Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
Die kan je beter direct hier melden, juist door de edit die je hebt toegevoegd maak je er een -1 reactie van.
Op dat moment wist ik nog niet dat dit hier kon.
Op het moment van editen waren er al veel -1 votes dus heeft weinig uit gemaakt. Doordat het er zoveel waren had ik dus die edit gedaan. Ook omdat meer berichten die meer waard waren een -1 hadden gekregen in korte tijd.
Die is door de persoonlijke aanval in de reactie in -1 waard.
Ik snap de persoonlijke aanval wel. De persoon waar op werd gereageerd is al de hele tijd aan het bashen en dat wekt irritaties op, vooral als diegene continu leugens/mis informatie blijft verspreiden als reactie op bronnen die zijn ongelijk bewijzen.

Sorry, ben verder nieuw hier nog. Ik wou dit al jaren doen maar kon het nooit vinden. Blijkbaar heb ik wel al 100.000.000 x naar gekeken maar nooit beseft dat ik op de link kon klikken om hier te komen.

Dank voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

Doe je melding op een normale en vriendelijke toon, of niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 31-07-2020 12:57 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

CH4OS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:18:
[...]
Ja, want dit is waar menig gebruiker op uit is, die heeft inderdaad niets beters te doen... 8)7
Nee niet menig gebruikers, waar stel ik dat precies? Weer lekker makkelijk scoren door woorden in mijn mond te leggen :)

Dat gare systeem waar ik tegen aan schop geeft mij ook niet de mogelijkheid om in te zien wie die ratings geeft, dus ja ik kan het niet eens weten of er 1 of 10 triestelingen bezig zijn.
[...]
Tja, dan kun je zelf twee dingen doen: 1) je in de discussie mengen om het op te lossen, of 2) het gewoon los te laten.

De eerste optie is al veel geprobeerd, maar uiteindelijk is de conclusie dat er geen perfecte oplossing bestaat en wordt er uiteindelijk niets mee gedaan, want de huidige methodiek werkt voor de meesten alsnog het beste, zo lijkt het iig. :) De tweede optie lijkt me de beste methode voor jou, om eerlijk te zijn, als jouw frustraties intussen zo hoog opgelopen zijn.
Ik kan wel meer dan 2 dingen doen hoor 8)

En nee ik blijf gewoon door gaan tot ik het zelf zat ben of het probleem eens aangepakt wordt, dat is nou net wie ik ben en waar ik voor sta. En dat kan je goed vinden of slecht O+

Wees gerust ik lig er niet wakker van en ik zit ook niet te huilen in een hoekje. Ik heb ook al verschillende oplossingen genoemd (score pas tonen bij meerdere ratings of na x tijd pas tonen, hiermee reduceer je de invloed van 1 rotte appel). Maar Tweakers heeft gewoon schijt, wat hun goed recht is, maar ik dus ook...

[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 31-07-2020 09:47 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

zlpsycho in 'nieuws: Gerucht: multiplayer van Halo Infinite wordt free-to-pla...

Dit wordt omlaag gemod puur en alleen om de mening. Het is zeker wel relevant. Ik snap dat de argumentatie hierbij gebrekkig is,maar dan zou het misschien een 0 verdienen. -1 lijkt mij onterecht.

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: multiplayer van Halo Infinite wordt free-to-pla...

Nog een voorbeeld van mening-modden. Wat die persoon zegt is zeker relevant en was veel mensen ook opgevallen tijdens de showcase van het spel. Zelfs Digital foundry is erop in gegaan: YouTube: Halo Infinite Gameplay Trailer Analysis: Are The Graphics Really 'Fl... Ik zou zeggen dat deze reactie toch zeker +1 zou moeten zijn.

Wat vinden jullie? :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:59
watercoolertje schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:46:

Dat gare systeem waar ik tegen aan schop geeft mij ook niet de mogelijkheid om in te zien wie die ratings geeft, dus ja ik kan het niet eens weten of er 1 of 10 triestelingen bezig zijn.
Je weet wel hoeveel mensen het zijn die die rating geven, dat kun je gewoon zien. Alleen om ze triestelingen te noemen?
watercoolertje schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:46:
Ik heb ook al verschillende oplossingen genoemd (score pas tonen bij meerdere ratings of na x tijd pas tonen, hiermee reduceer je de invloed van 1 rotte appel).
Dat zou inderdaad best interessant zijn ja. Kan ook averechts werken, aangezien ik vaak aan de hand van de huidige score van een comment zelf ook beter in kan schatten in welk straatje hij nou eigenlijk past. Als je die downtime introduceerd ga je waarschijnlijk meer een free-for-all zien in de scores in plaats van eendrachtigheid. De huidige methode houdt elkaar (over het algemeen dan) in het gareel.

