Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als glennoo in 'nieuws: A Total War Saga: Troy is 7,5 miljoen keer gedownload bij... een +1 is, dan is mjl in 'nieuws: A Total War Saga: Troy is 7,5 miljoen keer gedownload bij weg... deze dat ook, meer dan hetzelfde zeggen beide berichten overigens niet (zijn wel redelijk gelijk geplaatst).
Dit lijkt wel iemand met een persoonlijke vete tegen je of zo. Dat account is vandaag geregistreerd + het is de enige reactie.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Kan die pietjepuk niet gewoon een ip ban krijgen o.i.d. Lijkt me een fulltime trolletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:08:
[...]
Dit lijkt wel iemand met een persoonlijke vete tegen je of zo. Dat account is vandaag geregistreerd + het is de enige reactie.
Ja dat zou goed kunnen, ik reageer er niet op dus het heeft voor diegene weinig zin. Hij heeft alleen zichzelf ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
ppl in 'nieuws: Nederlandse CoronaMelder-app verschijnt in downloadwinkels'

Deze persoon speelt het op de man en beticht mij van diverse zaken die ik nimmer heb gedaan. Heel naar. Score boeit me verder niet maar wat hij verkondigd is gewoon niet waar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Ondanks dat de poster van het bericht een goed punt heeft is het wel off topic. Het topic betreft de Corona app, niet het vaccin. Hoe dit dan überhaupt zo'n hoge +3 (meer dan 50 man) kan krijgen is mij echt een raadsel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
JustJoostNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:52:
Ik heb een reactie geschreven alleen ik heb 0 gekregen. Aan de ene kant snap ik het en aan de andere kant niet. Dus is het die 0 waard of niet? JustJoostNL in 'nieuws: Ghost of Tsushima krijgt in herfst coöperatieve online...
Waarschijnlijk omdat enkel update gratis is, en niet het spel. Dat maakt de reactie niet erg relevant.
Die is weg :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zeehond op 17-08-2020 19:59 ]

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49
DOS 3.1 in 'nieuws: Nederlandse CoronaMelder-app verschijnt in downloadwinkels'

Zo zijn er wel meer posts van deze gebruiker en ik vind de manier waarop hij denkt een discussie te kunnen voeren niet zo netjes (op z'n zachts gezegd). Hij schijnt niet te begrijpen dat hij een -1 krijgt voor zijn houding en niet voor wat hij te melden heeft. Misschien kan een van de mods hem even apart nemen en een gesprek aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

DonJunior schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:23:
ppl in 'nieuws: Nederlandse CoronaMelder-app verschijnt in downloadwinkels'

Deze persoon speelt het op de man en beticht mij van diverse zaken die ik nimmer heb gedaan. Heel naar. Score boeit me verder niet maar wat hij verkondigd is gewoon niet waar.
Je speelt zelf op de man door het bekende "if you are not with me then you are against me" te spelen op degene waar je op reageert en te doen alsof diegene ineens een of andere moord pleegt. Dat iemand de app niet installeert is zijn goedrecht en die erken je niet. Verder sta je onwaarheden over de app te verkondigen die nergens in de privacyvoorwaarden, app omschrijving of de website van de app staan vermeld en die ook niet door het Ministerie of de GGD worden gedragen.

Ik snap je bezorgdheid maar het is paniekvoetbal die anderen een volledig verkeerd beeld van de app geven. Dat kan gevaarlijk zijn omdat de app staat en valt bij de acceptatie van de gebruikers. In plaats van iemand af te zeiken had je ook kunnen vragen waarom ie de app niet wilt en het misschien daarbij kunnen laten. Het is bij dit soort zaken beter om gewoon te accepteren dat er mensen zijn die het niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
corset in 'nieuws: Streamingsites KissAnime en KissManga zijn offline op last...

Soms vraag ik me daadwerkelijk af of het kunnen up/down voten nog nut heeft op Tweakers.. blijkbaar is mening modden nu de normaalste zaak van de wereld geworden.

+2/+3 zijn onzin
0/-1 zijn onzin

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hij staat er nog niet zo lang maar +3 voor deze reactie is natuurlijk onzin: debroervanhenk in 'nieuws: Gerucht: Oracle sprak met ByteDance over overname ...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik vind het erg vriendelijk, maar volgens mij zou deze niet hoger dan een +1 moeten zijn:
IThom in 'nieuws: Apple breidt programma voor onafhankelijke reparateurs uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Hier ontspoort alweer een Privacy posting - deze reactie is echt geen +3 waard

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Zep Man in 'nieuws: Max Schrems dient klacht in tegen Marktplaats,Thuisbe...

49x +2? 54x +3? WTF???

Meer dan een 0 zie ik niet in. Kan er eens naar deze modmisbruikers gekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

dutchruler in 'nieuws: Max Schrems dient klacht in tegen Marktplaats,Thuisbez...

