Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

De 1e absoluut niet. Dit is commentaar op de nieuwsitems. De rest is discutabel maar omdat ze doorgaan op een offtopic reactie zijn ze imho dus ook offtopic.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Technomania schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

De 1e absoluut niet. Dit is commentaar op de nieuwsitems. De rest is discutabel maar omdat ze doorgaan op een offtopic reactie zijn ze imho dus ook offtopic.
@Uhuruburu
Ze gaan allemaal niet inhoudelijk over het Artikel, dan is het heel simpel niet Ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
@Nightscope
Je comment zou inderdaad terecht op +1 horen. Als je je modcommentaar weghaalt dan komt hij wel weer op +1.

Nightscope in 'nieuws: Microsofts The Initiative neemt ontwikkelaars aan van ...

[ Voor 58% gewijzigd door Xm0ur3r op 25-08-2020 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Al die reacties gaan inhoudelijk over of het onderwerp van het artikel wel of niet op Tweakers thuishoort, de plek daarvoor is in het ‘geachte redactie’ sub- forum en zijn derhalve off-topic op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
nieuws: Disney+ Premier Access met vroegtijdige toegang tot Mulan-film kost 2...

Iemand is daar lekker ijverig geweest met de off topic/0 score.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Santford schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Al die reacties gaan inhoudelijk over of het onderwerp van het artikel wel of niet op Tweakers thuishoort, de plek daarvoor is in het ‘geachte redactie’ sub- forum en zijn derhalve off-topic op de frontpage.
Perfect verwoord. Was met vorige post nog niet helemaal wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

"waar niemand op zit te wachten" is wel een heel grijs gebied. -1 is bedoeld voor zwaardere overtredingen van de regels of daadwerkelijke beledigingen.
Enkel dat tweede wel, maar echt duidelijk is de reactie niet waarmee de reactie geen toegevoegde waarde heeft.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Zeehond schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Enkel dat tweede wel, maar echt duidelijk is de reactie niet waarmee de reactie geen toegevoegde waarde heeft.
En dus een 0 zou moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Uhuruburu schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Iedereen in de discussie is nu op 0 gezet. Fijn is dat.
Inderdaad! Dat is fijn.

De enige waar een +1 te verdedigen valt is:
bozotheclown in 'nieuws: Jaguar komt met goedkopere versie van elektrische I-...
Maar ook voor die mag een 0 geen mismoderatie genoemd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door JDVB op 25-08-2020 17:21 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

En dus een 0 zou moeten hebben.
Het is onduidelijk wat de gebruiker bedoeld met zijn reactie, dit is dan niet iets wat zichtbaar hoeft te zijn op 0.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Apple moet Epic toegang geven tot ontwikkelaccounts maar m... - Twee woorden en een link, lijkt mij niet +2 toch?

Niemand_Anders in 'nieuws: Apple moet Epic toegang geven tot ontwikkelaccount... - Ik heb een +1 gegeven (al gaat het wellicht wat offtopic omdat het verder gaat dan deze uitspraak en worden er zaken bijgehaald die wellicht niet van toepassing zijn), maar +3 lijkt me overdreven.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Zeehond schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Het is onduidelijk wat de gebruiker bedoeld met zijn reactie, dit is dan niet iets wat zichtbaar hoeft te zijn op 0.
Door de onduidelijkheid is de reactie van geen toegevoegde waarde. En van geen toegevoegde waarde betekent 'irrelevant'. En dat is nu júist wat er bij de omschrijving van 0 staat: irrelevant. Waarom staat dat dan bij 0 in plaats van -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:35:
[...]

Door de onduidelijkheid is de reactie van geen toegevoegde waarde. En van geen toegevoegde waarde betekent 'irrelevant'. En dat is nu júist wat er bij de omschrijving van 0 staat: irrelevant. Waarom staat dat dan bij 0 in plaats van -1?
Ik kijk naar het stuk “ Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.” bij de omschrijving van -1. Daarmee is in dit geval een -1 ook prima te verdedigen. (Een 0 is overigens ook niet fout, maar de -1 ook niet imo.)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
En niet zo'n beetje ook. Een zieke bult +3s ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Astennu in 'nieuws: 'Samsung Display levert prototypes quantumdot-oledpanelen...

Dit is wel ontopic aangezien het ook over Samsung OLED schermen gaat en de wens wat deze panelen kunnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze post van mij is zeker niet -1

Jorgen in 'nieuws: Disney komt volgend jaar met nieuwe streamingdienst onder ...

