Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Welja in 'reviews: RTX 2080 Super-laptops - Duurder is niet altijd beter' is mijn inziens geen +3, meer dan een +1 kan ik er eigenlijk niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:58
dezusvanhenk in 'nieuws: EU en VS starten gesprekken over 'verbeterde' versie...
Ik weet niet waarom dit een +2 krijgt. Het komt op mij nogal flame-ig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Wat is er aan de hand met de mentaliteit in nieuws: Clear Channel-reclameborden gaan voorbijgangers tracken via mobiele data ?

Ik schrik hoeveel mensen vinden dat het toegestaan is dat die dingen in de fik gezet worden en er nog een +1 voor krijgen ook.

Met als triest dieptepunt een vergelijking met de Jodenvervolging...
bah.

[ Voor 23% gewijzigd door bloody op 11-08-2020 15:44 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:57
toro in 'nieuws: 'Chinese staatshackers stalen documenten van Taiwanese chipf...

Zo hè, krijg massaal -1 voor de waarheid :/

Ik zie dat vaker gebeuren op de frontpage de laatste jaren dat als men reageert op nieuws items van bedrijven die slachtoffer zijn geworden van een hack aanval of ransomware aanval en men wijst de probleem bron aan ->> Windows clients/server dat je dan massaal omlaag word gevoted.

Ik vind Windows ook erg fijn maar het komt echt iedere keer weer de laatste 5 jaar naar voren dat het telkens en alleen echt alleen maar Windows clients/server betreft.

Dit niet mogen benoemen is wel heel erg raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Mensen, het is weer zo ver. Er is een mega-shitstorm-moderatie-nieuwsbericht:
Sorcerer8472 in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte P...

Graag herhaal ik nog een keer dat er voor dit soort nieuwsberichten een speciaal moderatiebeleid zou moeten zijn waarbij bijvoorbeeld bepaalde mensen niet (nieuwe gebruikers, te laag karma) of juist wel (speciaal aangewezen users) mogen modereren. Dit evt. in combinatie met een upvote-downvote-systeem dat juist bedoeld is om "mening" te uiten.

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog beter zou zijn om bij dit soort onderwerpen de reacties gewoon uit te schakelen.

Je weet dat het grootste deel van je publiek te onvolwassen is om op dit soort onderwerpen inhoudelijk te reageren ipv vanuit de onderbuik.

Waarom dan de kat op het spek binden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:15:
Nog beter zou zijn om bij dit soort onderwerpen de reacties gewoon uit te schakelen.

Je weet dat het grootste deel van je publiek te onvolwassen is om op dit soort onderwerpen inhoudelijk te reageren ipv vanuit de onderbuik.

Kan ik me op zich in vinden, hoewel ik bij andere gevoelige onderwerpen zoals AI + bias wel denk dat een discussie op Tweakers erg relevant kan zijn. Vooral ook omdat je tech nodig hebt om AI te de-biassen.

Wat betreft Zwarte Piet is het eigenlijk een 100% maatschappelijke non-tech discussie, dus logischer om dan maar geen comments te doen, hoewel als dat in goede banen geleid zou kunnen worden ook fijn zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
computerjunky in 'nieuws: Xiaomi kondigt Mi 10 Ultra aan met 120W-snelladen e...

Wat is hier ongewenst aan het is gwoon mijn ervaring en de waarheid... Zijn duidelijk weer mensen die het niet kunnen hebben dat hun telefoon wel iedere dag aan de lader met ofzo.

Net als mijn reacties op degene die op mij reageren naar offtopic/irrlevant gemod word en de nutteloze ondoordachte reacties met onjuistheden (om het maar vriendelijk te zeggen) op mijn post +1 krijgen... en juist offtopic en daardoor irrelevant en ongewenst zijn.
wildhagen schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:15:

Dit lijkt mij niet handig want eerlijk is eerlijk we weten allemaal wat het uitschakelen van posten met nu.nl gedaan heeft ;)

Ik zie meer in een systeem waar we echte moderators hebben die de +2 +3 en -1 goed moeten keuren en pas nadat er minimaal 5 a 10x 1 van die mods gebruikt is. en tot die tijd staat het gewoon op 0 of +1

Misschien helpt dat ook de instant mening modders te demotiveren want vaak een handje vol lui zijn de je gewoon op mening de grond in boren ondanks dat ze fout zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door computerjunky op 11-08-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier verwoord ik precies hoe het nu in het maatschappelijke debat in de VS wordt verwoord, maar nu standaard onleesbaar -1:
Sorcerer8472 in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte P...

Trouwens wel echt moeilijke discussie sowieso dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jij stelt jouw mening als zijnde een vaststaand feit. Veel mensen zijn het niet eens met jouw mening, maar omdat je het als een feit brengt valt er niet tegen te discussiëren. Ik snap de -1 wel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
codex in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet...

81x +3 lijkt mij een beetje overdreven. Niet meer dan een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dirk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:51:
Jij stelt jouw mening als zijnde een vaststaand feit.
Zoals zo ontzettend veel mensen op de FP.
Veel mensen zijn het niet eens met jouw mening, maar omdat je het als een feit brengt valt er niet tegen te discussiëren. Ik snap de -1 wel.
In al die andere gevallen kan het toch ook?

Trouwens, als je die sociale voelspriet, context of anderszins discussie in real life mist om aan te voelen waarom ik dit zei, dan is het überhaupt moeilijk om er een discussie over te voeren en dat is in deze discussie ook een groot probleem.