Dit is gewoon een +2 informatief. Zeker niet offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lol, hij mag blij zijn met een 0, want een -1 is ook prima verdedigbaar. Dit gaat helemaal niet eens over het onderwerp meer, maar bevat een hoop moderatie-gezeur.

Een +2 voor deze reactie is gewoon puur modmisbruik. Over de 78 +3's zullen we maar niet eens beginnen, die mogen hun modrechten direct inleveren.

xepyonx in 'nieuws: Max Schrems dient klacht in tegen Marktplaats,Thuisbezorg...

Die mag ook naar -1 imho.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2020 16:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Lol, hij mag blij zijn met een 0, want een -1 is ook prima verdedigbaar. Dit gaat helemaal niet eens over het onderwerp meer, maar bevat een hoop moderatie-gezeur.

Een +2 voor deze reactie is gewoon puur modmisbruik. Over de 78 +3's zullen we maar niet eens beginnen, die mogen hun modrechten direct inleveren.

xepyonx in 'nieuws: Max Schrems dient klacht in tegen Marktplaats,Thuisbezorg...

Het onderwerp is "Het gaat om 101 klachten die gericht zijn tegen 101 bedrijven in dertig EU- of EER-landen. De stichting noyb schrijft dat een snelle analyse van de html-code van grote Europese websites laat zien dat veel bedrijven een maand na de belangrijke uitspraak over Privacy Shield nog altijd gebruikmaken van Google Analytics of Facebook Connect."

En in die context is deze reactie echt wel relevant. De manier waarop deze user echter zijn reactie formuleert is een beetje vaag. Wat mij betreft een 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brantje in 'nieuws: Max Schrems dient klacht in tegen Marktplaats,Thuisbezorg...

Ook dit is een -1, en ook hier mogen de +2's en +3's nagekeken worden om er weer een berg modmisbruikers uit te halen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie

---

Dus dat je met "lol" en mod-misbruik komt, dan zit je iets te veel in de dictatorschap te denken in plaats van een gedegen moderator te zijn. Juist die hoeveelheid votes geeft iets aan in de discussie. Die is nu per definitie om zeep geholpen. Frappant hierin is dat deze specifieke discussie al heel snel dit is geforceerd.

Op zijn minst is het, hoewel misschien met weinig concrete inhoud beschreven, is het een +1 waard.

De insteek van de moderators hier is vooral het agressief controleren, anders dan alle andere competenties die je bij een moderator kan plaatsen. Dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Douweegbertje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:06:
Definitie van moderator volgens Douweegbertje
Volgens mij verwar je forum moderators met FP moderators (pro- en power-). Voor zover ik weet is een promoderator een gewone user die ervaren is met FP- moderaties. Verder overdrijf je schromelijk met de dictator-opmerking, en de term "modmisbruik" is juist de kern van het hele pro-modschap en het zou dus vreemd zijn om dat niet te gebruiken, door hem of hier in dit topic in het algemeen. En vallen over "lol".. tja..

Over de post: de helft is modcommentaar en ongewenst op de FP, dan kan de 1e helft onopic zijn (+1), door het commentaar lijkt me 0 op zijn plek. Het argument "maar de +3 votes geven aan dat het een informatieve post is" is natuurlijk de zaak omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Freeaqingme in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: privacy Nederlandse coro...

Totaal geen +3, eerder een 0 of zelfs -1 wegens het negeren van de feiten zoals in de NOS link staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

JohnnieWbl schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:44:
[...]

Volgens mij verwar je forum moderators met FP moderators (pro- en power-). Voor zover ik weet is een promoderator een gewone user die ervaren is met FP- moderaties. Verder overdrijf je schromelijk met de dictator-opmerking, en de term "modmisbruik" is juist de kern van het hele pro-modschap en het zou dus vreemd zijn om dat niet te gebruiken, door hem of hier in dit topic in het algemeen. En vallen over "lol".. tja..

Over de post: de helft is modcommentaar en ongewenst op de FP, dan kan de 1e helft onopic zijn (+1), door het commentaar lijkt me 0 op zijn plek. Het argument "maar de +3 votes geven aan dat het een informatieve post is" is natuurlijk de zaak omdraaien.
Ik geef gewoon graag mijn mening weer. Dat verwacht ik net zo goed van jou, dat jij ook die vrijheid en mogelijkheid krijgt. Prima om dus aan te geven dat ik schromelijk overdrijf. Alleen begrijp wel dat ik die gedachte heb. Zo'n post is nu simpelweg gelocked qua votes. Je kan misschien een ernstig negatief beeld van een dictator hebben (snap ik) maar in de context doel ik op de letterlijke betekenis: "vaak één persoon die alle macht binnen een samenleving naar zich toe trekt."