Het gaat erom of Disney wel of geen volwassen contect op haar huidige Disney+ platform heeft. Ik geef aan dat dit gewoon al zo is, met voorbeelden erbij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Beide reacties van mij hieronder lijken mij ontopic en dus +1; toch krijg ik -1

Bor in 'nieuws: Guild Wars 2 komt naar Steam en makers tonen teaser van derde...
Bor in 'nieuws: Guild Wars 2 komt naar Steam en makers tonen teaser van derde...

Er wordt sowieso enigszins op mening gemod bij dat onderwerp. Ik zie -1's bij kritische opmerkingen terwijl er net positieve reacties op +3 stonden zonder objectieve reden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie niet waarom CH4OS in 'nieuws: Apple moet Epic toegang geven tot ontwikkelaccounts maar ma... offtopic is, ik geef hier duidelijk, met citaten vanuit de tekst, aan dat wat iemand beweerd, gewoonweg niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Ik zie niet waarom CH4OS in 'nieuws: Apple moet Epic toegang geven tot ontwikkelaccounts maar ma... offtopic is, ik geef hier duidelijk, met citaten vanuit de tekst, aan dat wat iemand beweerd, gewoonweg niet klopt.
Eens, dat lijkt me geen 0.
Maar toch wel zeker een +2, toch? Vind het wel een nuttige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Reacties zoals deze lijken me niet de bedoeling, hij staat al op -1 maar kunnen die niet gewoon aangepast of verwijderd worden?
M3m30 in 'nieuws: Burgemeester van Utrecht wil sneller toegang tot privégroep...
Zeker omdat hij in de reacties daarop die niet op -1 staan toch weer te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Deze post krijgt (75x) +3 maar lijkt mij hooguit +2 als mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

jmzeeman schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:24:
Reacties zoals deze lijken me niet de bedoeling, hij staat al op -1 maar kunnen die niet gewoon aangepast of verwijderd worden?
M3m30 in 'nieuws: Burgemeester van Utrecht wil sneller toegang tot privégroep...
Zeker omdat hij in de reacties daarop die niet op -1 staan toch weer te zien is.
Generaliserend, zeker. Maar Nederlanders vervelen zich nooit? Maar xxxx vervelen zich nooit? Ik weet niet wat er mis is met die vraag. Hij mag zeker op -1, want het voegt absoluut niets toe. Wat hij er mee bedoelt ontgaat me volledig, al blijkt uit zijn latere reacties hierop duidelijk dat zijn intenties niet koosjer zijn.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:35
Welll. hoewel spam natuurlijk heel erg irritant is, is dit nog irritanter:
arbraxas in 'nieuws: Red Magic 5S komt volgende week uit in Europa voor 579 e...

Dit zou natuurlijk nooit een +2 mogen zijn.

Edit: Misschien is het handig om die reactie dan maar te verwijderen. Dit is ook weer zo'n dingetje zo stand alone XD.

[ Voor 12% gewijzigd door supersnathan94 op 26-08-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
JDVB in 'plan: Lekker nassen: maak kans om een nas van QNAP te reviewen én te...

Mag van mij wel +2 want het netwerk snelheid ding is wel een dingetje voor een goede review

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Weer een hoop mensen die aan mening modden doen...

Enchantress in 'nieuws: Nieuw seizoen Fortnite komt niet uit op iOS en macOS ...

Geen -1, iemand legt iets in mijn mond wat ik niet gezegd heb waarop ik gewoon vraag waar hij/zij dat vandaan heeft.

Enchantress in 'nieuws: Nieuw seizoen Fortnite komt niet uit op iOS en macOS ...

Om een bron vragen is tegenwoordig trollen?

De waarheid is ook een -1 waard? Epic doet dit puur voor eigen gewin en Trump komt op voor de Amerikanen, beide feiten.

Het zeggen dat een bron niet verifieerbaar is is ook trollen? Maar iets beweren en doen alsof jezelf de bron bent is een +1 evenals de mensen die beweren dat hij zelf de bron is......

Dus bij deze kan iedereen van alles roepen en zeggen dat ze zelf de bron zijn? Dat word een zooitje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Laguna in 'nieuws: Asus kondigt Zenfone 7 aan met drie klapcamera's en 90Hz-o...

Graag deze 2 personen die dit op -1 modereren aanspreken of direct modstatus afnemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:46:
Laguna in 'nieuws: Asus kondigt Zenfone 7 aan met drie klapcamera's en 90Hz-o...

