Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53

Zorian

What the fox?

Zorian in 'nieuws: Onaangekondigde Intel Core i9-10850K en Celeron-cpu's vers...

De fanboys zijn weer lekker los gegaan, iemand vraagt gewoon oprecht om voorbeelden en die geef ik zonder iets af te branden. Volledig persoonlijke ervaringen zoals ik het heb ervaren om zijn vraag te beantwoorden. Geen -1 waard, hooguit een 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
HKS-Skyline in 'nieuws: Nest Hub en Nest Hub Max ondersteunen Netflix'

Het gaat om de hele thread vanaf deze comment.
Ik snap dat mijn reacties niet ontopic zijn en dat ze als 0 gemod zullen worden, maar het is wel typisch dat al mijn reacties nu -1 ontvangen en de rest niet.
Daarnaast staat er een totaal kansloze +3 tussen: reddevi009 in 'nieuws: Nest Hub en Nest Hub Max ondersteunen Netflix'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal waarom ik een -1 krijg voor deze opmerking:

Verwijderd in 'nieuws: Beelden van nooit aangekondigde game van Sucker Punch ve...

Wellicht dat het niet ontopic is en dat ik een 0 krijg. Maar een -1?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 11:51

PDZ

📍Damwâld

FireSheep in 'productreview: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) review door PDZ'

Kunnen ditsoort personen niet gewoon geband worden? Dergelijk gedrag vertonen ze maar lekker op Twitter of zo. Mijn inhoudelijke (zij het licht geërgerde) reacties worden vervolgens ten onrechte gemind...

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Met jouw toon zie ik geen enkele reden om jou hoger dan een -1 te geven. De ander is totaal offtopic, maar verder wel netter dan jij, dus ik zie daar geen enkele reden voor een ban. Dan anderen het niet met jou eens zijn is, simpel gezegd, pech voor jou.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Dirk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:20:
Met jouw toon zie ik geen enkele reden om jou hoger dan een -1 te geven. De ander is totaal offtopic, maar verder wel netter dan jij, dus ik zie daar geen enkele reden voor een ban. Dan anderen het niet met jou eens zijn is, simpel gezegd, pech voor jou.
De originele reactie is alleen wel iets meer dan alleen een nettere mening die anders is dan die van de schrijver van de review, volgens mij een onnodig denigrerende en provocerende reactie die geen plaats heeft op tweakers: dutchlincoln in 'productreview: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) review doo...

Dat de schrijver daarop ook op de man reageert helpt natuurlijk niet, en nodigt uit tot de verdere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:20
5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Google stelt primair indexeren op basis van mobiele sites ...

[frustreerbeer modus] welke troll zet mijn reacties telkens op -1? :( Met een nieuw/alternatief account want zwakke mod power.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

Tadango in 'nieuws: Google stelt primair indexeren op basis van mobiele sites...

Hier weer levend bewijs hoe verrot het moderatiesysteem is, hoezo kan het antwoord op een vraag nou ongewenst zijn.

Moet hij dan liegen om een ontopic vermelding te krijgen?

De dag dat dat achterlijke systeem er uit gaat ga ik weer betalen voor tweakers :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

watercoolertje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:06:
Tadango in 'nieuws: Google stelt primair indexeren op basis van mobiele sites...

Hier weer levend bewijs hoe verrot het moderatiesysteem is, hoezo kan het antwoord op een vraag nou ongewenst zijn.

Dat is zeker een foute/kromme moderatie.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 22:42
dasiro in 'nieuws: Belgische corona-app wordt gebouwd door onbekende ontwikke...

ik antwoord ontopic op zijn vraag en wordt de dieperik in gemod alsof ik de grootste troll ben die hier zit.

Hoe lang gaat dit kromme systeem nog gehanteerd worden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:06:

De dag dat dat achterlijke systeem er uit gaat ga ik weer betalen voor tweakers :)
Het antwoord is compleet nutteloos, dus ik snap de -1 wel, alhoewel een 0 voor irrelevant beter past.
dasiro schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:59:
dasiro in 'nieuws: Belgische corona-app wordt gebouwd door onbekende ontwikke...

ik antwoord ontopic op zijn vraag en wordt de dieperik in gemod alsof ik de grootste troll ben die hier zit.

Hoe lang gaat dit kromme systeem nog gehanteerd worden????
Die score staat weer goed. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas mij over het taalgebruik van deze persoon:

pietjepuk369 in 'nieuws: Ubisoft: onze next-gengames worden vooralsnog niet d...

pietjepuk369 in 'nieuws: Ubisoft: onze next-gengames worden vooralsnog niet d...

Dit hoort niet echt thuis op tweakers lijkt mij?

Edit: En dan ook dit: pietjepuk369 in 'nieuws: Ubisoft: onze next-gengames worden vooralsnog niet d...

Dit is volgens mij niet de manier hoe we hier met elkaar omgaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar ga ik even naar kijken. Bedankt voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Jammer dat flames weer eens met een +2 worden beoordeeld. Onderstaande reacties zijn beiden niet veel meer dan een -1 waard:
Blorgg in 'reviews: Apple MacBook Pro 2020 - Nieuw toetsenbord, oude hardware'

Zie alleen al de ridicule hoeveelheid +3 die deze reacties krijgen 8)7 Voor een klaagzang over een oude CPU zonder ook maar enige fatsoenlijke onderbouwing.

Deze mag ook wel naar iets van een 0 of +1: Tunacookie in 'reviews: Apple MacBook Pro 2020 - Nieuw toetsenbord, oude hard...
Het is verder een nette opmerking.