Het komt er ook gewoon op neer dat op die post 119 mensen genegeerd worden. Jij interpreteert overigens mijn woorden verkeerd met:
maar de +3 votes geven aan dat het een informatieve post is
Ik zei letterlijk:
Juist die hoeveelheid votes geeft iets aan in de discussie
Ik zeg niet dat het +3 moet zijn. Ik geef aan dat het dus wel degelijk een heel belangrijk onderwerp is voor mensen.

En nu haal ik voor de tweede keer het woordje "mensen" aan - Dat is waar ik naar toe wil. Wij zijn de gebruikers, in feite de community en soms zelfs de klanten van Tweakers (hoe je het maar bekijkt). Dus, ja dan val ik over
Lol, hij mag blij zijn met een 0
Zijn wij onderdanige of iets dergelijks? Tweakers mag blij zijn dat wij hier zitten zodat men iets te modereren heeft. Dit is nou exact het toonbeeld waar ik moeite mee heb. Dit is overigens niet alleen op de FP maar gebeurd net zo goed op het forum. Alsof er gestraft moet worden.

Juist het bevorderen van discussies, het luisteren naar de gebruikers en heel wat andere zaken zou ver boven de "normen" van nu mogen staan.

En soit. Ik ben bekend met het "mening-modden" maar aan de andere kant speelt er nu gewoon een ding waarbij 119 mensen voor de minimale +1 gaan en een reactie locked op 0 komt te staan. Waarbij "hij blij mag zijn met die score"... sorry, gaat er bij mij niet heel goed in.

edit:

Nog een toevoeging:
Over de 78 +3's zullen we maar niet eens beginnen, die mogen hun modrechten direct inleveren.
Verwijs ik graag zelf even naar de melding
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 18-08-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ik zoveel minnetjes verwacht. Vooral dat er dag later al werd bevestigd dat de ontwikkelaars al wat fouten hebben laten vallen..

vali in Nederlandse CoronaMelder-app verschijnt in downloadwinkels

Verder zijn er bizar veel menung modders te vinden waarbij er veel +2 en +3 gegeven worden...

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 18-08-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
vali schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:53:
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom ik zoveel minnetjes verwacht. Vooral dat er dag later al werd bevestigd dat de ontwikkelaars al wat fouten hebben laten vallen..

vali in Nederlandse CoronaMelder-app verschijnt in downloadwinkels

Verder zijn er bizar veel menung modders te vinden waarbij er veel +2 en +3 gegeven worden...
Sowieso staat er inhoudelijk weinig in je reactie, en daarnaast vind ik het eigenlijk best wel een troll. Een -1 is dus terecht, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn weer heel erg aan het meningmodden:

Zeker geen -1:

bram1984 in 'nieuws: Microsoft geeft technische presentatie over chip in Xbox...

Ook geen -1:

bram1984 in 'nieuws: Microsoft geeft technische presentatie over chip in Xbox...

geen 0:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft technische presentatie over chip in Xbox...

Reactie daarop krijgt een +2, zeker geen +2:

Starbucks in 'nieuws: Microsoft geeft technische presentatie over chip in Xbo...

Geen 0:

Geen -1:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft technische presentatie over chip in Xbox...

Ook geen -1:

De reactie waar hij op reageert krijgt een +2. Dit is toch wel echt een duidelijk voorbeeld van meningmodden. Diegene die hier allemaal -1 geven snap ik niet helemaal...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
RoD schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Sowieso staat er inhoudelijk weinig in je reactie, en daarnaast vind ik het eigenlijk best wel een troll. Een -1 is dus terecht, wat mij betreft.
Inhoudelijk weinig? Ik reageer op iemand die zegt dat iets niet mogelijk is. Mijns inziens best wel een gevaarlijke opmerking en algemeen bekent als je in de IT zit dat het zeker mogelijk is. Snap niet helemaal hoe je hier een troll opmerking in kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Elfjes in 'nieuws: Google Maps krijgt grafische weergave met meer details'

Dit is natuurlijk geen +2, en over de +3's zullen we maar niet eens beginnen, daar mag wel even naar gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
dutchruler in 'nieuws: Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezo...

Is er een reden dat deze comment is gefixeerd? Ben bang dat dat nu allemaal complottheorieën gaat oproepen.

Edit: dat doet het inmiddels dus al.

[ Voor 4% gewijzigd door TijsZonderH op 19-08-2020 10:04 ]

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
TijsZonderH schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:52:
dutchruler in 'nieuws: Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezo...

Is er een reden dat deze comment is gefixeerd? Ben bang dat dat nu allemaal complottheorieën gaat oproepen.
Ik ben het wel met Tijs eens, er zal wellicht een goede reden voor zijn maar zonder goede onderbouwing geeft ook mij dit een verkeerd beeld nu.
De reacties zijn er ook al niet erg over te spreken.

Volgens mij kan het niet zo zijn dat het offtopic is, en als dat wel zo is dan zijn er tal van reacties boven welke ook offtopic horen.