Graag deze 2 personen die dit op -1 modereren aanspreken of direct modstatus afnemen.
Waarom? Je spreekt schijnbaar voor de meerderheid van de bevolking.....
dit geldt voor de meerderheid van de bevolking.
Waar blijkt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Enchantress een combinatie van ervaring en de gemiddelde maat hand. En los daarvan is dat geen reden om -1 te modereren, dan snap je duidelijk het moderatie systeem niet en bovendien zou ik dat jou niet hoeven uit te leggen gezien je beklag hierboven.

[ Voor 62% gewijzigd door Laguna op 26-08-2020 22:13 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Overigens even een vraag.

Hoe kan het dat ik op 22:34 een bericht typ en direct op dezelfde tijd dus 22:34 op -1 staat.... merkwaardig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:07:
@Enchantress een combinatie van ervaring en de gemiddelde maat hand. En los daarvan is dat geen reden om -1 te modereren, dan snap je duidelijk het moderatie systeem niet en bovendien zou ik dat jou niet hoeven uit te leggen gezien je beklag hierboven.
Het moderatie systeem snap ik heel duidelijk hoor.

Als je iemand zijn/haar mening niet waardeert geef je een -1, als iemand onzin roept maar je waardeert zijn/haar mening geef je een +1,2 of zelfs 3 evenals je iets beweert en aangeeft dat je zelf de bron bent.... geef je ook een +1,2 of 3 tenzij het niet strookt met je mening, dan is het standaard een -1.

Ik zeg niet dat jouw bericht een -1 is, iemand is het niet eens met jouw mening dus is het een -1, precies hoe het moderatie systeem dus werkt.

Overigens kan ik je geen -1 gegeven hebben omdat ik niet kan modereren, iets wat ze bij iedereen zouden moeten doen. Gewone gebruikers zouden nooit moeten modereren. Dat moet je overlaten aan de medewerkers van Tweakers, de echte medewerkers dus geen “power mod” of “pro mod” of je moet het zo doen als 99,9% van de websites, gewoon enkel de trol berichten en of scheldende figuren dicht klappen of verwijderen. Zoals HWI bijvoorbeeld.

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het nam reeds onzinnige vormen aan, maar het modsysteem - na een tijdje volgen- raakt kant nog wal en is een absolute smet aan het worden. Dit is reeds zeer frequent aangeklaagd, maar het is je reinste waanzin om steevast -1 en 0 te zien opduiken bij tal van suberpe postings die geen letter irrelevantie met zich meedragen.

Het lijkt wel of een legertje van troll-modders zich er een sport van gemaakt hebben om per se een -1, dan wel een nul te schenken. Dit dient echt op tafel te komen, wil men nog enige geloofwaardigheid behouden ..

Ter referentie, een eigen post van daarnet: 1DMKIIN in https://tweakers.net/down...ction=14812306#r_14812306

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Enchantress ik ga er maar vanuit dat het sarcasme is. Verder heb ik nergens beweerd dat jij mijn reactie als -1 beoordeeld zou hebben.

Er wordt momenteel al te weinig gemodereerd, waardoor een reactie als deze 5 uur na het nieuwsbericht al niet meer gemodereerd wordt, dus alleen medewerkers van Tweakers laten modereren is ondoenlijk of men moet een leger aan mensen hiervoor aanstellen.

Misschien ook goed om mijn topic door te nemen over Meningmodders.

[ Voor 45% gewijzigd door Laguna op 27-08-2020 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
1DMKIIN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:09:
Het nam reeds onzinnige vormen aan, maar het modsysteem - na een tijdje volgen- raakt kant nog wal en is een absolute smet aan het worden. Dit is reeds zeer frequent aangeklaagd, maar het is je reinste waanzin om steevast -1 en 0 te zien opduiken bij tal van suberpe postings die geen letter irrelevantie met zich meedragen.

Het lijkt wel of een legertje van troll-modders zich er een sport van gemaakt hebben om per se een -1, dan wel een nul te schenken. Dit dient echt op tafel te komen, wil men nog enige geloofwaardigheid behouden ..

Ter referentie, een eigen post van daarnet: 1DMKIIN in https://tweakers.net/down...ction=14812306#r_14812306
Even kijken, het gaat om 1 regel nuttig, dus +1.