[ Voor 33% gewijzigd door ppl op 23-07-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 in 'nieuws: Winst van Tesla stijgt ondanks sluiting van belangri... hoe dan?

Graag herhaal ik nog een keer dat er voor dit soort nieuwsberichten (ja, dit soort blijkbaar dus ook??) een speciaal moderatiebeleid zou moeten zijn waarbij bijvoorbeeld bepaalde mensen niet (nieuwe gebruikers, te laag karma) of juist wel (speciaal aangewezen users) mogen modereren. Dit evt. in combinatie met een upvote-downvote-systeem dat juist bedoeld is om "mening" te uiten.

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-07-2020 16:15 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:36:
Jammer dat flames weer eens met een +2 worden beoordeeld. Onderstaande reacties zijn beiden niet veel meer dan een -1 waard:

Zie alleen al de ridicule hoeveelheid +3 die deze reacties krijgen 8)7 Voor een klaagzang over een oude CPU zonder ook maar enige fatsoenlijke onderbouwing.
Ik mis om heel eerlijk te zijn waarom dit een flame is? Hij geeft aan dat hij vindt dat iets oude wijn in nieuwe zakken is (wat vertaald naar oude CPU's in nieuwe laptops) en daar heeft Blorgg gewoon een punt; met oude hardware kun je geen hedendaagse performance verwachten.

Dat het jou vooral om de user experience gaat boven de performance, dat is prima, maar dat doet niet onder voor het feit dat je (schijnbaar) zit te werken met een 3 jaar oude processor en Intel intussen al wat stappen verder is qua (mobiele) CPU's en de ontwikkeling ervan. Daar wordt je op een normale manier op gewezen wat mij betreft.

En al is het prestatieverschil (3%) verwaarloosbaar, dan zal er vast op andere vlakken voortgang geboekt zijn, denk aan connectiviteits mogelijkheden of zuiniger in verbruik (en dus een betere performance per Watt).

True, de reactie is dan ook weer geen +2 (waar de scores van de reacties bij mij op staan), maar de reacties zijn ook geen flames of trolls.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Het artikel levert het bewijs dat het niet zo is:
De prestaties van de MacBook in Cinebench zijn prima voor een processor van de achtste generatie; hij is vlotter dan een aantal Ice- en Comet Lake-processors.

8<

De MacBook is sneller dan een Zenbook met Core i5 van de nieuwere Comet Lake-generatie.
Dus de review waarop gereageert wordt heeft ie kennelijk niet eens gelezen. Daarnaast ontbreekt er ook een onderbouwing waarom het een probleem is. Nogmaals, de review laat een heel ander verhaal zien

Overigens gaat het mij totaal niet om de user experience, dat zijn woorden die je me nu in de mond legt. Het gaat erom dat iemand niet alleen de review/artikel leest waarop ie reageert maar ook de post van de ander (en dat toch een beetje probeert te interpreteren). Dat is hier niet gebeurd. In plaats daarvan is het niks meer dan een reply die een ander neersabelt.

[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 23-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:23:

[...]

Dus de review waarop gereageert wordt heeft ie kennelijk niet eens gelezen. Daarnaast ontbreekt er ook een onderbouwing waarom het een probleem is. Nogmaals, de review laat een heel ander verhaal zien
Dan nog maakt dat het geen flamebait. Een -1 zou imho echt modmisbruik zijn (meningmodding). Als iets niet klopt hoort dat op 0, niet op -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

wildhagen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:23:
Dan nog maakt dat het geen flamebait. Een -1 zou imho echt modmisbruik zijn (meningmodding). Als iets niet klopt hoort dat op 0, niet op -1.
Dat is niet wat er in de moderatie faq staat:
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Een -1 zou ik dan ook niet direct modmisbruik noemen. Een 0 lijkt me hier overigens ook prima op z'n plek, daar niet van. Het ging me hoofdzakelijk om de toon van de reactie.

[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 23-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:23:

[...]

Overigens gaat het mij totaal niet om de user experience, dat zijn woorden die je me nu in de mond legt. Het gaat erom dat iemand niet alleen de review/artikel leest waarop ie reageert maar ook de post van de ander (en dat toch een beetje probeert te interpreteren). Dat is hier niet gebeurd. In plaats daarvan is het niks meer dan een reply die een ander neersabelt.
Het artikel kijkt alleen naar wat voor hardware er aan boord is en laat wat beschikbaar is buiten de review en neemt dat dus niet mee in de review, terwijl men dat bij andere reviews wel doet en het als minpunt noemen. Zo was er laatst een review van een laptop (ik dacht Lenovo of HP) en daar werd dan weer wel gezegd dat de CPU die er in zat wat verouderd was. ;) Men reviewed dus ook niet eenduidig.
ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:26:
Wat maakt de reactie zwaar offtopic dan volgens jou? :? Het is niet dat er overduidelijke troep uit iemands vingers komt die ook een pilletje teveel op heeft (om het even extreem te maken).

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:26:
[...]

[...]
Let's check:

- Het is geen flamebait
- Het is geen troll
- Het is geen (doelloze) firstpost
- Het is niet zwaar off-topic, want het gaat over het onderwerp (dat het inhoudelijk evt niet klopt, maakt het niet offtopic)
- Het is geen misplaatste grap
- Het is niet onnodig kwetsend
- Het is volgens mij niet bedoeld om irritaties of overlast te veroorzaken
- Het is geen kreet van een paar woorden.

