Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Die heeft inmiddels 57 +3's gekregen, volgens mij is het gewoon een hele mooi +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Giku in 'nieuws: Cloudflare: internetverkeer daalde met 3,5 procent door Cent...

Terechte vraag, maar dit is geen +3. Na mijn moderatie zie ik het in elk geval op +2 staan, maar een vraag kan niet iets toevoegends zijn aan een artikel lijkt me en dus is +1 de maximale score hiervoor. Hoewel het ook gezien kan worden als 'GR Materiaal' en dan wellicht een zelfs ook verdedigbaar is.

EDIT:
Ik moet niet zo snel posten zie ik :+

EDIT2:
Intussen 65x op +3...

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ford Prefect schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Die heeft inmiddels 57 +3's gekregen, volgens mij is het gewoon een hele mooi +1
+3 is het sowieso niet idd. Inmiddels staat de reactie wel op +2, over het algemeen fixeren we niet voor één punt verschil.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Deze reactie is informatief maar niet on topic. De reactie toont geen enkele relatie met het onderzoek naar privacy. Het verwijst naar mogelijk alternatieve software maar zonder onderbouwing wat dit met een privacy impact te maken heeft en zonder aan te tonen dat bij het beschikbaar maken wel onderzoek naar privacy is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Bericht waar ik op reageer en de reactie onder mij allebei +1, maar mijn bericht, dat inhoudelijk over exact hetzelfde gaat als die andere 2 berichten, een +0: TheVivaldi in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan nieuwe 5nm-gpu voor iMac met ...
Meningmodders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het niet eens tijd dat de modjes eens onder het licht worden gehouden? In het begin stoorde ik mij niet zo aan de -1'tjes die mij toebedeeld zijn, maar het lijkt er soms op dat sommigen alleen lid zijn geworden om de bloeddruk bij menigeen te laten stijgen :|

Dat ik een 0 krijg op deze reactie vind ik prima, maar een -1?
https://tweakers.net/nieu...ction=14832176#r_14832176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 21:40

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:54:
Wordt het niet eens tijd dat de modjes eens onder het licht worden gehouden? In het begin stoorde ik mij niet zo aan de -1'tjes die mij toebedeeld zijn, maar het lijkt er soms op dat sommigen alleen lid zijn geworden om de bloeddruk bij menigeen te laten stijgen :|

Dat ik een 0 krijg op deze reactie vind ik prima, maar een -1?
https://tweakers.net/nieu...ction=14832176#r_14832176
Ik snap je frustratie wel, want er wordt veel onjuist gemod.
Je geeft zelf aan dat je je reactie met een 0 moderatie ok zou vinden, echter levert het kritiek hebben op de moderatie op de FP een punt aftrek op. Daarmee kom je effectief op een -1 uit. Als je dat nou eens weg laat en hier een reactie plaatst is de kans veel groter dat je uiteindelijk alsnog op een 0 uit komt. Nu loop je het risico dat je door je edit juist op een -1 gemod wordt.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thof schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:09:
[...]

Ik snap je frustratie wel, want er wordt veel onjuist gemod.
Je geeft zelf aan dat je je reactie met een 0 moderatie ok zou vinden, echter levert het kritiek hebben op de moderatie op de FP een punt aftrek op. Daarmee kom je effectief op een -1 uit. Als je dat nou eens weg laat en hier een reactie plaatst is de kans veel groter dat je uiteindelijk alsnog op een 0 uit komt. Nu loop je het risico dat je door je edit juist op een -1 gemod wordt.
Ik begrijp wat je zegt en natuurlijk heb je gelijk. Het gaat mij er echter meer om dat, gezien het aantal klachten over vals modden, het hele systeem eens opnieuw bekeken moet worden. Het heeft geen zin om een moderatiesysteem te handhaven waarbij iedereen na een paar gegevens in te vullen voor een inschrijving als een idioot alles kan verzieken. Natuurlijk worden mensen hierop aangesproken (jawel, ik ook. Ik zorgde ervoor dat mensen die verkeerd gemod werden omhoog gingen :X ), maar het systeem blijft ziek zo. Misschien handig om toch eens te kijken of er wat verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Je doet een boud statement dat niet onderbouwd is en niet blijkt te kloppen. Althans, het klopt dat jij die informatie niet hebt, maar het feit klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
418O2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Je doet een boud statement dat niet onderbouwd is en niet blijkt te kloppen. Althans, het klopt dat jij die informatie niet hebt, maar het feit klopt niet.
Het is alom bekend dat bijna alle Android-tablets weinig of geen upgrades krijgen. UpDATES is een ander verhaal en daar had ik het niet over. Maar dan nog is het toch een 0 en niet -1 waard? Ik zeg niks dat de regels overtreed of zo.

En de persoon waar ik op reageer onderbouwt zijn statement ook niet dat de tablet geen updates kreeg en zelfs van de update-roadmaps verdween. Waarom krijgt hij dan wél een +1?