Maar mocht dit nou echt met de rede offtopic op 0 gezet zijn dan denk ik knijp een keer een oogje toe ten goede van de status van Tweakers.net want dit is olie op het vuur gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TijsZonderH schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:52:

Edit: dat doet het inmiddels dus al.
Moderatie geneuzel is reden voor een punt aftrek. Een +1 waar een puntje vanaf gaat is dus de terechte score. Mee eens stemmers die een +3 geven houden zich dus niet aan de moderatie FAQ.

Brantje in 'nieuws: Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd...
Die mag wel naar -1, dat mensen daar een +3 aan durven geven ontgaat me.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
JDVB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Moderatie geneuzel is reden voor een punt aftrek. Een +1 waar een puntje vanaf gaat is dus de terechte score. Mee eens stemmers die een +3 geven houden zich dus niet aan de moderatie FAQ.

Brantje in 'nieuws: Schrems dient klacht in tegen Marktplaats en Thuisbezorgd...
Die mag wel naar -1, dat mensen daar een +3 aan durven geven ontgaat me.
Is dat dan de reden dat ie gefixd is? Teveel mismoderaties?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TijsZonderH schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Als het meer dan 1 punt afwijkt van de gewenste score en op normale manier niet meer op de juiste score terecht kan komen dan wordt er gefixeerd ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

TijsZonderH schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

De score is te hoog voor een niet gewenste mening aka kritiek. Zie je jammer genoeg wel vaker hier.
Wat ik ook direct een nadeel vind, van dit forum, daar er geen koppeling is met de FP.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
JDVB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

Als het meer dan 1 punt afwijkt van de gewenste score en op normale manier niet meer op de juiste score terecht kan komen dan wordt er gefixeerd ja.
Ik kom wel terug op mijn eerdere reactie; het is wellicht verstandig om af en toe af te wegen of modereren hier niet meer kwaad dan goed doet.

Of zet er dan een duidelijke onderbouwing neer, nu lijkt het voor ieder op censuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Xm0ur3r op 19-08-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xm0ur3r schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Of zet er dan een duidelijke onderbouwing neer, nu lijkt het voor ieder op censuur.
Wat heeft het met censuur te maken? Er wordt niks verborgen, de reactie wordt niet aangepast, en is gewoon voor iedereen publeik te lezen...

Mensen moeten eens stoppen met alles 'censuur' te noemen als men niet eens weet wat het woord beteketnt. Zo devalueert het woord nogal, als het voor vna alles en nog wat misbruikt wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wica schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

De score is te hoog voor een niet gewenste mening aka kritiek. Zie je jammer genoeg wel vaker hier.
Wat ik ook direct een nadeel vind, van dit forum, daar er geen koppeling is met de FP.
Wat een onzin. Zo ongeveer heel de wereld maakt gebruik van Google Analitics e.d. maar daarom moet T.net nu afgebrand worden? Wat is de nieuwswaarde daarvoor? Of is het nieuwe informatie voor je dat T.net advertenties toont? Op zijn best is dat een +1, ga je daarnaast er moderatie gezeur bij zetten dan is dat gewoon reden voor een punt aftrek en dus een 0.
Of zou T.net de deuren nu maar moeten sluiten, omdat er mogelijk informatie naar de VS lekt via 1 van de advertenties of andere gebruikte diensten? Zonder advertenties is er geen T.net meer namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

JDVB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Wat een onzin. Zo ongeveer heel de wereld maakt gebruik van Google Analitics e.d. maar daarom moet T.net nu afgebrand worden? Wat is de nieuwswaarde daarvoor? Of is het nieuwe informatie voor je dat T.net advertenties toont? Op zijn best is dat een +1, ga je daarnaast er moderatie gezeur bij zetten dan is dat gewoon reden voor een punt aftrek en dus een 0.
Of zou T.net de deuren nu maar moeten sluiten, omdat er mogelijk informatie naar de VS lekt via 1 van de advertenties of andere gebruikte diensten? Zonder advertenties is er geen T.net meer namelijk.
Hmm, nee niet de hele wereld maakt gebruik van Google Analytics, ik zie veel site het gewoon inhouse doen. Waar ik geen probleem mee heb.

Tweakers heeft heel lang kritiek gekregen op de manier dat ze met reclame omgingen. Ik was daarom laatst ook zeer aangenaam verrast, dat er reclame door mijn adblocker heen kwam. Waarom genaamd verrast? Omdat tweakers die uitingen van af hun eigen site host en daarmee hun verantwoording neemt. Deze zal ik ook niet blokkeren.

Nee, tweakers hoeft zijn deuren niet te sluiten, tweakers had allang een alternatief kunnen gebruiken. bijvoorbeeld inhouse houden.

Waarom tweakers afgebrand wordt voor dit soort dingen... Misschien omdat de bezoekers van deze site beter verwachten en hopen. Mensen die kritiek geven, geven om de site. Anders waren ze wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Wat heeft het met censuur te maken? Er wordt niks verborgen, de reactie wordt niet aangepast, en is gewoon voor iedereen publeik te lezen...