In andere woorden, de post voldoet aan geen enkele voorwaarde voor een -1...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

@wildhagen een lijstje zonder onderbouwing is nietszeggend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:29:
En daar past een 0 bij, geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:29:
Tja, jouw lijstje is toch net zo goed niet onderbouwend? Dat is ook gewoon waarom jij iets vindt en Blorgg heeft dat ook in zijn reactie weergegeven.

EDIT:
Even ter verduidelijking, jullie redeneren op een zelfde manier voor jullie meningen, dan vind ik het raar om het een als flame of troll te zien, omdat je het er gewoonweg niet mee eens bent, terwijl van beiden de punten duidelijk zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CH4OS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:28:
Het artikel kijkt alleen naar wat voor hardware er aan boord is en laat wat beschikbaar is buiten de review en neemt dat dus niet mee in de review, terwijl men dat bij andere reviews wel doet en het als minpunt noemen. Zo was er laatst een review van een laptop (ik dacht Lenovo of HP) en daar werd dan weer wel gezegd dat de CPU die er in zat wat verouderd was. ;) Men reviewed dus ook niet eenduidig.
Dat is niet wat er in de reactie staat. Daar staat gewoon dat nieuwer beter is terwijl de review nou net aangeeft dat dit niet altijd het geval is. Dan wordt het lastig om vol te houden dat nieuwer altijd beter is.
Wat maakt de reactie zwaar offtopic dan volgens jou? :? Het is niet dat er overduidelijke troep uit iemands vingers komt die ook een pilletje teveel op heeft (om het even extreem te maken).
Het gaat om de toon richting degene waar hij op reageert. Die probeert aan te geven wat er in de review ook al staat. Het is een wat andere manier naar de zaak kijken en dat wordt op een onvriendelijke manier neergesabeld.

Het ander punt over oude wijn in nieuwe zakken wordt al even min begrepen. Er wordt namelijk nou juist aangegeven dat Apple dit vaker doet (en dat doen ze ook als je voorgaande reviews bekijkt) en daarmee de standaard werkwijze is.
CH4OS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:30:
Tja, jouw lijstje is toch net zo goed niet onderbouwend? Dat is ook gewoon waarom jij iets vindt en Blorgg heeft dat ook in zijn reactie weergegeven.
Het is gewoon iets wat in de review staat dus als je onderbouwing zoekt, lees de review.
Even ter verduidelijking, jullie redeneren op een zelfde manier voor jullie meningen, dan vind ik het raar om het een als flame of troll te zien, omdat je het er gewoonweg niet mee eens bent, terwijl van beiden de punten duidelijk zijn.
Het gaat om de denigrerende toon die erin zit, niet om de punten zelf. Dat geldt voor beide reacties. Ik krijg niet de indruk dat deze reacties zijn geplaatst vanwege discussie maar eerder uit een of andere boosheid. Dat is waarom ik ze een probleem vindt.

Hoe zou jij het vinden als iemand ineens op hoge poten bij jou aan de deur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:12:
Sorcerer8472 in 'nieuws: Winst van Tesla stijgt ondanks sluiting van belangri... hoe dan?

Graag herhaal ik nog een keer dat er voor dit soort nieuwsberichten (ja, dit soort blijkbaar dus ook??) een speciaal moderatiebeleid zou moeten zijn waarbij bijvoorbeeld bepaalde mensen niet (nieuwe gebruikers, te laag karma) of juist wel (speciaal aangewezen users) mogen modereren. Dit evt. in combinatie met een upvote-downvote-systeem dat juist bedoeld is om "mening" te uiten.