[ Voor 15% gewijzigd door TheVivaldi op 31-08-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Ik begrijp wat je zegt en natuurlijk heb je gelijk. Het gaat mij er echter meer om dat, gezien het aantal klachten over vals modden, het hele systeem eens opnieuw bekeken moet worden. Het heeft geen zin om een moderatiesysteem te handhaven waarbij iedereen na een paar gegevens in te vullen voor een inschrijving als een idioot alles kan verzieken. Natuurlijk worden mensen hierop aangesproken (jawel, ik ook. Ik zorgde ervoor dat mensen die verkeerd gemod werden omhoog gingen :X ), maar het systeem blijft ziek zo. Misschien handig om toch eens te kijken of er wat verbeterd kan worden.
Er had één gebruiker jou reactie gemodereerd op -1 voor de edit, de rest kwam erna. Als je de edit niet had geplaatst was het waarschijnlijk vanzelf recht getrokken

Enkel registreren is niet voldoende aangezien beginnende moderators niet zelfstandig -1 kunnen uitdelen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Er had één gebruiker jou reactie gemodereerd op -1 voor de edit, de rest kwam erna. Als je de edit niet had geplaatst was het waarschijnlijk vanzelf recht getrokken

Enkel registreren is niet voldoende aangezien beginnende moderators niet zelfstandig -1 kunnen uitdelen.
Dat klopt niet. Voordat ik reageerde waren er 2 nulletjes en 2 -1'tjes uitgegeven. Maar dan nog, het hele moderatiesysteem is redelijk verziekt. Er wordt genoeg geklaagd over het systeem en zo langzamerhand begin ik mij af te vragen waarom het ooit in het leven is geroepen. Het idee is goed, maar jammer genoeg zijn er genoeg internetridders die het prachtig vinden om het te verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Dat klopt niet. Voordat ik reageerde waren er 2 nulletjes en 2 -1'tjes uitgegeven. Maar dan nog, het hele moderatiesysteem is redelijk verziekt. Er wordt genoeg geklaagd over het systeem en zo langzamerhand begin ik mij af te vragen waarom het ooit in het leven is geroepen. Het idee is goed, maar jammer genoeg zijn er genoeg internetridders die het prachtig vinden om het te verzieken.
Ik bedoelde enkel die -1 moderatie, die is gegeven door een user met een x2 weging, evenals de 0 moderatie. Zonder die edit hoefde er nog maar een moderatie bij en was de reactie waarschijnlijk op een goede score gekomen. Sowieso kun je anders beter in het vervolg gewoon direct hier melden.

De -1 gever heb ik in ieder geval aangesproken aangezien die meer mismoderaties uitvoerde.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: HP werkt aan vr-bril met oog- en gezichstra...
Geen +2

ewa in 'nieuws: Gerucht: HP werkt aan vr-bril met oog- en gezichstracking'
Welke score is dit? Heeft 16x -1 en staat nu op 0, volgens mij gewoon een +1?

[ Voor 32% gewijzigd door JohnnieWbl op 01-09-2020 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:16:
(...)
ewa in 'nieuws: Gerucht: HP werkt aan vr-bril met oog- en gezichstracking'
Welke score is dit? Heeft 16x -1 en staat nu op 0, volgens mij gewoon een +1?
Over het algemeen is het zo dat als je een vrij stellige bewering maakt en deze niet onderbouwd, je op een 0 uit komt. Iedereen kan iets roepen en allerlei termen gebruiken, maar het is pas echt nuttig als het onderschreven/onderbouwd wordt. In de reacties daarop wordt ook meermaals aangegeven dat de reactie wat onduidelijk is. Als er een bron aan toegevoegd wordt, verwacht ik zelfs dat ie door kan schieten naar +2. Kan een 0 of een krappe +1 wel begrijpen, zelf gemodeerd op een +1 want de reactie heeft 'enige relevantie'.

[ Voor 5% gewijzigd door thof op 01-09-2020 09:29 ]

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Aardig wat mis moderaties vandaag op het samenvoegen van HWI en tweakers.
Mensen die aangeven dat er op mening gemod wordt krijgen bevestiging door een 0
Wat volgens mij niet offtopic is omdat veel zaken van HWI naar tweakers gaan en HWI gebruikers dan te maken krijgen met die moderatie systeem:

Enchantress in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de ec...

Enchantress in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de ec...

Binnux in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte t...

Blokker_1999 in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de e...

In mijn ogen allemaal +1 en geen -1 of 0.
Misschien moet er ook een keer een FP bericht aan de mod regels geweid worden of zo. Want het gaat zo vaak mis.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Deze is twijfelachtig:

nieuwemens in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de ech...

Ben het zelf niet met zijn reactie eens. Maar betekend niet dat het niet ontopic is. Officieel zou het dus een +1 moeten zijn ook al is het niet waar en is het zijn mening?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer het aloude liedje hier, alle (licht) kritische opmerkingen worden weg gemod zodat alleen de positieve overblijven. Lekker meegaan met de middelmatigheid, affwijkende meningen worden niet geaccepteerd. Die geforceerde positiviteit komt mij echt de keel uit en dat is ook één van de terechte zorgen van het HWI publiek. In de comments onder de aankondiging op HWI wordt er helemaal niets weg gemod, tenzij iets écht te ver gaat. Veel minder censuur bij HWI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Astennu schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:22:
Deze is twijfelachtig:

nieuwemens in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de ech...

Ben het zelf niet met zijn reactie eens. Maar betekend niet dat het niet ontopic is. Officieel zou het dus een +1 moeten zijn ook al is het niet waar en is het zijn mening?
Ik zie hier toch echt een duidelijke -1 in. Bewust onjuiste informatie verspreiden en tevens een flame.
Tweakers heeft twee pagina's vol geschreven over hun onafhankelijkheid en verdien modellen:
https://tweakers.net/info/over-tweakers/onafhankelijkheid/
https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:27:
Het is weer het aloude liedje hier, alle (licht) kritische opmerkingen worden weg gemod zodat alleen de positieve overblijven. Lekker meegaan met de middelmatigheid, affwijkende meningen worden niet geaccepteerd. Die geforceerde positiviteit komt mij echt de keel uit en dat is ook één van de terechte zorgen van het HWI publiek. In de comments onder de aankondiging op HWI wordt er helemaal niets weg gemod, tenzij iets écht te ver gaat. Veel minder censuur bij HWI.
Volgens de regels van tweakers mag het ook helemaal niet en zouden die gewoon +1 moeten zijn. Dus het is dan aan ons en de mods om dat aan te geven en die reacties weer leesbaar te krijgen. Jammer dat het nodig is.

