_15001076
Het lijkt erop dat men hier vooral mee wil liften op de +3 terwijl de reactie m.i. hooguit een +1 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
JDVB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Ben het met je eens op die reactie na. Don't feed the troll. Een dergelijk welles nietes draadje voegt aan een discussie bijzonder weinig toe.
Inderdaad, alleen sta ik er weer op -1. Iets gaat er niet goed. Nou ja, het zal wel. Bijzonder hoe men denkt dat je een heel verhaal staat te verzinnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Skyrunner in 'downloads: DiskCatalogMaker 8.2.5'

Off topic, maar niet ongewenst imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
terradrone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Inderdaad, alleen sta ik er weer op -1. Iets gaat er niet goed. Nou ja, het zal wel. Bijzonder hoe men denkt dat je een heel verhaal staat te verzinnen :?
Dat komt omdat je het nogal persoonlijk aantrekt, zoals JDVB al aangeeft ''Don't feed the troll.''
Je hele reactie is 1 grote terug aanval, dat is jammer. Advies is om er dan of neutraler op te reageren; bijvoorbeeld niet vol in de verdediging of aanval maar gewoon alleen met feiten komen, of gewoon niet te reageren. Laatste is wellicht beste keuze in dit geval. Dan had ook alleen hij in de min gestaan en niet ook jij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 23:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
De moderaties in dit topic gaan helemaal nergens meer over... daar wordt vrijwel alleen gemodereerd vanuit het voor of tegen oogpunt, heeft niets te maken met ontopic/offtopic etc.

nieuws: Google geeft Pixel 2-telefoons nog laatste update in december

En dan vooral het stukje waar ik mij in meng :D... +3 voor een reactie die zeker geen +3 is. Mijn reacties die allemaal standaard op -1 worden gezet die zeker geen -1 zijn. Zo objectief mogelijk bekeken is vrijwel alles een 0 moderatie, inclusief mijn reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Informatief en Spotlight? Ik denk dat die personen even de Mod-faq mogen doorlezen :)
GrindbaasB95 in 'nieuws: Nvidia-supercomputer met 80 DGX A100-accelerators mo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik geef mijn mening, en ja het kan zijn dat mijn mening afwijkt van de norm, waarom is dit perse -1. Dit is volgens mij in alle opzichten een +1 om zo een discussie te starten welke nu monddood gemaakt wordt. Ik geef tevens een reden.

paradoXical in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt voor inzet van...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: Enpass 6.5.1'

Ik vind de waardering op zich fijn, maar dit is geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Laatst online: 18-09 14:49
Hoe kan het dat mijn reactie onder onderstaande topic ongemodereerd blijven, en die van latere reacties +2 krijgen? Op inhoud/ onderwerp gaan ze over exact hetzelfde onderwerp. Dit vind ik opmerkelijk: modereer of allemaal, of geen. Maar dit nijgt naar krom.

Gaat om deze reactie en de discussie die hierop volgt met allereerst mijn reactie.

Conform de regels is 0 off-topic of irrelevant. Wat maakt mijn post meer irrelevant of meer off-topic dan degene waarop ik reageer en waarop ook weer wordt gereageerd en waarbij die reacties weer met +2 (= informatief) beoordeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:43
Hallo. Ik heb een klacht over de moderaties van een aantal reacties van mij op de frontpage. Ik heb de FAQ doorgenomen en vandaar dit bericht.

In de FAQ staat:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Ik ben van mening dat een aantal reacties van mij bij het volgende bericht nieuws: CoronaMelder-app wordt zaterdag landelijk ingevoerd wel inhoudelijk waren. Echter wordt deze door veel leden gedownmod omdat dit niet volgens de mening van de leden is. Mijn vraag is dan ook. Is de moderatie onterecht en is er op Tweakers wel ruimte discussie op dit onderwerp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
@Tomahawk_nr1, ik verplaats jouw reactie even naar het juiste topic. :)

Verder, inhoudelijk: ik neem aan dat het jou gaat om Tomahawk_nr1 in 'nieuws: CoronaMelder-app wordt zaterdag landelijk ingevoerd' en de onderliggende reacties. Bij die eerste reactie kan ik de -1 goed begrijpen: je trekt de zaken zodanig in het extreme, dat er geen goede tegenargumenten meer te geven zijn. Dat is discussieverstorend en dus ongewenst gedrag. De meeste van je verdere reacties zijn wel netjes en horen dus hogere scores te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dirk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:42:

Verder, inhoudelijk: ik neem aan dat het jou gaat om Tomahawk_nr1 in 'nieuws: CoronaMelder-app wordt zaterdag landelijk ingevoerd' en de onderliggende reacties. Bij die eerste reactie kan ik de -1 goed begrijpen: je trekt de zaken zodanig in het extreme, dat er geen goede tegenargumenten meer te geven zijn. Dat is discussieverstorend en dus ongewenst gedrag. De meeste van je verdere reacties zijn wel netjes en horen dus hogere scores te krijgen.
Die staan inmiddels ook op een juiste score.
De 2e -1 kan ik ook begrijpen want het is een (tegen)aanval

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:43
Dirk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:42:

Bedankt voor je snelle reactie en het verplaatsen naar het juiste topic.

Ik zie dat de scores zijn aangepast en kan me er nu wel in vinden. Natuurlijk de laatste -1 was een tegenreactie en me eerste comment wellicht wat ongenunanceerd. Prettig dat de overige comments wel ruimte laten tot een discussie op dit platform. Thx voor jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik observeer hetzelfde, er zitten mensen in een thread van dik een dag oud te moderaten om wat pro-Chinese regering trolletjes te ondersteunen. De meest bizarre opmerkingen komen op +1 terecht.