Nu even iets anders: mijn comment is toch niet echt +3 waard, of wel? stuiterveer in 'nieuws: Apple verlaagde Amazons tarief voor App Store-aankope...
+2 eventueel, maar hoger dan dat lijkt wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:35

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Nextron in 'nieuws: Ministerie publiceert digitaal overzicht van alle verkeer...
Een 2+-post waar gerefereerd wordt naar een deskundige.
Een reactie die onderbouwt dat die deskundige feitelijke onjuiste info geeft wordt als -1 gemod.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Laatst online: 13-08 10:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:01
En gelijk een mooie lijst van minstens 110 man die je de modrechten kunt ontnemen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hans C in 'nieuws: VS wil in navolging van India TikTok verbieden'

+2 lijkt me zwaar overdreven, en de +3's zijn meningmodders die nagekeken mogen worden. Gewoon een +1, niet meer dan dat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd in 'nieuws: VS wil in navolging van India TikTok verbieden'

Zware meningmod. Het is zeker geen essentiele toevoeging op het artikel, maar gewoon on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +3 of +2 maar gewoon netjes ontopic: Audioot in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Ik zie niet in waarom dit in grote aantallen ongewenst of offtopic is. Het draagt niet bij aan de discussie om dit direct weg te modereren. kodak in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Greymane in 'nieuws: Mad Catz introduceert R.A.T. 8+ ADV-muis met 20.000dpi-s...

Offtopic oké, maar 38 min -1 is een beetje overkill. Dat ik het fout heb is tot daar aan toe, maar geen min -1 waardig. Daar is het moderatie systeem niet voor bedoeld, en de -1 mogen naar mijn inziens hier wel even op aangesproken worden,

Kunnen we dit op z'n minst even rectificeren naar een 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
kodak schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:03:
Ik zie niet in waarom dit in grote aantallen ongewenst of offtopic is. Het draagt niet bij aan de discussie om dit direct weg te modereren. kodak in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''
En nog steeds/weer op offtopic/irrelevant mede door diverse tweakers die er naar mijn mening onterecht -1 aan geven. Misschien is het bij dit soort gevoelige topics weer eens tijd om strenger te zijn op naar beneden modden als off-topic/irrelevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
kodak schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:46:
En nog steeds/weer op offtopic/irrelevant mede door diverse tweakers die er naar mijn mening onterecht -1 aan geven. Misschien is het bij dit soort gevoelige topics weer eens tijd om strenger te zijn op naar beneden modden als off-topic/irrelevant?
-1 is het inderdaad niet maar door die eerste zin plaatst de post zich imo buiten de discussie en kwam daarom op 0 uit, lijkt me geen mismoderatie. Daarna volgt een prima stelling/discussiepunt (hoewel weinig genuanceerd) maar helaas geen verdere uitwerking, zoals wel in je latere reacties gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:59:
[...]

-1 is het inderdaad niet maar door die eerste zin plaatst de post zich imo buiten de discussie.
Hoe plaatst die eerste zin de post buiten de discussie? Om het te verduidelijken: het is een gegeven dat men bij Garmin slachtoffer is. Daar valt weinig meer aan te doen. Wat bij dat gegeven relevant is geworden, is hoe men verder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Investeringen doe je vooraf, dan is het uitermate relevant als je, al je investeringen in security/backups ten spijt, toch wordt getroffen door ransomware.

Verder neem ik nergens aanstoot aan hoor, geef alleen aan waarom een 0 geen mismoderatie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
JohnnieWbl schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:31:
Investeringen doe je vooraf, dan is het uitermate relevant als je, al je investeringen in security/backups ten spijt, toch wordt getroffen door ransomware.
Alleen is het onderwerp van de discussie de situatie dat men slachtoffer is. En dan nog lijkt het me niet dat die zin de post dus Off-topic / Irrelevant maakt. Het is op onderwerp en het gaat over hoe je tegen de situtatie aan kan kijken. Dat maakt het daarmee nog niet off-topic of irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chinco in 'nieuws: Flitsmeister integeert sdk van Bosch voor waarschuwing teg...