Ik denk dat vooral de mensen die de -1 en 0 uitdelen snel aangeschreven moeten worden en verzocht worden om de regels te lezen. Ik weet niet hoe snel dat gebeurd?
Ik heb zelf wel eens wat opmerkingen gekregen over moderaties gekregen dus ik weet dat tweakers waarschuwingen uitdeelt. ook bij mij was het een stukje onwetendheid over de exacte mod regels.
Ik heb alles toen eens opnieuw doorgelezen en ben het toen op die manier gaan hanteren.

Als je niets leest en het op gevoel gaat doen gaat je eigen mening te veel een rol spelen en ga je die mensen onzichtbaar maken.

Op HWI is er te vaak geflame wat ik helemaal niet wil lezen. Dat wordt niet altijd weg gehaald helaas. Ook die sex spam reclame berichten blijven vaak te lang staan. En daar heb je op tweakers weer geen last van.
Ik denk dat dit mod systeem wel beter is. Maar mensen weten de regels gewoon niet en passen die dus ook niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
thof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:31:
[...]

Ik zie hier toch echt een duidelijke -1 in. Bewust onjuiste informatie verspreiden en tevens een flame.
Tweakers heeft twee pagina's vol geschreven over hun onafhankelijkheid en verdien modellen:
https://tweakers.net/info/over-tweakers/onafhankelijkheid/
https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/
Ik snap je punt. Alleen zijn er mensen die vraagtekens zetten of die info die er klopt. En dat ze denken dat er iets anders gezegd wordt dan er wordt gedaan.
Ik ben het zelf met je eens hoor voor mijn gevoel zou het ook een -1 zijn. Maar volgens de regels van tweakers weet ik het weer niet helemaal zeker. Kan me wel voorstellen dat de redactie dat soort posts liever niet zie.
Aan de andere kant kan vervolgens het goede antwoordt in een reactie wel weer gegeven worden waardoor men van zelf ziet dat die persoon het niet bij het rechte eind heeft/ ze hun eigen mening kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:21:
Aardig wat mis moderaties vandaag op het samenvoegen van HWI en tweakers.
Mensen die aangeven dat er op mening gemod wordt krijgen bevestiging door een 0
Wat volgens mij niet offtopic is omdat veel zaken van HWI naar tweakers gaan en HWI gebruikers dan te maken krijgen met die moderatie systeem:

Binnux in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte t...

Blokker_1999 in 'plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de e...

In mijn ogen allemaal +1 en geen -1 of 0.
Misschien moet er ook een keer een FP bericht aan de mod regels geweid worden of zo. Want het gaat zo vaak mis.
Het moderatiesysteem staat los van de redactionele samenwerking vandaar dat de reacties in die thread een 0 krijgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:27:
Ben door een flink aantal reacties gegaan waar ik meerdere kritische opmerkingen over de samenwerking ben tegengekomen die gewoon op +1 staan. Dat is ook een juiste score wanneer de reactie netjes gebracht is.
Astennu schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:34:
[...]

Ik snap je punt. Alleen zijn er mensen die vraagtekens zetten of die info die er klopt. En dat ze denken dat er iets anders gezegd wordt dan er wordt gedaan.
Ik ben het zelf met je eens hoor voor mijn gevoel zou het ook een -1 zijn. Maar volgens de regels van tweakers weet ik het weer niet helemaal zeker. Kan me wel voorstellen dat de redactie dat soort posts liever niet zie.
Aan de andere kant kan vervolgens het goede antwoordt in een reactie wel weer gegeven worden waardoor men van zelf ziet dat die persoon het niet bij het rechte eind heeft/ ze hun eigen mening kunnen vormen.
Het is naast onjuiste informatie ook een redelijke flame richting de redactie, daar kan een -1 voor gegeven worden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zeehond schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:46:
[...]

Het moderatiesysteem staat los van de redactionele samenwerking vandaar dat de reacties in die thread een 0 krijgen.

[...]

Ben door een flink aantal reacties gegaan waar ik meerdere kritische opmerkingen over de samenwerking ben tegengekomen die gewoon op +1 staan. Dat is ook een juiste score wanneer de reactie netjes gebracht.

[...]

Het is naast onjuiste informatie ook een redelijke flame richting de redactie, daar kan een -1 voor gegeven worden.
Bedankt voor de toelichting.
Die snap ik opzicht. Alleen veel mensen zien dit wel als een begin van het einde. Je zou de reacties op HWI ook eens moeten lezen.
Ik denk dat het voor veel mensen niet duidelijk is wat dit daadwerkelijk gaat betekenen.

Maar goed wat je zegt officieel gaat het bericht niet over dat stuk van de sites dus is dan niet ontopic.
Duidelijk verhaal. Dan zal ik het ook op die manier modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Er mag hier wellicht naar gekeken worden, veel +2 en zelfs +3

Inproba in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic / irrelevant of ongewenst. Het onderwerp van de discussie is dat er alweer ddos aanvallen op de dns diensten van providers zijn en wat de motivatie kan zijn. Daar op in gaan met voorbeeld en uitleg lijkt me juist bij de discussie horen. Dat het sommige tweakers niet bevalt of niet realistisch lijkt kan prima, maar dan verwacht ik eerder dat daarover discussie komt in plaats van een reactie weg te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

t4600c in 'nieuws: Nvidia GeForce RTX 3090, 3080 en 3070 kosten 1549, 719 en ... en sdk1985 in 'nieuws: Nvidia GeForce RTX 3090, 3080 en 3070 kosten 1549, 719 en... lijken mij beiden geen +3. Een +1 lijkt mij voldoende.