Het begint met een vergelijking van blijkbaar twee evenredig foute partijen (Google en de Chinese overheid), gaat over naar het verdedigen, downplayen en bagatelliseren van het handelen van de Chinese overheid naar klachten over de Amerikaanse overheid. En als je de absurde uitspraken bekritiseert kom je op -1 terecht.

Wellicht een beetje terecht, ondertussen al niet meer on topic en een beetje op de persoon gericht. Maar wat moet je anders als je dit soort onzin passeert? Gewoon met +1 zonder tegenargumenten, kritiek laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
In die reactie zie ik net als de parrent niet meer dan een -1. Het is enkel happen op een troll reactie.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
ChAiNsAwII in 'nieuws: Gerucht: Huawei wil HarmonyOS 2.0 uitbrengen voor best...

Een Tweaker die doodleuk beweert dat er met goede reden opvoedkampen zijn in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zeehond schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

In die reactie zie ik net als de parrent niet meer dan een -1. Het is enkel happen op een troll reactie.
Er wordt gewoon een dsicussie met bronnen gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sn0wblind schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Er wordt gewoon een dsicussie met bronnen gevoerd.
Ik zie geen bronnen in beide reacties. De reactie waar jij al op reageert met Sn0wblind in 'nieuws: Gerucht: Huawei wil HarmonyOS 2.0 uitbrengen voor bestaa... heeft voornamelijk een vervelende toon.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zeehond schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:05:
[...]

Ik zie geen bronnen in beide reacties. De reactie waar jij al op reageert met Sn0wblind in 'nieuws: Gerucht: Huawei wil HarmonyOS 2.0 uitbrengen voor bestaa... heeft voornamelijk een vervelende toon.
Verderop in dat draadje heb ik genoeg bronnen gepost maar alles was op -1 gezet. En als daar al een vervelend "toontje" in gelezen wordt heb ik weinig hoop voor de rest op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sn0wblind schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

Verderop in dat draadje heb ik genoeg bronnen gepost maar alles was op -1 gezet. En als daar al een vervelend "toontje" in gelezen wordt heb ik weinig hoop voor de rest op tweakers.
Verderop zijn de reacties idd geen -1. Ik refereerde naar de reactie specifiek die jij linkte.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon +1 lijkt mij gezien dit in het artikel staat:

icalex in 'nieuws: Onderzoeker zegt T2-beveiligingschip van Macs te kunnen kr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

cakebp in 'nieuws: Facebook verwijdert alle aan QAnon-complottheorie gerelate...

Hoe iemand die op +3 kan zetten ontgaat me, wellicht dat een powermod bij die persoon even wat onderzoek zou willen doen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Trommelrem in 'nieuws: Tesla voegt ondersteuning voor tweefactorauthenticatie...

misschien dat de grap mij ontgaat, dat zou kunnen, maar als deze serieus bedoelt is, is dit is echt complete onzin en neigt naar fake news, of in ieder geval een complete misvatting van de achterliggende techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
SuBBaSS in 'nieuws: Facebook verwijdert alle aan QAnon-complottheorie gerelat...

Geen +3; geen bronnen, dus gezien de aantijgingen (waar ik verder geen idee of mening over heb) een waardeloze post.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit thema is natuurlijk voer voor voor- en tegenstanders van ICE/EV vehikels. ;)

Maar als ik dan bij dit commentaar:

FlyEragon in 'plan: Wanneer is een elektrische auto duurzamer dan een brandst...
2 x -1 (ongewenst) zie

en ook bij mijn reactie
ehtweak in 'plan: Wanneer is een elektrische auto duurzamer dan een brandstof...
2 x -1 (ongewenst).

Dan lijkt het wel alsof er iemand geen kritische opmerkingen wenst te zien?! :?
Hoezo is dat ongewenst?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 17-09 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

bArAbAtsbB in 'nieuws: GGD werkt aan snellere manier om contactgegevens te de...

Alleen maar -1 en +3 gemod.
+1 lijkt me realistischer.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

straightsix in 'nieuws: AMD introduceert Zen 3 met 19 procent hogere ipc en R...

Ja hij is nog jong, maar het gaat hard.

Mensen voor butt-hurt uitmaken lijkt me toch echt -1, niet de +2 of zelfs +3 die het krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
In het artikel over de aanleg van glasvezel hebben een groot aantal reacties een onterechte score van +2 met een schijnbare weging van 2 gehad, bijvoorbeeld:

jaspov in 'nieuws: T-Mobile vraagt Den Haag aanleg KPN-glasvezelnetwerk stop te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Ik zie dit @AmigaWolf tegenwoordig steeds vaker doen:
AmigaWolf in 'reviews: AMD Ryzen 5000 (Zen 3) - Zo gaat AMD óók in games Inte...
Op de bovenste reactie reageren om maar bovenaan te staan, ondanks dat zijn reactie niks met de bovenste reactie te maken heeft. Als iedereen dit gaat doen dan wordt de comments sectie 1 grote rotzooi, naar mijn mening dus ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Xm0ur3r
Rare manier van doen inderdaad, hij reageert met regelmaat op een reactie bovenaan in een thread, start zijn reactie met een quote uit het artikel om vervolgens daar iets van te vinden.
Op die manier breekt de discussie door midden en wordt het inderdaad een rotzooi.
Vraag aan de powermods: hoe dergelijke reacties te modereren.

[ Voor 27% gewijzigd door Santford op 09-10-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 18 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2