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam ;)
Even mezelf quoten. Leest er nog iemand mee? Gebeurt er iets met de mensen die -1 klikken nu? Wordt er nog nagedacht over een nieuw systeem dat wat minder correcties in topics zoals deze nodig heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:40:
Dat is niet wat er in de reactie staat. Daar staat gewoon dat nieuwer beter is terwijl de review nou net aangeeft dat dit niet altijd het geval is. Dan wordt het lastig om vol te houden dat nieuwer altijd beter is.
Nee, Blorgg schrijft dat een 3 jaar oude CPU in een nieuwe laptop wordt gestopt, je zou mogen verwachten van Apple dat het met de tijd mee gaat (hoe klein de verschillen ook kunnen zijn, je geeft immers ook zelf aan dat het ook afhankelijk kan zijn van de workflow die iemand heeft) en ook een keer de hardware een update geeft. Het verschil is dan wellicht minimaal, maar dan nog, zeker voor Apple producten (waar toch al een hogere prijs op zit) mag je gewoon verwachten dat het eerder state of art hardware gebruikt in plaats van 3 jaar oude hardware, dat is wat er geschreven wordt. Er wordt helemaal nergens beweerd dat nieuwer per definitie beter is.
Het gaat om de toon richting degene waar hij op reageert. Die probeert aan te geven wat er in de review ook al staat. Het is een wat andere manier naar de zaak kijken en dat wordt op een onvriendelijke manier neergesabeld.
Als we kijken naar de toon, dan begint jouw reactie op hem er juist mee. Zinnen als
Het ontgaat je hier volledig wat @sohus je probeert uit te leggen.
Werken dan niet in jouw voordeel. Ook dan afsluiten met het verzoek dat iemand wat kritischer moet kijken naar zijn eigen reactie, maakt het er ook niet beter op.
Het ander punt over oude wijn in nieuwe zakken wordt al even min begrepen. Er wordt namelijk nou juist aangegeven dat Apple dit vaker doet (en dat doen ze ook als je voorgaande reviews bekijkt) en daarmee de standaard werkwijze is.
En Blorgg is het dus overduidelijk niet met een dergelijke keuze eens, dat ben jij schijnbaar wel, prima, ieder zijn mening toch? :)
Het is gewoon iets wat in de review staat dus als je onderbouwing zoekt, lees de review.
Hij geeft toch ook waarom hij vind dat het slecht is dat het in de review niet als minpunt wordt genoemd? :? En daarnaast, jouw mening onderbouwen met een stukje tekst van een ander, is natuurlijk ook wel een vreemde onderbouwing, vind je niet? ;)
Het gaat om de denigrerende toon die erin zit, niet om de punten zelf. Dat geldt voor beide reacties. Ik krijg niet de indruk dat deze reacties zijn geplaatst vanwege discussie maar eerder uit een of andere boosheid. Dat is waarom ik ze een probleem vindt.
Sorry, maar zoals ik hierboven aanhaal, heb je zelf ook zo'n toon, wellicht niet zo bedoeld, maar kan het nog wel dusdanig geinterpreteerd worden door iemand anders, net zoals jij wellicht de toon van de reactie van Blorgg nu anders leest dan ik.
Hoe zou jij het vinden als iemand ineens op hoge poten bij jou aan de deur staat?
Ik zie dus de hoge poten niet waar jij nu op doelt.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:48:
Even mezelf quoten. Leest er nog iemand mee? Gebeurt er iets met de mensen die -1 klikken nu? Wordt er nog nagedacht over een nieuw systeem dat wat minder correcties in topics zoals deze nodig heeft?
Sorry, maar je verwacht dat je op je wenken bediend wordt als je een reactie hier plaatst in het topic? :? Zo werkt het hier niet. ;) Ik vind dat je best wel snel bang bent dat jouw reactie ondersneeuwt. Soms duurt het even, dat gebeurd. Ook ik heb hier wel eens meldingen gedaan waar een dag later (en soms zelfs twee dagen later) een moderatie pas opgelost is / op de juiste score staat. Of dat er nagedacht wordt over een nieuw systeem, daar zijn genoeg discussies over, ook buiten dit topic, in dit subforum, voel je vrij om een voorstel te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CH4OS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Sorry, maar je verwacht dat je op je wenken bediend wordt als je een reactie hier plaatst in het topic? :? Zo werkt het hier niet. ;) Ik vind dat je best wel snel bang bent dat jouw reactie ondersneeuwt. Soms duurt het even, dat gebeurd. Ook ik heb hier wel eens meldingen gedaan waar een dag later (en soms zelfs twee dagen later) een moderatie pas opgelost is / op de juiste score staat.
Je bedoelt dat de moderatie zichzelf toen op heeft gelost na een aantal dagen, op het moment dat toch al niemand meer aan het lezen was? ;)

Zoals ik al aangaf ben ik wel echt benieuwd wanneer er een wat duurzamere oplossing komt die een deel van de posts in dit topic overbodig maakt. Heeft iemand daar een update over misschien? Wordt er intern over gediscussieerd? Is het handig om er een nieuw topic over te starten voor publieke discussie (en zo ja, in dit subforum dan?)? :)

Zal mezelf niet meer zo snel quoten, sorry. Was zelf ook gewoon even pissig, hrmpf :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:07:
Je bedoelt dat de moderatie zichzelf toen op heeft gelost na een aantal dagen, op het moment dat toch al niemand meer aan het lezen was? ;)
Nee, dat een reactie dusdanig fout stond, dat er twee dagen later ingegrepen moest worden met een fixatie, terwijl dat (an sich) voorkomen had kunnen worden. :)
Zoals ik al aangaf ben ik wel echt benieuwd wanneer er een wat duurzamere oplossing komt die een deel van de posts in dit topic overbodig maakt. Heeft iemand daar een update over misschien? Wordt er intern over gediscussieerd? Is het handig om er een nieuw topic over te starten voor publieke discussie (en zo ja, in dit subforum dan?)? :)
Het probleem is dat er geen heilige graal is die het allemaal oplost en het systeem steeds meer en meer gebruikt wordt om 'mee eens' en 'mee oneens' aan te geven, terwijl het moderatiesysteem bedoelt is om te modereren op basis van inhoud. En, sorry dat ik het zeg, het immer dalende niveau op Tweakers helpt er ook niet erg bij. ;)
Zal mezelf niet meer zo snel quoten, sorry. Was zelf ook gewoon even pissig, hrmpf :{
Beetje geduld kan nooit kwaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dit is geen moderatiesysteem meer, dit is een afreken- en uitsluitsysteem geworden met als gevolg dat men er hun handen aan vol heeft. Het is niet meer van deze tijd.

Het is jammer om te zien dat hier tegenwoordig door de mods al even vijandig wordt gereageerd en dat het topic zelfs wordt gekaapt voor een discussie die bij het betreffende artikel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Om hier even op terug te komen. Een halfuurtje is natuurlijk wat kort maar inmiddels staat de reactie al een tijd op een betere score :).

Gebruikers aanschrijven wordt gedaan indien het moderatiesysteem misbruikt wordt, maar daar maken we over het algemeen geen melding van in dit topic.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ppl schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:03:
Het is jammer om te zien dat hier tegenwoordig door de mods al even vijandig wordt gereageerd
Hier wil ik graag even op aanhaken want dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Wanneer je klachten hebt over een crewlid kan je contact opnemen met diens Admin. Voor de frontpage moderators is dat @Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
Er wordt helaas weer behoorlijk op mening gemodereerd in het topic over tesla. Ik ben recentelijk mijn moderatierechten kwijtgeraakt doordat ik mijzelf heb laten verleiden een aantal mismoderaties te doen (dus in die zin terecht), hoewel het overgrote deel van mijn moderaties in orde was, maar dat ter zijde. Ik ben daarvoor gestraft. Ik vind het echter teleurstellend dat veel mensen ermee weg lijken te komen gezien de moderaties. De hele draad is of off topic of on topic. Nu zijn mijn reacties steevast weggemod en de rest van de draad staat op +1. Mismoderaties dus als het het mij vraagt. Kan hiernaar gekeken worden?