Giku in 'nieuws: Cloudflare: internetverkeer daalde met 3,5 procent door Cent... deze was al twee keer eerder gemeld, staat nu op +2, dankzij 73 +3 moderaties, maar deze reactie is niet meer dan +1. Kan hier nog naar gekeken worden?

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Regenbui in 'geek: 'Onverwoestbare' Nokia 3310 viert twintigste verjaardag'

Deze reactie staat als +2, maar ik denk dat zelfs een +1 discutabel is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
Op een .Geek artikel mag humor v.z.i.w. hoger gemodereerd worden, kan er op een artikel als dit ook wel om lachen eerlijk gezegd :)

Om deze nu per se lager dan +1 te willen hebben, op een serieus artikel gericht op zakelijke/professional toepassingen wellicht, maar een artikel als dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een geslaagde grap hoort op +1. Vind je grap maar niets, dan hoort hij op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ik denk dat in dit topic aan meningmoderatie wordt gedaan.

Hier een voorbeeld (ja het is een reactie van mij, staat momenteel op +2 met een aantal +2 en ook nog +3 mods).
Zelf denk ik dat het een solide +1 is, gewoon omdat het on-topic is en iets meer achtergrond geeft van onderzoek en waarom het nodig is.

https://tweakers.net/nieu...ction=14845700#r_14845700

--- edit: verwijderde een l om het woord look in ook te veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door T.C op 02-09-2020 23:02 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder off-topic dan +2. Het is informatief hoe iets in firefox werkt maar dat is niet het onderwerp van de discussie. Het nieuws gaat specifiek over de veranderingen rond addons in firefox, niet alle andere veranderingen of meningen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Arianespace lanceert Vega-raket met 53 kleine satellieten'

Voor dit bericht is 0 een prima score, de grap vind ik niet heel grappig, maar de opmerking over moderatie vind ik dan weer wel een punt aftrek, vandaar dat ik dan op 0 uitkom, maar de manier waarop deze op 0 uitkomt valt mij een beetje op. De reactie heeft een aantal -1 te pakken en om dat recht te zetten lijkt deze een paar keer +2 en een enkele keer zelfs +3 te hebben gekregen.

Nu weet ik niet of dat de bedoeling is, maar lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
Empilon in 'reviews: Supersnelle schermen - Zeven 240Hz-gamemonitoren van 27"...

Tweakers, gaan we een oprechte vraag modereren als -1? Heel jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
jorisvergeerTBA in 'nieuws: Windows 10 krijgt functie om geanimeerde gifs te ...
Het nieuws artikel gaat over animated gifs en voicetyping, en daarmee lijkt me dit offtopic. In ieder geval geen +2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Deze reactie staat op +1 inmiddels.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:13

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

rigbuilder in 'nieuws: Gigabyte toont Aorus 15P-laptop met RTX 2070 en 144Hz-...
geen +3, +2 is prima.

Edit: staat inmiddels goed

[ Voor 6% gewijzigd door Militia Pilot op 04-09-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darkstriker in 'nieuws: Toezichthouder: verplicht inloggen met FB-account op ...

Ik mis even wat hier +2 aan is... Ontopic kan ik begrijpen, maar +2 gaat me wel redelijk te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

CH4OS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:14:
Darkstriker in 'nieuws: Toezichthouder: verplicht inloggen met FB-account op ...

Ik mis even wat hier +2 aan is... Ontopic kan ik begrijpen, maar +2 gaat me wel redelijk te ver.
Dus wat je met andere woorden wil zeggen is dat je jaloers bent dat zijn reactie hoger gemodereerd wordt dan je eigen reactie waar hij op reageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wootism schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:22:
Dus wat je met andere woorden wil zeggen is dat je jaloers bent dat zijn reactie hoger gemodereerd wordt dan je eigen reactie waar hij op reageerd?
Nee, nu leg je mij woorden in de mond en daar kan ik heel slecht tegen. Ik mis serieus wat er +2 aan is. Het is een correctie op mijn bericht en dat is prima, maar dat maakt niet automatisch dat die post informatief is.

Een correctie op iemand is dus niet per definitie informatief en dus +2. Het verschaft (imo) geen dusdanig andere inzichten dat de post de +2 "waard" is. Er komen genoeg correcties voorbij op Tweakers en die krijgen ook niet standaard +2. ;) De modFAQ zegt overigens over informatieve posts het volgende:
Informatief

Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
Let daarbij vooral op het cursief gedrukte. :) Maar goed, als ik naar jouw bijdrages in dit topic kijk, lijkt dit vooral een troll reactie te zijn, jammer weer. Als je het dusdanig tijdsverspilling vind, snap ik niet dat je verder nog tijd steekt in reacties alhier.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

*knip*

Doe eens lief.

[ Voor 96% gewijzigd door Dirk op 04-09-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Vermoeiend hoe mensen hier mening modereren ipv de moderatie regels volgen.
2x krijg ik 0 "offtopic". FEDRAMP is absoluut niet offtopic.
Razwer in 'nieuws: Pentagon wil cloudcontract van 10 miljard dollar nog steed...
Razwer in 'nieuws: Pentagon wil cloudcontract van 10 miljard dollar nog steed...