Heeft een +3 moderatie gehad, na mijn moderatie nu gezakt naar +2, maar meer dan +1 is dit niet, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
t link in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

Ik krijg -1, persoon boven mij gewoon 1. erg ondoorzichtig meningmodden als je het mij vraagt.

persoon boven mij:
Zenomyscus in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

of hier een 0, terwijl ik mij volgens mij direct meng in de discussie om handen (waarom wel of niet betalen ransomware als bedrijf)

Of deze directe aanval op mij als persoon met een +1, beetje vreemd
bbob in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

[ Voor 37% gewijzigd door t link op 03-08-2020 22:01 ]

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=14706548#r_14706548

Het kan aan mij liggen, maar dit is geen -1 reactie of wel? Het is on-topic en zeg niet veel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
t link schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:52:

Ik krijg -1, persoon boven mij gewoon 1. erg ondoorzichtig meningmodden als je het mij vraagt.

persoon boven mij:
Zenomyscus in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''

of hier een 0, terwijl ik mij volgens mij direct meng in de discussie om handen (waarom wel of niet betalen ransomware als bedrijf)

Of deze directe aanval op mij als persoon met een +1, beetje vreemd
bbob in 'nieuws: 'Garmin heeft ransomware-losgeld betaald''
Ik denk dat je spelling en interpunctie niet echt helpt met positieve scores ;) Ik stop dan na 1 zin wel met lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Eén weinigzeggende aanname die bovendien ook nog foutief blijkt te zijn (zie mijn reactie eronder) kan nooit +2 zijn: Delta737 in 'reviews: Lenovo Yoga Slim 7 - Snelheidsmonstertje met acht Ryzen...

+1 prima, maar +2 echt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 04-08-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
Fake;

TLLRS in 'nieuws: Trump: Microsoft moet overheid VS betalen voor mogelijkheid...

kan niks vinden onder FEC budget cuts en quid pro quo is al lang bevestigd met de audio en video interview met biden.

(EAC maar niet de FEC budget https://thefulcrum.us/voting/trump-budget)

Totaal geen +2 waard want het is complete missinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-08 23:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earth_Apple
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 22:18
Verwijderd in 'nieuws: Logitech introduceert G923-racestuur met betere force-...

Niet helemaal 100% on-topic, maar toch wel aardig relevant voor Logitech producten. Zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
De posts zijn nog steeds niet aangepakt? ze voldoen helemaal niet aan de richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:55

thof

FP ProMod
trader1212 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:39:
De posts zijn nog steeds niet aangepakt? ze voldoen helemaal niet aan de richtlijnen.
Volgens mij gaat het nieuwsbericht over TikTok, Microsoft en Trump en de relatie tussen deze drie.

De reacties in de thread waar je naar verwijst gaan over verkiezingen, wel/niet pro Trump en wat er verder op politiek vlak speelt. Lijkt mij niets met de eventuele overname van TikTok door Microsoft te maken te hebben en daarmee irrelevant/offtopic.

Wat mij betreft het hele draadje op 0.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-02 15:14
Betekenis van een -1 moderatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cy6PjtuLju3anGhAeoE_8Da7YI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/47WgUGZfGhUZF0QZ1Si4s8JO.png?f=user_large
Scorekaart mijn reactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkphb9kPMNnd9BWfSNSL1hNYzL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qU22EJZWPAT8ChuNEmT1tSVm.png?f=fotoalbum_large

Iedereen die negatief doet over de note 20 ultra wordt ineens gemodereerd als flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker, ik vind dit totaal niet off topic dus minimaal +1 maar in ieder geval niet -1... Ik weet niet hoe jullie hier over denken maar er stond in ieder geval: "Mismoderatie? Meld in FM." Dus dat doe ik dan maar...

Reactie: kastgordijn in 'reviews: Samsung Galaxy Note 20 Ultra - Hoe ultra is de Note ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
thof schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:18:
[...]

Volgens mij gaat het nieuwsbericht over TikTok, Microsoft en Trump en de relatie tussen deze drie.

De reacties in de thread waar je naar verwijst gaan over verkiezingen, wel/niet pro Trump en wat er verder op politiek vlak speelt. Lijkt mij niets met de eventuele overname van TikTok door Microsoft te maken te hebben en daarmee irrelevant/offtopic.