Het is bijna een waarheidsperspectief. Maar op het moment dat "zwarte piet is niet racistisch" niet op -1 wordt gemod en "zwarte piet is racistisch" wel op -1, dan klopt er iets niet toch? Hoe dan ook, op enig moment is er een punt waarop je zegt dat iets gewoon zo is, dat gebeurt bij andere maatschappelijke vraagstukken ook. Dan is het een sociale norm en niet een mening. Helaas is de gemiddelde Tweaker nog niet zo ver. Over een jaar of 10 zal dit waarschijnlijk wel veranderd zijn, in de tussentijd praat jij een meningmod via een technische omweg goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit is precies het inverse van wat ik bedoel in mijn post die hier boven staat. Het hele onderwerp is meningmod, en er moet nu echt een keer iets gebeuren met het moderatiesysteem bij dit soort posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Geen idee waar ik moet beginnen maar
plan: Hackatrain 2020 - Het Tweakers-team zoekt nog kandidaten
Gaat volgens mij niet meer over het event.
Ik snap de frustratie rondom Corona. Zit zelf ook al maanden thuis te werken. Maar ga mn mening niet ventileren want dat voegt verder denk ik niet veel toe. Moddergooien stoort me wel. Gaat een hoog Fok gehalte worden zo. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

kodak

FP ProMod
Dit lijkt me niet off-topic of irrelevant als dit bij ZDNet bij hetzelfde nieuws staat als onderbouwing. Dat het misschien niet klopt omdat er een (niet onderbouwde) mening over is maakt het ook niet off-topic of irrelevant. En daarnaast sluit het direct aan op de discussie die daarvoor is gestart over de onderbouwing.

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 11-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49
Kwam om deze te melden, de teller staat onderhand op 240. Dat voor een zeer slecht onderbouwde mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
Visgek82 in 'geek: Legendarische speler Reckful krijgt na overlijden eerbetoo...

+1 voor iemand zielig noemen... er zijn zelfs mensen die dit +2 gemod hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Desogames in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet...

Reactie staat al op -1, maar ik zou deze nomineren voor -2. Ik vind het totaal niet Tweakers waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

8x -1 en verder niets

Maar dat is normaal blijkbaar want zo wordt er gemodereerd op de Tweakers FP en dat is allemaal prima 👍

Het is bizar dat mensen in een normale lopende discussie reacties op -1 modereren terwijl er gewoon wordt gediscussieerd volgens de richtlijnen. Er wordt alleen totaal niet gemodereerd volgens de richtlijnen. Dus wordt er nou al gesproken over aanpassen van het moderatiesysteem trouwens, of gebeurt er helemaal niets op dit moment?

@CH4OS , in de context van de hele discussie gewoon -1, hoewel ik hem zelf ms nog op 0 zou modereren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:19:
8x -1 en verder niets

Maar dat is normaal blijkbaar want zo wordt er gemodereerd op de Tweakers FP en dat is allemaal prima 👍

Het is bizar dat mensen in een normale lopende discussie reacties op -1 modereren terwijl er gewoon wordt gediscussieerd volgens de richtlijnen. Er wordt alleen totaal niet gemodereerd volgens de richtlijnen. Dus wordt er nou al gesproken over aanpassen van het moderatiesysteem trouwens, of gebeurt er helemaal niets op dit moment?

@CH4OS , in de context van de hele discussie gewoon -1, hoewel ik hem zelf ms nog op 0 zou modereren.
Eens, er wordt heel veel gemod op mening en niet op de regels. Uiteindelijk zou het zo moeten zijn dat -1 helemaal niet veel voor moet komen. Want dit is alleen als je iemand beledigt bijvoorbeeld. (Meeste mensen die hier komen hebben wel het fatsoen dat niet te doen) maar als iemand het oneens is met je reactie dan wordt het vaak -1 gegeven. Geen idee of dit bewust is of dat ze de regels gewoon niet kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik de discussie die je vervolgens voert met deze persoon ook niet kunnen. Je reacties daaronder zijn ook zeker een -1 waard. Vaak moet je de discussie op dit moment laten liggen en ergens anders op richten. Nu laat jij jezelf uit de tent lokken door diegene, door op dezelfde manier te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Eens, er wordt heel veel gemod op mening en niet op de regels. Uiteindelijk zou het zo moeten zijn dat -1 helemaal niet veel voor moet komen. Want dit is alleen als je iemand beledigt bijvoorbeeld. (Meeste mensen die hier komen hebben wel het fatsoen dat niet te doen) maar als iemand het oneens is met je reactie dan wordt het vaak -1 gegeven. Geen idee of dit bewust is of dat ze de regels gewoon niet kennen?
Een gezonde discussie op zijn tijd is prima, maar je merkt dat dit precies een onderwerp is waarbij het niet mogelijk lijkt te zijn.

En dan nu het gladde ijs. Moderatie op dit punt en het indammen ervan gebeurt voor mijn gevoel te weinig of verkeerd.

Als ik bv uitval tegen iemand op ongepaste persoon dan levert dat terecht een tik op de vingers op.

Alleen dan val ik een persoon af. Hier gaat het voor mijn gevoel soms wel erg ver. En dat voor een onderwerp dat in mijn ogen vaak niet direct met tweakets heeft te maken.

Gelukkig gaat het er in het Retro topic anders aan toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze lijkt me geen -1. Het is on-topic en relevant bij de gevoerde discussie over motivatie. Dat tweakers het onderling oneens kunnen zijn over motivatie lijkt me geen reden om het eenzijdig te bekijken of alleen over bepaalde oplossingen te kunnen (of met het wegmodden mogen) hebben. Het lijkt me bij onderwerpen die miljoenen gebruikers aan gaan juist relevant om discussie te voeren wat de problemen en mogelijke oplossingen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Een gezonde discussie op zijn tijd is prima, maar je merkt dat dit precies een onderwerp is waarbij het niet mogelijk lijkt te zijn.

En dan nu het gladde ijs. Moderatie op dit punt en het indammen ervan gebeurt voor mijn gevoel te weinig of verkeerd.

Als ik bv uitval tegen iemand op ongepaste persoon dan levert dat terecht een tik op de vingers op.

