JohnnieWbl schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:44:
[...]
Volgens mij verwar je forum moderators met FP moderators (pro- en power-). Voor zover ik weet is een promoderator een gewone user die ervaren is met FP- moderaties. Verder overdrijf je schromelijk met de dictator-opmerking, en de term "modmisbruik" is juist de kern van het hele pro-modschap en het zou dus vreemd zijn om dat niet te gebruiken, door hem of hier in dit topic in het algemeen. En vallen over "lol".. tja..
Over de post: de helft is modcommentaar en ongewenst op de FP, dan kan de 1e helft onopic zijn (+1), door het commentaar lijkt me 0 op zijn plek. Het argument "maar de +3 votes geven aan dat het een informatieve post is" is natuurlijk de zaak omdraaien.
Ik geef gewoon graag mijn mening weer. Dat verwacht ik net zo goed van jou, dat jij ook die vrijheid en mogelijkheid krijgt. Prima om dus aan te geven dat ik schromelijk overdrijf. Alleen begrijp wel dat ik die gedachte heb. Zo'n post is nu simpelweg gelocked qua votes. Je kan misschien een ernstig negatief beeld van een dictator hebben (snap ik) maar in de context doel ik op de letterlijke betekenis: "vaak één persoon die alle macht binnen een samenleving naar zich toe trekt."
Het komt er ook gewoon op neer dat op die post 119 mensen genegeerd worden. Jij interpreteert overigens mijn woorden verkeerd met:
maar de +3 votes geven aan dat het een informatieve post is
Ik zei letterlijk:
Juist die hoeveelheid votes geeft iets aan in de discussie
Ik zeg niet dat het +3 moet zijn. Ik geef aan dat het dus wel degelijk een heel belangrijk onderwerp is voor mensen.
En nu haal ik voor de tweede keer het woordje "mensen" aan - Dat is waar ik naar toe wil. Wij zijn de gebruikers, in feite de community en soms zelfs de klanten van Tweakers (hoe je het maar bekijkt). Dus, ja dan val ik over
Lol, hij mag blij zijn met een 0
Zijn wij onderdanige of iets dergelijks? Tweakers mag blij zijn dat wij hier zitten zodat men iets te modereren heeft. Dit is nou exact het toonbeeld waar ik moeite mee heb. Dit is overigens niet alleen op de FP maar gebeurd net zo goed op het forum. Alsof er gestraft moet worden.
Juist het bevorderen van discussies, het luisteren naar de gebruikers en heel wat andere zaken zou ver boven de "normen" van nu mogen staan.
En soit. Ik ben bekend met het "mening-modden" maar aan de andere kant speelt er nu gewoon een ding waarbij 119 mensen voor de minimale +1 gaan en een reactie locked op 0 komt te staan. Waarbij "hij blij mag zijn met die score"... sorry, gaat er bij mij niet heel goed in.
edit:
Nog een toevoeging:
Over de 78 +3's zullen we maar niet eens beginnen, die mogen hun modrechten direct inleveren.
Verwijs ik graag zelf even naar de melding
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
[
Voor 5% gewijzigd door
Douweegbertje op 18-08-2020 20:37
]