Het is ontmoedigend om te reageren met dit beleid.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Razwer schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:11:
Vermoeiend hoe mensen hier mening modereren ipv de moderatie regels volgen.
2x krijg ik 0 "offtopic". FEDRAMP is absoluut niet offtopic.

Het is ontmoedigend om te reageren met dit beleid.
Het gaat hier slechts om één moderatie, inmiddels is het weer rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
RoD schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:18:
[...]

Het gaat hier slechts om één moderatie, inmiddels is het weer rechtgetrokken.
Dank!

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

yvez in 'nieuws: Pentagon wil cloudcontract van 10 miljard dollar nog steeds ...

Niet dat ik hem geen karma gun, maar hoe kan een vraag informatief zijn en 2 posts van iemand uit de branche die wat onderbouwde aannames doen niet?

Ik heb sowieso het idee dat de reacties in dit artikel onderhevig zijn aan een Azure vs AWS oorlog (pun intended).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
nieuws: Fabrikanten kondigen Nvidia GeForce RTX 3000-videokaarten aan

Fanboys waren weer duidelijk aanwezig in dit topic maarliefst 8x ongewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Welke reactie bedoel je precies?
Ik vind vijf reacties van jou onder het gelinkte artikel, maar geen van alle staat op een score van -1 en slechts 1 reactie heeft een enkele ongewenst moderatie ontvangen.

Als je op de datum bij een reactie klikt dan krijg je een directe link naar de betreffende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Niet zo zeer fanboys zo te zien, maar een enkele stalker..? Valt wel op tussen vooral ongemodereerde reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Santford schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:39:
[...]

Welke reactie bedoel je precies?
Ik vind vijf reacties van jou onder het gelinkte artikel, maar geen van alle staat op een score van -1 en slechts 1 reactie heeft een enkele ongewenst moderatie ontvangen.

Als je op de datum bij een reactie klikt dan krijg je een directe link naar de betreffende reactie.
Ik zie er toch echt 8. Daarom link ik ook het topic. Als ik trouwens zoek op die pagina vind ik 26x mijn naam. Deel daarvan reacties uiteraard.

Maar heb je even opgezocht voor je: zijn er zelfs 10 lijken er meer te worden...

computerjunky in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Nvidia GeForce RTX 3000-videok...

computerjunky in 'nieuws: Fabrikanten kondigen Nvidia GeForce RTX 3000-videok...

JohnnieWbl schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:42:
[...]

Niet zo zeer fanboys zo te zien, maar een enkele stalker..? Valt wel op tussen vooral ongemodereerde reacties.
Tja ben zoiezo benieuwd wie het over het algemeen zijn want ik heb het idee dat het altijd hetzelfde groepje is dat ook altijd vrij persoonlijk lijkt te reageren als ik wat opper of aan kaart maar tweakers wil hier helaas maar ook begrijpelijk geen openheid over geven.

[ Voor 91% gewijzigd door computerjunky op 05-09-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
computerjunky schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:13:

[...]

Ik zie er toch echt 8. Daarom link ik ook het topic. Als ik trouwens zoek op die pagina vind ik 26x mijn naam. Deel daarvan reacties uiteraard.

Maar heb je even opgezocht voor je: zijn er zelfs 10 lijken er meer te worden...
Ik zie waarom ik ze niet kon vinden, het gaat om reacties onder een artikel van drie dagen geleden en ik zocht onder het artikel dat vandaag over de RTX 3000-serie op de frontpage staat.

Die reacties zijn zeker niet ongewenst, een aantal zoals over geluidsdemping in kasten zijn wel off-topic.

Edit:
Het viel wel op dat alleen jouw reacties gemodereerd waren in die thread, naar de -1 gever mag gekeken worden.

Ze staan nu op een betere score.

[ Voor 12% gewijzigd door Santford op 06-09-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .MaT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
Mijn reactie hier heeft iemand zonder 4k TV op de tenen getrapt blijkbaar. Zowel de -1 voor mij als de +2 voor beide reacties lijken me onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Volgens mij hoort mijn reactie "on-topic" gemodereerd te worden, voor mijn edit stond deze nog op 0.

jetspiking in 'geek: Computergestuurde spelers met aimbots jagen op hackers i...

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

jetspiking schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:02:
Volgens mij hoort mijn reactie "on-topic" gemodereerd te worden, voor mijn edit stond deze nog op 0.

jetspiking in 'geek: Computergestuurde spelers met aimbots jagen op hackers i...
Staat inmiddels op de juiste score :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mjtdevries in 'nieuws: Epic: aantal dagelijkse Fortnite-spelers op iOS is met...

Ook deze post krijgt naar mijn idee ten onrechte +2, zo informatief vind ik het niet, ik zie het meer als aanvulling (op mijn post weliswaar), maar volgens mij is dit gewoon een +1 reactie.

EDIT:
Ook de reactie erop krijg +2, maar de analogie is wat mij betreft ook niet meer dan +1:
Centurion183 in 'nieuws: Epic: aantal dagelijkse Fortnite-spelers op iOS is m...

EDIT2:
bbob in 'nieuws: China lijkt toegang tot kinderprogrammeertaal Scratch te... dit kan imo naar -1, is niets anders dan een flame op deze manier. Sowieso erg denigrerend naar een andere Tweaker toe, met een statement wat gewoon niet waar is, als ik kijk op de gallery van de genoemde user.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:13
bbob in 'nieuws: China lijkt toegang tot kinderprogrammeertaal Scratch te...