Maar dan volgt 9 regels geklaag over het mod systeem.... dat is dan weer zo jammer, want dat trekt het gemiddelde sterk naar beneden. Plaats dat liever hier dan op de FP, dat bespaart iedereen die jou reactie tegenkomt weer en paar minuutjes.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens. Meer dan 95 procent van de reactie is geklaag over moderaties. Sorry, maar dan kom ik toch echt niet verder meer dan een -1 hoor.

Zeker omdat je wéét dat het hier hoort (anders postte je hier niet), is dat extra ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sandor_Clegane in 'nieuws: Facebook: privacyfeatures in iOS 14 kunnen tot gro...

Ja, jij is nog jong, maar er wordt al flink hard op gemismod.

Dit is gewoon een Fipo, meer dan een -1 of een krappe 0 kan ik er niet in zien.

Iemand die me kan uitleggen waarom dit zoveel +1's, en zelfs +2's en +3's (!!) krijgt? Zeker de +2's en +3's zijn extreme mismods...

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TMDC in 'nieuws: Facebook: privacyfeatures in iOS 14 kunnen tot grote omzetda...

Facebook verbasteren door de e als euroteken te schrijven, is hetzelfde als Microsoft afkorten naar M$, wat gezien wordt als trollen, dit bericht is in mijn ogen dan net zo goed een troll en zou het dus als score een -1 moeten hebben.

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
edit: al gecorrigeerd

[ Voor 94% gewijzigd door Tout op 27-08-2020 15:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RuddyMysterious in 'nieuws: Facebook: privacyfeatures in iOS 14 kunnen tot gr...

Het lijkt me dat het doel van praktisch elk bedrijf is om geld te verdienen, dus hoe dit op +1 komt ontgaat mij even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nope, een magere +2 voor de extra informatie, maar door de insinuatie dat Google hetzelfde doet terwijl dat op geen enkele manier blijkt uit de quote kom ik eigenlijk niet verder dan een +1.

163x +3 op moment van schrijven. Waanzin :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2020 13:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'plan: Back 2 Reality - Dag 5'

Als iemand hier er een 0 voor geeft oké maar geen -1 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:00:
Verwijderd in 'plan: Back 2 Reality - Dag 5'

Als iemand hier er een 0 voor geeft oké maar geen -1 natuurlijk.
Daar is sowieso iemand misbruik aan het maken van zijn mod functie. Ik zie meerdere reacties die op +1 staan maar ook een paar -1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Nope, een magere +2 voor de extra informatie, maar door de insinuatie dat Google hetzelfde doet terwijl dat op geen enkele manier blijkt uit de quote kom ik eigenlijk niet verder dan een +1.

163x +3 op moment van schrijven. Waanzin :)
Haha zelfs hij is er verbaasd over :)

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'plan: Back 2 Reality - Dag 4'

Jolke in 'plan: Back 2 Reality - Dag 4'

Gewoon een +1 imo.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2020 16:10 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Veel mensen die dit een +2 of zelfs +3 geven, terwijl hij alleen een getal plaatst zonder iets uit te leggen: smokeyslim in 'nieuws: Delftse onderzoekers zetten stap richting opslag twee ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Beetje jammer dat ik hier wordt weggenuld ...
DeComponeur in 'nieuws: Delta heeft grote internetstoring in Zeeland door ddo...
Volgens mij voeg ik iets toe aan de discussie, uiteraard kun je het er niet mee eens zijn ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Misschien wat vroeg, maar staat al op 70x +3
iwaarden in 'nieuws: Ook mediauitgevers spreken zorgen uit over opt-in advert...

[ Voor 80% gewijzigd door Munchie op 28-08-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Dat was niet te vroeg. Inmiddels is 't 230x een +3 geworden... Hier zal iemand met een iets effectievere rechtenset zich mee moeten bemoeien om dat nog recht te trekken.

Dat hele topic zit trouwens helaas ook al vol met +2's die gewoon een 1 of 0 zouden moeten zijn...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar ik kom niet echt verder dan een +1 - zeker geen +3 Farmeur in 'nieuws: Landelijke uitrol van CoronaMelder-app wordt uitgesteld t...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Farmeur in 'nieuws: Landelijke uitrol van CoronaMelder-app wordt uitgesteld t...

Nogal wat uitspraken, zonder bronnen. Hoe is dit +3?

Deze idem; Darses in 'nieuws: Landelijke uitrol van CoronaMelder-app wordt uitgesteld to...