Naafkap in 'nieuws: Winst van Tesla stijgt ondanks sluiting van belangrijkste...

Naafkap in 'nieuws: Winst van Tesla stijgt ondanks sluiting van belangrijkste...

Maar ook hier, gewoon een on-topic reactie die omlaag gemod wordt:

Naafkap in 'nieuws: Renders en specificaties van reguliere Samsung Galaxy Not...

[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 24-07-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Naafkap
De eerste reactie staat m.i. wel op de juiste score van 0. Je brengt vrij stellig iets dat m.i. niet waar is of in elk geval een zeer ongebruikelijke denkwijze. Als je werkgever je naar huis stuurt blijf je gewoon bereikbaar, daar hoeven echt geen afspraken over gemaakt te worden want je hebt nog steeds een contract met die werkgever.

Zeggen dat als een werkgever iemand naar huis stuurt zonder er expliciet bij te vermelden 'ik neem contact met je op' en dan stellen dat je daarom als werknemer dus alle inkomende communicatie mag negeren? Dat gaat wel wat ver hoor. Nu zou je kunnen stellen dat het op zich een on topic reactie is maar het zet de discussie wel op scherp, zoals je verderop in de draad ook kunt zien (rondom je laatstgenoemde reactie). Als je dan ook nog eens mensen een politieke kleur gaat toedichten omdat ze het niet met je eens zijn, dan krijgen al je reacties onbedoeld een extra lading die niet meehelpt bij het beoordelen van je reacties. Vandaar vermoedelijk de -1 voor je laatstgenoemde reactie, die inderdaad wat te laag is.

edit:
Bovenstaande gaat dus om de reacties bij het Tesla topic. De nu laatstgenoemde reactie over het topic van de Note 20, stond inderdaad onterecht laag. Die staat nu goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 24-07-2020 09:05 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
@Cloud Bedankt voor je reactie. Echter blijf ik erbij dat het een mening is die de discussie op scherp stelt. Daar is toch niets mis mee? Discussie voeren in de reacties. Daar zijn ze toch voor? Jij bent klaarblijkelijk ook een andere mening toegedaan. Niks mis mee, maar dat hoor je niet terug te zien in de moderaties, daar gaat het om.

Ten aanzien van de vvd-opmerking, daarin heb je gelijk, die staat terecht op -1. Die haal ik dan ook niet aan als mismoderatie. Maar de stelling dat het legitiem is dat dit de reactiescore van mijn andere reacties mag beïnvloeden, dat kan toch niet waar zijn? Dat is gewoon mismodereren.

[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 24-07-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Naafkap schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:05:
@Cloud Bedankt voor je reactie. Echter blijf ik erbij dat het een mening is die de discussie op scherp stelt. Daar is toch niets mis mee? Discussie voeren in de reacties. Daar zijn ze toch voor? Jij bent klaarblijkelijk ook een andere mening toegedaan. Niks mis mee, maar dat hoor je niet terug te zien in de moderaties, daar gaat het om.
Op zich heb je daar gelijk in, in die zin dat een andere mening hebben in een discussie zeker niet erg is. Je brengt het alleen niet echt als een mening (vandaar ook dat ik zei dat je het nogal stellig bracht). Door andermans redenaties 'kolder' te noemen zet je jezelf op een plek in de discussie die in steen gehouwen lijkt te zijn. Mensen gaan dan jouw mening niet als mening zien maar als iemand die feiten neerzet die niet kloppen. En onjuistheden zijn wel reden voor punten aftrek bij het modereren.
Ten aanzien van de vvd-opmerking, daarin heb je gelijk, die staat terecht op -1. Die haal ik dan ook niet aan als mismoderatie.
Snap ik hoor, ik bedoel meer dat zulke reacties in een toch al scherpe discussie het risico op meningmoderaties voor jouw reacties vergroten. Het zou natuurlijk niet moeten, want modereren op mening moet men niet doen. Er zijn echter genoeg gevallen waarin men twijfelt tussen een 0 of +1 en zo'n stukje negatieve beeldvorming zorgt er dan voor dat men makkelijk naar beneden neigt. Dat is het meer :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt vooral op fanboy moderatie, alles wat positief richting Microsoft/Xbox is wordt met +2 gemod. Terwijl dit gewoon een +1 moet zijn.

Rav in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo Infinite'

LopendeVogel in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo ...

Linksquest in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo In...

En als je iets negatiefs zegt dan krijg je een -1:

langestefan in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo Infi...

Meessen in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo Infin...

En als er een playstation spel wordt genoemd krijg je ook een -1:

MazeWing in 'nieuws: Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo Infi...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
jk-5 in 'nieuws: KPN activeert 5g volgende week met 90 procent dekking in vijf grootste steden'
Is geen aanvulling op het artikel en wat mij betreft ook geen informatieve reactie maar gewoon on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

robertwebbe in 'nieuws: KPN activeert 5g volgende week met 90 procent dekking...

Klagen over moderatie, nota bene nog op andermans reactie ook. Hier kan ik echt niet meer van een -1 van maken, zeker omdat er geen enkele andere inhoud instaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wiseger in 'nieuws: Twitter meldt gedaalde omzet en overweegt optionele betaa...