Alleen dan val ik een persoon af. Hier gaat het voor mijn gevoel soms wel erg ver. En dat voor een onderwerp dat in mijn ogen vaak niet direct met tweakets heeft te maken.

Gelukkig gaat het er in het Retro topic anders aan toe.
het gaat vooral om deze regels volgens mij:

Meningsverschillen

Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.

Feitelijke onjuistheden

Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag. Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan. Het is denkbaar dat een reactie, naast een feitelijke onjuistheid, wel redenaties of andere inhoud bevat die nuttig is voor de bezoekers. In dat geval kan toch een hogere score dan 0 rechtvaardig zijn.

Beide worden vaak op -1 gemodereerd terwijl dit dus niet de bedoeling is. Die laatste moet op 0 komen, terwijl die eigenlijk altijd op -1 terecht komt.

Maar de eerste regel is nog wel de belangrijkste en daar merk ik dat ik vaak een -1 krijg als ik niet diezelfde mening heb als een ander. Vandaar dat ik hier ook vaak te vinden ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Nog maar één in Facebook - Instagram - Zwarte Piet:

Helixes in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet v...

Deze post is in een uur tijd van +2 naar -1 gegaan. Aan andere +2 / +3 posts af te leiden zijn er sterke meningen over dit onderwerp, en dat is prima. Mijn post wordt weggestemd. Dat lijkt meer met mijn mening te maken te hebben dan met de inhoud ervan.

Onder normale omstandigheden zou ik mijn reactie een +1 vinden, maar in het licht van andere +2/+3 misschien wel iets hoger...

Nu ja. Waarvan akte. Andere zienswijzen zijn welkom trouwens - ik hou wel van een beetje terugkoppeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Helixes op 12-08-2020 13:38 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Helixes schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:37:
Onder normale omstandigheden zou ik mijn reactie een +1 vinden, maar in het licht van andere +2/+3 misschien wel iets hoger...
Het is de bedoeling dat mismoderaties waar nodig bijstelling krijgen, niet om de modregels maar te negeren omdat het op andere plekken ook gebeurt.
Post hier de reacties waar je nog meer mismoderaties in ziet met motivatie, dan kunnen mede tweakers er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik krijg weer een mening mod:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox Series X in november uit - update'

Volgens mij is dit gewoon ontopic. eerst stond deze op +1, vervolgens krijg ik weer 3x een -1....

En deze ook:

Stond op +1, krijg ik 6x een 0. Terwijl het gewoon on topic in de discussie is.

En dit krijgt een +2:

Fraaank in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox Series X in november uit - update'

Hier krijg ik een -1:

Terwijl ik met bronnen laat zien dat de informatie in zijn post niet correct is.

Hier krijg ik 5x een -1:

Terwijl dit gewoon on topic is.

hier krijg ik een -1:

terwijl ik zelfs bronnen vermeld....

Dit is geen +2:

Vlizzjeffrey in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox Series X in november uit - upd...

Dit is ook geen -1:

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Helixes schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:37:
Nog maar één in Facebook - Instagram - Zwarte Piet:

Helixes in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet v...

Deze post is in een uur tijd van +2 naar -1 gegaan. Aan andere +2 / +3 posts af te leiden zijn er sterke meningen over dit onderwerp, en dat is prima. Mijn post wordt weggestemd. Dat lijkt meer met mijn mening te maken te hebben dan met de inhoud ervan.

Nu ja. Waarvan akte. Andere zienswijzen zijn welkom trouwens - ik hou wel van een beetje terugkoppeling.
Terugkoppeling is idd prettig. Daar doel ik ook eigenlijk op in mijm reactie.

Voor mijn gevoel zou de auteur ook scherp kunnen zijn op datgene wat er in zijn/haar stukje staat. Zeker als het over gevoelige onderwerpen gaat. Voelt nu aan als sensatie zoeken.

Maar nogmaals. Dat is mijn mening en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

tweakrub in 'nieuws: Alphabet verdient meer aan abonnementen op YouTube en aa...
Ik twijfel over wat de juiste score is, maar een +3 lijkt het me niet.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Als we het dan toch hebben over meningmodden, Crisium in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet v... is ook absoluut geen +3 waard, hooguit een +1.

Bij dit soort beladen onderwerpen komt het modsysteem inderdaad tekort.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munitqua
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 09:59
munitqua in 'nieuws: Microsoft brengt Xbox Series X in november uit - update'

Hier krijg ik een -1 voor. Terwijl ik niemand beledig, het is ook niet bedoeld als troll.

Ik ben gewoon on-topic en we zijn samen als aan het discussiëren waarom de laatste generatie Xbox het heeft verloren tegen over de Playstation. En ik geef hier enkel mijn mening waar andere over mee kunnen discussiëren.

Daarnaast ben ik ook niet de enige die iets soortgelijks zegt in dit topic maar die anderen krijgen +1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de discussie die je vervolgens voert met deze persoon ook niet kunnen. Je reacties daaronder zijn ook zeker een -1 waard. Vaak moet je de discussie op dit moment laten liggen en ergens anders op richten. Nu laat jij jezelf uit de tent lokken door diegene, door op dezelfde manier te reageren.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk.
Normaal gesproken weet ik mijn hoofd redelijk koel te houden.
In dit geval echter zag ik dat Enchantress echt van álle kanten (mijns inziens onterecht) platgebombardeerd werd vanwege de combinatie onpopulaire mening + toon.
Dat Enchantress een 'emotioneel beladen' toon aansloeg is één ding, dat mensen vervolgens dit soort kinderachtige onnuttige reacties daarop plaatsen en daar nog godverdomme +1 voor krijgen ook vind ik écht onacceptabel.