Mensen moeten eens stoppen met alles 'censuur' te noemen als men niet eens weet wat het woord beteketnt. Zo devalueert het woord nogal, als het voor vna alles en nog wat misbruikt wordt.
Ik ben het echt volledig met je eens, alleen feit is zoals je in de reacties terug ziet dat mensen dat nu eenmaal snel vinden. Dit kan je voorkomen door er een onderbouwing bij te plaatsen, maar je kan het natuurlijk ook niet doen en de mensen hun eigen mening laten vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wica schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Hmm, nee niet de hele wereld maakt gebruik van Google Analytics, ik zie veel site het gewoon inhouse doen. Waar ik geen probleem mee heb.

...

Nee, tweakers hoeft zijn deuren niet te sluiten, tweakers had allang een alternatief kunnen gebruiken. bijvoorbeeld inhouse houden.
Naar schatting 'maar' 4 op de 5 websites die het gebruiken inderdaad. Dus vanwege die verwachting moet dat berichtje een +3 krijgen? De nieuwswaarde ontgaat me nog steeds. Ik verwacht niet dat T.net alle advertenties inhouse gaat kunnen binnenhalen die nodig zijn om T.net te blijven draaien. Daarvoor is het gemak van een grote advertentieboer veel te groot, voor zowel adverteerders als websites. Jouw wensen om dat anders te willen zien maken dat daarmee nog geen +3.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 19-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

JDVB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Dus vanwege die verwachting moet dat berichtje een +3 krijgen? De nieuwswaarde ontgaat me nog steeds.
Dat is jouw mening, andere denken er anders over.
Maar waarom deze discussie hier voeren en niet open en bloot op de FP? Of op zijn minst, een notificatie geven, dat er hier gesproken wordt over een post?
Ik verwacht niet dat T.net alle advertenties inhouse gaat kunnen binnenhalen die nodig zijn om T.net te blijven draaien. Daarvoor is het gemak van een grote advertentieboer veel te groot, voor zowel adverteerders als websites. Jouw wensen om dat anders te willen zien maken dat daarmee nog geen +3.
Je kan nog steeds blijven werken met die boeren en het vanaf je eigen server hosten. Waardoor de site bepaald welke gegevens ze door geven aan die boeren.
Ik heb het al vaker gedaan en DPG heeft de kennis ook in huis.

Overigens ben ik van mening, dat het hele mod systeem weg mag, Voordeel geen gezeur meer en de hangjongeren hier hebben weer wat meer tijd om de discussie aan te gaan op de FP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
wica schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:36:
Overigens ben ik van mening, dat het hele mod systeem weg mag, Voordeel geen gezeur meer en de hangjongeren hier hebben weer wat meer tijd om de discussie aan te gaan op de FP.
yousql's - blog: Tweakers unmodded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wica schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
Nadeel; nog meer sterk gepolariseerde meningen en slechte reacties: juist meer gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Nadeel; nog meer sterk gepolariseerde meningen en slechte reacties: juist meer gezeur.
Ik denk juist dat de kwaliteit beargmenteering en bronvermelding er op vooruit gaat. Nu hebben veel mensen geen zin om veel aandacht aan hun bericht te besteden, als ze toch een -1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Ik denk juist dat de kwaliteit beargmenteering en bronvermelding er op vooruit gaat. Nu hebben veel mensen geen zin om veel aandacht aan hun bericht te besteden, als ze toch een -1 krijgen.
Meer kwaliteit in de vorm van first posts bedoel je? Ik ben de eerste, ohw, en ik ben nu de tweede! Fantastische reacties waren dat altijd ja. Gezien je hier al vanaf 2008 rond hangt zou ik verwachten dat jij die ook nog wel herkent toch?
Maar dit gaat redelijk ver off-topic, laten we hier mismoderaties aankaarten om die een juiste score te laten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Naar mijn mening, kan het al niet veel slechter dan nu. +2/+3 zijn niet altijd correct, net zoals -1/0 wel nuttige informatie kunnen bevatten.

Wat ik eigenlijk vervelender vind, is dat ik dit form in de gaten moet houden. Om te kijken of er geklaagd word over mij. En als ik het niet in de gaten hou, het niet eens kan verdedigen.

Fijne dag verder, deze discussie is al meerdere malen geweest en blijft een gebed zonder einde :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Wat natuurlijk wel heel erg gechargeerd en in de meeste gevallen gewoon niet waar is. Een normale +1 reactie is echt niet moeilijk te behalen. Een +2 evenmin. Wel zou ik graag meer +3 willen zien; daar lijkt de lat soms wel erg hoog te liggen.

Een van de redenen dat mensen nu lagere scores krijgen is juist omdat er soms van alles wordt geroepen zonder onderbouwing, goede argumenten of bronvermelding. Daarbij vind ik het opvallend dat dit soort dingen vaak geroepen worden door mensen die zelf niet meer meedraaien in het moderatiesysteem omdat de rechten zijn ingetrokken wegens misbruik.