Dat is geen +1.

En indien wel, dan dient ook CyBeRSPiN in 'nieuws: Twitter meldt gedaalde omzet en overweegt optionele bet... een +1 te krijgen.

Imho zijn beiden maximaal een 0 waard. Ik geef ze echter beiden een -1.

En de +2 en zelfs +3 gevers (op beiden) mogen imho nagekeken worden. Klassiek schoolvoorbeeld van modmisbruik (meningmodding).

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2020 16:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:19

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Erwin1967 in 'nieuws: Intel stelt 7nm-cpu's uit tot 2022 of 2023 en overweegt...

Inmiddels is de score wat meer naar normaal teruggezakt, (nu nog +1) maar 8x een +3 hiervoor :?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:31
Division in 'nieuws: Synology introduceert DiskStation DS220+-nas met twee bays'

Ik begrijp niet goed waarom mijn comment zo fel ongewenst wordt gemod. Mis ik iets? Am I the asshole hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
Staat alweer op 0, als je je modcommentaar weghaalt dan komt hij op +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@Division Zonder de moderatie feedback zou jouw reactie op +1 uitkomen. De feedback is op de frontpage off-topic en inmiddels heb je wel de juiste plek gevonden :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mikee368 in 'geek: Fotograaf klaagt over vele Starlink-satellietstrepen op fo...

Is deze +3? Ik twijfel iig.

Gast Gebruiker in 'nieuws: Plex introduceert gratis tv-streaming met ruim tac...

Geen -1, lijkt mij een ontopic punt.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ApexAlpha in 'nieuws: Plex introduceert gratis tv-streaming met ruim tachtig ...

Een kromme vergelijking en het vervolgens (onjuist) grijs gebied noemen. Dit lijkt mij gewoon offtopic, maar krijgt een +2.

EDIT: Nu met juiste URL O+

EDIT: supersnathan94 in 'nieuws: Plex introduceert gratis tv-streaming met ruim tac... maakt dezelfde kromme vergelijking, maar krijgt +1, terwijl het dus 0 is.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DBreda in 'nieuws: Wordpress 5.5 krijgt ingebouwde sitemap'

Als deze post een onderbouwing had, kon ik de +2 begrijpen, maar omdat die nu mist, is imo deze post geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Is deze echt offtopic?
Xm0ur3r in 'nieuws: Telegram voegt profielvideo's toe en laat gebruikers best...
Ik begrijp dat de linkdump offtopic is, maar deze staat in relatie tot het bovenste gedeelte welke volgens mij wel redelijk ontopic is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Xm0ur3r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:05:
Is deze echt offtopic?
Xm0ur3r in 'nieuws: Telegram voegt profielvideo's toe en laat gebruikers best...
Ik begrijp dat de linkdump offtopic is, maar deze staat in relatie tot het bovenste gedeelte welke volgens mij wel redelijk ontopic is...
Nee, vind ik geen linkdump. Er staan weliswaar veel linkjes in, maar er staat ook een inhoudelijke reactie bij. Een 0 vind ik dan ook niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Bosmonster in 'nieuws: Gerucht: nieuwe Oculus Quest-headset verschijnt op 15 ...

Misschien dat ik niet het woord Apple had moeten noemen, maar -1 ongewenst gaat natuurlijk nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
oke sorry maar misschien moet er even in deze thread gekeken worden want een hoop mensen met behoorlijk weinig tekst krijgen een +2.
fapkonijntje in 'nieuws: Telegram voegt profielvideo's toe en laat gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie is te oud om te modereren, het hoeft van mij ook niet per se aangepast te worden of zo, maar ik vind deze ook een discutabele +3, zelf zou ik het niet geven (kan nu zelfs niet meer modereren want reactie ouder dan 28 uur), maar ben gewoon even benieuwd of dit normaliter +3 materiaal is of niet.

lenwar in 'downloads: Adguard Home 0.103.2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

https://tweakers.net/nieu...ction=14677604#r_14677604
Krijgt 20 offtopic en 28 ongewenst wat resulteert in een -1
Het is gewoon on topic bedoeld. Hij heeft het weliswaar onjuist maar het is overduidelijk geen bait en op het moment dat je naar 'waarheid' gaat modereren betreed je een hellend vlak.
Irrelevant lijkt me passend.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
BramV in 'nieuws: Ziggo hervat uitrol van 1Gbit/s-netwerk en begint in Rotter... lijkt mij geen +2.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 28-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja ik weet het sommige mensen moet je niet dingen gaan uitleggen, want die willen in hun bubbel blijven...

-The_Mask- in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... +2
-The_Mask- in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... +1
_Thanatos_ in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... +1
mkools24 in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-ap... geen +2
-The_Mask- in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... geen -1
-The_Mask- in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... geen -1
redherring in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... geen +2
-The_Mask- in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... +1
redherring in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-... geen +2
jdevries189 in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro... geen +2
Masoud85 in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-ap... geen +2
xorpd in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G Pro-apu's... geen +2
Neo_revisited in 'nieuws: Vermeende adviesprijzen van losse AMD Ryzen 4000G P... geen +3

Allemaal mee eens en mee on eens mods.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fretnn in 'nieuws: Garmin bevestigt getroffen te zijn door ransomwareaanval'

Ik twijfel in hoeverre deze +2 is. Waarom deze meerdere malen +3 gekregen heeft is mij sowieso een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Deze post is volgens mij niet off-topic of irrelevant. Het lijkt mij juist van toepassing om te weten hoe de monitor geschikt is voor een tweede apparaat als het afwijkende specificaties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit lijkt mij sowieso al een reactie die op de man is, maar daarbij ook nog eens best aanvallend is. Ik begrijp niet hoe deze dan +1 kan zijn? Fraaank in 'nieuws: Garmin bevestigt getroffen te zijn door ransomwareaanval'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'nieuws: Google legt zeekabel aan tussen VS, Verenigd Koninkri...