Mocht een -2 beschikbaar zijn dan mag deze wel naar -2 van mij. En een verbod op modereren voor alle stemmers die meer dan +1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het lijkt ook wel een beetje uit de hand te lopen, dat men gewoon openlijk erover begint te discussieren:
BlaDeKke in 'nieuws: China lijkt toegang tot kinderprogrammeertaal Scratch te...
en

Kunnen wat mij betreft ook naar -1/-2, zoiets kinderachtigs als dit heb ik nog nooit gezien hier.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is gewoon keihard op de man spelen en dus -1.

De meningmod-misbruikers die hie een +1 of zelfs nog hoger (!!!) aan gegeven hebben mogen wel worden nagekeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
wildhagen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 05:52:

Dit is gewoon keihard op de man spelen en dus -1.

De meningmod-misbruikers die hie een +1 of zelfs nog hoger (!!!) aan gegeven hebben mogen wel worden nagekeken.
Kunnen Llee en bbob1970 niet gewoon beide aangepakt worden? Ondanks de minnetjes vervuilen ze de artikelen zo behoorlijk met hun eindeloze onzinnige threads. Net 2 kleuters.
Verwijderd in 'nieuws: India verbiedt PUBG Mobile en meer dan 100 andere Chinese apps'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BlaDeKke in 'nieuws: China lijkt toegang tot kinderprogrammeertaal Scratch te...

Behoorlijk op de man. Is niet meer dan -1 waard, maar krijgt zelfs +2 en +3.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vrijwel het hele draadje is niet meer dan een -1 waard. Maar lijkt inmiddels allemaal redelijk goed te staan :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het is een leuke reactie en goede taalcorrectie, maar een +3 is wel érg overdreven: PCG2020 in 'nieuws: 'Bios-versie van AMD heeft aanwijzingen voor Zen 3-proces...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: 'Gebruik Kubernetes niet met portabiliteit van applica...

Dit is hoogstens een ontopic reactie, niets informatiefs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NOFI, maar wel frappant dat er best laat opeens wel op gereageerd wordt, een paar reacties erboven hebben iemand anders en ik het ook al aangekaart. Ik vind dat dergelijke reacties niet 'des Tweakers', waarbij iemand (ongeacht wat voor mening die persoon heeft) niet zo aan een publieke schandpaal gehangen hoort te worden. Ik vind het daarom ook wel jammer om te zien dat dit opeens 'voldoende' is op -1, terwijl doorgaans wel wat meer actie erop wordt ondernomen, zoals reacties die verwijderd worden.

EDIT: Ik zie dat ik mogelijk de verkeerde heb gequote, mea culpa! O+

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2020 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hele discussie is offtopic, inclusief afterburn in 'nieuws: 'Gebruik Kubernetes niet met portabiliteit van applicat....
CH4OS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:02:
[...]
NOFI, maar wel frappant dat er best laat opeens wel op gereageerd wordt, een paar reacties erboven hebben iemand anders en ik het ook al aangekaart. Ik vind dat dergelijke reacties niet 'des Tweakers', waarbij iemand (ongeacht wat voor mening die persoon heeft) niet zo aan een publieke schandpaal gehangen hoort te worden. Ik vind het daarom ook wel jammer om te zien dat dit opeens 'voldoende' is op -1, terwijl doorgaans wel wat meer actie erop wordt ondernomen, zoals reacties die verwijderd worden.

EDIT: Ik zie dat ik mogelijk de verkeerde heb gequote, mea culpa! O+
Die is nu ook weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Kan iemand uitzoeken wie mijn 2 fans zijn die vaak een -1 geven op mijn berichten die helemaal geen -1 waard zijn?
Bv deze: Martinspire in 'nieuws: Xbox Series X-console komt op 10 november uit voor 50... binnen 5 minuten al 2x -1

Ik zie verder vaker een aantal -1 staan op reacties die geen -1 verdienen. Ok, ook geen +3, maar gewoon normale +1 reacties die dat krijgen. Ik weet dat ik inmiddels wat "fans" heb gekregen omdat ik niet altijd met de massa mee ga, maar dit ziet er gewoon uit als zure gasten die geen moderaties zouden mogen doen imo

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 15:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:57:
Kan iemand uitzoeken wie mijn 2 fans zijn die vaak een -1 geven op mijn berichten die helemaal geen -1 waard zijn?
Bv deze: Martinspire in 'nieuws: Xbox Series X-console komt op 10 november uit voor 50... binnen 5 minuten al 2x -1

Ik zie verder vaker een aantal -1 staan op reacties die geen -1 verdienen. Ok, ook geen +3, maar gewoon normale +1 reacties die dat krijgen. Ik weet dat ik inmiddels wat "fans" heb gekregen omdat ik niet altijd met de massa mee ga, maar dit ziet er gewoon uit als zure gasten die geen moderaties zouden mogen doen imo
9 september 2020 15:50
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Technomania op 09-09-2020 16:11 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Technomania schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:11:
[...]

[...]

Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Ik bedoel ook niet dat de waarde me niet aanstaat. Als dat -1 wordt is me dat prima. Maar meer dat ik merk dat ik altijd 2x -1 zie verschijnen ongeacht de inhoud van mijn bericht. Ik snap dat het wel weer herstelt des te meer mensen modereren, maar het gaat toch over mismoderaties? Dan zou dat prima kunnen imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:34:
[...]