Wat mij betreft het hele draadje op 0.
Dan is mij vraag waarom is dat nog niet gedaan? Het is niet als of de frontpage moderatie op vakantie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

slijkie in 'nieuws: VS wil Chinese apps laten verwijderen uit App Store en Pl...

Ja, hij is nog jong, maar het aantal mismods gaat nogal snel.

Met termen als "BLM is een extreme marxistische beweging." lijkt me dit geen +1, maar -1 wegens trollen danwel flamen (net hoe je het opvat).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Dit is volgens mij niet offtopic of irrelevant: kodak in 'nieuws: Twitter dicht lek dat aanvaller toegang kon geven tot dm's'
In het bericht van Twitter staat duidelijk dat ze geen aanwijzijgen hebben maar niet zeker weten of er misbruik van het lek gemaakt is. Discussie over gebrek aan motivatie om dat als bedrijf dat mede oorzaak van het lek is te kunnen stellen is juist ontopic en relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trader1212
wildhagen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:51:
slijkie in 'nieuws: VS wil Chinese apps laten verwijderen uit App Store en Pl...

Met termen als "BLM is een extreme marxistische beweging." lijkt me dit geen +1, maar -1 wegens trollen danwel flamen (net hoe je het opvat).
Als je wat onderzoek zou doen naar de leiders van BLM en waarbij sommige ex BLM zijn opgestapt omdat gewoon gekaapt is door extremen figuren.

https://www.realclearpoli...give_us_what_we_want.html

We will burn down the system, nou die 500 miljoen aan schaden in minneapolis is inderdaad een goed voorbeeld.

Het is niet als bijvoorbeeld de burgemeester van new york met 2 verschillende maten meet.
Met 10.000 protesteren mag maar een kerkdienst is verboden.
Of dat mensen worden ontslagen voor all lives matter.

Precies waar een marxistische organisatie voor staat, het niet toestaan van een andere mening en dit bewerkstelligen ze door verschillende acties.

Als FP mod had ik tenminste verwacht dat je marxistische tacktieken zou herkennen. als een groep een andere groep probeert monddood te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

wildhagen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:51:

Gezien de commentaren die erop volgen kan ik die opmerking niet zien als ongewenst. Het is de waarheid volgens diverse bronnen dus kan het geen Flamen of Trollen zijn.

Ook de rest van de post is niet ongewenst, scherp aangezet misschien maar niet ongewenst.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Razwer in 'nieuws: Sony's draadloze noisecancelling koptelefoon WH-1000XM4 ko...
0 voor offtopic? Gewoon on topic en compleet antwoord op een vraag.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi in 'nieuws: 'Microsoft kan geen xCloud-app voor iOS uitbrengen doo...

Die laatste zin is in mijn ogen een sneer mijn kant op, dat lijkt me op de man en niet nodig, zou de reactie op een ander zijn dan mijzelf, zou ik het daarom -1 geven, maar weet niet hoe jullie erover denken, het staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

CH4OS schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:56:
TheVivaldi in 'nieuws: 'Microsoft kan geen xCloud-app voor iOS uitbrengen doo...

Die laatste zin is in mijn ogen een sneer mijn kant op, dat lijkt me op de man en niet nodig, zou de reactie op een ander zijn dan mijzelf, zou ik het daarom -1 geven, maar weet niet hoe jullie erover denken, het staat nu op 0.
Ik snap je bedenkingen. Maar zo enorm negatief is ie nou ook weer niet. 0 is wel goed daarvoor lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
ThaddeusX in 'nieuws: Pokémon-achtige Temtem-game komt in 2021 naar next-genc...

Vrijwel gehele comment chain hoort op 0 te staan gezien ze over Pokémon praten maar het topic Temtem is. Een begrijpelijke gedachtengang gezien de gelijkenissen maar toch offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ik zie dit toch wel heel erg veel gebeuren en dan heb ik het niet specifiek over mijn eigen reacties.
Toch wel jammer als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enchantress schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Ik zie dit toch wel heel erg veel gebeuren en dan heb ik het niet specifiek over mijn eigen reacties.
Toch wel jammer als je het mij vraagt.
Zou je concrete voorbeelden kunnen geven? Dat praat wat makkelijker namelijk, dan in algemeenheden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Zou je concrete voorbeelden kunnen geven? Dat praat wat makkelijker namelijk, dan in algemeenheden.
Enchantress in 'nieuws: Tientallen subreddits zijn gehackt en toonden pro-Tru...