Dat het moderatie systeem hier op tweakers nogal eens scheeft gaat op het moment dat mensen meningen geven (God verbiedde het dat jij een mening hebt die afwijkt van het gepeupel! 8)7 ) dat is één ding, en dat mensen reacties -1 modden om emotionele gronde of een meningsverschil is één ding.. mar mensen +1 of zelfs +2 modden omdat ze iemand uitschelden die iets zegt waar jij het niet mee eens bent is letterlijk pesterij belonen en dát lijkt me echt het toppunt van onwenselijk gedrag hier op tweakers.

Ja ik reageer als een kutkind op deze persoon... maar hij verdient 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Geronimous schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:24:
Als we het dan toch hebben over meningmodden, Crisium in 'nieuws: Facebook en Instagram gaan afbeeldingen van Zwarte Piet v... is ook absoluut geen +3 waard, hooguit een +1.

Beste Geronimous.

Excuses als ik iets te direct ben. Maar is dit niet het modsysteem, maar juist de modders? Of de beheerder?
Ik zou een topic over dit soort items veel eerder dichtgooien, maar goed mijn mening en niet de stelregel (of een verzoek, want dat is niet de bedoeling)

Een mening is goed, maar dit heeft niets maar dan ook niets meer met techniek of tweakers te maken.
Heeft tweakers ook niet nodig voor de bezoekersaantallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Ik stel een vraag uit oprechte interesse en dat wordt 'beloond' met 6 ongewenst ...

OxWax in 'nieuws: Dropbox maakt back-up-functie beschikbaar voor alle gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:58
Geronimous schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:24:

Gezien de hoeveelheid stromannen die daar gebruikt word zou ik een 0 verwachten. +1 is mogelijk maar +3 zou ik eens met de +3 moeders gaan praten.

Verwijderd

Waarom krijgt deze persoon 10x een -1?

cappie in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te k...

Dit soort tweakers die een -1 geven snappen echt niet het verschil tussen kritisch zijn, een discussie voeren of echt haardragend te zijn. Dit is absoluut geen -1, Dit is volledig on-topic.

Edit: En de -1 blijven oplopen, hij heeft er al 14 en ook nog 0 waardoor hij nu op offtopic staat. Gaat nergens over dit...

Een beetje hetzelfde waarom ik hier 2x een -1 voor krijg:

Kaoh in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te koop'

Terwijl ik volledig on-topic reageer.

Ik opper toch voor een nieuw mod systeem waardoor dit soort praktijken niet meer voorkomen of strenger optreden tegen dit soort mensen. Of bevind ik mij dan op glad ijs om dat hier te opperen? Ik weet niet hoe andere hierover denken?

En dit is zeker geen +3:

Kenneloth in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal t...

En waarom krijg ik hier een -1 voor?

Verwijderd in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te...

Waarom is dit offtopic:

Verwijderd in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te...

ik krijg nu voor deze reactie een -1:

Diegene waar ik op reageer krijgt een +2:

MicGlou in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te ...

Volledig mening gemod hier.....

En ook voor deze reactie krijg ik dus een -1:

Op deze manier vind ik het niet meer leuk om ergens een discussie aan te gaan of op een artikel te reageren op tweakers.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:55

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:43:
Waarom krijgt deze persoon 10x een -1?

cappie in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te k...

Dit soort tweakers die een -1 geven snappen echt niet het verschil tussen kritisch zijn, een discussie voeren of echt haardragend te zijn. Dit is absoluut geen -1, Dit is volledig on-topic.
Geef het ook even tijd, 10:14 gepost en binnen een half uur hier al een post is een beetje snel. Ondertussen staat deze gewoon op 1.
Edit: En de -1 blijven oplopen, hij heeft er al 14 en ook nog 0 waardoor hij nu op offtopic staat. Gaat nergens over dit...

Een beetje hetzelfde waarom ik hier 2x een -1 voor krijg:

Kaoh in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te koop'

Terwijl ik volledig on-topic reageer.
De reactie van Kaoh heeft enkel 20x +1 en jouw reactie enkel 18x +1.
Lijkt dus prima ondertussen.
Ik opper toch voor een nieuw mod systeem waardoor dit soort praktijken niet meer voorkomen of strenger optreden tegen dit soort mensen. Of bevind ik mij dan op glad ijs om dat hier te opperen? Ik weet niet hoe andere hierover denken?
Feedback op moderatie kan hier: Frontpagemoderatie
Klagen is prima, heb je ook een goed idee om het op te lossen?
Staat op +1.
Staat op +1.
Staat op +1.
ik krijg nu voor deze reactie een -1:

Diegene waar ik op reageer krijgt een +2:

MicGlou in 'nieuws: Forza Horizon 3 is na 27 september niet meer digitaal te ...

Volledig mening gemod hier.....
Dat hele deel van de discussie staat op +1.
Deze staat ondertussen op 0.
Op deze manier vind ik het niet meer leuk om ergens een discussie aan te gaan of op een artikel te reageren op tweakers.
Adem in, adem uit, je posts zijn ondertussen op prima scores terecht gekomen. Moderaties hebben even tijd nodig om op een positie uit te komen en dat duurt vaak langer dan een half uurtje. Blijf de excessen wel melden, daar wordt door de PowerMods ook wel naar gekeken. Die weten wel raad met dat mismodders :+ .

De reacties van gebruikers zijn zeker van toegevoegde waarde hier op Tweakers, ook die van jou. O+

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
thof schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Geef het ook even tijd, 10:14 gepost en binnen een half uur hier al een post is een beetje snel. Ondertussen staat deze gewoon op 1.

[...]

De reactie van Kaoh heeft enkel 20x +1 en jouw reactie enkel 18x +1.
Lijkt dus prima ondertussen.

[...]

Feedback op moderatie kan hier: Frontpagemoderatie
Klagen is prima, heb je ook een goed idee om het op te lossen?

[...]

Staat op +1.

[...]

Staat op +1.

[...]

Staat op +1.

[...]

Dat hele deel van de discussie staat op +1.

[...]

Deze staat ondertussen op 0.