Ontopic:

Wasrek in 'nieuws: Microsoft maakt permanente achtergrondafbeeldingen mogelij...

Dit is al langere tijd zo en daarmee geen +2 maar 0 wat mij betreft.

ZeroXT in 'nieuws: Microsoft maakt permanente achtergrondafbeeldingen mogelij...

Dit kan gewoon vanuit de GUI, een 0 lijkt mij prima.

dansch216 in 'nieuws: Microsoft maakt permanente achtergrondafbeeldingen moge... is ontopic en daarmee +1 ipv +2

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Een van de redenen dat mensen nu lagere scores krijgen is juist omdat er soms van alles wordt geroepen zonder onderbouwing, goede argumenten of bronvermelding.
Ik zie dat zelf vaak andersom.
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:47:
Daarbij vind ik het opvallend dat dit soort dingen vaak geroepen worden door mensen die zelf niet meer meedraaien in het moderatiesysteem omdat de rechten zijn ingetrokken wegens misbruik.
Dat komt omdat er naar (mijn mening) selectief mod rechten vallen. Ik heb linkse troll berichten als "Trump is een idioot" op +1 zien staan. Maar als je iets rechts bent(of je eigen mening hebt), kan je onderbouwen en beargumenteren wat je wil maar je krijgt niet meer dan een 0. Hier is ook waar (volgens mij) de meeste mod rechten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ik zie dat zelf vaak andersom.
Dus je ziet goed beargumenteerde, onderbouwde berichten welke voorzien zijn van een bronvermelding vaker op -1 belanden dan andersom? Dat lijkt mij echt onzin.
Maar als je iets rechts bent(of je eigen mening hebt), kan je onderbouwen en beargumenteren wat je wil maar je krijgt niet meer dan een 0. Hier is ook waar (volgens mij) de meeste mod rechten vallen.
Volgens mij klopt dit echt niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 19-08-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:27:

Dus je ziet goed beargumenteerde, onderbouwde berichten welke voorzien zijn van een bronvermelding vaker op -1 belanden dan andersom? Dat lijkt mij echt onzin.

Volgens mij klopt dit echt niet.
Ik bedoel dat ze vaak minder onderbouwing, goede argumenten en bronvermelding geven omdat ze toch een -1 krijgen. En niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Ik bedoel dat ze vaak minder onderbouwing, goede argumenten en bronvermelding geven omdat ze toch een -1 krijgen. En niet andersom.
Ook dit lijkt mij niet helemaal correct maar we gaan hier te ver offtopic. Laten we ons focussen op reacties die verkeerd staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:17:
Ik heb linkse troll berichten als "Trump is een idioot" op +1 zien staan.
Tip: post het hier, wil zo’n post met enkel die tekst prima helpen op -1 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

JohnnieWbl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

Tip: post het hier, wil zo’n post met enkel die tekst prima helpen op -1 te krijgen.
En mensen die dat zo beoordelen zo in de spotlight zetten zodat deze de moderatie rechten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
JDVB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

En mensen die dat zo beoordelen zo in de spotlight zetten zodat deze de moderatie rechten verliezen.
Dat is dus het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat bedoel je hier precies? Ik kan je even niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Wat bedoel je hier precies? Ik kan je even niet volgen.
Dat daar geen moderatie rechten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:25:
Dat daar geen moderatie rechten verliezen.
1. Hoe weet je dat?
2. Ik me die post niet herinneren maar wellicht heb ik hem gemist. Heb je een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dirk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:51:
Voor een goede reactiescore is het altijd al vereist geweest dat je zelf de argumenten volledig toevoegt en niet de lezer laat raden en / of zoeken.
Kan je deze argumenten even volledig toevoegen, want ik kan dit niet raden en geen zin om op te zoeken.

Ik weet het, dat is flauw, echter is er zoiets als common knowledge, een bepaalde basiskennis die iedereen zou moeten weten. Als ik zeg dat een Tesla zuiniger rijdt met 100km per uur dan een Ferrari F8, dan vind ik niet dat ik hoef uit te leggen hoe die elektromotor werkt vs die brandstofmotor.
Ik verwacht van mensen dat ze dit begrijpen, en zo niet dat ze dan niet mijn opmerking negatief beoordelen, omdat zij in de minderheid zijn.