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die tweede post geeft in ieder geval goed aan wat er mis is met de eerste. Die tweede modereer ik niet, omdat ik er te weinig verstand van heb, maar die eerste is wmb niet meer dan een +1. Alleen lengte levert je geen bonuspunten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
smokeyslim in 'nieuws: Delftse onderzoekers zetten stap richting opslag twee...

Krijgt wel erg veel +2 en zelfs +3 moderaties voor een wat mij betreft ongewenst antwoord op een vraag van een mede-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Santford schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:10:
smokeyslim in 'nieuws: Delftse onderzoekers zetten stap richting opslag twee...

Krijgt wel erg veel +2 en zelfs +3 moderaties voor een wat mij betreft ongewenst antwoord op een vraag van een mede-tweaker
Sommige gebruikers denken dat +2 ook voor grappige posts is volgens mij. Staat inmiddels wel weer oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Sommige gebruikers denken dat +2 ook voor grappige posts is volgens mij. Staat inmiddels wel weer oke
Dat moet haast de reden zijn, hij staat al op een betere score.

Ik schaar een dergelijke reactie onder ‘een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten’ of wanneer ik het als grap beschouw onder misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Santford schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Dat moet haast de reden zijn, hij staat al op een betere score.

Ik schaar een dergelijke reactie onder ‘een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten’ of wanneer ik het als grap beschouw onder misplaatst.
Eens, dit voegt helemaal niets toe. +2 en +3 is wmb gewoon fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Er wordt helaas weer flink op basis van meningen gemodereerd in het Apple topic.

Allemaal niet ongewenst en gewoon on-topic:
Naafkap in 'nieuws: Apple blokkeert ontwikkelaarsaccount Epic Games voor App ...

Naafkap in 'nieuws: Apple blokkeert ontwikkelaarsaccount Epic Games voor App ...

Ik ben onlangs mijn moderatierechten kwijtgeraakt omdat ik mij bij een enkele reactie liet verleiden om niet de juiste moderatie te kiezen. Als ik dit dan zie dan lijkt het erop dat er nog heel veel mensen weg blijven komen met mismoderaties. Vervelend om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
Ja gaat echt lekker in het Apple Facebook bericht. Ik ken de totale statistieken van die gebruikers die stemmen niet maar zou geneigd zijn te zeggen trek die mod mogelijkheid maar tijdelijk in.

CharlesND in 'nieuws: Apple blokkeerde melding van Facebook over 30 procent a...

Ik zou bij deze zelf zeggen dat er hier licht sprake is van de ander aanvallen (beide gebruikers) maar ook on-topic argumenten aandragen. Een 0 dus geen -1.

Edit: Naafkap, het stuk waar jij in gesprek bent is wel heel erg inderdaad. Rondom jou reacties staan ook nog meerdere +1 reacties net een -1. Gaat echt nergens meer over.

Edit2: oeps het gaat hier over verschillende berichten met vergelijkbare context zie ik. Maar goed, blijft een zooitje helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Blinkin op 29-08-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, dat nieuwsbericht gaat nergens over. De meeste reacties zijn rants over advertenties in het algemeen en zouden op 0 moeten worden gemod. Echter deze worden juist op +3 e.d. gemod.

Het handjevol gebruikers dat wél echt nuttige toevoegingen doet over tracking komt meestal op +1 en soms op +2 uit.

Doordat moderatie in het begin ontspoort wordt ook de volgorde van reacties aangepast (relevanter = bovenaan) wat ervoor zorgt dat evt. slechte moderatie in het begin relevante reacties laat ondersneeuwen. Het probleem moet dus echt een keer worden aangepakt. Wellicht is dit ook de reden dat het aantal echt relevante reacties juist afneemt; mensen hebben er gewoon geen zin meer in. Waarom zou je tijd steken in een relevante reactie als dit gebeurt?

Edit: ik had het over het andere Facebook-bericht van gisteren dus :+
nieuws: Ook mediauitgevers spreken zorgen uit over opt-in advertentietracking...

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-08-2020 13:24 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
Ah ja ik haal berichten doorelkaar zie ik doordat de context overlapt.
De kern van het probleem is idd dat mensen gewoon met gevoel modereren ipv op nuttigheid.