[...]

Adem in, adem uit, je posts zijn ondertussen op prima scores terecht gekomen. Moderaties hebben even tijd nodig om op een positie uit te komen en dat duurt vaak langer dan een half uurtje. Blijf de excessen wel melden, daar wordt door de PowerMods ook wel naar gekeken. Die weten wel raad met dat mismodders :+ .

De reacties van gebruikers zijn zeker van toegevoegde waarde hier op Tweakers, ook die van jou. O+
weet ook eigenlijk helemaal niet waar ik me druk om maak. Wordt toch niets mee gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Henkje.doc op 13-08-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie heeft weinig met het nieuws over het aantal klanten te maken en is daarmee geen +2 op het nieuws.

• thof
  • Laatst online: 17:55

thof

FP ProMod
kodak schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:
Deze reactie heeft weinig met het nieuws over het aantal klanten te maken en is daarmee geen +2 op het nieuws.
Ben het met je eens, +2 is inderdaad te hoog een +1 lijkt mij voldoende.
Heeft nog wel wat beoordelingen nodig om daar op uit te komen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
slijkie in 'nieuws: Apple verwijdert Fortnite uit App Store - update'

Reactie staat in ‘t plus nu, gewoon +1 denk ik, on-topic. Maar toch 14 off topics, rare moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

junkchaser in 'reviews: De Zhoaxin KX-U6780A gereviewed: De opmars van Chines...

Ik wil graag leren hoor. Is er iemand die me kan uitleggen waarom dit maar liefst 22x +3 krijgt? Ik zie er zelf niet meer dan een hele krappe +1 in, maar wellicht ben ik te streng en voldoet dit aan moderne eisen voor een +3???

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:
junkchaser in 'reviews: De Zhoaxin KX-U6780A gereviewed: De opmars van Chines...

Ik wil graag leren hoor. Is er iemand die me kan uitleggen waarom dit maar liefst 22x +3 krijgt? Ik zie er zelf niet meer dan een hele krappe +1 in, maar wellicht ben ik te streng en voldoet dit aan moderne eisen voor een +3???
Ik zie vrijwel alleen reacties over de Chinese interne structuur die positieve reviews krijgen. Inhoudelijk enigszins offtopic lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zal me ook niet heel veel boeien en mogelijk trekt het zich nog recht:
pelt in 'nieuws: Datalek Blackbaud betrof bij Universiteit Utrecht ook 6000 b... -> bij wijze van spreken gepost om 12:55:59 en staat op +2

MAX3400 in 'nieuws: Datalek Blackbaud betrof bij Universiteit Utrecht ook 600... -> bij wijze van spreken gepost om 12:56:01 en staat op 0

Snap dat mijn post "minder belangrijk" is in tijd dan van de andere persoon echter 2 punten verschil klopt niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:

Ik wil ook wel wat leren.
Bij jouw naam staat FP Mod, maar aan je reactie te zien is dit niet Front Page Mod.

Als moderaties zoveel vragen oplevert, zelfs bij de personen die het moeten bewaken heb je volgens mij voldoende signalen dat er iets niet klopt.

Misschien dan toch een keer de product owner lief aankijken om er een sprint ehm iteratie aan te wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henkje.doc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Ik wil ook wel wat leren.
Bij jouw naam staat FP Mod, maar aan je reactie te zien is dit niet Front Page Mod.

Als moderaties zoveel vragen oplevert, zelfs bij de personen die het moeten bewaken heb je volgens mij voldoende signalen dat er iets niet klopt.

Misschien dan toch een keer de product owner lief aankijken om er een sprint ehm iteratie aan te wagen.
En hoe zou je willen dat ik dat doe? Ik ben geen crew-member ofzo, ben een doodnormale gewone user. Het enige verschil tussen een gewone user en een FP ProMod (zoals ik) is dat die 1e een weging van 1x of 2x heeft, en een ProMod een weging van 6x.

Ik heb niet meer mogelijkheden of knopjes dan jij op dat vlak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

En hoe zou je willen dat ik dat doe? Ik ben geen crew-member ofzo, ben een doodnormale gewone user. Het enige verschil tussen een gewone user en een FP ProMod (zoals ik) is dat die 1e een weging van 1x of 2x heeft, en een ProMod een weging van 6x.

Ik heb niet meer mogelijkheden of knopjes dan jij op dat vlak.
Ah thanks. Was niet bedoeld als aanval op de persoon. Ik dacht dat een FP mod ook afstemming had met de andere zwaardere mods en niet alleen maar zwaarder wegende mods.
Nu ben ik weer wat wijzer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henkje.doc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Ah thanks. Was niet bedoeld als aanval op de persoon.
Zo vatte ik het ook niet op ;)
Ik dacht dat een FP mod ook afstemming had met de andere zwaardere mods en niet alleen maar zwaarder wegende mods.
Nu ben ik weer wat wijzer :)
Nope. Dan moet je bij een PowerMod of een Frontpage Admin zijn, die hebben wel meer speelgoed-knopjes en opties enzo, en zitten wel in de crew :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
+2 wel genoeg lijkt me voor deze:
HenkEisDS in 'nieuws: Stichting dient massaclaim in tegen Salesforce en O...

Geen idee waarom deze reactie van mij op +2 staat, is 0 of 1:
Kid Jansen in 'nieuws: Stichting dient massaclaim in tegen Salesforce en Orac...

+1 voor deze vind ik dan wel weer vrij laag, stond eerst op +2 en daarna zelfs +3, maar is naar beneden getrokken door onterechte -1 mods:
Kid Jansen in 'nieuws: Stichting dient massaclaim in tegen Salesforce en Orac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 07:32
WK100 in 'nieuws: CoronaMelder-app is vanaf maandag ook in Drenthe en heel Ov...