De veiligheid van Android is gewoon keihard algemeen bekend. De rotzooi op Google Play is algemeen bekend. Als je dat niet weet, dan kan je altijd nog vragen stellen, maar dit is wel echt basiskennis voor het meeste gebruikte OS.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
JohnnieWbl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

1. Hoe weet je dat?
2. Ik me die post niet herinneren maar wellicht heb ik hem gemist. Heb je een voorbeeld?
Laat ik het dan zo zeggen, je kan als gebruiker niet zien hoeveel moderatie rechten en bij een bericht gesneuveld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
WokeBroke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:56:
Laat ik het dan zo zeggen, je kan als gebruiker niet zien hoeveel moderatie rechten en bij een bericht gesneuveld zijn.
Behalve als het hier gepost wordt (wat vaak bij ernstige mismoderaties wordt gedaan) klopt dat helemaal en was precies mijn punt. En dat staat dus bijna haaks op de beschuldiging in je vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mensen, graag terug ontopic. Dit topic is niet voor dit soort discussies bedoeld maar om reacties aan te dragen die fout gemodereerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wauw.... ik wist serieus niet dat hier een topic voor was.
Zijn er serieus mensen die zich druk maken om hoe reactie op de frontpage geplust worden? :?

Als ik dit topic even vluchtig door lees voelt het als een zeer nutteloze tijdsbesteding van de mods. In me niet voorstellen dat ze daar zelf anders over denken...

[ Voor 17% gewijzigd door Wootism op 19-08-2020 22:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wootism schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:14:
Wauw.... ik wist serieus niet dat hier een topic voor was.
Zijn er serieus mensen die zich druk maken om hoe reactie op de frontpage geplust worden? :?

Als ik dit topic even vluchtig door lees voelt het als een zeer nutteloze tijdsbesteding van de mods. In me niet voorstellen dat ze daar zelf anders over denken...
Bedankt voor je bijdrage. Gelukkig zijn er zowel mensen in de crew en binnen onze community die daar anders over denken en er voor zorgen dat de reacties op de frontpage interessant blijven om te lezen, ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Bedankt voor je bijdrage. Gelukkig zijn er zowel mensen in de crew en binnen onze community die daar anders over denken en er voor zorgen dat de reacties op de frontpage interessant blijven om te lezen, ook voor jou.
Ik ben gewoon verrast aangezien naar mijn gevoel alles gemod wordt op basis van ‘mee eens’ of ‘niet mee eens’. En niet zo zeer op de kwalitatieve inhoud. Dan heb je er toch bijna een dagtaak aan om alles recht te trekken?

Ik wil verder geen discussie starten, maar respect dat dit actief gemonitord wordt.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ongeacht eindescore, zijn weer een paar mensen die hun modstatus te misbruiken door hun mening te modden op 0 of -1.

Slavy in 'nieuws: Facebook haalt optie voor oud ontwerp desktopsite volgende ...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turbojet80s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:20
turbojet80s in 'nieuws: Google verwijdert Fortnite uit Play Store'

-1 gekregen, maar lijkt mij toch volledig ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crimsoon in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief in d...

Hoe is dit +2? Basicly bevestigd het wat ik in de reactie erboven al aangeef, maar waarbij ik ook vermoedens heb dat eea wellicht mooier is gebracht dan de werkelijkheid. Maar mijn reactie is +1? :? (CH4OS in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief in de E...)

EDIT:
Ik zag later, zie de edit in mijn reactie op die van Crimsoon, dat hij zijn bericht aangepast heeft om aan te geven dat de aanbieding op de Epic Store over Hitman 1 gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

mrtnptrs in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief in d...

De oorspronkelijke reactie waar ik op reageerde, beweerde dat het hele spel in het algemeen een jaar uitgesteld was. Hier reageerde ik dus op, toen heeft RainOfAshes zijn reactie bijgewerkt en nu staat mijn reactie op -1? Het lijkt mij toch wel relevant als je iemand corrigeert als diegene iets per ongeluk verkeerd zegt. Tenminste zeker geen -1 waard.

DeBers in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief in de ...
Lijkt me een beetje extreem om dit een -1 te geven. Het lijkt me een beetje niet onderbouwde kritiek op het level dat getoond wordt in de trailer. Zou op z'n minst "0" moeten krijgen als score naar mijn mening.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

RefriedNoodle in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief...
+2 lijkt me wat hoog voor deze reactie. Epic vs. Apple heeft hier erg weinig mee te maken.

dasiro in 'nieuws: Hitman 3 verschijnt voor pc een jaar lang exclusief in de ...
Mening-modden hier naar mijn mening. Is zeker relevant en waar.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: hier is niets inzichtvol of must read aan imho.

HoppyF in 'nieuws: Amerikaanse universiteit betaalt ransomwarelosgeld ondanks...

Geen +2: TerraGuy in 'nieuws: Amerikaanse universiteit betaalt ransomwarelosgeld ondan...

[ Voor 105% gewijzigd door Bor op 21-08-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Microsoft zet dns-over-https standaard aan in Canary...

Een 0 ?
Ik neem aan een vergissing want imho is het een van de belangrijkste posts op die pagina omdat ik nieuw informatie toe voeg die veel posters op die pagina verkeerde hebben, namelijk dat DoH niet automtisch betekent dat je een andere DNS-provider moet gebruiken. De helft van de posts lijkt dat verkeerd te hebben begrepen, want mensen blijven zich maar boos maken over Google. Dat doe ik normaal ook, maar hier is het gewoon niet nodig.