Persoonlijk meld ik ook steeds minder mismodderaties en wis ik een bericht tijdens het typen omdat ik er een beetje moedeloos van wordt. Je hoeft t niet met elkaar eens te zijn maar een gezonde discussie was eigenlijk wat ik zo mooi vind aan Tweakers (t begint nu een beetje op het vroegere nujij te lijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
@Naafkap
Er wordt helaas weer flink op basis van meningen gemodereerd in het Apple topic.
Zo werkt het moderatie systeem nu eenmaal. Het overgrote meerderheid van alle moderaties in Tweakers zijn mening moderaties dus schijnbaar hoort het zo te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Naafkap schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:41:
Dat dat ging gebeuren kon je de klok op gelijk zetten. Dat is (bijna) altijd zo bij nieuwsberichten over Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 21:40

thof

FP ProMod
Enchantress schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:18:
@Naafkap
[...]

Zo werkt het moderatie systeem nu eenmaal. Het overgrote meerderheid van alle moderaties in Tweakers zijn mening moderaties dus schijnbaar hoort het zo te werken.
Nou ja, zo werkt het moderatie systeem niet het wordt alleen op de verkeerde manier gebruikt.
Kijk maar in de regels van de ModFAQ. Als je je daar niet aan houdt dan raak je 'vanzelf' je rechten weer kwijt.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:23:
Wellicht is dit ook de reden dat het aantal echt relevante reacties juist afneemt; mensen hebben er gewoon geen zin meer in. Waarom zou je tijd steken in een relevante reactie als dit gebeurt?
Dit klopt als een bus. Het heeft nauwelijks nog écht zin om diepgaande reacties te schrijven, al helemaal niet onder gepolariseerde artikelen. Onder inhoudelijke artikelen wil het soms nog wel acceptabel te zijn om te doen, omdat daar de risico's veel lager liggen. Ik had eens voorgesteld om bij "controversiële" onderwerpen waar vaak veel pro's en anti's zijn, om de moderatiescores niet te tonen tot er x tijd overheen is gegaan of x moderaties gedaan zijn. Dan heb je denk ik niet direct last van die sortering, wordt er minder ondergesneeuwd en denken mensen misschien nog eens 2x na; want papegaaimodden is natuurlijk makkelijker. Als je iets ziet dat je niet bevalt en hij heeft al een -1, dan is nog eens op -1 klikken natuurlijk sneller aanlokkelijk - ook als die score niet klopt. Afijn. :)

Ik denk dat dit moderatiesysteem altijd disfunctioneel zal blijven en gezien er al jaren gezeik over is, is het misschien beter als we ons er allemaal bij neerleggen dat het nu eenmaal zo werkt en just... Go with the flow. :)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2020 17:09 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
wifikabelhuren in 'nieuws: Facebook werkt aan integratie betaalde content in ...

Serieus? Mensen geven hier +3 voor?

Sowieso vrij kansloos dat een aantal mensen onder elk Facebook bericht willen laten weten dat ze hun account al hebben verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 29-08-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

WhatsappHack schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Dit klopt als een bus. Het heeft nauwelijks nog écht zin om diepgaande reacties te schrijven, al helemaal niet onder gepolariseerde artikelen. Onder inhoudelijke artikelen wil het soms nog wel acceptabel te zijn om te doen, omdat daar de risico's veel lager liggen. .....

Ik denk dat dit moderatiesysteem altijd disfunctioneel zal blijven en gezien er al jaren gezeik over is, is het misschien beter als we ons er allemaal bij neerleggen dat het nu eenmaal zo werkt en just... Go with the flow. :)
Wat houdt je tegen om reacties op chronologie te sorteren en de moderatie score te verbergen?
Of is het juist dat je dan de pareltjes onder de reacties niet zo snel meer ziet? De like/dislike functie van bijvoorbeeld Reddit is in het beste geval vergelijkbaar met een sterk mislopende meningmoderatie op T.net. Alle andere reacties die dus wel volgens de modfaq beoordeeld zijn, zijn dan dus winst imho.

@Enchantress ik ben het zowaar een keer met je eens, een verzoek om een dossier overzicht is off-topic (wel een goed idee imho, maar daar is een ander plekje voor), de rest van het verhaal eronder is dan wel weer on-topic. Ik kom uiteindelijk dus op een +1 uit voor die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
@WhatsappHack
Ik denk dat dit moderatiesysteem altijd disfunctioneel zal blijven en gezien er al jaren gezeik over is, is het misschien beter als we ons er allemaal bij neerleggen dat het nu eenmaal zo werkt en just... Go with the flow.
Omdat het juist zo werkt....
Het werkt niet, ik vindt dat je altijd je mening over wat er in het artikel staat mag uiten. Want het moderatie systeem werkt op het moment zo dat je veel hoge scores kan krijgen door op een ''bepaalde'' manier te reageren wat dus niet zozeer je eigen mening is.