Ik verdien een -1 voor die passief-agressieve opmerkingen, maar dat hele draadje mag eigenlijk wel op -2. Dit wil je niet lezen als nieuwe gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: Google verwijdert Fortnite uit Play Store'

Minimaal +1. Maarja ben negatief over zowel Google als Apple, dat kan niet.

Reactie daaronder is absoluut geen +2. Buiten dat het bekende info is, is dat echt heel anders dan waar deze zaak om draait.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
WK100 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 03:55:
WK100 in 'nieuws: CoronaMelder-app is vanaf maandag ook in Drenthe en heel Ov...

Ik verdien een -1 voor die passief-agressieve opmerkingen, maar dat hele draadje mag eigenlijk wel op -2. Dit wil je niet lezen als nieuwe gebruiker.
Wederom een voorbeeld van een topic waar een actueel onderwerp uitloopt op een onprettige discussie.

Ben geen nieuwr gebruiker maar wil dit ook niet lezen op een techsite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
De beoordeling zelf maakt mij vrij weinig uit, maar ik heb gewoon het gevoel dat dit systeem niet werkt. Ik maak zo vaak mee dat er op basis van meningen beoordeeld wordt.

Bijvoorbeeld de volgende reacties:

Waarom krijgt dit een -1?
misterTweakers in 'nieuws: Apple verwijdert Fortnite uit App Store - update'

En deze?

En als laatste deze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Benjamin- schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:34:
Benjamin- in 'nieuws: Google verwijdert Fortnite uit Play Store'

Minimaal +1. Maarja ben negatief over zowel Google als Apple, dat kan niet.

Reactie daaronder is absoluut geen +2. Buiten dat het bekende info is, is dat echt heel anders dan waar deze zaak om draait.
Vervolgens laten ze alle rotzooi op hun store komen, waaronder dingen die schadelijk zijn, maar het interesseert ze geen biet. Maar ondanks dat ze geen ene zak doen om hun store netjes te houden, willen ze wil 30%. Dat is gewoon ziek.

Dit zijn mafia praktijken. Die doen ook weinig tot niets om de winkel veilig te houden, maar ze willen wel het geld.
Afgezien van dat ze geen echt probleem hebben met datahonger, ken ik voor deze stelling geen enkel bewijs. Daarmee snap ik de -1 wel, deze stellingname is veel te zwaar.
misterTweakers schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:00:
De beoordeling zelf maakt mij vrij weinig uit, maar ik heb gewoon het gevoel dat dit systeem niet werkt. Ik maak zo vaak mee dat er op basis van meningen beoordeeld wordt.

Bijvoorbeeld de volgende reacties:

Waarom krijgt dit een -1?

En deze?

En als laatste deze:
Dat was 1 gebruiker, die is aangesproken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dirk schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

[...]
Afgezien van dat ze geen echt probleem hebben met datahonger, ken ik voor deze stelling geen enkel bewijs. Daarmee snap ik de -1 wel, deze stellingname is veel te zwaar.
nieuws: Google verwijderde vorig jaar 70 procent meer apps uit de Play Store ...

Voor de duidelijkheid, dat is achteraf verwijderen. De laatste alinea geeft ook aan dat hun bots zeker niet alles verwijderen.

Als je dat vergelijkt met Apple maar ook Microsoft (al is hun winkel niet meer zo actief zoals destijds met WP), liggen de eisen veel hoger, en hoef je niet even 700k apps te verwijderen in een jaar, en dan nog niet alles te pakken hebben.

De hele argumentatie van dit nieuwsbericht, is dat Google 30% pakt voor een winkel die ze slecht onderhouden, dus waar gaat die 30% naar toe?

Verder dacht ik dat dit voor iedereen inmiddels wel een bekend verhaal is. Pas geleden zag ik zoiets nog langskomen. Een 'game' die zich voor deed als GTA clone, beelden liet zien van mooie gameplay. Adverteerde constante in andere games, via Googles platform. En de mensen die het spel opzochten zagen 20k beoordelingen met een gemiddelde van 5 sterren, en zoals je kan gokken, het spel leek er niets op en zat vol met troep die je niet op je telefoon wilt, wilt allerlei toegang enz.

Tja dan vind ik niet dat je als bedrijf dan nog 30% mag vragen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
^ Als je het nou zo formuleert, dan valt je score een stuk hoger uit ;) Daarnaast zou ik vooral geen aannames doen dat iets bekende informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
j1b2c3 in 'nieuws: Google stopt met behandelen dataverzoeken Hongkong'

Een zware trol post wat zelfs een -2 waard is.

Een vergelijking maken van China en nazi Duitsland en zeggen dat er concentratiekampen aanwezig zijn kan simpelweg niet door de beugel.

Wikipedia: Holocaust
Wikipedia: Nazi-Duitsland

Je kan het eens zijn met China of niet maar dit soort fratsen gaat echt veel te ver.

[ Voor 7% gewijzigd door Enchantress op 15-08-2020 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die vergelijking is aan de zware kant, maar de kampen die de chinezen hebben voldoen aan de omschrijving Wikipedia: Concentratiekamp. Daarmee gaan ze overigens niet zo ver als de Nazi's, ze hebben er geen Wikipedia: Vernietigingskamp van gemaakt (voor zover mij bekend). Ze gaan echter wel dusdanig ver, dat wat mij betreft de vergelijking gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Currry in 'nieuws: VS verplicht ByteDance om Amerikaanse TikTok-divisie binne...

Dit is geen +2, laat staan een +3. Daar mag wel eens naar gekeken worden, dit is puur mening-modding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
Het is een ''Heavy equipment'' bedrijf niet agrarisch.
Wikipedia: John Deere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Kan "llee" ([Verwijderde gebruiker]) niet gewoon een ban krijgen oid, met tientallen posts onder elk China-gerelateerd artikel en een gemiddelde reactie score van 0.2? Waarbij vrijwel elke post op z'n best een troll of flamebait is, op z'n slechts een politieke shill. Hij verpest echt single-handed vrijwel elke discussie op die artikelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je heb het specifiek over nieuws: VS verplicht ByteDance om Amerikaanse TikTok-divisie binnen 90 dagen ... neem ik aan?