Normaal ben ik niet zo kleinzerig dat ik voor een kleine mismoderatie kom klagen, maar hier vind ik het jammer dat er belangrijke info is ondergesneeuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-08-2020 10:56 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dingen in 'nieuws: Apple blokkeerde WordPress-app-updates vanwege gebrek aan ...

Krijgt -1, maar zo'n gekke of rare gedachte is dit imo niet. Offtopic wellicht, maar zeker geen flame of troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is inderdaad ontopic, maar ook irrelevant. Het voegt inhoudelijk totaal niets toe.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19

Herman

FP ProMod
Het gaat om deze reactie:
- Frotter in 'nieuws: Foto's tonen vermeende Nvidia GeForce RTX 3090-videokaart...

Als ik het goed lees, dan plaatst deze user bewust fake-news... Dat lijkt me niet gewenst. Zie ook:
- Frotter in 'nieuws: Foto's tonen vermeende Nvidia GeForce RTX 3090-videokaart...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: TikTok gaat Amerikaans verkoopbevel aanvechten in rechtszaal' - Wat is hier ongewenst aan? Ik geef alleen aan dat de analogie mank gaat.

JeroenED in 'nieuws: TikTok gaat Amerikaans verkoopbevel aanvechten in rechts... - Sarcasme ten top, waarom dit opeens +1 is ontgaat me een beetje.

CH4OS in 'nieuws: TikTok gaat Amerikaans verkoopbevel aanvechten in rechtszaal' - Als dit offtopic is, waarom is de reactie waar ik op reageer dat dan niet? :?

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2020 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Ik denk dat er lagere moderaties worden gegeven door de afsluitende woorden ‘wat vooral neigt naar whataboutism’. Het komt aanvallend over en persoonlijk zie ik er geen whataboutism in. Je reactie is overtuigend genoeg wat betreft argumentatie en heeft die laatste toevoeging niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Santford schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:48:
Ik denk dat er lagere moderaties worden gegeven door de afsluitende woorden ‘wat vooral neigt naar whataboutism’. Het komt aanvallend over en persoonlijk zie ik er geen whataboutism in. Je reactie is overtuigend genoeg wat betreft argumentatie en heeft die laatste toevoeging niet nodig.
Thanks, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

servies in 'nieuws: Ziggo en Xs4all hebben blokkade van honderden Pirate Bay-...

Lijkt me behoorlijk uitgekauwd en er is genoeg voor te zeggen, maar dat dit vervolgens +1 is, weet ik niet... Ik zou het 0 geven, omdat het best een dooddoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hier gaat het ook weer mis met de moderatie:

Astennu in 'nieuws: Microsoft steunt Epics verzoek om Unreal Engine te blijve...

Ik krijg ongewenst terwijl het wel on topic is.
Dat mensen het er niet mee eens zijn snap ik maar dat betekend niet dat het niet ontopic is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:39

thof

FP ProMod

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50
Tja, het is niet helemaal duidelijk wat het nu toevoegt, dus het is absoluut een 0 waard, maar momenteel zijn er wel erg veel -1's toegekend: Cihan1988 in 'nieuws: TSMC: 3nm-chips kunnen in 2022 tot 30 procent zuiniger ...
Dat lijkt me wat overdreven, want het is geen trollpost of belediging o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
TheVivaldi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:43:
Tja, het is niet helemaal duidelijk wat het nu toevoegt, dus het is absoluut een 0 waard, maar momenteel zijn er wel erg veel -1's toegekend: Cihan1988 in 'nieuws: TSMC: 3nm-chips kunnen in 2022 tot 30 procent zuiniger ...
Dat lijkt me wat overdreven, want het is geen trollpost of belediging o.i.d.
Die reactie kun je redelijk scharen onder "Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten," en op basis daarvan -1 geven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50
Zeehond schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:52:
Die reactie kun je redelijk scharen onder "Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten," en op basis daarvan -1 geven.
"waar niemand op zit te wachten" is wel een heel grijs gebied. -1 is bedoeld voor zwaardere overtredingen van de regels of daadwerkelijke beledigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pardon? Iedereen in de discussie is nu op 0 gezet. Fijn is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Uhuruburu schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Pardon? Iedereen in de discussie is nu op 0 gezet. Fijn is dat.
En terecht denk? Alles wat op 0 staat is gewoon offtopic.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Technomania schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

En terecht denk? Alles wat op 0 staat is gewoon offtopic.
Alles op 0 is flink overdreven. Minimaal een aantal +1’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Uhuruburu schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Alles op 0 is flink overdreven. Minimaal een aantal +1’s
Heb je voorbeelden van reacties die niet goed staan?
Pagina: 1 ... 13 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2