Neem bijvoorbeeld iets van Trump. Maak je een bericht wat mooi in elkaar steekt en wat tegen Trump is en ook nog eens gelogen en je hebt makkelijk een +2 en als het meezit zelfs een +3. Vertel je een on-topic verhaal waaruit blijkt dat het goed uitpakt voor Trump en het is ook nog eens de waarheid, dan heb je erg makkelijk een -1.

Dit was maar een voorbeeld maar je begrijpt wat ik bedoel, zo werkt het systeem, gewoon op een bepaalde manier reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JDVB schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:25:
[...]

Wat houdt je tegen om reacties op chronologie te sorteren en de moderatie score te verbergen?
Zo heb ik het vanaf dag één dat meest populaire mening de default sortering werd ingesteld, maar welk probleem lost dat precies op dan? Wat heeft de sortering te maken met de demotiverende werking? Ik volg je gedachtengang ff niet denk ik. :)
JDVB schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:25:
[...]
De like/dislike functie van bijvoorbeeld Reddit is in het beste geval vergelijkbaar met een sterk mislopende meningmoderatie op T.net. Alle andere reacties die dus wel volgens de modfaq beoordeeld zijn, zijn dan dus winst imho.
Dat systeem heeft ook zo z’n voor- en nadelen, maar ik zou er niet voor pleiten om dat systeem hier in te voeren nee. Awards zouden dan misschien wel weer grappig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 21:40

thof

FP ProMod

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Klopt, dat is gewoon de zoveelste rant van een bekende apple troll.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
kendo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Klopt, dat is gewoon de zoveelste rant van een bekende apple troll.
Bekende Apple troll? Omdat hij positief is over Apple en dit onderbouwt met argumenten? Nee, geen troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
nieuws: 'Luchttaxi' van SkyDrive maakt eerste succesvolle testvlucht

Alweer een hoop mening moderaties.
Als je bijvoorbeeld voor de hele wereld praat krijg je een +1.... ahja.

Berichten waar mensen verkondigen dat “iedereen” of “de hele wereld” of “heel Nederland” of degelijke iets willen of ergens last van zouden hebben of degelijke, zouden standaard een -1 moeten krijgen.
Je kan namelijk niet voor iedereen praten, niet iedereen wil iets en niet iedereen heeft ergens last van enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

Enchantress schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:53:
nieuws: 'Luchttaxi' van SkyDrive maakt eerste succesvolle testvlucht

Alweer een hoop mening moderaties.
Als je bijvoorbeeld voor de hele wereld praat krijg je een +1.... ahja.

Berichten waar mensen verkondigen dat “iedereen” of “de hele wereld” of “heel Nederland” of degelijke iets willen of ergens last van zouden hebben of degelijke, zouden standaard een -1 moeten krijgen.
Je kan namelijk niet voor iedereen praten, niet iedereen wil iets en niet iedereen heeft ergens last van enz.
Kom op @Enchantress.. Je bent hier altijd lekker actief en helpt mee.

Maar wil je hier nou echt een discussie starten over de discussie die je daar aan het voeren bent?
Ik zat het vanmorgen mee te lezen, en had al verwacht dat je hier zou reageren.

Mijn inziens kun je beter werken aan je eigen reacties, dan aan moderaties van anderen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
World Citizen schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Kom op @Enchantress.. Je bent hier altijd lekker actief en helpt mee.

Maar wil je hier nou echt een discussie starten over de discussie die je daar aan het voeren bent?
Ik zat het vanmorgen mee te lezen, en had al verwacht dat je hier zou reageren.

Mijn inziens kun je beter werken aan je eigen reacties, dan aan moderaties van anderen.
Dus je moet reageren op de ''bepaalde'' manier wat niet strookt met je eigen mening? Dus je mag je eigen mening niet meer verkondigen? Want als je dat doet krijg je standaard een -1 tenzij het toevallig strookt met de rest.
Wat heeft het dan nog voor zin om een discussie te starten in de reacties? Dan kan je beter net als sommige andere sites de reacties uitschakelen. ;)

Mensen denken vaak bij -1 reacties, ''he dat is een internet trol, die moet ik ook een -1 geven'' terwijl het gewoon iemand is die zijn mening deelt en dus totaal geen internet trol is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

@Enchantress

Volgens mij is het allemaal niet zo belangrijk wat al die reacties voor score krijgen. Het is niet informatief.