Is maar een klein voorbeeldje omdat het anders een hele lange post wordt.

Überhaupt al heel dat artikel. Het feit dat er sommige mensen er zelfs over klagen zegt al genoeg lijkt me.
Dan werkt het moderatie systeem niet heel goed en zou je het over moeten laten aan de medewerkers van Tweakers net zoals bij HWI.

Ik klaag er niet over op de frontpage ik kan zelf ook niet modereren en wil dat ook niet eens.
Maar we zijn het erover eens dat de -1 erg veel foutief gebruikt wordt.

Het is gewoon jammer dat meningen en feiten een -1 krijgen omdat andere het er niet mee eens zijn. Nogmaals, ik heb het niet specifiek over mijn reactie die ik hier laat zien maar vooral over heel het artikel en sommige andere artikelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die staat terecht op -1. Die hele alinea is één grote flamebait, en flamen is ongewenst (en dus -1) op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enchantress
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Die staat terecht op -1. Die hele alinea is één grote flamebait, en flamen is ongewenst (en dus -1) op de FP.
Daar zit dus precies het probleem, het strookt niet met jouw of iemand anders zijn mening en daarom wordt het bestempeld alsmede een trol post en dan maakt het niet uit dat het feitelijk waar is, jammer maar prima het is tenslotte niet mijn website.
Dan heeft reageren dus totaal geen zin meer op artikelen bij Tweakers, dat is dan ook zeer duidelijk geworden.

Ik gebruik Tweakers dan nu ook nog enkel voor het nuttige gedeelte namelijk het vraag en aanbod deel.

Fijne (warme) dag verder en een goed weekend toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dat een flamebait is? Ze geeft een voorbeeld en geeft zelf vervolgens aan dat ze het ook niet snapt.

Naar mijn mening zit een flamebait iets anders in elkaar maar ik hoor het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xm0ur3r schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dat een flamebait is? Ze geeft een voorbeeld en geeft zelf vervolgens aan dat ze het ook niet snapt.

Naar mijn mening zit een flamebait iets anders in elkaar maar ik hoor het graag.
Heb je de eerste alinea wel gelezen? Dat is gewoon een grote aanval met gestrekt been op mensen die anders denken dan de poster (en die dan gemakshalve maar links of zelfs extreem-links worden genoemd).

Dat is toch echt een zeer ongewenst discussietrucje.

En daarnaast is het ook nog eens een generalisatie door alles op één hoop te gooien, ook niet iets wat echt wenselijk is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Ah ja zo had ik het nog niet helemaal bekeken, dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Heb je de eerste alinea wel gelezen? Dat is gewoon een grote aanval met gestrekt been op mensen die anders denken dan de poster (en die dan gemakshalve maar links of zelfs extreem-links worden genoemd).

Dat is toch echt een zeer ongewenst discussietrucje.

En daarnaast is het ook nog eens een generalisatie door alles op één hoop te gooien, ook niet iets wat echt wenselijk is.
Nou ben jij altijd wel een stuk strenger dan anderen. Persoonlijk vind ik dat gestrekt been verhaal van jou weer ongewenst maar ik kan daar doorheen kijken.
Jij voelt jezelf aangevallen en daarom vindt jij het erger dan het daadwerkelijk is.

Als je het hele draadje leest waar deze post van Enchantress in staat dan zie je dat er duidelijk wordt aangehaald dat juist dat de tendens is: niet met elkaars mening eens zijn en dus maar met gestrekt been erin gaan.

Er staat dan ook dat het niet iets van alleen links/extreem links maar net zo goed van de andere kant van het spectrum en zelfs van mensen die middenin zitten...

Splijtzwam schijnt zeer goedkoop te zijn of zelfs gratis weggegeven te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheCapK schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Nou ben jij altijd wel een stuk strenger dan anderen. Persoonlijk vind ik dat gestrekt been verhaal van jou weer ongewenst maar ik kan daar doorheen kijken.
Jij voelt jezelf aangevallen en daarom vindt jij het erger dan het daadwerkelijk is.

Als je het hele draadje leest waar deze post van Enchantress in staat dan zie je dat er duidelijk wordt aangehaald dat juist dat de tendens is: niet met elkaars mening eens zijn en dus maar met gestrekt been erin gaan.

Er staat dan ook dat het niet iets van alleen links/extreem links maar net zo goed van de andere kant van het spectrum en zelfs van mensen die middenin zitten...

