ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:40:
Dat is niet wat er in de reactie staat. Daar staat gewoon dat nieuwer beter is terwijl de review nou net aangeeft dat dit niet altijd het geval is. Dan wordt het lastig om vol te houden dat nieuwer altijd beter is.
Nee, Blorgg schrijft dat een 3 jaar oude CPU in een nieuwe laptop wordt gestopt, je zou mogen verwachten van Apple dat het met de tijd mee gaat (hoe klein de verschillen ook kunnen zijn, je geeft immers ook zelf aan dat het ook afhankelijk kan zijn van de workflow die iemand heeft) en ook een keer de hardware een update geeft. Het verschil is dan wellicht minimaal, maar dan nog, zeker voor Apple producten (waar toch al een hogere prijs op zit) mag je gewoon verwachten dat het eerder state of art hardware gebruikt in plaats van 3 jaar oude hardware, dat is wat er geschreven wordt. Er wordt helemaal nergens beweerd dat nieuwer per definitie beter is.
Het gaat om de toon richting degene waar hij op reageert. Die probeert aan te geven wat er in de review ook al staat. Het is een wat andere manier naar de zaak kijken en dat wordt op een onvriendelijke manier neergesabeld.
Als we kijken naar de toon, dan begint jouw reactie op hem er juist mee. Zinnen als
Het ontgaat je hier volledig wat @sohus je probeert uit te leggen.
Werken dan niet in jouw voordeel. Ook dan afsluiten met het verzoek dat iemand wat kritischer moet kijken naar zijn eigen reactie, maakt het er ook niet beter op.
Het ander punt over oude wijn in nieuwe zakken wordt al even min begrepen. Er wordt namelijk nou juist aangegeven dat Apple dit vaker doet (en dat doen ze ook als je voorgaande reviews bekijkt) en daarmee de standaard werkwijze is.
En Blorgg is het dus overduidelijk niet met een dergelijke keuze eens, dat ben jij schijnbaar wel, prima, ieder zijn mening toch?

Het is gewoon iets wat in de review staat dus als je onderbouwing zoekt, lees de review.
Hij geeft toch ook waarom hij vind dat het slecht is dat het in de review niet als minpunt wordt genoemd?

En daarnaast, jouw mening onderbouwen met een stukje tekst van een ander, is natuurlijk ook wel een vreemde onderbouwing, vind je niet?

Het gaat om de denigrerende toon die erin zit, niet om de punten zelf. Dat geldt voor beide reacties. Ik krijg niet de indruk dat deze reacties zijn geplaatst vanwege discussie maar eerder uit een of andere boosheid. Dat is waarom ik ze een probleem vindt.
Sorry, maar zoals ik hierboven aanhaal, heb je zelf ook zo'n toon, wellicht niet zo bedoeld, maar kan het nog wel dusdanig geinterpreteerd worden door iemand anders, net zoals jij wellicht de toon van de reactie van Blorgg nu anders leest dan ik.
Hoe zou jij het vinden als iemand ineens op hoge poten bij jou aan de deur staat?
Ik zie dus de hoge poten niet waar jij nu op doelt.
Sorry, maar je verwacht dat je op je wenken bediend wordt als je een reactie hier plaatst in het topic?

Zo werkt het hier niet.

Ik vind dat je best wel snel bang bent dat jouw reactie ondersneeuwt. Soms duurt het even, dat gebeurd. Ook ik heb hier wel eens meldingen gedaan waar een dag later (en soms zelfs twee dagen later) een moderatie pas opgelost is / op de juiste score staat. Of dat er nagedacht wordt over een nieuw systeem, daar zijn genoeg discussies over, ook buiten dit topic, in dit subforum, voel je vrij om een voorstel te doen.
[
Voor 17% gewijzigd door
CH4OS op 23-07-2020 17:07
]