Het is niet verkeerd om je mening te geven, maar doe dat dan in wat meer context.
En het is niet handig om eerst te schrijven "Of wil je dat de hele wereld zich aan jou aanpast omdat je last hebt van geluidjes?" , en dan vervolgens zo aan te dringen op jouw mening.

Het hele verhaal komt niet zo fijn over om te lezen, en je reacties voelen wat gebeten aan.

Ik zou dan niet gaan vragen om van -1 naar 0 te mogen... want echt ontopic is ook ver te zoeken.

Wellicht word je manier van schijven en onderbouwen wel als ongewenst gezien, en niet zozeer je mening.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Wie geven dit soort dingen nou een -1? Leuk artikel, enthousiaste reacties van mensen, en dan al weer op -1 ongewenst modden? Begrijp me niet verkeerd, die score an sich boeit me echt helemaal niks, en ik snap ook best dat hij "na wat tijd" best hoger komt, als dat als iets boeit dus, maar wat ik me dan echt afvraag: wie mod dit op -1, waarom in godsnaam, en lijkt me duidelijk geval van niet moeten mogen modden...

Toine1 in 'reviews: Community-interview met Henkus - Alles voor de ultieme ra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Naafkap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Bekende Apple troll? Omdat hij positief is over Apple en dit onderbouwt met argumenten? Nee, geen troll
_O- _O- nog nooit eerder iets van deze user gelezen zeker.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoijar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:55:
Wie geven dit soort dingen nou een -1? Leuk artikel, enthousiaste reacties van mensen, en dan al weer op -1 ongewenst modden? Begrijp me niet verkeerd, die score an sich boeit me echt helemaal niks, en ik snap ook best dat hij "na wat tijd" best hoger komt, als dat als iets boeit dus, maar wat ik me dan echt afvraag: wie mod dit op -1, waarom in godsnaam, en lijkt me duidelijk geval van niet moeten mogen modden...

Toine1 in 'reviews: Community-interview met Henkus - Alles voor de ultieme ra...
Dat lijkt een misklik van iemand te zijn. Ik zie er in ieder geval geen -1 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoijar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:55:

Hetzelfde voor de -1 gever voor MdBruin in 'reviews: Community-interview met Henkus - Alles voor de ultieme r.... Zal me niets verbazen als dat een en dezelfde persoon is.

@Bor twee miskliks dan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

.oisyn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

Hetzelfde voor de -1 gever voor MdBruin in 'reviews: Community-interview met Henkus - Alles voor de ultieme r.... Zal me niets verbazen als dat een en dezelfde persoon is.

@Bor twee miskliks dan?
Ja, die zag ik inderdaad ook daarvoor, en toen nog eentje en de irritatie was gewekt: zo'n leuk positief artikel en reacties, wie zit er dan weer te zieken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb er even naar gekeken maar zie niets vreemds tussen de moderaties. In beide gevallen zijn het andere users waarbij ik een misklik vermoed. De reacties staan nu op een betere score inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

QQ2 in 'nieuws: Google en Facebook schrappen onderzeese internetkabel met Hon... +2 terwijl het totale onzin is :+

Is dat trouwens een reden om het -1 te modden potentieel? Ik vind het plaatsen van misinformatie namelijk zeer ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:26:
QQ2 in 'nieuws: Google en Facebook schrappen onderzeese internetkabel met Hon... +2 terwijl het totale onzin is :+

Is dat trouwens een reden om het -1 te modden potentieel? Ik vind het plaatsen van misinformatie namelijk zeer ongewenst.
Bewust misinformatie geven is een -1, anders een 0. Ik zou hier voor een 0 gaan.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zeehond schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:53:
[...]

Bewust misinformatie geven is een -1, anders een 0. Ik zou hier voor een 0 gaan.
Dus het gaat niet om de inhoud maar om de (geassumeerde) intentie? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, onjuiste reacties zijn niet ongewenst maar irrelevant. Dus in principe horen ze op 0, maar als er extra informatie is die laat zien dat de onjuiste informatie bewust is geplaatst, dan gaat het om flamen of trollen en is het wel ongewenst.

Giku in 'nieuws: Cloudflare: internetverkeer daalde met 3,5 procent door Cent... hoort overigens niet op +3 thuis.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 ... 14 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2