Splijtzwam schijnt zeer goedkoop te zijn of zelfs gratis weggegeven te worden.
Prima. Persoonlijke aanvallen zijn tegenwoordig dus gewoon toegestaan, en geen -1 waard.

Zijn er dan plannen om de -1 maar af te schaffen? Want wat heeft de -1 dan nog voor nut, als aanvallen en met het gestrekt been er in gaan gewoon zijn toegestaan en zelfs met +2 of +3's wordt beloond?

Ik zie in zijn hele reactie nergens dat het voor beide kanten gaat, dat benoemt hij nergnes. Dat het in de rest van de thread daarover gaat is hier niet van belang, want het gaat hier niet om de moderatie op de thread, maar op deze specifieke reactie.

En dat jij het dan ook nog eens lekker op de man gaat spelen met je eerste regel naar mij toe, het gedoe over persoonlijke aantrekken, en dan nog de laatste regel,.... echt, is dit het voorbeeld wat je als crewlid moet geven? Zijn dit soort steken onder de gordel écht nodig? Is dit écht het sfeertje dat we hier willen creëren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Laat de geïrriteerde toon in de laatste reactie niet de waarheid van het voorbeeld zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WokeBroke schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:24:
Laat de geïrriteerde toon in de laatste reactie niet de waarheid van het voorbeeld zien?
Nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Gelukkig staan er onder dat artikel ook heel veel reacties duidelijk terecht op -1, heb in de zon eens lopen scrollen maar man, wat een troep die gelukkig in eerste instantie niet zichtbaar is.

De aangehaalde post lijkt me ergens tussen -1 en 0 te zitten. "Grote aanval" "persoonlijke aanval" of "met een gestrekt been" vind ik erg overdreven maar het is wel generaliserend met een negatieve connotatie. Voor zover ik de term begrijp kan dat prima als flamebait gezien worden en op -1 gezet worden. Dat heeft dus niks met iemands persoonlijke mening over links/rechts/Trump/China te maken maar wel met de (afwezige) onderbouwing in de post.
TheCapK schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:01:
Dat lees ik dan toch anders in de tekst. En had @Enchantress simpelweg gezegd "ik snap mensen niet, die een hekel hebben aan andere meningen," had de post prima op 0 of +1 gestaan.
OT: verder is de stelling dat mensen elkaar met rust moeten laten en zich niet met elkaar(s meningen) moeten bemoeien natuurlijk erg vreemd in een politiek topic, aangezien politiek juist gaat over het naar voren brengen van meningen en daarover in discussie te gaan om te kijken of er gemeenschappelijke grond gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
wildhagen schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:08:
[...]
En dat jij het dan ook nog eens lekker op de man gaat spelen met je eerste regel naar mij toe, het gedoe over persoonlijke aantrekken, en dan nog de laatste regel,.... echt, is dit het voorbeeld wat je als crewlid moet geven? Zijn dit soort steken onder de gordel écht nodig? Is dit écht het sfeertje dat we hier willen creëren?
Ehm, betekent een labeltje ProMod dat er niet kritisch naar je moderatiegedrag gekeken mag worden? En als men dat wel op een fatsoenlijke en respectvolle manier doet, dan is dat gelijk op de man spelen? Zo lust ik er ook nog wel een paar. Alsof je het als moderators onderling altijd eens moet zijn? Wat een kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire in 'nieuws: YouTube stopt met versturen van e-mails bij nieuwe vi...

Ik mis even wat hier nu exact informatief aan is, maar kan mij voorstellen dat dat aan mij ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Kan iemand eens naar deze moderaties kijken, volgens mij zijn mijn posts namelijk prima on-topic. Helaas lijken een of meerdere posters het er niet mee eens te zijn.

Dennism in 'nieuws: Activision Blizzard haalt hoge in-gameaankoopomzet en kom...
Dennism in 'nieuws: Activision Blizzard haalt hoge in-gameaankoopomzet en kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:44
Kan hier naar gekeken?
Ik snap niet waarom dit 2 x -1 oplevert.