Terechte vragen en opmerking, maar imo geen +3 materiaal. Dat lijken mij vooral 'mee eens' stemmers en Google haters wellicht.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-07-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:57
toro in 'nieuws: Bandenfabrikant Apollo Vredestein ligt plat door malwareaanval'

Ik dacht ik reageerde op hem dat hij beter in dat topic kon zetten dan zo impulsief in de comments te reageren.

Nu krijg ik -1 :(

Hij kon het beter hier in zetten:
Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5

Maar blijkbaar heeft hij dus geen toegang tot de Tweakers Huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
toro schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:17:
toro in 'nieuws: Bandenfabrikant Apollo Vredestein ligt plat door malwareaanval'

Ik dacht ik reageerde op hem dat hij beter in dat topic kon zetten dan zo impulsief in de comments te reageren.

Nu krijg ik -1 :(

Hij kon het beter hier in zetten:
Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5

Maar blijkbaar heeft hij dus geen toegang tot de Tweakers Huiskamer.
In principe is zijn reactie gewoon een grap (geen hele geslaagde vind ik dus meer dan een 0 zie ik er niet in). Echter is het dus niet ongewenst op de FP. Jouw reactie komt dan wel erg als een wannabe-mod opmerking over. Zeker als het enkel een link drop zonder context is naar een forum waar voorwaarde aan zitten voor toegang.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet niet of het iets is om te melden, de reactie staat al even, maar is nog ongemodereerd (en dus ook niet fout of zo), maar is ook wel weer een aanvallend berichtje wat mij betreft, dus zou -1 moeten zijn lijkt me; xbeam in 'nieuws: Garmin bevestigt getroffen te zijn door ransomwareaanval'

EDIT:
Intussen gemodereerd, het staat nu op 0, geen idee of dat de juiste is, ik denk zelf van niet.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2020 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Volgens mij zijn deze deze en deze reacties juist on-topic en relevant. Dat een bedrijf getroffen is wil nog niet zeggen dat er maar een soort ransomware of motief is. Daar kritisch over zijn lijkt me onderdeel van de discussie over dit nieuws dat er ransomware bij een bedrijf is en wat de oorzaak zou zijn. Deze moderaties vergeleken bij de andere reacties in het draadje lijken zo ook op meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Ik heb vandaag weer eens zinnig gereageerd op een aantal dingen en krijg hiervoor een 0 :?
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo hervat uitrol van 1Gbit/s-netwerk en begint in ...

Tevens is mijn verwijzing naar de beste DOCSIS Tweaker ArChie gedownmod door iemand :-(
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo hervat uitrol van 1Gbit/s-netwerk en begint in ...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
solozakdoekje in 'nieuws: Renders en hands-onvideo's tonen Samsung Galaxy Wat...

Kunnen we niet iets doen aan mensen die het moderatie systeem echt niet snappen? Als men verkeerd een -1 (of +3 voor dat aangaat) geeft dat men dan ook gewoon -1 karma punten krijgt ofzo.
Deze man maakt een opmerking die redelijk offtopic is.. maar geenszins een flaimbait, troll of belediging. En toch zijn er twee man die hem -1 geven. Ik weet dat het nog vroeg is, en de rating trekt zich vanzelf wel recht waarschijnlijk maar hoezo geeft men ongestraft een -1. Een 0 score is prima hier.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:31
reviews: Vijf jaar Windows 10 - Einde Windows-as-a-service nog niet in zicht

pietjepuk468 in 'reviews: Vijf jaar Windows 10 - Einde Windows-as-a-service n...

Is er geen alternatief voor -1 voor zo'n user? Hij zit alleen maar te flamen. Nieuwe user met 18 reacties, alleen op dat topic. Lijkt wel een kloontje alleen om daar even los te kunnen gaan

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Nieuwe kandidaat die straks minstens 200X +2 of +3 krijgt.

BramT in 'nieuws: EA werkt aan verbeterde Origin-launcher met dark mode'

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

nieuws: Twitter kan links blokkeren die haat of geweld verheerlijken of promoten

Janbaarda en wasserman gooien allerlei onderbuikonzin de reacties in die ten eerste fout is en ten tweede demagogische onzin. Ze krijgen geregeld punten daarvoor. Ik heb meerdere reacties een -1 gegeven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

418O2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:56:
reviews: Vijf jaar Windows 10 - Einde Windows-as-a-service nog niet in zicht

pietjepuk468 in 'reviews: Vijf jaar Windows 10 - Einde Windows-as-a-service n...

Is er geen alternatief voor -1 voor zo'n user? Hij zit alleen maar te flamen. Nieuwe user met 18 reacties, alleen op dat topic. Lijkt wel een kloontje alleen om daar even los te kunnen gaan
Volgens mij is het familie van pietjepuk369 die ook zulke reacties heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Technomania op 29-07-2020 11:16 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb daarnaar gekeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xbeam in 'nieuws: Garmin bevestigt getroffen te zijn door ransomwareaanval'

Lijkt mij ook behoorlijk op de man spelend en daardoor eerder -1 dan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
je kan weliswaar discussiëren in hoeverre alternatieve kernenergie wel of niet offtopic is, maar een troll zou ik dit toch niet willen noemen.