Ik bedoel ook niet dat de waarde me niet aanstaat. Als dat -1 wordt is me dat prima. Maar meer dat ik merk dat ik altijd 2x -1 zie verschijnen ongeacht de inhoud van mijn bericht. Ik snap dat het wel weer herstelt des te meer mensen modereren, maar het gaat toch over mismoderaties? Dan zou dat prima kunnen imo
Ik bedoelde meer dat 9 minuten na het posten te snel is om er hier melding van te maken.
(en je post staat alweer op de juiste score)

Was geen aanval richting jou hoor (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Technomania schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:37:
[...]

Ik bedoelde meer dat 9 minuten na het posten te snel is om er hier melding van te maken.
(en je post staat alweer op de juiste score)

Was geen aanval richting jou hoor (y)
Mja het ging me ook niet specifiek om deze reactie. Meer iets wat me al maanden opvalt. En heel vaak zie ik die minnetjes ook al na plaatsen komen, alsof er een paar die-hard tweakers zitten f5-en om maar even minnetjes te geven.

Ik denk dat je na wat zoeken wel wat meer mensen kunt vinden die veel te extreem modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Kevinp in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek op v...

dit is juist zeer informatief en ontopic, zelfs op het randje van een +3, geen idee waarom hij op -1 ongewenst zou staan, waarschijnlijk weer een bende fanboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
bigsteve22 in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek ...

Dit soort berichten mogen wat mijn betreft direct verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:18:
Kevinp in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek op v...

dit is juist zeer informatief en ontopic, zelfs op het randje van een +3, geen idee waarom hij op -1 ongewenst zou staan, waarschijnlijk weer een bende fanboys
Meer dan een 0 kan ik er niet van maken, het eerste gedeelte staat al redelijk in het artikel uitgelegd en de laatste alinea nijgt een beetje naar Complottheorie en is totaal niet verder onderbouwd.
Bedankt. Daar heb ik naar gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

TechSupreme in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek...

Haalt huisartsen hard omlaag: Noemt huisartsen de receptionisten van het zorgstelsel.
Geen bron,niks. Krijgt vervolgens +3...

Zelf heb ik m op -1 gezet, want dat is waard als je zo een heel beroep met gedegen opleiding er onderuit probeert te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AmazingDreams in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kriti...

Wat is hier +3 aan? Ik kom niet verder dan +1.
Crazy Harry schreef op donderdag 10 september 2020 @ 01:08:
TechSupreme in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek...

Haalt huisartsen hard omlaag: Noemt huisartsen de receptionisten van het zorgstelsel.

Zelf heb ik m op -1 gezet, want dat is waard als je zo een heel beroep met gedegen opleiding er onderuit probeert te halen.
Ik snap wel wat hij bedoelt en zie er zeker geen troll of flame in, het is zijn mening, een deel van 1 zin uit die hele reactie is misschien wat hard, maar als je het relativeert, is het wel zo. Je kunt inderdaad niet voor een chemokuur bij de huisarts langs, om een voorbeeld te geven. Hoe goed die huisarts ook ervoor geleerd heeft. Een +1 is dus prima wat mij betreft, +2 (waar hij nu op staat) is wat te hoog ja.

Edit:

Krulliebol in 'nieuws: Epic: Apple schakelt 'Sign in with Apple' vrijdag uit ... is ook geen +3.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2020 08:29 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik vind dat in hetzelfde nieuwsbericht teveel op -1 staat, bijvoorbeeld

maverick01 in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritiek ...

sighvatssohn in 'nieuws: Nederlandse rechter: YouTube moet video's met kritie...

Etc.

Niet elk tegengeluid is een -1 waard. Ik ben het niet eens met de inhoud, maar dat betekent niet automatisch -1.

http://hawvie.deviantart.com/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BikkelZ in 'nieuws: Epic: Apple schakelt 'Sign in with Apple' vrijdag uit in ...

Is ook geen +3. Wel veel moderaties op +3 die dat gewoonweg niet zijn de laatste tijd, zeg.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:35
@Verwijderd idd. hier nog eentje. Vond het al frapant dat reactiescores de laatste tijd een stuk hoger liggen na de eerste paar uur. Uiteindelijk middelt het wel weer een keer uit, maar er zitten een paar rare uitschieters bij. Veelal van iemand die zijn modrechten nog niet lang heeft gezien de aantallen.
SuperDre in 'nieuws: Epic: Apple schakelt 'Sign in with Apple' vrijdag uit in...

edit: het punt hier is geeen geefundeerde onderbouwing met aantoonbaar onjuiste info. on-topic is dan nog maar de vraag +3 is het iig niet.

[ Voor 10% gewijzigd door supersnathan94 op 10-09-2020 10:16 ]

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-07 20:49
Hulleman in 'nieuws: AMD presenteert Zen 3-processors op 8 oktober en Big Nav...

Ik snap dit niet helemaal. Ik geef aan dat ik niet denk dat de cuda cores 1:1 vergelijkbaar zijn met die van turing, dat staat op 0. iemand haalt mijn comment uit z'n verband om eigenlijk hetzelfde te vermelden, +1. Dan geef ik aan dat ik duidelijk op een andere kaart doel, stond een tijd op -1 maar goed nu op 0. De volgende reactie met hooguit een mening ("echte cores"?) die eigenlijk op dezelfde conclusie uitkomt, ze zijn niet 1:1 vergelijkbaar,is nu zelfs +2. Kunnen jullie mij dan uitleggen waarom het commentaar dat eigenlijk langs mij heen praat maar hetzelfde zegt 2 punten hoger scoort?

• supersnathan94
daellat schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:22:
Hulleman in 'nieuws: AMD presenteert Zen 3-processors op 8 oktober en Big Nav...