Teijgetje in "Huawei bevestigt komst van Mate 40-smartphone met eigen Kirin-soc"

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Daar heb ik alle moderaties gelijk getrokken, maar de -1 en +2 waren van verschillende personen afkomstig.
Ik gok dat dat komt door de eerste twee regels. Persoonlijk kan ik betweterij in ieder geval niet waarderen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Dirk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Daar heb ik alle moderaties gelijk getrokken, maar de -1 en +2 waren van verschillende personen afkomstig.
Dank, een +2 op mijn reacties had ik niet eens opgemerkt zo snel, ik zag alleen dat ineens de 3 gelinkte reacties van mij op -1 stonden zonder dat ik daar een directe aanleiding voor kon vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 08-08-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, een reactie tussen jouw reacties in stond op +2, wat opvalt tussen twee -1's. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:44
Dirk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:20:
Persoonlijk kan ik betweterij in ieder geval niet waarderen.
Ah vandaar.

Er stond dan ook een knipoog bij.
Gelukkig wordt er hier op Tweakers nooit iemand verbeterd...... mijn fout.

Maar dan zal ik je maar geloven dat alle platte telefoons rechte hoeken en kanten hebben. ;)

Dank voor de 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 08-08-2020 22:39 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MrNOnamE in 'plan: Overzichtelijk, merkonafhankelijk beheer op afstand' lijkt mij geen +3 of +2. Het gros van de reacties onder deze adv is overigens krap aan 0 of zelfs lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Duidelijke "mee eens" moderatie. Yordi- in 'nieuws: Gerucht: Nvidia kondigt rond 9 september zijn GeForce RTX ... en geen +2 maar +1

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DigitalExorcist in 'nieuws: Gerucht: Nvidia kondigt rond 9 september zijn GeF...

De verbastering van het merk Packard Bell en vervolgens aangeven dat het vooral geen typfout is, lijkt het mij dat deze reactie gewoon een flame is en het dus een -1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CH4OS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:05:
DigitalExorcist in 'nieuws: Gerucht: Nvidia kondigt rond 9 september zijn GeF...

De verbastering van het merk Packard Bell en vervolgens aangeven dat het vooral geen typfout is, lijkt het mij dat deze reactie gewoon een flame is en het dus een -1 is.
Lastig. Met een smiley erbij kan het ook grappig bedoeld zijn, en dan is het eerder offtopic (0).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
XWB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:36:
[...]

Lastig. Met een smiley erbij kan het ook grappig bedoeld zijn, en dan is het eerder offtopic (0).
Is toch niets grappigs aan? M$ is ook -1, zie niet in waarom dit anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 11:51

PDZ

📍Damwâld

DigitalExorcist in 'nieuws: Mark Rutte: overheidscommunicatie staat naast Fac...

Dit is dus absoluut geen +2. Helaas al ouder dan 48h...

EDIT: Hetzelfde geldt voor DigitalExorcist in 'nieuws: Mark Rutte: overheidscommunicatie staat naast Fac...

[ Voor 31% gewijzigd door PDZ op 10-08-2020 10:09 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Zeker, daar worden wel wat te makkelijk punten uitgedeeld. Ik heb ook een 0 gegeven, maar er is nog wel wat werk nodig om deze rechtgetrokken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Valt dat niet onder geslaagde grappen en daarmee +1 ?

[ Voor 19% gewijzigd door Munchie op 10-08-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Nu online

kodak

FP ProMod
Vreemde post: jellybrah in 'nieuws: E-sportstoernooi en gamebeurs DreamHack Rotterdam is ui...
Binnen enkele minuten al een edit waarbij de oude reactie is vervangen door een klacht over minnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij heel erg af waarom dit offtopic is:

Verwijderd in 'nieuws: Battleroyale-partygame Fall Guys is twee miljoen keer ve...

En waarom sommige mensen dit een -1 geven vraag ik mij ook af:

RobinNL in 'nieuws: Battleroyale-partygame Fall Guys is twee miljoen keer v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37

player-x

Disruptive by design

player-x in 'nieuws: Netbeheerder mag geen factuur sturen voor verwijderen ga...

-1 op een goed onderhoud post, waarschijnlijk omdat ik wat vervelende fijten over iemand zijn utopische waterstof toekomst droom zeg.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MN-Power
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 01:20
Toch maar eens hier posten, want twee keer -1 lijkt me wel heel straf voor mijn eigen ervaringen in een on-topic post:
MN-Power in 'nieuws: Guerrilla onderzoekt problemen die pc-spelers met Horizo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'downloads: Glary Utilities 5.148' lijkt mij geen -1 maar gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GF187um in 'nieuws: Amazon hernoemt Twitch Prime naar Prime Gaming'.
Dit is toch geen +2? +1 lijkt mij voldoende.
Pagina: 1 ... 11 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2