Soms snap ik echt niks van hoe er gemodereerd wordt. Of zou het zijn dat sommige moderators niet snappen hoe er gemodereerd zou moeten worden...
Nou ja wie zonder zonde is werpe de eerste steen, ik zal het ook niet altijd goed doen...

[ Voor 9% gewijzigd door Titusvh op 29-07-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd in 'nieuws: Elon Musk: Tesla bereid software, accu's en aandrijflijnen ...

Dit lijkt me toch volledig on topic. Gewoon een reactie op een draadje met positieve moderaties. Inhoudelijk ook nog eens een welkome toevoeging. Eerder een +2. Niet vanwege een link, maar als belangrijke extra invalshoek dat vaak wordt vergeten of gemakkelijk terzijde geschoven wordt in de EV- en recycling discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is het stellen van een ontopic vraag informatief? :?
Yordi- in 'nieuws: BootHole-bug in Grub2 maakt alle apparaten met Secure Boot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...e-leveren-aan-derden.html

Zeer veel -1 die op deze pagina worden uitgedeeld. Veel daar van zijn i.m.o. totaal niet correct. Vaak betreft het een reactie die +1 of +2 waard is.

Rede lijkt positief over Tesla te zijn of iets dat hier betrekking mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

En weer zit er ergens z'n vieze rat in zijn vuistjes te knijpen om mijn frustratie met het modsysteem uit te buiten :O

watercoolertje in 'nieuws: Apple verlaagde Amazons tarief voor App Store-aank...

In en in triest dit systeem en de handhaving er van!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

watercoolertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:50:
En weer zit er ergens z'n vieze rat in zijn vuistjes te knijpen om mijn frustratie met het modsysteem uit te buiten :O
Ja, want dit is waar menig gebruiker op uit is, die heeft inderdaad niets beters te doen... 8)7
In en in triest dit systeem en de handhaving er van!
Tja, dan kun je zelf twee dingen doen: 1) je in de discussie mengen om het op te lossen, of 2) het gewoon los te laten.

De eerste optie is al veel geprobeerd, maar uiteindelijk is de conclusie dat er geen perfecte oplossing bestaat en wordt er uiteindelijk niets mee gedaan, want de huidige methodiek werkt voor de meesten alsnog het beste, zo lijkt het iig. :) De tweede optie lijkt me de beste methode voor jou, om eerlijk te zijn, als jouw frustraties intussen zo hoog opgelopen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2020 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog even los van het feit dat een reactie na 16 minuten al aandragen hier wel een beetje extreem snel is. Geef het systeem even de tijd om te corrigeren, reacties binnen een uur melden is echt niet nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikee368
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 10:15
https://tweakers.net/nieu...ction=14688196#r_14688196
Geen -1 waard. Word antwoord gegeven op de vraag die betrekking heeft tot het artikel. Weliswaar door een link maar daar valt wel de info vandaan te halen.

https://tweakers.net/nieu...ction=14689178#r_14689178
Geen -1 waard zoals ik het zie.

https://tweakers.net/nieu...ction=14688852#r_14688852
Geen -1 waard. Ik denk een +1. Vooral omdat er zoveel toegelicht word met bronnen wat slaat op waarom de kans wel reël is dat andere fabrikanten Tesla producten gaan licensen.

https://tweakers.net/nieu...ction=14688882#r_14688882
Geen -1 waard. Een on topic reactie. Het valt op dat veel reacties 2x een -1 hebben gehad.

https://tweakers.net/nieu...ction=14688276#r_14688276
Geen -1 waard. De reactie voor deze reactie sloeg al nergens op en is verdere toelichting op zijn eigen reactie daarvoor. De persoon waarop de reactie gegeven word zit heel veel onwaarheden te verkondigen en krijgt daar vaak wel weer een +1 voor. En mensen die daar tegen in gaan krijgen vaak een -1 lijkt het.

https://tweakers.net/nieu...ction=14686484#r_14686484
Geen -1 waard.
Dit is een punt dat al jaren van kracht is en waarom er een grote groep mensen voor Tesla kiest. Beetje apart dat met het benoemen hier van een -1 gegeven word.

https://tweakers.net/nieu...ction=14688726#r_14688726
Geen -1 waard.
Een reële schets van hoe de stand van zaken is. Dit is ook de reden dat Tesla overweegt om hun zaken te licenseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:50:
Kan dit ook even anders? Met dit soort termen hoef je niet op veel hulp of medestanders te rekenen. De mensen hier zijn altijd bereid om naar een mismoderatie te kijken maar dit nodigt natuurlijk op geen enkele manier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Die kan je beter direct hier melden, juist door de edit die je hebt toegevoegd maak je er een -1 reactie van.
https://tweakers.net/nieu...ction=14688276#r_14688276
Geen -1 waard. De reactie voor deze reactie sloeg al nergens op en is verdere toelichting op zijn eigen reactie daarvoor. De persoon waarop de reactie gegeven word zit heel veel onwaarheden te verkondigen en krijgt daar vaak wel weer een +1 voor. En mensen die daar tegen in gaan krijgen vaak een -1 lijkt het.
Die is door de persoonlijke aanval in de reactie in -1 waard.
https://tweakers.net/nieu...ction=14686484#r_14686484
Geen -1 waard.
Dit is een punt dat al jaren van kracht is en waarom er een grote groep mensen voor Tesla kiest. Beetje apart dat met het benoemen hier van een -1 gegeven word.
Zonder onderbouwing is die reactie eigenlijk niet veel meer dan bashen.

200 fish found!

Pagina: 1 ... 10 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2