Ik snap dit niet helemaal. Ik geef aan dat ik niet denk dat de cuda cores 1:1 vergelijkbaar zijn met die van turing, dat staat op 0. iemand haalt mijn comment uit z'n verband om eigenlijk hetzelfde te vermelden, +1. Dan geef ik aan dat ik duidelijk op een andere kaart doel, stond een tijd op -1 maar goed nu op 0. De volgende reactie met hooguit een mening ("echte cores"?) die eigenlijk op dezelfde conclusie uitkomt, ze zijn niet 1:1 vergelijkbaar,is nu zelfs +2. Kunnen jullie mij dan uitleggen waarom het commentaar dat eigenlijk langs mij heen praat maar hetzelfde zegt 2 punten hoger scoort?
Omdat Hulleman ook daadwerkelijk uitlegd waarom. Ik haal dat absoluut niet uit jouw verhaal naar voren. Ook de correlatie met terminologie niet. Eerste keer dat ik jou bericht las had ik een beetje klok klepel idee. Het komt er gewoon niet lekker uit denk ik.

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-07 20:49
supersnathan94 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:34:
[...]

Omdat Hulleman ook daadwerkelijk uitlegd waarom. Ik haal dat absoluut niet uit jouw verhaal naar voren. Ook de correlatie met terminologie niet. Eerste keer dat ik jou bericht las had ik een beetje klok klepel idee. Het komt er gewoon niet lekker uit denk ik.
"3080 vs 2080: dubbele cores, meer en sneller vram, hogere clock. En toch lijkt het "maar" 80% improvement in de beste gevallen in rasterization. De cores zijn niet 1:1 vergelijkbaar met turing, zo lijkt het. "

Ik geef hier toch aan waarom ik dat denk? en welke terminologie, kan je dat specificeren? Wat is een klok klepel idee? Ik kan hier ook weinig mee. Zelfs als je een punt zou hebben, is mijn commentaar niet irrelevant en dat van hem informatief alleen omdat ik misschien iets minder duidelijk hetzelfde bericht communiceer.

Ah, klop klepel indiceert dat ik er weinig van snap. Grappig, want die persoon die op mij reageert lijkt het evengoed mis te hebben en die blijft het over andere kaarten hebben dan ik. Dus nogmaals, waarom is dat informatief en dat van mij irrelevant?

[ Voor 12% gewijzigd door daellat op 10-09-2020 10:51 ]

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49
Crazy Harry schreef op donderdag 10 september 2020 @ 01:08:

Nergens haal ik artsen omlaag, ik maak alleen vergelijking met receptionist en dat zijn ze ook. Ze ontvangen patiënten en wijzen ze de weg in het medischstelsel. De reden waarom huisartsen bestaan is heel simpel, om de rest te ontlasten en onnodig gebruik te voorkomen. Dat een simpel wondje of een pijntje hebt, daar heb je geen specialist voor nodig. Het zou ook absurd zijn dat jij als patient zelf van specialist naar specialist gaat tot iemand heeft gevonden wat er mis is. Je leest/wil lezen wat er niet is.

En ik vraag me af, wat is er mis met receptionisten dan? Waarom is dat een belediging?

[ Voor 18% gewijzigd door TechSupreme op 10-09-2020 10:50 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dit lijkt mij een +1 of eigenlijk GR materiaal (en daarmee 0):

Gaaiz in 'nieuws: Game Pass-abonnement voor pc komt uit bèta en prijs gaat na...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• supersnathan94
daellat schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:45:
[...]

"3080 vs 2080: dubbele cores, meer en sneller vram, hogere clock. En toch lijkt het "maar" 80% improvement in de beste gevallen in rasterization. De cores zijn niet 1:1 vergelijkbaar met turing, zo lijkt het. "

Ik geef hier toch aan waarom ik dat denk? en welke terminologie, kan je dat specificeren? Wat is een klok klepel idee? Ik kan hier ook weinig mee. Zelfs als je een punt zou hebben, is mijn commentaar niet irrelevant en dat van hem informatief alleen omdat ik misschien iets minder duidelijk hetzelfde bericht communiceer.

Ah, klop klepel indiceert dat ik er weinig van snap. Grappig, want die persoon die op mij reageert lijkt het evengoed mis te hebben en die blijft het over andere kaarten hebben dan ik. Dus nogmaals, waarom is dat informatief en dat van mij irrelevant?
Sure, ik ga m'n best doen, zit ook niet echt in de context van het geheel hoor.
Ik geef hier toch aan waarom ik dat denk?
het punt is dat je gewoon een aantal dingen roept, zoals dubbele cores, wat zijn dat?
De cores zijn niet 1:1 vergelijkbaar met turing, zo lijkt het.
Nee, daarom is het ook een andere architectuur en niet Turing 2.
Grappig, want die persoon die op mij reageert lijkt het evengoed mis te hebben en die blijft het over andere kaarten hebben dan ik
Ja maar omdat je zelf ook weet dat het gaat om de generieke core architectuur is dat verder niet per se heel relevant.

Hij komt namelijk terecht met informatie die jij niet hebt vermeld die heel erg helpt met het plaatsen van de cijfertjes. De 3080 heeft namelijk niet echt het dubbele aantal cores.

De grap is dat ik met die informatie uit zijn post pas snap wat jij uberhaupt bedoelt met iets als "dubbele cores" -> het aantal.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik snap niet hoe een aanname zonder onderbouwing een +3 waard is. Waar is het bewijs?

monojack in 'nieuws: Facebook-oprichter Zuckerberg: gedrag Apple moet onderzo...
Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2