In dat topic mag ook Caelestis denk ik wel even serieus bekeken worden, die is ook flink bezig op het niveau 'kleuterklasje'

Edit: en voeg Fijinees daar ook maar aan toe.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2020 09:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:20:
Je heb het specifiek over nieuws: VS verplicht ByteDance om Amerikaanse TikTok-divisie binnen 90 dagen ... neem ik aan?

In dat topic mag ook Caelestis denk ik wel even serieus bekeken worden, die is ook flink bezig op het niveau 'kleuterklasje'

Dat was inderdaad de aanleiding, maar als je z'n geschiedenis ziet is het elke keer raak ook in het verleden.

Eens over caelestis dat dat ook niet kan, maar die zou ik toch wel iets meer voordeel van de twijfel geven, aangezien ik het me wel enigszins kan voorstellen dat je het er op een gegeven moment echt mee gehad hebt en dan hapt op de troll. Ik laat het verder aan jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
pietjepuk469 in 'nieuws: Alphabet-dochterbedrijf gaat in Michigan werken aan ...

Deze gebruiker speelt wel heel erg op de man en wenst mij zelfs dood!
Hij kan ook niet normaal communiceren en gaat er direct met een gestrekt been in. Ook beweert hij dat ik als een idioot rij terwijl hij mij totaal niet kent een ook niet weet hoe ik rij. Probeer normaal communiceren maar dat lukt niet met hem, ik laat hem maar links liggen nu maar wil toch zijn doodwensen naar mij toe even melden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze gebruiker speelt wel heel erg op de man en wenst mij zelfs dood!
Nee, dat doet hij niet. Hij zegt dat áls je iemand dood rijdt, dat je dat jezelf moet doen, en niet iemandf andwers. Dat is iets anders dan je dood wensen.

Dat het niet wenselijk is, klopt overigens wel.
Hij kan ook niet normaal communiceren en gaat er direct met een gestrekt been in.
Dat doe je zelf ook, dus om nou dat hem te verwijten is wat raar. Iets met potten, ketels en de kleur zwart.

Jullie staan beiden terecht op -1, dat lijkt me de juiste score.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-08-2020 15:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Nee, dat doet hij niet. Hij zegt dat áls je iemand dood rijdt, dat je dat jezelf moet doen, en niet iemandf andwers. Dat is iets anders dan je dood wensen.

Dat het niet wenselijk is, klopt overigens wel.

[...]

Dat doe je zelf ook, dus om nou dat hem te verwijten is wat raar. Iets met potten, ketels en de kleur zwart.

Jullie staan beiden terecht op -1, dat lijkt me de juiste score.
Dit is toch echt iemand dood wensen “ dan hoop ik vooral dat je jezelf doodrijdt en niemand anders”

Ik reageerde gewoon normaal maar als mensen er direct met een gestrekt been ingaan kun je niet verwachten dat mensen dan heel aardig terug gaan reageren.
Dat het niet compleet on-topic is ben ik het mee eens, ik gaf simpel weg mijn mening over de rijbeleving en het toekomstige autonoom rijden.

Maar overigens... pietjepuk4610 in 'nieuws: Alphabet-dochterbedrijf gaat in Michigan werken aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enchantress schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Dit is toch echt iemand dood wensen “ dan hoop ik vooral dat je jezelf doodrijdt en niemand anders”
Nee, dat doet hij niet. Begrijpend lezen. Hij zegt dat áls je iemand dood rijdt, dat je dat jezelf moet doen, en niet iemandf andwers. Dat is iets anders dan je dood wensen.

En ja, het is verder wel ongewenst, daarom staat hij ook op -1.
Ik reageerde gewoon normaal maar als mensen er direct met een gestrekt been ingaan
No offence, maar ook jij gaat er met gestrekt been in, vandaar dat ook jij op -1 staat. Als jij dit "normaal reageren" noemt, zou ik je als tip mee willen geven om toch iets aan je manier van reageren te gaan doen.
Die is inmiddels onder de aandacht gebracht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik ruim de reactie wel op, het is toch een irritante kloner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik snap dat mijn reactie offtopic is, zo had ik hem ook bedoeld, maar -1 is toch wel wat overdreven? TheVivaldi in 'nieuws: Tesla brengt two-factor-authenticatie binnenkort uit v...

En bij deze reactie van iemand anders vind ik -1 ook wel erg overdreven: pietjepuk469 in 'nieuws: Tesla brengt two-factor-authenticatie binnenkort uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jouw reactie kan idd prima op de 0 imho.

Dat tweede account is een multi-kloon account.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57
Waarom krijg ik hier een -1 op?? dit is toch gewoon een prima reactie.
(edit heb op mijn reactie nu weer plus 1) Dus sorry voor deze reactie in het forum ik had even moeten wachten en dan pas deze reactie plaatsen zoals er ook staat :F
nieuws: MSI introduceert Clutch GM08-gamemuis voor 20 euro

[ Voor 36% gewijzigd door JustJoostNL op 16-08-2020 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Deze reactie mag denk ik wel gewoon verwijderd worden?
Lasagnacat in 'reviews: Community-interview - Kiswum over zijn eerste Chinaph...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Enchantress schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:04:
Hij kan ook niet normaal communiceren en gaat er direct met een gestrekt been in. Ook beweert hij dat ik als een idioot rij terwijl hij mij totaal niet kent een ook niet weet hoe ik rij.
Als tip voor de toekomst zou ik ook niet elke internet-reactie op een goudschaaltje wegen en meteen komen "klagen" (ook hiervoor/boven al). Chill, het is maar het internet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Zoijar schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:52:
Kan "llee" ([Verwijderde gebruiker]) niet gewoon een ban krijgen oid, met tientallen posts onder elk China-gerelateerd artikel en een gemiddelde reactie score van 0.2? Waarbij vrijwel elke post op z'n best een troll of flamebait is, op z'n slechts een politieke shill. Hij verpest echt single-handed vrijwel elke discussie op die artikelen.
wildhagen schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:20:

Bedankt, dit is onder de aandacht.
Die heb ik verwijderd.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Marctraider in 'nieuws: MSI introduceert Clutch GM08-gamemuis voor 20 euro'

M.i. een onterechte -1. Goed, het is wat bot verwoord, en okee, het hoort niet in een reactie thuis maar in /43... Maar het is een terechte vraag, gezien het artikel lijkt te zijn overgenomen uit de productcatalogus van MSI. Waarom is dit product nu nieuws? Prijs? Features? Ik weet het ook na het lezen van het artikel niet.

Ik geef 'm ondanks de vorm een +1. Op zijn minst zou het een 0 moeten zijn (offtopic/irrelevant), maar het is zeker geen flame/troll.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Thijsmans schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:44:
Marctraider in 'nieuws: MSI introduceert Clutch GM08-gamemuis voor 20 euro'
Ik geef 'm ondanks de vorm een +1. Op zijn minst zou het een 0 moeten zijn (offtopic/irrelevant), maar het is zeker geen flame/troll.
Maximaal een 0, een +1 is imo een mismoderatie. Lijkt me vallen onder..
"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."
..uit de faq. Discussie op de fp over nieuwswaarde van een artikel zorgt meestal voor een punt aftrek, tel daarbij de complete afwezigheid van enig andere vorm van context op en menig stemmer zal terecht op -1 drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Ik heb die ook -1 gegeven voor doelloze first post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

JohnnieWbl schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Maximaal een 0, een +1 is imo een mismoderatie. Lijkt me vallen onder..
"Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."
..uit de faq. Discussie op de fp over nieuwswaarde van een artikel zorgt meestal voor een punt aftrek, tel daarbij de complete afwezigheid van enig andere vorm van context op en menig stemmer zal terecht op -1 drukken.
Ik kan me goed voorstellen dat je door de vorm denkt dat het een loze "kreet van een paar woorden" is, maar ik zie terecht een vraag naar het nieuws (als in: wat is nieuw aan deze muis). Dat is in de kern hetzelfde als deze reactie (waarbij ik natuurlijk niet wil ontkennen dat die een stuk beter verpakt is en m.i. een +2 is). Een -1 vind ik het toch echt niet, juist in de context (van het artikel, wel te verstaan). We vinden elkaar in de 0 :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@Thijsmans Zelfs met de beste wil kan ik er (ondanks de aanwezigheid van een vraagteken) geen vraag in ontdekken. Wel een sarcastisch commentaar dat niet op de FP maar in het GR-forum thuis hoort (al hoop ik dat de poster daar wat uitgebreider zijn mening over "techwaardige artikelen" kan neerpennen. Dat heeft niet zozeer te maken met de vorm maar alles met (het gebrek aan) inhoud van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De reacties onder dat artikel mogen allemaal wel even nageplozen worden. Zodra je benoemd dat je de app niet wilt gaan gebruiken want (insert je persoonlijke redenen etc) dan ben je of offtopic of ongewenst. Mensen die reageren met: ja maar de volksgezondheid en de app is hulpmiddel en we moeten dit allemaal gaan gebruiken blablabla... krijgen +2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Die hele thread is off-topic, het onderwerp van discussie ging van redenen om Bluetooth niet aan te hebben over op crowdsourcing en tracking via Bluetooth. Dat heeft niets meer met de Corona app als onderwerp van het artikel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Santford schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Die hele thread is off-topic, het onderwerp van discussie ging van redenen om Bluetooth niet aan te hebben over op crowdsourcing en tracking via Bluetooth. Dat heeft niets meer met de Corona app als onderwerp van het artikel te maken.
Zeker, maar niet massaal ongewenst. Dat was het punt dat ik wilde maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@Naafkap mee eens, het is niet ongewenst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ga even kijken, het is niet allemaal door één user gedaan. Wel allemaal door users die niet zo goed modereren dus daar zullen ze van van op de hoogte gebracht worden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

rmberendsen in 'nieuws: Renders tonen goedkopere Samsung Galaxy S20 'Fan Edit...

Vooraf al zeuren over de mogelijke score die hij gaat krijgen, mag van mij gelijk op 0 of -1. +1 is wat mij betreft niet passend.
RoD schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:08:
^ Als je het nou zo formuleert, dan valt je score een stuk hoger uit ;) Daarnaast zou ik vooral geen aannames doen dat iets bekende informatie is.
Mja ik kom nog uit de tijd dat tweakers wel zich iets verder verdiepte in de materie. En gezien de veiligheid van Google devices, door de slechte gemodereerde play store, 1 van de allergrootste kritische punten is van dit OS, zou je toch zeggen dat mensen dit gewoon weten.

Hieruit blijkt toch wel dat de community (vooral op de FP) wel echt heel erg slecht is geworden. En ja dit is al heel lang een probleem, maar het blijft groeien. Als ik in jip en janneke taal common knowledge moet uitleggen, dan is het natuurlijk niet leuk meer om te reageren.

[ Voor 48% gewijzigd door Benjamin- op 17-08-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Voor een goede reactiescore is het altijd al vereist geweest dat je zelf de argumenten volledig toevoegt en niet de lezer laat raden en / of zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een reactie geschreven alleen ik heb 0 gekregen. Aan de ene kant snap ik het en aan de andere kant niet. Dus is het die 0 waard of niet? JustJoostNL in 'nieuws: Ghost of Tsushima krijgt in herfst coöperatieve online...
Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2